Шта се десило са Београдом. Феђа Димовић, БС ! БС !

Radovan Nastić RSS / 11.12.2008. u 04:20

Београдски дух није умро, само је дуже време заробљен у некој прљавој боци

Мало је ствари у овом граду које ме заиста подсећају на Београд. Када би ме неко ко није одавде питао шта је оно прво на шта помислим кад кажем Београд, тешко да бих имао спреман задовољавајући одговор. Нисам од оних уображених „старих" Београђана који за нестанак београдског духа криве тамо неке „дивље" који су дошли и покорили неке овде „питоме", па их постепено протерали са њихових станишта. Сви смо ми однекуд дошли, само је питање где ћемо стићи и шта ћемо оставити иза себе.

И ко још данас има тапију да себе назива правим Београђанином?! Да ли то значи да си рођен негде на Старом граду или Врачару, да су ти плафони у кући високи преко три метра и да ти је прабаба пила чај са женом француског конзула. Нема везе што је праунук сада главни фан „Гранда", шмрче коку сваког викенда, у уској мајици, с „фудбалерком" (мали лажни чироки) на глави - стереотип данашње праве београдске омладине. У позоришту и биоскопу није се било десет година, јер то је тешко смарање. Пре неки дан у троли сам чуо наизглед фину девојчицу из „праве београдске породице" како преко мобилног прича о некој наставници у школи која се „прво кур..., ал су је одма' напушили, па је онда искулирала, и онда је све било у фулу".Култна места као што су Скадарлија, „Српска кафана", СКЦ, КСТ итд. сада су само бледе сенке некадашњег београдског начина зезања. „Више нема Ђуре Јакшића, салвета и поема", речи су једне наше песме, која је требало да буде сатира, али је убрзо постала химна деструкције.

Некад ми је потребна дужа шетња по Калишу, да дођем до Победника, да бих се уверио да сам стварно у Београду. При том не могу ни да направим људски круг, пошто је „градским већницима" (види Алан Форд), потребно две године да поправе мост код Римског бунара. За то време би сазидали и Скадар на Бојани, акамоли укуцали пар дасака. Поглед са Калемегданске тврђаве ме увек подсети на ужасан потенцијал који овај град заиста има, али га не користи. Само се у предизборним кампањама труби о томе како ће се Београд спустити на реке и постати нека врста балканског Њујорка. У стварности, осим неколико механа на бурићима и покојег новог вишеспратног споменика тајкунизацији, на том видику и нема богзнашта. Прошла градска власт волела је да маше виртуелним плановима о изградњи Београда. „Од марине 'Дорћол' до Аде Хује" била је њихова чувена крилатица, иза које су се криле бројне малверзације и талови од 10 одсто, а које се по дифолту примењују у овом граду и овој земљи од када знам за себе.

Још једна ствар ми невиђено боде очи ових дана. То је кампања свима нама драгог Паркинг-сервиса, под називом „Деблокада града". Ову акцију прати и симпатична реклама на ТВ-у, којојје циљ да мало поправи имиџ једном од, у народу, најомраженијих јавних предузећа у Београду. Из садржаја рекламе неко би рекао да се ствари заиста мењају набоље, барем што се тиче паркирања у граду. Чињенице, ипак, говоре другачије. Истина је да у саобраћају у Београду влада потпуни хаос и анархија. Бахатост је кључна врлина коју мора да поседује сваки добар возач. У левици мобилни, десница на труби, испод седишта пајсер или дизалица - за сваки случај. Кључне саобраћајнице као што је Булевар револуције одавно имају само једну траку, јер друга служи за паркирање. Скоро је на Теразијама отворен још један елитни кафић намењен поштоваоцима правог београдског начина живота.

Ови прави Београђани користе две од три постојеће саобраћајне траке да испред локала паркирају своје затамњене кочије, од којих неке немају ни регистарске таблице. Све ово дешава се усред саобраћајног шпица, наочиглед полиције, башпреко пута београдског одбора Демократске странке. У међувремену, на другом крају града, оперативци Паркинг-сервиса односе неког „југа" или „стојадина", како би деблокирали пролаз за неког правог Београђанина. Предлажем да се једна од наредних кампања назове по чувеном Супер Хиковом слогану:„Крадем од сиромашних да бих дао богатима". То би барем обезбедило већу транспарентност у раду.

И за крај, моји прави стари Београђани и Београђанке, шта бих вам рек'о? За овакву слику велеграда нису нам криви ни власт, ни градоначелник, ни многобројне неокречене фасаде, ни „суперорганизовани" градски превоз у којем сваког дана газимо једни преко других, ни то што имамо само два моста, а обећали су нам 20, ни оних 30 радикала што сваки дан изазивају колапс у саобраћају, ни прљаве улице, ни посланици ленчуге, ни препуни контејнери, ни све остало ђубре.

Криви смо ми шатро прави Београђани који смо допустили да наш град буде систематски уништен од стране идиота, по свему судећи нас самих. Знам да многима смета што се у Страхињића-бана више чује јекавица него екавица, и што нам град мирише на ћевапе и кобасице, али то што си негде рођен не значи да заиста негде припадаш, и обратно. Знам много људи из унутрашњости који се лепше понашају од неких набеђених шмекера из „круга двојке". Знам и оне који су дошли и од престонице направили паланку. Једно је сигурно - кад си у Риму буди Римљанин, а ако си Римљанин не буди варварин. Београдски дух није умро само је дуже време заробљен у некој прљавој боци и чека да буде ослобођeн.

www.politika.rs/rubrike/ostali-komentari/SHta-se-desilo-sa-Beogradom.sr.html


 



Komentari (106)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ssvetlana92 ssvetlana92 05:37 11.12.2008

Prva! :)

Kojim se sve sredstvima služim da bih bila prva. Čak sam i pročitala tekst. :)
Ja više jemam snage da se nerviram, eto. Rodjena sam ovde, i ne mislim da sam rodjena u velegradu. Posle raznih gradova kojim sam prozujala, videla odavno da je ovo palanka.
Nikada nismo imali neki red u gradnji ovog grada, saobraćajnice u haotičnom stanju, nazivi ulica se menjaju kako ko naidje ( a nailaze), vrlo malo njih izgovara pravilno Beograd, a da ne otegne..a to sa stranim izrazima je posebna komedija.
Velegrad je Pariz,Rim, Minhen, Milano, Beč...i bila bih možda, samo možda ponosna, da sam iz velikog grada...ovako ne znam čime da se ponosim!
vracarac92 vracarac92 08:36 11.12.2008

Re: Prva! :)

ovako ne znam čime da se ponosim!
Ja se uvek ponosim mojim Beogradom. Znam da nije mnogo lep, znam da nije čist, znam da ima mnogo "stoke" u njemu, znam da ima SAMO jedan veliki fudbalski klub (i to u crveno belim bojama), znam da su gužva, haos i saobraćajni kolapsi svakodnevna pojava u Beogradu, znam da ga malograđani i političari koje ti malograđani biraju čerupaju na najperfidniji način... ali ja ga VOLIM i zaista ne mogu bez njega. Za mene je Beograd najbolji.
Dugo sam živeo "negde jako daleko" u mnogo većem gradu a imao sam i tu sreću da sam proputovao 3/4 sveta ali nigde nisam osetio tako dobro i opušteno zezanje kao u Beogradu. Ovde se zaista najlepše osećam i ne bih menjao Beograd ni za šta.
Beograd je za mene najbolji!
Strmoglavi badža Strmoglavi badža 09:43 11.12.2008

Re: Prva! :)

vracarac92
znam da ima SAMO jedan veliki fudbalski klub


There, there, pa nećemo valjda tako palanački razmišljati. Kula ima samo jedan veliki klub, a Bg ne.


Znam ja da je ovo zvezdaški blog ali ja neću napisati
'Samo jedan klub, samo jedan grad'... da bih provocirao.

Zašto bre u svakom blogu moraš da spominješ svoju ličnu tragediju?
Nego, što ste hteli da zapalite stadion juče?
;-)
vracarac92 vracarac92 09:50 11.12.2008

Re: Prva! :)

Pa dobro, i nama se desi da ponekad omanemo. Moram priznati da to nije isključio specijalnost članova JSD...
O SKRAĆENOM PENZIJSKOM STAŽU ZA NAVIJAČE PARTIZANA

Kao i svaki normalan čovek, navijam za “Crvenu zvezdu”. U tome svakako ne bi bilo ništa neobično da nisam odnedavno primetio kako ima pojedinaca koji navijaju za “Partizan”.
Meni je ta pojava neobjašnjiva. Da ne postoji “Crvena zvezda”, sve bi bilo shvatljivije. Ali da ima ljudi koji pored žive “Crvene zvezde” mirno navijaju za “Partizan”, mene je zaista iznenadilo. Zbog toga sam se malo više zainteresovao za ovu pojavu i utvrdio da je ona uzela prilično maha širom naše zemlje.

Kao što se zna, za “Partizan” može igrati bilo ko, ali navijati mogu samo medicinski fenomeni. Moje analize pokazuju da sebi takav luksuz mogu dozvoliti samo ljudi čeličnog zdravlja – gluvi na poraze i poniženja.

“Partizan” je jedinstven po tome što više zahteva od navijača nego od igrača. Zato je za “Partizan”teže navijati nego igrati i zato se ja ne čudim onima koji tamo igraju (a gde bi drugo) nego onima koji za njih navijaju.

Analizirajući ovu pojavu, došao sam do zanimljivih zaključaka. Danas nema slabije ekipe koja ima otmeniju publiku. U ložama sedi elita, krem društva, a na terenu nastupaju amateri i autsajderi.

Zanimljivo je to sa su “Partizan” napustili mnogi igrači, ali nikad nijedan navijač.

Kad bi igrači “Partizana” imali samo delić slepe vere, kondicije i upornosti svojih navijača – to bi zaista bio prvi tim sveta!

Mećutim, Partizan je kandidat za ispadanje, a ima najveći stadion u centru grada, nadomak Marakane! Oni naplaćuju najskuplje ulaznice za najgore utakmice! Služe za povećanje gol diferencije provincijskih klubova, a ponašaju se kjao zvezde i šampioni. Oni imaju i svoj list, a i druga štampa redovno izveštava o njihovim planovima ...

...pošto su planovi sve što oni imaju!

Ako igrači ne mogu da povedu malo više računa o svojim navijačima, predlažem da se time pozabavi šira zajednica . Nehumano je prepustiti toliki broj ljudi da strada zbog svoje nerazumne ljubavi.

Istraživanja su pokazala da je meću srčanim bolesnicima najviše navijača “Partizana”.

A ništa manje ih nema ni meću razvedenima, ostavljenima, nervno rastrojenima, neprilagodljivima.To nije nikakvo čudo: teže je navijati jednu sezonu za “Partizan” nego celog života za “Crvenu zvezdu”. Partizan ne nudi ništa navijačima, nego “krv i suze”.

Čovek bi pomislio da nema više tako nesebičnih ljudi koji ne traže ništa za sebe a sve pružaju drugima, ali postojanje navijača “Partizana” to demantuje.
Ta ljubav je očigledno jača od njih, i pre nego što ih zauvek izgubimo-mogli bismo doneti neke mere.Lekarske ekipe bi pre odobravanja banjskog lečenja mogle davati prednost navijačima “Partizana”.

Beneficirani radni staž koji se daje onima koji obavljaju teže fizičke poslove koji utiču na zdravlje i skraćuju život, najpre bi trebalo dati navijačima “Partizana”, jer ništa ne umanjuje radne sposobnosti i ne skraćuje ljudski vek kao navijanje za “Partizan”.

Sama odluka da se navija za taj tim, pored našeg šampiona “Crvene zvezde”, pokazuje suženu moć rasućivanja i nesposobnost čak i za gruba razlikovanja.

Ne bi bilo suvišno ni da se od navijača “Partizana”, pored ulaznice, traži i zdravstveno uverenje.

Rezultate koje postiže “Partizan” ne može podneti niko, pa ni navijači “Partizana! Ne treba ni od koga u našem društvu zahtevati nemoguće...

Ili bi bilo najcelishodnije da prvo čujemo nekoga od njih? Voleo bih da se javi neki navijač “Partizana”, i da pokuša da objasni svoj slučaj.

Ja navijam za “Zvezdu”, ali sam objektivan!

(Matija Beckovic, Knjizevnik,1991.)

P.S. Vide li onog nesrećnog Tošića kako otputova u Mančester sa sve Luis Vuton torbicom na toćkiće!!!
Baš je na nivou, ko Karleuša.

Strmoglavi badža Strmoglavi badža 10:37 11.12.2008

Re: Prva! :)


Zar opet?!!
Pa ti voliš Matiju više od cele narodnjačke koalicije zajedno.

Ne nisam gledao Plazmicu kako odlazi, uzivao sam u carima grada .
Sto se njega tice osrednji igrac - po dosad prikazanom, malo ljakse ali suštinski dobar decko.
Kao Marko Pantelić, npr.
(Nemoj da ja nabrajam vaše 'karleuše'...)
Mislim, nije baš da si navijač FK Bečka Filharmonija, pa da me to pogodi lično.

Nego ne reče mi, šta ste vi jedini pravi beogradski navijači hteli sa onolikom pirotehnikom sinoć?
17 godina od Barija, ili nešto drugo?

Da se vratim na temu, složićemo se da su nekada fudbaleri naših klubova bili prava gospoda
pa i može se reči pravi beogradjani.
U klubovima se vodilo računa nekada i o nekoj opštoj kulturi, zar ne?


vracarac92 vracarac92 10:40 11.12.2008

Re: Prva! :)

Nego ne reče mi, šta ste vi jedini pravi beogradski navijači hteli sa onolikom pirotehnikom sinoć?
17 godina od Barija, ili nešto drugo?
Malo zezanja, karnevalska atmosfera, ipak nam stiže Božić, red je da se pripremimo. Malo pesme igre, šale nikada nije na odmet.
Zar opet?!!
Pa ti voliš Matiju više od cele narodnjačke koalicije zajedno.
Xe,xe, svi su mi podjednako "dragi"
U klubovima se vodilo računa nekada i o nekoj opštoj kulturi, zar ne?
da
constrictoria92 constrictoria92 10:47 11.12.2008

Re: Prva! :)

Prvo:
fala ti velika Nasticu sto ugosti Fedju!

Drugo:
Fedja, fala ti sto demistikova unistenje kulturnog (i ne samo kulturnog) zivota Beograda.
Nije provincijalizam geografski, nego je vise mentalni pojam. Jos samo to da "pravi" beogradjani i oni koji se tako osecaju to i shvate.
Jednom se desilo da mi RodjeniBeogradjanin (citaj: rodjen u Smederevu, mama i tata + beba se preselili za BG kad je beba imala 2 meseca) kaze da takvi kao ja (citaj: provincijalni kragujevchani) koji vole Smak (dobro da je cuo za isti) urusavaju kulturu splavova (na ovo je mislio, jer se na nekom njegovom omiljenom splavu pojavio provincijalni bend - bas mi ga zao...) i ruze Beograd. Srecom, brzo sam zavrsila sa faxom (ovaj Sluchaj mi je dao vetar u ledja) i pobegla glavom bez obzira od ovog kolege i njegove strasne ekipe iz MML-a.
Nije zgoreg vratiti se delima R. Domanovica...

Trece:
Vracarac,
a sta da ti kazem???? Da ti kazem da si u pravu? Pa, ti to vec znas!
Mnogo su nesto prgavi navijachi ovih sto bi u Jevropu, al' nikako da stignu do iste...
vracarac92 vracarac92 10:51 11.12.2008

Re: Prva! :)

Da ti kazem da si u pravu? Pa, ti to vec znas!
Joj nemoj, postideću se. Evo, već crveno-belim u licu.
medjutim92 medjutim92 11:26 11.12.2008

Re: Prva! :)

constrictoria92
Mnogo su nesto prgavi navijachi ovih sto bi u Jevropu, al' nikako da stignu do iste...


Ono jes, Kipar je u Aziji, pa ima nekih sto nisu stigli do Jevrope ove sezone..

vracarac92
O SKRAĆENOM PENZIJSKOM STAŽU ZA NAVIJAČE PARTIZANA


Cetiri noge dobre, dve noge lose..


@Fedja:

Lepo ti ovo napisa, ali publika iz besnih kola sa tamnih staklima pored granda pinka i sl cesto slusa bas BS BS.. i to nesto govori..
thefreak thefreak 11:38 11.12.2008

Re: Prva! :)

vracarac92
znam da ima SAMO jedan veliki fudbalski klub (i to u crveno belim bojama),


Milojko Pantic: "(C.Zvezda-Partizan) Evo izlaze Partizanovi igraci... a evo i nasih."
vracarac92 vracarac92 11:42 11.12.2008

Re: Prva! :)

Ono jes, Kipar je u Aziji, pa ima nekih sto nisu stigli do Jevrope ove sezone..



Postoji li mogućnost bilo kakve razmene iskustava?

medjutim92 medjutim92 12:04 11.12.2008

Re: Prva! :)

vracarac92
Ono jes, Kipar je u Aziji, pa ima nekih sto nisu stigli do Jevrope ove sezone..



Postoji li mogućnost bilo kakve razmene iskustava?



Sto je moja pokojna baba bila dobra riba, pojma nemas..
vracarac92 vracarac92 12:07 11.12.2008

Re: Prva! :)

Sto je moja pokojna baba bila dobra riba, pojma nemas..
Nemam. A jel imaš BAR njenu sliku. Onako za uspomenu, da imaš bar čega da se setiš?
maksa83 maksa83 12:14 11.12.2008

Re: Prva! :)

Nemam. A jel imaš BAR njenu sliku. Onako za uspomenu, da imaš bar čega da se setiš?

To me podseti na onu foru:

Q: "Do you have pictures of your wife - naked?"
A: "No."
Q: "Want to buy one?"
medjutim92 medjutim92 12:21 11.12.2008

Re: Prva! :)

vracarac92
Sto je moja pokojna baba bila dobra riba, pojma nemas..
Nemam. A jel imaš BAR njenu sliku. Onako za uspomenu, da imaš bar čega da se setiš?


Vise volim da gledam ono sto se sad dogadja nego da gledam slike, hvala na pitanju. Bio bih sam sebi smesan kad bih posle nekog poraza od levog tima, npr od kosarkaskih kraljeva sljake onomad rekao "nema veze, mi smo bili prvaci Evrope u kosarci, a oni nisu nikad, nema veze sto su nas pobedili". Nema veze sto su vas Kiprani izbacili iz Evrope u avgustu i pored priznatog nepostojeceg gola, vi ste bili prvaci Evrope a oni nikad nece, i samim tim ste moralni pobednici i bez utakmice.. Neka, hvala..

Sto rece dragoljub92 na drugom blogu o Srbima:

1804
1389
VI vek,bilo gde samo ne ovde i sad,nostalgija je čudo

Slobodno dodaj i 1991 na spisak.
vracarac92 vracarac92 12:23 11.12.2008

Re: Prva! :)

Q: "Do you have pictures of your wife - naked?"
A: "No."
Q: "Want to buy one?"

Sto je moja pokojna baba bila dobra riba, pojma nemas..

IZVINI


Bio sam ti sa bakom.

ssvetlana92 ssvetlana92 12:32 11.12.2008

Re: Prva! :)

. ali ja ga VOLIM i zaista ne mogu bez njega. Za mene je Beograd najbolji.


Ovo sam propustila u cik zore da kažem. Da, da volim ga, kakav takav je. Jer to je ljubav, voleti nekoga, nešto sa svim njegovim manama. Jedino nemam čime da se ponosim. A da bi se ponosila, trebalo bi da tu stoje uspesi, lepota, neki red koji možemo da sledimo svi a da se ne osećamo izgubljeni.

medjutim92 medjutim92 13:05 11.12.2008

Re: Prva! :)

vracarac92
Q: "Do you have pictures of your wife - naked?"
A: "No."
Q: "Want to buy one?"

Sto je moja pokojna baba bila dobra riba, pojma nemas..

IZVINI


Bio sam ti sa bakom.



:)

Hvala na kratkom prikazu kucnog vaspitanja. Ne bih vas vise zadrzavao, uzivajte u gledanju u sliku dok se ne rastope boje.
vracarac92 vracarac92 13:18 11.12.2008

Re: Prva! :)

Hvala na kratkom prikazu kucnog vaspitanja. Ne bih vas vise zadrzavao, uzivajte u gledanju u sliku dok se ne rastope boje.
Stvarno si na kraj srca...Malo šale i ti se odmah naljutiš. K'o Miodrag Ješić (onaj koji ništa ne priznaje)
A i rekao sam da podižemo atmosferu pred predstojeće Božićne praznike.
medjutim92 medjutim92 13:34 11.12.2008

Re: Prva! :)

vracarac92
Hvala na kratkom prikazu kucnog vaspitanja. Ne bih vas vise zadrzavao, uzivajte u gledanju u sliku dok se ne rastope boje.
Stvarno si na kraj srca...Malo šale i ti se odmah naljutiš. K'o Miodrag Ješić (onaj koji ništa ne priznaje)
A i rekao sam da podižemo atmosferu pred predstojeće Božićne praznike.


e, dobro me podseti. Uzivajte u gledanju u sliku dok se ne rastope boje i ne postanu kao kosulja Miodraga Jesica :)


vracarac92 vracarac92 13:47 11.12.2008

Re: Prva! :)

e, dobro me podseti. Uzivajte u gledanju u sliku dok se ne rastope boje i ne postanu kao kosulja Miodraga Jesica :)

eto vidiš kako je sve lepo i lako kada se ne duriš.
Radovan Nastić Radovan Nastić 16:29 11.12.2008

Re: Prva! :)



p.s. pa ima i nas ostalih... :):) kada smo vec kod te igre, koju je Duci Simonovic lepo definisao...
Strmoglavi badža Strmoglavi badža 09:37 11.12.2008

Magarac u Rim, magarac iz Rima



''Криви смо ми шатро прави Београђани који смо допустили да наш град буде систематски уништен од стране идиота, по свему судећи нас самих''.

Surovo iskreno i na žalost, tačno.
Dok je na jadnom servisu u udarnom terminu 48 sati svadba i slične gluposti, dok je najgledaniji grand na pinku
u ovoj zemlji i u ovom gradu neće biti bolje.
U ovoj zemlji treba da se pojavi neko ko će imati snage da pripremi teren za neke buduće normalne generacije,
jer za ove sadašnje nema nade.
Medjutim, ovde se reformatori ubijaju. Dokazano kroz istoriju, više puta.
Zato smo sada u blatu i bićemo još dugo, dugo.
d_sandic d_sandic 10:29 11.12.2008

Jedan od onih

Ja sam jedan od onih koji su došli u ovaj grad. No, smetaju mi iste stvari kao i tebi. Preporuka, iskrena.
mikimedic mikimedic 12:49 11.12.2008

Re: Jedan od onih

Ja sam jedan od onih koji su došli u ovaj grad. No, smetaju mi iste stvari kao i tebi. Preporuka, iskrena.


eh sandicu, jos da promenis tablice pa da ti cestitam i kao coveku i kao komunisti...:))
Tibor Jóna Tibor Jóna 10:41 11.12.2008

ma keve ti...

Пре неки дан у троли сам чуо наизглед фину девојчицу из „праве београдске породице" како преко мобилног прича о некој наставници у школи која се „прво кур..., ал су је одма' напушили, па је онда искулирала, и онда је све било у фулу".


mozda je devojka samo cula da je u Beogradu Solana i da mu je medju nogama Svilana....

da ne idem dalje...

Mislim, ako je Kostunica umeo da kaze BS BS, mozda ce i Djilas umeti? Pa nam svima krene...

I odakle samo ljudima ideja da istorija pocinje od jutros?

aj - bs, bs!
Strmoglavi badža Strmoglavi badža 13:28 11.12.2008

Re: ma keve ti...

Tibor Jóna
mozda je devojka samo cula da je u Beogradu Solana i da mu je medju nogama Svilana....da ne idem dalje...


Hahaha, lepo rečeno!
Da, da to je ta filozofija.... znaju oni bolje.
Radovan Nastić Radovan Nastić 16:36 11.12.2008

Re: ma keve ti...

pa nije bas isto...

jedno je vulgarno a drugo je tuzna istina.
Tibor Jóna Tibor Jóna 23:17 11.12.2008

Re: ma keve ti...

Radovan Nastić
pa nije bas isto...

jedno je vulgarno a drugo je tuzna istina.


koje je koje?
i ne mislite da jedno stvara drugo?
Radovan Nastić Radovan Nastić 05:33 13.12.2008

Re: ma keve ti...

Klinka je nevaspitana, a Solana je tuzna istina.

Ne mislim da stvaraju jedno drugo, jer zla nevaspitanost i zla bahatost nisu isto.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:11 11.12.2008

uzas i furka

Smrdljivi grad je zadovoljan sobom,
strukture ga dobro furaju

jesen92 jesen92 13:03 11.12.2008

Re: uzas i furka

..evo, ja nisam beogradjanka ni prava ni neprava ves sam prava kragujevcanka, studirala sam u bg kao i cela moja familija sve do mog sina...vecina mojih prijatelja zivi u bg bez obzira da li su pravi ili su ostali tamo posle studija ili su im se roditelji preselili ...itd......meni kao i mojim prijateljima i u bg i u kg i po svim gradovima srbije smeta ista stvar koja se se moze nazvati jednom jedinom recju -prostakluk....Prostakluk je zavladao svuda i na svakom koraku, suocavam se od jutra, prvo sa saobracajnom nekulturom....kreteni se parkiraju i zauzmu po tri mesta, ne zanima ih da li bi jos neko da se parkira, zagrade te i ne pada im na pamet da bi ti mozda negde da ides, na posao na primer.....no, to su sitnice prema svemu ostalom.....Gledala sam pre neko vece na nekoj tv superior nevidjenu paradu kica i blaziranosti....bila je promocija knjige isidore bjelice "magija sesira"....to se desavalo u nekoj kafani, za stolovima su sedele neke napirlitane gospodje i gospodjice, neke prepoznatljive meni a neke ne, muski svet manje vise nepoznat....nisam primetila da su nesto klopali ali sve je izgledalo kao da su pod satorom....mozda je njima bilo lepo ali se kroz ekran osecalo kolko je to suplje pa zveci....bjelica je pricala o svom putu oko sveta na koji je morala da ide da bi napisala tu knjigu o sesirima....neke dame su sarale ocima okolo ne bi li capile nekog biznismena...kao na vasaru.....a sve se desava u bg......provincija je u ljudima i to nema bas nikakve veze sa geografijom vec sa duhom...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:40 11.12.2008

Re: uzas i furka

isidore bjelice

pa ona prva nema veze s beogradom, koliko se secam njen grad je sarajevo
jesen92 jesen92 21:48 11.12.2008

Re: uzas i furka

..sta ima veze sto je njen grad sarajevo, zar sarajevo nije lep grad..ali ona iz sarajeva nije donela ono lepo vec ono sto je zapocela jos tamo praveci fasisticke zurke...pored toga, ona zivi poodavno u bg i svojim delovanjem i prisustvom utice na "kulturni zivot" grada...ima i svoje emisije na tv, strika i caska sa "vrlo zanimljivim likovima" ..i opisan dogadjaj promocije knjige prikazan je na beogradskoj tv a i desavao se u bg a ovde je tema "sta se desava sa beogradom"..gledam po zenskim casopisima, postoji niz manifestacija raznih vrsta gde su ona i raznorazne voditljke sa pinka obavezno prisutne....sva ta dogadjanja cine zivot jednog grada i to je ono sto normalnom coveku smeta posebno sto se na istom mestu nalaze i neki likovi koji se javnosti predstavljaju u jednom svetlu a na delu se vidi njihova prava priroda....srpski dzetset....
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:50 11.12.2008

Re: uzas i furka

ma samo htedoh reci da ona nema bgd duha, nista lose o sarajevu, zaista...
jesen92 jesen92 00:40 12.12.2008

Re: uzas i furka

ma ok, vidim da se nesto nismo razumeli...nije ona toliko vazna vec sam je pomenula kao primer za "uzas i furku"
Unfuckable Unfuckable 11:28 11.12.2008

mislim da je Feđa

samo malo, radi očuvanja svog kvaziangažovanog imagea i malo lične promocije, želeo da nešto poruči gradskim vlastima, pošto zaista ne vidim svrhu u trljanju nosa Beograđanima krpom namočenom u neažurni Parking servis ili par dasaka na Kališu.
Autor vrlo prizemno prebacuje Beogradu i Beograđanima poprilično opštih mesta i problema većine velikih gradova, kamuflirajući svoju političku nepismenost i površnost kritikovanjem bilo čega i po svaku cenu, ali za malo aplauza dežurnih kompleksaša
Ne vidim zašto bih ja bio odgovoran za primitivnu klinku u prevozu kad joj nisam ni ćale, ni brat. Takođe - ne kritikujem nikakve divlje što su došli ili bilo šta slično - velik je Beograd, svašta je gutao, guta i gutaće.., i kao Dunav ima tu fantastičnu sposobnost samočišćenja - ali se Feđica malo zaneo pa zaboravio, Jer da nije tako - ne bi on ima šta sada da pljuje i kritikuje. Čudi me da nije spomenuo pse lutalice i đubre na ulicama - otkuda to u dvomilionskom gradu ?
Čini mi se da autor ovog krajnje plitkog teksta želi da život, probleme i pojave dvomilionskog grada nekako svede u gabarite skockane palanke, što mu očito izaziva mentalni konflikt, koji pokušava meni ovde da proda kao "nezavisan stav", Feđa The Zapanjeni
Zaista nema ideju gde je naumio da stigne, ali znam da to što je ostavio iza sebe sigurno nije "beogradski duh zarobljen u boci" i više govori o njegovoj površnosti, koju btw iskazuje već ne znam koji put - nego o Beogradu
medjutim92 medjutim92 12:33 11.12.2008

Re: mislim da je Feđa

Unfuckable
Takođe - ne kritikujem nikakve divlje što su došli ili bilo šta slično - velik je Beograd, svašta je gutao, guta i gutaće..,


"Divljaci" dolaze u sve gradove, ali nisam cuo da se u velikim gradovima na Zapadu ljudi tako dele na dosljake "divljake", i divne "domoroce", kao sto ovde neki dele.. Normalno je da ljudi idu tamo gde im je bolje, pa gde god to bilo, ali svetla koja je Beograd bacao daleko masa "divljaka" ne bi zaklonila bez pomoći iznutra..

Unfuckable
Zaista nema ideju gde je naumio da stigne, ali znam da to što je ostavio iza sebe sigurno nije "beogradski duh zarobljen u boci" i više govori o njegovoj površnosti, koju btw iskazuje već ne znam koji put - nego o Beogradu


its fan koz its tru.
Unfuckable Unfuckable 12:47 11.12.2008

Re: mislim da je Feđa

nadam se da je potpuno jasno šta sam napisao i da moje reči neće biti interpretirane u drugačijem kontekstu.
Autor teksta, Feđa The Zabrinuti je pomenuo divlje,
тамо неке „дивље" који су дошли и покорили неке овде

moja je samo replika
medjutim92 medjutim92 12:54 11.12.2008

Re: mislim da je Feđa

Unfuckable
nadam se da je potpuno jasno šta sam napisao i da moje reči neće biti interpretirane u drugačijem kontekstu.
Autor teksta, Feđa The Zabrinuti je pomenuo divlje,
тамо неке „дивље" који су дошли и покорили неке овде

moja je samo replika


e, jasno je meni, al sam zaboravio da stavljam navodnike za "divljake" i "domoroce". Ispravicu.
mikimedic mikimedic 12:54 11.12.2008

Re: mislim da je Feđa

Čini mi se da autor ovog krajnje plitkog teksta želi da život, probleme i pojave dvomilionskog grada nekako svede u gabarite skockane palanke, što mu očito izaziva mentalni konflikt, koji pokušava meni ovde da proda kao "nezavisan stav", Feđa The Zapanjeni


Divljaci dolaze u sve gradove, ali nisam cuo da se u velikim gradovima na Zapadu ljudi tako dele na dosljake divljake, i divne domoroce, kao sto ovde neki dele..


ne bih uopste pravio podelu na dosle i nedosle, vec samo na divlje i nedivlje.

koliko god se slagao sa tobom unfak da je clanak tu malo radi licne promocije, ne bih rekao da su problemi prosecnog dvomilionskog grada nesto sto clanak posebno dotice. ne pricamo o komunalnim problemima nastalim iz cinjenice da je grad veliki, nego pricamo o problemima nastalim iz mentaliteta divljih, bilo beogradjana, bilo dosljaka.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:42 11.12.2008

Re: mislim da je Feđa

nadam se da je potpuno jasno šta sam napisao i da moje reči neće biti interpretirane u drugačijem kontekstu.
Autor teksta, Feđa The Zabrinuti je pomenuo divlje,

hoce, hoce Unface, to je specijalitet ovog bloga...
recimo kad kazes danas je lep dan
a tebi neko odgovori
da i za Dzejimi Seja je bio lep dan kada je bacao bombe...
eto, tako, sve se izvrne ovde na ovom blogu za sec. nemo se cudis ako te izvrnu ko kesu:)
Unfuckable Unfuckable 13:51 11.12.2008

Re: mislim da je Feđa

zato sam i reagovao
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 16:16 11.12.2008

Re: mislim da je Feđa

Unfuckable
zato sam i reagovao

pa to ti kaem...
Radovan Nastić Radovan Nastić 16:39 11.12.2008

Re: mislim da je Feđa

a bar Feđa ne mora da se samopromoviše...

različita mišljenja, jbg :) poz Unf.
pnbb pnbb 18:35 11.12.2008

Re: mislim da je Feđa

ali nisam cuo da se u velikim gradovima na Zapadu ljudi tako dele na dosljake "divljake", i divne "domoroce", kao sto ovde neki dele..


nisi dobro slusao...

od kog grada hoces da pocnemo?

auslenderi, paesani, juznjaki, gacupini...
Unfuckable Unfuckable 20:25 11.12.2008

Re: mislim da je Feđa

Radovan Nastić
a bar Feđa ne mora da se samopromoviše...

različita mišljenja, jbg :) poz Unf.



Mislim da se samopromovisanje ogleda u škrabanju nekakvog, poprilično nezrelog, kriptopolitičkog pamfleta koji bi da zvuči kritično, ali - osim opštih mesta i konstatacija da je morska voda (voila!) slana - ništa svežine ne donosi, čak ni u novinu za koju je napisan.
Mislim da je Feđa upao u zamku impresioniranosti "najstarijim srpskim brendom posle rakije" i pokušao da bude mnogo ozbiljan i analitičan.
Sve je to lepo, ali mojne da mi vežba po tintari Beograđana, pliz.

Pozdrav i Vama, Prijatelji
malo oprečnih mišjenja bez šamaranja nije na odmet
Radovan Nastić Radovan Nastić 23:14 11.12.2008

Re: mislim da je Feđa

Naravno bre, pa zamisli da svi isto mislimo - zlo bre !!

Podrska ! :)
jesen92 jesen92 23:51 12.12.2008

Re: mislim da je Feđa

Mislim da se samopromovisanje ogleda u škrabanju nekakvog, poprilično nezrelog, kriptopolitičkog pamfleta koji bi da zvuči kritično, ali - osim opštih mesta i konstatacija da je morska voda (voila!) slana - ništa svežine ne donosi, čak ni u novinu za koju je napisan
....unf, ok je sto volis da kontriras kad treba ali u ovom slucaju zaista ne vidim razlog za to....Tekstovi koji se objavljuju na blogu(posebno u poslednje vreme) imaju, po pravilu, veliku dubinu pa ti bas ovaj tekst iz "politike" zasmetao kao prazan, povrsan, plitak pamflet..?..nije nego....Ja tekst nisam razumela ni kao mrznju prema Beogradu ni kao mrznju prema begradjanima...ni kao kriptopolitički pamflet.....To sto je napisano moze se odnositi na sve gradove u Srbiji koji su imali neki svoj specifican duh...ne postoje krivci , na koje se moze pokazati prstom, sto se duh svuda zatvorio u bocu....sve se menja sa vremenom i nista ne moze biti zauvek isto...u Londonu, kinezi skoro okupirali soho., tako sam cula ili procitala negde...Ja sam tekst razumela kao kritiku prostakluku koji je zavladao na svakom koraku...ili mozda ja nisam dobro razumela posto nisam beogradjanka ni stara ni nova ali verujem da sam cesce u beogradu od onih sto zive u kaludjerici, ovci, borci...etc...i smatram beograd svojim gradom....
Unfuckable Unfuckable 03:35 13.12.2008

Re: mislim da je Feđa

pazi kad cenim tvoj trud , da mi kažeš nešto oko mog kontriranja (mora da je to centar Svemira )
ali ne kapiram šta.

ajd pročitaj ponovo tu svoju umotvorinu (umobolinu), pliz, pa objasni bolje -
bar da neko shvati šta želiš da mi "uvališ" ?

..Tekstovi koji se objavljuju na blogu(posebno u poslednje vreme imaju, po pravilu, veliku dubinu


ni kao mrznju prema Beogradu ni kao mrznju prema begradjanima


sve gradove u Srbiji koji su imali neki svoj specifican duh.


ne postoje krivci , na koje se moze pokazati prstom, sto se duh svuda zatvorio u bocu....sve se menja sa vremenom i nista ne moze biti zauvek isto
(ovo mi je najbolji deo, čitajte ponovo !)

u Londonu, kinezi
(u Kinezu londoni ?)
tako sam cula ili procitala negde



Ja sam tekst razumela kao kritiku prostakluku koji je zavladao na svakom koraku...ili mozda ja nisam dobro razumela




Unfuckable The Retardinjo...na svakom koraku
Radovan Nastić Radovan Nastić 05:47 13.12.2008

Re: mislim da je Feđa

Ja ne podnosim beogradjane koji seru po ljudima koji nisu iz kruga dvojke i sprdaju se sa ljudima iz ČA ČA ČA
/ Ovča, Borča, Krnjača /

Posebno ELITA ima taj odnos prema nama običnim smrtnicima. Gistro ELITA. A to su najveći prostaci.
Radovan Nastić Radovan Nastić 06:30 13.12.2008

jesen92 - u pravu si.

ili mozda ja nisam dobro razumela posto nisam beogradjanka ni stara ni nova ali verujem da sam cesce u beogradu od onih sto zive u kaludjerici, ovci, borci...etc...i smatram beograd svojim gradom....



pa uvek ima povlascenih, a na sirotinju i ker dize kurac.
Unfuckable Unfuckable 14:03 13.12.2008

Re: jesen92 - u pravu si.

prijatelju, pošto si je ti razumeo, a ja očigledno nisam (i pored najbolje volje i tri čitanja komentara)
ded prevedi mi, 'leba ti da ne ostanem uskraćen

+ neka mi neko nađe gde sam to optužio autora teksta za mržnju prema Beogradu i Beograđanima, nestrpljivo čekam
posle možemo da prodiskutujemo o krugu dvojke i dizanju piše na sirotinju, jedva čekam da porazbijamo još malo predubeđenja kojima je bremenita cela ova priča


Unfuckable The Beograd je Tamo Gde Sam Ja
Radovan Nastić Radovan Nastić 18:04 13.12.2008

Re: jesen92 - u pravu si.

dobices na PP :):):)
jesen92 jesen92 22:02 13.12.2008

Re: jesen92 - u pravu si.

pa uvek ima povlascenih, a na sirotinju i ker dize kurac
...ja ne ponizavam one koji zive van kruga dvojke i retko dolaze u taj krug,dapace.....samo sam htela da kazem da ima i nas iz "provincije" koji beograd smatramo svojim gradom pa imamo pravo i da diskutujemo....ili mozda nemamo...
jesen92 jesen92 00:11 14.12.2008

Re: mislim da je Feđa

pazi kad cenim tvoj trud , da mi kažeš nešto oko mog kontriranja (mora da je to centar Svemira )
ali ne kapiram šta.
ajd pročitaj ponovo tu svoju umotvorinu (umobolinu), pliz, pa objasni bolje -
bar da neko shvati šta želiš da mi "uvališ" ?
...ovo podvuceno govori o tebi a ne o meni....blog b92 je mesto na kome treba da se siri tolerancija i pozitivno misljenje a ne frustracije raznih vrsta.....ajd ti mene prosvetli pa mi reci kako moze necije komentarisanje/kontriranje da bude centar svemira....Iz mog teksta si izvadio neke polu recenice pa ne znam sta ti nije jasno.."dibina" je izrecena ironicno s obzirom da ti u tvom komentaru govoris najvise o povrsnosti autora...Ja necu da seckam tvoje recenice, evo sta si napisao
mislim da je Feđa #Link Replika: 18samo malo, radi očuvanja svog kvaziangažovanog imagea i malo lične promocije, želeo da nešto poruči gradskim vlastima, pošto zaista ne vidim svrhu u trljanju nosa Beograđanima krpom namočenom u neažurni Parking servis ili par dasaka na Kališu.
Autor vrlo prizemno prebacuje Beogradu i Beograđanima poprilično opštih mesta i problema većine velikih gradova, kamuflirajući svoju političku nepismenost i površnost kritikovanjem bilo čega i po svaku cenu, ali za malo aplauza dežurnih kompleksaša
Ne vidim zašto bih ja bio odgovoran za primitivnu klinku u prevozu kad joj nisam ni ćale, ni brat. Takođe - ne kritikujem nikakve divlje što su došli ili bilo šta slično - velik je Beograd, svašta je gutao, guta i gutaće.., i kao Dunav ima tu fantastičnu sposobnost samočišćenja - ali se Feđica malo zaneo pa zaboravio, Jer da nije tako - ne bi on ima šta sada da pljuje i kritikuje. Čudi me da nije spomenuo pse lutalice i đubre na ulicama - otkuda to u dvomilionskom gradu ?
Čini mi se da autor ovog krajnje plitkog teksta želi da život, probleme i pojave dvomilionskog grada nekako svede u gabarite skockane palanke, što mu očito izaziva mentalni konflikt, koji pokušava meni ovde da proda kao "nezavisan stav", Feđa The Zapanjeni
Zaista nema ideju gde je naumio da stigne, ali znam da to što je ostavio iza sebe sigurno nije "beogradski duh zarobljen u boci" i više govori o njegovoj površnosti, koju btw iskazuje već ne znam koji put - nego o Beogradu
.....nisam primetila da je tebe autor optuzio da si odgovoran za primitivnu klinku ni za bilo sta drugo pa mi nije jasno na sta se zalis....
mikimedic mikimedic 01:11 14.12.2008

Unfuck

sta ti bi?
Unfuckable Unfuckable 01:17 14.12.2008

Re: mislim da je Feđa

ja se ne žalim, ne znam da li si uspela da primetiš, ali - Autor se žali.

Potpuno si u pravu da su ono što si prokomentarisala - polurečenice, na to sam baš i hteo da ukažem.
Dakle - prevod ako može ili titl, pošto je krajnje konfuzno

Takođe - nisam označio komentarisanje kao "centar svemira" nego tvoj fokus na moje "kontriranje" - pored ovolikog teksta Feđinog, prepunog gluposti i opštih mesta - tebi je zasmetalo moje "kontriranje"...silly

Radovan Nastić Radovan Nastić 06:48 14.12.2008

Re: jesen92 - DAPAČE

očigledno si nova na blogu pa ne znaš podelu na podobne i ove druge.

podobni mogu da šilje kurac na sve.

a i ti spadaš u ove druge - nas.

a možda uletiš i u podobne, samo promisli kome da laskaš.
jesen92 jesen92 22:13 14.12.2008

Re: jesen92 - DAPAČE

..alo RN, ako se meni obracas,ja sam na blogu od septembra 2006 i sve mi je poznato.....
Radovan Nastić Radovan Nastić 22:41 14.12.2008

Re:tebi - DAPAČE :)

pa onda ti je sve jasno... i podela i hijerarhija i ko kome iz dupeta viri.

demokratija :)
jesen92 jesen92 23:26 14.12.2008

Re: mislim da je Feđa

Takođe - nisam označio komentarisanje kao "centar svemira" nego tvoj fokus na moje "kontriranje" - pored ovolikog teksta Feđinog, prepunog gluposti i opštih mesta - tebi je zasmetalo moje "kontriranje"...silly
......moj fokus uopste nije tvoje "kontriranje", to je samo neadekvatno upotrebljena rec u brzini...moj fokus je preterana kriticnost jednog sasvim obicnog teksta kakvih na blogu ima na kilo...Neki pisu i sta su rucali i kako
su im kuce i mace i kako je bilo sa prvim deckom..Citam ja i to, sve je to blog pa ne napadam ljude da su povrsni....a nisam primetila ni da tebi smeta prizemnost nekih tema, samo to...

Potpuno si u pravu da su ono što si prokomentarisala - polurečenice, na to sam baš i hteo da ukažem


Ja ne piisem polurecenice nego si ti moje recenice iseckao na rezance i to namerno...a to je odlika zlih ljudi...Svakom dobronamernom coveku je jasno da je ovo sto si napisao vise nego bezobrazluk...
btw..dosadno je cerati se sa tobom dalje a posto spremam Slavu ja cu da te posluzim da se malo oraspolozis..ako ne volis slatko, onda nista...














jesen92 jesen92 23:37 14.12.2008

Re: Re:tebi - DAPAČE :)

....znam, znam, i ko kome tepa....Ja ,na primer,pojma nemam ko je Fedjica a ispade da sam njegov advokat...Samo, posto sam glupa, nije mi jasno sto se tepa i onima koji ti se ne svidjaju...
Unfuckable Unfuckable 06:54 15.12.2008

Re: mislim da je Feđa

su im kuce i mace i kako je bilo sa prvim deckom..Citam ja i to, sve je to blog pa ne napadam ljude da su povrsni....a nisam primetila ni da tebi smeta prizemnost nekih tema, samo to...

Nadam se da kapiramo razliku prizemnog i površnog ? Btw, nikad se nisam ložio na "uzvišenost", sorry - stvar ukusa.
Takođe, primetiti razliku između tema tipa kuca, maca, prvog dečka...i - Beograda / Beograđana.

Ja ne piisem polurecenice nego si ti moje recenice iseckao na rezance i to namerno...a to je odlika zlih ljudi...Svakom dobronamernom coveku je jasno da je ovo sto si napisao vise nego bezobrazluk.


Kako da kažem....same su se iseckale na rezance, tu truda uopšte nije trebalo ulagati, a ja sam kvotovao radi preciznosti, tj da bi se shvatilo na šta se tačno odnosi komentar.
Ovu paškvilu o "svakom dobronamernom...." mora da si naučila od Slobe.
Fali još samo "nesumnjivo"

Unfuckable The Zli
Radovan Nastić Radovan Nastić 13:13 15.12.2008

jesen...

pa samim tim sto ne znas ko je Fedjica - besmisleno je razgovarati....

bitno da se zna ko je Rambo Amadeus.

jesen92 jesen92 14:20 15.12.2008

Re: mislim da je Feđa

...jeste, fali "nesumnjivo"...Sloba je moj omiljeni lik a ja se ipak toga nisam setila....btw ...razumem razliku izmedju povrsnog i prizemnog, ne brigaj.....a ti se potrudi da budes originalniji od Mungosa koji je mozda the neodusevljen sto ga imitiras...
Unfuckable Unfuckable 14:34 15.12.2008

Re: mislim da je Feđa

to ćemo morati njega da pitamo, mada cijenim da se Bro ne ljuti - kada već nije sa nama ovde, bar neka njegov genijalni izum podseća blogere na The Velikog

Unfuckable The Zli Plagijator

ostalo je da mi našiješ još samo da sam manijak
jesen92 jesen92 14:47 15.12.2008

Re: jesen...

Zasto je besmisleno razgovarati? Ja uvek komentarisem tekst, nije me briga ko je autor...Ja sam u izvesnim godinama pa ne moram bas sve da znam....Potrudila sam se u medjuvremenu i ukapirala ko je Fedjica, jes da nije poznat kao Rambo ali znam coveka samo zaboravljam imena u poslednje vreme
jesen92 jesen92 14:51 15.12.2008

Re: mislim da je Feđa

...kad sam ja tebi oprostila poredjenje sa Slobom...budi i ti malo The Hriscanin...
Radovan Nastić Radovan Nastić 15:59 15.12.2008

Re: mislim da je Feđa

nije ni cudo sto smo u govnima kada je Rambo A. poznat. On je odlican parametar kretenizma drzave u kojoj zivimo.


Budi mi dobro, pozdrav.
jesen92 jesen92 22:34 15.12.2008

Re: mislim da je Feđa

margos margos 12:05 11.12.2008

Beograd

Поглед са Калемегданске тврђаве ме увек подсети на ужасан потенцијал који овај град заиста има, али га не користи.
I mene. Ali me i podseti koje su sve face i osvajači prešle preko njega - a grad opstao.

Ako neko ne voli neki grad - treba da ode iz njega, najpre radi sebe, pa i radi drugih, koji ga vole.
Ako neko kaže da voli neki grad, ali ga usput prlja i uništava - treba ga naučiti, nekad i kaznama.
Ako neko voli neki grad, a ne voli njegove stanovnike - e tu je već problem koji se teško i sporo rešava.

Voleti jedan grad, a ne voleti njegove stanovnike - nije ljubav.
A duh grada ne može biti samo istorija, građevine, već ljudi i sadašnja atmosfera.

vracarac92 vracarac92 13:23 11.12.2008

Re: Beograd

Pobednik...
Jedan moj dalji rođak je Meštroviću bio model za pobednika. Posle II rata se cela porodica iselila u Australiju.
Imam čak i neke njegove stare crno bele fotografije. Do skora smo održavali kontakte sa njegovom decom a unuk mu je bio jedan od projektanata olimpijskog stadiona "Ptičje gnezdo" u Pekingu.
piro001 piro001 16:56 11.12.2008

Re: Beograd

Ako neko voli neki grad, a ne voli njegove stanovnike - e tu je već problem koji se teško i sporo rešava.

Voleti jedan grad, a ne voleti njegove stanovnike - nije ljubav.


Jeste ljubav. Duh Beograda ne cine gradjani Beograda. To je nesto neopipljivo, ali se oseca svaki put kada setas Kalemegdanom, Knez Mihajlovom, Bulevarom... kada setas, i u jednom trenutku podignes pogled i vidis... nesto vise... ljudi su vedriji, grad je manje prljav, i pomislis kako zivot i nije tako los... I da je Beograd, u stvari, jako lep...
Ne znam da li neko razume, ali desi mi se to cesto, tako da mogu da zanemarim razne stvar... od bahatosti ljudi, splavarske kulture, do arhitektonskog dzumbusa...

Beograd utice na ljude koliko i oni na njegov izgled, ali mislim da bi Beograd ostao Beograd, cak i da nema ljudi u njemu uopste.

A svako ko voli Beograd i oseca se kao Beogradjanin, JESTE Beogradjanin, pa makar on ziveo u Kjotou, i nikada nije bio ovde... Ako se ti osecas kao Beogradjanin ne moze niko da te ubedi da nisi... A ako ga ne volis, i ne osecas se kao Beogradjanin, onda ti nisi, pa makar i ziveo u njemu.

Mada ne znam kako neko moze mrzeti Beograd. Mozes mrzeti Beogradjane, ali Beograd nikad!
margos margos 17:14 11.12.2008

Re: Beograd

Mozes mrzeti Beogradjane, ali Beograd nikad

Upravo sam mislila da mržnja prema ljudima remeti ljubav prema gradu. Ja ne mogu mrzeti i voleti u isto vreme.

Meni je takođe ljubav prema njemu ''nešto neopipljivo''... kad stignem ujutru s puta u uspavan grad, osetim njegov miris (neki bi rekli smrad) i ja znam da sam kod kuće.
Unfuckable Unfuckable 09:03 12.12.2008

mali prilog

iz NYC
wolfietzckie wolfietzckie 11:33 12.12.2008

tekst je nekonzistentan

nerazumljiv i bez poente
loshmi021 loshmi021 11:57 12.12.2008

........

Balkan pocinje na Beogradskoj zeleznickoj stanici.......
margos margos 13:08 12.12.2008

Re: ........

loshmi021
Balkan pocinje na Beogradskoj zeleznickoj stanici.......

Ovo možda poetično zvuči - ali je ujedno i netačno i zlonamerno.
loshmi021 loshmi021 13:35 12.12.2008

Re: ........

margos
loshmi021
Balkan pocinje na Beogradskoj zeleznickoj stanici.......
Ovo možda poetično zvuči - ali je ujedno i netačno i zlonamerno.



Zemljace to su reci jednog Beogradskog doktora , starosedeoca ........ i tacno i ne zlonamerno
margos margos 13:55 12.12.2008

Re: ........

Zemljace

?

A čije su to reči? Ako je Balkan ovde geografski pojam - još i da se složim, a ako je pitanje mentaliteta - onda i dalje smatram zlonamernim.
vlad_van_keuken vlad_van_keuken 14:06 12.12.2008

Re: ........

ne, ne...
" Der Balkan beginnt am Rennweg", govorili su jos ranije
:)
loshmi021 loshmi021 13:57 12.12.2008

....

Smatraj kako god hoces .... u oba konteksta je opravdano
margos margos 14:01 12.12.2008

Re: ....

loshmi021
Smatraj kako god hoces .... u oba konteksta je opravdano

A što je problem da kažeš ko je rekao?
I što se svađaš?
Za tebe je u oba konteksta opravdano, za mene nije.
Unfuckable Unfuckable 15:11 12.12.2008

Re: ....

Zemljace

e, Zemčo, zemo, gene, rode, prika....... da te prosvetlim - ako je uopšte moguće -
Zemljakinja je u pitanju

btw i Dr Stanojević je beogradski doktor, so ?

i još nešto : ako počinje na Bg železničkoj stanici, kao što si ti iskusno ocenio - gde se onda završava ?
loshmi021 loshmi021 19:49 12.12.2008

Re: ....

Unfuckable
Zemljace
e, Zemčo, zemo, gene, rode, prika....... da te prosvetlim - ako je uopšte moguće -
Zemljakinja je u pitanju

btw i Dr Stanojević je beogradski doktor, so ?

i još nešto : ako počinje na Bg železničkoj stanici, kao što si ti iskusno ocenio - gde se onda završava ?



izvini zemljakinjo ...... Zavrsava se na kraju........
Unfuckable Unfuckable 03:36 13.12.2008

Re: ....

...tvog imbecilnoinventivnog nicka - ili kosmosa ?
loshmi021 loshmi021 17:56 13.12.2008

Re: ....

aj vrati se na z. stanicu ................ ne zajeb.... kosmose
margos margos 16:17 15.12.2008

Re: ....

izvini zemljakinjo ......

I opet mi ne reče KO JE ONO REKAO:))))

Zanimljivo mi je kako mi se obraćaš sa 'zemljakinjo' a sa druge strane se distanciraš od Balkana...
Šta god rekao - ja volim moj Beograd. Kao što volim i moj/tvoj NS.... ne može niko da mi zabrani.:)
mirash mirash 20:20 13.12.2008

SVE JE OPTIMALNO-Bolje ne moze biti

Prvo nista se nije desilo sa tzv beogradski duh. Do prije vijek to je bilo malo mijesto i tada nasiljeno sa mijeshano stanovnistvo. Uvijek u istoriji pitomi bijeze pod bolje zivotinjski opremljeni i Beograd izgleda OPTIMALNO prema mentalnom modelu svojie gradjana a KO SU ONI?

Erdeljanovic i nekoliko strani autori su besprekorno u detalj opisali ono sto niko ne smije da govori na Balkan…a to je da je vecinsko stanovnistvo u region EGZOGAMSKA smijesa kontaktnih plemena Arbanaski i Crnogorski (koji se deklarisu ka Srbi) jos od XII vijeka. U narod se to zvase BLISKANJE. Da ponovim Marko Miljanov je rekao: Nas je jezik arbanaski koliko i srpski.

Originalni srpski ili slavenski narod, narocito iz mjesta, je kolektivno pobjega na Zapad i Sjever bojeci se represalije od Turske jos krajem XVII vijeka. Sultan iz Stambol je nalozio da se prihod mora slat. Tada su brojna EGZOGAMSKI smijesana plemena uvezena po odobrenju turske vlasti i naselila TOPONIM zvani Srbija. Djin Kelmendi je bio djed na Karadjordje a dosa je sa sjevera Albanije iz katolickog plemena Klementi. I poslje, za vrijeme komunizma proces se intezivira kada uslijed pojacani prirastaj i dodatnog doseljavanja NASHIJE su osvojili Beograd zato stos u tu privilegije a ne radi se skoro nista. (Bez uvrjiede ali Kastratovic, Bujoshevic, Dukovic, Ljusic,Cherovic, Bulatovic, itd hiljade i hiljade u telefonski imenik u Beograd nemaju slavensko porijeklo – etimoloski NIJESU SLAVENSKA ili cak i da jesu radi se o smijesane generacije i generacije…)

Svije ratni sukobi na podrucije bivshe Jugoslavije tokom XX vijeka ima korijen u rivalitet izmedju razliciti klanovi istog porijekla i mentaliteta (VREDNOSNI MODEL je sacjinen od slijepo vjerovanje u razmnozavanje, osvajanje tudjeg prostora, krv, tlo, osvijetu…itd). Ovi klanovi vladaju Beogradom, Prishtinom, sjevernom Albanijom do Skadar i do znacajnog stepena Zagrebom i nose u sebi egoizam to jest nacinalizam ka stepen nadmoci SVOIJEH nad DRUGIMA. U njih je ekonomska i politicka moc. Cijenjeni blogeri mogu se uvjerit ubedljivo na gnoseoloskim ilustracijama na ova dva linka ispod.

http://www.hotlinkfiles.com/view/full/1240730_khjgp
http://www.hotlinkfiles.com/view/full/1240729_ifteb

Da sadasnje stanovnistvo u Srbiji nema puno veze sa Srbima u 75-80% slucajevi je istorijska cinjenica (manji deo je bugarskog i deo dje su Turci drzali u doline rijeka i Turskog sto se lako moze objektivno uvidjet i po konstituciji…mada oni mogu biti i prezimena tipicna za deo autenticne srpska ili bugarska naroda ka M. Markovic. Srpska porijekla je dobar deo BiH i Hrvatske a i delimicno gradovi ka Wien, Budapest i Zagreb i Dalmacija. Nekada je nuzda a nekada privilegija i politika nacherala ljude da bjeze imenjaju formalno vjeru i etnicitet…sto i nije najznacajnije vec MENTALITET.

Beograd je ka i Kosovska Mitrovica IDEALNO mjesto za manipulaciju i kamuflirano kradju odobrenu zakonom. Beograd je mjesto pohlepe i za najnizi ljudskije strasti i slicni se tamo okupljaju (ne)voljno i za ne dugo vrijeme bice neupravljivo ka cjelina sem za razbojnicke klanove koje sebe nazivaju: politicke partije, biznis klubovi ili sportske ili NGO…puno je toga. Beograd nema DUH vec ZLODUH i projekcija je Moskve u malom.

Na kraju zelim istaci sto Novo Doba njeguje novije vrijednosti ka tolerancija i covjiecnosti i povijerenje u drugoga do sebe blizu … U Beograd svak je svakom neprijatelj sem ako nijesu iz isto bratstva i pleme.I tu balkanski narodi sa svoije mentalni sklop dugo se ne mogu priblizit do nekije drugije manje agresivni i moralno evoluiranijim narodima. No zdrave individue ka i bolesni postoje svudje no PROPORCIJE su razlicite i radi toga i gradovi i drzave izgledaju drugcije jedna od drugije.

Pozdrav svijema ljudi dobre volje i zdrave misli
maksa83 maksa83 20:36 13.12.2008

Re: SVE JE OPTIMALNO-Bolje ne moze biti

No zdrave individue ka i bolesni postoje svudje no PROPORCIJE su razlicite i radi toga i gradovi i drzave izgledaju drugcije jedna od drugije.

Beograd nema DUH vec ZLODUH i projekcija je Moskve u malom.

Pozdrav svijema ljudi dobre volje i zdrave misli


Pozdrav i tebi, tiću & sokole, uz želje da se dole poboljša snabdevanje u apotekama pa da opet možeš da uzimaš svoj lekić na vreme, a ne ovako kad baš zagusti.
Unfuckable Unfuckable 01:19 14.12.2008

Re: SVE JE OPTIMALNO-Bolje ne moze biti

U Beograd svak je svakom neprijatelj sem ako nijesu iz isto bratstva i pleme

genijalno
još jedan Inglišmen in NjuJork, zna čo'ek kako idu stvari...
Brale, promakla ti funkcija u "ovoj ruci" pa si malo nadrndan ?
Radovan Nastić Radovan Nastić 06:16 14.12.2008

Re: SVE - ovog idiota bih rado obrisao,

ali steta da se ne vidi njegov kretenizam. A zao mi i da ga banujem, glupo je, nema u onom kamenjaru odakle je trixifena i karbapina, te je malo podeljen...

A i vasi komentari bi nestali, zahvaljujuci mudrim blog glavama.

I DALMACIJA mu spada u gradove, tako da je bilo zanimljivo procitati.

Pozdrav njegovom plemenu, i savet da ne bije zenu ako rodi zensko dete, kao po plemenskim mu obicajima...
dolybell92 dolybell92 06:29 14.12.2008

Re: SVE JE OPTIMALNO-Bolje ne moze biti

U Beograd svak je svakom neprijatelj sem ako nijesu iz isto bratstva i pleme


Beograđani nemaju zemljake, te se ne može reći da su iz istog bratstva ili plemena.
Oni koji su iz takvih celina - nijesu Beograđani.

Ko je kome prijatelj a ko je neprijatelj - nema nikakve veze sa bratstvom i plemenom,
ako je Beograđanin. Mada više to ne važi ni za bratstva ni za plemena niti bilio
kakva rodovska uređenja.
Beograd nije Montenegro, đe se svi do jednog, u glavu poznaju i svako je međusobno
nekakav rod.
Radovan Nastić Radovan Nastić 06:49 14.12.2008

Re: SVE JE OPTIMALNO-Bolje ne moze biti

A da, mrčo - a kada će Zeta u Kup Šampiona ????
mirash mirash 12:31 14.12.2008

Re: SVE - ovog idiota bih rado obrisao,

Nastic je ka i Carapic od Kuca plijeme sa tzv crnogorske strane sto se PRVO BLISKALO sa Berishe starosjedeoci na prostor izmedju sadasnji toponimi Crna Gora i Albanija. Oni su i uvezli iz cisto albanski jezik termine ka: vatra, katun, biljega id. Razumjem ljutnju Gos. Natica ka oblik od samoprijepoznavanje no nista nije ruzno biti TIPICAN EGZOGAMSKI PRIMJERAK kada je vecina stanovnistvo u Beograd tog porijekla arbanasko-crnogorska a sebe GRESKOM nazivaju SRBI.
Beogradski DUH NE POSTOJI vec VISOCHIJI MENTALNI EHO ZAVICHAJNOG…
Provijeri: www.rodoslovlje.com/phorum/read.php?5,1418 - 19k
maksa83 maksa83 13:32 14.12.2008

Re: SVE - ovog idiota bih rado obrisao,

. Oni su i uvezli iz cisto albanski jezik termine ka: vatra, katun, biljega id. Razumjem ljutnju Gos. Natica

Nastiću, ako sam dobro ukapirao Jar Jar Binksa - tvoji su uvozili od Albanaca neku vutru, kurtone i balegu? Čoveče to su ozbiljne optužbe. Okej, vutru kapiram, i kurtone, ali uotdfak - balegu?

Mirash, daj još detalja.
Radovan Nastić Radovan Nastić 13:38 14.12.2008

Re: SVE - ovog idiota bih rado obrisao,

kamo srece da je i koksa bilo...

ma ko ljut na tebe Mirashe, sto bi rekao moj ortak - NEMOJ LASKATI SEBI. Zabavno mi da procitam tvoje idiotarije, samo ti pisi. Svemirac, Siptar, Albanac, sta god Mirashe... znas koliko mi se jebe :)

Ajde, ziv bio.
Unfuckable Unfuckable 13:56 14.12.2008

Re: SVE - ovog idiota bih rado obrisao,

Nastiću pa ti si biznismen, provalio te ...
(koliko kapiram, izgleda da su samo Hajlenderi kresali u srednjem veku pa svi vučemo poreklo od njih - ovo ostalo valjda izginulo u ratovima koje su junačine vešto eskivirale)
Radovan Nastić Radovan Nastić 14:12 14.12.2008

Re: SVE - ovog idiota bih rado obrisao,

Ma svi smo mi Mekdaueli, i to od Konora !! Samo ga glumi Lamber :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana