Gradjanske inicijative| Zdravlje

Odgovor prof. dr Stanojevića br. 2

Krugolina Borup RSS / 04.12.2008. u 11:13

AUTOR: Prof. dr Dušan Stanojević, načelnik GAK Narodni front

socrates.jpgGospodjo Krugolina, ovo je moje poslednje pismo upućeno vama, jer nemam vremena da se sa vama zamajavam. Imam utisak da sam izigran. Da je izigrano Ministarstvo i da je izigrana javnost Srbije. Ja lično osećam veliku uvredu koju ste naneli meni lično i svim zaposlenima širom porodilišta Srbije. Kada sam vam napisao ono o robinjama i te kako se nisam debelo prevario kako vi kažete. Naj časnije sam pristupio ovom zadatku da se pronadju i otklone nesuglasice izmedju pacijenata sa jedne i lekara i osoblja sa druge strane. Medjutim ispostavilo se nešto sasvim suprotno. Moram da vam dam do znanja da isto kao što se trudim da zaštitim pacijenta, trudnim se i da zaštitim osoblje od napada pacijenata koji su nekada neuvidjavni.

Da krenemo redom. Od vas sam dobio otvoreno pismo i pažljivo ga pročitao. U jednom trenutku sam shvatio da je vaša politička opcija, odnosno da se zalažete za uvodjenje robovlasničke demokratije u Srbiji. Moram da priznam da sam se veoma obradovao ne zato što je to i moja politička opcija, već zato što je moj veliki hobi proučavanje Stare Grčke sa naročitim zanimanjem za period vremena posle persijskih ratova kada dolazi do procvata robovlasničke deomorkatije u doba Perikla. Hteo sam da vam u tom smislu napišem da treba da znate da u robovlasničkoj demokratiji neko mora da bude rob. I ako vam podje za rukom da u Srbiju uvedete robovlasničku demokratiju ja ću se staviti na stranu Spartaka, bez obzira da li mi bude zapalo da budem rob ili robovlasnik. Neću vam objašnjavati ko je bio Spartak, jer sam shavtio iz daljeg dopisivanja sa vama da vi o tome pojma nemate i da nije vredno truda da saznate. Pomislio sam da ću imati sa kim da razgovaram na ravnom nivou ali sam se grdno prevario. Moje interesovanje za taj period vremena je usmereno zbog toga što sam kao veoma radoznao čovek bio znatiželjan da saznam kako su ljudi toga doba u tako surovim društvenim uslovima preživljavali. Zbog toga sam nećete verovati izuzetno dobro naučio grčki jezik da čitam i pišem, a o govoru i da ne govorimo. I uvek kada vidim neko gradjevinarsko delo antičke kulture, kao Partenon na primer, ne znam da li da mu se divim ili da ga poštujem kao spomenik jednoj strašnoj ljudskoj patnji. Trebalo je ogromne komade mermera prebaciti iz majdana Penetelis koji se nalazi na desetine kilometara od Atine do Akropolja gde je Partenon podignut.

Pre nego što predjem na stvar morate znati da je moja omiljena istorijska ličnost čovek tog vremena. Moje omiljene istorijske ličnosti nisu ni Kraljević Marko, ni Miloš Obilić, ni Obrenovići , ni Karadjordjevići, ni drug Tito, ni Zoran Djindjić mada sve njih zajedno izuzetno poštujem i cenim. I o svima njima znam više nego njihovi obožavaoci. Dakle moja omiljena istorijska ličnost je filozof Sokrat. Za razliku od vas gospodjo Krugolina koja zna da sve zna, mučeni Sokrat je običavao da govori da zna da ništa ne zna. Bio je pronicljiv, nekada grub, nekada sarkastičan ali uvek dovoljno provokativan da iz svog sagovornika izvuče ono što sagovornik misli. Nećete verovati Sokratova majka je bila babica. Babica se na grčkom kaže MEA pa je ta njegova osobina nazvana babička veština ili meeutika. Neki kažu i majutika. To mi se u životu dopalo pa sam po ugledu na njega ponekad provokativan da bi ljudi kazali ono što misle. A to mi je najvažnije. Ovde ne želim da uporedjujem sebe sa Sokratom, jer ja sam mali mrav a on je andjeo, iako je umro nekoliko vekova pre Hrista.

Tako sam i vama gospodjo Krugolina napisao ono o robinjama da bi vi kazali ono što mislite. I gle čuda vi ste se upecali kao somče na bućkalo. Trokraka udica pravo u želudac. Dakle da rezimiramo vi se zalažete za nešto upotrebljavajuće strane reči koje uopšte ne znate šta znače. I to u ime Svetske Zdravstvene Organizacije. Pa da li ste vi normalni. Da li mislite da ja kao direktor najvećeg porodilišta u zemlji ne znam koji su stavovi SZO. Uzred budi rečeno imam utisak da se gospodin koji je došao sa vama na sastanak u Institut Batut, zagražavao nad pakistanskim narodom i narodom Sri Lanke. Za vašu informaciju da vam kažem da je predsednica SZO za ginekologiju bila iz Pakistana a da je sada gospodin Šet iz Indije. Vi mislite da su u SZO samo amerikanci i englezi. Nedavno je kod mene u gostima bio doktor iz Bombaja. Hteo je da bude nedelju dana i ostao sedam nedelja. Rekao mi je da u Beograd treba doći da se uči medicina. To što vi upotrebljavate strane reči čije značenje ne znate nije ništa novo. U srpskoj književnosti je opisana jedna takva gospodja koja upotrebljava reči MIKOFO i KOMIFO. Samo što to kod posmatrača izaziva smeh a ovo sa vama je veoma ozbiljno.

Još nešto. U Staroj Grčkoj porodjaju su prisustvovale robinje. U retkim prilikama kada žena ne može da se porodi dolazila je školovana babica. Gospodjama je bilo ispod časti da brišu pod i porodilju. Ne znam da li znate da robinje nisu imale nikakva prava i da je gospodar mogao da ih ubije na licu mesta

Uvoda je bilo dosta. Dakle da se vratimo na otvoreno pismo. Navešću inkriminisanu rečenicu. Vi se u ime SZO zalažete u pasusu prisustva oca na porodjaju da žena treba da se poradja u prisustvu partnera , najboljih prijateljica ili prijatelja, dula ili primalja. Doktora nema nigde.

Dakle vi nemate pojma šta je DULA. A zalažete se da i ona odnosno one budu na porodjaju. I to u ime SZO. Da niste preterali. Da li ste to sami našli ili vam je neko dao. Da li imate zadatak da blatite srpsku medicinu ne birajući sredstva.

Za vašu informaciju DULOS je rob na grčkom a DULA robinja koja je takodje mogla da prisustvuje porodjaju. Ove reči su izvedene od glagola dulevo, što znači raditi. Dula je rodjena robinja, dakle devojčica koju je rodila neka druga rodbinja. Postoji i izraz SKLAVOS što znači da je rob nastao porobljavanjem nekog drugog grada. I izraz EHMALOTOS što obično označava zarobljenika.

Dakle vi se zalažete da porodjaju ni manje ni više prisustvuju robinje. Pametnije bi vam bilo da uzmete da čitate knjige a ne da se majete po internetu mlateći praznu slamu jer vi nemate dovoljno znanja da razumete šta tu piše. Vaša aktivnost može da nanese više štete nego koristi. Sada se samo postavlja pitanje da li su i užasne priče koje ste nam pričali izmišljene. Jer dozvolićete vama se više ne može verovati.

 



Komentari (435)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Krugolina Borup Krugolina Borup 18:28 04.12.2008

Re: Koja je ovo fora?

Objavite pismo vama namenjeno, pa vodite raspravu sa sobom i drugim. Autora, koliko vidim, nema.


Pismo mi je poslato s molbom da ga postavim na blog.
To što autora nema - nije moj izbor, nego njegov.
d_sandic d_sandic 18:32 04.12.2008

Re: Koja je ovo fora?

Možda čovek nije dokon, ko svi mi ovde.
maksa83 maksa83 18:34 04.12.2008

Re: Koja je ovo fora?

Možda čovek nije dokon, ko svi mi ovde.

Pa naravno, lakše je slagati se sa mrtvim Sokratom nego neslagati se sa živim pacijentima.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:56 04.12.2008

Re: Koja je ovo fora?

Pismo je gosin Stanojević uputio ne samo Krugolini, nego svima nama koji je podržavamo u njenoj želji i pokušajima da se popravi stanje u porodilištima i odnos prema majkama u Srbiji. Da Stanojević ne piše samo i lično Krugolini vidi se iz oba njegova pisma. Zbog toga se Krugolina ovde ne raspravlja "sama sa sobom i drugima". Da se ovde radi o samo i lično Krugolini, pa da li bi je ministar zvao na razgovor? Iza Krugoline stoji dovoljno razočaranih, ljutih i poniženih majki, očeva i ostalih građana Srbije, da ministar shvata da je to nešto čime se treba pozabaviti.
Raspravljamo se, mi koji je podržavamo, sa autorom pisma koji je ovakav oblik komunikacije sa kašnjenjem i odabrao. Sumnjam da je to zbog njegove zauzetosti. U suprotnom ne bi toliko vremena i slova gubio na starogrčkim momentima, kojima se nada da će nadoknaditi odgovore na konkretna pitanja i iskustva koja smo mu izneli.
Stanojevićevo pismo komentarišemo sa punim pravom, mi smo oni od čijih para, kroz poreze, Stanojević platu dobija. I zato, ako ne zbog zakletve koju je kao lekar položio, smo zaslužili manje osion odnos od ovog koji on u svom pismu demonstrira.
antioksidant antioksidant 19:04 04.12.2008

Re: Koja je ovo fora?

d_sandic
Možda čovek nije dokon, ko svi mi ovde.

mozda nije covek ko svi mi ovde dokoni?
d_sandic d_sandic 19:07 04.12.2008

Re: Koja je ovo fora?

antioksidant

d_sandicMožda čovek nije dokon, ko svi mi ovde.mozda nije covek ko svi mi ovde dokoni?


On dokon, mi dokoni
d_sandic d_sandic 19:07 04.12.2008

Re: Koja je ovo fora?

antioksidant

d_sandicMožda čovek nije dokon, ko svi mi ovde.mozda nije covek ko svi mi ovde dokoni?


On dokon, mi dokoni
Armitage Armitage 19:21 04.12.2008

Re: Koja je ovo fora?

d_sandic
Objavite pismo vama namenjeno, pa vodite raspravu sa sobom i drugim. Autora, koliko vidim, nema.

U Prvoj rečenici Autora jasno piše da je ovo njegovo poslednje obraćanje nama. Šta tu ima nejasno?
Ne vodimo raspravu nego iznosimo mišljenja. On je izneo svoje, ja svoje, vi svoje i tako...
Koja je fora što nema Autora, pitaj Autora.
Koja je fora što ljudi iznose mišljenja, e to je fora bloga i njegova primarna svrha.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:21 04.12.2008

Re: Koja je ovo fora?

Oko ovog "mi"...ja dokona nisam, uz sav posao koji imam ipak ću uvek naći vremena da bar ovako podržim Krugolininu akciju i probam da doprinesem promeni odnosa koji država i kroz lekare koje postavlja na vodeća mesta ima prema majkama, pacijentima i drugim poreskim obveznicima u Srbiji.

Re: Koja je ovo fora?

Jelica Greganović
Oko ovog "mi"...ja dokona nisam, uz sav posao koji imam ipak ću uvek naći vremena da bar ovako podržim Krugolininu akciju i probam da doprinesem promeni odnosa koji država i kroz lekare koje postavlja na vodeća mesta ima prema majkama, pacijentima i drugim poreskim obveznicima u Srbiji.

Takodje
dragonballs dragonballs 10:01 05.12.2008

Re: Koja je ovo fora?

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron

Jelica GreganovićOko ovog "mi"...ja dokona nisam, uz sav posao koji imam ipak ću uvek naći vremena da bar ovako podržim Krugolininu akciju i probam da doprinesem promeni odnosa koji država i kroz lekare koje postavlja na vodeća mesta ima prema majkama, pacijentima i drugim poreskim obveznicima u Srbiji.Takodje


Sa druge strane sveta, samo sto sam stigao s posla, odmah da vidim sta ima novog kod vas, nisam jos ni rucao. Nisam bio dokon ni dok sam u Srbiji radio a kamo li oivdje.
maca22 maca22 10:27 05.12.2008

Re: Koja je ovo fora?

A neki rade uz internet i racunar, pa bacaju pogleda na tab vise - blog.
Prilican broj ljudi koje znam ili nema mogucnost da prati blog ili prate, ali nisu registrovani i ne pisu, a neki 'nisu dokoni' ali su potpisnici peticije, pa se preko mene obavestavaju sta ima novo sa inicijativom.
aquariusoptimist aquariusoptimist 19:22 04.12.2008

Bez komentara

Ja, kao bankar, zaista ne mogu da ocenim strucnost ove osobe.
Ali jedno sigurno znam:
GOVORNA KULTURA I KULTURA OPHODJENJA OVE OSOBE SU ISPOD SVAKE KRITIKE:

"Onaj ko je prdnuo živ je, onaj ko nije prdnuo nije živ.
Naj časnije
kao somče na bućkalo
Pa da li ste vi normalni
Pametnije bi vam bilo da uzmete da čitate knjige a ne da se majete po internetu mlateći praznu slamu "

Jelica Greganović Jelica Greganović 19:37 04.12.2008

Re: Bez komentara

Da ne propustimo Stanojevićeve bisere od rečenice, kad smo već kod folklora:

To mi se u životu dopalo

I uvek kada vidim neko gradjevinarsko delo antičke kulture

vi se zalažete za nešto upotrebljavajuće strane reči koje uopšte ne znate šta znače.

jer ja sam mali mrav a on je andjeo, iako je umro nekoliko vekova pre Hrista.


Iz ovoga se ne da baš zaključiti da je pročitao dovoljno knjiga, što drugima arogantno savetuje. Poprilično slamemlateće.

A što se tiče Stanojevićevih arogantnih momenata, dodajem gornjem spisku i:

jer sam shavtio iz daljeg dopisivanja sa vama da vi o tome pojma nemate i da nije vredno truda da saznate.


I o svima njima znam više nego njihovi obožavaoci.


jer vi nemate dovoljno znanja da razumete šta tu piše.
d_sandic d_sandic 19:41 04.12.2008

Re: Bez komentara

Jelica Greganović
Da ne propustimo Stanojevićeve bisere od rečenice, kad smo već kod folklora:
To mi se u životu dopalo
I uvek kada vidim neko gradjevinarsko delo antičke kulture
vi se zalažete za nešto upotrebljavajuće strane reči koje uopšte ne znate šta znače.
jer ja sam mali mrav a on je andjeo, iako je umro nekoliko vekova pre Hrista.Iz ovoga se ne da baš zaključiti da je pročitao dovoljno knjiga, što drugima arogantno savetuje. Poprilično slamemlateće.A što se tiče Stanojevićevih arogantnih momenata, dodajem gornjem spisku i:
jer sam shavtio iz daljeg dopisivanja sa vama da vi o tome pojma nemate i da nije vredno truda da saznate.
I o svima njima znam više nego njihovi obožavaoci.
jer vi nemate dovoljno znanja da razumete šta tu piše.



E zbog ovakvih komentara sam i pitao u čemu je fora. Ukazujete li na ovaj način na propuste u sistemu zdravstvene zaštite ili linčujete prof. Stanojevića? Da ne bude zabune, čoveka ne poznajem. Ne dopada mi se ovaj način komunikacije.
aquariusoptimist aquariusoptimist 19:42 04.12.2008

Re: Bez komentara


Budite sigurni,
da se ja obratim mom klijentu na ovakav nacin, otpustili bi me pre kraja radnog vremena. (Ne, ne radim na salteru).
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:46 04.12.2008

Re: Bez komentara

Ne, nego mu odgovaram na način na koji se on nama obraća, po tvom mišljenju dakle -linčuje nas.
Upravo zato što mi se ni malo ne sviđa njegov način komunikacije, koji upražnjava već po drugi put u svojim pismima, mu se obraćam na način koji on nameće i koji je očito jedino sposoban da razume.

Mada zaboravih da uzvratim savetom, vidim da ih Stanojević neštedimice deli, obzirom da sam knjiga, tvrdim pročitala i i dalje čitam više od njega, savetujem mu da se malo dohvati interneta, mogao bi mu koristiti.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:51 04.12.2008

Re: Bez komentara

Ukazujete li na ovaj način na propuste u sistemu zdravstvene zaštite ili linčujete prof. Stanojevića?


prvo, snajka

a sto se linca tice, ne treba, sam se obesio, tj spale mu gace
gaston92 gaston92 00:24 05.12.2008

Re: Bez komentara

E zbog ovakvih komentara sam i pitao u čemu je fora. Ukazujete li na ovaj način na propuste u sistemu zdravstvene zaštite ili linčujete prof. Stanojevića? Da ne bude zabune, čoveka ne poznajem. Ne dopada mi se ovaj način komunikacije.


Pa naravno da ukazuju na propuste u sistemu zdravstvene zastite, cim neko ovako nekulturan (najblaze receno) moze da bude nacelnik najveceg porodilista u Srbiji !!! Propusti se ne odnose samo na pravila, vec i na sprovodjenje pravila, i naravno. Da li vama neko ko pise ovakva pisma uliva poverenje? Da li bi ste vi isli kod njega da se poradjate?

Ovome ne bih da da bude ni predesdnik kucnog saveta, a kamo li porodilista.

Porazmislite malo pre nego sto upotrbitr tastaturu. Imam utisak da kontirate samo da bi ste bili posebni.
d_sandic d_sandic 09:47 05.12.2008

Re: Bez komentara

Porazmislite malo pre nego sto upotrbitr tastaturu. Imam utisak da kontirate samo da bi ste bili posebni


Pročitali ste me. To mi je bio jedini cilj. Samo još jedna opaskica

Pa naravno da ukazuju na propuste u sistemu zdravstvene zastite, cim neko ovako nekulturan (najblaze receno) moze da bude nacelnik najveceg porodilista u Srbiji !!!


Pročitajte neke od komentara adresiranih profesoru. Primetićete da je on, ipak, gospodin u odnosu na veliki broj komentatora.

No, da ne štrčim više. Sve vas pozdravljam. Živela revolucionarna pravda.
SFSN
gaston92 gaston92 10:40 05.12.2008

Re: Bez komentara

Primetićete da je on, ipak, gospodin u odnosu na veliki broj komentatora.


Ovo samo govori o vama.

Mene ostali komentari ne interesuju. Ja ovde govorim o jednom visokom drzavnom cinovniku i sto je jos vaznije, lekaru. I to ima neuporedivu tezinu u odnosu "na veliki broj komentara".

Medjutim , primetio sam da ste selektivno odgovarali na pitanja. Niste rekli da li bi ste zeleli i imali poverenja da vas poradja neko kao sto je gore navedeni ... (dodati po zelji).
d_sandic d_sandic 10:43 05.12.2008

Re: Bez komentara

gaston92
Primetićete da je on, ipak, gospodin u odnosu na veliki broj komentatora.Ovo samo govori o vama. Mene ostali komentari ne interesuju. Ja ovde govorim o jednom visokom drzavnom cinovniku i sto je jos vaznije, lekaru. I to ima neuporedivu tezinu u odnosu "na veliki broj komentara". Medjutim , primetio sam da ste selektivno odgovarali na pitanja. Niste rekli da li bi ste zeleli i imali poverenja da vas poradja neko kao sto je gore navedeni ... (dodati po zelji).



Bio bi zaista fenomen. Znate, ja sam dečak. Moja supruga je imala dva normalna porođaja. Doduše, ne u Beogradu već u Rep. Srpskoj. Nema loših iskustava. Imam dva divna sinčića. I lobiram za 'ćeru.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:52 05.12.2008

gospodski:

jer nemam vremena da se sa vama zamajavam

Trokraka udica pravo u želudac.

vi o tome pojma nemate i da nije vredno truda da saznate.

Pa da li ste vi normalni.

Samo što to kod posmatrača izaziva smeh a ovo sa vama je veoma ozbiljno.

Pametnije bi vam bilo da uzmete da čitate knjige a ne da se majete po internetu mlateći praznu slamu jer vi nemate dovoljno znanja da razumete šta tu piše.
d_sandic d_sandic 10:54 05.12.2008

Re: gospodski:

Jelica Greganović
jer nemam vremena da se sa vama zamajavam


Pa kad nešto počne da liči na Dinastiju...
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:04 05.12.2008

Re: gospodski:

Pa kad nešto počne da liči na Dinastiju...


Misliš na njegova pisma?
d_sandic d_sandic 11:06 05.12.2008

Re: gospodski:

Ma cela ova priča
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:50 05.12.2008

Re: gospodski:

E, sad bi ti dr. Stanojević gospodski odgovorio:
I gle čuda vi ste se upecali kao somče na bućkalo. Trokraka udica pravo u želudac.
scabies scabies 19:51 04.12.2008

Traktat

Svemu sam se mogla nadati, ali da ce sledeci traktat dr Stanojevica biti na temu Stare Grcke...to nisam mogla ni da sanjam...
NNN NNN 00:56 05.12.2008

Opet ja filolog..

Traktat

Zaboravih prošli put (oko prvog odgovora) da napomenem i tu sitnicu..prof. dr nam je najavio traktat, a onda u sledećoj rečenici pojasnio da će tekst narodnim jezikom da napiše da ga mi prosti ljudi razumemo. Traktat je vrsta naučne proze koja ima za cilj da dokaže ispravnost ili neispravnost nekog tvrđenja...kako je u traktatu najvažnije dokazivanje, pisac je dužan, pored pregledno i brižljivo izložene, a prethodno svestrano proučene materije, da saopšti argumentaciju i izvore. (cit. Rečnik književnih termina)..Jezik traktata može biti samo naučni, a nikako narodni...a opet fekalije su naučni izraz.. zna se koji je narodni.. tako da prof. dr nije sam sa sobom dogovorio neke stvari.. A i ovaj nesretni Spartak..nije on ima nameru da ruši nikakve
robovlasničke demokratije
već samo da se oslobodi i da ode kući..otprilike kao i porodilje.. tako da ako je prof. dr na njegovoj strani, opet se nešto nije dogovorio sa sobom..
B.
man ray loves me man ray loves me 19:57 04.12.2008

Rog ne laze

Iz gornjih postova se vidi kako je ovakav nacin komunikacije delovao na nas koji smo prilicno udobno zavaljeni u svoje fotelje, neki i u svoju anonimnost, nista nam ne zavisi od gospodina i imamo luksuz da mu odgovorimo tacno sta mislimo.
A sad zamislite kako deluje na porodilju koja mu u ruke stavlja svoj i zivot svoje bebe.
ivan_dzo ivan_dzo 20:09 04.12.2008

Nisam ocekivao ovakav odgovor...

Postovana Krugolina,

prvo zelim da vas podrzim jos jednom u vasoj borbi za humane uslove u nasim porodilistima. Ovo sto ste zapoceli je zaista nesto plemenito i prilika da "obican covek" (ne volim ovo "obican", jer ko je onda neobican...?) uradi nesto i promeni sistem koji ne valja. To se valjda prvi put desava kod nas u Srbiji a da nije politicki obojeno.

Ja jedino ne mogu da verujem sta je doticni gospodin napisao kao svoj odgovor na Vasa (tj Nasa) pitanja.

Uvoda je bilo dosta. Dakle da se vratimo na otvoreno pismo. Navešću inkriminisanu rečenicu. Vi se u ime SZO zalažete u pasusu prisustva oca na porodjaju da žena treba da se poradja u prisustvu partnera , najboljih prijateljica ili prijatelja, dula ili primalja. Doktora nema nigde.


Naravno da doktora nema nigde ako je porodjaj tece normalno.
Naravno da partner ili osoba koju porodilja izabere treba da prisustvuje porodjaju pa makar to bila i dula. To je izbor porodilje a ne doktora. Zamolio bih doktora da izvuce glavu iz svoje guzice i poseti neko porodiliste na zapadu i upozna se tamosnji procedurama. Zasto na zapadu?
Zato sto imaju najmanji % smrtnosti pri porodjaju.
Zato jer je osoblje u bolnicama ljubazno i trenirano.
Zato jer toaleti nisu usrani i mozete da ih koritite bez straha za sopstvenu bezbednost.
Zato jer ......(dodati sam)

Pametnije bi vam bilo da uzmete da čitate knjige a ne da se majete po internetu mlateći praznu slamu jer vi nemate dovoljno znanja da razumete šta tu piše. Vaša aktivnost može da nanese više štete nego koristi. Sada se samo postavlja pitanje da li su i užasne priče koje ste nam pričali izmišljene. Jer dozvolićete vama se više ne može verovati.


Ovako vredjanje ljudi koji ne misle isto kao i doticni dr je zaista skandalozno. Bolje su se ophodili prema robovima u staroj Grckoj nego Vi gospodine prema nama. Nadam se da ce Srbija veoma brzo postati toliko demokratski razvijena da kad neko sa javne funkcije ovako izvredja "obicnog" gradjanina da ce morati odmah da podnese ostavku.

Doktore, na zapadu vi ne bi mogli ni majmune da poradjate a kamoli da imate neku funkciju u nekoj medicinskoj ustanovi.

Podrska svim Krugolinama.
Kengur 006
elastigirl elastigirl 20:31 04.12.2008

Ja se zaista trudim...

Procitah nacelnikovo pismo 2x ali zaista nista ne razumem i jako sam razocarana sto sa njim ne moze lepo da se razgovara, ti ga jasno pitas a on tvoja pitanja izignorise i prica neku svoju pricu koja veze sa zivotom nema. Ako on ovako povezuje stvari i rezonuje i na poslu tesko nama. Ali posto se sa mnogih strana cuje da je dobar strucnjak, onda mi preostaje da zakljucim samo - da se pravi blesav da bi izbegao da da odgovore na postavljena pitanja . Bolje bi bilo da nikad nije ni prvi odgovor poslao
Gonzo92 Gonzo92 20:36 04.12.2008

Re: Ja se zaista trudim...

Ma gluvi telefoni ovde idu u oba smera, koliko mi se cini. Napali ste doktora sa svih strana. Treba izostaviti razgovor o proceduri, Sokratu i Hamletu, meni vise smeta mito (kako gde, ne traze svi) i higijena (opet, ne svugde). Nemam mnogo kontakta sa bolnicama u Srbiji, ali iz price bliznjih, uglavnom su zadovoljni, ukljucujuci i porodjaj na zvezdari. A nedavno kad sam bio tamo i vodio dete u dom zdravlja, bilo je sve savrseno.
scabies scabies 20:41 04.12.2008

Re: Ja se zaista trudim...

Kakva providna taktika:
Ako ste korisnici zdravstvenih usluga, a nemate medicinska znanja-nemamo o cemu da pricamo!
Ako imate medicinska znanja, a niste doktori-nemamo o cemu da pricamo!
Ako ste doktori. a niste ginekolozi-nemamo o cemu da pricamo!
Ako ste ginekolozi, a niste direktori-nemamo o cemu da pricamo!
Ako ste i direktori, a niste profesori-opet nemamo o cemu da pricamo!
A ako nista-ne znate grcki!
radmilahum radmilahum 21:16 04.12.2008

Re: Ja se zaista trudim...

Niko ovde ne napada doktora zato sto je nasao zrtveno jagnje. Doktor je kritikovan zbog toga sto nece da vidi evidentne probleme u porodilistima, sto nece da razgovara o mogucem resavanju istih, polako jedan po jedan. Kritikovan je sto vredja porodilje, naziva ih lazljivicama i glupacama, kritikovan je sto na poziv na dijalog od strane blogera iste naziva nenormalnima. Kritikovan je sto zloupotreblava svoju moc i odbija da kazni osoblje zbog loseg ophodjenja, zastarelih protokola. A to sto su zene zadovoljne...pa zadovoljne su sto je sve konacno proslo i sto su one i bebe dobro. Ostalo se trude da zaborave.
Mojoj koleginici je sestra na laktozi (izvinjavam se ako je ovo nepravilan izraz, znate na sta mislim) rekla nakon sto je nekoliko puta pitala kako da doji: nisi ni trebala da radjas dete ako nema osecaj kako da ga hranis. I izasla iz sobe, a dete je vristalo gladno i vristalo i vristalo. Zene moraju da svercuju pumpe za mleko ne bi li iscedile par mililitara mleka. Sramota. I na sve te probleme on nas zamajava sa Grcima...
iris.davidovich iris.davidovich 22:20 04.12.2008

Re: Ja se zaista trudim...

Zene moraju da svercuju pumpe za mleko ne bi li iscedile par mililitara mleka.

ne razumem nase bolnice, stvarno, cemu svercovanje pumpi, zbog cega je to tolka jeres. u bolnici gde sam se ja poradjala postoje pumpe za mleko, koje se iznajmljuju, 65$ mesecno, rade na struju pa porodiljama ne otpadaju ruke i grudi. ne znam sta je problem da se to i kod nas uvede - eto jednog izvora novca, sto da ne, od kog mogu da se kupe one famozne zavese. naprimer.
pix3lchick pix3lchick 23:42 04.12.2008

Re: Ja se zaista trudim...

Gonzo92
Napali ste doktora sa svih strana.

Doktor je "napadnut" jer se od njega očekuje razmišljanje, informisanost, delanje, sposobnost za dijalog i dobra volja. Ukoliko mu ove aktivnosti direktno ugrožavaju bezbednost, onda se može smatrati napadnutim.

Divim se tvojoj sposobnosti empatisanja sa ovako bahatim likom. Mene on više podseća na transverzalu Velja Ilić - Vuk Bojović - Emir "Nemanja" Kusturica - Betoven Palma - itd.
Unfuckable Unfuckable 20:41 04.12.2008

Vidim da se

nešto spominjalo parkiranje,
(a i obećah dopunu mog gornjeg komentara....)

dakle - Stanojeviću ne može mnogo da škodi, ali Istini bi veoma moglo, pa moram da navedem :

radi se o tome da je ProfDr Stanojević, od kada je postavljen na mesto v.d. Upravnika NF, krenuo u promenu nekih stvari.
Na primer : zabranio je parkiranje automobila ispred NF svim zaposlenima te ustanove, da bi bilo mesta za prilaz bolničkih automobila i automobila sa porodiljama.
Beli Medvedi su se našli veoma pogođeni tom njegovom odlukom, treba li da napominjem, i formirali poprilično jak "opozicioni blok".
Jedan lekar (od one dvojice valjda, koje je spominjao u "Uvećanju) kažnjen je zato što nije ustao sa stolice kada je pacijentkinja ušla u ordinaciju. Objasnio je sam u emisiji kakav epilog je to imalo : tužen je za mobing

Sada podsećam na pušku koja visi na čiviluku u prvom činu :
situaciju dodatno komplikuje - tj drži je u pat poziciji, fakat da je Stanojević - v.d.

scabies scabies 20:59 04.12.2008

unfuckable

Mene, sramota kad vidim sta radis, a bih rekla i da je tebe. Pa se onda vadis na smesne decje fazone...
Kad si uhvacen u nepismenosti, odmah izrastes u "onog koga zabole za pravopis". Kad budes uhvacen sa drugim identitetom, odmah
ko si sad pa ti ? ? ?
Krug, tko je ovo & šta se zbiva

pa onda malo pomenes "novoregistrovane", da ih potsetis da se ne mesaju.
Kad se pomene privatan zivot, odmah:
nego malo se "radilo" ovde, dok sam bio kod njanje de....pa ne stigoh da uživam,
a gde je uživancija, tu smo - poznato je - i mi mladi


Stvarno ne znam sta da ti kazem. Googlanje ti jedino ostaje. Ili Domacica da obrise.
Unfuckable Unfuckable 22:31 04.12.2008

Re: Vidim da se

petljanje je prava reč, pravo u centar - hvala ti
Međutim, ne zahvaljujem ti na tome što me "štediš" jer me ni mnogo veće face (tvoj omiljeni izraz, beše ?) nisu štedele, pa ostadoh, čudom - čitav
a Tvoje komentare ne izbegavam, ako na to ciljaš, nego samo apelujem da bar malo razmisliš pre nego što ih objaviš :

dakle, što bi svojevremeno umela da kaže jedna od mojih omiljenih blogerki, inače - faca i po,
"evo za one sa specijalnim potrebama, da pojasnim" :

parking prostor ispred NF pripada porodilištu.
Sve vreme, do nedavno, tu su automobile parkirali neki zaposleni u NF, a pacijenti i vozači sanitetskih vozila su se "snalazili"
Očigledno je da niko u celoj toj ustanovi to nije želeo da primeti ili nije imao snage, volje, rešenosti da promeni.
Stanojević jeste.
Možeš li to da demantuješ ?
ili ćemo sada malo da otplivamo (po običaju) u mito i korupciju u saobraćajnoj policiji, sudstvu, možda još neku naprasnu smrt neke filmske dive na brzaka da obradimo ?

takođe - drago mi je da nisi uspela da nađeš nikakvu "zakačku" u informaciji o kažnjavanju lekara (tipa : a možda je lekar bio invalid koji ne može da ustane što je dokaz da Stanojević ništa ne radi kako valja...), mogu zamisliti koliko te to živcira
Problem je u tome što Stanojević itekako mnogo stvari radi kako valja.
Ali, komunikacija, odnos prema javnosti, pisana reč... definitivno ne spadaju u to, potpisujem -
i na tome će morati mnogo i krvavo da radi - jer čovek se uči dok je živ - ako želi

Što se mitotičkog indexa tiče - koliko se sećam, a dobro se sećam - AnaWith je (bez guglanja, kladim se) dala komentar, dok se tvoj komentar nalazi na svakoj prokletoj Wikipediji
- dakle : nisi "odćutala" kad već Istinu spominjemo (nekima od nas je ipak neophodna)
Sutra ću možda da napišem negde da eritrociti imaju granulisano jedro. Neko će da prokomentariše to iz glave, a neko će da gugla.
Nadam se da kužiš razliku
Tako da, što se saprofita tiče - guglaj malo


edit :
vidim da edituješ komentare, pa da te naučim - treba da napišeš "edit" ako imaš ideju da ti odgovorim
a, ako samo hoćeš da probaš da se prošvercuješ bez čvrgi, onda treba ovako, na kvarno
Btw drago mi je da te zanima moj privatni život, kad te već napisane činjenice apsolutno ne dotiču - niej mi jasno samo : je l' ti to imaš neke afinitete prema menikaotakvom, ili si samo čvrsto rešila da nam svima pokažeš kako ti ovde nije mesto i kako ne umeš da se kontrolišeš ?
Novoregistrovani, kao i svi ostali su dobro došli da se "mešaju" ako imaju išta osim poDpaljivanja i šlajma da isporuče, što sa tobom definitivno nije slučaj.
Što se gramatike tiče, možeš si je slobodno aplicirati tamo gde Sunce ne sija, kad ti već u glavu ništa ne ulazi
maca22 maca22 23:13 04.12.2008

Re: Vidim da se

Unfuckable

dakle - Stanojeviću ne može mnogo da škodi, ali Istini bi veoma moglo, pa moram da navedem :

Jedan lekar (od one dvojice valjda, koje je spominjao u "Uvećanju" kažnjen je zato što nije ustao sa stolice kada je pacijentkinja ušla u ordinaciju.

Znaci, neistomisljenik je kaznjen jer nije uradio BAS ono sto ni nije trebalo da uradi.
Unfuckable Unfuckable 23:18 04.12.2008

Re: Vidim da se

Znaci, neistomisljenik je kaznjen jer nije uradio BAS ono sto ni nije trebalo da uradi.


ne razumem, izvini ?
prvo : nije neistomišljenik, nego - lekar koji regularno radi, ali se malo "ležerno" ponašao i nije ukazao poštovanje pacijentkinji
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:47 04.12.2008

Ko se bije, taj se voli

E, a znate na koga me podsećate vas dvoje?

Krugolina Borup Krugolina Borup 23:48 04.12.2008

Re: Vidim da se

Bebo, ja ne vidim taj komentar - može li link ili pojašnjenje ?


Brisala domaćica bloga.
I to i još koješta.
dragonballs dragonballs 10:50 05.12.2008

Re: Vidim da se

Očigledno je da niko u celoj toj ustanovi to nije želeo da primeti ili nije imao snage, volje, rešenosti da promeni.
Stanojević jeste.


Sta li ste samo hteli ovime da kazete g. nezaj....?
Da ga biva za rukovodece pozicije, da je rodjen za "managera", da se razume u saobracaj, sta li?
Ili se vi to divite ovom "liku i njegovom delu" sta god on to uradio?
Ili zapocinjete kavgu da skrenete paznju?
Unfuckable Unfuckable 12:51 05.12.2008

Re: Vidim da se

wow, koji biser logike !
ok, hajde opet za "one sa specijalnim potrebama" :
Htedoh reći da je čovek krenuo da menja neke stvari, pa čak i - nedodirljivi status osoblja
Naravno da je to za svaku pohvalu, nebitno je da li se ja divim ili ne.

Zašto bi činjenica, koja ne može da se demantuje, bilo kome ko je dobronameran i želi da realno sagleda situaciju - a ne da je "magli" adrenalinom" - predstavljala povod za "kavgu" ?
Ili neko ovde ima problem sa činjenicama, pa pokušava da preti, poprilično nezgrapno - kao što je i ceo komentar ?

Moraš pokušati bar da razlučiš lični problem (ako ga imaš sa mnom, a liči mi) od činjenice koju sam izneo i koja služi da se dođe do nekog zaključka koji opet, može dovesti do boljeg razumevanja situacije.

Pitanje je samo da li ti uopšte želiš to da uradiš, ili ti je primarni motiv da ovde dobro proluftiraš pljuvačne žlezde i debelo crevo.
dragonballs dragonballs 13:01 05.12.2008

Re: Vidim da se

ok, hajde opet za "one sa specijalnim potrebama" :


Prijatelju, za tvoje "specijalne potrebe", procitaj ovo sto sledi, tu ces mozda prepoznati i sebe i svog Dulenceta, j...on i njegovi soferski kvaliteti. Bando.

Smrt zbog lekarskog nemara?
5. decembar 2008. | 09:32 | Izvor: B92
Kragujevac -- Porodica Kragujevčanke Marine Dobrosavljević, preminule 13. novembra posle intervencije Hitne pomoći, najavljuje krivičnu prijavu protiv lekara zbog nemara.

Suprug i sestra Marine Dobrosavljević najavljuju krivičnu i prijavu zaštitniku pacijenata. Direktor Hitne pomoći u Kragujevcu Slobodan Kitanović nije želeo da za B92 da izjavu jer ga je, kako je rekao, tako posavetovala pravnica.

Naša ekipa pokušala je da stupi u kontakt sa dežurnim lekarom koji je tada izašao na teren, Rankom Vukićem, ali su nam u Hitnoj pomoći rekli da on ovih dana ne radi.

Zbog intenzivnih bolova u grudima i mučnine koju je imala Kragujevčanka Marina Dobrosavljević, stara 44 godine, njena sestra Vesna pozvala je 12. novembra Hitnu pomoć. Specijalista opšte medicine Ranko Vukić došao je po pozivu i pregledao pacijetkinju.

“Pregledali su je slušalicama, pitali je da li se nervirala, izmerili su joj pritisak, dali ampulu bensedina od 10 miligrama i rekli da će joj biti bolje kada se smiri”, ispričala je sestra preminule, Vesna Dobrosavljević.

Dijagnoza lekara bila je “psihička reakcija”. S obzirom na to da je Marina imala još jače bolove u grudima, kao i da je povraćala više od 10 puta, Vesna je ponovo pozvala Hitnu pomoć.

“Oni nisu hteli da izađu na teren drugi put, rekli su 'ne izlazimo dva puta na isti teren'”, kaže ona.

Vesna je bila primorana da taksijem odveze Marinu u Hitnu pomoć gde je dežurni lekar izmerio pritisak i puls, propisao injekciju klometola i lasiksa i poslao kući. Međutim, bolovi koje je Marina imala bili su toliko intenzivni da ona više nije mogla da govori, pa je njena sestra po treći put pozvala Hitnu pomoć oko 3 sata i 15 minuta, ali kada je ekipa stigla u pola četiri, Marina je već bila preminula.

Vesna smatra da lekari nisu učinili sve da joj pomognu i naglašava da su bili nemarni, pa joj čak nisu uradili ni EKG, s obzirom na bolove u grudima.

“Da joj je uradio EKG, mislim da bi joj možda produžio malo život, ali on to nije uradio. Ni jedan put to nisu uradili, ni ovde kući, ni u Hitnoj pomoći joj nisu uradili EKG”, ističe sestra preminule.

Marinin suprug Srđan kaže da će preduzeti sve kako bi se utvrdila odgovornost Hitne pomoći jer u prvoj dijagnozi lekara Vukića piše da je Marina Dobrosavljević imala psihičku reakciju koju je tretirao bensendinom.

Prilikom drugog izlaska na teren konstatovao je smrt, a u potvrdi o smrti piše da je neposredni uzrok “institio cardis” odnosno problemi srca.

“Planiram da podnesem krivičnu prijavu. Ne bih voleo da se ovo više bilo kome desi. Mislim da jednostavno nisu hteli da joj pomognu. Dati nekome bensedin, ko se žali na bolove u grudima i povrača?”, pita se Srđan Jevtić, suprug preminule.

Direktor kragujevačke Hitne pomoći Slobodan Kitanović nije želo da komentariše ovaj slučaj jer ga je, kaže, tako posavetovala pravnica.

On je istakao da će reagovati samo u slučaju da bude podneta prijava. Rodbina preminule se pita zašto pacijentkinja posle svega nije bila hospitalizovana u Urgentnom centru.

Unfuckable Unfuckable 13:11 05.12.2008

Re: Vidim da lupetaš k'o Maxim po diviziji

hajde da te ne tužim za ovo vređanje, propustiću ovu turu :
ovo je klasična priča o - nemaru i ne mešanju u svoj posao koju treba krivično goniti.
malo menjaš teze i brkaš lončiće, tako karakteristično za pljuvače bez pokrića
- gde je u celoj ovoj priči Dr Stanojević, prosvetli me ?

Njemu, definitivno, nemar ne možeš natovariti, sorry, loš pokušaj.


'Oćemo i za čukljeve da ga opletemo ?
4krofnica 4krofnica 14:55 05.12.2008

Re: Vidim da se

uz zelju da me niko nekomentarise,
da spomenem nekoliko reci koje zelim da ispucam o pomenutom dr.
cula sam:
-nepripada nijednoj partiji covek (neznam kako je na toj funkciji uopste-mislim u pozitivnom smislu)
-jurio je za zenom duz narodnog fronta, (koju su otpustili sa losom dijagnozom), trcao za njom ulicom, da bi je vratio u bolnicu i izvadio kilo raka iz stomaka i zzena je ziva.
vidim:
-lose je dao odgovor na postavljeno pitanje, prica bi bila interesantna sigurno uz prijateljsko cakuljanje ali sa ovim zenama i njihovim besom niko nemoze da izadje na kraj (napominjem da se uglavnom slazem sa Kru zahtevima, da pojasnim, uopste nemislim na price sa majkahrabrost, vec sa bloga)
-prvo pismo mu je na mestu, nemozes da sve objasnjevas u hitnim situacijama, neke stvari nemoraju da se menjaju vec modeliraju.
daleko se otislo od teme i osnovne ideje-da svaka zena dobije normalan tretman pri porodjaju
nazalost, dr. Stanojevic je svojim pismom otezao sve
pozdrav Dr. i zelja da promeni stanje stvari, a verujem da covek radi na tome

scabies scabies 14:59 05.12.2008

Re: o parkingu

Opet sam isla u istrazivanje...
Prosla pored Fronta. Videla da ispred samog ulaza nema parkiranih automobila (mada nema ni obelezenih parking mesta tu. Odmah pored su zuta parking mesta (ustanove?) na kojima je bilo sanitetsko vozilo. I primetila da taxisti stoje parkirani u desnoj traci ispred zgrade (ne na ulazu).
Toliko.
Unfuckable Unfuckable 15:03 05.12.2008

Re: o parkingu

hajde obraduj nas sada svojim zaključkom, The Istraživačice ?
scabies scabies 15:09 05.12.2008

Re: o parkingu

hajde obraduj nas sada svojim zaključkom ?

Nema zakljucka. Samo iznosim cinjenice.
Unfuckable Unfuckable 15:18 05.12.2008

Re: Kako sad nema zaključka ?

možda niko od lekara nije došao na posao ?
je l' to zaključak ?

Možda ne radi danas NF - da nije to zaključak ?

Unfuckable laže (krade, vara i ostalo - included) - može to ?

Stanojević pročitao ovu našu malu diskusiju pa pozvao pauka, a ovaj promptno sklonio sve ?

Stanojević je Unfuckable, pa te malo zeza....grčkorimski ?


ps : e, drago mi je da si došla malo i do činjenica, vidiš da može i bez šlajma, keep walkin'

ps2 : a zamisli da je bilo kola ispred....auuuuuuuuu, ala bi bilo zaključaka, a ?
scabies scabies 15:57 05.12.2008

Re: Kako sad nema zaključka ?

možda niko od lekara nije došao na posao ?
je l' to zaključak ?

Proverila. Nije dosao samo jedan na posao, ali on ne dolazi kolima, zivi u blizini.
I ne znam ko trazi adrenalin (tamo gde ga nema )?
Unfuckable Unfuckable 16:12 05.12.2008

Re: Kako sad nema zaključka ?

pa lepo, lepo - drago mi da te nije mrzelo da proveriš moje izvore - eto te razlike : ja navedem nešto, i to je proverljivo - baš lepo od mene
ja ne tražim adrenalin, samo malo zaključaka, čak i onda kada nemaju negativnu konotaciju - zato toliko insistiram jer vidim da ti to ide malo teže....moraćeš i ti da poradiš na tome, kao i Dr Stanojević na komuniciranju

ne bih te više zadržavao, lep mali posao si obavila u ime istine
dobrosav92 dobrosav92 20:48 04.12.2008

Zašto ZEVS?

Zašto je ovaj čovek umislio da je Zevs? Mislim da se užirio od evrova i da veruje da će večno tu ostati pa je izgubio kompas. Kada je svojevremeno otvoren hotel Jugoslavija deljena je biografija budućeg direktora. Neko je taj tekst dao da se objavi u "Ježu" i direktor je podneo ostavku. Biografija je bila smešna zbog obilja najsitnijih detalja tipa: U drugom razredu osnovne škole se istakao kao sekretar razredne zajednice... G. Stanojević je na mnogo odgovornijem položaju a napisao je tragediju našeg zdravstva. Ministar bi morao da reaguje. Podrška Krugolini.
Mića Marković Mića Marković 20:54 04.12.2008

pupak

Čitajući pismo prof.dr.Stanojevića, prisetio sam se dogadjaja od pre dvadesetak godina. U jednoj emisiji TV Beograd gosti su bili književnik i publicista Igor Mandić, i tadašnji direktor GAK-a, čije ime nažalost ne pamtim.
Tema su bili porodjaji. U jednom trenutku voditelj je postavio pitanje vezano za pupčanu vrpcu. I.Mandić je doktoru postavio dodatno pitanje; da li se prilikom sečenja pupčane vrpce kod ženske dece vrši posebna vrsta podvezivanja, s obzirom da taj detalj za razliku od muškaraca kod žene ima i estetsku dimenziju.
Doktor je našao za shodno da ovako odgovori-citiram: "Vi ste izgleda mnogo u pupkove zagledali"-kraj citata.
Podseća li vas to na nešto?
Gonzo92 Gonzo92 20:58 04.12.2008

Re: pupak

da li se prilikom sečenja pupčane vrpce kod ženske dece vrši posebna vrsta podvezivanja, s obzirom da taj detalj za razliku od muškaraca kod žene ima i estetsku dimenziju.


Da li se prilikom operacije slepog creva zene drugacije zasivaju od muskaraca? Estetska dimenzija....

JBT< pa sta drugo dr da odgovori na ovako blesavo pitanje.
nsarski nsarski 21:46 04.12.2008

Re: pupak

pa sta drugo dr da odgovori na ovako blesavo pitanje.

A zasto mu ne bi normalno odgovorio? Na primer: "pupak se vezuje na isti nacin, bez obzira na pol bebe". Nista lakse nego ne sloziti se s pitanjem ili opljunuti onog koji pita. Stvar pedagogije i vaspitanja.
Mića Marković Mića Marković 22:12 04.12.2008

Re: pupak

A zasto mu ne bi normalno odgovorio? Na primer: "pupak se vezuje na isti nacin, bez obzira na pol bebe". Nista lakse nego ne sloziti se s pitanjem ili opljunuti onog koji pita. Stvar pedagogije i vaspitanja.

Tacno nsarski. Nedostatak pedagogije i vaspitanja. Na to sam zeleo da ukazem.
Gonzo92 Gonzo92 22:35 04.12.2008

Re: pupak

Mića Marković
Nedostatak pedagogije i vaspitanja. Na to sam zeleo da ukazem.


Ko zna sta je sve prethodilo tome, kakva su pitanja postavljana. Stavite sebe u tu situaciju, na primer da saksofonisti neko postavlja trivijalna pitanja (koja se postavljacu cine kao svrsishodna) i na kraju ga pita "moze li saksofon da se svira duvanjem u onaj drugi, siri otvor?"
nsarski nsarski 22:45 04.12.2008

Re: pupak

moze li saksofon da se svira duvanjem u onaj drugi, siri otvor?

Pa, nivo pitanja odgovara informisanosti onoga kaji pita.
Na primer, da li postoji saksofon za levake odnosno desnjake? Odgovor uopste nije ocevidan, a pitanje deluje glupo.
maca22 maca22 23:52 04.12.2008

Re: pupak

Gonzo92
da li se prilikom sečenja pupčane vrpce kod ženske dece vrši posebna vrsta podvezivanja, s obzirom da taj detalj za razliku od muškaraca kod žene ima i estetsku dimenziju.
Da li se prilikom operacije slepog creva zene drugacije zasivaju od muskaraca? Estetska dimenzija....

JBT< pa sta drugo dr da odgovori na ovako blesavo pitanje.

Pitanje je na mestu. Cula od lekara da im je to vazno kad sam operisala slepo crevo kao devojcica.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:21 05.12.2008

Re: pupak

Pitanje je na mestu. Cula od lekara da im je to vazno kad sam operisala slepo crevo kao devojcica.

moju mamu, kad je operisala slepo crevo, pitali da li da joj zasiju ranu ili da je lepe...kad je zalepe (vec necim) onda izgleda samo kao olovkom da je napisana na kozi - zbog bikinija ;-)
znaci, pitanje je ipak na mestu.
Mića Marković Mića Marković 01:40 05.12.2008

Re: pupak

Stavite sebe u tu situaciju, na primer da saksofonisti neko postavlja trivijalna pitanja (koja se postavljacu cine kao svrsishodna) i na kraju ga pita "moze li saksofon da se svira duvanjem u onaj drugi, siri otvor?"

Kada bih na ovo pitanje odgovarao na način na koji to čini pomenuti nekadašnji direktor GAK-a odgovorio bih:
Može, ako se umesto usta koristi jedan drugi otvor na telu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:42 05.12.2008

Re: pupak

Kada bih na ovo pitanje odgovarao na način na koji to čini pomenuti nekadašnji direktor GAK-a odgovorio bih:
Može, ako se umesto usta koristi jedan drugi otvor na telu.





NNN NNN 02:42 05.12.2008

Re: pupak

Kada bih na ovo pitanje odgovarao na način na koji to čini pomenuti nekadašnji direktor GAK-a odgovorio bih:
Može, ako se umesto usta koristi jedan drugi otvor na telu.
Golčina!
Podseća na ono kad advokat pita lekara:
-Da li ste sigurni da je bio mrtav?
-Da.
-Kako?
-Njegov mozak je bio u tegli.
-A da li ipak i pored toga postoji mogućnost da je živ?
-Ako postoji, sad se verovatno bavi advokaturom!
aquariusoptimist aquariusoptimist 04:43 05.12.2008

Re: pupak

NNN
Kada bih na ovo pitanje odgovarao na način na koji to čini pomenuti nekadašnji direktor GAK-a odgovorio bih:
Može, ako se umesto usta koristi jedan drugi otvor na telu.
Golčina!
Potseća na ono kad advokat pita lekara:
-Da li ste sigurni da je bio mrtav?
-Da.
-Kako?
-Njegov mozak je bio u tegli.
-A da li ipak postoji mogućnost da je živ?
-Ako postoji, sad se verovatno bavi advokaturom!


Hvala, moj otac je advokat
scabies scabies 17:06 05.12.2008

Re: pupak

Pitanje je na mestu. Cula od lekara da im je to vazno kad sam operisala slepo crevo kao devojcica.

Ja se bas i ne slazem. Ali poznato mi je da je to nekad rezon hirurga. Ne znam zasto svima ne bi "pravili lepe oziljke"? Ako postoji mogucnost da se nesto uradi na estetski prihvatljiviji nacin, ne znam zasto bi tu bilo bitno kog je osoba pola.
maca22 maca22 18:19 05.12.2008

Re: pupak

scabies
Pitanje je na mestu. Cula od lekara da im je to vazno kad sam operisala slepo crevo kao devojcica.

Ja se bas i ne slazem. Ali poznato mi je da je to nekad rezon hirurga. Ne znam zasto svima ne bi "pravili lepe oziljke"? Ako postoji mogucnost da se nesto uradi na estetski prihvatljiviji nacin, ne znam zasto bi tu bilo bitno kog je osoba pola.

Svakako da bi trebalo sve raditi optimalno za oba pola.
Opet, meni, devojcici, su to uradili na ruzniji nacin, bez potrebe. Imao cale vezu
radmilahum radmilahum 21:06 04.12.2008

A inace...

od njegove smene nema nista. Pa ovde bre nece da utvrde odgovornost doktora koji je naredio da se porodilja u komi vozika nekoliko puta iz grada u grad a o smeni da i ne pricamo. Godinama se utvrdjuje krivica za smrt deteta nakon operacije katarakte. A njega ce da smene zato sto nam se ne obraca sa postovanjem. U normalnoj zemlji bi se to desilo, ali ovde ne. To sigurno nije prvi put da se tako porodiljama obraca pa nista.
Gospodja Klara Gospodja Klara 21:23 04.12.2008

Re: A inace...

Nije smisao ove akcije u smeni jednog nacelnika, pa makar i ''najveceg porodilista u zemlji'', vec da se promeni nacin ophodjenja medicinskog osoblja prema porodiljama i trudnicama i da se taj odnos humanizuje i demistifikuje. Doktor je samo vrh ledenog brega koji mozda lagano pocinje da se topi, te nastupa nervozno i arogantno (na stranu nivo njegove licne kulture ophodjenja i prenaduvani ego). Mozda je i moguce smeniti tog coveka, ali bi trebalo obezbediti takav nivo postovanja prava korisnika usluga koji bi onemogucio da na njegovo mesto dodje neko slican. Mora se raditi na edukaciji koja ce biti permanentna i obavezujuca za sve, od nacelnika do cistacice, a to je nesto sto mora da krene iz ministarstva, ne u vidu preporuke vec u vidu jasnih uputstava cije ce se sprovodjenje kontrolisati konstantno. Tu je Krugolina i pocela da pritiska sa ovom akcijom.

radmilahum radmilahum 21:33 04.12.2008

Re: A inace...

Pa znam nije to poenta naravno. Samo neko to predlozi pa sam iznela svoje misljenje da ljudi ne bi poceli da se zanose tom idejom pa se onda cela prica raspline u tom smeru a to svarno nije trajno resenje.
Gonzo92 Gonzo92 22:37 04.12.2008

Re: A inace...

. U normalnoj zemlji bi se to desilo, ali ovde ne


Prestanite da verujete u ovo. Jako puno pacijenata umre zbog propusta lekara, a broj onih koji izgube licencu je vrlo mali. Mislim da ce pre da izgubi posao ako pacijentkinju uvati za sisu, nego ako istu greskom odsece na operaciji.
sofi2 sofi2 21:15 04.12.2008

Krugolina hvala!

pa da, u skolama se ne uci nista o autoritarnosti. Kada bi se ucilo onda bi lakse mogli da prepoznajemo ZLOUPOTREBU MOCI kao njenu osnovnu karakteristiku. Hvala lepo, dr Stanojevicu, i ako se budem poradjala, a nadam se da hocu, to nece biti u GAK Narodni front, dok god ste Vi nacelnik. Ne bih rizikovala da u tako delikatnom stanju moram jos i da mislim kako da se obratim doktoru ili babici ovako neobrazovana i NEOBAVESTENA O TOME STA ME CEKA U PORODILISTU...
radmilahum radmilahum 21:37 04.12.2008

Re: Krugolina hvala!

Ma isto je svuda sofi2 u tome i jeste problem. Probaj da odes kod doktora Aleksova na institut za majku i dete...neces znati da je doktor ako ne procitas na vratima, recnik dr Duleta (od miloste) je pesma naspram Aleksovog recnika, ponasanja...
S druge strane o Dr Sedlecki se otimaju jer je fenomenalna. O tome se radi.
Super Stupid Super Stupid 21:25 04.12.2008

Nisu ovde u pitanju nikakva porodilišta...



OVO JE RAT SA AMAZONKAMA!
Gospodja Klara Gospodja Klara 21:29 04.12.2008

Re: Nisu ovde u pitanju nikakva porodilišta...

To je sa Onog Partenona koji je takodje izgradjen na necijoj muci, nesreci itd?
gospojica gospojica 21:47 04.12.2008

Heeeeeej

i s ovim covekom bi trebalo razgovarati???? Saradjivati????
No comment
radmilahum radmilahum 21:48 04.12.2008

malo trol a malo i nije...

Najbolji dubl teniser sveta Nenad Zimonjić postao je u sredu po podne (15 sati i 11 minuta po američkom vremenu) otac, pošto je njegova supruga Mina rodila blizance. Dečak Leon i devojčica Luna rođeni su carskim rezom u Majamiju (SAD), nedelju dana pre zakazanog termina. Uz Minu su sve vreme bili suprug Nenad i njena mama, koji su joj prvi i čestitali rođenje beba.
NNN NNN 02:45 05.12.2008

Re: malo trol a malo i nije...

DUBL IGRAČINA
ours ours 22:40 04.12.2008

O terminu "dula"

Dr Stanojević
Dakle vi nemate pojma šta je DULA. A zalažete se da i ona odnosno one budu na porodjaju. I to u ime SZO. Da niste preterali. Da li ste to sami našli ili vam je neko dao. Da li imate zadatak da blatite srpsku medicinu ne birajući sredstva.

Za vašu informaciju DULOS je rob na grčkom a DULA robinja koja je takodje mogla da prisustvuje porodjaju. Ove reči su izvedene od glagola dulevo, što znači raditi. Dula je rodjena robinja, dakle devojčica koju je rodila neka druga rodbinja.


Možda je tako bilo pre par hiljada godina, a to je očigledno epoha u kojoj se dr Stanojević najbolje snalazi.

Danas reč dula (na engleskom: doula) označava žensku osobu od poverenja koja je već rađala i koja pomaže pri trudnoći, porođaju i postporođajnom periodu u nemedicinskom smislu, najpre kao emotivna podrška, a zatim i praktično.

Ova reč u ovom obliku postoji u većini zapadnih jezika - engleskom, francuskom, nemačkom, italijanskom, španskom, portugalskom, švedskom, danskom, holandskom, češkom, kao što se lepo može videti na Vikipediji:

http://en.wikipedia.org/wiki/Doula (za ostale jezike kliknuti na naziv željenog jezika na levoj strani stranice)

maca22 maca22 01:09 05.12.2008

Re: O terminu "dula"

Ima jos takvih primera. Najpopularniji je: vulgarno. Dok je na latinskom izvorno znacenje bilo 'narodno' bez pogrdnog prizvuka, danas je promenilo znacenje i oznacava nesto negativno - prostacki, nepristojno.

A pre svega, sve ovo nema nikakve veze sa ni sa cim. Ni sam problemima u zdravstvu o kojima pricamo, ni sa zahtevima iz peticije.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:19 05.12.2008

Re: O terminu "dula"

Ima jos takvih primera.

a tek simboli?
pa svastika je prosla put od simbola sunca do simbola znamo-vec-cega. mada mislim da u indiji ili vec gde jos uvek ima svoje izvorno znacenje.
Supermod Supermod 01:57 05.12.2008

toroncanka

Moderacija ne moze da vrati obrisani komentar, pa na ovaj nacin ponovo postavljamo obrisani komentar korisnice toroncanka, a njoj je poslata poruka sa obavestenjem zbog cega je doslo do brisanja. Izvinjavamo se svima. Komentar je u trenutku brisanja imao dve preporuke.




Prvo, izvinjavam se sto odgovaram na komentar a ne na originalni tekst, ali taprva opcija mi ne dozvoljava da objavim, samo da odustanem.... opet sam se prisetila zasto ne ucestvujem u ovim diskusijama, suvise je naporno. .....
--------------------------

Dobar dan svima. Ja se nikada ranije nisam ukljucivala u B92 diskusije, ali vec dugo pratim ovu akciju i citam sa zanimanjem, a ovo poslednje pismo Dr. Stanojevica me je do te mere razrjarilo da sam morala da prodjem kroz maltretiranje oko otvaranja naloga samo da bih se na ovu diskusiju javila.

Ovo pismo, ovog nepismenog i paranoicnog coveka cija se intelektualna sirovost, nezrelost i ponasajna nekultura ogledaju u nacinu na koji se, prostacki i nesuvislo - sa pateticnom zeljom da impresionira upravo onu publiku koju vredja i ponizava - obraca ne samo autorki otvorenog pisma, vec za moj pojam svim zenama u Srbiji koje su ikada imale ili ce imati posla sa porodilistem.... Ovo pismo, dakle, je takva strasna sramota za srpsko zdravstvo da mi nije jasno kako neko od novinara odmah nije nazvao doticno porodiliste i od PR sluzbe, a takva mora da postoji, zatrazio hitan, zvanican komentar na izjave doticnog nacelnika????? Stavku po stavku, da se zvanicno izjasni organizacija ciji je Dr. Stanojevic nacelnik: da li Dr. Stanojevic govori u ime organizacije ili u svoje sopstveno ime? Da se organizacija ogradi od sramnih izjava i uvredljivog tona kojim se Dr. Stanojevic obraca korisnici zdravstvenih usluga kao i svim onim korisnicama koje ona zastupa. Da se organizacija JAVNO izvini korisnicama ovih usluga kao i javnosti uopste, za ovako bahato ponasanje svog funkcionera koji sa JAVNE POZICIJE i sakriven iza JAVNE TITULE dozvoljava sebi da se na jedan apsolutno neprihvatljiv nacin obraca korisnicima zdravstvenih usluga sa LICNIM misljenjem i usled LICNIH kompleksa i iz LICNIH interesa sa iste te JAVNE funkcije vredja srpsku javnost u celini. Pa onda da se kontaktira Dr. Stanojevic, koji evidentno ne shvata zahteve svoje javne funkcije i koji smatra da je obavljanje javne funkcije neko bogom dano PRAVO, a ne vrhunska PRIVILEGIJA koja sa sobom nosi veliki broj OBAVEZA od kojih je prva profesionalni pristup javnosti koju si placen da sluzis.

I da se ne pravdamo vise time kako u Srbiji nista nije kao u svetu, pa niko nece odgovoriti na ovakva pitanja. To sto nam je stanje u politici jadno i bedno i sto nam drzavom haraju najveci salabajzeri koje je Srbija u svojoj istoriji videla, to stvarno ne znaci da i novinarska profesija treba da se sroza na puko papagajsko ponavljanje onog sto je neko rekao, bez potpitanja ili sacuvaj boze pozivanja na javnu odgovornost.

Moglo bi se na ovo bedno, tragi-komicno, tuzno, pateticno pismo, vapaj za paznjom i bestidnu reklamu imidza kakav bi ovaj covek zeleo da ima u javnosti ( nacitan, informisan, strucan....) - odgovarati do sutra, recenicu po recenicu. Mogla bi se raskrinkati pojedinacno na sitne komade svaka njegova smesna tvrdnja, sramotna izjava, uvredljiva rec. Ali to je samo povladjivanje njegovom stilu igre. Znate onu izreku - nemoj se takmiciti sa budalom, svuci ce te na svoj nivo i dotuci iskustvom. Odista ucenim i moralnim ljudima se od Dr. Stanojevica i njemu slicnih okrece utroba svaki put kad ovi ubogi otvore usta i dodatno oblate profesiju koja je kod nas ionako diskutabilnog morala. Ali, to ne znaci da treba mirno cutati na ovakve stvari, na ovakav ton obracanja, na ovakvo sramocenje javne institucije, na ovakav bezobrazluk, neprofesionalnost i prostastvo. Ovaj covek je sebi dao za pravo nesto necuveno, i to pravo mu javnost mora oduzeti, bez pardona. Mi mozda nismo jos uvek dovoljno organizovani i "normalni" da ovakve ljude efikasno izbacimo sa visokih pozicija koje zauzimaju i na kojima samo prave stetu. Ali to nas svakako ne sprecava da ih verbalno pozivamo na odgovornost. Ne znam sta novinari cekaju, ali Krugolini kao autorki inicijalnog pisma i zacetnici celog ovog pokreta, a ovo sada vecjeste pokret, savetujem da kao zacetnica ovog pokreta, jer ovo vec jeste preraslo u pokret, u nedostatku novinarske reakcije uputi doticnoj instituciji pismo sa zahtevom za razjasnjenje zvanicnog stava.

Krugolina, svaka cast na istrajnosti i svako dobro.
NNN NNN 02:48 05.12.2008

Re: O terminu "dula"

vulgarno
Koliko se sećam znači obično
klarkkent klarkkent 04:29 05.12.2008

Re: O terminu "dula"

A pedagog je rob koji nosi deci knjige u shkolu, reche meni davno jedna profesorka.

Prema tome, ako mislite da pedagog znachi neshto drugo, jasno je da se vashim komenatrima ne moze verovati, da mlatitte praznu slamu i da sam vas upecao kao somche na buckalo.
pix3lchick pix3lchick 05:29 05.12.2008

Re: O terminu "dula"

klarkkent
Prema tome, ako mislite da pedagog znachi neshto drugo, jasno je da se vashim komenatrima ne moze verovati, da mlatitte praznu slamu i da sam vas upecao kao somche na buckalo.

dragonballs dragonballs 11:00 05.12.2008

Re: toroncanka

SVE LEPO I JASNO RECENO, SLAZEM SE SA VAMA U POTPUNOSTI
chobanica chobanica 15:58 05.12.2008

Re: O terminu "dula"


Prema tome, ako mislite da pedagog znachi neshto drugo, jasno je da se vashim komenatrima ne moze verovati, da mlatitte praznu slamu i da sam vas upecao kao somche na buckalo.


Da ne pominjemo da smo vec na putu da postanemo robovlasnicko drustvo, posto svaka skola ima pedagoga!

Stanojevicu, spasavaj nas kako znas i umes!
Pulse Pulse 02:30 05.12.2008

pitanje i komentar

Zelim na pocetku da napomenem da ne zelim nikoga da uvredim svojim pitanjima. Ali samo zelim da dobijem vise informacija tako da mi je sve ovo malo bolje jasno.

Gospodjice Krugolina - na vasem profilu stoji da ste astrolog. Da li mi mozete reci koje kvalifikacije ili iskustvo imate u vezi sa medicinom? Da li ste vi deo neke organizacije koja se zalaze da bolja zenska prava u zdravstvu ili deo nekog odbora koji monitira (to nije rec znam al ne mogu da se setim kako se kaze na srpskom) rad zdravstvenih ustanova u Srbiji? (Molim vas, ovo ne mislim ni u kakvom losem smislu samo mi nije bas jasna kava pozicija i aktivnost u celoj ovoj situaciji jer ne zivim u Srbiji)

isto tako, zelim samo da kazem da kominikacija sa obe strane je katastrofalna. Fascinirajuce je citati oficijalna pisma dve osobe koje imaju obrazovanje i nalaziti samo zadrtost, omalovazavanje i pokusavanje da se druga osoba nekako namagarci ili napravi glupom. Od pocetka je bilo evidentno da ova otvorena pisma nece ici nikuda niti da ce se neke stvari rezolovati. Prva i osnovna stvar i za doktora i za vas je da imate postovanje za sagovornika - samo tada ego i nesigurnost onog drugog ce biti smireni i samo tada dijalog moze da pocne.

Pa zar vas dvoje ne trebate da budete na istoj strani u krajnjem slucaju. Koliko ja razumem smisao svega ovoga nije da bi se svalila krivica ili da vidimo ko radi losiji posao nego da se dodje do nekih konstruktivnih ideja. Ali kako to kad svi samo imaju vremena da se prepucavaju. Postovanje gospodo, postovanje!

toliko do mene koja sve ovo ovako - gleda sa strane.
Armitage Armitage 10:02 05.12.2008

Re: pitanje i komentar

Pulse
Da li mi mozete reci koje kvalifikacije ili iskustvo imate u vezi sa medicinom?

Znam da nisam pitan, ali odgovori su toliko očigledni: žena se porodila u porodilištu. Doživela užasan tretman i pitala da li ima još neko. Toliko o kvalifikacijama i iskustvu.


Pulse
isto tako, zelim samo da kazem da kominikacija sa obe strane je katastrofalna. Fascinirajuce je citati oficijalna pisma dve osobe koje imaju obrazovanje i nalaziti samo zadrtost, omalovazavanje i pokusavanje da se druga osoba nekako namagarci ili napravi glupom. Od pocetka je bilo evidentno da ova otvorena pisma nece ici nikuda niti da ce se neke stvari rezolovati. Prva i osnovna stvar i za doktora i za vas je da imate postovanje za sagovornika - samo tada ego i nesigurnost onog drugog ce biti smireni i samo tada dijalog moze da pocne.

Tačno, ali polazite od pogrešnih pretpostavki.
Žene hoće bolji tretman u porodilištima jer u Srbiji vlada bela kuga, neće da se dopisuju sa doktorima posle maltretiranja u porodilištu, već da se porode prema standardima SZO (WHO).
Doktorima ne pada na pamet da se ovim ozbiljno pozabave, jer misle da je sve ovo neka šala, pa se tako i odnose.
Da doktor ima poštovanje za sagovornika, u bolnici, na primer, za trudnicu koju porađa, ceo ovaj problem ne bi ni postojao.

Izvinjavam se još jednom, znam da nije meni upućeno, ali je toliko očigledno, da nisam mogao da odćutim...
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:47 05.12.2008

Re: pitanje i komentar

Gospodjice Krugolina - na vasem profilu stoji da ste astrolog. Da li mi mozete reci koje kvalifikacije ili iskustvo imate u vezi sa medicinom? Da li ste vi deo neke organizacije koja se zalaze da bolja zenska prava u zdravstvu ili deo nekog odbora koji monitira (to nije rec znam al ne mogu da se setim kako se kaze na srpskom) rad zdravstvenih ustanova u Srbiji? (Molim vas, ovo ne mislim ni u kakvom losem smislu samo mi nije bas jasna kava pozicija i aktivnost u celoj ovoj situaciji jer ne zivim u Srbiji)


Jesam, astrolog sam. Ne, nemam nikakve zvanične kvalifikacije iz medicinskog obrazovanja. Ne, nisam član nikakve organizacije koja se zalaže za ženska prava u zdravstvu, niti bilo gde drugde.

Međutim, sve to je nebitno za ovo o čemu je ovde reč. Za ovo o čemu je ovde reč, bitno je samo to da sam žena-majka-rađala. I astrolozi se porađaju, da prostite. Kao i medicinski neobrazovane žene. Kao i žene koje se bore za ženska prava.

Sva pitanja koja ja za dr Stanojevića imam, proizilaze prvenstveno iz mog ličnog iskustva u porodilištu (koje sam na ovom blogu opisala u 6 nastavaka - "Zašto Srbi treba da izumru od bele kuge I-V" i "Kako sam 13 dana dojila Moje Oči Plave" ), kao i iz iskustava drugih žena koje su ih sa mnom podelile kroz priče koje mi šalju. Takođe, tu su i priče naših žena iz dijaspore. Tu su i Preporuke SZO. I medicinski neobrazovane žene sasvim lepo mogu pročitati te preporuke i shvatti da se praksa u nas drastično od njih razlikuje. Zašto mislite da je nekome potrebno medicinsko znanje da bi to uočio?

Preporučila bih vam da posetite vebsajt www.MajkaHrabrost.com, gde možete pročitati iskustva drugih žena iz srpskih porodilišta, kao i iz porodilišta u dijaspori. Obavezno odslušajte i tročasovni audio-snimak sastanka sa svim načelnicima svih srpskih porodilišta (takođe ga možete naći na istom sajtu). Ako i nakon toga budete imali pitanja o načinu na koji se vodi komunikacija - tu sam da vam odgovorim.
dragonballs dragonballs 11:25 05.12.2008

Re: pitanje i komentar

Koliko ja razumem smisao svega ovoga nije da bi se svalila krivica ili da vidimo ko radi losiji posao nego da se dodje do nekih konstruktivnih ideja. Ali kako to kad svi samo imaju vremena da se prepucavaju. Postovanje gospodo, postovanje!

toliko do mene koja sve ovo ovako - gleda sa strane.


Samo vi nastavite da gledate sa strane, nema tu nista losega.

Nego je lose u tome sto i vi kao i Dulence Stanojevic ne vidite da vam se KONSTRUKTIVNE IDEJE SERVIRAJU NA TACNI samo ih treba primiti i usvojiti, u OPSTEM interesu.

A ako bi se na sve to jos i ljubazno zahvalili na inicijativi i obecali da se u srpskim Porodilistama i Bolnicama nikada vise nece desavati ruzne i za ljudsko dostojanstvo i dignitet neprihvatljive pojave, dobilibiste svi skupa OGROMAN aplauz. I tako bi mogli da nesmetano i srecno vladate sledecih STO godina, kao u bajci.
Pulse Pulse 01:30 06.12.2008

Re: pitanje i komentar

dragonballs
Koliko ja razumem smisao svega ovoga nije da bi se svalila krivica ili da vidimo ko radi losiji posao nego da se dodje do nekih konstruktivnih ideja. Ali kako to kad svi samo imaju vremena da se prepucavaju. Postovanje gospodo, postovanje!

toliko do mene koja sve ovo ovako - gleda sa strane.


Samo vi nastavite da gledate sa strane, nema tu nista losega.

Nego je lose u tome sto i vi kao i Dulence Stanojevic ne vidite da vam se KONSTRUKTIVNE IDEJE SERVIRAJU NA TACNI samo ih treba primiti i usvojiti, u OPSTEM interesu.

A ako bi se na sve to jos i ljubazno zahvalili na inicijativi i obecali da se u srpskim Porodilistama i Bolnicama nikada vise nece desavati ruzne i za ljudsko dostojanstvo i dignitet neprihvatljive pojave, dobilibiste svi skupa OGROMAN aplauz. I tako bi mogli da nesmetano i srecno vladate sledecih STO godina, kao u bajci.




a zasto vi mene napadate? ja niti zivim u Srbiji niti imam ista vezano za nju niti mogu nesto da uradim odavde. Citam sve ovo iz interesa i jedino sto sam zelela je da shvatim situaciju. Ako se godpodjica Krugolina nije uvredila mojim pitanjima vec mi je lepo dala informacije i uputila me gde mogu jos vishe da saznam o tome sta se vi busate. I jos me stavljate u isti kos sa doktorima iz Srbije.

bzvz.
Pulse Pulse 01:36 06.12.2008

Re: pitanje i komentar

Krugolina Borup
Gospodjice Krugolina - na vasem profilu stoji da ste astrolog. Da li mi mozete reci koje kvalifikacije ili iskustvo imate u vezi sa medicinom? Da li ste vi deo neke organizacije koja se zalaze da bolja zenska prava u zdravstvu ili deo nekog odbora koji monitira (to nije rec znam al ne mogu da se setim kako se kaze na srpskom) rad zdravstvenih ustanova u Srbiji? (Molim vas, ovo ne mislim ni u kakvom losem smislu samo mi nije bas jasna kava pozicija i aktivnost u celoj ovoj situaciji jer ne zivim u Srbiji)


Jesam, astrolog sam. Ne, nemam nikakve zvanične kvalifikacije iz medicinskog obrazovanja. Ne, nisam član nikakve organizacije koja se zalaže za ženska prava u zdravstvu, niti bilo gde drugde.

Međutim, sve to je nebitno za ovo o čemu je ovde reč. Za ovo o čemu je ovde reč, bitno je samo to da sam žena-majka-rađala. I astrolozi se porađaju, da prostite. Kao i medicinski neobrazovane žene. Kao i žene koje se bore za ženska prava.

Sva pitanja koja ja za dr Stanojevića imam, proizilaze prvenstveno iz mog ličnog iskustva u porodilištu (koje sam na ovom blogu opisala u 6 nastavaka - "Zašto Srbi treba da izumru od bele kuge I-V" i "Kako sam 13 dana dojila Moje Oči Plave" ), kao i iz iskustava drugih žena koje su ih sa mnom podelile kroz priče koje mi šalju. Takođe, tu su i priče naših žena iz dijaspore. Tu su i Preporuke SZO. I medicinski neobrazovane žene sasvim lepo mogu pročitati te preporuke i shvatti da se praksa u nas drastično od njih razlikuje. Zašto mislite da je nekome potrebno medicinsko znanje da bi to uočio?

Preporučila bih vam da posetite vebsajt www.MajkaHrabrost.com, gde možete pročitati iskustva drugih žena iz srpskih porodilišta, kao i iz porodilišta u dijaspori. Obavezno odslušajte i tročasovni audio-snimak sastanka sa svim načelnicima svih srpskih porodilišta (takođe ga možete naći na istom sajtu). Ako i nakon toga budete imali pitanja o načinu na koji se vodi komunikacija - tu sam da vam odgovorim.



hvala vam puno na odgovoru! Nadam se da ce vasa zalaganja imati barem nekog rezultata. Na zalost u Srbiji, ja mislim, nije samo tretman porodilja los vec bilo kojih pacijenata. Jednom sam upoznala nekoga ko radi kao medicinska sestra na kardiovaskularnom odeljenju. Sa kakvim disrespect je ona pricala o pacijentima i kako se ona i ostale sestre ponasaju sa njima. Njen razlog je bio, jelte, da su ljudi bili bolesni pa nisu mogli da obavljaju sve funkcije sami nego su one, jadne sestre morale da im pomazu.

Fuj!

cena ljudskog zivota u Srbiji je jako niska.

kao sto rekoh vec - nadam se da cete uspeti barem nesto da promenite! all the best
maca22 maca22 02:06 06.12.2008

Re: pitanje i komentar

Pulse
a zasto vi mene napadate? ja niti zivim u Srbiji niti imam ista vezano za nju niti mogu nesto da uradim odavde.

Mozete da potpisete peticiju na www.MajkaHrabrost.com/peticija.htm ako do sada niste.
pix3lchick pix3lchick 06:04 05.12.2008

A statistike?

Hm, sada mi pade napamet (dok čekam da se moje čedo od vampira koji se budi po 8 puta transformiše u dete koje spava noćom) - da li se diskutovalo sa vrlim doktorima o statistikama, recimo o smrtnosti majki i novorođenčadi kod nas? Ako se dobro sećam, te statistike su vrlo zabrinjavajuće, nalazimo se negde na vrhu liste evropskih zemalja po tome. Koje je objašnjenje za to? Razmažene majke-somice se nagutale trokrakih udica onako ošamućene od bućkala, pa ne sarađuju?

Celo popodne se nerviram oko ovog primitivnog odgovora. Čovek je 186 svedoka (priče sa sajta majkahrabrost.com) nazvao lažovima. Da li on od nas očekuje da se ponašamo kao šimpanze koje je porađao te da ne govorimo o tretmanu koji smo prošle i ne tražimo i malo humanosti? Ako već insisitira, vrlo rado ću mu iz prve ruke demonstrirati ponašanje popizdele šimpanze...

Zbog svog "predivnog" iskustva u GAK NF, za drugi porođaj sam odabrala GAK Višegradska. Zbog "fantastičnog" iskustva tamo, za treći porođaj sam planirala odlazak u GAK Zvezdara. I posle prvog i posle drugog porođaja sam najozbiljnije razmatrala porođaj kod kuće. Da platim babicu, i da se porodim sa minimumom dostojanstva, uz prisustvo oca deteta. Kao, jednom ću ubosti da me neće tretirati kao šimpanzu, somicu, ili kakvu već marvu, nego kao ljudsko biće. Pa, da li je to normalno? Seljakanje od porodilišta do porodilišta poput nekakvog trudnog Diogena (kada je gos'n načelnik toliko zaljubljen u antičku filozofiju) tražeći doktore i babice koji su pritom i ljudi? I eto, treći put završih opet u GAK NF, ne zbog želje da ikada više kročim u tu ustanovu, nego zbog jedne jedine osobe - doktorke koja mi je vodila problematičnu trudnoću, bila spremna da mi pruži sve informacije koje su me zanimale, da mi odgovori na svako pitanje, i da me smiri i pruži mi reč utehe u trenutcima kada se činilo da ću izgubiti bebu. Da nije bilo te doktorke, ne bih kročila na to mesto pa sve da mi ispadne ceo reproduktivni trakt...

I sad imamo jedan ovakav primitivan i bahat nastup, od strane samozvanog akušerskog stručnjaka za sve primate, koji pacijentkinje krsti somicama. I kome se u rukama nalazi najveća ustanova za reproduktivno zdravlje žena u Srbiji. Ovo je kao da je neko imenovao Pahomija da vodi ministarstvo za dečja pitanja....
man ray loves me man ray loves me 08:05 05.12.2008

mislim da posle ovog autogola

doktor dule treba da postane poznat kao doktor dula.
natasavb natasavb 08:59 05.12.2008

Odgovor prof. dr Stanojevića br. 2

" UMESTO u porodilištu, Milina Pavlović (28) rodila je bebu u kupatilu svoje kuće u Bariču. Prvo što je mala Anja, pre tri dana, rano u zoru ugledala i dotakla bile su ledene pločice i slivnik toaleta.
Te noći suprug Goran odvezao je Milinu na pregled u porodilište Kliničkog centra Srbije u Višegradskoj, jer se žalila na bolove. Dežurni lekari su je, iako duboko u devetom mesecu - vratili kući. Objasnili su joj da je, verovatno, „u pitanju samo upala bešike“.
Suprug Goran ni sada ne može da poveruje da su ih lekari u Višegradskoj, bukvalno, vratili kući usred porođaja."
nastavak vesti na http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=10&status=jedna&vest=133332&datum=2008-12-05
Krugolina mora da ste i ovo izmislili !

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana