Vojska pravoslavne Srbije

Nebojša Spaić RSS / 21.09.2008. u 13:02

Kojim pravom su se oni novoproglašeni oficiri krstli na sred smotre, pred skupštinom, dok je javni servis sve to prenosio? Ja sam ateista, a građanin sam Srbije i plaćam sve poreze - da li su oni i moja vojska? Da li su vojska građana Srbije koji su katolici, muslimani i ostali vernici? Da li bi u slučaju potrebe podjednako štitili nas atesite i druge vernike sa jedne, i pravoslavce sa druge strane? Kakvu poruku nam šalju? Ateista i drugih vernika ima najmanje 30 odsto - da li su svesni da nas odbijaju od poštovanja i poverenja prema Vojsci Srbije, a time i prema državi kao takvoj? Kako se osećaju oni koji nisu pravoslavni, a vojnici su i oficiri u Srbiji? Zašto nije bilo uočljivijih reakcija na to?

(p.s. Kasnim sa ovim postom je sam bio na operaciji na VMA) 



Komentari (261)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:23 21.09.2008

Re: krste li se i na VMA?

.
ali siguran sam da u plan ne ulazi "krštenje", koje se spontano dogadja po završetku ceremonije

E ajd malo da se pravimo naivni...
Svima, bas u istom momentu, palo na pamet da kleknu i da se prekrste....
Naravno da ne mislim da se spremaju za zastitu samo pravoslavnih, to je zlonamerno (a dozvoljeno, naravno) vidjenje necijeg komentara, vec se postavlja pitanje da li su pravoslavni i njihove potrebe iznad ostalih.
ipsi ipsi 19:29 21.09.2008

Re: krste li se i na VMA?

Ne smijem ni da pomislim kako bi gradjanke und gradjani u Srbiji na ovo reagovali))


hoochie coochie man hoochie coochie man 19:55 21.09.2008

Re: krste li se i na VMA?

Pa evo kako bih ja reagovao:
Podseca me na one grafite po Beogradu i unutrasnjosti Srbije "Kosovo je Srbija" Nistra ne znace, osim sto piscu tih grafita daju iluziju kako je hrabar i kako je valjda veliki Srbin.
I ovo je nesto slicno. Teranje inata...nekome.
Kolike su ingerencije vojske RS? Da li ovi momci mogu da ispune ono u sta se "zaklinju"? Da li sve to ima smisla?
Ali sretno vam bilo, meni vise smeta ovo u Srbiji...
ipsi ipsi 20:02 21.09.2008

Re: krste li se i na VMA?

Nemo da se jedis druze, ti znas da se ja samo salim...a kako mi je ova tema presmjesna dozvolio sam sebi da si ostanem dosljedan...u sali)

Ovi momci mogu sve da ispune, osim zelje da urade nesto protiv cega su)

A smisla svakako nema, mislim na ovu temu)
dolybell92 dolybell92 23:30 21.09.2008

Re: krste li se i na VMA?

Nije da želim biti maliciozan ali s obzirom na to da ste bili na VMA, cenim da vam "pravoslavlje" nije ulilo baš toliki strah. Kako vidite, vojska ipak operiše i ateiste.


Na VMA rade civili zaposleni kod vojske. Nisu vojnici.
Samo ih vojska plaća.

Nisam do sada čula da je neko završio Vojni Medicinski fakultet.
Cyrano de Bergerac Cyrano de Bergerac 23:51 21.09.2008

Re: krste li se i na VMA?

dolybell92

Na VMA rade civili zaposleni kod vojske. Nisu vojnici.
Samo ih vojska plaća.

Nisam do sada čula da je neko završio Vojni Medicinski fakultet.

Ne znam kako je sada, ranije su imali vojne činove. E sad, kako neko može istovremeno biti aktivni oficir i civil, to valjda vi znate.
dolybell92 dolybell92 09:16 22.09.2008

Re: krste li se i na VMA?

Ne znam kako je sada, ranije su imali vojne činove. E sad, kako neko može istovremeno biti aktivni oficir i civil, to valjda vi znate.


Prvo, iako su neki imali činove, ne svi, to su bili rezervisti, a ne aktivni oficiri.
Oficirski činovi dolaze iz vojske a ne sa Medicinskog fakulteta.
Bili bi aktivni oficiri samo u slučaju rata. Toliko znate i vi.
odin2004 odin2004 12:29 22.09.2008

Re: krste li se i na VMA?

@Dolybell92

Vecina doktora na VMA su aktivna vojna lica koja su zavrsila Vojnu akademiju pored Medicinskog fakulteta.

Medicinske sestre i pomocno osoblje su civilna lica na sluzbi u vojsci.

ionakonisamja ionakonisamja 17:54 21.09.2008

Krstili?

Kako su se to oficiri krstili? Nisu krsteni pa su se krstili, ili su se krstili (sa tri prsta iscrtavali nevidljivi krst na sebi)?

Verovatnije je da ih je neki svestenik blagosiljao (nadam se ne onako kako je svestenik blagosiljao skorpione onomad).

Verujem da je isto pitanje - "sta ce ovaj pop ovde" postavilo i 90% starijeg oficirskog kadra, podojenog na podobnom crvenom vimenu, ali avaj, nema vise druga starog pa je dobar i gospodin pop. Vazno je da je podobnost zadovoljena. Verujte da je pustanje svestenog lica medju te matore barabe uvredljivo za nas vernike isto koliko i cin 'krstenja' mladog oficirskog kadra za vas ateiste.

Ali kad je mogao drug general Ratko odjednom da pronadje veru u sebi, sta fali drugovima iz generalstaba da se malo prekrste. Posle malo operu ruke drnchom i nikom nista.

man ray loves me man ray loves me 18:16 21.09.2008

Re: Krstili?

drnch kao hostija, i love it :)
matityahu matityahu 22:54 21.09.2008

Re: Krstili?

sta je drnch?
mikimedic mikimedic 00:36 22.09.2008

Re: Krstili?

sta je drnch?


saznaces kad odes u vojsku.
man ray loves me man ray loves me 11:21 22.09.2008

Re: Krstili?

sta je drnch?

sta nije :) kako su mi objasnili, posto nemam to iskustvo, presovani skamenjeni ostaci prethodnih obroka, forma iverice a ukus u skladu sa nazivom.
Goran Vučković Goran Vučković 11:45 22.09.2008

Re: Krstili?


sta nije :) kako su mi objasnili, posto nemam to iskustvo, presovani skamenjeni ostaci prethodnih obroka, forma iverice a ukus u skladu sa nazivom.

Deterdžent za čišćenje naoružanja, ili jelo sličnog izgleda i ukusa :)

Pominje se i u leksikonu yu mitologije.
markonio92 markonio92 18:43 21.09.2008

Ehh...

Jbt, kakvo vreme došlo, ne smeš ni da se prekrstiš.
Loodilo.
ipsi ipsi 18:55 21.09.2008

Re: Ehh...

Ma smijes i to kako hoces, a smijes i da klanjas, zato i dizu ovoliku buku....pusti;-)))
flipper58 flipper58 19:39 21.09.2008

21 vek

Gospodo Blogeri,

Uporno čekam već dve nedelje da cenjena gospoda VIP-ovci pokažu MALO razumevanja za istorijska dešavanja iz sveta i da napišu neke tekstove na ovom blogu koji odražavaju munumentalne promene koje će se itekako odraziti na građane širom sveta pa i jadne izolovane male Srbije.

Umesto toga mi se ovde igramo radikala i demokrata, pravoslavaca i liberala, strejtova i gejeva - naravno sve u dobrom srpskom zajebantskom duhu.

Zar naši prosvjetljeni VIP-ovci ne mogu da shvate da se svet fundamentalno i ubrzano menja, i to najviše u poslednje dve nedelje, i da još mnogo toga predstoji.

Da li je iko primetio najveće nacionalizacije u skorasnjoj istoriji, predloge za jedinstvenu regulaciju svetskog finansijskog sistema, buduću ulogu Kine, Indije, i drugih.

Čini mi se da se u Srbiji ljudi bave stvarima potpuno beznačajnim u odnosu na vreme koje počinje. Naročito srbognjavatori koji ne mogu da se skinu sa naših krkača.

Zabrinuti pozdrav.
markonio92 markonio92 19:44 21.09.2008

Re: 21 vek

flipper58

Uporno čekam već dve nedelje da cenjena gospoda VIP-ovci pokažu MALO razumevanja za istorijska dešavanja iz sveta

Niste čuli?
Mi smo neutralni.

maksa83 maksa83 19:50 21.09.2008

Re: 21 vek

Da li je iko primetio najveće nacionalizacije u skorasnjoj istoriji,


Koje?
man ray loves me man ray loves me 20:00 21.09.2008

Re: 21 vek

pa AIG. nota bene, istog jutra kad je vest eksplodirala, na naslovnici b92 je bizarnom igrom slucaja objavio sliku AIG ispod koje je pisalo - "najveca osiguravajuca kompanija konacno dolazi na srpsko trziste". hooray!
dolybell92 dolybell92 20:11 21.09.2008

Re: 21 vek

Niste čuli?
Mi smo neutralni.


Nesvrstani - a kad nas vidiš kakvi smo, nema gde ni da nas svrstaš.
maksa83 maksa83 20:20 21.09.2008

Re: 21 vek

pa AIG. nota bene,


Da, pretpostavio sam da na to misli.
Zašto je to nacionalizacija?
Misli da su to državne pare?
man ray loves me man ray loves me 20:27 21.09.2008

Re: 21 vek

pa jesu drzavne pare.
markonio92 markonio92 20:30 21.09.2008

Re: 21 vek

dolybell92
Niste čuli?
Mi smo neutralni.


Nesvrstani - a kad nas vidiš kakvi smo, nema gde ni da nas svrstaš.


Nesvrsishodni?
maksa83 maksa83 20:41 21.09.2008

Re: 21 vek

pa jesu drzavne pare.


Sad ćeš se, slutim, debelo iznenaditi (kao i svi kad to čuju), ali - nisu.

Evo ti jedno izbalansirano objašnjenje čije su to pare.

To su prosto drugi bankari koji su priskočili, pošto bi, da nisu, cela stvar i njih povukla na dno.

man ray loves me man ray loves me 20:48 21.09.2008

Re: 21 vek

sto se tice AIG, u pravu si, Fed je kupio 80% za 85 milijardi.
sto se tice velikog bailouta koji se sprema za 700 milijardi za ceo wall st., u ovom clanku iz ft se direktno kaze da taj novac ide iz treasury (gde se uliva federalni porez).
maksa83 maksa83 21:09 21.09.2008

Re: 21 vek

novac je izasao iz treasury, u koji se uliva federalni porez. ustvari, koliko shvatam, novca nema, pa je rezultat cele operacije povecanje duga.
evo clanka u financial times koji jasno kaze da vlada i treasury kupuju, i to od taxpayers money.


A, hvala. Ja sam ukapirao da će Fed da se izuju za najveći deo love (a izgleda i hoće za neki deo, pošto u ovom članku kaže "I will work to include mechanisms in this bill that keep the burden of this bailout off taxpayers, mostly by making reasonable requirements of the companies asking for this emergency help.”)

Dan pred obznanu pucanja sam fascinirano gledao kako se AIG survava do -65%, za 10-ak godina usputnog gledanja tih stvari nikad pre nisam video tako nešto (a odgledao sam tako i ceo dot-com bubble burst), prvo sam pomislio da softver ima bag , pa sam sledećeg dana izgubio interesovanje.

man ray loves me man ray loves me 21:26 21.09.2008

Re: 21 vek

hvala i tebi, nisam znala kako radi fed. ja sam se prvo zainteresovala za finansijske manipulacije kad je enron otisao, jos tada se merrill lynch kladio na berzi daleko iznad svojih mogucnosti. onda je bilo interesantno prosle godine kad je onaj tip iz societe-a 'sam' izgubio milijardu i po evra. sada, iskreno, ne znam sta se desava i ko ce da profitira. hocu reci, jasno je sta se desava na trzistu nekretnina, ali ne znam da li spasavaju stvar ili nastavljaju da zloupotrebljavaju sistem.
maksa83 maksa83 22:00 21.09.2008

Re: 21 vek

onda je bilo interesantno prosle godine kad je onaj tip iz societe-a 'sam' izgubio milijardu i po evra.


For d rekord - Kerviel je spucao 4.9 milijardi EUR. Ali nije prvi (mada je suma ... impozantna .
Goran Vučković Goran Vučković 22:56 21.09.2008

Re: 21 vek


Dan pred obznanu pucanja sam fascinirano gledao kako se AIG survava do -65%, za 10-ak godina usputnog gledanja tih stvari nikad pre nisam video tako nešto (a odgledao sam tako i ceo dot-com bubble burst), prvo sam pomislio da softver ima bag , pa sam sledećeg dana izgubio interesovanje.

To je stvarno bio haos - tog dana sam, preko news.google.com došao do članka na marketwatch.com i gledam kako se "žive" cifre pored AIG i DJIA pomeraju - AIG je leteo po 10% gore/dole u roku od 5-10 minuta...
dolybell92 dolybell92 23:32 21.09.2008

Re: 21 vek

Nesvrsishodni?


U totalu. Pojedinačno - kako ko ... )
ivana23 ivana23 23:36 21.09.2008

Re: 21 vek

man ray loves me
sto se tice AIG, u pravu si, Fed je kupio 80% za 85 milijardi.sto se tice velikog bailouta koji se sprema za 700 milijardi za ceo wall st., u ovom clanku iz ft se direktno kaze da taj novac ide iz treasury (gde se uliva federalni porez).

Evo i u nasim novinama (ozbiljnim):

"Vašington - Američka vlada se sprema da uloži stotine milijardi dolara za otkup vrednosnih papira vezanih za loše stambene kredite da bi spasla banke od nenaplativog hipotekarnog duga, kao najnoviju u nizu mera preduzetih da se zemlja izbavi iz finansijske krize. Američki zakonodavci su obećali da će brzo usvojiti vladin plan sanacije takozvanih toksičnih zajmova, a vrednost plana se procenjuje na između 500 i 800 milijardi dolara."
.....................................................

"Slobodno tržište je mrtvo u Americi", rekao je senator Džim Baning iz Kentakija, inače član Bušove republikanske stranke, i dodao da će se ovim merama "oduzeti slobodno tržište i uvesti socijalizam u Americi."

Dnevni list Danas
Dr M Dr M 00:01 22.09.2008

Re: 21 vek

i dodao da će se ovim merama "oduzeti slobodno tržište i uvesti socijalizam u Americi."


"Amerika i Engleska
bice zemlja proleterska"

Slager sezone 1945-50.
Goran Vučković Goran Vučković 00:06 22.09.2008

Re: 21 vek


Slager sezone 1945-50.

Što se tiče Engleske, tako bi se nekako mogao, manje-više, opisati rezultat vlade Klementa Atlija (Clement Attlee), na vlasti od 1945. do 1951.
man ray loves me man ray loves me 00:16 22.09.2008

Re: 21 vek

a rusija vise nije zemlja proleterska. that's the way the cookie crumbles :)
markonio92 markonio92 00:52 22.09.2008

Re: 21 vek

ivana23

"Slobodno tržište je mrtvo u Americi", rekao je senator Džim Baning iz Kentakija, inače član Bušove republikanske stranke, i dodao da će se ovim merama "oduzeti slobodno tržište i uvesti socijalizam u Americi."

011-495 011-495 08:59 22.09.2008

Re: 21 vek

Dr M
i dodao da će se ovim merama "oduzeti slobodno tržište i uvesti socijalizam u Americi."


"Amerika i Engleska
bice zemlja proleterska"

Slager sezone 1945-50.


"Nemacka i Kanada bice zemlje udruzenog rada"
TM ja
dragan7557 dragan7557 14:43 22.09.2008

Re: 21 vek

Gospodo Blogeri,

Gazda fliperu58,
Jes'l' ti iz Deltinog Jata kad dame ne pominješ????????????
21 Vek a ??????????? Ili se svet promenio a ženski svet prest'o da postoji ??????????
dragan7557
011-495 011-495 22:36 21.09.2008

Zasto...

...je zakletva samo na Srpskom jeziku? Mozda je trebalo izgovoriti na svim jezicima? Mozda zato sto je Srpski zvanican jezik Srbije? Mozda je Pravoslavlje zvanicna religija Srbije?
Zasto svaki dan udarni Dnevnik samo na Srpskom? Zasto prenosimo Katolicku i Pravoslavnu novu godinu po TV-u a ne i Judaisticku,Muslimansku? I tako dalje i tako dalje......
Čerevicki Čerevicki 23:11 21.09.2008

Re: Zasto...

Nebojša SpaićKojim pravom su se oni novoproglašeni oficiri krstli na sred smotre, pred skupštinom, dok je javni servis sve to prenosio? Ja sam ateista, a građanin sam Srbije i plaćam sve poreze - da li su oni i moja vojska? Da li su vojska građana Srbije koji su katolici, muslimani i ostali vernici? Da li bi u slučaju potrebe podjednako štitili nas atesite i druge vernike sa jedne, i pravoslavce sa druge strane? Kakvu poruku nam šalju? Ateista i drugih vernika ima najmanje 30 odsto - da li su svesni da nas odbijaju od poštovanja i poverenja prema Vojsci Srbije, a time i prema državi kao takvoj? Kako se osećaju oni koji nisu pravoslavni, a vojnici su i oficiri u Srbiji? Zašto nije bilo uočljivijih reakcija na to?


Ma meni nije jasno samo jedno - zašto bi nekog ateistu vređalo čak i to da se ti, kako Nebojša kaže novoproglašeni oficiri organizovano krste na sred smotre? Pa šta? Molim te, ubedi me da je nekom zaprećeno da ako se ne prekrsti kao pravoslavac ili ako se ne prekrsti uopšte da će biti kažnjen ilištatijaznam na neki način obeščašćen! Zaista ne razumem, kako ovaj potez može bilo koga da vređa? Ljudima koji su vernici data je mogućnost da se prekrste u važnom trenutku njihovog života. Pravoslavci na svoj način, ateisti nisu morali da se prekrste uopšte već na neki drugi način da obeleže taj trenutak (svako ima svoj trip, ja bi zapalio pljugu). Ako pripadnika ostalih verskih zajednica nije bilo, jbg šta sad, jel su trebali radi ravnopravnosti da nabave i nekog amiša, budistu?
I da, ja sam ateista. A ovde je na delu progon pravoslavaca i njihovih običaja od strane paranoičnih, iskompleksiranih i šatro ugroženih ateista!
Pozdrav i Pomaže Bog:)
dolybell92 dolybell92 23:40 21.09.2008

Re: Zasto...

Ljudima koji su vernici data je mogućnost da se prekrste u važnom trenutku njihovog života.


Svakako, s obzirom na profesiju koju su odabrali,
vojsku kojoj pripadaju, državu koja će ih plaćati,
ništa drugo im nije ni preostalo - nego da se prekrste,
jer im samo bog može pomoći.
011-495 011-495 00:31 22.09.2008

Re: Zasto...

dolybell92
Ljudima koji su vernici data je mogućnost da se prekrste u važnom trenutku njihovog života. Svakako, s obzirom na profesiju koju su odabrali, vojsku kojoj pripadaju, državu koja će ih plaćati, ništa drugo im nije ni preostalo - nego da se prekrste,jer im samo bog može pomoći.

Bog pomaze samo onima koji pomazu sami sebi, ostali sede kao Kalimero i vicu "pa to je nepravda...".
curious_man curious_man 08:34 22.09.2008

Re: Zasto...

Trebalo bi konacno i Đokoviću skrenuti paznju da se ne krsti za vreme prenosa, jer to vređa nepravoslavne građane u Srbiji i 99% gledalaca u svetu (ili barem zapoceti jos jednu dubokomisaonu diskusiju o tome na blogu 92).
neny neny 08:38 22.09.2008

Re: Zasto...

nije se troprstaio u pocetku,to je poceo da radi tek kada su mu dragi predsednik i premnijer poslali tu poruku da to radi
znik znik 04:58 22.09.2008

IN GOD WE TRUST

Kojim pravom su se oni novoproglašeni oficiri krstli na sred smotre, pred skupštinom, dok je javni servis sve to prenosio? Ja sam ateista, a građanin sam Srbije i plaćam sve poreze - da li su oni i moja vojska? Da li su vojska građana Srbije koji su katolici, muslimani i ostali vernici? Da li bi u slučaju potrebe podjednako štitili nas atesite i druge vernike sa jedne, i pravoslavce sa druge strane? Kakvu poruku nam šalju? Ateista i drugih vernika ima najmanje 30 odsto - da li su svesni da nas odbijaju od poštovanja i poverenja prema Vojsci Srbije, a time i prema državi kao takvoj? Kako se osećaju oni koji nisu pravoslavni, a vojnici su i oficiri u Srbiji? Zašto nije bilo uočljivijih reakcija na to?


Kao prvo, po poslednjem popisu stanovništva (iz 2002.) u Srbiji živi 85% pravoslavnih hrišćana, 5,5% rimokatolika, 1,1% protestanata, 3,2% muslimana i 2,6% ateista. Prema tome, "Ateista i drugih vernika" nema "najmanje 30 odsto" - nego svega 15%. Pri tome je maetematika tipa "Ateista i drugih vernika" potpiuno pogrešna, u ovom slučaju bi ispravna bila matematika "pravoslavnih i ostalih hrišćana" - a onda bi došli do 91,6% stanovnika kojima to što se oficir krsti na smotri apsolutno ne smeta.

Kako bi reagovali da se, po ugledu na SAD,Kanadu, Veliku Britaniju, .... uvedu sveštenici različitih konfesija u vojne jedinice?








jack_bauer jack_bauer 05:42 22.09.2008

Re: IN GOD WE TRUST

Kako bi reagovali da se, po ugledu na SAD,Kanadu, Veliku Britaniju, .... uvedu sveštenici različitih konfesija u vojne jedinice?

reagovali bi povoljno. neka se uvedu svestenici svih konfesija, i john lennon za nas ostale. pa da se u miru za to odredjenih prostorija pomolimo u ono u sta verujemo. i posle toga idemo na zakletvu otadzbini, bez verskih obelezja. nije mnogo koplikovano, zar ne.

to sto u americkoj vojsci ima svestenika nije nikakav pokazatelj cemu treba stremiti. oni imaju bar svestenike razlicitih denominacija pa su utoliko prihvatljiviji. i ne mislim da ces se u americkoj vojsci osecati drugacijim zbog svoje eventualne ne-veroispovesti. bilo bi interesantno znati kako je ovo pitanje reseno u zapadno evropskim drzavama. ipak smo mi i amerika dva ekstrema :))

Pri tome je maetematika tipa "Ateista i drugih vernika" potpiuno pogrešna, u ovom slučaju bi ispravna bila matematika "pravoslavnih i ostalih hrišćana" - a onda bi došli do 91,6% stanovnika kojima to što se oficir krsti na smotri apsolutno ne smeta.

nece valjati ova matematika, ne znamo koliko vas ima hriscana koji se 'povremeno prekrstite', kao markoni, gore? ja cenim, 91.0%.
dolybell92 dolybell92 09:22 22.09.2008

Re: IN GOD WE TRUST

Kao prvo, po poslednjem popisu stanovništva (iz 2002.) u Srbiji živi 85% pravoslavnih hrišćana, 5,5% rimokatolika, 1,1% protestanata, 3,2% muslimana i 2,6% ateista.


Popis je urađen na teritoriji Srbije bez Kosova.
To ste propustili da napomenete, inače bi procenti bili
bitno drugačiji.
medjutim92 medjutim92 10:39 22.09.2008

Re: IN GOD WE TRUST

dolybell92
Kao prvo, po poslednjem popisu stanovništva (iz 2002.) u Srbiji živi 85% pravoslavnih hrišćana, 5,5% rimokatolika, 1,1% protestanata, 3,2% muslimana i 2,6% ateista.


Popis je urađen na teritoriji Srbije bez Kosova.
To ste propustili da napomenete, inače bi procenti bili
bitno drugačiji.


Mislite da bi sa Kosovom i Metohijom dosli do 30% ateista?
znik znik 18:03 22.09.2008

Re: IN GOD WE TRUST

bilo bi interesantno znati kako je ovo pitanje reseno u zapadno evropskim drzavama. ipak smo mi i amerika dva ekstrema :))

Za Veliku Britaniju sam već dao link. Vojni sveštenici postoje i u brazilskoj, portugalskoj i francuskoj armiji.
The actual French Aumônerie Militaire (military almonry) status is based on the July 8th, 1880 law, which involves the Catholic, Protestant and Jewish faiths. The 1905 laicity law, definitely rejecting religion out of the French Republic, exceptionally, doesn't apply to the army.
Kod nas u susedstvu, postoje u Hrvatskoj i Grckoj, mada bi se ja radije poredio sa Amerikom

neka se uvedu svestenici svih konfesija, i john lennon za nas ostale.

To nije baš tako jednostavno, ni Amerikanci nemaju baš sveštenike svih konfesija, a sveštenici moraju biti priznati u svojim verskim zajednicama. Ako u blizini nema sveštenika vaše konfesije, vi ćete se obratiti nekom drugom: npr. nema pravoslavnog sveštenika, vi ćete otići na anglikansku službu. (Naravno da je bilo kakav proziletizam zabranjen i da vam niko neće govoriti da je vaša vera pogrešna!)

Ne vidim čemu bi služio neki specijalni "sveštenik" za ateiste, osim da se tera inat.

nece valjati ova matematika, ne znamo koliko vas ima hriscana koji se 'povremeno prekrstite', kao markoni, gore? ja cenim, 91.0%.

Pa i oficiri se 'povremeno prekrstite', na zakletvi i u sličnim prilikama

posle toga idemo na zakletvu otadzbini, bez verskih obelezja



Postoje dva pristupa za ostvarivanje ravnopravnosti različitih verskih zajednica. Jedan je ono što imaju u Francuskoj, gde učenice ne mogu da nose marame i krstiće oko vrata. (Pri tome se taj pristup ne koristi u francuskoj vojsci!) Drugi je američki, gde svako ima pravo da slobodno izrazi svoje verovanje ili neverovanje.



rayzippo rayzippo 09:02 22.09.2008

samo jedno pitanje

kako vam nije smetalo da se lecite na pravoslavnoj vojno medicinskoj akademiji !?
dolybell92 dolybell92 09:31 22.09.2008

Re: samo jedno pitanje

kako vam nije smetalo da se lecite na pravoslavnoj vojno medicinskoj akademiji !?


Lekari i medicinsko osoblje u svojoj profesiji nemaju
ni religijsku ni nacionalnu pripadnost, a takođe ni armijsku.

Dužni su da leče sve, bez obzira u kojoj ustanovi inače, rade.
Lekari (doktori) su to 24 sata dnevno, uključujući nedelje i praznike.

Gde će se ko lečiti - nije bitno, bitno je da se izleči.

rayzippo rayzippo 10:13 22.09.2008

Re: samo jedno pitanje

vi pricate o hipokratovom nacelu a prica je o vojno medicinskoj akademiji.ili ovo "vojna" stoji bezveze u nazivu doticne ustanove
maigor maigor 10:42 22.09.2008

Hmm

Nisam siguran da razumem sta je ovde problem.
Za pocetak mi nije jasno zasto sve sto se desava u Srbiji mora da bude ispolitizovano, negativno predstavljeno i zasto sve mora da se posmatra iz nekog negativnog ugla.

Hajde da pogledamo Ameriku. Po ovoj logici svi ateisti u bi morali da prestanu da koriste dolare, jer na njima pise IN GOD WE TRUST! Nisam siguran da su svi ateisti tamo presli na plastiku, kao platezno sredstvo.



odin2004 odin2004 13:24 22.09.2008

Vojska pravoslavne Srbije

Znaci lepo je videti u ovih dvesta i nesto komentara koliko iskljucivosti ima.

Ko god je bio u vojsci on bi trebai da ima nekog pojma kako neke stvari tamo funkcionisu. Demokratija nije po pravilu sluzbe i treba tako da bude da bi vojska mogla da funkcionise.

Performans sa cucnjem i krstenjem koji su buduci oficiri izveli je verovatno bio dobro izvezban i organizovan od nekog ko je bio organizator svega toga (vojna akademija verovatno) a ako je stvarno spontano onda je skandal i veliki propust glavnokomandujuceg ceremonijom.

Koliko znam Srbija je jos uvek sekularna drzava (molim vas da me ispravite ako nije) te je svako zvanicno uplitanje religije u drzavu (a vojska je deo drzavnog aparata) nepozeljno i protivzakonito.

I na kraju zasto sam protiv religije u vojsci, kao sto se vidi i iz diskusije ovde vrlo lako se pada u vatru braneci ili napadajuci religiju, pa mozete zamisliti kako to moze da se odrazi na odnose u jednoj jedinici gde bi trebalo da su ljudi raznih religioznih pogleda na svet a samo su jedni privilegovani zbog religije koju podrzavaju. A usput svi imaju puske.

Goran Vučković Goran Vučković 13:32 22.09.2008

Re: Vojska pravoslavne Srbije

A usput svi imaju puske.

Sreća, pa ovde na blogu nema pušaka.
znik znik 18:36 22.09.2008

Re: Vojska pravoslavne Srbije

Ko god je bio u vojsci on bi trebai da ima nekog pojma kako neke stvari tamo funkcionisu.

U kojoj vojsci? Komunističkoj JNA, sa političkim komesarima (pardon, "načelnicima za politički rad"? Nažalost, imao sam prilike da vidim kako su tamo stvari funkcionisale... Služio sam zajedno sa dečkom iz Slovenije, koji je bio dva dana u pritvoru zato što su mu roditelji doneli Bibliju, a on je uneo u kasarnu. Gledao sam kako nekog nesrećnog jehovinog svedoka šestorica vojnika na silu oblače u uniformu, nakon što je već dva puta odležao kaznu zatvora jer nije hteo da služi vojsku.

Hvala lepo!

Verska tolerancija u društvu se lakše gradi upoznavanjem drugih vera i pogleda na svet, nego ignorisanjem.


ioOoi ioOoi 15:33 22.09.2008

-_-

Bože pravde, ti što spase
od propasti dosad nas,
čuj i odsad naše glase
i od sad nam budi spas

Moćnom rukom vodi, brani
budućnosti srpske brod,
Bože spasi, Bože hrani
srpske zemlje, srpski rod!

Složi srpsku braću dragu
na svak dičan slavan rad
sloga biće poraz vragu
a najjači srpstvu grad.

Nek na srpskoj blista grani
bratske sloge znatan plod
Bože spasi, Bože hrani
srpske zemlje, srpski rod!

Nek na srpsko vedro čelo
tvog ne padne gneva grom
Blagoslovi Srbu selo polje
Njivu, grad i dom!

Kad nastupe borbe dani
k pobedi mu vodi hod
Bože spasi, Bože hrani
srpske zemlje, srpski rod!

Iz mračnoga sinu groba
srpske slave novi sjaj
nastalo je novo doba
Novu sreću, Bože daj!

Otadžbinu srpsku brani
pet vekovne borbe plod
Bože spasi, Bože brani
moli ti se srpski rod!
ioOoi ioOoi 15:54 22.09.2008

A ko je branio

muslimanu ili katoliku da se prekrsti i klekne ako hoće u trenutku završetka školovanja? Ili ateisti da odsvira omiljeni solo na air guitar?

To je bio lični čin . Svako je u tom trenutku uradio ono što je smatrao da treba da uradi.

A hvala Bogu dragome, da se ogromna većina prekrstila.

Hvala Bogu što su nam crkve sve punije verujućeg sveta.

Hvala Bogu što sveće i u Gračanici i u Crkvi Svetog Save na Vračaru svetle istim plamom kao i pre mnogo vekova i što se ljudi oko toga ponovo sve više skupljaju. Da prime duh sveti i da se pripreme za sveti čas i spasenje duše svoje.

Uzdravlje!
dragan7557 dragan7557 16:43 22.09.2008

Re: A ko je branio


Hvala Bogu što sveće i u Gračanici i u Crkvi Svetog Save na Vračaru svetle istim plamom kao i pre mnogo vekova i što se ljudi oko toga ponovo sve više skupljaju

Koliko vekova svetle sveće u Crkvi Svetog Save na Vračaru ??????????????????
dragan7557
ioOoi ioOoi 14:10 23.09.2008

Re: A ko je branio

Koliko vekova svetle sveće u Crkvi Svetog Save na Vračaru ??????????????????


Postoji i mala crkva. Na nju sam mislio. Ne znam tačan datum izgradnje male crkve.

Ti si ateista jel da?
d_sandic d_sandic 09:09 23.09.2008

Petokraka

Ja sam u vojsci na kapi nosio petokraku. Oni koji su se dicili tim simbolom pobili su mi dobar deo rodbine. Niko me nije pitao kako se osecam...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana