PRVO URADI, PA ONDA RAZMISLI

matityahu RSS / 22.01.2009. u 00:53

U predhodnom blogu je bilo potpuno obrnuto.

Stajalo je da čovek treba da porazmisli pre neko što pređe na delanje. Tako stoji, ali postoje trenuci koje ako čovek propusti u letu učine da ništa ne bude urađeno.  Ako čovek počne s ovim: „S jedne strane trebalo bi da ja ... ali, s druge strane ...", često je već prestala mogućnost delovanja onog trenutka kada se čovek odlučio. Ponekad moramo da uradimo nešto brzo da šansa nebi propala.

Postoje i drugi razlozi da se čini prvo, a onda razmišlja. Ajnštajn je jednom prilikom rekao: „U svim malim i srednje velikim pitanjima u životu, treba razum da vlada, ali u zaista velikim pitanjima potrebno je dopustiti osećanjima da ovladaju".

Ajnštajn se smatra neobično pametnim čovekom. (E=mc2) i zato možda postoji razlog da porazmislimo o ovom citatu.U zaista velikim stvarima (tu se ne podrazumeva kupovina probušenih akvarijuma) možda bi trebalo da nas povode osećanja. Možda imamo neki ugrađeni kompasosećanja koji nas ispravno vodi kada nešto i za nešto osećamo velikom snagom. Možda tu nema mestaza prethodno duboko razmišljanje, za i protiv.

Dobar primer velikog pitanja je s kim ćemo se oženiti/udati. Hoćemo li dozvoliti da razum ili osećanja odluče? Nije baš uobičajeno da neko razmišlja: "Ana je zgodna, ima novca i može lako da sredi besplatne karte za Beogradsku arenu. Mislim da ću se oženiti njome. Moram da priznam da baš nisam nešto zaljubljen u nju, ali ono sa besplatnim ulaznicama nije loše. Ja sam zaljubljen u Miru, ali to nema veze."

Ali, može biti i da je Ajnštajn pogrešio. Možda je E=m2c i možda bi bila greška oženiti se Mirom.

Atačmenti



Komentari (37)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

iju!!!

"Ana je zgodna, ima novca i može lako da sredi besplatne karte za Beogradsku arenu. Mislim da ću se oženiti njome. Moram da priznam da baš nisam nešto zaljubljen u nju, ali ono sa besplatnim ulaznicama nije loše. Ja sam zaljubljen u Miru, ali to nema veze."
matityahu matityahu 01:39 22.01.2009

Re: iju!!!

nije bas dokumentarna prica iz zivota, ali lepo zvuci
miniko63 miniko63 01:50 22.01.2009

Re: iju!!!

Eh...nije ni cudo sto mi tako ide kad se zovem Mira. Ne pruzam mogucnost za besplatne ulaznice

Re: iju!!!

matityahu
nije bas dokumentarna prica iz zivota, ali lepo zvuci

ne kad se zoves ana
matityahu matityahu 02:07 22.01.2009

Re: iju!!!

ne kad se zoves ana
u prevodu:NAJLEPSE ZENSKO IME!
matityahu matityahu 02:08 22.01.2009

Re: iju!!!

Eh...nije ni cudo sto mi tako ide kad se zovem Mira. Ne pruzam mogucnost za besplatne ulaznice

saphiria saphiria 02:30 22.01.2009

E=m2c

Ajnštajn je jednom prilikom rekao: „U svim malim i srednje velikim pitanjima u životu, treba razum da vlada, ali u zaista velikim pitanjima potrebno je dopustiti osećanjima da ovladaju".


koja su to jos velika pitanja, po Ajnstajnu i matityahu?
krenimo redom...

preporuka za text
madam_mym madam_mym 09:21 22.01.2009

Re: iju!!!

Eh...nije ni cudo sto mi tako ide kad se zovem Mira. Ne pruzam mogucnost za besplatne ulaznice

i ja Mira
kakve bre ulaznice
miniko63 miniko63 09:31 22.01.2009

Re: iju!!!

i ja Mira

Nisam ni sumnjala madam

kakve bre ulaznice

E to pitaj njih ja svarno nemam ama baš nikakve veze sa tim. Nije do mene
miniko63 miniko63 10:41 22.01.2009

Re: iju!!!

Pa nje ni kad se zoveš MIra, pod uslovom da si ti ti zaljubljena u tipa koji se prima na belsplaten ulaznice
gagas77 gagas77 13:15 22.01.2009

Re: iju!!!

pa pusti ga na MIru..
Blade Runner Blade Runner 18:06 22.01.2009

Re: iju!!!

Pustite Anu na Miru!
anavolimilovana
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:22 22.01.2009

Re: iju!!!

anavolimilovana

Može i sa 'nj', kako to rade Hrvati

anjavolimilovanja

Ova verzija ne forsira žensko-muški odnos, već generalno, he,he, he...

Re: iju!!!

vladimire, ne vidim nista lose u hrvatskoj verziji
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:31 23.01.2009

Re: iju!!!

Dr Ana
...vladimire, ne vidim nista lose u hrvatskoj verziji


Pa ni ja. Zato sam je i upamtio, što mi se svidela. I drago mi je da postoje dve verzije, ne zna se koja je bolja.

Nije valjda da ste pomislili da sam je citirao zato što mi se ne svidja?
Ako je tako, gde će vam duša?
mashha mashha 03:04 22.01.2009

Neko kaže...

"... bolje da se kajem zbog onoga što sam uradio, nego zbog onoga što nisam..."
a može i "Carpe diem"
Pa sad, ko kako voli, nek izvoli
matityahu matityahu 10:51 22.01.2009

Re: Neko kaže...

"... bolje da se kajem zbog onoga što sam uradio, nego zbog onoga što nisam..."

moja vodilja
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:45 22.01.2009

Re: Neko kaže...

"... bolje da se kajem zbog onoga što sam uradio, nego zbog onoga što nisam..."

moja vodilja


Hm. Ovo može da vodi do "brzog habanja" - ako čovek prihvati svaku priliku koja mu se ukaže...
A i gubi se dostojanstvenost apstiniranja.
AlexDunja AlexDunja 08:13 22.01.2009

nauci nekako,

da odluke donosis integralno.
svim kapacitetima.
kad su vazne:)
Kazezoze Kazezoze 09:08 22.01.2009

pogreshno...

u svim vazhnim pitanjima, odnosno vazhnim odlukama treba SVEST da vlada.
ako svest vlada onda ce i razum i emocije da uchestvuju u odluci u pravilnom odnosu.
problem je shto je kod najveceg broja ljudi svest uspavana i treba je prvo probuditi.
zbog toga se odluke i donose mehanichki te ponekad prevlada razum, a ponekad emocije.
miniko63 miniko63 09:30 22.01.2009

Re: pogreshno...

u svim vazhnim pitanjima, odnosno vazhnim odlukama treba SVEST da vlada.


a gde je tu ljubav
Kazezoze Kazezoze 10:01 22.01.2009

Re: pogreshno...

miniko63
u svim vazhnim pitanjima, odnosno vazhnim odlukama treba SVEST da vlada.


a gde je tu ljubav

ljubav ne donosi odluke... naprimer:
kada si ti donela odluku da svog sina i njegovog drugara izvedesh u gay klub, shta je u tebi donelo tu odluku - razum, emocije ili svest?
miniko63 miniko63 10:12 22.01.2009

Re: pogreshno...

ljubav ne donosi odluke... naprimer:

Upravo ti o tome pričam ne odlučujes da li nekog voliš.
kada si ti donela odluku da svog sina i njegovog drugara izvedesh u gay klub, shta je u tebi donelo tu odluku - razum, emocije ili svest?

sve počinje od ljubavi, koja je za mene najlepša emocija koju čovek može imati...a zbog te ljubavi , u ovom slučaju ljubavi prema mom sinu, ja maximalno uključujem razum i svest. zato što ga volim uradim sve što najbolje mogu.


Kladim se da tvog sina ne bi odveo tamo...bio bi racionalan...pa zasto bi ga vodio na takva mesta. E vidis mene interesujee samo puna i bezuslovna ljubav
matityahu matityahu 16:42 22.01.2009

Re: pogreshno...

problem je shto je kod najveceg broja ljudi svest uspavana i treba je prvo probuditi.

Najveći problem, u potpunosti se slažem!
Koje je rešenje, tj kako je probuditi? Jedno od rešenja (po meni) je (samo)prosvećivanje - knjiga. Trenutno mi ne pada na pamet drugo. Iz začaranog kruga se možemo izvući.
Kazezoze Kazezoze 19:46 22.01.2009

Re: pogreshno...

matityahu
problem je shto je kod najveceg broja ljudi svest uspavana i treba je prvo probuditi.

Najveći problem, u potpunosti se slažem!
Koje je rešenje, tj kako je probuditi? Jedno od rešenja (po meni) je (samo)prosvećivanje - knjiga. Trenutno mi ne pada na pamet drugo. Iz začaranog kruga se možemo izvući.

Pa nije to bash tako jednostavno. Znanjem, odnosno prosvecivanjem bi razvili samo nash intelektualni deo, a u isto vreme bi nam nash sushtinski ili prirodni deo ostao zapostavljen i javila bi se mehanichnost.

Mora se razumeti da se chovek sastoji iz dva dela: sushtine i lichnosti. Sushtina u choveku je ono shto je stvarno njegovo. Lichnost u choveku je ono shto ‘nije njegovo’.
'Nije njegovo' znachi da je to doshlo iz vana, shto je on nauchio, ili shto on odrazhava, svi tragovi vanjskih impresija ostavljeni u njegovoj memoriji u njegovoj osjetilnosti, sve rechi i pokreti koji su naucheni, svi osecaji stvoreni uz pomoc oponashanja- sve to ‘nije njegovo’, sve je to lichnost.

Sushtina je istinita, lichnost je lazhna. Sushtina je istinsko Ja u choveku, dok se lichnost razvila u njegovo lazhno Ja ili njegov ego. Lichnost u choveku stvara 'odbojnike' koji ne daju sushtini da se razvije.
Da bi se svest u choveku probudila ti 'odbojnici' se moraju unishtiti.

Da bi razumeo medjusobnu povezanost istine i lazhi u zhivotu, chovek mora razumeti lazhi u samom sebi, one konstantne i stalne lazhi koje neprestano govori samom sebi.
Te lazhi su stvorene od strane ‘odbojnika.'
Da bi se unishtile lazhi u nekome, kao i one lazhi koje se nesvesno govore drugima, ti ‘odbojnici’ se moraju unishtiti.
Medjutim, chovek ne mozhe zhiveti bez ‘odbojnika’.
'Odbojnici' automatski kontrolishu chovekovo delovanje, rechi, misli i osecanja. Ukoliko bi se
‘odbojnici’ unishtili onda bi sva kontrola nestala. Chovek nije u stanju da egzistira bez kontrole, chak iako je ta kontrola samo automatska.
Samo chovek koji posjeduje volju, tj. svesnu kontrolu, mozhe da zhivi bez ‘odbojnika’. Iz toga proistiche da kad chovek pochne da unishtava ‘odbojnike’ unutar sebe on mora istovremeno da razvija jednu volju.

Potreban je veliki rad na sebi da bi probudio svest. Ja radim neke vezhbe kojima pokushavam da otklonim mehanichnost.



sybil sybil 10:46 22.01.2009

a sada nesto o temi

blind kupid
kupidon ili eros (od reci zelja na latinskom i grckom, respektivno) je bog koji nas ne pita, nego gadja strelicama i cini da strasno ceznemo da budemo blizu nekoga. u antickim spisima se cesto pominje rec zrtva ili zatvorenik da bi se dramatizovala ideja da nas niko ne pita kada i u koga cemo se zaljubiti, to se desi. mozemo se zaljubiti u nekoga ko nam razumno gledajuci ne odgovara,ko nije raspoloziv, ko je indiferentan ili inkompatibilan.i vice versa, neko ko razumnom posmatracu izgleda kao prilika, ali nema vatre, nema zapaljenja. koliko je kupidon blesav i bezobrazan govori i ovaj mit. kupidon pogodi prelepog apolona zlatnom strelicom i on se smrtno zaljubi u dafne. ali dafne bezi, moli svog oca, boga reka da je pretvori u drvo. apolon je obozava i kada je lisce, pise joj poeme, i voli je isto i kada je drvo. zasto je dafne bezala od apolona? zato sto je bog kupidon pogodio tupom strelicom od koje se bezi od ljubavi (he, he, da li ste nekada osetili da vam druga strana mora uzvratiti ljubav uprkos otporu? da li ce vas voleti i ako ste drvo?).
kupidon se obicno predstavlja kao mlad, neuracunljiv, iracionalan, neodgovoran. to naravno ne znaci da se ljudi en general zaljubljuju u neprilike.
i glad je iracionalna. mi ne osecamo glad zato sto je to racionalno, ali mi mozemo da kontrolisemo sta i koliko jedemo kada smo gladni. takva je i ljubav, vodjena silama kojih nismo svesni i to je kupidon u nama koji provocira intenzivnu zelju da se vezemo.
u zakljucku, ajnstajn je genije.
Goran Vučković Goran Vučković 12:29 22.01.2009

Nema se vremena za razmišljanje



Mnogo više stvari radimo bez razmišljanja nego sa razmišljanjem. I mnogo bolje stvari, čini mi se, radimo "bez razmišljanja". Ali to ne znači da ne mislimo - samo mislimo na drugi način, zar ne? Na kraju krajeva, sve veštine su u stvari stanje u kojem možemo da radimo bez "razmišljanja".

I posle događaja gde smo "razmišljali" često zaključimo da "nismo dovoljno" razmišljali. A u mnogo više slučajeva se uopšte ne bunimo što "nismo razmišljali", ako smo imali pozitivan ishod. Nije baš sve ni u razmišljanju - ima nešto i u prethodnom znanju, veštini i (možda ponajviše) sreći.
miniko63 miniko63 13:02 22.01.2009

Re: Nema se vremena za razmišljanje




Nije baš sve ni u razmišljanju - ima nešto i u prethodnom znanju, veštini i (možda ponajviše) sreći.


Adobrim delom ima dosta toga u vaspitanju i konstantnom radu na sebi
matityahu matityahu 16:50 22.01.2009

Re: Nema se vremena za razmišljanje

Mnogo više stvari radimo bez razmišljanja nego sa razmišljanjem. I mnogo bolje stvari, čini mi se, radimo "bez razmišljanja". Ali to ne znači da ne mislimo - samo mislimo na drugi način, zar ne? Na kraju krajeva, sve veštine su u stvari stanje u kojem možemo da radimo bez "razmišljanja".

I posle događaja gde smo "razmišljali" često zaključimo da "nismo dovoljno" razmišljali. A u mnogo više slučajeva se uopšte ne bunimo što "nismo razmišljali", ako smo imali pozitivan ishod. Nije baš sve ni u razmišljanju - ima nešto i u prethodnom znanju, veštini i (možda ponajviše) sreći.


Upravo tako! Pošto smo dualni kao ljudi, zato dva bloga. Neko ovako, neko onako. Ili i jedno i drugo u isto vreme!
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:42 22.01.2009

Re: Nema se vremena za razmišljanje

Mnogo više stvari radimo bez razmišljanja nego sa razmišljanjem. I mnogo bolje stvari, čini mi se, radimo "bez razmišljanja". Ali to ne znači da ne mislimo - samo mislimo na drugi način, zar ne? Na kraju krajeva, sve veštine su u stvari stanje u kojem možemo da radimo bez "razmišljanja".


Slažem se. Mudri ljudi kažu da čovek prvo nauči da živi, pa tek onda da misli...
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:52 22.01.2009

Lažna dilema

Da li prvo razmisliti pa uraditi, ili prvo uraditi pa posle razmišljati?

Mudri ljudi kažu da, bilo šta da uradiš, uvek si na gubitku.
Zezanje po strani, slažem se sa onima koji aktivnost stavljaju pred mozgovanje, odnosno više veruju srcu nego umu.
Naravno, ovde imam u vidu sitne, svakodnevne aktivnosti.
Kod velikih poslova, platiš savetnika pa ti on lepo objasni "advantages and disadventages"...

Matityahu, pomenuo si knjige, a kasnije i probušene akvarijume.
Da li kupuješ probušene knjige? Mislim... antikvarne?
Nije bezvredno sve što je probušeno, he, he, he...
matityahu matityahu 22:37 22.01.2009

Re: Lažna dilema

Nije bezvredno sve što je probušeno, he, he, he...


daleko od toga!!!
naravno da kupujem "probusene" knjige. Naravno da su mi se omakli i akvarijumi.
(Cesto mi je sladje kupiti antikvarne nego noveknjige)
... ali desava se i da zazalim sto kupih jeftin "akvarijum".
Ono sto sam gore napisao nije naucnog karaktera. Samo sam malo promislio o svakodnevici i pokusao da napravim 2 kozerije. Ne polazem nikakvo pravo na "vekovnu i nepromenjivu, bogom danu istonitost mojih tvrdnji"
matityahu matityahu 00:52 23.01.2009

Re: Lažna dilema

X
Onom što je u more ljubavi zaronio nije potrebna barka.
A mi, gdje ćemo ovaj čas doživjeti, i ove riječi
naći?

Ne reci da nema zamjene za ovaj svijet, ne dozvoli
da te zebnja uništi.

Ako si bio voljen, iz tvog srca će tuga nestati.
Ako si bar jednom vidio onoga što ljubim,
Nisi drugo poželio, ovoj duši si oprostio.

Zaljubljeni ne poznaje savjete, ničem ne služe,
Zaboraviće, napustiti oholost i samodopadljivost,
napustit' blagostanje.

Na licu istinskog ljubavnika postaće znak
I danju i noću neprestano, iz očiju će mu
krvave suze liti.

Ovo vjerovanje i predavanje ljubav su cijeloga svijeta,
Bez ljubavi su nepotrebni i vjera i predanje.

Junuse, ne diži pogled sa stopala zaljubljenoga,
Oprosti bezbroj puta duši, tako ćeš naći Uzvišenoga.


XI
Oni što srca nemaju, slušače ga bez ušiju,
Oni bez jezika i ušiju, razumjeće njegove riječi dušom.

Shvatili smo, ne slušajući, učinili ne razumjevši,
Istinskog čovjeka blago je, na ovom putu, ništavilo.

Voljeli smo, ljubavnici postali, voljeli se i voljeni bili,
Kome će vas biti dosta, u kom času, u ovom životu?

Sedamdeset dva srca su postojala, između njih pregrada.
Njihov pogled smo vidjeli i nismo prokleli nikoga.

Jadni Junuse, svetac je i na nebu i na zemlji,
Pod svakim kamenom, tajno postoji na hiljadu Moisija,
Imranovih unuka.

Junus Emre u prevodu (na bosanski) Jasne Šamić
(vrlo, vrlo dobar prevod, moja malenkost gledala/upoređivala i iz toga izašla zadovoljna)
vladimir petrovic vladimir petrovic 11:49 23.01.2009

Re: Lažna dilema

u prevodu (na bosanski) Jasne Šamić


Bosanski? Koja verzija? Sarajevska ili tuzlanska?
matityahu matityahu 15:52 23.01.2009

Re: Lažna dilema

samo sam skinuo s korica. Kako ona zove svoj jezik tako ga i ja zovem. Ostalo je politika. I za moj niski govore da je iskvareni bugarski, slicno makedonskom. Izmedju niskog i beogradskog ima vise razlike nego izmedju beogradskog i sarajevskog - politika cini sve ostalo. Licna preferencija: sarajevski. U stvari tuzlanski i ne poznajem. Mada mi se svidja i ovo pevanje po Mostaru ili cistoca Banja Luke - kad smo vec ubosni.

(Samo me nemo, molim te, hvatati za svaku rec posebno koja je politicki (ne)korektna u gore navedenom.
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:59 24.01.2009

Re: Lažna dilema

Samo me nemo, molim te, hvatati za svaku rec


Pitao sam za bosanski, jer nisam znao šta je to. Kao što ne znam ni za knjige prevedene na austrijski, švajcarski ili američki jezik. A te zemlje imaju veoma razvijenu prevodilačku delatnost.
Samo manjina (jedan od tri konstitutivna naroda) u BiH može (eventualno) tamošnji jezik zvati bosanskim. U Republici Srskoj i u krajevima naseljenim Hrvatima taj izraz se ne koristi. Stoga ne vidim razloga da na najboljem srpskom blogu propagiraš, svesno ili nesvesno, nekakav bosanski.
A blog je medium u kome onaj ko piše je izložen pitanjima svake vrste.
Da si napisao da znaš neku knjigu koja je prevedena na - niški, ja bih verovatno na isti način reagovao.
OK, neću više da pitam. No more questions, no more passing by.
matityahu matityahu 16:04 24.01.2009

Re: Lažna dilema

Kao što ne znam ni za knjige prevedene na austrijski, švajcarski ili američki jezik.

Tacno - osim americkog. Na primer svaka americka knjiga prevedena na francuski koristi izraz "prevedena sa americkog". I za mene licno je to engelski ali... To su neminovni procesi. Isto se desava sa spanskim i spangleskim.
Samo manjina (jedan od tri konstitutivna naroda) u BiH može (eventualno) tamošnji jezik zvati bosanskim.
i to je tacno,ali i ta manjina ima prava zvatisvoj jezik kako zele.
U Republici Srskoj i u krajevima naseljenim Hrvatima taj izraz se ne koristi.
Mislim da je tacno, pretpostavljam.
Stoga ne vidim razloga da na najboljem srpskom blogu propagiraš, svesno ili nesvesno, nekakav bosanski.
Nije mi bila nikakva namera da "propagiram" neki jezik, samo sam naveo sta se kaze u knjizi. Licno smatram da svaki narod ima prava svoj jezik zvati kako se dogovore/hoce. A ja zadrzam pravo da mislim drugacije, ali to je samo moj stav onda.
A blog je medium u kome onaj ko piše je izložen pitanjima svake vrste.
Naravno
OK, neću više da pitam. No more questions, no more passing by.

Onu zadnju recenicu sam stavio kao salu (pogledaj ikonicu) Nije bilonikakve zle namere.

Koji je ovo jezik?

T'koj ti ja i napravi: odma' se frlji u oneja koprive, sve mi svitke pođoše odi žar, i, ete ti ga zajac... Zažmaja sam k'ko sojka, pa ne vidim, ama belki od stra' učini mi se kko tele. Smi uši počeše mi mrdaju, a spalaj na gospoda umešem s's uši da mrdam — učija sam zbog Čapu, zašto neje umeja da raspoznava zajca od mačku, pa ga ja nauči t'koj s'uši mrdanje.


Žena kisela, on neje bija od onija što se smeju. Ubavačko iriđe kude men' pa mi poče glocka uši. I, anatema ga, šću da prajim? Će ostanem čulj. Trpe, trpe, pa obrnu glavu i s's zubi ga dovati za nogu. Tuj si, kudre — ne mož' da mrdneš iz Kalčino faćanje... Digo se, pogleda ga, — neje od naši zajci! Sav šaren k'ko zmija zvečarka. Seti' se io oneja slike što gi ima u Zelenu gimnaziju — da je iz Afriku. Odneso ga dom — zakla' ga, izvadi mas' za melem, ću ti ispratim malko, a meso razdado po komšil'k. Kuj će ga ruča afrikanskog zajca! Na komšije nes'm kazuvaja. Ama, ne gi je ništo bilo, s'lte iskačali po retko po napolje, i ništo više!...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana