Mala škola jeresi: bogohulni izazov

Dawngreeter RSS / 08.01.2009. u 07:47

Dobrodošli u malu školu jeresi gde ću se truditi da obrazložim zašto je religija uopšteno, odnosno 'rišćanstvo konkretno, jedna golema nesvrsishodna glupost koja šteti kako pojedincima tako i celokupnom društvu. Pošto je u pitanju prvi tekst ove vrste koji kačim na blog, želeo bih za početak da predstavim u kom kontekstu ću se obraćati religiji kao instituciji i ideji kroz dalje slične tekstove.

Mnogo se priča o poštovanju koje bi trebalo da se ukaže religiji, najčešće pod okriljem priče o slobodi veroispovesti. Ljudi koji zagovaraju ovu tezu u glavnom spadaju u kategoriju religioznih ljudi koji u stvari zahtevaju poštovanje samo ka svojoj religiji i zadovoljno se smeškaju zbog 'rišćanske veronauke u školama, a vikali bi na sav glas i zahtevali koješta kada bi slučajno u škole ušao Islam, Judaizam, Hiduizam, paganizam, ili bilo koja od hiljade drugih bajki za odrasle. Neko bi možda rekao da je to licemerno ali, u stvari, u opšte nije. 'Rišćanski priručnik jasno kaže da svi koji se ne pretplaćuju na 'rišćansko viđenje sveta predstavljaju jeretnike koji su niži sloj ljudi od pravovernih. Nemoguće je biti 'rišćanin i u isto vreme smatrati da su ateisti, ili pripadnici neke druge religije, podjednako ljudi. Zbog toga smatram da je konverzacija na relaciji ateista-vernik nemoguća, licemerna i u krajnjem slučaju neproduktivna. Ja sam ateista samo za ljude koji su takođe ateisti, za svakog vernika mi smo zapravo neznabožci. A jedino poštovanje koje 'rišćanin može ukazati neznabošcu je poštovanje njegovog izbora da se pokaje ili ode u pakao. U oba slučaja se pretpostavlja da je hegemonija njegove bajke i njegovog priručnika apsolutna. Zato odmah jasno i glasno da kažem - u potpunosti sam spreman na diskusiju na relaciji neznabožac-bogomoljac. Zaboravite na onaj deo sa pokajanjem.

A time dolazimo i do glavne teme ovog teksta. U trenutku pisanja, ponoć je već prošla i sedmi Januar je bio juče. To znači da je, za one koji se lože na Julijanski kalendar, juče bio Božić. Na stranu što ni SPC ne koristi Julijanski kalendar nego pomera sve praznike za 13 dana po Gregorijanskom kalendaru (ko ne veruje nek skoči na www.spc.rs i uveri se da je Božić zapravo slavio 7. Januara a ne 25. Decembra). Na stranu bizarnost paganskog rituala spaljivanja simbola starih i novih bogova na navodno ne-paganski praznik i činjenice da sav 'rišćanski svet zapravo slavi Saturnalije, o tome nekom drugom prilikom. Ono šta je bitno je da mi se baš taj dan učinio zgodnom prilikom da konačno i zvanično odgovorim na Blasphemy Challenge.

A šta je zapravo taj bogohulni izazov? Stvar je jednostavna - jevanđelje po Marku, glava tri, kaže:

28. Zaista vam kažem: svi gresi oprostiće se sinovima čovečjim, i huljenja na Boga, makar kakva bila:
29. A koji pohuli na Duha Svetoga nema oproštenja vavek, nego je kriv večnom sudu.

Na stranu što je red 29 po svemu sudeći kontradikcija reda 28 (očigledno, mnogo toga je potrebno staviti na stranu da bi se bilo koji deo religije uzeo kao stvaran argument), Biblija jasno kaže da nema oprosta posle huljenja svetog duha. Svi znamo da je Biblija u stvari reč božja te je ona apsolutno i uvek u pravu. Izazov je, onda, ogrešiti se o svetog duha i time prokleti svoju dušu na večnost u paklu. Ili će vam tako bar reći 'rišćani. Za nas ostale je po sredi simbolično odbacivanje 'rišćanstva kao i još jedan korak napred u oslobađanju društva iz okova prastarih besmislica. Ne želimo da imamo ništa sa vašim glupavim bajkama, ne prihvatamo ni jedan jedini deo te dosadne knjižurine i ne, nema nam spasa. Tim (bogohulnim) povodom, imali smo malu (bogohulnu) žurku u najužem krugu (bogohulnih) prijatelja.

Eto, toliko od nas. A sada vas ostale pozivam da odgovorite na bogohulni izazov. Nije bitno kako ćete se odreći svetog duha, možete to učiniti sami za sebe, možete tekstualno kroz komentar na ovaj tekst ili bilo gde drugde, ali najbolje je kroz YouTube video snimak čime ćete doprineti rastu ove, sada već dve godine stare inicijative. U slučaju video snimka, okačite ga kao odgovor na prvobitni Blasphemy Challenge.



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ivan.pet ivan.pet 21:58 08.01.2009

trol

Domacine, tragicno si se olenjio. Jeste da je vojska dosadna stvar koja inspirise na nerazmisljanje al ti lagano preterujes. Agilnije to malo, ima nas koji uzivamo da te citamo.
Glede religije, ili samoodricanja od iste, meni na pamet pada ono vreme kad su ljudi kacili diskove na retrovizore ne bi li izbegli/slagali radar. Svaki put kad vidim CD kako visi, iznerviram se. Znam ja da to nije u mojim kolima, ali ipak...
Ateisticka drzava ne postoji, a kad bi postojala pominjanje religije bilo bi nepristojna stvar.
I ne bih se ogranicio na pravoslavlje, ziveo sam u drzavi u kojoj je zvanican islam. Ista, ali ista stvar. Mozda manje licemerna, doduse... jednom su me dvojica mortus pijana pitala idem li bar nedeljom u crkvu... na moje "naravno da ne" samo su okrenuli ledja.. Iskreno, nema sta. Srbin bi cutao. Dakle, do daljnjeg - moracemo da pricamo.
Dawngreeter Dawngreeter 06:24 09.01.2009

Re: trol

Jesam, stvarno jesam. I zato je moj jedini New Year resolution ove godine bio da kako god znam i umem bar jednom u dve nedelje nadjem vremena da okacim novi tekst. U svakom slucjau, polaskan sam zahtevom :)

ivan.pet
Glede religije, ili samoodricanja od iste, meni na pamet pada ono vreme kad su ljudi kacili diskove na retrovizore ne bi li izbegli/slagali radar. Svaki put kad vidim CD kako visi, iznerviram se. Znam ja da to nije u mojim kolima, ali ipak...


Kako prokleto sjajna analogija
jxxx jxxx 22:16 08.01.2009

blasphemy is the new black

Xexe, bas sam pre neki dan saznao za Blasphemy Challenge, i eto ga sad i ovde odjednom, preveden :). Tera me valjda svemir da i ja napravim snimak, sta li. Aj' videcu.

Ali Pat Condell je novost, damnit, words are his biatch, 'ocu ja tako! :)
Moderni standup comedians (bar oni znacajniji) dodju nesto kao propovednici ateizma. Mislim, propovednici minus zle namere, eksploatacija, mrznja, i da, ovaj, forget that I said anything.


>Elem, zezni bre Bokononizam, pridruzi se SubGeniju. Vece nam je zezanje

Hmmm, jedan od osnovnih 5 Holy Puns mog cabala u okviru konglomerata uvrnutih kontrareligija je da je najbolji provod u stvari u cistom Diskordijanstvu, i to ne samo u domenu seksualnih fantazija o Boginji. Ali verovatno je od rasprave da li su bolje krempite ili shampite bolje to just eat the fuckin' cake. Rasprava eventualno moze posle, kad se prejede. (vec vidim tu inspirativnu polemiku: ali sta je, dodjavola, poenta svih tih lula? Svi znamo da su najdirektniji put ka prosvetljenju u stvari elektricne cigarete)

Hail Eris! All Hail Discordia! <(^^,)>
Dawngreeter Dawngreeter 06:35 09.01.2009

Re: blasphemy is the new black

"Bob", sveti prorok i mesija SubGenija je bio u vezi sa Eris jedno vreme (izbacila ga je iz stana na kraju), i SubGenijalci obicno imaju vrlo prisne odnose sa Diskordijancima. Cak je prvi April praznik svete Eris.

Fakat jako zabavna religija, verovatno najzabavnija sama za sebe, slazem se. Ali ipak, nema ideju velike Zavere normalaca protiv koje se treba boriti Slack-om i nema praznike kao sto su gozba presvetog velikomucenika Kenija i Whiny Victimization/Co-Dependency Day. A cini mi se da bi svako trebalo da slavi tako nesto
montekarlovic montekarlovic 01:03 11.01.2009

Re: blasphemy is the new black

Daniela Stojkovic Daniela Stojkovic 23:45 08.01.2009

bog ili kupus - razlike nema

Meni je ova citava diskusija totalno luda, a istovremeno i jako interesantna. Citam nesto ove komentare i ne mogu a da se ne pitam sta imam ja nekoga da ubedujem u bilo sta? Ili neko mene?

Dode mi nekako isto kao da nekoga ko ne voli da jede kupus ubedujem da je isti zdrav i ukusan i jos povrh svega da mu ga na tanjir serviram.

Ko ce sta da "jede" ... njihova stvar.
wintermute wintermute 23:53 08.01.2009

Re: bog ili kupus - razlike nema

Sve bi to bilo lepo kada se ti isti ljudi ne bi ubijali zbog kupusa. I onda oni koji jedu kiseli kupus i oni koji jedu svez kupus krenu medjusobno da se mrze zbog toga. I svi misle da je samo njihov ukus kupusa onaj "pravi". A onda ti kazes i jednima i drugima "ma manite me sa kupusom, ja ne volim kupus", a onda i jedan i drugi krenu tebe da napadaju zato sto ne volis kupus. E u tome je problem. Kada bi svako jeo povrce koje voli i ostavio drugoga na miru, ne bi bilo nikakvih problema.
man ray loves me man ray loves me 23:59 08.01.2009

Re: bog ili kupus - razlike nema

pa 'kupus' nije razlog za ubijanje, vec samo izgovor. ako mislis da se ateisticke grupe kad ne bude religije nece ubijati izmedju sebe pod nekim drugim izgovorom, onda imam jednu rec za tebe - orwell.
Daniela Stojkovic Daniela Stojkovic 00:03 09.01.2009

Re: bog ili kupus - razlike nema

Kada bi svako jeo povrce koje voli i ostavio drugoga na miru, ne bi bilo nikakvih problema


Upravo tako. Zar onda ne bi bilo mozda "pametnije" da probamo da raspravljamo o tome kako da nademo zajednicki jezik sa Jedacima i NeJedacima kupusa? A i sa onima koji o kupusu nikad nisu ni culi?


Daniela Stojkovic Daniela Stojkovic 00:10 09.01.2009

Re: bog ili kupus - razlike nema

Re: bog ili kupus - razlike nema
pa 'kupus' nije razlog za ubijanje, vec samo izgovor. ako mislis da se ateisticke grupe kad ne bude religije nece ubijati izmedju sebe pod nekim drugim izgovorom, onda imam jednu rec za tebe - orwell.


Slazem se u potpunosti s tobom. Covek ce uvek naci izgovor za ubijanje onih "drugih-o-tako-razlicitih-ljudi", bilo to zbog boga, kupusa ili kosih ociju. Nebitno.

Samim tim ova diskusija "bog ili ne" prelazilazi svoje granice.

Odgovor nazalost jos uvek nismo nasli.
Da li cemo?

wintermute wintermute 00:43 09.01.2009

Re: bog ili kupus - razlike nema

Naravno da ne mislim, religija je samo jedna strana ljudske gluposti - koja nažalost ima i previše strana. I nisam naivan da mislim da bi se uklanjanjem religije uklonila i ljudska glupost. Ali veliki je problem ako je čovek ubedjen da mu "viša sila" naređuje nešto da čini, onda se sa takvim čovekom ne može racionalno razgovarati.
Jaril Jaril 01:57 09.01.2009

Re: bog ili kupus - razlike nema

Da li cemo?
Данијела, све честитке на запажању. Сва ова препуцавања на ову тему циљају у сасвим погрешну мету, зато никако и не успевају да постану дискусије. Оно о чему бисмо требали да разговарамо јесте малтретирање сопственим убеђењима, а не о самим убеђењима. Оправдавати нападе на религиозност тиме што религија напада нерелигиозног или, исто тако, оправдавати нападе на атеисте зато што они нападају религиозног човека - јесте суштински исто и суштински погрешно, јер својом агресијом чинимо саму агресију легитимном, а она то не сме бити.

И уместо сталне тежње да ПРЕОБРАТИМО оног другом, треба ваљда да покажемо макар толеранцију, ако не и спремност да другог прихватимо таквог какав је.

Између неких образоваца, са једне стране и Александра и Дона са друге, нема суштинске разлике - сви они желе да насилно (психички или физички) преобрате неистомишљенике и форсирају их да прихвате њихова убеђења као једино исправна.

Ако је неко угрожаван религијом, он треба (и мора) да дигне глас ПРОТИВ УГРОЖАВАЊА, а не против саме религије. Иначе то угрожавање никада неће престати.
jxxx jxxx 05:06 09.01.2009

Re: bog ili kupus - razlike nema

Mene maltretira i, buduci da umem apstraktno da razmisljam, shvatam da me i potencijalno ugrozava bilo kakvo propagiranje, forsiranje i stavec necega sto u svojim spisima poziva na linc ljude koji misle kao ja. Sigurno mozes da me razumes, evo ti se vec osecas maltretiranim sa nekoliko tekstova i prica koji samo sarkasticno bockaju ideologiju koja ti je trenutno bliska, pri tom nemajuci ni na kraj pameti ikakve recepte za pripremu Falmbiranog Jarila ni sad, a ni u zagrobnom restoranu na kraju vaseljene.
Sa druge strane, buduci da tvoja religija poziva na spaljivanje gradova (necu ni da ulazim u ono sto ide pre spaljivanja) u kome zive ljudi druge religije (a za tu feshtu evo, There is a bunch of gods and Odin and Freya are my favourites! x 3, i recimo da sam sad pratilac germanskog paganizma), ako zivis u Beogradu, ili se iseli, ili se osecaj ugrozenim od strane te religije (neces se osetiti ugrozenim, naravno, jer sekularizam je odavno uzeo dovoljno maha da vise ni najgori fanatici nisu toliko ludi... a i gradovi su veci i manje od drveta).

Meni je zao sto tvoja religija ima takav istorijski track record (zao mi je ljudi, ne religije), sto su redovi njenih svetih tekstova ispunjeni takvim govorom mrznje, ohrabrivanjem genocida i silovanjem sistema vrednosti, sto je ispunjena dokazanim neistinama, sto je nesimbolicno samokontradiktorna (te poziv na verovanje u to predstavlja direktno *ugrozavanje* zdravog razuma), sto su neke od njenih prica manje moralne i vise stravicne nego neki najgori korejski horor film. Ali vidis, ovaj pasus ne napada religiju, bar ne u smislu "napadanja" koji je religioznima specifican. To su cinjenice. Ako se ti osecas ugrozeno njima, sta ja tu mogu, nisam ja odgovoran za te cinjenice, vec religija. A ako neko poziva na precutkivanje cinjenica, taj neko onda zaista napada.

Zla inspirisana religijom proisticu iz njene sustine, veze su nedmosmisleno ocigledne, osim ako neko i sam nije affected jednim od tih zala, imenom, dugogodisnjom dresurom duboko usadjenim refleksom za ignorisanjem cinjenica koje bi mogle da izmene licni, dokazivo pogresni pogled na svet.
jxxx jxxx 06:19 09.01.2009

Re: bog ili kupus - razlike nema

>pa 'kupus' nije razlog za ubijanje, vec samo izgovor. ako mislis da se ateisticke grupe kad ne bude religije nece ubijati izmedju sebe pod nekim drugim izgovorom, onda imam jednu rec za tebe - orwell.<

Obozavam ovaj argument "u korist" religije.
Zasto?
Zato sto lepo kaze - religija je izgovor za ubijanje. Sad, da li je taj izgovor za ubijanje u odnosu na druge izgovore isto sto je i kombajn u odnosu na srp za zetvu, ostavimo trenutno po strani. Kljucno je - postojanje nekih drugih izgovora za ubijanje je razlog da i te druge pljujemo, za'ebavamo i radimo na tome da nestanu, i ni na koji nacin ne opravdava ovaj prvi.

Treba primetiti da "pripadanje kategoriji izgovora za ubijanje" nije tako jednostavno kao sto se cini. Boja ociju i preferiranje vrste kupusa nisu izgovori za ubijanje. "Uverenje da je boja ociju ili preferencija vrste kupusa mnogo 'ebeno bitna stvar" je druga prica. Nemam nista vredno pomena protiv ljudi koji se iz navike ili fore deklarisu kao pripadnici neke religije, ali to *ne* smatraju za iole bitnu stvar.
Dawngreeter Dawngreeter 06:48 09.01.2009

Re: bog ili kupus - razlike nema

12 sati kasnim na ovu diskusiju i necu da ponovim nista iz prethodna dva posta, sa kojima se sasvim slazem. Dodacu samo jos jednu stvar - religija pretenduje na poziciju odgovora na krupna zivotna pitanja kao sto su svrha postojanja, smisao zivota i tome slicno. To su takodje centralna pitanja filozofije i smatram da je prilicno neodgovorno i intelektualno porocno biti obrazovan, inteligentan covek koji nije zainteresovan za njih. Krenuvsi iz te pozicije, mislim da je savrseno jasno kako bi bilo ne samo prihvatljivo nego i nuzno isticati probleme logicke i konceptualne prirode sa institucijom koja prodaje falš smisao zivota sa milion unutrasnjih nekonzistenciaj, protivrecnosti i kontrira ocigledno proverivim cinjenicama iz sveta oko nas.

Cak i da religija nema instituciju najgore vrste iza sebe, kao sto svaka od njih ima, i cak i da nema poklonika spremnih da ubijaju u to ime i dalje bi bilo jako vazno isticati problem tog deluzivnog sistema samoobmane. Ideja nekritike ocigledne gluposti dovodi do toga da su Mormoni i, jos gore, Sciontolozi prihvatljive institucije danas. Ne mogu ni da nabrojim koliko puta je neki "religijski tolerantan" zombi koji cak nema nikakve veze sa tom pricom nasao za shodno da kritikuje moje protivljenje L. Ron Hubbard kultu.
glimerbrother glimerbrother 07:06 09.01.2009

Re: bog ili kupus - razlike nema

Sad, da li je taj izgovor za ubijanje u odnosu na druge izgovore isto sto je i kombajn u odnosu na srp za zetvu, ostavimo trenutno po strani.


nemojte tako kis,kis,kis...
kakav kombajn!?
pa to nishta ne valja...nema nishta bolje od srpa...tako zanjemo, zanjemo i kada sateramo duha zita u poslednji ugao njive, tu slamu sacuvamo....nego...pa je lepo prostremo na badnje vece i tako sacuvamo duh zita da nam rodi i iduce godine...to 'valja'...
pa lepo zemljache bacish badnjak u vatru, pa koliko iskri izleti tolko cesh dece imati ili stoke...pa napravish za badnje hlebchice u obliku ovce, krave da se i to potroji...
pa ti nemash bre pojma, kako valja zaklati svinjce, pa kako se odere koza dok visi na drvetu, pa se crevca bace preko krova...pa necesh valjda da zrtvujesh starog tasta ...nego svinjce kolji, nismo toliko primitivni mi srbi...
pa se lepo nashljemash srpske brlje prepechenice....pa se i zapeva...nego..pa ga utrojish...
sve sa tri prsta...sveto trojstvo: popovi, pa topovi...pa tek onda lopovi...
ma kakva jevropa kumashine, pazljivo biraj gudru...
ko nas mrzi nek je' govna...a ko nas voli nek nam shipu racku...
Daniela Stojkovic Daniela Stojkovic 12:17 09.01.2009

Re: bog ili kupus - razlike nema

Svaka vrsta radikalnog razmisljanja je opasna, za pojedinca i drustvo, a i za ljudski rod uopste.

Radi se o tome da je vazno da naucimo da prihvatimo da je svet oko nas RAZLICIT i da se razlicitosti ne bojimo. To je ono sto ovaj svet oko nas cini interesantnim, lepim i nepredvidljivim.

STRAH nas tera u samoobranu i slepo drzanje za nasa ubedenja, verovanja, teorije. Iz straha od nepoznatog ljudi vredaju, neprihvataju, ubijaju ...

Zasto bi Dawngreeter, kao kriticar i protivnik kulta L. Ron Hubbard-a i ja, ljubitelj cokolade, imali bilo kakav problem da koegzistirano jedno pored drugoga na ovom svetu?




Dawngreeter Dawngreeter 14:20 09.01.2009

Re: bog ili kupus - razlike nema

A zasto pretpostavljas da imamo problem da koegzistiramo? Ja nemam problem i svakako se ne plasim razlicitih ljudi. Plasim se ludaka koji misle da pricaju sa bogom a takodje poseduju dugme za lansiranje nuklearnih raketa, ali mislim da je to ipak racionalan strah koji nema veze sa razlicitoscu.

Ovde ubaciti ociglednu digresiju u pravcu cinjenice da 'riscanski prirucnik ima problema sa razlicitima.
topcat topcat 06:38 09.01.2009

E kad mi

deklarirani ateist ide "pojasnjavati" Bibliju odmah mu sve povjerujem!
btw, losh tajming, alexlambros nas je vec dovoljno izmasirao tako da tekst nece izazvati zeljeni efekt.
Dawngreeter Dawngreeter 06:50 09.01.2009

Re: E kad mi

E, ako si vernik, jel' bi mogao mozda da mi posaljes fotografije tih nevidljivih strana Biblije koje mi nevernici ne vidimo?
Dušan Maljković Dušan Maljković 02:33 10.01.2009

Stereotipi

Mlad sam, urban, glasam za LDP (a kad se sliže sa SPS-om onda ga se odreknem -- but haven't you seen that coming sugar? -- I hate to tell you but I told you so!), a sad sam još i vulgarni ateista -- ima li ovom "opštem mestu" još šta da se doda pa da bude još opštije? Odgovor na moje pitanej videćemo u daljim blogovima, za sada najvaljujem blog za vikend pod nazivom PROTIV ATEIZMA -- ATEIZAM KAO FAŠIZAM.
Goran Vučković Goran Vučković 02:49 10.01.2009

Re: Stereotipi

Odgovor na moje pitanej videćemo u daljim blogovima, za sada najvaljujem blog za vikend pod nazivom PROTIV ATEIZMA -- ATEIZAM KAO FAŠIZAM.

Marksista u borbi protiv ateizma - to moram da vidim :)

Dawngreeter Dawngreeter 05:56 10.01.2009

Re: Stereotipi

Znaci Lenjin je bio fasista?
Goran Vučković Goran Vučković 10:57 10.01.2009

Re: Stereotipi

Znaci Lenjin je bio fasista?

Ne budi nestrpljiv :)
bbnufar bbnufar 11:25 11.01.2009

Mala skola jeresi...

Dobro podne!

Sveukupno "cista " intelektualna napusavanja bez smisla za zivotnost i nepoznavanja zivotnih pravila koja su tu sa nama od kako je sveta i veka.Religije istoka i zapada su stilovi zivota ili filosofija , kako je kome drago.Nadje se ,naravno, neko ko ce zloupotrebiti ljudsku potrebu za pravdom, dobrotom pa i samom lepotom zivljenja te smesati sve te sastojke sa manipulacijom i eto nama kase.
Patrijarh srpski gospodin Pavle u SVOME TUMACENJU Hristovih reci iz Matejevog Jevandzelja, ovako je jednostavno rekao:"Budite mudri kao zmije i bezlazeni kao golubovi,znaci,razvijajte svoje umne sposobnosti sve vise,pod uslovom da paralelno razvijate u sebi dobrotu. No um je hladan, a dobrota topla ali slepa.Stoga su nam potrebni i um i dobrota da jedno drugom drzi ravnotezu,da um ne predje u zlocu,a dobrota da ne predje u glupost."

Nemoj terati Duh od sebe i navoditi ljude na istomozda ti i nisi u pravu?Kao ni ja?

I ne mozes biti bogohulnik jer On ne postoji...Dzaba ga proganjas.
Dawngreeter Dawngreeter 16:30 11.01.2009

Re: Mala skola jeresi...

bbnufar
Patrijarh srpski gospodin Pavle u SVOME TUMACENJU Hristovih reci


“Biti Srbin znači biti obavezno pravoslavac… Srbin ne može biti ateista… Srbin nekršten ne biva”. (Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, 1998, prema pisanju lista Vreme.)

“Srbi ne mogu da žive sa Hrvatima ni u kakvoj državi. Ni u kakvoj Hrvatskoj“. (Patrijarh Pavle u pismu lordu Karingtonu, avgusta 1991.)

“Žene nisu poželjne u crkvi tokom menstruacije, ali savremena higijenska sredstva mogu efikasno sprečiti da se slučajnim istečenjem krvi hram ne učini nečistim, kao i ublažiti zadah koji isticanjem krvi nastaje“. ( Patrijarh Pavle, Danam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.)

bbnufar
Nemoj terati Duh od sebe i navoditi ljude na isto


Prvo, hocu. Drugo, kasno, vec sam ga oterao. 'Riscanski prirucnik jasno kaze da sada nema nazad.
bbnufar bbnufar 17:50 11.01.2009

Re: Mala skola jeresi...

Nije mi bila namera da Patrijarha srpskog Pavla upotrebim kao autoritet u ovom intelektualnom napusivanju, a ti da demantujes primerima njegovog razmisljanja o drugim temama.Uzmi cvetic i primi Duh .
Duh je tema.
Autoritet za poznavanje religija po mojim skromnim saznanjima je Dr Vladeta Jerotic koji je kontraprimer tvom pogledu na svet religioznih ljudi koji zahtevaju postovanje samo za svoju religiju.Dokaz:"Covek i njegov identitet" autor isti.Nije sve tako crno .Nije ni belje.Ali je sivo.
Dawngreeter Dawngreeter 20:06 11.01.2009

Re: Mala skola jeresi...

Svidja mi se dijagnoza intelektualnog napusavanja.

I, by the by, nisam hteo reci da svi religiozni ljudi zahtevaju postovanje samo za svoju religiju. Ima mnogo zbunjenih ljudi koji su u nekoj religiji samo zbog indoktrinacije dok su bili deca, zato sto ne razmisljaju mnogo o onome sta im je servirano, zbog reklama na TV-u, zato sto im je krug poznanika religiozan ili bilo koje kombinacije tih i gomile drugih faktora. A povrh svega tu su i oni ljudi koji famozno "veruju da ima necega" (kad smo vec kod intelektualnih poroka). Poenta je da ljudi koji pricaju o postovanju religije u glavnom zahtevaju postovanje samo za svoju religiju.

A primanje duha stvarno ne mogu da shvatim kao dobronameran komentar, cak i ako ga prati smajli i probrani primerci vegetacije. U stvari, pogotovo tad. Duh kaze da meni sada nema spasa pa ajd' da krenemo odatle.
bbnufar bbnufar 22:08 11.01.2009

Re: Mala skola jeresi...


Svidja mi se dijagnoza intelektualnog napusavanja.


Van svake moje sumnje. To ti je i cilj.
Sto se tice reci postovanje, ja je uopste ne spomenuh vec ti.Upotrebljavam rec poznavanje .Te ...religije.

kad smo vec kod intelektualnih poroka).


Sa dijagnoze pravo u porok?

Duh kaze da meni sada nema spasa pa ajd' da krenemo odatle.


al nek te prati miris cveca, a ne tamjana
Vlasta92 Vlasta92 08:27 12.01.2009

Ajoooj...

pa svi ste ovde svi satanisti....
Dawngreeter Dawngreeter 14:46 12.01.2009

Re: Ajoooj...

Satanisti, u tom smislu, su samo flavor 'riscana. Sto ja nisam.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana