Jukatan: Riviera Maya

nsarski RSS / 20.12.2008. u 19:19

 

yucatan.gif 

Poluostrvo Jukatan se nalazi u južnom delu Meksika, i izbačeno je na sever ka Meksičkom zalivu. Severna i zapadna obala poluostrva su okrenute ka zalivu, dok je istočna obala deo Karipskog mora. Federalna Republika Meksiko se sastoji od 31 savezne države, od kojih se na poluostrvu nalaze 3 - Jukatan (označena zelenom bojom na slici), Campeche, na zapadnoj strani, i Quintana Roo, na istočnoj.

yucatan-map.gif 

Od ove tri države, svakako najbogatija je Quintana Roo (Кинтана Ро), koja celom svojom obalom izlazi na Karipsko more. Tu se nalazi i jedna od najpoznatijih turistickih destinacija na svetu - Cancun - a deo obale izmedju Cancuna i Tuluma (oko 100km), zvana Riviera Maya, privlači oko 40% karipskih turista.

Cancun na jeziku Maja znači gnezdo zmija, a u njihovoj religiji zmija i ptica imaju važnu ulogu. Osnivač i bog civilizacije Maja, prema Toltečkim mitovima, u tom kraju se zvao Kukulcan (u ovom imenu se sadrže i zmija i ptica - pernata zmija), i po njemu se zove i glavna ulica u gradu
Sam Cancun se nalazi na severo-istočnom ‘'ćošku'' poluostrva Jukatan i sastoji se od dva dela: starog grada (Cancun centro) i hotelske zone (Zona Hotelera), medju lokalnim stanovništvom zvane i Gringoland...

Cancun.jpg


Na ovom satelitskom snimku se to dobro vidi, gde je Hotelska Zona u obliku broja ‘'7'', a sam grad velika bela površina. Pri dnu slike se može videti aerodrom, dok se na severu vidi ostrvo Isla Mujeres (Ostrvo Žena).

Hoteli se nalaze duž prevlake čija je ukupna dužina oko 27km, pa su i adrese u tom delu tako označene - Zona Hotelera, 10.5km, na primer. Prevlaka oblika broja ‘'7'', na kojoj je Zona izgradjena, je, zapravo, ostrvo koje je tokom izgradnje hotelskog kompleksa spojeno sa kopnom, mostovima preko uzanih prolaza, ili kanala. Na vrhu broja ‘'7'' je Nichupte kanal, a pri dnu je kanal Nizuc. Sa istočne strane prevlake, koja gleda ka kopnu, se nalazi slatkovodna Laguna Nichupte, dok je sa desne, zapadne, strane zapljuskuju talasi Karipskog mora. Širina prevlake na mnogim mestima ne prelazi više od 50-100 metara.
Zanimljivo je da na ovoj peščanoj prevlaci 70ih godina nije živeo niko - legenda kaže da su tada samo tri lokalna ribara imali kolibe u kojima su povremeno boravili. Medjutim, posle nekih ubistava turista, koja su se 70ih desila u Akapulku, tada poznatoj turističkoj destinaciji sa Pacifičke strane Meksika, vlada je odlučila da turizam izmesti na Jukatan. Legenda kaže da je o lokaciji ovog projekta od strane Meksičke banke odlučio kompjuterski program. Izgradnja je počela 80ih, i danas je grad Cancun sa okolinom, koji je nekada imao oko 100 hiljada stanovnika, sada naseljen sa preko milion stanovnika i ugošćava više puta toliko turista godišnje iz celog sveta. Ko je pre 35 godina imao novca i hrabrosti da uloži par hiljada dolara i kupi zemljište na prevlaci, danas bi bio višestruki milioner.

cancun_aerial-sm.jpg 

 

Vazdušni snimak hotelskog kompleksa (gonji desni ugao broja ‘'7''). Hotelska Zona u Cancunu se neprestano izgradjuje, stari i manji hoteli se ruše, novi podižu, kopno se prosiruje nasipanjem zemlje u Lagunu Nichupte i tu se grade golf igrališta, šoping centri, restorani, i slično. Medjutim, zbog svojih geografskih karakteristika, rast ovog kompleksa je ograničen i novi turistički centri se grade ka jugu. Za ovakvu infrastrukturu su, razume se, potrebna velika ulaganja, u kojima velikim delom učestvuje i kapital američkih firmi kao sto su Hilton, Mariot, Oasis, Riu, i slični. Hoteli se grade uglavnom po ukusu prosečnih američkih turista koji vole da na plažu idu liftom, da provedu letovanje na Karibima kupajuci se u bazenu, ili da večeraju ribu kojoj se ne vide oči (so gross - my dinner is looking at me!). Temperatura mora je izmedju 25 i 30 stepeni cele godine, i sezona letovanja traje 12 meseci godišnje. Udarna turistička sezona u Cancunu počinje u decembru i završava se u martu najezdom američkih studenata (medju lokalcima zvanim monsters - njih samo zanima alkohol, droga i seks rekao mi je jedan taksista nekom prilikom) koji tu provode prolećni raspust. Iz SAD, avionske veze su odlične i jeftine - ja sam u par navrata putovao tamo za $99, ili oko 80 eura (sada su cene oko 150 eura).
Ipak, u Cancunu, pored sve izgradnje i komercijalizacije, još uvek mogu da se nadju ovakve plaže, puste u van-sezoni.

Cancun-beach.jpg



Za one koji ne vole American style vacation, 30km južno od Cancuna se nalazi Playa del Carmen. Godinama je ovaj gradić bio zapostavljan na uštrb Cancuna. Kad sam prvi put bio tamo, pre oko 10 godina, to je bio obalski gradić sličan mnogim gradovima na Jadranu ili Grčkoj. Promenada pored mora, miris kreme za sunčanje, ulični prodavci se cenjkaju na španskom, francuskom, italijanskom, švedskom, tu su kafići, barovi, cerveza mas fina, dobra hrana, ulični svirači i igrači, marijači te prate kao kad nas što prati muzika. Sve je bilo tu. Idealno, mirno i nostalgično. Danas to, izgleda, više nije tako. 

5th%20Avenue%20Playa%20del%20Carmen.jpg

Naime, tokom poslednje tri godine, Playa del Carmen se izgradjuje neverovatnim tempom, broj stanovništva se učetvorostručio, hoteli a la Cancun niču duž cele obale, pa se čak priča o izgradnji novog i zasebnog aerodroma, iako se najbliži nalazi svega 20ak km odatle.

Idući dalje na jug Rivijere Maja redjaju se uglavnom pojedinačni hotelski kompleksi, beach resorts, privatni klubovi i slično. Ovde dolaze turisti u privatnim aranžmanima, izolovani izmedju peska i mora, uglavnom da se sklone od urbanog života. Tu se nalaze i poznate podvodne pećine, idealne za podvodno snimanje, kao što su Xcaret (Škaret), Xpu-ha (Špu-ha) i slični.

XCARET333.jpg

 

Na južnom kraju Rivijere Maja, kod grada Tuluma 

temple-kukulkan-tulum-500.jpg

Hram Kukulcanu kod Tuluma.

nalazi se poslednje stanište Maja na Jukatanu, i jedino izgradjeno na obali mora. Do nedavno je bilo dozvoljeno kupanje blizu naseobine (ruinas), ali danas to više nije moguće. Ja sam imao priliku da se tu kupam, i samo mogu da kažem da je doživljaj nezaboravan i jedinstven na svetu.

tulum.jpg 

U Tulumu je još uvek moguće naći povoljan smeštaj, mir i karipsko plavo raspoloženje. Taj caribean blue, huk mora i šum vetra kroz lišce palmi, i oblaci kojih uvek ima - nikada nisam video potpuno plavo nebo bez oblaka tamo - je ono što ljude privlači u ovaj deo sveta.
Nadam se da će nešto od njegove originalne lepote preživeti najezdu komercijalnog turizma, restorana brze hrane, i monstruma. Kad ta pošast stigne, valja poći dalje na jug, mozda u Belize. O komatoznom stanju prirode i ljudi u Belizeu (Caye Caulker) će biti reči drugom prilikom.
 

 

 



Komentari (140)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gordanac gordanac 19:26 20.12.2008

:)

Lepo.
nsarski nsarski 19:30 20.12.2008

Re: :)

gordanac
Lepo.

Pa, ja se samo odazivam na poziv Glavnog Gazde da pisemo o putovanjima i zanimljivim destinacijama:)
tikotores tikotores 19:51 20.12.2008

Re: :)

Nevjerujte Bajsu kad vas zove na Jadran . Ništa novo- sve skupo, kugljica 5 kuna Biftek 100 kuna (al je hallal)
apartmani 50 evra i još vas zajebavaju ako pričate ekavicu
Baate pravac Meksiko
topcat topcat 20:01 20.12.2008

Re: :)

A mislis da je Mexico - zona hoteliera besplatan?

Srecom, isla sam poslovno pa me nije nerviralo sto je nocenje kostalo 200$, sat interneta 20 a cerveza 8.
nsarski nsarski 20:04 20.12.2008

Re: :)

Srecom, isla sam poslovno pa me nije nerviralo sto je nocenje kostalo 200$, sat interneta 20 a cerveza 8

E, pa nije bas sasvim tako. Mislim, ako covek ide "na tref", noc u hotelu moze da kosta i 500+ dolara. To je pljacka.
Ali, pristojna vecera je od 15-50+ dolara, pivo u radnji kosta manje nego u usa, i internet kafei naplacuju 10 pezosa (oko $1) na sat.
topcat topcat 20:15 20.12.2008

Re: :)

nsarski

Ali, pristojna vecera je od 15-50+ dolara, pivo u radnji kosta manje nego u usa, i internet kafei naplacuju 10 pezosa (oko $1) na sat.


To ako imas vremena naci te kafee...posto si imao prilike prosetati kvartom.
Kad te "zatvore" u hotel, mozes se slikati.
Internet je stvarno bio 20$/h.
A i ta vecera od 15-50$...cini mi se za meksicke pojmove poprilicno nedostiznom.
Kazem, drugi su placali, pa me nije bilo toliko briga. Da sam isla u vlastitom aranzmanu bilo bi naravno drugacije.
nsarski nsarski 20:28 20.12.2008

Re: :)

Kad te "zatvore" u hotel, mozes se slikati.

Pa to je i cilj vlasnika hotela. Strpaju avion pun turista, nekog decembra, podju u petak uvece iz Cikaga, stignu za veceru u Hotel u Cancunu (sa aerodroma se dovezu hotelskim autobusom sa klima uredjajima). Tu ih dobro napiju i najedu - cikaski turista skoci u hotelski bazen, na obodu bazena bar sa besplatnim picem. Turista se dobro napije i otetura u sobu gde gleda CNN i Fox. Ujutru se probudi, jede, kupase u bazenu, pije, pa opet jede, pa opet bazen, pa uvece birokratska prisnost. Nigde dodira sa lokalcima, sve kao u Diznilendu. Dva dana tako zdere i pije u bazenu, pijanog ga strpaju u avion i vrate u cikaski mraz u nedelju uvece. Za celu uzivanjciju plati par hiljada dolara.
Ali zato!...ali zato, u ponedeljak ujutru moze da se hvali u kancelariji da je bio za vikend na Karibima. A to kosta bas toliko koliko su mu naplatili.
zeks92 zeks92 22:12 20.12.2008

Putopis je odlican, ali Ameri....

Tu ih dobro napiju i najedu


... a seru po nama ...


nsarski nsarski 22:16 20.12.2008

Re: :)

zeks92
Tu ih dobro napiju i najedu


... a seru po nama ...

Ma seru i po Mehosima. A ti prolecni turisti tamo rade takve stvari zbog kojih bi u njihovoj slobodnoj usa instantly zavrsili u zatvoru.
49 41 49 41 22:52 20.12.2008

Re: :)


Pa to je i cilj vlasnika hotela. Strpaju avion pun turista, nekog decembra, podju u petak uvece iz Cikaga, stignu za veceru u Hotel u Cancunu (sa aerodroma se dovezu hotelskim autobusom sa klima uredjajima). Tu ih dobro napiju i najedu - cikaski turista skoci u hotelski bazen, na obodu bazena bar sa besplatnim picem. Turista se dobro napije i otetura u sobu gde gleda CNN i Fox. Ujutru se probudi, jede, kupase u bazenu, pije, pa opet jede, pa opet bazen, pa uvece birokratska prisnost. Nigde dodira sa lokalcima, sve kao u Diznilendu. Dva dana tako zdere i pije u bazenu, pijanog ga strpaju u avion i vrate u cikaski mraz u nedelju uvece. Za celu uzivanjciju plati par hiljada dolara.
Ali zato!...ali zato, u ponedeljak ujutru moze da se hvali u kancelariji da je bio za vikend na Karibima. A to kosta bas toliko koliko su mu naplatili.


Nemam reci!

osim da preporucim.
Slicno je na Majorci i nekim drugim turistickim resorima kad nagrne-mlada gungula iz Nemacke.
nsarski nsarski 22:59 20.12.2008

Re: :)

Nemam reci!

osim da preporucim.
Slicno je na Majorci i nekim drugim turistickim resorima kad nagrne-mlada gungula iz Nemacke.

Hvala:))

Re: :)

eh, kad se samo setim...

nego, nisi pomenuo isla de mujeres. tamo je vrlo lepo.

medjutim, za mene je najautenticniji mexico - guanajato. glavni grad je srednjevekovni, na brezuljku, a sve ulice su podzemne. zbog suve klime, koga god sahrane on se prirodno mumificira.
nsarski nsarski 02:45 21.12.2008

Re: :)

nego, nisi pomenuo isla de mujeres. tamo je vrlo lepo.

Pomenuo sam - u komentaru ispod one staelitske slike. Medjutim, Isla mujeres je prosto izletiste. Ljudi tamo retko idu bas da letuju, a i kapaciteta za to nema. Mozda je najbolje mesto za posetu Garafon.
Ja sam 2000. godinu docekao na Isla Mujeres. U savrsenom, bozanstvenom ambijentu, i sa apsolutno najkatastrofalnijom muzikom koju sam u zivotu cuo. To su bila tri tipa koja su proizvodila neke zvuke - kao da si uzeo tri slucajna momka sa ulice i uvalio im da sviraju instrumente koje nikada nisu videli. Strasno.
Sve se to desavalo u hotelu nekog Svicera koji je davno dosao tamo, zaljubio se u mesto, i potrosio 10 miliona da izgradi divan mali hotel za sebe i ljude koje voli.

Jos jedno malo secanje (i ovo bi se Brajovicu moglo svideti). Tog jutra, 1.1.2000, oko 8 ujutru podjem da vratim auto koji sam prethodnog dana iznajmio. U centru Hotelske zone pustos. Razvaljeno sve sto se moglo razvaliti (monstrumi su radili svojski), djubre prosuto po ulicama, flase, otpaci hrane svugde, kao posle nuklearnog rata. I totalno pusto. Jedino copori pasa po ulicama razvlace bilo sta jestivo. Kataklizma. Kao pocetak treceg milenijuma. Setio sam se Kliforda Simaka i romana "Grad".
jack_bauer jack_bauer 04:52 21.12.2008

Re: :)

sat interneta 20

cekaj, pa gde je to. ja letos bio u puerto vallarta, wireless internet u hotelu za dz.
topcat topcat 06:17 21.12.2008

Re: :)

jack_bauer
sat interneta 20

cekaj, pa gde je to. ja letos bio u puerto vallarta, wireless internet u hotelu za dz.


Pa eto, dogodi se. Nadjem ja!

Mislila sam da ce biti skuplje, kao hotel itd...ali 20!!!! Za malo vise surfas cijeli mjesec.

Rekli su mi i da je srebro jeftino, pa sam pomislila kako cu se malo "nakititi". Ono sto se meni svidjelo je kostalo "sitnih" 600. Nisam se nakitila i kupila sam neku ludu deku za 6.
Shkrt'ca.

Kazem, isla sam poslom pa nisam stigla plandovati i istrazivati. Bila sam sretna sto sam uhvatila slobodno jutro za izlezavanje na plazi i brckanje po valovima. Nitko sretniji od mene.
Ne smijem doma ni reci da sam bila na plazi vec u pola 9.




Re: :)

Ja sam 2000. godinu docekao na Isla Mujeres. U savrsenom, bozanstvenom ambijentu


sad ti ostaje da istrazis zapadnu obalu, gde je voda hladnija, ali zato rakovi...
cabo de san lucas
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:22 21.12.2008

Re: :)

nsarski
Jos jedno malo secanje (i ovo bi se Brajovicu moglo svideti). Tog jutra, 1.1.2000, oko 8 ujutru podjem da vratim auto koji sam prethodnog dana iznajmio. U centru Hotelske zone pustos. Razvaljeno sve sto se moglo razvaliti (monstrumi su radili svojski), djubre prosuto po ulicama, flase, otpaci hrane svugde, kao posle nuklearnog rata. I totalno pusto. Jedino copori pasa po ulicama razvlace bilo sta jestivo. Kataklizma. Kao pocetak treceg milenijuma. Setio sam se Kliforda Simaka i romana "Grad".

Грађанин о коме говориш је истанчана, додуше подвојена душа, и над овим призором само би га ухватио филозофско-еколошки немир, мисли о пролазности живота и вечној борби ентропије и хармоније. Такође би га пришло жмарци слатког дрхтаја будуће победе, јер тај грађанин зна да ће вредни Мекси све то довести у ред у најкраћем могућем року. Будући да тај друштвени субјект – грађанин Брајовић, има нешто и површног филозофског образовања, сетио би се и Ничеове тезе о вечном враћању истог, и пред свој би унутрашњи вид призвао слике беградских улица после новогодишњих прослава, које понављају пустошне описе мексичких (берлинских, лондонских, подгоричких...) јутарњих првојануарских градских пејзажа, и тиме би, грађанин Брајовић, још једном учврстио своју мрзовољу ка путовању: чему путовати кад, где год да одеш, свуда је исто?

Не, не верујем да би се грађанину кога си споменуо допала ова јутарња меланхолија. Уосталом, ако се данас сретнем с њим, приупитаћу га.
;-)
gordanac gordanac 11:42 21.12.2008

Re: :)

....још једном учврстио своју мрзовољу ка путовању: чему путовати кад је, где год да одеш, свуда исто?

Nikako,( ali - nikako!) mesta, prizori i prostori nisu svuda isti. (eto, moramo se sporiti u odbranu svih nas koji ne skidamo jednom obučene "cipele skitarke".)
Ljudi - možda (ili naravno) jesu isti, ali dovoljno različiti da ti, zajedno sa prizorima kojima pripadaju, svako putovanje učine vrednim sećanja.
A neki predeli umeju sobom da izvuku iz putnika misli, emocije i čežnje za koje nije ni sanjao da postoje, neki prizori na koje naiđeš umeju da te "ostave bez daha" i samim tim budu vredni svakog napora putovanja.
Mislim (inače) da su ljudi, po prirodi stvari - nomadska, lutalačka bića i da ih ustvari usput stvoreni "kulturni obrasci" sapinju životom na jednom mestu.
S druge strane - dok ne počneš da lutaš, ne znaš tačno koliko si vezan za neka mesta koja umeju da budu mnogo više od doma i staništa, ne znaš tačno za koliko si melanholije i nostalgije, za koje trenutke koji pripadaju nekim mestima uopšte sposoban.
Pitanje je - šta tražiš od putovanja, lutanja i skitanja. Sretala sam ljude koji su obišli svaki "kutak" planete, a da sve to na njima niej ostavilo nikakvog traga - to je ona vrsta ljudi čije tragove vidimo po gradovima posle proslava, pa mislimo da je svuda isto.
Nije, nikako.
Eto.
nsarski nsarski 12:16 21.12.2008

Re: :)

чему путовати кад, где год да одеш, свуда је исто?

Okej, onda evo druge stvari, na temu "egzotika je tamo gde je ti ugledas" (ako imas oci da vidis). Jedna moja drugarica, Ivana, zivi ovde vec neko vreme sa Meksikancem, Gerardom, koga je odvela u Bg pre neku godinu i totalno se zaljubio u egzotiku - da li mu se nase ulicno djubre vise svidja od njihovog nije rekao. Covek je inace lekar, ovdasnji.
Voli nase kafane, nasu muziku, nase sve. Promenio u nasu veru, I, tacno pre mesec dana, odluci da ozeni Ivanu. Svadba je, naravno, bila u Bg. u "Ruskom Caru". Evo tog dogadjaja na Jutubetu. Upozoravam - izbor muzike i ambijenta je njegova egzotika.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:22 21.12.2008

Re: :)

gordanac
Eto.

Ууух...

Путник-туриста данас је метеорит који се забије у своју дестинацију вођен слепим силама туристичких магистрала. И тамо, наравно, привидно поврати свој унутрашњи мир. И одмори се. Зато се и то његово ходочашће зове одмор ;-) На њега, је, рецимо, мислио Ралф Валдо Емерсон, пишући: "Travelling is a fool's paradise." Овај каткад учтиво досадни Американац објашњавао је да он нема разлога помакнути се из своје собе, испуњене књигама, када захваљујући њима може да путује куд год му и кад год му воља. Нешто као онај mentalese.

А прави путник... а прави путник је увек путник духа, да то тако високопарно и надобудно као онај АлексЛамброс кажем, и види, чује, осећа, воли, мирише, шушка, удише и, нормално, издише, пијуцка и запева, плива, скаче, весели се, једе а каткад и дискретно подригне, воли и не воли те нове људе што их гледа, понеки пут и покисне и потом пијући чај брише нос – једном речју тај прави путник креће из свог дома за трун сиромашнији а враћа се у њега богатији за меру пејзажа, и људи, и њихових обичија и душа што их је том приликом ухватио, као какав сафари ловац с почетка двадесетог века.

Зато, ако немаш пушку, немој ни кретати у лов.

И, gordanac, ти и ја, потмуло, стално терамо исто расправу. И, нећеш веровати, ја знам да си ти на мојој страни. Али још ниси спремна да то признаш ;-))))
nsarski nsarski 12:47 21.12.2008

Re: :)

На њега, је, рецимо, мислио Ралф Валдо Емерсон, пишући: "Travelling is a fool's paradise."

Ja ipak mislim da je bolje gajiti makar laznu nadu, makar "na gurku", nego biti mrzovoljni komentator koji je uvek u pravu:)
gordanac gordanac 12:51 21.12.2008

Re: :)

Путник-туриста данас је метеорит који се забије у своју дестинацију вођен слепим силама туристичких магистрала.

Idi, bre!
Ne odriči olako drugima pravo na njihove doživljaje. Ne možeš znati šta i takvi "krajičkom slepog oka" ugledaju na tren u nekom (posle će znati - nezaboravnom) prizoru. Uz svu plastiku, kupovinu, komercijalu i "opšti potrošački mentalitet" (milsimo) našeg doba. Oduvek je tako bilo, tako ja mislim. Mnogi su obišli Kinu, ali Marco Polo "ju je video".
Овај каткад учтиво досадни Американац објашњавао је да он нема разлога помакнути се из своје собе, испуњене књигама, када захваљујући њима може да путује куд год му и кад год му воља. Нешто, као, онај mentalese.

E, sad bih i rekla šta sve piše u knigama, pa "ne mora" da se i čulno doživi, već samo misaono, ali - neću. To će neke druge "kere varošanke" :))))
И, gordanac, ти и ја, потмуло, стално терамо исто расправу. И, нећеш веровати, ја знам да си ти на мојој страни. Али још ниси спремна да то признаш ;-))))

To je zato što mislim da te se ipak može naterati da napišeš kakv esej po ovom blogu, pa da ondaK komentarišemo.
A pisati umeš - znam.
I pričaj nekom drugom to o "samo misaonom, a ne i čulnom" i kad su putovanja u pitanju - da je isto i svejedno. Jes`, paz` da nije.
Давај тај есеј!Давај блог! :))))
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:54 21.12.2008

Re: :)

nsarski
На њега, је, рецимо, мислио Ралф Валдо Емерсон, пишући: "Travelling is a fool's paradise."

Ja ipak mislim da je bolje gajiti makar laznu nadu, makar "na gurku", nego biti mrzovoljni komentator koji je uvek u pravu:)

Слажем се, докторе :))))
И за мрзовољног коментатора и за лажну наду.

Све је то, ипак... игра?

А слажем се и са Горданцем... Шта ћеш, кад лако мењам мишљење :)))
nsarski nsarski 13:02 21.12.2008

Re: :)

И за мрзовољног коментатора и за лажну наду.

To je stvar koja mi je uvek smetala kod M. Kapora. Pise nesto ovako (parafraziram): "Sedim u kaficu u Karakasu, pored mene prolazi egzotican svet, ali to nije nista, za mene je ipak egzotika u maloj kuhinji moje tetke na Cuburi, gde ona pravi zaprsku i drzi dunje na ormanu. Nista novo pod suncem". Hm, mozda, ali ja bih ipak da se licno uverim. Radije bih put Karakasa.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:10 21.12.2008

Re: :)

nsarski
И за мрзовољног коментатора и за лажну наду.

To je stvar koja mi je uvek smetala kod M. Kapora. Pise nesto ovako (parafraziram): "Sedim u kaficu u Karakasu, pored mene prolazi egzotican svet, ali to nije nista, za mene je ipak egzotika u maloj kuhinji moje tetke na Cuburi, gde ona pravi zaprsku i drzi dunje na ormanu. Nista novo pod suncem". Hm, mozda, ali ja bih ipak da se licno uverim. Radije bih put Karakasa.

Драги мој докторе, не мислиш ваљда да ја стварно верујем како би се они твоји божански лептирови указали и на Проклетијама? :))

А заиста и не волим баш да путујем. На непозната места... Као да се може путовати на позната? :)))

Мада... Тоскана... Ууух, gordanac, ууух, nsarski, ууух и сви остали... Ē molto bella Toscana. Bellissima. Али је зато Фиренца постала туристички град-машина. Не може човек да устане довољно рано да га ухвати још на спавању, док његов мотор још није почео да брекће. А тада је, вероватно, најлепши.

EDIT:
Лепо речено за М.К. Како би се звало то његово: локалнизам?
darkonduty darkonduty 14:32 21.12.2008

Re: :)


Ē molto bella Toscana. Bellissima. Али је зато Фиренца постала туристички град-машина. Не може човек да устане довољно рано да га ухвати још на спавању, док мотор још није почео да брекће. А тада је, вероватно, најлепши.


Obožavam Toskanu, Firencu pogotovo, cijeli kraj je prava kulturno-arheološka meka. To mi je najdraža europska destinacija. Šteta što je prekrcato turistima. Na nekim mjestima se osvrneš i imaš osjećaj kao da si došao u srce Japana.

Čini mi se da sam najviše uživala obilazeći manja mjesta poput Voltere i San Gimignana. A kako i ne bi kad i najmanje selo ima neku svoju draž i 'priču'.
mirelarado mirelarado 16:02 21.12.2008

Re: :)

Ē molto bella Toscana. Bellissima.


Jeste. Ali zaobiđi Firencu, svrati u neki gradić, recimo Areco, ili San Điminjano, Luku. Jedino što je skuuupo...
topcat topcat 19:29 20.12.2008

Cancun...

nevjerojatno tirkizno more.

zao mi je sto nisam stigla vidjeti Chichen Itzu. Drugi put...

nsarski nsarski 19:34 20.12.2008

Re: Cancun...

zao mi je sto nisam stigla vidjeti Chichen Itzu. Drugi put...

Chichen Itza je oko 170km istocno od Cancuna ka Meridi. Moze da se stigne kolima za sat i po (rentiranje automobila oko $40). Moja preporuka - poci oko 8 ujutru, provesti 3-4 sata u Chichen Itzi, rucati u Vajadolidu, nastaviti jugo-istocno ka Tulumu, kupati se popodne tu (Ruinas zatvaraju u 5 popodne), poci duz rivijere na sever ka Playa del Carmen, tu vecerati, popiti pice, i vratiti se u Cancun na nocno kupanje. Sve zajedno oko 500km - lep dnevni izlet.
topcat topcat 19:44 20.12.2008

Re: Cancun...

nsarski

Chichen Itza je oko 170km istocno od Cancuna ka Meridi..


Nudili su izlet iz hotela, ali kako se grozim 'turistickih grupa', a i vrijeme nije bilo na mojoj strani, morala sam preskociti. Zao mi je jer me ovo bas interesira, dok me zona hoteliera i ideja o takvoj buducnosti turizma zapravo deprimira. Kupanje je vise brckanje i skakutanje po valovima, sto ima svoje cari, ali boja mora i taj fini bijeli pijesak...to treba dozivjeti.
Hvala na preporuci.


Mića Marković Mića Marković 19:34 20.12.2008

Maje

Odličan tekst Nenade.
Preporuka.
Do nedavno je bilo dozvoljeno kupanje blizu naseobine (ruinas), ali danas to više nije moguće
Da li se zna zbog čega?
nsarski nsarski 19:36 20.12.2008

Re: Maje

Da li se zna zbog čega?

Monsters.
Vade staro rezbareno kamenje iz peska i bacaju u vodu. Takodje, tu se sezonski pojavljuje veliki broj zasticenih kornjaca (tortugas) koje u pesku polazu jaja. Potpuno opravdavam zabranu.
miljanah miljanah 14:45 21.12.2008

Re: Maje

nsarski
Da li se zna zbog čega?

Monsters.
Vade staro rezbareno kamenje iz peska i bacaju u vodu. Takodje, tu se sezonski pojavljuje veliki broj zasticenih kornjaca (tortugas) koje u pesku polazu jaja. Potpuno opravdavam zabranu.


Slazem se.
Turisti mogu biti velike stetocine, cak i kad ne rade ovakve stvari, jednostavno cirkulacija velikog broja ljudi kvari prirodnu ravnotezu. Ja sam bila tamo 1998: u Xel-ha su jos onda bila upozorenja posetiocima da ne koriste kreme za suncanje ako vec planiraju da idu u vodu na plivanje i snorkel jer sve te hemikalije uticu na planktone u vodi, koji su deo lanca ishrane. Al' uzalud - miris Coppertone se sirio svugde.
Tad se jos moglo popeti na piramidu u Chichen-Itzi, a i po drugim ruinama - ja sam tad obisla 9 lokacija po Yukatanu. Sad to vise nije moguce; jednostavno, dovoljno je samo da toliki broj turista hoda po ruinama i kamen krecnjak, koji je tamo dosta mek se trosi i kruni mnogo brze nego za proteklih 600-700 godina postojanja ovih gradjevina.
ivana23 ivana23 19:35 20.12.2008

Galerija




Rivijera Maya - 88 slika
mariopan mariopan 19:48 20.12.2008

Raj na zemlji

Mene odusevljava priroda,pogotovo sto je ovde kisno, hladno i kilavo , nit je zima niti nije, ne zna se sta je.
nsarski nsarski 20:01 20.12.2008

Re: Raj na zemlji

ovde kisno, hladno i kilavo , nit je zima niti nije, ne zna se sta je.

Pa, zato je utesno znati da postoje ovakva mesta, tokom cele godine, i cekaju...
dolybell92 dolybell92 22:29 20.12.2008

Re: Raj na zemlji

darkonduty darkonduty 19:49 20.12.2008

:)


Prekrasne plaže, more i priroda. No ne mogu nikako zamisliti ljetovanje u ovakvim kompleksima. Not my style.

Al rado bih otišla razgledati ostatke Maya, jako volim taj dio povijesti, proučila sam dosta literature o američkim drevnim civilizacijama i konkvistadorskim osvajanjima pa mi je prva asocijacija na poluotok Fernando Cortes.

Nsarski, svaka čast na izboru tema, uvijek nešto informativnog karaktera!

nsarski nsarski 19:59 20.12.2008

Re: :)

No ne mogu nikako zamisliti ljetovanje u ovakvim kompleksima.

Pa, cak ni u Cancunu nije svugde tako. Hoteli su ogradjeni kao vojne baze, da prostis. Van toga jos mogu da se nadju puste plaze, bez galame i glisera. Moj brat ima kondominijum na jednom takvom delu Hotelske Zone. Na plazi nema skoro nikog, a grad se vidi u velikoj daljini.
Na primer:
darkonduty darkonduty 20:08 20.12.2008

Re: :)

nsarski
No ne mogu nikako zamisliti ljetovanje u ovakvim kompleksima.

Pa, cak ni u Cancunu nije svugde tako. Hoteli su ogradjeni kao vojne baze, da prostis. Van toga jos mogu da se nadju puste plaze, bez galame i glisera. Moj brat ima kondominijum na jednom takvom delu Hotelske Zone. Na plazi nema skoro nikog, a grad se vidi u velikoj daljini.
Na primer:


Što manje betona tim bolje!
nsarski nsarski 20:11 20.12.2008

Re: :)

Što manje betona tim bolje!

Apsolutno se slazem:))
Filip2412 Filip2412 20:38 20.12.2008

Re: :)

Prekrasne plaže, more i priroda. No ne mogu nikako zamisliti ljetovanje u ovakvim kompleksima. Not my style.


Tako i ja govorih dok nisam probao...

ivana23 ivana23 19:58 20.12.2008

***


Floor Show at Xcaret, Riviera Maya, Mexico
Doctor Wu Doctor Wu 20:09 20.12.2008

Lepe sličice a mapa me podseća

na neki džinovski Halkidiki (jbg, jedni imaju Chichen Itzu drugi Svetu Goru). Nego, zanima me gde se troše te pare zarađene od turizma? Ima li nekog vidnog povećanja standarda lokalnog življa? Ako da, kako se to ogleda, ako ne šta rade ljudi s tim parama? Ko radi u tim hotelima: lokalci ili uvozna radna snaga? Kako kontrolišu kriminal, kako sprečavaju da se Cancun ne pretvori u Tijuanu?
nsarski nsarski 20:15 20.12.2008

Re: Lepe sličice a mapa me podseća

Doctor Wu
na neki džinovski Halkidiki (jbg, jedni imaju Chichen Itzu drugi Svetu Goru). Nego, zanima me gde se troše te pare zarađene od turizma? Ima li nekog vidnog povećanja standarda lokalnog življa? Ako da, kako se to ogleda, ako ne šta rade ljudi s tim parama? Ko radi u tim hotelima: lokalci ili uvozna radna snaga? Kako kontrolišu kriminal, kako sprečavaju da se Cancun ne pretvori u Tijuanu?

Odlicna pitanja.
Pare velikim delom odlaze investitorima iz USA. Nesto od toga ipak ostane u gradu. Restorani su puni, ribari dobro zive. Lokalci zive bolje - ne zaboravi da je taj deo Meksika jako siromasan, pa je i ta mera relativna. Po hotelima uglavnom rade Maje. Necujne, nasmejane i vanzemaljski udaljene. Cesto se nocu u autobusima (koji savrseno saobracaju i jeftino, pa auto nije potreban) moze videti cela smena kako spava. I svi cisti i mirisu!
Kriminal se strogo kontrolise - velika je lova ulozena, pa nece niko da reskira. Ipak, ponekad se u gradu mogu videti racije. Voda se rigorozno preciscava, zbog Montezuma revenge.
Doctor Wu Doctor Wu 20:30 20.12.2008

Znači, što bi rekla baba

Madlena: Što je tvoje, to je moje. Što je moje, nije tvoje. Dobro, s jedne strane, mora se priznati da ovi obezbeđuju infrastrukturu, brojnu klijentelu. S druge strane, ko brani lokalnom gazdi da započne istu ili bolju stvar ili da razvija neke alternativne teme. Konkurencija bi sigurno dodatno poboljšala uslove domorodaca jer bi se više gazda lomile za isti broj radnika. Kakve su cene nekretnina?
nsarski nsarski 20:34 20.12.2008

Re: Znači, što bi rekla baba

Kakve su cene nekretnina?

Boga mi, sasvim pristupacne. U Hotelskoj zoni, manji kondominijum je koliko i pristojan stan u Bg. - od 150 do 200K dolara. U gradu je sve tri puta jeftinije. U Playa del Carmen moze da se nadje jos uvek mnogo povoljnije.
Lokalci najvise zaradjuju u ugostiteljstvu, turama ronjenja, pecanja i slicno. Ne mogu se oni takmiciti sa Hiltonom. Najzad, tamo je zemljiste, skoro celokupno, sada otkupljeno i tesko da neko moze da kupi zemlju i izgradi hotel.
Doctor Wu Doctor Wu 20:49 20.12.2008

Re: Znači, što bi rekla baba

Da, po ovome bi se reklo negde oko 100-200$/sq ft.
nsarski nsarski 20:59 20.12.2008

Re: Znači, što bi rekla baba

Da, po ovome bi se reklo negde oko 100-200$/sq ft.

Mnogi ljudi tamo kupuju stanove posle vecih uragana. Osteceni stanovi su znacajno jeftiniji, mogu se urediti za relativno male pare (radna snaga je jeftina) i kasnije prodati mnogo bolje.
nicolaus_liesinich nicolaus_liesinich 06:00 21.12.2008

Re: Znači, što bi rekla baba

Momci, Playa Blanca Panama je nenadjebiva kombinacija, 20 godina nema property tax, nema uragana i toplije je od Floride i Mexica, a duplo je jeftinija.





Kad moze Trump tek sad da investira u Panami, mozete i vi ... Ko bi rekao da je ovo Ciudad De Panama :

Filip2412 Filip2412 20:28 20.12.2008

...

Vratih se pre nedelju dana iz Playa Del Carmen, ovo je kratki klip koji sam napravio u rezortu, obratite paznju da zvuke. Rezort je pun zivotinja, - majmuncici, iguane, kornjace, papagaji caplje, sta ti ja znam ptice razne...
nema visokih hotelskih zgrada, sve je savrseno uklopljeno sa prirodom

Iberostar Tucan


maya.sangoma maya.sangoma 20:33 20.12.2008

Re: ...

Divan tekst , prosto te mami da odes i da se licno uveris .
aguero aguero 21:52 20.12.2008

Re: ...

Divan tekst , prosto te mami da odes i da se licno uveris


Jevtinije je da verujes (i da ne ides tamo)!
cassiopeia cassiopeia 20:39 20.12.2008

Eh taj Meksiko


Volim da čitam putopisne reportaže, a posebno kad su ovako lepo napisane. Prosto te mami da kreneš na put.
Jedino što ne bih u ove betonske komplekse, već nešto manje komercijalizovano.
U svakom slučaju - Meksiko čekaj me ja ću doći.
Filip2412 Filip2412 20:41 20.12.2008

Re: Eh taj Meksiko

Jedino što ne bih u ove betonske komplekse, već nešto manje komercijalizovano.


Nisu svi betonski, neki se sastoje od niskih objekata u ruralnom stilu sa puno sume zivotinjica koje se slobodno krecu - pretrcavaju ti stazu dok setas nocu, a opet sve to par miunta od plaze....

kao na primer (embeding disabled pa mora dupli click da bi se youtube otvorio u novom prozoru):

nsarski nsarski 20:44 20.12.2008

Re: Eh taj Meksiko

Pa nisu svi betonski, neki se sastoje od niskih objekata u ruralnom stilu sa puno sume zivotinjica koje se slobodno krecu - pretrcavaju ti stazu dok setas nocu, a opet sve to par miunta od plaze....

Da, ima toga dosta. Ne u Cancunu, naravno, ali duz rivijere ima mnogo skrovitih mesta, utocista od betona i guzve. Postoje beach resorts gde moze da letuje samo po nekoliko porodica, svako ima po brvnaru na plazi (nesto kao bungalovi). Mir i talasi. Dovoljno.
Na severnoj ivici Playa del Carmen ima takav resort - Shangri-La. Raj na zemlji.
cassiopeia cassiopeia 20:48 20.12.2008

Re: Eh taj Meksiko


Mir i talasi. Dovoljno


Samo to i ništa više.
ivana23 ivana23 20:49 20.12.2008

Re: Eh taj Meksiko


Las Palapas
dolybell92 dolybell92 06:40 21.12.2008

Re: Eh taj Meksiko

Mandarin Oriental - Riviera Maya - Mexico

nekad-bio-kuki nekad-bio-kuki 20:45 20.12.2008

nepravedno optuzen

za izumiranje dinosaurusa kao posledica udara meteorita, pre 65 miliona godina.
dokaz: krater Chicxulub. jos jedna iz obilja teorija katastrofe.

ja se mnogo radije secam nauka iz osnovne skole da nam golfska struja donosi toplotu u nas jadran.
aguero aguero 21:48 20.12.2008

Ima li nade za nas?




Nesto razmisljam - ako Meksikanci od 'legla zmija' napravise takav raj (i biznis),ima li nade da i mi nesto uradimo sa ovim nasim zmijarnikom?

Unfuckable Unfuckable 21:56 20.12.2008

uh, nsarski

baš si pogodio tekst na ovaj subotnji "smog, decembar i mrak...." , mali praznik za oči i melem za dušu.
Video sam da negde pominješ Montesuma revenge - ok, mogu da proguglam, ali bi mi slađe bilo da ti to pojasniš.
nsarski nsarski 21:58 20.12.2008

Re: uh, nsarski

Montesuma revenge - ok, mogu da proguglam, ali bi mi slađe bilo da ti to pojasniš.

U vreme vladavine Akapulka kao turisticke destinacije, mnogi ameri bi od lokalne vode (makar samo u obliku leda u viskiju) dobili snaznu zelju da posete WC. Vise puta na sat. To se zove Montezuma revenge, ta posledica lose vode.
Unfuckable Unfuckable 22:03 20.12.2008

Re: uh, nsarski

cijenim da se radi o amebama...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:05 20.12.2008

Re: uh, nsarski

Montesuma revenge

Сличан феномен је запажен и на црногорском приморју. Једино нисам сигуран како га тамо називају: да л' по неком древном локалном владару или садашњем...
nsarski nsarski 22:05 20.12.2008

Re: uh, nsarski

Unfuckable
cijenim da se radi o amebama...

Da:))
Inace, pecanje u Cancunu je fenomenalno. Zabacis, i odmah moras da vadis i zatezes, jer pojedose mamac odmah. Navaljuju kao lude. Barakude na sve strane.
Unfuckable Unfuckable 22:08 20.12.2008

Re: uh, nsarski

ček, ček...Brajoviću
uz dužno poštovanje, moje informacije su drugačije.
Nsarski je napisao
mnogi ameri bi od lokalne vode......dobili snaznu zelju da posete WC.


a na crnogorskom primorju, ako se uopšte nabavi pijaća voda, poprilično je česta pojava
snažne želje da se umre
Unfuckable Unfuckable 22:09 20.12.2008

Re: uh, nsarski

Barakude na sve strane.

wtf...kaj da delam sa upecanom barakudom, da skočim u zaklon jedino ?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:12 20.12.2008

Re: uh, nsarski

Unfuckable
ček, ček...Brajoviću
uz dužno poštovanje, moje informacije su drugačije.
Nsarski je napisao
mnogi ameri bi od lokalne vode......dobili snaznu zelju da posete WC.
a na crnogorskom primorju, ako se uopšte nabavi pijaća voda, poprilično je česta pojava
snažne želje da se umre

Види, Анфаче, радо бих сада још мало пригуслао, али, бојим се, узеће ми то мало држављанства што имам, па ћу престати да будем подвојена личност и постаћу – нормалан.

А бити нормалан у Србијици, то није здраво...
nsarski nsarski 22:12 20.12.2008

Re: uh, nsarski

Predrag Brajovic
Montesuma revenge

Сличан феномен је запажен и на црногорском приморју. Једино нисам сигуран како га тамо називају: да л' по неком древном локалном владару или садашњем...



Pa, evo ovako: Montezuma's Revenge is also known as the Gringo Gallop and the Aztec Two-step. Mozda bi po analogiji mogli da ga zovemo Turisticki Oro, ili Primorska Sota.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:16 20.12.2008

Re: uh, nsarski

nsarski
Mozda bi po analogiji mogli da ga zovemo Turisticki Oro

Глухо гламочко, nsarski... Искључиво тако. Ко се не сећа, то је оно коло у којем се поцупкује без музике, а приказано је у филму Време чуда.
Unfuckable Unfuckable 22:18 20.12.2008

Re: uh, nsarski

па ћу престати да будем подвојена личност и постаћу – нормалан.

a, to - nikako, jednostavno - ne dopuštam
Gubitak za blogopopulaciju, u slučaju razvoja tog tužnog scenarija, bio bi nemerljiv
Unfuckable Unfuckable 22:22 20.12.2008

Re: uh, nsarski

Mozda bi po analogiji mogli da ga zovemo Turisticki Oro
Глухо гламочко, nsarski... Искључиво тако. Ко се не сећа, то је оно коло у којем се поцупкује без музике, а приказано је у филму Време чуда.




tehnički je neizvodljivo, Dećki - ne razmišljate o patofiziološkom aspektu cele priče :
ako neko uzgaja amebe u crevima, a amebe čuda prave - to je poznato -
onda bi taj neko, ukoliko još pocupkuje na sve te gasove i grčeve koji mu se dešavaju,
morao snažno isturati noge prema napred (logično - da pozadi ostane prostora za olakšavanje stanja)

dakle : Montenegro Kazačok je moj predlog
mirelarado mirelarado 22:30 20.12.2008

Re: uh, nsarski

Глухо гламочко


U doba kada je moja kći bila mala (a poznato je da ova pošast najviše napada nejač), tu tajanstvenu pojavu nazivali smo jednostavno a slikovito: rednja. Ako smo kod okretnih igara, moj predlog je pipirevka.
nsarski nsarski 23:01 20.12.2008

Re: uh, nsarski

а приказано је у филму Време чуда

Vreme Cuda, ili Cudo nevidjeno?

Vreme cuda, po Pekicu? (Nisam cuo za taj film).
mirelarado mirelarado 23:27 20.12.2008

Re: uh, nsarski

Vreme cuda, po Pekicu? (Nisam cuo za taj film).


Vreme čuda
nsarski nsarski 23:30 20.12.2008

Re: uh, nsarski

Vreme čuda

Eto sta se sve desi kad covek ne obraca paznju...:(((
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:36 20.12.2008

Re: uh, nsarski

Време чуда, Горан Паскаљевић
Vreme cuda, Goran Paskaljevic

Ех, где ти је сада она Циинакњигoчињеница, тамо све пише.

Филму је недостајала димензије лежерности и ироније, када се пореди са Пекићевим делом, које је ту груби предложак.
Unfuckable Unfuckable 23:52 20.12.2008

Re: uh, nsarski

ja se dobro sećam onog Uvoda u Ples :
"Sad Ga mrzim ! Sve Vas mrzim!"
neponovljivo
pnbb pnbb 16:10 22.12.2008

Re: uh, nsarski

Vreme cuda, po Pekicu? (Nisam cuo za taj film).

pa sad, vrlo labava konekcija...

raz-valjuj! miki manojlovic,, iz dzipa...

juzno od playe izgleda da je ostalo manjih naselja gde mozes da se zabijes pod palmu i kontempliras razliku izmedju xx i aztec, meskoljis prstice u vodi da poboljsas misaoni proces... neometan drekom
sto cu i da uradim za par dana

ovi moji oce da se kesaju po ruinama i oilaze znamenitosti... sa zadovoljstvom cu pregledati slike
mirelarado mirelarado 22:22 20.12.2008

Maje i najezde turista

U Tulumu je još uvek moguće naći povoljan smeštaj, mir i karipsko plavo raspoloženje. Taj caribean blue, huk mora i šum vetra kroz lišce palmi, i oblaci kojih uvek ima - nikada nisam video potpuno plavo nebo bez oblaka tamo - je ono što ljude privlači u ovaj deo sveta.


Dabome, sada bismo svi pravo u Tulum, da doživimo to plavetnilo, obiđemo drevne ruševine, podvodne pećine... A čim turisti nagrnu u neki takav rajski kutak, počnu da niču betonska čudovišta, najezda postaje masovna, a turizam čista konfekcija, pa je gotovo svejedno da li smo u Turskoj ili u Meksiku. Zato bolje da uživamo u ovakvim lepim reportažama, a i jevtinije je. Ti baš umeš da nam dočaraš šarm tih pradavnih civilizacija i mesta. :)
nsarski nsarski 23:04 20.12.2008

Re: Maje i najezde turista

Ti baš umeš da nam dočaraš šarm tih pradavnih civilizacija i mesta. :)

I am doing my best. Ja sam tamo prvi put otisao 1998, i vise se, mislim, nikad nisam vratio (duhom). Zaista, neka od tih mesta, neugrozena turistima, su carobna i kosmicka.
dolybell92 dolybell92 06:38 21.12.2008

Re: Maje i najezde turista

Ja bih da najezdim na ovako nešto ... pa neka mi bude i dosadno

dolybell92 dolybell92 07:15 21.12.2008

Re: Maje i najezde turista

dolybell92
Ja bih da najezdim na ovako nešto ... pa neka mi bude i dosadno


Možete i vi ...
dolybell92 dolybell92 22:24 20.12.2008

Riviera Maya

Taj prostor je u svakom slučaju zanimljiv, bar za mene i na jedan
drugi način, iako svakako ne bih preskočila Riviera Maya...
Intrigantni su mi prostori iščezlih civilizacija, mada ne znam
koliko su koji delovi i mesta dostupni... ipak su to tropi.
(a propo, kako stojimo sa komarcima i sličnim živuljkama ?)

nsarski nsarski 23:28 20.12.2008

Re: Riviera Maya

dolybell92
Taj prostor je u svakom slučaju zanimljiv, bar za mene i na jedan
drugi način, iako svakako ne bih preskočila Riviera Maya...
Intrigantni su mi prostori iščezlih civilizacija, mada ne znam
koliko su koji delovi i mesta dostupni... ipak su to tropi.
(a propo, kako stojimo sa komarcima i sličnim živuljkama ?)


Ostaci Maya se nalaze bas tu gde pokazuje mapa koju si prilozila. Mnoga od tih naselja su jos uvek totalno zapustena. U Chichen Itzi, na primer, ima mnogo gradjevina koje jos nisu renovirane - tako u sumu vidis samo gomilu kamenja. Belize, Gvatemala, Honduras - na tim mestima trenutno rade arheolozi, ali ona nisu dostupna turistima.
Od zivuljki, ja nista opasno nisam video. Ima skorpija, tarantula (one nisu suvise opasne), iguana (preslatke), i leptirova.
Leptirova na pretek.
Prvi put kad sam otisao tamo imao sam nestvaran dozivljaj (ovo bi se i Brajovicu svidelo). Vozim autoputem 110 ka Chichen Itzi, nikakvog saobracaja nema, jutro. U jednom trenutku naidjem na nepregledan oblak zutih leptirova ispred sebe. Milioni i milioni leptirova, kilometrima, zasipaju mi staklo, brisem ih brisacima, a njih sve vise i vise. Nemoguce da ih covek izbegne.
Prosao sam tako koroz tu zutu leptirovsku oluju, nekako preziveo, i tada sam shvatio odakle je Markes nasao inspiraciju da napise svoj roman o Sto godina samoce...
Komaraca ima, naravno, posebno kad pecas sa obale, ali Unf ne mari za komarce))
U stvari, Unf moze snagom volje i dijalekticke misli da ih totalno unisti i negira u svojoj psisi, ako ne i u realnosti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:13 21.12.2008

Re: Riviera Maya

nsarski
Prvi put kad sam otisao tamo imao sam nestvaran dozivljaj (ovo bi se i Brajovicu svidelo). Vozim autoputem 110 ka Chichen Itzi, nikakvog saobracaja nema, jutro. U jednom trenutku naidjem na nepregledan oblak zutih leptirova ispred sebe. Milioni i milioni leptirova, kilometrima, zasipaju mi staklo, brisem ih brisacima, a njih sve vise i vise.

Знам човека.
Би.
dolybell92 dolybell92 05:33 21.12.2008

Re: Riviera Maya

Prosao sam tako koroz tu zutu leptirovsku oluju, nekako preziveo,

... ja ne znam da li bih s obzirom da I don't like them... a ni škorpije i tarantulice,
samo iguane dolaze u obzir... a to sa pecanjem - pa, niko me ne bi odvojio od vode,
neka su i barakude i kojekakve druge "morske nemani"...
(ps. ni zmije ne volim...)
Sad ću ponovo da budem radoznala, a kakva je hrana, mislim koliko je
egzotična ... šta se najviše jede ... i tako to ?
I neću više da ti dosađujem...

nsarski nsarski 06:27 21.12.2008

Re: Riviera Maya

kakva je hrana, mislim koliko je
egzotična ... šta se najviše jede ... i tako to ?

Prvo, hrana je odlicna, i nema veze sa onim sto se po usa uvaljuje kao meksicka, a u stvari je Tex-Mex. Naravno, mnogo morske hrane, ali i druge lepe stvari iz Meksika. Mnogo koriste papriku, lime, avokado, korijander. Ima i egzoticne, takodje, ko voli (ja volim!).
Recimo, tamo sam otkrio nopal - kaktus koji se jede kao salata.

Cesto ga stavljaju u salatu od hobotnice na primer - malo obara (ali malo), iseku na tanko i pomesaju sa ostalim stvarima. Ceo list se jede (sa uklonjenim bodljama, naravno).
Takodje, imaju odlican mole, ceviche, i slicno.
Ja volim i starinsku meksicku hranu: barbacoa borego (jagnjetina sa raznja), menudo (skembici u saftu), i razne svinjetine.
U svakom slucaju, ima dovoljno izbora za svakoga.
gordanac gordanac 12:05 21.12.2008

Danaus Plexippus

ili mariposa monarca (monarch butterflies), verovatno
..izuzetno zanimljiva bića


nsarski nsarski 12:48 21.12.2008

Re: Danaus Plexippus

gordanac
ili mariposa monarca (monarch butterflies), verovatno
..izuzetno zanimljiva bića



Ovo nisu bili monarch leptirovi, vec neki mali, zuti, kao latice, kao Markes.

Re: Riviera Maya

nsarski
kakva je hrana, mislim koliko jeegzotična ... šta se najviše jede ... i tako to ?Prvo, hrana je odlicna, i nema veze sa onim sto se po usa uvaljuje kao meksicka, a u stvari je Tex-Mex. Naravno, mnogo morske hrane, ali i druge lepe stvari iz Meksika. Mnogo koriste papriku, lime, avokado, korijander. Ima i egzoticne, takodje, ko voli (ja volim!).Recimo, tamo sam otkrio nopal - kaktus koji se jede kao salata.Cesto ga stavljaju u salatu od hobotnice na primer - malo obara (ali malo), iseku na tanko i pomesaju sa ostalim stvarima. Ceo list se jede (sa uklonjenim bodljama, naravno).Takodje, imaju odlican mole, ceviche, i slicno.Ja volim i starinsku meksicku hranu: barbacoa borego (jagnjetina sa raznja), menudo (skembici u saftu), i razne svinjetine.U svakom slucaju, ima dovoljno izbora za svakoga.

a jesi probao meksicke cvarke?
nsarski nsarski 13:10 21.12.2008

Re: Riviera Maya

a jesi probao meksicke cvarke?

Chicharrones? Ako na to mislis - jesam, naravno.
49 41 49 41 22:28 20.12.2008

U Yuconu zlato pod zemljom

u Yucatan-u sa neba; ko gde voli nek izvoli.

Profo, zbunio si me u startu sa: 31 Federal States i morao sam da proveravam.
I nista nisam nasao?!?
Mexikanac mi davno rece: 36 Federativnih, Wikipedija ( "FREE and sovereign states"-sa navodnicama), negde 40.



nsarski nsarski 22:37 20.12.2008

Re: U Yuconu zlato pod zemljom

Prema CIA factbook:

31 states (estados, singular - estado) and 1 federal district* (distrito federal); Aguascalientes, Baja California, Baja California Sur, Campeche, Chiapas, Chihuahua, Coahuila de Zaragoza, Colima, Distrito Federal*, Durango, Guanajuato, Guerrero, Hidalgo, Jalisco, Mexico, Michoacan de Ocampo, Morelos, Nayarit, Nuevo Leon, Oaxaca, Puebla, Queretaro de Arteaga, Quintana Roo, San Luis Potosi, Sinaloa, Sonora, Tabasco, Tamaulipas, Tlaxcala, Veracruz-Llave, Yucatan, Zacatecas

E, sada, neke od tih states se spajaju, odvajaju, menjaju, pa niko nije siguran bas tacno koliko ih ima...tridesetak, otprilike. Recimo, u Chiapasu postoji manja revolucion da se stvari promene.
49 41 49 41 23:05 20.12.2008

Re: U Yuconu zlato pod zemljom

Chiapasu postoji manja revolucion da se stvari promene.

Koliko se razumem u Ekonomiju; brzo ce - cak brze no sto sam pretpostavljao Amero na scenu.

Tako je predlagao i prethodni meksicki pretsednik. Medjutim, nasem texanu se hebalo za to.
dolybell92 dolybell92 05:47 21.12.2008

Re: U Yuconu zlato pod zemljom

Provereno... stvarno je tačno nsarski pobrojao sve države,
ne bih to ni radila da me niste doveli u dilemu...
previše bi bilo da vam navodim i sve glavne gradove...
za nas, ovog puta je bitan Yucatán - gl. grad Mérida.

112358oo 112358oo 02:41 21.12.2008

........

Legenda kaže da je o lokaciji ovog projekta od strane Meksičke banke odlučio kompjuterski program.

nekada su legende počivale na drugačijim osnovama.... nije li ipak neobično da je u osnovi kompjuterski program i da je izgradnja počela 80-ih?

O komatoznom stanju prirode i ljudi u Belizeu (Caye Caulker) će biti reči drugom prilikom.

sedimenti, pesak, korali..... nadam se da neće izostati scuba diving pogled na underwater caves, za koje evo čitam da su odnele nemalo života onih koji su se u njima izgubili.......
112358oo 112358oo 18:44 21.12.2008

Re: ........

nije li ipak neobično da je u osnovi kompjuterski program i da je izgradnja počela 80-ih?

nenade, hvala na odgovoru.....

nije ovo prvo direktno pitanje koje sam ti uputio i na koje nisam dobio odgovor....... nije interesantan osećaj kada te ignorišu, ali pretpostavljam da imaš svoje razloge....

no hard feelings...... & preporuka za tekst
nsarski nsarski 19:10 21.12.2008

Re: ........

nije li ipak neobično da je u osnovi kompjuterski program i da je izgradnja počela 80-ih?

Izvini druze, zaista mi je promaklo. Radim sto stvari odjednom, pokusavam da pratim na vise kanala - ali, slabo mi ide. Zasluzio sam prekor, i preporucio sam ga!

Inace, ovo za kompjuterski program...hm, u pitanju je legenda. Nije bas sigurno da je tako, dakle pre ce biti urbana legenda.
Mesto je, inace, odlicno, izabrano. Prvo ta prevlaka kod Cancuna je dovoljno velika da akomodira veliki turisticki kompleks. Drugo, u pitanju je zaista geografski kuriozitet i lepota, brate. Trece, nema neke velike konkurencije od odtalih karipskih zemalj (ima ih 25+4) - sve su to male i siromasne zemlje. Cetvrto, nalazi se na dobrom rastojanju od Njujorka, Cikaga, i ostalih hladnih gradove - od mene do tamo je 3 sata leta. Peto, Hotelska zona se moze policijski blokirati sa 20 policajaca na dva mosta. Znaci, kriminal nema sanse. Sedmo, tuda se krecu mnogi Cruise brodovi - pristaju u Cancun, Cozumel, i slicna mesta.
Znaci, mesto je idealno za ulaganje i reklamu.
Ne verujem da je to kompjuter sve mogao da odluci. Treba gledati i ljudski faktor u toj jednacini.

Ima samo jedna mana - taj deo je podlozan uraganima. Do sada su imali tri koji su nacinili grdne stete. Samo pre tri godine, plaze su bile unistene i potroseno je 60 miliona $ da se poprave.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana