Biti potrošač u ZemljiSrbiji...

constrictoria92 RSS / 14.11.2008. u 17:09

 

Dragi blogodrugari,

Mnogo sam besna! Besna sam toliko da se sve puši!
Šta znači biti potrošač u Srbiji? Znači biti stalno na oprezu, znači urlati da bi ostvario potrošačka prava, znači gubiti živce svakodnevno, znači... Al' da krenem redom:

Danas odem u kupovinu u supermarket JednogVelikogTrgovinskogLanca. I šta se desilo? Prvo što sam primetila je da nema cena ispod svakog artikla (prim. aut. Čini mi se da to nije baš po Zakonu...). Tačnije rečeno, ispod nekih proizvoda su cene za neke druge, a neki proizvodi uopšte nemaju cenu. Ženske čarape su izvađene iz prateće ambalaže (čitaj: kesica u kojima su bile spakovane) i razvučene su svuda po polici... Pitam lepo FinuTetuKojaRadiUSupermarketu šta je to sa čarapama i koje su to čarape (prim. aut. pomislila sam da su na nekoj akciji zato što su tako razbucane), kad će ona meni:

- A što mene pitaš?
- A koga da pitam? - upitah.
- Pitaj nekog drugog. - reče i otperja dalje međ' gondole.

Ubrzo je naišla DrugaFinaTetaKojaRadiUSupermarketu koju sam pitala isto što i Prvu:

- Nemam pojma šta je to. Ko će to više znati kad je tako razbucano... - reče DrugaFinaTeta.
- Da Vas pitam, a koliko koštaju OveČarape (prim. aut. bile su upakovane, ali nisu imale cenu...)? - upitah.
- Otkud znam. Pitaj na kasi. - reče ona.
- A zar ne bi trebalo da svaki proizvod po Zakonu ima jasno naznačenu cenu? - opet ću ja naivno.

Odgovor na ovo pitanje nisam ni dobila, jer je DrugaFinaTetaKojaRadiUSupermarketu otperjala, takođe, negde međ' gondole.

Nastavila sam da punim moja PotrošačkaKolica... Pazarila sam više nego pristojno (čitaj: puna kolica). Od 4-5 postojećih kasa radila je samo jedna, naravno. Bila je velika gužva... Ubrzo je došla nova LjubaznaKasirka i otvorila još jednu kasu:

- Ej, 'ajde upadaj! - dreknu LjubaznaKasirka i JednaGospođa iz reda se stvori na kasi.

Iz razgovora koji su zapodenule mi, ČekačiURedu, shvatismo da su one koleginice. Znači, pravilo OvogTrgovinskogLanca je da za njihove zaposlene ne važe pravila lepog ponašanja i da oni ne čekaju u redu.

Osetih da mi uši polako rastu...

Stigoh na red. LjubaznaKasirka otkuca moje proizvode i naplati. Sklonila sam se u stranu da spakujem u kese robu iz kolica... Pre pakovanja robe, bacih pogled na račun i...

Porastoše mi uši još malo...

Šta je bilo?

Pa, videh na računu da mi je LjubaznaKasirka neke artikle otkucala dva puta (neke je odmah poništila, ali jedan nije)... Priđoh joj i ljubazno tiho rekoh:

- Gospođice, potkrala Vam se greška. Neki artikli su mi duplirani.
- Daj da vidim! - dreknu ona. - Dobro! Čekaj da završim, je l' vidiš ti da ja radim?

Kad je završila sa kucanjem mušteriji, otvori kasu, vrati mi pare (koje mi je ukrala) i reče:

- Doviđenja.
- Čekajte. A gde je moj račun? - upitah.
- To ne mogu da Vam dam. On ostaje kod nas. - reče LjubaznaKasirka.

Uši mi nastaviše rast...

- Kako to račun ostaje kod Vas? - već sam počela da se polako pušim...
- Pravilo kuće. - mrtva 'ladna reče ona.
- Onda mi vratite sav novac.
- Molim?
- Po slovu zakona, ako mi ne izdate fiskalni račun mogu da izađem sa svom robom koju sam nameravala da kupim i odem.
- Šeficeeeeeeeeee!

Neka MalaSlatkaŠefica je došla.

- U čemu je problem? - upita, a ja objasnih.
- Ne možemo da Vam vratimo fiskalni račun. On ostaje kod nas. - reče ona.

Uši su mi porastoše još malo...

- Slušajte me Vi, odavde ne idem dok ne dobijem račun, je l' Vam jasno?
- Po Zakonu, račun mora da ostane kod nas! - dreknu ona.
- Po kom Zakonu? Po, kom Članu kog Zakona?

Tada je MalaSlatkaŠefica otišla negde... Brzo se vratila i bacila mi fiskalni račun. Prezirivo je rekla:

- Moja šefica je rekla da Vam vratim račun. Sad idite...

Ne čuh ni „izvinite", ni „žao nam je zbog nenamerne greške"...

- Izvinite, možete li mi reći Vaše ime? - upitah.
- Zašto?
- Zato što ću Vas prijaviti Udruženju za zaštitu potrošača, pa da znam koga prijavljujem.
- Šta?
- To što ste čuli.
- Ja sam radila po Zakonu! - dreknu ona.
- Pa, kad je tako onda nije problem da mi kažete Vaše ime, zar ne?

MalaSlatkaŠefica me je ignorisala i ja sam, na kraju, otišla kući... Po dolasku, pozvala sam Udruženje za zaštitu potrošača i iznela im slučaj (rekoše mi da ne mogu puno toga da urade, al' će probati...)...

E, sad, pitam ja vas, moje drage blogokolege & blogodrugari:

Da li su vam se ovakve ili slične situacije već desile?
Je l' baš toliko teško biti fin?

 p.s.

Sa OvimTrgovinskimLancem sam završila! Neću više kročiti ni u jedan njihov objekat, makar mi život zavisio od toga i tačka!

 

Atačmenti



Komentari (160)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

reanimator reanimator 17:17 14.11.2008

...

Prvi,a?
constrictoria92 constrictoria92 17:24 14.11.2008

Re: ...

Samo danas specijalna plaketa za prvog:

JJ Beba JJ Beba 17:33 14.11.2008

Re: ...

meni se redovno dešava jer je jedna od karikica u tom Velikom Lancu jedina radnja u celom kraju..
sad su nam zbog renoviranja zatvorili i beograđanku pa nam je najbliži veći market sem onog na zelenjaku , u saravskoj ulici, tamo bliže mostaru

ali ja se više ne nerviram
prevaspitavam ih.
sad kad se pojavim u lokalnoj radnji, trčkaju oko mene
baš kako dolikuje njegovom visočanstvu potrošaču

kad mi se dešavalo to što mi se dešavalo, ja lepo odem na deo gde prodaju suhomesnato pa tražim po 100, 200 grama od nekoliko različitih vrsta suhomesnatih proizvoda, (gledam onih najskupljih) pa tražim da mi seku sir, slaninu.....limunje, banane.....napunim korpu a onda im sve to na kasi ostavim..
tako nekoliko puta
sad trče oko mene

inače to o zaštiti naših potrošačkih prava to je ovde mislena imenica.
constrictoria92 constrictoria92 18:02 14.11.2008

Re: ...

inače to o zaštiti naših potrošačkih prava to je ovde mislena imenica.


Nazalost - suva istina...

p.s.
Taktika ti nije losa...
Milica 394 Milica 394 19:57 14.11.2008

Re: ...

Mnogo mi se sviđa Vaša taktika. Svaka čast, da smo svi takvi, u Srbiji bi sigurna sam bilo malo bolje za nas, obične građane.
JJ Beba JJ Beba 20:56 14.11.2008

Re: ...

Milica 394
Mnogo mi se sviđa Vaša taktika. Svaka čast, da smo svi takvi, u Srbiji bi sigurna sam bilo malo bolje za nas, obične građane.

jel da?
nema mi druge
bojkotujem ih kad god mogu - kupujem alternatvno kad sam u mogućnosti: radnje zdrave hrane, merkator, vero ...ali ne mogu zbog 'leba i mleka da pičim na NB ili do groblja svaki dan.
ovaj moj minimaxi je jedina radnja u kraju i stvara mnogo problema:
1. uvek je puna, ljudi se guraju, roba pada na nas.....
2. stariji sugrađani iz podnožja balkanske ne mogu da dođu do radnje jer im je teško da se pentraju uzbrdo, tako da nemju gde da kupuju i snalaze se kako znaju i umeju

pisala sam im i videla si odgovor - nemaju u planu da otvaraju još neku radnju....bla.bla.bla...

pošto kod nas ne postoji potrošački bojkot ili potrošačka solidarnost, ja sam sama preuzela akciju sa radnim nazivom "drkaj ih što više možeš"
pa tako prijavljujem sve nepravilnosti, zapisujen im imena, zovem šefove...zagorčavam život i menadžmentu i radnicima.....

sad skoro su doveli molere u sred subote u podne!!!!
krečili radnju u danu kada ljudi najviše kupuju!!!!
a moler pomerao ljude.
popeo se na merdevine, ide radnjom na njima i dere se "ajde pomerite se da ofarbam plafon" , dok mi čekićamo u redu za kasu...
ide on tako po radnji, koja je btw kao u dupetu, onako na merdevinama i mlati jarcem koji kaplje na sve strane!!!

i to sam prijavila
kažu nemaju drugi dan kad da kreče
pitam ja što ne kreče nedeljom popodne kada radnja ne radi, oni me gledaju belo, ko smarsa da sam pala

reanimator reanimator 20:59 14.11.2008

Re: ...

JJ Beba

pitam ja što ne kreče nedeljom popodne kada radnja ne radi, oni me gledaju belo, ko smarsa da sam pala

Pa stvarno, mislim...i ti pitaš što ne kreče nedeljom..ko da ne znaš da je nedelja crveno slovo
JJ Beba JJ Beba 21:03 14.11.2008

Re: ...

Pa stvarno, mislim...i ti pitaš što ne kreče nedeljom..ko da ne znaš da je nedelja crveno slovo

hahahha
kako sam zaboravila....
da ih vidiš, sve sam rab božji
constrictoria92 constrictoria92 21:12 14.11.2008

Re: ...

da ih vidiš, sve sam rab božj


4krofnica 4krofnica 14:29 19.11.2008

Re: ...

(pa mora neko sa molerom da bude)
drug.clan drug.clan 17:21 14.11.2008

ima jos

na sve ovo samo da napomenem da je cana koju si platila za robu od 10-40% veca nego u zemljama u okruzenju!
Valjda ta razlika ide za bolju uslugu koju mi dobijamo u prodavnicama?

Inace srpski proizvodi jaffa, medeno srce, plazma itd. su jeftiniji u americi u malim prodavnicama nego u Srbiji u velikim supermarketima.
constrictoria92 constrictoria92 17:26 14.11.2008

Re: ima jos

Valjda ta razlika ide za bolju uslugu koju mi dobijamo u prodavnicama?


Aha... Svi prodavci su obavezni da idu na kurseve lepog ponasanja...

mLogo sam besna!!!!!
aquariusoptimist aquariusoptimist 17:56 14.11.2008

Re: ima jos

srpski proizvodi jaffa, medeno srce, plazma itd. su jeftiniji u americi


Gde ima to da se kupi u US plz?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:02 14.11.2008

Re: ima jos

Gde ima to da se kupi u US plz?


pa zavisi gde zhivite. ima sigurno neka prodavnica koja uvozi nashe stvari i tamo gde ste vi. ako nema onda ima jedna prodavnica koja shalje poshtom. (naci cu link pa ako treba shaljem). ja se dobro snalazim po tom pitanju. deca rastu na plazmu
aquariusoptimist aquariusoptimist 18:07 14.11.2008

Re: ima jos

njanja_de.manccini
Gde ima to da se kupi u US plz?


pa zavisi gde zhivite. ima sigurno neka prodavnica koja uvozi nashe stvari i tamo gde ste vi. ako nema onda ima jedna prodavnica koja shalje poshtom. (naci cu link pa ako treba shaljem). ja se dobro snalazim po tom pitanju. deca rastu na plazmu


Molim posaljite link, ako imate trunku humanosti u sebi
drug.clan drug.clan 18:33 14.11.2008

Re: ima jos

aquariusoptimist
njanja_de.manccini
Gde ima to da se kupi u US plz?


pa zavisi gde zhivite. ima sigurno neka prodavnica koja uvozi nashe stvari i tamo gde ste vi. ako nema onda ima jedna prodavnica koja shalje poshtom. (naci cu link pa ako treba shaljem). ja se dobro snalazim po tom pitanju. deca rastu na plazmu


Molim posaljite link, ako imate trunku humanosti u sebi



evo jednog linka http://parthenonfoods.com/
postarina je oko 10 dolara za veliki paket, uvek je sveza roba i dobro zapakovana
aquariusoptimist aquariusoptimist 18:41 14.11.2008

Re: ima jos

drug.clan
aquariusoptimist
njanja_de.manccini
Gde ima to da se kupi u US plz?


pa zavisi gde zhivite. ima sigurno neka prodavnica koja uvozi nashe stvari i tamo gde ste vi. ako nema onda ima jedna prodavnica koja shalje poshtom. (naci cu link pa ako treba shaljem). ja se dobro snalazim po tom pitanju. deca rastu na plazmu


Molim posaljite link, ako imate trunku humanosti u sebi



evo jednog linka http://parthenonfoods.com/
postarina je oko 10 dolara za veliki paket, uvek je sveza roba i dobro zapakovana


Najlepse zahvaljujem.
Ulepsali ste mi dan.
drug.clan drug.clan 18:56 14.11.2008

Re: ima jos

aquariusoptimist


Najlepse zahvaljujem.
Ulepsali ste mi dan.



Nema na cemu i meni je sada dan ispunjen
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:59 14.11.2008

Re: ima jos

Nema na cemu i meni je sada dan ispunjen


e odlichno. zavrshen poso. to je web strana na koju sam mislila. svi srecni i zadovoljni.
aquariusoptimist aquariusoptimist 19:05 14.11.2008

Re: ima jos

njanja_de.manccini
Nema na cemu i meni je sada dan ispunjen


e odlichno. zavrshen poso. to je web strana na koju sam mislila. svi srecni i zadovoljni.


Hvala puno.
loader loader 17:23 14.11.2008

Joker-potrošač ..

Da li su vam se ovakve ili slične situacije već desile?
Je l' baš toliko teško biti fin?

Naravno da se jesu desile! Zato više ne idem u kupovinu, nego platim svog džoker-kupca, ili ti Joker-potrošača, koji ima ugrađen i čip za finoću, nenerviranje i beskrajno strpljenje stajanja kraj nezainteresovane prodavačice. Lako mi je da pomoću njega budem fin. Na kraju, sve mi donese na gotovo. A ja sam za to vreme na blogu. :)
constrictoria92 constrictoria92 17:27 14.11.2008

Re: Joker-potrošač ..

'de ja jednog da iznajmim????

Govori, choveche, kad te lepo molim....
Dr M Dr M 22:34 14.11.2008

Re: Joker-potrošač ..

'de ja jednog da iznajmim????

Govori, choveche, kad te lepo molim....


To se, na srpskom, kaze- MUZ:))
constrictoria92 constrictoria92 22:52 14.11.2008

Re: Joker-potrošač ..

To se, na srpskom, kaze- MUZ:))



Pa, i ja jednog za trku imam...
mamadixi mamadixi 17:29 14.11.2008

...

Ništa čudno... To je odraz stanja u društvu gde je potrošač poslednja rupa na svirali... U našem naaaaajvećem maloprodajnom lancu dešava se nešto drugo - roba u rafovima ima jednu cenu, a na kasi kucaju drugu, naravno višu... Svaki pokušaj isterivanja pravde unapred je osuđen na propast zahvaljujući potpunoj nezainteresovanosti pretpostavljenih... I tako se agonija nastavlja...
constrictoria92 constrictoria92 17:32 14.11.2008

Re: ...

Da, to se desava i u OvomSupermarketu (al' zaboravih da napomenem u textu)...

Izgleda da jedino sto preostaje jeste urlanje. Valjda vazi da ko se jache dere - u pravu je...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:31 14.11.2008

dali su nam se desile?

Da li su vam se ovakve ili slične situacije već desile?

pa normalno da su se desile svakome od nas tamo. ja sam na primer proshlog leta kad sam ishla da posetim roditelje tamo na balkanu dozhivela neshto shto ovde u usa ne bi nikad. u jednom supermarketu otishla sam da im vratim pokvareno mleko. oni meni kazhu nije pokvareno samo tako mirishe. i josh kazhe probacu ga ja pa cu vam javiti shta mislim. kazhem dobro ajde probajte. ona ode negde iza gde ja nemogu da je vidim (samo za zaposlene ulaz) i vrati se ubrzo i kazhe sve je u redu s ovim mlekom. ja joj reko dobro vi onda zadrzhite to mleko popijte ga sve, a ja cu da uzmem drugo. ja uzela i izashla iz prodavnice. nastavila da idem u istu prodavnicu svo vreme dok sam bila tamo. niko mi nishta nije reko.
constrictoria92 constrictoria92 17:33 14.11.2008

Re: dali su nam se desile?

E, ovo je stavrno...
Sad si me ostavila bez texta...
Malanika Malanika 23:52 14.11.2008

Re: dali su nam se desile?

Nevidjena prica!!!
korto malteze korto malteze 17:33 14.11.2008

Pazariti preko puta

Moj prijatelj obicno kaze 'Bolje da svoj novac potrosim negde drugde'. Kasirku to nece mnogo pogoditi, ali na duge staze, u buducnosti, imace to veze i kod nas. Kada konkurencija bude ostrija pa moras da se boris za musterije. A to vreme, kada ce trziste odradjivati posao Udruzenja za zastitu potrosaca, neminovno dolazi.
Kad vidim da prodavacica pokusava da me maltretira, isto tako skrenem paznju, objasnim sta nije u redu, trazim ime, trazim sefa, a u svakom slucaju ne odustajem dok ne dobijem izvinjenje i garanciju da ce greska biti ispravljena. To je jedino sto covek moze da uradi, osim trosenja novca negde drugde. Samo, treba za to dosta zivaca.
constrictoria92 constrictoria92 17:37 14.11.2008

Re: Pazariti preko puta

Problem je sto kod nas nema konkurencije, a kako stoje stvari nece je uskoro ni biti...

Inace, poseban osvrt na obezbedjenje u supermarketima... Cim pocnes da iziskujes pravdu, obicno pozovu obezbedjenje koje te "vrlo nezno" isprati do vrata.
Armitage Armitage 22:39 14.11.2008

Re: Pazariti preko puta

Obezbeđenje mi je posebna poslastica. Čim se pojave, a desilo mi se u pra navrata, ja ih zamolim da pozovu policiju, jer policija ima više ovlašćenja od njih i da se policiji mogu prijaviti krivična dela i prkeršajne radnje koji su zaposleni upravo učinili... Za one koji ne znaju, obezbeđenje može da reaguje samo kada neko pravi nered, galami, mlatara i tako to. Ako koristite miran ton, i gomilu izraza koje ne razumeju, misliče da ste im "kolega" na višem nivou. Oni sigurno ne žele da snose posledice za tuđe greške, i ako im ne date povoda, neće moći zaista ništa da urade.

Inače, ja sam jedan od onih koji isteruje pravdu verbalno, potpuno smirenim jednoličnim tonom, i beskrajno sam dosadan i davim ih kao zmija žabu, i jedini način da im se ta agonija prekine je da mi izađu u susret onako kako ja mislim da treba. Kada to ućine, posle manje ili više vremena, ja ih još manje ili više davim, kako bi utvrdili naučenu lekciju.

Primer od prošle nedelje, jedna mesara, kasirka me pita: "Imaš sitno?". Da je pitala "Imate li" ne bi ništa bilo. Kažem joj kako sam ja samo pojedinac, a da ona ima čitavu kasu ispred sebe, i da je pitanje neprimereno i da bespotrebno pokušava da zaviri u moj novčanik. Ona mi kaže da sam ja tu da joj odgovaram na pitanja sa DA i NE. Ne, ja sam ovde došao da kupim, a ne da me ispituju. Što se nje tiče, ja mogu da sam gluvonem, njeno je da mi vrati kusur. Odmah tražim šefa. Dobijam šeficu smene, i objašnjavam joj da ovo nije istražni zatvor nego prodavnica u kojoj kupujem dugi niz godina, i da će taj niz upravo biti prekinut. Izvinjava se, opet se izvinjava, i tako po dva puta u ime radnice, u ime prodavnice i u svoje ime. Zahtevam da mi se kasirka lično izvini, kako bih bio siguran da se ovo neće ponoviti. Dobijam mrmljavo ivinjenje, a onda još malo raspravljam sa šeficom kakve će korake preduzeti povodom novonastale situacije. Kao zaključak dobijam odgovor: "Mi smo im već rekli da ne pitaju za sitno ako već imaju."
constrictoria92 constrictoria92 22:49 14.11.2008

Re: Pazariti preko puta

"Mi smo im već rekli da ne pitaju za sitno ako već imaju."


Sta reci - Srbija...
Armitage Armitage 23:00 14.11.2008

Re: Pazariti preko puta

Postoji i taktika "kišni čovek", ili gluvonem, koja odlično pali za ovo sitno. Bez reči, drugar samo zuri u kasirku, ona ponovi pitanje, a on samo zuri. Ne znaju engleski, pa ni ne pokušavaju, samo mu vrate kusur bez daljeg pitanja.

Napravite lepe okrugle cene, pa neće biti ni problema sa kusurom.

I da citiram jedan grafit
"NEĆU ŽVAKU 'OĆU SVOJ KUSUR!"
NNN NNN 02:48 15.11.2008

Re: Pazariti preko puta

Neki ljudi nemaju pametnija posla...
P.S. Sad sam pogledao tvoj profil...mislio sam da si neki dokoni penzioner...
trener92 trener92 17:33 14.11.2008

Samo..

...da te pozdravim, ne mogu sada ništa drugo, ali ostavio sam ti nešto na FM.
constrictoria92 constrictoria92 17:37 14.11.2008

Re: Samo..

Fala!
dusanj92 dusanj92 17:39 14.11.2008

Jel ti to prvi put

Sa OvimTrgovinskimLancem sam završila! Neću više kročiti ni u jedan njihov objekat, makar mi život zavisio od toga i tačka!

Potrosacko pravo je da moze da trosi gde hoce. Za to netreba zakon. Zakon ne nalaze ljubaznost osoblja.

Ja se secam scene iz 1992 godine. Dosao ja u Beograd posle 6 godina boravka u inostranstvu i vec se odvikao od nasih prodavacica. U Supermarketu Alonzo na Jovanovoj pijaci kada sam na kasi placao zakacim laktom neke izlozene bombonice i cela kutija se raspe po podu. Ja kazem "izvibnite" uzmem moje kese i podjem a kasirka "Gospodine a ko ce da pokupi ovo". Pogledam je i odgovorim "Verovatno neko od zaposlenih opvde". Na to ona drekne "Sefeeee" Dodje covek pita sta je bilo ona mu objasni da necu da pokupim sto sam oborio, on se nasmeja ljubazno i kaze "u redu je".
D ali sam ja u pravu ili ne totalno je nebitno, ali je nerazumljivo njeno insistiranje jer sta ako sam ja toliko nevaspitan i odem pitanje je ko ce da to pokupi, a odgovor mora da bude pa neko od radnika.
constrictoria92 constrictoria92 17:48 14.11.2008

Re: Jel ti to prvi put

Potrosacko pravo je da moze da trosi gde hoce. Za to netreba zakon. Zakon ne nalaze ljubaznost osoblja.


Jeste, u pravu si za ovo.

Ali Zakon nalaze:

1. Da svaki artikal u objektu ima jasno naznacenu cenu
2. Da artikli budu uredno slozeni
3. Da svakom potrosacu mora da se izda fiskalni racun
4. Ukoliko se prodaje roba sa greskom, jasno naznaciti kakvu gresku ima roba
5. Zakon poziva na krivicnu odgovornost zaposleno lice koje s namerom pokusava da obmane potrosaca ("Po Zakonu, račun mora da ostane kod nas" )


JJ Beba JJ Beba 18:01 14.11.2008

Re: Jel ti to prvi put

ja čak mislila da je fora da im svi mi potrošači pišemo, da ih zatrpavamo mejlovima - zamerkama.....

ja im pisala da nesnosne gužve u toj našoj jedinoj radnjici u kraju, da ima dve škole da ne može da se okrene u njoj, da je mala da bi bila samosluga, da se guramo oko gondola, da padaju stvari na nas, a da je i zima neviđeno od klime koja je spuštena na 18, tako da su temperaturne razlike užasne....prodavačice leti nose džempere ispod onog što je radna uniforma

i ništa se nije desilo
evo odgovora

"Marina Jokanovic to me

Poštovani,



Zahvaljujemo Vam se na obraćanju.

Vaš komentar će biti prosleđen Izvršnom direktoru maloprodajnog objekta i službi razvoja koja postavlja Dinamiku renoviranja i otvaranja novih objekata, s obzirom da se Dinamika radi na godišnjem nivou za sada u planu nemamo otvaranje objekta u ovom delu grada, ali ću svakako napomenuti da je u ime potrošača neophodan još jedan Mini Maxi objekat.

Takođe, prenećemo da je neophodno proveriti situaciju u objektu, opomenuti zaposlene i preneti Vaše sugestije (klima, regulisanje gužve, raspored u objektu) kako bi Vaša kupovina bila što ugodnija.



Potrošači će o tome biti na vreme obavešteni, Vama još jednom hvala na obraćanju, ukoliko budete imali bilo kakvih dilema budite slobodni i javite nam se.

Srdačno,


Marina Jokanović
Odeljenje za odnose sa potrošačima
DELTA MAXI Grupa "

constrictoria92 constrictoria92 18:03 14.11.2008

Re: Jel ti to prvi put

Kod ovih kod kojih sam ja bila ni mal-ovi ne pomazu.
Valjda ne razumeju srpski jezik...
JJ Beba JJ Beba 18:05 14.11.2008

Re: Jel ti to prvi put

constrictoria92
Kod ovih kod kojih sam ja bila ni mal-ovi ne pomazu.
Valjda ne razumeju srpski jezik...

zatrpavaj ih mejlovima
puni korpe i ostavljaj
prijavljuj imena
.
.
.
drkaj ih
dizvinete
constrictoria92 constrictoria92 18:07 14.11.2008

Re: Jel ti to prvi put

Nije se ovo desilo samo meni. Jos jedna Gospodja je utvrdila slicnu nepravilnost na svom racunu posle moje dreke.
Znaci, oni su razradili citav sistem otimacine. To je za policiju!
maksa83 maksa83 18:41 14.11.2008

Re: Jel ti to prvi put

Znaci, oni su razradili citav sistem otimacine. To je za policiju!

Reci bre koja radnja?
Hoću i ja da se igram sa njima.
constrictoria92 constrictoria92 18:43 14.11.2008

Re: Jel ti to prvi put

To je ona nova, velika... Jedna od najvecih u kraju...
Da ne pominjem nazive, al' jasno ti je, zar ne?
maksa83 maksa83 18:47 14.11.2008

Re: Jel ti to prvi put

To je ona nova, velika... Jedna od najvecih u kraju...
Da ne pominjem nazive, al' jasno ti je, zar ne?


Aha, imam ...ideJu.
constrictoria92 constrictoria92 18:49 14.11.2008

Re: Jel ti to prvi put

Sa idejom ili bez nje - vodi racuna...
Obavezno obrati paznju na rokove trajanja - i tu mozes da se opeces (narocito kad su na snizenju slatkisi)...
reanimator reanimator 18:54 14.11.2008

Re: Jel ti to prvi put

constrictoria92
To je ona nova, velika... Jedna od najvecih u kraju...
Da ne pominjem nazive, al' jasno ti je, zar ne?

Sho da ne pominjes? Da nece da te tuze? :)
Mislim...zar nije poenta ovog pisanja konkretno ukazati na krivca?
constrictoria92 constrictoria92 18:58 14.11.2008

Re: Jel ti to prvi put

Sho da ne pominjes? Da nece da te tuze? :)
Mislim...zar nije poenta ovog pisanja konkretno ukazati na krivca?


1. Ovo se ne desava samo u jednom trgovinskom lancu , nego, generalno u vecini.
2. Moje pravilo blogovanja: nikada, nikada ne navoditi nazive firmi or lichna imena. Ko se pronadje - pronasao se...
3. Nije poenta ukazati na krivca, vec na problem kao takav i pokusati naci resenje za isti
omega68 omega68 22:37 14.11.2008

Re: Jel ti to prvi put

Ja te rokove ne gledam, nemam naviku sve mislim da ne bi držali ako je isteklo.Srećom moja žena ih maltretira, jer stavljaju mleko od juče na vrh, a sveže ispod.Bre, nisam znao da će da nam nazovu familiju - Nesalomivi
constrictoria92 constrictoria92 22:51 14.11.2008

Re: Jel ti to prvi put

Srećom moja žena ih maltretira


Ama, bre, tetkino ljubi ga tetka, ne maltretira tvoja draga njih, nego oni nju!
Znas li ti koliko je naporno gledati rokove trajanja, pa cenu, pa racun????

nisam znao da će da nam nazovu familiju - Nesalomivi


Nesalomivi, nego sta!
silver bullet silver bullet 11:27 17.11.2008

Re: Jel ti to prvi put

3. Nije poenta ukazati na krivca, vec na problem kao takav i pokusati naci resenje za isti


Pogresan pristup skroz na skroz.
Vodi ka generalizaciji koja ne moze da resi problem.
Tacno ime i adresa. Samo tako se krivac nalazi.
Pa zar nas iskustvo od 2000. nije tome naucilo u svim sferama zivota?

Ovako, ja mogu da kazem da ste vi samo izmislili jednu zabavnu tipsku pricu da biste ukazali na problem. I nikom nista.
Plus me podsecate na penzionere koji se zale u Politici u rubrici Medju nama, pa kazu: "Odredjeni vozac, na liniji ka Vidikovcu, negde oko podneva, jednog kasnog letnjeg dana, bio je neljubazan..."
ja_mrvica ja_mrvica 17:40 14.11.2008

Je l' baš toliko teško biti fin?- Jeste

Slična su i moja iskustva sa PoznatimTrgovinskimLancem .. u pojedinim objektima kasirke i radnice u objektu ko da nisu čule sa reč za Dobar Dan ili daleko bilo Izvolite a taman posla Izvinite
Više puta mi se dešava da kupim artikal na kojoj je jedna cena a na fiskalnom druga, eto recimo primer iz nedavne kupovine na 10 diskova Verbatim je pisalo 185din, na kasi mi naplatili 275din

Od sad kad udjem u PoznatiTrgovinskiLanac, pošto za dobar dan je retko ko čuo, ako mi neko od prodavaca pridje reći ću:

Smrt Fašizmu čisto da vidim šta će da mi odgovori
constrictoria92 constrictoria92 17:49 14.11.2008

Re: Je l' baš toliko teško biti fin?- Jeste

Sloboda narodu!

Više puta mi se dešava da kupim artikal na kojoj je jedna cena a na fiskalnom druga, eto recimo primer iz nedavne kupovine na 10 diskova Verbatim je pisalo 185din, na kasi mi naplatili 275din


Ovo je za finansijsku policiju...
aquariusoptimist aquariusoptimist 17:52 14.11.2008

Dozvoli da malo skrenem sa teme

Doselim se u US .
Jednog dana udjem u robnu kucu (vec je proslo mozda 6 meseci od mog "novog" zivota) , izaberem jedan proizvod na kome nije bilo cene. Uzmem proizvod , dodjem na kasu i pitam kasirku Emiliu za cenu.
Ona zamoli koleginicu da ode i proveri cenu i dok smo je cekali Emilia se osloni na "tezgu".
Nije prosao minut stvorio se menadzer i dreknuo:
Emilia, stani uspravno, ne mozes tako da stojis pred potrosacem!
Emilia se odmah uspravi i kaze mi sorry.
Ja zgranuto kazem menadzeru da ne pravim primedbu sto se Emilia oslonila na tezgu.
Menadzer mi ljubazno odgovori da ona ne sme tako da stoji pred potrosacem jer je to deo potrosacke usluge.
Dodje koleginica sa cenom ,dobijem izvinjenje od svo troje uz 10% off, platim , odem.
Posle obratim paznju (do tad nisam): u svim supermarketima, robnim kucama, jeftinijim , skupim, restoranima...prodavci i osoblje nikad ne sedi, ceo radni dan su na nogama.
Ne vidim zasto kasirke ne bi mogle da sede za kasom, verujem da je naporno stajati ceo dan.
...i kasiri, naravno...
constrictoria92 constrictoria92 17:56 14.11.2008

Re: Dozvoli da malo skrenem sa teme

Vidis, ti si dobio 10% off...

A sto se stajanja tice, pa, to je verovatno, pravilo kuce...
reanimator reanimator 17:54 14.11.2008

...

Da ne bih ponavljao ono sto sam pre neki dan pričao na drugom blogu, a što je direktno vezano za temu, lagani copy/paste :
Dakle..odem u jednu od onih jezivih Si & Si prodavnica i trazim viva jogurt. Nema. Fit 0,5? Nema. Bude mi preporucen neki zeleni, sa kojim sam se jednom zajebao, jer je imao neki jezivo sladak ukus, ali me prodavacica ubedi da to nije taj. Vratim se u kancelariju, otvorimo oba i bez potrebe za probanjem zakljucimo da su neispravni. Rok na ambalazi uredan, sto ne mora nista da znaci ako se jogurt drzi van frizidera, te delimicno poveden unutrasnjim buntom, a mnogo vise pritiskom okruzenja (naravno da ces da ides da vratis, jel da???), osvanem ponovo u prodavnici. prodavacica me saceka sa "zivot dajem, jogurt ne vracam" izrazom lica, a da je znala zasto sam ponovo tu zakljucujem po tome sto vec sa 10 metara krece pogledm da fiksira datum na jogurtu i obavestava me o ispravnosti istog pre nego sto sam izustio i jednu rec. E sad..ja stvarno nisam od onih izdrkanih, sto jebu kevu svima i svakome za svaku mogucu sitnicu, pa u skladu sa tim i u ovoj situaciji nastupam ko da sam kriv sto je jogurt pokvaren i objasnjavam joj da datum jeste ok, ali eto..dovoljno je da pomirise i bice joj jasno. Lagana neuroza krece da mi se javlja u trenutku kada pocinje otvoreno da me pravi ludim..kao..ne, evo, normalno mirise. ja je gledam da li je normalna i nastavljam sa besmislenim pokusajima da joj objasnim da nije u pravu, pri cemu, kao najgori beskicmenjak, ne prestajem da ponavljam kako ne trazim pare nazad, nego eto, cisto da ih obavestim (sto me kandiduje za veceg morona od nje, ali to je druga prica). Uglavnom, tu ceo dogadjaj pocinje da poprima potpuno bolesnu notu, jer doticna, u zelji da ipak bude u pravu, krece da degustira jogurt i kao...da, ukus je normalan, ti jogurti imaju takav ukus.. U tom trenutku zakljucim da cu, ako nastavim da isterujem pravdu, biti svedok nekih horora..ono..trenutna smrt trovanjem i sl..ljubazno se zahvalim i krenem da odlazim. Ali ne..sad je ona ta koja sebe kapira kao pobednika i krece da demonstrira totalno ludilo, u smislu da je iskapila prvi jogurt (aperkat), uzela par gutljaja od drugog (kroše) i onda šta?-direkt : Ivane, molim te dodji (Ivan - dostavljac piva kojeg je igra sudbine u pogresnom trenutku smestila na pogresno mesto, kojeg tek tu primecujem, da u pozadini nase male drame redja flajke u frizider). Elem, Ivan koji valjda tu dolazi redovno u sklopu posla i koji valjda oseca neku obavezu da pomogne nekome koga zna, protiv nekoga koga ne zna, nesigurnim korakom prilazi, drhtavom rukom se prihvata jogurta i uz najludji moguci facijalni grc izjavljuje : "dddda..deluje da je ispravan". Tu padnem u opasno iskusenje da im pokupim autograme, zahvalim se na saradnji i krenem da odlazim, a ova nenormalna nastavlja da peni o datumima, pravilniku o cuvanju mlecnih proizvoda, zahtevnim musterijama itd...i kao dokaz njihovog postupanja po PS otvara neki sanduk friz iz kojeg vadi Viva jogurt??? (pogledati prvu recenicu).
Da ne duzim...DOLE Si % Si!!!

PS obzirom na to koliko sam ovaj komentar tražio, jer je ostavljen na naposećenijem blogu ever, bolje da sam pisao ponovo, al ajde
constrictoria92 constrictoria92 18:00 14.11.2008

Re: ...

To je stvarno loodilo!
Izgleda da je lakse otrovati se, nego priznati u pravu.
Verovatno bi pre odsekla prst, nego rekla "Izvinite. Hvala Vam. Doviđenja."
menon menon 18:02 14.11.2008

"Dobro nam je, tako nam i treba"

Odlican clanak, tj. odlicno si ga prezentirala! Dok sam ga citao, tocno sam te vidio i osjetio situaciju u kojoj si bila!
To nam se svakodnevno desava, nazalost... gdje i u kakvom sistemu zivimo nije ni cudo!
Ja sam neki dan kupio bombone u nekoj trgovinici u NS, kad sam ih probao imale su okus po nafti... mislim ja pa to je neki novi okus... ali nakon jedno sat vremena, pozelim uzeti jos jedan, ali ajd da vidim do kad je rok... a ono istekao jos 2006. g.
No coment!
constrictoria92 constrictoria92 18:05 14.11.2008

Re: "Dobro nam je, tako nam i treba"

Po ubedjenju nisam Mrgud niti Prznica, al' nisam ni Magarac!
A za bombone, stvarno - BEZ KOMENTARA!
spaskeu spaskeu 18:06 14.11.2008

trgovina

Iskren da budem, nisam imao posebno loših iskustava sa zaposlenima u trgovinskim lancima, pogotovo u poslednjih par godina. Dal što sam malo krupniji, ili sam prosto imao sreće, ko će ga znati!? Dobar dan, hvala, doviđenja, se podrazumevaju.
Više situacija za nerviranje sam imao sa nevaspitanim i bahatim kupcima (potrošačima), a što je još interesantnije, to su uglavnom bile žene ili starije osobe! Nedostatak kućnog vaspitanja i opšte kulture me uvek nanovo zapanji!
constrictoria92 constrictoria92 18:08 14.11.2008

Re: trgovina

Dal što sam malo krupniji


Mislim da je ovo presudno...
spaskeu spaskeu 18:22 14.11.2008

Re: trgovina

constrictoria92
Dal što sam malo krupnijiMislim da je ovo presudno...

Il što imam urokljive oči



constrictoria92 constrictoria92 18:24 14.11.2008

Re: trgovina

I to ima uticaja, nije da nema...
malasneki malasneki 19:02 14.11.2008

I bre zeno

pa ti kao da ne zivis u Srbiji. Znas i sam da je ovde ljubaznost "visoko kotirana" karakteristika uvek bila u svim usluznim delatnostima
constrictoria92 constrictoria92 19:50 14.11.2008

Re: I bre zeno

Ama, stavimo ljubaznost po strani...
Ovi su prekrsili Zakon!
Budimac Budimac 19:25 14.11.2008

Ja bih voleo

prvo da se sve sredi oko građanskih prava, mislim da bi onda i potrošačka bila u boljem stanju. Ono što nikako ne bih voleo da postanemo samo potrošači (consumers)...
constrictoria92 constrictoria92 19:49 14.11.2008

Re: Ja bih voleo

ne bih to volela ni ja.
Ja bih samo vise pristojnosti, ako se moze...
Unfuckable Unfuckable 19:50 14.11.2008

stara

ista. tužna priča
Beše li to Ministar obećao ulaz neka dva nova trgovinska lanca, uz obećanje (između redova) da neće prići Beogradu bliže od 200 km....?
constrictoria92 constrictoria92 19:51 14.11.2008

Re: stara

Beše li to Ministar obećao ulaz neka dva nova trgovinska lanca, uz obećanje (između redova) da neće prići Beogradu bliže od 200 km....?


Ako me pamcenje sluzi, obecao je...
Unfuckable Unfuckable 20:07 14.11.2008

Re: stara

pa blago onda užoj Srbiji, mora da se već svašta promenilo tamo.....ipak, Ministar je to - neće valjda da priča na pamet....
a mi u Beogradu - ma snaći ćemo se.
Šta zna dete šta je 2 miliona ljudi
constrictoria92 constrictoria92 20:09 14.11.2008

Re: stara

a mi u Beogradu - ma snaći ćemo se


Zaboravio si da napomenes da nam svakodnevno u snalazenju pomazu jako fini prodavci koji su uvek puni razumevanja za nase nerazumne zahteve tipa:

vrtatite mi pare - pokrali ste me
ili
ovom proizvodu je istekao rok trajanja - molio bih novi
ivana23 ivana23 20:11 14.11.2008

Interesuje me,

ima li na blogera koji bi mogao da nam objasni na kom principu rade fiskalne kase i moze li doci do neslaganja izmedju unetih kolicina robe i cena, prometa i iskazanog pazara (ovo sam srocila kao laik, bez grdnje molim ).
constrictoria92 constrictoria92 20:15 14.11.2008

Re: Interesuje me,

ne znam za kase, al' znam da: sve se moze kad se hoce...
'ocu reci, uvek se napravi onako kako nekome treba u datom trenutku...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:23 14.11.2008

Re: Interesuje me,

pa to treba da je vrlo lako ako svaki proizvod ima svoj barcode. u razvijenim zemljama tako radi supply chain management: koliko se proizvoda s odredjenim barcodom proda toliko treba da se nadoknadi za sledeci dan, ili nedelju (zavisi kako je sredjeno). na kraju dana trebalo bi da se sve slazhe chak i ako je bila rasprodaja samo taj dan pa je neki proizvod prodat za na primer 25% off. ali poshto kod nas tamo nemash barcodove na sve proizvode onda te fiskalne kase rade na sistemu koji ja neumem da objasnim.
Unfuckable Unfuckable 20:24 14.11.2008

Re: Interesuje me,

standardna krađa koja se radi je upravo ovo što je const opisala : čukaju ti više puta jedno te isto.
Zato se moraju nositi leće u fuckin' samoposlugu, ako želiš sačuvati novce
constrictoria92 constrictoria92 20:27 14.11.2008

Re: Interesuje me,

standardna krađa koja se radi je upravo ovo što je const opisala : čukaju ti više puta jedno te isto.
Zato se moraju nositi leće u fuckin' samoposlugu, ako želiš sačuvati nov


A ti kad odes, ili kad im je kraj smene, jednostavno ono sto je duplo kucano storniraju i crva nije ni bilo.
crossover crossover 21:58 14.11.2008

Фискалне касе

"Kada kupac dođe pred fiskalnu registar kasu, kasir(ka) uzima jedan po jedan proizvod iz korpe i provlači ga pored čitača bar-koda koji prepoznaje proizvod, čita iz memorije njegovu cenu i poresku stopu, množi cenu sa unesenom količinom (recimo, dve Nestle čokolade) i štampa ih. Pošto je sva izabrana roba evidentirana, kasirka pritiska taster Međuzbir i dobija na ekranu (koji i kupac vidi) ukupni iznos koji treba platiti. U ovoj fazi je moguće storniranje nekih artikala ili čitave kupovine (recimo, kupac ustanovi da nema novca kod sebe). Kada kupac preda kasirki novac, napiše ček ili pruži platnu karticu i kada se ustanovi da je sredstvo plaćanja validno (recimo, kartica ima pokriće), kasirka unosi podatak o primljenoj sumi i pritiska Zbir. Račun se štampa paralelno na dve trake - jedna ide kupcu a druga ostaje u kasi (kontrolna traka)."

Цео текст

Овај дечко је лепо објаснио како раде фискалне касе из ИТ перспективе, претпостављам да те Ивана (и остали), тај технички део и занима. Мало си прешироко поставила питање, па не бих баш да куцам Рат и Мир, али из искуства знам да се разна срања догађају, а разлога има милион.
Alava Alava 22:08 14.11.2008

Re: Interesuje me,

ivana23
ima li na blogera koji bi mogao da nam objasni na kom principu rade fiskalne kase i moze li doci do neslaganja izmedju unetih kolicina robe i cena, prometa i iskazanog pazara (ovo sam srocila kao laik, bez grdnje molim ).

Evo ja mogu da pokušam kao neko ko ima sopstvenu trgovinu.
Kase funkcionišu tako da sam u njih unosiš sve - artikle, cene, barkodove, zalihe, s tim da zalihe nisi obavezan da unosiš u kasu, tako da to niko i ne radi (logično).
Može doći do greške, tj. neslaganja cene u kasi i cene na rafu ukoliko je neko pogrešno uneo ili je pre toga dao tu robu na sniženju, pa nije vratio cenu na staro. To je isključivo ljudski faktor.
Ono na šta bih vam skrenula pažnju je da prilikom reklamacije robe ili ovakvog slučaja gde je nešto duplo ili pogrešno otkucano, trgovina mora po zakonu da popuni određeni obrazac koji se zove Nalog za ispravku. U njega se unosi broj isečka, roba koja se reklamira ili je pogrešno/duplo otkucana, cena jedinična i ukupna za sporni artikal, IME I PREZIME KUPCA, JMBG KUPCA I POTPIS KUPCA UKOLIKO JE IZNOS VEĆI OD 500 DINARA. Fiskalni isečak po zakonu mora ostati u trgovini da bi imala dokaz da je ta roba vraćena, ali isto tako po zakonu MORAJU KUPCU DA DAJU ORIGINAL NALOGA ZA ISPRAVKU.
constrictoria92 constrictoria92 22:16 14.11.2008

Re: Interesuje me,

Ono na šta bih vam skrenula pažnju je da prilikom reklamacije robe ili ovakvog slučaja gde je nešto duplo ili pogrešno otkucano, trgovina mora po zakonu da popuni određeni obrazac koji se zove Nalog za ispravku. U njega se unosi broj isečka, roba koja se reklamira ili je pogrešno/duplo otkucana, cena jedinična i ukupna za sporni artikal, IME I PREZIME KUPCA, JMBG KUPCA I POTPIS KUPCA UKOLIKO JE IZNOS VEĆI OD 500 DINARA. Fiskalni isečak po zakonu mora ostati u trgovini da bi imala dokaz da je ta roba vraćena, ali isto tako po zakonu MORAJU KUPCU DA DAJU ORIGINAL NALOGA ZA ISPRAVKU.


Hvala ti za ovu informaciju. Ovo nisam znala... A niko mi nije ni rekao...
I, eto, umesto da me informisu na licu mesta, moram informacije da skupljam sa strane...
Alava Alava 22:16 14.11.2008

Re: Interesuje me,

constrictoria92
standardna krađa koja se radi je upravo ovo što je const opisala : čukaju ti više puta jedno te isto.
Zato se moraju nositi leće u fuckin' samoposlugu, ako želiš sačuvati nov


A ti kad odes, ili kad im je kraj smene, jednostavno ono sto je duplo kucano storniraju i crva nije ni bilo.

Grešiš, storniranje je moguće samo dok račun nije završen. Znači, ukoliko primetiš da je nešto otkucano duplo u toku samog kucanja (znam, nemoguće je), onda može da se stornira i ti možeš dobiti svoj račun. Ukoliko dobiješ račun i tek onda vidiš grešku, storniranja više nema, ima samo nalog za ispravku, račun ostavljaš njima, a oni tebi original ovog papira.
ivana23 ivana23 22:20 14.11.2008

Re: Interesuje me,

Alava


Hvala, na odgovoru. Pitala sam jer mi se bas takav slucaj desio, morala sam da vratim jedan artikal (mis za laptop koji nije bio kompaktibilan sa OS) i bila sam zapanjena kada smo popunjavali u radnji taj obrazac... Cak sam nakon 10ak dana imala tel. poziv iz nadlezne institucije da provere da li je racun zaista storniran!

Alava Alava 22:23 14.11.2008

Re: Interesuje me,

Hvala ti za ovu informaciju. Ovo nisam znala... A niko mi nije ni rekao...
I, eto, umesto da me informisu na licu mesta, moram informacije da skupljam sa strane...

To niko ne zna. A važno je. Jedini način da ti po izlasku iz neke trgovine ostvariš svoje pravo - u slučaju da je nešto pokvareno, oštećeno, itd. - je da imaš kod sebe taj račun i ličnu kartu. Onda na osnovu toga trgovac uzima robu koju želiš da zameniš ili reklamiraš, uzima i isečak a tebi daje popunjen onaj obrazac. Obrazac ti je važan ukoliko si kupila više stvari koje recimo imaju garanciju , npr. tv, muzičku liniju i dvd. TV je crko posle mesec dana, vraćaš ga, ostavljaš im isečak, ali ti treba nalog za ispravku da bi se osigurala za liniju i dvd. Ako ti ne daju nalog za ispravku a crkne ti i dvd, nećeš moći da ga vratiš ili zameniš. Tako funkcioniše.
Trgovini treba tvoj isečak kao dokaz da je razlog što se artikal koji je prošao kroz kasu (tj. prodat je) ponovo nalazi u prodavnici taj što je ta i ta osoba sa tim i tim jmbg-om to vratila, a nije recimo ušao na crno.
constrictoria92 constrictoria92 22:27 14.11.2008

Re: Interesuje me,

Grešiš, storniranje je moguće samo dok račun nije završen. Znači, ukoliko primetiš da je nešto otkucano duplo u toku samog kucanja (znam, nemoguće je), onda može da se stornira i ti možeš dobiti svoj račun. Ukoliko dobiješ račun i tek onda vidiš grešku, storniranja više nema, ima samo nalog za ispravku, račun ostavljaš njima, a oni tebi original ovog papira.


Posto danas nisam bila jedina koja je ostecena u tom marketu (a inace, znam i dosta komsija koje su imale isti ili slican problem), a vrlo su teski na vracanju para ili robe (pa, makar bila i pokvarena, tj. istekao rok trajanja), ne mogu da se otmem utisku da nesto muljaju... E, sad, meni nije jasno koja je to muljaza u pitanju, a ubedjena sam da neka jeste...

Inace, i moja svekrva je imala slucaj u radnji u blizini njene kuce gde su drzali jednu pikslu na kasi i kucali je svima, dok komsije nisu uporedile racune i svi videli da su kupili pikslu... Kasnije je ta radnja zatvorena (pitam se zasto...).


ivana23 ivana23 22:29 14.11.2008

Re: Interesuje me,

constrictoria92
Inace, i moja svekrva je imala slucaj u radnji u blizini njene kuce gde su drzali jednu pikslu na kasi i kucali je svima, dok komsije nisu uporedile racune i svi videli da su kupili pikslu... Kasnije je ta radnja zatvorena (pitam se zasto...).

Bila je svojevremeno skrivena kamera na tu temu.
sentinel26 sentinel26 23:17 14.11.2008

Re: Interesuje me,

Alava
Ono na šta bih vam skrenula pažnju je da prilikom reklamacije robe ili ovakvog slučaja gde je nešto duplo ili pogrešno otkucano, trgovina mora po zakonu da popuni određeni obrazac koji se zove Nalog za ispravku. U njega se unosi broj isečka, roba koja se reklamira ili je pogrešno/duplo otkucana, cena jedinična i ukupna za sporni artikal, IME I PREZIME KUPCA, JMBG KUPCA I POTPIS KUPCA UKOLIKO JE IZNOS VEĆI OD 500 DINARA. Fiskalni isečak po zakonu mora ostati u trgovini da bi imala dokaz da je ta roba vraćena, ali isto tako po zakonu MORAJU KUPCU DA DAJU ORIGINAL NALOGA ZA ISPRAVKU.

Ovo apsolutno nije tačno !

Sve što ste ovdje napisali važi za slučajeve kada se vraća neispravna roba ili se vraća roba sa netačnom cijenom ili se vraća sva roba (bez obzira na razloge).
U ovim slučajevima, tj. samo ako je vraćena sva roba onda fiskalni račun ostaje u trgovini a kupac dobija primjerak zapisnika.

Medjutim, kada kupac ne vraća svu robu nego samo deo, (zbog krivice trgovine - pogrešna cijena, deklaracija o kvalitetu, deklaracija o porijeklu, istekao rok trajanja, i sl.) ) on mora da dobije novi račun koji će da bude identičan sadržaju kupljene i zadržane robe.

Kada se vrši ispravka računa zbog ukucanih nepostojećih (nekupljenih) proizvoda ("duplo kucano" mora da mu se izda novi ispravan račun i mora da mu se saopšti ime i prezime kasira-prodavca jer se u konkretnom slučaju radi o pokušaju kradje !

Šta će da rade sa starim računom je njihov problem.

Pošto jednu istu robu ne mogu više puta postavljati pod bar-kod čitač oni kada imate više primjeraka jedne robe "provuku" samo jedan primjerak a onda na kasi ukucaju "količinu" i baš tada im se dešava to "duplo kucano".

Kada to rade, praktikujte da toga momenta vi glasno igovorite količinu - čime ste je (ga) upozorili.

U ovakvim slučajevima ako neće da vam izdaju novi račun i saopšte ime kasira-prodavca ili ime poslovodje ( ili vodje smjene ) možete da pozovete inspekciju odmah (sa mobilnog) i to pred njom da sluša.

Izdiktirajte glasno objekat, datum, vrijeme, kasira, PIB i broj kase sa neispravnog fiskalnog isečka, da odbijaju da vam izdaju ispravan fiskalni račun i da nećete napustiti objekat dok vam ne izdaju takav račun ili dok ne dodje inspekcija.

Ako ne znate broj inspekcije, a on mora da bude istaknut da se vidi sa pozicije svake kase, zatražite od njih da vam ga donesu.

Zapamtite kupac koji iz radnje izlazi sa robom uvijek mora da ima i fiskalni račun za tu robu koju nosi kod sebe.

Odgovornost, šteta i troškovi korekcije i ispravka računa padaju na teret trgovca a nikako na kupca.

P.S.
Jedno upozorenje vama što imate "sopstvenu trgovinu":

Ako neko kupuje robu za firmu (reprezentacija ili sl.) i vrati vam dio robe (iz bilo kojeg razloga) on za knjiženje toga troška u knjigovodstvu mora imati ispravan fiskalni račun, nikakav zapisnik nije validan niti može da bude zamjena za račun.
Zapisnici mogu da budu samo prilog (ili dopuna) računu a ne zamjena.
Pošto su uslovi prodaje za sva (pravna i fizička) lica isti, ne možete praviti razlike.

Očito da vaš knjigovodja ne poseduje licencu, da ne poznaje dovoljno propise iz oblasti računovodstva i iz trgovine.


Alava Alava 23:21 14.11.2008

Re: Interesuje me,

Posto danas nisam bila jedina koja je ostecena u tom marketu (a inace, znam i dosta komsija koje su imale isti ili slican problem), a vrlo su teski na vracanju para ili robe (pa, makar bila i pokvarena, tj. istekao rok trajanja), ne mogu da se otmem utisku da nesto muljaju...

Pa ako kucaju duplo, naravno da muljaju. Tvoje je da znaš koja su tvoja prava i njihove obaveze, i nema problema. S tim da imaš na umu i to da se ponekad zaista i desi da barkod čitač nešto "uhvati" dva puta, što ne znači da je svako kome se ovako nešto desi obavezno i lopov.
Alava Alava 23:33 14.11.2008

Re: Interesuje me,

Očito da vaš knjigovodja ne poseduje licencu, da ne poznaje dovoljno propise iz oblasti računovodstva i iz trgovine.

Ok , ja sam gore rekla "Evo ja mogu da pokušam" (da odgovorim na pitanje). Nisam se pravila pametna , rekla sam ono što znam. Ono što znam je da je fiskalni isečak obavezan da ga trgovac ima kad mu je neka roba vraćena. Čak i na tom istom nalogu za ispravku piše sledeće - PRILOG : fiskalni isečak. Da nema priloženog isečka, onda bi svaki trgovac mogao neku robu da proda, da da kupcu račun, a onda uradi nalog za ispravku i uzme novac iz kase. I naravno ne plati porez državi.
Drugo, kad se neka roba vraća, a uzimaju pare nazad, logično je da kupcu ne ostaje isečak, jer je on kupljenu robu vratio i nema je kod sebe. Taj slučaj sam ja opisala.
Kad se roba menja za neku drugu, isečak se daje trgovcu, kupcu se daje nalog za ispravku, a kuca se novi račun za drugu rubu koju kupac uzima kao zamenu. Za nju takođe dobija račun.
Za to kad se duplo kuca pravo da vam kažem ne znam, jer se tim radnjama i ne bavim. Račun kada kucam sama pregledam još dok je otvoren baš da ne dođe do "greške", tako da mi bolji knjigovođa od ovog kog imam i ne treba.
ivana23 ivana23 23:34 14.11.2008

Re: Interesuje me,

Pošto jednu istu robu ne mogu više puta postavljati pod bar-kod čitač oni kada imate više primjeraka jedne robe "provuku" samo jedan primjerak a onda na kasi ukucaju "količinu" i baš tada im se dešava to "duplo kucano".

Ovo je apsolutno netacno, znam iz svakodnevne prakse kupca.

constrictoria92 constrictoria92 23:44 14.11.2008

Re: Interesuje me,

Dragi Sentinele,

hvala ti na detaljnom objasnjenju.
Ovo mi mnogo znaci. Sad znam sta su moja prava i sta da trazim ubuduce...
Alava Alava 23:54 14.11.2008

Re: Interesuje me,

Ako neko kupuje robu za firmu (reprezentacija ili sl.) i vrati vam dio robe (iz bilo kojeg razloga) on za knjiženje toga troška u knjigovodstvu mora imati ispravan fiskalni račun, nikakav zapisnik nije validan niti može da bude zamjena za račun.
Zapisnici mogu da budu samo prilog (ili dopuna) računu a ne zamjena.
Pošto su uslovi prodaje za sva (pravna i fizička) lica isti, ne možete praviti razlike.

Pa naravno, s tim da ako kupuje robu za firmu on je pravno lice, a pravno lice uz fiskalni račun dobija i fakturu. Faktura se radi u 2 primerka, jedan njemu a drugi vama, pa kada vrati robu vi imate fakturu kao dokaz na koji se pozivate i opet radite taj nalog za ispravku ili knjižno odobrenje. Sa fizičkim licima jedini dokaz je fiskalni račun. Ja ne pravim razlike, ali one očigledno postoje.
sentinel26 sentinel26 00:01 15.11.2008

Re: Interesuje me,

ivana23
Pošto jednu istu robu ne mogu više puta postavljati pod bar-kod čitač oni kada imate više primjeraka jedne robe "provuku" samo jedan primjerak a onda na kasi ukucaju "količinu" i baš tada im se dešava to "duplo kucano".
Ovo je apsolutno netacno, znam iz svakodnevne prakse kupca.

Apsolutno tačno !

Posjedujem primjerke stotina fiskalnih isječaka gdje mi je više puta napisano ime artikla - samo po jednom pa puta količina, 2, 3,4, ... čak do 20, itd.
Upravo sam večeras kupio 4 boce jednog istog pića i prodavačica stavila pod "čitač" samo jedan komad pa ukucala 4-orku na kasi i sve je u redu, ona ima pravo na to ali rizikuje da pogriješi i snosi posljedice ukoliko odmah ne ispravi "grešku".
Želite možda da vam pošaljem primjerak ?

A posjedujem i fiskalni isječak gdje mi je skoro jedna "pametna" kasirka umjesto 8 komada (jednog artikla) kasirka ukucala 10, pa sada više ne radi tamo, a originalni račun je i dalje u mojem posjedu !

Riječ "ne mogu" nijesu upotrebljene u tome smislu (kako ste vi shvatili) - pravilno i bez rizika je da se svaki artikal "čita" bez ukucavanja količine.
Žao mi je što ako ste, zbog izostanka navodnika, pogrešno razumjeli moje riječi.
Ja sam pisao o ponašanju u "praksi".
sentinel26 sentinel26 00:17 15.11.2008

Re: Interesuje me,

Alava
Očito da vaš knjigovodja ne poseduje licencu, da ne poznaje dovoljno propise iz oblasti računovodstva i iz trgovine.
Ok , ja sam gore rekla "Evo ja mogu da pokušam" (da odgovorim na pitanje). Nisam se pravila pametna , rekla sam ono što znam. Ono što znam je da je fiskalni isečak obavezan da ga trgovac ima kad mu je neka roba vraćena. Čak i na tom istom nalogu za ispravku piše sledeće - PRILOG : fiskalni isečak. Da nema priloženog isečka, onda bi svaki trgovac mogao neku robu da proda, da da kupcu račun, a onda uradi nalog za ispravku i uzme novac iz kase. I naravno ne plati porez državi.
Drugo, kad se neka roba vraća, a uzimaju pare nazad, logično je da kupcu ne ostaje isečak, jer je on kupljenu robu vratio i nema je kod sebe. Taj slučaj sam ja opisala.
Kad se roba menja za neku drugu, isečak se daje trgovcu, kupcu se daje nalog za ispravku, a kuca se novi račun za drugu rubu koju kupac uzima kao zamenu. Za nju takođe dobija račun.
Za to kad se duplo kuca pravo da vam kažem ne znam, jer se tim radnjama i ne bavim. Račun kada kucam sama pregledam još dok je otvoren baš da ne dođe do "greške", tako da mi bolji knjigovođa od ovog kog imam i ne treba.
Nijesam ja vam ni nudio knjigovodju niti imam kakve namjere u tome smislu.

U ovim oblastima koje sam ja pominjao ne primjenjuje se logika nego zakoni i to više njih.

Ja ću doći u tu vašu trgovinu (radnju) pa neka mi vaša kasirka ukuca naprimjer tri umjesto dva primjerka nekog artikla a ja ću vam lično demonstrirati proceduru koja treba da slijedi poslije toga i od koje će "zaboljeti glava i kasirku i vas".

Natjeraću vas vrlo brzo da mi za treći nepostojeći primjerak artikla vratite novac a da mi za ona dva izdate ispravan račun.

Ili ako vas više interesuje druga varijanta:

Ako utvrdim da ste mi prodali jedan primjerak nekog artikla koji je neispravan, ja ću vam isti vratiti a ispravne zadržati i takodje ću vas natjerati da mi za te ispravne artikle izdate ispravan fiskalni račun !

Šta ćete vi da radite sa vašim papirima poslije ne interesuje me.

Kupac iz radnje mora da izadje sa računom za kupljenu robu i tačka !
U protivnom može da bude kažnjen.

Nijednim zakonom nije predvidjena "izvinjavajuća okolnost" za propust koji proizvodi drugačije posljedice.


sentinel26 sentinel26 00:36 15.11.2008

Re: Interesuje me,

Alava
Ako neko kupuje robu za firmu (reprezentacija ili sl.) i vrati vam dio robe (iz bilo kojeg razloga) on za knjiženje toga troška u knjigovodstvu mora imati ispravan fiskalni račun, nikakav zapisnik nije validan niti može da bude zamjena za račun.
Zapisnici mogu da budu samo prilog (ili dopuna) računu a ne zamjena.
Pošto su uslovi prodaje za sva (pravna i fizička) lica isti, ne možete praviti razlike.
Pa naravno, s tim da ako kupuje robu za firmu on je pravno lice, a pravno lice uz fiskalni račun dobija i fakturu. Faktura se radi u 2 primerka, jedan njemu a drugi vama, pa kada vrati robu vi imate fakturu kao dokaz na koji se pozivate i opet radite taj nalog za ispravku ili knjižno odobrenje. Sa fizičkim licima jedini dokaz je fiskalni račun. Ja ne pravim razlike, ali one očigledno postoje.

A gdje to piše da se samo pravnom licu za robu u maloprodaji mora izdati faktura a fizičkom ne ?!
Ko je to napravio tu razliku ?
Takva razlika je postojala u vrijeme komunizma (ne baš u toj formi).

Baš bih volio da svratim u tu vašu trgovinu da vidim kako ćete da me odbijete, jer ću odmah još po ulasku sa vrata da vam saopštim da ćete mi morati izdati fakturu jer i ja kao fizičko lice mogu da kupim robu na svoje ime (čak i za potrebe svoje firme) i da vam tražim i fakturu.

Od uvodjenja fiskalnih računa i PDV-a takve razlike se ne mogu praviti po tom osnovu.

Diskriminacija kupaca je krivično djelo, ako želite mogu da vam citiram i KZ i kolika je kazna.

Alava Alava 00:59 15.11.2008

Re: Interesuje me,

ako želite mogu da vam citiram i KZ i kolika je kazna.

Pa najbolje da citirate zakon koji propisuje sve ovo što ste do sad napisali. Ja ovo u zakonu o fiskalnim kasama nisam videla, e sad ako je neki drugi zakon u pitanju, a vi mi citirajte.
A gdje to piše da se samo pravnom licu za robu u maloprodaji mora izdati faktura a fizičkom ne ?!
Ko je to napravio tu razliku ?
Takva razlika je postojala u vrijeme komunizma (ne baš u toj formi).

Baš bih volio da svratim u tu vašu trgovinu da vidim kako ćete da me odbijete, jer ću odmah još po ulasku sa vrata da vam saopštim da ćete mi morati izdati fakturu jer i ja kao fizičko lice mogu da kupim robu na svoje ime (čak i za potrebe svoje firme) i da vam tražim i fakturu.

Od uvodjenja fiskalnih računa i PDV-a takve razlike se ne mogu praviti po tom osnovu.

Faktura se izdaje kupcu koji kupljena dobra/usluge plaća preko tekućeg računa. Kada se plaća gotovinski, ne izdaje se faktura, već gotovinski račun. Dakle, vi kao fizičko lice možete dobiti fakturu, ali samo ako izvršite uplatu na moj tekući račun, ili prenos sredstava sa vašeg računa na moj. Za keš dobijate samo fiskalni, i za potrebe pravdanja gotovinski račun.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:04 15.11.2008

Re: Interesuje me,

sentinel26

Ово што ти износиш је доследна примена логике, а не доследна примена закона. Закон, с којим сам упознат, на неколико места је противречан и недоречен. То чак признају и они који га примењују.

Налог за исправку, рецимо, којим се регулише враћање робе из било којег разлога, јесте службени документ чији је изглед прописала држава, и то тако да је предвидела две могућности: 1)да се враћа сва роба са фискалног рачуна 2) да се враћа тек део робе са њега. Ако не верујеш, уђи у оне специјализоване књижаре за обрасце и купи га. Ја ћу ти рефундирати трошак.

Тачно: увек можеш тражити фактуру, било да си правно или физичко лице.

Нетачно: 100 жвака можеш откуцати и као 1 жваку 100 пута и онако како ти кажеш, једним "куцањем" 100 количина артикла. Закон за такву разлику не мари.

Закон уопште прецизно не дефинише која је то роба коју је трговац обавезан да прими на поврат. Ти можеш, силеџијски, да тражиш поврат и Политике коју си купио, не знам како трговац то може законски да спречи.

Ако артикал нема истакнуту цену, за то трговцу следује казна, простим позивањем тржишне инспекције. Ипак, Закон само дефинише да цена мора "мора бити видно истакнута", тако да је то "видно истакнута" арбитрарна процена надлежног инспектора.

Најкраће: Закон је на многим местима недоречен и препушта се арбитрарном тумачењу.

И, молим те, немој да вичеш.
ivana23 ivana23 01:08 15.11.2008

Re: Interesuje me,

Predrag Brajovic
И, молим те, немој да вичеш.


sentinel26 sentinel26 01:36 15.11.2008

Re: Interesuje me,

Predrag Brajovic
sentinel26

Ово што ти износиш је доследна примена логике, а не доследна примена закона. Закон, с којим сам упознат, на неколико места је противречан и недоречен. То чак признају и они који га примењују.

Налог за исправку, рецимо, којим се регулише враћање робе из било којег разлога, јесте службени документ чији је изглед прописала држава, и то тако да је предвидела две могућности: 1)да се враћа сва роба са фискалног рачуна 2) да се враћа тек део робе са ње. Ако не верујеш, уђи у оне специјализоване књижаре за обрасце и купи га. Ја ћу ти рефундирати трошак.

Тачно: увек можеш тражити фактуру, било да си правно или физичко лице.

Нетачно: 100 жвака можеш откуцати и као 1 жваку 100 пута и онако како ти кажеш, једним "куцањем" 100 количина артикла. Закон за такву разлику не мари.

Закон уопште прецизно не дефинише која је то роба коју је трговац обавезан да прими на поврат. Ти можеш, силеџијски, да тражиш поврат и Политике коју си купио, не знам како трговац то може законски да спречи.

Ако артикал нема истакнуту цену, за то трговцу следује казна, простим позивањем тржишне инспекције. Ипак, Закон само дефинише да цена мора "мора бити видно истакнута", тако да је то "видно истакнута" арбитрарна процена надлежног инспектора.

Најкраће: Закон је на многим местима недоречен и препушта се арбитрарном тумачењу.

И, молим те, немој да вичеш.

Baš vam hvala na ponudi, sve zakone i obrasce vezane za trgovinu i računovodstvo posjedujem u kompjuteru i prije nego je počela njihova primjena.

Ne postoji niti jedan zakon ( niti "rupa" u nekom zakonu) koji (a) može spriječiti da kupac izadje iz radnje sa robom bez ispravnog računa.

Ne postoji nijedan zakon kojim prodavac zbog svoje greške (namjernu ili slučajnu) može kupcu uskratiti pravo na dobijanje računa.
Kupac ne mora da trpi posljedice greške prodavca.

Gospodine Brajoviću, nijedan dio teksta nijesam pisao VELIKIM SLOVIMA, što se na blogu smatra "vikanjem", ako ne vidite dobro, žao mi je, ako ste vi uveli neko novo pravilo opet žao mi je zbog neobaviještenosti.

Dalje nijedan dio mojeg teksta nijeste demantovali već onako generalno držite lekcije.

Nadoknada štete kupcu ne mora da se vrši povratom robe već i na drugi način, a bilo koja nepreciznost nekog propisa, ne oslobadja ga odgovornosti za naknadu štete, ali to nije tema ovoga bloga.

Ako kupac odmah u radnji ustanovi neispravnost robe (nije je odnio kući) njegov zahtev za vraćanje te robe i obeštećenje (zamjena ili vraćanje novca) je imperativan i on može da ga primora na to i bez ikakvog "siledžijstva".

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:00 15.11.2008

Re: Interesuje me,

sentinel26
ako ne vidite dobro, žao mi je

Можда је, у овом случају, слепило једино што нас спаја. Код мене је то, заиста, слобост мојих очију, код тебе слепило за аргументе, чак и када ти, понегде, дају за право.То ми говори да је bona fides расправа немогућа, а онда се расправе претварају у губљење времена. Сан нам је, сада, свима најпотребнији. Лаку ноћ.
silver bullet silver bullet 11:33 17.11.2008

Re: Interesuje me,

Dalje nijedan dio mojeg teksta


Sto volim ove radikalske postapalice...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana