Društvo| Film| Kultura| Ljudska prava| Moj grad| Politika| Tehnologija| Umetnost

Hoćemo prave bioskope!

Srđan Mitrović RSS / 26.10.2008. u 23:04

moviewatchingne0.jpgE zemljo Srbijo!  Hoćemo u Evropu a ne možemo da napravimo ni pristojnu bioskopsku salu. Evo na sajtu www.filmski.net čitam vest da se uskoro u Zadru otvara multipleks Cinestar (pored onoga u Zagrebu i Rijeci) koji će imati šest sala (skoro 1000 sedišta), "wall to wall" platna, Dolby Digital Ex i DTS, i 3D tehnologiju.

A šta mi imamo? Gomilu u bescenje rasprodatih sala "koznakome", par preuređenih štala, dve kongresne dvorane, nešto nazovi lažni mutipleks, i jedan jedini pristojan bioskop na Banovom brdu - Roda.


Odmah da kažem da tom čoveku koji drži Rodu treba podići spomenik. Bez obzira na to što živim u Višnjičkoj banji, meni nije teško da odem autobusom 23 na Banovo brdo da bih uživao u filmu. Pre toga besplatno rezervišem kartu, dođem malo ranije, popijem toplu čokoladu i odgledam film u više nego pristojnim uslovima.


Duša me boli za bioskope "20 oktobar", "Kozara", "Jadran"... U salama "20 oktobar" prođe mi celo detinjstvo! Bioskop "Beograd" vratio se svojoj staroj nameni, postao je pozorište, što nije loše. A šta je sa ostalim? Poslali su skladišta i kafane.

Tuckwood+centre+belgrade3+serbie.JPGNajveći mi je hit prvi srpski tzv Multipleks, pretenciozno nazvan Tuckwood. Bio par puta, overio sve sale i nikad više. Čist horor. U najvećoj sali (Marylin Monroe, možeš misliti!), sedne dete iz petog razreda ispred tebe i ne vidiš trećinu platna . O ostalim nazovi salama stvarno ne treba troštiti reči. Najbolja mi je ona mala sala u podrumu gde može da ti se desi da sedneš iza stuba.
 
I posle se bunimo što kod nas blokbaster ima jedva 40.000 gledalaca. Pa ko će da daje pare da bi sedeo u šupama? Inače ja sam od onih koji ne voli Sava centar. To nije bioskop, to je kongresna dvorana! Čak nije ni udobna. Bar ne za ljude preko 1.75cm. Ni FEST nije kao što je nekad bio. Preuzeli ga neko čudni ljudi. O ostalim glupostima kao što su Sinemanije neću ni da pričam. Kao treba da padam u nesvest na distributerski festival filmova koje ću ionako posle par dana videti u bioskopu.

Neću da filmove gledam u kongresnim salama! To se odnosi i na "Dom sindikata". Hoću bioskop! Hoću savremene sale!

Kako da gledaoce vratimo u bioskope kada ih nemamo! Kako da se snimaju filmovi kada nemamo gde da ih puštamo!

E sad, dobili smo mi i nove sale, moderan multipleks kod gospodina Miškovića. Eto u tom srpskom Diznilendu sede i najokorelije protivnice Miškovića i piju kaficu u Kosta kafeu. Pa ko sam ja onda da se bunim?

delta-centar-beograd.jpgSve bi to bilo lepo da te sale ne spadaju pod kategoruju "šupe". Tako izgledaju, tako zvuče. Došli braća grci pa misle da za male pare mogu ovde da prave bioskope, i misle da niko neće primetiti razliku. Sve misle kako srbi ne putuju nigde, a i kad putuju ne idu u bioslope. E pa prevalili su se. Ja sam jedan od onih baksuza koji imaju sreće da ponekad ode u inostranstvo. Jedna od prvih stvari koju uradim je da odem u neki bioskop, to mi je profesionalna deformacija. Imam i šta da vidim.

Ovo, u onom "Sitiju od godinu dana", je ŠUPA. Loše sale, sa očajnim osvetljenjem, lošim zukom i sumnjivom projekcijom.  Samo su sedišta pristojna. A tek ona plava svetla na stepenicama koja svetle i dok traje film! Ne bi to možda bio toliki problem da se to svetlo ne reflektuje i na platno! Tako da svi filmovi tamo imaju tako finu plavkastu nijansu.

Meni je odlazak u bioskop doživljaj. I to celovečernji. Muka me je uhvatila kada sam prvi i poslednji put bio u Deltagradu i video kako izgleda multipleks koji su nam podarili Miško i grci. Dok kupuješ kartu već te hvata klaustrofobija. Sve nekako sprčeno. Tu je i nekakva kafanica u kojoj čovek ne može pošteno ni da sedne i popije piće. A onda ulaziš u malo veći hodnik iz koga se ulazi u sale. Tu bi već 10 ljudi pravilo gužvu. Veći je toalet od tog hodnika. Sve u svemu, jedno traumatično iskustvo koje ne bih ponovo sebi priuštio.

Radije ću ići ja u svoju Rodu ili čekati da sledeći put odem u inostranstvo pa se nagledam filmova u pravim bioskopima.

image_48_1.jpg 



Komentari (135)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

simkke simkke 23:14 26.10.2008

Kakva drzava...

takav film, tj. bioskopi.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 23:15 26.10.2008

Re: Kakva drzava...

simkke
takav film, tj. bioskopi.

ne pristajem na takvu definiciju!
simkke simkke 23:25 26.10.2008

Re: Kakva drzava...

Srđan Mitrović

simkketakav film, tj. bioskopi.ne pristajem na takvu definiciju!


Nema ko da dodje u te bioskope, zvrjace prazni...divx, emule, torrent....a pre svega ocajna produkcija (domaca)...Mi nismo snimili film vec ne znam koliko godina, samo gledamo video radove transferovane na film...

Mozel' tako?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 23:28 26.10.2008

Re: Kakva drzava...

pa i za to postoji lek. neće biti da se u celom svetu ide u bioskop, samo kod nas se ne ide. pa i u inostranstvu postoje pirati, divx i torenti.
i ne govorim samo o domaćem filmu. koje pa mi to hitove gledamo, kada i sa koliko zakašnjenja. tu i tamo postoji neki izuzetak.
simkke simkke 23:42 26.10.2008

Re: Kakva drzava...

Srđan Mitrović
pa i za to postoji lek. neće biti da se u celom svetu ide u bioskop, samo kod nas se ne ide. pa i u inostranstvu postoje pirati, divx i torenti.i ne govorim samo o domaćem filmu. koje pa mi to hitove gledamo, kada i sa koliko zakašnjenja. tu i tamo postoji neki izuzetak.


Naravno, ekonomska situacija ima uticaja...Secas se 1995/96 kad je bila jednogodisnja (cini mi se) akcija 3 din. karta za sve bioskope? Ja gledo 3 dnevno, sve bilo puno, i matine, i nocne projekcije...Ali sve reprizni program. Ako zanemarimo USA i jos par velikih 'filmskih' zemalja, nisam bas siguran da ceo svet ide u bioskope...Kako bilo, mislim da je jedan od prvih, ako ne i prvi uslov, kvalitetna domaca produkcija koja :
1.Nema para, ni uslova
2.Ima katastrofalne nove glumacke generacije (1990-do danas). A sa glumcima se najlakse raja identifikuje (bar sto se filma tice)
3.Ima radnike koji su (zbog lake i brze kinte) pobegli u reklame i spotove.
4.IMA KLANOVE

Da ne bude zabune, ja sve ovo onako laicki...

P.S. Evo, sad sam downloadovao Kiss me deadly (1955 - Aldrich), ne mislis valjda da cu da idem da gledam Milosa Brankovica u Bajinom bioskopu...
jesen92 jesen92 23:45 26.10.2008

Re: Kakva drzava...

pirati, divx i torenti
..ma to pojma nema...zeljna sam biosopa...u mom gradu pre pola veka bilo 6 bioskopa a sada jedan u kome se jedan film daje najvise dva dana....katastrofa....nema boljeg provoda od bioskopa narocito u zimsko vreme....cekas u redu za karte i razmisljas kakav ce biti film, kupis neku gricku....napolju sneg, unutra toplo....veiki ekran i ocas uronis u film kao da si i ti akter.....Ne znam gde su ti bizmismeni, cudi me da ne vide vajdu u tom poslu....
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 23:47 26.10.2008

Re: Kakva drzava...

mislim da ima i para i uslova.
ostalo od 2-4 je problem. pogotovo br 4.
e zbog tog 4 ni ja ne idem u bioskop Balkan. A tamo sam gledao svojevremeno Maglu i All tha jazz.
inače, imaš 10 za Oldriča od mene
Budimac Budimac 23:46 26.10.2008

Ništa

ne može da zameni iskustvo gledanja filma, mislim na celuloidnu traku koja se pušta kroz projektor. Kakav TV, flat or no flat i slični bakrači. Postoji, naravno, objašnjenje za to (Vlada Petrić je svojevremeno, davno, imao jedno lepo predavanje o tome) krajnje pojednostavljeno -- bioskop je mrak, dok je TV svetlo. Hipnotičko dejstvo bioskopa je nezamenjivo, oni koji to ne znaju ne znaju šta gube.
Preporuka Srđane.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 23:49 26.10.2008

Re: Ništa

hvala.
i preporuka za Vladu Petrića.
bio sam i ja kod njega na predavanju.
i zaista ništa ne može da zameni BIOSKOP i FILMSKU TRAKU. još uvek.
plishani plishani 00:40 27.10.2008

nije baš ništa

Slažem se da bioskop ništa ne može da zameni, ali za projekciju sa filmske trake već postoji alternativa. Savremeni digitalni projektori, rezolucije 2K i 4K su isto toliko dobri kao i klasični mehanički za 35mm traku i doživljaj u dobroj bioskopskoj dvorani opremljenoj digitalnim projektorom je potpuno isti. Ne treba se plašiti, neće digitalna projekcija uništiti bioskope. Bioskope uništava to što vlasnici potcenjuju publiku i što u salama u Srbiji nije moguće odgledati fiml u normalnim uslovima.
Bioskopa u Srbiji ima jako malo i taj se broj i dalje smanjuje. Mali primer: u Portugalu (10 miliona stanovnika) ima oko 450 sala! Koliko ih ima danas u Srbiji? I na šta liče? Kada bi sale bile pristojne, kada bi klima uredjaji radili, kada bi slika i zvuk bili dobrog kvaliteta, kada bi osoblje bilo ljubazno - niko se ne bi žalio na cenu ulaznice.
ivana23 ivana23 00:53 27.10.2008

***

die hard die hard 01:03 27.10.2008

Re: Ništa

zaista ništa ne može da zameni BIOSKOP i FILMSKU TRAKU. još uvek

E, ovako.Ja zivim i radim u Bioskopu.U zgradi bioskopa u sad vec jednom Gradu u Srbiji je prodavnica sportske opreme firme za koju ja radim.Zaista u sklopu zgrade bioskopa.I tu gde radim sam gledao mnogo filmova koje mozda, zdrave pameti, ne bih ni pomislio da gledam.Bilo je neko mnogo zanimljivivo vreme,i vreme bombardovanja, kad su u tom bioskopu bile matine predstave ( 11 ujutru ) raznih holivudskih hitova od pre godinu ili dve koje su ovi ljudi iz bioskopa nekako zadrzali u svom posedu i prikazivali da bi ikako taj bioskop odrzali u stanju odrzivosti.To je bilo zanimljivo iskustvo.U vreme bombardovanja je bilo mnogo vise posetilaca nego recimo pre par dana na premijeri filma Gorana Markovica - Turneja.Tacnije, bilo nas je sestoro!
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 01:17 27.10.2008

Re: nije baš ništa

Savremeni digitalni projektori, rezolucije 2K i 4K

bojim se da teško mogu da zamene magiju 24 sličice u sekundi koje su isprekidane mrakom. ima nešto magično u tom treperenju.
plishani plishani 04:35 27.10.2008

Re: nije baš ništa

bojim se da teško mogu da zamene magiju 24 sličice u sekundi koje su isprekidane mrakom. ima nešto magično u tom treperenju.


Dobro, kad budeš video, pričaćemo.
Budimac Budimac 09:56 27.10.2008

Re: nije baš ništa


Dobro, kad budeš video, pričaćemo.

Plishani, postoje studije o tome i nije stvar u "videti", stvar je u vremenu koje gledalac prilikom gledanja filma (traka&projektor) provede u totalnom mraku. Toga nema kod elektronike, jer sve vreme imaš isijavanje svetla, jednostavno taj mrak je nemoguće simulirati i to nema nikakve veze sa kvalitetom slike i da li je ona projektovana na platno ili ide sa ekrana.

Niko ne spori kvalitet digitalne slike, jednostavno to je sasvim druga priča i kao što rekoh postoje brojne studije o hipnotičkom dejstvu filma koje elektronika za sada ne može da simulira.
NNN NNN 11:52 27.10.2008

Re: nije baš ništa

Meni to "treperenje" ko "pucketanje" gramofona.
Budimac Budimac 12:31 27.10.2008

Re: nije baš ništa

Meni to "treperenje" ko "pucketanje" gramofona.

Jedino što se to treperenje ne percipira (ako je projekcija ispravna), baš kao što prosečan čovek ne može da vidi jedan kvadrat filma (film prolazi brzinom od 24 kvadrata u sekundi), tako da poređenje ne stoji.
Studije koje pominjem hipnotičko dejstvo filma pripisuju tom mraku koji mi ne možemo percipirati ali veći deo vremena u bioskopu provedemo u totalnom mraku, to deluje direktno na podsvest, slično kao subliminalna poruka na jednom kvadratu filma.
Kad bi bio u stanju da primećuješ mrak onda bi bio u stanju da primećuješ i promenu linija na tv-u (to je samo jedan kvadrat brže od filma, međutim razlika je da između kvadrata nema mraka. Uostalom, digitalne pokretne slike je mnogo jeftinije proizvesti od celuloida, pa čak ni profit-driven Holivud ne odustaje od filmske trake, naravno da znaju zašto.

Ponavljam, to nije stvar kvaliteta, niti ukusa, to je stvar fiziologije naše percepcije (sporosti oka odosno mozga) i to je (lako) objašnjivo naukom.
NNN NNN 14:25 27.10.2008

Re: nije baš ništa


Pucketanje sam pomenuo jer mnogo ljudi misli da je to ono pravo (lično mislim da je to glupost). Kod trake i projektora, projektor SVE vreme svetli, a između slika je crno, slika + crno =1/24 s (koliko traje 1 frejm), ali trajanje slike je DUŽE od trajanja "crnog" kada je "mrak", tako da NE PROVEDEMO VIŠE VREMENA U "POTPUNOM" MRAKU (potpuno pod navodnicima jer ni tada nije potpuno mračno, već postoji neko, uistinu, malo isijavanje). Dok kod digitalne tehnike imamo smenjivanje slika (praktično) bez zamračivanja, ALI TO NIJE TEŠKO SIMULIRATI! Zapravo, zamračenje je nedostatak tadašnje tehnologije.
i još nešto
krajnje pojednostavljeno -- bioskop je mrak, dok je TV svetlo

Već sam gore rekao da je "mrak" nedostatak tadašnje BIOSKOPSKE tehnologije, takođe i SVETLO je NEDOSTATAK KOD TADAŠNJIH TVa. Ovako, kod TVa CRNO NIJE CRNO (nažalost, pa je zbog toga svetlo), jer i kad bi slika (ili njen deo) trebalo da bude CRNA, i dalje postoji snop iz katodne cevi. I kod (TFT) monitora i dalje postoji problem previše svetla (naročito onih jeftinijih) to se primećuje kao "probijanje pozadinskog osvetljanja" (evo probajte, U MRAKU, da na monitoru pogledate "crnu sliku", videćete da isijava, naročito po ivicama).
Dakle i taj MRAK (u bioskopima, tada) i SVETLO (kod TVa, tada) su NEDOSTACI. I tehnologija to uveliko prevazilazi.
E sad svakako ne bih pridavao neka hipnotička svojstva, nego verovatno je to stvar navike ("Oči su se navikle na filmski mrak", a i gledalac se više odmara (mislim na deo u mozgu, koji obrađuje ono što oko percipira) pa je prijatnije (tj. ima "mikro pauzu" vremena da se odmori, nego da obrađuje nepotrebnu informaciju, koju dobije suvišnim svetlom).
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 14:33 27.10.2008

Re: nije baš ništa

U cemu je fenomen pokretnih slika? Upravo u tome, što filmska slika u sebi ne sadrži nikakav pokret. Filmski zapis (kinematografija) sastoji se samo od staticnih fotografija. Izmedju svake fotografije na celuloidnoj traci nalazi se crn prostor (tajlung). Kada se na traku poredjaju 24 slike sa 24 crna prostora (tajlunga) i puste da prodju ispred gledaocevog oka u jednoj sekundi, u mozgu se stvori privid pokreta. Razlog je jednostavan: svaka slika koja preko mrežnjace oka stiže do mozga, vidi se još nekoliko trenutaka i kada više nije pred ocima, ili kada oci zatvorimo. Ovaj fenomen poznat je kao retinalna perzistencija. Tako se u jednoj sekundi nakon prikazivanja svake slicice u crnom prostoru (tajlungu) "vidi" prethodno vidjena slika, koja se onda nadoveže na sledecu i tako redom.
Ako svaka slicica ima jednu fazu nekog pokreta, mozak nadoknadjuje medjufaze i vidjeno dobija kontinuitet, odnosno registruje se kao pokret- "muvi".
tako mi u suštini skoro pola filma ipak provedemo u totalnom mraku.
NNN NNN 15:00 27.10.2008

Re: nije baš ništa


skoro pola filma ipak provedemo u totalnom mraku
Upravo sam to i rekao, hvala na (pokretnoj) slici koja govori više od 1000 reči.
radojicic92 radojicic92 15:30 27.10.2008

Re: nije baš ništa



plishani plishani 01:22 28.10.2008

Re: nije baš ništa

Nikako ne mogu da se otmem utisku da niko od učesnika u ovoj diskusiji zapravo nikad nije video digitalnu filmsku projekciju u pravoj bioskopskoj dvorani.
A što se magičnog treperenja tiče, savremeni mehanički projektori odavno više ne trepere 24 puta u sekundi, jer je ustanovljeno da to zamara oko. Moderni projektori svaku sličicu projektuju 2 puta, da bi smanjili "flicker", tako da se zapravo radi o projekciji 48 "kvadrata" u sekundi. Pojedini projektori čak idu i do 72 smene "svetla" i "mraka".
Što se studija (mehanička vs. digitalna) o projekciji tiče, zanima me koje su u pitanju, jer me čitava ta oblast izuzetno interesuje.
Doctor Wu Doctor Wu 23:58 26.10.2008

Ko stoji iza tog

joint venture-a u Zagrebu/Zadru/Rijeci? Zašto bi slična stvar bila nemoguća u Srbiji? Kolika je cena karata u Hrvatskoj?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:01 27.10.2008

Re: Ko stoji iza tog

http://www.blitz-cinestar.hr/
cena je od 22 do 30 kuna
1 EUR = 7.2377 HRK
Doctor Wu Doctor Wu 00:26 27.10.2008

Re: Ko stoji iza tog

Stvarno ne kapiram u čemu je stvar. Srbija se reklamira kao zemlja sa najnižim korporacijskim porezima u regionu, cena karata neka je 2.5-3 evra, potencijalnih gledalaca ima više nego u Hrvatskoj (znači, dobar film bi samo u Beogradu ladno mogao da obrne oko 200K evra) i nije jasno kako ne može da se nađe preduzetnik koji bi to pokrenuo, Ni za sponzore ne bi trebalo da bude neki problem (kokičari, hagen daas ili ben & jerry)...
dusanj92 dusanj92 01:02 27.10.2008

Re: Ko stoji iza tog

kako ne može da se nađe preduzetnik koji bi to pokrenuo

Ko kaze doctore da nemoze da se nadje. Mislim da je problenm nesto drugo. Koliko se secam pre puno godina u jos socijalistickoj Jugoslaviji vlast nije dala dozvolu da teniserka Sonja Pozeg (zena Drazena Dalipagica) otvori privatni teniski teren i skolu. Verovatno da se ne bi obogatila. Promenio se sistem u demokraciju pa se isto se kasnije desilo Bobi Zivojinovicu. Zajebavali ga za lokaziju u beogradu. Dok se ne promeni ta neka zavist malih lokalnih politicara koji su zaduzeni za udaranje pecata na dozvole, nece biti ni poduzednijka koji ce da investiraju. Ja verujem da ih ima ali nisu blesavi da se upustaju u takav rizik.

Negde sam nesto cini mi se procitao da Kusturica nesto zida po manjim mestima.

Ako gresim, ovako izdaleka, izvinjavam se svim politicarima.
simkke simkke 00:04 27.10.2008

Dzaba

Mozemo mi da kukamo kol'ko hocemo, ko nekad za plocama (kad se pojavio CD), pa za cd-ovima (kad se pojavio bugarin), pa za bugarima (kad se pojavio internet download)...sve to polako odlazi u istoriju moj Milane. Ono sto kazu, nekad bilo sad se pripoveda...Bice nas uvek nekoliko entuzijasta koji ce da pricaju o tome kako je film nezamenjiv, ali filmska publika su u najvecem broju (bar kod nas) ljudi 15-30 godina starosti, koji vecinom imaju kompove (kupio cale na 768 rata) a nemaju pare...i to je to.

A Goran Markovic snima jedan film na 10 godina, ali zato Pera Peric snima 14 reklama dnevno, A KLANOVI igraju/produciraju u svakom bozjem filmu ili seriji koja se pojavi, Figo prelazi iz Barse u Real, a satro je lupao u lonce protiv tog istog Reala...Eh, yebes ti njih...
loader loader 00:12 27.10.2008

Bioskoposaurusi

Bioskopi su generalno u krizi, još od pojave masovne tv produkcije i dolaska video rekordera, pa 90-tih tokom kojih nisu propali samo bioskopi... (nego i mi sami, maltene). Onda je usledila najezda DVX i DVD čitača na računarima... I, eto... bioskopi čame, ruinirani... buđavih zidova.. omatoreli...

Ali, nešto se desilo i sa nama. Izgubila se potreba za magijom pokretnih slika. Film se kod kuće (na tv-u ili računaru) gleda kao video-strip pomoću koga se uveče ubija vreme... Sa opštim opadanjem potrebe kod ljudi za estetikom opala je naravno i potreba za umetničkim filmom. Gledaju se samo ove plitke, uzbudljive forme, sa dosta pucačine, ili kakav banalni humor ako je po sredi neko naše vodvilj-ostvarenje. Sve se svelo na najpliću zabavu. Tako je već 10-15 godina.

Sve u svemu, nema više, kao nekad, kulture odlaska u bioskop. Tek tamo je film stvarno film. Samo u bioskopu "pokretne slike" postaju stvarnost, ili čarolika zamena za stvarnost. I svetlo, i boje, i ton su drugačiji. Neuporedivo drugačiji od onoga što se konzumira sa tv ili računara.

Ali, za sada nema izgleda da će se kod nas uskoro desiti nešto što će oživeti bioskope. Jer, uz sve ostalo, postoji i problem piraterije, i sumnjive privatizacije bioskopa, i dilema o isplativosti ove delatnosti kod nas... Društvo je u mnogim segmentima još uvek obogaljeno. Treba sve to rešavati. Kada će i kako bioskopi na red...

aguero aguero 13:13 27.10.2008

Re: Bioskoposaurusi

Sve u svemu, nema više, kao nekad, kulture odlaska u bioskop. Tek tamo je film stvarno film. Samo u bioskopu "pokretne slike" postaju stvarnost, ili čarolika zamena za stvarnost. I svetlo, i boje, i ton su drugačiji. Neuporedivo drugačiji od onoga što se konzumira sa tv ili računara.

Promenila se,pre svega,opsta atmosfera.Tempo zivota mnogo je brzi.Promenilo se dosta toga i u samim ljudima.Bioskopi dozivljavaju sudbinu nasih sportskih stadiona.Prvo su opusteli,pa onda propali.I pre nego sto su se nacisto pretvorili u rupetine.Uostalom,i ranije su mnogi bioskopi izgledali kao stale,vlazne i memljive,ali su projekcije filmova bile dobro posecene.
Cini mi se da je zal za bioskopima mnogo vise zal za mladoscu i prohujalim vremenima!
Dobre dvorane podrazumevaju pre svega dobru lokaciju,veliki prostor za projekciju i pratece sadrzaje....Izgradnja takvih i tolikih objekata veoma je skupa,a profitabilnost ovog posla krajnje neizvesna,da ne kazem - slaba.
Da li bi iko od onih koji kukaju za bioskopima svoj novac ulozio u ovaj biznis?Sumnjam.
Po mojoj proceni,Beograd bi mogao da izdrzava (jedva) samo jedan multipleks.I samo ako bi bio na potezu od Slavije do Terazija.
U tom smeru,idealna lokacija bila bi Miticeva rupa na Slaviji.Ali ta rupa dosad je vise bila Bermudski trougao u kome su nestajali mnogi projekti....

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:27 27.10.2008

Re: Bioskoposaurusi

Cini mi se da je zal za bioskopima mnogo vise zal za mladoscu i prohujalim vremenima!

ima i toga.
Da li bi iko od onih koji kukaju za bioskopima svoj novac ulozio u ovaj biznis?

da imam pare naravno da bih uložio. pa šta ima lepše od privatnog bioskopa ima samo montaža filmova )
loader loader 21:45 27.10.2008

Re: Bioskoposaurusi

pa šta ima lepše od privatnog bioskopa ima samo montaža filmova )


Hm... :)
jack_bauer jack_bauer 00:24 27.10.2008

a partizan?

Duša me boli za bioskope "20 oktobar", "Kozara", "Jadran"... U salama "20 oktobar" prođe mi celo detinjstvo!

kamo ga partizan :)) i tamo je bilo filmova zasluznih za nas proper upbringing :)), pa onda slavija... pa...
bobo92 bobo92 00:29 27.10.2008

Re: a partizan?

jack_bauer
pa onda slavija... pa...

hehehe...tu smo se krili kao klinci, dok smo bezali iz (osnovne) skole i ckiljili kroz rupu da vidimo projekciju :))
Na kraju su nas upoznali manje vise svi radnici u Slaviji, pa su nas pustali da udjemo u salu :-D
simkke simkke 00:29 27.10.2008

Re: a partizan?

jack_bauer
pa onda slavija... pa...


U Slaviji bila Emanuela...Iha, Sylvia Kristel u punoj snazi... posle su tamo bili neki cevapi, ili pljeskavice....
jack_bauer jack_bauer 00:37 27.10.2008

Re: a partizan?

hehehe...tu smo se krili kao klinci, dok smo bezali iz (osnovne) skole

pa ti si bas bio napredno dete, ja sam bezao tek iz srednje :))
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:38 27.10.2008

Re: a partizan?

pa onda slavija...

slaviju im neću oprostiti!!!!
ima da bacim kletvu milića od mačve na sve one koji su je srušili. o sunčanomm časovniku sa slavije i da ne pričam!
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:38 27.10.2008

Re: a partizan?

kamo ga partizan :))

bogami u moje vreme u partizanu se davao Bruce lee i spajdermen, onaj stari
simkke simkke 00:41 27.10.2008

Re: a partizan?

jack_bauer
hehehe...tu smo se krili kao klinci, dok smo bezali iz (osnovne) skole pa ti si bas bio napredno dete, ja sam bezao tek iz srednje :))


Jebiga, ja bez'o takodje iz osnovne, ali 'samo' na Trading Places i Nightmare on elm street (pa onda zazalio debelo)
jack_bauer jack_bauer 00:57 27.10.2008

Re: a partizan?

Trading Places

mmm! trading places :))

bobo92 bobo92 00:57 27.10.2008

Re: a partizan?

jack_bauer
hehehe...tu smo se krili kao klinci, dok smo bezali iz (osnovne) skole

pa ti si bas bio napredno dete, ja sam bezao tek iz srednje :))


Pa to nam je bio najblizi bioskop u osnovnoj a i naj zanimljiviji :-D
simkke simkke 01:03 27.10.2008

Re: a partizan?

jack_bauer
Trading Places mmm! trading places :))


jack_bauer jack_bauer 01:14 27.10.2008

Re: a partizan?

bogami u moje vreme u partizanu se davao Bruce lee i spajdermen, onaj stari

to su bili rani radovi, posle su malo promenili repertoar. lagao bih kad bi rekao da nisam otisao, po neki put... tek da overim sta se desava, dugacka su bila ta prepodnevlja :))
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 01:25 27.10.2008

Re: a partizan?

lagao bih kad bi rekao da nisam otisao, po neki put... tek da overim sta se desava, dugacka su bila ta prepodnevlja :))

tad su bili oni filmovi od milja zvani TRLJUŠE. tamo gde jepuno seksa a ništa se ne vidi: tipa Crni pesak ili Avanture Gvendoline. bar je sve bilo na 35 mm.
markostamenic markostamenic 12:25 27.10.2008

Re: a partizan?

bogami u moje vreme u partizanu se davao Bruce lee i spajdermen, onaj stari


tako je...ubih se da ljudima dokazem da su u Partizanu ranije bile nindze, a ne 'mindze'
bobo92 bobo92 00:25 27.10.2008

ah ti bioskopi...

Pricala mi je drugarica iz Bora da su tamo hteli da zatvore (jedini?) gradski bioskop, u kome je radio jedan covek, koji je bukvalno odrzavao sve u tom bioskopu...kada zatreba i sopstvenim novcem.
Ne znam sta se desilo od onda (bilo je to pre dve godine).

Ja volim bioskope ali ne volim multiplekse.
Film na kompu gledam bas kada nemam izbor.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:41 27.10.2008

Re: ah ti bioskopi...

Ja volim bioskope ali ne volim multiplekse.

ma nemam problema ni sa bioskopima sa jednom salom, samo neka je po nekim standardima. takvih bioskopa ima dosta i po parizu, berlinu...
ivana23 ivana23 00:54 27.10.2008

Re: ah ti bioskopi...

ssvetlana92 ssvetlana92 00:28 27.10.2008

Sve si u pravu!

Srdjane, slatko si me nasmejao, što se bioskopskih sala tiče. Iz istih razloga sam i ja navukla traume, pa me odvikoše od te lepe navike, odlaska u bioskop!
Drugi problem je što sam počela da izlazim sa pola filma (što smatram neukusnim), ili mi se čak desi i da zaspim...kad pregreju salu..a filmovi do zla Boga dosadni. :)
Volim ja sve žanrove, kad je dobra produkcija, ali dugo nisam videla neki iole dobar film. Šta ću onda tamo!?
A jeste lepo kad posle bioskopa prošetaš, popiješ pićence, prokomentarišeš film! :)
bobo92 bobo92 00:30 27.10.2008

Re: Sve si u pravu!

ssvetlana92

Drugi problem je što sam počela da izlazim sa pola filma (što smatram neukusnim)

Jednom mi se to tesilo, na Blues Brothers II
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:42 27.10.2008

Re: Sve si u pravu!

mene u bioskopima više nerviraju ljudi koji jedu, piju, pričaju, koriste mobilni. i ne nužno tim redom
simkke simkke 00:48 27.10.2008

Re: Sve si u pravu!

Srđan Mitrović
mene u bioskopima više nerviraju ljudi koji jedu, piju, pričaju, koriste mobilni. i ne nužno tim redom


Mene najvise nervira kad iseku odjavnu spicu...kao, ocu ja da vidim ceo kredit...mo's misliti...A ovi, sto pricaju, jedu piju, njih ni ne cujem...
bobo92 bobo92 00:59 27.10.2008

Re: Sve si u pravu!

Srđan Mitrović
mene u bioskopima više nerviraju ljudi koji jedu, piju, pričaju, koriste mobilni. i ne nužno tim redom

A sta kazes na praznu konzervu od sardina ispod sedista, a? :-D
bobo92 bobo92 01:01 27.10.2008

Re: Sve si u pravu!

simkke
Srđan Mitrović
mene u bioskopima više nerviraju ljudi koji jedu, piju, pričaju, koriste mobilni. i ne nužno tim redom


Mene najvise nervira kad iseku odjavnu spicu...kao, ocu ja da vidim ceo kredit...mo's misliti...A ovi, sto pricaju, jedu piju, njih ni ne cujem...


Ma kada neko komentarise film, bilo u bioskopu ili kod kuce, nema ravnog.
ssvetlana92 ssvetlana92 01:13 27.10.2008

Re: Sve si u pravu!

Ma kada neko komentarise film, bilo u bioskopu ili kod kuce, nema ravnog.


Hahaha....ili kad počinje komedija, neko se već glasno smeje, da ne ispadne glup u društvu! :))
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 01:14 27.10.2008

Re: Sve si u pravu!

moj najzanimljiviji događaj u bioskopu je bio kada je jedan mladi par došao i seo ispred mene sa sve big mac obrokom, a na to ona ga još pita da li je poneo i jogurt!
falilo je samo još pile umotano u Borbu.
ssvetlana92 ssvetlana92 01:19 27.10.2008

Re: Sve si u pravu!

Srđan Mitrović
moj najzanimljiviji događaj u bioskopu je bio kada je jedan mladi par
došao i seo ispred mene sa sve big mac obrokom, a na to ona ga još pita
da li je poneo i jogurt!
falilo je samo još pile umotano u Borbu.


To je moje redovno nerviranje. Pola filma propustim čekajući da svi, sve lepo pojedu...pa da gledam film. :)
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 01:22 27.10.2008

Re: Sve si u pravu!

prokleti bili amerikanci i njihove jebene kokice i koka kola.
sve je to počelo od kada je u evropi ušla američka moda ždranja po bioskopima. sam mi smenke i suncokret izgledaju kao odlično rešenje.
ssvetlana92 ssvetlana92 01:25 27.10.2008

Re: Sve si u pravu!

Semenke, suncokret, kestenje...to je bilo vreme! Kad izlazim, probijam se kao kroz smetove! :)))
bobo92 bobo92 05:47 27.10.2008

Re: Sve si u pravu!

Srđan Mitrović
prokleti bili amerikanci i njihove jebene kokice i koka kola.
sve je to počelo od kada je u evropi ušla američka moda ždranja po bioskopima. sam mi smenke i suncokret izgledaju kao odlično rešenje.

Ceekaaj...nisu jos stigli nacos sa sirom, perece sa senfom, hot dog i srkanje gaziranih napitaka iz litarske "case"
:-D
Unfuckable Unfuckable 08:26 27.10.2008

Re: Sve si u pravu!

eh,
a žvaka zalepljena na sedište ?
simkke simkke 14:23 27.10.2008

Re: Sve si u pravu!

Unfuckable
eh, a žvaka zalepljena na sedište ?


That goes without saying
tyson tyson 15:51 27.10.2008

Re: Sve si u pravu!

Srđan Mitrović
mene u bioskopima više nerviraju ljudi koji jedu, piju, pričaju, koriste mobilni. i ne nužno tim redom

Mene užasava to idiotsko bespogovorno preuzimanje kretenskih običaja Amerikanaca - da žderu i piju u bioskopu. Sada ne možeš ljudski ni pogledati film u Beogradu - čim se priguši svetlo i počne prva reklama pre filma, kao kod Pavlovljevog psa krene instinktivno otvaranje desetina kesica čipsa, konzervi, flašica... Kolektivna idiotizacija! Toga nekada nije bilo; nikom nije ni padalo na pamet da unese nešto u bioskop - osim semenki, ali i to je radila samo stara garda.

Druga stvar koja me izbezumljuje su moroni koji krenu da bauljaju po mraku ka izlazu, kad se završi film i krene odjavna špica, a sveta se još nisu upalila. U čemu je njihov problem?! Jel' izbio požar u bioskopu, i tako na svakoj projekciji?! Počela je sezonska rasprodaja u holu bioskopa?! Retardi.
mirelarado mirelarado 00:46 27.10.2008

nema zamene

Zaista, ništa ne može da zameni bioskope! Mislim da je moguće vratiti i publiku, mnogi i ne znaju kolika je razlika u doživljaju.
Znam da su Italijani prošle godine ponosno objavili da je bilo više gledalaca u bioskopskim salama nego na fudbalskim utakmicama. Ali pre toga su imali i imaju reklamne kampanje, TV misije posvećene filmu, bore se da publika i leti posećuje bioskope... Dakle, može se.
simkke simkke 00:50 27.10.2008

Re: nema zamene

mirelarado
Znam da su Italijani prošle godine ponosno objavili da je bilo više gledalaca u bioskopskim salama nego na fudbalskim utakmicama.


To je, delimicno, i zbog toga sto im je opala poseta na stadionima, mada nikad i nije bila bog zna kakva (daleko iza Engleza, Nemaca i Spanaca).
mirelarado mirelarado 15:01 27.10.2008

Re: nema zamene

To je, delimicno, i zbog toga sto im je opala poseta na stadionima, mada nikad i nije bila bog zna kakva (daleko iza Engleza, Nemaca i Spanaca).


Potpuno ste u pravu, ali ipak je tamo bioskopske publike iz godine u godinu sve više.
Ljudi (svih uzrasta) imaju naviku da posle podne odu u obližnji bioskop i pogledaju neki film.
Na izlasku ih često čekaju i TV kamere da kažu svoje utiske. Poenta je da se može kad se hoće.
Šta ono beše namena našeg nazovi Javnog Servisa?
simkke simkke 15:16 27.10.2008

Re: nema zamene

mirelarado
To je, delimicno, i zbog toga sto im je opala poseta na stadionima, mada nikad i nije bila bog zna kakva (daleko iza Engleza, Nemaca i Spanaca).Potpuno ste u pravu, ali ipak je tamo bioskopske publike iz godine u godinu sve više.Ljudi (svih uzrasta) imaju naviku da posle podne odu u obližnji bioskop i pogledaju neki film.Na izlasku ih često čekaju i TV kamere da kažu svoje utiske. Poenta je da se može kad se hoće.Šta ono beše namena našeg nazovi Javnog Servisa?


Oni imaju daleko bolju finansijsku situaciju, i "lakse" svakodnevne probleme. Dalje, imaju daleko vecu "filmsku kulturu", i svakako duzu "filmsku i bioskopsku tradiciju", i na kraju, a to je po meni kljucno, imaju stabilnu i relativno kvalitetnu domacu produkciju. Dakle, mislim da je stvar broj jedan dobra domaca produkcija, pa onda dolazi sve ostalo. Uz dobru domacu produkciju, i promotivno snizenje cena karte na neko vreme, uz solidnu kampanju, ni izgled i kvalitet domacih bioskopa ne bi bio previse bitna stvar. Napisah gore da je neke tamo 1995/96, za vreme krize, bila, cini mi se, jednogodisnja akcija "film za tri dinara" u svim nasim bioskopima ( a tada su jos svi bili zivi) i sale su bile pune. Znam to, jer sam gledao tri komada dnevno. Poredjenja radi, tada je privatni gradski prevoz bio ako se ne varam takodje tri dinara. A bioskopi su bili rupcage, ali pune rupcage.
mirelarado mirelarado 15:21 27.10.2008

Re: nema zamene

Dakle, mislim da je stvar broj jedan dobra domaca produkcija, pa onda dolazi sve ostalo. Uz dobru domacu produkciju, i promotivno snizenje cena karte na neko vreme, uz solidnu kampanju, ni izgled i kvalitet domacih bioskopa ne bi bio previse bitna stvar.


Potpisujem.
annmay annmay 01:14 27.10.2008

b.b.

Pozdrav sa Banovog brda!
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 01:15 27.10.2008

Re: b.b.

Pozdrav sa Banovog brda!

Banovo Brdo republika!
da nije vas, ostadoh ja bez moje omiljene umetnosti.
i pozdrav gazdi Rode!
simkke simkke 01:21 27.10.2008

Re: b.b.

Srđan Mitrović
Pozdrav sa Banovog brda!Banovo Brdo republika!da nije vas, ostadoh ja bez moje omiljene umetnosti.i pozdrav gazdi Rode!


Oduvek se znalo, just for the record, da je na Banovom Brdu bioskop No1 "Sumadija"...znam to, jer mi mlados' tamo ostala.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 01:22 27.10.2008

Re: b.b.

mislim da se sad to zove Roda 2
isti gazda...
simkke simkke 01:29 27.10.2008

Re: b.b.

Srđan Mitrović
mislim da se sad to zove Roda 2 isti gazda...


Upamti, kako god da se zove, ne smes ga nikad oslovljavati sa "to" :)))) Ej, bre, godine i godine su tu provedene...
Stvarno, Sumadija je nama sa Ceraka bila najbliza, a bogami i najjeftinija (posto je bila u raspadu), i tu nikakve Rode ne mogu da zauzmu njeno mesto u srcu. Za mene je Roda Sumadija 2...A, cak je bila i renovirana pre par godina. To sto ne znam da je promenila ime, to je zato sto nisam izaso iz kuce 5 godina:)))
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 01:33 27.10.2008

Re: b.b.

izvinjavam se za "to".nije bilo uvredljivo, nego samo da skratim kuckanje
Roda i Roda 2 u dva jedina bioskopa u Beogradu. Za mene.
simkke simkke 01:43 27.10.2008

Re: b.b.

Srđan Mitrović
izvinjavam se za "to".nije bilo uvredljivo, nego samo da skratim kuckanje Roda i Roda 2 u dva jedina bioskopa u Beogradu. Za mene.


Ma da, Balkan ostavljamo NJIMA
rivera rivera 23:03 27.10.2008

Re: b.b.

Za mene je Roda Sumadija 2...

Ne treba preterivati!Banovo brdo trglo se tek u poslednjih desetak godina.Do tada bilo je debela periferija,a Sumadija narodni univerzitet,veoma skromnog izgleda.Za sve islo se svagda u grad ( u centar grada).
simkke simkke 00:11 28.10.2008

Re: b.b.

rivera
Za mene je Roda Sumadija 2...Ne treba preterivati!Banovo brdo trglo se tek u poslednjih desetak godina.Do tada bilo je debela periferija,a Sumadija narodni univerzitet,veoma skromnog izgleda.Za sve islo se svagda u grad ( u centar grada).


Sve to u vezi Sumadije je sentimentalne prirode..Ja kad sam isao tamo, bioskop Roda nije bio ni u petogodisnjem planu.
jack_bauer jack_bauer 01:42 27.10.2008

ajd' da vas vidim sad!

prvi film koji sam odgledao u bioskopu je bio gusari sa zelenog ostrva... hit :)) bioskop - drina, u 29. novembra, preko puta zloglasnog sup-a. tako mi se desilo, pustili me matorci, vodila nas godinu dana starija komsinica.

ah, da... koje godine je to bilo? neke davne :)) posle smo isli pesaka kuci jer smo pare za prevoz potrosili na pljuge, a bila nam frka da se svercujemo, bili smo mali, nista nismo znali :))

secam se da mi je drugi film bio povratak coveka zvani trinita, bad spenser i terens hil. isto u drini. posle sam se malo edukovao :))
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 01:46 27.10.2008

Re: ajd' da vas vidim sad!

mora da je bilo početkom sedamdesetih.
ja sam u tom bioskopu gledao Mister Montenegra i Brilijantin. a bilo je tu još nekih naslova.
koliko se sećam, zanimljiv bioskop i zanimljiv balkon.
sada je tamo kockarnica, a dugo je bio neki buvljak.
simkke simkke 01:47 27.10.2008

Re: ajd' da vas vidim sad!

jack_bauer
prvi film koji sam odgledao u bioskopu je bio gusari sa zelenog ostrva... hit :)) bioskop - drina, u 29. novembra, preko puta zloglasnog sup-a. tako mi se desilo, pustili me matorci, vodila nas godinu dana starija komsinica.ah, da... koje godine je to bilo? neke davne :)) posle smo isli pesaka kuci jer smo pare za prevoz potrosili na pljuge, a bila nam frka da se svercujemo, bili smo mali, nista nismo znali :))secam se da mi je drugi film bio povratak coveka zvani trinita, bad spenser i terens hil. isto u drini. posle sam se malo edukovao :))


Ja sa caletom, Sedmoro Seje Smrt, ne znam uopste kako se zove u originalu, niti ko igra, samo znam da je bio 20.Oktobar u pitanju. Neke 1980. recimo...A onda i Flash Gordon u nekadasnjem Beograd-u
jack_bauer jack_bauer 01:51 27.10.2008

Re: ajd' da vas vidim sad!

mora da je bilo početkom sedamdesetih.

tako otprilike, ali pitanje je bilo dal' se secate prvog filma koji ste videli u bioskopu, i u kom?
jack_bauer jack_bauer 01:53 27.10.2008

Re: ajd' da vas vidim sad!

Ja sa caletom,

sa caletom se ne racuna. mislim, komsinica, drugarica... :))
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 01:54 27.10.2008

Re: ajd' da vas vidim sad!

dal' se secate prvog filma koji ste videli u bioskopu, i u kom?

ovo je već pravo i teško pitanje. zahteva malo razmišljanja.
sećam se Maratonaca u Kozari, Munrejkera u Odeonu...
čini mi se da je bilo nešto još ranije...
znam da sam prve filmove gledao u Kinoteci. samo da se setim kojeg
simkke simkke 01:55 27.10.2008

Re: ajd' da vas vidim sad!

jack_bauer
mislim, komsinica, drugarica... :))


Pa, sa sest godina, komsinice sam vidjao samo na stepenicama, a kasnije nisu htele samnom u Partizan ili Slaviju :))) Pitam se zasto
Unfuckable Unfuckable 08:28 27.10.2008

Re: ajd' da vas vidim sad!

neki Bambi u maloj sali Doma sindikata.
posle toga "Bal vampira" - u Aranđelovcu !!!!
Dr M Dr M 12:05 27.10.2008

Re: ajd' da vas vidim sad!

prvi film koji sam odgledao u bioskopu je bio


Lady Hamilton, u "Jadranu", istovremeno i prvi koji sam, delimicno, prespavao.
Matorci nisu imali gde da ostave svog jedinca...

Sledeci, "Humoreska", posle koje sam pristao da idem u muzicku skolu.
darkonduty darkonduty 01:46 27.10.2008

Usporedbe radi


Evo ja sam naturalizirana Zagrepčanka pa vam moram malo smanjiti optimizam.

I kod nas su prvi multipleksi isčekivani sa velikim nestrpljenjem. Kada su otvoreni, ljudi su u njih hrlili jednako ushićeno kao što valjda idu i u ogromne šminkerske šoping centre peglati izlizane kartice, pa su prvih nekoliko mjeseci gužve bile nepodnošljive.

Priznajem, besprijekorna akustika i proširena platna ostavljaju bez daha. Ali i bez vida ako se ulaznica kupi u nekom od prvih deset redova. Naravno prednost su i veliki udobni stolci i tzv. ljubavna sjedala u sredini. I dovoljno prostora za ispružit noge nije za odbaciti.

No postoji jedna kvaka, odnosno više njih. Sada nakon nekoliko godina, ta kina su poluprazna. Investitori su prisiljeni smišljati kojekakve strategije i smanjivati cijenu ulaznica, davati popuste i paket aranžmane ne bi li privukli publiku koju u najvećoj mjeri sačinjava dječurlija i pubertetlije. Problem nije samo u tome što su ta kina dizajnirana tako da se film pošteno može pogledati jedino ako se izbjegne sjedalo u prvoj polovici dvorane ( onoj do platna) koja najčešće zjapi prazna dok se većina publike tiska u gornjem dijelu, već i u tome što distributeri nameću program koji se mahom sastoji od američke produkcije, kojekakvih akcijskih, sf i inih spektakla pitajboga kojeg po redu nastavka.
A ako netko želi pogledati imalo inteligentniji film van mainstream hollywoodske produkcije, to je već malo teže. Takvi su filmovi zastupljeni u zamjetno manjoj mjeri, u pravilu su na programu kraći period u nekim bijesnim terminima.

I tako nama pasioniranim ljubiteljima kinematografije i neizlječivim ovisnicima o velikom platnu ostaje šačica dobrih starih dvorana koje su uspjele preživjeti tranziciju i privatizaciju, male art dvorane te isčekivanje filmskih festivala i kojekakvih retrospektivnih tjedana. Ili naravno pomoćno sredstvo za smirenje u obliku DVDa!
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 01:50 27.10.2008

Re: Usporedbe radi


darkonduty, puno ti hvala za izveštaj.
bez obzira na pomalo crni ton, voleo bih da u beogradu imamo bar nekoliko pristojnih dvorana.
mislim da su te vaše multiplekse radili isti grci koji su radili ovde kod miškovića.
uoliko mi je problem veoma blizak.

što se dorbih filmova tiče, tu jeuvek stara dobra KINOTEKA
simkke simkke 01:51 27.10.2008

Re: Usporedbe radi

Srđan Mitrović
tu jeuvek stara dobra KINOTEKA


Ih, Kinoteka je zakon, a i Art je znao da izvadi stvar...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 01:57 27.10.2008

Re: Usporedbe radi

simkke simkke 02:00 27.10.2008

i malo "bioskopske" muzike

NNN NNN 02:04 27.10.2008

ponovo ne radi bioskop

Kozara je bila najbolja :(
darkonduty darkonduty 02:04 27.10.2008

Kinoteka

E pa naša je Kinoteka nažalost odavno van funkcije, mislim da sam posljednji put u njoj gledala Lomeći valove '99.
A što se Bg-a tiče, tu se potpuno slažem. Bila sam cijeli prvi mjesec tu i naravno otišla u kino negdje u centru, ne sjećam se više imena, mislim da je pored Doma sindikata.
To je bilo potpuno šokantno iskustvo. Imala sam osjećaj kao da sam upala u neku prostoriju gdje se vrti najgora trash pornografija (iako je meni malo koja van trasha :) ).
Prostor je stvarno izglodao zub vremena.
Držim vam palčeve za bolje kino.

PS - tko nam je kriv kad nismo sami sposobni, pa nam moraju graditi Grci, Rusi, Ameri i nedajbože sutra Mađari. To bi bilo zbilja porazno.
killgore killgore 03:57 27.10.2008

ova, tekucja

Tema je da hocjemo prave bioskope. OK.

Ajmo prvo ovako:
Autor pokazuje tugu za starim biskopima njegovog detinjstva
(...da obidjem sale...sale svog detinjstva...za smradom starim...zhelja da me mine)
koje su, bash kao i sale mog detinjstva, bile uzhasne rupetine, tolike rupetine da je pomenuta sala u Delta Shitty-ju Mont Everest.

Ajde da podsetim...U tom nesretnom 20. Oktobru su bila PLETENA SEDISHTA, a tavanica se krunila sa plafona i padala na glavu. U Zvezdi su bila drvena netapacirana sedishta sa nagibom poda od celih 0.0001% tako da nishta ne vidish chak i ako si 1.75 a ispred tebe sedi neko od 1.80 (shto je otprilike prosek u SFRJ, SRJ, SCG pa chak i u Srbiji). Da ne pominjem bulumentu bakterija, gljivica i ostalih mikroorganizama koje vrebaju ako nedaj bozhe leti spodvijesh gole noge pod sedishte. Pod uslovom da si uspeo da se probijesh kroz brda ljuski i zhvaka do tog narechenog sedishta....

Jedino shto mogu da preporuchim autoru teksta je da se mane nostalgije i bespotrebnog pljuvanja po novim bioskopima per se, a da se usredsredi na chinjenicu da nije problem u bioskopima, nego u djubretu koje se prikazuje u njima.

Al, opet to je globalni problem these days...
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 14:06 27.10.2008

Re: ova, tekucja

Autor pokazuje tugu za starim biskopima njegovog detinjstva

mislim da si ceo tekst pogrešno pročitao.
ne tugujem ja zabioskopima mog detinjstva, nego za BIOSKOPIMA uopšte.
koiliko je beograd tada imao bioskopskih sala, a koliko danas?
ja tugujem jer u beogradu ne postoji mesto gde možeš pogledati film po normalnim, da ne kažem svetskim standardima. šta smo mi gori od drugih?

i da bi prikazivoa neko đubre, moraš bar da imaš GDE da ga prikazuješ.
killgore killgore 15:24 28.10.2008

Re: ova, tekucja

Iskreno, nisam bio po inostranim bioskopima, ali recimo onaj u Delta sitiju izgleda dovoljno svetski. Odlichan je zvuk , sala je dobro nagnuta, chak ima i mesta za noge kolko ocjesh. Ne znam shta vishe treba?

A s'obzirom da smo odrasli po krsh bioskopima, al gledali dobre filmove, nekako mi je to bolje nego da imam ultra-mega-giga bioskope u kojima nema shta da se gleda.
trilogy trilogy 07:47 27.10.2008

preporuka za tekst

i to samo na osnovu zara sa kojim pisete o svemu sto ima veze sa filmovima, iz cega prepoznajem onu pravu ljubav prema sedmoj umjetnosti. Ali, zbog generacijskog jaza najvjerovatnije, tesko mi je da se identifikujem sa ovom temom. Elem, do 18. godine sam zivio u jednom gradu u Bosni, u kome je bioskop bio poznat samo po poker aparatima, a izbor filmova bio dosta losiji od bilo koje lokalne televizije (One su pustale najnovije piratske filmove). Filmove sam zavolio gledajuci ih na najgorim VHS kopijama, sa po dva tri prevoda koji se preklapaju, od kojih je jedan obavezno bio na onom kineskom il kom vec pismu. Sto se kvaliteta slike tice, najcesce se nocne scene nisu nikako razaznavale, film je svakih pet minuta gubio boju na tri minuta i slicno. Medjutim bilo je tog nekog sarma i kod tih najgorih kopija, dovoljno da se potpuno zaljubim u film. Sjecam se u filmu "Hrabro Srce", (by the way, vlasnica videoteke je ponosno isticala da je film dobila prije Pariske premijere i jako mi je zao sto taj podatak nikad nisam uspio da provjerim), one cuvene bitke Skota i Engleza kada krv siklja na sve strane, lete udovi i glave, a rodjak (takodje veliki ljubitelj filma, ali imamo totalno razlicite ukuse) i ja se naprezemo da prepoznamo sta se desava. KAko sam se iznenadio kada sam, koju godinu kasnije film gledao na DVD-u i shvatio ko je tu bitku dobio!!! Kasnije su dosli divx-i kada se kriterijum malo povecao, ne previse. Pravi bioskop sam vidio tek kada sam dosao u bgd, mislim da je takvud tada pocinjao i bio je cudo tehnike za to vrijeme (barem za vecinu koja nije bila u nekom evropskom bioskopu). I ... nije me bas impresionirao, a nije da se nisam trudio.I bio sam u vecini bioskopa, ali ja jednostavno ne vidim razliku u kvalitetu (do duse mozda je samo kinoteka malo drugacijeg smeka od drugih) Nisam navikao da gledam filmove sa toliko ljudi u jednoj prostoriji. Nisam navikao da gledam film, a da ga ne zaustavim i vracam kad ja zelim. Nisam navikao ni da gledam filmove sa nogama na zemlji. Nisam navikao da gledam filmove u vrijeme kada to neko drugi odredi. I sada sa TPB, Warezeom i ostalima, kada je izbor filmova za download skoro nepregledan, vrlo vrlo malo je stvari koje me vuku u bioskop. Mislim da nisam bas usamljen u ovom razmisljanju gledajuci moju generaciju. Neko rece da ne znam sta propustam, posto sam propustio sav taj dozivljaj filma u bioskopu. Cini mi se da nije u pravu, jer misli da propustam mnogo samo zbog toga sto njemu licno gledanje filma u bioskopu ima veliki znacaj i gust. Mene, bas zbog mog odnosa sa filmom koji je ovakav kakvim sam ga opisao, bioskop u tom smislu ne znaci nista. Ali shvatam kako je vama tesko zbog objektivno losih uslova u bioskopima, i mogao bih da to uporedim sa nekim ogranicenjima u downloadovanju najnovijih, i onih klasicnih filmova sa neta. E to bi za mene bila muka.
Ipak, ne mogu da ne primjetim jos jednu stvar. Danas nisam siguran da su bioskopi losiji od onih sezdesetih i pedesetih. A upravo tada je bioskop bio mitsko mjesto velike vecine mladih koji su se napajali idejama iz tih pokretnih treperavih slika. I nista im nije smetalo. Niti su sjedista bila udobna kao ova danas, niti je neka tehnologija prikazivanja bila kvalitetna kao danas ,niti su imali takav izbor filmova (mislim na kolicinu) kao danas, niti je bilo "wall to wall" platna, Dolby Digital Ex i DTS, i 3D tehnologiju. (sta god da je to). I eto danas bioskop umire jer su se u stvari teznje gledalaca pomjerile vise ka konformizmu u tih sat i po - dva, nego za onim sto nam tvorci filma zele saopstiti. Danas jednostavno, sam film nije dovoljan za bioskopskog gledoca, a industrija koja je to shvatila, Americka, bas na osnovu svega osim filma sto nudi, zaradjuje ogromne svote novca.
P.S. Bioskop u mom gradu je poslije nekadasnjih poker aparata danas ponosni domacin jednog hevi metal pank rok kluba sa zivom svirkom svakog vikenda u vrijeme projekcija. Kazu da se ne cuje bas mnogo, ali nisam provjeravao.
P.P.S. Je l zna neko koji su najgledaniji filmovi u srpskim bioskopima svih vremena ili tako nesto?
dolybell92 dolybell92 08:21 27.10.2008

Bioskop

Moj najlepši bioskop u Beogradu je bio Letnja pozornica u Točideru.
Super, sediš napolju, i uživaš u filmu, čist vazduh, fenomenalno,
k'o na moru gde ima takvih letnjih bioskopa.
Poslednji film koji sam tamo videla je bio "Šaputanje na jastuku" ...
pa sad vi vidite kad je to bilo... a bilo je najbolje mesto .. nema okolne buke,
baš lepo... A pre bioskopa se mogla u restoranu, isto otvorena bašta,
piti kafa ili šta god, a može i posle filma... bio je pravi park za filmove...
ivana23 ivana23 10:00 27.10.2008

Re: Bioskop

Šaputanje na jastuku


Niš-tavilo Niš-tavilo 09:53 27.10.2008

Sta mi da kazemo?

Mi (valjda nas ima oko 200-250 hiljada) u Nišu nemamo bioskop. A znam mnogo ljudi koji bi pre platili da gledaju film u dobrom bioskopu nego ga skidali sa neta i gledali kod kuce. Ja već tri meseca, možda i više čekam da se pojavi HD kopija Dark Knighta, za to vreme bih 5 puta otišao u bioskop, ali šta mi to vredi kad je i ono malo bioskopa što je nekad radilo u Nišu na nivou Telesync kopije u najboljem slučaju.
Inner Party Inner Party 11:32 27.10.2008

Posto...

... dolazim iz mesta u kojem vec 18 godina ne radi bioskop, ovaj tekst mi izgleda kao jadikovka nezahvalnog coveka.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana