Društvo| Mediji

Punoća kosmičkih zbivanja

alexlambros RSS / 15.01.2009. u 17:07

Alexandar Lambros

 

   Ovi novogodošnjo-božićni blagdani koji, evo, prođoše, jedino su doba godine kad sebi dozvolim da provedem dane i noći u jednoj aktivnosti koja mi, u redovnim okolnostima, inače izaziva osećaj greha pa i stida. Ah, ne, nije to! Radi se o danonoćnom šaltanju TV kanalima, što mu doduše, dođe isto žestoka perverzija uglavnom mazohističkog tipa, samo mentalna. Obavezno odgledam bar jednu epizodu neke latinoameričke tevenovele što bi u redovnim okolnostima izazvalo nepredvidivu agresivnu reakciju. Zatim novogodišnji program! Sojke i cice čudnih akcenata s lošom šminkom i frizurama i još grđim toaletama u veselom ćaskanju sa sve samim zvezdama domaće scene, pretežno "Krmak" produkcije - Renome, JuVe Komerc, Grand itd ... Naravno, uz neizostavno "šta biste poželeli našim gledaocima u Novoj godini (pre nego nam otpevate svoj najnoviji hyper/giga/mega/ultra hit)", gde nedotupavne tresosilikonuše/vrtocelulituše s manikirom a la Crista Moore, držeći mikrofon delikatno ko pomenuta Crista svoju radnu rekvizitu, pokušavaju da sklepaju dve suvisle rečenice u nizu. Zabavno, života mi. Najdosadniji su oni prilozi iz kafana gde oni "koji su to sebi mogli da priušte" Novu godinu čekaju uz bogatu trpezu i taj i taj orkestar i tu i tu pevaljku (uz sub saharsku Afriku, Srbija je, moram da primetim, jedna od retkih zemalja gde je za odlazak u kafanu potreban "dublji džep"). I onda puste barem pet minuta snimka kako razdragani gosti "kače veš" (tradicionalni srpski ples, poznat još i ko "veslanje") u pratnji manje više raštimovanog orkestra sa ozvučenjem koje čini da pozavidite gluvima.

nek ide život
nek ide život

 

   Kad sam već kod novogodišnjih želja .... Jeste li provalili kako su bezmalo svi naši zemljaci presretnuti po pijacama i supermarketima poželeli da nova godina "ne bude gora od prethodne"? Od kad su to novogodišnje želje? Uvek je bilo više zdravlja, para, ovoga, onoga, čak i u najcrnjim devedesetim niko nije želeo da naredna ne bude gora od prethodne. Lepo vam kažem ja - plan je bio da se svet prestravi pričama o recesiji, otpuštanju i štednji i evo uspelo im je. Strah je najbolji vladar i sad će mirne duše (ovi korumpirani lezilebovići što nas ka evroatlantskim integracijama ubrzano vode već skoro deceniju), moći ništa da ne rade i neometano drpaju jer, avaj, taman je sve krenulo kako treba (po ubrzanom postupku naravno), kad evo recesija.

 

   Domaće verzije talk i reality show emisija su posebna tema. Svaka varoš koja je imala uspešnog lokalnog dilera deviza/preprodavca benzina iz embargo ere koji je kasnije pazario par polovnih mikseta, kamera i plastičnih cvetnih aranžmana za "studio" na nekom tavanu, ima i svoju lokalnu Opru Vinfri. I tako, pod pretpostavkom da biste radije crkli od gladi nego što bi se menjali s nekim od tih opskurnih nepismenih likova i da vam je smisao za humor ostao neokrnjen u ovoj ubrzanoj dvodecenijskoj tranziciji, možete odlično da se zabavite! Goca Ćega ima novi džip, Seka se ubucila, Mina mlatnula neku Indi usred neke seoske priredbe, Jeca Karleuša i dalje tripuje da je Madonna (a čo'ek joj Bekam), Kavali posetio Sarajevo (pa im sad lečka lakše što Gotje onomad bio u Beogradu) ... svašta čovek sazna, a od reality kandidata dođe vam da Dragana Marinkovića Macu uramite za radni sto.

 

srpski neoromantizam
srpski neoromantizam

   Nego, da ne ispadnem ja sad ko ona dva matora Mapetovca. "Ranjeni orao" mi je super i ne čudi me uopšte što je postao hit. Jednom sam negde pročitao da su potomci Džejn Ostin dobili veliku lovu na ime autorskih prava svoje slavne pretkinje (za koju nisu imali pojma, ljudi se našli u čudu) kada su njeni romani počeli da se ekranizuju i baš bi me radovalo da se na ime autorskih prava srpske Džejn Ostin neko i ovde malo opario. Simbolike radi, nek se zna da je i ovde moguće dići kintu na pisanoj reči, te da se "mlaćenje prazne slame", kako se u Srba obično nazivaju spisateljsko intelektualne aktivnosti, konačno uvede u registar dostojnih zanimanja. A i s ovom restitucijom izgleda ne ide nigde teže nego kod nas, pa se nešto mislim makar u ovom slučaju nema ničeg spornog. Uprkos naivnosti zapleta i sitnijih produkcijskih manjkavosti, serija je mnogo simpatična. Nema silovanja, pucanja u potiljak i nabijanja pištolja u usta, iskeženih pretećih faca, priroda izvitoperenih bedom ili političkom ostrašćenošću, mržnje do istrebljenja. Prija promena. Mene ako pitate, ostavimo li večnu temu ljubavi po strani, izuzetan uspeh serije pripisujem sledećim faktorima - vreme kada se znalo za neki red (stabilne patrijahalne vrednosti), lepi maniri (načeti u komunističkom bontonu drugarica i drugova a dokrajčeni u sveopštem tranzicionom pičkaranju), odsustvo seksualne ambivalencije (muškarci su muškarci a žene žene, što dođe fino osveženje nakon forsirane transvestije grandovskog tipa), modni neoromantizam (šeširi i haljine nepredviđenje za gore pomenuto tresosilikonašenje) i lepa Sloboda Mićalović, koja od nadogradnji ima samo akademiju na kojoj je, vidi se, dosta toga naučila. I da ne zaboravim Safeta, koji je za otopljavanje srpskog animoziteta prema Bošnjacima učinio makar onoliko koliko i predsednik slanjem gasa Sarajevu za otopljavanje bošnjačkog animoziteta prema Srbima.

 

hrišćanski skromno
hrišćanski skromno

   A posebna poslatica, takoreći TV dezert, su mi božićne poslanice, kako pape ex hitlerjugenda, tako i naših verskih poglavara. Mašući rukom otežalom od dijamanata, u skladu sa Hristovim zavetom skromnosti, pastvi okupljenoj na trgu svetog Petra, papa je "zamolio da se stane na kraj zloupotrebi dece u svim njenim oblicima". Kakav drag čovek! A onih milijardu i nešto dolara isplaćenih na ime pipkanja dečkića po sakristijama američkih katoličkih crkava? Doduše, to pipkanje mu dođe maltene bezazleno u poređenju s mentalnom kastracijom katoličkih škola u kojoj se štancuju budući neurotičari raspolućeni između zdrave pameti i svog verskog odgoja ("loše obrazovanje" što bi rekao Almodovar).
Jeste da su mi papa i uopšte taj vatikanski cirkus oku mnogo draži jer su živopisniji od ovih naših bradatih popova što me trenutačno asociraju na opelo, ali uprkos tim stilskim zamerkama mnogo volim da pratim i bogougodne blagdanske poruke domaćih monopolista na d

papa iz mlađih dana
papa iz mlađih dana
uhovnost. Evo par stvari koje su ostavile naročito dubok utisak: "Taj događaj (Hristovo rođenje) je i punoća kosmičkih i istorijskih zbivanja: sve što se u tvorevini Božjoj i u istoriji ljudskoj događalo, dobilo je u tom danu, „koji stvori Gospod", svoju punoću i svoje ostvarenje. Ulazak Boga u maticu života predstavlja, takođe, ispunjenje svih najdubljih ljudskih težnji posvedočenih i projavljenih u svim zemaljskim narodima pre Hristovog rođenja. Njegovim rođenjem zasijala je svetu svetlost bogopoznanja. U toj božanskoj svetlosti otkrio nam se smisao sveta, prirode i konačni cilj čovekovo
loše obrazovanje
loše obrazovanje
g postojanja i postojanja svih stvorenja, svih vidljivih i nevidljivih svetova". Teogonija dostojna Hesioda, nema šta, a ja baš volim mitologiju. Pa kaže dalje - "Navešćemo potresno tužan primer jedne majke koja je rodila nekoliko kćerki, i zajedno sa mužem beskrajno želela da rodi muško dete. Kad je ponovo začela, budući da je lekar pogrešno procenio da opet nosi žensko dete, ona je i protiv svih molbi, pa i svog muža, izvršila pobačaj. Ispostavilo se, avaj, da je nosila dva dečaka blizanca!" Nisam shvatio, je l' bi оva licemerna kuknjava bila manja da su blizanci bili devojčice? Ali ovo mi je najjači utisak - "Hristos je i Punoća Zakona i proroka, kako Sam za Sebe kaže 'Nisam došao da ukinem Zakon i proroke nego da ih ispunim'". Ko god je čitao "Zakon" i "proroke", mora da se na ovom mestu stresao od jeze pojačane sugestivnom
priests, leave the kids alone
priests, leave the kids alone
pojavom episkopa Amfilohija.

 

   Nego, dužnost mi je da vam ovde napomenem jednu stvar. Lagodno blagdansko šetanje TV kanalima nije nimalo bezazlena rabota kako vam se to možda čini. Naime, ta vrsta razbibrige sa sobom povlači opasnost galopirajuće retardacije. I zato sam se kao protivotrovom naoružao knjigom, da je čitam u pauzama, za vreme izlizanog filmskog programa. Dobru sam knjigu našao, odmah da vam kažem, toliko dobru da sam nakon čitanja imao osećaj da sam pročitao 10 knjiga odjednom a ne jednu, što je bila sasvim adekvatna doza naspram količine TV zatupljivanja. Reč je o romanu "Mogućnost ostrva" mog omiljenog pisca Mišela Uelbeka. Preporuka najtoplija. Biću iskren, sem što se divim njegovom genijalnom književnom talentu, Uelbek mi je dodatno simpatičan zbog svog prezira prema islamu ("najgluplja od svih religija"). Kako je islam jedna od njegovih redovnih tema, sasvim je razumljivo da je u multikulturalnoj Francuskoj dospeo na sud, zahvaljujući brojnim tužbama raznih organizacija za ljudska prava i muslimanskih udruženja. Sudsko veće, sastavljeno od trojice sudija, nije popušilo foru o "širenju verske netrpeljivosti", već je presudilo u korist slobode izražavanja i kritičkog razmatranja. Ohrabruje, imajući u vidu da muslimani bitku biju zapadnim oružjem (ljudskim pravima). A nešto kažeš, odmah širiš versku netrpeljivost i vređaš. Ok, al' ajd' da vas vidim da upražnjavate svoja prava u nekoj od tih muslimanskih zemalja. Priča mi devojka koja se nedavno vratila iz Nemačke gde je pohađala školu nemačkog da je bilo raznoraznih nacionalnosti u njenom razredu, između ostalih i dve mlade Turkinje koje su na časove dolazile zabrađene u marame. I, jednom na času konverzacije, pita profesor Nemac da svako u par rečenica ispriča zbog čega želi da studira u Nemačkoj. "Jer na nemačkom fakultetu možemo da nosimo maramu što u Turskoj nije dozvoljeno", odgovoriše mu Turkinje.

 

Minister of Virtue
Minister of Virtue

To pitanje slobode izražavanja podseti me na domaći slučaj "Dragulj Medine". Ne pamtim kad me je nešto toliko iznerviralo kao onda kad je muftija tražio izvinjenje povodom izlaska knjige pa kad ga je dobio onda mu ni to nije bilo dovoljno pa je tražio pokajanje. Alo bre! Čula su se mišljenja da bi objavljivanje ove knjige moglo da ugrozi našu diplomatsku borbu za očuvanje Kosmeta kao i izvoz srpske živine na tržišta muslimanskih zemalja. Kakva beda. Dočekasmo i da nam muftija određuje šta smemo da čitamo. Što jednostavn

o ne zaobiđu ono što im se ne sviđa i svoje preporuke ograniče na pripadnike svoje pastve? Oni su uvređeni? A šta ćemo sa uvređenošću slobodnomislećeg dela populacije zgađenim nad mogućnošću da mu lektiru sastavlja muftija? Za one neupućene, pomenuta knjiga je skroz prosečna književno gledano, a pripoveda o Ajši, jednoj od Muhamedovih 13 žena, koja je, kad su je dali za matorog proroka, imala svega šest ili sedam godina. Kako se usuđujete da se zgražavate, da vas čovek pita? Je l' se meni čini il' vi to tim mrštenjem širite versku netrpeljivost? Ajd' sad lepo da se izvinite pa onda da se pokajate! Sem toga, taj brak, uveravaju nas, ne beše konzumiran pre nego što omiljena prorokova žena nije napunila devet godina. I tako, sve u svemu, ovdašnji izdavač je dobro prošao, imali se u vidu kako se proveo onaj nesrećni Holanđanin Teo van Gog zbog svog dokumentarca "Submission" ('ladno ga roknuše).

 

   Svojevremeno, kad sam radio kao prevodilac za SRNA, omiljene su mi bile vesti iz islamskih zemalja. Sećam se jedne koja me posebno zabavila. Mladi u Iranu, koji faktički nemaju nikakve mogućnosti za zabavu, provališe da mogu da očijukaju na skijanju po planinama, kada ih niko ne nadzire. Ali, ne lezi vraže, otkrili ih nadležni iz Ministarstva za širenje vrline i sprečavanje poroka (ne, nije sprdnja, stvarno ljudi imaju takvo ministarstvo! Ko ne veruje nek izgugluje Ministry of the Propagation of Virtue and the Prevention of Vice), pa obrazovaše ski policiju čiji je zadatak da se spušta fensi iranskim ski centrima i nadgleda da ne dođe do kakvog očijukanja! U Iranu vam, naime, na čelu svake moguće organizacije, udruženja, čega god, sedi po jedan ajatolahov pravoverni čovek, koji budno nadgleda svaki mogući aspekt ljudskog života. Eh, rugala se ruga .... Umalo se ne onesvestih kad sam čuo da je na čelu Republičke radiodifuzne agencije pop! Predsednik saveta ove agencije je, verovali ili ne, episkop jegarski dr. Porfirije (Perić). Kako je jedna od uloga ovog saveta da se postara da se spreči "emitovanje programa koji sadrže informacije kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja određenoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi ili polu", cenim da smo dobro prošli što za predsedika saveta nije izabran Žarko Gavrilović.

kraj (zloupotreba)
kraj (zloupotreba)

 

Ja razumem da političari žele da se šlihtaju prosečnom srpskom glasaču slikajući se s popovima (jeftin marketinški trik za navlačenje oreola čestitosti po sistemu "evo vidiš da je čovek verujući, gde će taj da krade?"), ali što je mnogo mnogo je.

 

 Predajem ti ja tako nedavno svojim đacima starohrišćansku umetnost. I, usred objašnjavanja kako su mnogi paganski simboli prevedeni u umetnost prvih hrišćana samo im je dato novo simboličko značenje, setim se kako je o tome lepo pisao Den Braun u "Da Vinčijevom kodu" i preporučim im tu knjigu, sve nadajući se da bi jedan triler mogao da zagolica njihovu radoznalost na dalje čitanje. "Rekao nam je nastavnik veronauke da ne čitamo to", rekoše deca meni zatečenom. Da se razumemo, ne mislim da je to knjiga koja se ne sme propustiti, niti je kolega učitelj veronauke neki zilot, al opet. Sama ideja o "pogrešnim knjigama" deluje nekako uvrnuto u srednjoj školi jedne sekularne države.

 

   Što bi Vajld rekao, "kada se radi o cenzuri, reći šta čovek misli postaje više od moralne obaveze. To postaje zadovoljstvo".
 

 

Atačmenti



Komentari (52)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Filip Mladenović Filip Mladenović 17:32 15.01.2009

Zadovoljstvo misli...

"Život je vrt radosti, zadovoljstva i srećnih prilika. Vi samo treba da ih uberete i napravite od njih ogroman buket!"
(Žan Pjer)
alexlambros alexlambros 17:35 15.01.2009

Re: Zadovoljstvo misli...

Život je vrt radosti, zadovoljstva i srećnih prilika


баш тако
benevolent benevolent 17:45 15.01.2009

самозадовољство самоцензуром

Što bi Vajld rekao, "kada se radi o cenzuri, reći šta čovek misli postaje više od moralne obaveze. To postaje zadovoljstvo".

...а кад кад се ради о самоцензури то се зове самозадовољавање или мазохизам у моралном и етичком смислу.
Немојмо заборавити те периоде када је моћ самоцензуре била довољна за циљеве властодржаца.
Dawngreeter Dawngreeter 17:50 15.01.2009

Pop kultura

"Rekao nam je nastavnik veronauke da ne čitamo to"


Postoje trenutci kada gotovo zaboravim gde zivimo. Svi blizi rodjaci i porodicni prijatelji, a i njihova deca, su izasli iz osnovnih i srednjih skola, a novonastali podmlatci mojih prijatelja su jos uvek previse mali da bi isli u skolu. Nije mi pred nosom pa ponekad pomislim da mozda vise i nema te veronauke. Mozda je to sve bio samo jako los san, ili neuspela glupa fora? Al' ne vredi, ovakvi komentari me presretnu pre ili kasnije pa se setim, a da, Srbija. Videh u nekom supermarketu peskire obojene kao srpska zastava. Nazvao sam ih "shok-terapija peskiri". Probudis se, odes da se umijes, dohvatis se peskira i - SRBIJA! Zavrsis sa tim neugodnim saznanjem rano ujutru i ostatak dana mozes bez shokova da prodjes.

U opste ti ne zavidim, ja nemam pojma kako bih reagovao da predajem djacima koji izadju sa takvim komentarom. Verovatno bi ukljucivalo vikanje i mahanje rukama.
benevolent benevolent 17:59 15.01.2009

Није то ништа (нажалост)

Probudis se, odes da se umijes, dohvatis se peskira i - SRBIJA!


Постоје и боксерице са слоганом: DELIJA FROM SERBIA и грбом државе овог напаћеног народа.
Можете и да замислите које све течности и мало гушће отпадне материје натопљавају овај промотивни одевни предмет.
alpeot alpeot 18:06 15.01.2009

Punoca kosmickih zbivanja

Danas je svecano otvaranje Medjunarodne godine astronomije u Parizu. Mozete gledati direktno, preko Interneta.
Time Bandit Time Bandit 18:12 15.01.2009

Zasto se segacite

sa pukovnikom Radovicem stavljajuci ispod njegove slike deskripciju Minister of Virtue?
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:57 15.01.2009

Od svega po malo

U ovom tvom današnjem postu ima svačega, nekako kao u «Bosanskom loncu». Samo ti na kraju nedostaje zaključak: «Girlfriends are for losers that cannot download porn”.

Šalu na stranu, a izuzimajući tvoje smarajuće opaske oko verskih lidera, daću dve opaske:

Uporedjenje Mir-Jam sa Džejn Ostin je na štetu ove druge. Sličnosti ima (Džejnin najbolji roman “Gordost i predrasuda” počinje ovako: “Opšte je rasprostranjena istina da neženjenom a imućnom čoveku mora nedostajati žena”), ali je Engleskinja, generalno govoreći, bolja književnica.

Primetno je da si na dva mesta dao slike iz Almodovarovog «Rdjavog vaspitanja». Svidja ti se taj film?
S tim u vezi, sećam se jedne sekvence iz tog filma: Mladi glumac (who has gender confusion) prvi put dolazi da podatno traži posao od poznatog režisera; ovaj ga sve vreme gleda «onim posebnim pogledom», ali forsira sebe da bude odbojan i da ne popusti iz prve mladom glumcu. Glumac odlazi, razočaran, a pomoćnik režisera pita: «Izgledalo je da ti se svidja»? «Ne. Nema ničeg erotičnog u glumcu koji traži posao», odgovara režiser, znajući da će glumac ponovo doći. Čudan je taj Almodovar.
niccolo niccolo 19:24 15.01.2009

Re: Od svega po malo

U ovom tvom današnjem postu ima svačega, nekako kao u «Bosanskom loncu». Samo ti na kraju nedostaje zaključak: «Girlfriends are for losers that cannot download porn”.

Ja baš htedoh da kažem: "Ovde još samo mrtvi četnici fale"...
alexlambros alexlambros 22:32 15.01.2009

Re: Od svega po malo

Svidja ti se taj film?

Да. Волим његове филмове. Најомиљенији ми "Жене на ивици нервног слома"
Alava Alava 00:08 16.01.2009

Re: Od svega po malo

Да. Волим његове филмове. Најомиљенији ми "Жене на ивици нервног слома"

Jao i meni !!! Ima neka tajna veza ...
vladimir petrovic vladimir petrovic 02:01 16.01.2009

Re: Od svega po malo

Aleks
Најомиљенији ми "Жене на ивици нервног слома


Slažem se da je to dobar film, ali dobri su i neki drugi. Recimo "Sve o mojoj majci" je dobio, cini mi se, najviše medjunarodnih nagrada. Valjda to nešto znači, zar ne?

A zasto ne pominješ "Rdjavo vaspitanje" kao tvoj omiljeni film, a dva puta ga prezentiraš u postu sa slikama; da li to znači da ti je samo njegov naslov poslužio da nešto drugo objasniš?
Alava Alava 11:03 16.01.2009

Re: Od svega po malo

Slažem se da je to dobar film, ali dobri su i neki drugi. Recimo "Sve o mojoj majci" je dobio, cini mi se, najviše medjunarodnih nagrada. Valjda to nešto znači, zar ne?

A zasto ne pominješ "Rdjavo vaspitanje" kao tvoj omiljeni film, a dva puta ga prezentiraš u postu sa slikama; da li to znači da ti je samo njegov naslov poslužio da nešto drugo objasniš?

Koliko ja vidim - u tekstu je film Mala Educacion upotrebljen baš kako treba, možda da ponovo pročitaš
Doduše, to pipkanje mu dođe maltene bezazleno u poređenju s mentalnom kastracijom katoličkih škola u kojoj se štancuju budući neurotičari raspolućeni između zdrave pameti i svog verskog odgoja ("loše obrazovanje" što bi rekao Almodovar).

ili jednostavno kažeš to što želiš bez podpitanja i navlačenja. Ne znam kako bi film Žene na rubu nervnog sloma mogao biti upotrebljen u kontekstu ove priče.
drug.clan drug.clan 19:05 15.01.2009

uh uh uh

Lepo vam kažem ja - plan je bio da se svet prestravi pričama o recesiji, otpuštanju i štednji i evo uspelo im je. Strah je najbolji vladar i sad će mirne duše (ovi korumpirani lezilebovići što nas ka evroatlantskim integracijama ubrzano vode već skoro deceniju), moći ništa da ne rade i neometano drpaju jer, avaj, taman je sve krenulo kako treba (po ubrzanom postupku naravno), kad evo recesija.

Doduše, to pipkanje mu dođe maltene bezazleno u poređenju s mentalnom kastracijom katoličkih škola u kojoj se štancuju budući neurotičari raspolućeni između zdrave pameti i svog verskog odgoja ("loše obrazovanje" što bi rekao Almodovar).

Kako je islam jedna od njegovih redovnih tema, sasvim je razumljivo da je u multikulturalnoj Francuskoj dospeo na sud, zahvaljujući brojnim tužbama raznih organizacija za ljudska prava i muslimanskih udruženja. Sudsko veće, sastavljeno od trojice sudija, nije popušilo foru o "širenju verske netrpeljivosti", već je presudilo u korist slobode izražavanja i kritičkog razmatranja. Ohrabruje, imajući u vidu da muslimani bitku biju zapadnim oružjem (ljudskim pravima). A nešto kažeš, odmah širiš versku netrpeljivost i vređaš.

I, jednom na času konverzacije, pita profesor Nemac da svako u par rečenica ispriča zbog čega želi da studira u Nemačkoj. "Jer na nemačkom fakultetu možemo da nosimo maramu što u Turskoj nije dozvoljeno", odgovoriše mu Turkinje.



Eto i meni se od svega prosle godine najvise nekako u secanje urezase ljudska prava.
Pored nekoliko gore pomenutih ja bi da dodam:

Pravo na podelu gubitaka na finasijskom trzistu. Naime svi smo bili svedoci dramaticnog pada vrednosti i profita (rast gubitaka) najvecih banaka sveta. Medjutim spas je dosao u momentu kada su se svetske vlade sa USA na celu dosetile jos jednog ljudskog prava tj dva. Prvo ljudsko pravo je pravo svakog coveka da ucestvuje u gubitcima na berzi tako sto ce drzava od poreskih para i zaduzivanjem svojih gradjana isplatiti ogromne sume novca privatnim bankama koje su pre toga svojom zaslugom dosle do prosjackog stapa. Drugo ljudsko pravo iskovano u isto vreme je pravo i obaveza gradjana da ne ucestvuju u podeli profita tih istih banaka. Bilo bi stvarno strasno za ljude da ucestvuju u poslovima kada se profit deli, zato je drzava zastitila gradjane tako sto im je omogucila da budu van podele profita u trenutcima kada banke inkasiraju trilionske profite. Tu je zatim i pravo tj. porez na disanje, prvi put uvedeno uz opet strah da cemo svi izgoreti u kataklizmi ukoliko ne platimo CO2 kredite i carbon tax. Ali ako platimo onda se nece nista desiti jer ce novac na neki misteriozni nacih usisati sav taj los CO2, koji je inace osnova zivota na zemlji. Nekako se u isto vreme, ko za napast desilo, da je poslednjih par zima najhladnije u zadnjih 50-tak godina ali i u ovom slucaju drzava takodje stiti gradjane od takvih losih vesti vesto skrivajuci podatke. Tu su se onda desili i slucajevi prava na slobodnu primenu prava pa je tako Kosovo po tom pravu dobilo pravo da bude nezavisno dok su Osetija i ona druga po istom pravu izvisile. Po istom pravu na slobodnu primenu prava Iran je dobio nekoliko rezolucija UN-a o krsenju ljudskih prava dok je na njenu zalost Saudijska Arabija ostala bez slicne rezolucije. Severna Koreja je dobila pravo da postoji ako prestane da proizvodi nuklearno oruzje dok je Izrale dobio pravo (ne bas javno ali svima poznato) da iskoristi nuklearno oruzje da bi ozbedili postojenje. Mogao bi do sutra o primenama prava na slobodnu primenu prava.

("loše obrazovanje" što bi rekao Almodovar).


Uh da dosetili se vlasi (vlasti) da su studenti ti koji stoje na putu njihove vecne srece (vlasti) i da je najlakse upravljati neobrazovanim narodom pogotovo ako su umislili da su intelektualci pa im skratili obrazovanje na 3+2, podelili fensi titule i zvanja "nezenja" i "gospodara", skresali gradivo da studenti "ne bi ucili nepotrebne stvari", udarili skolarine da "svako" ne bi studirao i napravili studentske grupacije (poput Obraza i Miletica) da studenti ne bi razmisljali samostalno.
alexlambros alexlambros 22:35 15.01.2009

Re: uh uh uh

Mogao bi do sutra o primenama prava na slobodnu primenu prava.


све се слажем, свака ти је на месту!
Alava Alava 19:53 15.01.2009

Ih bre

Ja bih ti dala više preporuka, al' ne može...
Prvu za sliku Gaela ... Drugu za Almodovara... treću za tv program... ja kad vidim red filmova Brusa Vilisa, red Van Dama, red Ramba i Rokija, uz obavezno prikazivanje filma True Lies po 1.000.000.000-ti put - znam da je Nova godina !
Četvrtu za poslanice... petu naravno za srednjoškolce
Pa, malo li je na ovu krizu?
alexlambros alexlambros 22:37 15.01.2009

Re: Ih bre

Pa, malo li je na ovu krizu?


ух, и превише! захваљујем
mashha mashha 22:46 15.01.2009

Re: Ih bre

Ja bih dodala i preporuku za preporuku Uelbeka Stvarno jeste pravi protivotrov.
alexlambros alexlambros 22:51 15.01.2009

Re: Ih bre

Ja bih dodala i preporuku za preporuku Uelbeka


Обавезно прочитај и "Платформу", исто од њега, ако ниси до сад!
natasavb natasavb 00:15 16.01.2009

Re: Ih bre

ima samo jedna stvar gora od novogodisnjeg programa, repriza istog posle trinaest dana.
vanja76 vanja76 00:53 16.01.2009

Re: Ih bre

alexlambros

Обавезно прочитај и "Платформу", исто од њега, ако ниси до сад!






Човече, где си се ти крио до сада?!

Добро, добро, видим да имаш већ неколико блогова, само те до сад нисам приметила, не читам сваки дан, али .... Алмодовар, Уелбек .... ауууууу, идеш у моју ВИП листу, онда не могу да те промашим!

Прво, "Платформа"!!!!
Да ли би ти било инспиративно да о тој књизи написеш блог, ја не бих умела ни пристојни коментар да оставим, али неко, за кога сам стекла утисак да је љубитељ (познавалац?) можда би могао. То није његов први роман, али је за мене непревазиђен. Ни "Елементарне честице" ми није тако ... једноставно, "Платформа" ме очарала. Јасно, све их имам, све сам их прочитала, али ваљда имам право на омиљену?

Друго, опаске око верских лидера су све, само не смарајуће.

Да ли си хтео да направиш поређењеизмеђу Мир-Јам и Jane Austen на штету друге?
Мир-Јам нисам читала, Jane Austen "Гордост и предрасуде" јесам, па не могу да судим. Потоња ми се допала.

Мени је тешко да издвојим омиљени Алмодоваров филм, али, можда ипак Tacones lejanos или Flor de mi secreto, La или Hable con ella, мада и Mujeres al borde de un ataque de nervios, јој, не, не могу да се определим Кад бих баш морала, онда ипак Високе потпетице, због музичких нумера, али тешка срца.


Пиши, пиши о њима, ма само пиши, сад сам се јавила, можда више не стигнем или бар не често, али читаћу с пажњом и задовољством.


п.с. Б92, солидни сте .... доооовде ми је дневне политике!




gocanak gocanak 01:33 16.01.2009

Re: Ih bre

natasavb
ima samo jedna stvar gora od novogodisnjeg programa, repriza istog posle trinaest dana.


alexlambros alexlambros 11:32 16.01.2009

Re: Ih bre

Да ли би ти било инспиративно да о тој књизи написеш блог, ја не бих умела ни пристојни коментар да оставим, али неко, за кога сам стекла утисак да је љубитељ (познавалац?) можда би могао. То није његов први роман, али је за мене непревазиђен.


И мени је "Платформа" непревазиђена, мада сада, после "Могућности острва" нисам сигуран шта више волим.
Морао бих поново да је читам да бих писоа блог, баш сам је давнооо читао. Ал овај крај је непревазиђен

"До краја живота ћу остати дете Европе, брига и стида; немам никакву поруку наде, за било кога. Према Западу не осећам мржњу, највише огроман презир. Знам само да, такви какви смо, смрдимо на егоизам, мазохизам и смрт. Створили смо систем у ком је постало просто немогуће живети; и, уз то, настављамо да га извозимо."
dunja73 dunja73 21:35 15.01.2009

medo

Gonzo92 Gonzo92 21:42 15.01.2009

Upoznaj neprijatelja....

Koliko vidim, Alexandre, vi ste dobro upoznati sa pojavama kojih se gnusate.
alexlambros alexlambros 22:06 15.01.2009

Re: Upoznaj neprijatelja....

Koliko vidim, Alexandre, vi ste dobro upoznati sa pojavama kojih se gnusate.


па како бих их се другачије и гнушао да их не познајем?
Gonzo92 Gonzo92 23:40 15.01.2009

Re: Upoznaj neprijatelja....

alexlambros
Koliko vidim, Alexandre, vi ste dobro upoznati sa pojavama kojih se gnusate.па како бих их се другачије и гнушао да их не познајем?


Izbegavajte ih. Bar je TV lako iskljuciti.
alexlambros alexlambros 23:46 15.01.2009

Re: Upoznaj neprijatelja....

Izbegavajte ih. Bar je TV lako iskljuciti.


naravno, samo povremeno upraznjavam, zabavno je.
background noise background noise 23:33 15.01.2009

Šotra rides again!

I po svojoj tradiciji uvek nadje priliku da oskrnavi neku knjigu pa makar je napisala i mirjam.

U okviru istog, ne može da odoli da iz nekog od glumaca izvuče ono što ni sam glumac ne zna da ima, natera ga da se izglupira i napravi mu mrlju u karijeri.

Ovoga puta, sretni dobitnik je Sloboda Mićalović, koja izvanredno glumi teško retardiranu mladu ženu koja uz nepojmljuvu sreću ostaje izvan institucija ali na opštu žalost bez adekvatnih medikamenata,.

Zaista mi je žao Slobode, inače moje ljubimice.

A nije ni čudo što je serija popularna, kao i sve što je izuzetno glupo.
natasavb natasavb 01:06 16.01.2009

Re: Šotra rides again!

ocito da je popularna, jer iz vaseg prikaza se vidi da ste pratili seriju.
samo se ja sa vama uopste ne bih slozila.ne znam sta ste ocekivali od sentimentalne melodrame koja prikazuje tridesete godine proslog veka, ali serija je solidno uradjena, sa jako finom scenografijom i fotografijom, odlicnom glumackom ekipom.
ono sto se meni namece kao pitanje posle gledanje ove serije je to koliko se stvarno promenio odnos prema zenama i koliko imaju prava na izbor, a koliko taj odnos odgovara normama iz proslog veka.
gocanak gocanak 23:49 15.01.2009

hmmmmm

".....Lagodno blagdansko šetanje TV kanalima nije nimalo bezazlena rabota kako vam se to možda čini. Naime, ta vrsta razbibrige sa sobom povlači opasnost galopirajuće retardacije. .......Ah, ne, nije to! Radi se o danonoćnom šaltanju TV kanalima, što mu doduše, dođe isto žestoka perverzija uglavnom mazohističkog tipa, samo mentalna....."

i kada sve to shvatiš hmmmm već si u problemu..... mentalnom naravno..... a ustvari mozgu je potrebno samo malo svežeg vazduha i jedna dobra duga šetnja na -5 I u to ime odoh u šetnju, mada više nije -, ali nema veze....
Dobar tekst, preporuka naravno
alexlambros alexlambros 00:06 16.01.2009

Re: hmmmmm

Dobar tekst, preporuka naravno


hvala
scabies scabies 01:13 16.01.2009

Znala sam

da ce odneqd iskociti popovi, vladike i bisqpi...
A ovaj Ranjeni orao je, po meni, katastrofa. Da neko u Srbiji 2009. godine ekranizuje dela Mirjam? Mada kad malo razmislim i nije neko cudo.. Mi nemasmo nekog boljeg pisca da mu usrecimo potomke?
Da li je moguce da ti diskriminaciju primecujes samo kad neko iz religiozne zatucanosti ubije zenu da spasi cast? A u ovoj srpskoj meksoj varijanti ti ne smeta?
Sad cemo u 30 (ili koliko vec) epizoda da gledamo kako se devicanstvo velica kao krajnji domet zenskih vrednosti i jedini parametar 'postenja'. I svaki dan u svakoj epizodi ispocetka... Da gledamo kako je divna ljubav preduslov da se brak sklopi, a izgubljena nevinost dovoljan razlog da se razvede? Da gledamo kakve muke ce da trpi i kako da ispasta svaka koja se usudi da nevinost 'nacne' pre braka? I da je jedino opravdanje, koje samo malo ublazava patnju, ako je bila prevarena, a 'zlocin' pocinila iz ljubavi i ubedjenja da ce je Taj ozeniti... Da gledamo kako je stvar casti vratiti zenu roditeljima posle prve bracne noci jer je 'konzumirana'?
Malo se vrtim u krug, ali se i serija neprekidno oko toga vrti, koliko sam primetila (kad se sabere odgledala 3,5 epizode, nijednu celu)...
Po meni-sve je to teska komercijala, podilazenje uqsu sirokih narodnih masa. Sofisticiranija verzija Selo gori a baba se ceslja... Nece se ovaj narod popraviti od gledanja 'gospode sa manirima' dok im se servira prica koja podilazi njihovim predrasudama.
Da ne pricamo koliko tek serija ogoljava duboq sexualnu frustraciju patrijarhalnog drustva.
alpeot alpeot 08:35 16.01.2009

Re: Znala sam

scabies
Da neko u Srbiji 2009. godine ekranizuje dela Mirjam? Mada kad malo razmislim i nije neko cudo.. Mi nemasmo nekog boljeg pisca da mu usrecimo potomke?


Imamo... Andrica, Crnjanskog, Kisa... Ali ko njih u Srbiji cita? Ko u Srbiji bilo sta pametno cita? Najprodavanije knjige su upravo knjige Mirjam ili Ljiljane Habjanovic-Djurovic. Dakle, literarno djubre.
alexlambros alexlambros 09:43 16.01.2009

Re: Znala sam

Da ne pricamo koliko tek serija ogoljava duboq sexualnu frustraciju patrijarhalnog drustva.


Видиш да ја и ти ипак можемо да се сложимо око нечега. Не браним нигде идеје које серија заступа, где си то прочитала, само анализирам могуће узроке успеха. Сем тога поменуо сам да је заплет наиван. Иначе, лепо си изанализирала књигу по којој је серија урађена, предлажем да се тако критички осврнеш и на Библију.
libkonz libkonz 10:21 16.01.2009

Re: Znala sam

само анализирам могуће узроке успеха

Нема ту велике мудрости. Успела је зато што сценарио није писао Синиша Павић. Због њега се осећам као да живим у Белорусији. Имамо државног сценаристу и шта има сад да се неко буни. Зато је свака од 4 серије на РТС-у успела. Али, 25-ог С.П. се враћа на мале екране ТВ пријемника. Нема више Слобе, Миљанић је у пензији, само је Павић остао од "вечитих".
buandtre buandtre 12:56 16.01.2009

Re: Znala sam

Imamo... Andrica, Crnjanskog, Kisa... Ali ko njih u Srbiji cita? Ko u Srbiji bilo sta pametno cita? Najprodavanije knjige su upravo knjige Mirjam ili Ljiljane Habjanovic-Djurovic. Dakle, literarno djubre



O, da, u tome i jeste problem... Sad je moderno necitati, citaju samo "slepci"...
A sto se tice Da Vincijevog koda, ja bih im pre preporucila Agatu Kristi ili Dojla, ako je do zapleta i vodjenja price, posto je Braun smesno naivan...
scabies scabies 14:10 16.01.2009

Re: Znala sam

Иначе, лепо си изанализирала књигу по којој је серија урађена
Hvala na komplimentu, ali knigu nisam citala. Imala sam jedno 7-8 godina kad je knjiga zalutala u ruke moje starije sestre... Secam se da je ona knjigu nekome prepricavala, a ja slusala (to se u recniq StarijeSestre zove prisluskivala )... Tad sam se prvi put susrela sa tim pojmom 'izgubiti nevinost' i mislila da to mora da je nesto strasno kad je muz ostavio zbog toga... Onda mi objasnili da to znaci 'spavati sa muskarcem'. Ne znam kako sam to tad razumela, ali mi nije bilo jasno sta je tu onda toliki problem... Sad razumem, ali idalje mi nije jasno sta je tu toliki problem...
Не браним нигде идеје које серија заступа, где си то прочитала
Izvini za nesporazum. Mada ja nisam ni mislila da zastupas, nego mi zapalo za oko da ne osporavas.
само анализирам могуће узроке успеха
Po mojoj analizi-uzrok uspeha je u neverovatnoj slicnosti sa proslavljenim latinoamerickim telenovelama.
предлажем да се тако критички осврнеш и на Библију
A ne znam gde si ti 'procitao' da to nisam uradila?
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:06 16.01.2009

Re: Znala sam

libkonz
Нема ту велике мудрости. Успела је зато што сценарио није писао Синиша Павић. Због њега се осећам као да живим у Белорусији. Имамо државног сценаристу и шта има сад да се неко буни. Зато је свака од 4 серије на РТС-у успела. Али, 25-ог С.П. се враћа на мале екране ТВ пријемника. Нема више Слобе, Миљанић је у пензији, само је Павић остао од "вечитих".

buandtre buandtre 01:23 16.01.2009

Uh, sto mrzim novogodisnji program...

E, vala si sve stigao da prokomentiras
NG program je stvarno ubitacan, tim danima i vesti treba izbegavati... Mislim da bi bolje bilo da si to vreme proveo u "Ah, ne, nije to"-aktivnosti
Seriju nisam gledala, ali vredelo bi zbog Slobode, stvarno je prelepa... I sve lepsa s godinama, cini mi se.
Ove verske zvanicnike raznih provenijencija necu ni komentirati, znas da se skroz slazem s tobom.
Sve u svemu, totalno pozitivan tekst, preporuka se podrazumeva
alpeot alpeot 08:39 16.01.2009

Re: Uh, sto mrzim novogodisnji program...

buandtre
E, vala si sve stigao da prokomentirasNG program je stvarno ubitacan, tim danima i vesti treba izbegavati... Mislim da bi bolje bilo da si to vreme proveo u "Ah, ne, nije to"-aktivnostiSeriju nisam gledala, ali vredelo bi zbog Slobode, stvarno je prelepa... I sve lepsa s godinama, cini mi se.Ove verske zvanicnike raznih provenijencija necu ni komentirati, znas da se skroz slazem s tobom.Sve u svemu, totalno pozitivan tekst, preporuka se podrazumeva


Pa gde si ti? Drago mi je sto si se vratila. Da li se secas sta sam ti obecao? Mislim da sam obecanje ispunio, ili bar pokusao da ispunim...

A sto se tice Kant-Laplasove hipoteze, sorry! Napisacu tekst u narednih par dana.
astrid92 astrid92 03:42 16.01.2009

Crtice

Stvarno si napakovao sve i svasta u ovu 'Bozicnu poslanicu'.
Samo kratko, posto je kasno, mozda sutra dopunim:

- Ljudi su se zabrinuli zbog svetske ekonomske krize, jer u takvoj krizi svi gube srazmerno ulozenim parama (neobicna pojava za ovo podneblje ). Mislim, ako je kriza samo kod nas, onda ima nade da budu na strani onih koji profitiraju od krize. Ovako su profitirali samo oni koji su znali da kriza dolazi i/ili koji su ucestvovali u stvaranju iste.

"Drpanje novih lezilebovica" nije nista u poredjenju sa "drpanjem starih lezilebovica".

- Nisam gledala ni jedan talk i reality show, ni spansku, a ni RST seriju(a ne placam ni RTS), pa ne mogu nista da kazem na tu temu.

- Sto se tice Pape, svi znamo da je konzervativno krilo pobedilo, da je izabran covek koji je bio na celu CDF-a, moderne inkvizicije, 25 godina, pa me ne cudi ovakva 'poslanica'. Ovi domaci su 'mala deca' u poredjenju sa njim, ne precenjuj ih. Amfilohije je obican komedijas.

- Ulbek je provokator. U knjizi "Elementarne cestice" je ispljuvao hipi pokret, sada je na redu Islam.
Slazem se da Islam deluje kao 'najgora od svih abrahamistickih religija', ali samo zato sto postoji u nerazvijenim zemljama (da, UAE su nerazvijena zemlja) i teokratskom Iranu. Zapadna Evropa je samo zahvaljujuci protestantizmu i stvaranju okvira za tehnolosku revoluciju napravila pomak u odnosu na 'magijsko misljenje' ('magija' u ovom kontekstu nema veze sa 'ocaranoscu', vec sa neznanjem i strahom).

Uzgred, uprkos ocajnoj situaciji u Iranu, tamo su snimali i Panahi i Shahbazi, a ne samo Kiarostami.

Mislim da je tragicno sto je odgovor na "War on Terror" nosenje marama, sto pokazuje bazicno nerazumevanje pojave, i to sa obe strane. Zene su najvece zrtve tog rata.

- Muhamed je bio po definiciji pedofil, ali ni Jozef nije bio mnogo bolji, Marija se udala sa 12.

- Pop u RRA je vrlo komicna pojava, komicnija nego zvucnici na crkvama/dzamijama.

- "Da Vincijev kod" je losa knjiga. Preporuci im nesto bolje.

Sta si u stvari hteo da kazes? Da su sve religije smesne (kad prestanu da budu opasne) i da je novogodisnji program katastrofalan? Pa, to svi znamo.
alexlambros alexlambros 09:47 16.01.2009

Re: Crtice

Da su sve religije smesne (kad prestanu da budu opasne) i da je novogodisnji program katastrofalan?

alexlambros alexlambros 09:52 16.01.2009

Re: Crtice

"Drpanje novih lezilebovica" nije nista u poredjenju sa "drpanjem starih lezilebovica".


zar ih vise razlikujes, samo se rotiraju
alpeot alpeot 11:31 16.01.2009

Re: Crtice

astrid92
Muhamed je bio po definiciji pedofil, ali ni Jozef nije bio mnogo bolji, Marija se udala sa 12. - Pop u RRA je vrlo komicna pojava, komicnija nego zvucnici na crkvama/dzamijama. - "Da Vincijev kod" je losa knjiga. Preporuci im nesto bolje. Sta si u stvari hteo da kazes? Da su sve religije smesne (kad prestanu da budu opasne) i da je novogodisnji program katastrofalan? Pa, to svi znamo.


Izvinite sto sam citirao samo ovaj deo vaseg komentara (kompletan komentar je sjajan), zaista pogadjate u centar mete.
astrid92 astrid92 14:58 16.01.2009

Re: Crtice

alexlambros
zar ih vise razlikujes, samo se rotiraju
Ne razlikujem ih, ali okolnosti su drugacije, pa je "drpanje" transparentnije.
astrid92 astrid92 15:10 16.01.2009

Re: Crtice

alpeot
Izvinite sto sam citirao samo ovaj deo vaseg komentara (kompletan komentar je sjajan), zaista pogadjate u centar mete.
Sto mi persiras?

alexlambros alexlambros 15:55 16.01.2009

Re: Crtice

pa je "drpanje" transparentnije


e, to jeste. ipak se malo uznapredovalo.
arianans arianans 18:25 16.01.2009

Re: Crtice

Sta si u stvari hteo da kazes? Da su sve religije smesne (kad prestanu da budu opasne) i da je novogodisnji program katastrofalan? Pa, to svi znamo.

e, baš tako...
alpeot alpeot 19:16 16.01.2009

Re: Crtice

astrid92

Sto mi persiras?


Izvini, necu vise.
astrid92 astrid92 16:05 21.01.2009

Re: Crtice

alexlambros
to jeste. ipak se malo uznapredovalo.

Retko svraćam na blog ovih dana, samo povremeno kod Srđana Fuchsa.

Mislila sam na to da su oni prethodni bukvalno uništavali "supstancu", ono je bila potpuna i sistematska destrukcija naroda, vladavina feudalnog tipa, dok je ovo sada kontrolisano (zahvaljujući drugačijim okolnostima) preusmeravanje "viška". U tome je suštinska razlika. Niko više ne može da potpuno uruši sistem.
Da li neko prima platu u par upravnih odbora ili uzima procenat od tendera, nije toliko dramatično. Mnogo gore je to što skoro svi dobijaju pare od Miškovića.
Ali, da se ne rasplinjavam...
astrid92 astrid92 16:06 21.01.2009

Re: Crtice

alpeot
Izvini, necu vise.

Ok.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana