FIAT- naša nova šansa ?

Branislav Kovačević Cole RSS / 29.09.2008. u 11:32

Smatra se da je rodjendan Fabrike automobila "Zastava" 26. avgust 1953. godine. Za predlog da se najveći deo ostvarene dobiti uloži u razvoj automobilske industrije, na referendumu se tog dana, saglasilo 96 odsto zaposlenih u tadašnjim Zavodima "Crvena zastava".  Već 1953. godine, u kragujevačkoj fabrici proizveli su 162 vozila. Bili su to džipovi marke "vilis". Prva montaža vozila organizovana je u Kragujevcu neposredno pred Drugi svetski rat, 1940. godine, kada je montirano 250 kamiona "ševrolet" sa benzinskim motorom.

Fiće na parkingu
Fiće na parkingu
 

Ipak, prava proizvodnja automobila u Zavodima počela je 1953. godine.    Ugovor o otkupu licence sa "Fijatom" je potpisan 12. avgusta 1954. godine, a tri meseca kasnije počela je montaža prvih vozila modela "fijat AP-55", "fijat 1.400 BJ" i "fijat 1.100 B".   Proizvodnja automobila "zastava 750", popularnijeg pod nazivom "fića" počela je 1955. godine, a prestala 30 godina kasnije. "Fića" je razvijen na bazi "fijata D", sa motorom  od 600 kubika.U njega je, potom, ugradjivan motor  od 750 kubika.    (tekst prenet sa zvaničnog sajta"Zastava info")

 

P Raković
P Raković

Ovako bi ukratko izgledalo podsećanje na prve dan FIAT-a u Kragujevcu! Govoriti o tadašnjem ili sadašnjem trenutku “Zastave”, a bar jednom rečju ne spomenuti Prvoslava Rakovića, legendarnog generalnog direktora, koji je uveo FIAT u Kragujevac, koji je od ledine napravio fabriku, koji je od nekvalifikovanih majstora pravio inžinjere, naprosto nije moguće! Pravi je trenutak da ga se setimo, jer se na današnji dan Zastava nalazi na prekretnici,  kao onih 50-tih, sada već prošloga veka!

 

A danas?

 

Šminkanje na  dan"D"
Šminkanje na dan"D"

Velika su očekivanja od novog ugovora sa FIAT-om. Velika ne samo kod radnika “Zastave”, ne samo kod Kragujevčana, već mi se čini da bi to mogla biti ona inicijalna kapisla koja bi mogla da pokrene i mnogo toga drugoga. Lepo je imati “Metro”, “Merkator”, “Plazu”, “Koru”…ali je većina Kragujevčana sa velikim nestrpljenjem iščekivala današnji dan, “DAN D”, kada će doći strani partner u “Zastavu”.

Ni sam ne znam može li se biti optimista nakon svega što se dogadjalo, ali sa sigurnošću mogu da tvrdim da smo dobili novu šansu. Hoćemo li je iskoristiti u najvećoj meri će zavisiti od samih radnika, ali i od svega drugoga što će se dogadjati na velikoj i globalnoj sceni u automobilskoj industriji.

 

Šišanje u poslednjem trenutku
Šišanje u poslednjem trenutku

 

 

 

 

Za početak Kragujevac se potrudio da pokaže gostoprimstvo, da sačeka goste, čist i uredan. Za više od toga moraće da se poprilično zapne!

Dobrodošlica!
Dobrodošlica!
 

 

 

 

Atačmenti



Komentari (96)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 11:53 29.09.2008

.

Lepo je imati “Metro”, “Merkator”, “Plazu”, “Koru”…
koru?

Govoriti o tadašnjem ili sadašnjem trenutku “Zastave”, a bar jednom rečju ne spomenuti Prvoslava Rakovića, legendarnog generalnog direktora, koji je uveo FIAT u Kragujevac, koji je od ledine napravio fabriku, koji je od nekvalifikovanih majstora pravio inžinjere, naprosto nije moguće! Pravi je trenutak da ga se setimo, jer se na današnji dan Zastava nalazi na prekretnici, kao onih 50-tih, sada već prošloga veka!
prle rakovic iz sela ba.

ko je danas rakovic?


Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:15 29.09.2008

Re: .

antioksidant


ko je danas rakovic?




Danas je Rakovic FIAT.....Vremena su se promenila....ali da vidimo kako ce se stvari razvijati....? Nadam se da ce biti dobro
poz
bkc
aquariusoptimist aquariusoptimist 12:07 29.09.2008

Hm

Nije problem promeniti tehnologiju.
Problem je promeniti mentalitet kragujevcana (i ostalih) koji je upravo Zastava stvorila. Kako se secam upravo je iz Zastave potekla krilatica "niko ne moze malo da me plati koliko ja mogu malo da radim". A da bi se mentalitet promenio potrebne su bar 2 generacije.
Zastava je simbol jednog komunistickog vremena i rasadnik nepotizma, korupcije, javasluka, lopovluka,....a cini mi se da se repovi jos vuku, pogledajte samo Pravni fakultet u KG i sta se tamo radi.
Na stranu kako je Zastava poslovala i sta je proizvodila, ne znam kako ih nije sramota da ono nazovu kolima, a sve pod okriljem drzave da bi eto i Srbija imala auto industriju.
Kad je Ante Markovic hteo da je zatvori 1991. digla se velika frka u BG. Kamo srece da je uspeo, do sad bi se KG mozda i oporavio. Ovako, bice jos teskog vremena u KG.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:21 29.09.2008

Re: Hm

aquariusoptimist
Nije problem promeniti tehnologiju.
Problem je promeniti mentalitet kragujevcana (i ostalih) koji je upravo Zastava stvorila. Kako se secam upravo je iz Zastave potekla krilatica "niko ne moze malo da me plati koliko ja mogu malo da radim". A da bi se mentalitet promenio potrebne su bar 2 generacije.
Zastava je simbol jednog komunistickog vremena i rasadnik nepotizma, korupcije, javasluka, lopovluka,....a cini mi se da se repovi jos vuku, pogledajte samo Pravni fakultet u KG i sta se tamo radi.
Na stranu kako je Zastava poslovala i sta je proizvodila, ne znam kako ih nije sramota da ono nazovu kolima, a sve pod okriljem drzave da bi eto i Srbija imala auto industriju.
Kad je Ante Markovic hteo da je zatvori 1991. digla se velika frka u BG. Kamo srece da je uspeo, do sad bi se KG mozda i oporavio. Ovako, bice jos teskog vremena u KG.



Ako je neko pisao sa potrebnim kritickim osvrtom o svemu u KG, onda sam to ja, svakako, ali mi se cini da Vase reci ne prilice danasnjem danu....No naravno imate pravo da tako mislite! Zastava nije simbol komunizma jer je ona starija od pomenute ideologije, ali je ideologija promenila svest vecine, i ne samo u Zastavi. Sto se tice zastave 101, floride...koliko ja znam ta proizvodnja se prekida i krece se u kompletnu rekonstrukciju, adaptaciju......sa novim modelima....
Nemojte da ste na kraj srca....koliko god da neke Vase konstatacije stoje....MOramo da se menjamo svi, pa i ljudi u Zastavi....Zbog toga sam i napisao ŠANSA,,,,, a svaka šansa ne mora biti i "gol"...Mislim da nemamo pravo na promašaj, ovoga puta inače će to biti katastrofa!
bkc
Atomski mrav Atomski mrav 12:28 29.09.2008

Re: Hm

I to dobra šansa... jer autoindustrija sa sobom povlači i gomilu kooperanata, dobavljača... ovu šansu treba iskoristiti.
aquariusoptimist aquariusoptimist 12:34 29.09.2008

Re: Hm

Atomski mrav
I to dobra šansa... jer autoindustrija sa sobom povlači i gomilu kooperanata, dobavljača... ovu šansu treba iskoristiti.


Pa kako ne shvatate da je upravo Zastava za sobom povukla kooperante i dobavljace u ponor!!
Atomski mrav Atomski mrav 12:40 29.09.2008

Re: Hm

I? "Uostalom, mislim da Zastavu treba uništiti"? What's the point?
Doctor Wu Doctor Wu 12:40 29.09.2008

Re: Hm

a cini mi se da se repovi jos vuku, pogledajte samo Pravni fakultet u KG i sta se tamo radi.

Dobro, šta to dokazuje? Pogledajte Mašinski fakultet u Kragujevcu, profesora Kojića (koji je, usuđujem se reći, egal sa Batheom sa MIT-a), Mićunovića, šta njima fali?

Slažem se sa Coletom da Kragujevcu treba dati šansu, mada mi se čini da je prvo neophodno pročistiti sve oko Zastave (pored gore navednih bisera, ima tu puno đubreta). FIAT je došao u jeku izuzetno duboke krize automobilske industrije i najverovatnije računa da će preko Srbije obezbediti privilegovan pristup na rusko tržište. Kako god, neophodno je Zastavu što pre skinuti sa državnih jasli, privatizovati je i prepustiti tržištu.
aquariusoptimist aquariusoptimist 12:41 29.09.2008

Re: Hm

Branislav Kovačević Cole

aquariusoptimistNije problem promeniti tehnologiju.Problem je promeniti mentalitet kragujevcana (i ostalih) koji je upravo Zastava stvorila. Kako se secam upravo je iz Zastave potekla krilatica "niko ne moze malo da me plati koliko ja mogu malo da radim". A da bi se mentalitet promenio potrebne su bar 2 generacije.Zastava je simbol jednog komunistickog vremena i rasadnik nepotizma, korupcije, javasluka, lopovluka,....a cini mi se da se repovi jos vuku, pogledajte samo Pravni fakultet u KG i sta se tamo radi.Na stranu kako je Zastava poslovala i sta je proizvodila, ne znam kako ih nije sramota da ono nazovu kolima, a sve pod okriljem drzave da bi eto i Srbija imala auto industriju.Kad je Ante Markovic hteo da je zatvori 1991. digla se velika frka u BG. Kamo srece da je uspeo, do sad bi se KG mozda i oporavio. Ovako, bice jos teskog vremena u KG.Ako je neko pisao sa potrebnim kritickim osvrtom o svemu u KG, onda sam to ja, svakako, ali mi se cini da Vase reci ne prilice danasnjem danu....No naravno imate pravo da tako mislite! Zastava nije simbol komunizma jer je ona starija od pomenute ideologije, ali je ideologija promenila svest vecine, i ne samo u Zastavi. Sto se tice zastave 101, floride...koliko ja znam ta proizvodnja se prekida i krece se u kompletnu rekonstrukciju, adaptaciju......sa novim modelima....Nemojte da ste na kraj srca....koliko god da neke Vase konstatacije stoje....MOramo da se menjamo svi, pa i ljudi u Zastavi....Zbog toga sam i napisao ŠANSA,,,,, a svaka šansa ne mora biti i "gol"...Mislim da nemamo pravo na promašaj, ovoga puta inače će to biti katastrofa!bkc


Nisam ja na kraj srca gospodine Cole. Ja sam surovi realista. A ako kragujevcani misle da ce u startu da imaju standard EU koji gledaju na filmovima grdno se varaju. Kad budu poceli da rade do 7 uvece i dodju kuci nemajuci snage da razgovaraju sa porodicom kao sto zivi cela Evropa i SAD, verujem da im nece biti bas lako.
A sto se tice automobila , setite se samo da je jos pre oko 10 godina na nekom sajmu ili sta vec u Ceskoj Zastavin jugo proglasen najgorim autom veka!! i da kasni sa tehologijom oko 22 godine a Zastava je nastavila da ga proizvodi jos deceniju!! Koliko je samo ljudi izginulo u nebezbednim zastavinim kolima jer nisu imali vazdusni jastuk i pojas na zadnjem sedistu!!
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:44 29.09.2008

Re: Hm

aquariusoptimist
Atomski mrav
I to dobra šansa... jer autoindustrija sa sobom povlači i gomilu kooperanata, dobavljača... ovu šansu treba iskoristiti.


Pa kako ne shvatate da je upravo Zastava za sobom povukla kooperante i dobavljace u ponor!!



Zasto ne sacekamo, optimisticnije, sta ce biti? A drugo treba da znate da je Zastava, kakva god bila, razvila , svojevremeno siroku kooperantsku mrezu, na zahtev tadasnjih politicara po celoj SFRJ, sto nije bilo ekonomski opravdano.....Jugoplastika iz Splita, npr, je bila jedan od najvecoh kooperanata, pa kad se raspala SFRJ veliki broj kooperanata je nestao sa sve ulaganjima koja nisu bila mala. Dakle nije Zastava bila ta koja je kreirala poslovnu politiku vec tadasnje politicko rukovodstvo....itd. Ali sta je bilo bilo je.....Slagali se Vi ili ne, OVO JE IPAK VELIKA ŠANSA
BKC
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:46 29.09.2008

Re: Hm

aquariusoptimist
Branislav Kovačević Cole

aquariusoptimistNije problem promeniti tehnologiju.Problem je promeniti mentalitet kragujevcana (i ostalih) koji je upravo Zastava stvorila. Kako se secam upravo je iz Zastave potekla krilatica "niko ne moze malo da me plati koliko ja mogu malo da radim". A da bi se mentalitet promenio potrebne su bar 2 generacije.Zastava je simbol jednog komunistickog vremena i rasadnik nepotizma, korupcije, javasluka, lopovluka,....a cini mi se da se repovi jos vuku, pogledajte samo Pravni fakultet u KG i sta se tamo radi.Na stranu kako je Zastava poslovala i sta je proizvodila, ne znam kako ih nije sramota da ono nazovu kolima, a sve pod okriljem drzave da bi eto i Srbija imala auto industriju.Kad je Ante Markovic hteo da je zatvori 1991. digla se velika frka u BG. Kamo srece da je uspeo, do sad bi se KG mozda i oporavio. Ovako, bice jos teskog vremena u KG.Ako je neko pisao sa potrebnim kritickim osvrtom o svemu u KG, onda sam to ja, svakako, ali mi se cini da Vase reci ne prilice danasnjem danu....No naravno imate pravo da tako mislite! Zastava nije simbol komunizma jer je ona starija od pomenute ideologije, ali je ideologija promenila svest vecine, i ne samo u Zastavi. Sto se tice zastave 101, floride...koliko ja znam ta proizvodnja se prekida i krece se u kompletnu rekonstrukciju, adaptaciju......sa novim modelima....Nemojte da ste na kraj srca....koliko god da neke Vase konstatacije stoje....MOramo da se menjamo svi, pa i ljudi u Zastavi....Zbog toga sam i napisao ŠANSA,,,,, a svaka šansa ne mora biti i "gol"...Mislim da nemamo pravo na promašaj, ovoga puta inače će to biti katastrofa!bkc




Pa mislim da je svima jasno da vise nema Yuga....naravno! A da je kriza u svetsko automobilskoj industriji, to svakodnevno vidimo....znam kako je danas u Detroitu, npr....a kako je bilo do pre dve godine...DAkle ja govorim samo o šansi!
bkc

Nisam ja na kraj srca gospodine Cole. Ja sam surovi realista. A ako kragujevcani misle da ce u startu da imaju standard EU koji gledaju na filmovima grdno se varaju. Kad budu poceli da rade do 7 uvece i dodju kuci nemajuci snage da razgovaraju sa porodicom kao sto zivi cela Evropa i SAD, verujem da im nece biti bas lako.
A sto se tice automobila , setite se samo da je jos pre oko 10 godina na nekom sajmu ili sta vec u Ceskoj Zastavin jugo proglasen najgorim autom veka!! i da kasni sa tehologijom oko 22 godine a Zastava je nastavila da ga proizvodi jos deceniju!! Koliko je samo ljudi izginulo u nebezbednim zastavinim kolima jer nisu imali vazdusni jastuk i pojas na zadnjem sedistu!!

aquariusoptimist aquariusoptimist 12:48 29.09.2008

Re: Hm

Pogledajte Mašinski fakultet u Kragujevcu


Prema mojim saznanjima, u Zastavi je (bilo) zaposleno oko 700 masinskih inzenjera , svi potekli sa Masinskog fakulteta u KG. Sta su oni radili tolike godine u Zastavi , kad nisu uspeli ni da poboljsaju jugo za jednostavne stvari kao sto su vazdusni jastuci!!
Izvinjavam se g Coletu sto nisam u poletnom duhu kao on na danasnji dan.
aquariusoptimist aquariusoptimist 12:52 29.09.2008

Re: Hm

A da je kriza u svetsko automobilskoj industriji, to svakodnevno vidimo....znam kako je danas u Detroitu,


Molim Vas g Cole, da ne pokusavamo da poredimo najgora USA kola sa najboljim Zastavinim!!



Jugo se vise ne pravi , ali se jos uvek vozi po Srbiji. Bez elementarnih stvari kao sto su air bagovi i pojasevi na zadnjem sedistu.
Takva kola ovde u USA gde ja zivim nikad ne bi prosla tehicki pregled.
Doctor Wu Doctor Wu 12:53 29.09.2008

Re: Hm

Prema mojim saznanjima, u Zastavi je (bilo) zaposleno oko 700 masinskih inzenjera , svi potekli sa Masinskog fakulteta u KG. Sta su oni radili tolike godine u Zastavi , kad nisu uspeli ni da poboljsaju jugo za jednostavne stvari kao sto su vazdusni jastuci!!

Izvinite, ali ovo je lupetanje. Kakve veze ima broj mašinskih inženjera sa bilo kog fakulteta ako imate komunistički management kome, u potpuno netržišnim uslovima, funkcija cilja nije profit nego što veća uposlenost seljaka sa okolnih njiva?
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:57 29.09.2008

Re: Hm

aquariusoptimist
Pogledajte Mašinski fakultet u Kragujevcu


Prema mojim saznanjima, u Zastavi je (bilo) zaposleno oko 700 masinskih inzenjera , svi potekli sa Masinskog fakulteta u KG. Sta su oni radili tolike godine u Zastavi , kad nisu uspeli ni da poboljsaju jugo za jednostavne stvari kao sto su vazdusni jastuci!!
Izvinjavam se g Coletu sto nisam u poletnom duhu kao on na danasnji dan.




Rekoh ja da nisu poslovne odluke donosene u okviru Zastavine rayvojne politikem vec je drzava donosila odluke o razvoju Zastave....pa su se akumulatori pravili na Kosovu, a plastika u Splitu, a kocnice u Varazdinu, a elektrika u Banja Luci.....sto je sve bilo nerentabilno ali u duhu bratstva i jedinstva. Sada je prilika da pokazu sta znaju...Nisam ja u ovim godinama, 55, poletnog duha..vec verujem da se nesto moze pokrenuti.....Igrom slucaja znam da je u Institutu i razvoju radjeno dosta na novom modelima, ali je naisao rat...a za nove modele, sa FIATom, Toyotom....je bilo pregovarano...Niko normalan naravno ne misli da se sa 101, ili 128 moze na svetsko trziste, kao sto nikada vise u Zastavi, bar ne na ona nacin, nece biti zaposleno 50.000 ljudi....Mozda se ne secate, ali svake godine je KOMITET najavljivao prijem novih 1000 radnika, mladih samoupravljaca, u Zastavu....Balon je na kraju, naravno pukao!
Da ce biti lako. nece.....Ni Milan sa Ronaldinjom ne daje lako golove, ali je sinoc pobedio Inter, sa Murinjom!
Boze zdravlja, pa da se vidimo za godinu dana....A STVARI SE MORAJU IZ KORENA MENJATI!
BKC
aquariusoptimist aquariusoptimist 12:57 29.09.2008

Re: Hm

Doctor Wu
Prema mojim saznanjima, u Zastavi je (bilo) zaposleno oko 700 masinskih inzenjera , svi potekli sa Masinskog fakulteta u KG. Sta su oni radili tolike godine u Zastavi , kad nisu uspeli ni da poboljsaju jugo za jednostavne stvari kao sto su vazdusni jastuci!!Izvinite, ali ovo je lupetanje. Kakve veze ima broj mašinskih inženjera sa bilo kog fakulteta ako imate komunistički management kome, u potpuno netržišnim uslovima, funkcija cilja nije profit nego što veća uposlenost seljaka sa okolnih njiva?



Pre svega nije u redu da me vredjate, to govori o vasoj licnoj kulturi

700 inzenjera je ogroman intelektualni potencijal , dovoljan da promeni cak i komunisticki menadzment, a mnogi od tih inzenjera su bili i na rukovodecim mestima u Zastavi GODINAMA, dakle bili su na poziciji da nesto promene.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:59 29.09.2008

Re: Hm

aquariusoptimist
A da je kriza u svetsko automobilskoj industriji, to svakodnevno vidimo....znam kako je danas u Detroitu,


Molim Vas g Cole, da ne pokusavamo da poredimo najgora USA kola sa najboljim Zastavinim!!



Jugo se vise ne pravi , ali se jos uvek vozi po Srbiji. Bez elementarnih stvari kao sto su air bagovi i pojasevi na zadnjem sedistu.
Takva kola ovde u USA gde ja zivim nikad ne bi prosla tehicki pregled.




Verujte mi da to znam dobro....ne poredim kola iz USA sa Yugom, vec sam samo napisao da je kriza u svetskoj proiz automobila...nista vise! Ne citajte ono sto nisam napisao!
Doctor Wu Doctor Wu 13:10 29.09.2008

Re: Hm

Pre svega nije u redu da me vredjate, to govori o vasoj licnoj kulturi

Upravo zbog toga sam se i izvinio.
700 inzenjera je ogroman intelektualni potencijal , dovoljan da promeni cak i komunisticki menadzment, a mnogi od tih inzenjera su bili i na rukovodecim mestima u Zastavi GODINAMA, dakle bili su na poziciji da nesto promene.

Uspesna kola (kao ni proizvode i usluge) ne pravi intelektualni potencijal nego prakticno delovanje. Ako sistem vodite u pogresnom pravcu nece vam pomoci ni najveci intelktualni potencijal i obratno: ukoliko vam je jasno sta treba da radite lako cete se na trzistu snaci za intelektualne usluge (valjda primeri USA i Sovjetskog Saveza to jasno pokazuju). Pored toga, niko nije rekao da su svi inzenjeri MK u KG dobri ili cudo prirode, nego sam vam samo predocio da se ne mogu o KG donositi opsti sudovi na osnovu par kriminalnih primera sa Pravnog fakulteta, jer je uvek moguce naci kontraprimere.

Jos jednom: problem Zastave nikada nije bio u tehnickoj (ne)strucnosti vec u prevelikom (rekao bih i iskljucivom)oslanjanju na drzavu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:11 29.09.2008

Re: Hm

A da bi se mentalitet promenio potrebne su bar 2 generacije.

Mozda, ali organizacija posla u dobro uredjenoj kompaniji ne zavisi samo od mentaliteta zaposlenih, tj od njega vrlo malo zavisi.
Tu mozda mozemo pricati ustupcima demagogiji koji su se odrazili na zakon o radu, ali ipak samoupravljanje nije na snazi.
Prica o Yugu i vazdusnim jastucima je bas deplasirana. Zbog toga sto je tako zastava i jeste prinudjena da trazi ko ce je spasavati. Nece nadam se fiat proizviditi Yugo bez jastuka i pojaseva.
Ovo jeste sansa i dobro je da se dogodilo.
aquariusoptimist aquariusoptimist 13:26 29.09.2008

Re: Hm

G. Cole, ja Srbiji i KG od sveg srca zelim sve, sve najbolje, bez obzira sto mozda ne izgleda tako.

Ali mi imamo cinjenicu da je Zastava itekako doprinela sunovratu srpske ekonomije, zaposljavajuci 60 000 ljudi, znamo da nikad nije bilo potrebe za tolikim brojem radnika, stvarajuci privid da se nesto vazno proizvodi .

Vi ne mozete , uz sav svecarski duh danasnjeg vaznog dana za KG, prosto da kazete, nije vazno sta je bilo, ovo je sansa.
Zbog ocajne ekonomske situacije u KG i sire koju je Zastava stvorila unisteni su zivoti citavih generacija kragujevcana, bilo je u novinama koliko njih radi na buvljoj pijaci, iako visoko obrazovani.
Cena Zastavine sanse su tragicne sudbine svih tih ljudi.
Ko ce njima to da nadoknadi?
medjutim92 medjutim92 13:27 29.09.2008

Re: Hm

aquariusoptimist
Pogledajte Mašinski fakultet u Kragujevcu


Prema mojim saznanjima, u Zastavi je (bilo) zaposleno oko 700 masinskih inzenjera , svi potekli sa Masinskog fakulteta u KG. Sta su oni radili tolike godine u Zastavi , kad nisu uspeli ni da poboljsaju jugo za jednostavne stvari kao sto su vazdusni jastuci!!
Izvinjavam se g Coletu sto nisam u poletnom duhu kao on na danasnji dan.


U SSSR su imali inzenjere koji su napravili cuda u kosmosu, ali nisu imali pristojan auto koji bi sami napravili.

Mogli su u Zastavi da stave i podizace stakala i erbegove i trista cuda, ali onda ni cenom ne bi mogli da konkurisu svetskim modelima. Automobili u klasi Juga stvarani u vreme kad je Jugo stvaran nemaju erbegove ni mnogo toga.

medjutim
vozac Pande 2002 godiste, bez erbegova i slicnih novotarija :)
ivana23 ivana23 13:37 29.09.2008

Yugo je in...

aquariusoptimist aquariusoptimist 13:37 29.09.2008

Re: Hm

Prica o Yugu i vazdusnim jastucima je bas deplasirana


Koliko je deplasirana najbolje mogu da kazu porodice izginulih u Jugu bez toga.
A nije samo vazdusni jastuk nedostajao, prvo mi je pao na pamet. Pogledajte prosecan kvalitet Zastavinog vozila.
aquariusoptimist aquariusoptimist 13:43 29.09.2008

Re: Hm

Uspesna kola (kao ni proizvode i usluge) ne pravi intelektualni potencijal nego prakticno delovanje


Uz duzno postovanje, mislim da prakticno delovanje proizilazi iz intelektualnog potenijala.
vracarac92 vracarac92 13:44 29.09.2008

Re: Hm

vozac Pande 2002 godiste, bez erbegova i slicnih novotarija :)
Da li znaš neki dobar servis za Pandu pošto i moja supruga vozi jednu, 2001. godište?
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:50 29.09.2008

Re: Hm

Pogledajte prosecan kvalitet Zastavinog vozila.

To nije sporno.
Kad sam rekao da je prica deplasirana mislio sam na cinjenicu da je taj kvalitet, nadam se stvar proslosti i da je ovaj ugovor valjda kraj takvom "kvalitetu".
Pricati o tome kakva je zastava bila i sta je dovelo do situacije da ne moze dalje, jeste tema, sasvim legitimna, samo sto mi se cini da bismo se tu svi vrlo brzo slozili.
Pitanje je sta sad kad je situacuja takva kakva jeste.
Da li je dobro sto je jedna velika kompanija odlucila da ulaze u zastavu pa ma koji njeni motivi bili (neko pomenu rusko trziste) ili da se i dalje nastavi finansiranje radnika zastave iz budzeta, bez izgleda da se ikada nesto desi.
Ili druga mogucnost:.
Da li je bolje sto je dosao Fiat ili da se zastava jednostavno likvidira, pa zaposleni neka vide sta ce?


medjutim92 medjutim92 14:20 29.09.2008

Re: Hm

vracarac92
vozac Pande 2002 godiste, bez erbegova i slicnih novotarija :)
Da li znaš neki dobar servis za Pandu pošto i moja supruga vozi jednu, 2001. godište?


znam, saljem ti broj na pp
dragan7557 dragan7557 16:19 29.09.2008

Re: kola

Zastava poslovala i sta je proizvodila, ne znam kako ih nije sramota da ono nazovu kolima,

Pa, šta omate protiv kola i jesu. Automobil je naravno nešto drugo.
dragan7557 dragan7557 16:35 29.09.2008

Re: uteha

Takva kola ovde u USA gde ja zivim nikad ne bi prosla tehicki pregled.

Nijedan Evropljanin iole normalan ne bi živeo bez Zdravstvenog Osiguranja sa ili bez tehničkog pregleda pa čak ni u najsiromašnijim evropskim državama i slušao lažurije desetinama godina od precedničkih kandidata da će čim on bude izabran pitanje biti rešeno. A kad treba da se plati lopovluk ili rat onda su svi jedinstveni ?????
dragan7557
jesen92 jesen92 18:25 29.09.2008

Re: Hm

...700 inzenjera....bilo ih je mozda i vise ali nisu svi radili u razvoju i u proizvodnji automobila i naravno nisu svi ti inzenjeri bili masinske struke....zaboravili ste da je zastava imala i namensku proizvodnju i privredna vozila i alatnicu i kovacnicu i ......
aguero aguero 23:22 29.09.2008

OPASAN AUTO(mrtvacki sanduk sa tockovima)

to su decenijama bili automobili pravljeni u Kragujevcu!"Iz nepoznatih razloga zastava 1o1,pa Yugo,te Florida(fica je tu bio ponajbolji)....skrenula na levu stranu puta i u direktnom sudaru sa vozilom koje je dolazilo iz suprotnog pravca....poginulo dvoje,troje,hiljade ljudi"...!!!Sve sto je postojalo na tim kolima se lomilo,pucalo,otkazivalo...ugrozavajuci bezbednost na putevima,a prevara veka u celom svetu bio je gromoglasno najavljivan posao veka-izvoz Yuga u Ameriku!Veoma je zabavno voziti se iza Zastavinih vozila-gotovo svako ide nekako postrance!Elem,Zastavi je,po mom misljenju, odavno trebalo zabraniti da proizvodi ista sto bi moglo da ugrozi zivote ljudi,osim oruzja,koje se pokazalo kao najsigurnije i manje ubojito od njenih automobila!Za one koje buni ovo sa oruzjem-oruzjem se ubija uglavnom sa namerom,svesno.Ako bas mora!
Pa,nasa industrija nije sposobna da napravi ni bojler kako treba!Koliko je samo ljudi poginulo tusirajuci se vodom iz nasih bojlera.I svako ko ne iskljucuje domaci bojler pre tusiranja ,izlaze se smrtnoj opasnosti!
Nije mi jasno kako,ali iz pogona Zastave izlazili su kao opasni automobili i oni koji su u celosti (vec sklopljeni)dopremljeni iz inostranih fabrika,a u Kragujevcu je na njihovu sasiju samo stavljan znak domaceg proizvodjaca!Ukleti znak!Crvene zastave!
aguero aguero 23:25 29.09.2008

DA SE LIKVIDIRA KAD NE VALJA

pa da se na ledini napravi osnova nove autoindustrije!Sa novim radnicima i po evropskim standardima!Dokle lesini udahnjivati zivot?
aguero aguero 23:28 29.09.2008

Savet kupcu kola u Americi i Kanadi

......samo nemoj da kupujes americki auto!
mikimedic mikimedic 00:46 30.09.2008

Re: Hm

? "Uostalom, mislim da Zastavu treba uništiti"? What's the point?


Ne treba. Unistena je ona vec odavno. Unistili je oni za koje su glasali.

A sad nalazimo spas. Iz zemlje gde je aviokompanija pokupila sve fazone Zastave...
mikimedic mikimedic 00:47 30.09.2008

Re: Hm

Zasto ne sacekamo, optimisticnije, sta ce biti?


Samo mi kazite: jel ovaj deal zakonit ili protivzakonit?
mikimedic mikimedic 00:55 30.09.2008

Re: Hm

velika kompanija odlucila da ulaze u zastavu


Ne, nazalost. Velika kompanija ne ulaze u Zastavu, nasu firmu, nego u FIAT, sopstvenu firmu...
mikimedic mikimedic 00:59 30.09.2008

Re: Hm

Zbog toga sto je tako zastava i jeste prinudjena da trazi ko ce je spasavati. Nece nadam se fiat proizviditi Yugo bez jastuka i pojaseva.


Sto je prinudjena? Pa nek se spasava ako moze, ali bez moje kinte.

Ovo jeste sansa i dobro je da se dogodilo


Sta se dogodilo?

Ajmo ovako -- ja dodjem i kazem: hoochicoochi, ajde da otvorimo kafic. Ti daj plac i 30,000 evra, a ja dam 70,000. I bice kafic boli glava. Samo jedan detalj: Kafic je moj. A ti mozes da radis u njemu. I imaces dobru platu. A tvoji mogu da mi rentaju i stan....


apatrid apatrid 11:02 30.09.2008

Re: Hm

aquariusoptimist
Nije problem promeniti tehnologiju.Problem je promeniti mentalitet kragujevcana (i ostalih) koji je upravo Zastava stvorila. Kako se secam upravo je iz Zastave potekla krilatica "niko ne moze malo da me plati koliko ja mogu malo da radim". A da bi se mentalitet promenio potrebne su bar 2 generacije.Zastava je simbol jednog komunistickog vremena i rasadnik nepotizma, korupcije, javasluka, lopovluka,....a cini mi se da se repovi jos vuku, pogledajte samo Pravni fakultet u KG i sta se tamo radi.Na stranu kako je Zastava poslovala i sta je proizvodila, ne znam kako ih nije sramota da ono nazovu kolima, a sve pod okriljem drzave da bi eto i Srbija imala auto industriju.Kad je Ante Markovic hteo da je zatvori 1991. digla se velika frka u BG. Kamo srece da je uspeo, do sad bi se KG mozda i oporavio. Ovako, bice jos teskog vremena u KG.


Sreca tvoja pa se od lupetanja ne umire...
decentralizator_ decentralizator_ 11:21 30.09.2008

Re: Hm

aquariusoptimist

Takva kola ovde u USA gde ja zivim nikad ne bi prosla tehicki pregled.


A pa što odma ne rekoste odakle se javljate.
Najviše volim te koji se jave iz dijaspore i super sve znaju kako je ovde, kakav je kvalitet inžinjera u Zastavi do koliko sati rade, dal' su vredni ili im je samo sistem dozvolio da ne rade ništa i primaju platu. Onda baratate bajatim vestima o pravnom fakultetu (a da pritom ne znate da se to isto dešava i na beogradskom univerzitetu samo to ne sme niko da pipne). I uopšte mi nije jasna poenta cele vaše priče. Šta ste hteli da kažete celom ovom raspravom o kvalitetu vozila koji su izlazili iz Zastave svih ovih godina. Kakve to veze ima sa sadašnjom situacijom i potpisivanjem ugovora sa Fijatom. I uopšte mi celom vašom raspravom provejava neka zla namera i ništa objektivno nisam pročitao, samo prigovori radi prigovra.

Kad već živite tamo u amerikama, onda bi ste mogli da znate da je za razvoj svakog novog prouzvoda potrebno neko ulaganje. Toga u Zastavi nikad nije bilo dovoljno i sa te strane možete mirne duše da prigovarate rukovodstvu Zastave 80-tih da nisu znali šta rade i da su primali platu za džabe, ali da su tu inžinjeri nešto krivi .... teško ( o 90-tim mislim da nam intiligencija ne dozvoljava da uopšte ulazimo u raspravu, šta god da se pravilo ..... uspeh ). Teško da su i radnici mnogo krivi ako im je sistem dozvolio da se baškare.

Ono čemu se ja nadam je da će dolaskom Fijata da se promeni upravo ta klima i toga su radnici potpuno svesni. Niko ne očekuje evropski standard, samo nešto veće plate i da su bar redovne da mogu nešto da planiraju u životu. Znaju i oni da će morati da zapnu.

U Smederevu se upravo to desilo kad su došli ameri, isti oni radnici koji su se šetali po fabrici sad rade i dolaze u minut na posao.


I što kaže moj sugrađanin Cole, dajmo ljudi malo optimizma ......
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:30 30.09.2008

Re: Hm

Ne, nazalost. Velika kompanija ne ulaze u Zastavu, nasu firmu, nego u FIAT, sopstvenu firmu...

A kako bi to izgledala "nasa" firma?
Drustvena, samoupravljacka?
Miki, pa to i jeste bio cilj, da neko kupi (dakle da postane vlasnik, to je obicno tako) i da to radi.
Nadajmo se da hoce.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:35 30.09.2008

Re: Hm

Sto je prinudjena? Pa nek se spasava ako moze, ali bez moje kinte.

Prinudjena iz razloga oko kojih cemo se ti i ja sloziti odmah.
A bez tvoje (i moje) kinte ovde nikako nece moci nazalost, pa nam ostaje da biramo izmedju toga da dajemo kintu u vetar kao do sad, ili da je dajemo u nesto sto mozda ima nekog smisla.
Treca mogucnost je da se malo ku*cimo po blogu i da trazimo nesto za sta smo svesni da se nece dogoditi.

Ajmo ovako -- ja dodjem i kazem: hoochicoochi, ajde da otvorimo kafic. Ti daj plac i 30,000 evra, a ja dam 70,000. I bice kafic boli glava. Samo jedan detalj: Kafic je moj. A ti mozes da radis u njemu. I imaces dobru platu. A tvoji mogu da mi rentaju i stan....


Los posao za mene, ali ako sam sam sebe doveo u poziciju da mi je to najbolja ponuda onda cu biti sracan da i takav posao napravim.
mikimedic mikimedic 23:02 30.09.2008

Re: Hm

Treca mogucnost je da se malo ku*cimo po blogu i da trazimo nesto za sta smo svesni da se nece dogoditi.


Ima i cetvrta -- zastavu u stecaj i katanac u vrata.
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:27 01.10.2008

Re: Hm

Ima i cetvrta -- zastavu u stecaj i katanac u vrata.

Pa radnici na biro...drzava je duzna da se stara u socijalno ugrozenim....od cije kinte....opet od tvoje i moje jbg.
Nikako da tu kintu ostavimo u nasem dzepu.
Bice da je ovo ipak najbolja varijanta...ako uspe.
decentralizator_ decentralizator_ 10:08 02.10.2008

Re: Hm

aquariusoptimist

........ pogledajte samo Pravni fakultet u KG i sta se tamo radi.



I nemoj neko da bi mi višе pomenuo Pravni Fakultet u Kragujevcu. Jel tamo neko napravio neko krivično delo??? Nije!!! Niko nije osuđen ni za šta. To što su neki ljudi pohapšeni, i što su neke novine pisale svašta ne znači ništa u pravnoj državi, kakva je između ostalog i ova u kojoj živimo. Ti ljudi su bili na PLAĆENOM (ej!!!) godišnjem odmoru. Ako nemate argumente nemojte da prozivate, jer može neko od vodećih pravnih stručnjaka u zemlji da vas osudi za klevetu. Sve je to u stvari bila akcija stranih obaveštajnih službi da se ospori diploma Tomislavu Nikoliću i sad kad je on izdao Šešelja, profesori pušteni na slobodu. Živeli!!


P.S. Sry BKC za trolovanje - morao sam.
bokyn bokyn 13:25 29.09.2008

Kvalitet iz Zastave

Samo da dodam nesto na ono - "Ne mogu oni toliko malo da me plate, koliko malo ja mogu da radim."

Godina 1993. Nov Yugo, pokvarila se rucica za otvaranje prozora posle mesec dana. Majstor skida tapacir sa vrata... Vrata nisu ofarbana s unutrasnje strane, a na njima kredom napisano "KAKVA PLATA - TAKVA VRATA" :)

mariopan mariopan 14:12 29.09.2008

Re: Kvalitet iz Zastave

Juce vidim jednog malog "Ficu" bas mi je bio sladak, otkad nisam videla tako sredjenog i malenog ko bubica.

Mi smo ga imali u nase vreme, to nam je bio prvi auto i isao je ko blesav, sta smo sve u njemu teglili i konj bi crkao od toga a posle svaka kola koja smo imali zahtevala su skupe delove i mnogo para za odrzavanje, pa se i malo vozilo. To je bio auto za sirotinju i raju, svaka kola posle kostala su nas redovno kao da imamo jos jednog zahtevnog i razmazenog clana domacinstva koji, gle cuda, mora da dobije sve sto mu treba pre nego ja ili deca i svi cutimo i dajemo mu sta trazi. Blesavo ali tako je bilo.
simkke simkke 14:13 29.09.2008

Re: Kvalitet iz Zastave

bokyn
Samo da dodam nesto na ono - "Ne mogu oni toliko malo da me plate, koliko malo ja mogu da radim."Godina 1993. Nov Yugo, pokvarila se rucica za otvaranje prozora posle mesec dana. Majstor skida tapacir sa vrata... Vrata nisu ofarbana s unutrasnje strane, a na njima kredom napisano "KAKVA PLATA - TAKVA VRATA" :)


I naravno, srafciger da drzi prozor podignut....
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 15:25 29.09.2008

Re: Kvalitet iz Zastave

simkke
bokyn
Samo da dodam nesto na ono - "Ne mogu oni toliko malo da me plate, koliko malo ja mogu da radim."Godina 1993. Nov Yugo, pokvarila se rucica za otvaranje prozora posle mesec dana. Majstor skida tapacir sa vrata... Vrata nisu ofarbana s unutrasnje strane, a na njima kredom napisano "KAKVA PLATA - TAKVA VRATA" :)


I naravno, srafciger da drzi prozor podignut....



I sam sam se uverio da je srafciger vise puta bio od koristi....ali nije to bilo pitanje samo nemara ili namernih opstrukcija, već i alata koji su poodavno izasli iz svake tolerancije....Sve to znamo...ali se secam i kada se traila veza u Kragujevcu da bi se dobio automobili ili pistolj CZ...itd,. Imala je Zastava svojih svetlih trenutaka, na žalost vise ruznih i teskih! Ne zaboravite da su jos u 19 veku u Kragujevac i fabriku dolazili radnici iz Ceske, Francuske, Nemacke na rad....Dakle postoji nesto sto se zove industrijska kultura, tradicija....majstorstvo, uprkos samoupravljanju, ideologiji, planskoj privredi....
bene_geserit bene_geserit 14:27 29.09.2008

koliko je ovo dobro za KG, a koliko za Sr?

Ovo sa Fijatom je sjajna vest za Kragujevac i verovatno nesto manje sjajna vest za Srbiju.
Da li imate neke informacije sta je sve drzava Srbija (i opstina Kragujevac) morala da da Fijatu za ovu investiciju: kolike poreske olaksice, besplatnu zemlju, ... i najvaznije: da li ce da se UKINE carina na uvoz automobila i KAD?
Zbog cega firma ostaje delimicno u drzavnom vlasnistvu, to vec nema nikakvog smisla?
Za koja trzista ce da se pravi tih 200K malih automobila godisnje? Koliko od toga moze da konzumira srpsko trziste (ako se carine ukinu kao sto se svi nadamo)? Koliko je planirano za okolna trzista (ex Yu)? Ne misle valjda da napadnu rusko trziste tim mikro automobilom?

Ovo je odlicna vest za Srbiju samo pod sledecim uslovom: da ostatak Srbije nece da finansira ekonomsku isplativost ove investicije kroz i dalje zasticeno domace trziste automobila i poreske olaksice.
Doctor Wu Doctor Wu 15:13 29.09.2008

Re: koliko je ovo dobro za KG, a koliko za Sr?

Ovo je odlicna vest za Srbiju samo pod sledecim uslovom: da ostatak Srbije nece da finansira ekonomsku isplativost ove investicije kroz i dalje zasticeno domace trziste automobila i poreske olaksice.

Preporuka k'o vrata.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 15:19 29.09.2008

Re: koliko je ovo dobro za KG, a koliko za Sr?

bene_geserit
Ovo sa Fijatom je sjajna vest za Kragujevac i verovatno nesto manje sjajna vest za Srbiju.
Da li imate neke informacije sta je sve drzava Srbija (i opstina Kragujevac) morala da da Fijatu za ovu investiciju: kolike poreske olaksice, besplatnu zemlju, ... i najvaznije: da li ce da se UKINE carina na uvoz automobila i KAD?
Zbog cega firma ostaje delimicno u drzavnom vlasnistvu, to vec nema nikakvog smisla?
Za koja trzista ce da se pravi tih 200K malih automobila godisnje? Koliko od toga moze da konzumira srpsko trziste (ako se carine ukinu kao sto se svi nadamo)? Koliko je planirano za okolna trzista (ex Yu)? Ne misle valjda da napadnu rusko trziste tim mikro automobilom?

Ovo je odlicna vest za Srbiju samo pod sledecim uslovom: da ostatak Srbije nece da finansira ekonomsku isplativost ove investicije kroz i dalje zasticeno domace trziste automobila i poreske olaksice.



Ovo su zaista ozbijna pitanja, o kojima je svakako vodio racuna pre svega FIAT! Drzava je ostala suvlasnik, kako bi FIAT usao u pricu, a nadam se da ce se akcije, kasnije, prodavati na berzi....Sve što je tržio FIAT, po pitanju vlasništva, potrebne infrastrukture i sl..koliko je meni poznato morala bi Zastava da uradi pre ili posle. Sto se tice davanja drzave, ni tu stvari nisu bas tako pojednostavljene....Nekad Zastava nije bila gigant na staklenim nogama, pa je visak dohotka (profit) po naredbi države prelivan na Kosovo, C Goru...za zemljotre, za vojsku....itd. I dan danas drzava vojnom delu Zastave, sada Namenskoj, duguje milione dolara....itd. No, mislim da vracanje u proslost " ko je koga i kad" nije tema....Po meni je vazan oporavak srpske industrije...Nadam se da ce Zastava pokrenuti i citav niz malih kooperanata, servisnu mrezu, rezervne delove.....i time ne samo "sjasiti" sa budzeta, nego ga i sasvim dobro puniti...Ja verujem da se FIAT dobro izracunao...jer mi je poznato koliko je njihovih ljudi proteklih meseci analizirao sve detalje stanja u fabrici...Ipak ja sam uzdržani optimista, pa sam zbog toga i rekao da je ovo za sad samo šansa!
bkc
omega68 omega68 16:11 29.09.2008

Re: koliko je ovo dobro za KG, a koliko za Sr?

Cole, mi iz KG moramo da shvatimo ostatak Srbije, uglavnom, ima odnos prema nama kao ostatak sveta prema SAD.Ni mi, kao ni oni, baš to i ne razumemo.
Jer, mnogi delovi Srbije( uz granice ) dobro su profitirali za vreme sankcija i šverca.Oni su bili PRVA RUKA, a mi majmuni.Nama su drugi uvalili pola Peštera i Z.Potoka da ih kultivišemo,dok su ostali krajevi baštinili multikulturne vrednosti.Nama je dat metalski kompleks koji nikad nismo ni želeli, a drugi su razvijali usluge ili nešto sl.A ne shvataju da su nam oni subvencijama vratili samo deo...Šumadija-regija je jedino rešenje kao što ste uvek i govorili
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 16:41 29.09.2008

Re: koliko je ovo dobro za KG, a koliko za Sr?

omega68
Cole, mi iz KG moramo da shvatimo ostatak Srbije, uglavnom, ima odnos prema nama kao ostatak sveta prema SAD.Ni mi, kao ni oni, baš to i ne razumemo.
Jer, mnogi delovi Srbije( uz granice ) dobro su profitirali za vreme sankcija i šverca.Oni su bili PRVA RUKA, a mi majmuni.Nama su drugi uvalili pola Peštera i Z.Potoka da ih kultivišemo,dok su ostali krajevi baštinili multikulturne vrednosti.Nama je dat metalski kompleks koji nikad nismo ni želeli, a drugi su razvijali usluge ili nešto sl.A ne shvataju da su nam oni subvencijama vratili samo deo...Šumadija-regija je jedino rešenje kao što ste uvek i govorili



Kljuc vecine nasih nesporazuma nije samo u tome sto ne razumemo jedni druge, vec sto izostaje volja i zelja da se pomerimo sa mrtve tacke! Regionalizam jeste odgovor na mnoga pitanja, ali on sam po sebi kao model nece doneti dobro ukoliko ga ne prihvatimo na pravi nacin, a posebno ako se sami ne menjamo! Sto se tice Z.Potoka i sl, moglo bi se na tu temu mnogo sto sta, ali je realnost takva kakva jeste i ona se neće promeniti ako njih budemo tretirali kao "dodjose", pa taj jaz budemo i dalje produbljavali...Oni, kao i mi, moramo da se navikavamo jedni na druge, moramo da delujemo tako da Kragujevac bude nas zajednicki grad u kome važe ista pravila za sve, a to znaci i za one koji se ponasaju mimo zakona i nekih uobicajenih standarda i normi...Metalski kompleks je vec dva veka u Kragujevcu i to je cinjenica, sa manje ili vise uspeha..ako je Fiat resenje, a ja se nadam da jeste..bice dobro svima! Znam da mnogi dolazak Fiata doyivljavaju gledajuci sve to kroz politicku prizmu, tipa ko je "doveo" FIAT, a ne hoce li to doneti neko dobro gradu i Srbiji, Koliko god da sam ubedjeni regionalista, toliko se mora voditi racuna i o celini.....Jedno bez drugoga ne ide!
Dakle naravno Sumadija.pokrajina, ali ne ksenofobicna, ne konzervativna, vec normalna euro regija!
Hvala i pozdrav
BKC
dragan7557 dragan7557 16:43 29.09.2008

Re: koliko je ovo dobro za KG, a koliko za

Za koja trzista ce da se pravi tih 200K malih automobila godisnje?

Valjda istim za koje su napravljene i one pištoljčine pre nekog vremena koje se daju liderima na poklon ili će
dvesta najzaslužnijih domaćih građana dobiti na poklon. Stara praksa.

Nikako da pitam, cole šta je sa Krstačom jel bila izglancana zbog delegacije Visokih Gostiju ??????????????????
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 16:49 29.09.2008

Re: koliko je ovo dobro za KG, a koliko za

dragan7557
Za koja trzista ce da se pravi tih 200K malih automobila godisnje?

Valjda istim za koje su napravljene i one pištoljčine pre nekog vremena koje se daju liderima na poklon ili će
dvesta najzaslužnijih domaćih građana dobiti na poklon. Stara praksa.

Nikako da pitam, cole šta je sa Krstačom jel bila izglancana zbog delegacije Visokih Gostiju ??????????????????



Nemam bas komunikaciju sa lokalnom vlascu, ali: a. sacuvali smo knjizaru b. lok vlast nije postavila krstacu....Kako tako javno mnjenje deluje, a mi smo dali doprinos...cini mi se! Nisam pozvan na prijem povodom potpisivanja ugovora sa FIAT-om, ali ne sporim tu cinjenicu, pa i zasluge onih koji su to napravili...Svojevremeno su isti ti koji danas slave DOS i mene napadali zbog dekoncetracije Zastave..a sada se hvale kako su isto to oni predagali....C est a vie! Al neka , neka krenu kola...pa cemo lako ko je sta i kad govorio i s kim bio!
poz
bkc
ivana23 ivana23 16:55 29.09.2008

Re: koliko je ovo dobro za KG, a koliko za

dragan7557
Valjda istim za koje su napravljene i one pištoljčine pre nekog vremena koje se daju liderima na poklon ili ćedvesta najzaslužnijih domaćih građana dobiti na poklon. Stara praksa.Nikako da pitam, cole šta je sa Krstačom jel bila izglancana zbog delegacije Visokih Gostiju ??????????????????


Iz kragujevačke Vojne fabrike krajem maja put Iraka kreće 2.000 pištolja, u vrednosti od oko 600.000 dolara, a do 18. maja američkom tržištu biće isporučen prvi ovogodišnji kontingent pištolja ''M 88'' i ''CZ 99''
Prvi kontingent od 2.000 ''Zastavinih'' pištolja ''CZ 99'' namenjen iračkom tržištu kreće krajem ovog meseca. Vrednost prvog izvoznog aranžmana kragujevačke Vojne fabrike je oko 600.000 dolara.

Podsećamo, prema ugovoru s Ministarstvom odbrane Iraka ove godine u tu zemlju biti isporučeno 18.500 pištolja vrednih oko pet miliona dolara.

Takođe, do 18, maja američkom tržištu biće isporučen prvi ovogodišnji kontingent pištolja ''M 88'' i ''CZ 99''. ''Zastava'' ove godine u SAD, u skladu sa ugovorom sa ''Remingtonom'', treba da izveze lovačke karabine, malokalibarske puške i pištolje u vrednosti od oko tri miliona dolara.


19.5.2008.g. - Vesti iz Kragujevca
sentinel26 sentinel26 21:48 29.09.2008

Re: koliko je ovo dobro za KG, a koliko za

bene_geserit
Ovo sa Fijatom je sjajna vest za Kragujevac i verovatno nesto manje sjajna vest za Srbiju.
Da li imate neke informacije sta je sve drzava Srbija (i opstina Kragujevac) morala da da Fijatu za ovu investiciju: kolike poreske olaksice, besplatnu zemlju, ... i najvaznije: da li ce da se UKINE carina na uvoz automobila i KAD?
Zbog cega firma ostaje delimicno u drzavnom vlasnistvu, to vec nema nikakvog smisla?
Za koja trzista ce da se pravi tih 200K malih automobila godisnje? Koliko od toga moze da konzumira srpsko trziste (ako se carine ukinu kao sto se svi nadamo)? Koliko je planirano za okolna trzista (ex Yu)? Ne misle valjda da napadnu rusko trziste tim mikro automobilom?

Ovo je odlicna vest za Srbiju samo pod sledecim uslovom: da ostatak Srbije nece da finansira ekonomsku isplativost ove investicije kroz i dalje zasticeno domace trziste automobila i poreske olaksice.

Konačno od nekoga stigla i prava pitanja.
Nažalost Srbija će biti ta koja će da nadomešta razliku gubitka zbog nezaklonitih privilegija koje će za Kragujevčane ostati tajna. Vrhuška lokalne samouprave će da zna ostali ne.
Kao i sa koncesijama za autoput, tako će i ovaj ugovor biti u mraku sve dok pisci jednog i drugog ne odu na ljetovanje u padinburg..

Državno vlasništvo je tu da bi ona mogla da se miješa u sve to, da čuva strah sitrotinji raji, da bude umiritelj radničke klase u KG koja umije i da bije, da bude stalni mirodjija.

Priča o ruskom tržištu je samo za uveseljavanje braće, Rusi će ta vozila pustiti samo pod jednakim uslovima kao i ona sa zapada. Sjetite se izvoza Juga u Ameriku.
aleksandarz92 aleksandarz92 22:29 29.09.2008

Re: koliko je ovo dobro za KG, a koliko za

Priča o ruskom tržištu je samo za uveseljavanje braće, Rusi će ta vozila pustiti samo pod jednakim uslovima kao i ona sa zapada. Sjetite se izvoza Juga u Ameriku.

Samo da dodam.
Priča o Rusima se oslanja na sporazum o slobodnoj trgovini. Samo još nisam čuo da je neko pomenuo i to da je sastavni seo sporazuma i spisak proizvoda na koje se sporazum ne odnosi. Automobili su na tom spisku.
bene_geserit bene_geserit 01:25 30.09.2008

Re: koliko je ovo dobro za KG, a koliko za

Bez obzira sto se meni ovo sa Fijatom u KG generalno svidja (proizvodice se nesto konacno u Srbiji, a ne samo trange frange), meni to deluje kao klasicno vodjenje politike na srpski nacin:
- umesto regionalizacije i transparentne i ravnopravne konkurencije regiona u davanju poreskih olaksica radi privlacenja investicija mi imamo slucajeve kao Duvanska Industrija i sad ovaj koji neodoljivo podseca na ubiranje predizbornih poena
- naravno ceo proces je centralizovan odnosno kontrolisan od strane drzavne vrhuske tj. stranaka koje su na vlasti (jel kako bi inace pobrali predizborne poene bez toga)
- ceo proces je verovatno sumnjiv sa zakonske strane, ali to nece da se cacka pretpostavljam, da se vlasi ne dosete (u ovom slucaju to mu dodje ostatak Srbije koji ce na kraju price ovo verovatno da finansira); uloga drzavnog vlasnistva u celoj prici je pretpostavljam da se lakse "zakonski" pokriju poreske olaksice i ostale privilegije (do kada ostaju carine?)
- da li iste uslove (besplatnu zemlju pretpostavljam da, ali da li i ostalo: poreske oalksice pre svega) mogu da daju i druge opstine u Srbiji ako zele da privuku investitore? odgovor je pretpostavljam ne
- posto imamo istu situaciju i sa regionalizacijom zemlje koje nema ali zato ima "pokrainizacije", pri cemu naravno drugi potencijalni regioni u Srbiji ne mogu da dobiju sto i Vojvodina
Sve u svemu hocemo li mi IKADA dobiti normalno uredjenu zemlju gde politicki dilovi nece da budu prepreka iole razumnih resenja.
A za kragujevcane - nema Sumadijske regije ali dobili ste Fiat, nema sta da se bunite do daljneg.
thug_b thug_b 02:51 30.09.2008

Re: koliko je ovo dobro za KG, a koliko za Sr?

Sto se tice Z.Potoka i sl, moglo bi se na tu temu mnogo sto sta


mr. cole, bas bih volela da cujem (sto) sta bilo na ovu temu.

jednom prilikom sam na letovanju (u cg) delila sto sa jednim kragujevcaninom i jednom kragujevcankom. covek, visokog obrazovanja, je u vise navrata, za doruckom i vecerom, potezao "kosovare" i na jedan, nedolican nacin, a slican, oprostite mi, ja tako citam, onome u komentaru omega68, pa, u tragovima, i u vasoj replici, govorio o tim "dosljacima". bas su mu oni bili krivi za svasta sto se u kragujevcu desava "po zlu". ruzili su njegov rodni grad svojim izgledom, obicajima, kucama koje su gradili, preotimali radna mesta koja su njegovi dedovi generacijama stvarali za njega:"prvo valjda starosedeoci, pa onda, dosljaci"... kragujevcanka je cutala, a ja se ne uzdrzah pa ispalih "prvo, valjda, oni koji su strucni, pa onda manje strucni..." tu se malo, kragujevcanin, presabra, pa rece, nama na uvce, "ja to, ovako, vama, jer ste iz srca sumadije..." ja, bas, i nisam, ko poznaje sumadiju, zna
meni, licno, price o kulturama i ekonomijama koje u tri skoka nekakvi "dosljaci" razbucaju, vise govore o kulturama i ekonomijama nego o dosljacima.

posebno me je bilo neprijatno potsecanje na to da je u srbiji, izgleda, ksenofobija jaka i na nivou kucnih saveta, zbog cega mislim da bi bilo zanimljivo, vazno, korisno, da nesto o tome napisete, ako mozete.

bilo mi je jako cudno da taj, obrazovan, covek nema o cemu drugo da govori sa nepoznatim ljudima, pred decom (i sama sam bila tinejdzer), na letovanju, u zemlji koja je u to vreme bila nikad bliza oruzanim sukobima. bas ga je sve to tistilo najstrasnije.
odlucila sam da, pa makar i gubila dragoceno vreme, sedim u lobiju hotela i cekam da on udje i izdje iz restorana, pa tek onda i sama odem da veceram. tako sam i upoznala kragujevcanku i njenu cerku koje su se, ocigledno u isto vreme, odlucile za istu strategiju. rekoh joj, "mi izgleda nismo iz iste sumadije", na sta se ona nasmejala i dodala, "suprug mi je sa kosova".
ovoga sam se sada setila i potrazila na vikipediji (nije bas neki izvor, ali posluzice) odnos broja stanovnika kragujevca i zubinog potoka. cak i kad sam ga drasticno poremetila u korist zubinog potoka, ne mogu da vidim kako su ti ljudi uspeli toliko da naruze i destabilizuju dedovinu kragujevcana. kragujevac je, ako se ne varam, industrijski grad, pa mi se cini i normalnim da ima priliv radne snage "sa strane". posebno me interesuje, ne kazem da nije tako, samo me zanima, ko je to i kako kragujevcanima uvalio nekultivisana ljudska bica iz iste drzave.
oprostite ako sam malo planula u poslednjoj recenici, ali se na neki nacin poistovecujem sa ovim ljudima, jer sam i sama kros-kontinentalni "dosljak u pokusaju", na taj sam se korak odlucila jer sam procenila da ce u mojoj dedovini stvari, po mene, u najbloljem slucaju biti nedovoljno bolje (o tome sta se sa kosovom desilo ne bih, planucu sigurno, mislim da sam po dolasku davala povoda da me lokalci smatraju nekultivisanom, ali ljudi ovde, u dovoljnom broju, ono sto je kod nas nekultivisanost zovu kulturnim razlikama, raduju im se, i smatraju da su njihovi dedovi radili i gradili za sve one koji ce to isto nastaviti. tako ja danas ne moram da se drzim nasih ljudi da bih opstala i uzivam u razmeni obicaja koja nas sve cini kulturnijim i boljim ljudima.

hvala unapred, i volim sto ste na blogu - zivela decentralizacija

btw, svaka sansa je dobrodosla ako se iskoristi. the best of luck with a brand new chance kragujevac




apatrid apatrid 11:11 30.09.2008

Re: koliko je ovo dobro za KG, a koliko za

Sjetite se izvoza Juga u Ameriku.


Secam se. Moj otac je tada radio po dve smene dnevno i bio adekvatno placen za to. Za cetiri godine tog programa prodato je 120.000 automobila u Americi, sto je vise od FIATa. Jos vise je izvozeno u Severnu Afriku i okolne zemlje. A sada, vidim, svi sve znaju - te to ne vredi nista, te sve je to da bi seljake sklonili sa njiva (u stvari, u jeku proizvodnje nije bilo dovoljno seljaka i njiva da podmire potrebe fabrike za radnom snagom), a onda je dosao rat... Pa danas prica sta ko hoce.
Uzgred, Italijanski inzenjeri su ziveli u Kragujevcu do raspada zemlje, dolazili su i radnici iz Japana. Sto se mene tice ova diskusija je zavrsena, jer se od ovolikih strucnjaka opste prakse koji ne poseduju ni minimum informacija ne da ziveti.
omega68 omega68 18:20 30.09.2008

Re: koliko je ovo dobro za KG, a koliko za Sr?

na taj sam se korak odlucila jer sam procenila da ce u mojoj dedovini stvari, po mene, u najbloljem slucaju biti nedovoljno bolje (o tome sta se sa kosovom desilo ne bih, planucu sigurno, mislim da sam po dolasku davala povoda da me lokalci smatraju nekultivisanom, ali ljudi ovde, u dovoljnom broju, ono sto je kod nas nekultivisanost zovu kulturnim razlikama, raduju im se,

Evo opet nekog ko je pobego kad je bilo najteže, sad daje lekcijen iz morala.E pa ovako:
G.Cole zna da se borim protiv ovog zla, koje još nije skroz pobeđeno, od1992 kad sam na Univerzitetu predvodio,sa drugim kolegama, demonstracije protiv komuno-mafijaškog režima.Tada je u Beogradu na čelu bio Djilas...
Dok ja nisam hteo da se učlanjavam u sps i jul (i nd) mnogi su PRODALI svoje dedovine za velike pare,došli u Šumadiju,učlanili se u sps,jul,KUPILI radna mesta po EPS, PTT...KBC...za sebe, žene, decu...Danas grade zgrade,za nove svoje zemljake koji dolaze jer su i oni prodali...
O ratištu koje sam morao da prođem da i ne govorim
Danas mi supruga, koja je završila fakultet, ne radi jer nismo prodali dedovinu i nemamo da damo pare u EPS,PTT, KBC...,nemojte molim Vas
Dođite da se zajedno radujemo kulturnim razlikama.To se možda tako zove u Vojvodini.Ovde se to zove:došli divlji i isterali pitome!Pa čak, eto vidite, i Vas.Srdačan pozdrav
mikimedic mikimedic 19:01 30.09.2008

Re: koliko je ovo dobro za KG, a koliko za Sr?

Dok ja nisam hteo da se učlanjavam u sps i jul (i nd) mnogi su PRODALI svoje dedovine za velike pare,došli u Šumadiju,učlanili se u sps,jul,KUPILI radna mesta po EPS, PTT...KBC...za sebe, žene, decu...Danas grade zgrade,za nove svoje zemljake koji dolaze jer su i oni prodali...


A kad dodju Italijani neces se buniti?
omega68 omega68 19:16 30.09.2008

Re: koliko je ovo dobro za KG, a koliko za Sr?

A kad dodju Italijani neces se buniti?

Ne razumem, zašto?
mikimedic mikimedic 23:08 30.09.2008

Re: koliko je ovo dobro za KG, a koliko za Sr?

Ne razumem, zašto?


Pa recimo zato sto ce Italijani da zasednu na dobra mesta u Zastavi, da zauzmu dobre gajbe, kao i ovi iz Zubinog Potoka, zar ne? Italijani su ok. a Srbi iz Zubinog Potoka nisu?

Smetaju ti sto su prodali svoje DEDOVINE (svoje, a ne tvoje!!!) i dosli u Kragujevac. Pa sto i ti ne prodas pa odes negde ako ti vec toliko smetaju?

Danas mi supruga, koja je završila fakultet, ne radi jer nismo prodali dedovinu i nemamo da damo pare u EPS,PTT, KBC...,nemojte molim Vas


a da imas pare dao bi, zar ne?

Nemoj da zaboravis -- nisu oni nista kupili sto im gradjani Kragujevca nisu ponudili na prodaju. Kao i Italijani uglavnom.

Optuzujes da je neko pobegao kad je bilo najteze... nemam reci, zaista.
jesen92 jesen92 00:15 01.10.2008

Re: koliko je ovo dobro za KG, a koliko za Sr?

....taj obrazovani gospodin ocigledno to nije a i ako jeste vrlo je nekulturan.....prica da su nekom dedovi stvarali radna mesta sama po sebi je glupa......stvari se menjaju, zivot ide napred......sad nekom deda stvarao mesto u zastavi koja je u medjuvremenu propala a onda 2008 dosao Fiat koji mora da tog nekog zaposli zbog dede.....samo glup covek moze na ovaj nacin da razmislja...Medjutim, prica koja se moze cuti u kg a vezano za osobe sa kosova ima drugu sustinu bez obzira na prostacke interpretacije...Prva stvar je da nisu svi ljudi isti ma odakle dolazili....pa tako nisu isti i svi koji su dosli sa kosova kao i svi koji se smatraju kragujevcanima....cinjenica je ipak, da se veliki broj njih u odredjenim situacijama bahato ponasa i zavrsava "nemoguce poslove" bez problema pa tako i do posla dolaze lakse nego ostali ali ne zbog strucnosti...to nema nikakve veze sa multikulturalnoscu a takodje i ne znaci da su svi "kragujevcani' fini ....normalno je da kulturan covek, kada promeni sredinu zadrzi svoje navike i obicaje u svojoj kuci i da se potrudi da se prilagodi sredini u koju je dosao...ako ste vi otisli negde verovatno se trudite da postujete pravila koja tamo negde vaze, da ne bacate djubre kroz prozor, na primer...
thug_b thug_b 04:45 01.10.2008

Re: koliko je ovo dobro za KG, a koliko za Sr?

omega68, ostavila sam odgovor (ne i zakljucak) kod mene u profilu, procitajte pa da brisem, pomislice neko da hocu da blopujem
omega68 omega68 15:14 01.10.2008

Re: koliko je ovo dobro za KG, a koliko za Sr?

zato sto ce Italijani da zasednu na dobra mesta u Zastavi, da zauzmu dobre gajbe

Da nije počeo rat?
mikimedic mikimedic 19:45 01.10.2008

Re: koliko je ovo dobro za KG, a koliko za Sr?

tvoj citat

zato sto ce Italijani da zasednu na dobra mesta u Zastavi, da zauzmu dobre gajbe


moj original
Pa recimo zato sto ce Italijani da zasednu na dobra mesta u Zastavi, da zauzmu dobre gajbe, kao i ovi iz Zubinog Potoka, zar ne? Italijani su ok. a Srbi iz Zubinog Potoka nisu?


kad citiras, citiraj do kraja.
aguero aguero 17:47 03.10.2008

DOBAR POSAO,ALI SAMO ZA FIJAT

Fijat u Srbiju seli pogone kraj Torina koji su zatvoreni pre dve godine?!U Srbiju,a ne na otpad,sto je bio logican put.Srbija prihvata da taj otpad vredi 7oo miliona evra i ulaze jos 3oo miliona!Proizvodice Zastava neke automobile, donekle.Vec dugo proizvodi nikakve.Bice dakle posla za horde radnika Zastave koje su dosad proizvodile OPASNE automobile!Namerno fuserili-JER,KAKVA PLATA,TAKVA VRATA-njihova je parola!'Investicija od milijardu evra je glavni mamac,a mnogi Somovi vec su se uhvatili.Na bucku!
Radnicima ZASTAVE sa parolom 'Kakva plata,takva vrata' na usnama,trebalo je pokazati sipak!A mnogi od njih trebalo je da zavrse u corki jer su svojim nemarom,ili namerno,pravili mrtvacke sanduke sa tockovima!
Kada sindikati u Kragujevcu budu poceli da stite prava dobrih radnika,a ne neradnika-onda bi Zastavi trebalo dati sansuDa nesto radi!Nesto.
aguero aguero 17:47 03.10.2008

DOBAR POSAO,ALI SAMO ZA FIJAT

Fijat u Srbiju seli pogone kraj Torina koji su zatvoreni pre dve godine?U Srbiju,a ne na otpad,sto je bio logican put.Srbija prihvata da taj otpad vredi 7oo miliona evra i ulaze jos 3oo miliona!Proizvodice Zastava neke automobile, donekle.Vec dugo proizvodi nikakve.Bice dakle posla za horde radnika Zastave koje su dosad proizvodile OPASNE automobile!Namerno fuserili-JER,KAKVA PLATA,TAKVA VRATA-njihova je parola!'Investicija od milijardu evra je glavni mamac,a mnogi Somovi vec su se uhvatili.Na bucku!
Radnicima ZASTAVE sa parolom 'Kakva plata,takva vrata' na usnama,trebalo je pokazati sipak!A mnogi od njih trebalo je da zavrse u corki jer su svojim nemarom,ili namerno,pravili mrtvacke sanduke sa tockovima!
Kada sindikati u Kragujevcu budu poceli da stite prava dobrih radnika,a ne neradnika-onda bi Zastavi trebalo dati sansuDa nesto radi!Nesto.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 10:02 04.10.2008

Re: DOBAR POSAO,ALI SAMO ZA FIJAT

aguero
Provereno-Fijat u Srbiju seli pogone kraj Torina koji su zatvoreni pre dve godine.U Srbiju,a ne na otpad,sto je bio logican put.Srbija prihvata da taj otpad vredi 7oo miliona evra i ulaze jos 3oo miliona!Proizvodice Zastava neke automobile, donekle.Vec dugo proizvodi nikakve.Bice dakle posla za horde radnika Zastave koje su dosad proizvodile OPASNE automobile!Namerno fuserili-JER,KAKVA PLATA,TAKVA VRATA-njihova je parola!'Investicija od milijardu evra je glavni mamac,a mnogi Somovi vec su se uhvatili.Na bucku!
Radnicima ZASTAVE sa parolom 'Kakva plata,takva vrata' na usnama,trebalo je pokazati sipak!A mnogi od njih trebalo je da zavrse u corki jer su svojim nemarom,ili namerno,pravili mrtvacke sanduke sa tockovima!
Kada sindikati u Kragujevcu budu poceli da stite prava dobrih radnika,a ne neradnika-onda bi Zastavi trebalo dati sansuDa nesto radi!Nesto.



Zaista ne razumem Vase reakcije....i vasu takvu frustraciju, pa rekao bih i nerazumevanje...? Radnici su proizvodili ono sto im se da, naredi...sto im je u opisu radnog mesta. Ako je neko kriv, a slazem se da jeste, onda je kriv menadzment kojii godinama nije investirao, nije imao razvojnu strategiju.....sistem u kome je postojao i opstajao, a radnici su radnici...
.Da jesu automobili (yugo, florida...) bili losi nema spora. ali da su bas oni bili "mrtvacka kola" na drumu.....Hm...jako teska i netacna optuzba...Da kvalitetom nisu odgovarali, niti mogli da budu konkurentni, savremenim novim automobilima, takodje nije sporno....ali gine se i u Porseima, Tojotama....
Da Zastavu treba zatvoriti.....pa nista lakse, od te odluke.....ali da Zastavu treba oziveti u skladu sa zahtevima savremenog trzista, to je ono sto je tesko...a jos je teze kad postoje stavovi kao Vasi.
Ispisivali su i radnici Fiata, pa i drugih firmi na vratima "kakva plata, takva vrata" onda kada su strajkovali....
Dakle malo vise smisla za realnost, malo manje, iz vama znanih razloga, usudio bih se da kazem i mrznje....
Zastava je fabrika....koja postoji u ovom ili onom obliku skoro dva veka. pa nemojte bar to potcenjivati...
A da treba kritikovati ekonomske i druge lose pokazatelje...pa to i vrapci znaju!
aguero aguero 19:56 04.10.2008

Re: DOBAR POSAO,ALI SAMO ZA FIJAT

Kupio sam pet njihovih vozila,jer za druga nisam imao novca.Hocete li da Vam pricam sta se sve dogadjalo sa tim kolima?Trebali bi nam sati i sati.Ali,evo jednog primera.Kupio sam 82-ge njihovu 1o1-cu.Pred godisnji odmor.Tek sam presao prvih 2oo kilometara,odem u privatni auto servis_KULIC- blizu stadiona OFK-a da centriram trap.Jesam neiskusan vozac,ali cini mi se da nije sve kako treba!Sidje majstor u kanal i odmah zakuka-Kuku,sta je ovo!Sidjite dole!
Mislim se,sta da silazim kad nemam pojma!Ali,sta cu,sidjem....
-Vidite ovu srafcinu sto stoji ukoso i viri skoro celom duzinom,pita.
Vidim,i slep bi video!Pitam,a sta je to?
-Pa taj sraf drzi letvu volana!Na traci sraf usao nakrivo,pa to promaklo kontroli,i tako....moglo je da se dogodi da naletite na vecu rupu,da on iskoci i da motate koliko hocete,ali uzalud!
Da napomenem da je auto pre toga prosao dva obavezna servisa-nulti i onaj prvi u 'ovlascenom' servisu!
Eto,moj dragi Cole!Za neverovati!Ne lazem,i ne mrzim,sto bih,pobogu... Ali To MORAM DA PAMTIM 26 godina!Uostalom,kupovao sam i kasnije-Zastavu 128,pa Yugo,jednom,dvaput....nisam imao za drugo,bolje!A te '82. Zastava je disala punim plucima!Kazete kriv je menadzment.Sigurno da jeste,ali nisu bolji ni radnici,koji su i onda i danas zasticeni kao beli medvedi.Koliko ih samo ima,danas,kada proizvodnje gotovo i da nema.
Uostalom,vec vidjeno,cim neko drugacije misli,odmah se potrudimo da ga diskvalifikujemo!...........Mrzi,gad,baksuz....
O.K.Srecno vam bilo!
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:58 05.10.2008

Re: DOBAR POSAO,ALI SAMO ZA FIJAT

aguero
Kazete kriv je menadzment.Sigurno da jeste,ali nisu bolji ni radnici,koji su i onda i danas zasticeni kao beli medvedi.Koliko ih samo ima,danas,kada proizvodnje gotovo i da nema.
Uostalom,vec vidjeno,cim neko drugacije misli,odmah se potrudimo da ga diskvalifikujemo!...........Mrzi,gad,baksuz....
O.K.Srecno vam bilo!



Ja nisam ni sporio Vasu ocenu "kvaliteta" vozila..mada ima i obrnutih primera,,,,Recimo prvi 101 koji sam ja kupio..davnih godina presao je preko 300.000km bez ozbiljnijih kvarova i sl. situacija, pa mi ne pada na pamet da ga HVALIM, vec samo da konstatujem.,...Zastava je bila i ostala drzavni projekat i to jeste nesreca, ali i deo socijalne a ne ekonomske politike..Uostalom i Bush je posegnuo za uplitanjem drzave onda kada je dogorelo do kraja,,,,mada je neumesno poredjenje USA i Srbije!
Menadzment je uvek krivlji od samih radnika, pa izmedju ostaloga i sto su radnici bili kakvi su bili....na to sam mislio. Mendzment, bar onaj veci i glavniji deo je bio politicki a ne strucan...ali to je vec bio deo drzavne ideologije, tada!
Ne mislim da Vas diskvalifikujem sto se u svemu ne slazemo samo mislim da Zastavu treba analiticnije "razgrnuti"...a ne tek tako....crno bez i malo belog, jer istina nije takva...Da ne govorim o mnogim uspesnim strucnjacima, iz Zastave, koji su napravili lepe karijere o belom svetu , a u Srbiji za njih nije bilo mesta...ali kazem tada je bila takva ideologija...Pa zbog toga Zastavu treba posmatrati u okviru tadasnjeg drzavno ekonomskog koncepta...Bez zelje da bilo koga branim....
Inace je lako biti liberalni ekonomista (sto i ja za sebe mislim da jesam) ali kad dodjes u situaciju da odlucujes o necijim zivotima liberalni koncept lagano, skoro neprimetno, predje socijalliberalni, pa onda samo u socijalni....Dakle nista licno!
bkc
aguero aguero 12:43 05.10.2008

Re: DOBAR POSAO,ALI SAMO ZA FIJAT

O.k.Hvala!Ja govorim samo o tome da je vise dosta 'samoupravne' socijalisticke svesti i obesti!Potpuno sam svestan sta znaci dobra fabrika dobrih automobla za Kragujevac i Srbiju,i voleo bih da nisam u pravu.Zasto bih se radovao gubitku posla bilo kog radnika i ugrozavanju egzistencije njegove porodice?
Ako smo sposobni da radimo dobro,dajte da i osnova za rad bude prava!I tehnoloski zastarele linije na Zapadu za nas su dobre,jer je zaostatak nasih fabrika ogroman.Ali ,onda to tako i predstavimo!
Da,mnogi nasi radnici,a posebno strucnjaci,po belom svetu postizu odlicne rezultate-ali tamo sindikati stite dobre radnike,a ne neradnike.Godinama sam bio rukovodilac,direktor....najmanje vremena imao sam za dobrog radnika!Ogromno vreme i energiju odnosili su mi losi radnici koje su sudovi uvek iznova,bez osnova,vracali na posao!Sta bi bilo kad bi u Mercedesu neko napisao-Kakva plata,takva vrata!?Pa,zna se-odmah bi mu pokazali vrata fabrike!A ovde,to postaje radnicka ideologija!Plata je tolika kolika je,a ti hoces,ili neces-ako radis dobro,bice samo veca!
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 15:08 29.09.2008

Mene

je ova vest obradovala. Kamo srece da imamo vise ovakvih investicija, a nadam se da cemo ih imati i to u skoroj buducnosti.

To je po mom misljenju i glavni zadatak ove Vlade: da zaposli narod!
mikimedic mikimedic 01:08 30.09.2008

Re: Mene

To je po mom misljenju i glavni zadatak ove Vlade: da zaposli narod!


Naprotiv, uloga vlade nije da zaposli narod (radili to od 45 do danas...) vec da omoguci trzisnu utakmicu regulisanu zakonom.

I ooops, vec na prvom koraku prekrsise... zakon o privatizaciji...
apatrid apatrid 11:23 30.09.2008

Re: Mene

Naprotiv, uloga vlade nije da zaposli narod (radili to od 45 do danas...) vec da omoguci trzisnu utakmicu regulisanu zakonom.


Vidi ovih dana sa strucnjacima sa Vol strita, imaju neke dopune tih teorija...
nekad-bio-kuki nekad-bio-kuki 19:27 29.09.2008

Cestitam!!!

Ponovo saljem cestitke. Prvu sam poslao prilikom najave i potpisivanja (bese li) "namera".
Ne treba da upucujem i zelje za sve najbolje jer ZNAM da ce sve biti neuporedivo bolje nego sto je bilo.
Ovo je veliki podstrek za Kragujevac i srpsku privredu uopste.
flipper58 flipper58 22:07 29.09.2008

veoma cudno

cudno je ponasanje predsednika FIATA, veoma lezerno, u casual odeci
setimo se da je takodje jedva nasao vreme za ovaj sastanak.
neobavestena neobavestena 22:15 29.09.2008

Re: veoma cudno

On je svetski covek, i ne dokazuje odecom status. Kao sto ovde u Srbiji odecom pokusavaju da budu sta nisu... i nikada nece biti... ali, ne zato sto su oni neobrazovani, prosti, zavidni i jadni. Ne, ne, ne zato. Vec zato sto su nebeski narod pa ih svi mrze.
Atomski mrav Atomski mrav 08:30 30.09.2008

Re: veoma cudno

To što smo mi bedni i istripovani pa nam je fensi odeća statusni simbol, ne mora da znači da su i drugi takvi. Na Zapadu ni automobil nije statusni simbol, koliko sam mogao da vidim to bi mogle biti nekretnine jer su prilično skupe...
flipper58 flipper58 12:18 30.09.2008

Re: veoma cudno

NEOBAVESTENA
On je svetski covek, i ne dokazuje odecom status. Kao sto ovde u Srbiji odecom pokusavaju da budu sta nisu... i nikada nece biti... ali, ne zato sto su oni neobrazovani, prosti, zavidni i jadni. Ne, ne, ne zato. Vec zato sto su nebeski narod pa ih svi mrze


Pa neobavestena, kad ides na vencanje ti se obuces u skladu sa time da li si mlada ili mladozenja, ili pak samo gost.
Ja se samo pitam sta je njegova poruka u momentu kada svetske banke propadaju i automobilska industriija se nalazi u visestrukoj krizi (cena nafte itd.)

Mozda je on samo svetski covek, i tu prica prestaje. A mozda mu se izgubio kofer a u Kragujevcu nema gde da kupi Armani odelo. A mozda shvata da je ovaj potpis neobavezujuci.


Atomski mrave, Odeca u poslovnom sistemu igra veoma veliku ulogu, vidi se da te nisu trenirali ovih dana kako se trazi posao.

I meni je "smesno" što apsolutno svi hedge fund dileri nose crna odela i bele kosulje.
neobavestena neobavestena 14:10 30.09.2008

Re: veoma cudno

A ko si ti da odredjujes sta cu ja da nosim na svom vencanju? Uzgred, nosila sam crnu haljinu i cizme. Znam, takvi kao to ce imati mnogo komentara, pujpujpuj, daleko bilo, ali ja sam ja, i eto. Ostavljam ljudima mogucnost izbora. Ne moraju da se nose kako se od njih zahteva... (dvosmislenost ove recenice nimalo nije slucajna)
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 14:44 30.09.2008

Re: veoma cudno

neobavestena
A ko si ti da odredjujes sta cu ja da nosim na svom vencanju? Uzgred, nosila sam crnu haljinu i cizme. Znam, takvi kao to ce imati mnogo komentara, pujpujpuj, daleko bilo, ali ja sam ja, i eto. Ostavljam ljudima mogucnost izbora. Ne moraju da se nose kako se od njih zahteva... (dvosmislenost ove recenice nimalo nije slucajna)


Nemam nista protiv vase prepiske, ali ste malo preterali sa trolovanjem....pa bih vas molio da se vratite temi ili vas dijalog prebacite na private...
hvala
bkc
neobavestena neobavestena 10:34 02.10.2008

Re: veoma cudno

Izvinite. Nije mi to bila namera, ali me je jako iznerviralo osporavanje ugovora zato sto je jedan od najuspesnijih evropskih menadzera na potpisivanje dosao u dzemperu. Kao, neozbiljan je, pa je i sam ugovor takav. Nisam shvatila da je trolovanje. Samo sam pokusala da ukazem na cinjenicu da se ozbiljnost posla ne meri brojem listerskih niti u odelu niti brojem strafta na kravati.
Iskreno, nadala sam se da mi Vi, Cole, to necete zameriti. Nikada Vas nisam videla u odelu, cak ni onda kada ste bili na jako visokim drzavnim funkcijama i zadacima. Sigurna sam da Vam je neko nekad to zameri, na nacin na koji se sad omalovazava g-din Serdjo Markione.
Izvinite jos jednom.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 10:49 02.10.2008

Re: veoma cudno

neobavestena
Izvinite. Nije mi to bila namera, ali me je jako iznerviralo osporavanje ugovora zato sto je jedan od najuspesnijih evropskih menadzera na potpisivanje dosao u dzemperu. Kao, neozbiljan je, pa je i sam ugovor takav. Nisam shvatila da je trolovanje. Samo sam pokusala da ukazem na cinjenicu da se ozbiljnost posla ne meri brojem listerskih niti u odelu niti brojem strafta na kravati.
Iskreno, nadala sam se da mi Vi, Cole, to necete zameriti. Nikada Vas nisam videla u odelu, cak ni onda kada ste bili na jako visokim drzavnim funkcijama i zadacima. Sigurna sam da Vam je neko nekad to zameri, na nacin na koji se sad omalovazava g-din Serdjo Markione.
Izvinite jos jednom.



Naravno da "odelo ne cini coveka" hahahahahh mala floskulica! Nisam Vam zamerio vec mislim da je ugovor isuvise vazna tema, da bi se bavili odelom bilo cijim? Sto se mene tice ja zaista nisam ljubitelj odela...vrlo, vrlo vrlo retko ih nosim , osim u krajne konvecionalnim situacijama....kada je neizbezno. Jesu mi zamerali mnogi, ali me to ne uzbudjuje....Cak mislim da su i poslovnik skupstine, delimicno, zbog mene promenili...pa su odelo i kravata postali obavezujuci. Jednom prilikom me je zena koja radi za sankom u skupstini...onako zbunjeno pitala ? jesam li ja zaista poslanik....??? Priznajem ne samo da me pitanje nije povredilo, nego mi je imponovalo...jer je dala obrazlozenje tipa> ne nosite odelo, ne svadjate se po holovima, ne pijete...sa svima nama "obicnima" pricate....itd...Eto malog objasnjenja /....
poz
bkc
aguero aguero 20:22 04.10.2008

Re: veoma cudno

Da,odelo ne cini coveka(mada ga cesto odaje),ali postoji i nesto sto se zove Protokol!Ako nista drugo,onda je trebalo da svi dodju u dzemperima!
Ili nam ni Protokol ne treba?
Da je bilo(dugo toplo)leto,mogli su to da obave i u kratkim pantalonama.Na nekoj plazi na reci Lepenici!
Da,mnogi bi se ,nazalost,osecali prirodnije i komotnije sa dugom masnom bradurinom i kosurdacom(casuel,jel' te), i isli bi naokolo na sastanke k'o Robinson Crusoe,ali,avaj,portiri ih ne bi pustili da udju u zgradu!
Kao sto kupanje samo jednom nedeljno-subotom-ne dolazi u obzir,tako se zna i sta se,kada i kako oblaci za posao.
A ovde je o poslu rec,zar ne?
Uostalom,Dzord Bus i Vladimir Putin u Sociju ,ili na rancu u Texasu,posle Zvanicnih razgovora,caskaju u kosuljama ili dzemperima,u Neobaveznom druzenju!
Nadje se tu i po neki kucni ljubimac,zamirise rostilj,apple-pie i ko zna sta jos ne-ali to je normalno kad je ono Glavno odavno zavrseno.....
man ray loves me man ray loves me 23:36 29.09.2008

dobra vest

izasao novi fica, pa nostalgija.
jel istina da su danas akcije fiata pale 3%? :)
anyway, drago mi je zbog kragujevca i moje mnogobrojne rodbine u njemu.
mikimedic mikimedic 00:43 30.09.2008

Mozda pomislite i da ste u pravu...

... samo da li je bilo bas sve po zakonu?

nek je po zakonu, pa nek isto je i djavolu i djakonu.

I radnicima Zastave, i radnicima BEKA, IMR i ostalih giganata... o Boru da ne pricamo...npr....

Deal: ja ti dam 300 miliona da ti ulozis jos 700 u TVOJ posao.

Cool, samo tih 300 miliona je i mojih, gradjanina mikimedica, i nisam srecan da te pare idu nekom italijanu za NJEGOV posao. Od kog ce mi jel'te jeftino prodavati njegov FIAT.

Da bog da Zastava stavila kljuc u vrata, jednom za svagda.
Malo sam carina platio na svaki auto zbog Kragujevcana.
talicni talicni 21:44 30.09.2008

Re: Mozda pomislite i da ste u pravu...

Upravo to, citava Srbija ce da plati da paraziti iz Kragujevca dobiju jos jednu sansu.

Mene zivo interesuje kada ce Uzice da dobije 300 miliona iz zajednicke kase.
omega68 omega68 21:52 30.09.2008

Re: Mozda pomislite i da ste u pravu...

Mene zivo interesuje kada ce Uzice da dobije 300 miliona iz zajednicke kase.

Pitaj Beograd. Kad se izborite da Vas uvažavaju,kad zapretite da će da se otcepite itakoto
Gordon Freeman Gordon Freeman 01:44 30.09.2008

Auu

Ne mogu da se nacudim pojedinim komentarima, kolika kolicina negativne energija za jedanu ovako pozitivnu vest...ljubomore...ne znam ni ja cega....zatecen sam.
Mnogo je malih ljudi u ovoj drzavi :(
mikimedic mikimedic 01:50 30.09.2008

Re: Auu

Mnogo je malih ljudi u ovoj drzavi :(


maah i to sto kazes...

sto bi se uopste drzali zakona kao pijan plota...

zvuci poznato...
49 41 49 41 18:56 30.09.2008

Lepa i zdrava sansa

Jedan od NAJVEROVATNIJIH ozbiljnih investicionih planova.

Nista nije nemoguce; sansa za celu regiju.

Setite se samo Smederevske Zelezare; zar nije bila sliocna i jos gora od Zastave i progutala silne milione i vece aerozagadjenje.

Sansa koja ce KG doneti preporod.
gorio92 gorio92 22:12 30.09.2008

Biće

šansa ako kragujevčani zaborave "Zastavu", što pre to bolje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana