Gledajte sahrane preko interneta!

Dušan Maljković RSS / 29.09.2008. u 17:21

funeral-tan.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

29. septembar 2008. | 09:45 | Izvor: Blic

Beograd -- JKP "Pogrebne usluge" unaprediće informacioni sistem, te će oni, koji ne mogu fizički da prisustvuju sahrani, moći to da vide putem interneta, piše Blic."

"Postavićemo kamere ispred i u kapeli, a uz posebne šifre ti snimci će moći da se gledaju putem interneta", izjavio je direktor JKP "Pogrebne usluge" Nebojša Peruničić.

Uvođenje novog informacionog sistema će, pre svega, rešiti problem gužvi, ali i znatno olakšati Beograđanima procedure, jer neće morati da dolaze na groblje u Ruzveltovu.

"Napravili smo jedinstven program, savremen, koji povezuje sva groblja. Zahvaljujući tome korisnici naših usluga mogu dobiti odgovore na sva pitanja koja ih interesuju, i da reše sve probleme vezane za pogrebne usluge na groblju koje im je najbliže. Recimo, ukoliko neko živi na Novom Beogradu, ne mora prelaziti ceo grad i dolaziti u Ruzveltovu kad sve može da obavi na Bežanijskom groblju", kaže Peruničić.

Nakon nadogradnje sistema, građani uopšte neće morati da dolaze na groblje, pošto će sve moći da obave iz svojih domova. Kad se usvoji Zakon o elektronskom potpisu, građani će moći da saznaju, plaćaju, pa čak i gledaju prenos sahrane putem interneta.

----------------------------------

Kako tumačite ovu vest?

Da li vam smeta "depersonalizacija" odnosa prema ožalošćenima ili ovo vidite kao mogućnost za učešće u bolu sa dragim osobama posredstvom novog medija -- kako da sahrani, ukoliko žele, prisustvuju teško boelsni, nepokretni li oni kontinetima udaljeni, na primer? Da li je "dehumanizacija" sahrane način da se distanciramo od gubitka i lakše ga prebolimo (svi znamo koliko potresne mogu biti sahrane i dodatno pogoditi ionako već rastužene)? Ili je reč o još jednoj "virtuelizaciji stvarnosti" koja nas čini dodatno ciničnim, omogućavajući nam da ono što treba učiniti in vivo formalno "odrađujemo" preko interneta?

Da li je možda ova vest uvod u novi reality show "48 sati sahrana" (bilo je sličnih najava nekih crnogorskih privatnih televizija o direktnom prenosu sahrana, ukoliko se najbliža rodbina slaže)? Da li će se saučešće izjavljivati e-mailom, čitulje objavljivati na Facebook-u, snimci razmenjivati na youtube-u, a sahrane poznatih komercijalno objavljivati na DVD-ju (u ekskluzivno ograničenom tiražu)?

Kakva je budućnost sahrane u distopiji novog virtuelnog sveta? 



Komentari (61)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

marija_sale marija_sale 17:31 29.09.2008

?

Ovo je apsolutno nenormalno!! Putem interneta da gledam kako mi se sahranjuje neko koga sam poznavala ili sa kim sa bila u srodstvu!!! Ovo sam očekivala od SAD-a, pošto oni imaju bolesne ideje, ali u našoj zemlji, još uvek, ne.
U svakom slučaju bićemo moderno nenormalni.
milanche.015 milanche.015 20:21 29.09.2008

Re: ?

Да ли је могуће да се главни град не бави својим конкретним проблемима ? Мостови се урушавају рапидно, клубове им воде хулигани, и тако редом у недоглед. Ово је стварно ван памети, а ако се оствари, стварно би требало да се запитамо за шта су се борили људи тог 5. октобра 2000. године.
adam weisphaut adam weisphaut 17:46 29.09.2008

News?

"Ladies and gentlemen, I've been to Vietnam, Afghanistan and Iraq, and I can say without hyperbole that this is a million times worse than all of them put together."

dali76 dali76 17:55 29.09.2008

granica gluposti ?

Ne slazem se se sterotipnom generalizacijom o SAD I tkzv Americkim monopolom na bolesne ideje.
Ako nista bar ovaj tekst to demantuje.
Smatram ovo bizarnom I slazem se s mojom predhodnicom da je ova ideja bolesna.
Srbija treba teziti modernosti I ukljucivanju interneta u nase zivote ali ovo je u najmanju ruku morbidno !!!
Pogotovo ideja I izjava d ace ovo smanjiti guzve na groblju I dovesti do toga da necemo morati prisustvovati sahranama dragih nam ljudi!!!
Jel to znaci da posto ce se ova inovacija naplacivati da cemo dobiti naplacivanje ulaznica kao na sportskim priredbama.
Ljudska glupost odista granica nema.

ivana23 ivana23 18:07 29.09.2008

Re: granica gluposti ?

Jel to znaci da posto ce se ova inovacija naplacivati da cemo dobiti naplacivanje ulaznica kao na sportskim priredbama.


Mislim da je placanje spomenuto u kontekstu pogrebne opreme i grobnog mesta.

Takodje smatram da je to nacin da se odgovori na pitanje koje navodi maljkovic - kako da sahrani, ukoliko žele, prisustvuju teško bolesni, nepokretni ili oni kontinetima udaljeni, na primer?

Ne verujem da ce se pretvoriti u reality show "48 sati sahrana" jer ce se pristupati samo uz dodeljenu sifru, sto znaci da ce porodica istu prosledjivati prema svom izboru, pa nece biti prenosa live za sve "zainteresovane"...
dragan7557 dragan7557 18:58 30.09.2008

Re: granica gluposti ?

Ne verujem da ce se pretvoriti u reality show "48 sati sahrana" jer ce se pristupati samo uz dodeljenu sifru, sto znaci da ce porodica istu prosledjivati prema svom izboru, pa nece biti prenosa live za sve "zainteresovane"...

Ja mislim da će odmah stići i na mobline a plaćanje ovog zadovoljstva moćiće te da obavite naravno u pre paid
formi kao i za parking.
Najverovatnije je da će vam s'vremena na vreme ugurati i neku stranačku slogančinu da ovaj berićet modernog života "širite dalje"

Uzgred koja od stranaka drži ovu nada sve unosnu rabotu ili na običnom serbskom čiji je čo'ek ovaj Tomin
kolega, gazda Perinčić ????????
Na cajtu nema Upravnog Odbora, izleda lipsali svi.
Uzgred na sajtu Perunčićeve firmetine imate izbor :
Ćirilica
Latinica
Engleski
preporuka za isticanje ovog Našeg Patenta treba Zaštiti Ovaj Srbski Brand.
dragan7557
ivana23 ivana23 19:49 30.09.2008

Re: granica gluposti ?

dragan7557
Ja mislim da će odmah stići i na mobline a plaćanje ovog zadovoljstva moćiće te da obavite naravno u pre paidformi kao i za parking.Najverovatnije je da će vam s'vremena na vreme ugurati i neku stranačku slogančinu da ovaj berićet modernog života "širite dalje"Uzgred koja od stranaka drži ovu nada sve unosnu rabotu ili na običnom serbskom čiji je čo'ek ovaj Tominkolega, gazda Perinčić ????????Na cajtu nema Upravnog Odbora, izleda lipsali svi.Uzgred na sajtu Perunčićeve firmetine imate izbor :ĆirilicaLatinicaEngleskipreporuka za isticanje ovog Našeg Patenta treba Zaštiti Ovaj Srbski Brand.dragan7557


A da li je bilo ko prinudjen da gleda taj prenos? Naravno da nije.
dragan7557 dragan7557 11:07 01.10.2008

Re: granica gluposti ?

A da li je bilo ko prinudjen da gleda taj prenos? Naravno da nije.

Postoji način da se prinudi (spam SMS) uveliko ova vrsta pljačke hara po EU.
dragan7557
ivana23 ivana23 11:23 01.10.2008

Re: granica gluposti ?

dragan7557
A da li je bilo ko prinudjen da gleda taj prenos? Naravno da nije.Postoji način da se prinudi (spam SMS) uveliko ova vrsta pljačke hara po EU.dragan7557


Bez ironije... zaista ne znam na sta mislite pod spam SMS.
Ljubazno bih molila za objasnjenje - kako to vrsi prinudu gledanja bilo kog TV programa/emisije?
simkke simkke 17:58 29.09.2008

Black Adder

Boldrick, who is using your family brain cell today?
Inner Party Inner Party 17:58 29.09.2008

Sublime!!!


Pre neki dan sam cuo da se u srpske staracke domove uvodi obuka za koriscenje kompjutera (interneta).
Mozda je to povezano.
Stvara se trziste...


Dušan Maljković Dušan Maljković 18:01 29.09.2008

Re: Sublime!!!

Da budem do kraja bezobrazan -- sada je problem što ne znaš sa koje strane ekrana ćeš dočekati kraj obuke! :)
mariopan mariopan 11:37 30.09.2008

Re: Sublime!!!

Dušan Maljković
Da budem do kraja bezobrazan -- sada je problem što ne znaš sa koje strane ekrana ćeš dočekati kraj obuke! :)

))))))))))))))))))

Pa dobro bre ljudi da li znate da ovde ima i nas penzionera ?

Sad ste me bacili u brigu ali stvarno ))))))))))))))))))))))))))))
ne.nevena ne.nevena 12:36 30.09.2008

Re: Sublime!!!

Dušan Maljković
Da budem do kraja bezobrazan -- sada je problem što ne znaš sa koje strane ekrana ćeš dočekati kraj obuke! :)


znaci, odlicna fora!

preporuka!
dragan7557 dragan7557 19:01 30.09.2008

Re: Sublime!!!

Pa dobro bre ljudi da li znate da ovde ima i nas penzionera ?

Pa šta, i ja sam penzioner.
dragan7557
mariopan mariopan 20:00 30.09.2008

Re: Sublime!!!

dragan7557
Pa dobro bre ljudi da li znate da ovde ima i nas penzionera ?

Pa šta, i ja sam penzioner.
dragan7557

Pa ako ne brines onda ti je promakla pojenta ))
( ili si neki drzeci i mladji ? A? psssssst )
Mariopan 123456789
dunjica dunjica 18:03 29.09.2008

Da, vrlo vjerojatno

Da li je možda ova vest uvod u novi reality show "48 sati sahrana" (bilo je sličnih najava nekih crnogorskih privatnih televizija o direktnom prenosu sahrana, ukoliko se najbliža rodbina slaže)? Da li će se saučešće izjavljivati e-mailom, čitulje objavljivati na Facebook-u, snimci razmenjivati na youtube-u, a sahrane poznatih komercijalno objavljivati na DVD-ju (u ekskluzivno ograničenom tiražu)?


problem nije u novim mogućnostima koje nam se otvaraju. pitanje je što čemo učiniti s njima? (zamišljam opće zgražanje i istovremeno gvirenje kroz ključanicu, puno sladostrašća, jer postajemo svjedoci nečije intime)
simkke simkke 18:17 29.09.2008

Cuo ja

da Englezi spremaju eksperiment u vezi klinicke smrti. Kao, svi koji su je 'doziveli' su se izdigli iznad svog tela i gledali sebe kako leze na operacionom stolu itd....E, sad, oni su smislili da sakriju u operacionim salama neke slike koje se vide tek ako nekako dospes do plafona. Naravno, pacijenti ne znaju koje su to slike, pa ih onda (one kojima se to desi) pitaju da im kazu koje su slike videli. Tako nesto...
mariopan mariopan 19:04 29.09.2008

Re: Cuo ja

Nas mladi komsija, drug mog sina, otisao je na Floridu pre nekog vremena, dobio je dobar posao kao najbolji student i priliku da se usavrsva, na brzinu se ozenio svojom dugogodisnjom devojkom i otisao.

Posle dve godine umrla mu je majka iznenada a bila je mladja zena (53). Kod nas ne postoje hladnjace (tada nisu a da li sada postoj to ne znam) za visednevno cuvanje pokojnika i on je sahranu svoje majke video preko interneta, snimili su mu je rodjaci i on je mogao bar da vidi sve. To nije tako bolesna ideja kako se i meni ucinila na prvi pogled. Sta da rade oni preko okeana koji ne mogu da dodju a neko drag odlazi i ne postoji nacin da se taj cin odlozi i telo sacuva dok on ne dodje?

A posebno nepokretni ljudi koji gube nekog najrodjenijeg i nema nacina da prisustvuju sahrani.

Ja tesko podnosim sahrane i ovako uzivo ali kada bih morala da biram da li da uopste ne vidim ili da vidim nekog mog najrodjenijeg ja bih zelela da ima ovu mogucnost. Ludo? Ne znam. Oni koji su doziveli kazu da nije ludo.
ssvetlana92 ssvetlana92 00:16 30.09.2008

Re: Cuo ja

Koliko sam ja upućena, to se već dugo praktikuje. Odavno se snimaju, slikaju sahrane i šalju se (ranije kasete) sada cd, rodjacima i prijateljima koji nisu u mogućnosti da prisustvuju sahrani. Izmedju ostalog to je unosan biznis koji mogu da rede samo ovlašćene osobe od strane uprave groblja. Opet , znam da su oni u dilu i da je to svojevrsna mafija...kao i u svakom većem biznisu kod nas.
Ovo što sada predlažu je nešto slično, samo još moraju da nadju rešenje za parkiranje ispred groblja. O tome niko nije razmišljao...pa se dosetiše kako da prošire pos'o!
Možda smisle da snimimo svoju sahranu, dok smo živi..za odredjenu sumu..pa kad nam dodje vreme...da to rodjaci objave..opet uz odredjenu taksu! A nas inkognito sarane...noću kada je najmanja gužva u saobraćaju!
Gonzo92 Gonzo92 19:02 29.09.2008

Auuuuu ala je grozno

Sto se toliko zgrazavate, pa prenos niti je obavezan, (rodbina uvek moze da ga zabrani) niti ce svako moci da ga vidi (to se bar da resiti sifrom). Zasto je ovo gore od kremacije, jedenja mozga pokojnika, secenja lesha na komade i hranjenje ptica time itd kako se vec radi u nekim kulturama. Pa i sahrana Vladimira Bakarica je javno prenosena i niko se nije zgrozio.
I ostaveite se vise pljuvanja po Americi, nema to sa ovim nikakve veze.
Unfuckable Unfuckable 22:32 29.09.2008

Re: Auuuuu ala je grozno

pa prenos niti je obavezan

preporučujem emitovanje skraćenog snimka, kao posebne naplative usluge, uz mogućnost slow motion, za one sa slabijom kondicijom i koncentracijom
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 19:06 29.09.2008

U Nigeriji...

...k'o mi čitulje u Politici, objavljuju video čitulje na lokalnim televizijama. Mnogo zabavno. Pogotovo jer struju, a kamo li TV, ima veoma malo njih, dok milioni umiru od malarije, ubijaju se za jedan dolar po ulicama i ostavljaju leševe uz put, dok ne istrunu - mrzi ih da sklanjaju.
man ray loves me man ray loves me 20:18 29.09.2008

ima i gore

U Shumadiji u selima se na sahranama i zadusnicama zdere. Bukvano - rasprostre se stolnjak preko groba, ili ploce, pa se lepo krene redom - predjelo, jelo, kolachi, rakija. Neretko oko groba stoje ozalosceni u crnini, svako drzi batak ili butku u ruci i njupa, mast cureci niz bradu im. Familija pokojnika dublira kao konobari. Prvo nude popa.
Da se zna red :)
simkke simkke 20:22 29.09.2008

Re: ima i gore

U celoj Srbiji...
ivana23 ivana23 20:23 29.09.2008

Re: ima i gore

man ray loves me
U Shumadiji u selima se na sahranama i zadusnicama zdere. Bukvano - rasprostre se stolnjak preko groba, ili ploce, pa se lepo krene redom - predjelo, jelo, kolachi, rakija. Neretko oko groba stoje ozalosceni u crnini, svako drzi batak ili butku u ruci i njupa, mast cureci niz bradu im. Ozalosceni dubliraju kao konobari. To je nasha tradicija :)


Prvi put sam do dozivela pre pet godina. Strasno. Zito svi uzimaju istom kasicicom (i to je kao obicaj)... Zaista nemam reci koliko je to primitivno i sto ne reci - nehigijenski.
simkke simkke 20:34 29.09.2008

Re: ima i gore

Da, i ako kojim slucajem ne uzmes, svi te gledaju k'o da ti u najmanju ruku djavo sedi na ramenu....
man ray loves me man ray loves me 20:38 29.09.2008

Re: ima i gore

da vidis kako me je gledao pop na dedinoj godini kad sam mu rekla da je njegov glavni posao da iskorenjuje to divljastvo :)
dolybell92 dolybell92 21:53 29.09.2008

Re: ima i gore

Prvi put sam do dozivela pre pet godina. Strasno. Zito svi uzimaju istom kasicicom (i to je kao obicaj)... Zaista nemam reci koliko je to primitivno i sto ne reci - nehigijenski.


Ja sam doživela šok pre n godina, kada sam bila na jednom parastosu
na Topčiderskom groblju (u Beogradu).
Na grobu plastični pokrov, preko njega beli stolnjak i na njemu
u raznim tanjirima, poslužavnicima i činijama - sve vrste hrane koje je pokojnik voleo.
Od pohovanog, raznog pečenja, hleb... i pite.... kolači...Zaključno sa cigaretama...
Žito i sveće...obavezno, naravno.
(Nije bilo supe i čorbe !)
Pića svih vrsta od žestokih, vina, vode, sokova, kafe služena su posebno
(da se ne bi prevrtala, valjda) sa stola pored groba.

E sad, ako se ne poslužiš - uvredićeš ožalošćene... katastrofa
u kojoj sam se situaciji našla. Nisam znala šta me je čekalo.

Kako je bila gužva, prošla sam neprimećeno, samo sa kafom.

Falila je samo neka muzika, neki možda, orkestar - i super žurka !

SPC pop, glavni glumac - sve to blagosilja.







mariopan mariopan 22:12 29.09.2008

Re: ima i gore

simkke
Da, i ako kojim slucajem ne uzmes, svi te gledaju k'o da ti u najmanju ruku djavo sedi na ramenu....

A tek ako ne znas obicaje ko ja? Mora da me i sada ogovaraju seoske frajle sto sam uzela noz da jedem nozem i viljuskom...iz nekog razloga nozevi se ne postavljaju (?)
simkke simkke 22:23 29.09.2008

Re: ima i gore

Pazi, ima nesto u tim obicajima, nije to sve tek onako...Ne znam zasto se nozevi ne postavljaju, ali kad bi cuo/la celu pricu oko toga mozda bi bilo malo jasnije i smislenije, verujem da bi...Ja ne volim one ekstremne, sto rece neko gore, nehigijenske, kao ni onaj, na primer, sa narikacama (kod caleta, u Bosni), ali na primer svidja mi se onaj kad upalis cigaretu (ako je pokojnik bio pusac) i zabodes je u zemlju, jes' da ne izgleda lepo, ali nije los fazon, kao, ti i pokojnik ste zapalili po jednu...treba negovati 'normalne' a ne ove ekstremne....
mariopan mariopan 22:26 29.09.2008

Re: ima i gore

man ray loves me
da vidis kako me je gledao pop na dedinoj godini kad sam mu rekla da je njegov glavni posao da iskorenjuje to divljastvo :)

Protiv tih nazovi obicaja govorio je i Patrijarh da su neprimereni i da pokojniku nista ne znace ali narod je blesav pa sve to i dalje radi ukljucujuci i "vecne kuce" sazidane kao prave kuce sa sve TV-om i odelima za pokojnika, sve ustakljeno i izlozeno ko u izlogu da svi vide kako je njihov pokojnik pazen...sve to na groblju.

Ali najvise me je sokiralo deljenje poklona na samoj sahrani, dozivela to u Obrenovcu ...kosulje, peskiri, cebad, prekrivaci...ne znam sta je sve deljeno i zasto.

Posle pola godine na parastosu istog pokojnika, posto popa nigde nismo mogli da nadjemo a njegov brat je bas bio pobozan i insistirao je na tome da pop obavezno bude prisutan...odemo na groblje jer su nam rekli da je pop tamo. I zaista, pop je bio napred nekoliko redova i obavljao sluzbu. Ode ovaj nas, pokojnikov brat da ga zove da kada zavrsi dodje i do nas i svi cekamo. Vidim tog naseg kako se varca besan i kaze da mi odmah pocnemo, zapalimo svece, preksrti se ko kako ume i malo postojimo...idemo kuci a onaj vadi novac i daje deci od pokojnog brata, dao je bas dosta, u to vreme mogli su da se dobro obuku kompletno...i kaze da je pop tako mnogo novca i trazio da je on odustao, psovao je popu sve po spisku a taj novac dao deci. Tada je bila ona inflacija i ta suma novca bila je bas bezobrazno velika.
man ray loves me man ray loves me 22:51 29.09.2008

Re: ima i gore

Protiv tih nazovi obicaja govorio je i Patrijarh
znam! i to sam rekla popu, al me iskulirao.
ssvetlana92 ssvetlana92 00:25 30.09.2008

Re: ima i gore

man ray loves me
U Shumadiji u selima se na sahranama i zadusnicama zdere. Bukvano -
rasprostre se stolnjak preko groba, ili ploce, pa se lepo krene redom -
predjelo, jelo, kolachi, rakija. Neretko oko groba stoje ozalosceni u
crnini, svako drzi batak ili butku u ruci i njupa, mast cureci niz
bradu im. Familija pokojnika dublira kao konobari. Prvo nude popa.
Da se zna red :)


Pošto sam u poslednjih par godina imala nesreću da često odlazim na groblja, po Beogradu...toga sam se sita nagledala. Pa kad se ponapijaju...sve padaju okolo onako zamašćeni! Tu pada i zezanje, pa svadje...ima svega. Na kraju ostave pokojniku na grobu hranu...sve po propisu. A onda se (karikiram) sakriju negde da vide ko ce da mazne te ostatke, pa pljuju, kakav smo to narod...nemamo poštovanja, sve lopovi! I sl.
mikimedic mikimedic 01:12 30.09.2008

Re: ima i gore

...i kaze da je pop tako mnogo novca i trazio da je on odustao, psovao je popu sve po spisku a taj novac dao deci


I siguran sam da je novac dosao na pravo mesto, i da je neko ko od gore vidi sve znao zasto je tako!
mariopan mariopan 09:31 30.09.2008

Re: ima i gore

man ray loves me
Protiv tih nazovi obicaja govorio je i Patrijarh
znam! i to sam rekla popu, al me iskulirao.

Pa zato sto je njemu bas lepo dok je narod tako zatucan.
mariopan mariopan 09:36 30.09.2008

Re: ima i gore

mikimedic
...i kaze da je pop tako mnogo novca i trazio da je on odustao, psovao je popu sve po spisku a taj novac dao deci


I siguran sam da je novac dosao na pravo mesto, i da je neko ko od gore vidi sve znao zasto je tako!

I ja verujem u to, a taj pop je znao tada da su ta deca zapravo ostala bez oba roditelja, jer ih je on oboje sahranio, to je mala sredina i svi se poznaju. Deca srednjoskolci a sami na svetu. sada su ta deca divni mladi ljudi sa svojom malom decicom i sada cekamo jos jednu bebu, vidi to neko odgore sve. )))
anica92 anica92 10:57 30.09.2008

Re: ima i gore

U negotinskoj krajini (Bor, Negotin, majdanpek, Zajecar...) kada prave spomenik i uopste opremaju grobno mesto, sve vise ima ugradjenih mermernih stolova, cisto da ne moraju svaki put da donese one na rasklapanje, jer se zdere i na sahrani i na svim pomenima. Srbi su prihvatili vlaske obicaje, naravno one najgore i najprimitivnije, da se donosi ice i pice u ogromnoj kolicini i u gradu, ne samo na selu. Moja rodjaka je probala da prekine tu tradiciju i na jednom pomenu nije donela nista, nego je pozvala goste da dodju kuci gde je sve lepo kulturno spremila. Svi su bli uvredjeni i komentarisali tipa 'mogla je bar neke kiflice da donese'
dragan7557 dragan7557 19:07 30.09.2008

Re: ima i gore

SPC pop, glavni glumac - sve to blagosilja.

Jedina (žestoko) plaćena funkcija.
dragan7557
die hard die hard 21:15 01.10.2008

Re: ima i gore

Prvo nude popa.
Da se zna red :)


Postoji u Sumadiji institucija koja se zove " plecka za popa ", to se njemu spremi da ponese posle sahrane.Ako zaboravis da mu spakujes najebo si.Ne od popa naravno, nego od " odgovornog " lica na sahrani.
dolybell92 dolybell92 21:33 29.09.2008

http://www.Sahrane.com/

www.Sahrane. org

Biće za etnologe zanimljivo da vide kako sahrane izgledaju,
a da ne mora da ih posebno istražuju.
Za sad samo u Beogradu, a kad krenu i ostali gradovi po Srbiji.net ?
Pa onda: SPCSahrane.org......

Pa potom, za informativno zakasnele, na YouTube....
ivana23 ivana23 21:37 29.09.2008

Re: Sahrane.com

...uz posebne šifre ti snimci će moći da se gledaju putem interneta", izjavio je direktor JKP "Pogrebne usluge" Nebojša Peruničić.
dolybell92 dolybell92 21:39 29.09.2008

Re: Sahrane.com

Za njega jedinstvena šansa da svet sazna da je postojao....
mislim kad ga budu sahranjivali....
dragan7557 dragan7557 11:16 01.10.2008

Re: http://www.Sahrane.com/

dolybell92
www.Sahrane. org

Biće za etnologe zanimljivo da vide kako sahrane izgledaju,
a da ne mora da ih posebno istražuju.
Za sad samo u Beogradu, a kad krenu i ostali gradovi po Srbiji.net ?
Pa onda: SPCSahrane.org......

Pa potom, za informativno zakasnele, na YouTube....

A My Face???
valeskamaleska valeskamaleska 21:40 29.09.2008

Gospode boze !

I ko je ovde lud ........ ne , ne , nema nam pomoci .
Dobro rece Black Adder : Boldrick , who is using your family brain cell today ?
mikimedic mikimedic 22:08 29.09.2008

moze i ovako

ko nece nek napusHti...

dolybell92 dolybell92 22:19 29.09.2008

..ne da može

nego je poželjno i preporučujem!
mikimedic mikimedic 23:00 29.09.2008

Re: ..ne da može

..ne da može #Link Replika: 0nego je poželjno i preporučujem!



Ima nekih koji ce da kazu: 'napushti BLOG'
Unfuckable Unfuckable 22:28 29.09.2008

genijalno

Nakon nadogradnje sistema, građani uopšte neće morati da dolaze na groblje, pošto će sve moći da obave iz svojih domova.

pa, i umiranje.
simke1988 simke1988 22:44 29.09.2008

to je samo pocetak...

ko zna sta cemo sve u buducnosti da vidimo tako da ovo u potpunosti razumem
....vise bi me iznenadila legalizacija marihuane!!!!!!
simkke simkke 23:02 29.09.2008

Re: to je samo pocetak...

simke1988
ko ......vise bi me iznenadila legalizacija marihuane!!!!!!



Ali i obradovala....
dolybell92 dolybell92 03:19 30.09.2008

http://www.Sahrane.com/

http://www.Sahrane.com/kremacije/nn
http://www.Sahrane.com/ispracajiispredbolnickekapele/nn

Samo da ne zaborave i ovo gore, posebno ispracaje ispred kapele
u Deligradskoj, za one koji imaju sahraniti pokojnika van Beograda.
To vam je isto kao da ste i na sahrani bili.

Potom ide izrada DVD-ja, broj komada narucuju ožalošćeni, da dele familiji,
što i inače sada rade, samo u privatnoj režiji.
Sada to samo neće moći, već samo službeno....

Jednog dana osvanuće i TV BGG sa direktnim prenosima,
samo platiš karticu i možeš da gledaš bilo čiju sahranu,
na bilo kom groblju u Beogradu.

Posle može i prenosi pomena na 40 dana,
kao posebne usluge...

"Vesela budućnost" je upravo pred našim vratima.
harry_d.amour harry_d.amour 12:11 30.09.2008

swsd

Kao u nekom filmu koji sam gledao pre 10-ak godina: clanovi porodice "pricaju s pokojnikom" - preko monitora na spomeniku.. Pa onda u poseban prorez stave cigaru - kad ono i pokojnik zapalio dimi li dimi...
Uz svu danasnju tehnologiju i savremen CGI moglo bi cudo da se napravi. Vec zamisljam Second-afterlife u kome se moze "druziti" s precima.
aquariusoptimist aquariusoptimist 13:19 30.09.2008

Poslednja zelja

Mozda bi bilo najbolje da se ispostuje poslednja zelja: ako je umrli naglasio pre smrti da zeli muziku na sahrani, snimanje, zabranu pristupa pojedincima, posebnu odecu , ritual..... so be it.
margos margos 16:55 30.09.2008

...

Oduvek se zna da svako selo ima svoje običaje, ili što bi se uBosni reklo ''sto sela - sto adeta''. Neki običaji su nam smešni jer im ne znamo poreklo, ili su jednostavno neprimenjivi u drugim sredinama.

Hrana na grobljima mi je bila odvratna sve do jedne sahrane u okolini Čačka, gde smo svi potegli put sa raznih strana, pa sam shvatila smisao tog običaja. Došli s puta, idemo na put - valja se založiti. Naravno da je idiotski i neprimenljivo kad su nam fast fudovi odmah iza ćoška, kafane uz drumove i ostalo. Ali taj običaj nije glup sam po sebi. Jednostavno je prevaziđen.

Slikanje? Hm. Ima li ikog starijeg od 40 godina ko nije netremice posmatrao Titovu sahranu? Ili mlađih koji jednako s pažnjom nisu gledali sahranu Zorana Đinđića? Nije sve vezano za smrt i sahranu morbidno. Tanka je granica neukusa - to je tačno, ali može sve biti izvedeno dostojanstveno. Tehnika nije problem, problemi su uglavnom u ljudima.

Do juče je bilo tupavo kačiti po netu veb stranice ozbiljnih institucija - danas, ako nisi na internetu, gotovo da ne postojiš. Ivana23 je dva puta podvlačila info da će se pod posebnom šifrom moći pratiti sahrana - to je namenjeno porodici i prijateljima, a ne kao estradni nastup ožalošćene porodice.
dolybell92 dolybell92 17:14 30.09.2008

Re: ...

- to je namenjeno porodici i prijateljima, a ne kao estradni nastup ožalošćene porodice.


А пропо, па ко ће им онда доћи ЛИЧНО на саучешће и сахрану ?
man ray loves me man ray loves me 18:23 30.09.2008

Re: ...

Došli s puta, idemo na put - valja se založiti.
mislim da ovo nije razlog za hranu na sahrani. imam dva objasnjenja - jedno je 'lingvisticko' - you can't say sa-hrana without hrana :) (poruka je dakle - mi njupamo hranu da bi zemlja ponjupala pokojnika), a drugo je da je to deo onih istih paganskih obicaja koji su npr. dali hostiju. ideja je ocigledno, a to se i kaze, da se jede 'za dushu' pokojnika, dakle veruje se da njegova/njena dusha moze, ako nisam totalno odlepila, da jede i pije kroz nas.
obicaj nikako nije besmislen, kao ni npr. stavljanje drvenih diskova u donju usnu u nekim plemenima, samo ga je pregazilo vreme. ustvari, bice zanimljivo videti kako se prihvata modernizacija a la internet, a zadrzava pre-hriscanski obicaj kao jedenje - da li su ta dva u kompeticiji, ili su kao sto ja mislim, u kich simbiozi.
odin2004 odin2004 17:38 30.09.2008

sahrana

Ma pokojnika posaljes DHL-om na groblje a oni posalju DVD sa sahranom. I svima lepo porodica se ne zamajava da ide do groblja i gubi vreme sa nekim ko je i onako umro, Groblja zarade vise i usput zaposle nezaposlene da statiraju i drze govore na sahranama, svima lepo.

Mislim da ako ne mogu da stignem na sahranu nekoj dragoj osobi da sigurno ne bih voleo da gledam prenos iste. A jos manje bih voleo da na mojoj sahrani neki majmun skakuce okolo i snima sta se desava.
Dušan Maljković Dušan Maljković 20:22 30.09.2008

Re: sahrana

Moram priznati da imam simpatije za rešenje koje ste predložili, posebno imajući u vidu pouzdanost i briznu DHL-a, kao i zavidan kvalitet DVD reprodukcije.
filvas filvas 08:43 01.10.2008

Re: sahrana

bilo bi dobro da se izmisli i silikonska mehanicka ruka koja ce u svemu liciti na pravu i koja ce zahvaljujuci posebnom softveru moci da reprodukuje autentican dodir i stisak, tapsanje po ramenu, mazenje po glavi, kao i druge karakteristicne gestove. ruku ce u ime osobe koja nije u mogucnosti da svojim pristustvom uvelica sahranu, doneti narocito obuceni operater (rukovalac) koji ce prema instrukcijama izraziti saucesce ozaloscenima.

onima sa dubljim dzepom bilo bi omoguceno da koriste i uslugu tzv. urucene poruke. glas porucioca bi bio snimljen na memorijsku karticu koja bi se umetnula u ruku, da bi na samoj sahrani (uz pomoc gotovo neprimetnih zvucnika ugradjneih u ruku), bila emitovana tokom izrazavanja saucesca rukovanjem.
margos margos 10:45 01.10.2008

Re: sahrana

Ne mogu da se ne nasmejem ovako maštovitom komentaru.:)))
Ima ih još nekoliko na ovom blogu.

No, pošto još nije prošlo nedelju dana od sahrane mog oca, sve čitam iz pozicije 'korisnika usluga'. Razmišljam ko bi sve od moje mnogobrojne familije kojekuda raštrkane, iskoristio i tu internet uslugu, da je bilo moguće. I što više razmišljam, spisak mi se produžuje. Jednostavno, konkretna situacija menja moj odnos. Verovatno bih pre deset dana mislila drugačije.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana