Još nije kasno za pasoše ... ?

sentinel26 RSS / 19.12.2008. u 20:44

Zakonom o putnim ispravama ( „Službeni glasnik RS“ br. 90 / 2007 ) koji je stupio na snagu 09.oktobra 2007.godine, a počeo da se primjenjuje 09.aprila 2008.godine,  u svojem Članu 53. predvidja da pasoš, diplomatski i službeni pasoš izdati pre dana početka primene ovog zakona, važe do roka navedenog u toj ispravi, a najduže do 31.decembra 2008.godine.

 Ozbiljni ljudi su već tada mogli procjeniti da tehnički uslovi za izradu novih pasoša  i zamjenu istih kod svih imalaca, ne mogu biti ispunjeni.

 Zašto su onda neki političari davali onako bombastične i obećavajuće izjave, pitanje je za diskusiju i za pozivanje istih na političku odgovornost.

 Pored toga jedan veliki kontingent štampanih obrazaca bio je neispravan.

Krivci nijesu do sada odgovarali za propust i štetu. Ili možda jesu ?

Skupština je sada ušla u „cajtnot“ sa izglasavanjem toga i još nekih zakona i odgovornost snosi ista a najveću  vladajuća koalicija.

Obzirom da je otkazana, za sjutra, 20.decembar, planirana sjednica i glasanje, usvajanje istog je ozbiljno dovedeno u pitanje.

Posljednje rješenje, prije pada zastavice na časovniku, bi moglo i da se „pronadje“.

Predloženi rok stupanja na snagu  ( Vacatio legis ) je 8 dana.

Zakon bi mogao da se objavi najkasnije 24.decembra i da bude i usvojen toga dana najkasnije.

Mislim da je pravno moguć amandman, kojim bi se rok stupanja na snagu ( Vacatio legis ) skratio, tako da bude usvojen i objavljen 31.12.2008.(najkasnije)  i da stupi na snagu narednog dana.

Ustavni sud ne bi rušio taj član ( amandman ) zato što se radi samo o produženju važnosti zakona koji je već imao normalan Vacatio legis i što su u pitanju tehnički a ne pravni uslovi.

Možda se nekome neće svidjeti moj predlog, a možda ipak i hoće.

U svakom slučaju on može da bude spasonosan !

 

 



Komentari (136)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cassiopeia cassiopeia 20:53 19.12.2008

...

Ako sam te dobro razumela taj rok može da se smanji na 1 dan. Onda bi 30.12. bio poslednji dan za usvajanje, 31.12. objave u Službenom glasniku i 01.01.2009 bi stari pasoš bio važeći.

A odgovor na pitanje koga bih ja sve pozvala na odgovornost zbog ovog igranja živcima sa građanima koji ih pritom izdržavaju je poduži a i muka mi je više da prizivam k svesti ta imena i lica.
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:04 19.12.2008

Re: ...

a dok kad vazhe diplomatski i slichni pasoshi?
sentinel26 sentinel26 21:06 19.12.2008

Re: ...

cassiopeia
Ako sam te dobro razumela taj rok može da se smanji na 1 dan. Onda bi 30.12. bio poslednji dan za usvajanje, 31.12. objave u Službenom glasniku i 01.01.2009 bi stari pasoš bio važeći.

A odgovor na pitanje koga bih ja sve pozvala na odgovornost zbog ovog igranja živcima sa građanima koji ih pritom izdržavaju je poduži a i muka mi je više da prizivam k svesti ta imena i lica.

Zakon može da bude objavljen istoga dana kada je i usvojen, to se do sada mnogo puta dogadjalo.
Dakle teoretski je moguće da bude usvojen i objavljen 31.12. i da narednog dana stupi na snagu.

sentinel26 sentinel26 21:08 19.12.2008

Re: ...

marco_de.manccini
a dok kad vazhe diplomatski i slichni pasoshi?

Marco, citirao sam gore zakon, po njemu (Član 53. ) isti je rok važenja za sve vrste pasoša.
cassiopeia cassiopeia 21:09 19.12.2008

Re: ...

marco_de.manccini
a dok kad vazhe diplomatski i slichni pasoshi?


Zakon o putnim ispravama ( „Službeni glasnik RS“ br. 90 / 2007 )kaže:

Član 7
Putne isprave u smislu ovog zakona su: pasoš, diplomatski pasoš, službeni pasoš, putni list, kao i putne isprave koje se izdaju na osnovu međunarodnog ugovora.
Putnom ispravom, u smislu ovog zakona, smatra se i brodarska knjižica člana posade plovila unutrašnje plovidbe, kao i pomorska knjižica člana posade pomorskog broda, ako je u nju uneta viza.

rpkns.com/pdf/zakonodavstvo/aktuelno/Zakon%20o%20putnim%20ispravama.doc]

edit: vidim gore je sentinel već odgovorio, ako je višak ovaj komentar slobodno brišite
sentinel26 sentinel26 21:12 19.12.2008

Re: ...

cassiopeia
marco_de.manccini
a dok kad vazhe diplomatski i slichni pasoshi?
Zakon o putnim ispravama ( „Službeni glasnik RS“ br. 90 / 2007 )kaže:
Član 7
Putne isprave u smislu ovog zakona su: pasoš, diplomatski pasoš, službeni pasoš, putni list, kao i putne isprave koje se izdaju na osnovu međunarodnog ugovora.
Putnom ispravom, u smislu ovog zakona, smatra se i brodarska knjižica člana posade plovila unutrašnje plovidbe, kao i pomorska knjižica člana posade pomorskog broda, ako je u nju uneta viza.

rpkns.com/pdf/zakonodavstvo/aktuelno/Zakon%20o%20putnim%20ispravama.doc]

edit: vidim gore je sentinel već odgovorio, ako je višak ovaj komentar slobodno brišite

Nije višak, naprotiv !
cassiopeia cassiopeia 21:13 19.12.2008

Re: ...

sentinel26

Zakon može da bude objavljen istoga dana kada je i usvojen, to se do sada mnogo puta dogadjalo.
Dakle teoretski je moguće da bude usvojen i objavljen 31.12. i da narednog dana stupi na snagu.




Hvala ti na info. Sad sam se bar malo utešila.
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:33 19.12.2008

Re: ...

po njemu (Član 53. ) isti je rok važenja za sve vrste pasoša.

dobro, onda je samo u pitanju uobichajena kilavost, nema veze sa "ko vas shisha".

nego, shta ce ovi ljudi koji su poshli u srbiju ili iz srbije za raspust pa ne mogu nazad? hoce li sedeti na aerodromima godinama kao onaj iranac u parizu?

constrictoria92 constrictoria92 20:54 19.12.2008

Predlog

uopste nije los i nadams e da ce da bude prihvacen.
sentinel26 sentinel26 21:11 19.12.2008

Re: Predlog

constrictoria92
uopste nije los i nadams e da ce da bude prihvacen.

Svakako bi bio spasonosan i donio bi olakšanje za veliki broj, s pravom, zabrinutih gradjana u zemlji i inostranstvu.

Rješenje je pravno moguće i nije u suprotnosti sa Ustavom.
antioksidant antioksidant 22:21 19.12.2008

Re: Predlog

Rješenje je pravno moguće i nije u suprotnosti sa Ustavom.

resenje je resenje ako se obavi glasanje u skupstini u 2008oj godini. (bilo kad)

to je sad politika (tj pregovori)

da li je moguceda se zakon o sedistu sudova povuce iz procedure (posto njegovo stavljanje na glasanje odvlaci nekoliko poslanika vladajuce vecine)?
gordanac gordanac 22:27 19.12.2008

Re: Predlog

da li je moguceda se zakon o sedistu sudova povuce iz procedure

Nije.
Predlagač može akt povući iz procedure u bilo kom trenutku DO završetka rasprave u načelu i pojedinostima. Posle toga akt mora na glasanje (izjašnjavanje) pri čemu se PRVO glasa o aktu u načelu, a onda o svakom podnetom amandmanu pojedinačno i na kraju o predlogu akta u celini.
antioksidant antioksidant 23:17 19.12.2008

Re: Predlog

Nije.
Predlagač može akt povući iz procedure u bilo kom trenutku DO završetka rasprave u načelu i pojedinostima. Posle toga akt mora na glasanje (izjašnjavanje) pri čemu se PRVO glasa o aktu u načelu, a onda o svakom podnetom amandmanu pojedinačno i na kraju o predlogu akta u celini.

znam sad - proverio - clan 143 poslovnika :(

i vise nema mogucnosti za podnosenje amandmana (osim clana 148 - ako se pojavi potreba za amandmanaom usvajanjem nekog drugog - sto ovde ne vidim kao potrebu)

koliko ja kapiram - mora se obecati da se nece usvojiti zakon o sedistu sudova

nista sporno (a mozda je varijanta da ne obavestimo ni jednu drzavu da nasi pasosi vise ne vaze???)
cassiopeia cassiopeia 23:27 19.12.2008

Re: Predlog

antioksidant


nista sporno (a mozda je varijanta da ne obavestimo ni jednu drzavu da nasi pasosi vise ne vaze???)


Kako se niko nije setio pre?
mariopan mariopan 23:32 19.12.2008

Re: Predlog

cassiopeia
antioksidant


nista sporno (a mozda je varijanta da ne obavestimo ni jednu drzavu da nasi pasosi vise ne vaze???)


Kako se niko nije setio pre?

Kako sam ja razumela sve drzave su vec obavestene da ovi pasosi vaze samo do 31 og decembra , neko je bio vredan.
sentinel26 sentinel26 23:46 19.12.2008

Re: Predlog

antioksidant
Nije.
Predlagač može akt povući iz procedure u bilo kom trenutku DO završetka rasprave u načelu i pojedinostima. Posle toga akt mora na glasanje (izjašnjavanje) pri čemu se PRVO glasa o aktu u načelu, a onda o svakom podnetom amandmanu pojedinačno i na kraju o predlogu akta u celini.

znam sad - proverio - clan 143 poslovnika :(

Oksi, ne može ovaj član da se primijeni jer je rasprava završena.

Šansa je možda, direktna, primjena odredbe Člana 196. Stav 4. Ustava, " .. opravdani razlozi, utvrđeni prilikom njihovog donošenja."

"Donošenje" još uvijek "traje" i moguće je utvrditi te "opravdane razloge", pa će Zakon stupiti narednog dana od dana objavljivanja.

Znači ipak nije sve propalo. Ima nade za nomade.

Poz.
antioksidant antioksidant 00:04 20.12.2008

Re: Predlog

Oksi, ne može ovaj član da se primijeni jer je rasprava završena.

Šansa je možda, direktna, primjena odredbe Člana 196. Stav 4. Ustava, " .. opravdani razlozi, utvrđeni prilikom njihovog donošenja."

"Donošenje" još uvijek "traje" i moguće je utvrditi te "opravdane razloge", pa će Zakon stupiti narednog dana od dana objavljivanja.

Znači ipak nije sve propalo. Ima nade za nomade.

Poz.

znam - 143 to i kaze

a sto se tice skracivanja roka od 8 dana na 1 - nista sporno ali to produzava nadu sa 24g na 31i.

koliko smo sigurni da ce se do 31og izglasati?

ps - zoves me oksi jer mi se slaze uz znak u horoskopu?
sentinel26 sentinel26 00:13 20.12.2008

Re: Predlog

antioksidant
a sto se tice skracivanja roka od 8 dana na 1 - nista sporno ali to produzava nadu sa 24g na 31i.
koliko smo sigurni da ce se do 31og izglasati?
ps - zoves me oksi jer mi se slaze uz znak u horoskopu?

Pazi, postoji šansa da se glasa 23. ili 24. a ako ni to ne bude, onda bilo koji od narednih dana može da se iskoristi za glasanje i ima dovoljno vremena za objavljivanje (uz ovaj skraćeni rok: Vacatio legis - na jedan dan ).

Daj malo optimizma.

Kada sam ovo "oksi-skraćenje" upotrebio nijesam mislio na horoskop.
Možeš mi vjerovati.
antioksidant antioksidant 00:22 20.12.2008

Re: Predlog

Pazi, postoji šansa da se glasa 23. ili 24. a ako ni to ne bude, onda bilo koji od narednih dana može da se iskoristi za glasanje i ima dovoljno vremena za objavljivanje (uz ovaj skraćeni rok: Vacatio legis - na jedan dan ).

Daj malo optimizma.

Kada sam ovo "oksi-skraćenje" upotrebio nijesam mislio na horoskop.
Možeš mi vjerovati.

verujem ti

salim se

sto se toga tice ja sam u fazonu mozes me zvati kako god hoces :)


postoji sansa da se glasa sve do 31og (da prihvatimo gordanino objasnjenje a niko ne bi pravio problem oko toga) ali cinjenica je da je potrebno 126 poslanika da bi glasanje zapocelo.

manjine ce uci u salu ako im se obeca da ce se oboriti zakon o sedistu sudova (ili kako se vec zove). protiv tog zakona su i dss i srs i tomin srs i ldp. nema 126.

zato sam rekao gore - ovo je sad u zoni pregovora (politike)
resenje koje ti dobronamerno nudis je tehnickog karaktera

videcemo sta ce biti. ja jesam optimista za zakon o putnim ispravama. za ostalo nisam (i cekam raspravu o budzetu) i nije mi stalo do ostalog. dosta sansi je prokockano pa ako propustimo jos neku - svikli smo vec

inace - pitanje za gordanuc - mogu li se na sajt skupstine okaciti i amandmani koji su predlozeni (cisto da se vise zabavljamo)?
gordanac gordanac 00:52 20.12.2008

Re: Predlog

- mogu li se na sajt skupstine okaciti i amandmani koji su predlozeni (cisto da se vise zabavljamo)?

Ako te dobro razumem - misliš na SVE podnete amandmane na neki predlog zakona?

Mislim da bi moglo.
Internet stranica je već (nedopustivo) dugo "u rekonstrukciji" , treba da bude interaktivna, predlagali smo da se postavljaju i stenogrami sednica, pre tri godine bilo jei direktnog internet-prenosa, raznih linkova - duga priča....
Mislim da će do kraja januara izgledati sasvim dobro (predložiću i to za amandmane, dobra ideja..)
antioksidant antioksidant 13:28 20.12.2008

Re: Predlog

Ako te dobro razumem - misliš na SVE podnete amandmane na neki predlog zakona?

da na sve (i onako se dostavljaju u pisanom obliku)

a kad se vec radi na rekonstrukciji sajta evo jos predloga:

- listing glasanja (da pocnemo da stvaramo record za svakog poslanika - o tome smo vec pricali)
- stenograme sednica odbora (tamo se radi veci posao nego na samom zasedanju). ako su stenogrami skupi onda zapisnici i audio zapisi
stenogrami sednica skupstine (ovo postoji to znam - samo da se okaci)
- amandmani (to sam vec rekao)

hvala unapred (zahvalicu jos jednom kada bude)
gordanac gordanac 13:35 20.12.2008

Re: Predlog

- stenograme sednica odbora...

Trenutno pravilo je da se "vode" samo na zahtev, ali postoje tonski snimci, tako da nije problem "skinutI".
Sviđa mi se i to i amandmani i postavljanje audio zapisa, sve mi se sviđa.
Pošto sam u grupi za Predlog Zakona o Narodnoj skupštini (i za novi Poslovnik posle njega), nadam se da ćemo, po planu, o tome odlučivati u januaru - internet stranica je deo tog posla, naravno.
adam weisphaut adam weisphaut 21:06 19.12.2008

Ako i jesu,

Krivci nijesu do sada odgovarali za propust i štetu. Ili možda jesu ?

bilo bi to prvi put koliko ja znam.
Sjajan post, gosn Sentinel
Pozz
gordanac gordanac 21:18 19.12.2008

---

sentinel26
Ideja o amandmanu NIJE MOGUĆA, i ista ti je kao da kažeš "Rek`o neko da važe i dalje...." i nema veze sa Ustavnim sudom, nikakve...
Rasprava je završena, više nijedan raspravljeni predlog zakona NE MOŽE biti povučen iz procedure, niti se može podnositi amandman na način na koji ti predlažeš....

Ali - može drugačije, Poslovnik predviđa i takve mogućnosti...ako bude uopšte potrebno, naravno, obavestiću vas ako to bude slučaj (mada sumnjam da će biti potrebno).
Već sam napisala da ću obavestiti čim se zakaže Dan za glasanje za Treću sednicu, ako već pre toga ne saznate iz medija...
sentinel26 sentinel26 21:32 19.12.2008

Re: ---

gordanac
sentinel26
Ideja o amandmanu NIJE MOGUĆA, i ista ti je kao da kažeš "Rek`o neko da važe i dalje...." i nema veze sa Ustavnim sudom, nikakve...

Nije meni niko ništa rekao. Ja nijesam pominjao rokove za podnošenje amandmana, već samo da je takav amandman "pravno moguć" i nemam vremena to sada i ovdje da dokazujem.

Rasprava je završena, više nijedan raspravljeni predlog zakona NE MOŽE biti povučen iz procedure, niti se može podnositi amandman na način na koji ti predlažeš....

Ali - može drugačije, Poslovnik predviđa i takve mogućnosti...ako bude uopšte potrebno, naravno, obavestiću vas ako to bude slučaj (mada sumnjam da će biti potrebno).
Već sam napisala da ću obavestiti čim se zakaže Dan za glasanje za Treću sednicu, ako već pre toga ne saznate iz medija...

Ja samo kažem ako nije moguće da se glasanje obavi do 24.decembra, da može da se skrati tzv. Vacatio legis sa 8 dana na samo jedan dan, što u konkretnom slučaju nije u suprotnosti sa Ustavom, pa bi nečiji eventualni pokušaj rušenja pred Sudom bio bezuspješan.
Kako bi to tehnički bilo najbolje izvedeno, imao bi ko da se postara nadam se.

Još uvijek mislim da su Ustav i zakoni jači od Poslovnika ili se varam.

Za "drugačije" rješenje problema bi ( ako ga stvarno imaju ) morali odmah obavijestiti gradjane, jer će posljedice biti nesagledive ili to nekome nije jasno..
gordanac gordanac 21:38 19.12.2008

Re: ---

Nije, sentinel26, prosto - nije moguće tako kako ti misliš i nije ni proceduralno ni "pravno moguće" (to je inače izraz koji upotrebljava Zakonodavni odbor kad procenjuje usklađenost podnetog predloga zakona ili amandmana sa Ustavom ili drugim propisima)
I - ponavljam, Poslovnik ima predviđene mogućnosti za slične situacije, ne radi se formalno o amandmanu, nego o proceduri tokom samog glasanja, ali ne verujem da će biti potrebno da se koriste.
Dan za glasanje će biti zakazan.
cassiopeia cassiopeia 21:43 19.12.2008

Re: ---

gordanac

Dan za glasanje će biti zakazan.



Do 24.12.?
Da znam šta sestri da kažem, da li da rizikuje ili ne?
gordanac gordanac 21:46 19.12.2008

Re: ---

Znaću verovatno tokom sutrašnjeg dana i - odmah obaveštavam (ako već pre ne saznate iz medija)
gordanac gordanac 21:49 19.12.2008

:))

...ali sad sam saznala da sentinel26 više NIJE u potpalublju, već na naslovnoj!
(bar neku lepu vest da donesem danas)
cassiopeia cassiopeia 21:49 19.12.2008

Re: ---

imajući u vidu kakav sam info manijak ne sumnjam da ću saznati dok se još vest bude kucala

Hvala.
cassiopeia cassiopeia 21:50 19.12.2008

Re: :))

gordanac
...ali sad sam saznala da sentinel26 više NIJE u potpalublju, već na naslovnoj!
(bar neku lepu vest da donesem danas)



Jupiiii za Sentinela26.

Čestitam!!!
gordanac gordanac 21:51 19.12.2008

Re: ---

majući u vidu kakav sam info manijak ne sumnjam da ću saznati dok se još vest bude kucala

e, nasmeja me, uprkos svemu! :))
(mislila sam da sam samo ja info i internet manijak! :))
cassiopeia cassiopeia 21:55 19.12.2008

Re: ---

gordanac
majući u vidu kakav sam info manijak ne sumnjam da ću saznati dok se još vest bude kucala

e, nasmeja me, uprkos svemu! :))
(mislila sam da sam samo ja info i internet manijak! :))


Drago mi je da sam uspela da ti izmamim osmeh na lice. Mogu misliti koja je ludnica danas.

Ima nas, ima.
E da znaš da čekam onaj post o Novosađankama, ima me tamo s vremena na vreme (tetke su mi prava sorta novosadska) pa hoću da vidim da li ću se prepoznati
sentinel26 sentinel26 22:01 19.12.2008

Re: ---

gordanac
Nije, sentinel26, prosto - nije moguće tako kako ti misliš i nije ni proceduralno ni "pravno moguće" (to je inače izraz koji upotrebljava Zakonodavni odbor kad procenjuje usklađenost podnetog predloga zakona ili amandmana sa Ustavom ili drugim propisima)
I - ponavljam, Poslovnik ima predviđene mogućnosti za slične situacije, ne radi se formalno o amandmanu, nego o proceduri tokom samog glasanja, ali ne verujem da će biti potrebno da se koriste.
Dan za glasanje će biti zakazan.
Čini mi se da mi opet ne pričamo o "istim stvarima". Vi govorite o proceduri po Poslovniku, što ja nijesam komentarisao.
Procedura se ne ocjenjuje sa "pravno moguća" ili "nemoguća" ona postoji (predvidja nešto ) ili ne postoji ( ne predvidja ) a ja sam pisao o "sadržini" amandmana koji jeste "pravno moguć" bez ulaska u rokove za njegovo podnošenje.

Još jednom, naglašavam da skraćivanje roka ( stupanja na snagu ) sa 8 na jedan dan u konkretnom slučaju ne bi bilo u suprotnosti sa Ustavom i dao kratko obrazloženje.
Ako su rokovi za tako nešto propušteni - propušteni su i tačka.

Lično mi se ne dopada što su svi poslanici naučili Poslovnik sa 141% i misle da je on stariji i od Ustava.

U svakom slučaju, ja neću sada da kopam po Poslovniku, ( iako isti imam u kompjuteru - ali mi je muka od njega, kao da su ga pravili neprijatelji ), ako u njemu postoji gotovo rješenje, onda dobro, da ne brinemo, ja lično ne bih volio da se dogodi ono čega se opravdano plaši velika većina gradjana.

Samo i dalje mislim da bi bilo pametno saopštiti gradjanima to "spasonosno" poslovničko rješenje.

I da dodam, po pitanju izglasavanja toga zakona, ja lično sam i dalje optimista, ali preko 90% gradjana nije, prenesite to kome ( i ako ) treba.
gordanac gordanac 22:09 19.12.2008

Re: ---

E, sada, izgleda da se ne razumemo uopšte:

Za početak: Poslovnik predviđa slučajeve za koje ti sada predlažeš amandman i ako se takav slučaj pojavi - uređena je i utvrđena procedura (a time i rešavanje problema) tokom samog glasanja
(da dodam da mislim da neće biti potrebno, ali, svejedno).

O amandmanima:
Ustav propisuje KO može podnositi amandmane, Poslovnik KAKO i KADA podnosi amandman.

Procedura se ne ocjenjuje sa "pravno moguća" ili "nemoguća" ona postoji (predvidja nešto ) ili ne postoji ( ne predvidja ) a ja sam pisao o "sadržini" amandmana koji jeste "pravno moguć" bez ulaska u rokove za njegovo podnošenje.

To nisam ni napisala, niti je moguće.
Predlog zakona ili amandman se ocenjuje kao "pravno moguć", a procedura propisuje KAKO se to radi (uređivanjem toka sednice Zakonodavnog odbora)
mariopan mariopan 22:33 19.12.2008

Re: ---

gordanac
Znaću verovatno tokom sutrašnjeg dana i - odmah obaveštavam (ako već pre ne saznate iz medija)

Obavestavaj ako Boga znas.

Ne mogu da ti opisem paniku. Ako je predlog g . Sentinela izvodljiv zasto se ne bi tako postupilo? Bilo kako samo da se taj problem resi na vreme.

Najgore je sto moj sin dolazi sa decom , planirali su put po celoj Evropi i izlaze iz Srbije pre nove godine,(25 og).Naci ce se usred Evrope kada bude isticao 31 decembar , ako se negde zaglave u Evropi ne znam sta ce biti. Zbog dece mislim.
On i snajka prvi put imaju toliko dana zajedno, dobili istovermeno iako je to bilo jako tesko, nekih 20 tak dana. On sve prati ali ne veruje da je moguce da mu ne vazi pasos koji je izvadio proletos i za to dolazio u Srbiju. Stvarno.

I kako god se ovo zavrslio ostaje gorak utisak svima nama.

Pozdrav Gordanac, znam da mislis na nas i hvala ti

Posebno HVALA g. Sentinel sto trazite resenje i sto predlazete bilo sta sto bi moglo biti od pomoci.Cestitam vam naslovnu stranu , cudila sam se da niste na njoj i ranije
sentinel26 sentinel26 23:05 19.12.2008

Re: ---

gordanac
E, sada, izgleda da se ne razumemo uopšte:
Za početak: Poslovnik predviđa slučajeve za koje ti sada predlažeš amandman i ako se takav slučaj pojavi - uređena je i utvrđena procedura (a time i rešavanje problema) tokom samog glasanja
(da dodam da mislim da neće biti potrebno, ali, svejedno).

Možda ste primjetili ja želim da unesem malo optimizma u duše ovih preplašenih ljudi.
U redu ako rješenje nije u zakasnelom amandmanu a jeste u Poslovniku, prinudjeni smo da ga i sačekamo.

Evo da citiram Poslovnik o radu Skupštine Srbije, taj dio koji bi mogao biti "sumnjiv".
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
POSLOVNIK NARODNE SKUPŠTINE REPUBLIKE SRBIJE
("Sl. glasnik RS", br. 56/2005 - prečišćeni tekst, 81/2006 i 74/2008 - odluka US)

Član 148
U toku glasanja u pojedinostima, amandmane u pisanom obliku mogu da podnose predlagač zakona, nadležni odbori, odnosno Vlada, samo ako je potreba za amandmanom nastala usled prethodnog prihvatanja nekog drugog amandmana.
.......................................................
8. Hitni postupak
Član 161
Zakon se može, izuzetno, doneti i po hitnom postupku.
Po hitnom postupku može da se donese samo zakon kojim se uređuju pitanja i odnosi nastali usled okolnosti koje nisu mogle da se predvide, a nedonošenje zakona po hitnom postupku moglo bi da prouzrokuje štetne posledice po život i zdravlje ljudi, bezbednost zemlje i rad organa i organizacija.
Predlagač zakona je dužan da, u pisanom obrazloženju predloga zakona, navede štetne posledice koje bi nastale zbog nedonošenja ovog zakona po hitnom postupku.

Član 162
Predlog zakona za čije se donošenje predlaže hitni postupak može se staviti na dnevni red sednice Narodne skupštine ako je podnet najkasnije 24 časa pre određenog početka te sednice.
Predlog zakona kojim se uređuju pitanja iz oblasti odbrane i bezbednosti, za čije se donošenje predlaže hitni postupak, može se staviti na dnevni red sednice Narodne skupštine i ako je podnet na dan održavanja sednice, dva časa pre određenog početka te sednice, a ako je predlagač Vlada, predlog zakona može se staviti na dnevni red i ako je podnet u toku sednice Narodne skupštine pod uslovom da sednici prisustvuje najmanje 126 narodnih poslanika.
U toku sednice Narodne skupštine izuzetno se može, po hitnom postupku, na dnevni red sednice staviti i predlog za izbor, imenovanje i razrešenje i prestanak funkcije, predlog za odobravanje određivanja pritvora sudiji i javnom tužiocu, kao i predlog za izglasavanje nepoverenja Vladi ili pojedinom njenom članu, na obrazloženi predlog ovlašćenog predlagača, pod uslovom da sednici prisustvuje najmanje 126 narodnih poslanika. Predsednik Narodne skupštine zakazuje Dan za glasanje o predlogu za odobravanje određivanja pritvora sudiji i javnom tužiocu, odnosno o predlogu za izglasavanje nepoverenja Vladi ili pojedinom njenom članu, odmah po završetku rasprave o toj tački, ne čekajući da se završi rasprava o ostalim tačkama dnevnog reda.
O svakom predlogu za stavljanje na dnevni red akata po hitnom postupku, Narodna skupština prethodno odlučuje, bez pretresa, prilikom utvrđivanja dnevnog reda, odnosno u toku sednice, odmah po prijemu predloga pod uslovom da sednici prisustvuje najmanje 126 narodnih poslanika.
Predsednik Narodne skupštine dužan je da predlog zakona, za čije se razmatranje predlaže hitni postupak, dostavi narodnim poslanicima i Vladi, ako ona nije predlagač, odmah po prijemu.
Kad Narodna skupština prihvati predlog da se zakon razmatra po hitnom postupku, ona određuje rok u kome će nadležni odbori podneti izveštaje, kao i rok u kome će Vlada ako ona nije predlagač zakona dati mišljenje o predlogu zakona.
Član 163
Ukoliko nadležni odbori ne dostave izveštaje, odnosno Vlada mišljenje o predlogu zakona, predlog zakona će se razmatrati i bez tih izveštaja odnosno mišljenja.
Amandman na predlog zakona koji se razmatra po hitnom postupku može se podnositi najkasnije do početka pretresa predloga zakona.
O amandmanima se izjašnjavaju predlagač zakona, nadležni odbori i Vlada.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Član 148. Poslovnika ne bi mogao baš da se "legitimiše" za konkretnu situaciju.

"Novi predlog novog Zakona" uz primjenu hitnog postupka na "Novoj" hitnoj sjednici ( Član 161 - 163. Poslovnika ) zbog ugrožavanja bezbednosti zemlje, uz obavezu da se ovaj sadašnji ( postojeći ) predlog odbije na glasanju.

Čini mi se, da ništa više u tom famoznom Poslovniku nema što bi se moglo kotristiti za spasavanje situacije.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
USTAV SRBIJE

Objavljivanje zakona i drugih opštih akata

Član 196
Zakoni i svi drugi opšti akti, objavljuju se pre stupanja na snagu.

Ustav, zakoni i podzakonski opšti akti Republike Srbije objavljuju se u republičkom službenom glasilu, a statuti, odluke i drugi opšti akti autonomnih pokrajina, objavljuju se u pokrajinskom službenom glasilu.

Statuti i opšti akti jedinica lokalne samouprave, objavljuju se u lokalnim službenim glasilima.

Zakoni i drugi opšti akti stupaju na snagu najranije osmog dana od dana objavljivanja i mogu da stupe na snagu ranije samo ako za to postoje naročito opravdani razlozi, utvrđeni prilikom njihovog donošenja.

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dakle gospoda možda misle da direktno primijene Član 196. Ustava a to bi bilo ono isto što sam ja "tražio" amandmanom.
Pa neka bude, nemam ništa protiv.

Milena Mitic Milena Mitic 23:14 19.12.2008

gordanac

ili bilo ko ko ima ideju: koliko je vremena approximately potrebno od momenta donosenja tog zakona u Srbiji dok se obaveste sve druge zemlje i njihove ambasade sirom sveta? ja 20. Januara imam zakazan razgovor u US ambasadi (Novi Zeland), sta da ocekujem????
constrictoria92 constrictoria92 23:20 19.12.2008

Re: :))

Jupiiii za Sentinela26.

Čestitam!!!


I ja da skrenem sa teme:

cestitam na naslovnici! Zasluzio si!
gordanac gordanac 23:25 19.12.2008

vreme

"Obaveštavanje" je posao izvršne vlasti i prema onome što znam - sve potrebne pripreme su urađene i (mislim) da se to vreme meri sa 24 do 48 sati, za sve prelaze.
niccolo niccolo 22:07 19.12.2008

Postoji jos jedna mogucnost

Ako vladajuca koalicija ne uspe da skupi 126 poslanika za kvorum, te uopste ne izglasaju ovaj zakon, kao ni ostale sa te sednice, postoji mogucnost da Ustavni sud sam pokrene postupak za ocenu ustavnosti tog zakona te da utvrdi da ta odredba (clana 53) nije u skladu sa Ustavom posto bi onemogucila velikom broju gradjana ostvarivanje ljudskog prava na slobodu kretanja (clan 39, stav 1, Ustava) koje obuhvata i slobodu napustanja i vracanja u RS.
sentinel26 sentinel26 22:16 19.12.2008

Re: Postoji jos jedna mogucnost

niccolo
Ako vladajuca koalicija ne uspe da skupi 126 poslanika za kvorum, te uopste ne izglasaju ovaj zakon, kao ni ostale sa te sednice, postoji mogucnost da Ustavni sud sam pokrene postupak za ocenu ustavnosti tog zakona te da utvrdi da ta odredba (clana 53) nije u skladu sa Ustavom posto bi onemogucila velikom broju gradjana ostvarivanje ljudskog prava na slobodu kretanja (clan 39, stav 1, Ustava) koje obuhvata i slobodu napustanja i vracanja u RS.

Lično mislim da je ovo moguće ali ne bi donijelo praktičnu korist, jer i procedura pred Ustavnim sudom traje a druge države ne interesuje šta i kako radi naš Sud.
niccolo niccolo 22:24 19.12.2008

Re: Postoji jos jedna mogucnost

Pa lakse je skupiti kvorum za hitnu sednicu Ustavnog suda nego parlamenta.

Inace, izgleda da druge drzave nemaju pojma da nama prestaje da vazi pasos 31.12. Evo meni Nemci pre 5 dana dali vizu u stari pasos koja vazi i posle tog datuma...cini mi se da je veci problem sa nasom drzavom ovde...ja recimo, ako se nista ne uradi, kad se budem vracao necu imati vazecu putnu ispravu sa kojom bih usao u Srbiju...
dragoljub92 dragoljub92 19:51 20.12.2008

Re: Postoji jos jedna mogucnost

Inace, izgleda da druge drzave nemaju pojma da nama prestaje da vazi pasos 31.12. Evo meni Nemci pre 5 dana dali vizu u stari pasos koja vazi i posle tog datuma..

то му дође,српски речено,знам да ми је комшија ретардиран па нећу да идем сваки час да му објашњавам шта треба и шта је ред,тако и немци и остали .знају ског имају посо па неће праве проблем,јер где ће са тих пар стотина хиљада људи које рођена држава зајебава ................ај да не с..ем и ја више.


гост Сентинел честитам
niccolo niccolo 12:01 21.12.2008

Re: Postoji jos jedna mogucnost

Juce sam iskoristio priliku i pitao predsednicu Ustavnog suda oko ove situacije i rekla je da u sudu razmisljaju o ovom problemu ali da svakako cekaju da vide da li ce sve biti u redu u skupstini posto je svakako bolje da skupstina donese zakon, nego da intervenise Ustavni sud.
Ako ipak skupstina "podbaci", oni ce preduzeti odgovarajuce korake ne samo u vezi sa ovim zakonom o putnim ispravama, nego i u vezi sa zakonom o krivicnom postupku a i nekim drugim zakonima...


By the way, cestitam i ja
dragoljub92 dragoljub92 12:14 21.12.2008

Re: Postoji jos jedna mogucnost

oni ce preduzeti odgovarajuce korake ne samo u vezi sa ovim zakonom o putnim ispravama, nego i u vezi sa zakonom o krivicnom postupku a i nekim drugim zakonima...

не липши магарче до зелене травем,ихај имамо цела 10 дана.уосталом на небу нетребају пасоши ,а мисмо,јелте,небески народ.
Goran Vučković Goran Vučković 22:43 19.12.2008

Čestitke

Samo da čestitam na unapređenju. Ja ne dolazim za Novu godinu u Srbiju, na žalost, tako da me je ovaj problem mimoišao. Nadam se da će ga rešiti do februara - pošto idem na neki put poslom.

A valjda će početi i da izdaju te nove pasoše u našoj ambasadi u UK - ovo je smejurija što su uradili sa izdavanjem novih pasoša po ambasadama - postavili opremu na par mesta, umorili se, pa odustali, izgleda.
Korisnicko ime vec postoji Korisnicko ime vec postoji 22:43 19.12.2008

Lepo u teoriji, a kako je u praksi

Prvo bih hteo da se svima zahvalim za pokretanje i ucestvovanju na ovom blogu, mislim da vi nemate pojma koliko smo mi napolju zedni informacija.

Sve ovo gore je lepo u teoriji a evo kako to izgleda u praksi:

Ja sam pocetkom decembra morao da otkazem poslovni put za UK, nisam sebi hteo da dopustim da me u prisustvu poslovinh partnera odvode u sobe za izbeglice. Ja sam poslao direktoru email u kome sam mu objasnio razlog zbog cega nemogu da idem na poslovni put. Danas me zove daje mi uslov, da sredim kako tako moj pasos, ili da vadim Holandski, i ako smo u jako dobrim odnosima on nece da rizikuje da mu dodje inspekcija rada i da me nadje bez vazeceg pasosa u holandiji. Kazne za firme su velike i u ovo vreme recesije covek jednostavno nema izbora.

Cak i da vi donesete zakon, za nedelju ili dve, nije toliko bitno, moj problem je da ja ne mogu u holandiji dobiti novi pasos, U svakom slucaju ne pre nego sto mi ovaj koji sada imam postane nevazeci.

Predolozi tipa, pa dodji u Srbiju pa ga izvadi padaju u vodu, ja prvo ne zelim da uzimam godisnji odmor da bih stajao u redu, a cak i da ga uzmem ne znam kada cu dobiti pasos, za 5 ili 30 dana. Ja ovde imam posao gde ljudi planiraju godisnje odmore po 6 meseci unapred.

Koliko vidim zakon je donet 2007 godine, sto znaci da u vecini zemalja je bilo vremena na pretek da to i unesu u kompjutere, a koliko brzo ce to da ucine sa promenom zakona to nam ostaje da dozivimo u praksi.

Pitam se koje odgovoran za ovaj haos? Koji su to poslanici toliko bolesni da sutra ne mogu da glasaju ali se ocekuje da ce u ponedeljak biti zdravi? Zasto se mene odrice drzava ako je se ja nisam za 20+ godina odrekao? Cime se bavi Ministarstvo za Dijasporu?

Unapred se zahvaljujem na odgovorima.


Milica 394 Milica 394 02:21 21.12.2008

Re: Lepo u teoriji, a kako je u praksi



Ja samo da ti kažem, izvini ako se vređaš, ali ako si ti već 20 godina u Holandiji i imaš pravo na holandsko državljanstvo, a nisi hteo da uzmeš holandski pasoš pored srpskog, nisi ni zaslužio bolje. Ja nažalost nemam uslova za neko EU državljanstvo, a ako ga jednog dana steknem slaviću taj dan umesto rođendana. I to nema nikakve veze sa ljubavlju ili neljubavlju prema otadžbini Srbiji, već ima veze sa DBovskom okupacijom moje zemlje kojoj se ne nazire kraj (i da mi ne s... neko kako imamo demokratiju, nemamo jer sve partije koje imamo finansira jedan čovek; u Srbiji imamo samo imitaciju demokratije i imitaciju države).

U međuvremenu sam zaglavljena sa nevažećim pasošem i skupo plaćenom kartom za USA koju neću moći da iskoristim. DS - nikada vas više neću glasati!

Niko bre ne nalazi za shodno ni da se izvini zbog nevolje u koju su nas nepotrebno uvalili, to je samo još jedan pokazatelj koliko ozbiljno DS tretira svoje podanike (ne, mi nismo građani, mi smo i dalje raja)!
Korisnicko ime vec postoji Korisnicko ime vec postoji 14:22 21.12.2008

Re: Lepo u teoriji, a kako je u praksi

Nemam sta da se ljutim, to je tvoje misljenje. Ja nemam nameru da tebi ili bilo kome drugom objasnjavam zasto jos nisam uzeo holandski pasos, pogotovo ne na blogu.
I mislim da to i nije tema ovog bloga, ali mislim da i tvoj komentar nije na mestu, to bi bilo isto kao kad bih ja tebi rekao, pa sama si kriva, zasto si kupila kartu i vadila vizu a nemas crveni pasos i nisi se raspitala dokle vazi plavi pasos.

Svako radi ono sto radi na osnovu informacija koje ima i na osnovu onog sto mu se cini logicno. Meni se cinilo da je logicno da ako kazu da se novi pasos radi od leta 2008, da ce ga i DKP raditi pa ne bi bilo nikakvih problema.
Unfuckable Unfuckable 22:43 19.12.2008

falabogu

pa Naslovna, da se ne jurimo
i da više ljudi vidi dobre teme i tekstove

Iskrene čestitke
sentinel26 sentinel26 23:10 19.12.2008

Re: falabogu

Unfuckable
pa Naslovna, da se ne jurimo
i da više ljudi vidi dobre teme i tekstove
Iskrene čestitke

Unfe, veliko hvala, i istovremeno želim svima da se zahvalim na lijepim željama i čestitkama.
Želio bih svima pojedinačno da se zahvalim ali radi se o situaciji gde to moram malo da odložim.

Sjutra bih pokušao da dam nekoliko korisnih savjeta.
Poz.

vanja76 vanja76 00:29 20.12.2008

Bruka!!!

Хтела сам тамо на оном претходном блогу са овом темом, али је закључан, па ћу овде.

Горданац, нећете нас преварити!!!

Супер су твоји/Ваши ... како год хоћеш/хоћете блогови и то што с Олимпа силазите међу народ и комуницирате са нама обичним смртницима ... хвала ... поштујем ... АЛИ

на оном закључаном блогу на твоје:

Dan za glasanje je zakazan za 20.12.2008.Sutra 18.12. je u 10.00 nova sednica na kojoj ce se raspravljati o nepoverenju vladi.


написала сам:


???

Зашто ТЕК у суботу, 20. децембра?

Да ли је тачно да владајућа коалиција није могла да обезбеди већину?

Ко (да ли потпредседница скупштине?) може да гарангује да нова седница која је заказана за сутра неће да се отегне бесконачно, да Влада неће да падне, да ће у суботу уопште бити дан за гласање ...?!

Горданац, ја сам извадила нови пасош, али ово сто се ради је БРУКА.

ГДЕ ЋЕ ВАМ ДУША?!

Кидате живце гомили људи.

Хајде, буди човек па напиши ИСТИНУ, шта се СТВАРНО дешава у кулоарима.



Цитирала си ме, тако да сматрам да си мени одговорила:

Današnja sednica teško da može da se "otegne beskonačno". Po Poslovniku, za raspravu SVE poslaničke grupe imaju 5 sati koji se procentulano dele prema broju poslanika u svakoj poslaničkoj grupi (najveća najviše vremena, najmanja - najmanje vremena). Predstavnici vlade nemaju vremensko ograničenje za odgovore, moguće je "otezanje" (zlo)upotrebom Poslovnika i željom da se govori o povredama Poslovnika i tako "obezbedi" dodatno vreme (3 minuta za svaku povredu), ali sve u svemu - ta sednica bi trebalo da se okonča - danas. Za glasanje opozicija treba da "skupi" 126 glasova da bi predlog "prošao".
Dan za glasanje Treće sednice (dakle i - "pasoši" će biti u subotu - i samo se glasa, nema nikakvog drugog toka sednice, a trajaće 3 do 4 sata (otprilike).


Колико сам ја чула и видела, посленичке групе су добиле 10 сати, а не 5, као пто си тврдила. Ипак, то је сад секундарно.

Примарно је да си тврдила да је Дан за гласање Треће седнице у суботу, чиме си ваљда одговорила на моје (црно на бело) написано питање:

Ко (да ли потпредседница скупштине?) може да гарантује да ће у суботу уопште бити дан за гласање?

На моје:

Хајде, буди човек па напиши ИСТИНУ, шта се СТВАРНО дешава у кулоарима.


пишеш:

Samo istinu i činjenice uvek i govorim i pišem, oduvek.




Идииииии!

А онда данас читамо ово:

вест

Лепо сам питала шта се дешава у кулоарима!

Ти пишеш званичну верзију која не мора да буде ИСТИНА. Да ли ти не знаш истину, ја о томе нећу да шпекулишем.

Да ли је дан за гласање субота 20. децембар?

НИЈЕ

Виша сила?

Па неће бити.

Зато, госпођо Чомић - званичну верзију имамо на вестима - дајте Ви нама, у оваквој ситуацији, кад људи губе живце и призивају "грчки сценарио" ИСТИНУ.

коментари

Па, ако нам се та истина не свиђа и ако није повољна по владајућу већину, надајте се да ће људи то умети да цене.

Нисам правник, али чини ми се да је аутор овог блога дао један солидан предлог који Ви минирате, а човек вам буквално баца "појас за спасавање". Не мислим на Вас лично.

У интересу свих оних којима је владајућа коалиција приредила ову свињарију много би боље било да се позабавите предлогом који је овај сентинел написао, него да очигледно добронамерном човеку који за разлику од Вас има предлог - опонирате и тврдите да то сто он предлаже НЕ МОЖЕ.

Овде је потребна једна Круголина да блог сентенела преточи у грађанску иницијативу ... под хитно! А Ви госпођо Чомић да се прва потпишете.






gordanac gordanac 00:45 20.12.2008

---

Vi ste me pitali juče i ja sam odgovorila - istinu i činjenice o donetoj odluci i zakazanom Danu za glasanje i zakazanoj sednici o budžetu (posle Dana za glasanje).za 20.12.2008.
Do otkazivanja i Dana za glasanje i Pete sednice je došlo više od 24 sata kasnije.
Kad sam danas pitana rekla sam: "tokom sutrašnjeg dana ću verovatno znati, pa ću obavestiti, ako već ne saznate iz medija"

I ništa ne "miniram", citiram proceduru, ništa više, dakle opet samo o činjenicama i istini i čak mislim da smo se autor bloga i ja tokom razgovora razumeli, na mom postu je i link njegovog bloga, tako da jednostavno - nemate pravo.
.
sentinel26 sentinel26 00:53 20.12.2008

Re: Bruka!!!

vanja76
Горданац, нећете нас преварити!!!
Vanja, Gordana sigurno nije od onih koji imaju namjere da "nas prevare". Pokušajte da mi malo vjerujete bez dokazivanja.
Горданац, ја сам извадила нови пасош, али ово сто се ради је БРУКА.
Nijeste jedini.
Примарно је да си тврдила да је Дан за гласање Треће седнице у суботу, чиме си ваљда одговорила на моје (црно на бело) написано питање:
Jeste . Dan odredjen za glasanje je bio 20.decembar ( subota ) ali su neki poslanici otkazali dolazak zbog navodne bolesti.
Gordana nema uticaja na zakazivanje i odredjivanje dana za glasanje jer se taj dan utvrdjuje na sastanku šefova poslaničkih klubova sa predsednikom(com ) Skupštine ( čini mi se ). Pogrešna vam je meta.
Лепо сам питала шта се дешава у кулоарима!
Mislim da je ovo je pitanje za novinare koji sjede u skupštinskom restoranu.
Нисам правник, али чини ми се да је аутор овог блога дао један солидан предлог који Ви минирате, а човек вам буквално баца "појас за спасавање". Не мислим на Вас лично.

Ja jesam, pa da kažem da ovo nije bio nikakav "pojas" poslanicima, nego čašica ohrabrenja preplašenim gradjanima kojih nije mali broj.
Ako je njima zaista potreban pojas za spasavanje onda se on ne nalazi kod mene.
Овде је потребна једна Круголина да блог сентенела преточи у грађанску иницијативу ... под хитно! А Ви госпођо Чомић да се прва потпишете.

Nije Gordana jedina koja čita Blog B.92.

Na blogu kod gosn Coleta napisah Senekinu izreku da je "Najbolji lijek za gnjev odlaganje".
Hajde da ga malo poslušamo ( barem do 24.12. ).
Pozz.
Milica 394 Milica 394 02:36 21.12.2008

Re: Bruka!!!

Горданац, нећете нас преварити!!!


Ma ovi naši političari, pošto nas tretiraju kao retardirane, misle i da smo zaista svi retardirani.


Ma ja sve i da budem morala da se vratim u Srbiju, ima da se bavim nečim gde mogu da utajim porez, šta znam, da dajem privatne časove, noću gađam Skupštinu farbom, glasam za preševske Albance, ne znam, ali ako se vratim neću biti mirna ako ne budem činila sve u svojoj moći da ne budem samo još jedan bedni rob ovih neoTuraka. Ma uostalom nepravedno je ovu našu DSovsku i ostalu bagru porediti sa Turcima, koliko se iz istorije sećam Turci su imali izuzetno organizovan i efikasan državni aparat, a mi nemamo ni sudstvo ni skupštinu ni vladu ni policiju koja radi svoj posao, imamo samo golmilu pljačkaške bagre sa batinom za onog ko se usprotivi

FUJ!!
sentinel26 sentinel26 11:22 21.12.2008

Re: Bruka!!!

Milica 394
Ma ovi naši političari, pošto nas tretiraju kao retardirane, misle i da smo zaista svi retardirani.
Ma ja sve i da budem morala da se vratim u Srbiju, ima da se bavim nečim gde mogu da utajim porez, šta znam, da dajem privatne časove, noću gađam Skupštinu farbom, glasam za preševske Albance, ne znam, ali ako se vratim neću biti mirna ako ne budem činila sve u svojoj moći da ne budem samo još jedan bedni rob ovih neoTuraka. Ma uostalom nepravedno je ovu našu DSovsku i ostalu bagru porediti sa Turcima, koliko se iz istorije sećam Turci su imali izuzetno organizovan i efikasan državni aparat, a mi nemamo ni sudstvo ni skupštinu ni vladu ni policiju koja radi svoj posao, imamo samo golmilu pljačkaške bagre sa batinom za onog ko se usprotivi
FUJ!!
Milice,
jedna molba vama i ostalim komentatorima, lako je ostvarljiva.

Kritikujte koga god želite ali vas molim da rečnik upodobite osnovnom postu i pravilima bloga i da izostavljate uvrede na račun pojedinaca ili kolektiva, partija, cijele skupštine.
Takodje bih vas posebno zamolio da izostavite i uvrede ili maliciozne komentare na račun bilo koje nacije.

Ovi poslanici ( za koje veliki broj gradjana kaže da ne rade dovoljno i dobro ) nijesu pali s neba no ih je izabrao narod na slobodnim izborima.

Osnovni cilj uvodnika nije bio kritika poslanika (biće i toga kasnije ) nego povećanje informisanosti o situaciji oko kašnjenja produžetka jednog zakona, koje je izazvalo nezadovoljstvo i veliki strah kod gradjana..

Želio sam taj strah da umanjim ali mi je zato potrebna i pomoć svih ( blogera ) komentatora.

Očekujući vašu saradnju i pomoć pozdravljam vas.
Milica 394 Milica 394 12:36 21.12.2008

Re: Bruka!!!


Rečnik mogu da prilagodim, ali neke vaše teze jednostavno nisu tačne. Kažete nisu pali poslanici sa neba nego smo ih mi glasali. Tačno, evo ja prva glasala sam DS, ali kad sve partije u Srbiji finansira jedan čovek, to onda i nisu baš pravi izbori i prava demokratija, tj ovo su izbori kao što su bili oni pod komunistima, imate jedno ime na listiću pa izvolite birajte. Sve u svemu, nisam ja ovo glasala (tu ne islim samo na pasoše) i nemam ja nikakav izbor n atakozvanim izborima.

A gde ja to vređam ili maliciozno komentarišem celu naciju??? Pomenula sam samo dve nacije: Turke, koje sam pohvalila za napredni državni aparat, i Albance za koje ću možda da glasam sledeći put jer mi se čini da ih ne finansira isti koji finansira DS i ostale. Ajde kad ste tako fini i insistirate na rečniku i nemalicioznosti, red je da pokažete gde ja to maliciozno komentarišem drugu naciju????Čisto da ne ispadne da Vi meni maliciozno podmećete da sam takve stvari napisala?

A što se obaveštavanja kao namere tiče, to je OK, vaš blog Vaša i namera, samo meni nije jasno kako ćete to da obavestite blogere o bilo čemu što već ne možemo da pročitamo na vestima B92? Da li je moguće da ću ja prvo ovde da pročitam da su pasoši produženi pre nego što to sama B92 objavi? Uostalom, pošto ja nemam nikakvu informaciju da podelim sa vama ovde, nego samo emocije osobe koja je zaglavljena sa nevažećim papirom jer ju je sopstvena država ... (hm, koja je pristojna reč za ono što mi je draga državica učinila), elem, pošto nemam nikakve informacije nego samo plavo bezvredno parče artije, biće da mi ovde nije mesto.

Ali onda Vama jedna molba. Gde su to na ovom blogu te informacije za smirivanje? Ja sam blog pročitala i komentare, ali ništa umirujuće nisam našla. Ne piše ni kad će pasoši biti produženi, ni koliko je dovoljno našoj državi da obavesti druge države da ih je produžila, samo spekulacije, biće možda, valjda, nadamo se, a spekulacije, dragi domaćine, i pored Vaše najbolje namere, NISU informacije.

Srdačan pozdrav, i pre nego što obrišete komentar budite toliko čovek da mi odgovorite na pitanje gde ja to u Vašem blogu pišem "uvrede ili maliciozne komentare na račun bilo koje nacije" kako ste mi to napisali?
sentinel26 sentinel26 13:17 21.12.2008

Re: Bruka!!!

Milica 394
.........Ali onda Vama jedna molba. Gde su to na ovom blogu te informacije za smirivanje? Ja sam blog pročitala i komentare, ali ništa umirujuće nisam našla. Ne piše ni kad će pasoši biti produženi, ni koliko je dovoljno našoj državi da obavesti druge države da ih je produžila, samo spekulacije, biće možda, valjda, nadamo se, a spekulacije, dragi domaćine, i pored Vaše najbolje namere, NISU informacije.

Srdačan pozdrav, i pre nego što obrišete komentar budite toliko čovek da mi odgovorite na pitanje gde ja to u Vašem blogu pišem "uvrede ili maliciozne komentare na račun bilo koje nacije" kako ste mi to napisali?

Milice,
kao prvo moj komentar sa molbom nije upućen samo vama.

Drugo, vaš tekst na koji sam reagovao sadrži nekoliko uvedljivih riječi ( izraza ), ne namjeravam da ih sada analiziram sve pojedinačno.
Ukratko: mi svi nijesmo "retardirani", svi poslanici nijesu "bagra" a "DSovci i ostali" nijesu "neoTurci".

Treće, ja sam izjavio da ovaj moj uvodni tekst postavljen dobronamjerno sa ciljem da poveća informisanost ( i grupisanjem informacija ) i da smanji strah kod gradjana od sumornih prognoza da važnost zakona neće na vrijeme biti produžena.

"Umirujuća" informacija jeste dokaz da zakon ipak može da bude produžen ( makar i u posljednjem trenutku ) i da ti "stari" ( plavi ) pasoši neće biti nevažeči od 01.01.2009. ( naravno ukoliko im nije istekao rok na koji su izdani ).

Nadam se da ste pročitali našu zajedničku analizu nekih odredaba Poslovnika o radu Skupštine i Ustava Srbije, a nešto slično ja nijesam čuo na TV niti pročitao u štampi.
Možda je i višak, ali od njega nikoga nije zaboljela glava.

Broj onih koji mogu da čitaju sajt i blog B92 je mnogo veći od onih koji mogu da gledaju TV B92.

Vi ne vidite nikakvu dobronamjernost, u redu.
Ja sam izrazio želju i vas i sve blogere zamolio da upodobite rječnik pravilima bloga.
Milica 394 Milica 394 16:07 21.12.2008

Re: Bruka!!!

sentinel26

Milice,
kao prvo moj komentar sa molbom nije upućen samo vama.



Pa mislim da je logično da sam pomislila da je komentar o nacijama upućen meni, kad ste citirali moj post i počeli ga sa "Milice".

Dalje, ja nisam rekla da smo svi retardirani, kao što Vi sad tvrdite, ja sam baš naprotiv rekla da mi NISMO retardirani iako nas tretiraju kao takve. Znači rekla sam čak potpuno suprotnu stvar. Nije u redu da moj komentar ni ne pročitate nego ga samo preletite, pa da mi onda tako odgovarate.

Dalje, svakako da nisu svi poslanici bagra. Komentar se odnosio samo na onu većinu koja nije dala kvorum u subotu. Dobro, da ne grešim dušu, možda onih četvoro stvarno JESU bolesni te zbog toga nisu mogli da prisustvuju. Možda tamo negde ispuštaju dušu od tih teških bolesti koje ih sprečiše da dođu u skupštiu, a ja tako pišem o njima. Što se neoTuraka tiče,tu ste ipak Vi u pravu, stvarno nije u redu našu vlast nazivati tako, ali ja sam se u istom postu Turcima izvinila zbog tog poređenja, i evo sad to opet činim, jer mi stvarno nije bila namera da ih uvredim.

Toliko od mene. Kao što rekoh nemam informacije o pasošima, te nemam šta da doprinesem Vašoj temi.

I da, nisam ni napisala ni rekla da ne vidim dobronamernost kod Vas, i to ste nekako zaključili bez ikakvog osnova. Baš naprotiv, mislim da jeste dobronamerni, i prema ljudima koji su sad u probemu zvanom pasoši i prema našoj vlasti. Čak sam i zaista impresionirana da još postoje ljudi koji čak pokušavaju da razumeju i nađu opradanje za sve, uključujući i one koji su do ovoga danas doveli, ali očigledno ja nisam u toj grupi i kao građanin, čovek, podanik ove naše vlasti, imam pravo da nemam razumevanja za one koji su me danas doveli u situaciju u kojoj sam.
sentinel26 sentinel26 16:58 21.12.2008

Re: Bruka!!!

Dobro Milice,
Možemo li da se složimo da po pitanju (političke )
- prošlosti - saglasnost nam je oko 0 %,
- sadašnjosti - oko 50 %, i
- budućnosti - 90 - 100 %.

i da nastavimo u malo boljem raspoloženju ?

Sa pohvalama ( meni ) ste ipak malo pretjerali, dobronamjernost i prema jednim i drugima - postoji.
Opravdanje za sve, pogotovu za vlast (prošlu i ovu sadašnju ) ćete teško pronaći ( ni mikroskopom ) u mojim tekstovima.

Ja samo želim da i vas ubijedim da postoji ( kakav takav ) spas ( izlaz ) iz ove situacije - mislim na gradjane.
Ne zaboravite da = > Razumjevanje # pravdanje.
mariopan mariopan 20:44 21.12.2008

Re: Bruka!!!

Gresite g. Sentinel

Niko nije glasao za OVO.

Mi smo glasali za ona obecanja koja su nam nestedimice poklanjali. Dobro znali smo da nas lazu, ali nismo znali do koje mere su nesposobni. Sad znamo.

Dakle nismo mi birali poslanike , mi smo glasali za neke programe i obecanja koja su nam dali.

Onda su stranke stavile sve svoje "mile i drage a nesposobne" da budu poslanici jer ionako nisu nizasta drugo, a nije ni vazno ko ce tamo da sedi , vazno je samo namestiti nekog svog da dobija dobru platu i privilegije . A politika se ionako kroji na drugom mestu. To nisu nasi poslanici vec poslusnici svojih partija i stranaka.

Mi nemamo svoje poslanike koje smo MI birali, njih je postavio vodja svake stranke , dakle oni su ih birali.

Ako ne smem da ih psujem sve na gomilu odo ja odavde
Pozdrav
sentinel26 sentinel26 21:30 21.12.2008

Re: Bruka!!!

mariopan
Gresite g. Sentinel
Niko nije glasao za OVO.
.............................
Ako ne smem da ih psujem sve na gomilu odo ja odavde Pozdrav
Poštovana gospodjo Mariopan,

Ovaj isti izborni sistem funkcioniše poodavno.
Sva ova saznanja ste imali i na dan raspisivanja izbora.

To što ste primjetili nije se desilo prvi put.
Na izborima nijesmo ni glasali za poslanike no za stranke.

Ja vas pozivam da ne odete a vi pokušajte da se uzdržite od glasnog psovanja.
Važi ?
Poz.
mariopan mariopan 15:46 22.12.2008

Re: Bruka!!!

sentinel26
mariopan
Gresite g. Sentinel
Niko nije glasao za OVO.
.............................
Ako ne smem da ih psujem sve na gomilu odo ja odavde Pozdrav
Poštovana gospodjo Mariopan,

Ovaj isti izborni sistem funkcioniše poodavno.
Sva ova saznanja ste imali i na dan raspisivanja izbora.

To što ste primjetili nije se desilo prvi put.
Na izborima nijesmo ni glasali za poslanike no za stranke.

Ja vas pozivam da ne odete a vi pokušajte da se uzdržite od glasnog psovanja.
Važi ?
Poz.

Vazi.

Ako ste primetili ja uopste ne psujem ali sam htela da pocnem

A da se figurativno izrazavam ?

Salim se i ja , nikud ne idem dok ne saznam hoce li mi deca negde zaglaviti na granici ili ce moci da odu na odmor kao sto su planirali.

Pozdrav
jms uk jms uk 00:55 20.12.2008

jos nije kasno?

gordanac
"Obaveštavanje" je posao izvršne vlasti i prema onome što znam - sve potrebne pripreme su urađene i (mislim) da se to vreme meri sa 24 do 48 sati, za sve prelaze.

na sta se konkretno odnosi ovo 'prelaze' ?
ako je samo na granicne prelaze izmedju Srbije i okolnih zemalja, onda je to smejurija, jer ce ostatak sveta obavestiti do tamo negde u martu...


niccolo
Inace, izgleda da druge drzave nemaju pojma da nama prestaje da vazi pasos 31.12. Evo meni Nemci pre 5 dana dali vizu u stari pasos koja vazi i posle tog datuma...cini mi se da je veci problem sa nasom drzavom ovde...ja recimo, ako se nista ne uradi, kad se budem vracao necu imati vazecu putnu ispravu sa kojom bih usao u Srbiju...

nasa policija je duzna da dozvoli ulazak u zemlju drzavljanima sa isteklom putnom ispravom.

mene vise brine to sto treba da dodjem u BG 01.01. i izadjem 04.01.
gordanac gordanac 01:00 20.12.2008

Re: jos nije kasno?

Izvinite, za olaku upotrebu "prelazi" (uzrok je u onome - kad je vama nešto poznato, lako steknete predrasudu da je svima poznato :)), to znači "granične i prateće granične službe, sve" - bez obzira kako, čime i koju granicu "prelazite"
jms uk jms uk 01:05 20.12.2008

Re: jos nije kasno?

gordanac
Izvinite, za olaku upotrebu "prelazi" (uzrok je u onome - kad je vama nešto poznato, lako steknete predrasudu da je svima poznato :)), to znači "granične i prateće granične službe, sve" - bez obzira kako, čime i koju granicu "prelazite"

razumem to - taj deo mi je jasan [i aerodrom u Surcinu je granicni prelaz] - nego sam konkretno pitao da li se tih 24-48 sati odnosi [samo] na granicne prelaze Republike Srbije?
gordanac gordanac 01:09 20.12.2008

Re: jos nije kasno?

Ne, na sve.
jms uk jms uk 01:10 20.12.2008

Re: jos nije kasno?

gordanac
Ne, na sve.

ok - hvala.
aquariusoptimist aquariusoptimist 06:37 20.12.2008

Re: jos nije kasno?

nasa policija je duzna da dozvoli ulazak u zemlju drzavljanima sa isteklom putnom ispravom.


A kakva je situacija u tom slucaju sa zemljom iz koje osoba sa isteklim dakle nevazecim pasosem izlazi?
Takva osoba je znaci boravila na teritoriji doticne zemlje sa nevazecim pasosem , znaci...

Jednu moju poznanicu su zbog ovakve situacije uhapsili kad je pokusala da napusti US (zvala me je da dodjem na aerodromski zatvor da joj nekako pomognem).
niccolo niccolo 12:04 21.12.2008

Re: jos nije kasno?

nasa policija je duzna da dozvoli ulazak u zemlju drzavljanima sa isteklom putnom ispravom


Bezveze. Ja taman mislio da, kad sam vec u Nemackoj, zatrazim azil posto mi sopstvena drzava uskracuje ljudska prava
mirelarado mirelarado 01:16 20.12.2008

"Nema panike"

Dobar je Vaš predlog, Sentinel, i veoma dobronameran. Pretpostavljam, i na osnovu onoga što kaže Gordanac, da će ovaj zakon ipak proći, u minut do dvanaest, naravno. Ali oni koji su odgovorni za ovo kašnjenje moraju znati da naši ljudi koji žive u pravno neuporedivo uređenijim državama teško mogu mirno da čekaju ovaj "spas u poslednji čas"! Mi smo na takvu praksu nažalost svikli. Eto, moj prijatelj koji putuje 28. 12. u Francusku, kaže: "Pa dobro, ja ću tamo otići, a u povratku, mogu i da me deportuju, he, he."

Kao što je na blogu red, pridružujem se čestitkama za naslovnu, g. Sentinel.
blackbox92 blackbox92 01:23 20.12.2008

Čestitka i preporuka

a sutra ću se uključiti kad detaljnije pročitam
stizz stizz 02:12 20.12.2008

granicni prelazi

znaci od momenta kad zakon postane pravosnazan potrebno je 24 do 48 sati da se svi granicni prelazi na svetu obaveste o datoj promeni?

nadam se da sam dobro razumela

i da ne moram da menjam kartu (opet) i da mogu iz Beograda da se vratim kuci 4.1.

ovde stvarno nema mnogo informacija
u Jatovom predstavnistvu cak i ne znaju da ima problem sa pasosima
u nasem konzulatu takodje ne mogu da kazu ista validno ali off the records savetuju da se ne putuje do polovine januara.

u njihovom Ministarstvu ino. poslova su samo obavesteni da nasi pasosi prestaju da vaze

Da li molim vas mozete da potvrdite da zaista treba samo 24 do 48 sati (bez obzira sto su praznici i tako to) od stupanja na snagu zakona da se obaveste svi granicni prelazi na svetu.
mikimedic mikimedic 02:20 20.12.2008

Re: granicni prelazi

da se obaveste svi granicni prelazi na svetu.


jel i ovaj?

[url=http://www.ezign.co.uk/archives/zimbabwe_south_africa_border_crossing.html][/url]

ili ovaj?

[url=http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.panoramio.com/photos/original/1449897.jpg&imgrefurl=http://www.panoramio.com/photo/1449897&usg=__261rBrYQZIUB-X3CburwXXmbD_E=&h=960&w=1280&sz=301&hl=en&start=15&um=1&tbnid=vaLbX4vo6AYEAM:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dborder%2Bcrossing%2Bmekong%26um%3D1%26hl%3Den%26rls%3Dcom.microsoft:en-us:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7GGIH%26sa%3DN][/url]
jms uk jms uk 02:35 20.12.2008

Re: granicni prelazi

stizz
u nasem konzulatu takodje ne mogu da kazu ista validno ali off the records savetuju da se ne putuje do polovine januara.

bas su to lepo smislili - da li to misle samo na put u Srbiju ili da se ne mrdamo uopste?

stizz
u njihovom Ministarstvu ino. poslova su samo obavesteni da nasi pasosi prestaju da vaze

hm - that doesn't sound very good....
stizz stizz 02:02 21.12.2008

Re: granicni prelazi

i meni je zvucao cudan komentar Gordanac koja kaze da se mogu SVI GRANICNI PRELAZI obavestitiu roku od 24 do 48 sat
hm
ja bih rekla tesko da to bas tako moze, ali ja sam laik a ovde izgleda ima onih koji se u materiju razumeju vise od mene
stizz stizz 02:06 21.12.2008

Re: granicni prelazi

off the records rekose da se ne mrdamo do druge polovine januara dok se ne sredi tzv birokratski raskorak
da ne bi ne-daj-boze dozivljavali neprilike
ocigledno da svi veruju da ce zakon na kraju biti usvojen i da ce proci sve potrebne proceduralne korake
ali da mozemo nekoliko nedelja biti u tzv 'crnoj rupi'
nakon sto sve to prodje (tj usvoje zakon i svi budu propisno obavesteni) onda opet mozemo lezerno putovati i poceti brinuti kako doci do pasosa do kraja 2009e godine

sto bi rekao pesnik - ako su lagali mene i ja lazem vas, ali tako su nama rekli naravno off the records, jer zvanicno kazu da je sve u redu i da ce zakon biti usvojen i da ce svi biti na vreme obavesteni
d133691 d133691 03:37 21.12.2008

Re: granicni prelazi

samo jedno pitanje, u slucaju da se zakon ne izglasa - sta se desava na granicama ako neko izlazi iz strane zemlje sa nevazecim pasosem? letim preko zagreba, u hrvatsku ulazim 28. decembra, u srbiju krecem 2. januara..
petar_p petar_p 09:42 20.12.2008

ljudi, ja se vama divim!

Ja mislim da ne postoji narod na svetu koji je toliko miran i dobar kao sto smo mi Srbi! Drzava se naprasno odrice svih svojih gradjana koji su se na isteku 2008 zatekli u inostranstvu sa inkriminisanim pasosima, a na blogu ti isti ljudi, ciji privatni zivoti i karijere vise bukvalno o koncu, diskutuju mirno o mogucim pravnim resenjima ove neprijatne situacije! Ja se, dakle, vama divim!

Ja, medjutim, nisam takav. Mene *ne zanimaju* razlozi koji su doveli do ovog katastrofalnog stanja stvari i fijaska sa pasosima. Mene *ne zanima* ko je koga i koliko puta za skupstinskom govornicom -- prozvao za povredu poslovnika. Mene *ne zanima* zasto je skupstina u blokadi i zasto tzv. vladajuca koalicija kalkulise sa kvorumom, koketira sa Nikolicem, a vec je abolirala SPS i na velika vrata vratila likove poput Lilica i ostalih...
Sve to mene, kao sto rekoh, ne zanima.

Mene zanimaju samo rezultati te vladajuce koalicije. A u okviru tih rezultata, sada trenutno pitanje pasosa.

I zato se cudim toj dijaspori, kojoj evo sticajem okolnosti i sam trenutno pripadam, kako sa mirom i puno strpljenja i takta prima udarce ispod pojasa od svoje maticne drzave! I jos, kao, sad treba da progutamo tu jadnu pricu kako ce na kraju sve biti u redu!?? Pa da vam kazem nesto, proziveo sam ja u Srbiji ohoho, i nikad, ama bas nikad, nista nije bilo u redu! I bas kad su nas najvise ubedjivali da ne brinemo, kasnije se ispostavilo da je trebalo da bas tada otvorimo cetvore oci. Umirivanje da je sve ok, po meni, vredja zdrav razum! Kao da govrite Japancima, a ne ljudima koji znaju sta su sve proziveli u Srbiji!

Pa, gospodjo Comic, i ostali koji umirujete 'masu', odmah da vam kazem: Niti je u redu, niti ce biti u redu!!

Kao sto vrlo dobro znate, u tom svetu, u toj Evropi, covek kad kod lekara treba da ode ceka na pregled nedelju dana, kad treba na poslovni put da ide, to se zakazuje nekoliko meseci unapred, naucne konferencije imaju deadline za abstract submission i application po 6 meseci unapred, odmori se planiraju i karte kupuju od 6 meseci do godinu dana unapred, itd.

To je dakle, vremenska skala na kojoj pojedinac planira svoj zivot na tom zapadu. Sta mislite, na kojoj vremenskoj skali *drzave* planiraju i vode svoju politiku??

Srbija, kao sto ste i sami rekli, svoju politiku za pasose planira na vremenskoj skali od 24 do 48 sati unapred! Ja mislim da je to skandal i sramota i da za tako nesto nema opravdanja!

Takodje vidim, da jedna urnisana drzava, u kojoj zakoni ili ne postoje ili se ne primenjuju, sada izigrava veceg katolika od pape! Diskutuje se koji su pravni izlazi iz ove situacije moguci a koji ne. Odmah da vam kazem, drzava sa ovakvom preambulom u ustavu, sudstvom koje je blokirano, skupstinom koja je blokirana, vojskom koja se raspala, zdravstvom koje samo sto se nije raspalo, skolstvom za koje niko ni ne zna da li se raspalo ili ne (ali tu je SPS partner u vlasti da zavrsi zapoceto) -- dakle takva drzava koja se uz sve to i mnogo stosta drugo jos i odrice svojih gradjana u novogodisnjoj noci je vrhunac satire! Da sam pisac, pa da tako nesto napisem, proglasili bi me za ludaka! Ali kao sto znamo, zivot je fantasticniji od bilo koje literature, a zivot u Srbiji posebno!

Ajd' uzdravlje, neka je nama, tzv. "obicnim gradjanima", Bog u pomoci!

Iskreno vas,
gradjanin Pokorni

PS
Ja svoju avionsku kartu otkazujem ili pomeram za mesec dana. Zbog toga cu morati da platim ne male troskove promene datuma ili otkazivanja. Molim gospodju Comic ako moze da me uputi kojoj to sluzbi da prosledim priznanice i stare karte da mi troskove refundiraju? I koliko ta refundacija troskova traje vremenski? Za nematerijalnu stetu, za izgubljene zivce, vreme, manijacno citanje vesti, i sikaniranje koje sam doziveo kada sam zvao ministarstvo da pitam zna li se nesto novo ne trazim odstetu. To neka je na dusu "vladajuce koalicije" i drzavnih sluzbenika.
petar_p petar_p 10:02 20.12.2008

Re: ljudi, ja se vama divim!

PPS
Samo da se zna, ja na izborima jesam podrzao DS. Ali, nikad vise! Ovo sa pasosima je samo jedan ruku na srce beznacajan detalj u odnosu na druge krupne stvari koje se desavaju. Ali je naprosto prelilo casu. I sve se vise razmisljam da kako znam i umem ostanem na "zapadu", pa makar radio i poslove koji su daleko ispod mojih kvalifikacija, samo da se domognem nekog zapadnjackog drzavljanstva. Javasluk ne mogu vise da istrpim, nisam vise mlad. I stvarno dokle vise da gradjani Srbije imaju sve obaveze prema drzavi, a nikakva prava?? Onaj nesretni covek koji je umro od gladi na podu svog stana u Kragujevcu redovno je izmirivao racune za struju od svojih 13000 din mesecno. Eto, to je slika Srbije *danas* i obicnog coveka u njoj!
gordanac gordanac 10:29 20.12.2008

---

Pa, gospodjo Comic, i ostali koji umirujete 'masu', odmah da vam kazem: Niti je u redu, niti ce biti u redu!!

Nigde nisam ni rekla ni napisala "da je u redu" (niti ću), niti sam na postu TM o pasošima (prvom "Hoću kući - sa starim pasošem" od 19.11.2008., niti na njenom drugom postu "Pasoši, putovanja i pasoši" od 12.12.2008.,"opravdavala" bilo koga ili "umirivala" bilo koga.
Informisala sam o proceduri i obaveštavala o toku Treće sednice i odlukama o zakazivanju Dana za glasanje, kao i o proceduri za Četvrtu sednicu (koja je u međuvremenu održana) na kojoj se raspravljalo o nepovernjeu vladi.
Sinoć je, 24 sata nakon odluke o zakazivanju - za danas zakazan Dan za glasanje i Peta sednica na kojoj treba da se raspravlja o budžetu - otkazana, odnosno odložena.
I na ovom postu autor sentinel26 je razmotrio svoju ideju o tome kako je i da li je moguće da se izmene Zakona o putnim ispravama i usvoje i stupe na snagu u predviđenom roku, dakle pre 31.12.2008., razmenili smo informacije o proceduri i mislim da smo se razumeli, ali ni na ovom postu nisam (i neću) tvrditi da je bilo šta od prethodnih događaja "u redu".

Molim gospodju Comic ako moze da me uputi kojoj to sluzbi da prosledim priznanice i stare karte da mi troskove refundiraju?

Mogu samo da kažem svoje (ničim utemeljeno, samo kao procenu) mišljenje - ne verujem da bilo koja ili bilo čija služba (dakle od avio-prevoznika ili od agencije koja prodaje avio-karte do službi naše države) ima pravni osnov za refundiranje takvih troškova (ne tvrdim, mislim). Tek ne vidim mogućnost za to kad Izmene zakona o putnim ispravama - stupe na snagu do 31.12.2008. Ponavljam - to nije nešto što smem da tvrdim jer - ne znam, možda je i moguće.
Atomski mrav Atomski mrav 11:31 20.12.2008

Re: ---

Svaka čast za post g. Sentinela, a svaka čast i Gordani Čomić koja se trudi da nam da informacije o ovom "gorućem" problemu. Trenutno, problem (ne)važećih starih pasoša je veći od problema (ne)usvajanja budžeta i zato je svaki predlog kako bi se taj problem mogao rešiti (ili makar zaobići) dragocen. Naravno, neko bi trebalo da snosi krivicu zašto smo došli u takvu situaciju sa putnim ispravama ali to se u zemlji Srbiji neće desiti...
petar_p petar_p 20:06 20.12.2008

Re: ---

Nigde nisam ni rekla ni napisala "da je u redu" (niti ću), niti sam na postu TM o pasošima (prvom "Hoću kući - sa starim pasošem" od 19.11.2008., niti na njenom drugom postu "Pasoši, putovanja i pasoši" od 12.12.2008.,"opravdavala" bilo koga ili "umirivala" bilo koga.


U redu, a da li ste bile gde eksplicitno rekli da "nije u redu", i da li ste, bilo gde, eskplicitno rekli "da za ovakvo brljanje nema opravdanja" i da su ljudi sa pravom zabrinuti i da treba da budu zabrinuti, i da treba razumeti zasto su besni??

Kada je Krugolina izasla sa peticijom u vezi porodilista, ministar zdravlja je rekao otprilike ovako: Vasa peticija je na mestu, i ja bih bio prvi potpisnik ove peticije da nije, nazalost, upucena meni! I onda je celu stvar podrzao. To se zove fer odnos prema javnoscu i profesionalnost! Izgleda je DS to zaboravila sta znaci, a kratko joj je za to trebalo.

(Doduse, ja razumem zasto pasose niko ne pominje, u zbiru je to jos zanemarljiv problem u odnosu na ostale deadlineove koji isticu krajem decembra, i ucene kojima je drzava izlozena...)

Informisala sam o proceduri i obaveštavala o toku Treće sednice...


Lepo. Jedino sto od toga nemamo ama bas nikakve koristi. O dnevnom redu i toku sednice mozemo da saznamo i sa sajta, a ako se zakon(i) usvoje saznacemo vec za nekoliko sati iz medija. Procedura je za nas nebitna, bas kao sto je za kuvaricu nebitan princip rada njene mikrotalasne rerne. Vi nam objasnjavate princip generisanja mikrotalasa, a mi u selu nemamo struju.

A sto se tice Vaseg odgovora ovde, njegova struktura upravo odslikava srz problema: U prvom delu precizirate o cemu ste govorili i tu ste formalno u pravu. U drugom delu me obavestavate da za moj slucaj (najverovatnije) ne postoji resenje.

Pa to je upravo ono sto je ama bas svaka vlast u Srbiji radila: svi su formalno bili u pravu i u skladu sa zakonom, a ljudi od toga nemaju nikakve koristi. Skupstina koja je sama sebi cilj, poslovnik koji je sam sebi cilj, zakoni koji su sami sebi cilj. I onda se to, na papiru, proglasi za parlamentarnu demokratiju. I onda se mlacenje prazne slame, vrcenje u krug, i bavljenje moralno-etickim ezoterijama proglasi za rad i vodjenje politike. To je naprosto smesno. Ili mislite da 'narod' stvarno ne ume da razlikuje formu od sustine?

(Ovo nije anarhisticki pamflet... Jedan Norveski pisac je lepo sazeo sve ovo u 2 recenice: Forma je sve. Ali nije dovoljna!)
gordanac gordanac 20:27 20.12.2008

Re: ---

Dala sam linkove gde u mojim komentarima možete pročitati i o čemu informišem i šta mislim.
Evo još jednom, samo jedan od mnogih u kojima sam tvrdila isto što tvrdim na ovom postu:
LINK KOMENTARA
(post je "zaključan" da ne pomislite da sam menjala tekst, jer nije moguće)

Kada sam prvi put pisala komentar, govoreći o informacijama i procedurama, učinila sam to na osnovu procene da bi to pomoglo ljudima, ništa više.
Na vaša pitanja o obeštećenju - napisala sam ono što mislim, nisam tvrdila, ali pitali ste me i činilo mi se nepristojno da i pokušam da izbegnem odgovor, bez obzira što nisam sigurna.
I isto tako sam odgovarala na bilo čija druga pitanja, ako već imam informaciju.Dakle - samo informacije i procedure, ništa više.

Moguće je da sam imala - lošu procenu i da svim time samo još više nerviram ljude.
U to slučaju, izvinite i - mea culpa, neću više.
sentinel26 sentinel26 21:16 20.12.2008

Re: ljudi, ja se vama divim!

petar_p
PS
Ja svoju avionsku kartu otkazujem ili pomeram za mesec dana. Zbog toga cu morati da platim ne male troskove promene datuma ili otkazivanja. Molim gospodju Comic ako moze da me uputi kojoj to sluzbi da prosledim priznanice i stare karte da mi troskove refundiraju? I koliko ta refundacija troskova traje vremenski? Za nematerijalnu stetu, za izgubljene zivce, vreme, manijacno citanje vesti, i sikaniranje koje sam doziveo kada sam zvao ministarstvo da pitam zna li se nesto novo ne trazim odstetu. To neka je na dusu "vladajuce koalicije" i drzavnih sluzbenika.
Gosn Petre,
Pretpostavljam da ste ovo ( kao i druga ) pitanje postavili iz znatiželje, pa pošto gospodja Gordana nije dužna ( ni ovlašćena ) da vam daje zvanične odgovore ( u ime organa vlasti ) na ovakva pitanja ( koja inače i nijesu iz njene struke ), da vam kažem sljedeće:

1) - Ukoliko Skupština ne produži zakon i vi pretrpite štetu zbog toga imate pravo da od države Srbije tražite i eventualnom tužbom ostvarite naknadu svoje štete.
Teret dokazivanja krivice države pripada vama.

2) - Ukoliko Skupština izglasa i produži pomenuti zakon, a vi opet pretrpite štetu ( iz nekog razloga ), teško ćete dokazati krivicu države i ostvariti naknadu "štete". Teret dokazivanja takodje pripada vama.
----------------

A sad jedna informacija za vas. Gospodja Gordana je jedini poslanik Skupštine Srbije koji piše na blogu , saradjuje sa blogerima i daje odgovore na svakojaka pitanja, od kojih je jedan dio izvan granica pristojnosti.

Gospodja Gordana nikada na ovom blogu nije pravdala nerad i javašluk poslanika, ministara, vlade ili neke državne službe.
To što po nekada više od drugih izražava optimizam pred rješavanjem pojedinih problema je sasvim u redu, pogotovu zbog pozicije na kojoj se nalazi.
Koliko se ona trudi na tome mjestu na kojem se nalazi dokazuje upravo količina informacija koje pruža blogerima u dugom periodu.

Kada se sve ovo završi, nadam se uspješno i srećno, ja ću da raspalim po vladajućoj koaliciji i DS-u, a mnogi će možda imati drugačije mišljenje, ali jedno je sugurno, trudićemo se da povećamo kulturu dijaloga upravo u slučajevima neslaganja. Kada se slažemo u mišljenjima to niko i ne gleda.

Vama predlažem da ne vraćate kartu, da izbegnete štetu (koja svakako ne bi bila mala ) i da pokušate da mi povjerujete da će problem ipak biti riješen pa makar i u zadnji čas.

Ja sam ovaj blog otvorio radi malo mira u velikom nemiru i da znate da je nama ovdje ( u prosjeku ) teže nego onima van zemlje.

U očekivanju da ćete prihvatiti moje sugestije pozdravljam vas !

blackbox92 blackbox92 11:48 20.12.2008

Neodgovorno

Naravno ne odnosi se na sve poslanike/ce, posebno ne na G.Čomić.
Ali, statistika rada Skupštine je katastrofalna. Koliko je vremena potrošeno na opstrukciju i samoreklamiranje poslanika i poslanica, pretvaranje skupštinske govornice u stranačku konferenciju za štampu.
Naša Skupština radi po logici čekaj da bi žurio a požuriš kad već bude kasno.
Rad je neprihvatljivo spor i neefikasan a svojom neozbiljnošću poslanici i skupština vređaju dostojanstvo građana i birača. Kako inače objasniti prostu stvar da nakon rasprave o poverenju vladi nije moglo da se skupi kvorum. Pa valjda su zainteresovani i oni koji brane i koji hoće da obore vladu. Biće pre da su im je bilo važnije da sa skupštinske govornice svi brane Kosovo do iznemoglosti a dotle sve ostalo može da čeka, pa i evroski zakoni,gde spada i taj o kome govorite, a i budžet.
Efikasnost naše skupštione je obrnuto proporcionalna širini koalicije, broju poslanika i novu koji se na njihov rad troši.
Mi imamo 1 poslanika na 29.462 stanovnika ili 26.998 birača ( skoro identičan odnos je u Hrvatskoj koja ima 150 poslanika).
Nemačka ima 612 poslanika ili 1 na 134.904 stanovnika, što znači da su racionalniji od nas 4,5 puta, ne pametniji jer mi ne priznajemo da je iko pametniji a i ne treba to svoditi u te kategorije. Ako se uzme da je BNP Nemačke 3.322 hiljade milijardi dolara a Srbije 81,982, da je po broju stanovnika 10,6 puta veća, da je BNP veći 40,5 puta , BNP 40.415 dolara a u Srbiji 7.054, što je 5,7 puta veće, onda se stvarno treba zapitati zašto se malo one ugledamo na bogatije i organizovane zemlje.
Hrvatski Sabor je u toku ove godine usvojio 124 Zakona koji se odnose na proces pridruživanja EU a naša Skupština, čini mi se ni 20. A sa istim žarom kao I Hrvatska govorimo kako hoćemo u EU, pa valjda se to pokazuje i efikasnošću usvajanja zakona koji tome vode.
Kad slušate poslanike za govornicom svi pucaju od patriotizma i izgaraju od želje da narodu bude što bolje i to odmah, a osim zapenušanih samoreklamerskih govora ništa ne čine da barem opravdaju plate I obraz pred biračima.
Šta ćemo, tako nam je kako je, a valjda će biti bolje jednog dana, posle još nekoliko izbornih ciklusa?
Atomski mrav Atomski mrav 12:58 20.12.2008

Re: Neodgovorno

Prosto, stranački i lični interes je nažalost ispred nacionalnog tako da...
Mislim, zašto se insistira toliko na tom Zakonu o sudovima, kad nema većine za njegovo usvajanje? Sad se poslanici "vladajuće većine" (valjda SVM) naprasno porazboljevaše... pa skinite taj zakon sa dnevnog reda, daj da se spreči sranje sa starim pasošima, daj da se raspravlja o budžetu... c c c c
mariopan mariopan 14:36 20.12.2008

Re: Neodgovorno

Pratim , citam i nadam se.

Hvala Gordanac sto nas obavestavas. Ja razumem da nisi mogla da utices na odlaganje sednice niti da to sprecis pa zato znam da ne treba kola na tebi da se slome. Znam da trazis resenje isto kao i g.Sentinel.

Cak i ako sve bude u redu do kraja i ovaj problem se nekako razresi steta je vec ucinjena i nema nazad.
Nas parlament je tako pokazao svoje pravo lice , gradjani njih UOPSTE ne zanimaju. Njih interesuju njihove privilegije, plate, stranacka nadgornjavanja, samoreklamerstvo po SVAKU CENU.

Ta cena bice placena odmah a ako ne odmah onda na sledecim izborima.Ko nije do sada progledao sada jeste to je sigurno.

Ako se opozicija nada da je sada sansa da zasedne na vlast grdno se vara. I jedni i drugi tako su se smucili ovom jadnom narodu da ce pre biti da raspisemo medjunarodni konkurs za skolovane ljude iz dijaspore da dodju i da uvedu red u ovu "drzavu"nego sto ce bilo koji politicar koji je do sada dramio po skupstini ikada vise da vidi kako ona izgleda iznutra. I sefa drzave cemo tako da biramo.

O nesposobnosti 'pozicije" i sefa drzave ne treba ni da pricam, ova Srbija,kakva je sada njihove je ogledalo.Sto su se latili posla koji ne znaju ili nece da obave?Otimali su se za taj posao? Sada se zale da im je tezak i traze nase razumevanje?

Gordanac ,DS je dobio moj glas zbog tebe , jer su retki ljudi kojima verujem posle svega sto smo doziveli. Nikada vise od mene nece dobiti taj glas a ti ako odes u neku drugu stranku javi da znam.
drug.clan drug.clan 17:14 20.12.2008

Re: Neodgovorno

blackbox92

Ali, statistika rada Skupštine je katastrofalna. Koliko je vremena potrošeno na opstrukciju i samoreklamiranje poslanika i poslanica, pretvaranje skupštinske govornice u stranačku konferenciju za štampu.


Ovo ce se desavati sve vise i vise jer te poslanike mi ne biramo vec zaokruzimo DS, DSS, SRS itd i onda se odjednom sa spiska od 250 ljudi pojavi 70 najgorih u ulogama poslanika.

Kada se u Srbiji bude glasalo za poslanika u svom selu po imenu i prezimenu onda ce se postati moguce da se ponasanje tih ljudi kazni na sledecim izborima. Pa ako Zika iz male mostanice opstruira rad skupstin ili otkazuje "zbog bolesti" prisustvo, biraci koji su ga izabrali ce moci da se direktno obracunaju sa njim (ma iz koje partije on bio). Tako ljudi nece morati glasati za partiju protiv cije polike su da bi kaznili neke pojedince ili grupe pojedinaca iz partije ciji program podrzavaju. I u americi se desava da se pojave dva kandidata iz iste partije na izborima za kongres!

Jedini nacin uvodjenja makar kakve konrole nad radom poslanika je uvodjenje neposredno biranje poslanika imenom i prezimenom po izbornim jedinicama. Tim bi se ubile dve muve prva je licna odgovornost poslanika a druga je resavanje situacije u kojoj je 70% poslanika iz BG-a i NS-a iako u ta dva grada ne zivi ni 40% stanovnistva
dragoljub92 dragoljub92 21:49 20.12.2008

Re: Neodgovorno

Jedini nacin uvodjenja makar kakve konrole nad radom poslanika je uvodjenje neposredno biranje poslanika imenom i prezimenom po izbornim jedinicama.

држе члане,овосие тамни вилает,шта год да урадимо ћесе кајемо.
кад би гласали како ти кажеш ево како би испало.ја појмати брате незнам кои су овиа у странку за коју гласам,а мора да гласам,ако не гласам пауци ће небо премрежу.гласао би ја за горданац ,ал недавају ,ја сам из ниш она из н.сад и како да гласам за лик и дело ,мора да гласам за странку.оно ние дание,имам си ја другара коие посланик ,ал радикалски.сад ђба ми другарство за њега нећем да гласам,мислим другар *ми и то дзадње триестину и више години,ал опет нећу за њег да гласам и шта бива ако се постави да гласао за лик и дело опет ћу си гледнем из коу странку је дотични лик и дело

*уопште не личи на оно што се потура да личу радикалци,а тек кад би вам показао два друга другара који гласају за ДС,они по важећем правилу су прототип радикалски гласача.
рецепат неам,нисам апотекар а ни доктор чак ни за роцк енд рол
sentinel26 sentinel26 14:29 20.12.2008

Saopstenje MIP-a

Стране амбасаде биће благовремено обавештене о важењу старих пасоша

Београд, 18. децембар 2008. године – Министарство спољних послова Владе Републике Србије саопштило је да ће наредне недеље организовати целодневна дежурства Дирекције за конзуларне послове како би владе и министарства спољних послова других земаља били благовремено обавештени о продужењу важења старих пасоша.

У саопштењу се наводи да ће ово министарство, одмах након што Скупштина Србије буде усвојила измене и допуне Закона о путним исправама, свим страним амбасадама акредитованим у Београду, као и свим дипломатско-конзуларним представништвима Републике Србије у иностранству, проследити ноту са свим неопходним информацијама у вези са продужењем важења старих пасоша.

На овај начин држављанима Републике Србије биће омогућено да у наредном периоду несметано путују, додаје се у саопштењу. “

http://www.srbija.gov.rs/vesti/vest.php?id=100498
Korisnicko ime vec postoji Korisnicko ime vec postoji 15:51 20.12.2008

Re: Saopstenje MIP-a

Ponedeljak 22.12.2008 9:00

I ako je sednica trebala da pocne u 10:00, u skupstini su se svih 250 poslanika (i zdravi i bolesni) skupilo da bi glasalo o produzenju vaznosti "plavog" pasosa. Cim je svih 250 poslanika jednoglasno glasalo za promenu zakona, kurir se u pratnji milicije sa rotacionim svetlima uputio prema zgradi MSP-a. Nakon kontrole dato je zeleno svetlo da se vec pripremljeni faxovi na 7 jezika posalju na vec programirane brojeve sirom sveta. Istog momenta 200 zaposlenih zove sve zemlje u svetu da ih i usmeno obavestilo o promeni zakona i ostaje na vezi sve dok ne dobiju i potvrdu da ce svi granicni prelazi u tim zemljama biti na vreme obavesteni.

Nasa DKP uvode za vreme praznika 24 satna dezurstva, da bi gradjani Srbije mogli u svakom trenutku da dobiju njihovu pomoc.

Posle zvanicnog izvinjenja vlade i poslanika, na televiziji se pojavljuje broj koji gradjani mogu da zovu ako im zatreba pomoc.

Vole vas braca Grim
drug.clan drug.clan 17:18 20.12.2008

Re: Saopstenje MIP-a

Korisnicko ime vec postoji
Ponedeljak 22.12.2008 9:00

I ako je sednica trebala da pocne u 10:00, u skupstini su se svih 250 poslanika (i zdravi i bolesni) skupilo da bi glasalo o produzenju vaznosti "plavog" pasosa. Cim je svih 250 poslanika jednoglasno glasalo za promenu zakona, kurir se u pratnji milicije sa rotacionim svetlima uputio prema zgradi MSP-a. Nakon kontrole dato je zeleno svetlo da se vec pripremljeni faxovi na 7 jezika posalju na vec programirane brojeve sirom sveta. Istog momenta 200 zaposlenih zove sve zemlje u svetu da ih i usmeno obavestilo o promeni zakona i ostaje na vezi sve dok ne dobiju i potvrdu da ce svi granicni prelazi u tim zemljama biti na vreme obavesteni.

Nasa DKP uvode za vreme praznika 24 satna dezurstva, da bi gradjani Srbije mogli u svakom trenutku da dobiju njihovu pomoc.

Posle zvanicnog izvinjenja vlade i poslanika, na televiziji se pojavljuje broj koji gradjani mogu da zovu ako im zatreba pomoc.

Vole vas braca Grim



I nakon "resavanja" problema sa pasosima, vlada podnosi predlog predsedniku o raspustanju skupstine i daje neopozivu ostavku a partije izdaju obavestenja da na sledecim izborima ljudi koji su ucestvovalu u ovom skandalu (skoro svi iz sadasnjeg saziva) nece biti ni kandidovani na bilo koju funkciju u drzavi.


Pozdrav H.C. Anderson


A predsednik po izboru nove vlade a zbog srama sto nije na vreme zastitio narod ove zemlje podnosi ostavku i povlaci se u svoju kolibu na Gocu jer narodu vise ne moze da pogleda u oci.


Nepoznati autor
Goran Vučković Goran Vučković 17:24 20.12.2008

Re: Saopstenje MIP-a

Pozdrav H.C. Anderson

Danac, a ne Šved. Andersen :)
drug.clan drug.clan 17:32 20.12.2008

Re: Saopstenje MIP-a

Goran Vučković
Pozdrav H.C. Anderson

Danac, a ne Šved. Andersen :)

Jeg er dybt ked af, og jeg undskylder for fejl
Goran Vučković Goran Vučković 19:25 20.12.2008

Re: Saopstenje MIP-a

Jeg er dybt ked af, og jeg undskylder for fejl

En mere dansk talene person her på bloggen, udmærkeligt!

Men hvorfor omdøbte du HCA, vorherre bevares?! :)
drug.clan drug.clan 20:19 20.12.2008

Re: Saopstenje MIP-a

Goran Vučković
Jeg er dybt ked af, og jeg undskylder for fejl

En mere dansk talene person her på bloggen, udmærkeligt!

Men hvorfor omdøbte du HCA, vorherre bevares?! :)


det var stavefejl
Goran Vučković Goran Vučković 21:19 20.12.2008

Re: Saopstenje MIP-a

det var stavefejl

A i ja sam bio srećkica sa mere/flere :)
sentinel26 sentinel26 21:40 20.12.2008

Re: Saopstenje MIP-a

Goran Vučković
det var stavefejl
A i ja sam bio srećkica sa mere/flere :)
Det var ett nöje.

Očekujemo i nešto na srpskom, crnogorskom, hrvatskom ili bosanskom ( širok je izbor ).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana