11. septembar

Vlasta92 RSS / 11.09.2008. u 13:50

 

Pre tačno sedam godina, skuvala sam čaj, namestila svoj veliki stomak pred televizor, osmehnula se blaženo i upalila ga. Svetski trgovinski centar bio je u plamenu, a ja sam ostala zaleđena, kao i većinaf110951.jpg ljudi na svetu, koji su u tom trenutku, udruženi u svojim geografskim, političkim, verskim  i vremenskim razlikama, gledali „breaking news" 21. veka.

U ovom napadu na Ameriku stradalo je više hiljada ljudi u četiri aviona i  zgradama, kao i vatrogasaca i pripadnika policije, a malo je onih koji u tom trenutku, pored neizmerne žalosti zbog žrtava, nisu osetili čudnu jezu i sasvim privatan strah: Amerika je napadnuta. Da li počinje svetski rat?        

Za napade je bila optužena ekstremistička organizacija Al-Kaida, iako je u javnom odgovoru Osama Bin Alden, na katarskoj televiziji Al - Džazira, navodno,  rekao: „Naglašavam da ja nisam izveo ove napade koji izgledaju kao da su ih počinile osobe koje su imale svoju motivaciju". Tri godine kasnije, američke snage pronašle su, opet navodno, video kasetu u jednoj uništenoj kući u Avganistanu, a na kojoj Osama ipak priznaje da je odgovoran za napad, tako da američka komisija za terorističke napade (Komisija 911)  22. jula 2004. zvanično  zaključuje da je napad izveden od strane Al-Kaide i da nije utvrđena kolaboracija između Iraka i Al-Kaide.

Bilo je i onih koji su se napadom na neki čudan i bolestan način naslađivali, bilo ih je i u našem okruženju, koji su u njemu videli osvetu za „princip kontrolisanog haosa" koji sprovodi Amerika. Rado se citirao i nezavisni politički analiticar Džon Kaminski, koji je pronašao sličnost između nacističke Nemačke i SAD, i po kojem je teroristicki akt 11. septembra 2001. jednak paljenju Rajhstaga - oba su napada iscenirana od strane nemačkih, odnosno američkih vlasti, kako bi se svet prestrojio u zajedničkom ratu protiv terorizma.

Čak je po analizi (navodno) javnog mnjenja u avgustu 2004. godine utvrđeno da polovina stanovništva Njujorka i nešto manje od polovine stanovništva istoimene države, veruje da je nekoliko američkih državnika znalo da se napadi spremaju i da svesno nisu preuzeli ništa. Da li vas ovo podseća na nešto?

Dva "boinga" 767 koja su udarila u 8:45 i 18 minuta kasnije, treći avion koji je pao na Pentagon, i četvrti koji se srušio u Pensilvaniji, ostaće upamćeni kao najveće samoubilačke akcije u istoriji i kao jedan od najvažnijih ekonomsko-političko -vojnih događaja ovog veka, sa dubokim posledicama po ceo svet.

Pored lokalnih ratova koji se u svakom trenutku, pa i sada, u svetu vode, i pored višedecenijskih sukoba, poput Izraelsko - palestinskog, svet se 11. septembra 2001. suočio sa ratom protiv terorizma, kojeg nazivaju četvrtim svetskim ratom. Osim toga, američki uticaji u arapskom svetu, Palestini, Izraelu, Iraku i Iranu, povezuju se sa borbom za plin i naftu, ratom za resurse.

Do danas, čak ni tačn broj žrtava još uvek nije utvrđen, a uzroci i organizatori napada, još uvek su pod "navodno".

Ili vi znate više?   



Komentari (161)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 13:58 11.09.2008

teroristi?

Ja ne znam vise od onoga sto znaju i drugi samo se secam tog dana da sam na TV sve vreme gledala tu sliku kako gore soliteri i nisam shvatala da je to stvarnost, sve vreme sam mislila da je to neki film.

Ton je bio utisan a samo se slika ponavljala neprekidno i kada mi je dosadilo da gledam jednu te istu sliku ja sam pojacala Tv i cula da je to prenos uzivo kako gore soliteri, videla sam i kada se jedna osoba bacila sa solitera dole...uzas. Toliko neverovatno i nestvarno mi je bilo..pa i sada.
margos margos 14:00 11.09.2008

Da....

To je jedan od onih događaja kad upamtiš tačno gde si bio, šta si radio, u čemu si bio obučen i koje su ti misli prošle kroz glavu. Za mene je to bio kraj jedne igre moćnika i početak druge. Zagađenost koja je prevršila meru i upitanost 'hoćemo li se uspeti izvući iz manipulacija bogatih, moćnih i zlih? Ikada?'

Krugolina Borup Krugolina Borup 16:07 11.09.2008

Re: Da....

To je jedan od onih događaja kad upamtiš tačno gde si bio, šta si radio, u čemu si bio obučen i koje su ti misli prošle kroz glavu.


E, pa sad... znam i gde sam bila i šta sam radila i koje su mi misli prošle kroz glavu, ali kako sam bila obučena??
Šališ se?
hogubadagri hogubadagri 16:39 11.09.2008

Re: Da....

ja se ne secam skoro nicega ni kako sam saznao ni gde znam samo da mi bilo mnogo cudno kad su zgrade pale
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:45 11.09.2008

Re: Da....

ja se ne secam skoro nicega ni kako sam saznao ni gde znam samo da mi bilo mnogo cudno kad su zgrade pale


... i trenutno imaš 18 godina, a tada si imao 11. ))
Puerta Puerta 17:43 11.09.2008

Re: Da....

Krugolina Borup
ja se ne secam skoro nicega ni kako sam saznao ni gde znam samo da mi bilo mnogo cudno kad su zgrade pale... i trenutno imaš 18 godina, a tada si imao 11. ))

Ja sam tada bio u skoli, kada je usao profesor i rekao desilo se nesto sjajno, sav srecan rekao nam da idemo kuci.
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:53 11.09.2008

Re: Da....

Ja sam tada bio u skoli, kada je usao profesor i rekao desilo se nesto sjajno,


Pa ti šalji dete u školu.

Jao, Krugolina, lepo su ti svi govorili - begaj bre odavde, i vodi dete što dalje, a ti se patriotišeš!
Sutra ima da zaglaviš bajbok kad oplaviš nekog prosvetara.
Colin_bgd Colin_bgd 14:06 11.09.2008

Jezivo...

Ja sam imao pripremljen put za new york 6 meseci unapred, za recimo 19-20 septembar 2001. Danima sam, od povratka sa mora sredinom avgusta, pevusio po kuci "start spreading the news..." itd., prvi put u Big Apple... Jedna od planiranih destinacija u turistickim trenutcima bile su i kule WTC. Nemam reci da opisem sok kad smo na poslu (after lunchtime, po "nasem" vremenu), culi sta se desava i onda gledali sve to uzivo na TV-u. Malo je reci da me i danas prolazi jeza kad pomislim da je sve bilo tako blizu. U new york sam stigao po planu, jednim od prvih aviona posle ukidanja zabrane letenja i na kraju sam video samo rusevine koje su se jos uvek dobrano dimile, osetio fantastican smrad koji se osecao vec na 2-3km dok hodate od mid-towna ka juznom menhetnu, i video ogromnu kolicinu belo-sivkastog praha po okolnim ulicama. Jezivo...
A jezivo je bilo i videti (verovatno i danas) kako ulicni crtaci po trotoaru i onih fora za turiste i dalje crtaju kule bliznakinje...
Vlasta92 Vlasta92 14:48 11.09.2008

Re: Jezivo...

Bio si odmah posle napada? Moja drugarica živi u Njujorku i u prvom mahu sam pomisilila na nju i njenu porodicu. Kaže da su se sledili od straha. Verovatno kao i mi tokom bombradovanja. Gadan je taj osećaj nemoći.
Colin_bgd Colin_bgd 15:13 11.09.2008

Re: Jezivo...

Bio si odmah posle napada? Moja drugarica živi u Njujorku i u prvom mahu sam pomisilila na nju i njenu porodicu. Kaže da su se sledili od straha. Verovatno kao i mi tokom bombradovanja. Gadan je taj osećaj nemoći.
"odmah", 8-9 dana kasnije...
tek kad pridjes blizu tamo shvatis koliko je sve to ogromno i strasno bilo...
jedna nasa drugarica je bila, mislim, negde u aprilu 2001. i ima slike sa Staten Island ferija i Menhetn u pozadini (to svi rade) gde se vide tornjevi, na nasim slikama se, naravno, ne vide, ali ima dim...
nemanja_99 nemanja_99 16:43 11.09.2008

Re: Jezivo...

Vlasta92
Bio si odmah posle napada? Moja drugarica živi u Njujorku i u prvom mahu sam pomisilila na nju i njenu porodicu. Kaže da su se sledili od straha. Verovatno kao i mi tokom bombradovanja. Gadan je taj osećaj nemoći.


U New York sam se doselio 29. avgusta 2001, dobio sam prvi internship u jednoj vecoj investicionoj banci. Bio je to raj, tih prvih par nedelja, sjecam se, vrijeme je bilo predivno, bio je i US Open, kao i sada, Radilo se puno, ali bilo je vremena i za upoznavanje grada, za setnje.

Radio sam u Midtownu, blizu 44te ulice i 6. avenije, a zivio sam u Hells Kitchenu. Tornjevi se nisu bas mogli vidjeti odatle, ali vidio se dim. Nemoguce je opisati taj osjecaj tada, ne mogu porediti ni ratno Sarajevo koje sam takodje licno iskusio. Telefoni nisu radili, internet je jednostavno pao, nismo se mogli nikome ni javiti. Kao da smo odjednom vraceni u kameno doba.

Potcijenili su New York i njegove stanovnike. Nisu znali da ce se pokazati takva solidarnost, takva jedna ljudska hrabrost, od vatrogasaca koji su dali zivote da bi spasli druge, do nas najobicnijih koji smo pomagali jedni drugima. Bas kao sto je bilo u Sarajevu. Od tada sam zakleti New Yorker....on je sada moje Sarajevo.

I sad ne volim da prolazim dole pored one rupe. Nekako mislim da svi ovdje osjecaju neku vrstu sramote sto je tu jos uvijek rupa, kao otvorena rana. Bio sam neki dan prolazio, vidim zahuktalo se gradiliste. Valjda ce ispasti nesto dostojno tih zrtava.

Poslije sam od "nasih" morao da slusam kako je to New York zasluzio, kako je inscenirano, ne znam sta sve jos. Uglavnom nisam odgovarao, s takvima se ne moze razgovarati.

Tako. Da i ja dodam svoje.
nemanja_99 nemanja_99 17:02 11.09.2008

Re: Jezivo...

najcrnji
Potcijenili su New York i njegove stanovnike. Nisu znali da ce se pokazati takva solidarnost, takva jedna ljudska hrabrost, od vatrogasaca koji su dali zivote da bi spasli druge, do nas najobicnijih koji smo pomagali jedni drugima. Bas kao sto je bilo u Sarajevu. Od tada sam zakleti New Yorker....on je sada moje Sarajevo.

Nemanja, da u stvari ti nisi Bono Vox.


Budite ljubazni pa me postedite takvih komentara. Ako moze.
Vlasta92 Vlasta92 17:17 11.09.2008

E, da, stvarno,

poštedi nas. Da ne prekrajam koncept bloga...
ewoks ewoks 14:06 11.09.2008

hmm.. namestaljka..

gledao sam par filmova na temu 11/9 i moj lični utisak je da je sve jako loše iscenirano kako bi se našlo opravdanje za buduće ulaganje u vojsku i nove vojne operacije.. e sad.. pogledajte kada budete imali vremena pa prosudite sami..

Loose Change , Zeitgeist..
ivana23 ivana23 21:34 11.09.2008

Re: hmm.. namestaljka..

ewoks
gledao sam par filmova na temu 11/9 i moj lični utisak je da je sve jako loše iscenirano kako bi se našlo opravdanje za buduće ulaganje u vojsku i nove vojne operacije.. e sad.. pogledajte kada budete imali vremena pa prosudite sami..Loose Change , Zeitgeist..



Kontroverzan dokumentarni film Pitera Džozefa "Zeitgeist - The Movie", urađen 2007. godine, izazvao je dosta bure u američkoj javnosti zbog mnogobrojnih teorija zavere. Važan segment filma posvećen je upravo dešavanjima 11. septembra 2001. godine. Javno prikazivanje filma u SAD je zabranjeno, a na internetu je postao jedan od najpopularnijih filmova.
Producent Piter Džozef je za oktobar najavio premijeru drugog dela "Zeitgeist - Adendum".

ivana23 ivana23 14:10 11.09.2008

9/11


Za sve nevino poginule.

Pravu istinu o tom danu ne verujem da cemo ikada saznati.
bik_koji_sedi bik_koji_sedi 14:26 11.09.2008

Re: 9/11

Истина је оно што Мадлен Олбрајт и остала екипа са врха демократије са великим Д (како се то овде на блогу понекад може прочитати) кажу да је истина. Нема ту шта даље да се сазнаје.
mungos92 mungos92 14:53 11.09.2008

Znam ono vise...

... sto i vecina zna, ali je zaboravila:

- Neron je zapalio Rim da bi za to optuzio Hriscane, na koje je, ptom, krenuo uzasan pogrom.
- Hitler je zapalio Rajhstag i optuzio Jevreje, na koje je, potom, krenuo uzasan pogrom

Slucajnost ili ne, ali u intro video klipu PC igre "Red Alert", kompanije Westvud iz LA (Kalifornija) iz 1995 godine, putnicki avioni udaraju u tornjeve u Cikagu, uz komentar da su teroristi napali "slobodan svet".

Mungos, The Gamer
Neven Anđelić Neven Anđelić 15:04 11.09.2008

moram i ja

da se javim ovdje. meni je bas simpaticno da smo zapravo u isto vrijeme mislili o istoj temi. sada, sto krademo blogere jedno od drugog, to je posebno pitanje. i moramo se malo preporucivati uzajamno.
do naredne teme,
Vlasta92 Vlasta92 15:05 11.09.2008

Zbog više prijava

na neetičnost jednog komentara, sa kojima se slažem, obrisan je jedan komentar plus tri iza njega, kao kolateralna šteta. Ako nekom nije jasno, neka ne pita, ne objašanjava mi se očigledno...
man ray loves me man ray loves me 15:05 11.09.2008

the end

Ja sam tada stanovala sa bratom na Sumicama i oboje smo isli na faks. TV je neprestano drndao u dnevnoj sobi, i tu je bilo neko njegovo drustvo. Odjednom su prikazali sta se desava - kao neki slow motion uzasa. Gledala sam celih pola sata u sliku koja jedva da se pomerala, i podjednako nisam mogla da se mrdnem.
Mislim da su teorije da su amerikanci sami srusili twin towers na nivou teorija da ce CERN da proizvede crnu rupu koja ce sve da nas usisa ili da je pomracenje sunca 'opasno po zivot, te ljudi ne treba da izlaze iz stanova'.
Za mene je to bio prvi jak udarac koji je sugerisao da amerikanci vise nisu u stanju da kontrolisu, da gube konce iz ruku.

Bio je to the end of the world as we know it.
vlada dvm vlada dvm 16:52 11.09.2008

Re: the end

Mislim da su teorije da su amerikanci sami srusili twin towers na nivou teorija da ce CERN da proizvede crnu rupu koja ce sve da nas usisa ili da je pomracenje sunca 'opasno po zivot, te ljudi ne treba da izlaze iz stanova'.

Ja, opet, mislim da je poredjenje tedve teorije mešanje baba-and-žaba. Ja verujem da oko 911 postoji mnogo nejasnoća, nelogičnosti i sumnjivih okolnosti, koje zahtevaju dublju analizu i novu verziju dešavanja tog nesrećnog dana, jer ja u zvaničnu ne verujem. Kao što ne verujem da će neka crna rupica da nas "iz'ede" sve. Ali, opet, neko veruje u Boga, Deda mraza.....Let's talk about facts. A to je ono što niko od nas nikada neće imati u kompletu. Ja sam pročitao nekoliko knjiga na ovu temu, odgledao po netu gomilu priloga, od amaterskih, do ozbiljnih dokumentaraca i na osnovu toga sam formirao svoje stavove. Neki drugi ljudi su formirali stavove supretne mojim. I to je OK. Niko od nas nije sedeo sa čelnicima CIA ili Al-kaide, pa da ima svedočanstva iz prve ruke. Neki misle da ja imam šeširić od folije na glavi (da mi , kao , ne čitaju misli), a ja mislim da neki ljudi zaboravljaju kolika je ljudska pohlepa i šta su ljudi spremni sve da urade. Pa pogledajte istoriju ljudske "civilizacije". Zar to nije istorija prepuna zavera. Ne teorija zavere, već zavera, sprovedenih u delo. Podjimo od zavere da se ubije Isus Hrist ( ako, uopšte prihvatimo da je postojao i da je bio onakav kakvim ga crkva predstavlja), ubistvo Linkolna, zavera da se ubije Hitler (baksuzi jedni), ubistvo JFK, ubistvo Đinđića....sve su to zavere. Za koje znamo!!! A šta je sa zaverama za čije postojanje i ne znamo???
Pogibija tih ljudi je strašna, ali još je strašnija nečija zamisao da se ova zavera sprovede u delo, ko god stajo iza toga, CIA, Al kaida ili neko treći.
palilula92 palilula92 17:15 11.09.2008

Re: the end

Evo kako ja vidim to o teorijama zavere. Nesumljivo je da sve sto se desilo tog dana nije objasnjeno. Da sam ja tajna sluzba, sigurno je da bi neke podatke klasifikovala, sto zbog istrage kao i da ne bi davala ideje drugim teroristima.


Elem, 12og septembra ujutro, bila sam u drustvu 8 inzinjera gradevinarstva. Svi se celog zivota bave proracunavanjem celicnih konstrukcija. Imali smo cak i plan WTC-a (mali i ne bas precizan), jer su moje starije kolege o tim zgradama ucili na fakultetu kao primer inovacije u gradevinarstvu. Nas zakljucak (a to je bilo pre nego sto je bilo sta zvanicno objavljeno) je bio daje celik popustio pod velikim temperaturama, ili izgubio je na cvrstoci. Znaci zvanicno objasnjenje je potpuno moguce.

Sto se tice ostalih zgrada u okolini, treba imati u vidu da taj kraj NY-a ima sumu tunela ispod zemlje. Pad kula je prouzrokovao zemljotres, kao i pozare u tunelima. Vecina tunela je bila zatrpana. To je u mnogome doprinelo slabljenju temelja u okolnim zgradama. Treba dodati da je to nizi deo ostrva, gde zemlja sadrzi puno peska, sto znaci zgrade su osetljivije na zemljotrese.
man ray loves me man ray loves me 17:21 11.09.2008

Re: the end

Ja verujem da americka vlada ne stoji iza 9/11 napada. Do sada nisam cula ni jedan dokaz koji bi ukazivao na suprotno.
Glavni razlog je taj sto smatram da se Bushova administracija nikada, ni u ludilu, no matter what the stakes, ne bi usudila da proba tako nesto, jer bi bili rastrgnuti kad bi se saznalo. Rizik je preveliki, verovatnoca da bi uspeli da sacuvaju tajnu premala.
Mogu da se slozim da je neefikasna i troma i poslusnicka Bushova administracija propustila da zastiti gradjane na vreme, kao i da su iskoristili priliku da naprave vlast jos manje demokratskom, ali da su oni planirali napad, ne.
palilula92 palilula92 17:38 11.09.2008

Re: the end

I meni je to malo van pameti. Jedna od posledica svega toga je bio i ogroman pad akcija. I manje stvari uzdrmaju berzu, a kamoli teroristicki napad tih razmera.Pa sto bi to bogati i mocni ljudi sami sebi smanjili svoje bogatstvo? Potpuno nelogicno. Sto bi iko napravio toliki haos u svojoj zemlji, a u Americi je vladao veliki haos nedeljama. To je prouzrokovalo pad produktivnosti i mnoge druge lancane reakcije. O umesanosti Americke vlade, jedino sto je verovatno je da su oni oborili avion u Pesilvaniji koji je leteo na kursu za DC.
ivana23 ivana23 17:44 11.09.2008

Re: the end

palilula92
O umesanosti Americke vlade, jedino sto je verovatno je da su oni oborili avion u Pesilvaniji koji je leteo na kursu za DC.


I izmislili avion koji je navodno udario u Pentagon...

man ray loves me man ray loves me 17:48 11.09.2008

Re: the end

Davno sam citala Shock doctrine, i to na preskok, a i nije me bas sasvim ubedila, ali koliko se secam, ni Naomi Klein ne tvrdi da je vlada organizovala napad, samo da ga je iskoristila da ucvrsti vlast.
vlada dvm vlada dvm 18:52 11.09.2008

Re: the end

man ray loves me
Davno sam citala Shock doctrine, i to na preskok, a i nije me bas sasvim ubedila, ali koliko se secam, ni Naomi Klein ne tvrdi da je vlada organizovala napad, samo da ga je iskoristila da ucvrsti vlast.

E ako je Naomi to rekla, onda Amen!?
man ray loves me man ray loves me 19:08 11.09.2008

Re: the end

ni najmanje. naomi se bavila time, provela je godine trazeci gradju za knjigu, a ima celo poglavlje o 9/11. ja ne znam koliko je ona profesionalna, ali trebalo bi da jeste. pretpostavljam da je neko ko se godinama profesionalno time bavio dosao do nekih zakljucaka.
a teorije zavere se sire upravo tako - one intelektualno lenjim ljudima laskaju da su 'ukapirali nesto sto drugi ne vide'.
vlada dvm vlada dvm 19:21 11.09.2008

Re: the end

palilula92
Evo kako ja vidim to o teorijama zavere. Nesumljivo je da sve sto se desilo tog dana nije objasnjeno. Da sam ja tajna sluzba, sigurno je da bi neke podatke klasifikovala, sto zbog istrage kao i da ne bi davala ideje drugim teroristima.Elem, 12og septembra ujutro, bila sam u drustvu 8 inzinjera gradevinarstva. Svi se celog zivota bave proracunavanjem celicnih konstrukcija. Imali smo cak i plan WTC-a (mali i ne bas precizan), jer su moje starije kolege o tim zgradama ucili na fakultetu kao primer inovacije u gradevinarstvu. Nas zakljucak (a to je bilo pre nego sto je bilo sta zvanicno objavljeno) je bio daje celik popustio pod velikim temperaturama, ili izgubio je na cvrstoci. Znaci zvanicno objasnjenje je potpuno moguce.Sto se tice ostalih zgrada u okolini, treba imati u vidu da taj kraj NY-a ima sumu tunela ispod zemlje. Pad kula je prouzrokovao zemljotres, kao i pozare u tunelima. Vecina tunela je bila zatrpana. To je u mnogome doprinelo slabljenju temelja u okolnim zgradama. Treba dodati da je to nizi deo ostrva, gde zemlja sadrzi puno peska, sto znaci zgrade su osetljivije na zemljotrese.

Pitajte gradevinare, kako se zgrada od 110 spratova srušila za 10 sekundi. Kada bi bacili loptu sa te visine, pad bi trajao isto toliko. Da li je logično, da zgrada koja se urušava u samu sebe ne nailazi na otpor donjih spratova?
Pitajte gradjevinare, da li bi to popuštanje čelika moglo da izgleda kao pravolinijski, precizan rez, jer se upravo to vidi na snimcima, kao ostaci čelične, centralne konstrukcije, koje još zovu jezgro.
vlada dvm vlada dvm 19:24 11.09.2008

Re: the end

man ray loves me
Ja verujem da americka vlada ne stoji iza 9/11 napada. Do sada nisam cula ni jedan dokaz koji bi ukazivao na suprotno.Glavni razlog je taj sto smatram da se Bushova administracija nikada, ni u ludilu, no matter what the stakes, ne bi usudila da proba tako nesto, jer bi bili rastrgnuti kad bi se saznalo. Rizik je preveliki, verovatnoca da bi uspeli da sacuvaju tajnu premala. Mogu da se slozim da je neefikasna i troma i poslusnicka Bushova administracija propustila da zastiti gradjane na vreme, kao i da su iskoristili priliku da naprave vlast jos manje demokratskom, ali da su oni planirali napad, ne.

Key word is : VERUJEM. I ja verujem, ali u suprotno. Ali, 'ajmo o činjenicama. Da li su Vam poznate veze porodica Bush i Bin Laden?
man ray loves me man ray loves me 19:38 11.09.2008

Re: the end

ne vidim kako mozemo da dodjemo do cinjenica. da bih zaista mogla da razgovaram s vama ozbiljno o ovome, bilo bi potrebno da odgledam ponovo snimke, a onda kad sam gledala to je trajalo satima, ne secam se da se ijedna zgrada srusila za deset sekundi, prvo je gorela i gorela. zatim treba da proveravam verodostojnost svih vasih izvora - a to je tek time consuming. ja verujem da postoje profesionalni novinari sa integritetom koji bi nesto vec iskopali da ima nesto da se iskopa. to je sve.
vlada dvm vlada dvm 19:38 11.09.2008

Re: the end

man ray loves me
ni najmanje. naomi se bavila time, provela je godine trazeci gradju za knjigu, a ima celo poglavlje o 9/11. ja ne znam koliko je ona profesionalna, ali trebalo bi da jeste. pretpostavljam da je neko ko se godinama profesionalno time bavio dosao do nekih zakljucaka. a teorije zavere se sire upravo tako - one intelektualno lenjim ljudima laskaju da su 'ukapirali nesto sto drugi ne vide'.

Da li je potrebno da budete, u najmanju ruku, ne taktični. Ne bih sebe baš nazvao tako. Hajdemo da obrnemo stvari. Intelektualno lenji ljudi prihvataju zvaničnu verziju kao apsolutnu istinu i ne pada im na pamet da sebi postave neka pitanja, a još manje da potraže odgovor na ista. Vidite kako je lako obrtati stvari. Svaka čast Naomi, ali slike govore hiljadu reči. Pogledajte neke snimke po netu, postavite sebi neka pitanja, pa ćemo možda da probamo ponovo
man ray loves me man ray loves me 19:43 11.09.2008

Re: the end

pa ćemo možda da probamo ponovo

vlada dvm vlada dvm 19:46 11.09.2008

Re: the end

man ray loves me
ne vidim kako mozemo da dodjemo do cinjenica. da bih zaista mogla da razgovaram s vama ozbiljno o ovome, bilo bi potrebno da odgledam ponovo snimke, a onda kad sam gledala to je trajalo satima, ne secam se da se ijedna zgrada srusila za deset sekundi, prvo je gorela i gorela. zatim treba da proveravam verodostojnost svih vasih izvora - a to je tek time consuming. ja verujem da postoje profesionalni novinari sa integritetom koji bi nesto vec iskopali da ima nesto da se iskopa. to je sve.

Ja sa Vama i razgovaram ozbiljno. Elem, nemojte da me razočarate. You can do better. Google, pa video, pa key words, it will take seconds....pogledate snimak rušenja jedne od kula, zou choose, štoperica u ruke i eto podatka. Jednog od....
man ray loves me man ray loves me 19:48 11.09.2008

Re: the end

I sta mislite da cu da nadjem? Nesto sto nijedan profesionalac do sada nije nasao, za sve ove godine? Da gledam snimke sa neta? A ko mi garantuje njihovu verodostojnost? Ili je sve na netu istina?
Unfuckable Unfuckable 19:51 11.09.2008

Re: the end

pa to oko verodostojnosti snimaka je jako zanimljivo obrađeno na donjem linku u mom komentaru !
man ray loves me man ray loves me 19:53 11.09.2008

Re: the end

zao mi je, ne torrentujem.
Kazezoze Kazezoze 20:12 11.09.2008

Re: the end

man ray loves me
zao mi je, ne torrentujem.

evo ti ovaj... mysteries: demolitions (ako te interesuje bash)
man ray loves me man ray loves me 20:30 11.09.2008

Re: the end

again - da bih poverovala u sve ovo, bilo bi potrebno da zavrnem rukave i licno proverim sve sto tamo kazu, sve izvore...
ali ipak mi nije jasno - pretpostavimo da jesu organizovali da avioni udare u zgrade. zasto bi ih dodatno rusili dinamitom? sam udarac bi proizveo dovoljno zrtava da se opravdaju sva naredna trosenja za vojsku i lov na al kaidu (posto je to pretpostavka). uvodjenje dinamita u pricu samo povecava verovatnocu da ce biti provaljeni.
vlada dvm vlada dvm 20:30 11.09.2008

Re: the end

man ray loves me
I sta mislite da cu da nadjem? Nesto sto nijedan profesionalac do sada nije nasao, za sve ove godine? Da gledam snimke sa neta? A ko mi garantuje njihovu verodostojnost? Ili je sve na netu istina?

Pa neki ljudi, profesionalci su nesto nasli. Verodostojnost?! Pa ovde pomalo i pricamo o verodostojnosti. Verodostojnosti zvanicne verzije. Ima na netu svega i svacega, ludaka, pametnih, demokratija jedna sa sve slobodom govora. Verujem da ste dovoljno pametni da napravite selekciju. Ne teram Vas ja da mislite isto sto i ja i da se apsolutno slazete samnom. Samo Vas molim da potrazite pitanja. Ne odgovore! Pitanja!
vlada dvm vlada dvm 20:33 11.09.2008

Re: the end

palilula92
I meni je to malo van pameti. Jedna od posledica svega toga je bio i ogroman pad akcija. I manje stvari uzdrmaju berzu, a kamoli teroristicki napad tih razmera.Pa sto bi to bogati i mocni ljudi sami sebi smanjili svoje bogatstvo? Potpuno nelogicno. Sto bi iko napravio toliki haos u svojoj zemlji, a u Americi je vladao veliki haos nedeljama. To je prouzrokovalo pad produktivnosti i mnoge druge lancane reakcije. O umesanosti Americke vlade, jedino sto je verovatno je da su oni oborili avion u Pesilvaniji koji je leteo na kursu za DC.

Da li znate koji je najbolji biznis? R A T ! ! ! Mozda se tu krije odgovor na tu nelogicnost koju pominjete.
man ray loves me man ray loves me 20:38 11.09.2008

Re: the end

Pa to je upravo teza knjige Naomi Klein: The shock doctrine - the rise of the disaster capitalism - dakle zaradjivanje na proizvodnji disastera. Ona govori o tome kako je US proizveo mnoge krize, od Latinske Amerike, preko Balkana, Iraka etc., da bi zaradili. Njoj bi odgovaralo da nadje dokaze da je 9/11 organizovan od strane vlade, to bi podrzavalo njenu tezu. A ipak, ona to nigde ne tvrdi (koliko se secam) - jedino sto kaze je da je vlada iskoristila krizu, nista vise od toga.
vlada dvm vlada dvm 20:39 11.09.2008

Re: the end

sam udarac bi proizveo dovoljno zrtava

Greska! Davne 1948, vojni avion B-29 Mitchell, udario je u Empajr Stejt bilding. Dakle u zgradu koja nije ni izbliza gradjena kao TT. Zgrada u kojoj nisu koristeni moderni materijali i tehnologije, sa danasnje tacke gledista. Taj tip aviona je bombarder, koji je za nijansu veci od Boinga 737. Elem, Empajr Stejt jos uvek stoji, zar ne?! Da li je ovo dovoljno da se makar zamislite?
vlada dvm vlada dvm 20:44 11.09.2008

Re: the end

man ray loves me
Pa to je upravo teza knjige Naomi Klein: The shock doctrine - the rise of the disaster capitalism - dakle zaradjivanje na proizvodnji disastera. Njoj bi odgovaralo da nadje dokaze da je 9/11 organizovan od strane vlade, to bi podrzavalo njenu tezu. A ipak, ona to nigde ne tvrdi (koliko se secam) - jedino sto kaze je da je vlada iskoristila krizu, nista vise od toga.

Da li mozemo da pretpostavimo da Naomi nije jedina koja se bavila temom. Mozda nije znala gde da trazi, sta da trazi. Ne moze Naomi da zna sve o svemu. Mozda je zagrebala po povrsini. Mozda se uplasila od onog sta je nasla. Postoje i drugi izvori informacija.
adam weisphaut adam weisphaut 20:54 11.09.2008

Re: the end

vlada dvm
sam udarac bi proizveo dovoljno zrtava

Greska! Davne 1948, vojni avion B-29 Mitchell, udario je u Empajr Stejt bilding. Dakle u zgradu koja nije ni izbliza gradjena kao TT. Zgrada u kojoj nisu koristeni moderni materijali i tehnologije, sa danasnje tacke gledista. Taj tip aviona je bombarder, koji je za nijansu veci od Boinga 737. Elem, Empajr Stejt jos uvek stoji, zar ne?! Da li je ovo dovoljno da se makar zamislite?

B25 mitchel Max takeoff weight:(19,000 kg)
767-200ER (179,170 kg)
767-200 (142,880 kg)
Pati.
man ray loves me man ray loves me 20:56 11.09.2008

Re: the end

pet minuta guglovanja sa moje strane dovelo je do intervjua sa Leslie Robertsonom, chief structural engineer-om za TT, koji za bbc objasnjava kako je avion srusio zgradu - ovde. Toliko od mene za ovaj put.
Mozda nije znala gde da trazi, sta da trazi. Ne moze Naomi da zna sve o svemu.
sta, mislis da nije mogla da pogleda filmove koje si ti pogledao? to je ono laskanje sebi na koje sam gore mislila.
vlada dvm vlada dvm 21:06 11.09.2008

Re: the end

adam weisphaut

vlada dvm
sam udarac bi proizveo dovoljno zrtavaGreska! Davne 1948, vojni avion B-29 Mitchell, udario je u Empajr Stejt bilding. Dakle u zgradu koja nije ni izbliza gradjena kao TT. Zgrada u kojoj nisu koristeni moderni materijali i tehnologije, sa danasnje tacke gledista. Taj tip aviona je bombarder, koji je za nijansu veci od Boinga 737. Elem, Empajr Stejt jos uvek stoji, zar ne?! Da li je ovo dovoljno da se makar zamislite? B25 mitchel Max takeoff weight:(19,000 kg)767-200ER (179,170 kg)767-200 (142,880 kg)Pati.

U pravu si. Sorry. JBG, vise volem kola. A o cemu su ona poslednja cetiri slova?
vlada dvm vlada dvm 21:10 11.09.2008

Re: the end

man ray loves me
pet minuta guglovanja sa moje strane dovelo je do intervjua sa Leslie Robertsonom, chief structural engineer-om za TT, koji za bbc objasnjava kako je avion srusio zgradu - ovde. Toliko od mene za ovaj put.
Mozda nije znala gde da trazi, sta da trazi. Ne moze Naomi da zna sve o svemu.sta, mislis da nije mogla da pogleda filmove koje si ti pogledao? to je ono laskanje sebi na koje sam gore mislila.

Film: Djavolov advokat. Poslednja linija teksta Al Pacina. Toliko od mene.
adam weisphaut adam weisphaut 21:13 11.09.2008

Re: the end

A o cemu su ona poslednja cetiri slova?

Nije ti jasno?
Onda ništa.
man ray loves me man ray loves me 21:16 11.09.2008

Re: the end

Poslednja linija teksta Al Pacina.
bojim se da ne znam o cemu pricas. not one of my favorites.
Budimac Budimac 21:22 11.09.2008

Re: the end

sam udarac bi proizveo dovoljno zrtava

pa to je bar očigledno da nije / su proizveo / veli "dovoljno" žrtava...

I da ne ulazimo u bilo kakve teorije zavere mene samo jedno zbunjuje ako je taj (prilično idiotski) 9/11 Comission report tačan, kako to da FBI kaže da nema dovoljno dokaza protiv bin Ladena da bi na poternici za njega naveo i 9/11 među ostale zločine? Tamo se navode samo teroristički napadi na američke ambasade u Keniji i Tanzaniji (čak ne ni napad na USS Cole).

Kamo Ladenova i Zavahirijeva video "priznanja"? Pa ako to nije dovoljan dokaz američkom pravosuđu nije ni meni.

Zvanična verzija daje više pitanja nego odgovora, a ja se ne bih uzdao u bilo kakvo novinarstvo da "razbije" tu priču. Više od 60 godina je trebalo da se Perl Harbur provali (kao priželjkivani i dozvoljen napad ne bi li se ušlo u WWII), kad su istekla ograničenja na dokumenta tog vremena i jopet malo ljudi to zna, jer se mit mora održati po svaku cenu.
palilula92 palilula92 22:07 11.09.2008

Re: the end

Da li znate koji je najbolji biznis? R A T ! ! ! Mozda se tu krije odgovor na tu nelogicnost koju pominjete.


Vlado,

Rat jeste odlican biznis, ali oni su mogi da ratuju po Iraku i bez da pobiju toliki (svoj) narod. Bus stariji je rokao bombe po Iraku i pre toga. Njihova marketing masinerija je jako sposobna da izcenira potrebu za ratom.
vlada dvm vlada dvm 22:16 11.09.2008

Re: the end

palilula92
Da li znate koji je najbolji biznis? R A T ! ! ! Mozda se tu krije odgovor na tu nelogicnost koju pominjete.Vlado,Rat jeste odlican biznis, ali oni su mogi da ratuju po Iraku i bez da pobiju toliki (svoj) narod. Bus stariji je rokao bombe po Iraku i pre toga. Njihova marketing masinerija je jako sposobna da izcenira potrebu za ratom.

Uglavnom se slazem sa Vama. Sto se tice ubijanje svog naroda, u WTC nisu radili samo amerikanci. Tamo je bilo mnogo stranaca i stranih predstavnistava. Moja prijateljica je radila u TT2. Sva sreca pa je okasnila na posao. Njen office je bio 2-3 sprata iznad mesta gde je bio udar. Naravno, neizbezno pitanje je: Zasto? Jedna od opcija koja se namece je medjunarodna zajednica i nacin da se opravda ono sto sledi. Jednom su zaobisli savet bezbednosti 1999. zar ne?
adam weisphaut adam weisphaut 07:21 12.09.2008

Re: the end

Više od 60 godina je trebalo da se Perl Harbur provali (kao priželjkivani i dozvoljen napad ne bi li se ušlo u WWII), kad su istekla ograničenja na dokumenta tog vremena i jopet malo ljudi to zna, jer se mit mora održati po svaku cenu.

Evidence that the memo or derivative works reached President Roosevelt, senior administration officials, or the Admiralty is largely circumstantial.
Link
Budimac Budimac 08:19 12.09.2008

Re: the end

Evidence that the memo or derivative works reached President Roosevelt, senior administration officials, or the Admiralty is largely circumstantial.

Stinnett's argument draws on both circumstantial evidence--the fact, for example, that in September 1940 Roosevelt signed into law a measure providing for a two-ocean navy that would number 100 aircraft carriers--and, more importantly, on American governmental documents that offer apparently incontrovertible proof that Roosevelt knowingly sacrificed American lives in order to enter the war on the side of England.
link (koji sam već dao)
Bilo bi dobro pored Wikipedie čitati i knjige.
adam weisphaut adam weisphaut 09:13 12.09.2008

Re: the end

Bilo bi dobro pored Wikipedie čitati i knjige.

Nažalost zaista nisam imao priliku da čitam datu knjigu, no dok to ne dođem u posed primerka nisam previše sklon da verujem edotorial review-u samog prodavca knjige.
Budimac Budimac 09:27 12.09.2008

Re: the end

adam weisphaut
Bilo bi dobro pored Wikipedie čitati i knjige.

Nažalost zaista nisam imao priliku da čitam datu knjigu, no dok to ne dođem u posed primerka nisam previše sklon da verujem edotorial review-u samog prodavca knjige.

Fair enough... a ja smatram da se ne može diskvalifikovati (unapred) na osnovu reference u wikipediji koja se bavi samo jednim dokumentom, a povrh svega iznad iste (reference) lepo piše: This article or section needs sources or references that appear in reliable, third-party publications.
A generalno se slažem sa Volterom koji kaže da "istorija su laži oko kojih smo se složili".
Nema potrebe da nastavljamo ovu "granu" diskusije.
john_milton john_milton 10:21 12.09.2008

Re: the end

ljudi ne shvataju da uopste nije bitno ko je to pocinio, bitne su konsekvence toga dogadjaja, a one su poprilicno jasne.
Rat u Avganistanu - povod za rat pronalazenje Bin Ladena - nikada ga nisu pronasli
- na stotine hiljada mrtvih
- trenutna proizvodnja heroina u Avganistanu je 30% veca nego ukupna svetska potraznja
- za vreme talibana bilo je zabranjeno uzgajati mak


Rat u Iraku - Povod : razvoj nuklearnog naoruzanja koje nikada nije pronadjeno
- Na stotine hiljada, verovatno i preko milion mrtvih
- Ekonomija razrusena
- Drzava u potpunom haosu
- Unistena kulturna bastina od neprocenjive vrednosti, razrusen jedan od najstarijih
gradova na svetu
- Cena nafte na svetskom trzistu u stalno porastu
I onda i dalje postoje intelektualni dinosaurusi koji misle da je u pitanju rat protiv terorizma, a osnovni cilj sirenje demokratije u svetu, uvek se odusevim koliko ljudi mogu da budu glupi
Vlasta92 Vlasta92 10:31 12.09.2008

Malo ko

je to ovde rekao Miltone, naprotiv...
palilula92 palilula92 15:09 11.09.2008

....

Bila sam na domah svega toga. Nismo znali sta se desava. Prvo sam zvala muza da vidimo kako da uzmemo dete iz obdanista. Moja majka salje e-mail poruke svakih 2 minuta na moj mobilni da vidi sta je samnom. Bila sam u kolima, elem, tog jutra sam trebala da letim za NY, ali sam promenila plan i isla kolima, tako da sam bila 10-15 km izvan NY-a. Putevi zakrceni, ni napred ni nazad, nekako sam se iskobeljala iz svega toga, moj drug koji zna svaki putic u okolini NY-a mi je bio GPS.

Prekoputa moje kuce je vatrogasna stanica. Kad nekog u Americi jure, automatcki salju vatrogasce. Mesecima u svirale sirene na nekoliko minuta. Ono sto je meni bilo najstrasnije je dim koji je kuljao danima, nedeljama iz WTC-a. Danima sam plakala, sve mi se bilo skupilo, i nasi ratovi i 11 septembar. Toliki ljudi izginuli, zasto? Tragedija je tragedija ma gde god se desila i niko je ne zasluzuje. Opet je narod koji nema veze sa politikom nastradao.

Sta je istina kako je doslo do svega ovoga, ja neznam. U Americi su popularne teorije zavere. Uvek sam jako tuzna 11og septembra i 24og marta.
Vlasta92 Vlasta92 15:21 11.09.2008

Da,


uvek stradaju nevini. Zato je loše na priču o 11. septembru, recimo, odgovarati nabrajanjem nekih drugih stradanja u drugim državama, koje je izazvala Amerika.
palilula92 palilula92 15:22 11.09.2008

Re: Da,

jedno zlo ne opravdava drugo
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:11 11.09.2008

Re: ....

U Americi su popularne teorije zavere.


Ja sam se zaprepastila koliko Amerikanaca je sklono da poveruje upravo u to.
vlada dvm vlada dvm 16:57 11.09.2008

Re: ....

Krugolina Borup
U Americi su popularne teorije zavere.Ja sam se zaprepastila koliko Amerikanaca je sklono da poveruje upravo u to.

A što ste se zaprepastili? Zašto je to toliko zaprepašćujuće? Ima u Americi ljudi koji znaju da čitaju, a bogami i da razmišljaju svojom glavom.
lidiaz lidiaz 15:11 11.09.2008

...

Meni je sef u Izraelu opao u kancelariju iskolacenih ociju i sa strahom na licu. Ja sam sutradan trebala da putujem u Svedsku SASom, ali su svi letovi za Izrael i iz Izraela osim ElAlovih otkazani. Promenili smo kartu, ja otisla u Svedsku, kolege iz Amerike i Kanada se javljale telefonom za svoje seminare.
U Izraelu nije mogla da se primeti prevelika razlika kad je u pitanju bezbednost, ali tamo je to sve na visokom nivou inace.
S druge strane Amerika je pretrpela znacajne promene. Neke od njih pogadjaju i obican svet, kao sto je dodatna provera na aerodromima. Posle toliko godina svi su se vec navikli da se izuvaju, pa ako vidite putnika na aerodromu koji skida cipele, a znate da to nije neophodno, verovatno cete pogoditi odakle je :).

Neke druge promeneu propisima i zakonodavstvu manje direktno uticu na obican svet, ali dugorocno imaju daleko vece posledice. Pored raznih zakona o imigrantnima, za ljudske slobode i prava najopasniji je Patriotski akt. On prakticno u Ameriku uvodi sva pravila iz najgorih diktatura, samo osavremenjena.Odmah da kazem da uopste ne zelim da poredim Ameriku sa diktaturom i ja licno nisam nista osetila. To ne znaci da neko ne cita ovo sto pisem (ok javno je), ili prekopava po mojim mailovima, medicinskom kartonu, finansijskim izvestajima, itd. Dakle, pod sumnjom za terorizam policija ima prava da prisluskuje, prati elektronsku postu, i sve ostale licne aktivnosti. Ima pravo da osumnjcenog za terorizam zadrzi u zatvoru a da mu ne obezbedi advokata... Sve to bez sudskog naloga. To sve ostavlja prostor za razne zloupotrebe.
Healer Healer 15:40 11.09.2008

Zbrisani vreme i prostor...


Od svega pamtim jasan unutrašnji osećaj 'kao da je vreme stalo' a prostor zbrisan - i geografija, grinič...
razlike nestale...
zaleđen pratio CNN, BBS.... i koliko god puta ponovili snimak udara, vatre i dima, meni nije bilo 'dovoljno' da bih poverovao da se TO dešava...
a onda zanemeo i zapitao se da li ćemo ikada, kao civilizacija, išta vredno naučiti a da traje i slavi ŽIVOT... ?
... od svega, najbolje smo, kao vrsta, naučili kako da ga ugasimo...

hiljadama... R.I.P.

Ed: hvala ti na podsećanju...
Vlasta92 Vlasta92 15:48 11.09.2008

Da!

Vreme je bilo stalo. Ja sam se zaledila i pomislila da treba da rodim dete, a počinje nekakav svetski rat, možda.
I hvala tebi na javljanju
Healer Healer 15:55 11.09.2008

Da li je potrebno...

Vlasta92
...Ja sam se zaledila i pomislila da treba da rodim dete...


... reći bilo šta više od ovoga...

dunjica dunjica 15:54 11.09.2008

11.09.2001.

Nazvao me jedan prijatelj i upitao gledam li televiziju? Nemam običaj gledati telku preko dana.
Avion se upravo zaletio u toranj WTCa u NY, kaže.
Jel to Arapi luduju?, ispalila sam kao iz puške. Ni sama ne znam kako mi je to odmah palo na pamet?
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:05 11.09.2008

Re: 11.09.2001.

Jel to Arapi luduju?, ispalila sam kao iz puške. Ni sama ne znam kako mi je to odmah palo na pamet?


Moja prva misao bila je: "Nije valjda neki Srbin!"
banned_covek_u_belom banned_covek_u_belom 16:05 11.09.2008

Re: 11.09.2001.

dunjica
Jel to Arapi luduju?, ispalila sam kao iz puške. Ni sama ne znam kako mi je to odmah palo na pamet?
A meni je kroz glavu proslo, verovatno nikad necemo saznati ko je ovo uradio, al ce odmah da okrive Bin Ladena. Drugim recima Arapi ga naj...li.
Vlasta92 Vlasta92 16:11 11.09.2008

Re: 11.09.2001.

Što li si to pomislio?
banned_covek_u_belom banned_covek_u_belom 16:23 11.09.2008

Re: 11.09.2001.

Vlasta92
Što li si to pomislio?
Zato sto mi je proslo kroz glavu da je ovo mnooogo krupno, pogotovu kad su poceli da pricaju kako je u pitanju novi Perl Harbur, tamo bejase Japanci, mora i sad neko da bude, sta nam najvise treba - nafta, gde ima nafte kod Arapa, znaci najbolje da su oni krivi ionako imamo Bin Ladena spremnog. Bice, neka krene sezona lova.
palilula92 palilula92 16:29 11.09.2008

Re: 11.09.2001.

Dok se sve to desavalo 11og septembra, na radiju (bila sam u kolima), su krenule spekulacije ko je to mogao da uradi. Nekoliko novinara je reklo da je moguce da su Srbi za to zasluzni, jer oni (mi) imamo razloga da mrzimo Ameriku. Na svu srecu, vec popodne o nama se vise nije diskutovalo. Od toga mi se povracalo, ispadosmo teroristi, bas me je pogodilo, moguce da sam ja malo preosetjiva na njihove negativne price o Srbima, naslusala sam se svacega 90-tih.
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:04 11.09.2008

Gde smo bili, šta smo radili

Ja bila u Londonu, tačnije u poseti opservatoriji u Griniču, a u društvu jedne Britanke, jedne Amerikanke i jednog Amerikanca. Bili smo svi pre toga na nekoj konferenciji, pa nakon nje odvojili par dana da obiđemo turističke lepote i tako to.

Na mene je taj 11. septembar ostavio strašan utisak na dodatnom nivou. Gledala sam Amerikance kako pored mene sede i proživljavaju sve to. I sve vidim i sve čujem sebe od 24. marta 1999. Stašno mi je bilo.

A DAN PRE TOGA smo ta Amerikanka i ja imale neku raspravu o bombardovanju Srbije. I ja je svašta nešto ubeđivala, a ona se nedade ubediti. I ja na kraju, onako iznervirana, kažem njoj: "You know what you need in the States? You need a good war. On your own ground. Then you will understand."

Hebote, sutradan sam sto puta poželela da to nisam rekla.
lidiaz lidiaz 16:34 11.09.2008

Re: Gde smo bili, šta smo radili

Bez obzira koliko je to moglo da zvuci surovo, istina je nazalost da vecina ljudi shvati uzase rata tek kad ga oseti. Neki cak ni tad.
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:38 11.09.2008

Re: Gde smo bili, šta smo radili

Bez obzira koliko je to moglo da zvuci surovo, istina je nazalost da vecina ljudi shvati uzase rata tek kad ga oseti. Neki cak ni tad.


Istina.
Pre bombardovanja, ništa me nije doticalo.
Posle bombardovanja?
Kao kiša sam plakala kad je počelo bombardovanje Bagdada.
avemarija avemarija 17:10 11.09.2008

Re: Gde smo bili, šta smo radili

Ja sam bila u Bgd u stanu moje majke... I kad su ubili Djindjica ,takodje sam bila kod nje ,zapravo tek sam stigla. Ona zivi u sirem centru grada i dok se ta dva tragicna dogadjaja nisu desila, ja sam zaista mislila daa je njen komsiluk pristojan. Ne postoji nista sto moze da me uveri da je normalno radovati se necijoj tragediji i jos nazdravljati necijoj smrti...Sta se to desilo u glavama ljudi , koji su to zli dusi usetali u glave i duse onih koji slave smrt i razaranje ,ja zaista ne znam...Znam samo da smo mi kao narod nesto ozbiljno pobrkali. Takodje znam da su ti isti Ameri bombardovali Srbiju ,ali isto tako znam da je ta ista Srbija uzinat slavila svog Vodju i njegova dela....Po mostovima pevala i izazivala...I znam da je malo falilo da Legija postane ministar unutrasnjih poslova a da Mladic bude nacelnik generalstaba da se plan Inspiratora Inspirisanih ostvario. PS ja sam zivela u Njujorku neko vreme ,najlepse uspomene nosim bas iz tog grada ,megapolisa.U njemu se nikada nisam osecala kao stranac, cak naprotiv. Svako ko zeli da zivi u tom gradu ima podjednake sanse da uspe ako je talentovan i ima ideju. I toliko je u njemu izmesanih kultura ,rasa, da je prosto nemoguce osetiti se ugrozenim zbog toga sto si dosao ko zna odakle...Leonard Cohen ima iz 2004.g divnu pesmu On That Day koju je i posvetio 11.septembru i Njujorku.
mikimedic mikimedic 00:07 12.09.2008

Re: Gde smo bili, šta smo radili

DAN PRE TOGA smo ta Amerikanka i ja imale neku raspravu o bombardovanju Srbije. I ja je svašta nešto ubeđivala, a ona se nedade ubediti. I ja na kraju, onako iznervirana, kažem njoj: "You know what you need in the States? You need a good war. On your own ground. Then you will understand."



ooo da se i ja jednom slozim sa krugolinom...:)
mikimedic mikimedic 00:09 12.09.2008

Re: Gde smo bili, šta smo radili

ali isto tako znam da je ta ista Srbija uzinat slavila svog Vodju i njegova dela....Po mostovima pevala i izazivala...I znam da je malo falilo da Legija postane ministar unutrasnjih poslova a da Mladic bude nacelnik generalstaba da se plan Inspiratora Inspirisanih ostvario.


i zato je cool sto su nas bombardovali?

pa cool je i sto rusi bombardovali gruziju.. sta da ti kazem.
ivana23 ivana23 00:13 12.09.2008

Re: Gde smo bili, šta smo radili

Saakashvili eats his tie

debela.hladovina debela.hladovina 13:52 12.09.2008

Re: Gde smo bili, šta smo radili

Jednom je i gos'n Nikolić rekao nešto slično. Što se nažalost i ostvarilo. Nije mu posle pomoglo izvinjavanje, i danas ga zbog toga prozivaju...
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:30 12.09.2008

Re: Gde smo bili, šta smo radili

ooo da se i ja jednom slozim sa krugolinom...:)


Ništa lakše, jel' da? ))

Vidi, ja sam ti čudan patriota.
Kad sam ovdi, kritikujem ove naše.
Kad izađem vani, ja kritikujem njih.
Vazda anti-protivna, šta ćeš.
avemarija avemarija 20:01 13.09.2008

Re: Gde smo bili, šta smo radili

pa cool je i sto rusi bombardovali gruziju.. sta da ti kazem.

Jao, mikimiki ne treba nista da kazes.... i ti stay cool , sta drugo reci tebi ?
d.markovic d.markovic 16:13 11.09.2008

11 septembar

I sam pamtim gde sam bio tog 11.septembra:Na rešavanju problema funkcionisanja hidrauličkog sistema jedne dizalice u firmi "SINTELON". Nalazio sam se na visini od petnest metara i činilo mi se da je to užasno visoko. Nisam se baš lagodno osećao. A onda sam čuo jednog radnika koji mi odozdo dovikuje: "Sjebali Ameriku, Njujork, Belu kuću, sve!" Mislio sam da se čoveku nešto dogodilo. Tek uveče sam počeo da saznajem po nešto od onoga šta je bilo.. Ali ni danas mnogo toga nije jasnije. I možda nikada i neće biti.
Možda bi ovde najbolje, umesto bilo kakvog komentara došli ovi stihovi Matije Bećkovića:

Razumem zašto umiru oni koji su krivi,
Kažnjeni zasluženo i mrtvi dobrovoljno,
Ali zašto da umre čovek bez krivice,
Nevin koji nije činio zla,
Koji je slušao radio i učio
Kao da će mu sve to trebati u životu.


Zaista ne znam zašto!
daliborm daliborm 16:20 11.09.2008

???

A cega ste se to uplasili?Pa zar dve godine pre toga mi nismo PREZIVELI neki,slazem se ne svetski,ali ipak rat.Makar smo mi,vecina, preziveli.Sad bitno sto se Ameri biju sa Arapima.Samo nek se biju,mozda nas ostave na miru.

stotinu lica nesrece

ja sam bila dezurna u KCS. prenuo me je aplauz pacijenata. tek posle gledanja vesti sam shvatila cemu su aplaudirali.
u uk veceras je na programu dokumentarac o devojci koja je javnosti prodala pricu da je prezivela 9/11 uprkos tome sto je bila iznad nivoa udara u trenutku nesrece. navodno joj je verenik poginuo na jednom od donjih spratova. tako je muzla javnost svih ovih godina. charity ovo, charity ono, rukovanja sa javnim licnostima etc da bi se tek skoro ispostavilo da je u trenutku nesrece ona bila na letovanju i da je celu pricu izmislila.
Budimac Budimac 16:33 11.09.2008

Bio

sam u kancelariji web studija u kome sam tada radio, u "posh" delu Istanbula, kada mi je šef uleteo sa vestima. CNN-ov sajt nedostupan, BBC sajt nedostupan itd. Onda smo otišli u kancelariju vlasnika gde je bio TV. Šef (vrlo sekularni Turčin) me je to veče vozio kući i kada je počeo da nešto baljezga o tome kako su to Amerikanci zaslužili, prekinuo sam ga i rekao mu da se radi o nevinim ljudima i da niko tako nešto ne zaslužuje zbog idiotizma vođa (pa makar ih sami birali)... Kući sam slao mejlove američkim prijateljima da vidim da li su na broju (bili su).

Inače sam uzeo sebi truda da pročitam taj izveštaj 9/11 komisije i blago rečeno to štivo rečito govori o stvarima koje ne spominje (zgrada br 7 i možda još važnije odbijanje da se upusti u analizu finansiranja)... Kao što mnogi dokumentarci sada konstatuju bin Laden nije tražen zbog 9/11, a da bi informacija o tome stigla do širih masa potrudio se jedan bloger.
Vlasta92 Vlasta92 16:39 11.09.2008

Ne razumem

samo ono za izveštaj? Šta bitno ne spominje uzveštaj?
Budimac Budimac 17:03 11.09.2008

Re: Ne razumem

samo ono za izveštaj? Šta bitno ne spominje uzveštaj?

ne pominje uopšte rušenje zgrade br.7, odbija da istražuje finansiranje napada. Na str 172 izveštaj kaže:
"To date, the U.S. government has not been able to determine the origin of the money used for the 9/11 attacks. Ultimately the question is of little practical significance." Pajz sad! Neko ti pobije 3000 ljudi i ti kažeš nije bitno ko je to finansirao!?
ivana23 ivana23 17:13 11.09.2008

Re: Ne razumem

Budimac
ne pominje uopšte rušenje zgrade br.7,


Zgrada broj 7 - trenutak rusenja:

banned_covek_u_belom banned_covek_u_belom 17:29 11.09.2008

Re: Ne razumem

ivana23
Budimac
ne pominje uopšte rušenje zgrade br.7,


Zgrada broj 7 - trenutak rusenja:

Pa zar nije bas pre neki dan stigao izvestaj sa Nacionalnog instituta za standarde i tehnologiju u kome se govori o tome kako se navodno dogodila neka cudna hemijska reakcija (neka vrsta korozije) usled koje je celik postao mnogo slabiji i vec na 1000 stepeni krenuo da se topi. Doduse prica je neverovatno suplja i pokrenula je odmah lavinu kritika.
Vidi ovde.
Kazezoze Kazezoze 17:50 11.09.2008

Re: Ne razumem

ne pominje uopšte rušenje zgrade br.7, odbija da istražuje finansiranje napada. Na str 172 izveštaj kaže:...

negde sam nashao snimak live izveshtaja bbc novinarke koja je izveshtavala kako se srushila i zgrada br. 7, dok joj se ta ista zgrada videla iza ledja i nije josh bila srushena.
ochito je da ta novinarka pojma nije imala o kojoj se zgradi radi dok je chitala izveshtaj. nisam bash ubedjen da joj je bin laden pripremio izveshtaj pre nego je zgrada srushena))
ako nadjem kasnije video na youtube, okachicu...

meni je ipak najfascinantnije kako je izveden napad na pentagon... boing 757 tezhak 80 tona je u niskom letu sklopio krila i probio nekoliko zgrada pentagona i nestao u nepoznatom pravcu. zanepoverovati!
hannah.greener hannah.greener 16:45 11.09.2008

11. septembar

Ja igrao Fifu neku na kompu, i slusao Radio SKC.

Prekine se program (a bas sam sa Batistutom dao gol i osvojio prvenstvo, jeeee!) i tip sa radija kaze otprilike - e, samo da vam kazemo da je poceo III sv.rat. Neki baja se avionom zabio u Twin Tower, a i bilo je vec vreme. Aj zdravo - i zaista nastavise da pustaju muziku...

Ja se bacih na TV, a tamo...

Jako dugo sam verovao u zvanicnu verziju, iako mi je drugar Vlaja odmah rekao da su Arapi gori od Srba i da nema sanse da se dogovore i uspeju da mrdnu ni jedan avion, a kamoli tri ili cetiri i naprave taki picvajz.
najcrnji najcrnji 17:00 11.09.2008

11 septembar

Ja sam bio u Bg-u kad se desio 11 septembar. Sedeo sam u sobi i bilo mi je dosadno pa sam krenuo da resavam neke zahebane probleme iz matematike i fizike, a onda me je nazvao neki Arapin koga sam upoznao pre 12 i po dana u Mongoliji i rekao mi da upalim TV.
john_milton john_milton 17:02 11.09.2008

odgovornost???

Mnogi ovde pominju nevine zrtve, ali treba dobro razmisliti koliko je to istina. Ovaj svet je izgradjen na podeli odgovornosti, tako da kada dodje do zavrsnog cina vise se ni ne zna ko je kriv. Odgovor je sasvim jednostavan krivi su svi oni koji ne razmisljaju o posledicama svojih postupaka. Vecina tih ljudi koji su poginuli bili su zaposleni tamo, opste je poznato da su te dve zgrade simbol novog svetskog poretka i na neki nacin centar ekonomske politike i moci. Svakodnevno na hiljada ljudi umre od gladi, na desetine hiljada se zarazi sidom, emisije stetnih gasova su sve vece samo zbog cinjenice da se alternativni vidovi energije ne mogu tako dobro naplatiti kao nafta, na svakih pet godina se zapocinje rat zbog povecanja obrta vojne industrije, nabrajanju nema kraja, a najveci krivac za to su mocnici koji stoje iza svetske trgovinske organizacije. Svaki covek koji je radio u tim zgradama je direktno pomagao da se ostvaruje ta politika. Kada se sagleda iz drugog ugla, mozda ja i gresim, mozda oni nisu krivi, mozda nisu krivi ni spikeri rts-a za vreme slobodana milosevica, mozda ni vojnici jna nisu krivi za ratne zlocine koji su se desili na balkanu, kao ni strazari u nacistickim logorima, piloti nato za vreme bombardovanja, mozda su svi oni samo radili svoj posao, zaradjivali za svoju porodicu, hteli da nahrane svoju decu. Niko od nas ne razmislja o tome da patike koje kupujemo su pravili mali filipinci ili kinezi, zanima nas samo njihova jeftina cena. Posledice su jedina stvar koja nas budi iz naseg egoisticnog sveta licnih potreba i nerazmisljanja o drugima i svi se iznenadimo kada dodje red na nas da platimo sopstveni racun i svi se branimo svojim neznanjem. Cuvena recenica glasi "SVE STO JE POTREBNO DA BI ZLO POBEDILO JE DA DOBRI LJUDI NE URADE NISTA" A ti ljudi tamo bas nista nisu uradili, naprotiv oni su omogucili da se sve to dogodi. Koliko god da mi je bilo zao njihovih porodica, prijatelja i njih samih toliko mi je bilo i drago sto se to, ako je bas moralo, desilo u americi. Niko od amerikanaca nije razmisljao o nama kada su glasali za bila klintona, niti su razmisljali o arapima kada su glasali za busa, ni sada se ne bi bunili da nije na hiljade poginulih amerikanaca u iraku, ostale zrtve ih neinteresuju, ostali su manje vazni, niza rasa.......
Greh nije samo kada ucinis nesto lose, greh je i kada ne ucinis nista da bi sprecio zlo.
Brooklyn Brooklyn 17:07 11.09.2008

Re: odgovornost???

...i zato ja, john m., danas idem po svetu (u crvenim helankama) i sprecavam zlo.
lidiaz lidiaz 17:18 11.09.2008

Re: odgovornost???

john_milton
...

Ti pretpostavljam ne radis nista i ni za koga, ne koristis nista sto ugrozava bilo koga drugog...
samo bolestan mozak moze da tvrdi da su zrtve zlocina 9/11 krive za svoju smrt.
Vlasta92 Vlasta92 17:23 11.09.2008

E, Miltone,

koliko reči, a reče samo glupost. Ajde nemoj da se svađamo i da se nastavljamo, da ne moram da te ubeđujem kako su nastradali u automobilskoj nesreći sami krivi što nisu ništa uradili da poprave put...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana