Ljudska prava| Politika

Član 112 stav 7

vucko RSS / 25.07.2007. u 23:39

Grb
Grb
"Predsednik republike daje pomilovanja i odlikovanja"

Pitam se da li se nekada desilo da jednoj istoj osobi, u vezi iste stvari, predsednik istovremeno da i pomilovanje i odlikovanje?

Evo prilike. Radi se o Maji Stojanović, aktivistkinji Inicijative mladih za ljudska prava u Nišu, koja je osuđena na 10 dana zatvora zbog lepljenja plakata o Srebrenici.

Više o tome, kroz Majino viđenje, možete pročitati kod Zoksa na blogu, ovde, ili na blogu B92, ovde, gde je Jasmina prenela tekst sa Zoksovog bloga.

Ne znam da li Boris Tadić čita ovaj blog, ali, koliko znam, Boža i Krle čitaju - pa možda ovaj predlog dođe i do njega. Pretpostavljam da su slične ideje (o pomilovanju svakako) došle i sa drugih strana (evo vidim ovde da je komentator sa alijasom "nikson" to pomenuo), tako da odluka nije previše teška. Posebno posle odluke međunarodnog suda pravde u Hagu i onog sramnog lepljenja plakata "Bulevar Ratka Mladića", koje smo bili prinuđeni da gledamo. 

P.S. Majo, možda ti se ova inicijativa neće svideti - ali ova zemlja može postati normalna jedino tako što pokušamo da je napravimo normalnom. Svako od nas pokušava tome da doprinese onako kako misli da je najbolje.

Atačmenti



Komentari (70)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:45 25.07.2007

Eh, Vučko...

Zna on to i bez bloga..
Samo to ne nosi glasove..
Da nosi, pa već bi čitali kako je sve obavljeno, još samo da se objavi u Službenom glasniku...
vucko vucko 23:55 25.07.2007

E pa...

...kad je tako pametan, nek smisli neki način kako ovo da uradi, a da mu donese glasove :)

A ja malo trošim svoja ustavna prava - konkretno član 56 - jesi li gledao Goldmember (tajni agent Austin Powers, treći deo), kad na početku vadi blok da precrta u svojoj listi (šta još nije uradio u životu) japanske bliznakinje? :)
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 00:17 26.07.2007

Re: E pa...

vucko
...kad je tako pametan, nek smisli neki način kako ovo da uradi, a da mu donese glasove :)

A ja malo trošim svoja ustavna prava - konkretno član 56 - jesi li gledao Goldmember (tajni agent Austin Powers, treći deo), kad na početku vadi blok da precrta u svojoj listi (šta još nije uradio u životu) japanske bliznakinje? :)

Ha, dobra fora...o) To sa bliznakinjama...
No, pesimista sam ja...Vidiš li zašta je ta devojka suđena....
nsarski nsarski 00:24 26.07.2007

Re: E pa...

Te japanske bliznakinje - moze li nesto konkretnije, plz?
nsarski nsarski 00:30 26.07.2007

Re: E pa...

Ima li to veze sa Chicala Mvta i Deko Boko? Street music i Soeda Azembo - E LA SVA MOGLIE CHE L' AMAVA, il sam totalno promasio temu?

Primetiti vezu sa Srbima
Ovo je Wataru Okhuma:
vucko vucko 00:35 26.07.2007

Re: E pa...

nsarski
Te japanske bliznakinje - moze li nesto konkretnije, plz?

Evo ovde. Trebalo bi da je to, nisam gledao do kraja, pošto sam i dalje na dialupu (ADSL nešto kasni)
vucko vucko 00:51 26.07.2007

Re: E pa...

Vidiš li zašta je ta devojka suđena

Pa koliko vidim za zagađivanje okoline - lepljenje plakata tamo gde već ima suviše drugih. I to "u korist" "istih onih" koji su sudiji spalili kuću. Pa ko je ne bi osudio? Do duše, mala satisfakcija za kuću, ali skupiće već taj sudija s vremenom...
nikson nikson 14:34 26.07.2007

Re: Eh, Vučko...

upravo suprotno, to nosi glasove! ali nije stvar u glasovima nego u tome da posaljemo svi mail-ove na predsednikovu adresu, pa sada da vidimo kome je tesko da to uradi
vucko vucko 02:06 27.07.2007

Re: Eh, Vučko...

Ih pa još treba da spamujemo nesrećnog birokratu?

Zamisli sebe - dođeš na posao, onako srećan, lepo počeo dan, otvoriš mail, a ono npr. "5487 new messages". Baš si okrutan

nsarski nsarski 23:52 25.07.2007

CHUPACABRA!!!! To ne znas?

Pitam se da li se nekada desilo da jednoj istoj osobi, u vezi iste stvari, predsednik istovremeno da i pomilovanje i odlikovanje?

To ne znas? Kada je Richard the LionHeart ponovo ustolicen za kralja Engleske, on je pardonirao Robina Huda za sve kriminalne radnje zbog kojih su ga progonili i umalo obesili, nacinio ga vitezom (knight), i poklonio mu kcer - Lady Marrion - na dar. Ziveli su srecno i dugovecno.
Takodje i Konan, koji je spasao princezu Jehnna iz kandzi Kraljice Taramis, biva na kraju ustolicen kao princ i zeni se doticnom omladinkom na zapovest starog kralja. Smrt prorocici Toth Amon! Happens all the time, my man.
vucko vucko 23:58 25.07.2007

Eto,

vidiš, da praktikujemo anglosaksonsko pravo, imali bi validan presedan. Ovde u UK i onako ima tako nekih kvaka u zakonu koje su ustanovljene još zbog nekih srednjevekovnih vitezova...

Ok... da ne preterujemo sa poklanjanjem ćerki, to je već malo van okvira najnovijeg ustava :)

nsarski nsarski 00:03 26.07.2007

Re: Eto,

Da, u Oksfordu je jos uvek na snazi zakon da ako nadju pijanog studenta u jarku, on mora da ima togu, inace ga voze u policiju. A sa togom ga odgegaju gde zeli....I da, ne smeju da se uvode lavovi u bioskop. Zakon.
A ta plemenita dusa iz NIsa - pa ima valjda nekog prisebnog advokata, majku mu?! Ili da se zali visim instancama?
vlada dvm vlada dvm 00:14 26.07.2007

Re: CHUPACABRA!!!! To ne znas?

Mozda moze i Shrek da udje u drustvance izabrano?!?!
vucko vucko 00:19 26.07.2007

Uh,

opet nešto sa princezom!
lilit lilit 01:55 26.07.2007

Re: Eto,

A ta plemenita dusa iz NIsa - pa ima valjda nekog prisebnog advokata, majku mu?! Ili da se zali visim instancama?


Cuj Nsarski, a da je predlozimo Carli del Ponte obzirom da ce uskoro ostati bez posla i imati dosta slobodnog vremena, pa onako, iz humanitarnih razloga?
vucko vucko 02:19 26.07.2007

Re: Eto,

Cuj Nsarski, a da je predlozimo Carli del Ponte obzirom da ce uskoro ostati bez posla i imati dosta slobodnog vremena, pa onako, iz humanitarnih razloga?

Hm... to joj se ne bi uklapalo u career path, računam.

Nego, Jasmina, vidim da si u uobičajenom bockavom raspoloženju. Jedva sam te prepoznao kad si napisala onaj tekst kod mog imenjaka Goran(čet)a u vezi bogatstva/siromaštva, ono kad si bila na selu gde ono beše - baš je bio topao, idealistički i nadahnut - ovde te očigledno ne motiviše atmosfera previše da pišeš na taj način - šteta...
lilit lilit 10:12 26.07.2007

Re: Eto,

Eto Vucko,
raspolozenja se menjaju, ne moze se uvek biti nadahnut, nisi imao sta da me prepoznajes, ja sam se lepo predstavila kada sam ponovo dosla na ovo mesto.
Volim ja da bockam kad sam lepo raspolozena a nocas to bas jesam bila, mislim da si malo preterao, ajd da trazimo od Pape da intervenise, zaista je smesno!




vucko vucko 11:15 26.07.2007

Papa?

Ma predstavila se, znam, nego si ovde obično u raznim valerima antiprotivnosti, a kod Gorančeta još malo pa stidljivo, plus ona priča... anyway, nadam se da će takvih inspiracija biti još.

A što se tiče Pape - hm... interesantna ideja... reče da si u Italiji, pa ako imaš neke veze kod njega... :)

(možda sam malo preterao, čim mi evo i Nenad udara klempe - ali računam da preterivanje u ovome i nije neki smrtni greh)
lilit lilit 13:44 26.07.2007

Re: Papa?

oh, daleko od toga da je greh; pod grehom podrazumevam nesto mnogo interesantnije...
trenutno nisam u Italiji, sve di septembra. Ovde sam u Toplici, deca moraju malo u full imerssion srpskohrvatskog nam miloga jezika (malo vise srBskoga, znas kakva je juzna pruga). Nago ti je to mnogo smesno i veoma interesantno za mene da vidim kako mi deca pricaju na drugom jeziku (italijanskom), pa onda se prestrojavaju na bg akcenat, pa onda na ovaj carapanski i to je zaista mnogo smesno. Ti pricas jednim akcentom a tvoja deca drugim, neverovatno! A onda u Crnoj Gori nesto trece i tako svoju decu jezicki kalim...Eto tako ja ovde posmatram situaciju koja je doista tragicna i po malo se zajebuckam sa vama da mi bude zanimljivije, dok mi se muz ne vratucka a deca spavuckaju a ja slusam muzikicu.
Nesto sto me takodje opcinjava u ovome kraju je zvezdano nebo koje, cini ti se, mozes rukama da dohvatis.
I onda svako vece sa decom posmatramo zvezdani svod i trazimo sazvezdja. Onda citamo pesmice i pricice iz novih knjiga koje sam im kupila, pa je mnogo aktuelan jedan "Misko - pisko" preko kojega vrse proces identifikacije, na svu srecu.
Eto, vidis kako sam ti sve oprostila...
Ose, pcele i buvice su korisne zivotinjice, ove poslednje te stimulisu pogotovu...
Sta se s'tobom dogadja, 'oces li i ti na odmor ili si vec?
AlexDunja AlexDunja 23:53 25.07.2007

zar

nije objavljeno????
Shumar Shumar 01:31 26.07.2007

suvishe straha



vidim da ju je zvao sudija za prekrshaje, znaci nije krivicno gonjena, tih 10 dana , mogu da budu preinaceni u "Uslovnu", a verovatno i u novcanu kaznu.

Ne vidim da je to razlog za "pomilovanje" kod predsednika, nije ovo slucaj bugarskih bolnicarki.

Kod predsednika idu dozivotne i smrtne kazne za pomilovanje, a ne prekrshajni postupci ( to je na nivou saobracajnih kazni , nije krivicni postupak)

Iako saosecam sa vama, moram naglasiti da sam ja vanstranacki orijentisan pa me i ne isnteresuje puno ko je iz koje partije.

zao mi je sto ovim blogom ponovo dominiraju pokushaji da se stranacka iskljucivost nametne kao jedini vid pogleda na svari.Zakon se mora postovati i postoji zakonska regulativa (zalbe, advokati i td) kako se mogu ispraviti eventualne nepravde ucinjenih pravnim propustima.

bilo bi zanimljivo videti i kako su ti plakati o Srebrenici izgledali ?



saljem dobronamerne pozdrave
vucko vucko 01:47 26.07.2007

E, pa čuj,

što mora predsednik uvek da pomiluje neke masovne ubice, silovatelje i šta ja znam - nek pomiluje nekad ovako neku lujku što se bori za pravednije društvo, pa makar i prekršajna kazna bila u pitanju.

A dobra ti fora - došao si kod mene da se žališ na stranačku isključivost :)

Što se tiče plakata - opisani su u tekstu - pogledaj jedan od ovih linkova.
Shumar Shumar 01:55 26.07.2007

Re: E, pa čuj,

vucko

A dobra ti fora - došao si kod mene da se žališ na stranačku isključivost :)



pa sad, nisam doshao kod tebe, ja i ne gledam ko pishe blog, vec samo teme pa na njih odgovaram, zato cesto i dolazim u situacije "nerazumevanja sa autorima".

Dakle ne gledam ko je ko, vec sta se psihe, sta se razmishlja.

Istina nema lice , sto bi se reklo :)

Nego , jel ovo znaci da ti ne pripadash ni jednoj partiji ili nekoj NVO ?


nsarski nsarski 02:07 26.07.2007

Re: E, pa čuj,

E, pa cuj jos jednom: chupacabra je cool guy, misli svojom glavom i ide svojim putem. Malo li je? Tu klinku treba zastiti na svaki nacin, naravno, ali bas traziti od predsednika (stagod se o njemu mislilo - a ja ne mislim nista) da to uradi - to je malo naivno, i cak nerealno.
Mislim, dete okacilo par plakata da "promeni svet" - OK, sta je maltretiraju zaboga? Ima valjda neko da budalama pljune u lice, uzme cedo za ruku, odvede je iz cirkusa, i zavrsi posao?
vucko vucko 02:11 26.07.2007

Hehe,

ne pripadam, a nisam ni ničija ćerka, pa da me daju kao nagradu, kao što neki primetiše ovde.

Ali vidiš - to su članovi 55 i 5, ta prava takođe nisam nešto baš koristio - ajd ti si šumar, udružimo se, pa napravimo partiju zelenih? A NVO beše u prevodu na srpski znači "društvena organizacija"... možda bih mogao da se opet učlanim u neki viski klub, sad kad sam u Škotskoj :)

A molim te i prosvetli me - kako uspevaš da vidiš šta se razmišlja? Ta plemenita osobina bi mi koristila :)

vucko vucko 02:13 26.07.2007

Re: E, pa čuj,

Ima valjda neko da budalama pljune u lice, uzme cedo za ruku, odvede je iz cirkusa, i zavrsi posao?

Ehm... do sada su došla dva kontra-predloga: Robin Hud i Šrek - imaš li ti nešto bolje?
nsarski nsarski 02:33 26.07.2007

Re: E, pa čuj,

Chupacabra, Sreka nisam gledao pa nemam nikakve misli o tome. Nego, pomenuo sam negde gore - dobro to dete lepilo plakata (cuj, i komunisti su lepili plakate ako sam zapamtio istoriju iz skole, i iz onih Nesalomivih bese li - Tihi i Prle valjda)), pa je ovi zajebavaju. OK, znaci isto kao pre rata (onog davnog) - e onda cemo da pravimo frku kao da nema advokata koji ce to da rese za tren. Izgleda da je frka kao frka vaznija od konkretne akcije. E, to me inspirisalo da napisem ono gore. A ti, choveche, josh ne spavas?
Shumar Shumar 02:34 26.07.2007

Re: Hehe,

vucko


A molim te i prosvetli me - kako uspevaš da vidiš šta se razmišlja? Ta plemenita osobina bi mi koristila :)



trust your feelings :))
vucko vucko 02:42 26.07.2007

Na odmoru, pa se švrćkam

Ma evo, uzeo nedelju dana odmora za raspakivanje, pa se švrćkam do neko doba - i to na dialup-u (može da se desi da čekam ADSL do 3. avgusta, bljak).

Što se tiče lepljenja plakata - ne bojim se ja za nju za ubuduće - kad poraste, postaće poslanik, pa će moći, kao Vučić, da lepi svoje plakate gde hoće, a da joj ništa niko ne može. I još da kažu "niiiišta, sinjor Pančo" (ako se sećaš onog crtaća gde Yosemite Sam, tj, u prevodu na srpski, Pančo Vanila, opljačka, pa narod viče za njim, a on se okrene pa pita ko je šta rekao).



vucko vucko 02:46 26.07.2007

Re: Hehe,

trust your feelings :))
Use the force, Luke, a?

Što ono rekoše "A jel imaš ti nekog boljeg svedoka od Boga?" ("Bog mi je svedok" :)
Shumar Shumar 03:39 26.07.2007

Re: Hehe,

vucko
trust your feelings :))
Use the force, Luke, a?

Što ono rekoše "A jel imaš ti nekog boljeg svedoka od Boga?" ("Bog mi je svedok" :)


Imam.

ILIJU



Samo bolje da ga ne vidish...
gorran gorran 10:22 26.07.2007

Re: E, pa čuj,

...ali bas traziti od predsednika (stagod se o njemu mislilo - a ja ne mislim nista) da to uradi - to je malo naivno, i cak nerealno

U tome je posebna draž:))) Takve se stvari (gotovo) nikad ne dogode, ali, ako se dogode, onda ispadne iznenađujuće super.
Visoko aktivno, koncentrisano, humano, mobilizirajuće, a nimalo zlobno ni uvredljivo - inicijativa kakvih bih voleo da vidim mnogo. Keep up the good work, Vucko!
Lektorka Lektorka 13:32 26.07.2007

A ipak,

pitam se zaista šta bi Maja mislila kad bi pročitala ovo:

nek pomiluje nekad ovako neku lujku što se bori za pravednije društvo, pa makar i prekršajna kazna bila u pitanju


Tek pri drugom čitanju shvatih da to govoriš ironično, iz navodne predsednikove ili zakonodavne ili whatever perspektive. Ili ipak grešim?!

Pa onda i ovo:

Što se tiče lepljenja plakata - ne bojim se ja za nju za ubuduće - kad poraste, postaće poslanik, pa će moći, kao Vučić, da lepi svoje plakate gde hoće, a da joj ništa niko ne može.


Vučko, ovim tonom kao da si prepišao sve što je ta devojka uradila i napisala ozbiljno. Na tvoj post nemam suštinskih primedbi, shvatila sam ga kao izraz dobre volje, ali ovi komentari kao da dolaze od nekog dobro udomljenog i zadovoljnog dede, koji se naravno izmestio na sigurno mesto, pa odande igra šah na kompjuteru.

Nemam stomak, zaista, za komentare koji relativizuju bilo šta u ovoj priči - da li Majin čin, da li presudu, da li ono što je u pismu napisala - i pokušavaju sa "stanovišta opšteg mesta" da unesu malo lakoće i šale u to. Dobih kod Jasmine da sam glupa i patetična, ok, slažem se, i vraćam: ovo zezuljenje i "olakšavanje" i "opuštanje" je krajnje, krajnje DEGUTANTNO.

vucko vucko 14:21 26.07.2007

Uh... nikad svetu ugoditi

a posebno tebi. Javljaš mi se samo da me šutiraš, pa i to već dvaput sa dosta nategnutim razlozima, a evo sad opet ispada kao da sam nekome stao u dvorac od peska, na plaži, kao da sam ti ja rekao to što su ti rekli tamo kod Jasmine na blogu i šta ja znam šta već sve.

Nemam nameru nikoga da prepišavam ovde, osim možda tu nepravdu, da frustrirani gubitnici u državnom aparatu kažnjavaju za nepropisno plakatiranje klince koji pokušavaju da kontriraju našim gresima iz prošlosti, dok oni koji su "najzaslužniji" za te grehe rade isto to, nekažnjeni. Ironični delovi mojih postova se uglavnom odnose na taj apsurd.

Ne znam šta drugo pametno da ti kažem. Vidim da si bila prilično rezignirana kad si pisala ovo, a i dalje ne shvatam kako si uspela da spakuješ ovo što sam pisao u neki moj negativan odnos prema Maji ili ovom događaju.

E, da (ovo sam već nekom rekao prošle godine, čini mi se) - nisam star, samo sam sredovečan - nemo' da širiš lažne informacije. :)
Lektorka Lektorka 14:45 26.07.2007

Re: Uh... nikad svetu ugoditi

Ne, ni slučajno neću da ti imputiram da si mi "i ti" rekao što i oni kod Jasmine, time sam samo dopričala razloge svoje rezignacije (da, prava reč). Reagujem samo na ironiju koja deluje kao da, u nedostatku mogućnosti da se problem reši, pokušavaš sam problem malo da skrajneš, umanjiš, udaljiš...

Nije mi namera da te "šutiram", s tobom samo - kao i uvek - otvoreno pričam. Probaj ovaj drugi citat koji sam navela, to sa Majinom poslaničkom budućnošću, da pročitaš iz drugog ugla, bilo čijeg, recimo iz ugla nekoga ko je upravo pročitao njeno pismo i nije mu do zezanja... Ne pričam ja, dakle, Vučko o tvojim namerama, znamo to valjda oboje, nego o mogućim efektima takvih reči, to je sve.

A inače, što se starosti tiče, svečano objavljujem da svi vide: Vučko je mlađi od mene, a ja imam 42 godine! O.K? :)
vucko vucko 17:36 26.07.2007

Re: Uh... nikad svetu ugoditi

Pa ni ja nisam mnogo mlađi... 39. Kriza srednjih godina, šta da ti kažem
Doctor Wu Doctor Wu 07:00 26.07.2007

Eh, te Novosađanke...

A pitao sam se kad ćeš da uskočiš na voz, :).

Nego, ko je Boban?
vucko vucko 11:03 26.07.2007

Trgovčević

A bre doktore, ja sam ovih dana mogao da uskočim samo u praznu kartonsku kutiju, pošto smo ih raspakovali jedno 60. BTW - kad ideš na ovu stranu, javi se, pa svrati.

Što se tiče fenomenalno-famoznog Bobana - pa nisam postao Trgovčević ako sam predložio da gosn. predsednik iskoristi svoja prava - ja samo što pročitam od tih rekla-kazala, teorija zavere itd. Pitaj bolje Restaka da li može da upari IP adrese Bobana i nekog drugog, pa nek ti on kaže (kao što neće) :)

P.S.: Kak'e Novosađanke? :)
Brooklyn Brooklyn 14:00 26.07.2007

Re: Eh, te Novosađanke...

Nego, ko je Boban?


da, da, drugari, ko je Boban, the bitni?
Atomski mrav Atomski mrav 14:15 26.07.2007

Re: Eh, te Novosađanke...

Ako jednog dana saznate ko se krije iza nicka Boban, poželećete da se nikada to niste pitali...
Brooklyn Brooklyn 14:31 26.07.2007

Re: Eh, te Novosađanke...

Atomski mrav
Ako jednog dana saznate ko se krije iza nicka Boban, poželećete da se nikada to niste pitali...


jel? meni bas zanimljivo to sto se prica? a i ti si dobro obavesten?
vucko vucko 14:42 26.07.2007

Misterije i spletke

Ako jednog dana i saznam ko je taj Boban, prvo - neću znati da sam saznao, pošto se već vuklo gomila teza ko je, a manje-više ih sve ignorišem, a nešto ni nemam želje da elaboriram koja od njih je tačnija. Drugo - neću poželeti da nisam nikada pitao, pošto niti sam pitao, niti planiram, a ne uobičavam da poželim ono što već imam.

Ajde sad malo razlaz sa tim crnim mislima sa ovog bloga, šta se kačite, ovo je mesto gde tražimo da se upotrebi član 112 stav 7 Ustava i Maja ne pošalje u zatvor - napravite blog o Bobanu pa se tamo preganjajte :)
Atomski mrav Atomski mrav 08:55 26.07.2007

Ozbiljno?

Je li ovo trebalo da bude ozbiljan post ili zajebancija?
vucko vucko 10:55 26.07.2007

Re: Ozbiljno?

Ma ozbiljno sasvim, ali vidi šta mi uradiše - Robin Hud, Šrek, Papa... mora da sam preterao... a opet, tešim se, znaš kako reče Džordž Bernard Šo - sav napredak zavisi od nerazumnih :)
Atomski mrav Atomski mrav 12:58 26.07.2007

Re: Ozbiljno?

Ne mislim ja na "njih", već na tebe:

nek pomiluje nekad ovako neku lujku što se bori za pravednije društvo


Znaš ono... babo, nemoj me više braniti...
vucko vucko 13:47 26.07.2007

Re: Ozbiljno?

Pa hm... njena odluka da odleži 10 dana zatvora "za inat sistemu" je dosta neobična, posebno s obzirom na to da je najverovatnije tinejdžerka (sudeći po izgledu), pa teško da je bila izložena tom originalnom događaju na neki direktniji način.

Ali ta njena odluka je neobična na taj način da sam rešio da napišem ovo gore, kao što rekoh, sasvim ozbiljno. Mislim da bi gosn. predsednik krajnje umesno upotrebio svoje ustavno pravo. To međutim, bar po meni, ne znači da treba da joj pravimo parastos ovde - otud i ovaj izraz "lujka" - nema nikakvog negativnog konteksta u njemu, naprotiv - njena hrabrost/inat mi je baš simpatična.

Svoju dobronamernost, naravno, kao i korisnost ili štetnost ovoga što sam napisao - ostavljam na slobodnu procenu Maji i čitaocima.
Atomski mrav Atomski mrav 14:04 26.07.2007

Re: Ozbiljno?

Vidim da i Lektorka deli moje mišljenje a ona je ozbiljan član blogerske zajednice... U izrazu "lujka" ne može a da nema negativnog konteksta, bilo bi dobro da si ga odmah stavio pod navodnike. A japanske bliznakinje, Robih Hud, Šrek... o njima se više priča nego o temi posta. I naravno Boban...
Verujem da je tvoja namera dobra, ali vidi u šta se pretvorila.
vucko vucko 14:30 26.07.2007

Re: Ozbiljno?

Ma Lektorka je nešto kivna na mene i inače, već duže vreme, još pokušavam da shvatim zašto.

A grešan sam što trolujem, to priznajem. Samo nek baci prvi kamen onaj ko nije nikad. Pogledaj na šta liči originalna tema na Zoksovom blogu.

gorran gorran 14:41 26.07.2007

Re: Ozbiljno?

ta njena odluka je neobična

Ja nemam takav utisak. Meni odluka izgleda razumo i hrabro, kao čin građanske neposlušnosti.
Lektorka Lektorka 15:11 26.07.2007

Re: Ozbiljno?

Sorry, ja se zaglavila tamo gore, pa tek sad vidim sve ovo dole. Laknulo mi što nisam baš izolovan slučaj u percepciji reči "lujka" u ovom kontekstu, ali objasnismo se gore.
Samo ću da kažem, na neki način ponovim: Vučko, UOPŠTE nisam kivna na tebe. Zaista, ni najmanje. Nego sam se uključila, što Atomski kaže, kao "ozbiljan član blogerske zajednice" (ajd, "član", al nema veze, razumemo se...), a sve kritikujući, pa otud takav utisak. Nedostaje zezanje, znam, ali... To je druga priča. Ništa lično, Vučko, pliz.
vucko vucko 15:13 26.07.2007

Neobično i obično

Pa imenjače, da je ta odluka obična, ne bi bili tu gde jesmo, što se tiče ove teme o kojoj si pisao.

Rat, kao, završen pre sedam ili deset godina, a narodi i dalje u ratu, mržnja cveta, još se i podgreva preko medija.

I sada, kad se pojave klinci koji ne žele svoj deo te mržnje, nađu se policajci i sudije koji su pridržavali stari sistem, koji svoje lične gubitke i dalje projektuju na tog svog imaginarnog neprijatelja "muslimana" i kojima Maja dođe kao neka mušica usput, koju treba pljesnuti o zid. Predsednička akcija u vezi sa ovim se meni čini krajnje umesna, iako, kao što vidiš, postoje različita mišljenja.

Ono što mi malo teško pada je da, pored najbolje namere, dobijam šamare kako se ne odnosim sa dovoljno poštovanja prema celoj stvari - ali to je valjda cena javne reči, računam - ljudi ne interpretiraju stvari na bazi nekakve univerzalne realnosti, nego na bazi svog nekakvog iskustva i sopstvenog ukusa.
gorran gorran 15:40 26.07.2007

Sam si kriv, imenjače...

Ono što mi malo teško pada je da, pored najbolje namere, dobijam šamare kako se ne odnosim sa dovoljno poštovanja prema celoj stvari

Odmah su se pojavila razna "uokviravanja" ovog događaja. Po jednima, radi se o "lujki" i traženju publiciteta... Koji može da urodi "poslaničkom foteljom"(?!), Po drugima, bolećivima, stvar je u tome da pomognemo sirotoj Maji da ne dopadne zatvora...
Ova razmišljanja su, naravno, legitimna.
Ipak, složićeš se sa mnom
A) da postoji licemerje naroda i države u pogledu "tragičnih događaja iz bliske prošlosti". Ovakve stvari i kojekakve "obraze" gledamo svakodnevno.
B) da je otuda akcija Inicijative bila smislena i opravdana
C) da je kazna koja je usledila samo još jedan dokaz navedenog licemerja
D) da bi u takvom kontekstu plaćanje kazne bilo čin kukavičluka, nedoslednosti i priznavanja greške.

Znači, ako se i može diskutovati o traženju publiciteta, ne može se tvrditi da je to osnovni smisao Majinog čina. Jer je čin razuman, logičan i hrabar. I ima intrinsično opravdanje.

Nešto drugo je u svemu neobično, naime ono pod A) i pod C). Ali nam je moralno čulo toliko otupelo da to više ni ne primećujemo.

Dakle, što se mene tiče, smatraj da "pokrećem inicijativu" da dopuniš svoj prikaz događaja priznanjem da je Majin čin razuman, moralan i hrabar. Ja sam te bar tako shvatio. Samo valjda nisi bio dovoljno eksplicitan.
Lektorka Lektorka 16:02 26.07.2007

Re: Sam si kriv, imenjače...

gorrane, nije peticija, al potpisujem. poz.
vucko vucko 17:33 26.07.2007

Izmene i dopune inicijative

Pa čuj, procentualno nisam loš, dva od tri :)

Smatram da je Majin čin hrabar - to sam već rekao, čini mi se.

Potpuno sam uveren u moralnost njenog čina - da nije tako bilo, ne bih ni počinjao ovo što sam gore napisao.

E sad, smatram da je Majin čin nerazuman, ali u onom plemenitom smislu plivanja protiv struje, koji je Džordž Bernard Šo lepo opisao sledećim rečima:

Reasonable men adapt themselves to the world. Unreasonable men adapt the world to themselves. That’s why all progress depends on unreasonable men.

U tom smislu i reč "lujka". Da se razumemo - i ovo što ja pišem smatram nerazumnim - mnogo je jednostavnije prećutati. Ali mislio sam da Maji sada treba podrške, od svih onih koji, kao i ona, smatraju da u našem društvu postoji problem sa tom mržnjom i zlom koji su nam ostavljeni u nasleđe iz prethodnih ratova.

Dozvoljavam sebi tračak nade da će onaj ko ima pravo da oslobodi Maju po članu 112 stav 7 Ustava Srbije naći dovoljno političkog interesa da to i uradi, kao što i rekoh Dragu. Makar to. Mali korak za njega... znaš već.

Jesam li dovoljno puta rekao "odričem se"? Mogu li sad da uđem u crkvu? :)
gorran gorran 17:46 26.07.2007

I'm just a soul whose intentions are good

Oh lord, please don't let me be misunderstood...
Ja sam tebe tako i razumeo, Vučko.. Meni je u prvom plani bila tvoja ideja da se Maji "istovremeno da i pomilovanje i odlikovanje". A što se tiče pokajanja, neophodno je da tri puta izgovoriš "otrekoksja" i "otricajuvsja" i obiđeš tri kruga oko sebe.
Doduše, to neće biti dovoljno da uđeš u moju crkvu. Zato što takva ne postoji. Gradio sam jednom jednu, ali, što ja danju sazidam, vile noću rasture.
Nego sam pomislio da ćeš poželeti nekad da uđeš u svoju...
gorran gorran 14:36 26.07.2007

zločin i kazna

Kazna za "lepljenje plakata" nekad

i sad:

Mislim da suština ovog događaja nije Majino stradanje. Suština je u sledećem:

- u Srbiji je ponikla ideja o srpskim granicama, srpskim grobovima, manastirima, itd...
- koju je entuzijastički prigrlio narod i država
- koja je "u okruženju" dovela do gnusnih zločina, etničkog čišćenja, genocida
- koje se srpski narod i država nikad nisu jasno i eksplicitno odrekli. Naprotiv - ona danas nije prisutna samo među ekstremistima (koji imaju 120 sedišta u parlamentu), nego i u institucijama, medijima, školskim udžbenicima.

Akcija Inicijative mladih, koliko ja shvatam, uperena je protiv ovog groznog licemerja. Koje je još jednom dokazano osudom izrečenom Maji. Majin gest da odbije da plati kaznu, zaslužuje svako poštovanje i podršku kao čin građanske nepokornosti prema institucijalizovanom zločinu.

Publicitet? Utoliko bolje.
Lujka? Izgleda da sad tog izraza više nema... Nije mu bilo mesto ovde.
Znači, iako nema nekog smisla govoriti o "Majinoj tragediji" i pokretati inicijative "pomozimo Maji", isto tako nema nikakvog osnova omalovažavati njen čin.
Ja sam Vučkovu ideju shvatio kao sugestiju predsedniku da učini korak protiv licemerja države i javnog mnjenja u Srbiji povodom zločina devedesetih, da učini eksplicitan, a ipak simpatičan, nimalo iritantan i potpuno miroljubiv gest. A ne kao nekakvo moljakanje pomoći za "sirotu lujku". Nadam se da nisam pogrešio.

P.S. Dečko sa gornjih slika zvao se Veselin Nikolić. Mesto: Kruševac. Izvor: Muzej istorije Jugoslavije.
P.P.S Izvinjavam se što slike nisu bolje sređene - ovde stvarno nema nikakvog alata za to, ali ja ne umem da pronađem...
lilit lilit 20:59 26.07.2007

Re: zločin i kazna


Dragi Vucko,
znamo se vec, da ne kazem kako disemo, al' ajde, tu negde.
Kako crni Vucko mozes da dopustis da te ovako resetaju ova velika braca, ovo je kao na golom otoku, priznaj, javno, da si pogresio, pokaj se za jadnu nam Maju koja je tako lepo indoktrinisana i sve je to ona spontano uradila!
Da li Vucko mozes da ucestvujes u ovoj parodiji, ti si pametan covek?
Dokle Otpor i njegovi derivati misle da urusavaju sisteme po belome svetu i dokle kod nas, da li ce nas oni uciti moralu, boga ti, Vucko?
Da li mislis da je "Inicijaticva mladih" isti ono samo malo podgrejano sa Otporom?
Bajato je to, moj Vucko, bljutavo. Nije usmereno na konstruktivnu samokritiku i prosvetljenje savesti, usmereno je samo i eksluzivno na instrumentalizaciju u politicke ciljeve, u opravdavanju izbora resenja prema nasoj zemlji u blizoj nam proslosti a jos vise u bliskoj nam buducnosti.
To se sve jasno i lepo vidi na ostalim blog temama, ljudi iskreno saucestvuju za zlodela pocinjena u njihovo ime, ali isto tako ne mogu vise da trpe tu instrumentalizaciju koju instiktivno osecaju i onda se sprdaju. Opravdano.
Ja cenim tvoju inteligenciju i iskreno se nadam da to i sam cinis, ili da bar nisi prinudjen da ne cinis, a sumnjam.
Iskreni pozdrav
vucko vucko 01:59 27.07.2007

Ponos i predrasude

Draga Jasmina,

Hvala na komentaru i brizi (ovo bez trunke ironije, da se razumemo).

Nadam se da te nisam zbunio ovim mojim dimnim signalima sa Lektorkom i Goranom - i sa njima imam dužu priču, pa neke stvari možda izgledaju van konteksta, ili skoro groteskne. Ono "odričem se" je, naravno, sa početka krštenja ("Odričeš li se Đavola..." - to si, računam, prepoznala. Više je bilo u fazonu "dokle ćemo da se propitujemo o istim stvarima". Nadam se da te nije mnogo skandalizovalo :)

Čuj, ovaj svet je čudan i šaren - na nekim mestima je bljutav, na nekima je sladak, na nekima je gorak... a što se tiče toga ko koga u njemu "radi" i kako i čime šta opravdava... to je meni malo komplikovanija matematika. Ja tu ne stavljam državnu granicu ili nacionalnost kao jedinu, a ni glavnu liniju razgraničenja onih koji "rade" i onih koji su "rađeni". Čini mi se da što ti je neko bliži, to može kvalitetnije i sveobuhvatnije da te radi. Pokazivanje u daljinu mi uvek više izgleda kao diverzija. Ili, da iskoristim tu reč koju si pomenula - instrumentalizacija. Svet je strahovito povezan i zamišljati da smo sami na svetu ili da smo sami protiv sveta je izuzetno luksuzna sujeta, bar onoliko koliko ja mogu da vidim. I instrumentalizacija.

A i ovde na blogu ima raznih interesantnih ljudi i pojava. Opet vatromet boja, ukusa i mirisa. Trudim se da ih ne uzimam zdravo za gotovo, naravno. Nekad se bunim kad mi se stvari ne sviđaju, nekad ih koristim kao "proveru kompasa". Ali to je sitno u odnosu na činjenicu da ima dovoljan broj dobronamernih i prijatnih ljudi, sa kojima je zadovoljstvo komunicirati. Da ne pričam o šarenilu u smislu profesija i interesovanja, koje čini teme ovde raznovrsnim i vrednim čitanja i diskusije.

Nekad zalegnem za ponešto - vidiš ovo sada, možeš da vidiš i ono prethodno oko "vrhovnog vođe". Tebi možda izgleda banalno i pogrešno. Meni se i dalje ne čini da sam nešto posebno promašio, iako mi je, iz daljine, konkretno ovo sve oko Maje izgledalo malo neprofesionalnije - ali nešto nisam posebno razočaran ni novopristiglim informacijama.

Nisam prinuđen da ne cenim svoju inteligenciju, hvala na pitanju. Samo sam malo oprezan u stavljanju prevelike cene na istu - sa godinama valjda čovek skupi dovoljno situacija u kojima je precenjivao istu, pa je imao visoke troškove zbog toga - cenu ponosa i predrasuda :)

lilit lilit 01:07 28.07.2007

Re: Ponos i predrasude

Vucko.
hvala na toplini odgovora.
Slazem se uglavnom sa onim sto si rekao, ali si postavio problematiku sa stanovista sa kog ti to odgovara.
Moje stanoviste je drugacije, ali to nije razlog da se ne postujemo. Za sada bar. Ne daj se..
Pozdrav
johnny011 johnny011 18:39 26.07.2007

ok, ajd da probam

Prvo, mada ne i najvažnije, Maja nije tinejdžerka, čisto da malčice razjasnimo, godine neću da otkrivam, nije red :)

Ona ovde nije žrtva. Sama je izabrala to što je izabrala, niko je nije terao, odlučila je šta je odlučila iz protesta. Ne zavređuje ni sažaljenje ni podsmevanje, svako (ko se bori) se bori kako misli da treba i to je ok.

Organizacija u kojoj je angažovana je vrlo ozbiljna - organizaciono i u svakom drugom smislu, i kapiram da su procenili da bi od ovog njenog poteza mogli imati veliku korist, publicitet, odnosi sa stranim donatorima itd. Ovo govorim jer je važno za konktekst priče i pre svega jer je neko, nsarski čini mi se, pomenuo uzimanje ozbiljnog advokata. To im ne odgovara, jednostavno.

Ono što je posebno važno, Maja zaista veruje u ono što radi, dakle nije nikakav folirant. Sa 50 odsto njenih, po meni prilično rigidnih, stavova o društvu u kome živimo se ne slažem, s drugih 50 odsto se slažem. ali - važno je da naglasim da nije "profiter" željan medijske pažnje po svaku cenu.

I, da, ako joj se ne zgadi politika i sve u vezi s tim, mogla bi da postane poslanik i to, verujem, prilično lako. Jedino što se nadam da će ostati normalna i, samim tim, da neće ulaziti u stranačko blato.

Eto, ljudi, toliko :))
vucko vucko 23:25 26.07.2007

Re: ok, ajd da probam

E, ako mene Atom-mravac nije istukao, tebi batine ne ginu :)

Ovaj svet je valjda takav - stvari se profesionalizuju, društvena podela rada, ili kako smo već to zvali u crvenkasta vremena.

Da se razumemo - ja nemam ništa protiv da se društvene organizacije i političke partije finansiraju - iz zemlje, inostranstva, kako znaju i umeju, dok god novac koji dobijaju koriste za ono što žele da urade. Cela ta stvar košta para, čak i da niko od učesnika ne dobije ni kintu, da rade sve volonterski - a volonterski rad ima svojih granica, da se razumemo.

E sad - nadam se da nisam ugrozio IYHR budžet za ovu godinu, ako se nekim čudom desi da predsednik na Maju primeni član 112 stav 7 - gre'ota da im kvarim planirano

Maji svakako želim sve najbolje - ako odleži 10 dana, kako je rešila, da to prođe brzo i bez problema.

Svakako bih više voleo da narodni poslanici budu osobe sa stavom i kičmom, nego neki partijski beskičmenjaci koji samo gledaju koliko će da zakinu na putnim troškovima i u koji će upravni odbor da se uvuku.

Ali ja bih ipak voleo da se desi ono što sam pomenuo gore u osnovnom postu. I zbog Maje, ali više zbog Srbije. Jerbo gosn. predsednik može da uradi korisnu stvar u vezi svega ovoga, pošto i dalje ima malo veći publicitet i rejting nego Maja. Bar za sada :)



johnny011 johnny011 01:01 27.07.2007

Re: ok, ajd da probam

Ma, naravno, ovo o finansiranju, tu su stvari potpuno jasne. Šteta samo što donatora nema više, stranih i domaćih, već hiljadarka ngo-a se lomi oko njih 20-ak ozbiljnih. A i oni smanjuju budžete. E, sad, može nekome da se sviđa ili ne, ali ovaj slučaj će pomoći u daljem pozicioniranju Inicijative, lokalno i medjunarodno, i to je taj pragmatični deo priče. O onom drugom, koji se tiče njene odluke (jer niko je na to nije mogao naterati) valjda sam dovoljno rekao. Ona je sasvim okay devojka - na stranu, po meni, izvesna rigidnost - i nadam se da će iz ovoga izaći još bolja i jača.

Ali, Vučko, to sa predsednikom i amnestijom & odlikovanjem, jesi malčice preterao. Ali ne previše. Može amnestija, bez odlikovanja? Ili odlikovanje, ali sa 10 dana u ćuzi? Oboje odjednom, hmmmm...:)))



vucko vucko 02:13 27.07.2007

Re: ok, ajd da probam

Joj, nemoj samo o ponudi i potražnji, odma ima da nas ugazi u zemlju dežurni libertijanac :)

Što se tiče "i-i" - to se zove poziciono pregovaranje - počneš sa maksimalnim zahtevima... a i našlo se u istom stavu - 112/7 - ko bi odoleo :)

Doctor Wu Doctor Wu 12:30 27.07.2007

Re: ok, ajd da probam

Joj, nemoj samo o ponudi i potražnji, odma ima da nas ugazi u zemlju dežurni libertijanac :)


Pa'i kad je i Vučko poč'o da se plaši libertarijanaca! Crni Vučko, šta ti uradiše srBski liberali (doduše, pretežno komunističke provenijencije).
johnny011 johnny011 12:55 27.07.2007

Re: ok, ajd da probam

Wu, pa valjda su libertarijanci - istinski liberali :)

ostalo su zamene teza, obicno levicarske, mada ih bude i s desna.
vucko vucko 13:45 27.07.2007

Doktore,

pa ajd šta meni uradiše, ali šta uradiše nekim drugima. Vidi sebe, na primer

Ovo za libertarijance je bio mali poziv Brook da se javi u staroj formi - ovo što u poslednje vreme radi - svađa po blogu, npr sa Lektorkom, pa ove nebitne tratatatira insinuacije ovde - ne mogu reći da mi se nešto najviše na svetu sviđaju - video bolje :)

Znači - nedostaje mi stara Brook, koja uskoči i iskomentariše rast cveća u saksijama mehanizmima slobodnog tržišta. Ua mrzovolja i rezignacija! Živelo slobodno tržište, wherever it is :)

P.S. Kupio sam još jednu od onih knjižica kao "armchair economist" i "freakonomics" - zove se "Undercover economist", od Tima Hartforda, simpatična je :)
Doctor Wu Doctor Wu 14:04 27.07.2007

Re: Doktore,

Ovo za libertarijance je bio mali poziv Brook da se javi u staroj formi - ovo što u poslednje vreme radi - svađa po blogu, npr sa Lektorkom...


Nije valjda? Sa Svetom Lektorkom? Au, Brookily, pa gde nađe zvezdu da gazi...

Ma dobro, ja samo u prolazu. Pre neki dan ja ovom tvom komesaru Dragecu pomenuo autentično libertarijansko rešenje za Kosovo, a on mi skoro opsova majku ĆetniĆku. Šta ćeš, kad sam pre 15 godina pljuvao Slobu zbog takvih kao što je Dragec onda su nas zvali izdajnicima srpskog roda, a sad nas ex-ministri informisanja, born again libertarians, prozivaju k'o Ćetnke.
vucko vucko 16:19 27.07.2007

Pa to ti i kažem :)

Eto vidiš - izbegavaj te što ti pominju majku, pa ćeš biti manje pod stresom kad dođeš kod mene :)

A to za rešenja za Kosovo sam počeo da čitam pa odustao - svako od vas je imao jedino moguće rešenje, tu mi nešto nije bilo logično :)

Što se tiče tog razočarenja... ehm... to dođe sa godinama valjda... ali treba da pazimo da ne ugazimo ove klince sa idejama - tim povodom i ovaj moj blog.
kimm kimm 07:26 27.07.2007

Alo bre, jel' video neko

da su DS, Ken i njihovi silni ljubitelji rekli ama bilo šta glede pravne države u Nišu? Npr. sve je OK, sudija za prekršaje je radio svoj posao, zakon je zakon, pravilo je pravilo, moramo da poštujemo... Ej, Amnesty je juče prvi put posle toliko godina za nekoga u Srbiji rekla da je prisoner of conscience. Pa to su davno, davno, bili Mihajlo Mihajlov, Djilas i, naravno, stotine drugih, a sada evo i Maja Stojanović!
Ko je sledeći?
vucko vucko 12:24 27.07.2007

Alo, kaže telefon

Ja nisam primetio da se DS previše isticao u vezi ovoga - ni pozitivno ni negativno. To me naravno ne sprečava da izrazim određenu želju (i nešto nade), koja, da se razumemo, nije vezana za DS - nego za ustavne nadležnosti predsednika. Vezana je toliko za DS u smislu da se i DS deklariše slično u smislu suočavanja sa prošlošću itd. - pa to daje određenu nadu. A i sam trenutni predsednik je imao određen broj ohrabrujućih koraka u ovom smislu. Da je predsednik npr. iz DSS, verovatno ne bi bilo ni ovog bloga.

Što se tiče Amnesty-ja - pretpostavljam da se to dešava s vremena na vreme, nama kao i drugima. Drago mi je da su se javili i pojačali Majinu akciju, dajući pravo ime celoj stvari. Ja sam na dialup, sve mi je užasno sporo - da li ima neka dobra duša na broadbandu, koja bi izguglovala statistiku prisoners of conscience po zemljama u okruženju i razvijenim zemljama?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana