To je nama naša borba dala

Vlasta RSS / 27.07.2007. u 08:23

U vreme kada su nedavno maturanti popunili većinu novosadskih restoranskih sala, pričala mi jednaPornoPuska_300.jpg mama kako je došavši po ćerku ispred jednog od hotela, videla sledeću scenu: u parkirani džip na smenu su ulazili muškarci, mahom oni kajlirani do 35. U jednom trenutku iz džipa je potpuno naga izašla tinejdžerka da piški, tu odmah pored džipa, da bi se potom odmah vratila na svoje radno mesto. Ili mesto zabave, ali čisto sumnjam. Da li nas je iznenadila činjenica da su iznajmljena soba i smena na pun sat stvar prošlosti? Ili da je ona možda maloletna i da, pre nego što izađe iz kuće roditeljima kaže: "Ej, ajde, idem ja. Puca mi baterija, da se ne uplašite ako sam nedostupna...Cao! Ljubim!" I pravac parkiran džip. Možda je i na solfeđo išla i bila vukovac. Svirala violinu i volela likovno. Možda su je učili drugačije i želeli joj nešto bolje, malo veću kancelariju, radno mesto na koje može u odelu, da bude iskrena i odgaji iskreno dete...

A da li vas iznenađuje to što je iz džipa treštala turbo-folk muzika? A? Kakav obrt.

Svi već znamo priču o tome šta je turbo-folk. Ima više mišljenja od kojih ja, pri čistoj svesti i samosvesno, uvažavam samo one koje se prema ovom fenomenu odnose u negativnom kontekstu.

Navodno parodirajući, turbo-folku je kumovao Rambo Amadeus. Ako i jeste bilo tako, ne verujem da je više od sekunde razmišljao o tome. Sada mi teoretišemo o tome kako je reč "turbo" pozajmljena iz auto-sveta kao oznaka za automobile sa povećanom snagom motora uz pomoć specijalne turbine. Srbija je tako devedesetih dobila desetine pevača sa specijalnom turbinom koja im je povećala brzinu i neustrašivost i koja je očigledno naš najveći izum 20. veka. Kako god, i da nije bilo kuma Antonija, ovi bi zavijali, pa bi zavijali.

U analizu toga koji su se sve muzički pravci izmešali u turbo-folku i da li je više uticaja turske ili neke druge muzike, neću ni da ulazim. Kao ni o kvalitetu. Mogu da kažem samo da ja lično ne pronalazim ništa kvalitetno. U nekoliko rasprava sa malo manje radikalnim muzičarima ili ljubiteljima iste, uvek bi došlo dotle da oni mene uhvate u trenutku kako, recimo, u busu tiho pevušim uz muziku sa radija. "A-HA! Uhvatili smo te! Pevušiš!". Trgnem se, obratim pažnju i čujem "Moj golube". E, izvinite. Premda sam i sama iznenađena, jer sebe ne vidim kako zviždućem čak ni uz najlepše naše folk numere, jednostavno nisam taj tip, mene može u nebo da vine neka druga muzika, ovo je, stručnjaci dragi, stara narodna muzika, koju su izujedano drugosvetskoposleratno društvo i preteče show biznisa Srbije izvoleli početi uništavati još davnih dana, kada su krenule migracije sa sela u gradove, ruralizacijom grada i urbanizacijom sela. Nastavilo se, mnogo jačim intezitetom početkom devedesteih, opet u vreme ratova, demoralisanosti, bede i očaja. U vreme kada su narodu trebali vidovnjaci prevaranti i pevačice u tirkiznom donjem vešu, mercedesima i okićene zlatom. I uspeli su. O očuvanju naše muzičke baštine brinu danas malobrojni. Od narodne pesme ostale su tek naznake, i to samo iskusno uho može da čuje, ako je poludelo pa uopšte pokušava da sluša. Od nošnje je ostalo samo modifikovano jeleče, znatno umanjeno i bez košulje ispod i modifikovana, ekstremno, do početaka donjih ekstremiteta skraćena suknja. Meni je najvažnije da nastave da se prave televizijski prilozi o tome šta one imaju u svojim garderoberima. Ništa me više ne obraduje od informacije da je JK kupila nove cipele za par hiljada evra.

Za sve one koji sada misle kako svako društvo ima svoj turbo-folk, odmah da vam kažem: ne bih brkala pojmove. Društveni konteksti su različiti a naš, zbog svega što preživesmo, ima posebnu težinu, a ovi odgovornost. Sličan društveni kontekst nastanka i razvoja bliske muzike, ali samo u jednoj ravni, imaju samo narodi u regionu, što omogućuje da se problem sagleda i iz tog, ako mogu da kažem, geografsko-političkog konteksta. Turska je davnih dana, za svoje vladavine na ovim prostorima ostavila muzičku baštinu, ali je očigledan i današnji veliki uticak turske i grčke muzike novije produkcije. Ludi Balkan.

Bilo je trenutaka kada sam sedela i analizirala sebe. Ja sam osoba koja ne voli da mrzi, a svakako ne na neviđeno, predrasudno. Rekla sam sebi: hajde Vlastimira, možda si ti luda, vidi koliko sveta to sluša, sedi, poslušaj, opusti se. Pokušala sam. Ne mogu. Prvo, nema tu šta da se sluša, ono je bogu za plakanje, one Marinine tekstove treba zakonom zabraniti a, drugo, ne mogu i ne želim da odvajam turbo-folk od vremena u kojem je i kako nastajao, kao ni sa uticajem koji danas imaju na mlade. Vrlo su popularni i suviše javni da bi njihov posao bio samo da zabavljaju, kako oni to vide. Koga vide kao uzor kada sa 18 počnu da se plastifikuju? Da traže momke koje voze mercedese? U kojoj zemlji devojke pre podne, ili u školu, idu polugole, našminkane i na visokim štiklama? I šta li slušaju te devojke koje, dok koračaju danju Knez Mihajlovom ili novosadskom Zmaj Jovinom, izgledaju kao da su u diskoteci u ponoć, a koje u ponoć nisu u diskoteci, već u džipovima ispred? Ko može da tvrdi da ratni profiteri, nocioci kulta kriminala i oružja, vladari nad silom i nasiljem, korupcijom, prostituisanjem žene, narkodileri i svi drugi koji su svojim "poslovima" i "projektima" pomagali raspadanje svih estetskih i moralnih normi u ovoj zemlji, pa i same zemlje, slušaju neku drugu muziku?

 



Komentari (57)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 09:51 27.07.2007

dobro jutro i tebi...

kad smo vec kod golubova, evo nešto za buđenje:
Vlasta Vlasta 12:17 27.07.2007

samo za preCednika žirija

Atomski mrav Atomski mrav 09:56 27.07.2007

Stari dobri Grunf

Tko vrijedi, leti.
Tko leti, vrijedi.
Tko ne leti, ne vrijedi.
Dax Dax 10:17 27.07.2007

Turbo folk

Mislim da je pogresno povezivati t-f sa recimo "razvratom" na pocetku teksta.Ja sam recimo na "Dance areni "pre dve nedelje gledao devojku koja jedva skuplja snage da izvadi ogledalce iz torbe i onako sva sa krastavim rukama i izgubljenog pogleda posipa beli prah i snifa ga pravo u veliki mozak.Jadnica je nastavila samo da sedi ...
Podsetio bih te i na hipi pokret i seks na koncertima takodje sa smenom na sat vremena.
Ne bi trebalo to da te brine,toga ce uvek biti.Svi se razlikujemo ko ljudi.Nego ti slusaj sta ti volis i uzivaj.
Pomenula si Zmaj Jovinu.Nista manje licemerja i snobizma nema ni u Laze Teleckog.Ako si iz NS znas o cemu pricam.Vec smo se polako svi zasitili od tog vecitog napadanja narodnjaka,folkera,Granda i svih ostalih...a da pritom niko nista ne uradi u zivotu i da mu je glavni san da ode u antidemokratsku Kubu.Eto i to ti je cist stereotip.
Sviraj gitaru,vrti ploce,plesi,igraj.....Live and let live...or DIE?
Pozdrav
Atomski mrav Atomski mrav 10:35 27.07.2007

Re: Turbo folk

Nisu svi koji slušaju turbo-folk džiberi niti su sve ribe koje slušaju tu muziku i oblače se kako se već oblače sponzoruše i kurve. Da, na Dance areni je inače "gandža in the air"... :) Ali da je turbo-folk all-time low level (ne)kulture, to je sigurno. Ja sam primoran da je slušam ako želim da izađem na neko "fensi" mesto i onda se maksimalno trudim da ne slušam reči u pesmi jer znam da će mi pripasti muka ili ću dobiti neodoljivi nagon za cerekanjem... o spotovima i nastupima po raznim grand paradama da ne govorim. Ne sviđa mi se to sve, zato i odem na Exit na svojevrsnu kulturnu dekontaminaciju. Da li SVI mafijaši u zemlji slušaju isključivo turbo-folk? Možda (uz par izuzetaka koji potvrđuju pravilo). Da li je slušanje turbo-folka siguran znak moralnog posrnuća? Ne bih se složio, pa turbo-folk je svuda oko nas, ne može se izbeći. A šta je sa onom muzikom sa početka devedesetih u tuc-tuc-tuc-tuc ritmu koju je neko krstio sa "dens"? Nije se "primila" kao turbo-folk ali su je pratile iste manifestacije...
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 10:51 27.07.2007

Re: Turbo folk

Turbo folk možda nije siguran znak moralnog posrnuća, ali je veoma snažan simbol svega negativnog ovde. To što nisu svi koji slušaju turbo folk džiberi baš ništa ne znači.

I da, slušaš narodnjake Atomski? Kako to misliš "ne može se izbeći"? Naravno da može. Ja vrlo uspešno izbegavam turbo folk.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 11:00 27.07.2007

Re: Turbo folk

Dax, ok sve, ali iako sam i ja pomislila to što govoriš na samom početku komentara, Vlasta je sjajno i potpuno neočekivano zaokružila priču na kraju teksta. Tako da ta priča o hipicima itd. malo kao komentar na ovaj tekst gubi smisao.

Nego, sad mene nešto drugo zanima: ako je stereotip san o odlasku na Kubu, ja ne smem da želim da odem na Kubu? I šta ako eto baš želim? Da lažem da ne želim da mi ne bi neko rekao da je to stereotip?

I još važnije: ako je stereotip napadanje narodnjaka, šta predlažeš? Da počnemo da ćutimo o tome zato što je stereotip? Da se pravimo ludi? Da samo nasamo Vlasta i ja pljujemo turbo folk, a u javnosti ne jer je stereotip?

Atomski mrav Atomski mrav 11:03 27.07.2007

Re: Turbo folk

Za mene to nešto znači, za tebe ne znači. Ti uspevaš da izbegneš turbo-folk a ja nažalost ne. Dok sam živeo u Novom Sadu nisam ni ja morao da ga slušam, sad sam ponekad u situaciji da ga ne mogu izbeći. Ako se krećeš isključivo u krugu ljudi koji ne slušaju turbo-folk, onda super. U suprotnom, teško je izbeći dodir sa njim. Osim ako slušanje turbo-folka nije isključujući faktor u smislu prijateljstva. Ako je tako, ja bih se onda morao odreći rođene majke?!
Vlasta Vlasta 11:33 27.07.2007

Ja i uživam

a uživaju i susjedi






Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:14 27.07.2007

Re: Turbo folk

Atomski mrav
Nisu svi koji slušaju turbo-folk džiberi niti su sve ribe koje slušaju tu muziku i oblače se kako se već oblače sponzoruše i kurve. Da, na Dance areni je inače "gandža in the air"... :) Ali da je turbo-folk all-time low level (ne)kulture, to je sigurno. Ja sam primoran da je slušam ako želim da izađem na neko "fensi" mesto i onda se maksimalno trudim da ne slušam reči u pesmi jer znam da će mi pripasti muka ili ću dobiti neodoljivi nagon za cerekanjem... o spotovima i nastupima po raznim grand paradama da ne govorim. Ne sviđa mi se to sve, zato i odem na Exit na svojevrsnu kulturnu dekontaminaciju. Da li SVI mafijaši u zemlji slušaju isključivo turbo-folk? Možda (uz par izuzetaka koji potvrđuju pravilo). Da li je slušanje turbo-folka siguran znak moralnog posrnuća? Ne bih se složio, pa turbo-folk je svuda oko nas, ne može se izbeći. A šta je sa onom muzikom sa početka devedesetih u tuc-tuc-tuc-tuc ritmu koju je neko krstio sa "dens"? Nije se "primila" kao turbo-folk ali su je pratile iste manifestacije...


ovo je dobra poenta, muzika na dance-areni je slična turbo-folku. mislim, da bi tako nešto slušao i gotivio moraš da budeš na nečemu, a da bi bio na nečemu, moraš da kupuješ od likova koji, potom, sa tvojom lovom šmrču koks u džipovima i iživljavaju se seksualno nad nekim detetom. to dete su ko zna kakve okolnosti navele da bude to što je. zatvoren mračni krug.

Vlasta, upečatljiva i mračna priča, Srbija 2007.
Klementina Klementina 17:08 27.07.2007

Re: Turbo folk

muzika na dance-areni je slična turbo-folku


Srdjane, ne mislis valjda ovo ozbiljno?!?!

da bi tako nešto slušao i gotivio moraš da budeš na nečemu


Izvini, ali ovo je potpuna budalastina.
A ja sam zivi primer toga.

Koliko god mislila da isti ti turbofolkeri smrcu kokain na kile u svojim vilama, ne mogu da kazem da se moja kuma (koja voli da prodje kroz rucicegorenogicedole torturu) radi istim. Mada, verujem da bi meni odredjena doza kokaina bila neophodna da prezivim jedno vece u Seku Jeku Ceku & Co. :)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:55 27.07.2007

Re: Turbo folk

Klementina
'muzika na dance-areni je slična turbo-folku' Srdjane, ne mislis valjda ovo ozbiljno?!?!
'da bi tako nešto slušao i gotivio moraš da budeš na nečemu': Izvini, ali ovo je potpuna budalastina. A ja sam zivi primer toga. Koliko god mislila da isti ti turbofolkeri smrcu kokain na kile u svojim vilama, ne mogu da kazem da se moja kuma (koja voli da prodje kroz rucicegorenogicedole torturu) radi istim. Mada, verujem da bi meni odredjena doza kokaina bila neophodna da prezivim jedno vece u Seku Jeku Ceku & Co. :)


na momente mislim ovo ozbiljno. ne znam, ne gotivim techno otkad se pojavio. od nekih šest puta koliko sam prošao pored dance-arene, samo se jednom čuo neki veseli drumenbas - i to čini mi se sa happynovisad stejdža, i sve ostalo su bili, meni barem, heavy zvuci kao da te neko čuka čekićem u glavu. ali, to je opet moja subjektivna ocena, i verovatno nisam dobar da govorim nešto o technou, pošto ga stvarno ne gotivim. sorry. bolje da ćutim.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:56 27.07.2007

Re: Turbo folk

Dax
Mislim da je pogresno povezivati t-f sa recimo "razvratom" na pocetku teksta.Ja sam recimo na "Dance areni "pre dve nedelje gledao devojku koja jedva skuplja snage da izvadi ogledalce iz torbe i onako sva sa krastavim rukama i izgubljenog pogleda posipa beli prah i snifa ga pravo u veliki mozak.Jadnica je nastavila samo da sedi ...


baš skroz tužna slika.
Klementina Klementina 20:16 27.07.2007

Re: Turbo folk

Pa, muzika na dance areni nije samo tuc,tuc, heavy i cekic. No, mislim da je nemoguce porediti tako nesto sa iskoristi moje mane, Gacice i ostalim velikim hitovima, da ne kazem delovima donjeg vesa.
Pa, ako je dance arena cekic, onda stvarno ne znam kako da nazovem ovakvu glupost. :)
No, stoji da svako ima razlicit muzicki ukus. Eto, ja recimo....malo cas svirala Baha, a sad odo' na neku od dance arena u gradu. :)
Vlasta Vlasta 09:03 28.07.2007

Kako je bilo?

Mene je ove godine na Exitu opet pomerio Roger Sanchez. Udario u one niskofrekventne ritmove, one što pokreću karlicu.
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 13:08 28.07.2007

Re: Turbo folk

muzika na dance-areni je slična turbo-folku


Srđane dragi, sad ćeš opet reći da se ja ljutim. Ne ljutim se, ali evo još jednom te molim da samo malo razmisliš pre nego što klikneš na "objavi". Ne znam više stvarno šta da ti kažem.

I naravno da nije istina da moraš da budeš na nečemu da bi bio na Dance Areni. Ima nas primera koliko hoćeš.
Sa druge strane pitaj čike i tete u Srbiji, na stranu muzika, na čemu treba da budeš ako želiš da živiš u Srbiji. Odgovor je u velikom procentu, naravno ako bi bili spremni da priznaju, bensedin i rakija. Tako da, baš mi je dosta tog licemerja udrogiranih bensedinima i beonjača crvenih od rakije koji pričaju kako ti mladi što slušaju tu tuc tuc muziku su sigurno na nečemu.

I za kraj (kako to jedan moj kolega lepo kaže): smajli koji koluta očima i baca peglu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:20 28.07.2007

Re: Turbo folk

Jelena Krajšić
Srđane dragi, sad ćeš opet reći da se ja ljutim. Ne ljutim se, ali evo još jednom te molim da samo malo razmisliš pre nego što klikneš na "objavi". Ne znam više stvarno šta da ti kažem.I naravno da nije istina da moraš da budeš na nečemu da bi bio na Dance Areni. Ima nas primera koliko hoćeš.Sa druge strane pitaj čike i tete u Srbiji, na stranu muzika, na čemu treba da budeš ako želiš da živiš u Srbiji. Odgovor je u velikom procentu, naravno ako bi bili spremni da priznaju, bensedin i rakija. Tako da, baš mi je dosta tog licemerja udrogiranih bensedinima i beonjača crvenih od rakije koji pričaju kako ti mladi što slušaju tu tuc tuc muziku su sigurno na nečemu.


ne volim tog smajlija na kraju. skontao sam već iz klementinine opaske da sam preterao. never mind the bollocks, jebeš tu priču...

... nego, 'de ste vi, devojke, ovi vas razbijaju od ogovaranja po blogu, pa moram ja sa pet hiljada kilometara udaljenosti da vas branim?!

Jelena Krajšić Jelena Krajšić 14:06 29.07.2007

Re: Turbo folk

Znaš šta, blago onome onoga koga ogovara Mirko Kontić. To znači da je taj na pravom putu.

A ti isteraj sam do kraja priču koju si zakuvao, nemoj sada mene da pozivaš. Ja kad zakuvam, sama se nosim sa posledicama, nikoga ne zovem da me brani, niti da vodi moju priču. Jednom makar isteraj priču do kraja jer već ko zna koji put pišeš netačno, potpuno paušalno, pod parolom "ja sam baš veseo i naivan". Posle ne trepneš i napišeš "jebeš tu priču" i "preterao sam". Nećeš stati iza onoga što govoriš? Tako lako odustaješ od svog stava? Je l slična muzika na Dance Areni i turbo folk ili nije? Ti počinješ priču sa pet hiljada kilometara udaljenosti, ti je i završi. Niko te nije terao na to. Ili jeste?
Nije ovo prvi put.
Ne ljutim se, šta me briga, radi šta hoćeš.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:06 29.07.2007

Re: Turbo folk

Jelena Krajšić
Znaš šta, blago onome onoga koga ogovara Mirko Kontić. To znači da je taj na pravom putu. A ti isteraj sam do kraja priču koju si zakuvao, nemoj sada mene da pozivaš. Ja kad zakuvam, sama se nosim sa posledicama, nikoga ne zovem da me brani, niti da vodi moju priču. Jednom makar isteraj priču do kraja jer već ko zna koji put pišeš netačno, potpuno paušalno, pod parolom "ja sam baš veseo i naivan". Posle ne trepneš i napišeš "jebeš tu priču" i "preterao sam". Nećeš stati iza onoga što govoriš? Tako lako odustaješ od svog stava? Je l slična muzika na Dance Areni i turbo folk ili nije? Ti počinješ priču sa pet hiljada kilometara udaljenosti, ti je i završi. Niko te nije terao na to. Ili jeste? Nije ovo prvi put. Ne ljutim se, šta me briga, radi šta hoćeš.


nisam uopšte mislio na M.K., ali nema veze. dopada mi se ovaj odbojkaški termin 'zakuvavanje'. što se raw techno-a tiče, mislim da jeste turbo-populistički. preterao sam kada sam rekao da je stalno na dens-areni tako, ali ima momenata - opet, naglasak na reči 'momenti' - kada jeste skroz raw. je l' to za mene turbo? jeste. jebeš tu priču, zato što nit' ćeš ti mene ubediti da je raw techno nešto kool, niti ću ja tebe ubediti da je moj stav najispravniji na svetu.

šta nije prvi put?! ne, niko me nije ni na šta terao.
Kasper Kasper 10:43 27.07.2007

Turbo folk

je skup glasova nesvojstvenih ljudskoj vrsti!
nsarski nsarski 10:44 27.07.2007

Turbo

Vlasto, svaka ti cast, ovo je velika i zanimljiva tema.Preporuka:)
Nadam se da ovaj blog nece da se pretvori u horsko pljuvanje po turbo muzici, jer to je opste mesto - muzicki, turbo folk je djubre, to znamo. Vise pljuvacke samo ce da zamaze stvar.
Medjutim, kao fenomen, on uopste nije za nipodastavanje: eto pustaju ga u javnom saobracaju. Nekoliko stvari prvo:
Prica o toj devojci iz dzipa deluje malo bizarno, ali, uzimajuci sve u obzir, ne i neverovatno. I to je posebna prica o nasem drustvu, koja ide nekako paralelno sa drugim trendovima. Razume se, osnovni trend u Srbiji poslednjih decenija je siromastvo. A gde je siromastvo, tu je i prostitucija (ili kako se to vec finije zove u tom drustvu). Tajland, Vijetnam, Kambodza, Laos i slicne zemlje su raj za prostituciju: osiromasene, socijalno raslojene i ocajne. Tajland, konkretno, ima oko 12 miliona turista godisnje - onolika Indija samo 2.5 miliona.
Nekada su komunisticki direktori iz Jugoslavije isli u Rumuniju, Bugarsku, Rusiju, da za male pare (cak i za "vegetu" ili zvaku) dodju do zarade i zabave kakvu kod kuce nisu mogli ni da sanjaju. I niko se na to nije obazirao - kao da je to bilo normalno. Sada je obrnuto. Sve ovo zajedno je posebna, zanimljiva tema.
Popularna "kultura" uvek i nepogresivo odrazava ukus klase u usponu. To mu dodje kao socioloska aksioma. Da li su uspesni gangsteri izabrali turbo folk, ili je turbo folk izabrao njih - to je kao prica o kokoski i jajetu. U svakom slucaju do fuzije je doslo i sada su nerazdvojni. Posebno je zanimljivo kako je u narodnoj muzici prvo doslo do spajanja muzike i seksa - pevaci kao Lepa Lukic (ciji ljubitelj uopste nisam) i slicni su izasli iz mode,i pojavio se hibrid hipertrofiranog seksa i vulgarne muzike (stagod mi o tome mislili). Preteca tog trenda je, verujem, Mica Trofrtaljka koja je pevala po kafanama, a povremeno odlazila u Nemacku i druge zemlje Zapada da zabavlja nase "gastose". Njena "umetnost" je bila do te mere prostacka i neukusna da je sluzila za podsmeh. Ali, smejte se v,i smejte, ta prica ima tuzan kraj. Ukus publike se profinio i onda su pocele da se profilisu ove danasnje "umetnice".
I sada smo tu gde smo. Klasa na vlasti se "borila" i izborila za dominaciju svog ukusa. Pobedili su narodnjaci - kaze Balasevic. Taj fenomen, samo sa drugim dekorom, se redovno pojavljuje u drustvima u kojima je doslo do svojevrsnog prevrata. Tako i kod nas.
Slicnih "trendova" ima i u mnogim drugim zemljama "tranzicije". Nedavnio mi je dosla do ruku muzika Mise Sufutinskog:

Neka kombinacija ruskih romansi - roka - i cirkusa. A siguran sam da toga ima jos, samo ja ne znam o tome.

Uh, koliko sam tema zapoceo. Nazalost, ja nisam sociolog, i o ovome nisam kompetentan da pisem. Ovaj komentar je vise kao podsetnik onima koji o tome mnogo vise znaju.
Ja sam cuo drugaciju verziju o nastanku "turbo" termina. Naime, kad je ova muzika pocela da se slusa, oni bogatiji - cije je ukuse zadovoljavala - su u kafanama imali novca da piju finija piva, pa su pili Tuborg. U to vreme retko uvozno pivo. Zbog siromasnog vokabulara, oni su ovo pivo zvali "turbo" (ej, kelner, daj jedan Turbo!), pa je tako i ime ostalo. A moguce da je samo urbana legenda u pitanju.
Da ne mislis da sam ja postedjen blagodeti popularne kulture, tek da znas ovde su sve popularnije razne "gospel" muzike (ne one stare!), muzicko djubre koje pevaju "born again Christians" u koje se ubraja i mad King George W.

Uzgred, evo i nekoliko naslova iz opusa Sufutinskog:

1/ Emigrantckoe tango
2/ Skazhi Sjoma
3/ Zojka
4/ Posedevshaya lubov
5/ Taganka
6/ Pesnia Evreiskogo portnovo
7/ Dusha bolit
8/ Eto ochen legko
9/ Ot zvonka do zvonka
10/ Samogonshchyk
11/ Bubliczki
12/ Tihiy Don

Vlasta Vlasta 11:22 27.07.2007

Nije samo muzika

mada mene lično i to nervira. Kažu, imaš izbor, prebaci program. Really? A šta da prebace deca u školi kada im učiteljice za igranke puštaju tu muziku i kada klinke od osam godina mešaju i pevaju te odurne tekstove. I ako dete hoće da se uklopi sa drugom decom, mora to da sluša. Svima nam je jasno da narkomana i ludaka ima svuda, gde god da zagrebeš, nešto ćeš pronaći. I r'n'b pevačice,recimo, povremeno izgledaju baš turbo, i reperi su ponekad banditi iz geta. I novu muziku slušaju uz ekstazi. I, šta sad? Da li treba da merimo gde ima više zla i da li o lošim stvarima, zbog toga što ih ima na drugim mestima, ne treba da pričamo? I, na kraju krajeva, da se ne lažemo, fenomen turbo-folka nije samo muzički fenomem, već način života koji podrazumeva drugačije vrednosne sisteme. NARAVNO da nisu svi koji je slušaju isti. Glupo je i pričati o tome. Ja ne znam gde svi vi živite, ali sam, posmatrajući oko sebe uočila određeni model ponašanja. Svi mi znamo bar iz viđenja nekog sitnog narkodilera, vidimo ga kako se vozi u merdži svaki dan. Šta sluša u kolima? Beastie Boys? Možemo i moramo da budemo svesni koliki i kakav uticaj ima na klince. I najvažnije - koji je muzički pravac i kada bio do te mere ispolitizovan? Šta učimo iz njihovih spotova? Ne terajte me da ih kačim, jer neću.
A ako sve ovo što napisah ne pije vodu, onda ću se zauvek pitati: šta im je lepo u toj muzici? Šta ono tačno beše kvalitet turbo-folka?
A ako je kome dosadila tema neka piše sastav ne temu kako su dosadile priče o turbofolku. Njega je sve više. I nas treba da bude. Na dobrom smo putu. Sve je više festivala i koncerata koji razbijaju jednoličnost.
Vlasta Vlasta 11:27 27.07.2007

Ovaj dole komentar nije na tebe,

slučajno ga metuh tu. Htela sam tebe da pitam ko je ovaj čika? Neki etno fazon?
nsarski nsarski 11:37 27.07.2007

Re: Ovaj dole komentar nije na tebe,

Ma da, taj Sufutinski. Vidis kombinaciju kauboja, pusaca cigara, zlarnog sata i ruske duse. Sjajan sklop.
Lilu Lilu 11:35 27.07.2007

Mislite da svi imaju izbora?

Ako krenete kolima od Cacka prema Zlatiboru, i neoprezno ste zaboravili CD i primorani ste da slusate radio, jedine stanice koje mozete uhvatiti pustaju turbo folk. Svi ti ljudi koji tu zive mogu samo tako nesto da slusaju. Ili ocekujete da su pokupovali CD plejere i okacili ih na traktore?
Kad zadjete malo vise u unutrasnjost veliki broj ljudi zivi u selima, nemaju kablovsku, i jedini TV kanali koje mogu da prate su RTS1, RTS2 i Pink. Mozda bi se njima dopao i B92 ali ne vide. Ne znaju. I nisu oni krivi. Slusaju i gledaju ono sto ima.
Druga je stvar sto Grand produkcija ulaze ogromne pare u promociju svojih "pevaca". Sto su na Pink-u svi lepi, bogati, i pricaju jednostavnim jezikom, koji narod razume. Ko je promovisao te vrednosti znao je odlicno kako.
Morate priznati da je ljudima koji su do dzipova dosli prevarom, kradjom, nasiljem ..eticki kodeks bio slabija strana. Njihovi mozgovi nisu se bavili moralom, nista ih nije sprecavalo u nameri da se obogate, plitko razmisljaju. Bilo bi zaista iznenadjujuce da se oni mogu identifikovati sa nekom smislenijom muzikom. Turbo folk je nacin njihovog zivota.
Vlasta Vlasta 11:47 27.07.2007

To ti kažem!

Koliko smo puta na tv-u čuli rečenicu: "Brate, narod može da bira, a mene narod voli i sluša i to je najveća potvrda kvaliteta.
Kada je to pa narod imao mogućnost izbora? Nametnuto - zapljunuto. Na kraju krajeva, ne treba zamerati, treba učiti, pružati više mogućnosti. Možda bi narod ipak više voleo da više na televiziji ima prilike da vidi narodnu izvornu muziku? Zabavnu? Sećate se svi onih dana festivala, Tereze Kesovije, Sedmorice mladih i tako to...Zašto toga nema? Eto, recimo, moja majka je izgubljena. Nije baš u fazonu funka i punka, a malo joj je trash i turbo. Šta ona da gleda na televiziji?
Atomski mrav Atomski mrav 11:48 27.07.2007

Re: Mislite da svi imaju izbora?

Oni ne pričaju jednostavnim jezikom, već se iz sve snage upinju da koriste reči koje ne razumeju a ne umeju ni pravilno da ih izgovore.
Lilu Lilu 12:00 27.07.2007

Re: Mislite da svi imaju izbora?

Tacno, mravicu. U tome je caka. Te reci ne umeju da izgovore ni oni sto slusaju. I pomisli covek " vidi, ni ovaj ne ume to da kaze, slicni smo". Na zalost, ti koji zive u selima nisu bas imali prilike ni mnogo da citaju, niti su zavrsili neke skole. Ali to ih ne cini glupima, samo neobrazovanima. A oni nas hrane, siju nam odecu i prave stanove i kuce, rade u fabrikama.
A to je vec neka druga tema...
Vlasta Vlasta 12:01 27.07.2007

Znam "brate",

čula sam jednog kako kaže da su mu pločice u kupatilu inkriminisane...
Atomski mrav Atomski mrav 12:50 27.07.2007

Re: Znam "brate",

I Zorica Brunclik je izjavila svojevremeno na Pinku da je njen sin poligon... valjda je mislila poliglota :)
nsarski nsarski 12:54 27.07.2007

Re: Znam "brate",

Pa, uci engleski, francuski i trigonometriju. 'Ajde kazi sine nesto na trigonometrijskom...'. 'Poligon, mama'.
Shumar Shumar 23:47 27.07.2007

Re: Turbo vidovnjaci



Muzika je samo pokazatelj emotivne devijantnosti vrednosnog sistema nasheg drustva.

Ne mogu da verujem da se na nekim TV stanicama opet pojavlju tarot gatare i astroloshke savetnice.

Sa obzirom da je na drugim programima gomila sumnjivih "kvizova" i beskrajnih poruka sms "mukanja" ljudi u "teranju",sve lagano izlazi van balansa i tone (ponovo) u neki mrak koji zlurado podseca na ono doba od pre 15 godina.'

kako smo to dakle dozvolili ?

Ko je pogreshio, kada i gde ?

Ako nam stvar (ponovo) izmakne kontroli, bice 3x gore nego ranije.

Diktatura stada i vecine je mozda rezultat naseg naivnog vidjenja "demokratije".

Ima li neko neke konkretne predloge ili cemo samo da jadikujemo, dok ce novopeceni djilkosh_bogatashi da zapale u inostranstvo mesto nas ovoga puta ?

Ili da smirimo "vampire" zrtvujuci im Kosovo, na pr. ? Mozda bi dobili u vremenu, koju godinicu ?








Vlasta Vlasta 16:03 28.07.2007

Jadikovka

je jedna druga vrsta žanra, kojom uporno pokušavaš da okarakterišeš bilo koji kritički tekst. Da li sam ti zvučala ucveljeno i jadno? Kritika nije jadikovka. I time što o ovome pišemo i govorimo mi pomalo mi na tome raduckamo.--znaš ono - tek tek...
Черевићан Черевићан 12:03 27.07.2007

џипа омађијаност

у глави журка
усрцу хаос
апилаих живчана нервоза
маса људи . . . узалудни дани
пуни лажи што им дају дражи

тело жене
изазова пуно
са помисли пожуде пробуди
тело бело
примамљиво цело
кратко рећи . . . да човек полуди
Kazezoze Kazezoze 13:09 27.07.2007

turbo folk

se mozhe pobediti samo priblizhavanjem pravog folka obichnom choveku, a koliko sam ja upoznat toga je sve vishe u zadnje vreme.
treba josh vremena da u srbij diskografske kuce shvate upotpunosti da prave vrednosti ne lezhe u propagiranju kicha, kao shto je turbo folk, nego iz ulaganja u istinske vrednosti nasheg folka.
najtragichnije je da jako mnogo dobrih muzichara zbog zarade tezgari sa turbo folkom. kada bi im se pruzhili uslovi da zarade na sviranju kvalitetnije muzike (mislim na narodnu muziku) siguran sam da bi to i uradili. znachi sve je na diskografskim kucama.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:25 27.07.2007

Re: turbo folk

Kazezoze
se mozhe pobediti samo priblizhavanjem pravog folka obichnom choveku, a koliko sam ja upoznat toga je sve vishe u zadnje vreme.




uzgred, može biti da je ona dana neka rodica... u svakom slučaju, gotivimo sličan zvuk, a i imamo sličan način odevanja. pokušaću da je pronađem nekada kada budem u nyc. u stvari, zadaću to sebi kao misiju da je pronađem i popijem vops sa njom. fala ti, kaze, što si me uputio na long lost sister!
Kazezoze Kazezoze 19:31 27.07.2007

Re: turbo folk

pa kad je pronadjesh uputio joj neki kompliment od mene, onako kroz prichu ;-)

btw. fina ova pesmica shto si okachio
Vlasta Vlasta 11:10 28.07.2007

Шта рећи осим

ЧЕРИ О ЧЕРИ О БЕБИ.....
ivana23 ivana23 13:46 27.07.2007

A Hrvatska...

''Početkom decembra 2006. godine, hrvatska javnost doživela je najnovije suočavanje sa sopstvenom popularnom kulturom, što je poslednjih godina za ovu zemlju uvek bolan i otrežnjujući proces. Na prvom programu Hrvatske televizije, u emisiji «Latinica», koju poslednjih 13 godina uređuje Denis Latin, obrađivana je tema «Tko sluša narodnjake» . Posle skoro pet godina od prethodne „Latinice“ sa temom „Povratak narodnjaka u Hrvatsku“, u kojoj je Miroslav Ilić zdušno objašnjavao gledalištu da nema zbog čega da se brine, jer su Hrvati isuviše istančanog ukusa da bi ih osvojio primitivni turbo-folk, narodnjaci su iz lake infekcije definitivno prerasli u hronično oboljenje hrvatskog društva.

Kao što su pokazale reakcije gledalaca tokom, i posle emisije „Latinica“, ova tema, mada odavno više nije ekskluzivna, još uvek je veoma škakljiva i neugodna za hrvatsku javnost. Mogli su se čuti komentari u rasponu od negodovanja zbog toga što se ova tema uopšte javno analizira, preko razjarenih konstatacija da svako tko sluša to četničko/srbokomunističko smeće nije Hrvat, pa do insistiranja na tome da se narodnjaci moraju zakonom zabraniti.

Ipak, zahvaljujući sve učestalijem prisustvu teme u medijima, naročito posle moralne panike koja je zavladala u proleće 2006. godine, kada je Severina sa pesmom „Moja štikla“ (koja je u hrvatskoj javnosti dešifrovana kao akutni slučaj turbofolka), izabrana da predstavlja Hrvatsku na Eurosong -u, teško da je ijednom stanovniku Hrvatske ostala nepoznata činjenica da u toj zemlji vlada opšta pomama za srpskim folkom.

Gledaoci su imali prilike da pogledaju reportaže iz najpopularnijih zagrebačkih i osiječkih diskoteka, sa prepunih nastupa srpskih diva poput Indire Radić i Seke Aleksić , ali i da saznaju, da prema anketi Jutarnjeg lista , čak 43% učenika završnih razreda srednjih škola u najvećim hrvatskim gradovima sluša turbo-folk . Takođe, mogli su pogledaju veoma upečatljive inserte iz dokumentarnog serijala „Narodnjaci“ Alekseja Pavlovskog, koji je planiran za emitovanje na HRT-u početkom 2007. godine, u kome anketirani desetogodišnjaci iz školskih klupa, na pitanje učitelja koga od pevača najviše vole, u jedan glas odgovaraju: „Mileta Kitića i Halida Bešlića!“. Nešto stariji obožavaoci Indire i Seke, intervjuisani usred delirijuma u toku nastupa svojih heroina, jasno stavljaju do znanja da ne vide bilo kakve političke konotacije u svom muzičkom izboru, i da su neakvi davni hrvatsko-srpski sukobi koji su se desili pre nego što su se mnogi od njih i rodili, stvar koja ih se tiče koliko i treći krstaški rat. „Kad ste bili klinci bježali ste od njih u podrume, a sad ih slušate!!!“ opominju oni koji još ne mogu da svare činjenicu da mladi hrvati gutaju danas turbo-folk bez ikakvih fobija i predrasuda.

Ne samo da se turbo-folk danas u Hrvatskoj sluša bez predrasuda, već je, kako se moglo saznati, i tokom rata bilo sasvim uobičajeno da Cecini hitovi trešte sa obe zaraćene strane. Oličenje tog neshvatljivog spoja između hrvatskog patriotizma i ljubavi prema turbo-folku, predstavlja Alen Borbaš, dobrovoljac Domovinskog rata od 1991. i prvi vojnik koji je svojevremeno pobegao iz JNA i zbog toga dospeo na naslovne strane. Borbaš je, kao jedan od gostiju emisije „Latinica“, potanko objasnio publici da slušanje narodnjaka ne predstavlja ni prosrpski niti protivhrvatski čin. Kako se posle emisije moglo pročitati na jednom hrvatskom blogu, ako iko u Hrvatskoj ima kredibilitet da sluša šta mu je volja a da ne bude proglašen neprijateljem naroda, onda je to on. Borbaš rado sluša Miroslava Škoru, Matu Bulića i Marka Petrovića Tompsona – pevače patriotskih i „ratnohuškačkih“ budnica, ali i Cecu, Indiru i Seku Aleksić. Ujedno, on je i telohranitelj Indire Radić na njenim nastupima u Hrvatskoj, idejni tvorac manifestacije „Folk hit godine“, i organizator redovnih gostovanja Goge Sekulić, Seke Aleksić, Mine Kostić i ostalih srpskih zvezda. Ovih dana, Borbaš osniva soptvenu diskografsku kuću koja će u Hrvatskoj distribuirati izdanja beogradskog Granda , ali i omogućiti hrvatskim narodnjacima poput Vesne Pezo i Siniše Vuča, da, posle tolikih godina u kojima su nailazili samo na zatvorena vrata, konačno izdaju albume u svojoj zemlji.

Svi smo mi hiljadu puta čuli kako je turbo-folk, modernizovana verzija novokomponovane narodne muzike, doživeo u Srbiji procvat tokom devedesetih, i postao etablirani kulturni model, zahvaljujući tome što je agresivno nametan od strane Miloševićevog režima, kao politički podoban instrument za neutralisanje narodnog nezadovoljstva. Znamo i da je turbo-folk smatran potporom aktuelnoj nacionalističkoj i ratničkoj ideologiji, čime je poprimio izrazito srpski kulturni identitet.
Utoliko je za nas zanimljivija današnja popularnost narodnjaka u Hrvatskoj, zemlji u kojoj ne samo da nije bilo nikakvog državnog promovisanja srpskog folka, već je ova muzika do skora praktično bila u ilegali, a i danas je pod ozbiljnom medijskom blokadom. Srpski narodnjaci nisu gospodarili hrvatskom javnim prostorom, nisu se mogli videti na TV-u i čuti na radiju, nisu sedeli u ni u direkcijama vladajućih stranaka, niti su se zbližavali sa državnim i paradržavnim bezbednosnim strukturama, a ipak su uspeli da se uspešno nametnu i postanu jedan od trenutno vladajućih obrazaca hrvatske popularne kulture.''
Autor citiranog tekta Jovana Papan



Dax Dax 17:13 27.07.2007

A Slovenija.....

Bio sam u Sloveniji tri veceri zaredom u diskotekama razlicitog profila.Od 80 hits,preko house hitova pa do "Tramontana"-e.
Prvo vece: House hits Omladina kao i ja,igra ,light show,muzika otkida,extra se provodim....Kad ne lezi vraze,oko pola tri ulece ekipa studenata iz Slovenije (ja sam takodje bio sa studentima iz Srbije) i D.J. shvata da je vreme za....vreme je za...TURBO FOLK...Krece boing,boing,boing,boing sve sa harmonikom onaj sto smo mi prelezali 93.techno+sitar+harmonika+zurle i glas vijugavi.Masa vristi,svi skacu ,nastaje ludnica.Ja i devojka krecemo u hotel.

Drugo vece:Idemo u drugu diskoteku: Tramontana...Ja malo pio za "svaki slucaj" jer sam po imenu predosetio....
Ulazimo kad ono to nije diskoteka vec folkoteka u high- tech elementu...Na zidu veeeliiikii beam ,a na njemu se smenjuje neki t-f opet u "Pink" maniru i redjaju se Dara,Ceca,Dejan Matic. "[/i]Ruzmarin vec nosim na reveru...[i] odjekuje,cela moja generacija pada u mantru,jos malo i stize ekstaza,djuskaju i asistenti...Ja idem do sanka,gde me vec po treci put kradu,ali ajde..Udara me nafrakana devojka u prolazu,ja smesak a ona srednji prst i " Ma p--- ga majmune".Ukapirao sam "Ovo je mesto gde izlaze srpske ekskurzije".

Trece vece:Hitovi 80.Extra provod,diskoteka jako dobra,ulaz liftom direktno u nju.Upad malo skuplji 10 eura ali daj provoda.Podium prepun extra, igramo.Kraj sanka opet t-f,matorci od 45-50 placaju pice devojkama kojima mogu biti ocevi.Posle pola sata "vatanje" pred svima,nema veze zbog tatice.....Kapiram da se dosta ljudi ne moze provesti bez amfetamina.Ipak dobro je bilo.

Kad sam isao kuci pala mi je na pamet misao Laibach-a "Gde stigne turbo-folk tu je kasno za plakanje"
Tako da sam se veselio na putu kuci.Ceo region je zarazen,ali ja jos ne dam svoju glavu.
gordanac gordanac 16:58 27.07.2007

uf, vlasto..

...gadan slučaj skalpelskog teksta, uzmi drugi put sekirče, da ostane malo za deljanje i tesanje, ovako ga izreza hirurški po svim markerima rastočenih vrednosti, a ja ne smem da psujem po blogu...
Msleeeem, š`a ti rečem?Cena devedsetih stiže na naplatu na svim stranama ....ono, šta smo imali?
Mogu s tobom samo da podelim citat jedne moje drugarice koja gledajući sve što vidiš i ti (sa sličnom lucidnošću) na sve što si opisala kaže otprilike ovako:
"Nije meni toliko teško zbog tog turbo-folka, prostakluka, utoka, lanaca, džipova, sponzoruša i pokondirenosti - ja se strašno nerviram što NJIH nije sramota! Stalno se zbog toga nerviram!"
Ne želeći sebi da priznam da sam razumela šta mi je kazala (ne želeći da priznam da se i ja isto tako nerviram), probala sam da "omekšam" pitanjem:
"Misliš, krivo ti je što izgleda da ih je više i što sve to nije nekako zabranjeno?"
A ona me pogledala kako samo najbolja drugarica ume i sme da te pogleda i kaže-
"Sa`ću te udarim:Slušaš ti mene? Nerviram se što NJIH svega toga nije sramota i stid i blam i uvek ću se zbog toga nervirati.Razumeš?"
O, kako ne bih razumela!
Vlasto, dođe mi da vas dve spojim, pa da me sa`ranite svojim skalpelskim rečenicama pre druge kafe! :))
I samo jednu bizarnost rastočenih vrednosti da dodam: čula sam da je trend da se za mature i osamnaeste rođendane poklanja - ugradnja silikona.
I meni neobjašnjiva pojava sa ulica, tokom šetnji, primetim kako skoro sve devojke - liče. Slična frizura, sličan "outfit", sve slično...nije moda u pitanju, nego nekako, ne znam da objasnim, sve strašno liče...ne znam zašto.
Vlasta Vlasta 17:31 27.07.2007

uf to you to

Iste su jer imaju iste idole. Pitajte Jelenu Krajšić da vam ispriča kako je videla devojku u butiku koja je stavila tako velike taze silikone u usne da nije mogla, sirota, na onu vrućinu, da se obliže. A što se kafe tiče - uvek. Ja pijem ness, možete je smrznuti u one tvoje ledene kocke
oldtajmer oldtajmer 21:54 27.07.2007

Turbo folk i vrednosti

Rusi imaju isti fenomen. Uglavnom medju istim krugovima. Imao sam prilike prisustvovati jednoj ruskoj svadbi gde je trestao njihov "turbo" celo vece, a bogami bila i slicna ekipa. Naravno, sve zemlje i narodi Balkana i okoline. Francuska mladez iz "banlieues" (uglavnom tamnije puti), kao i americka crna-get-hip-hop subkultura promovise slicne vrednosti (u smislu kriminala, "junaka", negativnog odnosa prema zenama, "sponzoruse", itd.) iako je muzicki drugacija, ali ono sto je zajednicko je da je i sama muzika jako agresivna i teska za slusati nekome s nesto muzickog ukusa.

Dakle, nije to jedinstven fenomen kod nas. Ovo su samo neki od primera.
Vlasta Vlasta 11:39 28.07.2007

U pravu si

zato sam i napisala pretposlednji pasus kao i onaj duuuugi komentar ispood slike čike sa šeširom, da se ne ponavljam
Kazezoze Kazezoze 17:48 28.07.2007

U pravu si

Zhiveo chardash !

Dole turbo - folk
Vlasta Vlasta 22:17 28.07.2007

Re: U pravu si

Ajd sad za dušu domaćice nešto od Alana Forda. Unapred blagodarim.
Atomski mrav Atomski mrav 18:01 29.07.2007

Re: U pravu si



Bob rock na pomen turbo-folka... :)
gordanac gordanac 19:48 28.07.2007

pa msleeeem..

ovde više niko ne pravi troll
ondak moram ja, jedan mali, malecni, tek da se vide uzročno-posledične veze (moguće), svezalupanješakamaoastalekaonekada
elem



evo još, da se vidi razlika, kad se ne može bez kafane, a može bez lanaca i utoka

Vlasta Vlasta 21:53 28.07.2007

Ja više ne znam

šta da msleeem...Svi ste flipnuli. Osim mene. Ja sam savršeno normalna i još uvek mi sve žlijezde normalno luče. . .

PS. Spora mi konekcija, ne znam kako me troluješ. Da se nerviram, ha?
gordanac gordanac 07:52 29.07.2007

:))

Da se nerviram, ha?

:)
nemoj, nikako, kudćešse nervirat na nedelju?! ne ide.
na jubatjubi pevaju hanka paldum i toma zdravković (lagane stvari kao "ja te volim" i "dotako sam dno života"
viš da nije za nerviranje
small troll, the smallest
a da se flipnulo-flipnulo se! "juli je dušo, šta se može....." rekao bi ogden neš
na dunav vogyok od jutros
javiću da li je i on flipnuo! :)
Vlasta Vlasta 08:45 29.07.2007

Re: :))

Dunav opada. Uvek me tako nervira u avgustu. Ne volim ni ja kada nema nigde plaža, ali kada krene da opada u avgustu, nikad kraja. Reper mi je onaj prelaz između špica na Ribarcu i Štranda. Ako tuda može peške, preterao je. E, to mi javi. Danas mi na ručak dolazi svekriva, pa ne mogu.
Inače, najbolja mi je plaža kod trećeg špora, još uzvodno od Mačkovog spruda, isto sa srermske strane. Jeste da treba čamac, ali mi imamo, aha ha ha haha......
Kazezoze Kazezoze 12:28 29.07.2007

neshto iz alana forda...

...mozhe li super hik koji zhuri na cecin koncert ;-)

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:22 29.07.2007

a Brega?

taj je izjavljivao kako se sit nasmejao dok je gledao beogradske 'dame&gospodu' kako dizu ruke na ono sto je on svirao! Goran bi bio muzicki ratni profiter nista manji od Malog Knindze (ili vec kako se zove ta nakazna pojava?).

ako malo krenemo u proslost, dve osobe su narodnjake (ne izvorne ili one novokomponovane koje teze ka tome) dovele na TV: lepa brena i sadavecTast visokog funkcionera DS.a. Brena je sve pocela, ona je posejala prvu malignu celiju. turbo-folk je metastaza. da ne umanjim Doprinos stanovnice grada Becha.

pitanje je kako je zorica brunclik od pevaljke u kafani na kraju kikinde dosla do zamalo ministarske fotelje? i u bugarskoj postoji turbo folk, i u grckoj, turskoj ali niko uz te songove nije 'radio pos'o' u dzipu samo zbog muzike niti je muzika izazvala takvo radno mesto. turbo folk nije kriv, nije se sve desilo zbog muzike. ta muzika i njeni izvodjaci su forsirani kao jedini ispravan model ponasanja, a one koje su postale idoli mladih u srbiji i sire, su samo sticajem gadnih okolnosti to uspele. i Brega sa svojim koncertima u atini i parizu nije izazvao pojave koje je podgrevao kod nas. zasto je to radio nasoj publici treba ga pitati.

ako govorimo o izgledu zena na ulicama srpskih gradova i pljuganja u dzipu*, samo cu da te zamolim da napravis paralelu izmedju njih i devojcica oko repera i hip-hopera u USA. razlika izmedju stila Nase mlade setachice knezom i pevaljke na TV.u i J.Low ne postoji. sustinski, ni muzika (a ni text) nisu mnogo drugaciji.

ps. brisi me ako zagrme, ali Bregu ne ostavljam na miru.
*) BS-termin.

Vlasta Vlasta 15:25 29.07.2007

Re: a Brega?

Što se navedenog gospona tiče, nemam šta da ti zameram. Čak samo u jednom trenutku pomislila na njega, ali sam posle zaboravila. Što se hiphopera tiče, naravno, u pravu si, navela sam to posle u jednom od svojih komentara, a tome očigledno treba posvetiti poseban tekst. Gole žene nisu Srbi izmislili, samo postoji model ponašanja koji ne možemo da ne primetimo. Dobrodošla ti meni!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:25 29.07.2007

Re: a Brega?

nisam bas pratila komentare (cekam da mi dodje adsl na gajbu, sad se muchim peske..uh), samo sam procitala post.
meni je najzanimljivije to koliko je muzika uvek prisutna - za sve i svasta. po toj logici bi muzicari trebali da budu najbogatiji ljudi na svetu...tja.
Smorock Smorock 00:14 26.11.2007

Izgovor za razgovor

Razvrata, dekadencije i prostitucije je vazda bilo. I svaka kultura ili subkultura to nosi sa sobom u manjoj ili većoj meri...
Kao sto svaka subukltura ima svoje odlike, svoj sistem vrednosti, nacin oblacenja, nacin ponasanja, opste stavove o ovome ili onome...

To sto neke devojke furaju turbo folk a neke furaju gotik fazon sa istom kolicinom krpica na sebi, da li to znaci da su jedne drolje a duge ne?

Iako mi se licno citava turbo folk geneza i komplet prica o tome neizmerno gadi, ovaj put moram da kazem da to nije glavni problem.

Muzika ko muzika, neki je vole neki je ne vole. Fakat debilno je porediti neku Madonu i neku nasu turbo-folk primadonu, ali to je sto je.

Glavni problem je sto je turbo-folk bio barjak koji su nosili pljačkaši naroda, miljenici nama omraženog režima koji nas je sve upropastio. TO je problem. Turbo folk je nacin zovota, razmisljanja i siostem vrednosti koji je tada bio prihvacen kao ZVANICAN, proklamovanjem onih koji su bili vlast.

I danas, borba protiv turbo-folka nije borba protiv muzike vec protiv sistema...

... Bacam kamenje na sistem...
Vlasta Vlasta 08:53 08.12.2007

Re: Izgovor za razgovor

Pa, u pravu si, to je suština i moga teksta i naglašeno je više puta, upravo ta politička konotacija.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana