Razmaženi pacijent

Nebojša Spaić RSS / 04.10.2008. u 16:30

Zdravstveni sistem Srbije, u čije lavirinte sam se po prvi put u životu uputio, vidim, evo, već sa ulaza (ne bih dalje, hvala), uspeva da me iznenadi, zabavi i uvek iznova nasmeje, kao kakva naturalistička crna komedija, bez obzira što se radi o mojoj sopstvenoj koži. Najinteresantnije je to što shvatiš da je sistem napravljen tako da ti maksimalno iskomplikuje lečenje, valjda da bi se smanjio pritisak na zdravstvo. Pacijenti su manje bitni - a kada si u toj ulozi, nekako ti se čini da je to i razumljivo. Šta ima, ovako sakat, da smaram za tu crkavicu što ulažem dobrih 20 godina, i popravljam nogu koju sam sam slomio?

 Kad sam se zakucao o ledinu podno Rajca, oprezno nisam zvao nikakvu hitnu pomoć, već me je Tamara noge imobilisane elestičnim zavojem, prebacila do Urgentnog centra - nije moglo brže. Posle objektivnih sat vremena čekanja na red, primio me je ortoped, koji mi je skinuo imobilizaciju, jer, kako reče, sprečava cirkulaciju, i - bez ikakvog pregleda ili ičega, uputio me na jednu od tri te nedelje dežurne bolnice, da bih, ispostavlja se, srećom izabrao VMA. Izbacivši me tako u hodnik, bez ičega što bi ga pridržavalo stopalo mi je spalo sa noge dok mi je glava na onom krevetu na točkove još bila u ordinaciji, pa sam zaurlo kao i prilikom loma, na šta je doktoru jedino važno bilo da nogu sa visećim stopalom ubaci nazad, da ne vide i ne čuju zblanuti ljudi u čekaonici, vratio je stopalo na mesto, stavio šipkicu ispod - ali opet bez zavoja, pa se napravio otok, što će, ispostavilo se, dovesti do operacije 2 nedelje kasnije - i odaslao me dalje. Nema veze - ime mu nisam zabeležio u inat svim budućim komentarima ovde.

Kad sam stigao na VMA, ispred mene su bili isti koji su čekali na Urgentom, a za mnom su dolazili oni koji su bili iza mene. Nije mi samo jasno što su nas uopšte primali, mogao je i portir da nas šalje dalje. Oni sa Urgentnog sve lepo upućuju drugom, bez pregleda, bez snimka, bez ičega - moj čuveni doktor koji neće stradati prvo je konstatovao uganuće, pa tek kada se stopalo oklembesilo, onako sa strane, pod pravim uglom, lom - ako nije saobraćajka ili nasilje. Let paraglajderom se kvalifikovao kao sport, a ne vazdušni saobraćaj.

Na VMA, zaista, druga priča - još malo k'o da gledam doktora Hausa i to bez njega lično (jest uzoran cinik, al' ne bih mu bio pacijent sa nečim tako običnim kao što je polomljena noga). Tako, hoću reći, fina bolnica - k'o u Ameriki, možda ne baš ona za najbogatije, al' za neko jako srednje osiguranje. Gips celom dužinom, da se ni najmanje ne pomeri, skočni zglob otišao na 3 mesta. Prva kontrola OK, druga - spao otok, pa se sve pomerilo, pa na operaciju - šokirao sam se posle, kad sam na snimku video kakvu konstrukciju su mi ušrafili u kost. Sedam šrafova (dva oveća, od svojih 5-6 cm, ostali manji) i pločica. Ne, neću zvoniti na aerodromima (97,46 odsto ljudi je napravilo tu šalu, a boga mi, i sam sam pitao doktora za to kad mi je rekao šta će da radi), vade mi za 3-4 nedelje, pa ću moći da počnem polako i da se oslanjam na nogu.

U međuvremenu, za te kontrole i operaciju, njegovo veličanstvo Uput. Kakav je to dokument, moj brajko! Ma kakva krštenica, prijava boravka, pasoš, viza, Uput je papir koji znači zdravlje ili bolest, život ili smrt. A ne može sad - jedan Uput za jedan lom. Nego svaki Uput - ajd iznova u dom zdravlja (sreća, trebale mi neke vakcine pre par godina za odlazak u Afriku, pa sam prvi put od srednje škole otvorio Samo Nešto Manje od Uputa Značajan Karton). A da te primi lekar koji ima Moć da napiše Uput - mora da se zakaže. Mož' lično, čekaš pola sata - sat na šalteru, pa kad zakažu dođeš drugi put, a mož' i telefonom, onaj 0800, besplatan, naglašavaju to kao da je pa telefon skup. Kud ću - šta ću, udri na telefon, jedno 2 - 3 dana, al' niko da se javi. Zvoni kao blesav - ništa. Okrenem centralu, tražim direktora, dobijem direktorku opštih poslova, mnogo fina neka žena, neverovatno ljubazna i profesionalna, a tek na kraju sam rekao da sam novinar (bio, al' to sam prećutao), objasni mi da treba samo malo strpljenja, jer imaju 3 operatera na 400 poziva, to ne zvoni za bezveze, ali im još fali ona mašina da kaže koji se na čekanju, pa neće biti zabune, ovih dana će stići. I stvarno - kad sam to shvatio, zovem, sačekam nekoliko minuta i neko se javi. Što je do Doma zdravlja Vračar, dakle, svaka čast. Nije doktorka kriva što je prepuna, pa i kada dobijem vezu, zakažu mi za Uput posle datuma za kontrolu, a ona ne sme da izda više Uputa odjednom. Sreća, ovako polomljen ne idem ja, nego ode gospođa majka, baš snalažljiva žena (nema veze što zna direktora), inače nemam pojma šta bih.

I VMA je super - ne samo doktori, za koje se zna da su vrhunski, nego, i na čuđenje iskusnijih pacijenata, sasvim komforne sobe, sa WC i kupatilom na svaku od 3 ili 6 kreveta, pa redovni obilasci sestara, svakih par sati, pa kako su dotrčale na slučajno pritiskanje poziva u pomoć, pa menjanje posteljine, dodavanje ćebadi, jastuka, svega. Pa ima gde da uključiš punjač za mobilni i kompjuter, pa svetlo za čitanje, pa noćno svetlo, čak i radio, al' nismo probali. I na internet se ide, sa onim mobilnim modemom, što je bio džabe u septembru. Meni se sve to činilo normalno, al', kažem, ti ljudi iz sobe, apsolutno oduševljeni, kažu drugi svet.

E, onda Doznake. To je kao Uput za pare. Prvi mesec je još jednostavan, piše ti tvoja doktorka. Za drugi mesec, brale, na Komisiju. I to moraš baš na taj neki dan, i to na Zvezdaru, koja je Komisija za tri opštine. Pitam telefonom kad (nema 0800, al' ja iskusan, zakazujem), kažu - nema veze, od 7 do 2, kadgod. Jest, kadgod. Oko 10 ujuto bilo ih je preko sto koji čekaju. 25 na sat. Nekako smo dobili, al' me brine što je za mesec dana - subota, pa su rekli da treba da Doznake dobijem u ponedeljak. Sa Doznakama treba nazad kod svog lekara (nije hitno, zakazao sam 3 nedelje unapred, možda o istom trošku da i Uput), pa onda sve to Goci koja nam vodi računovodstvo. Šta li tek nju čeka, neću ni da mislim.

Sve u svemu, nekako napravljeno da se što više gnjaviš, smaraš, gubiš vreme, živce, mora biti zato da odustaneš, ako nije baš da moraš. A naši ljudi, nekako, opet zapeli da se leče kad su bolesni. Sito, razmaženo socijalizmom, to ti je. Jedva čekam da saznam sisteme i procedure za rehabilitaciju. Imam utisak da su još uzbudljiviji, jer je našem pacijentu čist bingo da ode tako negde, možda u neku banju.



Komentari (45)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Malanika Malanika 16:49 04.10.2008

Katastrofa

Postovani Nebojsa,

morala sam i da se smejem, mada je grozno, tako slikovito pisete - sve sam videla pre sobom. Pravi engleski crni.
Ali to ne pomaze.

Kako se menja svest covecanstva? Ko su ljudi koji se odluce za poziv lekara? Osecam, bice ovde preko 300 komentara...

Preporuka i (saucesce - dodatna kategorija na blogu) - nije lepo bas sve iskusiti na svojoj kozi...!

Nebojša Spaić Nebojša Spaić 17:16 04.10.2008

Re: Katastrofa

Ma ja se stvarno zabavljam. Uostalom, nije mi zivot ugrozen.
aguero aguero 18:29 04.10.2008

Re: Katastrofa

Katastrofa je sto je sve tako kako si naveo,ali je,brate,i katastrofa da se malo ne pogledas u ogledalo!Nagojio si se preko svake mere,nisi vise ni mlad,trapav si bio oduvek....,pa gde je za tebe paraglajding,covece!Ako te trese impotencija,kupi neku besnu masinu na cetiri tocka-valjda si toliko dosad zaradio!
Da sam juce umro(u tim tvojim zdravstvenim ustanovama) ,ne bih verovao cime se bavis.Ovako,mogu i da umrem,ali od smeha-Nebojsa i paraglajding!Ha,ha....
P.S.Da ipak nesto nisam pogresno razumeo?
dolybell92 dolybell92 06:33 06.10.2008

Re: Katastrofa

Ma ja se stvarno zabavljam. Uostalom, nije mi zivot ugrozen.



parobrod parobrod 15:47 09.10.2008

Re: Katastrofa

Jednom kada budes imao vremena napisi pricu o tom strasnom mestu, mnogo je istine u tvojoj prici ali mnogo dobrih ljudi radi u toj istoj ambulanti, prodji kada se budes oporavio, da vidis, kako izgleda dan kada 180 pacijenata prodje za 24 h
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:57 04.10.2008

Preporuka ko vrata

njegovo veličanstvo Uput. Kakav je to dokument, moj brajko!


:.)))))))))))))))))))

Ja najljubaznije umoljavam koleginicu blogerku Vesnu Knežević Ćosić da copy-pastuje i ovdi turi komentar koji je dala na mom blogu, a koji ilustruje kako trudna žena bez Njegovog Veličanstva Uputa ne može ni da se porodi. A mogu i ja da odradim copy-paste tehnikalije, samo ako dobijem prethodno dozvolu.

Šta ima, ovako sakat, da smaram za tu crkavicu što ulažem dobrih 20 godina, i popravljam nogu koju sam sam slomio?


Pa, ono, što jes' jes.
Kako kaže naš Ministar: PREVENCIJA!!
Jel' te neko tuko' po ušima da letiš?
Sad ti zdravsteni sistem kriv.
C, c, c...

mariopan mariopan 17:18 04.10.2008

Re: Preporuka ko vrata

E , zao mi je zaista sto si ateriro na tu nogu, i sto te boli, i sve, ali ja sam se samo smejala.....izvini )))))))

A jesi snimio sestre, one koje imaju zadatak da odbrane sve doktore od pacijenata? Prvo te mrko pogleda u nadi da ces odustati i odskakutati na jednoj nozi kuci, a nema nikoga po sat dva da te pita sta ti je?

Imas srecu sti imas UPUT pa si mogao na VMA, sta mi jadnici iz provincije da kazemo? Zbog zakukuljenih medjusobnih platnih puteva izmedju VMA i nasih regionalnih centara medicinskih mi na te upute mozemo da racunamo samo u predsmrtnom slucaju, pre toga nista.
Lep oporavak i dobru zabavu , ipak imas internet pa nisi sam.
Pozdrav
Inner Party Inner Party 17:02 04.10.2008

Pre tri godine...

... sam bio u Pancevackoj bolnici na operciji.

Usao u cetvrtak, operisan u subotu, otpusten u utorak.
Sve bez i jednog jedinog dinara.

Dakle, jeste sve to komplikovano sa administracijom i papirima.
Ali raspitaj se koliko bi te sve to kostalo u Americi...

;-)

PS

Najveci problem koji sam ja imao sa bolnicom je neopisiva dosada i depresija tokom boravka.
Sivilo zgrade, mracni hodnici, stari ljudi, bolesnici, ...
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 17:14 04.10.2008

Re: Pre tri godine...

Inner Party
... Sve bez i jednog jedinog dinara.


Ne bih rekao. Placam zdravstveno celog zivota, a ide im i iz budzeta, dakle od poreza, koji opet placam celog zivota.
Taska Dana Taska Dana 17:19 04.10.2008

Re: Pre tri godine...

Inner Party!

Nemoj pogresno da me shvatis...ali mi ovde ne pricamo kako je u Americi i koliko tamo kosta vec kako je kod nas u Srbiji i koliko kosta PARA, ZIVACA, VREMENA, ZDRAVLJA !

Ako vec neko hoce da uporedjuje nek se drzi svetlih primera JER VALJDA MI SEBI ZELIMO NAJBOLJE STO MOZE !
DOSTA JE MIRENJA SA SITUACIJOM SAMO ZATO STO JE OVDE ISTO ILI BOLJE NEGO NEGDE DRUGDE.
A KAKO JE , BOZE SACUVAJ! NE ZELIS NIKOME A NAJMANJE SEBI!



Krugolina Borup Krugolina Borup 17:26 04.10.2008

Re: Pre tri godine...

Ali raspitaj se koliko bi te sve to kostalo u Americi...


Koštalo bi mnogo manje, ali u drugačijoj valuti.
Uštedelo bi se vremena, živaca, a i zdravlja.
A ako bi se neko i ogrešio o pacijenta, taj bi za tu grešku i platio.

Kad je neki lekar u Srbiji odgovarao za nemar?
Kad je neki pacijent dobio odštetu zbog greške lekara?

Nikad.
Jel' to znači da mi imamo lekare koji nikad ne greše?
Ili to znači nešto sasvim, sasvim drugo?

I koji je sistem bolji, iz te perspektive gledano - Američki ili naš?
Inner Party Inner Party 17:57 04.10.2008

Re: Pre tri godine...

DOSTA JE MIRENJA SA SITUACIJOM SAMO ZATO STO JE OVDE ISTO ILI BOLJE NEGO NEGDE DRUGDE.
A KAKO JE , BOZE SACUVAJ! NE ZELIS NIKOME A NAJMANJE SEBI!


Kad je neki lekar u Srbiji odgovarao za nemar?
Kad je neki pacijent dobio odštetu zbog greške lekara?



Ne kazem ja da je u Srbiji zdravstvo sjajno.
Niti da se treba miriti sa ovakvom situacijom.

Ali ne verujem da moze bolje u skorije vreme...
Sve je to stvar para - koliko se ulaze u zrdavstvo.
Krugolina Borup Krugolina Borup 18:37 04.10.2008

Re: Pre tri godine...

Sve je to stvar para - koliko se ulaze u zrdavstvo.


Netačno.
Problem srpskog zdravstva nisu pare.
Problem srpskog zdravstva su ljudi.
Taska Dana Taska Dana 18:47 04.10.2008

Re: Pre tri godine...

Problem srpskog zdravstva nisu pare.
Problem srpskog zdravstva su ljudi.


Tacno!

Nemarni, neodgovorni i nedovoljno obrazovani ljudi, pocev od ljudi u vladi pa preko lekara, sestara i ostalog osoblja do pacijenata. Godinama se ovaj sistem potpomagao iz razlicitih nivoa , razlicitim neodgovornostima, javaslucima i ignorisanjima do skoro pravog rasula. Ovo je zapravo vise haos nego sto je rasulo. Kad bi se vlada pobrinula iamla bi od cega da pocne...ako se jos ceka bice jako kriticno, vrlo uskoro.

antioksidant antioksidant 20:11 04.10.2008

Re: Pre tri godine...

Netačno.
Problem srpskog zdravstva nisu pare.
Problem srpskog zdravstva su ljudi.

netacno

problem srpskog zdravstva je jedan covek

riba od glave smrdi

a ova zaudara
Vera Johnson Vera Johnson 03:44 07.10.2008

Re: Pre tri godine...

Inner Party
... sam bio u Pancevackoj bolnici na operciji.Usao u cetvrtak, operisan u subotu, otpusten u utorak.Sve bez i jednog jedinog dinara.Dakle, jeste sve to komplikovano sa administracijom i papirima. Ali raspitaj se koliko bi te sve to kostalo u Americi...;-)PSNajveci problem koji sam ja imao sa bolnicom je neopisiva dosada i depresija tokom boravka.Sivilo zgrade, mracni hodnici, stari ljudi, bolesnici, ...


inner party, vi ocigledno nemate pojma kako je u americi i koliko kosta ili ste jedostavno zlonamerno bezobrazni. izgubila sam muza u septembru 2005. godine posle teske i kratke bolesti u toku koje sam imala priliku da vidim kako funkcionise zdravsto u americi.

u americku bolnicu je primljen na dan operacije, u bolnici proveo 48 sati pa onda bio pusten kuci s obzirom da se brzo oporavljao. to nas nije kostalo ni zutog centa (americkog) imamo zdravstveno osiguranje. uz osiguranje, participaciju placamo samo kad idemo kod lekara opste prakse/specijaliste u njihove privatne ordinacije. kad dodje do bolnice (emergency room, operacije, prinudni ostanak u bolnici poradi bolesti bilo kakve) ne placamo cak ni participaciju). ah, kol'ko para, tol'ko muzike. moze se kupiti i jeftinije zdravstveno osiguranje. mislim da autor teksta nema takav izbor, kao ni bilo ko u srbiji.

drugi slucaj: komsinica, zdravstveno neosigurana "zaradi" pankreatit. lecena, izlecena posle nekoliko meseci pocne da dobija racune bolnicke. oh, da, zaboravila sam da kazem da je u svakoj americkoj bolnici na vidnom mestu istaknuta poruka o ljudskim pravima, gde lekari i osoblje bolnice prvo moraju da pomognu, izlece, pa tek onda da pitaju a "ko ce da plati". racun za njeno bolnicko lecenje popeo se na... ne zna se... u srbijici ljudi koji takvu boljku imaju uglavnom umiru, kao moj sestric. pa ti vidi. e, tu je sad stupila "administracija" na delo (samo da naglasim: dok je doslo do "administracije" i popunjavanja formulara, ona je vec bila zdrava, pokretna i puna zivota). Morala je da popuni formular, da prilozi dokaz da je platila porez i koliki joj je bio prihod prosle godine. s obzirom da je malo para zaradila, na scenu je stupila tzv. charity care i platila njen bolnicki racun.

"Sivilo zgrade, mracni hodnici, stari ljudi, bolesnici"

e, ovo je narocito ruzno. sta li ti stari ljudi, bolesnici, traze po bolnicama?! ni muz, ni komsinica a ni ja nismo po americkim bolnicama sreli sivilo zgrade i mracne hodnike. mada, kad zrelo razmislim, amerika je velika pa po velikim gradovima, gde ilegalaca ima neznase, bolnice verovatno nisu tako udobne i svetle kao u mom selu.

suma sumarum, u americi kol'ko para tol'ko muzuke, u srbiji daj pare, muziku sviraj u svojoj glavi ili zivi bez nje. ne?
thebee269 thebee269 18:44 04.10.2008

zao mi je..

sto si tako nastradao i posle toga jos losije prosao.
ti si se sa ovim verovatno i na tvoju srecu susreo prvi put , a sta mislis kako je nama koji radimo u nekim od tih ustanova pa svakodnevno gledamo bez ikakvog preterivanja razne gadosti, idiotluke, prostacka ponasanja nekih nazovi lekara.
ja sam zdravstveni radnik 26g. i iskreno mi je zao kakvi sve ljudi rade u zdravstvu.
humanost ,odgovornost, briga za bolesnika i njegovo zdravlje nekim lekarima je nepoznata.
neke stvari su za robijanje, veruj mi.
Mada nicim nisam doprineo takvom stanju, i iskreno se svakodnevno trudim da osvetlam obraz svoje profesije, ipak me je SRAMOTA ZBOG TAKVOG STANJA, a jos vise me brine sto to niko ne sankcionise.
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:24 04.10.2008

Re: zao mi je..

neke stvari su za robijanje, veruj mi.


Evo, ja verujem.
tyson tyson 13:32 05.10.2008

Re: zao mi je..

thebee269
sto si tako nastradao i posle toga jos losije prosao.ti si se sa ovim verovatno i na tvoju srecu susreo prvi put , a sta mislis kako je nama koji radimo u nekim od tih ustanova pa svakodnevno gledamo bez ikakvog preterivanja razne gadosti, idiotluke, prostacka ponasanja nekih nazovi lekara.ja sam zdravstveni radnik 26g. i iskreno mi je zao kakvi sve ljudi rade u zdravstvu.humanost ,odgovornost, briga za bolesnika i njegovo zdravlje nekim lekarima je nepoznata. neke stvari su za robijanje, veruj mi.Mada nicim nisam doprineo takvom stanju, i iskreno se svakodnevno trudim da osvetlam obraz svoje profesije, ipak me je SRAMOTA ZBOG TAKVOG STANJA, a jos vise me brine sto to niko ne sankcionise.

Posle svega što si napisao - hoćeš da se sankcioniše?! Pa šta, da se zacementira takvo stanje, ne razumem? Na čijoj si ti strani?!
dolybell92 dolybell92 19:19 04.10.2008

Medecina

Meni se najviše dopada u našem zdravstvu, (mada ne znam
da li je to pravilo ili individualna stvar svakog lekara)
kada me lekar (Dr) pita: Da li JA nešto hoću ili neću ?

Da li hoćete da uradimo (...) ili (....) ?
Obično im odgovorim da se ne razumem u to što me pita,
i da ne mogu JA da odlučim o nečemu o čemu pojma nemam.
Nisam stručno lice.
Onda mora da mi objasne sve potanko.... i nađemo se negde,
na kraju, kad shvate da ipak nisam stopostotni laik.

Trebalo bi valjda, da prvo kažu da postoje te i te varijante,
i da oni misle da je TA najbolja, zbog toga i toga,
ali ako ja ne želim TAKO - onda može i drugačije, samo su onda posledice,
takve i takve - pa ko JA tako hoću , da znam šta će biti posle...

Uopšte, sve je tako komplikovano kad vam treba lekar,
počevši od recepata i uputa, doznaka... podizanja lekova na recept...
i čekanja, čekanja, čekanja...... pisanja, pisanja, pisanja....
a kao imaju kompjuterski sistem, koji je samo nadogradnja na postojeće stanje,
te umesto da se sistem uprosti - ne, on se samo proširio.... i postao gori.
mariopan mariopan 19:03 05.10.2008

Re: Medecina

dolybell92
Meni se najviše dopada u našem zdravstvu, (mada ne znam
da li je to pravilo ili individualna stvar svakog lekara)
kada me lekar (Dr) pita: Da li JA nešto hoću ili neću ?

Da li hoćete da uradimo (...) ili (....) ?
Obično im odgovorim da se ne razumem u to što me pita,
i da ne mogu JA da odlučim o nečemu o čemu pojma nemam.
Nisam stručno lice.
Onda mora da mi objasne sve potanko.... i nađemo se negde,
na kraju, kad shvate da ipak nisam stopostotni laik.

Trebalo bi valjda, da prvo kažu da postoje te i te varijante,
i da oni misle da je TA najbolja, zbog toga i toga,
ali ako ja ne želim TAKO - onda može i drugačije, samo su onda posledice,
takve i takve - pa ko JA tako hoću , da znam šta će biti posle...

Uopšte, sve je tako komplikovano kad vam treba lekar,
počevši od recepata i uputa, doznaka... podizanja lekova na recept...
i čekanja, čekanja, čekanja...... pisanja, pisanja, pisanja....
a kao imaju kompjuterski sistem, koji je samo nadogradnja na postojeće stanje,
te umesto da se sistem uprosti - ne, on se samo proširio.... i postao gori.

Kazes da TEBE pitaju sta ces..ko da si u mesari pa biraj......ali sta mislis kada MENE pitaju sta je pacijentu i ako ne umem da kazem hitna pomoc ne dolazi iako ja pet puta kazem da nisam lekar i da ne znam sta je a pacijent je bez svesti i ima napad zbog koga je pao u komu posle toga...nista dok JA ne kazem sta mu je.Ne dolaze.
Onda dosli i utvrdili da ce moj muz umreti za nekih pet minuta, seo doktor u dnevnu sobu da saceka i trazi mi zadnju otpustnu listu iz bolnice da napise umrlicu.............ima tome oko 5 godina i moj muz je jos ziv, ne znam zaista ko im dade u ruke nase zdravlje i zivote.
dolybell92 dolybell92 22:40 05.10.2008

Re: Medecina

Onda dosli i utvrdili da ce moj muz umreti za nekih pet minuta, seo doktor u dnevnu sobu da saceka i trazi mi zadnju otpustnu listu iz bolnice da napise umrlicu.............ima tome oko 5 godina i moj muz je jos ziv, ne znam zaista ko im dade u ruke nase zdravlje i zivote.


Uh, baš si primer, posebno tvoj muž ... još bi sad rekli - eto,
da si dramatizovala situaciju - a čovek preživeo !
Nemam reči.
Najgore od svega je što nemaš izlaza iz takvih situacija,
što si prepušten slučajnostima - nekako kockarski,
pa šta ti padne.... a u pitanju je život !

Davno sam naučila da kada treba da se zove Hitna,
da mora da slažeš, onako masno, da bi uopšte došli...
jer ako kažeš istinu, a ne umeš da je objasniš, onda oni
misle da nepotrebno PANIČIŠ - potom oni sami odlučuju
ko je prioritetan.... ne bila ja ni u tvojoj, a ni u njihovoj koži...

Svašta sam imala prilike da čujem šta se njima dešava...
od toga da ih mrtvosani-pijani zovu ( da bi ih odvezli kući !)
i za narkose koji padnu negde na ulici, ili pored puta...
do nesreća raznih vrsta, od gaženja, samoubica,
ubistava, epileptičara, .... nije im lako, i taj posao treba
doooobrano platiti !
Niko od njih ne zna šta ga čeka kad dođe na posao...
a uvek su samo ljudski životi u pitanju - i to hitni, naravno.

Na stranu, što ih ima raznih, kao i u svakoj profesiji....
za svaki posao je potrebna i doza talenta...




mariopan mariopan 12:25 06.10.2008

Re: Medecina

dolybell92
Onda dosli i utvrdili da ce moj muz umreti za nekih pet minuta, seo doktor u dnevnu sobu da saceka i trazi mi zadnju otpustnu listu iz bolnice da napise umrlicu.............ima tome oko 5 godina i moj muz je jos ziv, ne znam zaista ko im dade u ruke nase zdravlje i zivote.


Uh, baš si primer, posebno tvoj muž ... još bi sad rekli - eto,
da si dramatizovala situaciju - a čovek preživeo !
Nemam reči.
Najgore od svega je što nemaš izlaza iz takvih situacija,
što si prepušten slučajnostima - nekako kockarski,
pa šta ti padne.... a u pitanju je život !

Davno sam naučila da kada treba da se zove Hitna,
da mora da slažeš, onako masno, da bi uopšte došli...
jer ako kažeš istinu, a ne umeš da je objasniš, onda oni
misle da nepotrebno PANIČIŠ - potom oni sami odlučuju
ko je prioritetan.... ne bila ja ni u tvojoj, a ni u njihovoj koži...

Svašta sam imala prilike da čujem šta se njima dešava...
od toga da ih mrtvosani-pijani zovu ( da bi ih odvezli kući !)
i za narkose koji padnu negde na ulici, ili pored puta...
do nesreća raznih vrsta, od gaženja, samoubica,
ubistava, epileptičara, .... nije im lako, i taj posao treba
doooobrano platiti !
Niko od njih ne zna šta ga čeka kad dođe na posao...
a uvek su samo ljudski životi u pitanju - i to hitni, naravno.

Na stranu, što ih ima raznih, kao i u svakoj profesiji....
za svaki posao je potrebna i doza talenta...





Ovde si skroz u pravu, znam da svasta dozivljavaju ali to kako je mrtav ladan doktor rekao da ce umreti i da ce on da saceka...ja to ne mogu da zaboravim. Nisam panicar ali sam mislila da ce oni njemu da pomazu, dobro i jesu, posle kada je sve proslo a oni cekali bar su ga odvezli u bolnicu jer imali su ideju da ga tako u komi ostave kod kuce da umre. lepo to sve govore meni a ja ne shvatam nista, ne razumem sta mi traze i zasto, sve mi prevodi komsija i trazi tu listu da je nadjem ..to stvarno nikome da ne pozelis.
Oni oguglaju na te scene jer to vide svaki dan i nemaju taj osecaj da nesto treba da kazu pazljivije, to im samo zameram ali to je deo posla. Ne bih bila ni u njihovoj kozi.Meni dosta jednom sto sam to dozivela a kako je njima to ne zelim da zamislim.
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:28 06.10.2008

Re: Medecina

Oni oguglaju na te scene jer to vide svaki dan i nemaju taj osecaj da nesto treba da kazu pazljivije, to im samo zameram ali to je deo posla.


Muči me ovo, Mariopan, od kad si napisala.
Šta je deo njihovog posla? Da budu nehumani? Da ne paze šta pričaju? Da ne budu pažljivi?
Nije to deo njihovog posla.
Njihov posao je težak, to stoji.
Ali težinom tog posla ne može se pravdati takvo njihovo ponašanje.
Ili ćeš da posao obavljaš kako treba, ili - menjaj posao brate!
Eno, vazda treba mašinbravara - prema mašinama i bravama ne moraš biti pažljiv.

Mi smo glupi, a ne oni, zato što trpimo to što trpimo, sve pravdajući ih "težinom posla".
Ne može lekar da dođe kod tebe kući, da ti kaže da će muž da ti umre, da sedne, gleda i čeka.
Nema opravdanja za takvo ponašanje.
Chris Farmer Chris Farmer 20:01 04.10.2008

Human Folly...

I find it hard to realize the lengths some people will go, and the humiliations they will put up with, just to get out of work...

CBF
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:47 05.10.2008

Re: Human Folly...

Lengths?
Surely you meant to say "heights".
NNN NNN 22:45 04.10.2008

Naše zdravstvo je kao

...Kafkin proces, samo zanimljivije (jer si lično u glavnoj ulozi :( )
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:24 04.10.2008

Re: Naše zdravstvo je kao

NNN
...Kafkin proces, samo zanimljivije (jer si lično u glavnoj ulozi :( )


Vidi, ovaj počeo da piše i aforizme...
A ja mislila ti se samo za epove kvalifikovao, kad ono - cvrc.
NNN NNN 02:29 05.10.2008

Re: Naše zdravstvo je kao

Imao nešto (na svu sreću malo) iskustva.
Черевићан Черевићан 23:11 04.10.2008

дасам . . . носам

често се питам откуд тај порив човека да вазда нешто што му ние природом подарено експериментише. ил би у дубине моора ил би небу подоблаке наместо да се скраси на земљи и у чини је пријатнијом себи и окружењу .

али оћеш

ал би воло да сам као тица
сав лепршав усто имам крила
место неби трена ме држало
планета би земља мала била

ил ко риба да уводи умем
у том мииру вековној тишини
међушкољке и корале бућнем
те се предам таковој судбини

но ништ отог обличјем човека
могу само ја несрећан бити
пробат летит па се искрљати
ил' ронити, па’с воде напити
ninadeki ninadeki 10:08 05.10.2008

sta je gore???

Poštovani Nebojša,

Nije Vam bilo lako, verujem... Ali mi je čudno da se tek sada srećete sa tim. To je naša realnost, pogotovu u gradovima u unutrašnjosti.

I ne zna se ŠTA JE GORE-da Vam loše leče nešto ŠTO IMATE ili da Vam DIJAGNOSTIKUJU I LEČE NEŠTO ŠTO NEMATE!!!

Ako Vas ne mrzi, upućujem Vas na moj tekst "Lekarska mafija u Nišu" koji je kratak prikaz onog što se dešava.

Možda ćete morati da dođete do teksta putanjom ČLANOVI/ninadeki... Nova sam, pa još ne znam kako sve to ide :))

I naravno, nadam se da više nikada nećete imati potrebe da idete kod lekara :))
nikvet pn nikvet pn 12:24 05.10.2008

Hm.....?

Netačno.
Problem srpskog zdravstva nisu pare.
Problem srpskog zdravstva su ljudi.
netacno

problem srpskog zdravstva je jedan covek

riba od glave smrdi

a ova zaudara


Paaa.... ne bih se složio.
Čoveka lično znam iz gimnazije. Bio je jednostavno vunderkind. I to ne od onih cvikeraša odlikaša koji su truba za fudbalicu - ne, nego i to. Jedan od retkih mentalno i fizički superiornih likova koji pobeđuju gdegod bez potrebe za mućkom i trikovima.
Dopuštam da su duge ružne godine u Bg mooožda olabavile moral ( želim da nisu ), ali u vrhunsku stručnu i poslovnu sposobnost ni najmanju sumnju nemam. Toliko o liku.
O delu.
Zdravstveni sistem naš u odnosu na 2000. jeste napredovao. Dovoljno ili ne, pa....hm, čaša je dopola puna ili prazna, stvar je lične percepcije.
Problem srpskog zdravstva nisu pare.
Problem srpskog zdravstva nisu ljudi.
Problem srpskog zdravstva nije 'večiti' ministar.
Stvar je u pogrešnoj postavci, netačnom temelju - načinu finansiranja.
Iz Fonda za zdravstvo ( čije punjenje je posebna tema ) plaća se samo javno zdravstvo. Privatna praksa se plaća iz privatnog džepa i u čemu je problem ? Pa eto samo u tome što jedan pacijent NE MOŽE imati ful vrhunsku uslugu kojim god putićem da se opredeli. Javno zdravstvo ima sve, ali nije dobro; privatno ima bolje ali nema sve. I u tom prostoru je sistemsko mesto za korupciju javnog zdravstva; kod privatnika korupcije nema po definiciji.
Otkloniće se mnogo toga onog dana kada se usluga privatne prakse delom plaća iz Fonda, a doplata ide po rejtingu ( tržišno) . Kada se dopusti da privatna praksa može raditi baš sve usluge pod uslovima istim kao za Javno zdravstvo.
Nažalost, prejak komunistički refleks ne dopušta isplatu privatnicima iz Fonda. To je ovde još uvek jeres nemerena. I dugo će tako ostati.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:35 05.10.2008

Re: Hm.....?

Privatna praksa se plaća iz privatnog džepa i u čemu je problem ?


Problem je, recimo, kada zakon ove države zabranjuje privatnicima da porađaju, nego se na porođaj MORA u državnu bolnicu. Dakle, nemaš izbora. A porodilišta su u takvom stanju, da je to nije ni za film, nego za strip. Alan Ford.

Shvatam da su problemi takvi i toliki da ni Supermen, a kamoli običan čovek, pa makar bio i Vunderkid, ne može da reši brzo i efikasno. Ne mislim da je ministar kriv za sve, ali ministru zameram vrlo osnovnu stvar: prioritete u rešavanju problema je poređao SKROZ POGREŠNO.

Ministar se ima boriti s problemima koji se tiču:
- prava lekara (male plate, užasni uslovi za rad)
- obaveza lekara (odnos prema pacijentu, usluga koja se pruža)
- prava pacijenta (na human i stručan tretman)
- obaveza pacijenta (da sam vodi računa o svom zdravlju)

Šta ministar radi?
Ministar rešava probleme koji su vezani za PRAVA lekara i OBAVEZE pacijenata. Lekarima daje mogućnost da državne prostorije koriste delom za privatnu praksu. Pacijentima trubi od jutra do mraka. PREVENCIJAAAAA!!!

Stručnost i humanost lekara niko ne proverava. Medicinske sestre haraju po bolnicama kao zatvorski čuvari po logorima. Bolničke procedure su napravljene tako da maksimalno izmaltretiraju pacijente, zastarele su i totalno nelogične - izuzev što medicinskom osoblju omogućavaju da rade što manje. O Njegovom Veličanstvu Uputu da ne pričam...

Eto.
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 13:00 05.10.2008

Re: Hm.....?

Nikvet - izvrsna analiza! Potpisujem.
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:03 05.10.2008

Re: Hm.....?

Nikvet - izvrsna analiza!


A moja niš' ne valja?

Potpisujem


A pečat?
Ništa ne važi bez Njegovog Veličanstva Pečata, koji je rame uz rame s Nj.V. Uputom.
U stvari, i u višem rangu je, jer ni Nj.V. Uput ne važi bez Nj.V. Pečata.
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 13:30 05.10.2008

Re: Hm.....?

Krugolina Borup
A moja niš' ne valja?

Ma izvrsna je i ona. Samo nisam hteo da gnjavm silnim ukljucenjima. Dao sam i preporuku
antioksidant antioksidant 08:40 06.10.2008

Re: Hm.....?

Nažalost, prejak komunistički refleks ne dopušta isplatu privatnicima iz Fonda. To je ovde još uvek jeres nemerena. I dugo će tako ostati.

o delu

dozvoljeno je mesanje privatne i "drzavne" prakse. isti lekar pre podne radi na jedan nacin po podne pruza "vrhunsku uslugu". to sto svoj pre podnevni posao otaljava i koristi kao reklamu za popodnevni nije njegov nego problem sistema koji mu je to dopustio. o sistemu koji dopusta da isti lekar u istoj ordinaciji pre podne radi u "drzavnoj praksi" (kada naravno ne pruza "vrhunsku uslugu" a popodne u privatnoj- stvarno ne bih. to je ipak toliko besmisleno da bi tomica samo zbog toga morao da ostane dozivotni ministar

o liku

malo je glupo da pricamo na temu "ja ga znam". nit ti moram verovati nit je bitno za pricu.

to da li je on strucnjak (u lekarskom) poslu koji se bavi ne znam i ne bih zeleo ni da znam. to da kao ministar zdravlja sistem postavlja samo iz jedne pozicije i da zadovolji samo jednu interesnu tacku (lekara koji radi u drzavnoj sluzni) je previse ocigledno.

procitaj ovo. to je samo jedan od primera kako sistem funkcionise (tu imas link i za krugolinin tekst o dojenju)

dakle

sistem ne funkcionise za babe

sistem ne funkcionise za bebe

nisam ni baba ni beba ali mi je do njih vise stalo nego do lekara

ps obrati paznju na tomicine intervjue u kojima govori sta je uradjeno u proteklih 5 godina. uvek ali uvek krece od toga da je prosecna plata lekara specijaliste 2000te bila xx dinara (sto je bilo xx maraka) a sad je yy dinara (sto je yy eura).

ma briga me za plate lekara. pacijentima nije dobro. to sto je bolje nego sto je bilo pre 2000te i nije neki argument. u stvari nije nikakav argument. pre njega ministri bili obren joksimovic i milutin bojic. tesko biti bolji od njih

dakle ponovo

riba smrdi od glave a ova zaudara

Re: Hm.....?

ja ne mislim da je losa ideja da lekari mogu da rade u drzavnim bolnicama i redovno i privatno. to naravno pod uslovom da su same zgrade u kojima se to desava u adekvatnom stanju.
ovakav princip rada postoji u vecim ustanovama u UK. to prakticno znaci da onaj koji dolazi u ambulantu preko budeta dolazi kao i obicno, a onaj koji hoce privatno ima pravo da izabere odredjenog specijalistu i da bude vidjen ranije nego sto bi to bilo prema listi cekanja. na taj nacin bi ekstra sredstva isla u kasu institucije, a ne u privatne dzepove.
jos samo treba povesti racuna da jedan covek ne moze da dobije 2 pate za jedno radno vreme i da mora da postoji regulacija koliko sati nedeljno lekar moze da radi, a da mu to ne utice na performans. u uk je to 48h nedeljno.
tyson tyson 13:53 05.10.2008

Re: Razmaženi pacijent

Trebalo bi da je odlazak u banju prilično rutinska stvar, naravno uz još jedan krug nadgornjavanja sa birokratijom, ali poenta je to da uopšte nije tako ekskluzivno i nedostižno kao što pretpostavljaš.

Mene inače to rvanje sa birokratijom užasava, a naročito mi nije jasan koncept dodatnog komplikovanja u zdravstvu - kako bolestan ili kljakav da ideš od tačke A do tačke C preko tačke B ne bi li obezbedio/la sve neophodne papire?! Čemu im služe kompjuteri ako ne da centralizuju sve te baze podataka i odrade svu papirologiju na jednom mestu?

Nego, kakvu si to obuću nosio kad si uspeo tako gadno da udesiš zglob? Nemoj mi reći da si imao samo obične patike... Nije paraglajding baš za zezanje, naročito ne u tim godinama, unfit i sa dodatnom težinom kako svojih suvišnih kilograma, tako i trenera (pošto pretpostavljam da je bio u pitanju tandem let).
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 13:58 05.10.2008

Re: Razmaženi pacijent

tyson
Nego, kakvu si to obuću nosio kad si uspeo tako gadno da udesiš zglob? Nemoj mi reći da si imao samo obične patike... Nije paraglajding baš za zezanje, naročito ne u tim godinama, unfit i sa dodatnim težinom kako svojih suvišnih kilograma, tako i trenera (pošto pretpostavljam da je bio u pitanju tandem let).

Ma ne pitaj. Bilo je sve sto ne sme da bude
dolybell92 dolybell92 22:47 05.10.2008

Re: Razmaženi pacijent

Ma ne pitaj. Bilo je sve sto ne sme da bude


Uvek je problem u GLAVI - a posledice snosi celo telo.
marco_de.manccini marco_de.manccini 05:06 06.10.2008

petnaest do tri

slomi moj drug jednm nogu.

a nije siguran da li je slomljena ili samo ishchashena. normalno ode kod doktora. i doktor kazhe "jesi li ti normalan da mi sad dolazish. zar ne vidish da je petnaest do tri. sad da te snimam i da se ispostavi da je noga slomljena moracu da je stavljam u gips, a ja radim samo do tri. dodji sutra."

i dodje on sutra kulturno na vreme, tako negde oko 9:00 da ne bi ometao doktoru jutarnju kafu, a da ipak stigne pre jutarnje pauze u 10:00.

i napravi se snimak, noga slomljena, i stavi doktor gips.

i svima lepo.
antioksidant antioksidant 08:43 06.10.2008

Re: petnaest do tri

dodje on sutra kulturno na vreme, tako negde oko 9:00 da ne bi ometao doktoru jutarnju kafu, a da ipak stigne pre jutarnje pauze u 10:00.

marko izvinite ali je u ovo ne mogu da poverujem.

vas drug je dosao u 9:00 i bio primljen u 9:00? istog dana????

poslednji put kad sam ja video lekara u 9:00 bilo je kad je komsija zivomir proveo celu noc ispred ambulante kampujuci da bi mi zauzeo mesto u redu (cekao bih ja ali ipak provesti zimsku noc po vejavici napolju sa upalom pluca je bilo previse - a i imao sam 2 flase ulja da dam komsiji)
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:43 06.10.2008

Re: petnaest do tri

on je u 9:00 otishao (da ne ometa ranije), a kad je primljen ne znam.

p.s. ko zna, mozhda je imao privilegovan status, zato shto je vec jednom dolazio prethodnog dana?
clickcafe clickcafe 16:18 06.10.2008

potpuno vas razumem

tako ja 2006 godine polomila lakat na adi - vozila rolere - isto nisu hteli da me ni pregledaju u urgentnom (iako me hitna pomoc dovezla sa ade) a onda su mi cak iz hitne pomoci uzeli privremenu longetu i otisli da gledaju finale u fudbalu! pa me rodjena sestra vozila kolima na bezanijsku kosu - oci su mi ispale na putu do tamo jer je na jednom delu kaldrma. treba li da kazem da me bolelo i kad sam disala kaldrma me unakazila!

a imala 11 srafova + 3 plocice i veoma uspesno mi i dalje funkcionise ruka! a moglo je i da se odsece do lakta...

hirurzima na bezanijskoj kosi svaka cast, urgetnom centru kompliment da gore ljude nisam videla

zelim brz oporavak i zavrsetak druzenja s komisijama - oni su tek smor!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana