Blackbox : relaksirajte se od politike, sve je relativno!

AlexDunja RSS / 05.11.2008. u 13:33

Relativno- život je čudo

Imam cast da vam predstavim meni dragog gosta

koji je, ovaj put, odlucio da sebe i nas

relaksira od politike: blackbox92

(za slucaj da vam ne treba relax, pogledajte

tekstove na tu temu, meni se svidjaju!) 

Čitajući knjigu Bil Brajsona “Kratka istorija bezmalo svačega“, dođoh na ideju da, meni najzanimljivije iz nje ponudim i vama u najboljoj nameri da vas relaksira I nikako ne deprimira, jer sve je apsolutno relativno .

Sve je apsolutno relativno, ne postoji konačnost ni beskonačnost, ograničeno ni beskrajno, pojmljivo je istovremeno i nepojmljivo i obrnuto. U relativnom odnosu sve je svemir u odnosu na nešto drugo i minijatura u odnosu na drugo od tog drugog, život je čudo i čudan istovremeno, mi smo sami svemir za naše ćelije, one za svoje molekule, oni za svoje atome. Mi trajemo nepojmljivo dugo u odnosu na naše ćelije a tren smo u odnosu na istoriju zemlje a zemlja u odnosu na vasionu.

A opet ko zna , možda je ovo razmišljanje samo tren stvarne istine o svemu.

Što reče Ajnštajnom tast “Sve je relativno moj Alberte”.


Dakle, prema dosadašnjim saznanjima , Mlečni put je samo jedna od preko 140 milijardi galaksija, u vidljivoj vasioni.Procenjuje se da u Mlečnom putu ima i do 400 milijardi zvezda.

Statistički postoji verovatnoća da negde još ima razumnih bića. Po jednačini koju je ustanovio prof. Frenk Drejk za proračun verovatnoće postojanja razvijenih živih vrsta u kosmosu podelite broj zvezda u odabranom delu vasione sa brojem zvezda koje verovatno imaju sisteme planeta, to podelimo sa brojem sistema planeta teorijski pogodnih za život, pa to podelite sa onima na kojima je život uznapredovao do stanja inteligencije i tako dalje.Pri svakoj podeli broj se kolosalno smanjuje, ali i čak pri najkonzervativnijim ulaznim veličinama , broj razvijenih civilizacija samo u Mlečnom putu mogao bi se meriti milionima. I kad bi tako bilo, zbog prosečne udaljenosti između takvih civilizacija od najmanje dvesta svetlosnih godina, oni koji bi nas i mogli posmatrati ne bi videli nas nego one koji su živeli pre dvesta godina.Tako i da nismo sami, u svakom praktičnom pogledu jesmo.Karl Segan je izračunao da je broj verovatnih planeta u vasioni 10 milijardi biliona, praktično nezamisliva brojka. Ono štoi je podjednako nezamislivo je prostor u kome su planete razbacane., tako da , ako bi nasumce bili ubačeni u vasionu, izgledi da se nađemo na nekoj planeti, ili blizu nje, bili bi manji od jedan u milijardu biliona biliona ( to je 1 i 33 nule).

Sunčev sistem je ogroman, tako da se čak ne može ni na koji način prikazati-nacrtati u razmeri.Naprimer, na dijagramu Sunčevog sistema u razmeri, sa Zemljom svedenom na veličinu zrna graška , Jupiter bi se nalazio na 300 metara dalje, a Pluton 2,5 kilometara daleko i otprilike veličine bakterije pa se ionako ne bi video. U toj razmeri, Proksima Kentauri , nama najbliža zvezda , bila bi oko 16.000 kilometara daleko.Čak i ako smanjimo sve toliko da Jupiter bude veličine tačke a Pluton molekila, Pluton bi opet bio udaljen 10 metara.Ili npr. kad bi stigli na Pluton , Sunce bi izgledalo ne veće od glave špenadle.

O zemlji:

Udaljenost Zemlje od Sunca je 150 miliona kilometara, teška je 5,9725 milijardi biliona tona.Njena brzina obrtaja oko svoje ose kreće se od 1.600 kilometara na sat , mereno na ekvatoru do nula na polu.Mereno u Londonu iznosi 998 kilometara na sat..Ceni se da je Zemlja stara 4,6 milijardi godina.


E sad malo o fantastično malim veličinama i ogromnim brojkama.

Sve se sastoji od atoma.Osnovno funkcionalno uređenje atoma je molekul(dva i više atoma koji funcionišu u manje-više stabilnom aranžmanu).U jednom kubnom centimetru vazduha, na nivou mora i pri temperaturi od 0 stepeni, ima preko 45 milijardi milijardi molekula.To je prostor veličine kocke šećera, a koliko je tek kocki šećera potrebnoi da se ispuni vasiona.Atomi su dugovečni i svakio atom koji se nalazi u nama sigurno je prošao kroz nekoliko zvezda i bio deo miliona organizama pre nego što se pretvorio u nas.

Svi smo atomski toliko reciklirani , tako da slopbodno svako može da kaže da je po neka milijrda njegovih trenutnih atoma nekada pripadala Šekspiru, Budi, Džingis Kanu, Betovenu i ..nabrajajte slobodno dalje.Dakle, svi amo mi reinkarnacije – iako kratkoročne.Posle smrti atomi se raziđu i odsele tamo gde iznova mogu biti korisni- kao deo lista, drugog ljudskog bića ili drugog bića, ili kapi rose.Niko ne zna koliko su atomi dugovečni ali po Martinu Rosu, to je verovatno oko brojke 10 sa 35 nula.

Koliki je atom ilustruje se sledećim:jedan paramecijum- jednoćelijsko stvorenje je veličine 2 mikrona tj. 0,002 milimetra.Ako bi hteli da ga vidimo u kapi vode morali bi kap uvećati toliko da bude široka dvanaestak metara ,a ako bi smo želeli da u toj kapi vidimo i atome, morali bi je uvećati da joj širina bude 24 kilometra.


Kako izgleda istorija života na zemlji?

Ako zamislimo da je 4,5 milijarde godina Zemljine istorije sabijeno u jedan normalan zemaljski dan, onda život počinje veoma rano, već oko 4 ujutro, sa nastankom prvih jednostavnih jednoćelijskih organizama, a zatim ne napreduje dalje narednih 16 sati.Tek negde oko pola devet uveče pojavljuju se prve morske biljke , praćene sa 20 minuta kasnije prvim meduzama.Neposredno pre 22 časa na kopnu počinju da niču biljke. Ubrzo zatim , s manje od 2 sata do kraja dana, slede prva kopnena stvorenja.Zahvaljujući blagotvornom vremenu koje je potrajalo nekih desetak minuta , do 22,24 Zemlja je već prekrivena karbonskim šumama a pojavljuju se i prvi krilati insekti.Dinosaurusi se pojavljuju neposredno pre 23, oo i već u 21 minut do ponoći će nestati a započeće doba sisara.

Ljudi se pojavljuju u minut i sedam sekundi pre ponoći.Čitava naša pisana istorija . u tom rasponu, ne bi trajala duže od nekoliko sekundi, a jedan ljudski vek bio bi samo tren.

Možda još slikovitiji način da pojmimo koliko smo krajnje nedavni kao deo te slike stare 4,5 milijardi godina jeste da raširimo ruke koliko god možemo i zamislimo da ta širina predstavlja čitavu istoriju Zemlje.U tom rasponu, udaljenost od vrha prstiju na jednoj ruci do zgloba druge ruke jeste prekambrija. Sav složeni život nalazi se na šaci jedne ruke a jednim potezom turpijuce za nokte mogli biste da izbrišete ljudsku istoriju.Na svu sreću to se još nije desilo , ali činjenica je da postoji jedan ekstremno značajan kvalitet života na Zemlji- on izumire.


Sve počinje od ćelije.Prva ćelija se podeli na dve, dve na četiri i tako dalje. Posle samo 47 udvostručavanja imate deset hiljada biliona ćelija (10.000.000.000.000.000) i spremni sre da postanete ljudsko biće.Svaka ćelija u prirodi je pravo čudo.Čak I najjednostavnije daleko prevazilaze granice ljudske genijalnosti. Na primer , da bi ste napravili najprostiju ćeliju kvasca morali biste da umanjite otprilike isti broj sastavnih delova koje sadrži jedan Boing 777 i smestite ih u loptu prečnika samo 5 mikrona.

Svaka ćelija ljudskog organizma su zemlje sa deset hiljada biliona stanovnika i svaki od njih posvećen je na krajnje specifičan način vašem sveukupnom blagostanju.

Ćelija se može porediti sa složenom hemijskom laboratorijom i ogromnom pretprpanom metropolom. Ona nije ni jedna ni drugo i jeste i jedno i drugo.Ako bi ste mogli da posetite ćeliju, ne bi vam se dopalo.Uveličana do nivoa na kom su atomi otprilike veličine graška, sama ćelija bi bila lopta prečnika pola milje.U njoj bi videli milione i milione predmeta veličine od košarkaške lopte do automobila koji šibaju okolo kao meci. U ćeliji ne postoji gore-dole jer gravitacija na ćelijskom nivou ne deluje značajno i ne postoji prostor koliko ni za jedan atom da nije iskorišćen.Svuda se odvija aktivnost i sve zuju električne energije. Hrana koju jedemo i kiseonik koji udišemo kombinuju se ui ćeliji u elektricitet.To je na ćelijskom nivou samo o,1 volti na udaljenostima koje se mere nanometrima.Međutim, ako bi to uveličali u srazmeri dobili bi smo strujne udare od 20 miliona volti po metru, otprilike kao naboj najjačeg groma.

Svaka ćelija sadrži najmanje 100 miliona proteinskih molekula.

U jezgru ćelije se nalaze hromozomi, 46 komplikovanih paketića , od kojih 23 potiče od majke i 23 od oca.Hromozomi predstavljaju potpuni komplet upustava neophodnih da budete sazdani i održavani , a sačinjeni su od dugačkih niti malog hemijskog čuda koje se zove dezoksiribonukleinska kiselina (DNK).Svaka nit DNK sadrži oko 3,2 milijarde slova šifre, dovoljno da se dobije neverovatnih 10 na 3.480.000.000 mogućih kombinacija, dakle broj sa poreko 3 milijarde nula..

Od ćelije počinje život.

Da se vaših dvoje roditelja nidu spojili baš kad jesu- moguće do sekunde, moguće do nanosekunde- vas ovde ne bi bilo.A da se njihovi roditelji nisu spojili na precizan, blagovremen način, opet vas ne bi bilo.I da njihovi roditelji, pa njihovi roditelji, pa njihovi roditelji i tako dalje, beskrajno- vas ne bi bilo.Ako se vratite unazad kroz vreme, ti dugovi predaka počinju da se gomilaju. Pre dvadeset pokolenja, broj ljudi koji su se razmnožavali u vašu korist popeo bi se na 1.048.576, pre trideset generacija, ukupan broj vaših predaka upamtite samo roditelja i roditelja roditelja u liniji koja vodi do vas je veći od milijarde, preciznije 1.073.741.824. I konačno, ako dožemo do doba Rimljana, broj ljudi od kojih je zavisilo vaše individualno postojanje raste na približno milion biliona, što je nekoliko puta više od ukupnog broja ljudi koji su ikada živeli.

Nije u pitanju matematička greška, već činjenica da ničija linija nije potpuno čista i da je ustvari bilo poprilično inscenta- mada na genetski diskretnoj udaljenosti i prilika se neki daleki rožak po majci spojio sa dalekim rođakom po ocu.I zato ako vam se neko pohvali da je potomak Šekspira, Napoleona, cara Dušana, Nemanje, ili koga se se setite, slobodno kažite da ste i vi.U najbukvalnijem i najfundamentalnijem smislu, svi smo jedna porodica.

Toliko ukratko, koliko sam uspeo da interpretiram, po meni najinteresantnije, od onoga šta je Brajson napisao.


Šta nam sve ovo pokazuje?

Pa činimi se mnogo.

U svakom slučaju, razmišljanje o ovim stvarima manje će nas nervirati od praćenja svetskih i dnevnopolitičkih naklapanja. Osim što nas može relaksirati, ne očekujte da će vam pomoći da rešite i jedan svakodnevni problem.



Komentari (102)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 13:39 05.11.2008

the heart and soul nebulae

MilutinM MilutinM 14:33 05.11.2008

Re: the heart and soul nebulae

AD, neko ti isprskao sliku. Sve neke bele tačke po njoj ))
AlexDunja AlexDunja 14:38 05.11.2008

Re: the heart and soul nebulae

AD, neko ti isprskao sliku. Sve neke bele tačke po njoj ))

vid stvarno!

ovu nije :))
blackbox92 blackbox92 15:42 05.11.2008

Re: the heart and soul nebulae

MilutinM
AD, neko ti isprskao sliku. Sve neke bele tačke po njoj ))

To su daaaaleke zvezde koje su možda i pre nekoliko stotina godina ugašene i tek sada stiže svetlost od njih jer je putovala mnogo svetlosnig godina.
blackbox92 blackbox92 23:23 09.11.2008

Re: the heart and soul nebulae

MilutinM
AD, neko ti isprskao sliku. Sve neke bele tačke po njoj ))

Možda i ovako izgleda, zavisi sa koje strane se snima, tj.zamisli.
blackbox92 blackbox92 23:26 09.11.2008

Re: the heart and soul nebulae

Na ovoj drugoj su munje u tami, kad su zvezde pogašene.
Apsolitno romantično ali hladno!!!!!!!
Unfuckable Unfuckable 13:40 05.11.2008

najbolje

od najboljeg :
a jednim potezom turpijuce za nokte mogli biste da izbrišete ljudsku istoriju

sjajno, svidŽa mi se ; ))))
AlexDunja AlexDunja 14:26 05.11.2008

Re: najbolje

sjajno, svidŽa mi se ; ))))

meni se svidza da mi je sekspir deka:)))

"...Ljubav;ona me je podstakla da tragam.Dala mi je savet,a ja oci njoj.Nisam moreplovac,al' da si daleko ko obala koju zapljuskuje najdalje more,ja bih zaplovio na srecu radi takvog blaga...""Romeo i Julija" - Sekspir
stari92 stari92 14:51 05.11.2008

Re: najbolje

? А,у најчувену дилему код Sekspira,ако се мора бира од то бе ил' ноу то бе ?

Ја , иако је све релативно ,си бирам прву опцију - не волим негацију,па то ти је.
blackbox92 blackbox92 15:31 05.11.2008

Re: najbolje

Unfuckable
od najboljeg :
a jednim potezom turpijuce za nokte mogli biste da izbrišete ljudsku istoriju

sjajno, svidŽa mi se ; ))))

I meni se svidelo kao ilustracija ali se nadam da niko nema ili neće da upotrebi tu turpijicu.
Unfuckable Unfuckable 16:01 05.11.2008

Re: najbolje

niko - osim nas samih ; )
blackbox92 blackbox92 17:38 05.11.2008

Re: najbolje

Unfuckable
niko - osim nas samih ; )

Da i to radimo permanentno.
Unfuckable Unfuckable 19:36 05.11.2008

Re: najbolje

Da i to radimo permanentno.

ali zato - dosledno ; )))
stari92 stari92 22:00 05.11.2008

Re: najbolje

je biti dosledan u nedoslednosti (najisplativije).
stari92 stari92 14:14 05.11.2008

Е,сад

након свих наведених релација појави се лик као не над ..

(па , буди паметан сад ..))

Ма,иди бегај,бре.

(релах))
stari92 stari92 15:15 05.11.2008

Ако САД научили нисмо

времена има (ваљда).

Нема културне,верске,расне,интелект.,.. (( 'ел пробо чика Хића-проб'о-Нема Аријеваца-НАД ово-оно)
(осим у литератури,цртаним филмовима,..-Ниче-Тако је говорио Заратустра,Бееп Бееп : Коста којот,..))
дискриминације,јер је и тако све релативно,што рек'о зет Аки,Ст.Хоки.,а на крају и Бил Б.

(мислим си у себе,помало)
blackbox92 blackbox92 15:26 05.11.2008

Re: Ако САД научили нисмо

stari92
времена има (ваљда).

Нема културне,верске,расне,интелект.,.. (( 'ел пробо чика Хића-проб'о-Нема Аријеваца-НАД ово-оно)
(осим у литератури,цртаним филмовима,..-Ниче-Тако је говорио Заратустра,Бееп Бееп : Коста којот,..))
дискриминације,јер је и тако све релативно,што рек'о зет Аки,Ст.Хоки.,а на крају и Бил Б.

(мислим си у себе,помало)

Relativno upravo u tome što ništa nije večno, ničija nije do zore gorela.
A to što su radili likovi koje navodite i mnogi drugi kroz istoriju, upravo potvrđuje u tekstu rečeno da je "činjenica je da postoji jedan ekstremno značajan kvalitet života na Zemlji- on izumire." što zbog delovanja samodestrukcije, a globalno zagrevanje je takođe opasnost kojom čovečanstvo sebe izlaže riziku.
dragoljub92 dragoljub92 12:58 06.11.2008

Re: Ако САД научили нисмо

(мислим си у себе,помало)

мислиси усебе,најдзад да неко проприча намој језик дасига лепо разбирам
AlexDunja AlexDunja 13:13 06.11.2008

Re: Ако САД научили нисмо


мислиси усебе,најдзад да неко проприча намој језик дасига лепо разбирам

:)) samo nastavite tako, vas dvojica,
svi ce si naucimo...
dragoljub92 dragoljub92 13:33 06.11.2008

Re: Ако САД научили нисмо

AlexDunja

мислиси усебе,најдзад да неко проприча намој језик дасига лепо разбирам

:)) samo nastavite tako, vas dvojica,
svi ce si naucimo...

па неможсе сретнејемо кадси живујемо у различите сатнеси зоне.
AlexDunja AlexDunja 13:38 06.11.2008

Re: Ако САД научили нисмо

кадси живујемо у различите сатнеси зоне.

satnesi zone neesu prepreka, kadsi na internet...
stari92 stari92 14:08 06.11.2008

Re: Ако САД научили нисмо

Куј Ме вика,там' ?
AlexDunja AlexDunja 16:54 06.11.2008

Re: Ако САД научили нисмо

Куј Ме вика,там' ?

ja.
u povodu skole za neophodannam
nislijski, jezik buducnosti!
stari92 stari92 17:51 06.11.2008

Re: Ако САД научили нисмо

,niste,verovatno ,skapirali (uklikerili) ni Vi Aleksandro ?!

Ене,код цонстрицторијууу,поентлес.
То,бре,све стручњак до експерта,час' на изузеци,мало виише.

Не,не ради се о језику будућем,јер то је прошлост једном била.
(најстарији дешифрован језик је најближи врањанско/нишком дијалекту)

Видим,разумем,добро знам (ипак,не и врло добро,јер је потребна лична прича),
особености сакривених ликова,на основу састављених слова.
Осликавање приче о другом Ја - Јбо пола припадника Уједињеног Краљевства,
а и шире,развијеног света,осим трећег - Не пије воду у личном поимању себе.

Одатле и к.рчење сваке врсте и увлачење,како недодирљивих - тако и посебних.
Ја теби два ком. - ти (мало т) неки.
Ја ти кажем : Како ли га смисли? - сердар Војводи : Инспирацијо моја.
..

((И,немој да би к'о дир'о Мог (скоро) познаника Ун-ф.-леа - ће си га на-..-бе))
blackbox92 blackbox92 19:05 06.11.2008

Re: Ако САД научили нисмо

dragoljub92
AlexDunja

мислиси усебе,најдзад да неко проприча намој језик дасига лепо разбирам

:)) samo nastavite tako, vas dvojica,
svi ce si naucimo...

па неможсе сретнејемо кадси живујемо у различите сатнеси зоне.

Па ако баш нее млого далеко да си земите мизи или други брзи ероплани па с њи путујете, јер с пуси неће да може.
AlexDunja AlexDunja 20:36 06.11.2008

Re: Ако САД научили нисмо

Па ако баш нее млого далеко да си земите мизи или други брзи ероплани па с њи путујете, јер с пуси неће да може.

:))))
govoris jezik:))))
ti si otkrovenje!
blackbox92 blackbox92 23:41 06.11.2008

Re: Ако САД научили нисмо

AlexDunja
Па ако баш нее млого далеко да си земите мизи или други брзи ероплани па с њи путујете, јер с пуси неће да може.

:))))
govoris jezik:))))
ti si otkrovenje!

Pa jel je u Pirot mnozina od MiG mizi a od Puh (vojno vozilo terensko) pusi.
Tako sam cuo od coveci, pa tako i preneo.
blackbox92 blackbox92 15:17 05.11.2008

Hvala AD

na gostoprimstvu. a ko zna od kada smo i kako rođaci.
AlexDunja AlexDunja 15:25 05.11.2008

Re: Hvala AD

dobrodosao si, odmereni!
prija mi da mislim da smo rodjaci
tnx.
milanmuz milanmuz 15:30 05.11.2008

Odgovor

Prema nekim teorijama, big bang je odredio celokupni dalji tok kosmosa, samim tim, i zivih bica na zemlji. Za coveka, je medjutim, drustvo kosmos i mislim da on ne moze imati drugih kosmosa sem drustva. Cak i statistike koje su u ovom tekstu iznesene, proizvod su odredjenih drustvenih procesa. Prost primer: Kopernik je spaljen zbog mnogo skromnijih i nepreciznijih statistika, dok su drustvene promene dovele dotle da su danas ovakve pretpostavke drustveno pozeljna tendencija. Oba slucaja impliciraju drustvo kao "kosmos". Kosmos je datost. Drustvo se menja. Nasa spoznaja svemira, diskurs o bilo kom problemu, pruza mogucnost citanja konteksta iz koga se govori, i jedino se iz takvoga citanja moze doci do znacajnih zakljucaka, ali ne o kosmosu. Gornji tekst ne govori o kosmosu. On govori o mnogim drugim drustvenim pojavama, odnosima itd. Kosmos je nespoznatljiv. Sve sto znamo o njemu je relacija drustva i prirode. Prirodu ne znamo kao takvu, samo kao posmatranu kroz prozor drustva. I to ne onaj koji sami odaberemo, vec vrlo odredjeni. Sam zakljucak to potvrdjuje.
blackbox92 blackbox92 15:39 05.11.2008

Re: Odgovor

U pravu ste i o tome se govori ali nisam mogao u jednom tekstu sve da prezentujem.
Brajson u odeljku " Nauka krvavih zuba i kandži" upravo o tome govori kako su neki stradali što su Kopernik i drugi,o tome kako su dobijane nagrade za tuđa otkrića. Takođe kaže da je kosmos nespoznatljiv.
Hvala Vam.
MilutinM MilutinM 15:58 05.11.2008

Re: Odgovor

Prema nekim teorijama, big bang je odredio celokupni dalji tok kosmosa

A šta je bilo pre BigBanga? A šta je iza Kosmosa?
milanmuz milanmuz 16:28 05.11.2008

Re: Odgovor

Ima i o tome teorija, ali nije u tome sustina. Mi to sigurno necemo saznati, a iz takvih pitanja i odgovora, koji su vrlo korisni, hocemo dosta o nama samima. I to je jedino moguce.
Alava Alava 20:15 05.11.2008

Re: Odgovor

milanmuz
Ima i o tome teorija, ali nije u tome sustina. Mi to sigurno necemo saznati, a iz takvih pitanja i odgovora, koji su vrlo korisni, hocemo dosta o nama samima. I to je jedino moguce.

Hteo si reći " o samim namima" )))
AlexDunja AlexDunja 20:16 05.11.2008

Re: Odgovor

Hteo si reći " o samim namima" )))

tojetajrad))

komplikovano!
die hard die hard 21:47 05.11.2008

Re: Odgovor

A šta je bilo pre BigBanga? A šta je iza Kosmosa?
*novo


Nistavilo ili nistavnost, kazu naucnici iako ni sami ne znaju sta je to.Fenomenalno je u Brajsonovoj knjizi ( makar za laika kao sto sam ja ) da i naucnici plivaju u nekakvom limbu oko mnogo problema i cesto se ne slazu ( sto je OK ) i ponekad se prave ludi i apstrahuju probleme koje ne mogu da objasne.Uh, Nsarski sigurno bi mogao da nam dobru lekciju odrzi.
Cyrano de Bergerac Cyrano de Bergerac 22:28 05.11.2008

Re: Odgovor

Na stranu ostatak teksta...
milanmuz
Kopernik je spaljen zbog mnogo skromnijih i nepreciznijih statistika, ...

...nije spaljen ni zbog čega. Čovjek je umro u krevetu, od bolesti.
nsarski nsarski 23:07 05.11.2008

Re: Odgovor

Nsarski sigurno bi mogao da nam dobru lekciju odrzi

Haahaaa:)))
Sta imam ja da drzim lekcije - o ovim stvarima niko nije mnogo pametan. Samo neko bolje a neko losije (ili neuverljivije) spekulise o njima.
Medjutim, kolikogod ovaj tekst bio simpaticno nadahnut - a jeste - to je samo jedno glediste. Naime, u odnosu na kosmicki arsin, sve su nase ljudske brige nistavne i male. Dostojevski to ovako kaze: sve su tacke podjednako daleko od beskonacnosti. Medjutim, mi ne zivimo po kosmickim arsinima.
Moze covek, na primer, ovako da rezonuje: u poredjenju sa svim trilionima i milijardama koje su propale na berzi, to sto ja nemam da platim racun za struju je prava sitnica. E, pa nije sitnica. Ako nemam struje, smrznucu se zimus.
Cak ni te vrtoglave milijarde nisu bas tako beznadezne, najzad. Od 3 milijarde DNK slova u genetskom kodu moze da se napravi 4 na stepen 3 milijarde razlicitih konfiguracija (a ne 10 na taj stepen kako gore pise - ima samo 4 slova A, T, C, G). Medjutim, medjutim. Samo 3% ljudskog genoma kodira za nesto (tj. predstavlja gene), i oni moraju opet da se zapisu u nekom poredku da bi znacile to sto znace. Dakle od tog obilja teorijskih mogucnosti (milijardi i milijardi njih), ostvaruje se samo ogranicen, mali broj njih. Teorijski su moguca bica sa 17 nogu, tri repa i 2 zuba, ali takva bica se ne ostvaruju.

Ilustracije radi, recimo, postoji 30 slova u azbuci, i postoji 30 na stepen 10,000 nacina da se napise tekst od 10,000 slova - dakle, ogroman broj slovnih kombinacija. Od tog ogromnog broja, samo neki beznacajan procenat je razumljiv kao tekst na srpskom, a tek je najsicuscniji promil od toga tekst vredan citanja. Mi se nad tim ne zamisljamo, a posebno se ne divimo nekom beznacajnom stivu jer je autor uspeo da poredja sva ta slova na razumljiv nacin i nesto saopsti - nesto nebitno, kao npr., "izgubljen crni pas sa kratkim repom; nalazacu sledi nagrada" - 50 slova u citiranom tekstu. Jaka stvar - a opet cudo sa tacke gledista nebrojenih mogucnosti da se 50 slova poredja.
Tako i za nas ljude. Mi smo konacna instanca dugotrajnog procesa zivota i prirodne selekcije i racvanja u razvoju (nemamo krila, imamo ruke; nemamo rogove imamo mozak, itd.). Zamislimo samo koliko je takvih procesa moralo da se dogodi, koliko nezamislvo mnogo kombinacija je moralo da otpadne da bi se iz celog genetskog spila izvukao, na primer, Unf. A kad tog coveka sreynes na ulici, ne zgranes se tim milijardama mogucnosti, nego kazes: disi be ba, aj pa pice! . Na primer.
blackbox92 blackbox92 00:21 06.11.2008

Re: Odgovor

MilutinM
Prema nekim teorijama, big bang je odredio celokupni dalji tok kosmosa


Hvala sto ste tu.
U pravu ste.
A šta je bilo pre BigBanga? A šta je iza Kosmosa?

Ko zna mozda je i taj BigBang koji se nas tice samo jedan od miliona ili milijardi koji se desavaju stalno.
Odnosno, opet ko zna, mozda se moze sve to povezati sa onim "I rece Bog, neka bude svetlost, i bi svetlost".
Ipak je ljudski um malo toga saznao, mozda ce vise a mozda i nece, gde su granice ljudskog uma?
Moze li spoznati od trenutka nultog vremena t=0?
Na neka od tih intrigantnih pitanja Brajson pokusava da odgovori.
blackbox92 blackbox92 00:46 06.11.2008

Re: Odgovor

to nsarski
Vama posebno hvala sto ste svratili i dali lep i ilistrativan komentar.
Upravo ja sam i rekao da je to samo jedna od interpretacija koju je Brajson, mora se priynati, veoma lepo slozio ne iymisljajuci nista a razmisljajuci o mnogo cemu upravo na bazi gledista koja imaju odredjenu tezinu u naucnim krugovima.
Upravo Vas primer sa berzom i strujom pokazuje tu relativnost- sto je nekome sitnica drugom je ogromno, sto je nekome nebitno, drugome je egzistencijalno.
milanmuz milanmuz 12:04 11.11.2008

Re: Odgovor

Cyrano de Bergerac
Na stranu ostatak teksta...
milanmuz
Kopernik je spaljen zbog mnogo skromnijih i nepreciznijih statistika, ...

...nije spaljen ni zbog čega. Čovjek je umro u krevetu, od bolesti.



Nije bitna istorijska istina, vec metafora za nesto sto je u to vreme bilo vrlo cesto.
Alava Alava 18:06 05.11.2008

Ej!

Super vam je ovo!
Baš je za relax. Volim ove naučno-popularne textove :)))))
Najviše mi se sviđa ovo što smo se rodili u minut do dvanaes'. :))
blackbox92 blackbox92 18:20 05.11.2008

Re: Ej!

Alava
Super vam je ovo!
Baš je za relax. Volim ove naučno-popularne textove :)))))
Najviše mi se sviđa ovo što smo se rodili u minut do dvanaes'. :))

Ej, hvala što si tu.
I meni se sviđa ali zato što smo se rodili nakon sticaja mnogih okolnosti i stvaranja uslova.
Nije zbog toga što su kasno počeli , šalim se.
blackbox92 blackbox92 18:28 05.11.2008

Odgovornost za budućnost

Ljudi su odgovorni za svoju budućnost i treba da učinu sve što je u njihovoj moći da ne uništavajući okolinu i ostale vrste ne dovedu do samouništenja.
O tome Brajson, na kraju knjige kaže:
“Ako postoji nešto krajnje upadljivo: mi jesmo izabrani ,sudbinom ili proviđenjem, ili kako god već želite da to nazovete.Koliko možemo da utvrdimo.nema boljih od nas.Možda smo jedini. Pomalo zastrašuje pomisao da smo možda vrhunsko dostignuće vasione i njen najgori košmar.
Pošto smo tako nemarni u čuvanju drugih stvari, bile one žive ili ne, nemamo pojma koliko je živih stvorenja moglo zauvek da izumre, ili će im se ubrzo desiti, te kakvu smo ulogu mi odigrali u ma kom delu tog procesa.»
Izveštaj UN iz 1995. godine utvrdio je da je ukupan broj poznatih izumiranja u proteklih 400 godina nešto oko 500 životinjski i preko 650 biljnih vrsta»...

“Kao ljudska bića imamo dvostruku sreću. Ne samo da uživamo u privilegijama postojanja, već i u neobičnoj sposobnosti da to shvatamo, pa čak i da ga , u mnogim načinima poboljšamo. To je trik koji smo tek počeli da poimamo.»
.

I dalje, sasvim na kraju:
»Ljudi savremeni po ponašanju prisutni su ovde u periodu koji iznosi tek oko 0,0001 posto istorije Zemlje- što zaista nije gotovo ništa – ali čak i tako kratko postojanje zahtevalo je gotovo beskrajan niz srećnih događaja.
Zapravo smo tek na početku. Naravno trik je u tome da obezbedimo da nikada ne pronađemo kraj, a to će, gotovo sigurno , zahtevati mnogo više od samo srećnih okolnosti.”
O tome treba razmišljati na globalnom, regionalnom, nacionalnom i pojedinačnom nivou.
Alava Alava 20:13 05.11.2008

Re: Odgovornost za budućnost

OK, ali koliko god sve bilo relativno (kad si već ovako uozbiljio mislim da sve ipak ima svoj početak i svoj kraj. Ako smo već vrhunsko dostignuće vasione i njen najgori košmar u isto vreme, možda za to postoji razlog. Možda nismo ni jedno ni drugo (da odgovorim u duhu texta :)) , već smo stvoreni sa nekim ciljem.
AlexDunja AlexDunja 20:14 05.11.2008

Re: Odgovornost za budućnost

»Ljudi savremeni po ponašanju prisutni su ovde u periodu koji iznosi tek oko 0,0001 posto istorije Zemlje- što zaista nije gotovo ništa – ali čak i tako kratko postojanje zahtevalo je gotovo beskrajan niz srećnih događaja.

:)))
nikako da shvatimo!!
mirelarado mirelarado 20:52 05.11.2008

Re: Odgovornost za budućnost

već smo stvoreni sa nekim ciljem.


Eh, a možda smo stvoreni i bez cilja, greškom... možda smo se Nekom "omakli"? Ali kako to ne možemo znati, bolje je da smatramo da smo vrhunsko dostignuće univerzuma. Naposletku, MI smo ti koji procenjuju, he, he...
Blackbox92, baš lep post, udaviše ovi s Obamom...
AlexDunja AlexDunja 20:55 05.11.2008

Re: Odgovornost za budućnost

Blackbox92, baš lep post, udaviše ovi s Obamom...

ej, note!
ovako ide procedura:
stavis blackboxa
u svoju vip listu,
i posle, svaki puta kad kliknes na svoju vip listu
imas sve ono zanimljivo sto je on napisao:))))))
mirelarado mirelarado 21:14 05.11.2008

Re: Odgovornost za budućnost

stavis blackboxa
u svoju vip listu


UčinjeTo :))))
AlexDunja AlexDunja 21:18 05.11.2008

Re: Odgovornost za budućnost

UčinjeTo :))))

fala:)
to je bila ideja:)))))
die hard die hard 21:51 05.11.2008

Re: Odgovornost za budućnost


I dalje, sasvim na kraju:
»Ljudi savremeni po ponašanju prisutni su ovde u periodu koji iznosi tek oko 0,0001 posto istorije Zemlje- što zaista nije gotovo ništa – ali čak i tako kratko postojanje zahtevalo je gotovo beskrajan niz srećnih događaja.
Zapravo smo tek na početku. Naravno trik je u tome da obezbedimo da nikada ne pronađemo kraj, a to će, gotovo sigurno , zahtevati mnogo više od samo srećnih okolnosti.”
O tome treba razmišljati na globalnom, regionalnom, nacionalnom i pojedinačnom nivou.

E, sad si mi otkrio zavrsetak.Ja na 19om poglavlju.Poceo da citam pre 5-6 dana i gutam koliko vreme dozvoli.Pozdrav veliki, bas sam se odusevio da i neko drugi cita Brajsona u prezentu.
blackbox92 blackbox92 00:30 06.11.2008

Re: Odgovornost za budućnost

mirelarado
već smo stvoreni sa nekim ciljem.


Eh, a možda smo stvoreni i bez cilja, greškom... možda smo se Nekom "omakli"? Ali kako to ne možemo znati, bolje je da smatramo da smo vrhunsko dostignuće univerzuma. Naposletku, MI smo ti koji procenjuju, he, he...
Blackbox92, baš lep post, udaviše ovi s Obamom...

Mozda, po onom da se i devojci desi dete, rodilo se , valja ga ljuljati.
Slazem se da je bolje da se smatramo vrhunskim dostignucem ali da se ne uobrazimo. Mozda i nismo, mozda negde daleko postoje savrseniji, manje savrseni ili isti kao mi ali su toliko daleko da je komunikacija i nepojmljivo nemoguca.
Zato treba uzivati u ovome sto smo i gde smo i truditi se da sebi i oko sebe svim ljudima i bicima ulepsamo sabivstvovanje.
U svakom slucaju, hvala Vam i uzivajte.
blackbox92 blackbox92 00:34 06.11.2008

Re: Odgovornost za budućnost

die hard

I dalje, sasvim na kraju:
»Ljudi savremeni po ponašanju prisutni su ovde u periodu koji iznosi tek oko 0,0001 posto istorije Zemlje- što zaista nije gotovo ništa – ali čak i tako kratko postojanje zahtevalo je gotovo beskrajan niz srećnih događaja.
Zapravo smo tek na početku. Naravno trik je u tome da obezbedimo da nikada ne pronađemo kraj, a to će, gotovo sigurno , zahtevati mnogo više od samo srećnih okolnosti.”
O tome treba razmišljati na globalnom, regionalnom, nacionalnom i pojedinačnom nivou.

E, sad si mi otkrio zavrsetak.Ja na 19om poglavlju.Poceo da citam pre 5-6 dana i gutam koliko vreme dozvoli.Pozdrav veliki, bas sam se odusevio da i neko drugi cita Brajsona u prezentu.

Nije namerno, vec u kontekstu, a i nije roman tako da Vam nece puno pokvariti yadovoljstvo.
Uzvracam pozdrav duplo
mirelarado mirelarado 00:36 06.11.2008

Re: Odgovornost za budućnost

Zato treba uzivati u ovome sto smo i gde smo i truditi se da sebi i oko sebe svim ljudima i bicima ulepsamo sabivstvovanje.


Dabome, čak i da smo nastali slučajno, ili omaškom, to nas ne oslobađa odgovornosti prema ovom, jedinom svetu koji imamo.
Srdačan pozdrav i Vama.
blackbox92 blackbox92 01:35 06.11.2008

Re: Odgovornost za budućnost

mirelarado
stavis blackboxa
u svoju vip listu


UčinjeTo :))))

Hvala na poverenju.
dragoljub92 dragoljub92 13:11 06.11.2008

Re: Odgovornost za budućnost

pa čak i da ga , u mnogim načinima poboljšamo. To je trik koji smo tek počeli da poimamo.»

е то ја увек а често и понекад причам .ми још увек јесмо само цивилизација у покушају,ту смо негде у ходнику и знамо да су ту негде и врата цивилизације ал их још не видимо,а могуће и да их нећемо ни видети.
dali76 dali76 20:29 05.11.2008

sve je relativno al ima nesto i dobro

Jel Teorija relativiteta pesimizam?
Jel nacin za pravdanje crnog jer sta je ustvari bijelo?
Nevjerica u bolje svjetlije ljepse I drugacije odnosi nas u relativnost gdje sve ovo pomenuto I ne postoji tj sve je to relativno.
Da ne bude greske svidja mi se text I dobar je odmor od dnevno/svijedskih /domacih politickih tema , al odmor pa posle svi na posao 
Poz za autora teksta I vlasnicu bloga
Alava Alava 20:31 05.11.2008

Re: sve je relativno al ima nesto i dobro

Da ne bude greske svidja mi se text I dobar je odmor od dnevno/svijedskih /domacih politickih tema , al odmor pa posle svi na posao 

Naravno, još malo pa svi na svoje radne zadatke!
U stvari, imaš tačno 7 (sedam) dana da se odmaraš baveći se ovom temom )
dali76 dali76 22:06 05.11.2008

Re: sve je relativno al ima nesto i dobro

Hej sedam (7) dana da se odmorim baveci se ovom temom?
Pa dobro ja sam ti bogami dosadio “mojim” temama politickim 
Nisam ni znao das am citan ….
Obecavam ne objavljujem nista politicki do sledece srede sportske srede dakako

blackbox92 blackbox92 01:34 06.11.2008

Re: sve je relativno al ima nesto i dobro

dali76
Jel Teorija relativiteta pesimizam?
Jel nacin za pravdanje crnog jer sta je ustvari bijelo?
Nevjerica u bolje svjetlije ljepse I drugacije odnosi nas u relativnost gdje sve ovo pomenuto I ne postoji tj sve je to relativno.
Da ne bude greske svidja mi se text I dobar je odmor od dnevno/svijedskih /domacih politickih tema , al odmor pa posle svi na posao 
Poz za autora teksta I vlasnicu bloga

Prijatelju,
dobro je sto su i pesimizam i optimizam relativni, tako da je relatinost uvek prisutna.
pozdrav
Alava Alava 12:38 06.11.2008

Re: sve je relativno al ima nesto i dobro

dali76
Hej sedam (7) dana da se odmorim baveci se ovom temom?Pa dobro ja sam ti bogami dosadio “mojim” temama politickim  Nisam ni znao das am citan ….Obecavam ne objavljujem nista politicki do sledece srede sportske srede dakako

Dali, mislila sam da imate 7 dana za odmor, jer je 7 dana novouvedeno pravilo za svaki blog... pa tako ovde mozete odmarati svega 7 dana .
Pozz!
dali76 dali76 16:49 06.11.2008

Re: sve je relativno al ima nesto i dobro

Znam znam teo sam samo napraviti salu izvinjavam se ako je ispalo drugacije …
loader loader 23:16 05.11.2008

Šeret(kinja)?

I vi ste, Dunja, izgleda, skloni pomalo šeretskom poimanju ovih naših ozbiljnih tema ... Pa, super :))
AlexDunja AlexDunja 10:18 06.11.2008

Re: Šeret(kinja)?

loader
I vi ste, Dunja, izgleda, skloni pomalo šeretskom poimanju ovih naših ozbiljnih tema ... Pa, super :))

sklona, jasta :))
uvek bila...
radujem Vam se,
dodjite opet.
stari92 stari92 11:29 06.11.2008

Re: Šeret(kinja)?

Шерет/ица.
blackbox92 blackbox92 01:03 06.11.2008

hromozomi

http://www.zivotinjsko-carstvo.com/bioskolos/genetika%202.php

[url=http://milan.milanovic.org/math/srpski/covek/covek.html][/url]

a evo i DNK
http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%9D%D0%9A
margos margos 11:50 06.11.2008

Ako dobro kontam...

... mi se svi ponekad isprimamo da smo mnooogo veliki i važni, a zapravo se ne može izračunati najmanja od najmanje mere Univerzuma koja bi odredila našu veličinu. Il što reče neko: 'nisam ništa do pepeo i prah.'

Ima u jednoj knjižici ''Sve što sam naučio naučio sam u vrtiću'' divna priča o prašini po našim kućama koja je kombinacija kosmičke prašine i našeg izmrlog epitela kože - te autor na kraju kaže (parafraziram) 'ne, nije to prljavo po ćoškovima moje sobe... to sam ja, izmešan sa zvezdanom prašinom..'

Dopalo mi se, naravno:)
dragoljub92 dragoljub92 13:16 06.11.2008

Re: Ako dobro kontam...

'ne, nije to prljavo po ćoškovima moje sobe... to sam ja, izmešan sa zvezdanom prašinom..'

даклем, сад имам одличан одговор зашто не усисавам ниткад,,нећу ваљда да бацим себесамог)
мислем као таквог штоно би реко онај:)
blackbox92 blackbox92 13:40 06.11.2008

Re: Ako dobro kontam...

dragoljub92
'ne, nije to prljavo po ćoškovima moje sobe... to sam ja, izmešan sa zvezdanom prašinom..'

даклем, сад имам одличан одговор зашто не усисавам ниткад,,нећу ваљда да бацим себесамог)
мислем као таквог штоно би реко онај:)

Ma i odgovor i izgovor.
hvala na poseti.
margos margos 15:31 06.11.2008

Re: Ako dobro kontam...

Dragoljube, čisto moj slučaj... zato sam i navela. :)))
blackbox92 blackbox92 16:33 06.11.2008

Re: Ako dobro kontam...

margos
... mi se svi ponekad isprimamo da smo mnooogo veliki i važni, a zapravo se ne može izračunati najmanja od najmanje mere Univerzuma koja bi odredila našu veličinu. Il što reče neko: 'nisam ništa do pepeo i prah.'

Ima u jednoj knjižici ''Sve što sam naučio naučio sam u vrtiću'' divna priča o prašini po našim kućama koja je kombinacija kosmičke prašine i našeg izmrlog epitela kože - te autor na kraju kaže (parafraziram) 'ne, nije to prljavo po ćoškovima moje sobe... to sam ja, izmešan sa zvezdanom prašinom..'

Dopalo mi se, naravno:)

Lepo receno.
pozd.
dragoljub92 dragoljub92 22:17 06.11.2008

Re: Ako dobro kontam...

margos
Dragoljube, čisto moj slučaj... zato sam i navela. :)))

braća po prašini
AlexDunja AlexDunja 22:20 06.11.2008

Re: Ako dobro kontam...

braća po prašini

ima nas:)
pazljivih prema sebi, kaotakvima
dragoljub92 dragoljub92 22:39 06.11.2008

Re: Ako dobro kontam...

AlexDunja
braća po prašini

ima nas:)
pazljivih prema sebi, kaotakvima

blackbox92 blackbox92 18:44 07.11.2008

Re: Ako dobro kontam...


to margos
... mi se svi ponekad isprimamo da smo mnooogo veliki i važni, a zapravo se ne može izračunati najmanja od najmanje mere Univerzuma koja bi odredila našu veličinu.

U pravu ste.Od velikog uvek ima veće i od malog manje.
ili što napisa Džonatan Svift;

"I tako prirodnjaci primete da buva
još manje buve ima što se njome hrane
dok ove opet grickaju buvice manje
te tako u beskraj ide to "
sentinel26 sentinel26 20:01 06.11.2008

Istorija svijeta ....

Historia est
testis temporum,
luks veritatis,
vita memorie,
magistra vite,
nuncia vetustatis.

Cicero ( De Oratore II, 9, 36 )

Istorija je
svjedok vremena,
svjetlo istine,
život pamćenja,
učiteljica života,
glasnik starine.

PS. Prava relaksacija i preporuka

blackbox92 blackbox92 23:52 06.11.2008

Re: Istorija svijeta ....

Lepo rečeno.
Hvala prijatelju.
pnbb pnbb 22:02 06.11.2008

brojke

broj ljudi od kojih je zavisilo vaše individualno postojanje raste na približno milion biliona, što je nekoliko puta više od ukupnog broja ljudi koji su ikada živeli

hm, ovo bas i nije logicno... mislim na ovaj drugi deo konstatacije
blackbox92 blackbox92 00:34 07.11.2008

Re: brojke

"Nije u pitanju matematička greška, već činjenica da ničija linija nije potpuno čista i da je ustvari bilo poprilično inscenta- mada na genetski diskretnoj udaljenosti i prilika se neki daleki rožak po majci spojio sa dalekim rođakom po ocu.I zato ako vam se neko pohvali da je potomak Šekspira, Napoleona, cara Dušana, Nemanje, ili koga se se setite, slobodno kažite da ste i vi.U najbukvalnijem i najfundamentalnijem smislu, svi smo jedna porodica."
Koliko sam skontao tako bi bilo da je sve bilo cisto i odvojeno, bez inscenta na bilo kojoj udaljenosti. I upravo zbog toga to valjda i nije bilion biliona, već umanjena za broj spajanja onih koji su na bilo kom nivou rođaci.

To Vam je geometrijska progresija.Evo ja sad izracuna da samo četiri kolena u nazad ima 62 osobe koje su uživale.

Znate ono kad je neki car u Kini hteo da igra šah sa seljakom i rekao mu ako izgubi da će biti rob, a ako dobije neka traži šta hoće.Seljak mu reče “ako pobedim dajte mi na prvo polje šahovske table jedno zrno pirinča, i onda na svako sledeće na kvadrat od predhodnog. Car pozva mudrace da se posavetuje i kad mu rekoše koja bi to količina bila, car odusta od partije i ostavi seljaka na miru.
Čerevicki Čerevicki 13:13 07.11.2008

Re: brojke

ako pobedim dajte mi na prvo polje šahovske table jedno zrno pirinča, i onda na svako sledeće na kvadrat od predhodnog. Car pozva mudrace da se posavetuje i kad mu rekoše koja bi to količina bila, car odusta od partije i ostavi seljaka na miru.

Jeste sigurni da ovako ide? I ne bi se baš obogatio:)
blackbox92 blackbox92 14:43 07.11.2008

Re: brojke

Čerevicki
ako pobedim dajte mi na prvo polje šahovske table jedno zrno pirinča, i onda na svako sledeće na kvadrat od predhodnog. Car pozva mudrace da se posavetuje i kad mu rekoše koja bi to količina bila, car odusta od partije i ostavi seljaka na miru.

Jeste sigurni da ovako ide? I ne bi se baš obogatio:)

Ja probah da racunam pa evo, pod uslovom da se na drugo polje stave dva zrna:
2 na kvadrat je 4, pa onda slede 16,;pa 256x256 = 65.536;pa,65.536x65.536 = vec u milijardama,. i nastavite dalje, mislim do 64 polja, pa bogami mislim da se ne moze ni izračunati.
sentinel26 sentinel26 15:13 07.11.2008

Re: brojke

blackbox92
Čerevicki
ako pobedim dajte mi na prvo polje šahovske table jedno zrno pirinča, i onda na svako sledeće na kvadrat od predhodnog. Car pozva mudrace da se posavetuje i kad mu rekoše koja bi to količina bila, car odusta od partije i ostavi seljaka na miru.
Jeste sigurni da ovako ide? I ne bi se baš obogatio:)
Ja probah da racunam pa evo, pod uslovom da se na drugo polje stave dva zrna:
2 na kvadrat je 4, pa onda slede 16,;pa 256x256 = 65.536;pa,65.536x65.536 = vec u milijardama,. i nastavite dalje, mislim do 64 polja, pa bogami mislim da se ne moze ni izračunati.

Prijatelju,
Anegdota ide malo drugačije. Ustvari kada je u pitanju povod (korist - ćar ) onda ima nekoliko (sličnih) varijanti.

Medjutim matematički račun koji je bio u pitanju i koji se ne razlikuje kod svih varijanata ( ove anegdote ) glasi malo drugačije, odnosno ovako:

Na prvo polje - jedno zrno, na drugo dvostruko, na trećem dvostruko (od broj zrna na drugom polju ) i tako dalje i kada dodjete do posljednjeg ( 64-og) polja broj zrna ( samo ) na njemu jednak je broju 2 stepenovanom na 63 stepen i kada tome zbrojite rezultate sa prethodnih 63 polja dobija se astronomska cifra, što na prvi pogled ne bi rekli.

Evo ovako : Σ = 2 º + 2 ¹ + 2 ² + 2 ³ + … + 2 ⁿ , gde je: n = 63

Postoji i formula za izračunavanje ovoga zbira ali je malo složeno njeno pisanje i većina je ne bi razumjela ( kao ni ovu ? ).

Prva anegdota sa zrnim, odnosila se na cara i tvorca šahovske igre.
Čerevicki Čerevicki 15:20 07.11.2008

Re: brojke

Ja probah da racunam pa evo, pod uslovom da se na drugo polje stave dva zrna:
2 na kvadrat je 4, pa onda slede 16,;pa 256x256 = 65.536;pa,65.536x65.536 = vec u milijardama,. i nastavite dalje, mislim do 64 polja, pa bogami mislim da se ne moze ni izračunati.

Ma OK, znam, htedoh se malo našaliti... Rekoste jedan na kvadrat... Ne znam kako bi došli do dva pirinča na drugom polju osim dupliranjem, ne kvadratom.
Pozdrav
blackbox92 blackbox92 16:53 07.11.2008

Re: brojke

Prva anegdota sa zrnim, odnosila se na cara i tvorca šahovske igre.

Pa da prijatelju sada se i ja setih, znam da je oko toga ne[to ali i ovo sa stepenovanjem je nezamisliv broj.
Hvala na ispravki i dopuni.
pozdrav
blackbox92 blackbox92 16:56 07.11.2008

Re: brojke

Čerevicki
Ja probah da racunam pa evo, pod uslovom da se na drugo polje stave dva zrna:
2 na kvadrat je 4, pa onda slede 16,;pa 256x256 = 65.536;pa,65.536x65.536 = vec u milijardama,. i nastavite dalje, mislim do 64 polja, pa bogami mislim da se ne moze ni izračunati.

Ma OK, znam, htedoh se malo našaliti... Rekoste jedan na kvadrat... Ne znam kako bi došli do dva pirinča na drugom polju osim dupliranjem, ne kvadratom.
Pozdrav

Pa da i ja sam stvorio nedoumicu ne rekavsi da na drugo polje ide dva.Jer 1 na kvadrat je uvek jedan.
A evo i prijatelj Sentinel me ispravi.
hvala i pozdrav
vishnja92 vishnja92 17:35 07.11.2008

eee

kakav medzik blog :)
samo da vam mahnem, procitala sve, sjajno
AlexDunja AlexDunja 17:47 07.11.2008

Re: eee

kakav medzik blog :)

:)))
hvala, djevojcice...
sentinel26 sentinel26 18:08 07.11.2008

Re: eee

AlexDunja
kakav medzik blog :)
:))) hvala, djevojcice...

Višnje cvetaju i u novembru ?
U kojem to kraju još (osim na blogu) moliću lijepo - istinu na sunce ?

U novembru iz kosmosa
Višnjičica procvetala
Nasred bloga medžik cveće
AlexDunja darivala.
ivana23 ivana23 18:39 07.11.2008

Re: eee

sentinel26
Višnje cvetaju i u novembru ? U kojem to kraju još (osim na blogu) moliću lijepo - istinu na sunce ?U novembru iz kosmoraVišnjičica procvetalaNasred bloga medžik cvećeAlexDunja darivala.


U Podrinju ponovo rodile maline (danasnja vest)

Dugotrajan period neuobičajeno toplog vremena za ovo doba godine u Podrinju je prouzrokovao ponovno cvetanje pojedinih vrsta voća i ponovnog roda maline, što se, prema oceni stručnjaka, uz odgovarajuće mere zaštite, neće nepovoljno odraziti na rod u sledećoj godini.

Izvor

blackbox92 blackbox92 18:46 07.11.2008

Re: eee

vishnja92
kakav medzik blog :)
samo da vam mahnem, procitala sve, sjajno

mašemo i mi Vama i pozdravljamo.
AlexDunja AlexDunja 20:34 07.11.2008

Re: eee

Dugotrajan period neuobičajeno toplog vremena za ovo doba godine u Podrinju je prouzrokovao ponovno cvetanje pojedinih vrsta voća i ponovnog roda maline, što se, prema oceni stručnjaka, uz odgovarajuće mere zaštite, neće nepovoljno odraziti na rod u sledećoj godini.

:)))
i23, da te nema.....
love&respect:)
vishnja92 vishnja92 11:22 08.11.2008

Re: eee

AD,
mašemo i mi Vama i pozdravljamo.

ju, jesmo li mi na Vi?
da znam, da ne napravim neku gresku ubuduce.
posle moram da se izvinjavam retroaktivno

ps - sentinel, pozdrav :)
blackbox92 blackbox92 14:11 08.11.2008

Re: eee

vishnja92
AD,
mašemo i mi Vama i pozdravljamo.

ju, jesmo li mi na Vi?
da znam, da ne napravim neku gresku ubuduce.
posle moram da se izvinjavam retroaktivno

ps - sentinel, pozdrav :)

Što se mene tiče ne treba da se vikamo.
A hvala ti na ovom lepom srcetu.
vishnja92 vishnja92 15:22 08.11.2008

Re: eee

e savrseno :)
evo ti u to ime jos tri komadica:
blackbox92 blackbox92 19:31 08.11.2008

Re: eee

Pa hvali ti puno, koliko god hoćeš.
AlexDunja AlexDunja 20:09 08.11.2008

Re: eee

blackbox92
Pa hvali ti puno, kliko god hoćeš.

tipfeleri, bro:)))))
blackbox92 blackbox92 00:42 09.11.2008

Re: eee

AlexDunja
blackbox92
Pa hvali ti puno, kliko god hoćeš.

tipfeleri, bro:)))))

U pravu si.Kad vidim ja ispravim.
AlexDunja AlexDunja 01:04 09.11.2008

Re: eee

U pravu si.Kad vidim ja ispravim.

i ja:)))
hug, bre.
MightyNora MightyNora 14:52 09.11.2008

I posle neko...

...neka mi kaze da je ista toliko bitno da treba da se oko toga nerviram....

Ma dajte molim Vas....

Perfektan blog...

Pozz and preporuka :)
blackbox92 blackbox92 15:38 09.11.2008

Re: I posle neko...

Hvala Vam na poseti.
pozdrav.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana