Letter from Gaza

Jasmina Tesanovic RSS / 01.01.2009. u 16:51

 from Nirmeen Kharma Elsarraj

This is the fifth day of the Israeli military operation on Gaza called 'Cast Lead'. Horror and destruction is everywhere. There are things that are not well reported in the news, feelings!! I have three children, a daughter Nour who is 14, a son Adam who is 9 and another son Ali who is 3. We live in an area in Gaza city that used to be described 'safe'. Nowhere is safe anymore. My children cannot sleep and I cannot help them. The feelings of helplessness and guilt (which always accompanies your inability to protect or at least comfort your children) are stronger than those of fear and horror. My daughter was telling a journalist on the phone yesterday that she had never got the real support she sought from me whenever there was a shelling. I was shocked!! I felt so guilty because my daughter felt my fears. But is it not normal to be scared after all?! Adam is asthmatic and he uses a ventilator. Due to the stress and the pollution resulting from rubbles, he is getting more frequent asthma attacks and there is no electricity for his ventilator. Each time he has an attack, we have to put the generator on for him and then put it off. There is no enough fuel to keep the generator on and we have no idea till when this is going to continue.  Ali has no idea what this is all about. All what he does is scream in fear whenever there is a bombing and when it is over, he uses his imagination to tell stories about 'qasef - bombing'. The kids do not sleep. We spend our days and nights in one single room with my sister in law and her daughter. You feel the stress and fear. You can see it on everyone's face.
Last night I was thinking about all this. I do not want anyone of my family to get hurt and I thought if anything should happen, I pray it happens to me and not my kids. Then I thought I do not want my kids to see me torn into pieces. The scenes on tv of people killed are so terrifying and I know what it means for children to see such thing.  What I really want is for all this to end and for me and my kids to live just like anyone else in the world. I want to get rid of the feeling of guilt towards my kids. Was I mistaken to have kids in the first place? Do not I have the right to be a mother? But am I really doing a good mother's 'job' in being the source of comfort for my kids. I know it is not my fault but I knew also that I live in Gaza and Gaza has never been a healthy environment to raise children. Was I that selfish to think about my own feeling to want to be a mother and ignoring my expected failure to protect my kids?
 
Nirmeen Kharma Elsarraj



Komentari (180)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:59 01.01.2009

hello, NATO is callin now...

Was I mistaken to have kids in the first place?


ova žena se oseća kao ja kada je nato groovao podzemnu odbranu beograda u kamenolomu kod straževice. mogu da razumem njen bedak... ambivalentno... s jedne strane nato koji groova miloševića, ali i mene, s druge strane nada da će pasti diktatura pod tim bombastičnim pritiscima s neba... s tim što sam ja izabrao srednju varijantu: otišao sam iz gaze/srbije da razvijam sebe u nadi da ću nekada ponovo moći da se vratim u otadžbinu i dižem decu tamo... sada sam tu negde, na dva koraka od ostvarenja cilja... znači, nije kriva žena što je rešila da ima decu ali bi mogla da porazmisli da se odsele negde ako mogu, dok diktatura ne padne... mada opet, nije isto meni kada sam bio solo da se krećem po svetu da tražim svoj put do slobode i situiranosti i ženi koja je već roditelj. njoj je teže...
topcat topcat 18:07 01.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

Mozda bi bilo ipak primjerenije da se odsele oni koju su tu uljezi i vrse genocid nad Palestincima vec nebrojeno mnogo godina. Sinoc je na Times Square-u isla sa HAPPY NEW YEAR i vijest da je Izrael nastavio sa zracnim napadima. Napadaju koga? Koja su to prijetnja Palestinci u Gazi koji su izolirani i pod sankcijama vec x godina? Koja su to prijetnja palestinska djeca na koju napad pocinje u podne kad izlaze iz skole? Imaju li ta djeca pravo na svoj mir, dom i u krajnjoj liniji na drzavu?
Nije ova gospodja pogrijesila sto je imala djecu. Grijesimo mi koji zatvaramo oci pred cinjenicama i ne nazivamo stvari pravim imenom.
Dejan Ninkovic Dejan Ninkovic 18:19 01.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

Diktatura? Jos ce ispadne da ga nisu(mo) glasali toliko puta? Masta moze svasta.

Drugo, gde da se sele iz Gaze? Izvinite ali lupate gluposti. Sigurno ce da izvade ustedjenu lovu iz slamarice zaradjenu u prosperitetnoj Palestinskoj ekonomiji, nesankcionisanoj Izraelskom okupacijom i blokadom. Onda ce mirno da prodju pored ljubaznih Izraelskih granicara i vojske koji su ubili preko 300 njihovih sunarodnika par dana pre i da se zapute u zemlje Severne Amerike za koje im ne treba viza kao palestincima. Opet....Svasta." Ignorance is bliss!"


Tema je bila iskrena i ljudska i krajnje egzistencijalne prirode a vi skrenuste sa svojim subliminalnim porukama. Problem tog dela sveta je uvek bio tipa "Sta je starije , koka ili jaje?" NIsam optimista.

Sve najbolje u 2009 i puno razumevanja medju ljudima jer to je jedini izlaz. Ignorantost je koren mrznje.



topcat topcat 18:22 01.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

nisam shvatila da je odgovor bio Srdjanu.
pardon. editirala.
Dejan Ninkovic Dejan Ninkovic 18:29 01.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

topcat
nisam shvatila da je odgovor bio Srdjanu. pardon. editirala.



Da bio je za Gospodina Fuchsa. Izvinjavam se ....ne ide mi ovo citiranje bas najbolje.Uvezbacu!:) (jel bolje?:)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:18 01.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

topcat
Mozda bi bilo ipak primjerenije da se odsele oni koju su tu uljezi i vrse genocid nad Palestincima vec nebrojeno mnogo godina. Sinoc je na Times Square-u isla sa HAPPY NEW YEAR i vijest da je Izrael nastavio sa zracnim napadima. Napadaju koga? Koja su to prijetnja Palestinci u Gazi koji su izolirani i pod sankcijama vec x godina?


IL se evakuirao iz Gaze 2005. nema više židovskog naroda u Gazi.

nema genocida u Gazi, ima masakra i ratnih zločina.

IL napada hamas. hamas od povlačenja IDF-a baca rakete na židovska naselja izvan granice Gaze. šta je radila CRO kada su je napadali raketama srbi iz slavonije?

nisu Palestinci pretnja kao celina, pretnja je hamas, pojedinačno. hamas napada gradove na izraelskoj teritoriji od povlačenja IDF-a iz Gaze 2005. naovamo. pure facts, no leftish sentimentality.






Dejan Ninkovic
Diktatura? Jos ce ispadne da ga nisu(mo) glasali toliko puta? Masta moze svasta. Drugo, gde da se sele iz Gaze? Izvinite ali lupate gluposti. Sigurno ce da izvade ustedjenu lovu iz slamarice zaradjenu u prosperitetnoj Palestinskoj ekonomiji, nesankcionisanoj Izraelskom okupacijom i blokadom. Onda ce mirno da prodju pored ljubaznih Izraelskih granicara i vojske koji su ubili preko 300 njihovih sunarodnika par dana pre i da se zapute u zemlje Severne Amerike za koje im ne treba viza kao palestincima. Opet....Svasta." Ignorance is bliss!" Tema je bila iskrena i ljudska i krajnje egzistencijalne prirode a vi skrenuste sa svojim subliminalnim porukama. Problem tog dela sveta je uvek bio tipa "Sta je starije , koka ili jaje?" Nisam optimista. Sve najbolje u 2009 i puno razumevanja medju ljudima jer to je jedini izlaz. Ignorantost je koren mrznje.


diktatura - narod izabrao hamas, hamas izbacio oružjem fatah iz Gaze, i vlada sam. autokratija, demokratura. vrlo slično miloševiću, samo što su prethodni islamisti a potonji komunista.

sa sentimentalne strane ste u pravu. ipak, bio bih na oprezu, posebno sa jednim dubokim iskustvom ratnog raspada jugoslavije, kada se emocije mešaju sa političkim ciljevima. politika korumpira sve, pa tako i emocije. pozdrav i vama, i s novom 009.
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:57 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

IL napada hamas. hamas od povlačenja IDF-a baca rakete na židovska naselja izvan granice Gaze. šta je radila CRO kada su je napadali raketama srbi iz slavonije?

kakvo poredjenje. i lici na tebe.
sa sentimentalne strane ste u pravu.

kakva sentimentala strana.
poginuse onolika deca.
svako ko ovako pise mora da je iz epruvete izašao.
kada se emocije mešaju sa političkim ciljevima

koji su to politički ciljevi.
i kad smo kod političkih ciljeva šta je s grupom izraelskih oficira i vojnika "courage to refuse" ?
da ih nije pojeo mrak?
robija?
ko ovog profesora što nije hteo da služi vojsku na okupiranim teritorijama.
matityahu matityahu 01:24 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

Mozda bi bilo ipak primjerenije da se odsele oni koju su tu uljezi i vrse genocid nad Palestincima vec nebrojeno mnogo godina.

Tipican antisemitizam! Uljezi? I ti hoces da bacis Izraelce u more? Ili bih primila kao izbeglice? Mozda si pogresila adresu. Stormfront je na drugom sajtu.
I rec genocid upotrebljavas ili olako ili ne poznajes sta sta rec uopste i znaci.
Malo znanja iz istorije ne bi nikako naskodila. Mislim na znanje i poznavanje a ne na dnevno-politicke informacije.
pozdrav
Exitus Letalis Exitus Letalis 02:14 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

Tipican antisemitizam!

ma stvarno?
sta se god kaže protiv sadašnjeg režima u izraelu, to je antisemitizam.
i odmah se to lepi i to su svi argumenti.
I ti hoces da bacis Izraelce u more?

ko o tome govori?
al da su se raširili, nije da nisu.
a i da traje godinama, nije da ne traje.
eno napisah - iskustvo lično izraelca (iz 1982. kada je imao 19. godina i bio mobilisan), reditelja ari folmana, dato u filmu "valcer sa baširom", autobiografski film.
davao se i ovde.
čak nominovan za oskara.
govori o direktnoj umešanosti izraela u masakr nad 3.000 palestinaca u izbegličkim logorima u libanu.
možda je on to sanjao.
možda nije tako bilo, hteo namerno da ocrni svoju zemlju!
jel to misliš da je u pitanju?

lepo neko gore reče - najteže je priznati svoje zločine.
a mi to odlićno znamo.
koliko su karadzić i mladić heroji, toliko je i arijel šaron heroj.
matityahu matityahu 02:15 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

ali bi mogla da porazmisli da se odsele negde ako mogu

zivela je u Kanadi, by the way
matityahu matityahu 02:27 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

ma stvarno?

da, stvarno.
'

sta se god kaže protiv sadašnjeg režima u izraelu, to je antisemitizam

u Izraelu ne vlada rezim vec demokratija. Nijedna arapska zemlja nije demokratija.
Nigde topcatica ne govori o "rezimu" vec o "uljezima" koji bombarduju.
eno napisah - iskustvo lično izraelca (iz 1982. kada je imao 19. godina i bio mobilisan), reditelja ari folmana, dato u filmu "valcer sa baširom", autobiografski film.

Iskustvo jednog, da ima jos miliona iskustava.
al da su se raširili, nije da nisu.

a gde to? U Gazi nema Jevreja. Ili mislis na Srbiju, Hrvatsku, ili? To o sirenju Jevreja su culo mnogo puta.
"topcat" nije nista govorila o sabri i satili, o Saronu, zlocinima i Mladicu, pa ne znam kakve veze ima bas. Napisi blog pa diskusija
hoochie coochie man hoochie coochie man 02:45 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

da, stvarno.


pa zaista ma stvarno.
Moze li se Izrael za bilo sta osuditi a da se odmah ne vikne - ua antisemita!
Po nekada stvarno izgleda da sam Izrael ili bar oni koji ga brane koriste stradanje Jevreja kroz istoriju i uzase II sv rata da bi opravdali nesumnjivo agresorsko ponasanje danasnje drzave Izrael. Nesporna je cinjenica da je ta drzava ratom uvecala svoju teritoriju nekoliko puta u odnosu na onu koja je bila kada je osnovana. Pravo na vecu teritoriju se zasniva iskljucivo na sili i bibliji.

u Izraelu ne vlada rezim vec demokratija. Nijedna arapska zemlja nije demokratija.


I to bi trebalo da joj da za pravo da terorise, drzi u izolaciji, sprecava cak i dostavu humanitarne pomoci, narodu za koga on (Izarael) proceni da nije dovoljno demokratski i da na izborima nije dobio onaj ko njemu odgovara?

matityahu matityahu 03:12 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

Moze li se Izrael za bilo sta osuditi a da se odmah ne vikne - ua antisemita!


Ako neko kaze da je uljez u svojoj zemlji to nije nikakva osuda u ovom slucaju Izraela. To je automatsko negiranje postojanja drzave Izrael. Topcat je nazvala Izraelce uljezima koji treba da se odsele. Ja sam reagovao na to. Mada u Gazi i nema Izraelaca - niti zive niti su presli granicu.

Kritika Izraela i postupaka vlade postoji i u Izraelu i niko ne govori da je to antisemitizam.

Kada su u pitanju teritorije, vece, male, biblijske, palestinske, izraelske ima dovoljno mapi koje se mogu pogledati.

U vezi humanitarne pomoci postoji i druga prica/druge price.
(Pisac pisma na engleskom dobija lekove iz Izraela - sama pise o tome)

Nije samo Izrael procenio da je Hamas nedemokratski vec sve demokratske zemlje jer je Hamas teroristicka organizacija i nista drugo. Rakete ne Izrael nisu padale sa Zapadne obale vec iz Gaze.

hoochie coochie man hoochie coochie man 03:43 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

Ne branim nikog pa ni Topcat, samo naglasavam da u tom komentaru nisam video negiranje prava Izraelu da postoji vec osudu njegovog odnosa prema narodu koji zaista vec dugo prezivljava teror i ponizenja.
Tacno je da se treba biti oprezno prilikom izrazavanja kada se o ovoj temi govori, ali je isto tako i tacno da ono koji pokusavaju da brane politiku Izraela vrlo cesto koriste nespretne formulacije da bi nekoga proglasili antisemitom i tako mu zapusili usta.

Naravno da se za Hamas sve moze reci osim da je miroljubiv, ali poznata je cinjenica da se upravo u situacijama kakva je ova u kojoj su Palestinci javljaju i jacaju ekstremisticke struje. Sta ocekivati od nekog ko ima recimo 15 godina i ko je ceo svoj zivot proveo u situaciji da ceka u koloni dok ne prodje neki izraelac, sto neko napomenu, nego da bude kivan na Izrael? Koliko treba extremistima da od takvog naprave bombasa samoubicu?

Malo je nekorektno opravdati svu silu koju je primenio Izrael time da je hamas granatirao, a kako je granatirao i koliko ima kvalitetno naoruzanje, zna se. Cak je i Amerika, pored sve vrlo otvorene podrske Izraelu morala da ga javno pozove da se "uzdrzi od prekomerne upotrebe sile" .

Sto se druge strane humanitarne pomoci tice, naravno da se neka dostavlja ali nemoguce je osporiti cinjenicu da jeste sprecavana dostava i da Izrael cesto preti sprecavanjem iste.



talicni talicni 06:44 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

topcat
Mozda bi bilo ipak primjerenije da se odsele oni koju su tu uljezi i vrse genocid nad Palestincima vec nebrojeno mnogo godina. Sinoc je na Times Square-u isla sa HAPPY NEW YEAR i vijest da je Izrael nastavio sa zracnim napadima. Napadaju koga? Koja su to prijetnja Palestinci u Gazi koji su izolirani i pod sankcijama vec x godina? Koja su to prijetnja palestinska djeca na koju napad pocinje u podne kad izlaze iz skole? Imaju li ta djeca pravo na svoj mir, dom i u krajnjoj liniji na drzavu?
Nije ova gospodja pogrijesila sto je imala djecu. Grijesimo mi koji zatvaramo oci pred cinjenicama i ne nazivamo stvari pravim imenom.

Cinjenica je da je Hamas iz pojasa Gaze ispaljijivao rakete i granate na Izrael.
Izraelci su saznali da je Hamas dosao u posjed iranskih raketa veceg dometa. Izmedju ostalog i nuklearna elektrana nasla se u dometu hamasovih novih raketa. Zbog toga i ova akcija.
Povrh svega tu je i Hamas vs Fatah medju palestinski sukob.



matityahu matityahu 10:18 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

Cinjenica je da je Hamas iz pojasa Gaze ispaljijivao rakete i granate na Izrael.
Izraelci su saznali da je Hamas dosao u posjed iranskih raketa veceg dometa. Izmedju ostalog i nuklearna elektrana nasla se u dometu hamasovih novih raketa. Zbog toga i ova akcija.
Povrh svega tu je i Hamas vs Fatah medju palestinski sukob.


o tome se radi i to je to sto je sada (trenutno ovih dana).
matityahu matityahu 10:24 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

hoochie coochie man , ovo sto si napisao/la je sasvim na svom mestu kao misljenje/kritika/prosudjivanje jednog tekuceg konflikta i prilog diskusiji. Pravi konstruktivni prilog diskusiji a ne pausalni atributi tipa "uljezi koji treba da se odsele", na sta sam reagovao.
dragoljub92 dragoljub92 11:48 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

Exitus Letalis
Tipican antisemitizam!

ma stvarno?
sta se god kaže protiv sadašnjeg režima u izraelu, to je antisemitizam.
i odmah se to lepi i to su svi argumenti.
I ti hoces da bacis Izraelce u more?

ko o tome govori?
al da su se raširili, nije da nisu.
a i da traje godinama, nije da ne traje.
eno napisah - iskustvo lično izraelca (iz 1982. kada je imao 19. godina i bio mobilisan), reditelja ari folmana, dato u filmu "valcer sa baširom", autobiografski film.
davao se i ovde.
čak nominovan za oskara.
govori o direktnoj umešanosti izraela u masakr nad 3.000 palestinaca u izbegličkim logorima u libanu.
možda je on to sanjao.
možda nije tako bilo, hteo namerno da ocrni svoju zemlju!
jel to misliš da je u pitanju?

lepo neko gore reče - najteže je priznati svoje zločine.
a mi to odlićno znamo.
koliko su karadzić i mladić heroji, toliko je i arijel šaron heroj.

a jadni indijanci kako to da se niko neseti jadnih indijanaca
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:06 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

Exitus Letalis
svako ko ovako pise mora da je iz epruvete izašao.


g-đo Jasna,
nemam ni vremena ni živaca da se prepiram s Vama. ako imate nešto konkretno da mi prebacite, izvol'te. ovakav način diskusije je neprimeren i neukusan.
Atomski mrav Atomski mrav 13:19 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

Ne vredi ti, Srđane... čak si pokušao da napišeš komentar na hrvatskom, ali džaba...
vlada dvm vlada dvm 14:19 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

matityahu
Mozda bi bilo ipak primjerenije da se odsele oni koju su tu uljezi i vrse genocid nad Palestincima vec nebrojeno mnogo godina. Tipican antisemitizam! Uljezi? I ti hoces da bacis Izraelce u more? Ili bih primila kao izbeglice? Mozda si pogresila adresu. Stormfront je na drugom sajtu.I rec genocid upotrebljavas ili olako ili ne poznajes sta sta rec uopste i znaci.Malo znanja iz istorije ne bi nikako naskodila. Mislim na znanje i poznavanje a ne na dnevno-politicke informacije.pozdrav

Da li je antisemitizam svako ne slaganje sa državom Izrael i njenom politikom, koja je u više navrata pokazala svoje, jako ružno lice, da ne koristim sada opšte-popularne-i-izlizane termine. Btw, Izrael je formiran posle WW II na zemlji koju su kupili Rotšildi. nekako ne mogu da pobegnem od kosovske paralele...prosto , nameće se kao tema za razmišljanje. Da li bi anti semitizam bilo protivljenje napadu na egipat, podizanju zidova oko svojih teritorija, primena neprimerene sile ( ova nova terminologija je sjajna)- ovi njih kamenjem, a ovi im vrate avionima, tenkovima...bla, bla....Da, trebalo bi se pozabaviti istorijom, jer se tamo može naći puno podataka koji ne bi išli u prilog ponašanju jevrejske države, ali, ako neko na to skrene pažnju, potegne se anti-semitizam kao argument.
matityahu matityahu 16:31 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

a jadni indijanci kako to da se niko neseti jadnih indijanaca

ma ce se seti neko i Indijanaca, ali to kad procita Karla Maja, Vinetu & co, kao i Komandanta Marka, pa odrzi predavanje i iskaze strucno misljenje o americkoj istoriji u zadnjih 300 godina, onako sedeci na Tajms Skveru ili Pikadiliju.
topcat topcat 19:05 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

Srđan Fuchs


IL se evakuirao iz Gaze 2005. nema više židovskog naroda u Gazi.


A koga onda napadaju i zasto?
Hamas? U podne - na Shabatt?
"Oslobadjaju" preostale Palestince od samih sebe?
topcat topcat 19:46 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

matityahu
Mozda bi bilo ipak primjerenije da se odsele oni koju su tu uljezi i vrse genocid nad Palestincima vec nebrojeno mnogo godina.

Tipican antisemitizam! Uljezi? I ti hoces da bacis Izraelce u more? Ili bih primila kao izbeglice? Mozda si pogresila adresu. Stormfront je na drugom sajtu.
I rec genocid upotrebljavas ili olako ili ne poznajes sta sta rec uopste i znaci.
Malo znanja iz istorije ne bi nikako naskodila. Mislim na znanje i poznavanje a ne na dnevno-politicke informacije.
pozdrav



Da li su Palestinci Semiti?
Da, jesu.
Kako onda ovaj napad Izraela nije okarakteriziran kao antisemitizam a ja ispadoh antisemit? U cemu je kvaka?
Kad su Izraelci otisli sa spomenutog prostora i kad su dosli na ideju da se tamo jednostavno ponovo usele, a sve sa velikim transparentima "we all want Palestine as our country!"
Postoje foto zapisi, eno izlozbe u "Jewish heritage" muzeju na jugu Menhetna. Nisam izmislila, a vidjela sam dovoljno puta da shvatim da ne sanjam.
Dozvoljavam da ima stvari koje ne razumijem. Shodno tome, moze li onda sluzbena definicija genocida, pa da usporedimo sa slikama koje nam ovih dana dolaze iz Gaze?
Ili da prilozimo kartu Palestine od prije jedno 80 godina usporedimo s onom iz '47. i s danasnjom?

Hvala za adresu stormronta.
Nemam obicaj zalaziti, mada nemam problema sa citanjem ni njih kao ni ADL-ovog sajta.
Linkova ima koliko hocete. Informacija dostupna, i smatram da istina nema stranu.
Svatko moze sam zakljuciti na osnovu cinjenica i nesto malo savjesti.
A moze i promijeniti misljenje ako vidi da je u krivu.

Veselim se vasim odgovorima.

Pozdrav.
topcat topcat 19:49 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

vlada dvm

Da li je antisemitizam svako ne slaganje sa državom Izrael i njenom politikom, koja je u više navrata pokazala svoje, jako ružno lice, da ne koristim sada opšte-popularne-i-izlizane termine.


Ne bi trebao biti, ali je na zalost postao.
I Palestinci su semiti, pa ne vidim da je ovo sto se dogadja netko prozvao antisemitizmom.


topcat topcat 20:46 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

hoochie coochie man
Pravo na vecu teritoriju se zasniva iskljucivo na sili i bibliji.


Samo na sili. U bibliji nemaju podrsku.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:20 02.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

Samo na sili. U bibliji nemaju podrsku.


Pa da sad ne ulazimo u tumacenje biblije, posto sve i da ga imaju, taj osnov smatram nevaznim. Kad bi se sve granice vracale na biblijsko vreme, kad bi se svako pozivao na svoje svete knjige, bilo bi zaista "veselo" na ovoj planeti. Dakle ostaje sila kao relevantan osnov.

Medjutim, cinjenica je da narod koji je bio rasut po svetu, koji je bivao izlozen progonstvima i sistematskom ubijanju, ima pravo na svoje parce zemlje, svoju drzavu kao i svi ostali. Ali nista vise od toga. Problem se javlja sto ta njihova drzava sada ne dozvoljava drugima to isto sto je trazila za sebe. I to postize iskljucivo silom.
matityahu matityahu 01:00 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

Da li su Palestinci Semiti?
Da, jesu.
Kako onda ovaj napad Izraela nije okarakteriziran kao antisemitizam a ja ispadoh antisemit? U cemu je kvaka?

Niko, pa ni ja ti nije rekao da si antisemita ali ono sto kazes o uljezim/odeseljavanju je antisemitski.
definicija: "Pojam antisemitizam prvi je put upotrijebio Wilhelm Marr, 1870-ih da bi napravio razliku između starog antijudaizma i moderne, političke, etničke, ili rasne opozicije prema Židovima. Pojam je ubrzo ušao u uporabu i u druge jezike te postao sinonim, ne samo za neprijateljstvo prema Židovima u modernom razdoblju, već se počeo retroaktivno primjenjivati i za svaku vrstu animoziteta prema Židovima u povijesti."

Kad su Izraelci otisli sa spomenutog prostora
Nisu otisli, vec oterani (doduse ne svi) - pogledaj sta znaci rec DIJASPORA


velikim transparentima "we all want Palestine as our country!"

Pojam, naziv Palestina - pogledaj kada se, kako, u koje vreme vreme i za sta upotrebljavala ta rec. Predzadnji pojam je bio za bivsu tursku teritoriju koju su Britanci dobili da mandatno vladaju posle pada Osmanske imperije. Tu su ziveli Turci, Jevreji i Arapi. Zadnji pojam Palestina je palestinska drzava na teritoriji Zapadne obale Jordana i podrucja Gaze.


Shodno tome, moze li onda sluzbena definicija genocida, pa da usporedimo sa slikama koje nam ovih dana dolaze iz Gaze?

"...izraz "genocid" znači bilo koje od niže opisanih djela, počinjeno u namjeri da se u cijelosti ili djelomično uništi jedna nacionalna, etnička, rasna ili vjerska skupina kao što je: (a) ubijanje pripadnika skupine; (b) nanošenje teške ozljede ili duševne boli pripadnicima skupine; (c) namjerno podvrgavanje skupine životnim uvjetima kojima je cilj njezino potpuno ili djelomično fizičko uništenje; (d) nametanje mjera s namjerom sprečavanja rađanja unutar skupine; (e) prisilno premještanje djece iz jedne skupine u drugu."


Svatko moze sam zakljuciti na osnovu cinjenica i nesto malo savjesti.
A moze i promijeniti misljenje ako vidi da je u krivu.
Slazem se u potpunosti

pozdrav
topcat topcat 02:10 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

hoochie coochie man

Medjutim, cinjenica je da narod koji je bio rasut po svetu, koji je bivao izlozen progonstvima i sistematskom ubijanju, ima pravo na svoje parce zemlje, svoju drzavu kao i svi ostali. Ali nista vise od toga. Problem se javlja sto ta njihova drzava sada ne dozvoljava drugima to isto sto je trazila za sebe. I to postize iskljucivo silom.


Izrael trazi parce tudje zemlje.
Kljucno pitanje ostaje - kad je tom narodu data drzava, zbog cega upravo na tom prostoru?
Jer su nekad tamo zivjeli?
Ok...nekad...
Nekad su Slaveni navodno sisli s Karpata, pa imam li ja pravo tamo doci, nabiti zastavu i proglasiti svoju drzavu, poubijati sve koji mi se usprotive? Ili mozda da odem to napraviti u Iran jer su Hrvati po nekim teorijama Iranskog porijekla.
Naravno, nemam takvo pravo, pa i da me podrzi medjunarodna zajednica...a ovdje povlacimo nekakvu "logiku" od prije 2000 godina.




topcat topcat 02:13 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

matityahu

"...izraz "genocid" znači bilo koje od niže opisanih djela, počinjeno u namjeri da se u cijelosti ili djelomično uništi jedna nacionalna, etnička, rasna ili vjerska skupina kao što je: (a) ubijanje pripadnika skupine; (b) nanošenje teške ozljede ili duševne boli pripadnicima skupine; (c) namjerno podvrgavanje skupine životnim uvjetima kojima je cilj njezino potpuno ili djelomično fizičko uništenje; (d) nametanje mjera s namjerom sprečavanja rađanja unutar skupine; (e) prisilno premještanje djece iz jedne skupine u drugu."



Hvala na detaljnom objasnjenju.
Sad jos samo trebamo pogledati karte "prije i poslije''. I nesto malo reportaza iz Gaze.


hoochie coochie man hoochie coochie man 02:22 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

Nekad su Slaveni navodno sisli s Karpata, pa imam li ja pravo tamo doci, nabiti zastavu i proglasiti svoju drzavu, poubijati sve koji mi se usprotive? Ili mozda da odem to napraviti u Iran jer su Hrvati po nekim teorijama Iranskog porijekla.


Nije dobro poredjenje. Vi imate svoju drzavu i samim tim nemate "prava" na Karpate ili Iran. Jevreji nigde nisu imali svoju drzavu pre osnivanja mnodernog Izraela.
Mislim da tu ne treba traziti resenje vec kompromisu (koji i sami Palestinci prihvataju) a to je da ima "mesta" i za jedne i za druge pod uslovom da Izrael dozvoli tim drugima da nesmetano zive u svojoj drzavi uz dogovor oko nekih gradova.
Resenje koje ako se ne varam zagovarate, da Izrael ne treba uopste da postoji na tim prostorima je bojim se radikalno ali u svakom slicaju nerealno, nemoguce i lose po mom sudu.
dragoljub92 dragoljub92 02:28 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

Kljucno pitanje ostaje - kad je tom narodu data drzava, zbog cega upravo na tom prostoru?

ključno pitanje da ti neznaš istoriju i kako je došlo i ko je stvorio izraelsku državu tu gde je i zašto.a i mi nismo dužni da ti dajemo časove ovde.respitaj se ko je i šta je hamas usput.
došla si na kraj predstave i sad oćeš da učestvuješ u kritici a ispostavlja se da nemaš ojma šta se dešavalo na sceni sem zadnjih pet minuta koje si videla.
topcat topcat 02:32 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

hoochie coochie man

Resenje koje ako se ne varam zagovarate, da Izrael ne treba uopste da postoji na tim prostorima je bojim se radikalno ali u svakom slicaju nerealno, nemoguce i lose po mom sudu.


Ne zagovaram genocid. Kriva adresa.
Izrael sad vec postoji. Ljudi tamo zive vec 60 godina (neki su zivjeli tamo i kad se to nije zvalo Izrael, mada medju njima ima i Zidova koji dan danas ne priznaju tu drzavu) Ne mozete ih otjerati niti "pobacati u more", ali mi ne pada mi na pamet da cionisitcki rezim proglasim ''demokracijom".

I dalje stoji pitanje zasto Jevreji nisu imali svoju drzavu...ne 10, ne 20, ne 100 nego 2000 godina?
I onda im je data bas tamo i bas tada?

Kompromis dobro zvuci ali je isto tako nerealan jer ga Izraelci nece prihvatiti.
Po onome sto ja razumijem, oni hoce svoju "obecanu zemlju".

topcat topcat 02:38 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

dragoljub92

ključno pitanje da ti neznaš istoriju i kako je došlo i ko je stvorio izraelsku državu tu gde je i zašto.a i mi nismo dužni da ti dajemo časove ovde.r


Kljucno pitanje je da istoriju pisu pobjednici, a da je prodaje propaganda.
Ovo nije nikakav kraj predstave, a Zidovsko pitanje nije pocelo stvaranjem drzave Izrael niti Hamasa.
Ne volim arogantne i "sveznajuce" profesore, pa i ne ocekujem casove kod vas.




dragoljub92 dragoljub92 02:48 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

Kljucno pitanje je da istoriju pisu pobjednici, a da je prodaje propaganda.

tačno ali da si čitala istoriju znala bi zašto su je jevreji dobili baš tad posle drugog rata.e ako baš oćeš mnogo da čitaš možda i provališ koje sve sile imaju tu interese.jsa nisam sveznajući profesor kako ti kažeš ali sam se vremenom obaveštavao koliko mi je ptrebno da bar malo razumem šta se tu dešava.hamas neće mir ,arapi neće mir.pa šta misliš gde će da poleti prva atomska bomba kad je iranci naprave.a napraviće je sigurno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 02:54 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

I dalje stoji pitanje zasto Jevreji nisu imali svoju drzavu...ne 10, ne 20, ne 100 nego 2000 godina?
I onda im je data bas tamo i bas tada?


I sad se mozemo vrteti u krug.
Ako bih ja vas (ili sebe) zapitao a gde na drugom mestu? A zasto da nemaju svoju drzavu?Da li posto je nisu imali 2000 godina da je nemaju nikad? i da se ne priblizavamo onoj teoriji o holokaustu kao "ceni" koja je placena za dobijanje drzave.....
ne spocitavam vam antisemitizam (ili antijudaizam ako insistirate) naravno

Kompromis dobro zvuci ali je isto tako nerealan jer ga Izraelci nece prihvatiti.
Po onome sto ja razumijem, oni hoce svoju "obecanu zemlju".


Kompromis zvuci kao jedino moguce resenje. Hteo to Izrael ili ne da prihvati. Nisu retki primeri u istoriji kada je neko primoran da prihvati kompromis.
Ovo sto se upravo dogadja, tacno je, ne daje mnogo nade da ce se to uskoro dogoditi ali drugog izbora jednostavno nema.
topcat topcat 03:01 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

dragoljub92
pa šta misliš gde će da poleti prva atomska bomba kad je iranci naprave.a napraviće je sigurno.


Mozda sam citala ali nisam zadovoljna s onim sto sam saznala. Jos manje sam zadovoljna s onim sto su mi servirali u medijima.
Moguce je da su Iranci vec napravili atomsku bombu, ali mislim da je nece prvi baciti. Ako se to dogodi - i to ce biti samo odgovor. Ostavljam prostora da sam u krivu i da je moja procjena losa.





topcat topcat 03:08 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

hoochie coochie man

Kompromis zvuci kao jedino moguce resenje. Hteo to Izrael ili ne da prihvati.


Slazem se, ali mislim da nece htjeti prihvatiti.



dragoljub92 dragoljub92 03:14 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

Mozda sam citala ali nisam zadovoljna s onim sto sam saznala. Jos manje sam zadovoljna s onim sto su mi servirali u medijima.

pa kako misliš da saznaš.gledaš samo posledice.ko zna šta se krije po arhivama.
ali mislim da je nece prvi baciti

neće jer će ameri odmas da im isporuče kusur.to je jedino što ih koči.
hoochie coochie man hoochie coochie man 03:18 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

Slazem se, ali mislim da nece htjeti prihvatiti.


Prihvatili su da se povuku naselja iz Gaze, uz sav otpor samih izraelaca.
I to je bilo nekima neverovatno.
Nadajmo se.
Pozdrav
topcat topcat 03:22 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

dragoljub92

pa kako misliš da saznaš.gledaš samo posledice.ko zna šta se krije po arhivama


Pa od pocetka pitam za uzrok. Ovo sto danas gledamo su posljedice, eno pise gore...jedan od mojih prvih komentara tu.


dragoljub92 dragoljub92 03:26 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

topcat
dragoljub92

pa kako misliš da saznaš.gledaš samo posledice.ko zna šta se krije po arhivama


Pa od pocetka pitam za uzrok. Ovo sto danas gledamo su posljedice, eno pise gore...jedan od mojih prvih komentara tu.



ja ti kažem čitanje čitanje i samo čitanje,ako imaš vremena čiaj.
moje mišljenje je da je za ovo sad kriv hamas i gotovo.ja sam završio.a na kraju krajevba nweki prauzrok više nije ni važan.stanje na terenu i gotovo.kao i naše kosovo.
topcat topcat 03:44 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

dragoljub92

ja ti kažem čitanje čitanje i samo čitanje,ako imaš vremena čiaj.
moje mišljenje je da je za ovo sad kriv hamas i gotovo.ja sam završio.a na kraju krajevba nweki prauzrok više nije ni važan.stanje na terenu i gotovo.kao i naše kosovo.


Itekako je bitan prauzrok. Nema pravog mira dokle god se rjesavaju samo posljedice i stanje na terenu umjesto onog sto je dovelo do tog istog stanja. Dajes tabletu za glavobolju a ne znas sto je uzrok glavobolji. Tako nekako...banalizirano.
Evo, za razliku od mene, president Bush se potpuno slaze s tobom:

"This recent outburst of violence was instigated by Hamas - a Palestinian terrorist group supported by Iran and Syria that calls for Israel's destruction," Bush said. "Eighteen months ago, Hamas took over the Gaza Strip in a coup, and since then has imported thousands of guns and rockets and mortars. Egypt brokered a cease-fire between Hamas and Israel, but Hamas routinely violated that cease-fire by launching rockets into Israel."

"By spending its resources on rocket launchers instead of roads and schools, Hamas has demonstrated that it has no intention of serving the Palestinian people," Bush said.









Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:16 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

hoochie coochie man
Moze li se Izrael za bilo sta osuditi a da se odmah ne vikne - ua antisemita!?


naravno da može, ali kada to uradi antisemita onda mora da se vikne. isto kao što ti imaš potrebu da vikneš "ratni zločin", tako i drugi ima da vikne "antisemita". s tim što nit IL država prizanaje da je ogrezla u ratni zločin, nit javno mnjenje priznaje da ima antisemite u svojim redovima.
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:21 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

ključno pitanje da ti neznaš istoriju i kako je došlo i ko je stvorio izraelsku državu tu gde je i zašto.

kakva aroganicija!
mi nismo dužni da ti dajemo časove ovde

naglasak na mi.
ko ste to vi?
mnogo vas ili samo oni koji se slažu s tobom?
respitaj se ko je i šta je hamas usput.

raspitala sam se. hamas je zlo ovog sveta. a izrael nevin ko odojče. tako piše u novinama koje ti čitaš (ili vi - voliš da govoriš u ime svih - primećeno više od jednog puta)
došla si na kraj predstave i sad oćeš da učestvuješ u kritici a ispostavlja se da nemaš ojma šta se dešavalo na sceni sem zadnjih pet minuta koje si videla.

hahahahahaha!
pa kad je bio početak predstave?
neki dan?
ajde sveznajući koji određuju kad ko može da se uključi, da nam kažeš kad je bio početak "predstave"?
iako reč "predstava" koristiš kao metaforu, ipak izbija tvoj stav da je ovo sve predstava koja se gleda uz sarmu i pivo,
dok se tamo gine, dok nema lekova, hrane, vode, gasa, struje... ničega sem leševa i renjenih...
e, moj dragoljube!!!!
zaista žalosno!
dragoljub92 dragoljub92 14:51 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

Exitus Letalis
ključno pitanje da ti neznaš istoriju i kako je došlo i ko je stvorio izraelsku državu tu gde je i zašto.

kakva aroganicija!
mi nismo dužni da ti dajemo časove ovde

naglasak na mi.
ko ste to vi?
mnogo vas ili samo oni koji se slažu s tobom?
respitaj se ko je i šta je hamas usput.

raspitala sam se. hamas je zlo ovog sveta. a izrael nevin ko odojče. tako piše u novinama koje ti čitaš (ili vi - voliš da govoriš u ime svih - primećeno više od jednog puta)
došla si na kraj predstave i sad oćeš da učestvuješ u kritici a ispostavlja se da nemaš ojma šta se dešavalo na sceni sem zadnjih pet minuta koje si videla.

hahahahahaha!
pa kad je bio početak predstave?
neki dan?
ajde sveznajući koji određuju kad ko može da se uključi, da nam kažeš kad je bio početak "predstave"?
iako reč "predstava" koristiš kao metaforu, ipak izbija tvoj stav da je ovo sve predstava koja se gleda uz sarmu i pivo,
dok se tamo gine, dok nema lekova, hrane, vode, gasa, struje... ničega sem leševa i renjenih...
e, moj dragoljube!!!!
zaista žalosno!

ma ko te bre pita za mišljenje i ti si od onih koji su posisali svo znanje ovog sveta i svu humanost pa je deliš ovde a da ti niko nije tražio

ps
pošto ne razumeš to MI odnosilo se na stanovništvo bloga,koja arogancija el je lepo rekla da nezna istoriju.
al ti si opsednuta borbom protiv svega i svačega a naročito protiv onoga što ti misliš da je istina.koja je razlika između tebe i fundamentalista svih boja.nikakva
pozdrav dragoljub
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:32 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

ma ko te bre pita za mišljenje

kada bude tvoj blog, možeš da određuješ ko može a ko ne može da se javlja na istom. mada je i tamo upitno, jer ti to nije tata pazario.

i ti si od onih koji su posisali svo znanje ovog sveta i svu humanost pa je deliš ovde a da ti niko nije tražio

da, za tvojim mišljenjem svi crkavaju. naravno da si arogantan i to bez razloga, jer si površan a sve znanje ti je iz googla i vikipedije...
al ti si opsednuta borbom protiv svega i svačega a naročito protiv onoga što ti misliš da je istina.

to ti zoveš borbom. inače je ovde rasporostranjen taj militaristički rečnik i kada je totalno nepotrebno. ja bih rekla - suporotstavljena mišljenja, ako nemaš ništa protiv. a i ako imaš... svejedno...
koja je razlika između tebe i fundamentalista svih boja.nikakva

jedu, piju, spavaju, na sva pitanja odgovaraju....
Exitus Letalis Exitus Letalis 16:03 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

u Izraelu ne vlada rezim vec demokratija.

da, hvala na takvoj demokratiji.
izrael je logor.
za svoje građane.
vojni logor.
topcat topcat 18:14 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

dragoljub92

el je lepo rekla da nezna istoriju.


Nije, ali je tako procitano.
dragoljub92 dragoljub92 22:16 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

da, za tvojim mišljenjem svi crkavaju. naravno da si arogantan i to bez razloga, jer si površan a sve znanje ti je iz googla i vikipedije...

ovo je netačno.ta dva sajta nikad nisu bila izvor onoga što ti ,verovatno,pežorativno nazivaš mojim znanjem.verovala ili ne,na tebi je.
to tvoje bacanje blata na mene,je izazvalo samo blagu mučninu, jer si ti, za mene, samo jedan arhaičan lik koji sam zateko na blogu, i čije me mišljenje odavno ne interesuje.ima ovde ,na blogu,dovoljno nikova sa kojima volim da raspravljam i sa kojima ću i dalje da razmenjujem i pogrde i pohvale.prema tebi ću nadalje da imam stav kao i prema svakoj osobi koja se nepozvana meša u razgovor,pa samim tim i ne zaslužuje odgovor.tako da neočekuj više bilo kakav odgovor od mene.jedina reakcija ,kao što sam već rekao,koju tvoji komentari kod mene izazivaju je mučnina.a to nije povod za komunikaciju nego za izbegavanje.
pozdrav
. dragoljub
matityahu matityahu 22:21 03.01.2009

Re: hello, NATO is callin now...

izrael je logor.
za svoje građane.
vojni logor


Ovakav komentar da nije tuzan bio smesan. Jadna Vi.
mayo1 mayo1 18:06 01.01.2009

Gordijev čvor

Ovakve i slične priče o Izraelu i Palestincima slušam i čitam praktično cijeli život, gotovo pola stoljeća. U bivšoj zajedničkoj smo imali mitinge podrške palestinskom narodu, skupljali smo pomoć, kupovali markice crvenog križa za pomoć palestinskoj djeci.
Uvijek sam se pitao, zašto ne mogu živjeti jedni s drugima ili barem jedni pored drugih.
Poslije događaja devedesetih, stvari su jasnije, mada i dalje teško shvatljive.

Kada vidim ovakav događaj ispričan iskustvom pojedinca - žene, majke - jasno da osuđujem onoga tko je odgovoran za takvo stanje Nirmeen Kharma Elsarraj i njene djece. Direktni krivac je Izrael.
Ali bacanje krivice isključivo na Izrael, jasno da ne stoji. Ovakvu priču o nesigurnosti i strahu bi mogla ispričati i neka izraelska majka i krivica bi onda bila na palestinskoj strani.

Ovakvi primjeri mogu senzibilizirati međunarodnu javnost da potaknu na rješenje problema, ali se bojim i da potiču na osudu samo jedne strane (u ovom slučaju Izraela), a to onda opet vodi u isključivost.
Rješenje može biti samo u odstranjivanju ekstremista s jedne i druge strane i međusobnim pregovorima i dogovoru.
To je naravno vrlo teško i gotovo neizvodljivo.

Rat je postao svakodnevnica života generacija Izraelaca i Palestinaca i pretvorio se u niz napada i odgovora na napade kojima više nitko i ne zna početak.
Poslije svakog napada ostaju posljedice: smrt i razaranje koji vode u mržnju i osvetu.
I krug se nastavlja.
topcat topcat 18:13 01.01.2009

Re: Gordijev čvor

mayo1
.
Ali bacanje krivice isključivo na Izrael, jasno da ne stoji. Ovakvu priču o nesigurnosti i strahu bi mogla ispričati i neka izraelska majka i krivica bi onda bila na palestinskoj strani.


Krivica i je iskljucivo na Izraelu i njihovom rezimu a Palestinske akcije su samo reakcija!
Ne mozete od zrtve traziti da se ispricava za tudju agresiju ili da se pomiri s tim da im je netko ukrao drzavu. Nemojmo brkati pojmove. Izrael je naumio zauzeti teritorij koji mu nicim ne pripada i nema namjeru odustati a kamo li pregovarati. Reakcije i potezi medjunarodne zajednice nisu nista drugo do najobicnije licemjerje. Do prije par dana su svi jednoglasno stajali iza Izraela, a sad kad su krvave slike obisle svijet su se kao "zamislisli".
mayo1 mayo1 18:28 01.01.2009

Re: Gordijev čvor

topcat:
Krivica i je iskljucivo na Izraelu i njihovom rezimu a Palestinske akcije su samo reakcija!

odgovor:
Dejan Ninkovic:
Problem tog dela sveta je uvek bio tipa "Sta je starije , koka ili jaje?"
topcat topcat 18:32 01.01.2009

Re: Gordijev čvor

mayo1
topcat:
Krivica i je iskljucivo na Izraelu i njihovom rezimu a Palestinske akcije su samo reakcija!
odgovor:
Dejan Ninkovic:
Problem tog dela sveta je uvek bio tipa "Sta je starije , koka ili jaje?"


A tako? Svi su krivi i treba "iskorijeniti mrznju".
Ne, treba iskorijeniti uzrok te mrznje, a taj je izraelska agresija i nasilno stvaranje drzave na tudjem teritoriju.
Nema tu kokosi ni jaja, samo malo cinjenica i povijesti. Osim ove koju smo ucili u skolama i nesto malo religijske povijesti i kulture. Ili mozda netko misli da Izrael ima pravo na svoju drzavu na Palestinskom teritoriju? Prosvijetlite me...
Dejan Ninkovic Dejan Ninkovic 18:35 01.01.2009

Re: Gordijev čvor

topcat

mayo1topcat:Krivica i je iskljucivo na Izraelu i njihovom rezimu a Palestinske akcije su samo reakcija!odgovorejan Ninkovicroblem tog dela sveta je uvek bio tipa "Sta je starije , koka ili jaje?"A tako? Svi su krivi i treba "iskorijeniti mrznju".Ne, treba iskorijeniti uzrok te mrznje, a taj je izraelska agresija i nasilno stvaranje drzave na tudjem teritoriju. Nema tu kokosi ni jaja, samo malo cinjenica i povijesti. Osim ove koju smo ucili u skolama, nesto malo religijske kulture. Ili mozda netko misli da Izrael ima pravo na svoju drzavu na Palestinskom teritoriju? Prosvijetlite me...



A odakle su jevreji? Sa Marsa ?
topcat topcat 18:41 01.01.2009

Re: Gordijev čvor

A Palestinci? S Jupitera?
Imali li starozavjetni Izrael neke veze sa ovim danas?
Sto mi pokusavate objasniti?
alpeot alpeot 18:43 01.01.2009

Re: Gordijev čvor

topcat
Imali li starozavjetni Izrael neke veze sa ovim danas?


Sad ce opet da pocne prica kako su Jevreji ubili Hrista.
sentinel26 sentinel26 18:50 01.01.2009

Re: Gordijev čvor

mayo1
Krivica i je iskljucivo na Izraelu i njihovom rezimu a Palestinske akcije su samo reakcija!
Problem tog dela sveta je uvek bio tipa "Sta je starije , koka ili jaje?"

Mayo1, onaj prekid primirja koji je Hamas izazvao bila je samo "šala" ?
E sad, Izrael ne umije da se šali, no je sproveo neprimjereni stepen odmazde. Nije mu prvi put, a ko zna, vjerovatno neće biti ni posljednji.

Palestinske rakete na škole i civile u Izraelu su bile miroljibive, a djeca su kriva jer su ružno mislila.

Palestinski bombaši idu isključivo u miroljubive akcije na autobuske stanice i bolnice u misiji mira.

Nepriznavanje Izraela kao države i planovi za njegovo uništenje su samo kompjuterska igra, bez cipela.

Negiranje holokausta takodje ima za cilj povećanje tolerancije i razumjevanja.

Izgleda da je laž starija i od jajeta i od kokoške ?
mayo1 mayo1 18:54 01.01.2009

Re: Gordijev čvor

Ne, treba iskorijeniti uzrok te mrznje, a taj je izraelska agresija i nasilno stvaranje drzave na tudjem teritoriju.
Nema tu kokosi ni jaja, samo malo cinjenica i povijesti. Osim ove koju smo ucili u skolama, nesto malo religijske kulture. Ili mozda netko misli da Izrael ima pravo na svoju drzavu na Palestinskom teritoriju? Prosvijetlite me...

Ok, što je rješenje?
"Baciti Izraelce u more"? - da citiram neke protivnike Izraela.

Gledaš stvari crno-bijelo, a onda nema rješenja.

Kako to da Izrael i Fatah više ne ratuju? Fatah je desetljećima bio palestinska perjanica borbe protiv Izraela, shvatili su da silom ne ide i krenuli su drugim putem.

Ne misliš li da na palestinskoj strani (Hamas) ima vođa kojima ne odgovara mir?
U miru treba raditi i graditi, stvarati, a to je težak i dugotrajan posao za koji treba znanje.
Mnogima odgovara ratno stanje, lov u mutnom, biti "faktor", šetkati se sa kalašnjikovom, rejbankama, prihodi, šefovanje...

Rat je ružna stvar, znači ubijanje i nesreću. Ako se odlučiš na napad, moraš biti svjestan svog položaja i pozicije i posljedica koje iz svega tog proizlaze.
Ispaljivati rakete na Izrael iz gusto naseljenih područja znači svjesno žrtvovati svoje civile.
Hamasovi raketni napadi nemaju nikakvu vojnu učinkovitost, cilj je ubijanje i zastrašivanje izraelskog stanovništva.

I provociranje odgovora.




Exitus Letalis Exitus Letalis 19:15 01.01.2009

Re: Gordijev čvor

Krivica i je iskljucivo na Izraelu i njihovom rezimu a Palestinske akcije su samo reakcija!

tačno tako.
i nije im prvi put!

ponavlja se valcer sa bashirom!



Ari Folman predstavlja Valcer sa Bashirom
18.8.2008

Reditelj animiranog remek djela Valcer sa Bashirom, kojeg kritika ocjenjuje kao najkontroverzniji film prikazan u ovogodišnjoj selekciji Cannesa.
Za Folmanovo ostvarenje, koje je zapravo autobiografsko sjećanje reditelja na masakr kojeg je libanonska vojska počinila u izbjegličkim kampovima Sabre i Šatile, kada je ubijeno oko 3. 000 civila, napravljeno u originalnoj animirano-igranoj formi.

ministar odbrane je bio arijel šaron u to vreme. to je 82. godina.
film govori otvoreno o umešanosti izrala u taj masakr.

čudo da narod koji je toliko stradao nema ni trunke empatije prema drugim narodima. a većina ih je odrasla u evropi i doživela holokaust (il su potomci žrtava)

nisam čula, a volela bih da me neko demantuje, da su se neki njihovi intelektulaci pobunili, kritikovali, šta god...
da li se svi slažu sa ovim pokoljem? da li tamo ne sme da se šušne?

mojoj prijateljici bio mentor u londonu čovek koji je u izraelu pristao da sluzi vojni rok al ne na okupiranim teritorijama. zaglavio zatvor 3 godine i zbriso iz tog vojnog logora.
strašno!

užas!
film je inače nominovan za oskara.

p.s. ispravljam se. osim reditelja filma i tog profesora, nisam čula rekaciju.
tužno!
da ne kažem neku težu reč!
mayo1 mayo1 19:15 01.01.2009

Re: Gordijev čvor

sentinel26:
Mayo1, onaj prekid primirja koji je Hamas izazvao bila je samo "šala" ?

Mislim da je to vrlo dobro programirana "šala".

Situacija na području pod Hamasom je postala neizdrživa - zahvaljujući blokadi - dok su područja koje kontrolira Abbas u puno boljem položaju.
To ne odgovara Hamasu, jer se pokazuje da može biti dogovora sa Izraelom a time Abbas i Fatah mogu postati "privlačniji" za ljude.
Da se pokaže kako su Hamasovci ipak jedini "pravi" i da sa Izraelom nema mira, jasno da treba izazvati napad i ubijanje civila.
Mislim da je Izrael malo naivno uletio u sve to, mada s druge strane i oni iz unutarpolitičkih razloga nemaju puno mjesta za manevriranje.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:22 01.01.2009

Re: Gordijev čvor

topcat

Izrael je naumio zauzeti teritorij koji mu nicim ne pripada i nema namjeru odustati a kamo li pregovarati.


ovo jednostavno nije tačno. IL je naumio vojnički onesposobiti hamas, a ne zauzimati Gazu.
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:23 01.01.2009

Re: Gordijev čvor

"Baciti Izraelce u more"? - da citiram neke protivnike Izraela.

ma kakvi mayo.
samo da se vrate u svoje granice.
sinoć je bbc emitovao takoreći u ponoć, emisiju o palestini.
kakva je to zemlja bila, kakva kultura, kakva arhitektura...
sve je to pretvoreno u pepeo i prah.

jedine demonstracije koje sam videla, bile su takođe u londonu.
tu izgleda jedino ima zdravog razuma, možda malo ali ima.

ja se samo čudim da je narod koji je toliko patio kroz istoriju, posegao za istim
metodom ili skoro istim.

bojim se i besa okolnih zemalja.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:26 01.01.2009

Re: Gordijev čvor

mayo1
...


odlična i trezvena zapažanja, Mayo. hvala.
mayo1 mayo1 19:29 01.01.2009

Re: Gordijev čvor

čudo da narod koji je toliko stradao nema ni trunke empatije prema drugim narodima. a većina ih je odrasla u evropi i doživela holokaust (il su potomci žrtava)

Baš zato.
Nalaze se u okruženju stotina milijuna Arapa kojima je stalni cilj ono što su Židovi već proživjeli: uništenje naroda
Obzirom na svoj broj i veličinu zemlje, ne mogu drugačije ni djelovati.
Nema rezervnog položaja. Ni popravaka u slučaju neuspjeha.
nisam čula, a volela bih da me neko demantuje, da su se neki njihovi intelektulaci pobunili, kritikovali, šta god...
da li se svi slažu sa ovim pokoljem? da li tamo ne sme da se šušne?

Teško je priznati svoje zločine (poznato?), a s druge strane postoji i "izgovor" - logori su bili mjesta iz kojih su kretali teroristički napadi i regrutirali se borci.

(EL, da se jednom ne složimo:))
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:53 01.01.2009

Re: Gordijev čvor

g-đa Bogojević

nisam čula, a volela bih da me neko demantuje, da su se neki njihovi intelektulaci pobunili, kritikovali, šta god...da li se svi slažu sa ovim pokoljem? da li tamo ne sme da se šušne? Teško je priznati svoje zločine (poznato?)


standardna ekipa. okupljena oko meretza, oz, grosman, sarid, burg i ekipa... ldp izraela, 4-5 poslanika snaga u parlamentu od 120 mesta.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:11 01.01.2009

Re: Gordijev čvor

Exitus Letalis
tu izgleda jedino ima zdravog razuma, možda malo ali ima..


a iz BG-a se najbolje vidi gde u svetu ima zdravog razuma ( "možda malo" ), a gde ne? haj'te, molim Vas, Jasna, povedite malo računa na koji način se izražavate.
Exitus Letalis Exitus Letalis 01:07 02.01.2009

Re: Gordijev čvor

a iz BG-a se najbolje vidi gde u svetu ima zdravog razuma ( "možda malo" ), a gde ne? haj'te, molim Vas, Jasna, povedite malo računa na koji način se izražavate.

stvarno!
ko mi kaže!

standardna ekipa. okupljena oko meretza, oz, grosman, sarid, burg i ekipa... ldp izraela, 4-5 poslanika snaga u parlamentu od 120 mesta.


il je ovo napisao neko ko koristi tvoju lozinku?
samo pitam.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:59 02.01.2009

Re: Gordijev čvor

Exitus Letalis

standardna ekipa. okupljena oko meretza, oz, grosman, sarid, burg i ekipa... ldp izraela, 4-5 poslanika snaga u parlamentu od 120 mesta.

il je ovo napisao neko ko koristi tvoju lozinku?samo pitam.


nisam razumeo,izvinjavam se?
matityahu matityahu 16:42 02.01.2009

Re: Gordijev čvor

Sad ce opet da pocne prica kako su Jevreji ubili Hrista

A, to je dezurna prica, to se vadi iz rukava na kraju kad ponestane drugih "argumenata"
topcat topcat 19:07 02.01.2009

Re: Gordijev čvor

alpeot


Sad ce opet da pocne prica kako su Jevreji ubili Hrista.


Ma kakvi Jevreji, to je bila moja baba Mara, ali vidi sto ucini propaganda...
A sto se vi time opterecujete kad Hrist "nije ni postojao"?
topcat topcat 19:10 02.01.2009

Re: Gordijev čvor

Srđan Fuchs
topcat

Izrael je naumio zauzeti teritorij koji mu nicim ne pripada i nema namjeru odustati a kamo li pregovarati.


ovo jednostavno nije tačno. IL je naumio vojnički onesposobiti hamas, a ne zauzimati Gazu.


Vojnicki onesposobiti? Opcim pokoljem civila?
Ili ja citam krive vijesti...

Je li drzava koja je organizirana kao konc logor u kojem i zene idu u vojsku odaje dojam nekoga tko ce sjesti za stol i pregovarati?



topcat topcat 19:55 02.01.2009

Re: Gordijev čvor

matityahu
Sad ce opet da pocne prica kako su Jevreji ubili Hrista

A, to je dezurna prica, to se vadi iz rukava na kraju kad ponestane drugih "argumenata"


A ne...dezurna prica i prozivka je ipak "vi ste antisemit".
dragoljub92 dragoljub92 20:21 02.01.2009

Re: Gordijev čvor

matityahu
Sad ce opet da pocne prica kako su Jevreji ubili Hrista

A, to je dezurna prica, to se vadi iz rukava na kraju kad ponestane drugih "argumenata"

to i indijanci,dva najača argumenta.
topcat topcat 20:48 02.01.2009

Re: Gordijev čvor

mayo1

Rat je ružna stvar, znači ubijanje i nesreću. Ako se odlučiš na napad, moraš biti svjestan svog položaja i pozicije i posljedica koje iz svega tog proizlaze.


Sve je ovo lijepo receno mayo1, ali i dalje sagledava samo posljedice a ne i uzrok sukoba.
(mislim na cijeli komentar, ne samo izdvojeni citat)
dragoljub92 dragoljub92 22:59 02.01.2009

Re: Gordijev čvor

topcat
mayo1

Rat je ružna stvar, znači ubijanje i nesreću. Ako se odlučiš na napad, moraš biti svjestan svog položaja i pozicije i posljedica koje iz svega tog proizlaze.


Sve je ovo lijepo receno mayo1, ali i dalje sagledava samo posljedice a ne i uzrok sukoba.
(mislim na cijeli komentar, ne samo izdvojeni citat)

tačno podržimo pravednu borbu američkih indijanaca.
mayo1 mayo1 23:03 02.01.2009

Re: Gordijev čvor

Sve je ovo lijepo receno mayo1, ali i dalje sagledava samo posljedice a ne i uzrok sukoba.


Dakle topcat, po tvom viđenju, kriv je isključivo Izrael.
Što ja mislim gore sam objasnio, ali recimo da si u pravu.

I, koje je rješenje?
Što, po tebi, treba učiniti?
Izrael je kriv - i?
dragoljub92 dragoljub92 23:31 02.01.2009

Re: Gordijev čvor

Što, po tebi, treba učiniti?

da ih bombardujemo jedno šespet puta i nakraju oduzmemo 15% teritorije i naselimo američke indijance
mayo1 mayo1 23:41 02.01.2009

Re: Gordijev čvor

da ih bombardujemo jedno šespet puta i nakraju oduzmemo 15% teritorije i naselimo američke indijance


I opet zli Ameri dobro prošli.
A Palestinci opet popušili.
dragoljub92 dragoljub92 00:04 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

mayo1
da ih bombardujemo jedno šespet puta i nakraju oduzmemo 15% teritorije i naselimo američke indijance


I opet zli Ameri dobro prošli.
A Palestinci opet popušili.

pa prvo da zbrinemo indijanci,pa oda ostale.
mayo1 mayo1 00:12 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

pa prvo da zbrinemo indijanci,pa oda ostale.

Ma, ja sam za, ali topcat...valjda znaš što radiš.
Nadam se da ti funkcionira firewall.
dragoljub92 dragoljub92 01:40 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

mayo1
pa prvo da zbrinemo indijanci,pa oda ostale.

Ma, ja sam za, ali topcat...valjda znaš što radiš.
Nadam se da ti funkcionira firewall.

ja sam na linux,meni niko ne može ništa,štono bi se reklo kad ti je bog ujak lako ti je da budeš svetac.tako jevreji izabraše amere za ujku,a ja linux
dragoljub92 dragoljub92 01:52 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

aj da bidem ozbiljan lecka.arapima ne odgovara da se problem palestinaca reši.jer ako se reši i izrael ne mora da ratuje onda će jevreji takvi kaki su organizovani da naprave bogatu zemlju i da počnu da napreduju.e zato ovi arapi ptpaljuju ove manijake koji ispaljuju granate na civile u izraelu ,ovi su pa jedva dočekali da malo bombarduju i tolko.i tako će arapi da zezaju izrael do zadnjeg živog palestinca.i šta ja sad treba da podržim terorističku organizaciju zvanu hamas.paz da neću.
topcat topcat 02:05 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

dragoljub92
da podržim terorističku organizaciju zvanu hamas.paz da neću.


A tko je podrzao palestinski ekstremizam, odnosno bombase samoubojice i sve ono gore navedeno?
Nisam vidjela nikog takvog na ovom blogu.
Ali je isto tako cinjenica da se Palestinci nisu bas samoubijali dok im novopeceni Izrael nije sjeo za vrat.
Hamas razumijem kao reakciju na Izraelski teror. Netko je gore pametno napisao - ako si ne znam koja generacija koja od ranog djetinjstva zivi i gleda ono sto danas gledaju stanovnici Gaze, cemu se cudimo?

hoochie coochie man hoochie coochie man 02:07 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

aj da bidem ozbiljan lecka

Pa tako bre...nikako da te povatam....indijanci...komandant mark....vinetu....ceo dan me mucis .

ma mozda je to tako a mozda i nije ko ce ga znati..ono sto se zna je da Izrael terorise Palestince.
Borba protiv hamasa ukljucuje i ubijanje civila, izolaciju, sprecavanje dostave hrane vode lekova...mnogo..
do "juce" se baskarili tamo, sto vojno sto naselja pravili...sad ce "samo" vojno....ne ide
topcat topcat 02:20 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

mayo1

I, koje je rješenje?
Što, po tebi, treba učiniti?
Izrael je kriv - i?



Za pocetak mozda prekid ovog pokolja u Gazi.
Samo...bojim se da ono sto je nastalo silom nece otici mirnim putem.
Toplo se nadam da grijesim.
dragoljub92 dragoljub92 03:07 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

Za pocetak mozda prekid ovog pokolja u Gazi.

pa nema prekida kad hamas neće gore ti ljudi lepo kažu da fatah ili kako se već zove druga frakcija nema problema ada hamasu i onima koji stoje iza njega ne odgovara primirje ni mir.i spremni su da žrtvuju svoje sunarodnike .i šta sad izrael da ćuti i pušta manijake da bacaju granate po njegovim civilima.pa koja vlast će to da dozvoli.čitaj istoriju možda će da ti se razjasni nešto.a kad bi istoriju pisali gubitnici tek onda ne bi valjala ništa.ovako bar ima nekog smisla.
ps
najveća demagogija dvadesetog veka je upravo to -istoriju pišu pobednici.glupost nad glupostima.ko ćr je piše mrtvi.
aquariusoptimist aquariusoptimist 05:37 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

Srdjan F.

IL je naumio vojnički onesposobiti hamas, a ne zauzimati Gazu.


Pa ne znam.
Sprema se kopnena ofanziva na Gazu.
A Izrael je rekao da ce ovoga puta ici to the very bitter end.
Sta to znaci?
topcat topcat 05:54 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

aquariusoptimist

A Izrael je rekao da ce ovoga puta ici to the very bitter end.
Sta to znaci?


Da nece stati dok ih potpuno ne uniste (sto baca drugo svjetlo na gore spomenuto povlacenje iz Gaze?)
ali ce se to sluzbeno zvati oslobadjanjem Palestinaca od Hamasa i donosenjem demokracije.



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:29 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

topcat

alpeot: Sad ce opet da pocne prica kako su Jevreji ubili Hrista. Ma kakvi Jevreji, to je bila moja baba Mara, ali vidi sto ucini propaganda...


jevreji su ubili jevrejina, interetnički sukob, šta ima katolička crkva da se meša tu i soli jevrejima pamet?


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:34 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

aquariusoptimist
Srdjan F.
Sta to znaci?


znači vojna operacija protiv hamasa, uz dozvolu amerike i prećutnu saglasnost predsednika palestine. idf radi prljav posao za abasa.
Exitus Letalis Exitus Letalis 11:56 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

Da nece stati dok ih potpuno ne uniste (sto baca drugo svjetlo na gore spomenuto povlacenje iz Gaze?)
ali ce se to sluzbeno zvati oslobadjanjem Palestinaca od Hamasa i donosenjem demokracije.

dadadada,
demokratije na izraelski način.
neka bog sačuva svakog od njihove demokratije.
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:05 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

Vojnicki onesposobiti? Opcim pokoljem civila?
Ili ja citam krive vijesti...

kako zvuči poznato...
Je li drzava koja je organizirana kao konc logor u kojem i zene idu u vojsku odaje dojam nekoga tko ce sjesti za stol i pregovarati?

naravno da nije, al vole tako da je predstavljaju.
pa i za srbiju je rečeno da je demokratska.
birali demokratski miloševića (više puta).
birali demokratski koštunicu.
sada tadića.
demokratski organizovali referendum bez 2 milona svojih građaa da je teritorija na kojoj živi tih 2 miliona
izbačenih sa spiskova (etničko čišćenje administrativnim putem, po drugi put) neotuđivi deo srbije i da bi najbolje bilo da tih 2 miliona ne postoji uopšte.
sve u ime demokratije.
topcat topcat 18:28 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

Srđan Fuchs

jevreji su ubili jevrejina, interetnički sukob, šta ima katolička crkva da se meša tu i soli jevrejima pamet?


Je li i gospon Bog Jevrejin, Srdjane?
Pa da onda sve skupa prozovemo lakrdijastvom i "interetnickim" sukobom.
Ili je Bog mozda "antisemit"?
A da nije Isus antisemit? Zbog cega se u Izrael ne moze unijeti nego jedan primjerak Novog zavjeta? Koja je to strasna prijetnja taj "knjizuljak" - o liku za kojeg, da citiram neke, "nema historijskih dokaza da je postojao"? Ili cemu takva mrznja spram Isusa ako je on samo tamo neki...obicni Jevrejin - k tome bandit i pobunjenik kog su zasluzeno ubili?
Kad je vec tako nebitan...let it go.

Ili vi ne znate sta bi rekli posto su Izraelci upravo napali Dzamiju, pa nespretno skrecete s teme?





aquariusoptimist aquariusoptimist 19:34 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

Srđan Fuchs

aquariusoptimistSrdjan F.Sta to znaci?znači vojna operacija protiv hamasa, uz dozvolu amerike i prećutnu saglasnost predsednika palestine. idf radi prljav posao za abasa.


Tacno je da dobar deo palestinaca smatra da su i Fatah i Hamas korumpirane.
Ali nije realno ocekivati da kad izraelska vojska umarsira u Gazu, da ce gazani da padnu na kolena i da ih docekaju kao oslodobilacku vojsku spasa.
lidiaz lidiaz 20:26 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

topcat
Srđan Fuchs

jevreji su ubili jevrejina, interetnički sukob, šta ima katolička crkva da se meša tu i soli jevrejima pamet?

Zbog cega se u Izrael ne moze unijeti nego jedan primjerak Novog zavjeta? Koja je to strasna prijetnja taj "knjizuljak" - o liku za kojeg, da citiram neke, "nema historijskih dokaza da je postojao"? Ili cemu takva mrznja spram Isusa ako je on samo tamo neki...obicni Jevrejin - k tome bandit i pobunjenik kog su zasluzeno ubili?

Da ne komentarisem ostale budalastine, posto ih ima previse. Kad su vam to oduzeli primerak Novog zaveta?
Izrael jeste jevrejska drzava, mnogo vise religiozna nego sto bih ja volela, ali posuje i sve drue religije.
U svim vecim gradovima postoje hriscanske crkve koje nikad nisu bile predmet bilo kakvog napada. U Jerusalimu postoji hriscanska cetvrt, gde nema incidenata.

O religiji, Bog je jedan, isti i za Jevreje i za Hriscane i za Muslimane, razlike su u prorocima, sinovima... Jevreji ne priznaju da je Hrist Bozji sin, i ne prepoznaju ga kao mesiju i to je sve. Za njih, on je samo jedan od laznih proroka koji su se pojavljivali tad.

Mada je sad jasno da Vi u stvari verujete da su Jevreji ubili Hrista i da su zbog toga zasluzeno kaznjeni i da treba da budu kaznjavani i dalje. To nekako spada pod antisemitizam, ili, ako Vam se vise svidja, antijevrejstvo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:46 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

O religiji, Bog je jedan, isti i za Jevreje i za Hriscane i za Muslimane, razlike su u prorocima, sinovima... Jevreji ne priznaju da je Hrist Bozji sin, i ne prepoznaju ga kao mesiju i to je sve. Za njih, on je samo jedan od laznih proroka koji su se pojavljivali tad.

Mada je sad jasno da Vi u stvari verujete da su Jevreji ubili Hrista i da su zbog toga zasluzeno kaznjeni i da treba da budu kaznjavani i dalje. To nekako spada pod antisemitizam, ili, ako Vam se vise svidja, antijevrejstvo.


Mozda malo (mozda malo vise) van teme, al bas moram....

Mnogo bi manje problema bilo kad bi svetom vladali ateisti. Ili kako Zizek rece "ateizam ce spasiti svet"

Oprostite, odoh ...........
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:45 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

topcat

Je li i gospon Bog Jevrejin, Srdjane? Pa da onda sve skupa prozovemo lakrdijastvom i "interetnickim" sukobom. Ili je Bog mozda "antisemit"? A da nije Isus antisemit? Zbog cega se u Izrael ne moze unijeti nego jedan primjerak Novog zavjeta? Koja je to strasna prijetnja taj "knjizuljak" - o liku za kojeg, da citiram neke, "nema historijskih dokaza da je postojao"? Ili cemu takva mrznja spram Isusa ako je on samo tamo neki...obicni Jevrejin - k tome bandit i pobunjenik kog su zasluzeno ubili? Kad je vec tako nebitan...let it go.


Ili vi ne znate sta bi rekli posto su Izraelci upravo napali Dzamiju, pa nespretno skrecete s teme?


i za gospona je diskutabilno je li postojao, pošto arheologija nije pronašla ništa ni od avrama ni od mojseja, štaviše, pronađeno je da je ogroman deo teksta koji se pripisuje mojseju pisan više stoleća nakon pretpostavljenog mojsejevog vremena i otkrića božjeg zakona na sinaju...

sad, ako arheologija nije pronašla ne znači da nije bilo. prema vama donekle imam saosećanja jer niste vi kriva već ste tako (pogrešno) naučena... duhovno govoreći.

za gađanje džamije mogu samo da kažem da je kulturna katastrofa.
matityahu matityahu 22:46 03.01.2009

Re: Gordijev čvor

Da ne komentarisem ostale budalastine, posto ih ima previse. Kad su vam to oduzeli primerak Novog zaveta?
Izrael jeste jevrejska drzava, mnogo vise religiozna nego sto bih ja volela, ali posuje i sve drue religije.
U svim vecim gradovima postoje hriscanske crkve koje nikad nisu bile predmet bilo kakvog napada. U Jerusalimu postoji hriscanska cetvrt, gde nema incidenata.

O religiji, Bog je jedan, isti i za Jevreje i za Hriscane i za Muslimane, razlike su u prorocima, sinovima... Jevreji ne priznaju da je Hrist Bozji sin, i ne prepoznaju ga kao mesiju i to je sve. Za njih, on je samo jedan od laznih proroka koji su se pojavljivali tad.

Mada je sad jasno da Vi u stvari verujete da su Jevreji ubili Hrista i da su zbog toga zasluzeno kaznjeni i da treba da budu kaznjavani i dalje. To nekako spada pod antisemitizam, ili, ako Vam se vise svidja, antijevrejstvo.


ne vredi objasnjavati topcatu, ja digao ruke. Ipak bi trebalo da ona uzme knjihu u ruke cita i nauci nesto, a ne da prezvakava srednjevekovne teorije

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana