Hipokrat se prevrce u grobu

malasneki RSS / 28.10.2008. u 21:58


"Istraživanja pokazuju da, iako je skoro trećina ispitanika zadovoljna svojim zdravstvenim stanjem, isti procenat njih je lično doživeo ili video da se osobi sa invaliditetom ne pruža zdravstvena pomoć na način na koji se to inače radi. "

Ovo je samo deo teksta koji mozete procitati kao vest ovde na sajtu o sprovedenom istrazivanju o polozaju osoba sa invaliditetom. Meni je ovaj deo bio najinteresantniji jer je upravo ono o cemu sam htela da pisem ovih dana.

Osteogenesis imperfecta (ostéon - grč. kost i génesis - grč. postanak, imperfectus lat.-nesavršen) ili bolest krhkih kostiju je klinički, biohemijski i genetski heterogena bolest vezivnog tkiva, uslovljena abnormalnošću u sintezi kolagena. Posledica su krhke kosti sa čestim frakturama i progresivnim deformitetima kostiju.

U većini slučajeva Osteogenesis imperfecta (OI) uzrokuje nedostatak gena koji kodiraju kolagen I, tj. COL1A1 na hromozomu 17 ili COL1A2 na hromozomu 7. Taj nedostatak uzrokuje smanjeno ili nekvalitetno stvaranje kolagena. OI je retka bolest. Njena učestalost procenjuje se na 1 : 15 000. 

Ne očekuje se da će uzroci OI biti odstranjeni u bliskoj budućnosti. Pažljiva terapija može ublažiti tok bolesti, ali za sada ne može dovesti do potpunog izlečenja. Lečenje ima za cilj smanjenje posledica i sprečavanje komplikacija . To često zahteva timski pristup u lečenju koji obuhvata : ortopedsko lečenje preloma, poboljšanje sluha, intervencije oko zuba, fizioterapiju, psihoteraoiju, genetsko savetovanje i DNK testiranje, socijalno savetovanje, ergoterapiju sa savetima o štakama i invalidskim kolicima i drugoj opremi i savete o ishrani. Nedavno se započelo s upotrebom nekoliko tipova bisfosfonata u lečenju OI što je pokazalo vrlo povoljno dejstvo.
Najvažniji zadaci i izazovi uključuju razvoj strategija za prevenciju preloma i zaštitu koštanog sistema, sastavljanje individualnih programa vežbi s ciljem da se navika telesne aktivnosti i vežbe zadrži tokom celog života, suzbijanje pojačanog motiliteta, naročito ruku, razvoj individualnih ortoza za decu s deformacijama stopala. Neophodno je održavanje telesne aktivnosti, jer je zapaženo da se, ukoliko je postignuto i održano uspravno držanje i hodanje, dostiže ne samo veća samostalnost telesnih nego i socijalnih dostignuća. Ishrana mora biti uravnotežena i bogata kalcijumom. Lečenje nagluvosti moguće je konzervativnim postupcima ili operacijom. Kod otežane slušne komunikacije preporučuje se slušni aparat.

Pre neki dan mi prica devojka koja ima dijagnozu Osteogenesis Imperfecta, a od toga i ja "bolujem" te sam za svaku pricu o tome veoma zainteresovana, kako je posle 20 godina, u jednoj godini imala dva slucaja preloma kostiju, i kako je stoga bila prinudjena da se obrati lekarima.

Jednom je lekar poslao kuci sa napuknutim kukom, uz objasnjenje da nema ni on pojma sta treba da radi jer za operaciju nije (nisam znala da je operacija jedini metod lecenja),  pa vec mesecima ima bolove i ne moze normalno da funkcionise. Drugi put kada je iscasila lakat, i ruka joj se skroz izokrenula, na njenu molbu da joj nameste ruku jer ne moze ni da je koristi, lekar joj je sarkasticno odgovorio "A cime se ti to bavis pa ti trebaju ruke?"...

Recite vi meni sada, kako osoba koja ima neku vrstu hendikepa, i koja jedino lekaru moze da se obrati za onaj zdravstveni deo "problema", moze da veruje bilo kome, kad ni pojedinci koji bi trebali prvi da imaju razumevanja i znanja, reaguju kao neandertalci? Dakle, pojedini lekari najgrublje krse Hipokratovu zakletvu, diskriminisu i ponizavaju...

I jos jednom: "Rumenka, obrati paznju na ponasanje!"



Komentari (52)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 22:12 28.10.2008

Ovo je brutalno:(((

Oba primera su užasna.
Meni draga osoba od četvrte godine je patila od osteomijelita u dve kosti - butnoj i nadlaktici - i lomila se na sankama, u sobi, ponekad je torzija mišića lomila kost... I tada, a to je vreme od 1963. pa do 73. kad je u svetu bilo zabeleženo samo 75 slučajeva takve bolesti - svetski stručnjaci su njegovoj majci preporučivali da ga drži u kavezu.
Hipokrat odavno ne leži mirno. Na žalost.:(
gil-gelad gil-gelad 22:16 28.10.2008

Re: Ovo je brutalno:(((

margos
Hipokrat odavno ne leži mirno. Na žalost.:(


+ 100 )))))
malasneki malasneki 22:36 28.10.2008

Re: Ovo je brutalno:(((

I sad se primenjuju metode "kavez" kao sto se otkrilo pre godinu dana cini mi se...samo za neke druge "slucajeve"...
miniko63 miniko63 13:14 29.10.2008

Re: Ovo je brutalno:(((

Na žalost česta pojava u praksi lekara! Ne treba ćutati dobar primer je Peticija za bolja porodilišta kao posledica bloga B92. Mislim da je to način za rešavanje problema.
drug.clan drug.clan 22:24 28.10.2008

hipokrat

hipokratova zakletva je nazalost postala samo tradicija i povod za krkanje i slicne praznicne stvari a nasi lekari (kao i dobar deo svetskih) je postao jedan od najnemoralnijih grupa ljudi i nalaze se na drugom mestu odmah posle politicara.

Mogu samo da zamislim kako izgleda moral lekara politicara a takvih nazalost imamo dosta>
malasneki malasneki 22:48 28.10.2008

Re: hipokrat

evo uveli nasim lekarima i licence. samo se pitam po kom kriterijumu im se dodeljuju?

Re: hipokrat

drug.clan
hipokratova zakletva je nazalost postala samo tradicija i povod za krkanje i slicne praznicne stvari a nasi lekari (kao i dobar deo svetskih) je postao jedan od najnemoralnijih grupa ljudi i nalaze se na drugom mestu odmah posle politicara.Mogu samo da zamislim kako izgleda moral lekara politicara a takvih nazalost imamo dosta>

Druze Clane,
Rado bih pogledala taj izvestaj o lekarima kao najnemoralnijim ljudima odmah posle politicara. Ja sam lekar, pa cisto da znam kakva sam.
Molim vas najlepse da pausalno ne generalizujete. Situacija u srpskom zdravstvu je losa i treba ciniti sve (videti Krugolinin blog) da se ona popravi, ali je samo manifestacija celokupne situacije u srpskom drustvu.
drug.clan drug.clan 17:33 29.10.2008

Re: hipokrat

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
drug.clan
hipokratova zakletva je nazalost postala samo tradicija i povod za krkanje i slicne praznicne stvari a nasi lekari (kao i dobar deo svetskih) je postao jedan od najnemoralnijih grupa ljudi i nalaze se na drugom mestu odmah posle politicara.Mogu samo da zamislim kako izgleda moral lekara politicara a takvih nazalost imamo dosta>

Druze Clane,
Rado bih pogledala taj izvestaj o lekarima kao najnemoralnijim ljudima odmah posle politicara. Ja sam lekar, pa cisto da znam kakva sam.
Molim vas najlepse da pausalno ne generalizujete. Situacija u srpskom zdravstvu je losa i treba ciniti sve (videti Krugolinin blog) da se ona popravi, ali je samo manifestacija celokupne situacije u srpskom drustvu.



Ni jedan covek od svih koje poznajem (a poznajem dosta njih) nije bio odbijen od ni jednog lekara kada su im dali mito. Pored ovoga znam ne mali broj ljudi kojima su lekari trazili pare. Mozda ste vi i jos nekolicina vas posteni ali to ne menja cinjenicu da su lekari na samom dnu moralne lestvice Srbije (posle politicara a pre akademika i profesora univerziteta i svestenika) i ne moramo da se lazemo jer svako ko je imao bilo kakvog ozbiljnijeg posla sa lekarima to zna. Moram da kazem da su od svih lekara lekari opste prakse najmanje korumpirani ali mislim da je to zbog situacije u kojoj ne mogu da traze mnogo. Situacija u srpskom zdravstvu jeste losa ali pre svega zahvaljujuci lekarima. Nije se Krugolina ni jednom zalila na tvrd krevet, nedostatak opreme isl vec iskljucivo na lekare (i sestre), njihove odluke, postupke i protokole koje su oni doneli.
Healer Healer 09:31 30.10.2008

Re: hipokrat

drug.clan

Ni jedan covek od svih koje poznajem (a poznajem dosta njih) nije bio odbijen od ni jednog lekara kada su im dali mito. Pored ovoga znam ne mali broj ljudi kojima su lekari trazili pare. Mozda ste vi i jos nekolicina vas posteni ali to ne menja cinjenicu da su lekari na samom dnu moralne lestvice Srbije (posle politicara a pre akademika i profesora univerziteta i svestenika) i ne moramo da se lazemo jer svako ko je imao bilo kakvog ozbiljnijeg posla sa lekarima to zna. Moram da kazem da su od svih lekara lekari opste prakse najmanje korumpirani ali mislim da je to zbog situacije u kojoj ne mogu da traze mnogo. Situacija u srpskom zdravstvu jeste losa ali pre svega zahvaljujuci lekarima. Nije se Krugolina ni jednom zalila na tvrd krevet, nedostatak opreme isl vec iskljucivo na lekare (i sestre), njihove odluke, postupke i protokole koje su oni doneli.

Ok.
Hajde sad da 'izlistamo' imena i prezimena,
kako tih lekara - zbog kojih i svi drugi leže na tom 'dnu moralne lestvice',
tako i tih 'ljudi' koji imadoše 'ozbiljnijeg posla' sa njima;
a da bi zaštitili buduće pacijente, kao i 'nekolicinu možda poštenih' lekara od paušalnosti i generalizacije.

Jer, ako ovako nastavimo u 'pljuc, pljuc' maniru, plašim se da će uskoro sva ljudskost, stručnost i kvalitet medicinski edukovanog kadra u Srbiji biti potpuno obesmišljena, a to ne sme biti poruka bloga.
Biljana Beba Knežević Biljana Beba Knežević 22:24 28.10.2008

Strasno

je sve to. Nadam se da ce se nesto promeniti. Ne govorim ovo u prazno. Sto vise ovakvih tekstova, valjda ce nas neko cuti? Ljudi sa invaliditetima, deca, trudnice.... Hipokratova zakletva odavno vise nema tezinu, ne za one za koje bi trebala da ima.
malasneki malasneki 22:53 28.10.2008

Re: Strasno

i ja se iskreno nadam da cemo mrvu po mrvu napred, samo kad ce vise i ta pogaca...
gil-gelad gil-gelad 22:24 28.10.2008

...

mogu vam reci,da mi se ovaj clanak svidja MNOGO-MNOGO vishe,nego onaj prethodni.hvala za dosta objektivno,i ne toliko kriticno izjashnjenje vasheg stava)
malasneki malasneki 22:58 28.10.2008

Re: ...

hvala :)
mada, ja se trudim da mi kritika uvek bude konstruktivna, a mislim da nam je takve kritike uvek potrebno
margos margos 16:39 29.10.2008

Re: ...

ja se trudim da mi kritika uvek bude konstruktivna, a mislim da nam je takve kritike uvek potrebno

ma iz navedenog oni u opste ne obavljaju ni ono za sta su tu postavljeni, njihovi licni stavovi su samo kap vise u i onako prepunoj casi...

a radoznalost je misaona imenica za rutinu kojom veoma dobro vladaju...

skrenula sam joj paznju da je to diskriminacija i da se treba oglasiti, pa nek ona vidi sta ce...

nadam se da ce im proraditi onaj crv za znatizelju i udubljivanje u temu :)

Na žalost, i tvoje udubljivanje u temu izostaje.
Vidim da na svaki konstruktivan predlog imaš lakonski odgovor sa tri tačke, smeškom ili namigivanjem.

Ako na svom blogu imaš lekare koji su se našli pozvanima da nešto ozbiljno predlože i komentarišu, zašto ne iskoristiš priliku za konstruktivan dijalog? Ja sad očekujem njihove tekstove u kojima će nas informisati o 'pljuvanju po lekarima' i situacijama u kojima su oni uradili i više nego što se od njih očekivalo i više nego za šta su oni plaćeni. Pa onda na dva fronta da pljujemo malo po jednima, pa malo po drugima. Pljuc lekari. pljuc pacijenti. A sve vreme pljujemo po sebi ili nekom svom.
sto se tice cekanja u redu, dao Bog lekare u siroj familiji :)))))))

Healer Healer 19:58 29.10.2008

Re: ...

margos


Sve i jedna na mestu.
malasneki malasneki 20:43 29.10.2008

Re: ...

margos
ja se trudim da mi kritika uvek bude konstruktivna, a mislim da nam je takve kritike uvek potrebno

ma iz navedenog oni u opste ne obavljaju ni ono za sta su tu postavljeni, njihovi licni stavovi su samo kap vise u i onako prepunoj casi...

a radoznalost je misaona imenica za rutinu kojom veoma dobro vladaju...

skrenula sam joj paznju da je to diskriminacija i da se treba oglasiti, pa nek ona vidi sta ce...

nadam se da ce im proraditi onaj crv za znatizelju i udubljivanje u temu :)

Na žalost, i tvoje udubljivanje u temu izostaje.
Vidim da na svaki konstruktivan predlog imaš lakonski odgovor sa tri tačke, smeškom ili namigivanjem.

Ako na svom blogu imaš lekare koji su se našli pozvanima da nešto ozbiljno predlože i komentarišu, zašto ne iskoristiš priliku za konstruktivan dijalog? Ja sad očekujem njihove tekstove u kojima će nas informisati o 'pljuvanju po lekarima' i situacijama u kojima su oni uradili i više nego što se od njih očekivalo i više nego za šta su oni plaćeni. Pa onda na dva fronta da pljujemo malo po jednima, pa malo po drugima. Pljuc lekari. pljuc pacijenti. A sve vreme pljujemo po sebi ili nekom svom.
sto se tice cekanja u redu, dao Bog lekare u siroj familiji :)))))))



margos, recimo da ja sve u zivotu nosim sa osmehom na licu, pokusavam da sagledam sa vedrije strane itd... zar je to zlocin?
margos margos 21:19 29.10.2008

Re: ...

margos, recimo da ja sve u zivotu nosim sa osmehom na licu, pokusavam da sagledam sa vedrije strane itd... zar je to zlocin?

Ako si ti videla optužbe za zločin u mojoj nameri da ovo piskaranje dobije nekakav konkretan smisao i pozitivan rezultat u stvarnosti, onda sam verovatno ja bila nejasna. Verovatno zato što se i ja nisam smejala. Pokušaću sledeći put tvoje tekstove da čitam vedrije.... je*eš prelom.... je*eš dijagnozu.... je*eš lekare...hahaha....
Izvini što sam bila nejasna.
malasneki malasneki 21:29 29.10.2008

Re: ...

margos
margos, recimo da ja sve u zivotu nosim sa osmehom na licu, pokusavam da sagledam sa vedrije strane itd... zar je to zlocin?

Ako si ti videla optužbe za zločin u mojoj nameri da ovo piskaranje dobije nekakav konkretan smisao i pozitivan rezultat u stvarnosti, onda sam verovatno ja bila nejasna. Verovatno zato što se i ja nisam smejala. Pokušaću sledeći put tvoje tekstove da čitam vedrije.... je*eš prelom.... je*eš dijagnozu.... je*eš lekare...hahaha....
Izvini što sam bila nejasna.


Ja ovo nisam pisala sa pretenzijom da dobije neko otelotvorenje u stvarnosti. Pisala sam samo ponukana vescu koju procitah i pricom moje poznanice. Usput sam htela malo da priblizim tu retku dijagnozu ljudima. U vezi osmeha si me ocigledno pogresno razumela, ali "smajlije" obicno i stavljam da bi nadopunila pisanu rec nekim izrazom, jer ziva i pisana rec su razlicite i ostavljaju razlicite efekte. Sorry ako nekog time uvredih.
sebena sebena 22:27 28.10.2008

Rumenka se zablesavila 2

Nema drustvene oblasti koju nisu pogodile lose godine iza nas...Ne ponovile se. Tako je i zdravstvo dozivelo "sunovrat", iz koga se sada, postepeno izvlaci. Secate li se onih nestasica svega: lekova, sanitetskog materijala,itd. A tek kakve su plate bile najstrucnijem kadru...sramno niske. E tu se negde izgubila i Hipokratova zakletva.. Izgubila se i ljubazna rec...Nije da branim nekorektne ljude . Nekorektnost se ne da braniti. Naprotiv, to mora da se promeni. Ovde na blogu imamo pozitivan primer koleginice blogerke Krugoline, koja je spremila peticiju ministru zdravlja ( doduse vezano za porodilista), ali izmedju stalog, zalaze se za promene u ponasanju medicinskog osoblja.
Iskreno se nadam da ce se stvari menjati na bolje u vremenu pred nama. Svakako bih zelela da se Rumenka pribere i urazumi.Ali, ne moze ona to sama , treba je stalno podsecati i podsticati, a tu je i ova tvoja inicijativa dobrodosla.
Preporika.
malasneki malasneki 23:07 28.10.2008

Re: Rumenka se zablesavila 2

Mislim da za ovu Rumenku tesko sta skoro da ce da se promeni...
sebena sebena 00:32 29.10.2008

Re: Rumenka se zablesavila 2

malasneki
Mislim da za ovu Rumenku tesko sta skoro da ce da se promeni...

Ovo zvuci pesimisticno. Mozda je sporo, mozda smo nestrpljivi, ali ja verujem da napredujemo.Drustvene promene su uvek spore, vazno je u kom pravcu se krecemo.A mozda je gledam stvari kroz ruzicaste naocare ,jer mi je tako lakse.
Pod predpostavkom da se nase drustvo, nasa Rumenka, preko noci promeni i postane jedno zrelo gradjansko drustvo, opet bi pojava nesavesnih profesionalaca opstala ( los vaspitac u obdanistu, los nastavnik, los sudija, los lekar). Idioti su neunistivi, bitno je da ih ima sto manje.
queeria92 queeria92 22:56 28.10.2008

Odgovor

Recite vi meni sada, kako osoba koja ima neku vrstu hendikepa, i koja jedino lekaru moze da se obrati za onaj zdravstveni deo "problema", moze da veruje bilo kome, kad ni pojedinci koji bi trebali prvi da imaju razumevanja i znanja, reaguju kao neandertalci?


Ja nemam pametan odgovor, ali imam glup.

Sa neandertalcima treba neandertalski.
Zamoliti nekog krupnije rođaka ili prijatelja da propusti čika doktora kroz šake.
malasneki malasneki 23:02 28.10.2008

Re: Odgovor

Pedjolino, pa i nije tako glup odgovor :))))))


Ili da probas da ga prevaspitas ako je neki fancy dasa
Brooklyn Brooklyn 00:12 29.10.2008

Re: Odgovor

Sa neandertalcima treba neandertalski.
Zamoliti nekog krupnije rođaka ili prijatelja da propusti čika doktora kroz šake.

e, steta sto je mali minjola od veceras u corki, inace bi mogo da ga subkontraktujes, proveren kadar.
loader loader 23:01 28.10.2008

... a ispod belog mantila..!

Već smo apsolvirali da je naše društvo poprilično zaostalo za nekim dostignućima onog naprednijeg dela sveta, sa kojim bismo rado da se poredimo. Drugo, lekari se regrutuju iz postojeće kulturološko-sociološko-tradicionalističko-prostonarodnog miljea, pa neki od njih, uprkos višegodišnjem procesu medicinskog obrazovanja (ono podrazumeva i etiku), pokazuju da nisu baš puno uznapredovali u odnosu na neke nazadne i u opštem, humanističkom smislu veoma negativne navike. Jedna od tih karakteristika je i nedovoljna osetljivost za tuđe patnje.
malasneki malasneki 23:04 28.10.2008

Re: ... a ispod belog mantila..!

ma iz navedenog oni u opste ne obavljaju ni ono za sta su tu postavljeni, njihovi licni stavovi su samo kap vise u i onako prepunoj casi...
loader loader 23:09 28.10.2008

Re: ... a ispod belog mantila..!

malasneki
ma iz navedenog oni u opste ne obavljaju ni ono za sta su tu postavljeni, njihovi licni stavovi su samo kap vise u i onako prepunoj casi...

Ma... ok ... samo se treba paziti da ne uletimo u generalizaciju... tj. da makar približno odredimo meru u kojoj se ovako ružne, negativne pojave dešavaju. Znate... lekari su strašno sujetni. Ako osete da ih na neki način prozivamo sve na gomilu, biće dugog čekanja pred ordinacijom ako nam ne daj bože (k)od njih nešto zatreba :))
malasneki malasneki 23:14 28.10.2008

Re: ... a ispod belog mantila..!

ja rekoh POJEDINCI a inace su prema meni u petak noc u Urgentnom centru (srecom nisam se ozbiljnije povredila) bili jako ljubazni.
sto se tice cekanja u redu, dao Bog lekare u siroj familiji :)))))))
loader loader 23:29 28.10.2008

Re: ... a ispod belog mantila..!

malasneki
ja rekoh POJEDINCI a inace su prema meni u petak noc u Urgentnom centru (srecom nisam se ozbiljnije povredila) bili jako ljubazni.sto se tice cekanja u redu, dao Bog lekare u siroj familiji :)))))))

Ne videh reč "pojedinci". Izvinjavam se. Inače, to što imate rodbinu među belomantilašima lišava vas golemog potencijalnog stresa na putu između šaltera, čekaonice i ordinacije. Recimo, uđete kod dr-a, a on sav mrzovoljan pogleda u vas kao da ste vi nešto krivi zbog svoje boljke, pa zbog te krivice treba da se već od prvog trena postavite upravo tako, kao krivac, snishodljivo, puni razumevanja za umor čoveka naspram vas, nalakćenog nad vašim zdravstvenim kartonom koji rasklopljen leži na stolu.. :))

Šalim se, naravno. Verujem da je većina ljudi u belom dovoljno časna i da u skladu s tim obavlja svoj posao. Mada, zabrinjavaju glasine o Neophodnim kovertama..!
thug_b thug_b 00:21 29.10.2008

potpuno...

... me zadivljuju ljudi kojima rodjeni posao (svejedno da li si bas takav zeleo ili ga radis silom prilika) nije zanimljiv, nije nesto sto zelis da razumes, kad ga vec radis.
mislim, hipokratova zakletva je odavno formalnost, uzroke diskriminisanja i ponizavanja smo, u drzavi sa famoznim decenijskim drustvenim okolnostima i neprimenjenim i nepostojecim pravilnicima... apsolvirali.
ali kako odlucis da se bavis jednom tako zahtevnom profesijom a da pri tom nemas ni trunku profesionalne, hladne, formalne, logicke, radoznalosti da ispitas, resis, da se prosto pozabavis nekim retkim i neobicnim slucajem?
'ajde i da razumem da je, recimo, lekaru opste prakse dosadno da leci kijavicu...
ali kad ulozis toliko energije da postanes lekar, specijalista, hirurg i onda pred sobom imas osobu sa prelomom/iscasenjem na telu koje je sve samo ne obicno, 'ajde da razumem da te ne brine sto tako nesto nekom moze ugroziti zivot, ali da te ni na trenutak ne zanima sama neobicnost situacije - to zaista prevazilazi moju moc rezonovanja.
palo mi je napamet samo da je taj som tu devojku poslao kuci bojeci se preuzimanja nekakvog profesionalnog rizika. ali ako poslati je kuci sa napuklim kukom (ej!!!) nije profesionalni rizik, onda ni "cekaj bas da prelistam neki materijal na tu temu, da pitam onako nekog kolegu, da vidim sta bi tu moglo da se uradi... kad stignem..." ne moze biti rizik ni u ludilu (ludilu dostojnom najgorih praksi bolnica u srbiji).

jbt, ako se plasis da radis jedan takav posao (a radis ga!) ili prosto nemas nikakav osecaj odgovornosti, ako vec nemas srce, a kako nista (osim mozda flasice viskija i bombonjere) ne moze da ti zagolica mozdane celije, izgleda nemas ni mozak, sta si ti onda ustvari?
malasneki malasneki 13:17 29.10.2008

Re: potpuno...

Mislim da u Srbiji ne postoji ni jedan lekar koji se bavi ovom dijagnozom, a pomenuti medikamenti kod nas ni ne postoje, ili ih bar niko ne prepisuje. a radoznalost je misaona imenica za rutinu kojom veoma dobro vladaju...
dali76 dali76 00:21 29.10.2008

javno:hvaliti dobre kuditi lose


Slazem se da je generalizacija jako opasna I indirektno steti bilo kakvom napretku.
Kao sto treba jasno pohvaliti one koji rade svoj posao isto tako jasno treba izdvojiti I bezkompromisno kritikovati sve one koji ocigledno nisu dorasli svom pozivu.
Ja mislim da situacije kao sto je ta s doktorom koji govori doticnoj djevojci “pa koji ti posao radis pa ti trebaju ruke jesu ogledalo neobrazovanja. Mogu oni imati sest fakulteta ali jedno je biti informiran (imati znanje) a druga stvar je biti obrazovan (znati ga koristiti).
Imena doktora I takve situacije treba objavljivati .
Pisati ministarstvu… pisati clanke kao ovaj.
Javno hvaliti one sto rade svoj posao I javno objavljivati postupke onih koji ne rade svoj posao.
Namjerno spominjem I one koji rade svoj posao jer svi oni koji su citali moje tekstove (zadnja dva) znaju da ja ovdje pisem I ,sem ostalog,zbog lekara koji jesu radili svoj posao.
dali76 dali76 00:35 29.10.2008

dno dna

Izrekao sam u mom proslom komentaru kako su mi neki lekari zivot spasili.
Ne mogu izdrzati da ne kazem I ovo :
Tetka je danima zvala Banjalucku bolnicu gde sam lezao u komi
borila se da me dovezu u bgd.
Jedna osoba iz bolnice je rekla mi nemamo gospodjo njegove dokumente ..
Kako da I uopste znamo da je on Srbin?!!
Ovo je odista bilo dno dna….
Healer Healer 00:36 29.10.2008

Biti fer i korektan

Pre neki dan mi prica devojka koja ima dijagnozu...

Pa imenuj te 'pojedince' ili od te iste prijateljice traži medicinsku dokumentaciju na kojoj se jasno vidi potpis i faksimil 'pojedinca'. Šta je tu problem?

Evo, na blogu čitava akcija prozivke 'pojedinaca' što da bi se zaštitili pacijenti te i lekari koji svoju profesiju obavljaju na najhumaniji mogući način.

Hajde argumentima da krenemo konačno da se bavimo.

dali76 dali76 03:20 29.10.2008

Re: Biti fer i korektan

malo je reci ali reci cu : totalno se slazem !!
argumenti su glavno oruzje javnog mijenja koje stvara pritisak javnosti.
malasneki malasneki 13:22 29.10.2008

Re: Biti fer i korektan

Healer
Pre neki dan mi prica devojka koja ima dijagnozu...Pa imenuj te 'pojedince' ili od te iste prijateljice traži medicinsku dokumentaciju na kojoj se jasno vidi potpis i faksimil 'pojedinca'. Šta je tu problem?Evo, na blogu čitava akcija prozivke 'pojedinaca' što da bi se zaštitili pacijenti te i lekari koji svoju profesiju obavljaju na najhumaniji mogući način.Hajde argumentima da krenemo konačno da se bavimo.


ne znam ko su "pojedinci" ali znam da su zaposleni na ortopediji "banjica" a ako ona ne zeli iznositi u javnost imena, ko sam ja da radim to u njeno ime? skrenula sam joj paznju da je to diskriminacija i da se treba oglasiti, pa nek ona vidi sta ce...
Healer Healer 19:49 29.10.2008

Re: Biti fer i korektan

malasneki

ne znam ko su "pojedinci" ali znam da su zaposleni na ortopediji "banjica" a ako ona ne zeli iznositi u javnost imena, ko sam ja da radim to u njeno ime? skrenula sam joj paznju da je to diskriminacija i da se treba oglasiti, pa nek ona vidi sta ce...

Ma nemoj mi reći...
A ti si se zato zdušno potrudila da u tu priču poveruješ i javno je ispričaš po sistemu:

"Jaaaoj jeste, sve je to baš tako, majke mi, rekla mi jedna devojka..."

Pa ko si ti da TO radiš?! Napamet prozivaš Banjicu? Gde je tu odgovornost?!
Mnogo je smislenije onda napisati npr. sledeće:

"Jedna devojka mi se požalila na problem sa lekarom koji je pregledao, ali kako mi ništa više o njemu nije rekla, niti mi je dala dozvolu da navedem njeno ime i prezime i time potkrepim priču, ja nažalost nemam prava da bilo šta u njeno ime kažem više od ovoga."

pa nek ona vidi sta ce...

Baš lepo.
Toliko o odgovornosti i o tome koliko je i tebi, i udruženju koje je iza tebe, uopšte i stalo da zaštitite sebe - pacijente - a kamo li ogroman broj lekara koji svoju profesiju obavljaju stručno i dostojanstveno.

sto se tice cekanja u redu, dao Bog lekare u siroj familiji :)))))))

Pljuc, pljuc...
Svaka ti čast!
malasneki malasneki 20:39 29.10.2008

Re: Biti fer i korektan

Healer
malasneki

ne znam ko su "pojedinci" ali znam da su zaposleni na ortopediji "banjica" a ako ona ne zeli iznositi u javnost imena, ko sam ja da radim to u njeno ime? skrenula sam joj paznju da je to diskriminacija i da se treba oglasiti, pa nek ona vidi sta ce...

Ma nemoj mi reći...
A ti si se zato zdušno potrudila da u tu priču poveruješ i javno je ispričaš po sistemu: "Jaaaoj jeste, sve je to baš tako, majke mi, rekla mi jedna devojka..."

Pa ko si ti da TO radiš?! Napamet prozivaš Banjicu? Gde je tu odgovornost?!
Mnogo je smislenije onda napisati npr. sledeće:

"Jedna devojka mi se požalila na problem sa lekarom koji je pregledao, ali kako mi ništa više o njemu nije rekla, niti mi je dala dozvolu da navedem njeno ime i prezime i time potkrepim priču, ja nažalost nemam prava da bilo šta u njeno ime kažem više od ovoga."

pa nek ona vidi sta ce...

Baš lepo.
Toliko o odgovornosti i o tome koliko je i tebi, i udruženju koje je iza tebe, uopšte i stalo da zaštitite sebe - pacijente - a kamo li ogroman broj lekara koji svoju profesiju obavljaju stručno i dostojanstveno.

sto se tice cekanja u redu, dao Bog lekare u siroj familiji :)))))))

Pljuc, pljuc...
Svaka ti čast!


Izvini Healer, jesi li ti mozda lekar? Ako jesi, predpostavljam da si castan cim ovako reagujes, ali ne razumem zasto negiras sve ono sto ja pricam?
Healer Healer 20:56 29.10.2008

Re: Biti fer i korektan

malasneki

Izvini Healer, jesi li ti mozda lekar? Ako jesi, predpostavljam da si castan cim ovako reagujes, ali ne razumem zasto negiras sve ono sto ja pricam?

Izvini 'malasneki' šta ja to negiram?
Ja samo podvlačim, i tvojim citatima, ukazujem na neodgovoran način iznošenja olakih optužbi.
Ovaj blog je tvoja lična karta, i na tebi je da budeš časna a ja mogu kako 'oću.
malasneki malasneki 21:06 29.10.2008

Re: Biti fer i korektan

Healer ja nisam nikog optuzila, iznela sam vrlo oprezno necije navode i ogradila se da su to neciji navodi. Ja sam apsolutno cista pred samom sobom, samo mi toliki tvoj (neopravdani) bes nije jasan, jer iskreno receno, imam utisak da si se negde nasao prozvanim, a stvarno ne vidim potrebu za tim.
Healer Healer 21:46 29.10.2008

Re: Biti fer i korektan

Uopšte nisi oprezno navela nečije reči budući da iza njih slede tvoja pitanja:

Recite vi meni sada, kako osoba koja ima neku vrstu hendikepa, i koja jedino lekaru moze da se obrati za onaj zdravstveni deo "problema", moze da veruje bilo kome, kad ni pojedinci koji bi trebali prvi da imaju razumevanja i znanja, reaguju kao neandertalci? Dakle, pojedini lekari najgrublje krse Hipokratovu zakletvu, diskriminisu i ponizavaju...

Otud moja reakcija koju ti čitaš kao bes - a nije.
malasneki malasneki 22:07 29.10.2008

Re: Biti fer i korektan

Healer
Uopšte nisi oprezno navela nečije reči budući da iza njih slede tvoja pitanja:

Recite vi meni sada, kako osoba koja ima neku vrstu hendikepa, i koja jedino lekaru moze da se obrati za onaj zdravstveni deo "problema", moze da veruje bilo kome, kad ni pojedinci koji bi trebali prvi da imaju razumevanja i znanja, reaguju kao neandertalci? Dakle, pojedini lekari najgrublje krse Hipokratovu zakletvu, diskriminisu i ponizavaju...

Otud moja reakcija koju ti čitaš kao bes - a nije.






Rekoh, bez zelje da se pravdam bilo kome, bila sam uzasnuta komentarima tog lekara i njegov komentar meni jeste najpre nekultura i nevaspitanje. I stavih rec POJEDINI, dakle generalizacije NEMA.
Healer Healer 22:38 29.10.2008

Re: Biti fer i korektan

malasneki

Rekoh, bez zelje da se pravdam bilo kome, bila sam uzasnuta komentarima tog lekara i njegov komentar meni jeste najpre nekultura i nevaspitanje. I stavih rec POJEDINI, dakle generalizacije NEMA.

Kog lekara?
sedma sedma 05:04 29.10.2008

pa... da li smo ljudi ili nismo?

Nazalost imala sam prilike da se nagledam stvari tj dogadjaja po bolnicama u Srbiji sto kao pacijent a i kao neko ko je radio u bolnici . Sve nijanse od deranja na pacijente na intenzivnoj nezi preko mrskih pogleda do ljubaznosti i dokazivanja da ljudskost ipak postoji u ljudima. Da li nesto moze da se promeni - mislim da ne. Jer ako ukoris jednog njih 5 ce da skoci da brani kako je doticni nezamenjljiv clan kolektiva i bla bla bla. A i kome da kazes? Ministru? Interesantno je da sto su stariji i imaju vise dr, mr, prof, prt trt titula to su oholiji prema pacijentima. Uhhh moram sa ogradim nisu svi isti i nezelim da vredjam nikog. Ali nam drustvo propada .... i propada...
Strasno je sta su ljudi sposobni da cine jedni drugima. Jezim se....
Dok sam bila na stazu su mi govorili da se nezadrzavam dugo u sobama jer pacijenti stalno nesto traze. I cesto sam imala osecaj da ne mare za ama bas ni malo pacijente... Kao ono: pa puna ih je bolnica sta je tu jedan vise ili manje.... sutra ce doci novi.
Lek - rad na procenat. Koliko pacijenata-toliko para. Pa da vidis kako su onda ljubazni i usluzni.
I znam odavno da je Hipokratova zakletva samo ... izbledele reci na starom parcetu papira.
Healer Healer 09:46 29.10.2008

Re: pa... da li smo ljudi ili nismo?

sedma

Uopšte se ne slažem sa tobom da je sve tako pesimistično i da argumentovano pozivanje na odgovornost ništa neće promeniti.

Slika koju daješ mene podseća na crne '90-te, kada je veliki tata sa sve svojim klimačima glavom harao i po zdravstvu ostavljajući nam u amanet kolektivnu traumatičnu memoriju, ruinirane i pokradene zdravstvene centre, tu i tamo po kojeg 'goluba preletača', i potpuno moralno i etički devastiranu profesiju lekar.

Stvari se od tada jesu promenile. I to mnogo. I niko, recimo, ne pominje pravnu službu za zaštitu prava pacijenata. Zašto? Meni se sve čini da se i ta inicijativa obesmišljava i to najviše od strane onih kojima se ne dopadaju i OBAVEZE pacijenata (?) Ili je u pitanju predubeđenje koje mnogo košta: "ČEMU SVE TO?"

'malasneki' zašto ne iskoristiš talas koji je pokrenut i u medijima? Zašto udruženje koje stoji iza svih vas ne pokrene pitanje specifičnosti odnosa lekar-pacijent i koordinisanu akciju?Najjednostavnija i najneunosnija je negativna kritika.

Pozivanje na Hipokrata ništa rešiti neće a pogotovo ne kada se ta zakletva definiše kao

I znam odavno da je Hipokratova zakletva samo ... izbledele reci na starom parcetu papira.

Generalizujući stav koji kao poruka prosto šiba iza mnogih izjava, tekstova.
Pa, da li smo ljudi ili nismo onda?
parobrod parobrod 12:13 29.10.2008

Re: pa... da li smo ljudi ili nismo?

Marko Bumbaširević dr
Redovni profesor
Org.jedinica: Hirurgija
Adresa: Pasterova 2
Telefon: 4449555/
Email:
ovaj baja je bio direktor insttuta za ortopediju napisi mu pismo o maltretmanu koji si ti ili tvoja drugarica doziveli,
sve poimence ko kada kako pa da vidis da li ce sta da se desi.
u principu je on odgovoran da se to resi
miniko63 miniko63 13:15 29.10.2008

Re: pa... da li smo ljudi ili nismo?

Slažem se delimično sa tobom, ali mnogo je direktora. Treba obavestiti ministra zdrvlja, treba stalno izveštavati, generalno situacija mora da se menja.

Re: pa... da li smo ljudi ili nismo?

Vase je da direktoru institucije prijavite svaki incident u njegovoj instituciji.
Hipokratova zakletva je vise istorijski nego praktican dokument.
Etika u praksi zahteva osavremenjavnje pristupa sa naglaskom na prakticene situacije i stalnu doedukaciju i evaluaciju. Mozete pogledati ovde.
Черевићан Черевићан 13:15 29.10.2008

биће боље

полако се сагледава крај оваквом недоличном понашању лекара драга гђице malasneki у србији је ето акција одабери личнога лекара. трудиће се они да убудуће буду мекши у односу са пацијентом а кад се такав буде имао поред себе, онда ни колега (специјалиста етц ) којем ће пацијента својег упутити зарад неке претраге слабије ће се брецати на пошиљку.

- стрпен спашен, вели народ.изгледа да засад само та порука преостаје
malasneki malasneki 13:19 29.10.2008

Re: биће боље

nadam se da ce im proraditi onaj crv za znatizelju i udubljivanje u temu :)

pozz
malter malter 16:37 29.10.2008

super!

superclanak!
malasneki malasneki 20:44 29.10.2008

Re: super!

hvala :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana