JMG Le Clezio

Jasmina Tesanovic RSS / 10.10.2008. u 18:12


http://en.wikipedia.org/wiki/Jean-Marie_Gustave_Le_Clézio 

Ko ga je citao?

Ja nisam, ali se bas zato radujem sto je dobio Nobelovu nagradu za knjizevnost.  Sad ce ga vise ljudi citati. Na wikipedia nema mnogo o njemu, ja sam zatecena i nije mi to prvi put. Sto vise pisem to manje citam  i to uglavnom blogove i internet knjige. Da li ce nastati i neka nagrada za blogolit? 

   Znam da sam do skora tipovala da Bob Dylan dobije Nobelovu nagradu za knjizevnost ali sada mislim da je i za to kasno. I Bob Dylan je vec legenda a ono sto je zivo, sto je u nastajanju valja nagraditi. Da li je to Le Clezio? Koji su vasi favoriti  blogeri i zasto? Mi smo new media, na ivici da postanemo dead media ako se ne pobrinemo za kriterije i ocuvanje blogerske bastine.



Komentari (24)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 18:19 10.10.2008

Danas je inace

rodjendan Ivo Andrica
naseg Nobelovca
nedavno je u Italiji prevedena njegova Gospodjica i mlade devojke je citaju kao savremenu knjizevnost
Supermod Supermod 19:08 10.10.2008

Obaveštenje

Molimo vas da ne ostavljate pakosne komentare i da ne trolujete temu. Korisnici koji to budu činili bice sankcionisani, a njihovi komentari obrisani. Ukoliko ne želite da diskutujete u vezi sa temom i književnost vas ne interesuje, uzdržite se od komentarisanja.

O dobitniku Nobelove nagrade za književnost više možete pročitati ovde

Budimac Budimac 19:15 10.10.2008

Re: Obaveštenje

Ne razumem
Koji su vasi favoriti blogeri i zasto? Mi smo new media, na ivici da postanemo dead media ako se ne pobrinemo za kriterije i ocuvanje blogerske bastine.


Pa nije li autorka postavila pitanje koji su omiljeni blogeri? I ne radi li se o kriterijumima i očuvanju blogerske baštine?

Supermod Supermod 21:36 10.10.2008

Re: Obaveštenje

Budimac
Ne razumem


Koji su vasi favoriti blogeri i zasto? Mi smo new media, na ivici da postanemo dead media ako se ne pobrinemo za kriterije i ocuvanje blogerske bastine.



Pa nije li autorka postavila pitanje koji su omiljeni blogeri? I ne radi li se o kriterijumima i očuvanju blogerske baštine?




Jeste, ali obrisani komentar se nije odnosio na pitanje autorke.
jeremija92 jeremija92 19:05 10.10.2008

Favoriti

Moji, i favoriti još nekih od nas, su navedeni pre dodeljivanja nagrade ovde.
Budimac Budimac 19:11 10.10.2008

Blog je mrtav, živeo blog!

Mi smo new media, na ivici da postanemo dead media ako se ne pobrinemo za kriterije i ocuvanje blogerske bastine.

Slažem se i mislim da i kriterijumi i očuvanje baštine rade na principu samoregulacije. Međutim, mislim da se treba braniti i od spoljnih napada.

...umesto institucija – nesavršenih, ali ipak ozbiljnih i načelno pouzdanih – ozbiljnog, savesnog i kvalitetnog profesionalizma, javna scena se beskrajno fragmentizuje na neiscrpan i sasvim nepregledan niz minijaturnih niša u kojima stanuju Anonimni Narcisi koji mahom proizvode neupotrebljivo đubre... (Teofil Pančić, VREME 914, 10. jul 2008.)

Niko na ovom blogu osim mene nije reagovao na Pančićevu paškvilu o knjizi izvesnog Endrua Kina: Kult amatera: kako današnji internet ubija našu kulturu. S obzirom na moj tadašnji status (podpalublje) tekst nije pročitan u meri u kojoj (bez lažne skromnosti) mislim da treba da bude.

Moja VIP lista je predugačka i veoma eklektična baš kao interesovanja mi.
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 23:14 10.10.2008

Re: Blog je mrtav, živeo blog!

Hmmm, ali jedna moguca implikacija tog teksta, a ispravite me ako gresim, jeste da Vi ne mislite da je Salman Ruzdi, recimo, adekvatan kandidat za Nobelovu nagradu (o kojoj ipak ovde govorimo) - ako dakle afera Ruzdi nije proizvod teokratskog zla, onda bi se logicki moralo utvrditi da postoje i neki realni moralni ili, ne daj Boze, knjizevni argumenti za one koji bez ikakvog skrivanja ili kamuflaze traze covekovu glavu, zar ne?

(I uzgred, to o zastiti interneta od napada nije nista novo -- ali u tom pogledu tesko da ikakva znacajna opasnost dolazi sa zapada; ako negde, probleme te vrste u buducnosti mozemo ocekivati iz policijske drzave v.2.0 koja je letos lepo generalno isprobana, kako rece Naomi Klajn, a sve kroz blogerski prostor kolege Dusana Maljkovica...)
jeremija92 jeremija92 23:28 10.10.2008

Re: Blog je mrtav, živeo blog!

Kad je T. Pančić, objavio svoja kvazielitistička razmišljanja, u sivoj kori upalilo mi se više crvenih sijalica, sad vidim da to nije slučajno, i drago mi je da još uvek imam refleks da osetim kad neko, čije sam mišljenje cenio, zabrazdi, kao tada narečeni Teofil.

Budimac, možda bi bilo dobro, da taj tekst postiraš ponovo. I dalje je vrlo aktuelan, svakako, ne samo zbog Pančića.
Budimac Budimac 13:36 11.10.2008

Re: Blog je mrtav, živeo blog!

ispravite me ako gresim

Moram da Vas ispravim. Ruždija obožavam kao pisca i to se može videti iz mojih komentara na Jeremijinom blogu i, naprotiv, smatram da je itekako zaslužio Nobelovu nagradu (i veoma bi mi bilo žao ako je fatva uticala na to da je ne dobije).
Moj tekst o Pančiću, barem ovaj, se odnosi samo na njegov panegirik pamfletu Edrua Kina.
Voleo bih da ste u pravu i da je jedina opasnost po internet domaće proizvodnje, ali ima dosta indikacija da više različitah šapa rade na pokušaju kontrole ovog sada jedinog slobodnog medija, a Kinova "knjiga" perfektno služi kao "intelektualna" potka za takve poduhvate. Bez obzira što to nije novo (mada je tekst T.P. još uvek relativno svež) mislim da na takve (nakaradne) ideje treba reagovati.
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 13:48 11.10.2008

Re: Blog je mrtav, živeo blog!

Budimac
ispravite me ako gresim

smatram da je
itekako zaslužio Nobelovu nagradu (i veoma bi mi bilo žao ako je fatva
uticala na to da je ne dobije).

Meni se cini gotovo ociglednim da do sada jeste uticala, a nazalost verujem da ce to biti slucaj i u buducnosti. Cestite skandinavske starine sa Vama dele tu neku vrstu straha (ili zazora, bez ikakve uvrede, naravno) da neko ne pomisli da ucestvuju u "sukobu civilizacija" i ne mogu ni da zamislim scenario da se usude da budu hrabri na nacin na koji je to bila britanska vlada kad mu je dodelila plemicku titulu. Mislim da je taj panicni strah zapravo opasniji i stetniji stav od samog koncepta "sukoba civilizacija", koji je, uostalom daleko stariji od Hantingdona (imate ga od Sorokina, Tojnbija, Spenglera, pa cak i unazad kod Vika ili Ibn Halduna) i daleko ozbiljniji nego sto se to obicno predstavlja.
Budimac Budimac 14:11 11.10.2008

Re: Blog je mrtav, živeo blog!

Mislim da je taj panicni strah zapravo opasniji i stetniji stav od samog koncepta "sukoba civilizacija"

Slažem se i mislim da strah "hrani" koncept, odnosno on (koncept) dobija na snazi, što opet pojačava strah -- circulus vitiosus.
ssvetlana92 ssvetlana92 19:14 10.10.2008

Na žalost..

nisam čitala ništa od ovogodišnjeg nobelovca. Nadam se da će štampati dovoljan broj njegovih knjiga. Pa da onda opletemo! :)
ivana23 ivana23 19:16 10.10.2008

Svi se kladili na Le Klezija,

procurela vest o laureatu?

Švedska akademija sumnja da je došlo do curenja informacija o identitetu ovogodišnjeg dobitnika Nobelove nagrade za književnost jer se, kako tvrdi, neočekivano veliki broj ljudi kladio na francuskog pisca Žan-Marija Gistava Le Klezija, jučerašnjeg dobitnika nagrade.


Stalni sekretar Akademije Horas Engdal priznao je da se prošlog vikenda nalazio u Parizu i da je čitao jednu od knjiga Le Klezija, dok je čekao na aerodromu da se ukrca u avion za Švedsku. Engdal, međutim, tvrdi da time nije podstakao sumnje jer je korice knjige prethodno "kamuflirao".
"Imam snažan utisak da je ovog puta došlo do curenja informacija. Ne želim da kažem ništa više od toga", rekao je Engdal.

Nedelju dana pre objavljivanja imena pobednika, kladionica "Ledbroks" registrovala je ogroman broj opklada na Le Klezija.
"Najednom je počelo da pristiže sve više opklada na njega, pa smo sa kvote od 15:1 stigli na manje od 2:1. Tada smo odlučili da zatvorimo", rekao je šef nordijskog ogranka Ledbroksa Lase Dilšman.

Engdal je naveo da je već jednom uža lista Švedske akademije dospela u javnost, kada je portugalski pisac Žoze Saramago dobio Nobelovu nagradu 1998. godine.

Tanjug
Coco Rosie Coco Rosie 21:10 10.10.2008

Re: Svi se kladili na Le Klezija,



Citala od Le Klezija " Dijego i Frida" pre par godina, Knjiga mi se svidela, a ime pisca zaboravila, sve do juce.
A sto se naseg Nobelovca tice i njegovih knjiga prevedenih na italijanski, upravo pricala sa drugom napolitancem koji je odusevljen Travnickom hronikom koju smo mu poklonili za Novu godinu. Gospodjicu jos nisam videla ovde po knjizarama.
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 21:22 10.10.2008

Re: Svi se kladili na Le Klezija,

mala izdavacka kuca, problem distribucije
zato i postavljam ovo pitanje o blogu i knjizevnosti
AlexDunja AlexDunja 21:25 10.10.2008

Re: Svi se kladili na Le Klezija,

zato i postavljam ovo pitanje o blogu i knjizevnosti

blog jeste knjizevna forma.
to ce biti sve vise:)
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 21:29 10.10.2008

Re: Svi se kladili na Le Klezija,

ja mislim da je blog ili sta vec sledi
trans knjizevna forma
ali zaista je problem sacuvati sve sto je na internetu
recimo electronic art
AlexDunja AlexDunja 21:34 10.10.2008

Re: Svi se kladili na Le Klezija,

ali zaista je problem sacuvati sve sto je na internetu

zasto te to brine?
nije ni sve sto je napisano, ni stampano sacuvano...
mnogo je bisera izgubljeno na razne nacine,
iz razlicitih razloga, zasto ne bi tako bilo
i sa razlicitim umetnostima na internetu?
ja cak mislim da je verovatnoca da nesto bude sacuvano sada daleko veca.
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 21:38 10.10.2008

brine me

jer se elektonska umetnost sada cuva vracajuci sa digital na analog a to kosta
a ko daje novac i procenjuje
AlexDunja AlexDunja 21:40 10.10.2008

Re: brine me

a ko daje novac i procenjuje

kada nije bilo tako?
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 21:46 10.10.2008

Re: brine me

meni se cini da ima sve vise umetnosti
on the ground, na internetu
a sve manje para
posto je sistem kulturnog budzet-a zastareo
danas sam na BBC-u gledala izlozbu Banksy-a u NY
kod nas street art je criminal
AlexDunja AlexDunja 21:56 10.10.2008

Re: brine me

ja te razumem.
i ja bih volela da se mnogo vise
novca izdvaja za umetnost, na bilo koji nacin.
ali, na zalost, to nikada nije bilo.
nije ni sada. ostace zabelezeni najbolji,
nadajmo se.
(da li su oni za koje mi znamo bili najbolji u svoje vreme?)
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 22:01 10.10.2008

Re: brine me

ma da mi sacuvamo nesto nase, sto mozemo, kao odgovornost
a sta je najbolje, bogtepita sta je
keep the faith
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 22:33 10.10.2008

Dobra tema...

Takodje priznajem da ga, na veliku sramotu, nisam citao. Medjutim, imam utisak, po svemu procitanom o njemu u poslednja 24 sata (i jednom njegovom ogledu dostupnom online), da je komitet napravio svojevrsni korak nazad u smislu povratka konzervativizmu, narocito nakon nagrada Pamuku i Lesingovoj. Kao da su se uplasili da ne ispadne da favorizuju avangardu i povukli se na konzervativnije pozicije; doduse mozda utisak i vara...

Jeremijina lista favorita je sjajna, licno bih ispred njih stavio jos Umberta Eka i Tomasa Pincona. A iza njih i Gora Vidala, kad malo bolje razmislim.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana