20 godina posle

jaksa scekic RSS / 06.08.2007. u 15:52

 

Pre neki dan  rece mi dobar drug ,”Zamisli  u septembru bice dvadeset godina od  sednice”..Nije bilo potrebe ni da pitam koje.Zna se koje,one Osme.Cuvene.

Posle dvadeset godina neko mnogo strucniniji i pametniji od mene treba da se oglasi..Ja samo mogu da ispricam neke detalje.Verovatno nevazni.Popusta memorija pamcenja.Moguce da sam nesto pogresio,a jos vise zaboravio..Davno je bilo..Nesto prebiram po imenima,vise je aktera otislo u istoriju,nego sto ih je ostalo u zivotu..Zato i ne spominjem imena,samo ona koje ne mogu zaobici. 

1987

Avgust-Septembar

….Bio sam u Beogradskom programu,i kako se tad govorilo “pratio GK” sa jos nekolicinom kolega.Upravo se vratio se sa odmora…i odmah na zadatak.Predsednik GK Dragisa Pavlovic-Buca “obilazio” je Cukaricu.U toku sastanka,hitno su ga izveli u hodnik,nismo imali pojma sta se desava,ali smo naslutili da je neka frka.I bila je.Predhodne noci u kasarni u Paracinu Aziz Keljmendi je ubio 4 vojnika.Buca je odmah odjurio,a mi smo ostali da spakujemo opremu i vratimo se …..

…Pandorina kutija tako definitivno bila otvorena.Krenuli su razni komentari,zapaljivi govori.Govorilo se da su to pucnji u Jugoslaviju …Bratstvo i Jedinstvo.Trazila se brzina u sredjivanju Kosova,vanredno stanje..

….Jednog petka  javilo  nam  da pod hitno dodjemo u GK,da Pavlovic ima nesto da kaze.I mi dosli,ukljucili kamere.Sednice su se odrzavale na drugom spratu u zgradi na Studentskom trgu.Pavlovic odrza govor,a mi skljucili kamere.To je bilo to.Dragiša Pavlović je,rekao da se  Kosovo ne može popraviti "olako obećanom brzinom", niti vanrednim stanjem. Jedina prihvatljiva pozicija s koje se može rešavati problem Kosova, jeste pozicija SKJ, a ne neka populistička ili nacionalistička pozicija.Pavlovic je pisao lepo,ali komplikovano,isuvise komplikovano....

.....Sutradan u Expres politici se pojavio kontra-komentar potpisan od Milanovica(od tad je krenula njegova karijera).Po onome kako sam cuo,te veceri je Mirjana Markovic-Milosevic slucajno gledala Beogradsku hroniku,cula Pavlovica,zvala Slobu i onda je napisan komenetar,a Milanovic dao potpis.....

...Sednica Predsednistva GK,na kojoj je Rada „Lambada“ u 19.20 ustala i rekla da ce Predsednistvo CK SK Srbije ujutru raspravljati o Dragisi Pavlovicu.Sedela je u cosku i niko je skoro nije ni primecivao,ja cak nisam ni znao ko je.Sve vreme je cutala,sve dok nije ustala i „bacila bombu“Tad smo svi akreditovani novinara zaglavili na vrata da javimo.Inace na toj sednici GK Dragisa Pavlovic je IMAO tesnu vecinu.Na kraju sednice koja se zavrsila oko deset-jedanaest uvece,Pavlovic je insistirao da se glasa.I danas cuvam taj blok sa beleskama.Spasao mi je glavu,jer je izvestaj na jednom jutarnjem kolegijumu ocenjen kao dobar,da bi posle nekoliko dana  bio stavljen na tapet kao pripadnik porazenih snaga.Jedva preziveh...

....U subotu,dan posle  srecem jednog poznanika na pijaci ,koji mi kaze da su prvog dana  pata karte ,ali vec kasnije linija Stambolic-Pavlovic polako gubi. .

..23 i 24 septembar 1987 godine.Osma sednica ciji je prvi svecani deo odrzan u Domu Sindikata i bio posvecen nekoj godisnjici vezana za Tita.Drugi znacajniji deo bio je u Sali skupstine srbije.Dosao sam ujutru,sisao  u restoran i sve  je bilo jasno. U restoranu Pavlovic i Stambolic za dva stola,malo ljudi im prilazi,od novinara nekolicina..Kosovari su tada rekli to je unutrasnji srpski problem,i da nece da se mesaju....U sali Milosevic sedi na mestu  predsedavajuceg.Ne pomera se,na licu stalno ista grimasa....Koliko li je on sakoa pocepao na ovakvim sednicama.-komentarisemo.

I tada krece uvezbana koreografija unistavanja politickih protivnika.Tacna je urbana legenda da su pojedini polticari dolazili sa dva govora u dzepu.Neki su isli hodnicima i vikali,protestvovali protiv orkestrirane telegramske podrske.Neki su dolazili,odlazili,raspitivali se ko kako prolazi...ko pobedjuje...preplivavalo se sa jedne na drugu stranu po vise puta u toku dana....

...Stab iz koga se vuku medijski konci je u Takovskoj 10.Kancelarija na 4 spratu.Sednica se prenosi „live“ na  RTB.... .Milosevicev tim mnogo spremniji, ,mnogo organizovaniji....Njihovi govori su jasni,precizni i ubitacni-subjekat-objekat-predikat.Stambolic konfuzan i pomirljiv,cak predlaze da Pavlovic i Milosevic odu na kafu i rese svoje probleme.U TVB niko nece da ti kaze o cemu se radi,svi setaju hodnicima,merkaju se,procenjuju...

.....Ja sam nesto kasnije otisao iz Informativnog programa...Predosecao sam da se sve ovo nece dobro zavrsiti...Predlozio da se bavim satelitima i kablovskom TV,na moju srecu prihvatise.

PS:...Tek posle Osme sednice Milosevic je naucio snagu i znacaj TV,sto je kasnije i bilo pogubno za TV Beograd kao kucu i za profesiju.Sve do osma sednice Slobodan Milosevic nije davao pet para za TV.Njega je interesovalo sta pise Politika.Secam se jednom jos dok je Milosevic bio predsednik GK,ja sam pravio izvestaj za Beogradsku hroniku,a a neko drugi za TVD.I tako dodje doticni i pita koju Slobinu recenicu pustam,ja mu rekoh da je meni  lako,mogu da trajem koliko hocu.“Sta cu ja“-rece kolega sa drugog sprata“,pa mu kazem „Evo ti Slobin telefon pa ga zovi kuci pa vidi..i Tako ga covek  pozove,a Sloba kaze „Uzmi deo koji hoces za TVD,meni to nije bitno“.     



Komentari (94)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Solomon Solomon 16:54 06.08.2007

Static Statistic

Peti Oktobar sam pratio iz hotelske sobe preko CNN-a. Sve vreme bi se ubacivali 'Live From Belgrade' dok bi struchnjaci kao Holbruka davali komentare. Eagelberger je davao najbolje komentare (oslobodjen kakvih licnih interesa). Ono sto pamtim uvek je da je Eagelberger rekao "Ovo je definitivno njegov kraj. Videli smo Milosevica da se izdize iz kriza, ali ovo je kraj. Onog trena kada je RTS ugasen, Miloseviceva vladavina je prestala."
Ono sto mi je interesantno iz ovoga je to da ispada da je i samoj struktura vlasti potrebna propaganda. Realnost stotine hiljada ljudi na ulici nije dovoljno da odgovori generala da izvede tenkove na ulici... Ali onaj shum (sneg) na kanalu RTS-1, to je znak ne samo obicnom narodu, vec i SAMOM vrhu, da je njegova vlast zavrsena.
Meni su uvek interesantni ovakvi primeri gde neistinita slika realnosti (ono na TV-u) je bitnije ljudima nego ono sto vide svojim ocima kroz svoj prozor.
Cesto smatramo da su samo naivni i nemocni ljudi zrtve ovakvih zabluda, ali vidite od toga pate i mocni.
Nevena Nevena 22:43 06.08.2007

Re: Static Statistic

Solomon
........ Onog trena kada je RTS ugasen, Miloseviceva vladavina je prestala." Ono sto mi je interesantno iz ovoga je to da ispada da je i samoj struktura vlasti potrebna propaganda. Realnost stotine hiljada ljudi na ulici nije dovoljno da odgovori generala da izvede tenkove na ulici... Ali onaj shum (sneg) na kanalu RTS-1, to je znak ne samo obicnom narodu, vec i SAMOM vrhu, da je njegova vlast zavrsena.


Ko ce sada ugasiti RTS i okoncati vladavinu naslednika Kostunice.?
A krajnje je vreme da se na RTS-u ponovo pojavi shum sneg)....
oldtajmer oldtajmer 19:58 07.08.2007

Re: Static Statistic

Ali onaj shum (sneg) na kanalu RTS-1, to je znak ne samo obicnom narodu, vec i SAMOM vrhu, da je njegova vlast zavrsena.


Isto je bilo sa Ruminijom ako se secate kad su preuzeli TV
mocna malena79 mocna malena79 10:00 08.08.2007

Re: Static Statistic


hm , nekako mi se posle svega cini da je "sneg na rumunskoj televiziji" bio malko svrsishodniji ..
jama jama 17:01 06.08.2007

2o godina zivota

drago mi je da bar neko nije zaboravio odakle je sve pocelo.Jer stvarno ako budemo zaboravili desice nam se opet garantovano,
kad- tad
pojeli su mi, unistili, oteli, nalepsih dvadeset godina zivota, i posle toga jos sve to i naplatili i novcano i emocionalno i svakom drugom pogledu.
kako rece vecine njih nema vise na ovom nasem vidiku, ali bas zato trebamo se podsecati ko su bili sta su nam radili,da se ne bi ponovo vratili pa i nasoj deci uzeli sve ponovo kao i nama.
Samo jedno malo podsecanje za sve nas:
Jedne godine od tih devedesetih posle odradjene nocne smene na jednom od najtezih odelenja Neuropsihijatriske bolnice u Vrscu u ranim jutarnjim satima stojim u redu za,mleko pa secer, pa ulje, pa pa benzin , a,nista od toga ne dobijem. Posle toga krisom prodajem cigarete i devize na ulici dok me vreba nasa policija. I tako ceo dan pa ponovo u nocnu smenu u bolnicu za platu od tri marke.A kod kuce gde zive moji roditelji , dvadeset i troje izbeglica od toga 11-toro dece cekaju da donesem 100 grama bonbona da bi bili srecni.
NEMOJTE ZABORAVITI NIKAD, MOLIM VAS.
zarkov zarkov 00:55 07.08.2007

Re: 2o godina zivota

jama
drago mi je da bar neko nije zaboravio odakle je sve pocelo.Jer stvarno ako budemo zaboravili desice nam se opet garantovano,...


Cekaj, jos se nije ni zavrsilo:) Jel gledas ti nase TV? Jedan, nazalost zaboravio sam ime, od bivsih novinara, jos pre 5. oktobra je tvrdio da imaju hiljade sati materijala koji pokazuju/dokazuju ulogu medija u ovoj lopovskoj revoluciji. Ali izgleda da ni ovi nisu toliko naivni da pustaju takve stvari, posle 5. taj covek se nigde nije pojavio. Verovatno je bio u zabludi da ce biti neke lustracije, kao i vecina naivnih.
Ilija Gromovnik Ilija Gromovnik 17:25 06.08.2007

Ta 87-a ...

Ja sam to tada bio Beogradjanin koji je ziveo u Srbiji, u Jugoslaviji. A onda, preko noci, ja sam postao Srbin, a da to nisam ni znao.... E sto mi je lepa mladost bila dok sam bio samo 'ja'.
bocabole bocabole 19:51 06.08.2007

Re: Ta 87-a ...




NABUJAO KOROV
PA NAROD SANJA
*KUCU CVECA*


by BOJANA
MMMila MMMila 18:24 06.08.2007

Kumstvo na srpski nacin!

Jel beshe Pavlovic ima kumovske veze sa porodicom Milosevic???

A, da... imao je i Obrenovic sa Karadjordjem, Tito sa Djilasom (ili s kim li vec nije imao)...

Pa ti budi KUM u Srbiji...
jaksa scekic jaksa scekic 18:46 06.08.2007

Re: Kumstvo na srpski nacin!



Koliko ja znam Pavlovic nije imao kumovske veze sa porodicom Milosevic.
Dragisa Pavlovic je bio masinski inzenjer iz Kragujevca,doktorirao politicke nauke. Upoznao sam ga kad je bio clan predsednistva GK,a Ivan Stambolic bio predsednik GK.Gradski komitet je tad bila zanimljiva institucija,radila je veoma zanimljiva ekipa ljudi.Odlazili smo skoro svakodnevno,ali ne po misljenja,usta se kasnije sve to izrodilo,vec bilo je tu vrsnih rasprava,zanimljivih dogadjanja.Bilo je mesto u kome su se otvarala pitanja,ali odmah da se razumemo,sve je to bilo na,kako se tad govorilo, otvaranje pitanja na cvrstoj liniji Saveza Komunista.
Pavlovic se nikad nije postavljao kao neki sef,imao je sjajan, impresivan dubok glas,pusio beli long size Kent,tih i smiren.Jako je voleo da polemise.javno i po novinama .Nazalost nisam bio u Beogradu kad je umro.
MMMila MMMila 18:56 06.08.2007

Onda greska...

Ja se secam samo glasa!
jesen jesen 00:28 07.08.2007

Re: Kumstvo na srpski nacin!

Stambolic je bio kum sa Milosvicem, koliko je meni poznato, i on je prakticno Milosevica i uveo u politiku...kasnije je doslo do raskola...Dragisa Buca Pavlovic je zavrsio dva fakulteta, masinski i ekonomski...pa mi je logicnije da je doktorirao na ekonomiji....
zarkov zarkov 01:00 07.08.2007

Re: Kumstvo na srpski nacin!

MMMila
Jel beshe Pavlovic ima kumovske veze sa porodicom Milosevic???A, da... imao je i Obrenovic sa Karadjordjem, Tito sa Djilasom (ili s kim li vec nije imao)...Pa ti budi KUM u Srbiji...


A sa kim je ovaj kontemporari Djilas u kumstvu? Sa Veljom?
kuki kuki 18:32 06.08.2007

Jos traje

isti mehanizam, ista pravila igre a cesto i isti igraci. Mislim na danasnje politicare koji su svi iznikli iz starog partijskog aparata. Ma koliko prali svoje biografije, svi su se kalili na partijskim sednicama, sastancima i kongresima. I danas, posto niko od njih nije mogao da zameni svog idola, kada su se izdvojili u svoje partije, pa cak (na visem nivou) i na svoje teritorije pravila igre se nisu promenila. Primera koliko hoces: DS koja pretenduje da bude savremena politicka partija je imala toliko svojih 8. sednica i rascepa (Micunovic v.s. Djindjic i Kostunica, Kostunica, Tadic, Jovanovic). Svaka partija ima svog dozivotnog koji se pita cak i u slucaju da dva ili vise clanova zajedno idu u WC.
bocabole bocabole 19:47 06.08.2007

Re: Jos traje


DA JE KRALJ NA VLASTI
IMALI BI OPRAVDANJE ZASTO PLACAMO
TOLIKE DVORSKE LUDE

****
by BOJANA


i zivotima i novcima

gordanac gordanac 18:34 06.08.2007

...a odmah posle Osme...


18.01.1988 M.Šarenac
...i tekst koji je nazvan "humoreskom" - Vojko i Savle
Jako malo materijala na internetu, nikada jasno objavljeno ko je autor teksta. Grupa ljudi koja se bavi medijima, a takvo štivo zove "humoreskom" - može da "proizvodi" samo zabranu bilo kakve slobodne reči, pisane ili izgovorene.I može da opstaje samo na ideološkoj mržnji, koju po potrebi boji nacionalnom zabrinutošću ili netrpeljivošću. Ali od početka je opredeljenje bilo jasno - nekako restaurirati okolnosti da može biti samo jedna partija. Kad je ta volja dobila nacionalistički šinjel - već je bilo kasno za novu borbu unutar partije.

Našla sam nekoliko link-ova, mislim vrednih čitanja.
Republika o Politici
Mediji i rat - Argument
Zabrane novina, časopisa i knjiga 1987 - 1991

Njihov ideološki obračun sa svima nama, pobedom jednopartijski opredeljenih ljudi kreirao je realnost naših života i svih ovih godina za nama, i potpuno si u pravu što tekstom spominješ tu septembarsku sednicu kao ključnu.

Loše političke procene, slepilo za činjenice da se socijalizam već urušio, da je smrt ideologije već nastupila i iz njih proistekle loše odluke imaju visoku cenu - njihova cena je kreiranje realnosti kojoj je represija alfa i omega, njihova cena je takva da je plaćamo svi, i oni koji su bili ZA i mi koji smo bili PROTIV, a ratovi, beda i kriminalizacija društva je posle samo neminovnost.
Humoreska, pa "jogurt revolucija" i ukidanje autonomija, XIV Kongres na kome se sve raspalo, Gazimestan, "upad" u savezni platni promet, "upad" u tadašanji savezni MUP, odlaganje dozvola za formiranje stranaka, krađe izbora.....da ne spominjem ratove "koje nismo vodili", zločine, politička ubistva, ....celu državu koja se finansirala "iz nedostatka dokaza". Svi ti plodovi imaju svoju klicu u sednici na kojoj je bilo samo važno da pobedi vođa struje koja veruje da je jednopartijsko društvo moguće, da socijalizam nije mrtav.

Da li znate da je u Severnoj Koreji internet zabranjena stvar? Oni TO ne koriste.Kažnjivo je. Sve što im treba ima na TV.
E, za takvo čuđenje smo mi bili devedesetih....




jaksa scekic jaksa scekic 19:11 06.08.2007

Re: ...a odmah posle Osme...

"Loše političke procene, slepilo za činjenice da se socijalizam već urušio,"..


na dan kad je uvece pao Berlinski zid u Generalstabu je odrzan sastanak na kome su ljudi(oficiri,da ne kazem general) zaduzeni za moralno-politicke procene rekli da Berlinski zid nikad nece pasti....

Zato sam napisao vreme je da neko hladne glave analizira i opise sve te okolnosti oko i posle Osme sednice,da se zakopa u Arhive,prouci dokumente.
Kako to da jedna sredina koja u usporedbi sa okolnim komunistickim zemljama u to vreme imala poprilicno prihvatljive levicarske ideje(ili zablude) da umesto u gradjansko ode u nacionalisticko drustvo...

I intrigira me jos nesto,kako to da je komunizam-socijalizam-kao mentalni sklop ostao najduze u zemljama gde nije uvezen na sovjetskom tenku...Zasto su Srbi bili toliko opcarani komunizmom,jer pogledajte ostao je na Kubi,Severnoj Koreji..Sve zemlje gde sovjetski tenk nije stao svojom gusenicom...

I da dodam jos nesto,nije Osma sednica bila sukob demokrata i autokrata na nivou drustva,bio je to sukob unutar Saveza komunista,jedni su bili za akciju iz centra(Milosevic) a drugi su bili za idejno jedinstvo (Stambolic),ali oba tabora su bila ,kako se to tad govorilo,za to da SK bude vodeca partija.Nije bilo reci o vise stranackom sistemu,za to im je kao paravan sluzio Socijalisticki Savez "Kardelj ,za funkcionisanje pruralizma samoupravnih interesa....

Znaci nije sustina sukoba Osme sednice bio razvoj demokratije,uvodjenje vise-partijskog sistema,trzisne ekonomije,nego je bio sukob dva vidjenja jedne iste politike koja je bazirana na SK.E,sad sta bi bilo kad bi bilo,da je Stamboliceva struja pobedila,da li bi prelaz na vise-partijski sistem bio laksi...million dolar question
Tantal Tantal 19:19 06.08.2007

Re: ...a odmah posle Osme...

Da li znate da je u Severnoj Koreji internet zabranjena stvar? Oni TO ne koriste.Kažnjivo je. Sve što im treba ima na TV.
E, za takvo čuđenje smo mi bili devedesetih....


mislte gospodjo da je srbija danas daleko medijski od Severne Koreje !?
Razlika je ta, što ovde nema zabrane novina, interneta, ali ima zabrana šta ćete i kako ćete da mislite i pišete na istima, i to iste one zabrane kao što su u Severnoj Koreji.
Lionsgate Lionsgate 19:31 06.08.2007

Re: ...a odmah posle Osme...

I intrigira me jos nesto,kako to da je komunizam-socijalizam-kao mentalni sklop ostao najduze u zemljama gde nije uvezen na sovjetskom tenku...Zasto su Srbi bili toliko opcarani komunizmom,jer pogledajte ostao je na Kubi,Severnoj Koreji..Sve zemlje gde sovjetski tenk nije stao svojom gusenicom


Kod nas je komunizam-socijalizam stigao '44 sa generalom Zadanovim, da se ne lazemo... u Koreju nije stigao ruskim vec kineskim tenkovima a na Kubi je opstao zahvaljujuci ruskim sto tenkovima sto raketama a bogami i rusko-angolskoj nafti.
gordanac gordanac 19:36 06.08.2007

jedna kompartija...

...dala je dva modela od 1990:
1) "komunisti"se dobrovoljno povlače, ali "zauzimaju" ekonomske centre moći, pa se prilikom prvih vanrednih izbora vlaćaju na vlast
2) "komunisti" se samoreformišu u socijaldemokrate, gube prve, dobijaju sledće izbore

Ta se podela odnosi samo na prve izbore, na prve odluke, to je njima "osma sednica".
A kod nas se odlučilo da treba "samo sačekati" , vratiće se sve na kako je bilo...wrong.

Kako bilo da bilo - oni su imali stanje "otišli rusi!ura, hajmo u EU reforme!". I eno ih sada svih u EU.
Osma je odlučila drugačije i nepovratno smo potrošili više od 40% BDP, zauvek. Donete odluke proizvode posledice.
Jedan mudrica je rekao da su za uspeh diktatora uvek odgovorni slabi, neorganizovani liberali koji onda pristojan svet "povuku" u ćutanje. Možda ima smisla kao odgovor na pitanje o boravku ili odsustvu rusa.

Meni je najinteresantnije slepilo koje je ovde vladalo u trenutku stvaranja Zajednice Nezavisnih Država od bivšeg SSSR. Neće mi niko verovati - ali oni su mislili da rusi samo blefiraju, ozbiljno su to mislili.
Niko nije slep kao onaj ko NEĆE da gleda.



jaksa scekic jaksa scekic 19:36 06.08.2007

Re: ...a odmah posle Osme...



Mozda nisam bio precizan,mozda je bolji izraz izvorni komunizam ,kubanska revolucija,kod nas KP bio pre 1944 i Zdanova,...
Lionsgate Lionsgate 19:42 06.08.2007

Re: ...a odmah posle Osme...

Bilo je njega i u ostalim zemljama u Evropi a za razliku od tih zemalja kod nas je do 1944 bio ilegalna rabota... u svakom slucaju sad je razumljivije sta ste hteli napisati :)
gordanac gordanac 19:46 06.08.2007

mislim

da je srbija danas daleko medijski od Severne Koreje !?


da, jeste daleko.
i od mnogih drugih zemalja, mereno objektivnim indeksom medijskih sloboda.
Ne, u Srbiji nema zabrana uporedljivih sa stanjem u Severnoj Koreji.
To ne znači da nema puno mana, krhkosti zaštite prava novinara, zloupotreba, svega i svašta lošeg ....da nema ne bismo bili zemlja u traniziciji. Ali ako hoćemo da napravimo bolje, i kritiku i opis stanja moramo početi sa činjenicama, a ne sa prozvoljnim poređenjima koja ne stoje.
Press freedom day by day - index 2006, Srbija (DZ SiCG) je od 48 po redu od 168 zemalja. Severna Koreja je 168.
Solomon Solomon 20:14 06.08.2007

Re: ...a odmah posle Osme...

Pa upravo zato sto Ruski tenkovi nisu krocili. Komunizam je umeo biti kosmopolitski a u isto vreme ksenofoban. Da je igrom slucaja Ruski tenk krocio na ove prostore, onda bi se i taj Komunizam smatrao za nesto 'strano'. Da se ta percepcija pustila u etar, da je Komunizam 'stranog' porekla, puklo bi istog trena. Ali kod nas je i dalje vlada neka Rusofilija, koja je potpuno irealna.

Milion dolar question ? Ipak, ne mogu da verujem da se bilo ko drugi nasao na Slobino mesto, sve bi se isto dogodilo. Ne mogu da verujem ni cak da bi se pola ljudi isto ponasalo. Ipak moram da zadrzim neko verovanje da je on bio poseban 'izrod'. - Mozda u tom gresim, ali jednostavno ne zelim da upadnem u toliki stupanj mizantropije da verujem da me samo okolnosti razlikuju od Slobe.







Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:17 06.08.2007

Re: ...a odmah posle Osme...

gordana c,
dozvolicete da bez lazne skromnosti ostavim jos dva linka:
[url=http://www.danas.co.yu/20060914/kultura1.html][/url]
i

[url=http://www.msuv.org/izlozbe/2006/zvezda/2006-zvezda.html][/url]

pozzz.
n.m.
ervetor ervetor 21:56 06.08.2007

Re: mislim

Srbija (DZ SiCG) je od 48 po redu od 168 zemalja. Severna Koreja je 168.


Pa i od goreg ima gore.
U Srbiji postoje sve slobode na papiru.
Covek u belom Covek u belom 00:53 07.08.2007

Re: mislim

ervetor
Pa i od goreg ima gore.

Ima npr. USofA na 56. mestu :).
jesen jesen 09:56 07.08.2007

Re: ...a odmah posle Osme...Sloba "izrod".

Ja takodje verujem da je on bio "izrod" a da su za nasu sudbinu najvise krivi oni koji su ga dobro poznavali i koji nisu reagovali u pravom trenutku na pravi nacin ili pak nisu prepoznali "zlo" koje sa njim dolazi..Gore pomenuti Buca Pavlovic je u jednom trenutku rekao, jednoj meni vrlo bliskoj osobi, sledecu recenicu: "Ovaj (SlobodnM) ce nas sa svima posvadjati i okaciti nam puske na ramena".......Pavlovic je znaci shvatio o kakvoj se opasnosti radi ali ocigledno nije imao potrebnu podrsku tj nije bio ubedljiv za saborce koji su presli na drugu tj Milosevicevu stranu....Meni, koja se nikada nisam bavila politikom, izgovorena recenica je zvucala zastrasujuce ali ipak nisam u to vreme mogla da verujem da je ta recenica u stvari "prorocanska"...jer sve se bas tako dogodilo...Kada je SM pridobio partijsku vecinu onda je lako mogao da vlada i manipulise...srbi vole pare bez rada pa su svi ti oko njega svoju bezrezervnu podrsku njemu trampili za pare.....I sta je rezultat? Milosevicevi ljudi i dalje vladaju Srbijom jer su je celu kupili......Da li ova prica ima kraj, ko prezivi i dozivi pricace....
DeMarti DeMarti 19:54 07.08.2007

Re: ...a odmah posle Osme...

Da li na netu ima ceo tekst "Vojko i Savle"?
gorran gorran 20:43 07.08.2007

Re: ...a odmah posle Osme...

Da li je baš komunizam kod nas
stigao '44 sa generalom Zadanovim
?
Npr., Britanci su u jesen 1944. prihvatili kao verodostojnu Meklejnovu procenu da su komunisti "10 do 20 puta brojniji i beskrajno bolje organizovani" i da će, sa Britancima ili bez njih, vladati u posleratnoj Jugoslaviji..
Što bi išlo u prilog tvrdnje Jakše Šćekića da
nije uvezen na sovjetskom tenku
.
Ali, opet, možda vi raspolažete boljim informacijama. Možda iz Večernjih Novosti.
gorran gorran 00:02 08.08.2007

ispravka

Naravno, Meklejnov izveštaj i zaokret u britanskoj politici dogodio se u jesen 1943, a ne 1944.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 00:42 08.08.2007

Re: ispravka


Izvestaj je vrlo sumnjiv, jer je uradjen iz Kaira, postoje indicije da je Meklejn igrao dvostruku spijunsku igru. Ali bez obzira, ostavimo taj izvestaj po strani, situacija na terenu u Srbiji (govorim samo o Srbiji) je bila takva da komunista nigde nije bilo, sve dok se Rusi nisu pojavili. Partizani za vreme rata prakticno nisu ni postojali u Srbiji. Ceo partizanski pokret u Srbiji svodio se na najobicnije skrivanje, po tavanima i kokosinjcima Srbije. Niti su imali vojna dejstva, niti su imali razvijene vojne formacije, niti slobodnu teritoriju.

Brozove snage su u leto 44. u 3 navrata pokusale da udju u Srbiju iz Bosne, ali su bili odbijeni u sva 3 navrata. Jednostavno su bili slabi vojno da prodru u Srbiju, jer je Kraljeva vojska bila daleko brojnija i vojno jaca.
Tek kako su se Rusi prodirali sa severa Jugoslavije, situacija se menja u korist komunista. Svakako da je komunizam u Srbiju uvezen na sovjetskom tenku, jer Brozova vojska NIKADA ne bi preovladala u Srbiji, da nisu dosli Rusi i postavili svoje kolege Brozove komuniste na vlast, koji su potom pobili na stotine hiljada civila u Srbiji i izvrsili otimacinu privatne svojine.

Jednostavno 1944. Srbija je okupirana od strane SSSR-a, koji je inaugurisao novu vlast i komunisticki rezim. Ta komunisticka okupacija u Srbiji i dan danas traje.
gorran gorran 07:09 08.08.2007

Kako je "kraljeva vojska" postala tako

jaka u Srbiji?
Jednostavno.
Tokom ustanka 1941. partizani su bili znatno jači, i, kad je izbio sukob u novembru 1941, bez problema su počistili četnike iz Požege, Čačka i ostalih mesta. Osim iz Gornjeg Milanovca. Evo zašto.
Kad je krenula nemačka ofanziva, partizani su se borili, ginuli, neki su se povukli, a neki pasivizirali.
A Četnici? Evo primera: Predrag Raković se legalizovao kod Nedića, ostao na svojoj teritoriji, i uz pomoć Nedićevaca i Nemaca uništavao bivše partizane koji su se vratili kućama. Samo iz Čačanskog NOP odreda likvidirano ih je 449.
Posle se ponovo pojavio kao "kraljev patriota" i "antifašista" i komandant korpusa.
Partizani su u jesen 1943. počeli da formiraju brigade u Srbiji. U maju i junu 1944. formirali su 5 divizija.
Interesanto je i pitanje ko je to uspeo da spreči tri prodora partizana u Srbiju? Je li to bila "kraljeva antifašistička vojska" ili ipak deo zasluga treba da pripišemo i nemačkoj Drugoj oklopnoj armiji, bugarskom Okupacionom korpusu, SDS, RZK, SDK...?
Inače, ako nekoga zanima gde i kako je Meklejn napisao izveštaj, može da pročita ovde.
zdravosrecno zdravosrecno 13:35 08.08.2007

Re: ...a odmah posle Osme...

jaksa scekic
"Loše političke procene, slepilo za činjenice da se socijalizam već urušio,"..


na dan kad je uvece pao Berlinski zid u Generalstabu je odrzan sastanak na kome su ljudi(oficiri,da ne kazem general) zaduzeni za moralno-politicke procene rekli da Berlinski zid nikad nece pasti....

Zato sam napisao vreme je da neko hladne glave analizira i opise sve te okolnosti oko i posle Osme sednice,da se zakopa u Arhive,prouci dokumente.
Kako to da jedna sredina koja u usporedbi sa okolnim komunistickim zemljama u to vreme imala poprilicno prihvatljive levicarske ideje(ili zablude) da umesto u gradjansko ode u nacionalisticko drustvo...

I intrigira me jos nesto,kako to da je komunizam-socijalizam-kao mentalni sklop ostao najduze u zemljama gde nije uvezen na sovjetskom tenku...Zasto su Srbi bili toliko opcarani komunizmom,jer pogledajte ostao je na Kubi,Severnoj Koreji..Sve zemlje gde sovjetski tenk nije stao svojom gusenicom...

I da dodam jos nesto,nije Osma sednica bila sukob demokrata i autokrata na nivou drustva,bio je to sukob unutar Saveza komunista,jedni su bili za akciju iz centra(Milosevic) a drugi su bili za idejno jedinstvo (Stambolic),ali oba tabora su bila ,kako se to tad govorilo,za to da SK bude vodeca partija.Nije bilo reci o vise stranackom sistemu,za to im je kao paravan sluzio Socijalisticki Savez "Kardelj ,za funkcionisanje pruralizma samoupravnih interesa....

Znaci nije sustina sukoba Osme sednice bio razvoj demokratije,uvodjenje vise-partijskog sistema,trzisne ekonomije,nego je bio sukob dva vidjenja jedne iste politike koja je bazirana na SK.E,sad sta bi bilo kad bi bilo,da je Stamboliceva struja pobedila,da li bi prelaz na vise-partijski sistem bio laksi...million dolar question


Па тај сукоб Пере Коња и Драже Јагњетине и није био ништа друго него гола борба за наследство Титовог Првог Пионира и наследство најглавнијег америчко-енглеског човека на балкану (читај шпијуна). Само што је Дража Јагњетина био ближи Удби, сиц.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 13:35 08.08.2007

Re: Kako je "kraljeva vojska" postala tako


Ne bih mnogo da ulazim u diskusiju sa tobom samo bih ti ponovio svoj post, koji je i cinjenicno stanje - o velicini partizanskog pokreta u Srbiji dok nisu dosli Rusi, koji si i ti potvrdio svojim postom:
Partizani za vreme rata prakticno nisu ni postojali u Srbiji. Ceo partizanski pokret u Srbiji svodio se na najobicnije skrivanje, po tavanima i kokosinjcima Srbije. Niti su imali vojna dejstva, niti su imali razvijene vojne formacije, niti slobodnu teritoriju.

DeMarti DeMarti 21:51 08.08.2007

Re: ...a odmah posle Osme...

Ima li neko tekst "Vojko i Savle"?
Tantal Tantal 18:59 06.08.2007

Olako obećana brzina osmaša.

Sećam se te sednice ko da je juče bila, tada su pale što bi se reklo mnoge javne i političke ličnosti uglavnom sa Beogradske javne scene.
Stambolić je oduvan a da u to nije verovao čak ni kada su podignute ruke na onoj sednici kada se glasalo protivu njega, čovek nije uspeo ni da se opasulji, već je bio bivši predsednik predsedništva Srbije.
Svu tu igru, smenu, smestio mu je niko drugi do njegov omiljeni komunistički aparatčik, njegov kumašin i politički i kućni prijatelj.Znamo kako je ova politička „poker igra“ tragično završena.
Poslat je u političku penziju brzinom apola 16. i ne samo to, već je bio pomno praćen da mu možda ne padne na pamet da se vrati, znamo kako se to završilo pred politički prevrat dvehiljadite godine.
Buca Pavlović je bio čovek sa dva fakulteta, ekonomskim i pravnim, miran po prirodi, tih u retorici, stradao je zbog jedne rečenice i zato što je proglašen za stambolićevca.Olako obećana brzina mu je došla i karijere a kasnije i glave, ista se kasnije ponavljala nebrojano puta.Umro je nešto kasnije isto tiho, kako je i vladao i ponašao se.
Bogdan Bogdanović je jedan od retkih intelektualaca koji je svojim tekstom u jednom omladinskim novinama opleo Miloševićevce i scašta im rekao, odmah posle tog teksta bivši gradonačelnik Beograda i poznati arhitekta je bio mrtav živ za javnost Srbije i Beograda, stavljen je pod težak medijski led, morao je nešto kasnije da napusti Beograd početkom devedesetih godina.
Miloševićevci su svoju 8. sednicu izveli i istu mnogo kasnije overavaili preko dve medijske kuće, jedna je bila list „Politika“ a preko svog čoveka za specijalne zadatke Žike Minovića.
A druga medijska kuća je bila RTV Beograd, a tamo je bio stari dokazani komunistički agent udbe još od vremena 68.godine, a on se zvao Dušan Mitević.Kasnije je porodica Miloševič u tim medijskim kućama menjala kadrove ko pampers pelene i truleks krpe, i svi su služili dok nisu krpe pretvorene u rite.
Znamo šta se kasnije dešavalo , kakve su političke opsene vladale preko ovih gore medija, ni danas nije sa medijima bolje, šta više mediji i danas služe da se sa njima manipuliše i to sa svima onima koji ih konzumiraju otvorenih očiju i usta, a zatvorenog mozga i razuma.

zana zana 20:12 06.08.2007

Re: Olako obećana brzina osmaša.

Znamo šta se kasnije dešavalo , kakve su političke opsene vladale preko ovih gore medija, ni danas nije sa medijima bolje, šta više mediji i danas služe da se sa njima manipuliše i to sa svima onima koji ih konzumiraju otvorenih očiju i usta, a zatvorenog mozga i razuma.



Neumesno je poredjenje sa Severnom Korejom, kada znamo da oni koji bi i mogli da slobodno koriste internet i njegove prednosti, dobrano rade na autocenzuri. Cega je to zaostatak? Sve ostalo je bacanje prasine u oci.
bocabole bocabole 19:00 06.08.2007

NIKO NE SME DA VAS BIJE /osim mene/


A DUSU SU NAM PREBIJALI
P A K E T


-Hej,kažite dragička!
-Dragička
-Čula sam na tranzistoru da postoji mogućnost da oko 20h svi dobijemo struju.
-Zezaš
-Ne stvarno rekli na RADIJU
Gomilom zavlada žamor,neko je tvrdio da lažu kao i uvek neko da je to znao,a neko da se njegova grupa najčešće isključuje,jer tu ne stanuje nijedan političar.Žamor prekide kolega sa prozora firme vešću –
Zvali smo ih,kamion je krenuo i biće tu najduže za sat vremena.
Izdvojih se iz gomile i uđoh u zgradu.Noge su me očajno bolele a prsti zaledili.Unutra je ipak bilo malo bolje,mračno i bez grejanja ali bar vetar nije duvao.U prvoj otvorenoj kancelariji sa užitkom sedoh.
U početku bi uživanje ali onda noge počeše da sevaju peku i bolno svrbe.
Zanemarih sve to i uzeh telefon.
-Halo,ćao
-Pa gde si
-Sad su javili najduže sat i stiže kamion.Da čekam?
-Čekaj
-Šta radite u mraku?
-Ništa,klinci leže a ja im prićam priče
-Jesi li ih dobro pokrio
-Ma da …
-Kaže koleginica da je čula da će nam oko osAm uključiti struju
-Četvrtoj grupi
-Ma ne svima
-Sumnjam
-I ja ali videćemo ajd ćao,idem da mi ne zauzmu red
Izašla sam na ulicu ispred firme i stala na svoje mesto iza SONJE
-Nema preko reda
-Išla sam u wc
Sonja me gurnu i šapnu-Ćuti vidiš da je pijan.nego šta rade tvoji?
-Peku ćurku
-Kako kad si ti ista grupa kao ja
-Pa na upaljaču,pacerko
Ona se nasmeja,nasloni na mene i ja je prigrlih.
-A počeli smo sa nastranostima
-Ćuti Dule,nego ajmo pantomime
-Ajmo,narode ko će da igra.I NAPRAVISMO DVE EKIPE.
Dok nas je većina kolega gledala kao da smo pali s Marsa,mi smo skupljeni da se bolje vidimo,lomatali rukama i nogama izvodili svakakve figure i smejali se na sav glas.Odjednom se prolomi vrisak:
EVO GAAAAAAAAAAA
nasta gužva ,iz zgrade pohrliše svi napolje i ispomeraše naš dugo čuvani red.
-Ostavi svetla da se vidi-reče sindikalista zvani “SINDI”
šoferu.Šofer izađe iz kabine ćutke i teatralno zadiže ceradu.
Lepo složeni,jedan do drugog,stajali su dugo očekivani paketi.
Više se niko nije gurao i nastala je tišina.Uživali smo u prizoru.
I poče podela…….
Prvo vozači za direktore,onda sekretarice pa naravno šefovi.To se zna ,naučili smo pa nam i ne smeta.E,kad su oni prošli nasta haos….Neko me gurnu,da sam bukvalno poletela i da ne bi Sonje ko zna kako bi završila.Ali loše je završila moja tašna,kao da je stampedo prešao preko nje.Jedva sam je iščupala ispod nogu jer niko nije hteo da se pomeri,da ne izgubi teško stečeno mesto.
Nisam više mogla izdržati pa se pomerih iz gomile.Ubrzo mi se priključi
Sonja i drhtavim glasom reče:
-Koja smo mi stoka
-Ma čini ti se,ajde mi da zapalimo jednu
-Imaš
-Imam ,nabavio mi muž
-S filterom
-Nego ,Vek
-Super

Pušile smo stisnute jedna uz drugu,dok se red pred nama brzo smanjivao i dodje na nas red.
-Izvolite gospođo
-Samo posle vas
-Ajde šta se zajebavate,uzimajte već jednom-strogo će Sindi.
-Jel ima viška –upitah gledajući u preostala četiri paketa
-Ne to je za teren
Lažeš Sindi ,lažeš,pomislih al mu rekoh: Ajd pa Srećna ti Nova!
-I tebi
Sonja je već ubacila paket u kola pa kad i ja stigoh,nagari onako po mraku
ka Limanu.
-Ostaviću te na ćošku imam malo benzina…
-Super neznam kako bi nosila paket do kuće.
Kad me je ostavila na ćošku,nađoh se u potpunom mraku
Koračala sam polako plašeći se da ne padnem i ispustim paket.Na ulazu ukapirah da ne mogu interfonom da zovem muža a i da mogu ne može decu ostaviti same.
E oa lepo, polako….Na ulazu 14 stepenika a onda svaki sprat 9 pa odmorište pa još devet,Bateriju sreća da je mala sam stavila u usta .
Ipak me na kraju strefi srećna okolnost.Komšija s baterijom se sažali kad me vide i otprati jakim baterijskim svetlom do vrata.

-Ko je?
-Ja
-STIGLA MAMA- začuh povik
Nije mi ni čestito vrata otvorio-Uzimaj ovo ruke mi otpale
-koliko ima kila
-Kažu 10
-Otvaraj da vidimo
Deca me i ne pogledaše već jurnuše za tatom.
Na kuhinjskom stolu obasjanom sa tri sveće.bukvalno smo kidali paket,ulepljen kao da se nikad više ne sme otvoriti.
I onda konačno lep prizor,ma ikebana,od kobasica salama butkica i slanine.

-Mama seci brzo
-Iseci im ti da skinem kaput i čizme
Taman sam se skinula kad sve sinu,upališe se svetla ,zaori se muzika sa neisključenog radija.
-DOŠLA STRUJA!!!!!! DOŠLA STRUJA!!!!!
-GLEDAĆEMO TELEVIZOR !!!! povikaše klinci
- I da znaš mama ovo je najlepši doček Nove Godine! reče sin
-Jeste sine-rekoh mu a kad on ode šapnuh mužu:

-Noćas ću da se urokam kao stoka,jer samo jedanput dolazi 1994
-I ja samo da deca zaspu, i nemoj da deca vide da plačeš,biće bolje videčeš..
-Možda,al ipak ću se napiti-rekoh i sklonih se u kupatilo da se na miru, kao čovek,isplačem.









10-05-1995,NOVI SAD


jama jama 19:07 06.08.2007

Re: NIKO NE SME DA VAS BIJE /osim mene/

svaka cast, nemoj to da zaboravis ,molim te
Nevena Nevena 22:48 06.08.2007

Re: NIKO NE SME DA VAS BIJE /osim mene/

Niko ne sme da vas bije, osim moje policije.
Trica Trica 03:57 08.08.2007

Re: NIKO NE SME DA VAS BIJE /osim mene/

Frka živa. Izvinjavam se ako ću možda ispasti bezosećajan i grub, ali, KAKO STE NASELI NA TOG CIRKUZANTA???? Ne mislim, naravno, na tebe lično, već na jedan dobar deo srpskog naroda koji se tako olako priključio "anti-birokratskoj revoluciji" ... Mislim, KAKO se to dogodilo? Zašto? Otkud?
P.S. u to vreme sam već živeo van mile mi Srbijice, tako da mi neke stvari tu uopšte nisu jasne.
bocabole bocabole 08:55 08.08.2007

Re: NIKO NE SME DA VAS BIJE /osim mene/

pocelo je ovako .......
odgovoricu ti mojom pricom napisanom 90 -te .Ja nisam nikada nasela ali sam bila pasivan ucesnik/i to je nasa krivica/ jer sam protest samo stavljala na papir u vidu prica i aforizama

LUTKA NA KONCU



Vrata kancelarije su se uz tresak otvorila i u kancelariju stupi šef:

-Autobusi vas čekaju, krećemo za pet minuta! Iz Bačke Palanke su već krenuli.
Sa knedlom u grlu panično razmišljam šta da radim ,i ispod oka gledam ostale kolege .Neki su već na vratima ,neki pakuju dokumenta a neki poput mene pogledavaju okolo.
Ukrcavamo se u autobuse okićene zastavama i parolama ispisanim na velikim kartonima.Još na parkingu koleginica zapeva svom silinom,da su joj nabrekle žile na vratu :
-Ko to kaže ko to laže Srbija je mala
nije mala nije mala .tri put ratovala
i opet će ako bude sreće……
Gledam u nju i razmišljam, kako je nikad do tad nisam čula da peva a radimo zajedno devet godina.Ni tu pesmu nikad nisam čula .
O kakvom ratu ona peva ?
O kojoj sreći ?
Kolona nas iz pozdrav sirenama primi u se i mi se utopismo u nju.
Istovariše nas u blizini centra a na čelo kolone sa transparentima i velikim nazivom firme stadoše partijski sekretari a mi iza njih .
Kad stigosmo u centar dočeka nas dečija graja predvodjena učiteljicama i nastavnicima.Školarci srećni zbog izbegnutih kontrolnih zadataka ,odgovaranja i drugih školskih obaveza ,ozarenih lica pevaju na sav glas prateći profesore.
Dečije pevanje za njih nerazumljivog teksta, natera mi suze na oči.
-Što plačeš ?Nije vreme za plakanje ,već za rušenje ove autonomaške vlasti
-reče mi već promukla pevački nastrojena koleginica.
Pogledah je neprepoznajući je više ,i istupih iz kolone gurajući se kroz onu decu,radnike kolege bežeći kući.Usput ugledah čoveka nošenog na rukama gomile propraćenog uzvicima :Bačka Palanka je krenula do pobede.
Čim sam stigla kući i uverila se da su mi deca iz obdaništa stigla ,upalih televizor.Udarna vest na svim kanalima je bila:
-U Novom Sadu su se ispred Izvršnog Veća i Opštine ,spontano okupili
osnovci i srednjoškolci,radnici,penzioneri .Osim Novosadjana tu su i radnici iz Bačke Palanke koji su se prvi spontano okupili i krenuli za Novi Sad. Desetine hiljada ljudi izražava svoje nezadovoljstvo povicima –Dole autonomaši! a na zgradu Izvršnog Veća bacaju jogurt.
Tog dana do duboko u noć , ma do samoga jutra , gledala sam vesti polako postajući svesna da sam postala pasivni akter - Spontane jogurt revolucije-
Spontan ili dirigovan, prav ili kriv, svedok ili akter sasvim, ama baš sasvim za budućnost ,svejedno.
Ta spoznaja nemoći , lutke na koncu ,pijuna na šahovskoj tabli,donosila mi je suze
za koje jedino mogu reći da su zbilja bile spontane.

Vlasta Vlasta 21:19 06.08.2007

nedostaje

samo onaj čuveni tv snimak odgore, kako stoje pored stola i odjednom se razilaze....
Pape Pape 21:51 06.08.2007

Šira slika

Bujanje srpskog i svih drugih nacionalizama sa toliko strasti krajem osamdesetih ne može biti stvar za čuđenje nikome ko iole poznaje istoriju Jugoslavije. Komunistički režim je radio ono što je pokušao i kralj Aleksandar: da se i Srbi i Hrvati, pod velikim pritiskom skuvaju u jednu jugoslovensku naciju, ako ne formalno, a ono po osećanju pripadnosti. To se možda i moglo postići da je bilo jemstva da će biti moguće održati mir koliko-toliko unutra, a sasvim spolja u nizu od recimo 100 godina. No kao ni u predratnoj Jugoslaviji, tako ni u posleratnoj, na takve se okolnosti nije moglo računati, i takav nasilni postupak je recept za buduću katastrofu. Ovo je grubo uzev širi istorijski okvir koji je omogućio Miloševića. Nacionalizam je bio tu, na dohvat ruke i čekao da bude upotrebljen. Pitanje je koliko je realno razmatrati mogućnost da ne bude, u uslovima kada se svet izvan Jugoslavije tako dramatično menjao a svest o autoritetu Broza konačno počela da bledi. Možda...knez Pavle je u vreme svog namesništva uspeo da napravi kompromis sa Hrvatima i vrati ih u politički život Jugoslavije, ali spoljni faktor je presudio (pakt sa silama Osovine). Stambolić bi svakako učinio slično (verovatno u smislu mirnog raspada, pre nego u smislu opstanka države), no njegov pad nije bio direktan sticaj međunarodnih okolnosti, već izraz autentične želje srpskog naroda za Miloševićem (strasnim nacionalizmom) - tako da je bio neminovan. Kada razmišljamo o Osmoj sednici, kao vremenu kada je počelo, ne smemo zaboraviti ovu činjenicu.
jama jama 21:55 06.08.2007

Re: Šira slika

sve je to u redu,ali da li smo mi svesni bi mi i danas ucinili skoro isto
Solomon Solomon 22:05 06.08.2007

Re: Šira slika

Slazem se Pape skoro sa svim sto si rekao.
Ipak je Sloba doleteo na krilima narodnog odobrenja i jogurta. Ali iz tvog komentara se dobija utisak da je 'nacionalizam' sam po sebi rasturio Jugoslaviju i prouzrokovao ratove. To skoro da oslobadja Slobu & Co.
Nacionalizam je vec bio na domak ruke, ali kako ga upotrebiti i kako ga voditi je bilo u Slobinim rukama.
Postojala su mnoga resenja za SFRJ do ovog danas se najlaske moglo potpisom jos 91ve.
Zasto je ovo sve moralo da se desi ? Zasto su toliko ljudi izginuli da bi se na kraju vratili do 0 ?

Takodje ne mozes osuditi sve 'bacace jogurta', nisu svi bili Nacionalistickog stroja. Bilo je i onih koji su Slobu smatrali za korak ka demokratiji jer je rusio stare. Delovao je mladji i moderniji nego ostala garnitura. Bio je najbliza stvar Vaclav Havelu, Leh Valensi koja je Srbija imala. Ipak ne mislim da su svi koji su podrzavali Slobu u pocetku zeleli VELIKU Srbiju ili Jugoslaviju Dominiranu Srbijom.
ervetor ervetor 22:05 06.08.2007

Re: Šira slika

jama
sve je to u redu,ali da li smo mi svesni bi mi i danas ucinili skoro isto


Ma svesni smo.
Samo sto se neko toga uzasava a neko to dozivljava kao vrhunski domet svog patriotizma...
jama jama 22:15 06.08.2007

Re: Šira slika

ervetor
jama
sve je to u redu,ali da li smo mi svesni bi mi i danas ucinili skoro isto


Ma svesni smo.
Samo sto se neko toga uzasava a neko to dozivljava kao vrhunski domet svog patriotizma...


ali sta uciniti da to ne bude tako.kako ljudima objasniti sta je patriotizam, sta je domovina sta je ljubav, na kraju sta je zivot i kako ga treba iskoristiti ako nam je vec 'POKLONJEN'
jaksa scekic jaksa scekic 22:21 06.08.2007

Re: Šira slika

"Bilo je i onih koji su Slobu smatrali za korak ka demokratiji jer je rusio stare. Delovao je mladji i moderniji nego ostala garnitura. Bio je najbliza stvar Vaclav Havelu, Leh Valensi koja je Srbija imala. Ipak ne mislim da su svi koji su podrzavali Slobu u pocetku zeleli VELIKU Srbiju ili Jugoslaviju Dominiranu Srbijom."

Setih se sad,bio Nikola Ljubicic(il bio tad predsednik predsednistav Srbije ili tako nesto) u obilasku PKB,i normalno slikali ga mi,govori on nekom aktivu,a inace u to vreme uziveo se u ulogu Tita,kao on ce kao Tito da spase SK i Jugoslaviju...I nista zavrsi se zove on nas iz RTB.Sta ces zove te,moras da dodjes..Ii kaze on nama(a uvek je nosio tamne naocare ne vidis mu oci) "Il vi vidjate Mitevica(Mitevic je tad bio glodur Informativnog programa)..Mi kazemo Da..Porucite mu da ne vitla on sa Valensom svaki dan po Dnevniku,nije to dobro...Ne moze to tako..

Mi se vratili pa preneli Mitevicu,on samo rece "Dobro,dobro,nema problema"..

Jeste za mnoge Sloba bio pojava koja ce da rusi stare i da donese nesto novo,mi smo devedesetih godina na Sky News-u Slobu u prilozima opisivali kao veliki manipulator,covek koji je bio demokrata kad je opozicija bila nacionalisticka,i obrnuto,kad je opozicija bila demokratska on je bio nacionalista...veliki manipulator ali kao i svi opsenari puknu jednog dana...
zana zana 22:25 06.08.2007

Re: Šira slika

Jeste za mnoge Sloba bio pojava koja ce da rusi stare i da donese nesto novo,mi smo devedesetih godina na Sky News-u Slobu u prilozima opisivali kao veliki manipulator,covek koji je bio demokrata kad je opozicija bila nacionalisticka,i obrnuto,kad je opozicija bila demokratska on je bio nacionalista...veliki manipulator ali kao i svi opsenari puknu jednog dana...


Samo sto se sada zove Kostunica Voja. Isti opis.
Pape Pape 23:14 06.08.2007

Re: Šira slika

Solomone, delim tvoje mišljenje, no bez previše dobre volje ni prema nenacionalistima jogurtašima.
Svakako ne bih želeo da amnestiram Miloševića kao izvođača radova. Ono što sam hteo da naglasim, bez digresija, je da je karta nacionalizma bila dobitna, i de je onaj koji nije igrao na nju bio osuđen na propast. Negde su po republikama nju odigrali ljudi iz strukture vlasti, negde disidenti. Nikome ne opraštam, ali ne vidim da je moglo biti drugačije, nažalost. Dalje, ko u Jugoslaviji krajem osamdesetih jaši na nacionalizmu, ne može da računa da će to proći bez rata (tim pre ne opraštam), zbog spojenih sudova i okolnosti da ne možeš biti nacionalista i istovremeno "deliti" manjinama autonomiju, baš kao što sa druge strane ne možeš biti nacionalista i "dozvoliti" da ti četvrtina nacije ostane u drugoj državi. Ukratko, smatram da je dolazak nacionalista na vlast bio neminovan, a da je samim tim i raspad uz rat bio neminovan...
Sa druge strane, kad kažem ovo, mislim samo na glavne tokove. Moguće da bi se neki drugi nacionalista pokazao svesnijim vremena u kojem živi, i da razlika između Miloševića i "nacionaliste B" znači razliku u desetinama hiljada života, uspešnijeg prilagođavanja međunarodnim okolnostima, u svakom pogledu umanjene tragedije koja nas je snašla. Možda čak, jer u srpskim je rukama bio okidač, i da sve prođe bez rata. Ipak, previše je optimistično nadati se da bi u Srbiji mogao da izroni političar takvog kalibra. Nije li realnija opcija: da nije Sloba, onda bi Šeki? Naravno da je tačno da bi sve moglo da se sredi ugovorom među republikama '91. Moglo je u smislu: da je Pera otišao u policiju...Pera je teorijski mogao da ode u policiju, ali da li je zapravo mogao, imajući u vidu sve što znamo o Peri?
Što se tiče okolnosti da su mnogi Miloševića doživljavali, ne bez razloga koji mahom leže u njegovom rečniku netipičnom za apartčike na koje su navikli, kao novog pravednika, i da među njima nisu svi bili nacionalisti, i to je tačno. To je bila karta koja je pratila glavni adut, nacionalizam. Krunić je "svrgnut" igrajući više na tu rezervnu kartu, naprimer. No ni oni nisu imali ništa protiv jasnog nacionalizma koji je Milošević najpre proklamovao, a onda i počeo da sprovodi u praksi. Da su imali, ne bi ga pratili.
Pape Pape 23:50 06.08.2007

Re: Šira slika

sve je to u redu,ali da li smo mi svesni bi mi i danas ucinili skoro isto


Moram da se bez mnogo rezerve složim. Dokazi u vidu paralela stanja srpskog mnenja i ponašanja u prelomnim trenucima istorije su mnogobrojni, a da bi se usudili da pomislimo da je danas išta drugačije. Uzmimo samo stanje srpskog duha koje je izazvalo puč 27. marta i drčni optimizam koji je prethodio ulasku u rat protiv NATO-a, kao i moralno stanje nacije nakon propasti usled tih činova. Optuženi su izvođači tih dela zbog neuspeha u izvedbi, a ne politička (ne)logika koja ih je izazvala.
Poslednja velika tragedija, ubistvo Đinđića, nije ništa gori pokazatelj. Atentat bi bio nemoguć da nije bilo adekvatne političke klime, drugim rečima da većina nije želela neću reći smrt, već politički krah Zorana Đinđića. Da je to bila želja većine, dokaz su i poslednji izbori gde su glasove pobrale političke opcije koje su ili u suprotnosti ili su u dobroj meri van političkog diskursa koji je zastupao Đinđić.
Dakle, mi i danas zaista činimo slično, sukladno novoj političko-istoriskoj realnosti, ali suštinski slično. Delimično je to jer nemamo jaku i pravu alternativu (kao što je neko primetio: alternativa Stambolić ili Milošević je zaista obespokojavajuća, ispade da je petnaestak godina višestranačja nedovoljno da se situacija tu bitno promeni), no prave ključeve te "tajne" treba tražiti u duhovno-istorijskom biću našeg naroda, uslovljenom tolikim okolnostima, da bi pisanje o tome zauzelo zaista previše. I otvorilo opravdane, ali beskrajne polemike...
Vera Johnson Vera Johnson 02:41 07.08.2007

Re: Šira slika

kazete: Uzmimo samo stanje srpskog duha koje je izazvalo puč 27. marta i...

mislite na pocetak (u srbiji) drugog svetskog rata?
ervetor ervetor 22:39 07.08.2007

Re: Šira slika

ali sta uciniti da to ne bude tako.kako ljudima objasniti sta je patriotizam, sta je domovina sta je ljubav, na kraju sta je zivot i kako ga treba iskoristiti ako nam je vec 'POKLONJEN'


Sta znam, vidis ja mislim da u pozadini svega stoji neka sila.
Na primer, zasto mi placamo porez?
Sta bi nam se desilo ako bi samoinicijativno resili da batalimo tu svoju obavezu koja nam je nametnuta bez ikakvog ugovora ?
Desila bi nam se sila.
Dakle, hteo sam da kazem da sam cvrsto uveren da su svi rezimi zapravo necija diktatura. Na kraju krajeva i demokratija je diktatura vecine nad manjinom, jer hipoteticki moze se desiti da vecina nije u pravu.
To se cesto i desava ako uzmemo u obzir da je vecina obicno nizeg nivoa obrazovanja i inteligencije, tako da dolazimo do zakljucka da ( bar u Srbiji) trenutno zivimo u diktaturi.
U slucaju diktature manjine nad vecinom opet moze se desiti specijalan slucaj prosvecenog diktatora sto za posledicu moze imati progresiju i odredjeno "vaspitavanje" naroda o tome sta je ljubav, sta je patriotizam , tolerancija i.t.d.
Pape Pape 23:23 07.08.2007

Re: Šira slika

mislite na pocetak (u srbiji) drugog svetskog rata?

Da. I danas su mišljenja o tom događaju podeljena, i nemali broj i dalje misli kako je taj čin predstavljao ono kako ga je (cinično, jer ga je pomogao radom britanske tajne službe) opisao Čerčil: povratak Srbije sebi, svome duhu (parafraziram da ne kopam). Bez obzira na ulogu Britanije, taj puč bi bio neizvodljiv da srpski narod nije zaista verovao da će sve nekako da izadje na dobro - ne razmišljajući, a kako? - i da je moguće nositi se sa najjačom svetskom armijom, koja je pritom bila prilično neuposlena u tom trenutku. I mada smo se zbog tog puča posle rata našli na strani država pobednica, malo je dobrog proizašlo iz toga. Posledice po srpski narod ne treba da pominjem. Poenta je u tome što su Srbi MOGLI da pojme neophodnost pakta, jer je ona prilično očigledna, ali ipak nisu. (Da ne pominjem okolnosti da smo specijalnim aneksima bili oslobodjeni vojnog učešća na strani sila Osovine, pa čak i prolaska Nemačkih trupa koje su do Grčke mogle i preko Bugarske).
Sve ovo zvuči isuviše poznato...
ljiljaO ljiljaO 22:22 06.08.2007

I jos pre...

Svi, znaci Sloba, Pavlovic, Stambolic i td bili su pre gradskog clanovi Univerzitetskog komiteta. Odatele su svi krenuli. Ja se secam price ljudi koji su tamo radili kao strucna lica (vozac, daktilograf, i sl). I to u vreme kada niko jos nije bio na samom vrhu. Oni su pricali o njima kao o vrlo "ambicioznoj" ekipi. Svi su se "negde" udomili. Rece jedna zenica "Videces uspece oni." I drzali su se jedni drugih, jer su tako bili jaci. U svakom slucaju voleli su vlast.
Uvek sam se secala tih reci (a bilo je toga jos - to se zove tracanje) dok je trajao nas haos.
jaksa scekic jaksa scekic 22:25 06.08.2007

Re: I jos pre...



Ja koliko se secam Stambolic i Milosevic su bili jedno vreme zajedno u Tehnogasu,pa je cak bila krilatica "Vise ti vredi dve godine u Tehnogasu nego deset u CK"

selperedejz selperedejz 22:42 06.08.2007

20 godina posle...

Ivan Stambolic je skinuo emisiju Duska Radovica sa radia StudioB. Dusko je nakon nekoliko meseci umro, a Branislav, njegov brat, mozda u ogorcenju optuzuje Stambolica da je prouzrokovao smrt i protivi se sahrani u Aleji, kada ju je najavio Zarko Korac.
U svakom slucaju, Ivan Stambolic je bio lojalan tom sistemu zastite kulta licnosti, proganjanja ideoloskih neprijatelja i bilo je dovoljno da neko kaze: "Ako već možemo i moramo bez Tita, možemo i bez mnogih drugih", pa da ga nema.

Izbor o kojem se ovde prica je izbor dva epiloga te komunisticke price. Da li se tada jasno znalo sta donosi Milosevic, a sta Stambolic je posebna tema. Ja samo hocu da kazem da Miloseviceve devedesete, ratna histerija, zlocini, siromastvo... predstavljaju KRAJ jedne ere, a ne pocetak, kao sto neko gore rece.

P.S. "Setite se sta ste juce radili, pa ako vas nije sramota, radite to isto i danas."
Tantal Tantal 23:02 06.08.2007

Re: 20 godina posle...

selperedejz
Ivan Stambolic je skinuo emisiju Duska Radovica sa radia StudioB. Dusko je nakon nekoliko meseci umro, a Branislav, njegov brat, mozda u ogorcenju optuzuje Stambolica da je prouzrokovao smrt i protivi se sahrani u Aleji, kada ju je najavio Zarko Korac.U svakom slucaju, Ivan Stambolic je bio lojalan tom sistemu zastite kulta licnosti, proganjanja ideoloskih neprijatelja i bilo je dovoljno da neko kaze: "Ako već možemo i moramo bez Tita, možemo i bez mnogih drugih", pa da ga nema.Izbor o kojem se ovde prica je izbor dva epiloga te komunisticke price. Da li se tada jasno znalo sta donosi Milosevic, a sta Stambolic je posebna tema. Ja samo hocu da kazem da devedesete, ratna histerija, zlocini, siromastvo... predstavljaju KRAJ jedne ere, a ne pocetak, kao sto neko gore rece.P.S. "Setite se sta ste juce radili, pa ako vas nije sramota, radite to isto i danas."



ma da, tragedija Srbije krajem osadesetih je ta, što nije imala političku Opziciju od 45-te do danas , već su se umesto nje pojavili komunistički apatratčići iz drugog ešalona-koji su sebe kasnije da se vlasi ne sete nazvali socijalistima...
opoziciju je kasnije sam sebi pravio sam Milošević stvarajući preko udbe svoje omiljene opozicionare, oni neomiljeni su bili predmet praćenja non-stop...
dakle, Srbija je uvek birala izmedju dva zla, nikad izmedju zla i dobra, taj luksus naši birači nemaju ni danas, a ne kamoli pre deseniju i nešto.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 03:11 07.08.2007

Re: 20 godina posle...

Srbija je uvek birala izmedju dva zla, nikad izmedju zla i dobra, taj luksus naši birači nemaju ni danas, a ne kamoli pre deseniju i nešto.

Mozda je rec "uvek" jaka ? Mozda rec "cesto" ?
U svakom slucaju, to sto kazete jeste tragedija Srbije.
jesen jesen 10:28 07.08.2007

Re: 20 godina posle...

Srbija je uvek birala izmedju dva zla, nikad izmedju zla i dobra, taj luksus naši birači nemaju ni danas, a ne kamoli pre deseniju i nešto.
Ja sam se , na primer, nadala devedesetih da biram izmedju dobra i zla...Sada se osecam prevareno i opljackano i prvi put cu birati izmedju dva "zla" ...a zna se da od radikala nema veceg zla...Posle 17 godina mi i dalje biramo izmedju radikala i socijalista na jednoj i svih ostalih na drugoj strani....Razlika je samo u tome sto smo se nadali da ce nam ova "nasa" strana doneti "normalan" zivot.....
jama jama 10:51 07.08.2007

Re: 20 godina posle...

ali molim vas pa niko od nas nece da kaze koliko smo sami doprineli svemu tome. Pa gledajte samo nesto i molim vas budite posteni pa to priznajte, koliko ste puta precutali nesto zarad sitne male licne koristi,npr.-da udjete negde preko reda, da dobijete nesto ispod tezge,da vam srede nesto hitno... pa mi prvo moramo da se naucimo da to nije normalno, da moramo znati da se postujemo, da vrednujemo ono sto stvarno vredi , postujemo tudje znanje i tudji rad, pa cemo tek onda znati da biramo kako treba i koga treba.
antioksidant antioksidant 11:19 07.08.2007

Re: 20 godina posle...

Ninoslav Randjelovic
Srbija je uvek birala izmedju dva zla, nikad izmedju zla i dobra, taj luksus naši birači nemaju ni danas, a ne kamoli pre deseniju i nešto.Mozda je rec "uvek" jaka ? Mozda rec "cesto" ?U svakom slucaju, to sto kazete jeste tragedija Srbije.

To da se bira izmedju 2 zla je uobicajena situacija. Dobro kao politicka opcija koja u potpunosti ispunjava sve moje prohteve - jednostavno ne postoji.
Pitanje je samo koliko je to zlo, koje cemo izabrati, stvarno zlo (po meni - koliko odstupa od nekog normalnog/dostojanstvenog/ne uplasenog/slobodnog/.... zivota)
Moj utisak je (samo moj i imam pravo na njega) da nam se situacija znatno popravila, ali NEDOVOLJNO.
Mozda je neko zadovoljan sto je ne postojeca drzava na 48 mestu od 168 neke liste koja se pravi po slobodi stampe (inace Bosna i Hercegovina je na 19-om a Japan na 51-om, pa vi vidite), ali voleo bih da neko proba da napise i proba da objavi neki stav koji se drasticno razlikuje od vecinskog. Mozda mu ne bi odmah bombu na prozor, ali mu naslovna Kurira sa intimnim detaljima njegove veze sa komsijinom ovcom - ne gine.
zumbulce zumbulce 11:49 07.08.2007

I sta sad

Kao sto naslov kaze...
Da li se nesto promenilo od kad su drugi na vlasti? NIje naravno...
Sva veca je uloga medija danas, a toga nismo ni svesni...
Pocev od novina koje lupetaju ili drugim recima izmisljaju pa do radija i televizije.
Ali to je ono sto demokratsko drustvo donosi i kraj sa time.
Moc medija je tolika da je u stanju da od misa napravi slona i obrnuto.
Mali postaju veliki, veliki postaju mali...
Ljudima se unistavaju zivoti putem medija (svesno ili nesvesno)
Ali najvaznije je, ljudi se sve vise zanimaju za medije...
I da, zao mi je sto ti se desilo sve navedeno, ali to ti je zivot...
Danas na jedan, sutra na drugi nacin...
Na kraju ispadne sve ovako:
Vezi konja gde ti gazda kaze, pa makar i crko

pozz[/b][/b]
Colin_bgd Colin_bgd 12:03 07.08.2007

hm...

To vam je kao pitanje sta je starije kokoska ili jaje?

Sta je uzrok, a sta posledica: Milosevic ili srpski nacionalizam?

Ono sto je tacno u slucaju Srbije je da nije imala niti u komunizmu, a nema ni danas, pravu demokratsku opciju. U pojedinim zemljama i drustvima pravi pro-demokratski orijentisani pojedinci su se nalazili van sistema (Havel, Valensa, itd), u drugim su bili deo komunistickog sistema (Racan, Drnovsek/Kucan). U Srbiji licnosti takvog profila jednostavno nije bilo.

Naravno, nacionalisticka opozicija je postojala od 1945. Ona se gajila, odrzavala, svodila na najmanji cinilac da bi opstala, i na sahrani Rankovica je dobila svoju post-titovsku promociju, a tada je dobila i internu hrabrost da se upusti i u konkretnu akciju preuzimanja poluga moci sistema i na kraju same vlasti. Ciljevi te grupe ljudi nikada nije bilo razvoj i boljitak srpskog drustva, nego samo, jedino i iskljucivo teritorije, po bilo koju cenu. U tom smislu pojedinci su nebitni. Sta su bili par "komunjara" (Pavlovic i Stambolic) na putu masineriji koja je upropastila zivote 20 miliona ljudi.

Osma sednica je samo vesto izmanevrisan drzavni udar, ali koji se mogao odrzati i koji je uspeo da napravi to sto je napravio jedino jer su takve bile "svetske okolnosti". Sta to znaci? U istorijskom kontekstu zavrsetka hladnog rata niko nije ni uzimao za ozbiljan problem jednu sestinu drzave koja nikad nije ni bila iza hladnoratovske gvozdene zavese. U trenucima kada je raspad SSSR-a zavrsen mirnim putem, a i nakon svih onih slika iz Bosne, svet je poceo da posvecuje znacajniji deo paznje i bivsim Yu republikama.

Sta jos to znaci? To ne znaci da je kriv svet, niti bilo ko drugi ili treci. To samo znaci da smo mi kao pojedinci i kao drustvo totalno nesposobni, i potpuno operisani od bilo kakvog oblika empatije (ne znam ni da li postoji srpska rec za to), jer jedino ta sposobnost omogucava delovanje u okviru svoje sredine za sprecavanje zla i haosa. Ovako intervenisao je svet i pacifikovao balkan silom, ali balkanci (da ne kazem srbi) nisu jos pacifikovali sami sebe. Samo smo ponovo usli u jedno stanje (nama, naravno, organski strano) "prinudnog mira" isto kao i 1945. Srbija ne pokazuje nikakve znake da je naucila i jednu jedinu lekciju iz niti blize niti dalje proslosti. Sta ce doneti 21. vek niko ne zna, ali ono sto je ocigledno da Srbi sami sebi nikako nece pomoci, opet ce dozvoliti da se zapati zlo i da dostigne kriticnu masu. Svedoci smo da se to vec desava svakog dana...

Prognoze su mrace, drugo nemam sta da dodam...
selperedejz selperedejz 14:05 07.08.2007

Re: hm...

Nakon komunisticke trebalo je da imamo nacionalisticku vladu.
Naravno, nismo imali jednog Djindjica kojeg bi placali da brani nacionalne interese, tj. da bude nacionalista kako ja ne bih morao to da budem. Imali smo Miloseviceve kanibale. A sada jos i Kostunicu, sa odredjenim krugovima u njegovoj stranci koji su eksplicitno profasisticki. Isto tako, tvrdnja da je jedno drustvo operisano od empatije, fundamentalne ljudske karakteristike, je rasizam.
Ja sam optimista, jer ne moram da biram izmedju dva zla.


Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:51 07.08.2007

Osma sednica zaista je po

svojim posledicama istorijska sednica, a mnoge stvari koje su se dogadjale u njenoj pripremi, pa i kasnije zadugo ce biti obavijene velom tajne. Milosevicu je Stambolic verovao, ali ga i prilicno potcenio, cini se potpuno apstrahujuci ambiciju koju je gajila Mira Markovic....sto je na kraju i platio najskupljom mogucom cenom...Najlakse je posle bitke biti general, ali 8. sednica je bila pocetak kraja SFRJ, sukob bar dva koncepta, bar dve ideologije od kojih ni jedna nije anticipirala buduce dogadjaje u medj.politici, Evropi i svetu. Na zalost mi smo imali samo politicare za domacu upotrebu, a ne i drzavnike....tako da se nismo oporavili do dana danasnjeg, jer jos jedino Srbija nema definisanu i zaokruzenu drzavu....ma nemamo ni pasos sa imenom drzave u kojoj zivimo,...
Ruzno secanje....!
kuki kuki 14:14 07.08.2007

Re: Osma sednica zaista je po

Mala korekcija: Memorandum SANU je bio pocetak kraja SFRJ.
antioksidant antioksidant 14:25 07.08.2007

Re: Osma sednica zaista je po

Milosevicu je Stambolic verovao, ali ga i prilicno potcenio, cini se potpuno apstrahujuci ambiciju koju je gajila Mira Markovic

Nesto sumnjam da je Milosevic patio od nedostatka ambicije. Isto je to leglo.
Na zalost mi smo imali samo politicare za domacu upotrebu, a ne i drzavnike....

To je posledica zagledanja u sebe. U ovako egocentricnom okruzenju samo politika za domacu upotrebu ima prodju.
I neko gore rece da je Buca Pavlovic "pricao lepo ali suvise komplikovano". NIje samo to. Buca je pricao da ne postoji "olako obecana brzina" a to nije nesto sto se zelelo cuti. Ko god je rekao da moze ali ce da kosta, taj nije lepo prosao....
Samo bih voleo da vidim face prosecnog glasaca sa ovog prostora kada bi mu se neko obratio kao Cercil britancima sa "Mogu vam obecati samo krv, znoj i suze"...
selperedejz selperedejz 14:26 07.08.2007

Re: Osma sednica zaista je po

kuki
Mala korekcija: Memorandum SANU je bio pocetak kraja SFRJ.

Mali trol: pocetak SFRJ je bio pocetak kraja SFRJ.
vucko vucko 14:59 07.08.2007

Re: Osma sednica zaista je po

Da, kao što reče Gručo Marks - venčanje je glavni razlog razvoda
antioksidant antioksidant 07:41 08.08.2007

Re: Osma sednica zaista je po

vucko
Da, kao što reče Gručo Marks - venčanje je glavni razlog razvoda

Ili Homer Simpson
"Pokusaj je prvi korak ka neuspehu"
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 10:57 09.08.2007

Re: Osma sednica zaista je po

Osma sednica je bila javna....a memorandum "tajni" dokument i platforma...ali ne sporimo se oko toga..Ista stvar...
selperedejz selperedejz 00:07 12.08.2007

Re: Osma sednica zaista je po

antioksidant
Da, kao što reče Gručo Marks - venčanje je glavni razlog razvoda
vucko

Ili Homer Simpson
"Pokusaj je prvi korak ka neuspehu"


I rest my case
d j o l e d j o l e 14:55 07.08.2007

...

slucajno gledala Beogradsku hroniku,cula Pavlovica,zvala Slobu i onda je napisan komenetar,a Milanovic dao potpis.....

Koliko su na drugim mestima u svetu prisutni karijeristi koji smatraju da se najbolje karijere mogu napraviti jedino na najvecim nesrecama (na ratovima, medjunacionalnim sukobima, ...). Da li je to samo nas specijalitet, ili su isti svugde u svetu. Malte ne, kao da jedva cekaju da se negde desi sto veca nesreca, kako bi uspeli sto brze, demagogisanjem i spletkarenjem da se popenju na vrh.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 15:07 07.08.2007

Da je Stamboliceva struja preovladala


sigurno ne bi bilo ratova, Jugoslavija se ne bi raspala i usla bi u EU u prvoj polovini 90-tih. Razlika izmedju ove dve struje je bila, sto je Stamboliceva sacinjena od izuzetno finih i civilizovanih ljudi, za razliku od Milosevicevih, koji su bili zaista varvari.

Dacu jedan vrlo interesantan primer sa kraja 80-tih, kada sam pocinjao svoju poslovnu karijeru u jednoj spoljno-trgovinskoj firmi u Beogradu, vrlo brzo sam napravio najveci izvozni posao u istoriji te firme. Posle potpisanog ugovora, akreditiv je otvoren iz USA. Posto su pare stigle, posto im tu vise nisam trebao, ali i kao politicki nepodoban, jednostavno sam sklonjen iz tog posla, koji je dat njihovom, podobnom da ga vodi. Pomeren sam u kancelariju, sa isto takvim jednim nepodobnim, izuzetno finim gospodinom, koji je bio jos godinu-dve do penzije. Bio je iz Stamboliceve struje, cak i narodni poslanik u Skupstini, da li Beograda ili Srbije u vreme 8.sednice, ne secam se. Uglavnom obojica smo bili izopsteni, niko na nas nije ni obracao paznju, javno deklarisani protivnici Milosevica. Za razliku od Gospodina Bate, ja sam bio beskompromisni i nepomirljivi anti-komunista, nisam bio protiv Milosevica samo, ja sam bio generalno protiv komunistickog rezima, tada bas nisam ni pravio razliku izmedju Stambolica i Milosevica, nije me ni interesovala, oni su za mene bili jedno te isto.

Tako smo ja i Gos'n Batica sedeli mesecima, ne radeci nista, uredno primajuci platicu, pricajuci o svemu i svacemu. Niti nas je ko dirao, niti prozivao.
Bio sam mlad i pun energije ipak, i nisam mogao da istrpim dugo ovu situaciju, bas nisam taj tip da ne radim nista po ceo dan i budem penzioner sa 28 godina. Ubrzo sam resio da odem (to im je i bio cilj ocigledno) rekavsi svoje istorijsko:)) da vise nikada necu raditi za komuniste. I zaista, to je sve od staza sto sam imao u Srbiji, tih 18 meseci provedenih u toj firmi. Otisao sam potom u jednu stranu firmu, posle godinu dana i iz zemlje 91. Jednostavno, morao sam, nisam bio od tog materijala da napravim sa komunistima bilo kakav kompromis i da ostanem, cini mi se da kada bih umirao od zedji od njih casu vode ne bih uzeo, jednostavno kao sto sam morao da odem iz te firme morao sam da odem i iz zemlje, kako izgleda zauvek - i nikad se necu vratiti.

Ali, ima neki crv u meni, ima nesto sto me proganja, nesto sto je u meni kao opsesija, da nastavim da se borim probam da uradim nesto. To su sve te nepravde, zlocini, stotine hiljada pobijenih civila od strane komunista i udbasa, opljackana imovina postenih ljudi, upropastena Juga, nepravedni ratovi, golgote svih ljudi u staroj Jugi devedesetih, nova pljacka koju su uradili privatizacijom, na kralju streljanje Djindjica. Pitam se da li treba odustati i oprostiti im sve ove zlocine i pustiti ih da nekaznjeno uzivaju u blagodetima svog zlocina, pustiti ih da glume elitu, da se kurce sa kapitalom stecenim uz pomoc komunizma, prolivene krvi, kriminala i otimacine.

Ma ja necu da odustanem, i boricu se protiv njih dok u meni ima daha. Boricu se dok im se rezim ne srusi, dok ne plate za sve zlocine i nepravde.
Jedan mi prijatelj ovde sa bloga rece pre neki dan, ma ne moj da pravis stranku ubice te. Ma ne plasim ih se, nek me ubiju, boli me kuuuuuuuuuuuuuuuuurrrrrac!!!



dracena dracena 15:37 07.08.2007

Re: Da je Stamboliceva struja preovladala


Ali, ima neki crv u meni, ima nesto sto me proganja, nesto sto je u meni kao opsesija, da nastavim da se borim probam da uradim nesto. To su sve te nepravde, zlocini, stotine hiljada pobijenih civila od strane komunista i udbasa, opljackana imovina postenih ljudi, upropastena Juga, nepravedni ratovi, golgote svih ljudi u staroj Jugi devedesetih, nova pljacka koju su uradili privatizacijom, na kralju streljanje Djindjica. Pitam se da li treba odustati i oprostiti im sve ove zlocine i pustiti ih da nekaznjeno uzivaju u blagodetima svog zlocina, pustiti ih da glume elitu, da se kurce sa kapitalom stecenim uz pomoc komunizma, prolivene krvi, kriminala i otimacine.
Ma ja necu da odustanem, i boricu se protiv njih dok u meni ima daha. Boricu se dok im se rezim ne srusi, dok ne plate za sve zlocine i nepravde.



Bravo Bojane. Podržavam i potpisujem svaku reč.
jama jama 17:45 07.08.2007

Re: Da je Stamboliceva struja preovladala



imas i od mene punu podrsku, i trebaju da plate za sve
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 00:43 08.08.2007

Re: Da je Stamboliceva struja preovladala


Dracena & jama, veliko hvala!
zoranzile zoranzile 15:43 11.08.2007

Re: Da je Stamboliceva struja preovladala

Nikad ali nikad, ove oči nisu videle nešto bezveznije na ovom sajtu.
Da je Trocki pobedio a ne Staljin ne bi bilo gulaga.
Da je neko drugi a ne Hitler bio na čelu Nemačke ne bi bilo progona Jevreja.
Da nije bilo Pavelića već nekog drugog (Mačeka, Mesića starijeg???..) ne bilo Jasenovca
Oће, ШИО МИ ГА ЂУРА

Еј Стамболић би спасао Србе нечега??!!!? Па тај би нас лично више побио зарад мало више Власти.
Али није он БИО (нити је Слободан тај) који је одређивао и одређује колико ће, и где ће и када ће преостати
Срба..
Аутор овог блога има много више информација, ал их тренутно чува за себе и ја једино не разумем шта ће му овај блог,да га овако започне.
Ајде чиле причу на сунце имаш ти итекако шта да причаш...
Овако нема смисла ни полемисати....можда други пут
sentinel26 sentinel26 11:43 12.08.2007

Re: Da je Stamboliceva struja preovladala

Bojane
pozdržavam vaše razmišljanje i mislim da ste u pravu što se tiče Jugoslavije, ona se vjerovatno ne bi raspala ali zasigurno ne bi bilo rata. Zar je to malo? Onolike žrtve i svi osim Slovenije unazadjeni, neko manje neko više, Srbija najmanje 100 godina.
Neko ovdje napisa da je to bila javna sjednica. Javna je bila samo demonstracija epiloga. Sve je skuvano prije same sjednice. Pa nijesu tamo sjedjela samo dvojica, Stambolić i Milošević. Ovaj drugi je već imao epitet "nacionalnog heroja" zbog upada u platni sistem i pljačke sopstvene države ali se o tome tada nije smelo mnogo pričati u Srbiji.
Šta su na sjednici radili N.Ljubičić, D.Čkrebić, D.Vidić. D.Marković i drugi. Svi su vidjeli kuda to vodi a gospodin Čkrebić je tek sjutradan poslije sjednice rekao Stamboliću da je na sjednici glasalo 28 ljudi koji nijesu bili članovi CK i koji nijesu imali pravo glasa. Onome ispod Lipe ti glasovi nijesu bili neophodni. Bila je to demonstracija sile i zastrašivanja onih koji su izgledali kao neutralni a ustvari su bili zbunjeni i uplašeni.
Koliko je ljudi kasnije moralo da ostane bez posla ili da ide na "niža" radna mjesta - o ovome bi mogli vi gospodine Šćekiću nešto više da kažete. Slučajno poznajem nekoga ko je kasnije, 1989. radnicama koje su bez njegove dozvole otišle na miting na Gazimestan odbio dnevnice od plate. Problemi koje je zbog toga imao bili su jako "mali" zato što je on u džepu već imao drugo radno mjesto.

Šta mislite da se I.Stambolić politički aktivirao prije sukoba na Kosovu, da li bi se nešto promijenilo? Što se njega tiče vjerovatno ne bi ali ko zna?
Šta mislite, koliko Srba sa Kosova osudjuje ubistvo Stambolića?

Mladjoj generaciji da bude jasno, taj sukob je samo izgledao kao sukob dvije koncepcije jedne partije, to je ustvari bio sukob dva koncepta za budućnost, za dvije Srbije. Na stolu su (nažalost) bila samo ta dva. Onaj "pobjednički" koncept nas je odveo u rat i u pakao. Za onaj drugi, "poraženi" ne možemo kategorično reći kuda bi nas vodio, ali znamo kuda ne bi. Ne bi bilo rata. Srbija bi stigla u EU prije Rumunije i Bugarske.
Nažalost, danas poslije bitke ne izgledaju nam svi generali pametni a o kapetanima i vodnicima i da ne pričamo.


Bojan Zdravic Bojan Zdravic 20:59 12.08.2007

Re: Da je Stamboliceva struja preovladala


Hvala sentinel26.
Pozdrav,
Bojan
amater amater 16:52 07.08.2007

zaslepljenost

Bio sam na studijama u inostranstvu i dosao na raspust. Za mene je bilo tada zanimljivo da gledam kako se komunisti izmedju sebe krljaju i pet para nisam davao na to. Mrzeo sam i jednu i drugu stranu.

Sledeceg leta sam ponovo dosao na raspust i bio zapanjen kolicinom ljudi koji su bili za Milosevica. Hajde mogao sam da shvatim zasto su polupismeni za njega ali mi nije islo u glavu da je 99 % mog okruzenja podrzavalo tu suludu politiku.

Jedno vece smo sedeli i medjusobno se ubedjivali ko je u pravu. Trajalo je satima. Niko nikoga nije ubedio.

Posle 6 meseci vecina mojih prijatelja je promenila misljenje i shvatila kuda idemo. Ali tada je bilo kasno!
ljiljaO ljiljaO 19:00 07.08.2007

Re: zaslepljenost

Svi sada tvrde da su oduvek protiv Slobe, ali ja za sebe mogu reci da to zaista jesam bila. NIJe mi nikad bio simpatican. I tako na izborima za predsednika valjda Srbije kada je prvi put Sloba bio na listi ja glasala za Miroslava Djordjevica. Sva cetiri kandidata su naravno bila Slobina ali ja nisam glasala za Slobu. A taj Djordjevic lekar i vadio krajnikem al nije SLoba.. Posle sam ucestcocala u mnogo cemu protiv Slobe ali na ovo sam najvise ponosna. I na jednog svog druga. Star covek, komunista jos od pre rata ali je Slobi pisao pismo da ga pita dali zna sta radi... nikada mu naravno nije odgovorio.
zdravosrecno zdravosrecno 13:45 08.08.2007

Кад сам био мали све ми је било велико 1

Па тај сукоб Пере Коња и Драже Јагњетине и није био ништа друго него гола борба за наследство Титовог Првог Пионира и наследство најглавнијег америчко-енглеског човека на балкану (читај шпијуна). Само што је Дража Јагњетина био ближи Удби, сиц.
zdravosrecno zdravosrecno 13:55 08.08.2007

Кад сам био мали све ми је било велико 2

Да подсетим да су и Пера Коњ и Дража Јагњетина били `други ешалон српских проверених кадрова` а одмах иза Леке и Ђиде, и врло су се `показали` пред светом што се тиче дотичног народа. Па морамо сада да им одамо признање и за најновије `успехе`.
zdravosrecno zdravosrecno 14:17 08.08.2007

Кад сам био мали све ми је било велико 3

А после Ћубице и `успешног` Банкара ево иде и други ред кадрова Воја Поспанко и Жика Пролив (Ковачевић), један као у земљи а други као у иностранству. Успех загарантован.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 14:27 08.08.2007

Re: Кад сам био мали све ми је било велико 3


Imas 3 preporuke, daj jos malo
zdravosrecno zdravosrecno 14:36 08.08.2007

Re: Кад сам био мали све ми је било велико 3

Bojan Zdravic

Imas 3 preporuke, daj jos malo


???
jaksa scekic jaksa scekic 15:40 08.08.2007

Re: Кад сам био мали све ми је било велико 3



napomena,izbrisao sam par Vasih "preganjanja" jer su bila....


J
zdravosrecno zdravosrecno 15:42 08.08.2007

Кад сам био мали све ми је било велико 4

А ту су и мантијаши и око једног и око другога, јер забога па које Титу спровео у Србију него попови. Рибникар (Политика) словеначки јеврејин га је чувао на Дедињу, док га угледни попови нису на мантију `васпоставили`. На општу срећу свог народа, и во вјеке вјекова, амин.
zdravosrecno zdravosrecno 15:47 08.08.2007

Re: Кад сам био мали све ми је било велико 3

jaksa scekic


napomena,izbrisao sam par Vasih "preganjanja" jer su bila....


J

А видим да те ова `дискусија` занима, и трзаш се на `провале` и `повез`, стари си ти кадар нема шта. Ајд сад објасни овој деци овде шта је писац, то јест ја, хтео горњим да каже. Ја то у пар реченица 1-2-3-4 а ти ћеш новинарски боље. Видим да ти добро познајеш `дотичне` другове.
Иначе Бојан је изгледа мој истомишљеник, само сам га ја погрешно схватио.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 15:59 08.08.2007

Re: Кад сам био мали све ми је било велико 3


Pa da, istomisljenici smo.
Pozdrav
Bojan

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana