Gradjanske inicijative

Obojimo sivilo!

Rešivoje RSS / 14.11.2008. u 19:13

veseli tramvaj
veseli tramvaj
 

Ovih dana Rešivoje je šetao Berlinom. Sećate li se lekcija iz istorije? Jeste, jeste...u pravu ste! To je onaj grad podeljen na Istočni i Zapadni, grad tenzija, grad suza, iluzorne nade i sivila.

Zapravo beše takav nekada. Danas priča drugu priču. Veseliju, ako smem da primetim. Na svakom ćošku mix boja, rasa, kultura... U jednom trenutku sam se zapitao da li su berlinski čelnici po sopstvenom nahođenju dozvolili umetnicima, arhitektama, dizajnerima da ga umiju, našminkaju i ulepšaju. Prevario sam se.

"Berlin današnjeg izgleda su stvorili njegovi građani. Sopstvenom inicijativom!", neumoljiva je Julija, turistički vodič i svedok  brojnih dešavanja u Berlinu, "Srušili su zid, ali nisu stali. Znali su da nije gotovo, znali su da treba uložiti još mnogo energije za svoj grad. Gradili su novo, ali su istovremeno čuvali staro.Tamo gde su gradski oci hteli da ruše i menjaju, nisu im dozvolili. Izašli su na ulice i stali pred bagere. I znate li rezultat? Krojcberg! Jedan od najsiromašnijih, ali ujedno najlepših delova grada. Stecište umetnika, muzičara... mesto predivnih fasada, mladih ljudi i sjajnih ideja.Mesto kreativnosti i  inicijative. I baš zbog toga je postao sastajalište  mladih ljudi sa svih meridijana. Berlin je prestonica alternativne kulture, progresivnih ljudi i ideja."

A, taj duh se oseća ulicama ovog grada...

Sivilo nekadašnjeg istočnog Berlina je izbledelo. Sterilni simboli sovjetske  arhitekture su pretvoreni u oaze pastelnih boja. Dok ih danas gledate,dođe vam da vrisnete, da udahnete duboko i puknete. Od sreće, naravno!

"U ovakvoj zgradi želim da stanujem!", mislite u sebi dok šetate ulicama kojima su nekada hodali uplašeni građani istočnog dela grada.

 Onda  se okrenete oko sebe. Spustite pogled i vidite detalje koji vam mame osmeh na licu. Nema rike napucanih motocikala koja vam para uši, nema vozača čiji su se prsti slepili za sirene, ali su tu bešumni tramvaji koji bodu oči svojim šarenilom. Mmmm, prija! Oko vas jure ljudi na biciklima vrištećih boja. Simbol Berlina, Njegovo visočanstvo Medved, smeši se u gotovo svakoj ulici...

Dovoljno za svakodnevnu  čašicu dobrog raspoloženja!

Kažem vam, sve vrišti od eksploije boja! I što je zanimljivo, prija čulima!

A, onda sam se vratio... Nisam cinik, ne želim da kritikujem gradove i sela u kojima živimo. Naprotiv, želim da podstaknem ljude, naročito mlade, da se malo razmrdaju...da pogledaju oko sebe, da uoče šta to nije dobro i da to promene. Siguran sam da ideje ne nedostaju, samo  je potrebno malo volje...

RešivoJE, zar ne?

Atačmenti



Komentari (37)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 19:33 14.11.2008

Boja naših očiju ...

Fasade i ulične zidine oko nas imaju boju naših očiju. Odlika ovog vremena je manjak estetike, manjak nijansi... manjak kolorita... Urbani krš koji nas okružuje oslikava nas, našu duboku uplašenost, našu iscrpljenost, melanholiju... - ono što je ostalo u nama nakon godina bezglavog trošenja duhovnih, duševnih, moralnih i materijalnih resursa. Sad smo kao naselje posle strašne i dugotrajne nepogode. Zato, skoro niko ne oseća potrebu za vedrijim, toplijim bojama, za osvežavajućim formama... Jer, da ta potreba postoji, naše urbano platno bi bilo sasvim drugačije.

Ali, popraviće se to...
Rešivoje Rešivoje 19:45 14.11.2008

Re: Boja naših očiju ...

"Nisam dozvolio da me okolina promeni, već sam ja promenio nju!"
Rešivoje
malasneki malasneki 19:52 14.11.2008

Re: Boja naših očiju ...

I verovatno nema smeca, papira i plasticnih kesa po ulicama :)
loader loader 19:56 14.11.2008

Re: Boja naših očiju ...

"Nisam dozvolio da me okolina promeni, već sam ja promenio nju!"

Ma, lepo rečeno, nije sporno... Ovde je problem što ogromna većina ljudi nema nikakvu spoznaju o tome da je prostor u kome živimo uglavnom siv i ružan (stoga nema ni preduslova da se nešto menja).

Ide se između dve krajnosti:
1 - stvarnost je bezbojna i nesređena,
2 - Pink i "španske serije" su do bola u očima pretrpani vrištećim bojama
i plastificiranim formama lica, grudi, ćela...
Rešivoje Rešivoje 20:04 14.11.2008

Re: Boja naših očiju ...

APSOLUTNO!!!
aguero aguero 20:49 14.11.2008

Re: Boja naših očiju ...

Urbani krš koji nas okružuje oslikava nas, našu duboku uplašenost, našu iscrpljenost, melanholiju... -

Ma,to nema veze!O sredjivanju fasada odlucuju dodjosi (uglavnom iz planinsko-brdskih krajeva) za koje je Studentski grad bio Menhetn!
Posao se otaljava,niko ne zeli da se igra,eksperimentise....kako se farbalo pre 6o godina tako se farba i danas.I nije tako samo u organima grada....I u crkvi je slicno.Slikar Kosta Bradic vec dve godine radi i predlaze oslikavanje unutrasnjosti Hrama Sv.Save drugacijom tehnikom oslikavanja zidova i modernijim pristupom tradicionalnim motivima.Odluka je da to ne moze,mora po starom!A kada mu neko dozvoli da svoje zamisli realizuje tamo negde,moracemo i mi tamo negde da se divimo onome sto smo mogli imati u svom komsiluku,u svom hramu!
Ali,i ti popovi,kaludjeri i vladike imali su svoj Studenjak!
49 41 49 41 22:42 14.11.2008

Re: Boja naših očiju ...

Rešivoje
"Nisam dozvolio da me okolina promeni, već sam ja promenio nju!"
Rešivoje

Be POSITIVE; ja to nazivavam " POZITIVNA PROVOKACIJA MASE" - uzivam u pozitivnoj provokaciji "mase" ili patim do besvesti.
najcrnji najcrnji 00:45 15.11.2008

Re: Boja naših očiju ...

Ma,to nema veze!O sredjivanju fasada odlucuju dodjosi (uglavnom iz planinsko-brdskih krajeva) za koje je Studentski grad bio Menhetn!

Daj nam neko relevantno istrazivanje o ovoj tvojoj izjavi. Ili je to samo tvoja impresija. Ja sam inace u Bg dosao iz jednog tako brdsko planinskog kraja i prvu stvar koju sam uradio je da sam ofarbao fasadu zgrade u koju sam uselio. U Studenjaku sam se osecao kao na Menhetnu i svaki dan sam od srece jeo virsle. Sve svoje brdsko planinske navike preneo sam u novu sredinu i nisam dozvolio da me nova sredina izmeni vec sam se ja trudio da izmenim nju. U parku preko puta drzao sam kozu i muzao sam je svako jutro. Ujutru sam slusao Djoleta Balasevica u time sam budio komsije a dan sam zavrsavao Ekatarinom velikom. Ni Haustor mi nije bio stran. Onda sam jednog dana napustio Bg i nastavio da sirim brdsko planinsku zarazu po zap Evropi. Nadam se da si zadovoljan sto se tvoj omiljeni grad resio bar jednog brdjanina. A da, i ja otkad sam se 'pocivilizirao' poceo sam da prezirem one slicne meni. Sada hranim labudove po parkovima i koristim papirnate maramice kada brisem nos. Samo ponekad ufati me stara zelja da ofarbam fasadu zgrade u kojoj zivim.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:42 15.11.2008

Re: Boja naših očiju ...

e moj najcrnji brdskoplaninskog porekla, ti dobro vidis BG odande. tako sam ga i ja gledala do pre godinu dana...slika jedna tuzna, reklabihnekako - nepopravljiva.
uzivaj tamo gde si, ovde ako nisi iz BG onda ne postojis. beograd kao kompleks malog naroda, zila kucavica velikosrpskih frustracija i svih onih godina o kojima se prica da su bile bolje ali se nikada nisu Zivele tako! sreca tvoja da ne moras da si okruzen tim istim velikogradjanima u svakom momentu, pa lakse dises. i pazi kad dodjes da nam ofarbas fasade da te na presackom prelazu neko ne zvekne jer Si Mu Na Putu na putu velikogradjanina. e napisacu blog o velikogradjanima samo da ugrabim vreme, toliko mi ide to na zivce!

ps. i vrati se da nam ofarbas fasade, vidi na sta lice, od ovih Rodjenih-U-VlikomGradu nema leba...
morgenstern morgenstern 00:02 17.11.2008

Re: Boja naših očiju ...

I verovatno nema smeca, papira i plasticnih kesa po ulicama :)


Ma, nema smeca papira i plasticnih kesa. Jedno divno malo precisto mesto.
morgenstern morgenstern 00:07 17.11.2008

Re: Boja naših očiju ...

O sredjivanju fasada odlucuju dodjosi (uglavnom iz planinsko-brdskih krajeva) za koje je Studentski grad bio Menhetn!


Nisam razumeo, ono sto je vama dodjosima iz okoline Studenskog grada Menhetn, to je dodjosima iz p-b krajeva Studentski grad. Ili tako nesto?
Unfuckable Unfuckable 20:02 14.11.2008

pa nije samo

Berlin rešio da promeni izgled

evo kako to rade u prebogatoj Albaniji - tj Tirani, na primer :

Rešivoje Rešivoje 20:14 14.11.2008

Re: pa nije samo

...skidam kačket!
Unfuckable Unfuckable 20:16 14.11.2008

Re: pa nije samo

meni malo treba da budem polaskan, poznato je




a i volem da provociram bolje od sebe nalazeći sličke.....
ivana23 ivana23 20:26 14.11.2008

Re: pa nije samo

Unfuckable
meni malo treba da budem polaskan, poznato jea i volem da provociram bolje od sebe nalazeći sličke.....


Unfuckable Unfuckable 20:29 14.11.2008

Re: pa nije samo

hehehehe
to se zove iskusan pecaroš ! ! !
ivana23 ivana23 20:05 14.11.2008

Britanski Tajms (4.novembra) kaze:

Srbija je "neotkriveni dragulj istočne Evrope", a Beograd, sa izvanrednim barovima i klubovima, prvoklasnim restoranima i bogatom istorijom, nova evropska "kul" prestonica.

I dodaje:

Prestonica Srbije, navodi se u "Tajmsu", predstavlja "dobrodošlu promenu u odnosu na drevne fasade preterano ulepšanih starih gradova Evrope", a kao naročito lepe građevine ističu se Hram svetog Save, Narodno pozorište, Stari dvor, Narodni muzej, Kapetan Mišino zdanje i Hotel Moskva.

Znaci, ukusi su razliciti.

* Izvinjavam se svima koji su se vec sreli sa ovim tekstom iz Tajmsa na blogu.
vagabunda vagabunda 20:31 14.11.2008

Re: Britanski Tajms (4.novembra) kaze:

Prestonica Srbije, navodi se u "Tajmsu", predstavlja "dobrodošlu promenu u odnosu na drevne fasade preterano ulepšanih starih gradova Evrope"


ovo su dve potpuno razlicite stvari: posetiti egzoticno sivilo na dva dana vs ziveti u njemu. ovaj clanak se obraca turistima (i neka dolaze, mashala), i bas bih volela da vidim koji broj njih bi voleo da zivi (za stalno, jelte, ne mislim cak ni na godinu-dve) u jednoj tako "dobrodosloj promeni".
aguero aguero 20:24 14.11.2008

Pozitivna energija

U poslednjih deset godina bio sam cetiri puta u Berlinu i uvek sam se iznova odusevljavao.Dok se mnogo gradilo i rekonstruisalo svi (i domaci i strani) gradjani mogli su da se upoznaju sa radovima,planovima,perspektivama!Tako novo privlaci k sebi!Stare zgrade,socrealisticke,u Istocnom Berlinu nisu rusili nego su ih kompletno preuredjivali.Kad zavrse neku,ne mozete cudu da se nacudite!
Ali,iskreno,uz dobru volju,jake strucnjake,pozitivnu energiju....morate da imate i veliki novac!
Ima.naravno,i problema.Jedan od njih,akutni,je hronican nedostatak smestajnih kapaciteta u hotelima,odnosno,nedovoljno hotela.To je problem cije ce resavanje potrajati.Kada doputujete,a u toku je neka sajamska ili neka druga manifestacija tog tipa i obima,mesta u hotelima ni za lek!
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 20:41 14.11.2008

A, sta bi ti prvo resavao

a da je resivo, a Resivoje brale ?
Rešivoje Rešivoje 20:53 14.11.2008

Re: A, sta bi ti prvo resavao

Odnos prema najbližem okruženju. Malo više odgovornosti i brige za širu zajednicu, ne bi nam bilo na odmet. Recimo, ako ti neko omogući da sedneš u park, otvoriš lap top i konektuješ se na net, ne moraš preko noći da počupaš kablove i onemogućiš drugima da to isto koriste. Da li sam u pravu?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:13 14.11.2008

Re: A, sta bi ti prvo resavao

Slazem se. Ali, Resivoje kao da je neresivo da to prvo zapocnemo od sebe samih. Htedoh tako jednom da uradim dokumentarni film "Domovi kulture" o zgradama u kojima su smesteni "domovi kulture" u gradovima Srbije. Ali, odustao sam.


ivana23 ivana23 21:21 14.11.2008

Re: A, sta bi ti prvo resavao

Rešivoje
Odnos prema najbližem okruženju. Malo više odgovornosti i brige za širu zajednicu, ne bi nam bilo na odmet. Recimo, ako ti neko omogući da sedneš u park, otvoriš lap top i konektuješ se na net, ne moraš preko noći da počupaš kablove i onemogućiš drugima da to isto koriste. Da li sam u pravu?

Resivoje, a sta ce laptopu kablovi?
Jel' i u Berlinu ima kablova za laptop u parkovima?
Cemu onda wireless?
Rešivoje Rešivoje 21:57 14.11.2008

Re: A, sta bi ti prvo resavao

u istoj smo liniji...
inace, ideja o filmu je odlicna!
Rešivoje Rešivoje 22:01 14.11.2008

Re: A, sta bi ti prvo resavao

Resivoje, a sta ce laptopu kablovi?
Jel' i u Berlinu ima kablova za laptop u parkovima?
Cemu onda wireless?

...fokusiraj se na suštinu!
ivana23 ivana23 22:04 14.11.2008

Re: A, sta bi ti prvo resavao

Rešivoje
Resivoje, a sta ce laptopu kablovi?
Jel' i u Berlinu ima kablova za laptop u parkovima?
Cemu onda wireless?

...fokusiraj se na suštinu!

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:57 14.11.2008

hej!

ja idem za 7 dana
to je okolina alexander platz-a ako se ne varam, na slici? shik berlina se ne da kopirati. mislim kada bi na taj nacin obojili beograd, izgledao bi kao cirkus. mislim da bi beograd trebao samo da bude cistiji i da se ukori ta agresija u beogradjanima (da budu malo pristojniji, lepse vaspitani). zato nas grad nije veseo, jer ljudi u njemu nisu veseli. a farbanjem zgrada se to ne postize...to je ono, plasis se da kad slucajno naletis na nekoga, da li da ocekujes krose ili dranje u facu. to smeta beogradu da bude blizi berlinu...
i jos nesto: inicijativa ljudi u berlinu, u lokalu, je nevidjena. to je ono sto fali beogradu, malo vise inicijative kao sto je ona za 5ti parkic.

kako god, berlin je jedan!


(zamisli ovo u BG...?!?)
Rešivoje Rešivoje 21:01 14.11.2008

Re: hej!

i jos nesto: inicijativa ljudi u berlinu, u lokalu, je nevidjena. to je ono sto fali beogradu, malo vise inicijative kao sto je ona za 5ti parkic.


OVO JE POENTA!!!
BRAVO
ivana23 ivana23 21:02 14.11.2008

Beograd

ivana23 ivana23 21:03 14.11.2008

Re: Beograd

ivana23 ivana23 21:04 14.11.2008

Re: Beograd

vishnja92 vishnja92 21:26 14.11.2008

Re: Beograd

ivano, ja ne vidim nista u tvojim komentarima ?!

opet zen.
neka :)
ivana23 ivana23 21:43 14.11.2008

Re: Beograd

vishnja92
ivano, ja ne vidim nista u tvojim komentarima ?!
opet zen.
neka :)


Sada ce se videti, bice malo manje, al' sta da radim...
thefreak thefreak 23:17 14.11.2008

Okrecite Beograd!

thefreak thefreak 23:11 16.11.2008

Re: Okrecite Beograd!

Hahaha yebote 240 preporuka!!! Pa zato je i pukao blog!
Jel ovo rekord???
dolybell92 dolybell92 03:56 15.11.2008

Šta da krečim ?

Prvo treba neke fasade vratiti u prvobitno stanje pa ih onda krečiti...
Ne znam dokle misle da ovu drže ovakvu ... na ulazu u Taš park ?
(Valjda treba još i bebe u kolicima, koje mame dovode u Taš,
da vide ruševinu koja će ih direktno iz kolevke učiti šta da pamte!)
Istorija je to .... usred centra Beograda.
Sad će vam biti malo muka, nadam se - meni je ovo nekrofilično:
(Mislim i pokojnik kad umre i sahrane ga - podignu spomenik -
- a ne ostave otvoreno grobče...)

menon menon 20:36 17.11.2008

Obojimo sivilo

Moj frend je bio u Berlinu i kad citam tvoje dozivljaje, kao da njega slusam!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana