KAO DA JE BILO NEKAD...

Nebojša Milenković RSS / 06.10.2008. u 00:33

pomalo nostalgičan update jednog starog teksta u četiri i po slike

Slika prva

U filmu Geto – tajni život grada, autora Ivana Markova [1] glavni junak-narator Goran Čavajda – Čavke kroz priču o ličnoj emotivnoj istoriji govori i o istoriji mučnih godina između 1991 i 1995. u kojima se ustoličavao duh provincije koja je, sasvim izvesno, uništila urbani Beograd:

Čavke je roker. O sebi govori kao o pripadniku jedne izgubljenje i potrošene generacije. Ima trideset i tri godine i oseća se prestar da nešto novo započne a premlad da se pomiri sa onim što se dešava. Luta gradom (Beogradom), u koji je pre nekoliko godina beskrajno verovao, posećuje mesta gde se još uvek svira prava muzika, lamentira nad potrošenom energijom i vremenom... Glasno se pita kako je moguće da pobede oni koji nisu bili ni pametniji, ni lepši, ni talentovaniji, pa čak (u početku) ni brojniji. Pri kraju filma Čavke odlazi na jedan koncert tzv, narodne muzike. U sportskoj hali, na čuvenom “Poselu ”, okupilo se desetak hiljada ljudi. Bez mimike, bez ikakvog gesta, Čavke stoji okružen čudnom mešavinom veoma mladih i sredovečnih ljudi, dok najstrašnija muzika pokreće tela lica i gomile. Dok nije došao među njih Čavke nije bio svestan brojnosti i energije ovog paralelnog sveta. 2002857962136487191_rs.jpgOsećao je kako se grad u koji je verovao topi i nestaje... [2] 

A samo petnaestak godina ranije ─ septembra 1979. godine Beograd je dobio svoj prvi kafić Zlatni papagaj, kasnije i desetinu drugih. Period između 1979. i 1985.godine bio je vreme novog shvatanja, tačnije redefinisanja termina: Urbano, Umetnost i Grad. Ma kako to patetično zvučalo za pripadnike Novog talasa rock-n-roll je tada bio način gledanja na svet i na sebe u tom svetu. Uprkos oficijelnoj (čitaj: državno pretežiranoj) kulturi komunizma rađao se sasvim novi duh čija je jedna od pokretačkih energija bila snažna želja da se bude deo zapadnog sveta. Društvu punom (komunističkih) tabua Novi talas suprotstavio je viziju slobodnog društva koje počiva na istim slobodnim pojedincima. Iz betonskih podruma, haustora i garaža tokom osamdesetih širom Srbije nicali su rok bendovi. Rađale su se prve istinske ikone pop kulture kod nas. Opuštenost, otvorenost, nova osećajnost i bunt urbane kulture stajali su kao jasna alternativa ekonomskoj krizi kao i političkoj i kulturnoj konfuziji nastaloj nakon smrti Josipa Broza. Albumi Novog talasa vrteli su se po svetskim top-listama. Beograd ─ ali i Zagreb, Sarajevo i Ljubljana ─ postali su nezaobilazni punktovi na globalnoj art mapi...


Slika druga

Tokom devedesetih godina XX veka predstavnici Novog talasa bili su (uz studente) politički najsvesniji deo našeg društva. Kao motorna snaga građanskih (mirovnih) protesta glas protiv ekonomske destrukcije, ratnog ludila i totalnog poseljačenja Beograda i Srbije ovdašnji umetnici, odnosno njihov osvešćeni(ji) deo, ponašali se onako kako su jedino i mogli ─ kao aktivni inicijatori procesa društvenih i političkih promena. Pod programskim geslom Nećemo da pobedi narodna muzika grupa beogradskih rokera (Milan, Cane, Gile, Švaba, Anton, Čavke, Borko i Jovec) uz produkcijsku podršku Radija B92 sproleća 1992.godine formiraju Rimtutituki bend koji tih godina što od depresije što od represije ustondirani Beograd bude antiratnim porukama krećući se i svirajući u otvorenom kamionu. Goranka-Matic-CAVKE.1034.jpgU proleće 1992.godine na Trgu slobode u organizaciji Benda održan je antiratni koncert S.O.S. mir – ili Ne računajte na nas posvećen nastojanjima da se očuva mir u Bosni. Srbiju tada (uzalud) budi i upozorava harizmatična melodija Slušaj vamo i njen nezaboravni refren: Mir, mir brate mir, više volim tebe mladu nego pušku da mi dadu... Više tucaj, manje pucaj. Mir, mir brate mir...

Poslednjih veliki jugoslovenski rok koncert pod nazivom Rn'R Zauvek održan je u Beogradu 30. aprila 1994.godine s učešćem gotovo svih značajnijih jugoslovenskih grupa. Nastup EKV Milan Mladenović započeo je rečenicom: Da li ste dobro? Da li smo preživeli?. Sve ovo svakako je bilo povod zbog kog je Miloševićev režim upravo u beogradskoj urbanoj kulturnoj sceni prepoznao svoje najdoslednije oponente što će na kraju dovesti i do fatalnog “zaključka” po kom je upravo Rock&Roll bio jedan od osnovnih energetskih potencijala nezadovoljnog naroda. Na Milana Mladenovića i EKV, Dušana Kojića i Disciplinu kičme, Obojeni program, Boje ili Direktore..., režim očito nije mogao da računa ─ odgovor je usledio ubrzo. Osnivanje Televizije Palma, kasnije i TV Pinka , uz neposredni patronat režima, za svoj konačni ishod imaće minimiziranje i uništenje beogradske urbane (muzičke) scene. Stvar postaje utoliko apsurdnija ima li se u vidu podatak da je Željko Mitrović, vlasnik TV Pink, bio nekadašnji basista kultnog sastava Oktobar 1864. Sprovodeći estetiku kulturnog genocida, TV Palma predstavljala je, doduše, nešto tvrđu struju: Ne volim te Alija zato što si balija srušio si miran san. Nosila ti Drina sto mudžahedina svaki dan, dok je TV PINK [3] preferirao naizgled "sofisticiraniju" varijantu: Kad bi bio ranjen krvi bih ti dala – oba svoja oka kad bi bio slep...

Slika treća

Peti oktobar i toliko čekane demokratske promene dočekane ritam-sekcijom beogradskih bubnjara na ovom planu nisu donele očekivane promene. Naprotiv!

Nove demokratske vlasti nisu imale snage a ni interesovanja da se posvete izgradnji novog vrednosnog sistema i drugačijeg kulturnog identiteta. "Estetika" kulturnog genocida ─ ista ona koja je za svoj krajnji ishod, između ostalog, imala i ubistvo premijera dr Zorana Đinđića ─ i koja je tokom devedesetih inaugurisana kao kontrateža beogradskoj urbanoj sceni nakon 5.oktobra legalizovana je i institucionalizovana: nacionalnim frekvencijama, Grand paradama, ekspanzijom rijaliti šou emisija i ostalim Piramidama...

 

Slučaj nestanka beogradske rok scene, tačnije njene potpune marginalizacije, tako postaje paradigmatsko mesto socio-političkog stanja (umetnosti) današnje Srbije u kojoj je, uz neokrnjenu vitalnost populističkog šunda devedesetih, kao dominantan društveni i politički obrazac nametnuta tendencija potpune tabloidizacije šireg polja i konteksta kulture. Nekritičkim odnosom prema populističkoj histeriji koja je zahvatala sve oblasti života i kulture srpska elita praktično se samoukinula – umesto nje na scenu je ponovo stupio tip poluintelektualca i provincijalizovani duh predgrađa. Isuviše se i predugo ovde poigravalo sa idejama, idealima i smislom, tako da je to teško nasleđe na kraju za rezultat imalo gubitak smisla.[4] 

Ovome u prilog idu i rezultati istraživanja mr Predraga Cvetičanina, sociologa umetnosti i kulture na Filozofskom fakultetu u Nišu, na temu Kulturne potrebe, navike i ukus građana Srbije. Na reprezentativnom uzorku od 2.300 ispitanika, mr Cvetičanin je utvrdio da: U Srbiji 60 odsto ljudi voli Cecu Ražnatović, a više od 40 odsto ne znaju čime se bave ili ko su uopšte "Partibrejkersi". Više od trećine ne zna da navede ime omiljenog pisca, a dve trećine ne zna nijednog jedinog slikara. Čak 13,5 odsto ljudi nema nijednu knjigu u kući, dok još četvrtina ispitanih poseduje svega do 25 knjiga.[5] Potpuni kolaps sistema vrednosti svakako se ogleda i u činjenici da većinu najčitanijih listova u ovoj zemlji danas čine tabloidi...


Slika četvrta

220px-Ljubav.jpgPreosteljivi, tužni, zaboravljeni i nedovoljno shvaćeni na ovdašnjoj kulturnoj sceni brojni protagonisti Novog talasa ─ kao autentični promoteri alternativne kulture jedan po jedan odlazili su sa umetničke i životne scene.

Daleko od grada u koji je verovao, zaboravljen i sam Goran Čavajda Čavke (1962) bubnjar Električnog orgazma umire na Tasmaniji 1997. godine. Ivan Vdović ─ Vd (1960) bubnjar Limunovog drveta, Šarla Akrobate, Heroja i član prve postavke EKV (Katarine II) umire 1992.godine. Milan Mladenović (1958) osnivač Limunovog drveta, gitarista Šarla Akrobate i frontmen EKV svoj poslednji album (Angel's Breath s Mitrom Subotićem i grupom brazilskih muzičara) snima u Brazilu (to je neka vrsta psihodeličnog samba-roka s balkanskim uticajem, Milan) u proleće 1994.godine ─ 5. novembra 1994.godine Milan Mladenović umire u Beogradu od raka pankreasa. Bojan Pečar (1960), basista EKV, umire u Londonu od srčanog udara 13.oktobra 1998.godine. Dušan Gerzić Gera (1961) slikar, performer, saksofonista i bubnjar grupe Via Talas umro je u Beogradu 1998.godine. U Sao Paolu, u požaru koji je zahvatio njegov studio, pokušavajući da spase master trake albuma Tanto Tempo Bebel Gilberto, 2. novembra 1999. ugušio se Mitar Subotić Suba () jedan od najboljih muzičkih producenata i inovatora u SFRJ. Margita Stefanović Magi (1959) klavijaturistkinja i vokal EKV-a umire 18.septembra 2002. godine u beogradskom Centru za smeštaj beskućnika. Slikar i radio-voditelj Miomir Grujić Fleka (1954), osnivač kluba Akademija, umro je u Beogradu jula 2003.godine. Dugogodišnji vlasnik Zlatnog papagaja (od 1981. do 2004.kada prestaje sa radom), arhitekta Đura Kojić umro je u Beogradu septembra 2008.godine. Kultna glumica New Wave-a Sonja Savić (1961), poslednjih godina živeći okružena najužim krugom prijatelja, posvećena alternativnoj umetnosti (eksperimentalna muzika, film i teatar ─ bend Supernaut) u vlastitom dobrovoljno izabranom Getu, umrla je u Beogradu 23.septembra 2008.godine.

jug-jugoistok.jpg
 

Završetak teksta u drugom broju časopisa KVART koji iz štampe izlazi 17.oktobra

napomene:

[1] Autor antologijskog filma GETO, Ivan Markov danas je clan DSS-a i (doskorašnji?) zamenik direktora Sava Centra.

[2] Velimir Ćurguz Kazimir, Od ostrva do kontinenta, u : DESET GODINA PROTIV - Građani Srbije u borbi za demokratiju i otvoreno društvo 1991-2001, Medija centar, Beograd, 2001, str.8

[3] Program Televizije Pink je srce kulturnog, zabavnog, intelektualnog i političkog života. Citat preuzet sa oficijelnog sajta televizije Pink. 

[4] Svetislav Basara, Laž i besmisao u Srbiji, intervju, razgovarao Nebojša Grujičić, Vreme, Beograd, 25.septembar 2008, str.48-50

[5] O.M, Srbija još živi po ukusu predgrađa, BLIC, Beograd, 16.09.2007.


 



Komentari (231)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Nebojša Milenković Nebojša Milenković 00:34 06.10.2008

Novi radio Beograd

Šesti oktobar - emitovanje programa internet radio-stanice „Novi Radio Beograd
počinje sutra u 10 sati preko internet strane www.noviradiobeograd.com

Glavni urednik Milutin Petrović obećava da će nova medijska kuća čiji je NRBG samo početak prodrmati anesteziranu srpsku medijsku scenu. Urednica Jelena Đurović ističe da ovaj radio neće slučajno biti lansiran „šestog oktobra – dana koji se nikada nije dogodio“. NRBG će pokušati da napravi pravi proboj slobodne misli, hrabrosti i ukusa.

Opširnije videti: BLIC, 6.10.2008
Jelica Greganović Jelica Greganović 08:23 06.10.2008

Je l'

ovo besplatni reklamni prostor?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 08:58 06.10.2008

Re: Je l'

Jelice,

ovo je informacija iz Blica
- kakvih, uostalom,
ba Blogu ima puno.

poz.
:)
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:34 06.10.2008

Re: Je l'

Ne, Nebojša, ovo nije informacija iz Blica. Ovo je otvorena, besplatna reklama, pod izgovorom vesti iz Blica.
Mada, kada se u obzir uzme da je to reklama za radio koji pokreće stranka čiji si ti bio kandidat, onda je stvar jasna, kao i to da je sve ovo što si napisao izgovor za reklamni razgovor.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 09:55 06.10.2008

Re: Je l'

Jelice,

Ali zaista ne razumem zbog čega bi se ti i ja preganjali oko informacije - ma kakva i ma o čemu ona bila...

Takođe, nije mi najjasnije ni zašto u svemu pomineš i stranku - pošto je ja u čitavom tekstu čini mi se
(proveriću) nisam spomenuo nijednom... a tvrdnja da sam sve ovo napisao samo da bih ostavio link
mi je baš bezveze pošto bih, da mi je to zaista bila namera, sve to mogao da uradim i bez da se
mučim oko pisanja.

U svakom slučaju, verujem se da ćemo se ipak nekako razumeti

s poštovanjem,
N.M.
dragan7557 dragan7557 10:37 06.10.2008

Re: Je l'


Nove demokratske vlasti nisu imale snage a ni interesovanja da se posvete izgradnji novog vrednosnog sistema i drugačijeg kulturnog identiteta. "Estetika" kulturnog genocida

Demokratske vlasti se mogu poistovetiti sa prerađenim stihovima
Gospon Slobo mi ti se kunemo,
da sa tvoga puta ne skrenemo.

Što je i logičan put kada je jasno da nadgradnja društva počiva na dodavanju i evaluaciji na viši nivo prethodnog sistema vrednosti, onda je jasno da nove Vlasti umesto preporoda doneše samo nastavak istog.
Uništavanjem svih vrednosti od kulturnih preko sistemskih je srpsko društvo uvedeno u čauru nacionalne samodovoljnosti i samoizolacije dok je Latino američke soap opere zamenio kičeraj Seks in the Siti, 24 sata svadba, i "zvezde" "granda" a društvena paranoja umesto lečenja doživljava nastavak istog stanja koje je postojalo i ranije.
Kulturni identitet poistovećen sa "domaćinskim" nacionalnim identitetom nasilja u likovima i delima Voždova dodaje ulje na vatru i kod nemoćnog pojedinca izaziva odobravanje jer je pogrešno interpretirano kao posedovanje m.da i težnja ka revolucionarnom preokretu jer im je taj i taj "baš skresao" ili "pokazao" itd.

Umesto evaluacije na viši nivo društvenog postojanja (korišćenjem svega što je bilo pozitivno u prošlom periodu (SFRJ), prilagođavanju i izgradnji boljeg i kvalitetnijeg društva, krenuli smo (i još uvek idemo) gradnji kućnog krova bez temelja i zidova koji su osnova kako bi krov bio stabilan.
Stare dobre vrednosti su kao gadost komunizma odbačene i u potpunosti uništene, dok su najgore i najbevrednije "vrednosti" tog društvenog perioda zadržane i promovisane kao nove, na čega ukazuje :

moja keva kad mi prica o tom vremenu, bez tog komunizma (dok god nisi ulazio u politiku nisi imao apsolutno nikakvih problema) na koji vi mislite, vreme zdravog zivota, knjige, filma, umetnosti, bez preterane droge i alkohola, bez pistolja i nozeva... eto samo tada, pozelim da sam ipak bila ranije rodjena.
r'n'r postoji bar od elvisa
.

dragan7557
Doctor Wu Doctor Wu 11:04 06.10.2008

Istine radi, treba reći

da je Zlatni papagaj bio stecište šminkera, kao i da je Milutin Petrovič bio sve samo ne ljuti roker: oprobavao se u "Herojima", propalom, opskurnom i nadasve idiotskom surogatu Škripca i Idola ("projektom" kako su on i njegov pajtaš to voleli da zovu nekih 10-ak godina pre Cece). Čavke je pre odlaska na Tasmaniju već bio navukao sidu, a koliko se sećam, nije bio preterano imun na "narodnjačka" istupanja (poput orgazma iz perioda 'igra r'n'r cela jugoslavija' ili baba).

Isto ne kapiram u potpunosti ovu babsku kuknjavu za umrlima (osim ako nije u funkciji stvaranja politički motivisane mizerije). Meni se uvek činilo da je, više od navedenih, pravi duh Beograda predstavljao Žika (aka Srđan Todorović), koji je bubnjao i u Radničkoj kontroli i u EKV i, čini mi se, prvoj postavi Partibrejkersa, koji je prolazio kroz isto što i gornja ekipica, ali koji je, za razliku, preživeo. A pozivanje na Žiku bi ti se u Partiji sigurno računalo kao pozitivan poen (obzirom na angažman Bore Todorovića). Osim ukoliko mu Bixy još nije oprostila Kusturicu...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 11:15 06.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

tradicionalno neumesno - prosto je neverovatno kako vi uvek, svuda
i u svemu vidite neke: partije, zavere, i tsl.
a za srđana ste u pravu
Meni se uvek činilo da je, pravi duh Beograda predstavljao Žika (aka Srđan Todorović),

djcorto djcorto 11:26 06.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

Doctor Wu
Meni se uvek činilo da je, više od navedenih, pravi duh Beograda predstavljao Žika (aka Srđan Todorović), koji je bubnjao i u Radničkoj kontroli i u EKV i, čini mi se, prvoj postavi Partibrejkersa, koji je prolazio kroz isto što i gornja ekipica, ali koji je, za razliku, preživeo..


A ne zaboravimo ni Koju ... kao ni sadasnje sive eminencije establishmenta, Sapera i Krstica. Takodje su vrlo zivi, kao i Gile i Partibrejkersi.

I, ne, nije Papagaj nikako bio steciste, upravo obrnuto. Vise je to bio Pevac, na primer.

Ali, na zalost, vise mi se cini da je Autor hteo da postigne trojku (reklamira svoj tekst u magazinu, novu radio stanicu i svoje partijske drugare) nego sto ga zaista zanima (prividna?) tema teksta. Nekako mi faktografske greske to govore. Kao i "duhovit" komentar Autora da "čujte, nije sve uvek onakvo kakvim nam se na prvi pogled često čini... " i nervozna reakcija na diskusiju o radiju (BTNJ, uspeo si, evo server ne moze da primi vise stream zahteva ... ono, podaleko sam, ali ipak ... B92 fercera).

Nije nista onako kako se na prvi pogled cini, obicno je gore. A i mi smo onda imali 20 i kusur umesto 40 i kusur ...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 11:30 06.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

mi smo onda imali 20 i kusur umesto 40 i kusur ...

pa dobro - nije strašno ponekad biti i malo nostalgičan
a za ostalo niste u pravu - ali, to je vaše pravo... :)
ceca011 ceca011 11:50 06.10.2008

Re: Kako god bilo, Nebojsa HVALA!

Kako god bilo, Nebojsa hvala.
Evo slusam NOVI radio sat vremena; muzika, spika, sve je supeeeer!
Doctor Wu Doctor Wu 12:13 06.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

A ne zaboravimo ni Koju ...

Uf, kako da zaboravim Zelenog Zuba, jedinog autentično urbanog genija od svih gore navedenih od kojih je svako imao svoje "pašnjačke" faze: EKV je, naime, posle drugog albuma postala srpski Cult, a ElOrg, koji je počeo kao srpski Talking heads, je lutao kako su se menjali trendovi po svetu da bi u jednom trenutku počeo da svira pravi stadionski rok. Jedino je Koja ostao urban. Radio je sa Boyama, sjajan tip, bez pogovora.
I, ne, nije Papagaj nikako bio steciste, upravo obrnuto. Vise je to bio Pevac, na primer.

A jel nije: zlatni papagaj, jer mi smo snobovi, :).
I papagaj i pevac i cvetić. Sve stecišta šminkera.
Mada je meni interesantno da niko ne pominje ubedljivo najzanimljivije mesto u Bgd-u tih godina: Cetinjsku 6.
A i mi smo onda imali 20 i kusur ...

Pardon, neki su još uvek bili u early teens, :).
Davie Davie 12:26 06.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

Meni se uvek činilo da je, više od navedenih, pravi duh Beograda predstavljao


Sta zna Nebojsa sta je duh Beograda iz tih godina, ionako je u taj Beograd dosao kad je sve vec proslo...
ivana23 ivana23 12:33 06.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

Doctor Wu
Mada je meni interesantno da niko ne pominje ubedljivo najzanimljivije mesto u Bgd-u tih godina: Cetinjsku 6.


Knjizara Narodne knjige :)

Početkom osamdesetih knjižaru su vodili Bata Dramičanin, Aca Kothaj i Ivica Patlejh. To nije bila obična prodavnica knjiga, već mesto na kojem se akumulirala nova energija, značajna za razvoj beogradskog novog talasa. Tu su se svakodnevno odigravala neformalna druženja i tribine, značajnih kulturnih persona tadašnjeg horizontalnog i vertikalnog Beograda
Aca i Ivica su napravili od knjižare u Cetinjskoj mesto gde se prosto živelo, a knjige su se uzgred kupovale. Bile su razbacane po rafovima, ali su u gomilama stajale i na podu.
Knjige Karlosa Kastanede postale su neka vrsta beogradskog internog kulta. Na sumanutu filozofiju i mistiku toltečkih Indijanaca iz Meksika navukli su se apsolutno svi novotalasni konzumenti opojnih i lakših droga, kao i mnogi „strejt“ intelektualci, muzičari i umetnici. Sa druge strane, knjižara je bila neka vrsta otvorene škole gde su mladi intelektualci mogli svašta pametno da čuju od svojih starijih kolega
.


vracarac92 vracarac92 12:42 06.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

Cetinjsku 6.
A DADOV?
Za mene je DADOV bio centar grada. Nekoliko godina su se tamo održavali najbolji koncerti amaterskih bendova. Sada toga više nema. Ostalo je samo (dobro) pozorište, ali sve je nekako ulickano i komercijalizovano. Tamo duša više ne stanuje.
stari92 stari92 12:44 06.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

da ste se navrzli na ko-autora ko Brega na višnju.
Vi mislite da on zna šta je napisano od strane kolegijuma sektora za kulturu na čelu sa art direktoricom,
koleginicom Y.
To,bre,sabrana dela - malo uzmi odavde-malo otamo,stavi na jedno vidno mesto,i,i, širi dalje.
I negativna reklama je reklama,a radoznalost čini svoje

A,to što fakti nisu baš fakti - no problemo - će ispravimo (u hodu).

D)
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:51 06.10.2008

Re: Je l'

Pa, preganjamo se zato što ti dobro znaš o čemu ja pričam, nismo segedinske sobarice, ovo je blog na mediju, tu žive i rade novinari, daklem, dobro znaš o čemu se radi, kao što to i ja znam. Ne moraš da proveravaš tekst, nisi pomenuo svoju stranku, koja osniva taj radio, mada bi to sigurno bilo poštenije da si uradio. To što ti to nisi pomenuo ne menja stvari, ti ovde očito besplatno reklamiraš drugi medij (sa sve slikom urednika?!), pod maskom informacije, ali ono što vređa je to što onda potcenjuješ tuđi iq tvrdeći kao naivno da je to samo informacija...
A zašto mi pišeš komentar odgovor u zvaničnoj formi? Koja je to fora?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:59 06.10.2008

Re: Je l'

Jelica Greganović
A zašto mi pišeš komentar odgovor u zvaničnoj formi? Koja je to fora?


Jel'ce, ostav' se šamaranja Nebojše, nego obrati pažnju na Petrol... mladi, a tako divno setni i psihodelični... osetio bih bilo gde, širom zatvorenih očiju, da su bg-zvuk...
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:04 06.10.2008

Re: Je l'

Eto ti ga sad, šamaranje...a baš sam bila nežna...Išla, ali ne mogu da ih čujem iz razloga koje treba da čitam pola sata...gde nađoše ime?
Doctor Wu Doctor Wu 13:05 06.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

A DADOV?
Za mene je DADOV bio centar grada. Nekoliko godina su se tamo održavali najbolji koncerti amaterskih bendova. Sada toga više nema. Ostalo je samo (dobro) pozorište, ali sve je nekako ulickano i komercijalizovano. Tamo duša više ne stanuje.

Ne znam. Mene u Beogradu već više godina nema. Ali new wave je u Beogradu počeo sa Paliluskom Olimpijadom Kulture, a velika "druženja" (čitaj, crack parties) zagrebačkih i beogradskih bandova su počela na Omladinskom festivalu u Subotici, 1981. Čini mi se da su se tada dodeljivale neke neke nagrade 7 sekretara SKOJ-a ili tako nešto (toliko o oficijelnoj (čitaj: državno pretežiranoj) kulturi komunizma u Društvu punom (komunističkih) tabua Novi talas suprotstavio je viziju slobodnog društva koje počiva na istim slobodnim pojedincima. Sve je počelo krajem 1980. početkom 1981. jer su prvi deo 1980. pojeli skakavci (u Beogradu nije smelo da se pisne dok je Tito umirao).

Što se tiče socijalnih aspekata celog pokreta, simptomatično je da su okosnicu beogradskog new wavea predstavljali deca vojnih lica (Mladenović, Vd), funkcionera (Pečar), državnih kulturnih i sportskih radnika (Margita, Šaper, već navedeni Žika, Igor Pervić) sa Dedinja, Vračara, i lepših delova Novog Beograda, dakle, svojevrsne ekonomske elite, pre nego klinaca sa asfalta (koliko je bandova došlo sa Banovca, ili Rakovice?).
man ray loves me man ray loves me 13:09 06.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

Zaboravio si Dzonija - i njemu je otac bio vojno lice. Ali to nije licemerje. On je svoj covek, i ima svako pravo da se pobuni.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:12 06.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

pa Darkvudi vuku svoje duhovno iskustvo iz rakovičke šume (Darkvud=Miljakovačka šuma), samo što se Vuča, njihov frontmen, nekako uvek stideo svog porekla iz predgrađa i trudio se da se pokaže u lepšem svetlu pred vračarskom, dedinjskom i senjačkom decom... evo, sada ga još optužuju i za desničarsko-rasističku filozofiju, što je naravno puka budalaština za bilo koga od nas ko poznaje Darkiše (maljkovićevske čeka-udba fore isleđivanja ideoloških neprijatelja). dobra, dubokoironična opaska, Vu, i kao i uvek na mestu. inače, i Plejboji takođe vuku, po Romanu basisti, poreklo sa Milje, pa Deca Loših Muzičara, sa Kanarevog Brda... nije da nas nije bilo baš na sceni.

Petrol - ne znam odakle ime? moraću da ih pitam... :)

Nebojša Milenković Nebojša Milenković 13:12 06.10.2008

Re: Je l'

Ne znam, verovatno nećeš verovati - ali zaista ne razumem:
tekst je, uslovno rečeno, pisan povodom 5.oktobra - a na taj
dan kao i većina nas ovde, usotalom, uvek budem pomalo nostalgičan
- ok. ne bi mnogo pogrešili ni oni koji kažu: patetičan.

LDP sa celom pričom a posebno sa temom ovog teksta
nema nikakve direktne veze - i da ga ti nisi spomenula ne verujem
da bi ovde uopšte i bilo reči o LDP-u. A ne vidim ni zašto.

Što se tzv. besplatne reklame tiče - zaista ne kapiram zbog čega
je nastao sav ovaj kuršlus. Uostalom, informacija o kojoj je reč
uopšte nije deo teksta nego komentara na isti... kao što, znaš
i sama dobro - na blogu uostalom često i činimo: obaveštavamo,
jedni druge - kad ne znamo za nešto onda i informišemo jedni
druge. Da je bilo nečeg protivzakonitog verujem da bi
moderatori jednostavno izbrisali komentar i stvar bi bila rešena.

p.p.s.
još jednom: zaista mi je žao niti vidim razloga da se
preganjamo na ovu temu. još jedan radio - super.
i šta sad...
pozzz. :)
Doctor Wu Doctor Wu 13:13 06.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

man ray loves me
Zaboravio si Dzonija - i njemu je otac bio vojno lice. Ali to nije licemerje. On je svoj covek, i ima svako pravo da se pobuni.

Mislio sam da sam gore negde napisao beogradskog i new wavea? A i inače, nije samo Johnny, nego i Bregović, i Bora Čorba... Pisali smo već o tome ranije po blogovima...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:13 06.10.2008

Re: Je l'

Jelica Greganović
Eto ti ga sad, šamaranje...a baš sam bila nežna...Išla, ali ne mogu da ih čujem iz razloga koje treba da čitam pola sata...gde nađoše ime?


Leco, moraš da pričekaš malo da se učita. ne pritiskaj ništa, samo će se učitati...
dragoljub92 dragoljub92 13:16 06.10.2008

Re: Novi radio Beograd

www.noviradiobeograd.com

pali su u startu-podržavaju monopolistu koji proizvodi onaj krš od pendžera.
daklem kakva je to kultura kad ne može da se sluša na slobodni softver.
man ray loves me man ray loves me 13:25 06.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

Mislio sam da sam gore negde napisao beogradskog i new wavea?
Pa to ti kazem - to sto su oni bili deca vojnih lica itd, nema veze sa new wave-om, jer su decom vojnih lica bili popunjeni i ostali delovi scene. Socioloski, dakle, otac vojno lice ne implicira - sin koji obecava. Prosto, deca povlascenih slojeva su imala vise mogucnosti za lagodan zivot, i to je dovelo do toga da se organizuju u scenu, koja se sastojala iz raznih delova - od bajage i plavog orkestra, pretpostavljam, do koje i sl.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:27 06.10.2008

Re: Je l'

[b]LDP sa celom pričom a posebno sa temom ovog teksta
nema nikakve direktne veze - i da ga ti nisi spomenula ne verujem
da bi ovde uopšte i bilo reči o LDP-u. A ne vidim ni zašto.
[b]

LDP stoji iza tog radija koji ti ovde reklamiraš kao član i kandidat LDP. Što bi lepo i pošteno mogao i da napišeš. A to da taj radio nema veze sa temom ovog teksta, pa to ti i govorim, ti si sam okačio prvi komentar na koji sam reagovala. Ali, ti nas u stvari samo informišeš...i ništa sad.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 13:31 06.10.2008

Re: Je l'

ok. onda ništa...
Brooklyn Brooklyn 13:39 06.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

Pa to ti kazem - to sto su oni bili deca vojnih lica itd, nema veze sa new wave-om, jer su decom vojnih lica bili popunjeni i ostali delovi scene. Socioloski, dakle, otac vojno lice ne implicira - sin koji obecava. Prosto, deca povlascenih slojeva su imala vise mogucnosti za lagodan zivot, i to je dovelo do toga da se organizuju u scenu, koja se sastojala iz raznih delova - od bajage i plavog orkestra, pretpostavljam, do koje i sl.

i ja mislim da tu nema nekih duboko-filozofskih razloga. privilegovana decica su imala mogucnost da izmisljaju sta ce biti kad porastu, pa im je delovalo zabavnije da budu rok zvezde nego da ustaju u 6 da bi sili da rade "u firmu", a za stan ce se i onako pobrinuti mama&tata.
Doctor Wu Doctor Wu 13:47 06.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

Socioloski, dakle, otac vojno lice ne implicira - sin koji obecava. Prosto, deca povlascenih slojeva su imala vise mogucnosti za lagodan zivot, i to je dovelo do toga da se organizuju u scenu, koja se sastojala iz raznih delova - od bajage i plavog orkestra, pretpostavljam, do koje i sl.

A jel ti se ne čini da ima i još nekih stvari vezanih za decu povlascenih slojeva koju oni dele sa izvesnim političkim krugovima u Srbji: lenjost, frustriranost, uverenje da su džiberi svuda oko nas, uverenje u ničim dokazanu pamet, da je njihova sama pojava dovoljna za padanje na trepavice...
man ray loves me man ray loves me 14:04 06.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

Ne. Jer Milan nikad nije to smatrao. Colin je potpuno u pravu - medju decom povlascenih slojeva bilo je (u manjini, tu si u pravu) i pravih ljudi koji su uradili pravi posao. Jbg. Nije Rakovica always where it's at.
vagabunda vagabunda 15:42 06.10.2008

Re: Novi radio Beograd


dragoljube:

amarok -- playlists tab sa leve strane -- desni klik na radio streams -- add radio stream -- dodas http://74.54.57.98:8200/listen.pls

e, onda ide interesantan deo... probas jednom, nece da svira, buni se kao ovaj format nije podrzan ili tako nesto. medjutim, posle nekog vremena kliknes ponovo (ja kliknula slucajno), kad ono radi... mislim... a vec sam cula od nekoga da amarok ima learning ability no im nisam verovala... .

Spiridon Spiridon 16:08 06.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

Ne znam. Mene u Beogradu već više godina nema. Ali new wave je u Beogradu počeo sa Paliluskom Olimpijadom Kulture, a velika "druženja" (čitaj, crack parties) zagrebačkih i beogradskih bandova su počela na Omladinskom festivalu u Subotici, 1981. Čini mi se da su se tada dodeljivale neke neke nagrade 7 sekretara SKOJ-a ili tako nešto (toliko o oficijelnoj (čitaj: državno pretežiranoj) kulturi komunizma u Društvu punom (komunističkih) tabua Novi talas suprotstavio je viziju slobodnog društva koje počiva na istim slobodnim pojedincima. Sve je počelo krajem 1980. početkom 1981. jer su prvi deo 1980. pojeli skakavci (u Beogradu nije smelo da se pisne dok je Tito umirao).

Što se tiče socijalnih aspekata celog pokreta, simptomatično je da su okosnicu beogradskog new wavea predstavljali deca vojnih lica (Mladenović, Vd), funkcionera (Pečar), državnih kulturnih i sportskih radnika (Margita, Šaper, već navedeni Žika, Igor Pervić) sa Dedinja, Vračara, i lepših delova Novog Beograda, dakle, svojevrsne ekonomske elite, pre nego klinaca sa asfalta (koliko je bandova došlo sa Banovca, ili Rakovice?).


Doktore otvaras novu dimenziju i przis bez dlake na jeziku. Svaka cast.
Vladimir Miković Vladimir Miković 19:15 06.10.2008

Re: Novi radio Beograd

dragoljube92,

Radi lepo na Linuxu, Debian+Gnome, player je: Rhythmbox 0.11.6.
Potrebno je samo da uneses novi Radio link: http://74.54.57.98:8200/listen.pls.

I uzivaz...

Poz

dragoljub92 dragoljub92 00:09 07.10.2008

Re: Novi radio Beograd

vagabunda

dragoljube:

amarok -- playlists tab sa leve strane -- desni klik na radio streams -- add radio stream -- dodas http://74.54.57.98:8200/listen.pls

e, onda ide interesantan deo... probas jednom, nece da svira, buni se kao ovaj format nije podrzan ili tako nesto. medjutim, posle nekog vremena kliknes ponovo (ja kliknula slucajno), kad ono radi... mislim... a vec sam cula od nekoga da amarok ima learning ability no im nisam verovala... .


hvala na savetu:)))
samo ja sam ovde kritikovao glupost njihovih programera koji očigledno misle da samo krš od pendžera postoji i kojima je nedostupna misao zvana slobodan softver
još jednom hvala
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 01:11 07.10.2008

Zeleni zub...

Nebojša Milenković Nebojša Milenković 01:15 07.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

a jeste li možda razmišljali i o tezi po kojoj činjenica da su bili deca vojnih
lica njihov bunt samo još preciznije fokusira tj. izoštrava...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 01:15 07.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

a jeste li možda razmišljali i o tezi po kojoj činjenica da su bili deca vojnih
lica njihov bunta samo još preciznije fokusira tj. izoštrava...
man ray loves me man ray loves me 01:24 07.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

of kors. u 'manifestu' je bilo - pobuna protiv laznih ekonomista, laznih vojnika, laznih radnika, laznih ucitelja, lazne drzave...protiv celog laznog roditeljskog establishmenta.
takodje, nisu sva vojna lica bila establishment. na dedinju da, ali u blokovima tesko - tamo je pre bio socrealizam.
ima jedan slovenacki film na tu temu, ali ne mogu da se setim sada kako se zove, o jednom tipu, takodje sinu oficira, koji se preseli iz sarajeva u ljubljanu i osnuje pank bend.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 02:21 07.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

man ray loves me
ima jedan slovenacki film na tu temu, ali ne mogu da se setim sada kako se zove, o jednom tipu, takodje sinu oficira, koji se preseli iz sarajeva u ljubljanu i osnuje pank bend.


outsider, andrej košak, 1997.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 06:15 07.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

i ja mislim da tu nema nekih duboko-filozofskih razloga. privilegovana decica su imala mogucnost da...

jest da sam bila mala, al zar to nije bilo neko vreme, dobro vreme, te su i neprivilegovani mogli da putuju?
a neki od te decice su verovatno ustajali mnogo rano da bi zavrsili dva faksa.
(doduse, mozda su im i to tate sredile)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:51 07.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

snezana mihajlovic
i ja mislim da tu nema nekih duboko-filozofskih razloga. privilegovana decica su imala mogucnost da...jest da sam bila mala, al zar to nije bilo neko vreme, dobro vreme, te su i neprivilegovani mogli da putuju?a neki od te decice su verovatno ustajali mnogo rano da bi zavrsili dva faksa.(doduse, mozda su im i to tate sredile)


ne pričam o osamdesetima i ne osporavam pojedinačni trud, ali je neuporedivo BOLJE bilo živeti u privatnim kućama nego u mega naseljenim stambenim kockama iz OTO-a po konjarniku, voždovcu, rakovici, en bi džiju, karaburmi, b. brdu, mirijevu i drugde. dok su privatne kuće čuvale kakav-takav integritet pojedinca, sve ostalo je postojalo geto rapidnom brzinom - gudra, kriminal, nasilje i strah.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:35 07.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

kada smo već kod toga, smatram da je milošević uspeo da deklasira pobunu novog talasa, što ubrizgavanjem heroina u svaku poru društva, što obesmišljavanjem rokenrola sa davanjem istovetnih termina na pink-u kad i vitkonogim silikonskim pevaljkama, uz naravno pristanak sa strane bendova da budu deo te priče.

zato je pravo pitanje da li je novi talas u srbiji uopšte uspeo da nadživi brodolom devedesetih i stigne do sigurnosti obale, možda izuzev časnog izuzetka Velikog Prezira (možda srećna okolnost po njih da nisu bili Beograđani) i, eto, pomenu Man Ray i Džarbole.
man ray loves me man ray loves me 10:35 07.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

outsider, andrej košak, 1997.
hvala. exactly!
glimerbrother glimerbrother 14:49 07.10.2008

Re: shish mish radio



pored turbofolka i seljosa i migracija i emigracija, za propast rock en' rolla je kriv i tehno, tj svi oblici elektronske muzike, koji su se delimicno inkorporirali i u turbofolk ezvel...to i chavke primecuje u filmu...
chak iako je vec poodavno postala anhronicna po svetu kod nas 'tehno' muzika josh treska grande...
u ratnim vremenima u kojima srbija 'nije ucestvovala', dok je u bosni besneo 'krvavi pir', cvetale su u bgd. enormne rave parties...
to pirovanje ( kao i moronsku pink kulturu), nije tajna, ogranizovala je udba...ekstazi koji je proizvodila, valjala je preko svojih dilera po pedeset marona tabletu, deci od dvanaest do osamnaest godina na veliko...normalno da su legijini dileri valjali i heroin po neverovatno niskim cenama...jer posle rave zurke, treba ti i chill out...hiljade i hiljade tinejdzera su svoj prvi 'groov' provalili uz prljavog kvaliteta 'eksere' i hipnotishucu elektronsku muziku...more klinaca navucenih na heroin...stari rokeri sa b92 su pobacali svoje r&r ploce...postali didzejevi....rock je postao passe...
hocu reci, da je devedesetih u beogradu bilo top zezanje, a na sto kilometara dalje lila se krv i shirio se vonj izgorelih sela i ljudskog mesa...
demonski plan se odmotavao spontano da bi se mesmerizovale i ukrotile mase ljudi, mahom mladih koji bi mogli da se pobune...svi su bili zombificirani u zombitownu...tv pink, tv bastilja slika realnosti je unakazena...nije bio samo problem u kulturi...
Doctor Wu Doctor Wu 17:40 07.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

a jeste li možda razmišljali i o tezi po kojoj činjenica da su bili deca vojnih
lica njihov bunta samo još preciznije fokusira tj. izoštrava...

Moja teza je da su vojna lica (ovde samo kao paradigma) uglavnom dolazila iz izrazito ruralnih sredina i bili ona tzv prva generacija "papučića" koja se nikada zaista nije primila na život u gradu. Uz to, ogromna većina njih je svoj položaj dugovala vernosti Partiji (SK, ne ledepeu, :)).

Njihova deca su uživala sve što je donosio privilegovan položaj u društvu, ali su se, istovremeno, osećala iskompleksiranim pred pripadnicima 4. ili 5. generacije papučića. Stoga su i bili spremni da "idu do kraja" i "žive svoj san" (čitaj: da riknu sa špricem u veni) i stave svoje živote na oltar "svetog rock and rolla" (to je, svakako, bilo mnogo lakše nego završiti neke škole, započeti uspešne biznise, napraviti velike pare). Kad se stvari tako postave, onda je veliko pitanje da li je u Beogradu i YU ikada i bilo r'n'ra ili je sve bilo samo posledica nesrećno ubrzane urbanizacije. I nije li cela priča od samog početka u sebi nosila klicu propasti.
pnbb pnbb 18:45 07.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

Što se tiče socijalnih aspekata celog pokreta, simptomatično je da su okosnicu beogradskog new wavea predstavljali deca vojnih lica (Mladenović, Vd), funkcionera (Pečar), državnih kulturnih i sportskih radnika (Margita, Šaper, već navedeni Žika, Igor Pervić) sa Dedinja, Vračara, i lepših delova Novog Beograda, dakle, svojevrsne ekonomske elite, pre nego klinaca sa asfalta (koliko je bandova došlo sa Banovca, ili Rakovice?).


ovo je sve tacno, ali ne mzoe se osporiti talenat koji su imali npr milan i margita , a od koga su bili prilicno otudjeni saper krle ... za vda se ne secam... ali bojan, perva i ostali navedeni.. cemu njih trpati u neke legende...

takodje , ne moze se sporiti ni rimtutituki, bez obzira na ucesnike... pozitivna ideja , i najvaznije realizacija...
e sad, da su imali podrsku bar polovine onih sto se sad kunu u ekv sarla i sl, ne bi pobedila narodna muzika...

sad bi svi da budu alternativa.. al retroaktivno...
Doctor Wu Doctor Wu 09:57 08.10.2008

Re: Istine radi, treba reći

za vda se ne secam

vd je, verovatno, bio najtalentovaniji od svih.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:54 06.10.2008

O industriji zla

Najunosnija, najprofitabilnija, najproduktivnija industrija u Srbiji već deceniju i po je industrija ZLA. Industrija zla je naša industrija snova, ružnih snova.
Sve je počelo krajem osamdesetih, kada su po Srbiji »rodoljupci« počeli da šetaju mošti cara Lazara, a iz hercegovačkih jama da vade kosture iz II svetskog rata. Idejni tvorci domaće industrije zla su akademici, književnici i sveštenici. Glavni menadžeri su Slobodan Milošević i Vojislav Šešelj, a njihova tajna veza – tajne službe, vojne i policijske. Izvodjači na terenu ove industrije zla su svakojake paravojne formacije, poznatije kao psi rata, a propagatori prodane duše od urednika i novinara državne televizije i lista »Politika«.
Ironijom sudbine, prva i poslednja žrtva ove industrije zla su Srbi, Beogradjani, gradjani.
Prva žrtva industrije zla je srednjoškolac Branivoj Milinović, jedan od mnogih učesnika devetomartovskih demonstracija 1991. godine. Ubili su ga policajci koji su nišanili iz pravca ulice Admirala Geprata. Osamnaestogodišnji Branivoj Milinović smrtno je ranjen na raskršću ulica Maršala Tita i Kneza Miloša.
Poslednja žrtva industrije zla je predsednik srpske vlade Zoran Djindjić, koji je 12. marta 2003. ubijen medju ruševinama zgrada Generalštaba i vojne obaveštajne. Na njega su, kao i u slučaju učenika Branivoja Milinovića, smrtonosni hici ispaljeni iz ulice Admirala Geprata.
Izmedju 9. marta 1991. i 12. marta 2003. ubijeno je i ranjeno na stotine hiljada ljudi. Koliko je proteranih, isteranih, prognanih, oteranih u teške bolesti i smrt, opljačkanih, silovanih u industriji zla sam Bog zna.
Menadžerima, idejnim tvorcima i izvodjačima radova industrije zla pripao je ratni plen: milioni dolara, vile na Dedinju i na drugim eksluzivnim lokacijama širom prestonice industrije zla, na moru i po planinama, TV studiji, kolekcije luksuznih automobila i džipova, nakit, lokali, fabrike, firme, fudbalski klubovi, medijska pažnja, patriotske »zasluge«, ordenje….
Industrija zla ima svoje pogone, koji su u javnosti poznatiji kao klanovi. Rukovodeći pogon je Dedinjski klan, a potom dolazi Zemunski klan, pa Surčinski klan, pa ostali klanovi. Dok je bilo ratova, industrija zla je radila duplim kapacitetom. A onda se prešlo na svakodonevnu proizvodnju loših vesti, u kojima su dominirale reči poput »sačekuša«, »kalašnjikovi«, »hekleri«…. Industrija zla više nije mogla da koristi sirovine iz susednih republika, pa se svim silama bacila na domaći teren. Šverc nafte, cigareta, lekova, kafe, belog roblja, droge, oružja, likvidacije protivnika, podmićivanje policajaca, tužilaca, sudija i političara – sve su to proizvodi domaće industrije zla.
Industrija zla je tokom »godina raspleta« imala samo jedan dan zastoja. Bio je to 5. oktobar 2000. Industrija zla je tog dana ustuknula pred ogromnog masom gnevnih i oslobodjenih gradjana Srbije. I kada su ti isti gradjani očekivali da 6. oktobra bude stavljen katanac na domaću industriju zla, ona se izmigoljila i nastavila proizvodni proces. I tako sve do 12. marta 2003, do atentata na premijera Srbije! I do 5. oktobra 2004. i likvidacije mladih vojnika u Topčiderskoj kasarni! I do ovog 5. oktobra 2008!
Hoće li konačno industriji zla u Srbiji doći kraj? Hoće li konačno mentorima, menadžerima i terenskim radnicima industrije zla biti sudjeno? Hoće li se najzad otkriti imena svih onih iz državnih struktura, koji su bili na platnom spisku domaće industrije zla? Hoće li prva žrtva industrije zla, učenik Branivoj Milinović i poslednja žrtva, premijer Zoran Djindjić, biti uzaludne? Hoće li Srbija već jednom pozatvarati sve pogone svoje industrije zla, jednom za svagda!?
Lepa Radmilovic Lepa Radmilovic 04:42 06.10.2008

mirror mirror on the wall

Period između 1979. i 1985.godine bio je vreme redefinisanja, tačnije novog shvatanja termina: Urbano, Umetnost i Grad. Ma kako to patetično zvučalo rock-n-roll je tada bio način života ─ način gledanja na svet i na sebe u tom svetu. Uprkos oficijelnoj (čitaj: državno pretežiranoj) kulturi komunizma rađao se sasvim novi duh čija je jedna od pokretačkih energija bila snažna želja da se bude deo zapadnog sveta. Društvu punom (komunističkih) tabua Novi talas suprotstavio je viziju slobodnog društva koje počiva na istim slobodnim pojedincima. Iz betonskih podruma, haustora i garaža tokom osamdesetih širom Srbije nicali su rok bendovi.

there we go again...
ispada da je r'n'r od komunistickog sela napravio urbanost. molim vas...ko god je odrastao u periodu pre '79 moze da vam kaze da je beograd bio svet, da su dolazili iz cele evrope raznorazni pevaci, da je tash, bivsi cepelin bio IN mesto igranki, da je masinac bio steciste za upoznavanja, pa klub likovnih umetnika, itd.....beograd je bio svetska metropola!

moja keva kad mi prica o tom vremenu, bez tog komunizma (dok god nisi ulazio u politiku nisi imao apsolutno nikakvih problema) na koji vi mislite, vreme zdravog zivota, knjige, filma, umetnosti, bez preterane droge i alkohola, bez pistolja i nozeva... eto samo tada, pozelim da sam ipak bila ranije rodjena.
r'n'r postoji bar od elvisa.
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 05:03 06.10.2008

Sjajan tekst!

Nebojsa, svaka cast! Jedan od onih tekstova koji cine blog vrednim paznje i vremena... Najiskrenija preporuka. Mada ne moze, a da ne baci u depresiju.
djcorto djcorto 05:11 06.10.2008

Cinjenice

Autore ...

Zlatni papagaj nije bio u Vuka Karadzica.

Tekst glasi "vise tucaj, manje pucaj" a ne "Hoću da tucam, neću da pucam"

Mozda i nije bitno ... a mozda i jeste, ako vec podsecas na ljude moje generacije koji su bili poslednji pre narodnjaka. Prokleto belo ...

Cujem i Canetov glas u pomenutoj pesmi:

"Koliko nas jos ima?"

Dušan Maljković Dušan Maljković 05:35 06.10.2008

Partibrejkersi?

To beše onaj nesrećni bend čije pesme puštaju na protestima za Radovana Karadžića? Oni koju su komponovali muziku na tekstove rasiste Nikolaja Velimirovića? Zajedno sa urbanim kolegama iz Darkwood Duba, 357 i sličnima, da ne pominjem u šta se pretvorio "najveći r'n'r bend YU" Riblja čorba... Vidim da i one kvazi-skinse "Direktore" ode navodite kao one s kojima režim ne može da računa... Divna vam je ta "urbana" ekipa, nema šta...

O to je deo scene o kojoj govorite, a čiju ulogu nekako preskačete -- najekstremnije rasističke i velikosrpske stavove čućete od navedenih, a ne od onih koje usput provlačite kroz tekst, optužujući ih za "kulturni genocid" -- ne razumem zašto je bilo ko od implicitno adresiranih odgovoran za to smrt onih koji ste naveli.

I nikako Nebojša da nam pojasnite koji je to "sistem vrednosti"! koji hoćete da uvedete. U svakom vašem blogu taj "lutajući motiv", a nigde eskpliciran. Jel to fraza koju premećete iz jednog teksta u drugi ili zaista imate nekakvu MISAO skrivenu ispod te odrednice?

Evo, na kraju, kako jedan ozbiljan istoričar umetnosti, Branko Dimitrijević, obrađuje sličnu temu: http://www.nin.co.yu/2002-06/20/23770.html
maksa83 maksa83 06:52 06.10.2008

Re: Partibrejkersi?

Zajedno sa urbanim kolegama iz Darkwood Duba, 357 i sličnima,


Kakve d fak veze imaju 357 i Darkwood Dub? Kakve veze imaju Darkwood Dub i Nikolaj Velimirović?
Kako si uspeo da spojiš Darkwood Dub i Riblju Čorbu?


malaramona malaramona 07:20 06.10.2008

Re: Partibrejkersi?

maksa83
Zajedno sa urbanim kolegama iz Darkwood Duba, 357 i sličnima,


Kakve d fak veze imaju 357 i Darkwood Dub? Kakve veze imaju Darkwood Dub i Nikolaj Velimirović?
Kako si uspeo da spojiš Darkwood Dub i Riblju Čorbu?



Dušan Maljković
Oni koju su komponovali muziku na tekstove rasiste Nikolaja Velimirovića?
maksa83 maksa83 09:23 06.10.2008

Re: Partibrejkersi?

Oni koju su komponovali muziku na tekstove rasiste Nikolaja Velimirovića?


Da, ima čuvena poema Nikolaja Velimirovića: "Jednom sam se vozio brzo kao mlaznjak".

Ili ona "on poskakuje mlad" koju je napisao dok je bio u Dahau.

A za "Dangubu" kažu da je posvetio i čitao na opelu Milanu Nediću.

Dušan Maljković Dušan Maljković 09:30 06.10.2008

Re: Partibrejkersi?

Niste videli prethodni link? Pitali ste kakve imaju veze navedeni -- evo vam spiska svih učesnika na tom projektu. To što se vama ne dopada istina, ja tu ništa ne mogu.
maksa83 maksa83 09:42 06.10.2008

Re: Partibrejkersi?

Niste videli prethodni link? Pitali ste kakve imaju veze navedeni -- evo vam spiska svih učesnika na tom projektu. To što se vama ne dopada istina, ja tu ništa ne mogu.


Sad videh.
Prema tom spisku, na listi projekta su i Bezobrazno Zeleno, i Anastasija, i Luna, i La Strada, i Jazz Ba, i Plejboj, i Partibrejkersi (i Cane i Anton), i ...

Kao bilo šta što ima ikakve veze sa Nikolajem Velimirovićem, meni je taj angažman bezveze, ali ih svejedno ne bih (ni pojedinačni ni kao grupe) stigmatizovao kao "nosioce nekulture" koju su donele 90-te. To ipak jesu ikone koje su svojim muzičkim i društvenim angažovanjem u to vreme održavale vatru osamdesetih, dok su nas pak deklarisani levičari gurali u mrak.

Evo ga ceo spisak:

Goran Trajkoski - Anastasija
Ivan Kljajić - Bezobrazno zeleno, Ana Stanić
Goran Marić - Bjesovi
Dragutin Jakovljević - Galija, Ana Stanić
Boris Lješković - DST
Aleksandar Gardašević - DST
Veljko Vućurović - DST
Dejan Vučetić - Darkwood Dub
Vladimir Jerić - Darkwood Dub
Milorad Ristić - Darkwood Dub
Jasmina Mitrušić Mina - Luna, La Strada
Bojan Vulin - Nesalomivi
Svetlana Spajić - Paganke, Moba, Drina
Nebojša Antonijević Anton - Partibrejkers
Zoran Kostić Cane - Partibrejkers
Goran Milošević - Plejboj, Ana Stanić
Goran Milošević - Hazari
Miloš Velimir Buca - Pussycat, Sunshine, Električni orgazam, 357, Partibrejkers
Zoran Maksimović - Jazz ba
Ognjen Popić - Jazz ba, Ana Stanić
Igor Kašiković - Revolt
Goran Simić - Revolt
Milan Tica - Revolt
Petar Topalović - Revolt
Dragan Ćurković - Revolt
Draško Kremenović - Revolt
Dragutin Aleksandrić - qrve
Drago Senić - qrve
Leonid Pilipović Leo - Džukele, Goblini
Marko Dacić - 357, Night shift
Nebojša Potkonjak Pika - 357
Nikola Hadži-Nikolić - 357
Zoran Cvetković Cvele - 357
Nebojša Čanković - 357
Zora Vitas
Marina Stojković
Predrag Stojković
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 10:14 06.10.2008

Re: Partibrejkersi?

malaramona

maksa83
koju su komponovali muziku na tekstove rasiste Nikolaja Velimirovića?


Ne bi trebalo da je bitno da li je Nikolaj rasista, fasista ili svetac, vec kakvi su ti konkretni tekstovi. Kao kad bismo nekog optuzili sto je objavio neku Hamsunovu knjigu, ili nekog filozofa da se naslanja na Hajdegerovu filozofiju.
dragan7557 dragan7557 10:46 06.10.2008

Re: Partibrejkersi?

Ili ona "on poskakuje mlad" koju je napisao dok je bio u Dahau.

Hoćeš da kažeš dok je imao privilegovani status u Dahau-u o čemu se tek sada ponešto piše.
dragan7557
man ray loves me man ray loves me 11:41 06.10.2008

Re: Partibrejkersi?

Kao bilo šta što ima ikakve veze sa Nikolajem Velimirovićem, meni je taj angažman bezveze, ali ih svejedno ne bih (ni pojedinačni ni kao grupe) stigmatizovao kao "nosioce nekulture" koju su donele 90-te. To ipak jesu ikone koje su svojim muzičkim i društvenim angažovanjem u to vreme održavale vatru osamdesetih, dok su nas pak deklarisani levičari gurali u mrak.
with all due respect, meni je taj angazman ipak lakmus - kad pricamo o canetu, preci put od rimtutituki do velimirovica, mislim da se on dosta promenio. ne optuzujem ga ni za sta, ali tesko da me interesuje sta danas ima da kaze.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:49 06.10.2008

Re: Partibrejkersi?

man ray loves me
- kad pricamo o canetu, preci put od rimtutituki do velimirovica, mislim da se on dosta promenio. ne optuzujem ga ni za sta, ali tesko da me interesuje sta danas ima da kaze.



znaš kada cane dođe na sviru na egzitu, pa ne mogu da ga skinu sa stejdža, pa mu isključe struju? svaki put kada mu neko greškom pruži priliku to radi. :)

tekst je tužan, mada ono što mi se ne dopada je što nosi senku kulta smrti. nekako mi je masonski, u tom smislu. čeda i njegovi ljudi kao da ne mogu da prevladaju taj trip smrti...

bg-urbani zvuk nije umro. ako neko ne zna, možete pitati Lidijuz, ili Milana MĆ da vam objasne šta se u kosmosu zbiva sa energijom. zato mi je malo neprirodna tvrdnja da se bg novi talas okončava negde. on vodi u nešto drugo, u setni, besciljni, postnovotalasni postpankni zvuk petrola, autentično bg-psihodelični... ima petrola na fm-u, pa poslušajte.
vracarac92 vracarac92 13:13 06.10.2008

Re: Partibrejkersi?

Vidim da i one kvazi-skinse "Direktore"

U Direktore mi ne dirajte.
Krajem osamdesetih i početkom devedesetih su bili pravi, sirovi, zvuk bunta protiv Miloševića. I nisu se prodali, ostali su isti.
man ray loves me man ray loves me 14:37 06.10.2008

Re: Partibrejkersi?

šta se u kosmosu zbiva sa energijom
narocito sa 'pozitivnom' :)
inace, nastavak tog zvuka cujem u jarbolima.
ludvig92 ludvig92 15:05 06.10.2008

Re: Partibrejkersi?

znaš kada cane dođe na sviru na egzitu, pa ne mogu da ga skinu sa stejdža, pa mu isključe struju? svaki put kada mu neko greškom pruži priliku to radi. :)


jedna od najboljih svirki na exitu ever!
dragoljub92 dragoljub92 00:17 07.10.2008

Re: Partibrejkersi?

nosi senku kulta smrti. nekako mi je masonski,

a šta masoni gaje kult smrti?da sam juče umro ,umro bih neobavešten.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 01:03 07.10.2008

Re: Partibrejkersi?

vidiš, i ja ovo nisam primetio...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 02:25 07.10.2008

Re: Partibrejkersi?

dragoljub92
nosi senku kulta smrti.

nekako mi je masonski, a šta masoni gaje kult smrti? da sam juče umro, umro bih neobavešten.


eto, ponekad vredi umreti i sutra. samo, pazi ko će ti doći na sahranu.

znaš kako kaže naš narod, ko s masonima tikve sadi... )
Unfuckable Unfuckable 06:02 06.10.2008

preporuka

za poduhvat & tekst.
I, mala napomena :
Milan Mladenović je umro 5.novembra (a ne 8.)
otpisani71 otpisani71 07:34 06.10.2008

Hvala sto ste me potsjetili

Hvala sto ste me potsjetili na neke divne ljude, koji su obiljezili jedno vrjeme. Mozda zvuci malo pateticno, ali smrt Milana Mladenovica je jedan od najvecih gubitaka u mom zivotu. A da su otisli i Magi, Suba i Bojan je prosto za nevjericu. Lista kandidata za, ako ne bulevar onda barem neko sokace u Bg je prilicno dugacka.
Sto se tice nekog konflikta izmedju komunizma i rokenrola, mislim da niste u pravu. Novi talas je proizvod socijalisticke Jugoslavije. I to jedan od njegovih najboljih proizvoda, a pojavu sunda i narodnjaka bih povezao sa raspadom tog sistema. Prica "kako je propao rokenrol" za mene je direktno vezana za pricu "kako je propala Jugoslavija". U socijalizmu smo imali dobru kulturu, dobar tv, dobar fudbal i kosarku, a danas ako nesto i funkcionise to je samo posljedica dobrog rada iz Titinog vakta, a dok nav ovaj novi sistem donese nesto dobr morat´ cemo se jos nacekati...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 01:13 07.10.2008

Re: Hvala sto ste me potsjetili

u socijalizmu smo imali dobru kulturu, dobar tv, dobar fudbal i kosarku, a danas ako nesto i funkcionise to je samo posljedica dobrog rada iz Titinog vakta, a dok nav ovaj novi sistem donese nesto dobr morat´ cemo se jos nacekati...
mislim, ok. nostalgija i sve ja to razumem... ali, ipak, nemojmo da preterujemo :(
radojicic92 radojicic92 07:45 06.10.2008

...

odlican tekst Nebojsa uz par netacnih adresa i podataka, nebitno

samo bih dodao da Zlatni Papagaj nije bio bas visoko kotiran kod ovih gore pomenutih
Zlatni papagaj, tata placa sve racune
Zlatni papagaj, jer mi smo snobovi

Mi volimo zenske fine, nasminkane, doterane
Uredno smo pocesljani, obuceni, obuveni
Mi nosimo skupo perje, ispeglano, mirisljavo
Gnusamo se GSP-a, kolima se brze stize.

Zlatni papagaj, tata placa sve racune
Zlatni papagaj, jer mi smo snobovi

Nase glave prazne jesu, ali ko jos zato mari
Jer lova je najvaznija i drugo nas ne zanima
U Rimu se oblacimo i imamo Dajners karte
Krem drustvo je nasa klasa, svi ostali manje vrede.

Zlatni papagaj, tata placa sve racune
Zlatni papagaj, jer mi smo snobovi

Pankere ne podnosimo, ni smrdljive hipije
Mi sterilni mozda jesmo, ali krivi za to nismo
Jer nase tate, nase mame parama nas zasipaju
I neka za nas drugi misle, mi sposobni za to nismo.

Zlatni papagaj, tata placa sve racune
Zlatni papagaj, jer mi smo snobovi.

Slika Peta
Karleusa zamenjuje Magi


Nije problem Karleusa, zena peva to sto peva i neki to vole. Problem je sto sada umetnici poput Milutina Petrovica postaju politicari umesto da snimaju filmove (svi ovi nabrojani cije nasledje Milutin zastupa bi se toga gnusali) sto teoreticari umetnosti poput Branka Dimitrijevica ratne zlocince proglasavaju ikonama civilizacijskog i globalizma ili Maljkovic koji uzima tu slobodu da Partibrejkerse i DD nazove rasistima.
Sve je to ipak samo muzika
Kada bude mesta i za turbo i za nekog novog Milana i Magi, u Srbiji ce se bolje ziveti, a to necemo izgleda gledati jos dugo. I to zasigurno ne zbog ovih koji pevaju

NRBG će pokušati da napravi pravi proboj slobodne misli, hrabrosti i ukusa.


predpostavljam da su osnivaci slobodni, hrabri i imaju ukusa.



Nebojša Milenković Nebojša Milenković 08:19 06.10.2008

Re: ...

NRBG će pokušati da napravi pravi proboj slobodne misli, hrabrosti i ukusa.

predpostavljam da su osnivaci slobodni, hrabri i imaju ukusa.


Ukoliko sam vas dobro razumeo: još uvek tačno ni ne znate
šta je to što napadate (pošto Radio startuje u 10h) - ali
"znate" da vam se ne sviđa. Jesam li u pravu?!
radojicic92 radojicic92 08:31 06.10.2008

Re: ...

Nebojša Milenković
NRBG će pokušati da napravi pravi proboj slobodne misli, hrabrosti i ukusa.

predpostavljam da su osnivaci slobodni, hrabri i imaju ukusa.


Ukoliko sam vas dobro razumeo: još uvek tačno ni ne znate
šta je to što napadate (pošto Radio startuje u 10h) - ali
"znate" da vam se ne sviđa. Jesam li u pravu?!


niste u pravu i ne treba da branite Milutina od mene, on je moj drugar kao sto su bili i svi pomenuti iz vaseg teksta. Steta je sto ne snima filmove vec se bavi politikom, a takvih su se svi pomenuti iz vaseg teksta gnusali. To ste prevideli.
Ne znam kakav ce biti radio, slusacu (link vam ne radi) pa cu vam javiti sta mislim.
Jos jednom tekst vam je odlican, ne treba sad to kvariti vernoscu partiji.

Jesam li ja vas dobro razumeo da vi imate nesto protiv mene?

EDIT: zbunili ste me ovim napadom pa zaboravih da kazem sta mi smeta u najavi

NRBG će pokušati da napravi pravi proboj slobodne misli, hrabrosti i ukusa.


pa jednostavno nije u duhu vremena o kome pricate, marketinski bi bolje bilo "NRBG ce pokusati da napravi proboj skucene misli, kukavicluka i neukusa", bolje bi odjeknulo, ovako ce opet svima ici na nerve sa tim hvalisanjem

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 08:51 06.10.2008

Re: ...

pa jednostavno nije u duhu vremena o kome pricate, marketinski bi bolje bilo "NRBG ce pokusati da napravi proboj skucene misli, kukavicluka i neukusa", bolje bi odjeknulo, ovako ce opet svima ici na nerve sa tim hvalisanjem

Hoces reci - qurchenjem ?
radojicic92 radojicic92 09:21 06.10.2008

Re: ...

Ninoslav Randjelovic
pa jednostavno nije u duhu vremena o kome pricate, marketinski bi bolje bilo "NRBG ce pokusati da napravi proboj skucene misli, kukavicluka i neukusa", bolje bi odjeknulo, ovako ce opet svima ici na nerve sa tim hvalisanjem

Hoces reci - qurchenjem ?


ne bi verovao, ali sad i voditeljka rece da se ne hvale vec se qurche
stari92 stari92 09:35 06.10.2008

Re: ...

u tome je stvar,Ranđeloviću,između ostalog.
Nipodaštavanje i isključivost prava drugih,da čak i misle da su u pravu da je to što rade dobro,
nasuprot apriori ingenioznosti samoproglašenih elitista,avangarde,prosvetitelja mase.
Usput,pozivanje na velika imena velikog doba (pravca),a pritom se zaboravlja da su oni
radili po jednostavnom principu : Ćuti,radi,furaj svoju priču i pusti druge da rade.
Ako vredi još nekom osim mene - dobro je.
I vredelo je.
Ostavilo neizbrisiv trag u mnogima širom Juge.

EKV- Anestezija ..

D.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 10:05 06.10.2008

Re: ...

odlican tekst Nebojsa uz par netacnih adresa i podataka, nebitno

Thanks - a netačne podatke ću rado ispraviti
naravno, s molbom da mi ukažete na iste!
:) pozzz.
radojicic92 radojicic92 10:30 06.10.2008

Re: ...

Nebojša Milenković
odlican tekst Nebojsa uz par netacnih adresa i podataka, nebitno

Thanks - a netačne podatke ću rado ispraviti
naravno, s molbom da mi ukažete na iste!
:) pozzz.

Sad vidim Unf dole za Milana, zatim Zlatni Papagaj (u koji inace ova ekipa nije odlazila) lokacija, cini mi se da je i to popravljeno i konacno i ja tek sad slusajuci shvatam da je vas tekst reklama za LDP radio, ali to vec ne moze da se popravi. Mozda samo nije trebalo za to koristiti uspomenu na ljude kojih vise nema, po treci put kazem, svi su bili alergicni na politicare i partije i izmedju ostalog su i zato bili veliki
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 10:38 06.10.2008

Re: ...

čujte, nije sve uvek onakvo kakvim nam se na prvi pogled često čini...
pozzz.
radojicic92 radojicic92 10:46 06.10.2008

Re: ...

Nebojša Milenković
čujte, nije sve uvek onakvo kakvim nam se na prvi pogled često čini...
pozzz.


vrlo cesto i jeste, Milutin LDP, vi sad cujem isto tako LDP, pa nije valjda radio radikalski
pozzz i vama

malo muzike


man ray loves me man ray loves me 10:49 06.10.2008

Re: ...

Mozda samo nije trebalo za to koristiti uspomenu na ljude kojih vise nema
Milan u izlogu, a kad udjes u radnju ispod tezge ti uvale Samardzica.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 10:58 06.10.2008

Re: ...

Ili, možda: Milutin Petrović - jedan od osnivača benda HEROJI, reditelj brojnih domaćih muzičkih spotova osamdesetih, zatim tv magazin “Popovanje”... film “Specijalno vaspitanje” (1987)...etc.

znate, neki ljudi od imena i integriteta postojali su i pre LDP-a, kao i svih ostalih partija, uostalom.
:)


man ray loves me man ray loves me 11:04 06.10.2008

Re: ...

milutin nije bio previse vazan deo scene - bolje receno nije bio jedan od stubova scene, a heroji imaju samo dve pesme.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 11:07 06.10.2008

Re: ...

pa nisam, naravno, ni rekao da je milutin bio stub scene - već njen deo što je, priznaćete, tačno...
radojicic92 radojicic92 11:07 06.10.2008

Re: ...

Nebojša Milenković
Ili, možda: Milutin Petrović - jedan od osnivača benda HEROJI, reditelj brojnih domaćih muzičkih spotova osamdesetih, zatim tv magazin “Popovanje”... film “Specijalno vaspitanje” (1987)...etc.

znate, neki ljudi od imena i integriteta postojali su i pre LDP-a, kao i svih ostalih partija, uostalom.
:)




to upravo i kazem, steta sto Milutin to vise ne radi
Dušan Maljković Dušan Maljković 11:16 06.10.2008

Re: ...

Ili, možda: Milutin Petrović - jedan od osnivača benda HEROJI, reditelj brojnih domaćih muzičkih spotova osamdesetih, zatim tv magazin “Popovanje”... film “Specijalno vaspitanje” (1987)...etc.

znate, neki ljudi od imena i integriteta postojali su i pre LDP-a, kao i svih ostalih partija, uostalom.
:)


Ili pak Milutin Petrović, saradnik "Novih Ideja", časopisa Dragoslava Bokana, u svojoj "patriotskoj" fazi.

Nešto ste neobično selektivni u biografijama "ljudi od integriteta", kada su u pitanju stranačke kolege.
man ray loves me man ray loves me 11:32 06.10.2008

Re: ...

all that said - nemam nista protiv milutinovog radija. sto vise to bolje, naci ce svoje mesto na trzistu.

nebojsa, koju muziku vi slusate? personal curiosity, nije nikakav pokusaj diskvalifikacije.

dusane, fair enough, ali seti se i ti karleusinog angazmana... nesto ne vidim da si je bojkotovao. ocu reci - mnogo je veca verovatnoca da su 'ratnici' slusali karleusine hitove, nego da su citali milutinove tekstove :)
Dušan Maljković Dušan Maljković 11:40 06.10.2008

Re: ...

Karleušinog angažmana? Mislite na njene malopatriotske ispade... O pa ima ona toga, dakako... Ali, to je sve u jednom već autoparodičnom kontekstu koji Jelena nosi -- i dolazi nakon rata, kao i mnogo toga progresivnog... Ona je ipak dominantno politički liberalna is eskualno antikonzervativna, krucijalno kemp, iritacija za sve malograđane na desnici.

Btw, nije mi namera da svedem lik i delo M. Petrovića na njegovu patriotsku fazu, već da ukažem da u tzv. "urbanom" ima i desnice i rasizma koliko vam srce ište... Pa samo pogledajte današnji hip-hop: to je stecište srpskog nacionalizma i patrijarhalnosti u neverovatnim količinama...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:44 06.10.2008

Re: ...

Nebojša Milenković
Ukoliko sam vas dobro razumeo: još uvek tačno ni ne znate
šta je to što napadate (pošto Radio startuje u 10h) - ali
"znate" da vam se ne sviđa. Jesam li u pravu?!


Nebojsa,

ima ovde i drugacijih misljenja. Evo ja "znam" da sam odusevljen iako jos ne znam tacno sta je to :)))

Ustvari delimicno i znam: zato sto gore procitah da su prvi gosti Nikola Samardzic i Srdja Popovic ... Mogu da zamislim koliko ce biti zanimljivo kad se sudare dva potpuno suprotna politicka stava: jedan cetnicki koji za sve vidi krivicu na zapadu ... i drugi koji poziva taj isti zapad da bombarduje Srbiju ... Mnogo mi krivo sto, zbog zauzetosti, to necu moci da slusam ... al' kad budu gostovali Ceda i Kostunica, obavezno nam javi - to ne bih propustio ni po koju cenu ...

pozz

ps. Da ne ispadne da se samo ulizujem, evo i jedne male zamerke: ime radija mi je prilicno neinventivno. Zar ne bi bilo lepse: NovaRadioBastilja? Hm, ili NoviRadioPescanik?
man ray loves me man ray loves me 11:47 06.10.2008

Re: ...

Dusane, el Mira Markovic kemp?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 11:49 06.10.2008

Re: ...

ne znam - valjda čitaju pa će razmilisliti
Dušan Maljković Dušan Maljković 11:56 06.10.2008

Re: ...

Dusane, el Mira Markovic kemp?


Absolutum. Pa sa sve onim cvetom u kosi... Ona i Borka Pavićević su dve moje najveće političke kemp ikone... A trash ikona ima puno i sve su radikalke: Nataša Jovanović, prva i najveća! :)
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 11:56 06.10.2008

Re: ...

po treci put kazem, svi su bili alergicni na politicare i partije

verovatno mislite na:
Davie Davie 13:11 06.10.2008

Re: ...

Ili, možda: Milutin Petrović - jedan od osnivača benda HEROJI, reditelj brojnih domaćih muzičkih spotova osamdesetih, zatim tv magazin “Popovanje”... film “Specijalno vaspitanje” (1987)...etc


Pitam se da li je ovo testiranje blogera jer niko ovo nije primetio: reditelj Specijalnog vaspitanaj iz '87 je M.Petrovic.... hmm, hmm. LDP propaganda?
Gonzo92 Gonzo92 18:25 06.10.2008

Re: ...

Problem je sto sada umetnici poput Milutina Petrovica postaju politicari umesto da snimaju filmove


To uopste nije problem. Covek ima svoj zivot, i moze da radi sta hoce. Njegovim odlaskom iz filma ostalo je upraznjeno mesto. Evo sanse za mlade, urbane buntovnike.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 01:07 07.10.2008

Re: ...

pa poznato je da kod nas nema "slobodne volje"
tako mi čitamo, pišemo i slušamo samo ono što nam šef naredi

...a posle se zajedno drogiramo čitajući kurir...

mislim, ljudi, ajde za promenu ipak malo razmislite
pre nego što kliknete na opciju send...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 01:22 07.10.2008

Re: ...

Nije problem Karleusa, zena peva to sto peva i neki to vole. Problem je sto sada umetnici poput Milutina Petrovica postaju politicari umesto da snimaju filmove...
Jeli molim te - Milutin postao političar... pa što ne kažete :)... I kako ste samo uspeli da povežete Karleušu i Milutina...
Ok. dopuštam da je sve stvar percepcije ipak, baš me zanima...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana