Vojska pravoslavne Srbije

Nebojša Spaić RSS / 21.09.2008. u 13:02

Kojim pravom su se oni novoproglašeni oficiri krstli na sred smotre, pred skupštinom, dok je javni servis sve to prenosio? Ja sam ateista, a građanin sam Srbije i plaćam sve poreze - da li su oni i moja vojska? Da li su vojska građana Srbije koji su katolici, muslimani i ostali vernici? Da li bi u slučaju potrebe podjednako štitili nas atesite i druge vernike sa jedne, i pravoslavce sa druge strane? Kakvu poruku nam šalju? Ateista i drugih vernika ima najmanje 30 odsto - da li su svesni da nas odbijaju od poštovanja i poverenja prema Vojsci Srbije, a time i prema državi kao takvoj? Kako se osećaju oni koji nisu pravoslavni, a vojnici su i oficiri u Srbiji? Zašto nije bilo uočljivijih reakcija na to?

(p.s. Kasnim sa ovim postom je sam bio na operaciji na VMA) 



Komentari (261)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

flipper58 flipper58 14:15 21.09.2008

Re: xxx

Ruben:
Srbija jedina zemljau kojoj ,,banke,, ostvaruju najveće profite na planeti,,,,
I niko ništa!


Blazeni su naivni i neznalice.
blackbox92 blackbox92 14:55 21.09.2008

Re: xxx

vojna neutralnost je najveć nebuloza Koštuničinih expertova, ali je nebulozno što to neko sada ne kaže i odbaci tu glupost. Ne moramo biti u NATO ali neutralni, od koga, izgleda od sopstvene pameti koja nije u stanju da proceni savremene međunarodne odnose i njihove trendove a posebno regionalni aspekt i našu poziciju.
flipper58 flipper58 15:57 21.09.2008

Re: xxx

izgleda od sopstvene pameti koja nije u stanju da proceni savremene međunarodne odnose i njihove trendove


Pa Kostunica je proslost, medj. odnosi su se fundamentalno promenili prosle nedelje. Ukratko,
Amerika je zemlja proleterska - najveca nacionalizacija u novijoj istoriji.
Kina je komunisticka sa najvecom lovom na svetu.
1+1 cine Novi Svetski Komunizam.
=
Dakle Milosevic je bio u pravu, da ne spominjem Miru.
ko se mogao nadati. hi hi
vlajko1000 vlajko1000 18:10 21.09.2008

Re: xxx

r0811n
Ajde to, ali ja sam potpuno zaprepašten ječeračnjom vešću ( a još više time što nema apsolutno bilo kakve reakcije), vešću koju su ponosno objavili Ponoš i Šutanovac da se od projektovanog smenjenja vojske na 20.000 odustaje i da se ,,zbog vojne neutralnosti zemlje,, taj broj ima podići na 30.000!!!!?Neverovatno!Duplo više nego što to imaju okolne zemlje!?I to sa budžetom najsiromašnije zemlje u Evropi?30.000 prof.vojnika-to znači profesionalne plate(?) kupovina novih Migova, trebaće im više od ova tri koje sada imaju?!I sve to uz potpuni konsensus, pa i same javnosti, s obzirom da nema reakcije,Da li ovde ima nekog normalnog?Ili su možda sve srećni što se vraćamo manijama iz Memoranduma, istina bez velike Srbije već Srbije pod šljivom!?Ovo je nesumnjivo rezultat partijsko-ideološkog bludničenja gde se DS pretvara u demohrišansku konzervativnost sa neverovatnim koalicionim potencijalom!Ispod toga (opet sa potpunim konsensusom) Dinkić obavlja poslove oko Nis, Telekoma, Elektro.....!Pa, jebo`te....Pola zemlje na kontejneru, Srbija jedina zemljau kojoj ,,banke,, ostvaruju najveće profite na planeti,,,,I niko ništa!Zemlja pustinja, poniženih, bolesnih, bednih, svi gledaju tv- i šta?Ko nacepa drva i baci u friz komad mesa - gospodin čovek?Evropa?Kosovo?Tadić?Radikali?MI -šta MI?Ne, neverovatno.Ruben


dakle ovako ministarstvo unutrasnjih u ovom trenutku ima veci budzet od odbrane (sto jednistven slucaj policiske drzave u svetu) i to je okej ima 40000 policajaca i to je ok. to je inace zaostavstina milosevica koji posto nije verovao vojsci forsirao policiju. i uz sve to koja ne sluzi svrsi.

ja apsolutno razumem sto ti je problem da bacamo pare na odbranu drzave i nasih zivota i imovine,
al ajde mi majke ti odgovori kako je tebi normalno da imamo aparat policije koji je veci po brojnosti od vojske i vise kosta? kako je to tebi normalno? "I to sa budžetom najsiromašnije zemlje u Evropi?"

a da li znas sto je veca policija od vojske? zasto je milosevic pravio vecu policiju od vojske ? pa zato sto se plasio da vojska ili narod ne krenu na njega pa da ima cime da se odbrani od mene i tebe. Ovi sadasnji su nasledili taj istancan strah diktatora od naroda i vojske.
r0811n r0811n 18:26 21.09.2008

Re: xxx

vlajko1000- ,,al ajde mi majke ti odgovori kako je tebi normalno da imamo aparat policije koji je veci po brojnosti od vojske i vise kosta?,,-

Gde sam ja to rekao da je to normalno? Mislim to za budžet policije?
Ništa tu nije normalno.
Pitao sam upravo to - da li je ovde neko normalan?-

Izgleda da nije.
Stanje redovno.Ludaci, leševi ispadaju iz ormana, konji u ventilaciji, čist - pravoslavni spirtitity-.
Vojska se transformiše, milicija isto, popovi se reformišu, pa i gradjani tranziraju od kretena ka debilima.
Neše voljeno pro-evropsko rikovodstvo, Tadić, njegov mali i ostali, uspešno šire troprstu istinu po NY. A i šire!
Stavljam tačku jer nemam koncentraciju zbog ove Petrovićke (valjda?) sa RTS, koja sve sa L Orealom, suptilno izveštava nove trendove sa Mostre.
Jebote, glamur, i kod mene u sobi.
Malo sreće, šta više.
Tu je RTS, tu je vojska i policija, a tu ste i vi, blogeri.Srećan sam.
dolybell92 dolybell92 19:03 21.09.2008

Re: xxx

Tako je sa vama nevernicima - ništa ne verujete, pa vam je - neverovatno!

Doduše, i ja sam ta - ali ništa mi više ovde nije neverovatno -
sve je moguće i sve je verovatno !
spadalo92 spadalo92 14:06 21.09.2008

Gluposti

Mozda je ovo trol ali mene uvek zaprepasti kada u nekom americkom filmu ugledam scenu iz sudnice kada svedok mora da stavi ruku na bibliju i da se zakune da ce govoriti istinu, samo istinu i nista drugo sem istine! Ne mogu da zamislim ateistu koji je primoran da se kune nad biblijom. A tek ne mogu da zamislim jednog muslimana da se zaklinje nad biblijom!? Ili, jos gore, satanistu! Hihihi!
simkke simkke 14:12 21.09.2008

Re: Gluposti

spadalo92
Mozda je ovo trol ali mene uvek zaprepasti kada u nekom americkom filmu ugledam scenu iz sudnice kada svedok mora da stavi ruku na bibliju i da se zakune da ce govoriti istinu, samo istinu i nista drugo sem istine! Ne mogu da zamislim ateistu koji je primoran da se kune nad biblijom. A tek ne mogu da zamislim jednog muslimana da se zaklinje nad biblijom!? Ili, jos gore, satanistu! Hihihi!


Kao Larry Flynt u formanovom filmu...

P.S. Fuck this court!
man ray loves me man ray loves me 14:13 21.09.2008

Re: Gluposti

mislim da u stvarnom sudu imaju izbor - mogu da se zakunu nad bilo kojom 'velikom' knjigom, ili ni nad cim. isto vazi i za senatore, npr.
Čerevicki Čerevicki 14:10 21.09.2008

Sramota!

Kojim pravom su se oni novoproglašeni oficiri krstli na sred smotre, pred skupštinom, dok je javni servis sve to prenosio?

Stvarno, sram ih bilo! Jesi povređen? Osećanja i to...
flipper58 flipper58 14:19 21.09.2008

Re: Sramota!

skandalozno! cccc
queeria92 queeria92 14:19 21.09.2008

Da ne kažem "dobrodošao"

ali sve su to nali Mladići i Karadžići!
To je ista matrica, isti kalup!
Pravoslavna vojska je protiv koga ako ne protiv nepravoslavnig?
Šta brani pravoslavna vojska?
Koga brani pravoslavna vojska?
Sve te sprege rezultiraju uvek i neminovno ratovima.
Vojska i Crkva, tacnije SPC stalno zapisavaju prostor zajedno i treba im stati na put pre nego li sve nas stave u mrtvačke sanduke.
Kiss
Boban







flipper58 flipper58 14:33 21.09.2008

Re: Da ne kažem "dobrodošao"

Mozda zamisljas idealno svetsko uredjenje ovako:


mikimedic mikimedic 14:34 21.09.2008

Re: Da ne kažem "dobrodošao"

ali sve su to nali Mladići i Karadžići!
To je ista matrica, isti kalup!
Pravoslavna vojska je protiv koga ako ne protiv nepravoslavnig?
Šta brani pravoslavna vojska?
Koga brani pravoslavna vojska?
Sve te sprege rezultiraju uvek i neminovno ratovima.
Vojska i Crkva, tacnije SPC stalno zapisavaju prostor zajedno i treba im stati na put pre nego li sve nas stave u mrtvačke sanduke.
Kiss
Boban


auf, tek sad kapiram da su talibani nahebali od verskih fanatika...

'They carry no guns, yet US military chaplains are considered a force multiplier in the war theater. Today, in Iraq and Afghanistan, the military expects chaplains to meet the spiritual needs of troops. But it also recognizes their importance in everything from counseling the young soldier crying in his bunk over a Dear John letter to being a leveling moral presence among troops trained to fight and kill. Reporter Lee Lawrence spent three months with dozens of military chaplains in Iraq and Afghanistan. She profiles six of them in a weekly series.'
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:46 21.09.2008

Re: Da ne kažem "dobrodošao"

Vojska i Crkva, tacnije SPC stalno zapisavaju prostor zajedno i treba im stati na put pre nego li sve nas stave u mrtvačke sanduke.

I sa Crkvom i bez Crkve bices stavljen u mrtvacki sanduk, kad-tad!

P. S. A kako to zamisljas da im stanes na put, poor you, kad bez njihove saglasnosti nece biti u Beogradu odrzana famozna Gay Parade, za kojom toliko ceznes.
Koga je moliti, ne sme se srditi.
flipper58 flipper58 14:54 21.09.2008

Re: Da ne kažem "dobrodošao"

Sve te sprege rezultiraju uvek i neminovno ratovima.


Little Radojica o rezoluciji konflikta iz perspektive gej ideologije.
KafaJeGotova KafaJeGotova 15:31 21.09.2008

Re: Da ne kažem "dobrodošao"

Koga je moliti, ne sme se srditi.

baš si rab božiji...
JJ Beba JJ Beba 19:32 21.09.2008

Re: Da ne kažem "dobrodošao"

Mozda zamisljas idealno svetsko uredjenje ovako:


..a pravovernog popa koji blagosilja vojsku vako:

neny neny 19:36 21.09.2008

Re: Da ne kažem "dobrodošao"

flipper58
Mozda zamisljas idealno svetsko uredjenje ovako:





mnogo je bolje da na ulicama gledamo ljubav nego mrznju.
zasto ratovi uopste nastaju?pa upravo zato sto ljudi svoje frustracije umesto u zadovoljstva,pretvaraju u destrukciju.
011-495 011-495 22:38 21.09.2008

Re: Da ne kažem "dobrodošao"

flipper58
Mozda zamisljas idealno svetsko uredjenje ovako:



Care! Pod stolom (ili da kazem astalom, da ne uvredim manjine-koje god da su) sam.
plavioblacic plavioblacic 14:58 21.09.2008

Vojska pravoslavne Srbije

Religija ne treba da se mesa u vojsku, jer po svojoj 'delatnosti' ona nema nikakve veze sa vojskom.


Jedini apsurd je taj sto se americki vojnici ipak zaklinju bogu...
Inner Party Inner Party 15:24 21.09.2008

One nation under God!

Боже правде

God save the Queen.

Одна ты на свете! Одна ты такая —
Хранимая Богом родная земля!

And this be our motto: “In God is our trust.

God keep our land glorious and free!
O Canada, we stand on guard for thee.

...

KafaJeGotova KafaJeGotova 15:27 21.09.2008

naravno da jesu

pravoslavna vojska i naravno da su bitni samo pravoslavci. bili su 90tih i ostali su i danas. uprkos levičarstvu i evropejstvu tadića i sps-a...
plus govor onog ponoša - treba nam još vojnika da očuvamo mir?! koliki kreten treba da budeš da imaš takav rezon?!
skyspoter skyspoter 15:54 21.09.2008

mala zamena

Kako se osećaju oni koji nisu pravoslavni, a vojnici su i oficiri u Srbiji?


a kako se osecaju oni koji nisu pravoslavni i koji nisu vojnici i oficiri a u srbiji su?
neny neny 16:22 21.09.2008

bravo

Nebojsa na tekstu,ja cim sam ih video to mi je palo na pamet.
Mene izuzetno vredja kada to vidim,jer me drzava prisiljava pored odlaska u vojsku i da moram da budem pravoslavac(i to iskljucivo po meri spc) i da moram da budem lojalan velikosrpskom drzavnom projektu.
Sem toga svi znamo da se kroz vojsku materijalizuje drzavni monopol sile,salje se poruka da na zastitu imaju pravo jedino oni koji su Srbi,i to iskljucivo po njihovoj meri pravoslavci,dok se drugi moraju sami snaci.
Za drzavu koja na svojim ledjima ima najveci zlocin posle w.w.2 je vrlo opasno da posle svih zlocina nastavlja da siri i raspiruje ideologiju krvi i tla.
To sto mi vidimo da rade oficiri je samo posledica toga sto je drzava omogucila pristup vojsci svestenim licima,koja jedinu funkciju koju imaju je da nacionalno i patriotski osveste vec (pokazano 1000 puta) dovoljno "osvescenu"
vojsku.
bene_geserit bene_geserit 19:38 21.09.2008

Re: bravo

neny
Za drzavu koja na svojim ledjima ima najveci zlocin posle w.w.2 je vrlo opasno da posle svih zlocina nastavlja da siri i raspiruje ideologiju krvi i tla.

Posto vas nije sramtota da izgovorite ovakvu jednu laz, ja samo da vas potsetim samo na par stvari koje su se desile u svetu posle w.w.2:
- rat u Vijetnamu, milioni mrtvih vijetnamaca od kojih vecina civila, upotreba i isprobavanje raznog hemijskog oruzja
- sukob Tutsa i Hutua i skoro milion mrtvih, uglavnom civila
- napad USA na Irak i rat niskog inteziteta koji i dalje traje, storine hiljada mrtvih, uglavnom civili
- napad USA na Avganistan, i ne mnogo bolji rezultat nego u Iraku
- napad SSSR na Avganistan
- nebrojeni zlocini sponzorisani od strane u USA u Latinskoj Americi
- razne druge USA intervencije kao one u Koreji sa ogromnim brojem civilnih zrtava

Mislim da sirenje ovakvih lazi treba zakonski sankcionisati.
mikimedic mikimedic 00:19 22.09.2008

Re: bravo


Za drzavu koja na svojim ledjima ima najveci zlocin posle w.w.2 je vrlo opasno da posle svih zlocina nastavlja da siri i raspiruje ideologiju krvi i tla.
To sto mi vidimo da rade oficiri je samo posledica toga sto je drzava omogucila pristup vojsci svestenim licima,koja jedinu funkciju koju imaju je da nacionalno i patriotski osveste vec (pokazano 1000 puta) dovoljno "osvescenu"
vojsku.



ti ovde mislis na us ili british army? ne kapiram.
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 02:11 22.09.2008

Re: bravo

bene_geserit

- razne druge USA intervencije kao one u Koreji sa ogromnim brojem civilnih zrtava
Mislim da sirenje ovakvih lazi treba zakonski sankcionisati.

Prvo: rat u Koreji je poveo Savet bezbednosti UN zbog agresije Severne Koreje na Juznu. Prouciti malo istoriju, posebno kad ste toliko prepuni samopouzdanja i pozivanja na zakonske zabrane (ili to bese neka mentatska obuka, nama smrtnicima nedostupna?)

Drugo: zanimljivo je da na spisku nema ni gusenja pobune u Madjarskoj 1956, niti invazije na Cehoslovacku 1968. cija je godisnjica nedavno bila.

Trece: ponajvise zanimljivo je da nema ni "Velikog skoka napred" ni "kulturne revolucije" ni slicnih maostickih zlocina nad sopstvenim gradjanima koji su u miru odneli po najkonzervativnijim procenama izmedju 20 i 30 miliona zrtava. Sta nam sve ovo govori o Vasoj ideoloskoj obojenosti, nek svako za sebe proceni.

I da, mislim i ja da glupost, kao i poklonike totalitarnih rezima, treba zakonski sankcionisati.
mikimedic mikimedic 08:23 22.09.2008

Re: bravo

Drugo: zanimljivo je da na spisku nema ni gusenja pobune u Madjarskoj 1956, niti invazije na Cehoslovacku 1968. cija je godisnjica nedavno bila.


niti bombardovanja Srbije 1999. sa malo vise zrtava od dva gornja primera, i bez odobrenja Saveta bezbednosti. Prouciti malo istoriju, pogotovo kad smo puni samopouzdanja i bez trunke ideoloske obojenosti. Ali sve je stvar relativiteta, zar ne?
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 12:35 22.09.2008

Re: bravo

mikimedic

niti bombardovanja Srbije 1999. sa malo vise zrtava od dva gornja
primera
, i bez odobrenja Saveta bezbednosti. Prouciti malo istoriju,
pogotovo kad smo puni samopouzdanja i bez trunke ideoloske obojenosti.
Ali sve je stvar relativiteta, zar ne?

Cisto lupetanje, vec standardno za mikimedica. Samo madjarska "kontrarevolucija" odnela je najmanje 50 hiljada zivota, doduse ne sve odmah, ponesto i u gulazima. Sto je svega 10-25 puta vise cak i od laznih milosheskuovih tvrdnji o gubicima tokom nato intervencije. Ali zasto od mikimedica ocekivati neko znanje i racionalno rasudjivanje, kad za njega srpski zivot sigurno vredi bar 50 puta vise od madjarskog, zar ne? Tu vise nema cak ni obozavanja totalitarizma, kao kod kolege bene_geserit - ovde je u pitanju cist nacionalisticki nemoral.
mikimedic mikimedic 12:42 22.09.2008

Re: bravo

Cisto lupetanje, vec standardno za mikimedica. Samo madjarska "kontrarevolucija" odnela je najmanje 50 hiljada zivota, doduse ne sve odmah, ponesto i u gulazima. Sto je svega 10-25 puta vise cak i od laznih milosheskuovih tvrdnji o gubicima tokom nato intervencije. Ali zasto od mikimedica ocekivati neko znanje i racionalno rasudjivanje, kad za njega srpski zivot sigurno vredi bar 50 puta vise od madjarskog, zar ne? Tu vise nema cak ni obozavanja totalitarizma, kao kod kolege bene_geserit - ovde je u pitanju cist nacionalisticki nemoral.


prosto i bedno. sa tobom zavrsavam bilo kakvu komunikaciju.
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 12:46 22.09.2008

Re: bravo

mikimedic
sa tobom zavrsavam bilo kakvu komunikaciju.

E kao pravi vernik da kazem: hvala Bogu! Sentiment je vise nego obostran...
bik_koji_sedi bik_koji_sedi 12:50 22.09.2008

Re: bravo

Milan M. Ćirković


"Интервенција"...

Како се бирају речи када је љубав у питању...

Само, неће те Америка оженити, Ћирковићу, џаба ти толика пажња и љубав :)

dragan7557 dragan7557 14:10 22.09.2008

Re: bravo

Samo madjarska "kontrarevolucija" odnela je najmanje 50 hiljada zivota, doduse ne sve odmah, ponesto i u gulazima. Sto je svega 10-25 puta vise


Poštovani doktore, cifre izgleda nisu u redu ????????
Čini mise da treba da stoji 150 - 250 puta ili 15 do 20 miliona kada je gulag u pitanju.
dragan7557
bene_geserit bene_geserit 15:24 22.09.2008

Re: bravo

Milan M. Ćirković
Prvo: rat u Koreji je poveo Savet bezbednosti UN zbog agresije Severne Koreje na Juznu. Prouciti malo istoriju, posebno kad ste toliko prepuni samopouzdanja i pozivanja na zakonske zabrane (ili to bese neka mentatska obuka, nama smrtnicima nedostupna?)Drugo: zanimljivo je da na spisku nema ni gusenja pobune u Madjarskoj 1956, niti invazije na Cehoslovacku 1968. cija je godisnjica nedavno bila. Trece: ponajvise zanimljivo je da nema ni "Velikog skoka napred" ni "kulturne revolucije" ni slicnih maostickih zlocina nad sopstvenim gradjanima koji su u miru odneli po najkonzervativnijim procenama izmedju 20 i 30 miliona zrtava. Sta nam sve ovo govori o Vasoj ideoloskoj obojenosti, nek svako za sebe proceni.I da, mislim i ja da glupost, kao i poklonike totalitarnih rezima, treba zakonski sankcionisati.

Ja uopste nisam pravio nikakvu kompletnu listu, pa ni sortiranu po tezini zlocina, samo par stvari koje su mi prve pale na pamet. To sto vama drugi zlocini prvi padnu na pamet, to je vase pravo, ali to ne cini one koje sam ja nabrojao manjim.
Posto je u svim ratovima u toku raspada Jugoslavije poginulo nesto manje od 150 hiljada ljudi (koliko ja znam, ali i da cifra nije skroz tacna barem je blizu), od cega su veliki % bili Srbi i vojnici u borbi (dakle ne mogu se podvesti pod zlocine srpskih vojnih snaga), postoji veliki broj zlocina ucinjenih posle w.w.II koji su imali vise zrtava. I to ukljucuje i razne zlocine pocinjene u Kini i zemljama Varsavskog bloka, koji su ogromni, uzasni i medju najvecima u istoriji (naravno ni blizu veliki kao istrebljivanje americkih indijanaca, mislim na one koje su virusi zaobisli).

Evo sledeci put, kada neko izvali ovako nesto, ja cu prvo da se setim svih kineskih i rusko-sovjetskih zlocina kojih god mogu, da izbegnem polemike o mojoj ideoloskoj obojenosti.
A sta o Vasoj ideoloskoj obojenosti govori to sto svaki put kada neko pomene zlocine pocinjene od strane USA vi krecete sa relativizacijom istih (kroz istorijske izvore od strane onih koji su zlocine pocinili) i sa kontra pominjanjem zlocina u Staljinistickoj SSSR i Maoistickoj Kini?
Sto se tice rata u Koreji, to kako je poceo nema veze sa time kakvi su zlocini u njemu pocinjeni (koliko se secam, sreca da Trumanov predlog o upotrebi atomskog naoruzanja nije prosao).

Ali nebitno ko je pocinio najvece zlocine USA, Kinezi ili SSSR, slazemo se da su se oni dogodili i da reci da Srbija na svojim ledjima nosi najveci zlocin od w.w.II je neistina?

Sto se tice zakonskog sankcionisanja (za koje naravno mislim da je besmisleno), to sam ubacio samo iz sledeceg razloga: vrlo cesto se ovde na Blogu mogu naci ljudi koji zagovaraju zakonsko sankcionisanje negiranja ili umanjivanja zlocina u Srebrnici, pa sam samo zeleo da im pokazem drugu stranu medalje. Ako zelite zakonsko sankcionisanje za umanjivanje zlocina, neophodno je i zakonsko sankcionisanje za uvelicavanje zlocina.
A posto je istorijska istina vrlo problematicna kategorija, sta je umanjivanje a sta uvecavanje je cesto tesko reci sa sigurnoscu, i cela stvar se svede na to koja ce istorijska istina da nam bude nametnuta.
neny neny 16:39 21.09.2008

ja

ne znam da li na svetu postoji prljavija,ogavnija,cinicnija,halapljivija,kriminalnija organizacija od crkve.
sve bi da ima,svuda bi da vlada,pokazuje "pravi put" ,verovaces u to sto oni hoce milom ili silom.za ovo drugo im sluzi obraz koji su i inaugurisali u vojsku.
kada mi posle neko prica o proevropskoj vladi glavu bi mu razbio majke mi,alergican sam na tu rec,pa ovo je gore nego milosevic,on je bar prividno drzao popove dalje od drzave,a nas cuveni levicar boki im pomaze 100-procentno,potpisujuci cak i zakon kojim i zvanicno mogu da drze govore i stvaraju nove mladice,sve legalno i legitimno.
pa povratricu stvarno ne mogu vise,kako je krenulo nas ce ta crkva sve poslati u sanduke.
ljudi zar vam prica nije dobro poznata,zar vec niste videli dovol.jno mrtvih rodjaka,prijatelja....,zar cete im dozvoliti sve ponovo ,jos jace?
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:52 21.09.2008

Re: ja


Neny
ne znam da li na svetu postoji prljavija,ogavnija,cinicnija,halapljivija,kriminalnija organizacija od crkve.


Ovo je skolski primer JEZIKA MRZNJE i nedostatka kucnog vaspitanja.
Vase je pravo da se ne slazete sa Crkvom, ali nemate pravo da vredjate i koristite nebuloze da biste izrazile vase neslaganje.
I ne zaboravite da je nedavno Hriscanska crkva usla u treci milenijum (neke druge velike religije, na Istoku, su jos starije) i ne pokazuje znake propadanja i pored toga sto ima ovakvih ljudi koji je pljuju, misleci da su pametni.
spadalo92 spadalo92 18:07 21.09.2008

Re: ja

I ne zaboravite da je nedavno Hriscanska crkva usla u treci milenijum (neke druge velike religije, na Istoku, su jos starije) i ne pokazuje znake propadanja i pored toga sto ima ovakvih ljudi koji je pljuju, misleci da su pametni.

Verovanje u boga Ra je trajalo mnogo duze od tri milenijuma. Pa sta? Pa nista. Da li danas na ovoj planeti ima nekoga ko veruje u boga Ra? Ali naravno, slazem se sa vama kada je u pitanju govor mrznje.
dolybell92 dolybell92 19:09 21.09.2008

Re: ja

Ovo je skolski primer JEZIKA MRZNJE i nedostatka kucnog vaspitanja.


Jezik mržnje se odnosi na to, kad se govori neistina i
propagira laž.
Ako je nešto istinito - gde je tu govor mržnje ?
Mržnja je iracionalna.
neny neny 19:40 21.09.2008

Re: ja

@vlad. nisam siguran da ovako nazivate govore vladika koji drze govore po fakultetima,idu po ulicama i osvescuju neosvescene,kada idu da oslobode srpcice od turaka,kada filaret vodi troprstase,kada zarko vodi obrazovce ,kada pahomije siluje.prema svima njima garantujem imate isuvise tolerancije.
mikimedic mikimedic 00:21 22.09.2008

Re: ja

ne znam da li na svetu postoji prljavija,ogavnija,cinicnija,halapljivija,kriminalnija organizacija od crkve.
sve bi da ima,svuda bi da vlada,pokazuje "pravi put" ,verovaces u to sto oni hoce milom ili silom.za ovo drugo im sluzi obraz koji su i inaugurisali u vojsku.
kada mi posle neko prica o proevropskoj vladi glavu bi mu razbio majke mi,alergican sam na tu rec,pa ovo je gore nego milosevic,on je bar prividno drzao popove dalje od drzave,a nas cuveni levicar boki im pomaze 100-procentno,potpisujuci cak i zakon kojim i zvanicno mogu da drze govore i stvaraju nove mladice,sve legalno i legitimno.
pa povratricu stvarno ne mogu vise,kako je krenulo nas ce ta crkva sve poslati u sanduke.
ljudi zar vam prica nije dobro poznata,zar vec niste videli dovol.jno mrtvih rodjaka,prijatelja....,zar cete im dozvoliti sve ponovo ,jos jace?


izvini, koliko ti imas godina ako nije tajna?
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 02:13 22.09.2008

Re: ja

mikimedic

izvini, koliko ti imas godina ako nije tajna?

A ne pada Vam na pamet da prvo sami kazete koliko imate godina pre nego sto postavljate tu vrstu privatnih pitanja?
JJ Beba JJ Beba 16:39 21.09.2008

božija vojska

predlažem da na ti vojnim prikazivanjima u buduće pravoslavna vojska klekne i prekrsti se pravoslavno sa tri prsta , naravno, kakovećdolikuje; katolici da se u počičnju prekrste katolički sa svih pet prstiju i poljube ih; muslimani da povade ćilimćiće i polegnu klanjajući se alahu; jevreji da bace šapke u vis i iz džepa povade one male crne kapice i stave ih na vugla; budisti da zepavaju harekrišna...i tako redom svi prema božjem običaju i u istom trenutku. to bi bila prava vojna smotra dostojna ovakve države, mada bi sve to na TVu ličilo kao da gledamo Monty Pyton live, i ja bih uživala, priznajem
vako
ili već nekako tako
mikimedic mikimedic 00:25 22.09.2008

Re: božija vojska

predlažem da na ti vojnim prikazivanjima u buduće pravoslavna vojska klekne i prekrsti se pravoslavno sa tri prsta , naravno, kakovećdolikuje; katolici da se u počičnju prekrste katolički sa svih pet prstiju i poljube ih; muslimani da povade ćilimćiće i polegnu klanjajući se alahu; jevreji da bace šapke u vis i iz džepa povade one male crne kapice i stave ih na vugla; budisti da zepavaju harekrišna...i tako redom svi prema božjem običaju i u istom trenutku. to bi bila prava vojna smotra dostojna ovakve države, mada bi sve to na TVu ličilo kao da gledamo Monty Pyton live, i ja bih uživala, priznajem
vako
ili već nekako tako


mislis na us army?
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 07:33 22.09.2008

Re: božija vojska

Fenomenalan komemtar i link. Uvek se iznenadim kad shvatim da su Pajtonovci i South Park u stvari sve vec rekli.
alselone alselone 16:51 21.09.2008

?

Kojim pravom su se oni novoproglašeni oficiri krstli na sred smotre, pred skupštinom, dok je javni servis sve to prenosio?


Formulacija je fantasticna!

jeremija92 jeremija92 16:52 21.09.2008

Odgovori i nisu tako teški

NS: "Kojim pravom su se oni novoproglašeni oficiri krstli na sred smotre, pred skupštinom, dok je javni servis sve to prenosio? "
Krstili su se posle smotre, koja je bila pred skupštinom države Srbije, a javni servis je to prenosio, jer je javni servis.

NS: "Ja sam ateista, a građanin sam Srbije i plaćam sve poreze - da li su oni i moja vojska?"
Čak i da ne plaćeš sve poreze, bio ateista ili ne, čim si građanin Srbije - oni su i tvoja vojska. Kakva je takva je, krštena ili nekrštena, tvoja je. Ti nemaš drugu.

NS: "Da li su vojska građana Srbije koji su katolici, muslimani i ostali vernici?"
Bez sumnje da jesu, Srbija druge vojske nema.

NS: "Da li bi u slučaju potrebe podjednako štitili nas atesite i druge vernike sa jedne, i pravoslavce sa druge strane?"
Svaka vojska štiti integritet države čija je i njene građane. Odgovor i na to pitanje, bez ikakve sumnje, je potvrdan.

NS: "Kakvu poruku nam šalju?"
Da su odani tradiciju države čija su vojska.

NS: "Ateista i drugih vernika ima najmanje 30 odsto - da li su svesni da nas odbijaju od poštovanja i poverenja prema Vojsci Srbije, a time i prema državi kao takvoj?"
A zašto bi ateistima smetalo što su mladi oficiri vernici? I zašto bi vernicima drugih veroispovesti smetalo što su oficiri Vojske Srbije pravoslavci? Onaj kome to smeta trebao bi da preispita svoje stavove.

NS: "Kako se osećaju oni koji nisu pravoslavni, a vojnici su i oficiri u Srbiji?"
Osećaju se dobro, ukoliko imaju ista prava.

NS: "Zašto nije bilo uočljivijih reakcija na to?"
Verovatno zato što nije bilo ni posebnih razloga da se reaguje.

Poštovani g. Spaiću,
Vojska Kraljevine Srbije klela se na vernost Njegovom Kraljevskom Veličanstvu (Milanu, Petru, Aleksandu..).
JNA se zaklinjala Titu i Komunističkoj partiji.
Vojska Srbije se krsti pred Skupštinom i zaklinje se Bogu.

Da zaklučim:
To što su se mladi oficiri prekrstili na svojoj svečanosto, treba shvatiti kao deo tradicije, jednako kao što su najboljima među njima uručene sablje, a sabljama se neće boriti.
Bacanje šapke uvis je preuzeto iz tradicije američke vojske, i to iz filma "Oficir i džentlmen", što više liči na kič, a eto i na to niko nije reagovao, pa ni Vi poštovani g. Spaiću.

Odgovor je jednostavan: Sve vojske imaju potrebu za tradicijom.





neny neny 17:05 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

"Kakvu poruku nam šalju?"
Da su odani tradiciju države čija su vojska.


pokazali su da su odani spc-u a ne drzavi srbiji,sem ako i ti nisi od onih koji smatraju da je srbija drzava srba, i to ne svih nego samo pravoslavnih.
JJ Beba JJ Beba 17:14 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

Odgovor je jednostavan: Sve vojske imaju potrebu za tradicijom.

kako potrebu? ili se ima tradicija ili nema. potreba za tradicijom ne postoji kao potreba. Potreba je ići u klonju, piti vodu.....
jeremija92 jeremija92 17:19 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

Moguće da se neki od mladih oficira prekrstio na način kako se katolici krste, ukoliko je katolik, ili se možda uopšte nije prekrstio, ako je ateista. To se na grupnom snimku nije videlo.

Ovde je reč o tradiciji, bolje rečeno o pokušaju spajanja modernog i tradicionalnog. bacanje šapke je moderno, a krštenje tradicija.
Verujem da deo mladih oficira uopšte nisu vernici.

JJ Beba JJ Beba 17:19 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

I zašto bi vernicima drugih veroispovesti smetalo što su oficiri Vojske Srbije pravoslavci?

ael ima u ovoj našoj vojsci neko ko je oficir a musliman? može li se to u pravoslavnoj srpskoj vosjci? Ili Mađar? nedajbože Hrvat?
o čemu bre ti pričaš jeremija?
man ray loves me man ray loves me 17:20 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

kako potrebu? ili se ima tradicija ili nema. potreba za tradicijom ne postoji kao potreba. Potreba je ići u klonju, piti vodu.....
ne, ali potreba je i da opravdaju zasto nesto rade, u cije ime. njima je u opisu posla da poginu za nesto (da li da budem cinicna pa da kazem da je i legija religiozan iz istih razloga, zbog hazarda posla :))
treba im reci - za drzavu, za odrzavanje pravnog poretka. ne za pravoslavlje.
inace, jeremija, odlicna ideja - onaj ko ne veruje ima uvek mogucost da se prekrsti 'pogresnom' rukom ili na 'pogresnu' stranu....ko ce da primeti u gomili... :)
jeremija92 jeremija92 17:24 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

JJ Beba il ne razumeš il me zahebavaš:
Ako ih ima i ako imaju ista prava, zašto bi im smetalo što se pravoslavci krste na pravoslavan način.
MilutinM MilutinM 17:28 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

kako potrebu? ili se ima tradicija ili nema. potreba za tradicijom ne postoji kao potreba. Potreba je ići u klonju, piti vodu..

Grešiš, Bebo. Postoje razne potrebe. Neke su egzistencijale (kao što ti reče: klonja, voda, itd,) i one su temeljne. Ali ima ih koji su neka vrsta nadgradnje. Objasnio je to odavno Maslou.

Svakoj vojsci, dokle god je ima, potrebna je tradicija. Kakva, to je drugo pitanje.
jeremija92 jeremija92 17:34 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

JJ Beba
Odgovor je jednostavan: Sve vojske imaju potrebu za tradicijom.

kako potrebu? ili se ima tradicija ili nema. potreba za tradicijom ne postoji kao potreba. Potreba je ići u klonju, piti vodu.....


dobro, JJ moguće da se nisam lepo izrazio.
Ali poštovanje tradicije u vojsci je uobičajeno, ne samo u našoj, u svim vojskama.
u američkoj vojsci, raketne i vazduhoplovne jedinice nose imena konjičkih jedinica čiju tradiciju nastavljaju, a vše nemaju konje, imaju rakete i avione.
U to smo se i sami uverili 1999,
jeremija92 jeremija92 17:38 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

man ray loves me
kako potrebu? ili se ima tradicija ili nema. potreba za tradicijom ne postoji kao potreba. Potreba je ići u klonju, piti vodu.....
ne, ali potreba je i da opravdaju zasto nesto rade, u cije ime. njima je u opisu posla da poginu za nesto (da li da budem cinicna pa da kazem da je i legija religiozan iz istih razloga, zbog hazarda posla :))
treba im reci - za drzavu, za odrzavanje pravnog poretka. ne za pravoslavlje.
inace, jeremija, odlicna ideja - onaj ko ne veruje ima uvek mogucost da se prekrsti 'pogresnom' rukom ili na 'pogresnu' stranu....ko ce da primeti u gomili... :)


verujem da im je to rečeno.
ali kakva nam je država i pravni poredak, bolje da se zaklinju u boga.:))
neny neny 17:40 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

verujem da su i oni u srebrenici ispunjavali tradiciju.to su bila samo srpska decica,koju je pravoslavni svestenik blagosiljao pred odlazak u tradicionalnu borbu protiv turaka-dahija
JJ Beba JJ Beba 17:59 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

Grešiš, Bebo. Postoje razne potrebe. Neke su egzistencijale (kao što ti reče: klonja, voda, itd,) i one su temeljne. Ali ima ih koji su neka vrsta nadgradnje. Objasnio je to odavno Maslou.

hvala na poduci profesore MilutineM.
ja pripadam psihološkoj školi kolege Žuborskog
:)
jeremija92 jeremija92 18:03 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

neny
verujem da su i oni u srebrenici ispunjavali tradiciju.to su bila samo srpska decica,koju je pravoslavni svestenik blagosiljao pred odlazak u tradicionalnu borbu protiv turaka-dahija


neny , kakve veze imaju ovi mladi oficiri sa zločinima u srebrenici ili bilo gde drugde?
Zašto na takav način razmišljate?
JJ Beba JJ Beba 18:09 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

J Beba il ne razumeš il me zahebavaš:

i jedno i drugo
:)

I zašto bi vernicima drugih veroispovesti smetalo što su oficiri Vojske Srbije pravoslavci?

reko si da su oficiri Vojske Srbije pravoslavci, iz čega sledi da nema oficira druge verosipovesti. pa ja pitam može li oficir vojske Srbije biti musliman?
ako može i on mora da prođe tu inicijaciju sa kršćenjem, tj sa zaklinjanjem u boga , što znači da ofcir musliman mora da izvuče ćilimće i da zalegne da klanja, ne bi li se zaklo u alaha . Pošto to nisam videla znači da nema nijednog budućeg oficira vojske Srbije koji je druge veroispovesti, sem pravoslavne.
ili se ti naši oficiri krste tek tako, reda radi, ....uzimaju boga usta nako, fore radi, tradicije radi....
neny neny 18:24 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

Zato sto kada pocne da vas boli grlo to je posledica,uzrok je to sto ste se zarazili bacilom.Tako je i sa ovima,to sto se krste i popovi im drze govore je samo pocetak i uzrok,masakri,pogromi su posledica.
jeremija92 jeremija92 18:27 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

JJ Beba
J Beba il ne razumeš il me zahebavaš:

i jedno i drugo
:)
Dobro, draže mi je ovo drugo.)))


I zašto bi vernicima drugih veroispovesti smetalo što su oficiri Vojske Srbije pravoslavci?

reko si da su oficiri Vojske Srbije pravoslavci, iz čega sledi da nema oficira druge verosipovesti. pa ja pitam može li oficir vojske Srbije biti musliman?

Nisam rekao da su svi oficiri pravoslavci. Sigurno da može biti i musliman i katolik, i ateista. Mogao bi to biti i N. spaić, ako ga prime u vojnu akoademiju i ti JJbebo, jer čuo sam da i dame primaju.


JJ Beba
J Beba il ne razumeš il me zahebavaš:

i jedno i drugo
:)

I
ili se ti naši oficiri krste tek tako, reda radi, ....uzimaju boga usta nako, fore radi, tradicije radi....


i ja sam tog mišljenja:))

markonio92 markonio92 18:45 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

jeremija92
neny
verujem da su i oni u srebrenici ispunjavali tradiciju.to su bila samo srpska decica,koju je pravoslavni svestenik blagosiljao pred odlazak u tradicionalnu borbu protiv turaka-dahija


neny , kakve veze imaju ovi mladi oficiri sa zločinima u srebrenici ili bilo gde drugde?
Zašto na takav način razmišljate?


Kako nema veze, pa i jedni i drugi su se krstili!
Pazi i ti da se ne prekrstiš, da te ne bi povezali sa klerofašističkom tvorevinom SPC!

JJ Beba JJ Beba 18:48 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

ti JJbebo, jer čuo sam da i dame primaju.

obavezno
kakva bih samo ja vojničina bila, ai pravoslavna sam..
jes da su me izbacili iz crkve ali ima i ja veze gore....
:)...
jeremija92 jeremija92 18:50 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

neny
Zato sto kada pocne da vas boli grlo to je posledica,uzrok je to sto ste se zarazili bacilom.Tako je i sa ovima,to sto se krste i popovi im drze govore je samo pocetak i uzrok,masakri,pogromi su posledica.


neny, prvo moram da Vam kažem da se ni meni uopšte ne dopada korografija u kojoj su studenti vojne akademije deo litije za Spasovdan. To je isto kao što su bili deo koreografije za Dan mladosti.
Ne imponuje mi ni to što su se prekrstili nakon završne svečanosti. Ali, ja to razumem kao tradiciju.
Dovoditi svaki čin krštenja sa tri prsta u vezu sa zločinima, ipak je malo preterano.
jeremija92 jeremija92 18:54 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

JJ Beba
ti JJbebo, jer čuo sam da i dame primaju.

obavezno
kakva bih samo ja vojničina bila, ai pravoslavna sam..
jes da su me izbacili iz crkve ali ima i ja veze gore....
:)...


)))))))))))
dolybell92 dolybell92 19:11 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

Odgovor je jednostavan: Sve vojske imaju potrebu za tradicijom.


Da li vi znate šta je tradicija ?
Tradicija je prvo kontinuitet - a srpska vojska je nema.
jeremija92 jeremija92 19:21 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

dolybell92
Odgovor je jednostavan: Sve vojske imaju potrebu za tradicijom.


Da li vi znate šta je tradicija ?
Tradicija je prvo kontinuitet - a srpska vojska je nema.

o dobro, dolybell, upravo zbog tog diskontiuteta potrba Vojske Srbije i njenih mladih oficira za tradicijom je tim veća.
Baš tako treba razumeti njihov čin na završnoj svečanosti.
neny neny 19:30 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

jeremija92
neny
Zato sto kada pocne da vas boli grlo to je posledica,uzrok je to sto ste se zarazili bacilom.Tako je i sa ovima,to sto se krste i popovi im drze govore je samo pocetak i uzrok,masakri,pogromi su posledica.

neny, prvo moram da Vam kažem da se ni meni uopšte ne dopada korografija u kojoj su studenti vojne akademije deo litije za Spasovdan. To je isto kao što su bili deo koreografije za Dan mladosti.
Ne imponuje mi ni to što su se prekrstili nakon završne svečanosti. Ali, ja to razumem kao tradiciju.
Dovoditi svaki čin krštenja sa tri prsta u vezu sa zločinima, ipak je malo preterano.




kada odes kod lekara ne pitas ga za tradiciju i krstenje nego za lek.tako i ti oficiri nisu tu da se krste,klece ili sta vec nego da rade svoj posao-a on sigurno nije sirenje uticaja spc-a.ovakvim nacinom se otvara prostor za stvaranje ideologije etnicki ciste tvorevine,i samim tim legitimizacija nasilja prema "drugima".
ni podizanjem desne ruke u nemackoj se niko nece ubiti,ali je to zabranjeno jer se zna sta to simbolizuje.
dakle srbija je u moralnoj,a posto to ocigledno ne oseca,pravnoj obavezi da spreci raspirivanje nacionalizma,pogotovu medju tako opasnim institucijama kao sto je vojska.
neny neny 19:33 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

jeremija ne podpadajte pod uticaj zloupotrebe tradicije.do kraja w.w.2 u svetu je postojala tradicija ratovanja,i sta mislite gde bi svet bio danas da tu tradiciju nije prekinuo?
markonio92 markonio92 19:35 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

neny
kada odes kod lekara ne pitas ga za tradiciju i krstenje nego za lek.tako i ti oficiri nisu tu da se krste,klece ili sta vec nego da rade svoj posao-a on sigurno nije sirenje uticaja spc-a.ovakvim nacinom se otvara prostor za stvaranje ideologije etnicki ciste tvorevine,i samim tim legitimizacija nasilja prema "drugima".
ni podizanjem desne ruke u nemackoj se niko nece ubiti,ali je to zabranjeno jer se zna sta to simbolizuje.
dakle srbija je u moralnoj,a posto to ocigledno ne oseca,pravnoj obavezi da spreci raspirivanje nacionalizma,pogotovu medju tako opasnim institucijama kao sto je vojska.


E samo čekam kada će do ovoga da dođe.
Čestitam, uspeli ste u jednom postu da napravite miks nacionalizma, nacionalsocijalizma, patriotizma i pravoslavlja! LoL!
Dakle, Vi izjednačavate nacističko podizanje ruke sa krštenjem?
dolybell92 dolybell92 19:40 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

neny , kakve veze imaju ovi mladi oficiri sa zločinima u srebrenici ili bilo gde drugde?
Zašto na takav način razmišljate?


Zbog tradicije....na koju se neki pozivaju, nije
greška tako razmišljati.
Dokle god budemo sa neraščišćenim računima iz prošlosti -
svi koji slede prihvataju je kao svoju...
jeremija92 jeremija92 20:02 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

neny
jeremija ne podpadajte pod uticaj zloupotrebe tradicije.do kraja w.w.2 u svetu je postojala tradicija ratovanja,i sta mislite gde bi svet bio danas da tu tradiciju nije prekinuo?


Rat se nigde ne definiše kao tradicija. Ili, da budem oprezniji, do sada to nisam nigde čuo.
bilo bi lepo da je rat tradicija. svet bi odavno prekinuo sa tako užasnom tradicijom. ali nije, iako se to vama tako čini.
rat je daleko složenije pitanje i problem ljudskog društva. za sada nerešiv problem. nažalost.
MilutinM MilutinM 20:09 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

hvala na poduci profesore MilutineM.
ja pripadam psihološkoj školi kolege Žuborskog
:)

Bebo, da ti nisi ustala na levu nogu? Nije mi padalo na pamet da ti delim lekcije. Niti sam tumač imena, lika i dela Masloua. Da ne kažem da mi je MIlenko mnogo bliži. I da ne kažem...
dolybell92 dolybell92 20:10 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

upravo zbog tog diskontiuteta potrba Vojske Srbije i njenih mladih oficira za tradicijom je tim veća.


Tradicija se uvodi nego održava... a kad je ukineš nema nastavka.


neny neny 20:12 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

jeremija92
neny
jeremija ne podpadajte pod uticaj zloupotrebe tradicije.do kraja w.w.2 u svetu je postojala tradicija ratovanja,i sta mislite gde bi svet bio danas da tu tradiciju nije prekinuo?

Rat se nigde ne definiše kao tradicija. Ili, da budem oprezniji, do sada to nisam nigde čuo.
bilo bi lepo da je rat tradicija. svet bi odavno prekinuo sa tako užasnom tradicijom. ali nije, iako se to vama tako čini.
rat je daleko složenije pitanje i problem ljudskog društva. za sada nerešiv problem. nažalost.



jeremija nije ceo svet,ali jedan jeste prekinuo,upravo zato sto je prestao da zloupotrebljava te tradicije,nacionalne interse i sl.
spc ne kaze ajde da mrzimo siptare,nego ajde da ostanemo verni tradiciji,da ocuvamo bice,vidovdan isl.tako se to radi sto direktno,sto sufisticiranim metodama.tako se u ljudskim glavama stvara rat kao "pravno sredstvo'
JJ Beba JJ Beba 20:18 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

Bebo, da ti nisi ustala na levu nogu?

ja nikada ne ustajem na levu nogu, to ti se samo učinilo :)
nisi sfatio humor

dolybell92 dolybell92 20:21 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

Dakle, Vi izjednačavate nacističko podizanje ruke sa krštenjem?


Sve je to isto.
Nacizam (nacionasocijalizam) je bio za Nemce
prihvatljiv i vrlo pozitivan.
Kako mislite, inače, kako je tada napravljena najjača vojna sila na svetu ?
Da nisu krenuli na Rusiju, već da se Hitler zaustavio ranije... šta mislite ?
Samo da je imao meru i ostao na nivou Evrope (bez Rusije)!




markonio92 markonio92 20:29 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

dolybell92
Dakle, Vi izjednačavate nacističko podizanje ruke sa krštenjem?


Sve je to isto.


Ja se krstim, povremeno.
Ja sam onda u ravni nacista i fašista?
Ovoliko mržnje od strane "liberalno" orijentisanih blogera nisam očekivao.
Nemam više komentara.
011-495 011-495 22:48 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

dolybell92
Odgovor je jednostavan: Sve vojske imaju potrebu za tradicijom.Da li vi znate šta je tradicija ?Tradicija je prvo kontinuitet - a srpska vojska je nema.


U kom smislu nema kontiunitet? Vojska Srbije nije ranije postojala? Ili je postojala ali nije imala tradiciju? Ili ako se izgubi kontinuitet u ponavljanju necega pa se obnovi, onda to vise nije tradicija?
dolybell92 dolybell92 23:26 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

Ja se krstim, povremeno.
Ja sam onda u ravni nacista i fašista?


Svašta ste u stanju da zaključite.

Otkud neko zna zašto se vi krstite ?
Da li vi znate zašto to radite ?

Ako se krstite iz religoznih pobuda - onda vi niste slobodan čovek.
(Podležete uticaju religije)
To nema veze sa nacizmom, kao takvim,
ali ima veze sa podlaženjem pod nečiji uticaj, ma čiji bio.

Goran Vučković Goran Vučković 23:39 21.09.2008

Sekularne religije


Ako se krstite iz religoznih pobuda - onda vi niste slobodan čovek.
(Podležete uticaju religije)
To nema veze sa nacizmom, kao takvim,
ali ima veze sa podlaženjem pod nečiji uticaj, ma čiji bio.


"If traditional religion is absent from the public arena, secular religions are likely to satisfy man's quest for meaning. ... It was an atheistic faith in man as creator of his own grandeur that lay at the heart of Communism, fascism and all the horrors they unleashed for the twentieth century. And it was adherents of traditional religions - a Martin Niemöller, C.S. Lewis, Dietrich Bonhoeffer, Reinhold Niebuhr, Martin Buber - who often warned most clearly of the tragedy to come from attempting to build man's own version of the New Jerusalem on Earth."[1]

Evo malo više ovde.

markonio92 markonio92 23:46 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

dolybell92

Otkud neko zna zašto se vi krstite ?
Da li vi znate zašto to radite ?


Koji mi? A, ja?
Ako sam i znao, sada više ne znam. Zbunili ste me.
Goran Vučković Goran Vučković 23:48 21.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

Ako sam i znao, sada više ne znam. Zbunili ste me.

Podlegao uticaju dolybell92
dezzelin dezzelin 01:13 22.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

Dakle, Vi izjednačavate nacističko podizanje ruke sa krštenjem?


Ja na primer, nacisticko podizanje ruke izjednacavam sa vecinskom srbijom.
Goran Vučković Goran Vučković 01:34 22.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

Ja na primer, nacisticko podizanje ruke izjednacavam sa vecinskom srbijom.

A kako bi ti definisao tu "većinsku Srbiju", ako nije tajna?
markonio92 markonio92 01:43 22.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

dezzelin
Dakle, Vi izjednačavate nacističko podizanje ruke sa krštenjem?


Ja na primer, nacisticko podizanje ruke izjednacavam sa vecinskom srbijom.


A što? Mislim da u II sv. ratu nismo bili na strani nacista, nego protiv njih?
Osim ako se istorija nije promenila otkad sam je zadnji put učio.
dolybell92 dolybell92 09:10 22.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

Ili ako se izgubi kontinuitet u ponavljanju necega pa se obnovi, onda to vise nije tradicija?


Naravno da nije, ne može se vratiti vreme i nastaviti sa nečim
čega ste se odrekli, svojevremeno.

medjutim92 medjutim92 10:37 22.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

markonio92
dolybell92
Dakle, Vi izjednačavate nacističko podizanje ruke sa krštenjem?


Sve je to isto.


Ja se krstim, povremeno.


I ja isto, narocito kad vidim neke od satro liberalnih komentara..
dragan7557 dragan7557 14:22 22.09.2008

Re: Odgovori i nisu tako teški

jeremija92
JJ Beba
Odgovor je jednostavan: Sve vojske imaju potrebu za tradicijom.

kako potrebu? ili se ima tradicija ili nema. potreba za tradicijom ne postoji kao potreba. Potreba je ići u klonju, piti vodu.....


dobro, JJ moguće da se nisam lepo izrazio.
Ali poštovanje tradicije u vojsci je uobičajeno, ne samo u našoj, u svim vojskama.
u američkoj vojsci, raketne i vazduhoplovne jedinice nose imena konjičkih jedinica čiju tradiciju nastavljaju, a vše nemaju konje, imaju rakete i avione.
U to smo se i sami uverili 1999,

Nemaju skoro ni Indijanaca koje su potamanil ove knjičke jedinice a i to spada u tradiciju sablje.
dragan7557
dali76 dali76 16:53 21.09.2008

turbo liberali i liberalke

Ovi nasi novokomponirani tkzv liberalno opredeljeni gradjani I gradjanke pokazuju neverovatnu slicnost novokomponovanim ili turbofolk pevacima I pevaljkama. I jedni I drugi ne znaju ni o cemu pevaju ali eto nek se samo prica a tema je uvek “in”.
Eto naprimer problem je sto je oficir ili njih vise (nisam gledao) se prekrstio I sad to je bum povreda ljudskih prava onih koji se ne krste? Ja se ne krstim na mestima takvim niti smatram to nekom etikom , ali gospodo slobodoljupci postoje ljudi koji to rade , koji tako razmisljaju I zamislite cuda liberalna demokratija je upravo prica o raznovrsnosti I o individualnom pravu pojedinca dakako do granica…
Ali vidjela zaba da se konji kuju pa saznala da I ona porez placa pa ako se neko prekrsti negde joj ljudska prava joj nije moja drzava, joj I tako u nedogled…
Vec sam jednom spominjao da u srednjoj skoli u kojoj sam radio ovdje u americi postoji zakletva zastavi u kojoj se kaze jedan bog nad jednom nacijom …
Neki djaci stave ruku na levu stranu neki ne.. neki pricaju neki ne a skola je public I ima dosta djece iz indije koji ne veruju u jednog boga …
Oces se ti ustati , oces se prekrstiti , oces levom il desnom rukom jeste tvoje pravo , ali zaboga nasi turbo liberali postuju samo ono sto se njima svidja , no,ok zato valda I jesu turbo..

neny neny 17:02 21.09.2008

Re: turbo liberali i liberalke @dali

kolko ja znam ova drzava je i prema ustavu sekularna.ti oficiri mogu u slobodno vreme da se krste do mile volje ,ali nemaju pravo da to rade na poslu.
kada idemo kod lekara od njega trazimo recept,a ne krstenje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:10 21.09.2008

Re: turbo liberali i liberalke

Eto naprimer problem je sto je oficir ili njih vise (nisam gledao) se prekrstio

Pa onda bi valjalo procitati post koji se komentarise a i komentare

MilutinM Ovako, svi su po komandi kleknuli, prekrstili se i onda bacili kape u vis.

Naravno da ne bio bio problem da se neko prekrstio zato sto mu se krsti, pa i svi do poslednjeg, ali dajte ne budimo naivni, oni su tamo MORALI da se krste.
miloseng miloseng 17:39 21.09.2008

Re: turbo liberali i liberalke

najveci deo stanovnistva u srbiji je pravoslavnog opredeljenja i njima nije sigurno smetalo to sto se oficiri krste. bitno je da ta "vecina" ne namece svoja ubedjenja "manjini". valjda je to demokratija, vecina vlada, manjina opozicija. ne verujem da je neko morao tamo da se krsti po naredjenju. mada najveci deo tih oficira mladih su vernici, smatram, ne verujem da bi se time i bavili da nisu. nesto ne cujemo da se muslimani u americi zale sto se tamo vojnici zaklinju nad biblijom, a ima ih na milione. a komentari tipa, to su novi mladici, karadzici, verski fanatici su veoma neumesne i preterane do gluposti. a sto se same crkve tice, tu se mozemo sloziti da se previse mesaju u svaki segment zivota u srbiji! vec je pocelo mnogo da smeta!
neny neny 17:00 21.09.2008

posto

vec crkvu imamo na fakultetu,vojsci,vladi........,Zasto se onda ne sakupe nekoliko ngo grupa i odrzi neki govor u manastiru?Sta mislite koji bismo odgovor dobili od popova?
Dakle ona i njen autoritet da ostane nedodrirljiv,a da se nama u zivote mesa (i unistava nam ih) bez pitanja!
Blazi primer navodim,da li vi uopste vise mozete da posaljete pismo ,a da ne platite i da vam ne nalepe pismo kako oni hoce.Da ne pricam o tome kada te otadzbina zove da hteo ne hteo ides u smrt pre nego sto te cika filaret i ostali poblagosiljaju.
Dakle svedeni smo na meso i sto je najgore sami smo pristali na to.I to ajd da nam je prvi put nego 1000-ti.
Lepo kaze ona narodna ako ispadnem jednom glup onda je mozda neko drugi budala,ali ako ispadnem 2 x onda sam kreten sigurno ja.
nebojsam92 nebojsam92 17:08 21.09.2008

:)

Kakvu poruku nam šalju?


da im nista drugo i ne preostaje nego da se krste :))
a vala i nama :((
markonio92 markonio92 19:22 21.09.2008

Re: :)

nebojsam92
Kakvu poruku nam šalju?


da im nista drugo i ne preostaje nego da se krste :))
a vala i nama :((


To je kanda ta neutralnost, dok drugi ratuju mi ćemo se krstiti i čuditi?
schweppes92 schweppes92 17:54 21.09.2008

krste li se i na VMA?

Gospodine Spaiću, na Vojnoj akademiji ne postoji prinuda "krštenja", niti su atesti i pripadnici bilo koje druge vere diskriminisani po bilo kom osnovu. Vašu opasku, usudjujem se reći agresivnu i potpuno nezasnovanu, doživljavam kao pokušaj ograničavanja verskih sloboda.
Ne znam da li ste uspeli da uočite da li je medju onima koji su se krstili bilo i katoličkih vernika, ili su se baš svi krstili na "pravoslavan način".
Da li biste vi, gospodine Spaiću, bili ljubazni da nam dostavite listu prilika i mesta na kojima je moguće prekrstiti se a da to ne interpretirate kao verski fanatizam usmeren na ateiste i vernike drugih vera?
Da li bi ste i lekarima, vatrogascima, pekarima zabranili da se prekrste jer, bože moj, neće lečiti ateiste...?
Da je neki komandant naredio da se svi mladi oficiri prekrste, pa i da vas razumem...
Ovako, način vašeg "neverovanja" mnogo je značajniji povod za uznemirenost nego li činjenica da su se neki od oficira prekrstili u jednom od najznačajnijih trenutaka u njihovom životu.
Nije da želim biti maliciozan ali s obzirom na to da ste bili na VMA, cenim da vam "pravoslavlje" nije ulilo baš toliki strah. Kako vidite, vojska ipak operiše i ateiste.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:24 21.09.2008

Re: krste li se i na VMA?

Daj Sveps, ne verujem da nisi shvatio.
Pa siguran sam da znas da je smotra do detalja isplaniran i propisan cin i da tu nema nikakvih improvizacija. To sto su klekli i prekrstili se je deo scenarija i ne verujem da je neko pitao te oficire hoce li to ili nece.
I vidim ovde komentare kako toga ima i u drugim zemljama.
Prvo, pa sta ako ima?
Drugo, mogu da razumem situaciju da je tesko prekinuti tradiciju, ali nikako ne mogu da razumem naknadno uspostavljati nesto tako anahrono kao sto je verski obred u vojsci. Uz to i cinjenica da se zna da to nekome smeta namece zakjucak da se jedna grupa ljudi stavlja ispred svih ostalih i samo njene potreba se pokusavaju ispostovati pa iako su direktno suprostavljene potrebama drugih grupa.

schweppes92 schweppes92 18:57 21.09.2008

Re: krste li se i na VMA?

HCM, promocija oficira jeste do detalja isplaniran dogadjaj ali siguran sam da u plan ne ulazi "krštenje", koje se spontano dogadja po završetku ceremonije. Naravno da se nikoga ne bi smelo terati da se "krsti" ali izjavljivati da posle tog čina, ne svih nego jednog broja pitomaca, neko počinje da se oseća ugroženo, neko postavlja pitanje da li će oni braniti i ateiste i "inoverce", to je suludo. To je ona količina viška "korektnosti" koja mnoge, u suštini smislene argumente, obezvređuje i pretvara u sprdnju sa zdravom pameću.
Ponovo napominjem da Spajić nema te strahove kada ide na operaciju na VMA, kod istih tih oficira za koje se pita da li će ga, ateistu, "braniti".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana