Društvo

Iskrivljene vertikale

jeremija92 RSS / 17.12.2008. u 00:59

Karađorđe Petrović, prota Mateja Nenadović, Božidar Grujović, Dositej Obradović, Miloš Obrenović, Vuk Stefanović Karadžić, knez Aleksandar Karađorđević, Vladimir Jovanović, Mihailo Obrenović, Svetozar Marković. Milan Obrenović, Nikola Pašić, Aleksandar Obrenović, Gavrilo Princip, Dimitrije Mitrinović, Petar I Karađorđević, Dimitrije Tucović, Ljubomir Davidović, Aleksandar Karađorđević, Pavle Karađorđević, Milan Stojadinović, Slobodan Jovanović, Petar II Karađorđević, Josip Broz, Dragoljub Mihailović, Dragoljub Jovanović, Milovan Đilas, Koča Popović, Ivan Stambolić i Slobodan Milošević.

Navedeni srpski velikani, prema kriterijumima Službenog glasnika i njegovog direktora dr Slobodan Gavrilovića zaslužili su mesto u velikom projektu "Biografije ličnosti koje su obeležile srpsku modernu istoriju", koja će biti objavjena u ediciji "Srpske vertikale".

Svi navedeni - da, ali Zoran Đinđić - ne.

Na pitanje da li ličnost Zorana Đinđića ne zaslužuje mesto među ličnostima koje
su obeležile srpsu modernu istoriju, Gavrilović odgovara:

- Vidim značaj, bez sumnje…, ja... Zaslužuje da bude tu. Raspisaćemo konkurs i sledeće godine. Ima tu još desetak ličnosti koje zaslužuju, pa…, neka javnost kaže. Tragamo i za izborom žena koje su obeležile taj period…

Da potsetimo Slobodan Gavrilović je jedan od osnivača DS, član glavnog odbora od 1990. godine do danas, potpredsednik DS u tri mandata (1994-1998, 1999-2001, i 2004-2006), predsednik Izvršnog odbora DS od 1996 do 1998.

 

 

Da li je Zoran Đinđić slučajno izostavljen?

 

 

Atačmenti



Komentari (135)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 01:05 17.12.2008

Broz

Srpski velikan ?
EDIT: vertikalac
jeremija92 jeremija92 01:12 17.12.2008

Re: Broz

Ninoslav Randjelovic
Srpski velikan ?
EDIT: vertikalac

mirelarado
velikan?!


Branka Prpa, direktor Istorijskog arhiva Beograda, kaže da na osnovu ovakve liste može samo da posumnja da li je Gavrilović uopšte pročitao spisak ili je imao preča posla.
- Cela stvar je krajnje bizarna, najblaže rečeno, ali i prosto sa pozicije istoričara lista nije istinita, ne odgovara činjenicama - navodi Prpa. I[i]zvor [/i]Blic

ivana23 ivana23 11:34 17.12.2008

Nisam u tekstu...

koji je objavio Blic nigde procitala da se radi o: srpskim velikanima, pa tako ni one koji su navedeni italikom nebih sve mogla da podvedem pod taj imenitelj.
Neka imena su obelezila srpsku modernu istoriju u pozitivnom, a neka u negativnom kontekstu. Ali su je svakako obelezila! Mislim da navedenu listu treba posmatrati u tom smeru.
To je moje vidjenje sa kojim se ne mora niko sloziti.
jeremija92 jeremija92 12:22 17.12.2008

Re: Nisam u tekstu...

ivana23
koji je objavio Blic nigde procitala da se radi o: srpskim velikanima, pa tako ni one koji su navedeni italikom nebih sve mogla da podvedem pod taj imenitelj. Neka imena su obelezila srpsku modernu istoriju u pozitivnom, a neka u negativnom kontekstu. Ali su je svakako obelezila! Mislim da navedenu listu treba posmatrati u tom smeru. To je moje vidjenje sa kojim se ne mora niko sloziti.


U paravu si, ivana, nije reč samo o Srbima, već o velikanima koji su bitno uticali na modernu istoriju Srbije. Koristio sam više izvora za post, pa sam negde pokupio sintagmu srpski velikani.

Ali, bili samo srpski ili ne, moderna istorija Srbije se ne može razumeti bez Zorana.
Verujem, da bi se sa tim čak i Koštunica složio.
ivana23 ivana23 12:56 17.12.2008

Re: Nisam u tekstu...

jeremija92
U pravu si, ivana, nije reč samo o Srbima, već o velikanima koji su bitno uticali na modernu istoriju Srbije. Koristio sam više izvora za post, pa sam negde pokupio sintagmu srpski velikani.Ali, bili samo srpski ili ne, moderna istorija Srbije se ne može razumeti bez Zorana.Verujem, da bi se sa tim čak i Koštunica složio.

Uopste se nebih slozila da je rec o velikanima generalno, tu se nas dvoje ne slazemo. U pitanju su osobe koje su imale/stekle (na ovaj ili onaj nacin) mogucnost da pozitivno ili negativno uticu na istoriju Srbije.
Kada si upotrebio rec velikani to je stvorilo zabunu, pa smo tako u komentarima dobili iskrivljenu sliku... Naravno da Slobodan Milošević nije velikan mada jeste imao ogroman uticaj na grozan istorijski period, a navodjene su brojne licnosti (koje jesu velikani u svom domenu naucnika ili umetnika ) ali ne mogu da se svrstaju u one koji su uticali na modernu istoriju Srbije.
Tu vidim problem sa upotrebom reci velikan u ovom blogu.
jeremija92 jeremija92 13:11 17.12.2008

Re: Nisam u tekstu...

Svakako, ne slažem se ni ja oko toga da su svi velikani. Ali to je koncept Službenog glasnika i njegovog stručnog saveta u kome je i Predrag Marković (istoričar).
Evo linka. Pogledaj pri dnu teksta.
Mislim, ipak, da nije propust u ovom blogu, već u kriterijumima stručnog saveta zaduženog za ovaj projekat.
ivana23 ivana23 13:24 17.12.2008

Re: Nisam u tekstu...

jeremija92
Svakako, ne slažem se ni ja oko toga da su svi velikani. Ali to je koncept Službenog glasnika i njegovog stručnog saveta u kome je i Predrag Marković (Stubovi kulture). Evo linka. Pogledaj pri dnu teksta.

Jeste, pise... ali sam duboko uverena da je to slobodna interpretacija novinara/urednika V.Novosti, jer u zvanicnom nazivu projekta stoji "Biografije ličnosti koje su obeležile srpsku modernu istoriju", a kako su prenele i druge redakcije.
A Predrag Markovic nije "onaj" iz Stubova kulture, vec - Predrag Marković, istoričar i član Glavnog odbora Demokratske stranke, jedan je od članova stručnog saveta koji će ocenjivati prispele radove. (slika)

jeremija92 jeremija92 13:44 17.12.2008

Re: Nisam u tekstu...

E, to jesam pogrešio. Idejni tvorac je Gavrilović.

Re: Nisam u tekstu...

ivana ja se slazem sa tvojom interpretacijom, ali bih zdj dodala
ps. novinari ponekad preinterpretiraju vesti. imam jednog druga koji je elektrokardiolog.
dao je jednom prilikom intervju za blic i zamolio da mu se posalje na validaciju, sto se nikad nije desilo. kad je video svoju sliku na strani 3 sa naslovom "strujom protiv struje" smrz'o se. u tekstu ga je velikodusna novinarak proglasila hirurgom i nacelnimkom pa su ga svi na poslu zezali: "sta je? uvek si hteo da budes hirurg, a nisi mogao, pa se sad lozis po novinama..."
jeremija92 jeremija92 15:05 17.12.2008

Re: Nisam u tekstu...

ivana23

A Predrag Markovic nije "onaj" iz Stubova kulture, vec - Predrag Marković, istoričar i član Glavnog odbora Demokratske stranke, jedan je od članova stručnog saveta koji će ocenjivati prispele radove. (slika)

Upravo je on obrazložio svoj argument zašto nema Zorana, kaže, Đinđić već ima biografiju.
Ostali valjda nemaju.
ivana23 ivana23 15:23 17.12.2008

Re: Nisam u tekstu...

jeremija92

ivana23

A Predrag Markovic nije "onaj" iz Stubova kulture, vec - Predrag Marković, istoričar i član Glavnog odbora Demokratske stranke, jedan je od članova stručnog saveta koji će ocenjivati prispele radove. (slika)
Upravo je on obrazložio svoj argument zašto nema Zorana, kaže, Đinđić već ima biografiju.Ostali valjda nemaju.

Samo sam razjasnila koje je osoba u pitanju, da ne zbunjujemo ljude.
jeremija92 jeremija92 15:48 17.12.2008

Re: Nisam u tekstu...

ivana23

Samo sam razjasnila koje je osoba u pitanju, da ne zbunjujemo ljude.

Znam, ivana, cenim to i hvala ti.

I sam pokušavam da drugima, a i sebi, razjasnim ponešto u vezi sa Biografijama ličnosti koje su obeležile srpsku modernu istoriju , ali moram priznati da sam i dalje zbunjen.
mirelarado mirelarado 01:07 17.12.2008

Slobodan Milošević

velikan?!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:08 17.12.2008

Da li je Zoran Đinđić slučajno izostavljen

jeste.
sramota.
jeremija92 jeremija92 01:15 17.12.2008

Re: Da li je Zoran Đinđić slučajno izostav

Sramota je tim veća, što je Gavrilović Đinđićev dugogodišnji sardanik.
Koliko se sećam on se u mnogim pitaanjima nije slagao sa Đinđićem, tako da možda i nije reč o običnoj demenciji.
ssvetlana92 ssvetlana92 01:18 17.12.2008

Re: Da li je Zoran Đinđić slučajno izostav

tako da možda i nije reč o običnoj demenciji.

Nego je reč o običnoj ljubomori!
jeremija92 jeremija92 01:21 17.12.2008

Re: Da li je Zoran Đinđić slučajno izostav

Greška, demencija, ljubomora... i još ponešto.
ssvetlana92 ssvetlana92 01:26 17.12.2008

Re: Da li je Zoran Đinđić slučajno izostav

jeremija92
Greška, demencija, ljubomora... i još ponešto.

Pored S.Miloševića mogu da stave dr. Dabića i Mladića..
Možda Djindjiću onda i nije mesto u takvom društvu
dolybell92 dolybell92 06:45 17.12.2008

Re: Da li je Zoran Đinđić slučajno izostav

Greška, demencija, ljubomora... i još ponešto.


Bio je on u dilemi : Zoran ili Zvezdan (obojica ne mogu)

rastinjak rastinjak 07:39 17.12.2008

Re: Da li je Zoran Đinđić slučajno izostav

Pored S.Miloševića mogu da stave dr. Dabića i Mladića..
Možda Djindjiću onda i nije mesto u takvom društvu


Brine me taj konkurs naredni, samo da nebude: Karadžić,Mladić,Koštunica,Hadžić,Šešelj,Putin, pa onda u tu rusku salatu da stave i Đinđića.

Gavriloviću .. ... bruka i sramota..
jbm_58 jbm_58 07:51 17.12.2008

Re: Da li je Zoran Đinđić slučajno izostavljen

njanja_de.manccini
jeste.
sramota.

NIJE SLUCAJNO! Sramota !!!
vracarac92 vracarac92 09:29 17.12.2008

Re: Da li je Zoran Đinđić slučajno izostavljen

Slučajno ili ne, u svakom slučaju je velika sramota.
jeremija92 jeremija92 12:27 17.12.2008

Re: Da li je Zoran Đinđić slučajno izostav

rastinjak
Brine me taj konkurs naredni, samo da nebude: Karadžić,Mladić,Koštunica,Hadžić,Šešelj,Putin


Kolega rastinjak na svom blogu ispravlja srpske vertikale.
Možemo se pridružiti. link
blackbox92 blackbox92 12:32 17.12.2008

Re: Da li je Zoran Đinđić slučajno izostav

dolybell92
Greška, demencija, ljubomora... i još ponešto.


Bio je on u dilemi : Zoran ili Zvezdan (obojica ne mogu)


Obojica ne mogu, a pogotovo po onoj Šešeljovoj da je Zvezdan novi Gavrilo Princip a Gavrilo je tu.
Zašto ne reaguje DS, jer to što se desilo Gavrilović snosi moralnu odgovornost a i partijsku ako je ima.U svakom slučaju DS se mora ograditi ili oglasiti.
ssvetlana92 ssvetlana92 01:15 17.12.2008

Pa kad je tako...

U ženske velikane neka upišu Miru Marković, i neka zaključe spisak.
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:25 17.12.2008

Re: Pa kad je tako...

Sram ih bilo. Gavrilovića posebno. Raspisaće konkurs i iduće godine...ako ih to ne izvadi, ništa neće.
jeremija92 jeremija92 01:31 17.12.2008

Re: Pa kad je tako...

Možda je hteo da kaže da se srpski velikani biraju na konkursu ili tenderu, a NIS prodaje bez tendera.
dragoljub92 dragoljub92 01:28 17.12.2008

eh

ситнабредуша ,тај састављач.а својство сваке ситне душе је да заслепи кад се нађе поред истинске величине.кажеш није се слагао ја бих пре реко да није имао капацитет да разуме Њега.
nsarski nsarski 01:29 17.12.2008

Istoriju pisu pobednici

a ovaj koji je sastavljao taj spisak se ocevidno smatra pobednikom.
jeremija92 jeremija92 01:32 17.12.2008

Re: Istoriju pisu pobednici

nsarski
a ovaj koji je sastavljao taj spisak se ocevidno smatra pobednikom.

Biće da ih ima više, sastavljača tj. pobednika.
crossover crossover 01:42 17.12.2008

Re: Istoriju pisu pobednici

На списку недостају и Дража Марковић, Петар Стамболић и Никола Љубичић.
Стварно срамота...

А, да, и друг Марко.
jeremija92 jeremija92 01:59 17.12.2008

Re: Istoriju pisu pobednici

crossover
На списку недостају и Дража Марковић, Петар Стамболић и Никола Љубичић.
Стварно срамота...

А, да, и друг Марко.

I ti imaš demenciju.
Zaboravio si dr Koštunicu.
crossover crossover 02:08 17.12.2008

Re: Istoriju pisu pobednici

jeremija92
I ti imaš demenciju.
Zaboravio si dr Koštunicu.

А, нисам га заборавио. Тај се не заборавља.
Он ми је само задња рупа на свирали.
nsarski nsarski 02:11 17.12.2008

Re: Istoriju pisu pobednici

А, да, и друг Марко.

A Bosko Buha?
crossover crossover 02:28 17.12.2008

Re: Istoriju pisu pobednici

nsarski
A Bosko Buha?

Сигурно, и он. И Прле и Тихи.
Мада мени је највише криво што на листи није и The Dude, он је у мом систему вредности много значајан.
blackbox92 blackbox92 12:34 17.12.2008

Re: Istoriju pisu pobednici

jeremija92
nsarski
a ovaj koji je sastavljao taj spisak se ocevidno smatra pobednikom.

Biće da ih ima više, sastavljača tj. pobednika.

Da nije i to neki koalicioni spisak?
jeremija92 jeremija92 12:41 17.12.2008

Re: Istoriju pisu pobednici

blackbox92

Da nije i to neki koalicioni spisak?


markonio92 markonio92 01:36 17.12.2008

Sa druge strane...

Ne vidim ništa sporno u ovoj listi.
Sam naziv kaže: "Ljudi koji su obeležili srpsku modernu istoriju".
S obzirom da je srpska moderna istorija jedna velika idiotarija, staviti Zorana Đinđića na ovaj spisak bi bila velika uvreda za njega.
Zorana treba staviti na listu "Ljudi koji su mogli da obeleže modernu srpsku istoriju da nije bilo idiota sa prethodne liste".
dragoljub92 dragoljub92 01:37 17.12.2008

Re: Sa druge strane...

"Ljudi koji su mogli da obeleže modernu srpsku istoriju da nije bilo idiota sa prethodne liste".

jbm_58 jbm_58 07:55 17.12.2008

Re: Sa druge strane...

markonio92
Ne vidim ništa sporno u ovoj listi.
Sam naziv kaže: "Ljudi koji su obeležili srpsku modernu istoriju".
S obzirom da je srpska moderna istorija jedna velika idiotarija, staviti Zorana Đinđića na ovaj spisak bi bila velika uvreda za njega.
Zorana treba staviti na listu "Ljudi koji su mogli da obeleže modernu srpsku istoriju da nije bilo idiota sa prethodne liste".

Potpisujem, Zoranu zaista nije mesto medju njima.
bribri bribri 09:47 17.12.2008

Re: Sa druge strane...

[b][/b]BRAVO!!!!
niccolo niccolo 10:29 17.12.2008

Re: Sa druge strane...

Zorana treba staviti na listu "Ljudi koji su mogli da obeleže modernu srpsku istoriju da nije bilo idiota sa prethodne liste".


Preporuka
aguero aguero 12:03 17.12.2008

Odosmo mi - u mpi.....

"Ljudi koji su obeležili srpsku modernu istoriju



Mozemo samo da pretpostavimo da dr Zoran Djindjic nije uvrsten u ovaj izbor da ne bi bili neki drugi uvrsteni,oni koji su kao i on bili lideri opozicije u vreme S.M.Naravno da je velika svinjarija to sto je uradjeno,a nije moglo da prodje bez konsultacije sa velikim sefom,Carem Borisom.
Apsurdno je da dr Z.Djindjic ekspresno dobije najveci i najlepsi bulevar na Novom Beogradu,sto je o,k,,a da ne moze da udje u jednu ovakvu knjigu.
Da se razumemo,Zoran Djindjic imao je i svojih tamnih strana,znao je i da prevari i izda svoje saborce na politickoj sceni,ali,ako nista drugo,on je doprineo obaranju jednog groznog rezima u Srbiji,i on je jedan od najvecih simbola te borbe.
Ja mu licno nikada necu oprostiti beg u Crnu Goru za vreme bombardovanja,a posebno zalaganje za bombardovanje i kasnije podrsku samom bombardovanju.

Imao sam priliku da se cesto vidjam sa Z.Dj. i da poslovno saradjujem,nije bio jedan od mojih favorita,moram da priznam,ali niko nema prava da mu oduzima zasluge za ono dobro sto je uradio za demokratiju u ovoj zemlji i za svoj narod!
Kao sto je skandalozno da njegova majka mora da zivi bedno,uzgajajuci povrce u improvizovanoj basti kraj svoje kuce,kako bi se prehranila!To je bruka i njene snaje,Ruzice Djindjic,koja time kalja lik i delo svoga muza!
No,to je,nazalost,bila sudbina i nekih velikih junaka ove zemlje,koji su umrli kao puki siromasi!
I po svemu ovome vidi se da su Srbi narod u nestajanju,ali i da smo sami za to ponajvise krivi!

blackbox92 blackbox92 12:38 17.12.2008

Re: Odosmo mi - u mpi.....

Ja mu licno nikada necu oprostiti beg u Crnu Goru za vreme bombardovanja,a posebno zalaganje za bombardovanje i kasnije podrsku samom bombardovanju.

U CG je pobegao da ne bi prošao kao Ćuruvija, a to da je tražio bombardovanje su mu iskonstruisali i napakovali patriJotski novinari.
aguero aguero 11:18 18.12.2008

Re: Odosmo mi - u mpi.....

U CG je pobegao da ne bi prošao kao Ćuruvija, a to da je tražio bombardovanje su mu iskonstruisali i napakovali patriJotski novinari.
*novo



Aha!
ladyhawk ladyhawk 02:00 17.12.2008

Srpski velikani ?

Nikola Tesla, Mihajlo Pupin... I Djindjic, naravno. Gde su ti ljudi?
Jel' taj covek svestan svoje nesvesti?
jeremija92 jeremija92 02:06 17.12.2008

Re: Srpski velikani ?

Nema Tesle, Pupina, Đinđića... ali zato je tu Milovan Đilas, partijska knjižica No 4.
constrictoria92 constrictoria92 02:17 17.12.2008

Re: Srpski velikani ?

Korisnije je bilo pomenuti Apisa, namesto nekih, jer da ne bese njega ne bi bilo ni Kradjordjevica...
Al' kako je i teklo pisanije, cudi me sto ne tutnuse i Nikoletinu Bursaca...
macak92 macak92 06:25 17.12.2008

Re: Srpski velikani ?

Nema Tesle, Pupina, Đinđića.



Pa naravno. Ovo je lista velikana koji su obelezili srpsku istoriju, a Tesla se sklonio na vreme iz Srbije. Da je ostao, mozda bi se nasao na ovoj listi, ali verovatno ne i na listi svetskih velikana gde svakako danas jeste.
jednatanja jednatanja 10:01 17.12.2008

Re: Srpski velikani ?

Steta sto se pod "srpski velikani" podrazumevaju samo istorijske i politicke licnosti. Vidim da ste spomenuli Teslu i Pupina, a sta onda sa Mokranjcem, Hristicem, J.J.Zmajem, i ostalim umetnicima koji su definitivno srpski velikani i koji su itekako obelezili srpsku istoriju?
niccolo niccolo 10:31 17.12.2008

Re: Srpski velikani ?

jeremija92
Nema Tesle, Pupina, Đinđića... ali zato je tu Milovan Đilas, partijska knjižica No 4.


Stvarno, ako je Djilas tu sto ne stave i Rankovica?

Nego, jel to neka lista samo politicara, ne vidim nikog ko se bavio drugim zanimanjem (poput pomenutih Tesle i Pupina)?
jeremija92 jeremija92 18:23 17.12.2008

Re: Srpski velikani ?

constrictoria92
Korisnije je bilo pomenuti Apisa, namesto nekih, jer da ne bese njega ne bi bilo ni Kradjordjevica...
Al' kako je i teklo pisanije, cudi me sto ne tutnuse i Nikoletinu Bursaca...

i Nikolicu sa prikolicom.:)))
dunjica dunjica 15:00 18.12.2008

Re: Srpski velikani ?

Tesla se sklonio na vreme iz Srbije

Tesla je rođen u Smiljanu, Lici, tadašnjoj Austro-Ugarskoj, danas Hrvatskoj. U Srbiji nikada nije živio, jedino je u par navrata posjećivao. Prema tome, nije imao priliku sklanjati se iz Srbije.
constrictoria92 constrictoria92 02:07 17.12.2008

Sramna odluka!

Cudo dr Slobodan Gavrilovića nije upisao i sebe medju velikana. Hocu reci, da nema njega ne bi ni bilo "Biografije ličnosti koje su obeležile srpsku modernu istoriju".
Pored Zorana Djindjica, zaboravili su i jos neke.
Recimo, gde je Ilija Grasanin? Ili za srpsku modernu istoriju nije vazan tvorac policije i birokratskog sistema...
dolybell92 dolybell92 02:33 17.12.2008

Re: Sramna odluka!

Cudo dr Slobodan Gavrilovića nije upisao i sebe medju velikana. Hocu reci, da nema njega ne bi ni bilo "Biografije ličnosti koje su obeležile srpsku modernu istoriju".


Navedeni srpski velikani, prema kriterijumima Službenog glasnika i njegovog direktora dr Slobodan Gavrilovića zaslužili su mesto u velikom projektu "Biografije ličnosti koje su obeležile srpsku modernu istoriju", koja će biti objavjena u ediciji "Srpske vertikale".


Stavio se on na VRH liste - jer je sebi dao za pravo da o tome ON odlučuje...
ON je iznad njih svih - jer ih je procenjivao.... a kako je i šta ispalo - to se vidi !


ps. Gavrilo Princip nije nikakav velikan, već običan terorista, koji je Srbiju,
svojevremeno, zavio u crno - to nema sumnje.
vracarac92 vracarac92 09:28 17.12.2008

Re: Sramna odluka!

Gavrilo Princip nije nikakav velikan,

Mladi, slobodoljubivi idealista. Ne terorista.
Pucanj u okupatora nije teroristički čin.
niccolo niccolo 10:33 17.12.2008

Re: Sramna odluka!

Recimo, gde je Ilija Grasanin?


Ili Jovan Ristic?
blackbox92 blackbox92 12:55 17.12.2008

Re: Sramna odluka!

vracarac92
Gavrilo Princip nije nikakav velikan,

Mladi, slobodoljubivi idealista. Ne terorista.
Pucanj u okupatora nije teroristički čin.

i Kavaja bi onda mogao doći na spisak po tom kriterijumu??????????
a i Zveki kaže da je iz patriotskih razloga ubio Đinđića, kao da ne bi zemlju predao okupatorima.
vracarac92 vracarac92 13:46 17.12.2008

Re: Sramna odluka!

i Kavaja bi onda mogao doći na spisak po tom kriterijumu
Da nije omanuo možda bih i razmislio (mada bih verovatno ipak bio protiv). Princip je bio klinac koji je imao svoje slobodoljubive i projugoslovenske ideale i pucao je u okupatora. Kao i Žikica Jovanović Španac (koji je doduše upucao kvislinškog službenika), jedino što je Gavrilo pogodio okupatora sa mnooogo višim činom pa je to poslužilo kao povod za rat.
dolybell92 dolybell92 15:03 17.12.2008

Re: Sramna odluka!

Pucanj u okupatora nije teroristički čin.


Jeste kad je besmislen.
vracarac92 vracarac92 15:13 17.12.2008

Re: Sramna odluka!

Jeste kad je besmislen.
Okupator je okupator i pucanj u (uniformisanog, Ferdinand je bio u uniformi) okupatora ne može da predstavlja terorizam.
A da li je besmislen, ja mislim da nije ali to nije tema ove diskusije.
mariopan mariopan 17:15 17.12.2008

Re: Sramna odluka!

niccolo
Recimo, gde je Ilija Grasanin?


Ili Jovan Ristic?

Pa sta ste navalili, raspisace novi konkurs pa neka se jave.

jeremija92 jeremija92 17:53 17.12.2008

Re: Sramna odluka!

....?.....
jeremija92 jeremija92 18:29 17.12.2008

Re: Sramna odluka!

dolybell92

ps. Gavrilo Princip nije nikakav velikan, već običan terorista, koji je Srbiju,
svojevremeno, zavio u crno - to nema sumnje.


Evo šta bi na to rekao jedan uman čovek, nobelovac:

Nekada davno postojali su ratovi (Trojanski rat, recimo) u kojima su se hrabri potezi neprijatelja priznavali, uvažavali pa i pamtili. To poglavlje istorije je po svemu sudeći zaključeno. U današnjim uslovima niko ne prihvata, čak ni u načelu, da i neprijatelj može imati heroje. Na Zapadu se bombaši samoubice smatraju nižim od običnih gerilaca: bombaš samoubica bori se – ako se može reći da se on uopšte bori – prljavim sredstvima.

Vojni preduzimači u SAD rade na stvaranju bojnog polja imperijalne budućnosti na kojima vojni kadar više neće morati da bude fizički prisutan, gde će smrt i razaranje (ljudskom) neprijatelju stizati od vojnika-robota koje elektronski navode tehničari smešteni na nekom ratnom brodu stotinama milja daleko ili čak u nekoj komandnoj sali u Pentagonu.

Pred takvim protivnikom, šta preostaje čoveku koji bi da sačuva čast nego da očajnički i ekstravagantno odbaci sopstveni život?

blackbox92 blackbox92 21:51 17.12.2008

Re: Sramna odluka!

vracarac92
i Kavaja bi onda mogao doći na spisak po tom kriterijumu
Da nije omanuo možda bih i razmislio (mada bih verovatno ipak bio protiv). Princip je bio klinac koji je imao svoje slobodoljubive i projugoslovenske ideale i pucao je u okupatora. Kao i Žikica Jovanović Španac (koji je doduše upucao kvislinškog službenika), jedino što je Gavrilo pogodio okupatora sa mnooogo višim činom pa je to poslužilo kao povod za rat.

Neverovatno.Znači ubiti onoga sa kim se politički ne slažeš smatraš opravdanim. I onaj što je ubio Kenedija,kneza Mihajla, Đinđića ili da je Kavaja uspeo.
Tačno je da je Gavrilo bio mlad i zaluđen od starijih koji su ga poslali u smrt.Nepotrebno je i uzalud poginuo a pucao je u čoveka koji nije u njega pucao.
Žikica je pucao na pandure koji su po Nedićevom ili čijem već ulizičkom naređenju bili poslati da rasteraju narod koji je bio na Ivanjdanskom saboru a Žikica držao govor i pozivao narod na ustanak protiv okupatora, za razliku od nekih koji su pozivali da kliču i služe okupatoru. Druga je stvar što su možda i Gavrilo i Žikica jurišali na nebo, Gavrilo više.
ivana23 ivana23 22:02 17.12.2008

Re: Sramna odluka!

blackbox92

Tačno je da je Gavrilo bio mlad i zaluđen od starijih koji su ga poslali u smrt.Nepotrebno je i uzalud poginuo a pucao je u čoveka koji nije u njega pucao.

Gavrilo Princip nije poginuo, vec je umro od tuberkuloze 28. aprila 1918.
vracarac92 vracarac92 12:35 18.12.2008

Re: Sramna odluka!

Neverovatno.Znači ubiti onoga sa kim se politički ne slažeš smatraš opravdanim.
Pa dobro bre blackbox, zar nisi prepoznao dozu ironije u mojim rečima a čak sam i naglasio da bih verovatno bio protiv.
Ne teraj mak na konac.
dali76 dali76 02:15 17.12.2008

Djindjic vs ?

Zoran Djindjic je pokusavao I jedini imao hrabrosti Srbima kazti upravo ono sto su manje vise pomenute licnosti uporno prodavali.
Maglu? Zovite to kako hocete nije ni bitno.
Jel ova cinjenica govori vama ista o Djindjicu?..meni ne.
O Gavrilovicu ?Razmislite sami.
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 02:32 17.12.2008

Kriterijumi

Navedeni srpski velikani, prema kriterijumima Službenog glasnika


malo sam zbunjen ovom listom ....rekose li koji su to kriterijumi?
dolybell92 dolybell92 02:38 17.12.2008

Re: Kriterijumi

malo sam zbunjen ovom listom ....rekose li koji su to kriterijumi?


Ništa nisu rekli - jer ih nisu ni imali -
za pravljenje bilo kakvog spiska takve vrste,
potrebno je pre svega enciklopedijsko znanje,
koje očito nije postojalo ni u tragovima.

Ovo je, pre svega, nečija lična procena, načinjena na brzaka,
onako, tek da nađe razlog da izdajući tako nešto - uzme neku kintu.
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 04:12 17.12.2008

Re: Kriterijumi

tek da nađe razlog da izdajući tako nešto - uzme neku kintu.



Ma znam ali ipak bi se valjda potrudili da sastave neki uvazeni panel eksperata i imaju neke, kao realne i objektivne kriterijume?
dolybell92 dolybell92 06:41 17.12.2008

Re: Kriterijumi

Ma znam ali ipak bi se valjda potrudili da sastave neki uvazeni panel eksperata i imaju neke, kao realne i objektivne kriterijume?


Sastavljen je samo Gavrilović (panel portret)


jeremija92 jeremija92 11:33 17.12.2008

Re: Kriterijumi

Dragan Pavlicevic
Navedeni srpski velikani, prema kriterijumima Službenog glasnika malo sam zbunjen ovom listom ....rekose li koji su to kriterijumi?

Evo šta je u augustu izjavio direktor Službenog glasnika Gavrilović, a u povodu pripreme edicije:
Srpske vertikale



"- U pripremi je i konkurs za Srpske vertikale. Zamisao je da nam razni autori pošalju kratke biografije velikih ljudi naše istorije koje posmatraju kao dve vertikale, recimo Božu Grujevića i Karađorđa, ili Dimitrija Mitrinovića i Gavrila Principa, oba pripadnika mlade Bosne, od kojih je jedan sanjao o ujedinjenoj Evropi, a drugi pucao na prestolonaslednika Ferdinanda. Mislimo da je to dobar način da mlađim čitaocima stavimo na uvid baštinu koja iza nas stoji, kao i da damo doprinos u kritičkom ispitivanju istorije i afirmaciji novog sistema vrednosti.

- Ova kuća sada obavlja redizajn, pre svega vizuelni, ali i redizajn izdavačke delatnosti. Formirali smo šest biblioteka, doveli nove urednike: Jovicu Aćina, Gojka Tešića, Branka Kukića. Novi urednik leksikografskog odeljenja je Milojko Knežević, a od ranije su tu Jovica Trkulja, koji uređuje pravna izdanja i Ilija Vujačić, koji brine o politikološko- sociološkim izdanjima. Od prošlog meseca naš novi urednik za filozofsko - teološka izdanja je Radovan Bigović, a nova izdavačka šema bi trebalo da bude kompletirana sledeće godine ".
margos margos 02:46 17.12.2008

Priznajem!

Neke od ovih velikana ću morati da izguglam.
Priznajem i da sam bila Titova pionirka, Ali Tito - srpski velikan?

I ne, nije slučajno izostavljen Zoran Đinđić. I ne bih se uopšte potresla - verovatno mu i nije mesto na ovoj listi, ali kad pomislih da će deca sutra učiti o 'velikanima' poput onih koje ću ja 'guglati' - onda sam shvatila da nema drugog konkursa, nema druge prilike da se pobunimo i insistiramo (ako ikako može) da se greška ispravi.
jeremija92 jeremija92 11:44 17.12.2008

Re: Priznajem!

margos
Neke od ovih velikana ću morati da izguglam. .

Službeni glasnik je najveći izdavač stručne literature u Srbiji. Dvostruki laureat nagrade Izdavač godine. Formira Leksikografsko odeljenje. Nedavno je izvršena smena rukovodstva. Postavljanjem Gavrilovića, čoveka iz vrha DS, aktuelna vlast je jasno stavila do znanja da sa tom izdavačkom kućom ima velike planove.
Drugim rečima, Službeni glasnik kroz svoja izdanja kreira zvaničnu literaturu o modernoj istoriji Srbije.

U tom kontekstu se mora posmatrati i izostavljanje Zorana Đinđića iz edicije "Biografije ličnosti koje su obeležile srpsku modernu istoriju".
Nimalo naivno.
Time Bandit Time Bandit 04:01 17.12.2008

Spisak je predugacak

treba to skratiti na:

1) Milosh Veliki, samodrzac
2) Nikola Pasic, PM
3) Nj.K.V. Blagopocivsi Aleksandar Karadjordjevic
4) Sir/radenik Josip Broz Tito
5) Nj.K.V. Drug Slobo Milosevic sa suprugom (jedini dozvolio zeni da se mesa u muske poslove)

Ostali navedeni, iz Gavrilovicevog spiska, pored onih koji nedostaju (Nedic, Djindjic, Kostunica sa saradnicima, itd.), su ipak druga liga i taj drugoligaski spisak se moze povecati i na vise od 100 ali teoretski da ne prelazi 10 mil imena.
killgore killgore 04:44 17.12.2008

Re: Spisak je predugacak

Alexandar 2 Karadjordjevicj... LOOOOOOOOOOOOOOL

nsarski nsarski 04:57 17.12.2008

Re: Spisak je predugacak

Alexandar 2 Karadjordjevicj... LOOOOOOOOOOOOOOL

Ja mislim da je Dragan Dzajic vise uticao na istoriju Srba u XX veku nego NJKV Karadjordjevic 2 Alex.
Time Bandit Time Bandit 06:17 17.12.2008

Re: Spisak je predugacak

I Ti si u pravu sto se tice Dzajica, ali samo u domenu fudbala (Dzaja je jedna od pet Zvezdinih zvezda).
Sto se tice Aleksandra, on je prvo odbranio a zatim i znacajno uvecao svoju Kraljevinu od S do SHS.

Koliko se secam, Ti skoro rece da ga je i Tvoj deda pratio preko Albanije. Malo ciji deda je promenio misljenje ,izuzimajuci kalemara-akademika Cosica, i smatra/o da to uopste nije bilo potrebno srpskom narodu.

Na kraju mislim, da je Tvoje misljenje raZvedeno od cinjenica, najverovatnije delom zbog sindroma M/F neizdeficiranosti , a ocigledno da je i MMAD prisutan...
edi-va edi-va 08:30 17.12.2008

?

Biografije ličnosti koje su obeležile srpsku modernu istoriju", koja će biti objavjena u ediciji "Srpske vertikale".


Jeste SM obelezio srpsku istoriju, ali je pre za ediciju srpske horizontale ...
Zanima me da li su svi nabrojani samo pomenuti kao licnosti koje su obelezile srpsku istoriju, ili zaista svi kao velikani?
U slucaju da se svi nabrajaju kao velikani, onda Zoranu Djindjicu i nije mesto u ekipi u kojoj se ocigledno mesaju babe i zabe ...

Dopada mi se ovaj momentat:

Tragamo i za izborom žena koje su obeležile taj period…


Mali korak za Srbina, veliki za Srpkinje
loader loader 09:20 17.12.2008

Ko još veruje u slučajnosti ?!

"Jeremija: "Da potsetimo Slobodan Gavrilović je jedan od ....." , " Da li je Zoran Đinđić slučajno izostavljen?"
Slučajnost ne može biti. Pravdanje nedovoljnom istorijskom distancom? Otkud onda Milošević na spisku?! Ova vrsta izostavljanja postiže samo suprotan efekat - onaj koga izostavljate postaje još prisutniji, jer mnogo ljudi uoči da tu nešto nije u redu, pa zapitkuje, negoduje, polemiše... - kao sad mi ovde na blogu.

Đinđić ima svoje mesto među velikanima bez obzira na dnevne birokratsko-politikantske odluke.

Ovo izostavljanje dakle ne šteti Đinđiću, već šteti onima koji se hronološki nalaze ispod Miloševića, jer sada čitav spisak zbog nejasnog kriterijuma po kome je "finiširan" dolazi pod udar rasprave i nanovog prevrtanja po imenima (iako je velika većina sama po sebi zaslužila da bude tu).

U svakom slučaju, istorija je odličan filter, i postaviće stvari na svoje mesto. Ko će još da se seća sastavljača ovog spiska? Ostaće samo imena na spisku, među kojima će svakako biti i Zoran Đinđić.
Gul_Dukat Gul_Dukat 10:04 17.12.2008

Da li je Zoran Đinđić slučajno izostavljen

Naravno da nije, jer kako bi onda ikada slepac Tadic (a i mali Jeremic) kao branioci naseg kosova (namerno je napisano malim pocetnim slovom, jer toliko i vredi) mogli da se pojave medju ostalim velikanima...
miosam miosam 11:39 17.12.2008

Re: Da li je Zoran Đinđić slučajno izostavljen

Hoćemo li pošteno, a to je ovde najnepoželjnije.

Djindjić je samo jedan od lidera drugog ešalona opozicije Srbije u pos-komunističkom vremenu.

Što je Djindjić bolji, ili gori od Vuka Draškovića, Voje Koštunice, Mirka Jovića, Vuka Obradovića ili bilo kog drugog lidera.

Po mom sudu, svi su isti, ama baš svi, svi su sličnih karaktera, zato su deceniju punu i njih i nas gradjane Milošević jahao ničim zaslužaN.

I na kraju, gradjani su 5 oktobra na silu i bez njihove stvarne volje uterali u institucije sistema, pokazalo se da je to bilo pogrešno i totalno nezasluženo.

Miloševićeva opozicija sva kompletno traba da bude evidentirana samo kao skupina i grupa opasnih karakternih olupina, kojima je bilo stalo samo da se dokopa vlasti, ne bi li radili ono isto što je radio Zloba , a pokazalo se u praksi i gore stvari.
jeremija92 jeremija92 18:04 17.12.2008

Re: Da li je Zoran Đinđić slučajno izostav

miosam
Hoćemo li pošteno, a to je ovde najnepoželjnije..

Zašto je pošteno ovde najnepoželjnije?

Eto, ti si, miosam, pošteno izneo svoje mišljenje, a ja ti pošteno kažem da misliš pogrešno.
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:33 17.12.2008

Nezahvalan posao

Praviti listu srpskih velikana je tezak posao. Kao kada se prave antologije pesnistva i slicno. Uvek se moze izostaviti neko ili neko drugi ubaciti a da mozda nije mnogo zasluzan.

Da li je Zoran Đinđić slučajno izostavljen?

Pitanje je u redu, ali i nije u redu.
Jer ako se pitamo zasto nema Djindjica, onda znaci da se slazemo sa svim onima koju su vec unutra, pa samo nedostaje jos Djindjic i - svrsena prica. Nece biti.

Problem je u tome da li je Sluzbeni glasnik jos pod kapom drzave. Mislim da jeste, stoga bi eventualno trebalo da se cuje misljenje sire javnosti.
Ako je vec privtizovan, onda je pravo svakoga da pravi listu velikana kako on to vidi.

dragoljub92 dragoljub92 11:58 17.12.2008

Re: Nezahvalan posao

Ako je vec privtizovan, onda je pravo svakoga da pravi listu velikana kako on to vidi.

tro stim dal je prifatan ili neprifatan nemavezesvezom.kakve veze ima pravo na privatnost sa privatnim? izdavaštvom.mošti da se usvojoj kući šetaš go ili u bundi od nerca kolko oćeš.al kad izlegneš na sokak podložan si kritici javnosti i nemožeš da se pozivaš na pravo privatnosti jer si na javnom mestu.još gore,recimo ja imam prifatnu štampariju i sad ću da odštampam istoriju srbadije ot ptolomejevića preko izraeljevića sa osvrtoma na faraonske šajkače.i šta niko mi nemož prigovori da je to dembilizamsko-mengalomansko prikazivanje istorije a usput i netačno, kad je svima poznato da smo mi srblji pali skrušku onomad.
šta oću da rečem.onog momenta kad svoje privatne opservacije plasiraš u javnost svako ima pravo da te popljuje i van pameti je da se braniš time da si ti privatnik i da zbog toga nema pravo niko da te kritikuje.

ovo je bila drugarska blogokritika


smrt radiomilevama,sloboda blogu
jeremija92 jeremija92 12:06 17.12.2008

Re: Nezahvalan posao

vladimir petrovic
Problem je u tome da li je Sluzbeni glasnik jos pod kapom drzave. Mislim da jeste, stoga bi eventualno trebalo da se cuje misljenje sire javnosti.Ako je vec privtizovan, onda je pravo svakoga da pravi listu velikana kako on to vidi.

u tome i jeste suština - Službeni glasnik je JAVNO PREDUZEĆE, najveći izdavač stručne literature u Srbiji, dakle, bitno utiče na ono šta će buduće generacije čitati o modernoj istoriji Srbije.

Ti i ja, vladimire, možemo da osnujemo izdavačko preduzeće i da pravimo liste kakve nam se dopadaju. Da stavimo Cecu, Arkana, Legiju za srpske velikane, ali kad to radi država preko svog preduzeća, e to je onda druga stvar.
U toj državi DS je na vlasti, a Gavrilović član glavnog odbora, dugogodišnji potpredsednik.

Za mene tu ima mnogo, mnogo čudnog.
dragoljub92 dragoljub92 12:43 17.12.2008

stvarno nerazumem

Ti i ja, vladimire, možemo da osnujemo izdavačko preduzeće i da pravimo liste kakve nam se dopadaju. Da stavimo Cecu, Arkana, Legiju za srpske velikane, ali kad to radi država preko svog preduzeća, e to je onda druga stvar.

kako bre to može privatno da se prave bilo kakve liste od javnog značaja i da se tu ne vodi polemika jer je eto,to privatno izdanje.
ajd nek mi neko ,meni glupom,to objasdni
jeremija92 jeremija92 12:49 17.12.2008

Re: stvarno nerazumem

dragoljub92
Ti i ja, vladimire, možemo da osnujemo izdavačko preduzeće i da pravimo liste kakve nam se dopadaju. Da stavimo Cecu, Arkana, Legiju za srpske velikane, ali kad to radi država preko svog preduzeća, e to je onda druga stvar.kako bre to može privatno da se prave bilo kakve liste od javnog značaja i da se tu ne vodi polemika jer je eto,to privatno izdanje.ajd nek mi neko ,meni glupom,to objasdni

Dragoljube, mnogi listovi u svetu i kod nas prave različite liste: najbogatijih, najmoćnijih, najlepših.. pri tom su im kriterijumi vrlo različiti, najčešće im je ključni - čitanost, tj. profit.
Ko hoće da im veruje može, ko neće ne mora.
Slično je i sa knjigama.

jeremija92 jeremija92 11:56 17.12.2008

Projekat jutros rano obustavljen

Direktor i glavni urednik Službenog glasnika Slobodan Gavrilović obustavio je projekat Biografije ličnosti koje su obeležile srpsku modernu istoriju zbog kritika stručne i široke javnosti na izbor i kriterijume za taj izbor.

"Uvažavajući i poštujući kritike, primedbe, sugestije i predloge koje smatram korisnim za realizaciju ovakavog projekta posle detaljnih i ozbiljnih priprema doneo sam odluku da se projekat za sada obustavi", naveo je Gavrilović u kratkom saopštenju dostavljenom medijima.

Možda smo i mi malo doprineli.

blackbox92 blackbox92 12:46 17.12.2008

Re: Projekat jutros rano obustavljen

jeremija92
Direktor i glavni urednik Službenog glasnika Slobodan Gavrilović obustavio je projekat Biografije ličnosti koje su obeležile srpsku modernu istoriju zbog kritika stručne i široke javnosti na izbor i kriterijume za taj izbor.

"Uvažavajući i poštujući kritike, primedbe, sugestije i predloge koje smatram korisnim za realizaciju ovakavog projekta posle detaljnih i ozbiljnih priprema doneo sam odluku da se projekat za sada obustavi", naveo je Gavrilović u kratkom saopštenju dostavljenom medijima.

Možda smo i mi malo doprineli.


Nego šta. Svaka čast Jeremija.
rastinjak rastinjak 16:31 17.12.2008

Re: Projekat jutros rano obustavljen

Možda smo i mi malo doprineli.


Petrović se šunjao po blogu pa kad je video šta je izazvao - povlači projekat brzo!
Možda si na njegovoj VIP listi?

PS Hvala za link!
dunjica dunjica 14:09 17.12.2008

Josip Broz,

srpska vertikala, hahaha! Jedva čekam da netko objavi listu s hrvatskim vertikalama, sve sa Tiletom među njima (isto tako bijaše i 2004. ili 2005. kada je "Globus" objavio listu najvećih Hrvata - prema glasovima čitalaca, a ubrzo iza toga objavi jedan srpski list listu najvećih Srba - također odlukom čitalaca. Na obje se nađoše Tito i Tesla među prvih 3.)

Još mi bode oči i 100%tno odsustvo žena među vertikalama. Jel to zato što ih ovi (što se smatraju) vertikalni najviše vole u horizontali? E, pa drage Vertikale, tko zna imalo o statici, zna i da vertikale same za sebe nisu naročito stabilne. Bez horizontala. Pa sad, kom opanci, kom obojci
jeremija92 jeremija92 15:52 17.12.2008

Re: Josip Broz,

dunjice, nažalost, pojedine srpsko-hrvatske vertikale, od mnogih Srba i Hrvata su napravile horizontale.
dunjica dunjica 17:38 17.12.2008

Re: Josip Broz,

da, ova istina još i dobro zvuči, ako pod horizontalama ne podrazumijevaš žensku čeljad, čije odsustvo među "vertikalama" mi baš, baš bode oči.
Goran Vučković Goran Vučković 21:56 17.12.2008

Re: Josip Broz,


Još mi bode oči i 100%tno odsustvo žena među vertikalama.

Evo ja da probam: Marina Tucaković
dunjica dunjica 15:02 18.12.2008

Re: Josip Broz,

Evo ja da probam: Marina Tucaković

Lako se tebi sprdat! Želiš reći da nema/nije bilo žena dostojnih spomena na tim "vertikalnim" listama, u Srbiji?
Goran Vučković Goran Vučković 15:41 18.12.2008

Marina


Lako se tebi sprdat! Želiš reći da nema/nije bilo žena dostojnih spomena na tim "vertikalnim" listama, u Srbiji?

Ne, nego je žena napisala toliko značajnih tekstova za kojekakvu popularnu muziku (zabavnu, narodnu) da je svakako imala određen uticaj :)

Pogledaj samo ovo.
dunjica dunjica 16:06 18.12.2008

Re: Marina

da, da, pravo veliš, uklopila bi se u ono društvo gore, skupljeno s koca i konopca pomalo
Inner Party Inner Party 15:58 17.12.2008

B.R.U.K.A. !!!

Josip Broz, Milovan Đilas, Koča Popović, Ivan Stambolić, Slobodan Milošević


Ovo k'o da se neko zaje*ava!!!


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana