Trosite, trosite - zato postojite!

Tatjana Momčilović RSS / 15.01.2009. u 12:57

Moje dete u Beogradu gledalo neke cudne reklame i odlucila cvrsto i neopozivo da za novogodisnje/bozicni poklon dobije neku pticurinu, kao neki papagaj koji ponavlja sve sto mu kazes i jos zna da umiljato frkne kad ga pomilujes po ledjima. Jao, koliko sam je samo ubedjivala da ne kupimo cudoviste u Beogradu i ne provedemo 10 sati u kolima sa plasticno/pernatim stvorom koji ponavlja (naravno preko nekog softvera) sve sto mu kazes. Mnogo sam se trudila. A bolje je da sam odmah kupila monstruma i da sam ustedela nekoliko sati prijateljskog ubedjivanja. I sve je bilo uzalud. I price da ljudi treba da se druze sa zivim stvorenjima i da je bolje ici i gledati ptice u prirodi i da ih je cak bolje gledati u nekom vrtu. Da su sve to izmisljotine za uzimanje jadnim rodteljima para...nista nije vredelo - ptica tacnije pticurina i tacka.

Onda sam okrenula da moje sestogodisnje dete ubedjujemo kako je ovaj svet ocigledno otisao bestraga kad se ljudi druze sa plasticnim zivotinjama na baterije, da se ljudima prodaju kojekakve gluposti da se zadovolje njihove potrosacke fantazije. Onda sam u kolima drzala predavanje o tome kako se slikaju pusta ostrva u sred Kariba i mame nesretne ljude izmucene hladnocom, radom i krizom u svetu da izruce poslednje pare nekoj agenciji i vrate se sa najdosadijeg odmora u zivotu gde su samo lezali na +45 stepeni i glumili kako im je lepo.

 

Ni to mi nije bilo dovoljno - pticurina me je naterala da citiram sve moguce antropologe koji su se bavili funkcijama u drustvu koje ostvaruju fantazije jadnog, malog,nesrecnog coveka.

Pticurina me je naterala da objasnim mom muzu da romanticna vecera ne postoji - pa ja valjda znam! Mi smo u hotelu izmislili romanticni vikend da popunimo prazni hotel subotom i nedeljom.  Izmislili ljudi iz kafana fantaziju zvanu - romanticna vecera. Pisu neka nerazumljiva jela u karti - sve naplacuju 10 puta vise, neki tuzni ljudi tuzno sviraju instrumente - a svece od prethodnog para dogorele na pola, upalice se ponovo. Fuj. Zar nije lepse klopati kod kuce...

I tako...

Pticurinu smo trazili u radnjama jedno tri dana u Minhenu. Gde god dodjem pitam za tu cudnu vrstu, svi mi govore: Gospodjo to je sve prodato???!!!! Kome???!!!!! Ko zeli da ima plasrticnu pticu koja ponavlja imena....

E pa ima - ima, verujte.

Ne vredi. Ja sam uporno pricala da je bolje imati mrave u kupatilu - bar su zivi i bube na terasi nego plastiku. 

Na kraju - odustala sam. Narucila sam cudoviste preko neta. Stigla juce ogromna kutija. Stoji ispred vrata nesto velicine omanjeg frizidera. Raspakivala sam glupost oko 2 sata i isto toliko pokusavala da ukljucim vestackog prijatelja.

Ja se selim odavde.  Ovo potrosacno drustvo je opijum za narod.

Atačmenti



Komentari (61)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Covek u belom Covek u belom 13:05 15.01.2009

Sve je otislo dodjavola...

Resistance is futile!
Al bar necemo umreti u blazenom neznanju.
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:22 15.01.2009

Re: Sve je otislo dodjavola...

Covek u belom
Resistance is futile!


Tacno. To sam bas ja imao na pameti dok sam citao ovaj Tatjanin zanimljiv tekst.

Izmislili ljudi iz kafana fantaziju zvanu - romanticna vecera. Pisu neka nerazumljiva jela u karti - sve naplacuju 10 puta vise, neki tuzni ljudi tuzno sviraju instrumente - a svece od prethodnog para dogorele na pola, upalice se ponovo. Fuj. Zar nije lepse klopati kod kuce...


Hm. Odgovor je: NIJE LEPSE KLOPATI KOD KUCE.
I vi to dobro znate, ali u ljutnji pitate - tek onako.
Jer znate da nije poenta u dobroj klopi, sto vise kalorija uneti u sebe, vec u necem drugom. A to drugo nude kafane.Nije to ono pravo, ali pomalo lici.

A to sto hotelijeri i kafandzije lazu ne znaci da ih ne treba poslusati. Neko je rekao nesto u stilu: "Ljudi vole da budu varani, pa ih treba - varati".

I da se vratim na pocetak. Stvarno je svaki otpor uzaludan. Iskusenjima kojima ne mozete da odolite, podlegnite bez previse gundjanja. Kao da je ta pticurina o kojoj sve vreme pricate poslednja glupost koju cete kupiti. Hajt'e molim vas... Bar se dete obradovalo, a to je vazno.
Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 13:25 15.01.2009

Re: Sve je otislo dodjavola...

dobro nije lepse-ponekad...
ali i kafane su stvar izbora...nekada je i lepse
dragoljub92 dragoljub92 13:38 15.01.2009

Re: Sve je otislo dodjavola...

Hm. Odgovor je: NIJE LEPSE KLOPATI KOD KUCE

Jer znate da nije poenta u dobroj klopi, sto vise kalorija uneti u sebe, vec u necem drugom. A to drugo nude kafane

nemam šta da dodam na ovo.

dobar tekst Tanja,ove teme ti bolje leže.čak sam dao i preporuku.
Goran Vučković Goran Vučković 13:52 15.01.2009

Re: Sve je otislo dodjavola...

I da se vratim na pocetak. Stvarno je svaki otpor uzaludan. Iskusenjima kojima ne mozete da odolite, podlegnite bez previse gundjanja.

"I can resist anything but temptation."
-- Oscar Wilde
drug.clan drug.clan 14:05 15.01.2009

Re: Sve je otislo dodjavola...

vladimir petrovic

Hm. Odgovor je: NIJE LEPSE KLOPATI KOD KUCE.
I vi to dobro znate, ali u ljutnji pitate - tek onako.
Jer znate da nije poenta u dobroj klopi, sto vise kalorija uneti u sebe, vec u necem drugom. A to drugo nude kafane.Nije to ono pravo, ali pomalo lici.


Ovo je individualno (stvar ukusa i bukvalno u ustima a i sire) ali evo kako to izgleda iz moje perspektive:

Hrana (nezavisno od cene a ponekada i obrnuto proporcijalo) je obicno jako losa do podnosljiva (na momente uzasna) - znaci kod kuce je bolje.

Muzika je UVEK (ma kakvo bilo mesto gde se moze jesti - muzika je dobra samo na mestima gde nema hrane) nepodnosljiva - do uzasna - znaci kod kuce je bolja.

Konobari po pravilu dosadni, napadni i iritirajuci - jednom recju nepodnosljivi - opet kod kuce bolje!

Ljudi u okruzenju (ne za vasim stolom) uglavnom oni sa kojima boravite u istoj prostoriji samo ako morate (gradski prevoz, opstinski salteri itd). I opet, oni sa koijma bi proveli vece su ili kod kuce ili na mestima gde ne sluze hranu.

Kafana je nastala kao mesto gde ce ljudi zajedno piti i druziti se a hrana je prvobitno ponudjena za one koji putuju i daleko su od kuce.
dolybell92 dolybell92 03:32 16.01.2009

Re: Sve je otislo dodjavola...

"I can resist anything but temptation."


Pojma nisam imala da je on to već rekao,
ali kao da se odnosi i na mene - ja isto...

zivojin.ivkovic zivojin.ivkovic 09:56 16.01.2009

Oprez!

Tatjana Momčilović
dobro nije lepse-ponekad...ali i kafane su stvar izbora...


O kafani neću ni reč.
Nego, plašitel i se Tatjana da vas ne optuže za, pa, na primer: paranoju?
paranoja u obliku nalepnice (čitaj: etikete) i svi magarci na broju a kasapi siti.

drug.clan

... - znaci kod kuce je bolje...
Evo još jednog paranoika i homofoba

Tatajana
dolybell92
"I can resist anything but temptation." Pojma nisam imala da je on to već rekao,ali kao da se odnosi i na mene - ja isto...


Ovo je uistinu poezija


Tatjana Momčilović
selim se ...odoh na Mesec, mada ne znam hocu naci mesto posto su placevi vec prodati


Odlično! Mars je već okupiran, ja sam na njemu zauzeo busiju i nikog ne primam. Progklasio sam neovisnu unitarnu državu Paranojalend sa glavnim gradom Homofobija Siti. Da se slučajno neko ne usudi da pokuša da se približi, o'ma pucam.
dolybell92
Populizam je opijum za narod ! Nije istina ono što zaista jeste - već ono u šta narod veruje da jeste.


E, tebi baš posebno skrećem pažnju da se kloniš Marsa. Vidi ti njega: narod veruje... nsije nego!
alpeot
Kakve kupovine, kakvi bakraci... Zar nisi citala "Zonu Zamfirovu"? :) Sad je skup novac, sad je oskudacija. :))

Koja bre oskudacija. Jesili ti gled'o naci(j)onalan ser(vice) ili ti RTVS i gos'n Cvetka zvanog premijer? Nema da se živi ič lošije nego lane. To ti je bre istina, šta ti "prozor u svet kazuje"!
dolybell92
pa za gluposti je uvek oskudacijaMislim da upravo obrnuto - u glupostima ne oskudevamo ni jednog momenta

... veruju da su Sauroni u svetu hobita.

Jes, ti 'ćeš da negiraš opšte poznatu činjenicu... ma šta činjenicu - dogmu breeeee!
dunjica
Ja se selim odavde. Ovo potrosacno drustvo je opijum za narod. Odakle, Tatjana? Koje potrošačko društvo?

Eto, nisam antiprotivan. Svesrdno podržavam Dunjicu. Ovo su bre klevete, Gde bre nađe to potrošaćko, pa još i društvo. Možda neka tajna organizacija, al' društvo, aaaa, to - jok!
Tatjana Momčilović
zivotinjica naucila : tanja super si

Ma šalim se naravno. Inače, ta tvoja ptičurina je u pravu. Vaistinu, super si. Da ne preteram, i ostali su od sabajle super.
U potpisu
paranoičan homofob
rastinjak rastinjak 13:10 15.01.2009

Gde se seliš?

Nemoj samo nazad u Srbiju, lako je moguće da ispred vrata zatekneš kutiju veličine manjeg frižidera i kad ga raspakuješ u njoj nadješ plastični trojac Koštunica-Tadić-Jeremić koji horski ponavljaju ''' Kosovo je Srbija!''
Bolji je taj što ponavlja imena i i zadovoljno frkne kad ga pomaziš po ledjima

Populizam je opijum za narod !
Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 13:12 15.01.2009

Re: Gde se seliš?

selim se ...odoh na Mesec, mada ne znam hocu naci mesto posto su placevi vec prodati
miloradkakmar miloradkakmar 15:56 15.01.2009

Re: Gde se seliš?

rastinjak
Nemoj samo nazad u Srbiju, lako je moguće da ispred vrata zatekneš kutiju veličine manjeg frižidera i kad ga raspakuješ u njoj nadješ plastični trojac Koštunica-Tadić-Jeremić koji horski ponavljaju ''' Kosovo je Srbija!''
Bolji je taj što ponavlja imena i i zadovoljno frkne kad ga pomaziš po ledjima

Populizam je opijum za narod !



Zato se zove tako/populizam /, a i da se ne zove , bilo bi nešto drugo.

Tatjana , priča Vam je dobra i poučna. Podseti me , kako je mom sinu, kada je bio mali, " pobegla " kornjača u obližnju rečicu , jer nije vodio računa o njoj kako smo se dogovorili. I posle 2o-tak godina priupitamo ga gde mu je " odbegla" kornjača.
dolybell92 dolybell92 03:34 16.01.2009

Re: Gde se seliš?

Populizam je opijum za narod !


Nije istina ono što zaista jeste - već ono u šta narod veruje da jeste.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:04 16.01.2009

Re: Gde se seliš?

selim se ...odoh na Mesec, mada ne znam hocu naci mesto posto su placevi vec prodati

meni treba samo za jedan veci krevet tamo+moj dragi, ali samo pod uslovom da imaju frei&schnell wifi ;-)
alpeot alpeot 13:16 15.01.2009

Stednja!

Kakve kupovine, kakvi bakraci... Zar nisi citala "Zonu Zamfirovu"? :) Sad je skup novac, sad je oskudacija. :))
Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 13:17 15.01.2009

Re: Stednja!

pa za gluposti je uvek oskudacija
dolybell92 dolybell92 03:35 16.01.2009

Re: Stednja!

pa za gluposti je uvek oskudacija


Mislim da upravo obrnuto - u glupostima ne oskudevamo ni jednog momenta
dragoljub92 dragoljub92 13:49 16.01.2009

Re: Stednja!

dolybell92
pa za gluposti je uvek oskudacija


Mislim da upravo obrnuto - u glupostima ne oskudevamo ni jednog momenta

e sad,neće se valjda pšrozivamo
el me to neko spomeno
Goran Vučković Goran Vučković 13:16 15.01.2009

Siroti mali hrčki

Onda sam okrenula da moje sestogodisnje dete ubedjujemo kako je ovaj svet ocigledno otisao bestraga kad se ljudi druze sa plasticnim zivotinjama na baterije, da se ljudima prodaju kojekakve gluposti da se zadovolje njihove potrosacke fantazije. Onda sam u kolima drzala predavanje o tome kako se slikaju pusta ostrva u sred Kariba i mame nesretne ljude izmucene hladnocom, radom i krizom u svetu da izruce poslednje pare nekoj agenciji i vrate se sa najdosadijeg odmora u zivotu gde su samo lezali na +45 stepeni i glumili kako im je lepo.



Ni to mi nije bilo dovoljno - pticurina me je naterala da citiram sve moguce antropologe koji su se bavili funkcijama u drustvu koje ostvaruju fantazije jadnog, malog,nesrecnog coveka.

Siroto dete
antioksidant antioksidant 13:49 15.01.2009

Re: Siroti mali hrčki

Goran Vučković
Onda sam okrenula da moje sestogodisnje dete ubedjujemo kako je ovaj svet ocigledno otisao bestraga kad se ljudi druze sa plasticnim zivotinjama na baterije, da se ljudima prodaju kojekakve gluposti da se zadovolje njihove potrosacke fantazije. Onda sam u kolima drzala predavanje o tome kako se slikaju pusta ostrva u sred Kariba i mame nesretne ljude izmucene hladnocom, radom i krizom u svetu da izruce poslednje pare nekoj agenciji i vrate se sa najdosadijeg odmora u zivotu gde su samo lezali na +45 stepeni i glumili kako im je lepo.Ni to mi nije bilo dovoljno - pticurina me je naterala da citiram sve moguce antropologe koji su se bavili funkcijama u drustvu koje ostvaruju fantazije jadnog, malog,nesrecnog coveka.
Siroto dete
upravo

ako "ubedjivanje sestogodisnjeg deteta kako je ovaj svet otisao bestraga" nije zlostavljanje ne znam sta je
Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 13:56 15.01.2009

Re: Siroti mali hrčki

to je tako napisano vise kao metafora. ali da li treba sve odmah da kupimo i da nista ne kazemo. Barbike, konje, lutke, sve...naravno da gundjam to mi je posao kao odgovornog roditelja. ne mogu odmah da kazem daj sve...onda bi bilo bas straso
antioksidant antioksidant 14:11 15.01.2009

Re: Siroti mali hrčki

Tatjana Momčilović
to je tako napisano vise kao metafora. ali da li treba sve odmah da kupimo i da nista ne kazemo. Barbike, konje, lutke, sve...naravno da gundjam to mi je posao kao odgovornog roditelja. ne mogu odmah da kazem daj sve...onda bi bilo bas straso

salim se tanja (zato sto se nadam da nisi izgovorila nesto slicno pred detetom) a to kako ces mu i sta kupiti... slazem se (uz ogradu da ipak postoji razlicit nacin sagledavanja korisnosti nekih stvari od strane dece i odraslih - omiljena igrica mog klinca na racunaru je dosadna do besvesti (sedis, drzis pritisnuto jedno dugme i nista vise... naravno, on umire od smeha sve vreme dok se "igra"..)). tako da cinjenica da ti papagaja smatras besmislenim apsolutna nista ne predstavlja u sistemu vrednosti tvog deteta

pozdrav

ps - i da naglasim - iskreno se nadam da si gore pricala o metafori a da nisi takvim glupostima punila glavu detetu : )

dopuna:
naravno da gundjam to mi je posao kao odgovornog roditelja.
sa ovim se ne slazem. gundjanje i neproduktivno i istovremeno ruzno..
Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 14:15 15.01.2009

Re: Siroti mali hrčki

nije vam losa ova o gundjanju. Razmislicu o tome. hvala
dragoljub92 dragoljub92 14:18 15.01.2009

Re: Siroti mali hrčki

sa ovim se ne slazem. gundjanje i neproduktivno i istovremeno ruzno..

da ,al pogledaj kako ti ovde lepo ide
benevolent benevolent 14:18 15.01.2009

Re: Siroti mali hrčki

Ако вас дете буде вукло за рукав испред излога посластичарнице, да бисте у њу и ушли да купите колаче, ви му одсечно кажите да код куће имате много боље. А, ако дете и даље, следећих дана, буде инсистирало да га водите на колаче, обећајте му да ћете га водити да гледа колаче. Тако ће утолити глад барем једног чула.
antioksidant antioksidant 14:19 15.01.2009

Re: Siroti mali hrčki

nije vam losa ova o gundjanju. Razmislicu o tome. hvala

narocito sto sad imas i papagaja koji ce sve da ponavlja...
antioksidant antioksidant 14:20 15.01.2009

Re: Siroti mali hrčki

da ,al pogledaj kako ti ovde lepo ide

ako ovo lici na gundjanje - izvinjavam se, necu vise : (
tyson tyson 14:33 15.01.2009

Re: Siroti mali hrčki

Tatjana Momčilović
to je tako napisano vise kao metafora. ali da li treba sve odmah da kupimo i da nista ne kazemo. Barbike, konje, lutke, sve...naravno da gundjam to mi je posao kao odgovornog roditelja. ne mogu odmah da kazem daj sve...onda bi bilo bas straso
Stipso



chobanica chobanica 15:27 15.01.2009

Re: Siroti mali hrčki

sa ovim se ne slazem. gundjanje i neproduktivno i istovremeno ruzno..


Off topic, ali ovo me podsetilo na familiju jednog klinca iz komsiluka, decko je debeo i porodica mu stalno to nabija na nos a istovremeno mu kupuju video igrice umesto da ga upisu na neki sport, sokove pije umesto vode i hrane ga pljeskavicama jer boze moj, to voli da jede. I kad mu donesu pljesku onda dok on jede gundjaju kako je mnogo debeo.
dolybell92 dolybell92 04:09 16.01.2009

Re: Siroti mali hrčki

uniceps uniceps 14:27 15.01.2009

Birdy nam, nam

Odlican tekst. Ovo me podseca na jedan americki film sa guvernerom Kalifornije u glavnoj ulozi, gde sve vreme sajuruje igracku-superheroja za svog klinca, 5 minuta pred Bozic.

Retoricko pitanje: Ako nije tajna, gde se selis? Mislim da nemas mnogo nepotrosackih alternativa, jer je i ono pusto ostrvo koje pominjes isto tako proizvod, kao i ta pticica.

"...i vrate se sa najdosadijeg odmora u zivotu gde su samo lezali na +45 stepeni i glumili kako im je lepo."

Ista stvar je i sa plazmamanijom (i LCD) gde zavedeni potrosaci mahnito kupuju 16:9 televizore i jos mahnitije zure u debelguze patuljaste ljude na ekranima, ubedjujuci sebe da je ta vrsta realnosti sasvim OK, ili jednostavno veruju da su Sauroni u svetu hobita.

Najbolji otpor koji mozes da pruzis konzjumermaniji je, na zalost, da kupujes. Paradoksalno, ali se na taj nacin eksterno isprovocirane zelje brzo gase i retko obnavljaju, a tvoje dete ce vremenom samo odluciti, i to unapred, sta je vredno a sta ne. Koliko god se to cinilo nestvarnim, deca su na sve to daleko otpornija od nas jer njihov mali svet ima iskren i neiskvaren kriticki sud prema stvarima koje nas okruzuju. Nema racionalizacije, to je sustina.

dolybell92 dolybell92 03:44 16.01.2009

Re: Birdy nam, nam

Papua Nova Gvineja - idealno

Gospodja Klara Gospodja Klara 14:28 15.01.2009

Koristan predlog

U principu se slazem sa tvojim stavom, cak razumem i gundjanje (koliko god bilo neproduktivno, nekad je ono jedini nacin da ispoljimo negodovanje). Cesto i sama budem nemocna pred decijim argumentima tipa ''ali meni se to svidja mnooogooo''. Zato u skladu sa situacijom koristim i podla sredstva. Jedno od njih je i sledece: odemo, pogledamo igracku, koliko god da je besmislena i dogovorimo kupovinu za 2 nedelje, mesec dana, pa ako i dalje zeli to isto posle tog perioda, kupimo. Najcesce ne, dopadne joj se nesto drugo, napravi izbor izmedju vise ponudjenih mogucnosti itd. Palilo do osme, devete godine.

Mada treba imati na umu da deca biraju igracke po sasvim drugacijim kriterijumima, i vazno je da umeju da se iskreno raduju, sta god da je u pitanju.
pape92 pape92 14:33 15.01.2009

pazi (na) ovo :)



10 toys that made you gay...
Time Bandit Time Bandit 14:34 15.01.2009

lepa ptica

da sam mali sigurno bih voleo da je imam bez obzira na suprotno misljenje roditelja.

Nista se ne menja ni kad covek malo odraste sem sto igracke postaju sve skuplje...



dunjica dunjica 16:21 15.01.2009

?

Ja se selim odavde. Ovo potrosacno drustvo je opijum za narod.

Odakle, Tatjana? Koje potrošačko društvo?
mariopan mariopan 16:45 15.01.2009

Re: ?

Slatko sam se nasmejala na ovaj tekst jer sam imala slicnu situaciju sa igrackom pre sedam- osam godina

Moja unucica (usvojena) obozava konje i da je usrecim kupim joj konjica igracku koji ima lepo krzno i grivu i sav je sladak a njace kada se malo prodrma (ili sta god).... Da ne pricam koliko je ona bila odusevljena......i onda su ga slusali kako njace svih 1500 km do kuce

Sin je hteo da stane i da mu izvadi baterije samo da ucuti ali je bio zakopan negde duboko u gepeku i nije mogao da ga dohvati osim da kompletno raspakuje sve , a to je vec malo tezi posao.

Ove praznike proveli su putujuci po nekim zemljama Evrope, jeli su po restoranima i hotelima, na svim slikama "mrtva priroda" na tanjiru a GPS trasirao put tako sto su svuda kasike i viljuske...pa od restorana do restorana. Pitam ga da li je negde video neki muzej ...kaze "bas prekoputa tog restorana je muzej"...mislim stvarno, deca su se skroz pokvarila.
dunjica dunjica 16:48 15.01.2009

Re: ?

mislim stvarno, deca su se skroz pokvarila.

Sama od sebe?
mariopan mariopan 17:10 15.01.2009

Re: ?

dunjica
mislim stvarno, deca su se skroz pokvarila.

Sama od sebe?

Nisu, znam i sama

U pravu si da oni samo imitiraju odrasle, jer unuk narucuje sve isto sto i moj sin, potpuno isto sve "voli" makar da nikada nije probao, makar da to nije ni zdravo i badava ubedjivanja, dok mala ima svoj "repertoar" od koga ne odstupa ni za jotu. To je sto se tice hrane.

A da su se pokvarila mislim samo na trosenje, to jest na sta trose. Kada idem sa njima u kupovinu blagi uzas me hvata od svega sto tovare u ona kolica, to su neverovatne kolicine svega, istovaramo kao iz kamiona i to je uvek dovoljno za dve nedelje zivota. Satima kupuju , citaju sve sta pise na ambalazi, snajka odvaja sta je zdravo i tu moraju svi da slusaju , onda dodju kuci , sve to istovarimo, ja spremim lepu i laganu veceru, svi jedu, onda se spakuju i odu malo "u grad" to jest u neki restoran da jedu "kao ljudi"... Tu su se pokvarili, predugo zive van Srbije, ne bi ga oni majci vecerali triput da su ovde. Iz vise razloga.
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:32 15.01.2009

Cogito, ergo sum

Tatjana Momčilović
Trosite, trosite - zato postojite!


Trošim - dakle postojim!
benevolent benevolent 17:50 15.01.2009

Re: Cogito, ergo sum

Трошите, трошите...док се не потрошите...
позз
dunjica dunjica 16:37 15.01.2009

Jednostavnim zapažanjem

su već mnogi prije mene došli do nepogrešivog zaključka:
Djeca imitiraju svoje roditelje. Naš primjer je najdjelotvornija odgojna metoda.

Da ne zvuči propovjednički, jer mi nije namjera, da dam primjer:
Djeca roditelja koji su veliki nogometni fanovi i sami od malih nogu smatraju nogomet i događanja oko istoga svojom nasušnom potrebom. Isto vrijedi i za ekološke "freakove", zaljubljenike u glazbu, ljubitelje čokolade, itd. Djeca usvajaju vrijednosti svojih roditelja. (Barem do onih pobunjeničkih godina kada se opiru svemu što podsjeća na roditelje i vrijednosti i praktike koje se zastupaju u familiji.)

Konzumerizam je religija današnjeg doba, priznali mi to ili ne. Djeca nisu glupa, nego osjećaju što grije srca njihovih roditelja, pa to i nasljeduju.
dunja73 dunja73 17:00 15.01.2009

Re: Jednostavnim zapažanjem

Tacno tako .

Ja volim potrosacko drustvo i smatram da je to ,,zdravo,,.Bitno je da novac cirkulise .

Moj je izbor sta cu kupovati ,a sta ne.

Stara izreka ,,Svaka roba ima svoju musteriju ,,
NNN NNN 16:54 15.01.2009

U budučnosti

...čemo tak'e 'tice da jedemo
Goran Vučković Goran Vučković 17:00 15.01.2009

Re: U budučnosti

NNN
...čemo tak'e 'tice da jedemo

Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 17:15 15.01.2009

Re: U budučnosti

izvinjavam se sto pisem bez srpskih karaktera - takav mi je komp trenutno na raspolaganju
Željka Buturović Željka Buturović 17:11 15.01.2009

u slavu starmalosti

meni ova ptica zvuci bas simpaticno i vidim neke ocigledne prednosti u odnosu na zivu pticu koja kaki i grebe. ali neki su izgleda zaboravili kako je biti dete i koliko su (ovakve) igracke nepotrebne i glupe.

Ni to mi nije bilo dovoljno - pticurina me je naterala da citiram sve moguce antropologe koji su se bavili funkcijama u drustvu koje ostvaruju fantazije jadnog, malog,nesrecnog coveka.

i kao i obicno, iza kritike potrosackog drustva se krije napad na ono sto neko drugi kupuje ili prizeljkuje.
Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 17:15 15.01.2009

Re: u slavu starmalosti

i meni pocela da se svidja ta zivotinjica...zato se i plasim
Goran Vučković Goran Vučković 17:43 15.01.2009

Re: u slavu starmalosti

i meni pocela da se svidja ta zivotinjica...zato se i plasim

Skoro k'o od novih cipela?
Tatjana Momčilović Tatjana Momčilović 19:10 15.01.2009

Re: u slavu starmalosti

zivotinjica naucila : tanja super si
Željka Buturović Željka Buturović 19:21 15.01.2009

Re: u slavu starmalosti

i meni pocela da se svidja ta zivotinjica...zato se i plasim

cega se plasite? na toj zivotinji je radilo sigurno nekoliko stotina ljudi, da i ne racunam sve pronalaske, od tranzistora do plastike za koje su bile potrebne hiljade godina i koji su ovako nesto omogucili. ne tako davno ovakve stvarcice nisu mogli da imaju ni kraljevi, zapravo, da nije ovako jeftina verovatno bi je drzali u muzeju gde bismo svi isli da se divimo civilizacijskom cudu. sto da ne uzivate sa detetom u zivotinjki - kao da zivot nije dovoljno tezak i bez bezrazloznih strahova da se njegova sustina svodi na trosenje.
Blade Runner Blade Runner 20:28 15.01.2009

Re: u slavu starmalosti

sto da ne uzivate sa detetom u zivotinjki

A kad dete prestane da se igra moze da se upotrebi kao diktafon!
dzomba81 dzomba81 23:59 16.01.2009

Re: u slavu starmalosti

Željka Buturović
i meni pocela da se svidja ta zivotinjica...zato se i plasim

cega se plasite? na toj zivotinji je radilo sigurno nekoliko stotina ljudi, da i ne racunam sve pronalaske, od tranzistora do plastike za koje su bile potrebne hiljade godina i koji su ovako nesto omogucili. ne tako davno ovakve stvarcice nisu mogli da imaju ni kraljevi, zapravo, da nije ovako jeftina verovatno bi je drzali u muzeju gde bismo svi isli da se divimo civilizacijskom cudu. sto da ne uzivate sa detetom u zivotinjki - kao da zivot nije dovoljno tezak i bez bezrazloznih strahova da se njegova sustina svodi na trosenje.



Ali zbog cega je njen strah bezrazlozan? Da li zato sto je malo verovatno ili nemoguce da se danasnji svet preobrazi u Hakslijevu hedonisticku zombi-antiutopiju, ili zato sto je taj strah vec po sebi besmislen, tj. nema niceg loseg u obesnom hedonizmu?

Ne razumem upotpunosti uvodjenje tehnike u celu pricu. Da li svi treba da se divimo atomskoj bombi, zato sto je na njoj "radilo sigurno nekoliko stotina ljudi, da i ne racunam sve pronalaske, od tranzistora do plastike za koje su bile potrebne hiljade godina i koji su ovako nesto omogucili"?
Ana Elhelweh Ana Elhelweh 19:52 15.01.2009

danas pticurina, nekada...

Kao da Vas razumem i slazem se sa Vama dok citam tekst, ALI... iako mi je sada smesno, negde unutra jos uvek se durim sto nisam dobila Alf-a u prirodnoj velicini :))) Jedna od retkih stvari koje nisam izgurala "do kraja" ;-) Ne znam da li se secate, to je onaj dlakavi vanzemaljac koji lici malo na mravojeda i zivi sa nekom americkom porodicom... :)))

Pticurina je OK. Pravi papagaj se ionako jako tesko dresira, a hoce i da izeti iz kuce ;-)
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:45 17.01.2009

hehe

ja imam dvoje sada odrasle dece kojima sam, kad su bili mali dovlacila tone igracaka, prosto nisu morali ni da mi traze. moja mama je sacuvala par kofera uredno poslaganih igracaka iz mog detinjstva koje su ih ludo zabavljale, onako retro skroz.

jedino sto sam izbegavala bile su reci kupovina, platila i sl, prosto, nisam htela male potrosace.

i bilo je tu svega, od kreativnih do blesavih, od onih koje danima zaokupljaju paznju do onih koje izgustiras za pet minuta.

rezultat je bio fenomenalan. bolelo ih je dupe za igracke, cemu je doprinelo i sto su isli u skoligricu u kojoj nije bilo igracaka vec koncept da se sve napravi sa deset prstica i igre deca s decom.

tako su i kuci najcenjenije igracke bile one koje sami napravimo.

na primer, iako su imali tri satora za igru u obliku kuce, svaki fenomenalno fabricki dizajniran, a bogami i praktican, ono, sklapanje, pranje, hit je bila raspala "kucica" koju smo danima pravili od kartonske kutije u koju je bio zapakovan frizider.

imala je prozore i svetlo, mislim, mnogo smo se izivljavali, a spolja je bila oblepljena stripovima i crtezima.
kad se raspala, nisu mi dali da je bacim, vec su je stalno popravljali.

slicno je prosao i fenomenalan sporet iz austrije koji isam im donela, replika starinskog sporeta sa milion detalja. elem, ja sam se s njim izigrala, a njima bio zanimljiv samo dok su ga montirali.

ali je posluzio kao ideja da brat napravi sestri sporet od kutije za cipele i nekih krsh ringli i cigle, mislim, gomile malih cerkinih drugarica su dolazile i divile se "pravom" sporetu, tom od kutije za cipele:)

ne kazem da je moj fazon nesto, ali bas ta inflacija igracaka mislim da je odradila posao, nisu bili "gladni" igracaka, cenili su ono sto je komplikovanije i kreativnije, sto sam napravis.

a ja sam po modelu moje mame,igracke podelila i poklonila, a jedan deo spakovala na tavan da ih otpakuju svojoj deci, da vide epohu, hehe:)

dunjica dunjica 21:07 17.01.2009

Re: hehe

Mi imamo običaj da kada vidimo da se djeca slabo igraju nekim igračkama, spakujemo ih i maknemo od očiju. Djeca ni ne primjete. Onda poslije pola godine, godinu, izvadimo te igračke i damo djeci. Vjerujte, ima isti ili gotovo isti efekat kao da su dobili nove.

Inače, ponosno svima pokazujemo LEGO, Playmobil i BRIO vlakiće kojima se najprije igrao moj suprug, pa njegov brat, pa troje djece njegove tetke, pa mojih dvoje djece, a sada susjedova djeca. Svatko bio nešto dopunio, dokupio, lijepa kolekcija, a i na neki način svjedočanstvo vremena i mode među igračkama.

Inače, vrtić moga sina ima dugogodišnju tradiciju tzv. spielzeugfreie Zeit (Vrijeme slobodno od igračaka, u direktnom prijevodu). Naime, 5-6 tjedana pred ljetne ferije, odgojiteljice spakuju SVE igračke iz vrtića i odnesu na tavan. U vrtiću ostane samo pribor za crtanje, ljepljenje, rukotvorine, stolarski alat za djecu i sl. Roditelji su zamoljeni da donose praznu ambalažu, komade tkanine, pokvarene aparate (u kojima nisu sadržane neke otrovne tvari, kao npr. stare tostere i sl.) i to je materijal od kojeg djeca sama prave ono s čime će se u tom periodu igrati. Ne moram opisivati kako tih tjedana izgleda vrtić, ali i naš stan? Trebam li napomenuti koliko je ova akcija popularna kod djece? Negdje u proljeće, ovi stariji, koji znaju da uskoro stiže spielzeugfreie Zeit, počinju ispitivati "kada će već jednom?". Velika uživancija! I tako 6 tjedana do ferija. Kada se djeca poslije 3 tjedna ferija vrate u vrtić, opet sve po starom... "kupovne" igračke su opet tu da se kombiniraju s ovima marke "uradio/la sam/a".
dunja73 dunja73 17:22 18.01.2009

Re: hehe


Inače, ponosno svima pokazujemo LEGO, Playmobil i BRIO vlakiće kojima se najprije igrao moj suprug, pa njegov brat, pa troje djece njegove tetke, pa mojih dvoje djece, a sada susjedova djeca


ha ,ha ,, made in germany ,,igracke ,moze naredne tri generacije da se igraju . Hajde nek se igraju sa ,,made in prc,,....


U kindergartenu kod mene 8 dece u grupi .Imaju vaspitacicu -erzieherin , negovateljicu -pflegerin i devojcicu ucenicu koja je 3 puta u sedmici tu . U obdanistu u mom rodnom gradu u Srbiji ima 25 dece u grupi i vaspitacica i drugarica.
dunjica dunjica 19:51 18.01.2009

Re: hehe

U kindergartenu kod mene 8 dece u grupi .Imaju vaspitacicu -erzieherin , negovateljicu -pflegerin i devojcicu ucenicu koja je 3 puta u sedmici tu . U obdanistu u mom rodnom gradu u Srbiji ima 25 dece u grupi i vaspitacica i drugarica.


Dunja, i ti i tvoje dijete ste povlašteni i ovdje u Njemačkoj. Jer i ovdje su većina vrtića s grupama od 25 djece i jednom, a kada imaju sreće, dvije vaspitačice.
dunja73 dunja73 20:03 18.01.2009

Re: hehe

Stvarno ,ne znam u Bavarskoj je malo mislim drugacije ,vec u Baden Virtemberg-u ,a Dunav nas deli imaju drugacije programe i uslove . Cak i placanje je drugacije ,procenat od zarade ,dok u Bav je fiksno . - Freistaat Bayern-
MightyNora MightyNora 22:28 17.01.2009

Ja ovome dajem glas, a vi kako god

The addendum. ZG. Nemacka rec, toliko bi svi makar morali da znamo. ZeitGeist.

Pa ko ga nije video, a ono treba... makar kao lektiru..

Pozz i podrska i preporuka.

M
gorran2 gorran2 04:12 18.01.2009

želja je starija od znanja

prema tome, svaki otpor je uzaludan.
Uostalom, priroda nije ništa drugo nego komplikovana mašinerija. I znam ljude koji su odrasli u srcu prirode, i mrze je iz dna duše.
Priroda nije rešenje. To je samo jedna od stanica dekonstrukcije. Dok ne dođemo valjda do konačne faze, oslobođeni svih želja i svih uverenja.
Ljudi? U odnosu na njih je mehanički papagaj šampion emocionalnosti, saosećanja i inteligencije.
Ljudi su jedina stvorenja koja imaju la ya svoju suštinu. Srećom, brzo propadaju.
Ali verovatno će nas i onda - kad sve ovo prođe - cimati i trzati želje za odavno prezrenim odvratnim stvarima i ljudima. Dead man walking.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana