Gajde i tambura

Krugolina Borup RSS / 27.11.2008. u 20:18

gajde1.jpg

 Tambura.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SAŽETA VERZIJA:

Scabies je bila u pravu. Htedoše da me živu pojedu.

Ali, i ja sam bila u pravu. Ministar me branio.

A nije ni da se sama nisam snašla.

Konačno - ime mi je Branka.

OPŠIRNA VERZIJA:

Lično sam propustila dosta toga od predavanja, jer sam davala izjave za štampu i televiziju (RTS1, B92, Alo!, Tanjug). Međutim, Dr M i Spartanka Afrodita su slušali sve i Spartanka Afrodita će napisati opširni blog o svim prezentacijama koje su bile iznete (nadamo se i Dr M?), a bilo je u njima mnogo korisnih podataka.

Krugolina će se samo osvrnuti na prezentaciju koja je prethodila njenoj, tj. na prezentaciju gospođe Maje Ivetić, specijalnog savetnika ministra za zaštitu prava pacijenata, koja je imala prezentaciju pod naslovom 'Komunikacija iz ugla lekara'.

Jedino što ja mogu da kažem je da nije fer što mi je ukrala prezentaciju. Apsolutno sve žalbe koje smo mi izneli u našoj Peticiji pod tačkom 1, i koje se kao lajt motiv provlače kroz sve priče koje se objavljuju na vebsajtu http://www.majkahrabrost.com/, ona je svojom prezentacijom pokrila. Hvala joj.

Meni je, onda, ostalo samo da ilustrujem to što je gospođa Ivetić navela. U tom cilju, rešila sam da načelnicima pročitam jednu tipičnu priču iz porodilišta - priču Kengurice 177.

Iako je priča koju sam čitala bukvalno samo ilustrovala sve ono što je prethodno već pobrojano u odlično napravljenoj power point prezentaciji gospođe Ivetić, reakcija na tu ilustraciju bila je... hm... burna? (Scabies, mašem ti, mislila sam na tebe...) Kad sam u čitanju priče došla do dela u kome Kengurica 177 opisuje postavljanje tanjirića s lepkom pod krevet porodilje, ne bi li se na isti uhvatio miš... EKSPLOZIJA U SALI! Nemoguće! Ja to izmišljam! Sve žene koje su poslale priče koje se nalaze na vebsajtu - izmišljaju!

Iako sam ja već zinula da bljunem vatru nazad, preteče me ministar-zmaj. Reče ministar njima (sledi transkript):

***

'Ne, stvarno nije korektno da ovako komentarišete! Mislim, stvarno nije fer! Kome se ne dopada, može slobodno da izađe! Krajnje je nekorektno da na ovakav način prekidate gospođu koja priča originalnu priču. To je neko ko je bio kod nas u sistemu. Kod mene kao ministra, kod vas kao kod doktora, i glavnih babica. Može to da vam se ne dopada, naravno. Mislite da se meni dopada?! Mislite da se gospođi dopada?! Nikome se ne dopada! Ne dopada se čak ni nekim novinarima koji neće ni pola od ovoga preneti! Kao što me neki od njih sad, smešeći se, gledaju! Ali je to istina, surova istina, da neko ko provede 7 dana ode i ima snage da ovo napiše! Ja vas molim, diskusija je posle prezentacija. Znači, kad završi gospođa, imaćete prilike da diskutujete i kažete svoj stav. Možda je manje dramatike poželjnije, ali ja ne umem drukčije, meni je ovo dovoljna drama sama po sebi, da 58 načelnika porodilišta i 58 glavnih babica, naravno da je ovde - to je vaša obaveza! Minimum koji ja mogu da uradim je, meni u 1 počinje vlada, i meni je takođe frka i nemam dovoljno vremena, i imam 3000 obaveza, ali ovo mi je glavna obaveza danas! Pokušao sam da vam kažem da vam kapu skidam za 15 godina popravljanja stanja. Ali ta skinuta kapa ne podrazumeva da žena kad ode, bilo koja, pa i vaša sestra, majka, supruga, treba da nosi sećanje koje je na takav način odvraća od onoga što je najbolje što može da se desi svakom čoveku, a to je porođaj. Dakle, minimum koji možete da imate, budite, pobogu brate, akademski građani do kraja!'

***

Hvala ministru.

Nakon toga, odlučila sam da ne nastavim čitanje priče do kraja, nego da pređem na konkretne predloge koje smo mi, kao građanska inicijativa, smislili. Samo dva smo predloga dali.

1. Da makar u narednih mesec dana načelnici porodilišta nađu vremena da u toku dana obiđu sve prostorije u porodilištu u kojima borave porodilje, da im se predstave, da ih pitaju da li dobijaju svu potrebnu pomoć i negu, imaju li nekakvih problema, da ih uvere da su im vrata njihove kancelarije uvek otvorena. Mi smo procenili da bi to uticalo na povratak poverenja, na to da se porodilje osećaju sigurnije i zaštićenije u porodilištu. A i zaposleni bi gledali da se to dešava, pa bi - bar se optimistički nadamo - shodno tome korigovali svoje ponašanje.

2. Da se sestre na odeljenju organizuju tako da svaka zaduži određene sobe, i kad dođe u smenu, da joj obaveza bude da uđe u svaku od 'svojih' soba, predstavi se, kaže porodiljama da je ona zadužena za njih dok joj traje smena, i da je u svakom trenutku mogu pronaći u sobi toj i toj.

Potom je usledila diskusija.

Prvi se javio načelnik Zemunskog porodilišta. Reče da je bio na blogu i na sajtu, i da je zadovoljan što iz njegovog porodilišta nema nikakvih priča. (Što nije tačno, ima jedna priča iz 2004. godine, dosta pozitivna, ali uz napomenu da je žena imala 'svoju babicu' tamo.) Potom nas je sve komplet razveselio sledećom izjavom (transkript): 'Što se tiče popravljanja situacije, znate, mnogo što šta zavisi od kućnog vaspitanja, od civilizacijskog nivoa. Da li mi to možemo da izmenimo u jednom kratkom roku? Pa naravno da ne možemo. Da li ja kao šef porodilišta imam pravo da nekome dam otkaz zbog neprimerenog ponašanja? Nemam. Znači, šta ja mogu da uradim? Ja mogu da apelujem i da zamolim. Kad okrenem leđa, svako radi po svome. Ja onda mogu da se pravim da nešto nisam primetio, mogu da ulazim u konflikt, da se svima zamerim, da kafu na poslu ne pijem ne zato što je ne pijem, već da mi neko ne bi, jel tako, stavio nešto u kafu. Znači, to su te situacije u koje mi dolazimo. Problema, zaista, ima mnogo. Ne može da se reši. Ne zavisi sve od nas.'

Potom je pričala načelnica porodilišta u Leskovcu. Odlomak iz obraćanja (transkript): 'Ima mnogo problema, ima mnogo razloga za nezadovoljstvo svih nas. I nas lekara, i naših babica, pre svega moram da kažem, a naravno i pacijenata. Priča je mnogo velika, ima nekoliko segmenata. Prvo: pričamo svi o porođajnim salama. Porođajna sala je relikt socijalističkog društva. Ono što treba da postoji je porođajni apartman. Mora da se čuva privatnost svake žene u tom činu i njeno pravo da tome prisustvuje neko od njenih bliskih. Da li će to biti njen suprug, njena prijateljica, ili bilo ko. To stvara u pacijentu osećaj sigurnosti. Porođaj je fiziološki čin, mi smo od toga napravili velike dubioze i preveli dobar broj toga u patologiju. Ima je kod nas verovatno više nego na zapadu jer nam i životni uslovi nisu dobri. Moj predlog: pravljenje porodilišta u vidu porođajnih apartmana. Druga stvar: imamo veoma malo kadrova za negu pacijenata. Mi imamo - žao mi je što je ministar otišao, ovo je pitanje za njega bilo - zašto ne postoji dovoljan broj babica u porodilištima, u samim tim porođajnim apartmanima, za sada salama, i na odeljenjima gde se neguje najvulnerabilnija populacija u bolnici - to su majke sa malom decom. U većini porodilišta u Srbiji, koliko ja znam, jedna babica opslužuje čitavo krilo. Možda negde postoje i po dve. Ako je drugačije, neka kolege, doktori i babice, kažu. To su elementarne stvari za našu normalnu funkciju. I to je jedan od uzroka loše komunikacije. Jedan od uzroka. Drugi uzrok je naše vaspitanje, što je rekao kolega, opšti civilizacijski nivo, stepen opšte pismenosti. Kada budemo obrazovani kao Skandinavci, kada budemo imali sve što imaju oni, biće nam lakše svima.'

Načelnica porodilišta u Sremskoj Mitrovici potom je rekla da je dobro čuti sve strane, i korisnike usluga i one koji usluge pružaju. Potom je izrazila sumnju da li je stvarno moguće da su korisnici usluga porodilišta baš toliko nezadovoljni. Napomenula je da je, kada je izašao blog, otišla na sajt da vidi ima li priča iz njenog porodilišta i da nije bilo nijedne. (U međuvremenu se pojavila jedna.) Potom je napomenula da je na osnovu njihove Knjige utisaka zaključila da su u početku žene imale primedbe na Baby Friendly program, ali da se sad situacija promenila, da su prihvatile da im bebe budu pored njih. Na kraju je samo zamolila da se pored ovog bloga/sajta, napravi i drugi, gde će biti pozitivne priče, gde se pacijentkinje zahvaljuju.

Čuli smo i načelnicu (ili glavnu sestru, nisam sigurna?) iz novosadskog porodilišta. Ona je naglasila da je nedopustivo da se porodiljama sestre obraćaju sa 'ti', ali je istovremeno rekla da bi jako volela da upozna tu porodilju kojoj se sestra obratila sa 'kravo', izražavajući sumnju da se to ikada desilo. Potom je istakla da ima suviše malo sestara, da su preopterećene, molila za razumevanje.

Sledeći je pričao načelnik ginekologije u Šapcu. On smatra da je sve što smo čuli korisno, ali ističe da nije ništa novo, da se svuda dešavaju problemi, da ih je svuda bilo, svuda će ih i biti, a na nama je da radimo da ih bude manje i da budu manje bolni. Naglasio je da svi znamo da ni sve babice koje imaju diplomu nisu babice. Ima onih veštih i onih manje veštih. Njih je potrebno intenzivnije i češće obrazovati, po nekim sistemima povremenog doedukovanja. Predložio je i da u akušerstvu, o kome pričamo kao o najvažnijoj grani, učinimo napor da bude malo veći broj babica po broju kreveta. Pričao je kako Baby-Friendly nije dovoljno da se samo majci da korpica s bebom i lavabo s toplom vodom, već da tu mora da bude i pedijatrijska sestra ili akušerska ili obe. Istakao je kako ženi koja se porodila s epiziotomijom nije lako prva dva dana da se muči oko deteta. Rezime priče: kvote babica po porođaju, sestara po porodilji, moraju da se povećaju.

Sledeća je pričala načelnica Zrenjaninskog porodilišta. Istakla je da je porodilište nedavno renovirano, da su zaposleni time zadovoljni, kao i da - koliko su oni upoznati - i korisnici njihovih usluga su zadovoljni. Međutim, broj zaposlenih je apsolutno nedovoljan. Naglasila je da je sada u Zrenjaninskom porodilištu moguće da očevi prisustvuju porođaju, da svaka porodilja ima svoj boks i privatnost. Istakla je da su uslovi sada u porodilištu divni, da je Baby-Friendly svuda, da su sobe dvokrevetne i jednokrevetne, ali da je problem to što popodne ili po noći na to celo odeljenje ima samo jedna sestra, koja pri tome u slučaju nekog problema, ima i da trči u porođajnu salu da pomaže, jer tamo rade samo dve. Potom je zamolila da se čuju direktori ustanova, da se napravi sistematizacija radnih mesta, naročito u tzv. Pomoćnim službana, koje oni 'u proizvodnji', praktično izdržavaju, jer se stalno čuje da imamo višak sestara i osoblja, a situacija je upravo obrnuta. Gde postoji višak? Potom se osvrnula na blog i kao prvu stvar rekla, izvinjavajući se, da je zgrožena onim što se na njemu piše, jer ona ne može da veruje u to. Ne može da veruje da to postoji. Oni redovno čitaju Knjigu utisaka, i ako se neko požali na nekog, reaguju odmah. Potom mi se opet izvinila, ali morala da mi kaže da sam je beskrajno uvredila rečenicom u kojoj načelnicima kažem da kao prvu stvar koju treba da kažu kad uđu u sobu bude: 'Dobar dan.' Ona smatra da ne postoji slučaj u kome se lekari ne obraćaju, u viziti i drugačije, na pristojan način, i da ne pitaju 'kako ste' i da im se ne obraćaju. 'Ne mogu da zamislim da tako nešto postoji. Ja se izvinjavam ako sam nekog uvredila, ali smatram da tako nešto danas ne može da postoji, da se pacijentu ne kaže Dobar dan, da se ne pita kako je - u viziti, svakodnevno.'

Krugolina replicira:

'Ja znam da te priče deluju naučno-fantastično. Ja da nisam bila u porodilištu i da sam počela da primam takve priče, ja bih rekla - žene izmišljaju. ... Hajte da vas pitam nešto: Zašto bi mi to izmišljale?'

Muk od nekoliko sekundi.

Potom odgovara jedan načelnik iz sale, ali ne znam odakle je:

'Da bi delovalo uverljivije. Možda zbog jednog incidenta koji se desio. Ne sporim ja da ima. Ovo što kaže, ne znam, babica: Ovo je neshvatljivo. Nepojmljivo.'

Krugolina: 'Ljudi, imam priču gde kaže: Došla si da se prasiš. Imam priču gde se psuje...'

Gospodin od malopre: 'Da, ja sam čuo da ima priča u kome se kaže: Vaše dete je izvađeno u deset do 3. I jeste, ono je bukvalno izvađeno, na carskom rezu. To zapamtite. Izvađeno je.'

Krugolina (pljeskajući dlanom o dlan i lupkajući čizmicama): 'Ne može da bude izvađeno, i ne mogu ja da budem sekcija iz sobe broj 8 - ja sam Branka Stamenković! Ne može! Izvinite, ne može! ... Da li ćete vi reći 'izvađen' ili 'rođen', vama ne znači ništa, vi znate na šta se odnosi. A nama znači ceo svet! Ljudi, vi ste lekari, jeste čuli za hormone, jeste čuli za nagli pad hormona, jeste čuli da se drugo stanje zove drugo stanje?! Plačemo, od jutra do mraka, u posebom smo stanju. Ne tražimo mi da nas neko mazi po kosi! Ne treba niko da nas mazi po kosi. Ali verujte mi da nekima treba reći da moraju da kažu Dobar dan. Ali, ljudi, to se dešava. Ljudi, verujte mi, nemam razloga ja lično, niti bilo koja od tih žena, nemamo razloga da izmišljamo. Ja čak i sa najvećom maštom neke od tih priča ne bih uspela da izmislim, verujte mi. Sve i da sam se trudila da ih izmislim. A polazim od toga šta sam ja doživela u svom porodilištu tokom 7 dana, imate u 6 nastavaka na mom blogu. Jedna jedina reč nije izmišljena. Sve je bilo tako kako je bilo. Ja nisam nevladina organizacija. Ja sam blogerka koja je pisala svoju priču, i onda je sve otišlo... evo gde.'

Neko iz sale: 'Pa, tražite da suprug bude na porođaju.'

Tu je Krugolina onda postavila pitanje: 'Ja neću da vas pitam zašto otac ne može da prisustvuje, nego bih volela da od vas čujem, da razmislite, šta treba da uradimo da bismo stvorili uslove u kojima bi prisustvo oca ili druge neke osobe na porođaju bilo moguće? Kažu mi: imate 20 boksova, nema privatnosti. A ja vas pitam: tuš kabina? Jesmo gledali ER? Možda ja previše gledam američke serije, ne znam. Zavesa za tuš kabinu - privatnost. Svaki boks - privatnost. Ne košta mnogo...'

Svi u glas: 'Košta! Košta mnogo!'

Krugolina: 'Tuš kabina zavesa? Pa, nemojte me čikati da vam ja nađem pare!'

Žamor u Sali... prelazi se na sledećeg govornika.

Načelnica porodilšta u Smederevskoj Palanci. U njenom porodilištu, prisustvo oca je nemoguće, ali ima svačega, ajde što neki padaju u nesvest, nego ima onih koji hoće da počupaju ženu što ne sarađuje s akušerima, pa moraju i da je brane. Ima, kaže načelnica, i među zdravstvenim osobljem takvih koji treba da budu kažnjeni zbog takvih izjava kravo, mada 'svinjo' i 'prasenje' još nije čula...

Krugolina nevaspitano upada u reč: 'A jeste čuli 'kravo'?'

Načelnica: 'Jesam, evo priznajem!'

Krugolina (euforično): 'Evo, čula je 'kravo'! Evo, imam načelnicu koja je čula!'

Načelnica nastavlja, ističući da naravno da ima svega, ali da su to pojedinačni slučajevi. Zato su svi ovde prisutni danas povređeni, što se pojedinačni slučajevi preslikavaju na sve. Pojedinačne slučajeve je, kaže, lako rešiti. Konačno, ko nije zadovoljan i ne voli svoj posao, može da radi nešto drugo. Tvrdi da ona svakodnevno obilazi sve porodilje u svim sobama i pita ih imaju li primedbe na sestre, i da porodilje odbijaju da bilo koga imenuju.

Krugolina nevaspitano upada u reč: 'A jel' imaju bedž, jel' znaju kako se zove sestra?'

Načelnica nastavalja, tvrdeći da mora da nagovara pacijentkinje da prijavljuju nesavesne, dok pacijentkinje nalaze opravdanje za sestre. Retko se dešava da pacijenti imenuju, i kad se to bude desilo, onda možemo da diskutujemo.

Pričali su još i načelnica Valjeva (ako sam dobro čula na snimaku) i načelnik Kragujevca, ali uglavnom ništa novo nisu rekli.

Ubrzo posle toga raziđosmo se i bez koktela, a i s osećajem da smo mi svirali u gajde a oni u tamburu.

Pozvala sam ih sve da se priključe i uključe na blog, da daju svoje komentare, da objasne svoje probleme, da počnemo da zalečujemo pokidanu KOMUNIKACIJU! Makar se i svađali.

I svađa je komunikacija!

Dakle, dragi naši načelnici - pričajte s nama!

Može i bez svađe. Vi birate.

http://www.majkahrabrost.com/

EDIT:

Uz prethodno pribavljenu dozvolu, objavljujem pismo koje sam dobila od jednog od načelnika koji su bili prisutni na sastanku:
-------------
Poštovana,

Imao sam danas čast ali i sram da prisustvujem skupu u Institutu za javno zdravlje Batut, al naravno sa one druge, inkrimisane strane. Želim da Vam kažem ono što nisam imao hrabrosti da pred "razjarenom" grupom izustim.

Potpuno ste u pravu, sve ono što ste uradili, organizovali je za mene izuzetno hrabro, ali i delotvorno jer je postiglo svoje, a to je načeli ste nešto što se zove "Pandorina kutija". Tranzicija je bolna, kao što je i istina bolna, a imali ste priliku da danas čujete krik, bol razjarene mase.

Bravo, uspeli ste...

No moram u isto vreme da Vas podsetim da to što sada radite je posledica tranzicije u zdravstvu. Do samo pre petnaestak godina slovo a ne reč ne bi ste mogli da izustite, a da ste to i uradili bilo bi sklonjeno u nekoj fioci partičijka, daleko od očiju, daleko od srca.

Kada sam došao u Zdravstvo, tada je situacija bila takva da su se prozori zakivali. Da se sa svakog ili barem svakog ne zakucanog prozora bacali kanapi da bi se dostavila hrana, presvlaka ili tome slično. Poseta porodiljama bila je najveća jeres a "pijedestalno" ponašanje ginekologa, ravno Zevsovom" tronu.

Prisustvo oca porodjaju mislena imenica. O vokabularu da i ne govorim.

Danas ipak je liberalnije, savremenije, organizovanije ali navike, navike su čudo, najteže se menjaju.

Put Vam je posut trnjem ali izdržite, imate hrabrost, snagu, volju želju. Samo napred.

Iluzionista

 



Komentari (173)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 20:28 27.11.2008

Eto, moze se i tako menjati svet

"Hvala ministru."
Cestitam !
antioksidant antioksidant 20:41 27.11.2008

Re: Eto, moze se i tako menjati svet

"Hvala ministru."

veni, vidi...?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:25 27.11.2008

Re: Eto, moze se i tako menjati svet

veni, vidi...?

I zahvali se.....
antioksidant antioksidant 21:47 27.11.2008

Re: Eto, moze se i tako menjati svet

I zahvali se.....

ja to vidim kao veni, vidi, odoh ja...

ali necu lajati. obecao sam. samo se necu ni zahvaljivati. nema za sta
ivana23 ivana23 22:06 27.11.2008

Re: Eto, moze se i tako menjati svet

antioksidant
ja to vidim kao veni, vidi, odoh ja...ali necu lajati. obecao sam. samo se necu ni zahvaljivati. nema za sta


Nemojte biti bas toliko maliciozni. Ako mislite da je sednica vlade bila izgovor, pogledajte na vladinom sajtu da li je zaista odrzana, uostalom cetvrtak je!
antioksidant antioksidant 22:17 27.11.2008

Re: Eto, moze se i tako menjati svet

Nemojte biti bas toliko maliciozni. Ako mislite da je sednica vlade bila izgovor, pogledajte na vladinom sajtu da li je zaista odrzana, uostalom cetvrtak je!
*novo 

nisam maliciozan. samo nepoverljiv

uostalom sami ste rekli - cetvrtak je. mora da se doticni jako iznenadio da ima sednicu vlade u 13 casova. pa bas je planirao ceo dan da odsedi sa 116 predstavnika zdravstvenog sektora i da im utuvi u glavu da moraju biti pristojni prema korisnicima zdravstvenih usluga. ovako .... rekao sam necu da lajem.ivana, molim vas da zavrsimo ovo

jako cudno da je morao na sednicu vlade bas u cetvrtak s obzirom da je u raznim vladama vec 5 godina a da svaka vlada na prvoj sednici zakazuje redovne sednice za cetvrtak

a rekao sam da se nema za sta zahvaljivati jer je danas radio svoj posao. posle 5 godina primanja plate na mestu ministra, posle postavljanja (verovatno) svih 58 nacelnika porodilista koji su danas bili tu, danas je odradio svoj posao. rekao je - saslusajte one koje poradjajte.


scabies scabies 22:47 27.11.2008

Re: Eto, moze se i tako menjati svet

Zivelo kratko pamcenje u Srbiji! Posle svega sto nam se dogadjalo, nije ni cudo da je prirodna selekcija (ili ce to pre biti drustvena?) favorizovala ove sa kratkim pamcenjem. Za one koji zele da znaju ili da se potsete:
MInistar je na toj funkciji (sa prekidima) vec nekoliko godina. Cini mi se da je samo jednom podneo ostavq i cini mi se da je to bilo iz politickih razloga...
I jos se treba setiti da nije da bas nikada nije imao mogucnosti/hrabrosti da smenjuje direktore (faxom su stizale smene) zdravstvenih ustanova. Bez objasnjenja. 2004.godine pred lokalne izbore, cini mi se. Smenio je direktore velikog broja ustanova. Cak i one koji su bili posebno pohvaljeni za postignute rezultate par meseci pre toga. A to su bili ljudi koji su konqrisali sa cetvorogodisnjim projektima za te funkcije. A onda je po politickoj (a kojoj drugoj) liniji postavio nove ljude. I nikom nista. Sve se zaboravilo... Ili i mene vara "kratko pamcenje"?
Nije licni animozitet i nije da nemam i (mnogo) pozitivnih stvari da kazem o prof dr Tomici Milosavljevicu, ali vidim da su te stvari i ostalima jasne, pa da kazem ono sto se mozda ne zna ili se zaboravilo...
audrey92 audrey92 22:53 27.11.2008

Re: Eto, moze se i tako menjati svet

MInistar je na toj funkciji (sa prekidima) vec nekoliko godina. Cini mi se da je samo jednom podneo ostavq

j.bre j.bre 04:59 28.11.2008

Re: Eto, moze se i tako menjati svet



Ministre,


katica_zlatica katica_zlatica 10:17 28.11.2008

Re: Eto, moze se i tako menjati svet

ljudi se menjaju, dajte sansu Milosavljevicu. PODRZAVAM njegovu aktivnost do sada. Nadam se da ce zaista shvatiti koliku patnju prozivljavaju porodilje u srbiji. Krugolina je lepo rekla jednu stvar, da nisam bila tamo ne bi verovala. Tacno tako. Ja bih stampala price kengurica sa sajta i dala zaposlenima da citaju, pa nek jedan, dvoje njih ostanu otvorenih usta sigurno ce se odraziti i na njihov rad. Krugolina svaka cast, ne moze se nista promeniti za jedan sastanak ali uporna aktivnost, podsecanje i razgovori moraju uroditi plodom.
Pitanje za B92 ekipu: da li je moguce da se na vestima b92 u udarnom terminu apeluje na majke da napisu svoje price i potpisu peticiju? Mislim da dosta ljudi ne zna za sajt majkahrabrost, vesti se prenose od usta do usta.
scabies scabies 13:40 28.11.2008

Re: Eto, moze se i tako menjati svet

ljudi se menjaju, dajte sansu Milosavljevicu

Ljudi se menjaju, ali poltika ostaje
Ono gore napisano nije vezano jedino za ministra zdravlja. Shvatam ja da on poqsava da uradi najbolje moguce i da je pod stalnim pritiscima kako javnosti i korisnika usluga, tako i stuke i kolega sa druge strane, a sa trece Vlade i Sefa stranke.I razumem da mu nije lako.
Ja sam htela da kazem da su neke stvari krenule dobrim putem posle 2000.god, da su ljudi konqrisali za mesta direktora sa cetvorogodisnjim projektima (ne kazem da i tu nije bilo politike), ali je to bio dobar put da se postave pravila. Da se na funkcijama nadju ljudi koji znaju sta zele da urade i koji imaju obavezu da to i realizuju. Da ljudi predstave svoje projekte, a onda za 4godine da se analizira sta je od toga uradjeno.
moze se i tako menjati svet!
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 13:47 28.11.2008

Re: Eto, moze se i tako menjati svet

Da se na funkcijama nadju ljudi koji znaju sta zele da urade i koji imaju obavezu da to i realizuju. Da ljudi predstave svoje projekte, a onda za 4godine da se analizira sta je od toga uradjeno.
moze se i tako menjati svet!

Pa, to bi onda bilo tzv. sistemsko resenje. Ali, problem u vezi sa tim je sto se sistemu ne moze zahvaljivati niti se sa sistemom moze pojaviti u javnosti. Niti sistem drzii konce u svojim rukama.
maca22 maca22 15:06 28.11.2008

Re: Eto, moze se i tako menjati svet

Ninoslav Randjelovic

Pa, to bi onda bilo tzv. sistemsko resenje. Ali, problem u vezi sa tim je sto se sistemu ne moze zahvaljivati niti se sa sistemom moze pojaviti u javnosti. Niti sistem drzii konce u svojim rukama.


Kod nas uopste nema sistemskih resenja. <_< Ostajemo zivi zahvaljujuci rintanju izuzetnih pojedinaca.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:20 28.11.2008

Re: Eto, moze se i tako menjati svet

<_< Ostajemo zivi zahvaljujuci rintanju izuzetnih pojedinaca.

Ne bih rekao. Cini mi se da zivotarimo u odsustvu izuzetnih pojedinaca. Ako se takvi i pojave, sistemski ih unistavamo..... I nastavljamo da zivotarimo.
Ova Krugolinina akcija je sasvim ok kao inicijativa pojedinca za pravu stvar - trazenje resenja za uzas koji je u porodilistima. Ali, tek sto je pocela - ova inicijativa vec lici na marketing - dobar ministar, dobra Krugolina, dobar b92, a zli nacelnici i zaposleni u bolnicama - nece biti da se tako pocinje promena ? Ne znam, razmisljam.
antioksidant antioksidant 21:00 28.11.2008

Re: Eto, moze se i tako menjati svet

Ali, tek sto je pocela - ova inicijativa vec lici na marketing - dobar ministar, dobra Krugolina, dobar b92, a zli nacelnici i zaposleni u bolnicama - nece biti da se tako pocinje promena ? Ne znam, razmisljam.

poenta je da svi nesto dobiju
krugolina mrezaste gace za porodilje (koje je vec dobila) i bolji odnos u porodilistima (nadajmo se dobie i to)
b92 se profilise kao drustveno korisna medijska kuca
tomica sliku u javnosti minista kome je stalo
nacelnici - jos da se skapira sta njima treba i to je win-win-win-win situacija

dobar je marketing kad malo bolje razmislis
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 21:07 28.11.2008

Re: Eto, moze se i tako menjati svet

poenta je da svi nesto dobiju

Nadajmo se.
Ipak, poenta je da porodilje dobiju ono sto je porodiljama potrebno.
Ne znam da li to pocinje sa zahvaljivanjem nadleznom ministru, reklamom za blogere i ovu medijsku kucu i kritikom nacelnika i osoblja tih ustanova.... Malo plasticno izgleda ?
antioksidant antioksidant 21:55 28.11.2008

Re: Eto, moze se i tako menjati svet

Ipak, poenta je da porodilje dobiju ono sto je porodiljama potrebno.

to im mogu dati lekari i ministar. zato ih treba ili odobrovoljiti ili naterati ili ih zameniti i dovesti one koji ce da isporuce ono sto nam je potrebno

inace i see your point i slazem se u potpunosti, samo hocu da budem optimista (kao retko gde) (mada mi oko hvaljenja ministra bas tesko ide )

pozz ninoslave
goga4444 goga4444 20:34 27.11.2008

Stvarno imalo mnogo da se pise...

Ja cekam jos od juce :)

Sve pohvale za hrabrost i "drsko" upadanje:)
Mozda neko od njih nesto i shvati...
Zasto bi zene izmisljale ove price?
Zasto ne izmisljaju zene iz dijaspore?

Dragi nasi nacelnici, pricajte sa nama...



Da dodam jos: Pozdrav ministru i hvala za podrsku i saradnju.
cassiopeia cassiopeia 20:46 27.11.2008

Re: Stvarno imalo mnogo da se pise...

goga4444


Sve pohvale za hrabrost i "drsko" upadanje:)



Pridružujem se pohvalama.

I dodajem - bravo za upornost!

A sad mali trol, mada ima veze. Gledala sam vesti i pitala se kako je moguće da izgledaš tako sveže i odmorno jer nisam očekivala da će biti lako uhvatiti se u koštac sa svima njima, a sad vidim da si izjave davala pre okršaja.
ivana23 ivana23 20:36 27.11.2008

Video

audrey92 audrey92 20:48 27.11.2008

aha!

Prvo, fascinantno mi je da se priča tako proširila, da su načelnici očigledno svi bili na sajtu, na blogu, da su pročitali priče. E pa nek je i samo to, mnogo je.

Drugo, naravno da će da se brane, to je logična reakcija. Ne razumem šta je dobro ako je sve pojedinačan slučaj. Ako je pojedinačan onda ok? Pitanje je da li načelnici zaista ne znaju šta se sve dešava jer se osoblje pred njima ponaša fino, ili prosto lažu?

Treće, mislim da je građanska inicijativa "Krugolina & co." sjajno krenula, od blogovskog potpalublja do sastanka sa svim načelnicima. Ludilo, čoveče, u ovoj našoj zemlji da te vlast čuje i odreaguje... Krugolinče, ovo je inicijativa decenije!
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:59 27.11.2008

Re: aha!

Prvo, fascinantno mi je da se priča tako proširila, da su načelnici očigledno svi bili na sajtu, na blogu, da su pročitali priče. E pa nek je i samo to, mnogo je.


Moj utisak: SVI SU BILI NA SAJTU I BLOGU.
Krajnje pohvalno.
Nadam se da će se veliki broj njih odlučiti i da se registruje na blog i da se uključe u komunikaciju s nama.

Ne razumem šta je dobro ako je sve pojedinačan slučaj. Ako je pojedinačan onda ok?


Ne, nije ok, niti je iko od njih tvrdio da je ok, štaviše - veći broj njih je naglašavao da to ne smeju biti ni pojedinačni slučajevi, da se ne sme dešavati uopšte! Poenta je bila u tome da, ako su pojedinačni slučajevi u pitanju, onda se lako izlazi na kraj s počiniocima: identifikuju se i kazne se.

Ludilo, čoveče, u ovoj našoj zemlji da te vlast čuje i odreaguje...


Ne bih previše da hvalim ministra, da se ne uobrazi... ali, stvarno, ljudi - em je odreagovao, em sve što je do sad stiglo kao obećanje iz ministarstva - ispoštovalo se. Stvarno nemam razloga da sumnjam da u ministarstvu postoji volja, želja, energija i entuzijazam da se komunikacija i ostali problemi u porodilištu - reše.
Unfuckable Unfuckable 21:49 27.11.2008

Re: aha!

e onda da ih motivišemo malo da se uključe :
po ovome što sam pročitao, Gospodo & Gospodže
gomila Vas je poprilično nadobudna i drska, to ružno ponašanje se sasvim lepo iz priloženog vidi.
Gomila Vas samo kukumavči i viče "ne može".
A, kako to može u Zrenjaninu recimo, a ne može u Zemunu ?
Plašiš se da ti ne stave nešto u kafu ? Pa nisi ni svestan šta si, u stvari rekao o svom osoblju takozvani Načelniče..(čega, ajd da ne detaljišemo) - btw, nemoj da piješ kafu ako je već tako.

Mislim da je odlično sve to što se dogodilo tamo, nisam ni očekivao neko "razumevanje, grljenje i ljubljenje" - bar se slika malo švenkovala ka realnosti, pa sad niko više neće moći da priča kako je sve to SF.
Bez obzira koliko loše izgledalo - odličan događaj...sazrevanje apscesa, što bi rekli hirurzi
antioksidant antioksidant 22:04 27.11.2008

Re: aha!

sazrevanje apscesa, što bi rekli hirurzi


posle toga sledi zasecanje i ciscenje gnoja?
AlexDunja AlexDunja 22:05 27.11.2008

Re: aha!

Bez obzira koliko loše izgledalo - odličan događaj...sazrevanje apscesa, što bi rekli hirurzi

jos da pukne,
pa da se prenerazimo!
niccolo niccolo 22:08 27.11.2008

Re: aha!

Plašiš se da ti ne stave nešto u kafu ? Pa nisi ni svestan šta si, u stvari rekao o svom osoblju takozvani Načelniče..(čega, ajd da ne detaljišemo) - btw, nemoj da piješ kafu ako je već tako.


Zamisli radno mesto na kome se covek stvarno plasi da mu ne stave nesto u kafu...Mozda mu je vreme da isto promeni...ili da prestane da dramatizuje...

Moje iskustvo je da covek koji nema neku narocitu zelju da nesto promeni nikada i ne uspe da napravi promenu bas "zbog optora ostalih iz kolektiva". Zanimljivo, oni drugi po pravilu uspeju u svojoj nameri i promene stvari.
Unfuckable Unfuckable 22:30 27.11.2008

Re: aha!

pa iz svake njegove rečenice izvire baš to : da nema nameru bilo šta da pokuša da promeni, verovatno i zato jer se plaši da bi neko od "ugroženih" mogao da propeva o "solarnim" uplatama i sličnim stvarima tj o puteru koji očigledno i on ima na glavi. Da nije kvaran, ne bi cvikao, prosto je.
Klasična "politika nezameranja" pošto su svi u igri.
Ja bih ga lepo - da počne da mi peva tu pesmicu - smenio tamo na licu mesta i doveo tamo potpuno novog čoveka da sredi stvari, ako treba - ognjem i mačem. Ne postoje neosvojive tvrđave
Pazi ga kad je srećan što njegovu Kuću ne pominju, a dva minuta posle kaže kako problema ima i to mnogo.....mislim - koga bre ti farbaš, majstore ?
Je l to ono Zemunsko porodilište za koje su se silne akcije radile po TV da se obnovi ?
Bruka.
Anjale Anjale 22:40 27.11.2008

Re: aha!

Moje iskustvo je da covek koji nema neku narocitu zelju da nesto promeni nikada i ne uspe



Kada čovek stvarno hoće nešto da uradi, traži način
kada neće, traži razlog!
niccolo niccolo 22:45 27.11.2008

Re: aha!

Ja bih ga lepo - da počne da mi peva tu pesmicu - smenio tamo na licu mesta i doveo tamo potpuno novog čoveka da sredi stvari, ako treba - ognjem i mačem. Ne postoje neosvojive tvrđave


Potpisujem.

Pazi ga kad je srećan što njegovu Kuću ne pominju, a dva minuta posle kaže kako problema ima i to mnogo.....mislim - koga bre ti farbaš, majstore ?


Pa to su one stare fore gde iz lika izbije bujica reci a da sustinski nista nije rekao....Ako pogledamo ono sto je rekao nema nijedna recenica koja nije opste mesto i fraza, pocev od njegove srece, preko pominjanja kucnog vaspitanja i civilizacijskog nivoa, preko toga kako on nema nikakvu moc i naravno veliki finis, eto ako bi nesto i probao da uradi neko bi mu sipao nesto u kafu. A kao slag na tortu, poslednja recenica: Ne zavisi sve od nas! - U Srbiji stvari precesto ne zavise od nas.....
Unfuckable Unfuckable 22:52 27.11.2008

Re: aha!

pazi kad je on rekao u stvari mnogo više nego što je želeo, samo malo bolje pročitaj

Ne zavisi sve od nas!

Tačno, ne zavisi - SVE
ali, ono što zavisi od nas, to možemo menjati
a od Njega, kao Prvog čoveka te ustanove - zavisi mnogo
Baja se malo zabrojao
i dao katastrofalno loš primer svom osoblju.
U stvari - stalno to radi, koliko kapiram
maca22 maca22 01:23 28.11.2008

Re: aha!

audrey92
Ludilo, čoveče, u ovoj našoj zemlji da te vlast čuje i odreaguje... Krugolinče, ovo je inicijativa decenije!

Da covece, ne mogu da dodjem sebi!
j.bre j.bre 05:05 28.11.2008

Re: aha!

Krugolina Borup
audrey92
Prvo, fascinantno mi je da se priča tako proširila, da su načelnici očigledno svi bili na sajtu, na blogu, da su pročitali priče. E pa nek je i samo to, mnogo je.

Moj utisak: SVI SU BILI NA SAJTU I BLOGU.
Krajnje pohvalno.
Nadam se da će se veliki broj njih odlučiti i da se registruje na blog i da se uključe u komunikaciju s nama.


Ama zasto je to fascinantno? Onog momenta kada je obelodanjeno da je gradj. inicijativa sastancila s ministrom, tj. da je prica otisla dalje od rekla-kazala na tamo nekoj blogozajednici, sigurna sam da si svi doleteli ovde na blog i na majkahrabrost.com. Pa zanima i njih ko to tamo pljuje po njihovim Kulama Od Slonovace.

Ali da ne bude zabune, pohvalno jeste.
j.bre j.bre 05:08 28.11.2008

Re: aha!

Unfuckable
Plašiš se da ti ne stave nešto u kafu ? Pa nisi ni svestan šta si, u stvari rekao o svom osoblju takozvani Načelniče..

Upravo tako. Podriva sopstveni autoritet.
Pa ko ce covece da te postuje nakon sto ovo procita?!
j.bre j.bre 05:17 28.11.2008

Re: aha!

Unfuckable
pa iz svake njegove rečenice izvire baš to : da nema nameru bilo šta da pokuša da promeni, verovatno i zato jer se plaši da bi neko od "ugroženih" mogao da propeva o "solarnim" uplatama i sličnim stvarima tj o puteru koji očigledno i on ima na glavi. Da nije kvaran, ne bi cvikao, prosto je.

Ne diram te - ne diraj me!

Plasim se da je ovo kamen spoticanja na putu resavanja vecine problema. Mi smo ovde balavili o tome kako se ne treba baviti korupcijom u ovom trenutku, ali oni sve ovo citaju, tako da im je prilicno jasno da ce, ako klupko krene da se odmotava" i to jednoga dana doci na red. Pa sto onda da pomazu da cela prica stigne dotle. Lakse je sabotirati kod nekih tamo zamki za misheve ili statijaznam...

Pazi ga kad je srećan što njegovu Kuću ne pominju, a dva minuta posle kaže kako problema ima i to mnogo.....mislim - koga bre ti farbaš, majstore ?

Svako od njih, ko je leteo ocima preko teksta trazeci svoje porodiliste, ima sta da krije i cega da se plasi. Covek ciste savesti nema problem da igra otvorenih karata, a da ne pricam sto mu je autoritet pred zaposlenima k'o kuca!

Ja bih ga lepo - da počne da mi peva tu pesmicu - smenio tamo na licu mesta i doveo tamo potpuno novog čoveka da sredi stvari, ako treba - ognjem i mačem. Ne postoje neosvojive tvrđave

Ma jasno. Ali, ako vec ne mogu da ih posmenjuju, neka ih bar izrotiraju. Nek' im se da sansa da, na novom radnom mestu, krenu od nule, cistog dosijea. Sto sam uz'o - uz'o sam, ajd sad da se legalizujemo. Ako i onda zaglibe u solarijumu, e onda brate/sestro - cao!
hajkula1 hajkula1 20:22 30.11.2008

Re: aha!

Krugolina Borup
Prvo, fascinantno mi je da se priča tako proširila, da su načelnici očigledno svi bili na sajtu, na blogu, da su pročitali priče. E pa nek je i samo to, mnogo je.Moj utisak: SVI SU BILI NA SAJTU I BLOGU.Krajnje pohvalno.Nadam se da će se veliki broj njih odlučiti i da se registruje na blog i da se uključe u komunikaciju s nama.
Ne razumem šta je dobro ako je sve pojedinačan slučaj. Ako je pojedinačan onda ok?Ne, nije ok, niti je iko od njih tvrdio da je ok, štaviše - veći broj njih je naglašavao da to ne smeju biti ni pojedinačni slučajevi, da se ne sme dešavati uopšte! Poenta je bila u tome da, ako su pojedinačni slučajevi u pitanju, onda se lako izlazi na kraj s počiniocima: identifikuju se i kazne se.
Ludilo, čoveče, u ovoj našoj zemlji da te vlast čuje i odreaguje... Ne bih previše da hvalim ministra, da se ne uobrazi... ali, stvarno, ljudi - em je odreagovao, em sve što je do sad stiglo kao obećanje iz ministarstva - ispoštovalo se. Stvarno nemam razloga da sumnjam da u ministarstvu postoji volja, želja, energija i entuzijazam da se komunikacija i ostali problemi u porodilištu - reše.


Nismo bas toliko krvolocne, umemo i da pohvalimo kada neko, pa i ministar, odreaguje u skladu sa situacijom i kako mu polozaj - funkcija nalaze. Umemo da pohvalimo kada neko radi svoj posao.

Lekari, sestre, babice koriste kompjutere, pouzdano znam da mnogi idu na net, pa im ovim putem i ja zelim dobrodoslicu.
elastigirl elastigirl 20:55 27.11.2008

Kako ne razumeju?

Svaka cast, Krugolina, uspevas skoro sama sa njih toliko da izadjes na kraj. Meni samo nije jasno sta im tu nije jasno oko neprihvatljivosti termina 'IZVADJEN' za carski rez (ja sam 2 carska imala u Kanadi, plakala bih i ja danima da mi je neko tako odgovorio), dakle ja bih onda predlozila da u slucaju vaginalnog porodjaja ako beba 'ispadne' dok guras onda je recimo 'ispala' ili 'gurnuta' ili 'istisnuta', a ako je vaginalni porodjaj, ali babica/doktor povuce bebu napolje (sto se verovatno radi u vecini slucajeva) onda bi trebalo da se kaze 'povucena'; ako je izvucena vakuumom onda 'vakuumirana' ; forcepsom 'forcepsirana' ili nesto slicno, itd. Ako cemo da budemo precizni, 'ajmo onda ravnopravno za sve slucajeve!

Shvatite ljudi - BEBA JEDINO MOZE DA BUDE RODJENA i ko to ne razume neka mu uzmu neki % od plate svaki put kad mu se desi da pogresi (i da se obavezno IZVINI porodilji). Nauci se sve lako kad te lupe po novcaniku.

Inace apropo bolnickih protokola - jako sam se razbesnela pre neki dan kad sam se potpuno slucajno setila da sam i ja kao cetvorogodisnjakinja bila u bolnici posle frasa (decja na Karaburmi) i da smo i mi tako mali MORALI DA NAMESTAMO KREVET, valjda pred vizite, ne secam se tacno. Setila sam se da nisam mogla (niti umela) sama to da uradim, pa su mi neka veca deca pomagala. Alo ljudi, jesu li bolnice kasarne??? Nema mnogo veze sa ovom temom, ali mi je pomoglo da razumem da je to verovatno pravilo u svim nasim bolnicama. ZASTO???

Edit: Hvala ministru za podrsku!
audrey92 audrey92 21:18 27.11.2008

Re: Kako ne razumeju?

Alo ljudi, jesu li bolnice kasarne???


Pa vidi, ako se bolnica gde se zene poradjaju zove NARODNI FRONT, a znamo sta je front i sta se na njemu desava, dok su u pozadini civili... Kad ides na porodjaj, to ides valjda na front, sa jedne strane porodilje a sa druge... Gubici su veliki.
Malo crnog humora, izvinite. Ako sam preterala, Krugolina - brisi sve.
margos margos 21:22 27.11.2008

Re: Kako ne razumeju?

Shvatite ljudi - BEBA JEDINO MOZE DA BUDE RODJENA i ko to ne razume neka mu uzmu neki % od plate svaki put kad mu se desi da pogresi (i da se obavezno IZVINI porodilji).

Da podvučem!
elastigirl elastigirl 21:27 27.11.2008

Re: Kako ne razumeju?

Pa vidi, ako se bolnica gde se zene poradjaju zove NARODNI FRONT, a znamo sta je front i sta se na njemu desava, dok su u pozadini civili... Kad ides na porodjaj, to ides valjda na front, sa jedne strane porodilje a sa druge... Gubici su veliki.
Malo crnog humora, izvinite. Ako sam preterala, Krugolina - brisi sve.


Jeste, a ja mislila da se zove Narodni Front zato sto je ulici u kojoj je NEKADA DAVNO to bilo ime... Ali posto se ime ulice promenilo, a bolnica ostade Front shvatila sam da to definitivno nije bio razlog
elastigirl elastigirl 21:41 27.11.2008

Re: Kako ne razumeju?

margos
Shvatite ljudi - BEBA JEDINO MOZE DA BUDE RODJENA i ko to ne razume neka mu uzmu neki % od plate svaki put kad mu se desi da pogresi (i da se obavezno IZVINI porodilji).


Da podvučem!


Izgleda da definitivno ovako nesto mora da se objasni, bar muskarcima (zene ce valjda ovo lakse da shvate?). Primer - kad sam sa muzem pricala o tom terminu 'izvadjen' on uopste nije ukapirao kako bi to meni moglo da smeta. Morala sam da mu objasnjavam na sta mene asocira kad kazu 'izvadjen', a ni tada se bas nije slozio sa mnom da je termin toliko los. Nije zensko koje je radjalo pa nije doziveo hormonsku buru niti 'baby blues' pa ne zna covek. Tu su porodilje da objasne sta im smeta.

Ma kad se samo setim kako vas ovde bombarduju informacijama o razlikama izmedju bejbi bluza (normalno stanje posle porodjaja) i postporodjajne depresije (slucaj za lecenje) da bi znala i porodilja i njeno okruzenje sta je 'normalna' osetljivost porodilje, a sta su znaci da treba da se ide kod cika doktora... U Srbiji se sve to verovatno definise kao 'razmazene' - ispravite me ako gresim.

Inace mozda se nekoj mami svidi, meni ovaj strip puno pomogao da nabacim osmeh na lice u periodu mog licnog prvog bejbi bluza (hvala muzu sto ga je pronasao) - imaju stripice u arhivi od januara '96!

link na BabyBlues strip
lenamur lenamur 23:48 27.11.2008

Re: Kako ne razumeju?

elastigirl

Inace mozda se nekoj mami svidi, meni ovaj strip puno pomogao da nabacim osmeh na lice u periodu mog licnog prvog bejbi bluza (hvala muzu sto ga je pronasao) - imaju stripice u arhivi od januara '96!link na BabyBlues strip


Odlican link!

Krugolina & Co - bravo!
Posecujem majkahrabrost svakodnevno i price su zaista (blago receno) zalosne. Ali svakim danom sam sve veci optimista povodom ove akcije. Samo napred.
NNN NNN 00:21 28.11.2008

Re: Kako ne razumeju?

Shvatite ljudi - BEBA JEDINO MOZE DA BUDE RODJENA i ko to ne razume neka mu uzmu neki % od plate svaki put kad mu se desi da pogresi (i da se obavezno IZVINI porodilji).

Pošto je u pitanju naš slučaj, samo da dodam da je i vreme pogrešno..bilo je deset do dva...I da mi je jako žao što nisam bila tamo da mu na praktičnom primeru objasnim razliku između rođen i izvađen...Idiot..(obriši komentar ako misliš da sam nepristojna, ali šta ću..). Zbog takvih kao što je taj, koji ne uviđaju razliku, nam porodilišta i jesu takva. Zbog takvih ne smemo da stanemo dok god se nešto stvarno ne promeni!
Hvala ministru za podrsku!

Kengurica 002
margos margos 01:38 28.11.2008

Re: Kako ne razumeju?

(obriši komentar ako misliš da sam nepristojna, ali šta ću..).

Nema ovde ništa nepristojno . Naprotiv!
Od prvog bloga pamtim tvoj komentar i kad god čitam o ovoj temi, on mi je u mislima - uz gomilu psovki !
NNN NNN 02:36 28.11.2008

Re: Kako ne razumeju?

Od prvog bloga pamtim tvoj komentar i kad god čitam o ovoj temi, on mi je u mislima - uz gomilu psovki !
margos, hvala ti.
I mi svaki put kad vidimo da se u medijima priča, setimo se da si ti prva stavila link i učinila (tada samo) priču iz potpalublja vidljivijom.
NNN NNN 02:53 28.11.2008

Re: Kako ne razumeju?


Kad se samo setim...

NNN 14:17 12.08.2008
Re: PREPORUKA!
Iskreno razmisljam kako da ovu temu izvucemo na svetlost dana, tj. izvan domena underground blogera ..mozda da postavimo link na ovaj tekst kod nekog od vip blogera koji imaju decu ... i kojima bi tema bila zanimljiva..kod Jelice Greganovic npr...ili Bojane Maljevic ili Gordane Comic. Onda bi tema mozda privukla dovoljno paznje da se nesto i uradi. Sa bloga je npr. potekla incijativa za postavljanje ploce pokojnom glumcu Maksimovicu..i uspelo je. Naravno, ne bih postavljala nista bez tvog odobrenja :)


a evo gde smo svi mi sad!
j.bre j.bre 05:31 28.11.2008

Re: Kako ne razumeju?

NNN
I da mi je jako žao što nisam bila tamo da mu na praktičnom primeru objasnim razliku između rođen i izvađen...Idiot..

I kako mi da verujemo da ce takav rukovodilac da ukaze na greske svom osoblju kada ih i sam cini i, sto je najgore, ne kapira da su to greske!
Sta smo mi, maloumni?! Svi mi znamo sta podrazumeva carski rez. A sta onda da kazemo za porodjaj vaginalnim putem?

Mene su izvadili!

A mene moja mama izgurala u-ta-ta!


... ma dajte covece!

Svoj deci zajednicko je jedno: svima u krstenici pise RODJEN/A i ne vidim razlog da ih drugacije tretiramo. Posebno ako smo svesni da cemo time nekoga poverediti. A sada smo, nadam se nacelnice, svi svesni toga.
margos margos 10:18 28.11.2008

Re: Kako ne razumeju?

Svoj deci zajednicko je jedno: svima u krstenici pise RODJEN/A i ne vidim razlog da ih drugacije tretiramo. Posebno ako smo svesni da cemo time nekoga poverediti. A sada smo, nadam se nacelnice, svi svesni toga.

Ma čak i tako - tehnički da pokapiraju - biće dobro. Ako već ne znaju šta je empatija i ako ne znaju da su ljudi u trenutku bola, straha i zbunjenosti izuzetno programibilni i sugestije koje im drugi daju, ili sami sebi govore, snažno se utiskuju u svest. A to se odnosi i na sve žene u trenutku (ili još preciznije satima )porođaja. Zato se svi i sećaju najsitnijih detalja i posle xy godina.


NNN, molim:)))
katica_zlatica katica_zlatica 10:31 29.11.2008

Re: Kako ne razumeju?

elastigirl


Izgleda da definitivno ovako nesto mora da se objasni, bar muskarcima (zene ce valjda ovo lakse da shvate?). Primer - kad sam sa muzem pricala o tom terminu 'izvadjen' on uopste nije ukapirao kako bi to meni moglo da smeta. Morala sam da mu objasnjavam na sta mene asocira kad kazu 'izvadjen', a ni tada se bas nije slozio sa mnom da je termin toliko los. Nije zensko koje je radjalo pa nije doziveo hormonsku buru niti 'baby blues' pa ne zna covek. Tu su porodilje da objasne sta im smeta.


Eto mi je bilo na vr' jezika, to je sustina. Mesto gde se zene, podvlacim, z e n e poradjaju postavljeno je po muskim principima. Da se razumemo ne propagiram feminizam niti bilo kakvu teoriju, ideju, nista slicno, jednostavno muska logika i zenska zaista su dva sveta. Pa svaka zena zna da su svi muskarci kalupljeni Adam :) Dal' su dlake na sapunu, prljave gace na podu kupatila, izvrnute carape u vesu, gomila sudova koja ceka da se zavrsi fudbal na tv-u ili "evo sa'cu", "nisam video", "nisam znao", razlike su u nijansama. I ako su sve institucije u ovoj zemlji postavljene po muskim principima, porodiliste bi zaista trebalo da bude izuzetak, tim je zadatak upravnika i doktora u porodilistu daleko tezi i zahteva vise napora. Problem babica i medicinskih sestara je u tome sto se trude da budu "desetari" jer poslodavac to zahteva od njih, one jednostavno rade sta od njih trazi nadredjeni a ne pacijent. (pacijent u toj igri autoriteta dolazi na dno "lanca ishrane" kao "guster" u kasarni)
- Ceni se uzdrzavanje od ispoljavanja osecanja, sto je muski princip, umesto spontanog ispoljavanja osecanja, sto je zenski.
- Saosecanje, briga i neznost su takodje zapostavljeni jer po muskoj logici nemaju poslovni znacaj.
- Muskarci savesno i dosledno obavljaju svoj posao koji je za njih jako vazan, dok su za zene porodica i emocija zivotne stvari. Po toj logici porodilje i novorodjene bebe postaju brojevi u knjigama, prihodi i rashodi. Da li su vase zene razmazene kada zatraze razgovor ili vam se obrate za pomoc? Kada se zena umori pa sedne ili stane da napravi pauzu, da li je i tad razmazena? I zasto da bude razmazena!! Sta uopste znaci razmazena?!! "Pusti ga da se isplace, nemoj dete na ruke, ne daj mu sve sto hoce.." i gomila drugih gluposti. Ucmala evropa konacno je dosla do saznanja : Mazite decu sto vise, nosite ih sto cesce, neka spavaju pored vas, dojite ih sto duze, nemojte ih tuci, budite uvek tu za svoje dete i ono ce poneti ljubav iz porodice, steci samopouzdanje i biti spremno za samostalan zivot! Razmaziti svoje dete je najepsa stvar koju mu mozete pokloniti za zdrav i srecan zivot, kamo srece da smo vise mazili svoju decu nego ratovali. Odoh malo sa teme, izvinjavam se, ali mislim da je uzrok sadasnjih problema nastao mnogo ranije. U svakom slucaju, zadovoljna majka podize zadovoljno dete, vise zadovoljne dece - manje nasilja, a manje nasilja = stabilna drzava. A stabilnu drzavu ostavimo nasoj deci. Zato politicari, mislite prvo na svoju decu, kule i gradovi im nece kupiti dobre prijatelje, suprugea, komsije. Ucinite sta mozete da sva deca rastu mazena i pazena, da ih vaspitavaju zadovoljne majke. Pocetak je porodiliste...

ps. O pvd-u na decije stvari drugi put
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:14 27.11.2008

A jeste videli...

... da su promenili sliku na vestima o celom sastanku? Ja sam pala u nesvest od smeha...

http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=331009#hrono

margos margos 21:21 27.11.2008

Re: A jeste videli...

Slika je bezveze i bljak.:(
jaksa scekic jaksa scekic 22:36 27.11.2008

Re: A jeste videli...

Krugolina Borup
... da su promenili sliku na vestima o celom sastanku? Ja sam pala u nesvest od smeha...

http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=331009#hrono




A text je jos debilniji evo samo dela:

"Statistika kaže da se u Srbiji po jednoj ženi rađa [i]samo 0,88 odsto dece[/i], pa je Srbija tako po broju živorođene dece poslednja u Evropi. A po izlasku iz porodiliša u Srbiji žene se žale na nedovoljno poštovanje, loš, pa i nehuman odnos medicinskog osoblja, ali i korupciju...

Ovo mora da je pisao neki "debeli pocetnik"...pa rekoh familiji, posto B92 i Beta kazu da po zeni ide 0,88 odsto deteta,mi imamo 1.76 posto dece..

Moja profesija otisla u ponor, a Tebi Krugolina svaka cast, jedini Blog koji je pomerio nesto.

J
niccolo niccolo 22:49 27.11.2008

Re: A jeste videli...

Statistika kaže da se u Srbiji po jednoj ženi rađa samo 0,88 odsto dece,


Stara dobra statistika...

Ovo mora da je pisao neki "debeli pocetnik"...pa rekoh familiji, posto B92 i Beta kazu da po zeni ide 0,88 odsto deteta,mi imamo 1.76 posto dece..



Imas dve zene?

AlexDunja AlexDunja 21:17 27.11.2008

...

uh!
margos margos 21:17 27.11.2008

Bravo, Branka!

Sigurno ti nije bilo prijatno. Verovatno su mnogi načelnici smatrali ovaj sastanak gubljenjem vremena i davljenjem. Trebalo ih je izdržati. Ali se nadam da su te čuli. Bila si jasna. I jasno im je da se nećeš zaustaviti, ni ti, ni akcija.

Ideja da se otvori stranica sa pohvalama je dobra - jer, ako je jedan od ciljeva (možda najvažniji) da se povrati poverenje, to je pravi način.
goga4444 goga4444 21:21 27.11.2008

Re: Bravo, Branka!

www.majka hraborst.com je sajt i za pozitivne i negativne price.
To sto ima vise negativnih, to i jeste problem...
Povratice se poverenje delima, a ne pricama na sajtu.
Krugolina Borup Krugolina Borup 21:26 27.11.2008

Re: Bravo, Branka!

Kontam potrebu da se i pohvali ko treba.
Razmišljala sam da na sajtu odvojim 'pozitivne priče' i posebno ih naglasim.
Ali, problem je sledeći: čak i ako jedna priča hvali jedne, kudi druge.
A da pravim ATP listu - ne ide.
Bar ne u ovom trenutku.

Možda da se odvoji prostor na vebsajtu za komentare i pisanija zdravstvenih radnika iz porodilišta.
Šta kažete, dragi naši načelnici, babice i sestre?
Nije problem, štaviše.
Doprinelo bi komunikaciji.
margos margos 21:26 27.11.2008

Re: Bravo, Branka!

Povratice se poverenje delima, a ne pricama na sajtu.

Znam - samo je važno da se piše i jedno i drugo.
Ne može jedan dobar primer da neutrališe ni delić lošeg, ali, ako je već lutrija u pitanju (još uvek) da one žene koje uskoro čeka porođaj, imaju veće šanse da izaberu dobitnu kombinaciju.

Edit:
Krugolina
Ali, problem je sledeći: čak i ako jedna priča hvali jedne, kudi druge.

Neka - i treba da automatski oni koji ne rade dobro i koje niko nema razloga da pohvali, stave prst na čelo.
maca22 maca22 01:30 28.11.2008

Re: Bravo, Branka!

margos

Neka - i treba da automatski oni koji ne rade dobro i koje niko nema razloga da pohvali, stave prst na čelo.

Vidis, ja se ne slazem da treba cekati da se retardi prosvetle.
Jer se to nikad ne desava.
Kome nije jasno, teesko da ce mu iko objasniti. I zato se na "dobro koje treba da sine u svakom coveku" ne ceka.
Nego dobri naprave zakone i POSLEDICE koji se trpe kad se pravila ponasanja ne postuju. Ne mora da shvati, vazno da mora da postuje, ili nek se skloni.


(a sta li je tek sa onima koji ne mogu da dignu glas, ne smem da mislim, kao zaostali, nepokretni i zivotinje...)
maca22 maca22 01:36 28.11.2008

Re: Bravo, Branka!

Krugolina Borup
Kontam potrebu da se i pohvali ko treba.
Razmišljala sam da na sajtu odvojim 'pozitivne priče' i posebno ih naglasim.
Ali, problem je sledeći: čak i ako jedna priča hvali jedne, kudi druge.
A da pravim ATP listu - ne ide.
Bar ne u ovom trenutku.

Možda da se odvoji prostor na vebsajtu za komentare i pisanija zdravstvenih radnika iz porodilišta.
Šta kažete, dragi naši načelnici, babice i sestre?
Nije problem, štaviše.
Doprinelo bi komunikaciji.

Bravo Kruglina na svakoj reci u celom postu!
j.bre j.bre 05:35 28.11.2008

Re: Bravo, Branka!

maca22
Vidis, ja se ne slazem da treba cekati da se retardi prosvetle.
Jer se to nikad ne desava.
Kome nije jasno, teesko da ce mu iko objasniti.

Ponekad se pitam maco, jesi li ti - ja?
tyson tyson 21:17 27.11.2008

Tačno u podne

Potom mi se opet izvinila, ali morala da mi kaže da sam je beskrajno uvredila rečenicom u kojoj načelnicima kažem da kao prvu stvar koju treba da kažu kad uđu u sobu bude: 'Dobar dan.' Ona smatra da ne postoji slučaj u kome se lekari ne obraćaju, u viziti i drugačije, na pristojan način, i da ne pitaju 'kako ste' i da im se ne obraćaju. 'Ne mogu da zamislim da tako nešto postoji. Ja se izvinjavam ako sam nekog uvredila, ali smatram da tako nešto danas ne može da postoji, da se pacijentu ne kaže Dobar dan, da se ne pita kako je - u viziti, svakodnevno.'

Hehe, Krugolina, skačeš na "prvu loptu". Ovo je zapravo bila kritika na račun kolega, uvijena u šatro neslaganje sa tobom, t.j. sa tvrdnjama kengurica sa tvog weba.

Savetovao bih ti, iz najbolje namere, da malo uvežbaš samokontrolu naročito prilikom ovakvih javnih nastupa - nikako ne smeš dozvoliti da se suočavanje sa "drugom stranom" pretvara u prepucavanje, svađu. Naročito ne kada je njih 50 a ti jedna. Nekada je dovoljno samo da pričaš svoju priču, smireno i staloženo, takoreći apelujući na ljudskost (retko ko će onda moći da odgovori agresijom), bez obzira na to kakve trenutne reakcije to izaziva.
Ne koristi prvo lice jednine ("imam" ovo ili ono), treće lice množine je daleko efektivnije u svakom pogledu - tebe u tom trenutku a i celu stvar generalno čini jačom, a pri tom izbegavaš opasnost da ostaviš utisak neke lujke koja vodi svoj privatni rat protiv vetrenjača.

Inače, za nas sa jevtinijim kartama - o kakvom se događaju ovde radi? Hoću reći - gde si to bila, kada, kako...?



Krugolina Borup Krugolina Borup 21:23 27.11.2008

Re: Tačno u podne

Inače, za nas sa jevtinijim kartama - o kakvom se događaju ovde radi? Hoću reći - gde si to bila, kada, kako...?


Tyson, ja sam tebi ostala dužna da se zahvalim za pregršt korisnih saveta na nekom od prethodnih blogova, tako da ti zahvaljujem sada. I sada pametno zboriš.

Što se tiče događaja: najava je bila u mom blogu 'Sastanak poglavica i po koje skvo', a reč je o sastanku svih načelnika i svih glavnih sestara svih 58 porodilišta u Srbiji, koji je bio održan danas.
maca22 maca22 00:21 28.11.2008

Re: Tačno u podne

tyson
Hehe, Krugolina, skačeš na "prvu loptu". Ovo je zapravo bila kritika na račun kolega, uvijena u šatro neslaganje sa tobom, t.j. sa tvrdnjama kengurica sa tvog weba

....a pri tom izbegavaš opasnost da ostaviš utisak neke lujke koja vodi svoj privatni rat protiv vetrenjača.

Ja se ne slazem. Ja mislim da je ta htela sebe da promovise.

Uz sve nas - nema sanse da je privatni rat.
Milica 394 Milica 394 21:32 27.11.2008

majka hrabrost

Pročitala sam još nekoliko priča sa bloga, i "pukla" sam definitivo kd jedne priče gde su ženu ostavili da se sama porađa a onda je dete počelo da se guši, na šta su je lekari optužili da je ona jedna grozna žena koja sama guši svoje dete! Tipično - svali svoju krivicu na drugoga, najbolje na tu bespomoćnu majku kojoj se ionako ruši sve.

Ja neću da se porađam u Srbiji. Sad sam na šklovanju u inostranstvu, ako baš ne uspem da ostanem ovde i budem morala da se vratim u Srbiju, onda neću da imam decu. Niti hoću da rizikujem život, niti hoću da makar i dva dana provedem u nekom od onih svinjaca opisanim na blogu umazana sopstvenom krvlju. Nisam ja životinja.
scabies scabies 21:45 27.11.2008

Re: majka hrabrost

ako baš ne uspem da ostanem ovde i budem morala da se vratim u Srbiju, onda neću da imam decu.

obzirom da u Srbiji sve (manje-vise) tako funkcionise, moj dobronamerni savet je da ti ipak dobro razmislis da li bi da se vracas...
katica_zlatica katica_zlatica 10:35 29.11.2008

Re: majka hrabrost

Vrati se sa decom :) i parama, i poslom preko neta jer nema ni posla ovde
constrictoria92 constrictoria92 21:43 27.11.2008

Krugolinche,

svaka cast!
Ti si izasla na kraj sa 50-ak medicinara!
Sve dok trube pricu: "to je nemoguce", "to je laz", "ima sporadicnih sluchajeva" - bice ovako kako je.
Videla bih sta bi bilo da im se obije % od plate ili da dobiju suspenziju za neljudsko ponasanje...
A i mi bas smo bezobrazni - zamisli, tol'ko smo drski da od medicinara trazimo pristojnost...
mirelarado mirelarado 22:10 27.11.2008

Svaka čast, Krugolina,

Zaista ti nije bilo lako, ali uspela si da im se argumentovano suprotstaviš.
Za mene je očekivano da će otpori biti veliki, da će se problemi negirati i da će se
tražiti opravdanja. Odmah mora biti jasno: nedostatak kućnog vaspitanja nije nikakav
izgovor. Da se uvedu novčane kazne za svaki takav izgred osoblja, i te kako bi se svi
prisetili da rade sa porodiljama i tako se ponašali.

Čestitke i Ministru, za zalaganje. Ako bude rezultata - eto i njemu pozitivne reklame!
Vredi istaći i primere porodilja koje su zadovoljne tretmanom, ali da i tu priče budu
kompletne, jer ne sumnjam da je većina onih koje dođu "preko jake veze" (kćeri, sestričine
lekara na položaju, uglednih ličnosti i drugo) zadovoljna porođajem. Ima i divnih lekara, babica
i sestara, pa da čujemo i njihova imena i da posluže za primer ostalima!
audrey92 audrey92 22:18 27.11.2008

Re: Svaka čast, Krugolina,

Ima i divnih lekara, babica
i sestara, pa da čujemo i njihova imena i da posluže za primer ostalima!


Tako je, i to je motivacija za osoblje, da budu javno pohvaljeni (osim ako nije i kolegama motivacija za mobing? )
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:55 27.11.2008

Re: Svaka čast, Krugolina,

Odmah mora biti jasno: nedostatak kućnog vaspitanja nije nikakav izgovor.


Gospođa Maja Ivetić reče u svojoj prezentaciji nešto vrlo tačno (parafraziram): "Kako svi vi pre podne ne možete pacijentima ništa da objašnjavate i nemate vremena i motivacije. A popodne u privatnim ordinacijama, potpuno druga priča? Isti ljudi, na dva mesta, dva različita ponašanja?"

Uzgred, načelnik prodilišta u Aranđelovcu, s kojim sam pričala malo nakon sastanka, reče mi da - koliko je on upoznat - nijedan jedni lekar se nije prijavio za ono pola/pola radnog vremena (da u državnoj bolnici pola radnog vremena radi privatno). Ja ga pitam, kako, zašto, zbog čega? On mi kaže: Ne zna. Svi čekaju da vide šta će da bude.

???
scabies scabies 00:04 28.11.2008

Re: Svaka čast, Krugolina,

Pored toga sto nekima nedostaje kucno vaspitanje, mali je problem sto ponekad pokusavaju da uniste tudje kucno vaspitanje. Zamislite lekara koji ulazi u bolesnicq sobu sa mladjim kolegama, a onda na njihvo Dobar dan dobija nervni slom jer "to nije hotel, da se pacijentima govori dobar dan!" Kad malo bolje razmislim to je slucaj koji je zalutao sa bloga Nsarskog
maca22 maca22 00:09 28.11.2008

Re: Svaka čast, Krugolina,

audrey92
Ima i divnih lekara, babica
i sestara, pa da čujemo i njihova imena i da posluže za primer ostalima!


Tako je, i to je motivacija za osoblje, da budu javno pohvaljeni (osim ako nije i kolegama motivacija za mobing? )

Upravo to!
Ja se plasim da pohvalim dobru osobu, da je olos ne maltretira.
j.bre j.bre 05:50 28.11.2008

Re: Svaka čast, Krugolina,

Krugolina Borup
Uzgred, načelnik prodilišta u Aranđelovcu, s kojim sam pričala malo nakon sastanka, reče mi da - koliko je on upoznat - nijedan jedni lekar se nije prijavio za ono pola/pola radnog vremena (da u državnoj bolnici pola radnog vremena radi privatno). Ja ga pitam, kako, zašto, zbog čega? On mi kaže: Ne zna. Svi čekaju da vide šta će da bude.

???

Pa sto bi se odricali pola plate u drzavnoj bolnici, kada im to u isto vreme daje mogucnost da poradjaju "svoje privatne" pacijentkinje. Samo novac dobijen tim povodom je par prosecnih srpskih plata. A opet imaju kad da rade privatno.

Moze im se. Sto bi se oni toga odrekli?!
antioksidant antioksidant 08:51 28.11.2008

Re: Svaka čast, Krugolina,

da u državnoj bolnici pola radnog vremena radi privatno)

moze li meni neko da objasni sta znaci da u drzavnoj bolnici radi privatno?
scabies scabies 22:14 27.11.2008

Jesi srela Vaqma?

Mene mnogo zanima da li si upoznala/prepoznala Vaqma?
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:58 27.11.2008

Re: Jesi srela Vaqma?

Ne.
Nije mi se javio.
Unfuckable Unfuckable 06:42 28.11.2008

Re: Jesi srela Vaqma?

simptomatično
antioksidant antioksidant 08:52 28.11.2008

Re: Jesi srela Vaqma?

Ne.
Nije mi se javio.

pa zar to nije ovaj iz zemuna (sve zna ali nista ne moze)?
jednatanja jednatanja 22:20 27.11.2008

Bravo!

Prvo, tebi Kru svaka cast (vec se ponavljam, cestitam ti na svakom blogu) :)

Drugo, SUPER da je otpoceo dijalog, i daj Boze da se i nastavi, pa makar i bilo nesuglasica.

Trece, HVALA ministru za podrsku.

Cetvrto, pozdravila bih predlog nacelnice iz Leskovca koja govori o porodjajnim apartmanima!

Peto, ne mogu da naglasim dovoljno koliko je prisustvo oca vazno (naravno samo sa njegovom saglasnoscu). Olaksace posao i porodilji i sestrama!

Mozda je tesko odjedanput promenuti sebe, ali ako pokusamo prvo da promenimo neke navike, mozda ce polako i krenuti na bolje...

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:44 27.11.2008

Skocio mi adrenalin od ovog teksta!

Ubrzo posle toga raziđosmo se i bez koktela, a i s osećajem da smo mi svirali u gajde a oni u tamburu

Znaci nista od lule mira...
Kru, bas si hrabra!

Hansel Hansel 22:54 27.11.2008

Fantastično!

Ovo je velika stvar, Krugolina! Jedna velika barijera je ipak probijena, svako od njih ko je imalo čovek, moraće da se makar malo zapita, makar malo promeni!

Ministar me je pozitivno iznenadio, i što ti reče (na jednu moju opasku), Krugolina, neka je to i zbog posebne osećajnosti prema porodiljama, dok je prema drugim pacijentima "tvrđi", nema veze zbog čega, samo neka uspe...!

Btw, jesi li dobila odgovor na SMS pitanje?
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:04 28.11.2008

Re: Fantastično!

Btw, jesi li dobila odgovor na SMS pitanje?


Jesam.
15. dan (znači sa 7 dana zakašnjenja).
Samo nakon što sam povukla "debelu vezu", tj. nakon što sam se u emisiji "Stanje nacije" požalila ministru pred kamerama da odgovor nisam dobila.
Hansel Hansel 00:47 28.11.2008

Re: Fantastično!

Jesam.
15. dan (znači sa 7 dana zakašnjenja).
Samo nakon što sam povukla "debelu vezu", tj. nakon što sam se u emisiji "Stanje nacije" požalila ministru pred kamerama da odgovor nisam dobila.
Opa, je l' to znači da ministar ima broj tvog mobilnog (a da to i zna)?!
Krugolina Borup Krugolina Borup 01:03 28.11.2008

Re: Fantastično!

Opa, je l' to znači da ministar ima broj tvog mobilnog (a da to i zna)?!


Odmah nakon prvog sastanka u ministarstvu, s njegovim saradnicama sam razmenila email adrese i ostale kontakt podatke, telefone i slično. S njima sam u stalnom email kontaktu. Telefone još uvek nismo imali potrebe koristiti. Ali imamo im, i oni moj i ja njihov - ako zatreba.

Pretpostavljam da je posle emisije Stanje nacije, ministar pročešljao izveštaj koji o pozivima na Beli telefon dobija jednom mesečno, i da je tako ustanovio da na moje pitanje nije odgovorio... pa pogurao da se odgovori. Dakle, ne znam tačno, nismo o tome posle toga pričali (ma, nisam imala ni prilike posle toga da ga vidim, uglavnom komunicirmo s njegovim saradnicama), nego čisto ja pretpostavljam da je tako tekao sled događaja...
j.bre j.bre 05:53 28.11.2008

Re: Fantastično!

Hansel
Ovo je velika stvar, Krugolina! Jedna velika barijera je ipak probijena, svako od njih ko je imalo čovek, moraće da se makar malo zapita, makar malo promeni!

Slazem se! Sigurna sam da ih je ovo uzdrmalo.
ljiljanaozren ljiljanaozren 23:05 27.11.2008

Evo nove kengurice

Sada sam definitivno rešila da napišem svoju priču.
Dr M Dr M 00:02 28.11.2008

Necu da pisem poseban

Međutim, Dr M i Spartanka Afrodita su slušali sve i Spartanka Afrodita će napisati opširni blog o svim prezentacijama koje su bile iznete (nadamo se i Dr M?),


Necu da pisem poseban blog, da ne rasipamo paznju.
IzpenerodjenaSpartanka ce to da slozi bolje, od mene, za sada, samo nekoliko stvari, na brzinu.

Ministrova reakcija na odbranasko brujanje i dobacivanje vecine auditorijuma(videli ste transcript) trebalo bi da razveju i poslednje sumnje u namere ministra i njegove ekipe.
I kao ministar i kao covek dao je primer najviseg standarda. BRAVO!

Krugolina se ponasala kao macka, kako je bacis, ona na noge a ponekad i ogrebe:)
Ovi majstori nisu navikli da im se neko suprotstavlja, narocito kad su u grupi.
Posle sastanka, u pojedinacnom kontaktu, neki su , bas, pokazali dobre namere, primer-koleginica iz Smederevske Palanke- (valjda nece neko da joj stavlja koznasta u kafu).

Medju tim svetom su, po brojnosti nejednake, tri grupe: Negatori problema-odbranasi, zatim oni koji priznaju da ima necega u svemu ali problem vide u Ministarstvu, nemanju para i ljudi itd, samo ne u sebi, i mislim najmalobrojnija i najtisa, grupa koja se, u osnovi, slaze sa nama- i ministrom-ali misli da nista ne moze da se ucini. Mislim da su oni nasi ljudi, jezgro pozitivnih promena, pozivam ih da pisu Krugolini na mejl ili sajt, makar i bez imena, da kazu istinu i da daju predloge.

Za kraj, jedan od mojih argumenata, dat u licnom kontaktu, na izlasku iz sale:
Poricete da postoji problem i konfrontirate se sa korisnicima usluga a onda od tih korisnika, koje ste svrstali protiv sebe, trazite da vam se daju vece plate.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 00:12 28.11.2008

Re: Necu da pisem poseban

Ministrova reakcija na odbranasko brujanje i dobacivanje vecine auditorijuma(videli ste transcript) trebalo bi da razveju i poslednje sumnje u namere ministra i njegove ekipe.
I kao ministar i kao covek dao je primer najviseg standarda. BRAVO!

BRAVO !!!!!!!!!
mirelarado mirelarado 01:09 28.11.2008

Re: Necu da pisem poseban

Poricete da postoji problem i konfrontirate se sa korisnicima usluga a onda od tih korisnika, koje ste svrstali protiv sebe, trazite da vam se daju vece plate.


Odličan argument, Dr M!
Dr M Dr M 01:20 28.11.2008

Re: Necu da pisem poseban

mirelarado
Poricete da postoji problem i konfrontirate se sa korisnicima usluga a onda od tih korisnika, koje ste svrstali protiv sebe, trazite da vam se daju vece plate. Odličan argument, Dr M!


Primena Marfijevog zakona- O cemu god da se govori, na kraju se ispostavi da se govori o parama.
Izgleda da je nekima ovaj argument ubedljiviji nego pozivanje na vrednosti koje se ne izrazavaju brojcano.
Za njih vazi - Nista humanitarno, samo monetarno...
j.bre j.bre 05:55 28.11.2008

Re: Necu da pisem poseban

Ninoslav Randjelovic
Ministrova reakcija na odbranasko brujanje i dobacivanje vecine auditorijuma(videli ste transcript) trebalo bi da razveju i poslednje sumnje u namere ministra i njegove ekipe.
I kao ministar i kao covek dao je primer najviseg standarda. BRAVO!

BRAVO !!!!!!!!!

Pridruzujem se!
napacena napacena 00:07 28.11.2008

Zrenjaninsko porodilište

Od nedavno pratim ovaj blog i mam želju da ispričam svoju priču, pogotovo što sam pročitala šta ti je rekla navodna načelnica Zrenjaninskog porodilišta Načelnika Zrenjaninskog porolišta poznajem, bila sam kod njega nekolko puta na pregledu i on je fin mlađi čovek, uvek veseo i nasmejan a ta gospođa koja je bila na sastanku je verovatno šefica porođajnog ( ako je mala crna i kovdžava). Kod nje sam ja imala nesreću da se porađam u dežurstvu. Ona jje edna histerična i veoma nervozna žena, tako da ta priča o dobar dan i doviđenja njoj uopšte ne priliči. Došla sam u bolnicu sa puknutim vodenjakom oko 15 h. Kada me je pregledala rekla je da sam prolazana za prst. Odmah su me spremili i poslali u boks i uključili indikciju. Čula sam kako je rekla sestrama valjda će me završiti do 22h pa da ima mirnu noć. Ali kod mene to nije išlo baš tako. Pregledavala me svaka dva sata i histerisala što se ne otvaram i pojačavala kapi.Oko 23h me uvela u porođajnu salu. Tu ih je bilo jedno 6 sestara i ona. Terali su me da guram jedno pola sata uz svakakve komentare, prosto su se utrkivale koja će biti duhovitija, a ona je predvodila.Onda se iznervirala , naredila sestrama da skaču pomeni i da viču. Svi su vikali. Onda je jedna sestra rekla padaju tonovi. Tada je nastao haos. Ona je uzela neki metal i gurnula ga dola, posle sam saznala da je to vakum, dalj se više ne sećam.Došla sam sebi kad je počela da me šije. Šila me je i šila i šila sve na živo opet naravno uz komentare da sam sama kriva što sam nesposobna i bezobrazna. noć je bila horor do jutra mi nisu rekli šta je sa bebom. Ujutru su mi je pokazali, aglava joj je bila sva izbodena a jedna igla je virila. Doktorka za bebe mi je rekla da su vrlo teško našli vene, da se još ništa nezna za bebu i da će biti u inkubator. Zgrada porodilišta je lepa ali je osoblje zadržalo navike iz starog. Sva je oblepljena nekim natpisima sa zabranama, te nesmeš ovo te nesmeš ono.Niko nas ne obilazi, lažu da ih je malo ima ih uvek barem 10 a pogotovo ujutro. A što se tiče bebi frendlija ja ga nisam primetila ni kod sebe ni kod drugih a bila sam tamo 7 dana. Beba mi je na kraju dobro hvala bogu, ali ja sam preživela pakao. Ne mogu reći da su svi neljubazni ali ovih drugih je vrlo malo. I još sam nešto zaboravila, kad je posle dolazila u vizitu ne da mi nije rekla dobar dan, već sa mnom nije htela ni da razgovara kao da sam joj ja glavni krivac što se nije odmorila u dežurstvu.
maca22 maca22 00:15 28.11.2008

Re: Zrenjaninsko porodilište

napacena
Od nedavno pratim ovaj blog i mam želju da ispričam svoju priču, pogotovo što sam pročitala šta ti je rekla navodna načelnica Zrenjaninskog porodilišta

Da si ranije, imala bi Krugloina sta da kaze.
scabies scabies 00:17 28.11.2008

Re: Zrenjaninsko porodilište

Da si ranije, imala bi Krugloina sta da kaze.

Ili Nacelnica ne bi imala sta da kaze
margos margos 01:47 28.11.2008

Re: Zrenjaninsko porodilište

Onda se iznervirala , naredila sestrama da skaču pomeni i da viču. Svi su vikali.

.............
Dobro je da ste dobro, i ti i beba, posle svega.
j.bre j.bre 06:00 28.11.2008

Re: Zrenjaninsko porodilište

Margos, ti imas redak organski poremecaj - srce u glavi.



x x x
margos margos 09:57 28.11.2008

Re: Zrenjaninsko porodilište

Hvala ti. Kaže Krugolina da su to krive neke Plejade... otkud znam.
maca22 maca22 00:33 28.11.2008

Moj utisak iz procitanog:

prvo pozitivno:

Aplauz za Ministra!
Samo da dovede do kraja.

Divno zvuci lekarka iz Leskovca.
I moj je utisak da ima malo sestara (ali to nije jedini problem, tamo gde ih ima, kao sto citamo da je u Zrenjaninskom slucaj - problem je sto rade monstrumi).

Jako je vazno da se mogu kaznjvati i IZBACIVATI sa posla monstrumi.


Branka - svaka cast!


negativno:

Nacelnik Zemunskog koji kaze da nema pravo da kaznjava monstruma. Obavestite ga da ne samo da ima pravo, vec i obavezu. A kada bude snosio vece POSLEDICE sto uzgaja lose radnike, od ne-pijenja kafe, onda ce regulise k'o bela lala. I to je jos jedan razlog zasto sistem KAZNI mora postojati. Ne moze se i ne treba cekati da svakom sine u glavi.

Uz to nas je obavestio da kod njega postoje i babie i lekari UBICE. Znaci, obavestite Ministra da je slucaj Zemunskog porodilista najtezi.

Nacelnica iz Sremse Mitrovice - jesam ja dobro shvatila da su po njoj jedni problem porodilje koje ne zele svoju decu pored sebe? Zamena teza. Kvar.

maca22 maca22 01:11 28.11.2008

Re: RTS

Cekaj, jbt, jel to izvestaj sa ISTOG sastanka?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana