Društvo

Izveštaj br. 624

jeremija92 RSS / 15.10.2008. u 17:21

 

 

Milan Kundera
Milan Kundera

 

 

Danas, oko 16.00 sati, student Milan Kundera, rođen 1. aprila 1929. godine u Brnu, došao je u ovu stanicu kako bi saopštio da jedna studentkinja treba da se tokom večeri sastane sa izvesnim Miroslavom Dvoržačekom. Potonji je pobjegao iz vojske, a lani u proljeće je ilegalno boravio u Nemačkoj.

Kratka, na uobičajen način sačinjena, službena zabeleška iz 1950. godine, bez sumnje je zagorčala život jednom od dvojice najpoznatijih živih Čeha, jednom od napoznatijih disidenta i svetski poznatom piscu Milanu Kunderi.

A ko je Miroslav Dvoržaček?

Miroslav Dvoržaček
Miroslav Dvoržaček

Miroslav Dvoržaček je bivši pitomac Vazduhoplovne akademije, koji je 1949. godine pobegao na zapad, a u izbegličkom logoru u Minhenu zavrbovan od strane zapadnih obaveštajnih službi. Na osnovu dojave, opisane u izveštaju br. 624, 1950. godine, uhapšen je i osuđen na 22 godine zatvora. Na prinudnom radu u rudnicima uranijuma Jahimovo proveo je14 godina. Ponovo je pobegao iz zemlje i sada živi u Švedskoj. Još uvek misli da ga je izdala njegova drugarica iz detinjstva koju je posetio u studenskom domu Kolonka.

Za razliku od Miroslava, njegova drugarica je čitav život sumnjala da je doušnik bio njen dečko Dlask, za koga se kasnije i udala. Posle smrti muža, iznela je svoje sumnje rođaku Adamu Hradileku, istraživaču Instituta za totalitarne režime, koji je istražio čitav slučaj, otkrio famozni Izveštaj br. 624 i utvrdio njegovu verodostojnost.

Milan Kundera, koji povučeno živi u Parizu i već dvadeset godina ne daje izjave za medije, rekao je juče, u telefonskom razgovoru agenciji ČTK:

"Potpuno sam zatečen nečim što nisam očekivao, o čemu još juče ništa nisam znao i što se nije dogodilo."

Kunderina dela čitao sam sa uživanjem. Nepodnošljiva lakoća postojanja i Život je negde drugde, kultni Kunderini romani, bili su godinama u vrhu moje top liste. I ne samo moje. Čitav svet je obožavao Milana Kunderu. Da li je moguće da je veliki pisac, svetski poznat disident i borac protiv komunizma bio običan duošnik?

Do odgovora na ovo teško pitanje možda bi bilo moguće doći uporedni istraživanjem u tri, samo na prvi pogled, divergentna smera.

Prvi smer bi obuhvatio verifikaciju nalaza do kojih je došao Adam Hradilek novom objektivnom ekspertizom. Jer, sličnih podmetanja poznatim političkim i javnim ličnostima bilo je u svim zemljama u tranziciji nakon pada Berlinskog zida.

Drugi smer je biografija i život Milana Kundere.

Poznato je da se Kundera, još kao mladić, 1948. godine učlanio u ČKP. Međutim, manje je poznato da je i napisao veliku Odu Staljinu, pre nego je 1950. godine iz partije prvi put izbačen. Ponovo je u KP primljen 1956. godine, da bi posle 14 godina iz nje po drugi put isključen. I od tada je disident i kao građanin i kao pisac. Od 1975. godine živi u Francuskoj, a od 1990. godine piše na francuskom jeziku.

Posebno intrigira činjenica da je od pobede “plišane revolucije” pa do danas vrlo retko boravio u Češkoj. Svega nekoliko puta i to inkognito, prerušen sa jakom bradom i brkovima, koje inače ne nosi. Drži se po strani, svoj život i prošlost uopšte ne komentariše i kao da je u nekakvom sporu sa svojom bivšom otadžbinom i narodom. Ne dozvoljava prevođenje svojih knjiga, pisanih na francuskom, na češki jezik.

Treći smer istraživanja je najsloženiji i odnosi se na novu vizuru Kunderinog celokupnog književnog dela.

Kao i kod većine velikih pisaca, Kunderino delo čini koherentnu celinu. U kultnim knjigama, zbirka pripovedaka Smešne ljubavi (1968), roamanima Šala (1967), Život je negde drugde (1969), Oproštajni valcer (1973) i Nepodnošljiva lakoća postojanja (1984), on otvoreno napada i demaskira staljinističku ideologiju, a motiv podkazivanja je vrlo čest. U većini njegovih dela prisutne su dve ravni: konkretna situacija društvenog sistema i egzistencijalna problematika pojedinca u takvom vremenu, koji monstrumu istorije ne može umaći.

Navedeno se ne odnosi na poslednja tri romana pisana na francuskom jeziku: Usporavanje (1993), Identitet (1998) i Neznanje (2000).

Međutim i u ovim, kao i u ranijim delima, pisac je fasciniran kako se činjenice okreću u svoju suprotnost.

Atačmenti



Komentari (227)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ivana23 ivana23 22:00 16.10.2008

Re: Неподношљива хронологија догађаја

aquariusoptimist
Ne moras da verujes. To je istina.


Znam pouzdano da logora nije bilo sredinom 50-ih godina, bar ne na Banjici.
nsarski nsarski 22:00 16.10.2008

Re: Неподношљива хронологија догађаја

Ја у то Андрићево ИНАЧЕ баш и не верујем, а изгледа ни ти. Али то се може рећи и са мање жучи...

Time "inace", on je samo dao odstupnicu onima o kojima je rec. (Oni su bili zli u nekom vremenu, ali su, u sustini, casni i hrabri. Nije nego.) Ni pridev "neprilicne" nije dovoljan da opise stvari koje su neki radili.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:05 16.10.2008

Re: Неподношљиво...

aquariusoptimist
добронамерну размену мишљења


po tudjim ledjima nista ne boli.


Поздрав, момче...
Немаш тапију нити на емоције нити правоверност мишљења. Својим наступом почињеш да личиш на оне које толико мрзиш.
Сачекаћу или да одрастеш или да се смириш.
crossover crossover 22:06 16.10.2008

Re: Неподношљива хронологија догађаја

Znam pouzdano da logora nije bilo sredinom 50-ih godina, bar ne na Banjici.

Ивана, није био "логор", преправљен је у комунистички затвор тј, комунисти су тамо затварали "класне непријатеље".
aquariusoptimist aquariusoptimist 22:07 16.10.2008

Re: Неподношљиво...

Predrag Brajovic

aquariusoptimist
добронамерну размену мишљења po tudjim ledjima nista ne boli.Поздрав, момче...Немаш тапију нити на емоције нити правоверност мишљења. Својим наступом почињеш да личиш на оне које толико мрзиш.Сачекаћу или да одрастеш или да се смириш.


Konacno si pokazao pravo lice.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:15 16.10.2008

Re: Неподношљива хронологија догађаја

nsarski
Time "inace", on je samo dao odstupnicu onima o kojima je rec. (Oni su bili zli u nekom vremenu, ali su, u sustini, casni i hrabri. Nije nego.) Ni pridev "neprilicne" nije dovoljan da opise stvari koje su neki radili.


Мислиш Андрићева иронија? Иронији није баш био склон.
Нисам баш сигуран, мада не знам цео контекст...
Ја у ономе што си цитирао управо препознајем ону андрићевску црту коју најмање волим. Рецимо да пробам овако да формулишем: то његово малограђански покровитељско разумевање целог света.

Само, пази, знаш ли колико анђела може да стане на ову иглу коју сам потегао.
Мислим, да ме погрешно не разумеш.
49 41 49 41 22:15 16.10.2008

Re: Неподношљива хронологија догађаја

disident = otpadnik


Ubijes jednog = ubica
Ubijes 2, 3, 5 = masovni ubica
Ubijes 50, 100= nacionalni heroj

P.S.
Morao sam da dopunim, sorry!
Pogledaj, malo juznije i danas -gde je malo tuznije bilo i " juce i danas" !
gordanac gordanac 22:18 16.10.2008

---

Само, пази, знаш ли колико анђела може да стане на ову иглу коју сам потегао..

Jedan, uvek samo jedan anđeo
(ima tome baš dugo kako ne čuh ovo pitanje :))
jeremija92 jeremija92 22:20 16.10.2008

Re: Неподношљива хронологија догађаја

49 41, sve zavisi ko su ubice , a ko žrtve.
ako su ubice pobednici, oni su nacionalni heroji.
ako su ubice poraženi, oni su ratni zločinci.
Tako je od kad pobednici pišu istoriju, zanači oduvek.
nsarski nsarski 22:21 16.10.2008

Re: Неподношљива хронологија догађаја

Мислиш Андрићева иронија?

Nije ironija. Pre ce biti slabost, nejakost da se kaze popu pop a bobu bob. On to nikada nije umeo.
jeremija92 jeremija92 22:21 16.10.2008

Re: ---

gordanac
Само, пази, знаш ли колико анђела може да стане на ову иглу коју сам потегао..

Jedan, uvek samo jedan anđeo
(ima tome baš dugo kako ne čuh ovo pitanje :))

kad je to razrešeno, gordanac? Znam da su teolozi o tome vodili burne rasprave. Izgleda, nisam u toku.:)
crossover crossover 22:34 16.10.2008

Re: Неподношљива хронологија догађаја

Predrag Brajovic

Мислиш Андрићева иронија? Иронији није баш био склон.
Нисам баш сигуран, мада не знам цео контекст...
Ја у ономе што си цитирао управо препознајем ону андрићевску црту коју најмање волим. Рецимо да пробам овако да формулишем: то његово малограђанско покровитељаско разумевање целог света.

Аплауз!!! Само што нико нема храбрости да ово јавно каже.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:39 16.10.2008

Re: Неподношљива хронологија догађаја

nsarski
Мислиш Андрићева иронија?

Nije ironija. Pre ce biti slabost, nejakost da se kaze popu bob a bobu bob. On to nikada nije umeo.


Јах, вала... На жалост, опет се слажемо. А таман сам се понадао...

gordanac
Само, пази, знаш ли колико анђела може да стане на ову иглу коју сам потегао..

Jedan, uvek samo jedan anđeo
(ima tome baš dugo kako ne čuh ovo pitanje :))


Па, сад, овај свет је ионако обезбожен...
А, иначе, хвала на твом књиж-крит. прилогу за Клезиоа. Изгледа да га заједно нећемо читати.
gordanac gordanac 22:50 16.10.2008

Re: Неподношљива хронологија догађаја

Па, сад, овај свет је ионако обезбожен...

O tome ne znam skoro ništa.
Ne umem da verujem u Jednu Knjigu.
U "trista čuda", u mirakul - u to se već može verovati, per se :))
Al - anđeli su zato već sasvim nešto drugo, anđeli su metafora, jedna od najstarijih i (mislim) najupornijih i najtrajnijih. Nežno čudo za jedino o čemu ljudi oduvek misle, govore i pišu : za slobodu, herojstvo, ljubav i smrt.
А, иначе, хвала на твом књиж-крит. прилогу за Клезијоа. Изгледа да га заједно нећемо читати.

:))))))))
gordanac gordanac 23:09 16.10.2008

Re: ---

kad je to razrešeno, gordanac? Znam da su teolozi o tome vodili burne rasprave. Izgleda, nisam u toku.:)

:))
Što se mene tiče - odavno. Što nikako ne znači da su dileme i rasprave (drugih) ikako prestale.
A anđeo je ili jedan na vrhu igle - ili ne postoji. "Sve ili ništa" pojava.Писофкејк.

I kada već pišem na postu o cinkarenju, doušnicima, dosijeima i "šta je posle bilo", nemam šta bolje reći od onoga što je rekao Adam MIhnik (slobodan citat) :
"Otvaranje dosijea je poput bacanja bombe kašikare u septičku jamu".

Tricky, ali neminovan posao u kojem nema "anđela", nijednog.
jeremija92 jeremija92 23:14 16.10.2008

Re: ---

gordanac


I kada već pišem na postu o cinkarenju, doušnicima, dosijeima i "šta je posle bilo",

pardoniram, ovo je post o piscima i njihovim delima.:))
gordanac gordanac 23:26 16.10.2008

Re: ---

pardoniram, ovo je post o piscima i njihovim delima.:))

my point exactly
pisci (poznati i nepoznati) i njihova dela (poznata i nepoznata)
i čitaoci koji delima smatraju i napisano i učinjeno

p.s.ne mogu da se setim i da nađem (za sada) ali postoji negde nečiji tekst na blogu koji se bavio dilemom "mogu li odvojiti delo pisca od poznatih i saznatih crta njegovog karaktera" (otprilike) - sad ću da procunjam, pa da pronađem....

EDIT:
evo ga.....bilo zanimljivo (o piscima i delima i kritičarima)...
Rizično zanimanje: kritičar - Oto Oltvanji
Unfuckable Unfuckable 00:04 17.10.2008

Re: ---

u, gordanatz
pa bila i šorka oko Ljuše Ristića...
pa oko Berčeka
sve Lik i Delo rasprave
dassmrzneš ; ))))))
jeremija92 jeremija92 08:19 17.10.2008

Re: ---

gordanac
EDIT:evo ga.....bilo zanimljivo (o piscima i delima i kritičarima)...Rizično zanimanje: kritičar - Oto Oltvanji

Unfuckable
u, gordanatzpa bila i šorka oko Ljuše Ristića...pa oko Berčekasve Lik i Delo raspravedassmrzneš ; ))))))


Biću slobodan da podsetim i na moje skromno, ali vrlo bezobrazno, mišljenje glede likova poznatih pod zajedničkim nazivom književni kritičari. :)
Doctor Wu Doctor Wu 12:59 17.10.2008

Re: Неподношљива хронологија догађаја

dačić kao i ceo SPS izajedno sa Julom su iskompromitovali ideju levice

može li se iskompromitovati ideja levice, :)?
aguero aguero 16:40 17.10.2008

Re: Неподношљива хронологија догађаја

Nepodnosljiva lakoca cinkarenja - isto bi bio dobar naslov.Nepodnosljiva lakoca laganja,Nepodnosljiva lakoca obmane.Nepodnosljiva lakoca izivljavanja....i napokon Nepodnosljiva lakoca skrivanja(istine)!
Sve je dobro sto se (kaznom) ne svrsi....
aguero aguero 16:50 17.10.2008

Re: Неподношљива хронологија догађаја

Polako sa Andricem!Moze vam se desiti da vam se zavrti u glavi na tim visinama...,pa da se strmeknete u ambis!
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:15 15.10.2008

Jeremija, a kakav je Vas osecaj ?

Da li je Kundera bio "obican dousnik" ili nije ?
Da li je ova njegova recenica - "Potpuno sam zatečen nečim što nisam očekivao, o čemu još juče ništa nisam znao i što se nije dogodilo." - istina ili laz ?
jeremija92 jeremija92 21:45 15.10.2008

Re: Jeremija, a kakav je Vas osecaj ?

Pravo pitanje, Ninoslave.
Moj utisak je da on to jeste uradio. I to iz ubeđenja.
Kundera je imao nedovolno iskustva sa češkom demokratijom, rođen je 1929, a kao mlad bio je iskreni levičar.
Sve se to dešava nakon pobede nad fašističkom Nemačkom u kojoj je SSSR podneo teret borbe. On tad nije mogao poznavati pravu prirodu Staljinovog režima.
To što je napisao Odu Staljinu, može se razumeti, bio je mlad. Međutim, znatno iskusnji ponovo ulazi U KP, ostaje četrnaest godina u njoj, a kad ga izbace postaje disident.
Zatim, taj njegov čudan odnos prema Českoj i Česima posle pobede "plišane revolucije". Može li se tumačiti samo kao izvesni rivalitet Havelu?

Njegova dela nastala posle pada Berlinskog zida, znatno zaostaju za onima koja su nastala u zlatnim disidentskim vremenima. Kao da je inspiracija presahla. I ne samo inspiracija, već i želja da tumači, da razjašnjava sebe sebi..
U jednom od njih, "Identitet", piše o nepoznavanju vlastitog, a ni identiteta onih koji su godinama međusobno intimni.
,,,Ih, bre, zaletih se ko da sam božemeoprosti nekakav književni kritičar.))
jeremija92 jeremija92 21:55 15.10.2008

Re: Jeremija, a kakav je Vas osecaj ?

Ninoslav Randjelovic
Da li je Kundera bio "obican dousnik" ili nije ?
Da li je ova njegova recenica - "Potpuno sam zatečen nečim što nisam očekivao, o čemu još juče ništa nisam znao i što se nije dogodilo." - istina ili laz ?


U drugom delu izjave, kao da mu je malo pao gard: Ovo je atentat na autora pred Frankfurstski sajam knjiga
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 23:07 15.10.2008

Re: Jeremija, a kakav je Vas osecaj ?

Ovo je atentat na autora pred Frankfurstski sajam knjiga

Ili solidan marketing na delu ?

U svakom slucaju, hvala na odgovoru Jeremija.

Ja nekako imam osecaj da je Kundera zaista mogao biti dousnik, ali i da mu se smucila realnost i Istoka i Zapada. I to sto hoda okolo tako sa bradom i kao anoniman mi je sasvim simpaticno i drago... I bas zbog te njegove izgubljenosti i zatecenosti u svetu, prestajem da se pitam da li je ili nije bio dousnik.... I razmisljam o drugim stvarima... O mojim problemima.

jeremija92 jeremija92 23:14 15.10.2008

Re: Jeremija, a kakav je Vas osecaj ?

Samo napred.. sve ih reši.:))
JJ Beba JJ Beba 23:20 15.10.2008

Re: Jeremija, a kakav je Vas osecaj ?

Moj utisak je da on to jeste uradio. I to iz ubeđenja.

i meni je ta linija razmišljanja bliska i ako spadam u Kunderine poštovaoce.
nekako mi se čini da je bio član partije iz ubeđenja, obzirom da je tako mlad postao čkan partije.
a i što bi se vraćao u partiju iz koje je već jednom bio isteran ako ne iz ideala?
blizu pameti mi je da su mnogi ljudi potkazival mislivši da time koriste svojoj partiji , zemlji , novom uređenju...
neki tasterišu iz ubeđenja, neki su ucenjeni

možda bi se i mi iznenadili kad bi saznali ko je sve od naših pisaca drukao?

btw priča se da je i prisli bio drukara
jeremija92 jeremija92 08:41 16.10.2008

Re: Jeremija, a kakav je Vas osecaj ?

JJ Beba
Moj utisak je da on to jeste uradio. I to iz ubeđenja.

i meni je ta linija razmišljanja bliska i ako spadam u Kunderine poštovaoce.
nekako mi se čini da je bio član partije iz ubeđenja, obzirom da je tako mlad postao čkan partije.
a i što bi se vraćao u partiju iz koje je već jednom bio isteran ako ne iz ideala?

U komunističku partiju se ulazilo ili iz ubeđenja ili po inerciji ili iz pragmatskih razloga (karierizam). Uostalom, nije li i danas tako kad je reč o demokratskim i inim partijama?:))
Svi veliki disidenti su prvo bili vatreni komunisti, a onda vatreni antikomunisti. Njihovo delovanje u komunističkoj životnoj fazi podrazumevalo je mnogo toga. Šta je sve radio, recimo Milovan Đilas, kod nas?
Disidentstvo i vatreni antikomunizam je potreba za katarzom, želja da se speru gresi, otkloni mučnina u stomaku i gorak ukus iz usta posle svega izgovorenog i urađenog. Kundera je to, čini se, radio pišući svoje knjige.


JJ Beba

možda bi se i mi iznenadili kad bi saznali ko je sve od naših pisaca drukao?


Kod nas su se takvi i slični radovi isplaćivali priznanjima i nagradama. Recimo, NIN-ovom nagradom za roman godine.
sentinel26 sentinel26 09:48 16.10.2008

Re: Jeremija, a kakav je Vas osecaj ?

jeremija92
U komunističku partiju se ulazilo ili iz ubeđenja ili po inerciji ili iz pragmatskih razloga (karierizam). Uostalom, nije li i danas tako kad je reč o demokratskim i inim partijama?:))
Nije tako danas!

Gosn Jeremija, za ulazak u KP ste u pravu, medjutim ovo ne odgovara stanju u današnjim partijama, u pitanju je samo ovaj posljednji razlog - pragmatizam (karijerizam) obogaćen krempitama u vidu upravnih odbora i raznih drugih djakonija.
jeremija92 jeremija92 09:53 16.10.2008

Re: Jeremija, a kakav je Vas osecaj ?

Saglasan. Taj moj iskaz je samo delimično tačan.
aguero aguero 16:52 17.10.2008

Re: Jeremija, a kakav je Vas osecaj ?

A sta bi ti rekao?Prepodobni.
simkke simkke 22:01 15.10.2008

Hint: McCarthy

jeremija92 jeremija92 23:01 15.10.2008

Re: Hint: McCarthy

Da, ovo sa Kunderom podseća na mekkartijevski lov na veštice u Holivudu.
simkke simkke 23:06 15.10.2008

Re: Hint: McCarthy

jeremija92
Da, ovo sa Kunderom podseća na mekkartijevski lov na veštice u Holivudu.


Na slici je Elia Kazan, koga u ovom slucaju 'dublira' M.Kundera
Krugolina Borup Krugolina Borup 08:57 16.10.2008

Aman zaman!

Recimo da je tačno da je "otkucao" dotičnog.
Pa, jel' vidite vi da je on tad imao jedva 20 godina?
Pa, šta bilo ko od nas s 20 godina zna, ljudi moji, svi smo dupeglavci!

Da li se on svojim kasnijim radom, delom, aktivizmom iskupljivao za to?
Ako jeste, a što mu ne dopustimo da se i definitivno iskupi?

margos margos 09:32 16.10.2008

Re: Aman zaman!

A ja opet pa nešto razmišljam, mora da mu se ta studentkinja sviđala, a ona se njemu poverila 'kao drugu'. A on sujetan mladić, ne bi li je obrlatio i preuzeo od tog drugog šmekera - prijavio Nju, a zapravo Njega - da bi sebi omogućio prolaz,

Znam za sličan slučaj iz 1956. u Beogradu. Mladi, perspektivni partijac, strpa u zatvor verenika devojke koja mu se dopadala, i za par meseci je oženi. Posle nekoliko godina ode za Pariz, ostavivši i nju, i decu, i Partiju, da se nikad ne vrati.

jeremija92 jeremija92 09:38 16.10.2008

Re: Aman zaman!

Krugolina, već sam rekao da su pisci disidenti, društvenu i ličnu katarzu za eventualne grehe iz perioda ideološke zaslepljenosti, pokušavali postići pisanjem i antikomunističkim angažmanom.

Izveštaj 624, odnosno dojava nesrećnog Miroslava, zanačajan je pre svega za teoretičare književnosti, eventualno i za psihologe, kao novi ključ za razumevanje Kunderinog književnog dela.

Kundera se jeste kasnijim radom iskupljivao, ali ukoliko su navodi iz Izveštaja 624 tačni, oprost grehova mu može jedino dati Miroslav Dvoržaček.
jeremija92 jeremija92 09:42 16.10.2008

Re: Aman zaman!

margos
A ja opet pa nešto razmišljam, mora da mu se ta studentkinja sviđala, a ona se njemu poverila 'kao drugu'. A on sujetan mladić, ne bi li je obrlatio i preuzeo od tog drugog šmekera - prijavio Nju, a zapravo Njega - da bi sebi omogućio prolaz,

Znam za sličan slučaj iz 1956. u Beogradu. Mladi, perspektivni partijac, strpa u zatvor verenika devojke koja mu se dopadala, i za par meseci je oženi. Posle nekoliko godina ode za Pariz, ostavivši i nju, i decu, i Partiju, da se nikad ne vrati.


Bravo, margos, pravo u sridu! Kao i obično.:))

Priča je zaista tipično kunderijanska.

Inače, mnogo je sličnih sudbina. Mnogi su zaglavili na Golom otoku, sibirskim kazamatima i inim tamnicama, samo zato jer su im verenice i supruge zapale za oko nekom partijskom moćniku ili doušniku.
margos margos 11:07 16.10.2008

Re: Aman zaman!

Znaš šta Džeremaja, uvek mi je iznova fascinantno kako skoro svi mi pišemo i pričamo iz pozicije bezgrešnosti sopstvene... I nikad ne razmišljamo ko je zarad naše nesmotrenosti debelo propatio. A biva.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:25 16.10.2008

Re: Aman zaman!

Kundera se jeste kasnijim radom iskupljivao, ali ukoliko su navodi iz Izveštaja 624 tačni, oprost grehova mu može jedino dati Miroslav Dvoržaček.


Ja bih prvenstveno krivila sistem, a ne Kunderu.
I Kundera (ovaj, kao i mnogo drugih "Kundera" takođe su žrtve tog sistema.
jeremija92 jeremija92 11:36 16.10.2008

Re: Aman zaman!

Margos, biva, itekako.
Evo primera iz moje "komunističke" prošlosti.

U to davno vreme učenici sedmih i osmih razreda OŠ, bili su članovi Saveza omladine, tj Organizacije SO u školi. Pri kraju 8. razreda, od Školske omladinske organizacije tražilo se da se izjasni u vezi zavrzlame oko suspenzije nastavnika fizičkog. Ne sećam se detalja, ali mi smo se glasanjem stali na stranu tog nastavnika, konrta tadašnjeg upravitelja škole. Nastavnik fizičkog je bio omiljen, upravitelj strog, a nekako je bilo razumljivo da se u tim godinama stavimo na stranu slabijeg. Upravitelj je samo rekao: "Pogrešili ste, ali ja vam opraštam, jer ste mladi i ništa ne razumete:"

Kasnije, bio sam već učenik gimnazije, upravitelj je smenjen, a za direktora je izabran nastavnik fizičkog.
Samo privremeno. Sudski proces je pokazao da je upravitelj bio u pravu, da nastavnik fizičkog jeste maznuo neke pare dok su se gradili sportski tereni, stari uprvitelj je vraćen, a nastavnik fizičkog je dobio otkaz.

Sve to za mene ne bi bilo tragično, da uskoro upravitelj nijje poginuo, spašavajući život jedne učenice nižih razreda ispred teretnjaka na cesti ispred škole.
Eto, i doslovno se žrtvovao za svoje učenike, a mi smo ga povredili.

I danas, kad se toga setim, grize me savest.
margos margos 11:40 16.10.2008

Re: Aman zaman!

Bolno sećanje, jer uvek nosi ono pitanje 'a da sam drugačije uradio/la?'
A činjenica da nismo mogli drugačije već tako kako jesmo - i da sa tim moramo dalje.

Nekada neku grešku možemo ispraviti, a nekada je jedino možemo biti svesni, pa ne ponoviti.
Ako i u tome uspemo... :)
jeremija92 jeremija92 11:49 16.10.2008

Re: Aman zaman!

Krugolina Borup
Kundera se jeste kasnijim radom iskupljivao, ali ukoliko su navodi iz Izveštaja 624 tačni, oprost grehova mu može jedino dati Miroslav Dvoržaček.


Ja bih prvenstveno krivila sistem, a ne Kunderu.
I Kundera (ovaj, kao i mnogo drugih "Kundera" takođe su žrtve tog sistema.


Oko krivice sistema nema spora. Ali i u takvim sistemima, neki su ostali ljudi, a neki malo manje.
Isto je i sa ratom. U ratu se ubija, ali ne postaju svi ratni zločinci.

Krugolina Borup Krugolina Borup 12:02 16.10.2008

Re: Aman zaman!

Ali i u takvim sistemima, neki su ostali ljudi, a neki malo manje.


Puno je ljudi postupalo "shodno pravilima". A pravila su bila takva kakva su bila.

Koliko je komada ljudi otkucalo nekog tajnoj policiji te godine?
Samo zato što je neko ime, Kundera se tu ističe u prvi plan i stiče se utisak da je on, maltene, jedan od malobrojnih doušnika.
A sigurna sam da se radi o desetinama, ako ne i stotinama hiljada ljudi koji su bili redovni doušnici, a povremeni su tek neizbrojivi.
Sistem je to propisivao kao poželjno, normalno ponašanje.
A Kundera je tad bio običan balavac od dvadeset leta.
jeremija92 jeremija92 12:16 16.10.2008

Re: Aman zaman!

Krugolina, moram opet da potsetim, a u prilog tvojoj diskusiji, da je Glavna komanda Vermahta, oglasom obavestila Beograđane, da ne cinkare toliki broj svojih komšija, jer ne postizavaju da sve iz prijava provere i pohapse.:))
drug.clan drug.clan 12:25 16.10.2008

Re: Aman zaman!

Krugolina Borup
Recimo da je tačno da je "otkucao" dotičnog.
Pa, jel' vidite vi da je on tad imao jedva 20 godina?
Pa, šta bilo ko od nas s 20 godina zna, ljudi moji, svi smo dupeglavci!



Da nije bilo tog njegovi romani ne bi bili tako dobri.
Tako je nas bivsi ministar obijao trafike da bi shvatio sustinu problema! :)
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:35 16.10.2008

Re: Aman zaman!

Krugolina, moram opet da potsetim, a u prilog tvojoj diskusiji, da je Glavna komanda Vermahta, oglasom obavestila Beograđane, da ne cinkare toliki broj svojih komšija, jer ne postizavaju da sve iz prijava provere i pohapse.:))


)))))))))))))))))))))))))))))99
Tako srpski!
omega68 omega68 15:00 16.10.2008

Re: Aman zaman!

Recimo da je tačno da je "otkucao" dotičnog.
Pa, jel' vidite vi da je on tad imao jedva 20 godina?
Pa, šta bilo ko od nas s 20 godina zna, ljudi moji, svi smo dupeglavci!

Da me ne shvatiš pogrešno, ali ja sam sa 20 znao gde nas vodi Milošević i da neću da radim u, ili za policiju...svesno!
omega68 omega68 15:51 16.10.2008

Re: Aman zaman!

Znam za sličan slučaj iz 1956. u Beogradu. Mladi, perspektivni partijac, strpa u zatvor verenika devojke koja mu se dopadala, i za par meseci je oženi. Posle nekoliko godina ode za Pariz, ostavivši i nju, i decu, i Partiju, da se nikad ne vrati.

To je tako, baš....komunistički....a nas učili da su oni što vole Kralja nemoralni "#"$###"/#
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:50 16.10.2008

Re: Aman zaman!

Krugolina B.
Pa, jel' vidite vi da je on tad imao jedva 20 godina?
Pa, šta bilo ko od nas s 20 godina zna, ljudi moji, svi smo dupeglavci!
Da li se on svojim kasnijim radom, delom, aktivizmom iskupljivao za to?


Hm. Mladost moze eventualno da opravdava nesmotrenost u cinjenju necega, ali on je sada star covek, a nije smogao snage da prizna kobnu gresku iz mladosti. Za to nema opravdanja.
jeremija92 jeremija92 20:54 16.10.2008

Re: Aman zaman!

drug.clan , očito da sagledavaš problem u svim dimenzijama.:))
aguero aguero 17:11 17.10.2008

Re: Aman zaman!

U medjuvremenu trebalo bi da smogne snage da prizna.Ako jeste.
I on prvi,u tom slucaju treba da se pozove na svoju mladost i sve to,sto ga,opet ne opravdava.
Bio je dovoljno zreo da shvati da drugom coveku,takodje mladom,unistava ceo zivot.Njegovo cutanje novi je zlocin.
Moze li njegovo knjizevno delo da potisne njegovo ljudsko nedelo?
I na kraju,sta bi bila kazna za knjizevnika M.K.?U vreme kada je i losa reklama uspesan marketing!
Iii,sta bi bila kazna za gradjanina M.K.?Danas imigranta koji je sam sebe odavno proterao iz svog zavicaja!

Krugolina Borup Krugolina Borup 12:35 16.10.2008

Cestitamo!

Jeremija, sine, pa tebe šušnuli na naslovnoj s one donje u onu gornju tarabu.
Čestitamo!!
Ili je to bilo davno, a ja nisam videla??
Onda - blam.))
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:48 16.10.2008

Re: Cestitamo!

Chestitke Jeremija.

A o Kunderi bih, ukratko, u interesu vremena, bez ikakvih ingerentnih namera prema vashim sferama aktivnosti i interesa, zheleo da primetim da je vash stav, iako nominalno na mestu, ... eh izgubio sam nit.

Voleo sam Kunderinu Shalu. Ali bash voleo. Chitao hiljadu puta, na nekoliko jezika. a Oproshtajni Valcer je najbolja "knjiga za plazhu". Druge Kunderine stvari su mi bile ok, ali slabije.

Ali Shalu ne dam ni danas.

(A da ima ironije u svemu i te kako ima. Pa zar nije poenta Shale da se nikad niko ne mozhe osvetiti za neku nepravdu posle mnogo godina. Ili odmash ili nikada)
Cyrano de Bergerac Cyrano de Bergerac 19:53 16.10.2008

Re: Cestitamo!

marco_de.manccini
Pa zar nije poenta Shale da se nikad niko ne mozhe osvetiti za neku nepravdu posle mnogo godina. Ili odmash ili nikada)

Sicilijanci se ne bi složili.
jeremija92 jeremija92 08:10 17.10.2008

Re: Cestitamo!

marco_de.manccini
(A da ima ironije u svemu i te kako ima. Pa zar nije poenta Shale da se nikad niko ne mozhe osvetiti za neku nepravdu posle mnogo godina. Ili odmash ili nikada)

To Kundera, možda, ubeđuje i druge i sebe da je tako. Jer, ako nema Boga, a greh ostane neotkriven, nema ni kazne. Doduše, postoji savest, ali sa njom se nekako čovek izbori.

marco, izvini, nisam na vreme uočio tvoj komentar, pa sa zakašnjenjem odgovoaram i s zakašnjenjem, ali od srca, ti se zahvaljujem na čestitkama.
Kundera je bio i moj omiljeni pisac.
jeremija92 jeremija92 08:21 17.10.2008

Re: Cestitamo!

Cyrano de Bergerac

marco_de.mancciniPa zar nije poenta Shale da se nikad niko ne mozhe osvetiti za neku nepravdu posle mnogo godina. Ili odmash ili nikada)Sicilijanci se ne bi složili.

Ne bi.:))
marco_de.manccini marco_de.manccini 02:58 19.10.2008

Re: Cestitamo!

marco, izvini, nisam na vreme uočio tvoj komentar,


nishta ne brini jeremija. guzhva je ovde na palubi. mozhda ni ovo necesh videti. ne morash meni uvek odgovoriti. pozdrav.
jeremija92 jeremija92 11:13 19.10.2008

Re: Cestitamo!

Video.:))
vishnja92 vishnja92 12:37 16.10.2008

cestitamo, jeremija!!!

i bilo je krajnje vreme.
bas mi je milo.
mirelarado mirelarado 12:43 16.10.2008

Re: cestitamo, jeremija!!!

i bilo je krajnje vreme.
bas mi je milo.


Pridružujem se čestitkama!

Ali i dalje ne osuđujem Kunderu. Ako je to i uradio kao mlad, zelen i ostrašćen, barem ga je docnije mučila savest.
jeremija92 jeremija92 12:52 16.10.2008

Re: cestitamo, jeremija!!!

Taj mali korak za mene, a velik za blog b92 i svekoliko čovečanstvo, napravio sam malo pre.:)))

Podrazumeva se da najveću zahvalnost dugujem vama, koji ste moje tekstove čitali i komentarisali, dobrom čoveku g. Čeru, koji mi je omogućio da ih na njegovom blogu objavim, i svakako, uredništvu bloga b92.
Hvala, od srca.
JJ Beba JJ Beba 12:54 16.10.2008

Re: cestitamo, jeremija!!!

Ali i dalje ne osuđujem Kunderu.

nismo mi ti koji treba da sudimo...
....ali zbog njega je neko 14 godina bio na prinudnom radu u rudnicima uranijuma .
ej 14 godina!! nije malo.
za savest ?
mada mi se nekako čini da u toj podeli karata kundera nije loše prošao.
sem što ga je mučila savest uopšte nije loše živeo u parizu, za razliku od mučenog miroslava u tom jahimovu

rekoh, nije na nama da sudimo...
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:00 16.10.2008

Re: cestitamo, jeremija!!!

ali zbog njega je neko 14 godina bio na prinudnom radu u rudnicima uranijuma .


Zbog sistema je bio, ne zbog njega.
On je samo malecki šrafić u toj paklenoj mašini, ljudi, aman!
JJ Beba JJ Beba 13:03 16.10.2008

Re: cestitamo, jeremija!!!

Krugolina Borup
ali zbog njega je neko 14 godina bio na prinudnom radu u rudnicima uranijuma .


Zbog sistema je bio, ne zbog njega.
On je samo malecki šrafić u toj paklenoj mašini, ljudi, aman!

krugolina rekoh - ja mu ne sudim.. nije na meni
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:25 16.10.2008

Re: cestitamo, jeremija!!!

krugolina rekoh - ja mu ne sudim.. nije na meni


Ma, jasno, nego diskutuje se o tome kako je Kundera "rat", a ne priča se uopšte o tom Miroslavu.
Jel' pobegao iz vojske?
Jesu li ga zavrbovale strane službe?
Pa, to je izdaja, ljudi.
Neka ga je i prijavio.
Što mi njega imamo žaliti što je odrobijao za tu izdaju, uopšte mi nije jasno.
JJ Beba JJ Beba 14:23 16.10.2008

Re: cestitamo, jeremija!!!

Krugolina Borup
krugolina rekoh - ja mu ne sudim.. nije na meni


Ma, jasno, nego diskutuje se o tome kako je Kundera "rat", a ne priča se uopšte o tom Miroslavu.
Jel' pobegao iz vojske?
Jesu li ga zavrbovale strane službe?
Pa, to je izdaja, ljudi.
Neka ga je i prijavio.
Što mi njega imamo žaliti što je odrobijao za tu izdaju, uopšte mi nije jasno.

a kundera tj doušnik je taj koji će da sudi a država presudi?!!

zavrbovan jedan, zavrbovan drugi
pa kom opanci i kom obojci
:)
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:55 16.10.2008

Re: cestitamo, jeremija!!!

I ja se pridruzujem cestitkama.
Samo za takvu svecanu priliku, mogao si da izaberes neku pitkiju temu... a ne "Muke Kunderine".
Ziveo!
jeremija92 jeremija92 08:28 17.10.2008

Re: cestitamo, jeremija!!!

vladimir petrovic
I ja se pridruzujem cestitkama.Samo za takvu svecanu priliku, mogao si da izaberes neku pitkiju temu... a ne "Muke Kunderine".Ziveo!

vladimire, nisam ja sam sebe birao u VIP, pa ni vreme kad ću biti izabran, a izveštaj br. 624 je bitno doprineo da pisci, i posle proglašenje Le Klezioa za Nobelovca, ostanu na naslovnim stranama svetskih medija. I blog b92 je svetski medij, pa sam temu odabrao da ne zaostajemo.

Hvala, vladimire.
ivana23 ivana23 12:50 16.10.2008

VIP Jeremija!!!!

jeremija92 jeremija92 12:55 16.10.2008

Re: VIP Jeremija!!!!

ivana23, ne bi bilo tako brzo, da nije bilo tvojih ilustracija. Hvala ti.

Da otkrijem tajnu, dok sam tekstove objavljivao kod g. Čera, ivana je pripremala ilustracije.
Bili smo opasan trio: ivana, g. Čer i moja malenkost.:)))
margos margos 13:16 16.10.2008

Re: VIP Jeremija!!!!

BRAVO, Džeremaja! :))))))))))
jeremija92 jeremija92 13:28 16.10.2008

Re: VIP Jeremija!!!!

Hvala, margos i na čestitci i na podršci.
crossover crossover 15:07 16.10.2008

Re: VIP Jeremija!!!!

Da otkrijem tajnu, dok sam tekstove objavljivao kod g. Čera, ivana je pripremala ilustracije.
Bili smo opasan trio: ivana, g. Čer i moja malenkost.:)))

Дивно. Оваква комбинација је унапред осуђена на успех, тако бих и ја саставио репрезентацију литерарне секције блога.
Честитам Јеремија.
49 41 49 41 15:13 16.10.2008

Re: VIP Jeremija!!!!

ivana23

--------
U komunističku partiju se ulazilo ili iz ubeđenja ili po inerciji ili iz pragmatskih razloga (karierizam). Uostalom, nije li i danas tako kad je reč o demokratskim i inim partijama?:))
Svi veliki disidenti su prvo bili vatreni komunisti, a onda vatreni antikomunisti. Njihovo delovanje u komunističkoj životnoj fazi podrazumevalo je mnogo toga. Šta je sve radio, recimo Milovan Đilas, kod nas?
Disidentstvo i vatreni antikomunizam je potreba za katarzom, želja da se speru gresi, otkloni mučnina u stomaku i gorak ukus iz usta posle svega izgovorenog i urađenog. Kundera je to, čini se, radio pišući svoje knjige.
---------
Nekada neku grešku možemo ispraviti, a nekada je jedino možemo biti svesni, pa ne ponoviti.
Ako i u tome uspemo... :)
---------
krugolina rekoh - ja mu ne sudim.. nije na meni
----------

Oko krivice sistema nema spora. Ali i u takvim sistemima, neki su ostali ljudi, a neki malo manje.
Isto je i sa ratom. U ratu se ubija, ali ne postaju svi ratni zločinci.
----------
BRAVO, Džeremija! :))))))))))
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eh, "s hebaste mi znanje i imanje"-temom i trilemom; ionako, bolesnom koga su vec hebali- americka provincija, regionalna bolest-koji su oni vec resili i danasnji lekari koji su me slali 25 Mile 5-puta/ na sve detaljnije i detaljnije davanje krvi-dok nisu utvrdili sta mi je.

Pokusa cu u sledeca tri dana ili danas (?!?) dam odgovor svima na gore (delicicno citirano) na licnom primeru.
Nazvacu ga OTAC.

U, svakom slucaju jeremija92/ prvo i zadnje citirano!
jeremija92 jeremija92 16:14 16.10.2008

Re: VIP Jeremija!!!!

49 41, čekamo tvoje odgovore.
hvala na javljanju.
biberkopf biberkopf 13:38 16.10.2008

smešne ljubavi

NEKA STARI MRTVI USTUPE MESTO NOVIM MRTVIMA!
jeremija92 jeremija92 16:17 16.10.2008

Re: smešne ljubavi

Znači i groblja su puna? :(
biberkopf biberkopf 00:05 17.10.2008

Re: smešne ljubavi

svako na ovom svetu stvara nešto, ma koliko to skromno bilo... i samo u tome je vrednost svakog pojedinca.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 13:39 16.10.2008

Bravo za urednistvo bloga B92 !

Jeremija,
ovo jeste napredak bloga...
Bez sale.
:)
jeremija92 jeremija92 13:53 16.10.2008

Re: Bravo za urednistvo bloga B92 !

Ninoslave, hvala.
Ipak, ne stavljaj veliki teret na moja nejaka pleća.
Jer, mene, kao što je poznato, očas uhvati kreativna blokada.:))
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 14:00 16.10.2008

Re: Bravo za urednistvo bloga B92 !

Odlicno se secam tog teksta !!!
Pa, znate kako je receno - svaki teret ide na odgovarajuca pleca.... Sve je precizno uredjeno pod kapom nebeskom.
Pozdrav !

mariopan mariopan 14:24 16.10.2008

Re: Bravo za urednistvo bloga B92 !

VIP?
Pa cestitam, bilo je i vreme )))))))))
jeremija92 jeremija92 16:07 16.10.2008

Re: Bravo za urednistvo bloga B92 !

maripopan, hvala za čestitke, ali i što si pratila i komentarisala ono što pišem. post bez komentara, je kao supa bez rezanaca i muškarac bez brkova.:)))
mariopan mariopan 17:26 16.10.2008

Re: Bravo za urednistvo bloga B92 !

jeremija92
maripopan, hvala za čestitke, ali i što si pratila i komentarisala ono što pišem. post bez komentara, je kao supa bez rezanaca i muškarac bez brkova.:)))

Ma tu sam ja , spijuniram i denunciram )))))
jasnaz jasnaz 14:19 16.10.2008

život-i

drugih......

__________
čestitke!
jeremija92 jeremija92 16:05 16.10.2008

Re: život-i

Hvala, jasnaz.
pufna92 pufna92 14:20 16.10.2008

''sala''

...bese u tom romanu je bio jedan maleni detalj kako se toboze iz sale neko cinkari?!
zaboravila sam. U mladosti sam sve njegove knjige procitala i pitke su. Bez obzira na jezicku lepotu vise mi se ne cita Kundera. Mislim da mu je filozofija zivota prilicno povrsna. Zalim, Kundera jos pre ovog slucaja nije vise bio moj pisac.
Ima nezgodnih momenata u toj ''nezavisnoj analizi''- kao na primer, sta je potrebno pa da se neko ko je izbacen iz partije ponovo u nju vrati? I kad se na tom momentu zaustavimo teorije zavere same od sebe pocnu da nicu.
nezahvalna je to rabota...
jeremija92 jeremija92 16:05 16.10.2008

Re: ''sala''

Komplikovan slučaj, bez sumnje, uvek otvara mnoga pitanja.
Time Bandit Time Bandit 14:39 16.10.2008

A mogao je Kundera

, kopirajuci Ginter Grasa, da uputi poziv na "radnu veceru" , pa da onda iz prve ruke saznamo nesto vise o njegovom angazmanu iz mladosti.
jeremija92 jeremija92 15:50 16.10.2008

Re: A mogao je Kundera

Milan nije dobar kuvar kao her Ginter. A, sudeći po njegovim knjigama, pozvao bi na večeru, kakvu mladu i zgodnu spisateljicu, a ne mene.
inače, Time, svašta bi se moglo saznati.:))
simkke simkke 14:50 16.10.2008

Jeremija prebeg'o u VIP

So, you left the good guys?


jeremija92 jeremija92 16:03 16.10.2008

Re: Jeremija prebeg'o u VIP

:))
Budimac Budimac 15:45 16.10.2008

Čestitam

veoma zasluženi VIP status.

Preporuku za ovaj tekst sam dao sinoć i sa zadovoljstvom pratim relativizacije u komentarima. Fakat, teško je odvojiti umetnika od dela, a od (sopstvenog) života još teže. Koliko talentovanih đubradi postoji u istoriji umetnosti? Mnogo. Na kraju se sve svodi na neki emotivni odnos prema umetniku (verujem -- ne verujem).
jeremija92 jeremija92 16:02 16.10.2008

Re: Čestitam

Budimac
veoma zasluženi VIP status.

Preporuku za ovaj tekst sam dao sinoć i sa zadovoljstvom pratim relativizacije u komentarima. Fakat, teško je odvojiti umetnika od dela, a od (sopstvenog) života još teže. Koliko talentovanih đubradi postoji u istoriji umetnosti? Mnogo. Na kraju se sve svodi na neki emotivni odnos prema umetniku (verujem -- ne verujem).

Može se postaviti i pitanje.
Da li je bolje biti talentovano đubre, ili impotentni čistunac? Glede umetnosti, svakako.:)

Hvala, Budimac.
mariopan mariopan 17:37 16.10.2008

Re: Čestitam

jeremija92
Budimac
veoma zasluženi VIP status.

Preporuku za ovaj tekst sam dao sinoć i sa zadovoljstvom pratim relativizacije u komentarima. Fakat, teško je odvojiti umetnika od dela, a od (sopstvenog) života još teže. Koliko talentovanih đubradi postoji u istoriji umetnosti? Mnogo. Na kraju se sve svodi na neki emotivni odnos prema umetniku (verujem -- ne verujem).

Može se postaviti i pitanje.
Da li je bolje biti talentovano đubre, ili impotentni čistunac? Glede umetnosti, svakako.:)

Hvala, Budimac.

Umetnik mora biti potentan, nikako impotentan, mislim da mora biti strastan, jer ta strast ga tera da stvara...ako to nije, to jest ako je mlitav (gnjecav sto bi reko g. Cer) onda nece biti umetnik , bice mesar, pekar, apotekar, a njegova dela kao kastrirana pa bi propao ma koliko se trudio.....ali svi rezimi koji su vrbovali "tuzibabe" birali su bas istaknute ljude jer to je nacin da ih kasnije, ako postanu previse omiljeni u narodu, lako sklone sa puta iznosenjem tih podataka u javnost.

Ja mislim da je to jedan aspekt na koji nismo dovoljno obratili paznju. Sta je bio cilj svih tih rezima? Pa uvek samo to da ostanu na vlasti vecito i da uklone sve potencijalne konkurente, vidjenije ljude, postene i "mislece" sve one koji mogu svojim delima da otvore oci narodu.
Ajd mozda gresim?
Unfuckable Unfuckable 00:13 17.10.2008

Re: Džeremaja - Ajax Arena !!!!

izvinjavam se zbog potpuno neopravdanog kašnjenja na ovaj fantastično napisan i komentarisan blog...a sad da zahebemo izvinjavanja :
Čestitke za vip !
Mislim da je blog dobio na kvalitetu s Džeremajom u prvoj postavi i drago mi je što će više ljudi moći da čita tvoje odlične tekstove.
Samo napred !
jeremija92 jeremija92 08:41 17.10.2008

Re: Džeremaja - Ajax Arena !!!!

Unf, iscrpljen bespoštednom borbom za VIP status, zaspao sam za tastaturom.:)) I evo, tek sad ugledah tvoju čestitku.
Ne, nije zakasnila, a nadam se ni moja zahvalnost za tvoju stalnu podršku i komentarisanje mojih tekstova.

Verujem da ćeš mi se brzo pridružiti u VIP salonu. Iako, sam uveren da si ti mene trebao tamo da dočekaš. Sa čašom u ruci.:))
pozz.
Unfuckable Unfuckable 11:08 17.10.2008

Re: Džeremaja - Ajax Arena !!!!

hehe Džeremaja
čitaćemo se još
one way or another

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana