Korina i Janik

Milutin Milošević RSS / 27.01.2009. u 00:23

080330Picknmix12.jpg 

Korina ima 35 godina. Pravnica je i novinarka, tako da trenutno radi dva posla: pored rada u odeljenju Ministarstva inostranih poslova, novinar je u desku Argauer Cajtunga. Govori nemački, francuski, engleski, grčki i služi se latinskim jezikom. Čita mnogo i brzo; knjige i novine, romane i časopise. Proputovala je Evropu, Aziju, Afriku, Ameriku... Želi da obiđe još mnoge krajeve po svetu, kao i da se vrati na neka omiljena mesta. I, vrlo važno, uvek sa ljudima. 

Korinin hobi je izviđaštvo. Odatle se i poznajemo. Međutim, postoji jedna razlika koja nas razdvaja i spaja. Verujem da će se mnogi iznenaditi kada saznaju da u svetu postoji nekoliko skautskih organizacija - mislim na svetska udruženja. Kao izviđač koji je ponikao u Srbiji, mislim Jugoslaviji, član sam Svetske organizacije skautskog pokreta - WOSM (World Organisation of the Scout Movement). To je najstarija i najveća svetska organizacija skauta, neposredni nastavljač ideja osnivača Pokreta Roberta Baden - Pauela, sa nekih 28 miliona članova u preko 150 zemalja sveta. Baden - Pauel je Pokret osnovao 1907. godine (onomad smo proslavili stogodišnjicu). Kako je u to vreme obrazovanje dece u konzervativnoj Velikoj Britaniji propovedalo odvojene programe za dečake i devojčice, organizacija je od nastanka bila muška. U želji da ponudi svoje ideje i doprenese razvoju ženske mladeži, BP je poradio na osnivaju posebne organizacije za njih - WAGGGS (World Organisation of Girl Guides and Girls Scouts). Njegova žena Olava bila je formalni osnivač i glavni vodja (Chief Guide), ali je BP zasigurno vukao konce i u ovoj predvodio ovaj naizgled "porodični posao". 

Vremena su se u medjuvremenu promenila. Naš WOSM se otvorio, i u najvećem broju zemalja u svetu imamo mešovito članstvo. WAGGGS se trudi da očuva svoju izvornu osobenost i i dalje skoro isključivo (osim u nekoliko zemalja Evrope), ima žensko članstvo. Naše mišljenje je da shvatamo da ima još puno žena u svetu koje su u podređenom položaju i puno devojčica i devojaka kojima je potrebna podrška da se odupru maltretiranju muškaraca i nepravednom položaju u kome se nepravedno nalaze, ali da je u naprednom svetu ova podela prevaziđena. No, dugogodišnja podela je učinila svoje. Stogodišnje tradicije su previše jake (kao i položaji rukovodilaca u organizacijama sa obe strane koji mogu biti ugroženi spajanjem), pa se još ni iz bliza ne nazire dan kada bi se moglo desiti da se dva velika svetska skautska pokreta ujedine. Pogovoto što su dve najjače organizacije do krvi suprotstavljene i odbijaju svaku pomisao o približavanju (skauti i skautkinje u Sjedinjenim Američkim Državama). 

Od sedamdesetih godina, u velikom broju zemalja Evrope (a i u nekoliko zemalja po svetu), shvatajući da nema pomaka ka ujedinjenju a želeći da ipak rade zajedno nacionalne muške i ženske organizacije su se spojile ali po modelu da sada muški deo članstva formalno pripada WOSM-u, dok su ženske deo WAGGGS-a. Ovo ima svoje prednosti, ali često nama koji radimo na Evropskom i svetskom nivou stvara specifične probleme. 

Tako sam i upoznao Korinu. Dok ja podržavam Evropske skautske strukture koje rade sa vodjama koje deci nude programe, ona je volonterka u Evropskoj grupi koja radi na razvoju i omasovljenju WAGGGSa. Bili smo u par timova i radnih grupa, a susrećemo se često na aktivnostima. Mene je u početku bio glas mačo Balkanca koji nije zgodan za saradnju, ali sam vrlo brzo uspostavio sjajne odnose sa koleginicama i sa velikim zadovoljstvom (a moram reći i uspehom) radim u mešovitim timovima. 

A zašto pišem o Korini? Evo razloga: ime mu je Janik, i sada ima oko godinu ipo dana. Janik je, pretpostavićete, Korinin sin. To što je majka i što se brine o njemu ni u čemu je ne sprečava da se i dalje bavi svojim poslom i hobijima. Korinu i Januka sam vide tri puta u poslednjih godinu dana. Svaki put je ona i dalje bila član tima, vodila radionice, savetovala, pratila rad polaznika, učestvovala u našim sastancima i doprinosila kvalitetu. Janik je ili spavao, ili bio u njenom naručju ili krilu, ili se uvek našao neko ko bi ga pričuvao i brinuo o njemu. Prirodno. 

080330Picknmix07.jpg

Korina je primer da žene imaju svoje mesto u našem društvu, u svakom trenutku i u ma kojoj situaciji da su. Nema izgovora za drugačije! I na svakome od nas je da im to obezbedi. 

U razgovorima sa njenim saradnicama, rekle su mi da im je najjači utisak to što Korina svoju novu situaciju vidi sasvim prirodnom, Ne traži nikakvu posebnu pažnju, ništa je ne ometa, ne nalazi izgovore, nimalo se nije promenila. Radi kao i pre nego što se porodila. Njena smirenost i jednostavnost u ovoj situaciji je snažnija i od njene snage. 

Prirodno, život nije uvek jednostavan. Prošlog marta, za vreme aktivnosti u Londonu, otišli smo uveče posle rada na poneko piće u lokalni pab. Tu su Korini saopštili da ne može da bude sa bebom u pabu. To im je politika paba. U isto vreme, ljudi sa psima su imali mogućnost da uvedu svoje ljubimce. Razočarani, popili smo piće i otišli iz paba. 

Srećom, Korina nije jedini primer. Na skoro svakoj velikoj akciji imamo priliku da ugostimo neko dete, često bebu, celu prodicu. Ipak, najzanimljiviji slučaj desio mi se za vreme jednog ručka Evropskih komiteta dva pokreta kada je tadašnja predsednica Evropskog komiteta WAGGGSa Regina u sred jela uzela svoju rasplakanu bebu iz kolica i podojila je! Bebe imaju prednost!



Komentari (62)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Kazezoze Kazezoze 00:38 27.01.2009

preporuka

majkama chija deca imaju prednost u lancu ishrane
a ja imam komshinicu koja je slichna korini... gde god je ona i mali zhil je sa njom
ivana23 ivana23 00:39 27.01.2009

Re: preporuka

trener92 trener92 00:53 27.01.2009

Re: preporuka

Proputovala je Evropu, Aziju, Afriku, Ameriku.

Ne mogu da verujem , da postoji veći putnik od tebe

Tu su Korini saopštili da ne može da bude sa bebom u pabu. To im je politika paba. U isto vreme, ljudi sa psima su imali mogućnost da uvedu svoje ljubimce. Razočarani, popili smo piće i otišli iz paba.


To mogu da urade samo nadobudni englezi( namerno malo slovo)

Preporuka za bebu, Korinu i tebe
jesen92 jesen92 00:42 27.01.2009

bebe imaju prednost..

...naravno da imaju prednost i zato mislim da ipak ne treba preterivati i voditi ih tamo gde im nije mesto...Ja opet prva...
jesen92 jesen92 00:43 27.01.2009

Re: bebe imaju prednost..

..ipak su neki bili brzi
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:45 27.01.2009

Re: bebe imaju prednost..

Ja opet prva...

Stativa
mislim da ipak ne treba preterivati i voditi ih tamo gde im nije mesto

Majkama je mesto tamo gde su im bebe, kao što je i bebama mesto tamo gde su im majke. Bez obzira na izraženo Balkansko poreklo, ne mogu a da ne kažem da sa velikim simpatijama gledam na sve majke koje rodjenje uzimaju kao izgovor za ošuštanje ili odustajanje od života
constrictoria92 constrictoria92 02:10 27.01.2009

Re: bebe imaju prednost..

Bez obzira na izraženo Balkansko poreklo, ne mogu a da ne kažem da sa velikim simpatijama gledam na sve majke koje rodjenje uzimaju kao izgovor za ošuštanje ili odustajanje od života


Bas tako!

Mada, s druge strane, uslovi majki "tamo negde" i ovde se ne mogu porediti.
Opet, bez obzira na uslove, ovde mnoge novopechene majke bebu koriste kao izgovor za nerad i prenemaganje...
Preporuka tebi, Korini i, naravski, Janiku!
jesen92 jesen92 03:14 27.01.2009

Re: bebe imaju prednost..

ne mogu a da ne kažem da sa velikim simpatijama gledam na sve majke koje rodjenje uzimaju kao izgovor za ošuštanje ili odustajanje od života
*novo
da nema ovde neka greskazar ne treba da stoji "..... ne uzimaju kao izgovor....."....Ma normalno Milutine, gledam ih i ja sa simpatijama...i ja sam svoje dete vodila svuda dok je bilo beba ...sem na posao i u kafanu u neprimreno vreme...posle 20h zimi i 21h leti, ako nisam zaboravila
jesen92 jesen92 03:36 27.01.2009

Re: bebe imaju prednost..

Mada, s druge strane, uslovi majki "tamo negde" i ovde se ne mogu porediti
...majke tamo negde imaju divne uslove ako imaju pare da plate...zar nisi cula da kod vecine nasih mladih iseljenih ljudi roditelji odlaze na smenu po 6 meseci da bi cuvali unuke...U Fr porodoljisko otsustvo traje dva meseca, possle toga neka vrsta jaslica ili obdanista za bebe....majka radi, na primer, do 18h, dete uzme u 19h i dovede ga kuci na spavanje....e sad, ako si neki bogatas/ica onda sedis kuci i uzivaz a dete ti cuva guvernanta....btw prosle godine su neki poveli bebu na exit i ostavili je u kolima....beba plakala, napravio se haos, jedva nasli roditelje....pa gde to moze da bude normalno...
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:52 27.01.2009

Re: bebe imaju prednost..

i ja sam svoje dete vodila svuda dok je bilo beba ...sem na posao i u kafanu u neprimreno vreme...posle 20h zimi i 21h leti

Da, mene baš nervira kada vidim da jadnu decu vode u kafanu i ostaju do iza pola noći. Bez obzira što je "i detetu lep" i što "ima s kim da se igra", deca treba da imaju svoju rutinu i treba da se klone (barem kod nas) duvanskog dima i drugih štetnih uticaja.
constrictoria92 constrictoria92 16:05 27.01.2009

Re: bebe imaju prednost..

@Jesen

Po meni je porodiljsko od 2 meseca sasvim OK.
Razumem da ima zena koji zele i hoce da se posvete detetu kompletno, ali onda one ne rade (sto je meni OK, ako je to njihov izbor).
S druge strane, ima zena koje ne vole decu nista manje od ovih prvih, ali su i dalje uspesne na poslovnom planu i ne provode sve svoje vreme sa detetom (sto je meni, takodje, OK).
U Francuskoj bebac moze u jaslice sa 2 meseca - u Srbiji moze tek kad napuni godinu (pod uslovom da ima mesta), znachi, majke u Francuskoj su u boljoj poziciji od majki u Srbiji (naravno, mislim na majke koje bi da postignu josh po nesto u zivot od chinjenice da su nechija majka).
Moje misljenje je da dobiti dete ne znachi odreci se karijere, odmora i lichnih uzivanja. Naravno, sve se mora uskladiti (ni dete, a ni roditelji ne smeju da pate).
Sluchaj na Exit-u nije normalan i ne moze se reci da su svi roditelji "tamo negde" neodgovorni kao pomenuti sluchajevi. Imas gomilu primera neodgovornih roditelja i u Srbiji...

antioksidant antioksidant 20:11 27.01.2009

Re: bebe imaju prednost..

U Francuskoj bebac moze u jaslice sa 2 meseca - u Srbiji moze tek kad napuni godinu (pod uslovom da ima mesta),

kad napuni godinu dana da, ali je uslov i da je septembar - upis u jaslice je jedino tad. ako ti se dete rodi u januaru, nacekaces se dok ne podje u jasle
vishnja92 vishnja92 12:01 28.01.2009

Re: bebe imaju prednost..

Razumem da ima zena koji zele i hoce da se posvete detetu kompletno, ali onda one ne rade (sto je meni OK, ako je to njihov izbor).
S druge strane, ima zena koje ne vole decu nista manje od ovih prvih, ali su i dalje uspesne na poslovnom planu i ne provode sve svoje vreme sa detetom (sto je meni, takodje, OK).

to nije ili-ili situacija.
moze zena biti izuzetno uspesna na poslovnom planu a pritom doneti svesnu odluku da prvih nekoliko meseci provede sa bebom.

bebi je potrebna mama.
to nema veze sa licnim izborima, drustvenim uredjenjem, tzv "naprednoscu" ovoga i onoga - to je neumitna biologija na koju se verovatno moze ne obracati paznja. samo ne znam cemu.

sjajno je kad je majka u prilici da obavlja posao i istovremeno bude uz novorodjenu bebu, ukoliko im to ne remeti mir (obema)
brananl brananl 16:50 28.01.2009

Re: bebe imaju prednost..

Preporuka sajtu i preporuka komentaru - lepo sumirano svaka cast!.
Jedino bih se ja raspravljala ok 2 ili 3 mjeseca! Ali to su sitnice..
constrictoria92
@Jesen

Po meni je porodiljsko od 2 meseca sasvim OK.
Razumem da ima zena koji zele i hoce da se posvete detetu kompletno, ali onda one ne rade (sto je meni OK, ako je to njihov izbor).
S druge strane, ima zena koje ne vole decu nista manje od ovih prvih, ali su i dalje uspesne na poslovnom planu i ne provode sve svoje vreme sa detetom (sto je meni, takodje, OK).
U Francuskoj bebac moze u jaslice sa 2 meseca - u Srbiji moze tek kad napuni godinu (pod uslovom da ima mesta), znachi, majke u Francuskoj su u boljoj poziciji od majki u Srbiji (naravno, mislim na majke koje bi da postignu josh po nesto u zivot od chinjenice da su nechija majka).
Moje misljenje je da dobiti dete ne znachi odreci se karijere, odmora i lichnih uzivanja. Naravno, sve se mora uskladiti (ni dete, a ni roditelji ne smeju da pate).
Sluchaj na Exit-u nije normalan i ne moze se reci da su svi roditelji "tamo negde" neodgovorni kao pomenuti sluchajevi. Imas gomilu primera neodgovornih roditelja i u Srbiji...


dunja73 dunja73 01:18 27.01.2009

bebice

Tacno tako ,a dojenje je nesto najvaznije ...Ja moram nesto da napisem jer kapiram poruku tvoga teksta .

Korina ima sve na ,,dugme ,, kuci ,ima super auto ,u kafani se ne pusi ,ne tresti muzika ,niko ne kaslje i ne derendza se ,sve cisto precisto ,kuci ima mir i tisinu ,,bez baba ,deda i ostale mnogobrojne familije,,novca ima koliko joj treba .Sto doji dete dobice novac od osiguranja ..itd..



Nemci i svajcarci su slicnog mentaliteta pa ja imam potpunu sliku te gospodje pred ocima ..


ps Bez zamerke molim te ,ali tema je ekstra pa moram jos ovo.Volela bih da vidim Korinu letos na 40C,u stanu na 8 .spratu u Bg ili po unutrasnjosti da li bi imala volju ...





Milutin Milošević Milutin Milošević 11:57 27.01.2009

Re: bebice

Dunja,

Ovu stranu Korinine priče ne znam medjutim, bez lažne skromnosti, mogu da kažem da su ljudi koji volontiraju (htedoh da napišem "rade" ali mislim da je ovo bolje naglasiti) obični, jednostavni ljudi, koji imaju iste svakodnevne probleme kao i oni u mnogim zemljama sveta, pa i u Srbiji (OK, bez duvanskog dima i preglasne muzike). Na "trulom Zapadu" nije sve tako sjajno kao što iz daljine izgleda (vidi gornji komentar Jeseni)
dunja73 dunja73 14:58 27.01.2009

Re: bebice

Na "trulom Zapadu" nije sve tako sjajno kao što iz daljine izgleda (vidi gornji komentar Jeseni)



U Francuskoj nije to tako kao sto gastarbajteri interpretiraju ,prednost imaju porodice sa decom.Tih 3 meseca im je placeno--ali imaju mogucnost neplacenog odsustva (sto gastarb . naravno ne koriste jer imaju familiju iz Juge )U Nemackoj su samo 3 meseca bila placena ,ali 3 godine je porodiljsko koje vam ulazi u staz i vracate se na posao.Nasi ljudi to uglavnom ne koriste ,,vecina ,,

Uslovi u najvecoj selendri u Alpima su bolji nego u Bg i Sumadiji sto se dece i zene tice po pitanju mnogih stvari ..

Ne opravdavam nikako zensku ,,lenjost,, kod nas ,ali poredjenje nije moguce
jesen92 jesen92 15:10 27.01.2009

Re: bebice

..mogucnost neplacenog odsustva koriste oni koji imaju od cega da zive u medjuvremenu i oni kojima posao nije mnogo vazan.....Kada govorim o Fr govorim o francuzima tj francuskinjama koje poznajem a ne o nasima...konkretno, jedna zena je veoma vazan faktor u nekoj njihovoj instituciji za kontrolu kvaliteta vode...nosila je bebu od mesec dana u obdaniste zato sto posao ne moze da trpi tj ne zeli da ga prepusti drugome, ona nije iskoristila ni ta dva/tri meseca koja ima placena....
dunja73 dunja73 15:17 27.01.2009

Re: bebice

mogucnost neplacenog odsustva koriste oni koji imaju od cega da zive u medjuvremenu i oni kojima



Stvarno ne mogu za Fr sto posto da kazem ,ali u Nem je tacno izracunato(prema zaradi) za te tri godine sta i kako ,i ako ne mozes ,dotira te drzava i fondovi sasvim dovoljno ...Doduse prosle god se i u Nem promenio zakon ,mene je kacio taj stari pa znam .


ga prepusti drugome, ona nije iskoristila ni ta dva/tri meseca


ovo je nesto drugo kad je odgovoran posao u pitanju ,ja govorim o obicnom vecinskom narodu .
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:25 27.01.2009

Kod nas

Daću dva sveža primera situacije kod nas (koliko sam primetio iz medija):
- Naša Ministarka pravde porodila se onomad, ali i dalje intenzivno obavlja svoje poslove (usput, slično je uradila i Francuska ministarka pravde - mada sam za nju čuo da je bilo grdnih protesta tako da je na kraju smenjena zbog drugih razloga, mada se pretpostavlja da je to bila samo kap u punoj čaši vode Sarkozija - ili bolje reći Karle)
- Grad Beograd će dotirati svaku porodilju do iznosa pune plate dok je na porodiljskom bolovanju (o Jagodini i gazda Palmi da ne govorim)
malasneki malasneki 15:52 27.01.2009

Re: Kod nas

Milutin Milošević
Daću dva sveža primera situacije kod nas (koliko sam primetio iz medija):
- Naša Ministarka pravde porodila se onomad, ali i dalje intenzivno obavlja svoje poslove (usput, slično je uradila i Francuska ministarka pravde - mada sam za nju čuo da je bilo grdnih protesta tako da je na kraju smenjena zbog drugih razloga, mada se pretpostavlja da je to bila samo kap u punoj čaši vode Sarkozija - ili bolje reći Karle)
- Grad Beograd će dotirati svaku porodilju do iznosa pune plate dok je na porodiljskom bolovanju (o Jagodini i gazda Palmi da ne govorim)

Sekretarka Skupstine grada Beograda je pocela da radi 10 dana nakon porodjaja letos i to na carski rez.
constrictoria92 constrictoria92 16:07 27.01.2009

Re: bebice

nosila je bebu od mesec dana u obdaniste zato sto posao ne moze da trpi tj ne zeli da ga prepusti drugome, ona nije iskoristila ni ta dva/tri meseca koja ima placena....


I sta je u tome lose?!?
dunja73 dunja73 16:44 27.01.2009

Re: Kod nas

mada se pretpostavlja da je to bila samo kap u punoj čaši vode Sarkozija - ili bolje reći Karle)




Jel smenjena ,e svaka im cast ...E sad , pozivam one diskutante kod Krugoline sto kad bi tema oko ovoga htedose da me banuju...

antioksidant antioksidant 20:13 27.01.2009

Re: bebice

I sta je u tome lose?!?

nedostatak dojenja
Kazezoze Kazezoze 21:22 27.01.2009

Re: bebice

constrictoria92
nosila je bebu od mesec dana u obdaniste zato sto posao ne moze da trpi tj ne zeli da ga prepusti drugome, ona nije iskoristila ni ta dva/tri meseca koja ima placena....


I sta je u tome lose?!?

naziv majka.
topcat topcat 02:05 27.01.2009

ok...

mogu razumijeti entuzijazam, visak energije, volju, predanost poslu, odgovornost...
Tu su Korini saopštili da ne može da bude sa bebom u pabu.

ali mi nikako nije jasno zasto majci treba posebno objasnjavati da bebi nije mjesto u pabu?

Podsjetilo me na prizor ljetos: na terasi nocnog bara (negdje iza ponoci) sjedi par, pored njega ogroman pas, pored nje kolica s bebom koja "spava" u toj buci. Nema sta...primjerno.



dunja73 dunja73 02:21 27.01.2009

Re: ok...

pas, pored nje kolica s bebom koja "spava" u toj buci. Nema sta...primjerno.



Ok .godisnji ,vole ljudi da izadju ,nemas gde dete ,uzmes ga sa sobom ,ali ne u buku...sigurno..

Mi smo ,,sto bi gastarbajteri rekli ,, drugi narod ....

Ima zena ,da im nije firme,,HIPP,,ja ne znam sta bi im deca jela...i naravno ,eto vremena koliko hoces ...

jednatanja jednatanja 02:23 27.01.2009

Re: ok...

ali mi nikako nije jasno zasto majci treba posebno objasnjavati da bebi nije mjesto u pabu?


Meni se nije dogodilo, ali par "strankinja" ovde u Nemačkoj mi se žalilo da Nemci gledaju prekorno ako izvedu bebu/mladje dete posle 8 u restoran, pa im dobacuju kako su loše majke, itd. Izvini, ali meni je to smešno! Pogotovo od početka ove godine nema više pušenja u restoranima, pa šta fali??
jednatanja jednatanja 02:28 27.01.2009

Re: ok...

Ima zena ,da im nije firme,,HIPP,,ja ne znam sta bi im deca jela


pre neki dan, žena ispred mene u radnji, mislim da je imala jedno 30-tak teglica u korpi....ko bebi zimnica, ili za nedajbože...
dunja73 dunja73 02:36 27.01.2009

Re: ok...

Da u Nem ce vas sigurno cudno posmatrati ako ste posle 20 h ,,negde,, sa detetom i dace vam objasnjenje da je to kod,,vas stranaca normalno(juznjaka) ,, da deca ne idu na vreme u krevet. Da ce neko dobaciti to ne verujem .

I moram reci i ja sam pristalica ovoga ,osim u ,,bas nekim ,,neizbeznim ,, situacijama.
dunja73 dunja73 02:51 27.01.2009

Re: ok...

zimnica, ili za nedajbože...



Bas , ja jos nisam upoznala zenu ovde koja pravi sok detetu u sokovniku od svezeg voca i povrca ..Cak se i zacude ,kao ono ,sto kad ima HIPP ?

A o kupanju bebe necu da komentarisem da ne ispadnem ko cigo kad je hvalio svoga konja .


topcat topcat 03:05 27.01.2009

Re: ok...

jednatanja
Izvini, ali meni je to smešno! Pogotovo od početka ove godine nema više pušenja u restoranima, pa šta fali??

A cuj, meni je zalosno kad majka dodje s bebom u restoran ili kafic u vrijeme kad bi beba odavno trebala spavati (bez obzira na pusenje/nepusenje) a da ne govorimo o slucajevima gdje jos i ponosno doji za stolom.
jesen92 jesen92 03:21 27.01.2009

Re: ok...

..ako bebi nista ne fali, mislim, posto nema cigara....fali na primer gostima koji su dosli da se provedu, da caskaju sa prijateljima a ne da slusaju neku bebu koja place ili da gledaju majku koja doji dete ili da gledaju kako ga presvlace ako se ukakilo ili upiskilo...pa nije beba lutka koja samo lezi i cuti....
bathanasiadou bathanasiadou 08:26 27.01.2009

be more baby friendly

Mislim da treba da preispitas svoj stav prema dojenju. To nije nesto gadno ili nesto cega se treba stideti. Ako to tako gledas, ili ces izopstiti majke, jer ce morati da sede kod kuce po ceo dan (beba koja doji jede na svaka dva-tri sata) ili ces ih podstaci da sto pre prestanu sa dojenjem, jer ko zeli da provede godinu dana zatvoren.
topcat topcat 08:35 27.01.2009

Re: be more baby friendly

bathanasiadou
Mislim da treba da preispitas svoj stav prema dojenju. To nije nesto gadno ili nesto cega se treba stideti. .

Kome ovo ide? Meni ili jesen92?
A ne vidim da je netko napisao da je dojenje gadno ili da ga se treba stidjeti? Odakle je pak to stiglo?
edi-va edi-va 10:05 27.01.2009

Re: be more baby friendly

topcat
Kome ovo ide? Meni ili jesen92?


topcat
A cuj, meni je zalosno kad majka dodje s bebom u restoran ili kafic u vrijeme kad bi beba odavno trebala spavati (bez obzira na pusenje/nepusenje) a da ne govorimo o slucajevima gdje jos i ponosno doji za stolom.


Slazem se sa bathanasiadou. Jos bih samo da dodam:

A sta to fali HIPP-u?

HIPP ima Qualitätssiegel kao BIO proizvod sto majkama olakshava da ne razmishljaju, da li je jabuka koju drze u ruci prskana pesticidima, kad se tako lepo sija i sva je masna. Tipichna reakcija svake Übermutter je kritikovanje hrane za bebe, koja je najstrozije kontrolisan proizvod u Nemackoj!
Sta sad - majke koje hrane gotovom hranom za bebe su lose majke ili kako da razumemo sve ove kritike?

A gde i kad majke doje ili vode sa sobom svoje bebe je iskljuchivo izbor majke ili roditelja. Zasto je ruzno da majka doji dete u javnosti? Sta tu ima neprirodno? Valjda je bitno da je sa majkom, a ne sa dadiljom koja ce mu podgrejati flashicu.

Divim se majkama poput ove koju je Milutin opisao, koje ne prestaju da “zive“ jer se rodilo dete. Nije sve stalo, nego se bebom obogatilo, i sa bebom se moze i mnogo vise nego samo sedeti kuci i setati po parkovima.

Milutine svaka chast tebi za text, a naravno i Korini na koju bi mnoge mame mogle da se ugledaju.
jednatanja jednatanja 11:55 27.01.2009

Re: be more baby friendly

A sta to fali HIPP-u?


Ne fali mu ništa (mada je u jednom broju Oko-testa, nadjena hemikalija koja se koristi na poklopcu za bolje zatvaranje), no sumnjam da će ona majka koja svakodnevno hrani decu teglicama, nastaviti da kuva za decu kasnije.

jesen92 jesen92 13:55 27.01.2009

Re: be more baby friendly

Ko je rekao da je dojenje gadno? Meni samo nije jasno gde to majke moraju da idu duze od dva tri sata ako imaju tako malu bebu...ne radi se o nikakvom izopstavanju majki vec se radi o maltretiranju beba....Mozda se nesto promenilo u svetu i kod nas a ja nisam upoznata...zaista ne znam da neko vodi bebu(dete do godinu dana) na posao, sve ostale aktivnosti mogu da se usklade sa bebinim potrebama..btw..Ovaj komentar nema nikakve veze za Milutinovom pricom koja zasluzuje preporuku kao i uvek .....
dunja73 dunja73 15:04 27.01.2009

Re: be more baby friendly


HIPP ima Qualitätssiegel kao BIO proizvod sto majkama olakshava da ne razmishljaju, da li je jabuka koju drze u ruci prskana pesticidima, kad se tako lepo sija i sva je masna. Tipichna reakcija svake Übermutter je kritikovanje hrane za bebe, koja je najstrozije kontrolisan proizvod u Nemackoj!
Sta sad - majke koje hrane gotovom hranom za bebe su lose majke ili kako da razumemo sve ove kritike?



Ha ,ha pa tako je HIPP pare napravio na osnovu takvih razmisljanja ...Sta bi HIPP da nije vas???
E kad ti dete bude 3 godine uporedi ga sa onim sto je raslo na gotovoj hrani i HIPP-u ,i sa onim sa mamine ,,sike,,i mamine kuhinje ....
edi-va edi-va 15:31 27.01.2009

Re: be more baby friendly

jednatanja
A sta to fali HIPP-u?


Ne fali mu ništa (mada je u jednom broju Oko-testa, nadjena hemikalija koja se koristi na poklopcu za bolje zatvaranje)


Da, nadjeno je na poklopcima koje su koristili HIPP, Alete, Bebivita & Co. sto je opet odgovornost proizvodjacha istih, sto nema veze sa kvalitetom hrane za bebe.
edi-va edi-va 15:38 27.01.2009

Re: be more baby friendly

dunja73

HIPP ima Qualitätssiegel kao BIO proizvod sto majkama olakshava da ne razmishljaju, da li je jabuka koju drze u ruci prskana pesticidima, kad se tako lepo sija i sva je masna. Tipichna reakcija svake Übermutter je kritikovanje hrane za bebe, koja je najstrozije kontrolisan proizvod u Nemackoj!
Sta sad - majke koje hrane gotovom hranom za bebe su lose majke ili kako da razumemo sve ove kritike?



Ha ,ha pa tako je HIPP pare napravio na osnovu takvih razmisljanja ...Sta bi HIPP da nije vas???
E kad ti dete bude 3 godine uporedi ga sa onim sto je raslo na gotovoj hrani i HIPP-u ,i sa onim sa mamine ,,sike,,i mamine kuhinje ....


Decu ne treba porediti, ni u kom smislu. Moje je bilo na, kako Vi kazete "sikama", 11 meseci, ali je jelo i vocne teglice i danas ih obozava.

Mene jedino u ovoj komunikaciji iritira paushalno ocenjivanje i sudjenje majkama, a tema Milutinovog posta je vishe u pravcu polozaja i prava majki, a ne ko je kakva majka i kako kupaju ili hrane decu.

The End
dunja73 dunja73 15:44 27.01.2009

Re: be more baby friendly

Mene jedino u ovoj komunikaciji iritira paushalno ocenjivanje i sudjenje majkama, a tema Milutinovog posta je vishe u pravcu polozaja i prava majki, a ne ko je kakva majka i kako kupaju ili hrane decu.

The End





Ne zelim da me pogresno razumete ,jer ovo nije trol. Htela sam samo objasniti ,da je za sve vreme potrebno .Jedan obrok domaci iziskuje ---vreme ,3 obroka --vreme .HIPP odete ,uzmete puna kolica i imate vremena za sta vam dusa zeli ...

ende ..
4krofnica 4krofnica 10:07 27.01.2009

naravno

da ne treba beba da bude u pabu ako se pusi u istom.
i ja sam bila pustolov sa prvim klincem, dojila ga u kabini za fotografisanje, presvlacila usput s'nogu
sa jednim je lako izvesti bilo sta, mnozina je vec problem...
svidja mi se Korina i njen stil
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:29 27.01.2009

preporuka

ovooooooolika za tvoju priču, a posebno za Korinu.
Na Korinama svet stoji.

Milutin Milošević Milutin Milošević 12:02 27.01.2009

Re: naravno

naravno
da ne treba beba da bude u pabu ako se pusi u istom.

Prirodno (mislim: naravno). Nije Korina tako blesava. I nije vodila Janika u pab u 10 uveče, nego posle večere koja se završava u 19.
g.radicevic g.radicevic 10:33 27.01.2009

...

Korina je primer da žene imaju svoje mesto u našem društvu, u svakom trenutku i u ma kojoj situaciji da su. Nema izgovora za drugačije! I na svakome od nas je da im to obezbedi.


tako mora biti..
malasneki malasneki 13:41 27.01.2009

I nek mi sad neko kaze

da izmisljam, kad tvrdim da se moze biti i uspesna zena i majka u isto vreme!
49 41 49 41 18:57 27.01.2009

U doba moje Babe

Moja dojilja nije smela da izadje van 40 dana, izuzev po neznam kakvoj mesecini.
Moglo joj se pokvariti mleko, a to nije bilo dobro za sisance.
Dojilja mi je pricala, kasnije; da me tvoja baba videla sto sam se "dva puta svercovala" i izasla tajno iz kuce, svasta bi mi uradila.
Bio je takav adet i morao se postovati.
bocvena bocvena 10:21 28.01.2009

Korina i Janik

Jeste, moze i tako. Pocni da radis deset dana posle porodjaja (pravi se da te ne muci hormonsko ludilo i grudi koje cure), doji bebu u restoranu, uvaljuj je ljubaznim poslovnim partnerima na sastancima, prepovijaj je na piramidama, vukljaj je po Tajlandu, nedaj boze da se zapustis, trk kod pedikira i manikira. Jer ti sve mozes, ti si super zena. I nemoj slucajno da se zalis i pricas da je tesko, pa kako je moja baba na njivi dete dojila. Necu, bre, da budem super zena, hocu da budem zarozana i necu da radim bar godinu dana. Hocu da tih godinu dana moje dete bude glavni glumac, a ja statista u kukuruzu. Da njegove potrebe budu u prvom planu, da ima mir, tisinu, redovne obroke, da spava uvek u isto vreme, da ono diktira tempo. I briga me da li ce svetska ekonomija da propadne zbog toga sto ja ne radim. I briga me da sto pre nastavim svoj zivot.
Nemojte pogresno da me shvatite, ja se iskreno divim svim zenama koje su majke, samo ne zelim da mi se Korinin primer servira kao uzor. Deder dajte mi i neki post o nesebicnom direktoru, npr. aerodroma Tesla koji usred poslovnog sastanka vadi flasicu da nahrani svoju tromesecnu bebu, a svi ga raznezeno gledaju i cestitaju kako sve stize.
Brooklyn Brooklyn 12:41 28.01.2009

Re: Korina i Janik

I briga me da li ce svetska ekonomija da propadne zbog toga sto ja ne radim. I briga me da sto pre nastavim svoj zivot.

i naravno, ne trazis niko da ti isplacuje nikakve nadoknade za spostevenu zrtvu :)
antioksidant antioksidant 13:22 28.01.2009

Re: Korina i Janik

i naravno, ne trazis niko da ti isplacuje nikakve nadoknade za spostevenu zrtvu :)

sem za voce, to je ok
dragoljub92 dragoljub92 11:47 28.01.2009

el

palo nekom na mozak kako bi to izgledalo da neka šalteruša dovuče svoje šalterušče na šalter i da ga doji a mi sasve uplatnice,kazne,pare i ostali escajg stojimo i zevamo,ili upadneš u općinu da im jebeš sve pospisku zbog xxxx kad ono tamo za referentsko astalče sedi oštrokonđa&oštrokonđić i zezaju publiku, uostalom zamislite sebe i mesto gde radite ,ali da ste vi stranka i kao bi vam bilo ,el možete da radite i držite bebca.baš bi bilo insteresantno da vidim ove pandurke kako se jurcaju po grad sa bebcovi u jednoj i pendrekom u drugoj ruci.pada li vam na pamet da je veći deo vaše žemske populacije obična radna snaga koja rinta po fabrikama i ostalim ćumezima ili vas jednostavno boli pxxxa za njih.
kako bi vam bilo da prodavačica u nekom XXXl butiku izađe sa svoje prodavče u rukama da vam prodaje štaveć
brananl brananl 17:01 28.01.2009

I mama i tata i balans!

Detetu treba mama ali mu treba i tata - bez obzira sto nas Balkanski mentalitet to nipodastava.
Mislim da je u odgoju djeteta neophodan balans - i majka i otac moraju da budu srecni da bi dijete bilo srecno. To se i vidi, kad je majka nervozna - prenese se na dijete.
Neke majke zele da budu samo to - fer.
Neke nisu ispunjene samo roditeljskom odgovornoscu i treba im da se odvoje i imaju i socijalni i profesionalni zivot. A djetetu je potreba sigurnost i stabilnost. Sto znaci dobro obdaniste (jaslice) ili bebisiterka je cesto bolja od jako nezadovoljne i isfrustrirane mame.
A u uspostavljanju stabilnosti tata moze jako puno da pomogne - neko vece moze i tata da pripazi da bebu a mama da izadje u kafanu! Pa ako tata moze da izadje ranije sa posla, moze on da pokupi dijete iz jaslica dok mama radi.

I slazem se da djetetu treba red i ritam. Ako mu je ritam takav da spava u osam uvece, onda je kafana do dvanaest pravo mucenje. Ali ako kao u Spaniji, svi spavaju tek od dvanaest (jer ne mogu nista danju zbog vrucine) onda zasto bi dijete moralo da sjedi sve vrijeme u kuci?
dunja73 dunja73 17:06 28.01.2009

Re: I mama i tata i balans!

slazem se da djetetu treba red i ritam. Ako mu je ritam takav da spava u osam uvece, onda je kafana do dvanaest pravo mucenje. Ali ako kao u Spaniji, svi spavaju tek od dvanaest (jer ne mogu nista danju zbog vrucine) onda zasto bi dijete moralo da sjedi sve vrijeme u kuci?
*novo



Ako u Spaniji ode u 12h zbog vrucine ,a kad ustaje -pa po najgoroj vrucini ..I to nije tacno ,i tamo kod ,,normalnih,,idu deca oko 8 najkasnije 9 h u krevet .

Sta ce dete da ,,drezdi ,,do ponoci???
brananl brananl 17:29 28.01.2009

Re: I mama i tata i balans!

Nop, uvece u restoranima sjede i djeca .... U Spaniji, Italiji ... Jednostavno

Do ponoci u Spaniji i Grckoj nije isto kao i do ponoci u Srbiji.
Jednostavno

Mada se ja slazem sa vama - ja svog sina ne maltretiram po kafanama - zato i kazem - balans

vishnja92 vishnja92 21:06 28.01.2009

Re: I mama i tata i balans!

Do ponoci u Spaniji i Grckoj nije isto kao i do ponoci u Srbiji.
Jednostavno

meni je ovo potpuno fascinantna izjava :))))))))))))
dragoljub92 dragoljub92 23:33 28.01.2009

Re: I mama i tata i balans!

neko vece moze i tata da pripazi da bebu a mama da izadje u kafanu!

a koj će mi .. taka majka
antioksidant antioksidant 11:09 29.01.2009

Re: I mama i tata i balans!

a koj će mi .. taka majka

pa dragoljube niko nije ni rekao da si ti tata!

mozda si ti taj sto ce je cekati u kafani?

moramo drzati opcije otvorene

znaci, svaki predog sa kafanom ja podrzavam. da se zna
vishnja92 vishnja92 11:20 29.01.2009

Re: I mama i tata i balans!

i ja podrzavam sve predloge sa kafanom :)
dunja73 dunja73 21:36 29.01.2009

Re: I mama i tata i balans!

znaci, svaki predog sa kafanom ja podrzavam. da se zna

znaci, svaki predog sa kafanom ja podrzavam. da se zna





i ja !
dragoljub92 dragoljub92 17:16 01.02.2009

Re: I mama i tata i balans!

mozda si ti taj sto ce je cekati u kafani?

pa to ti kažem ,malo mi dosadno,dokle više da budem tip za provod.
dragoljub92 dragoljub92 17:17 01.02.2009

Re: I mama i tata i balans!

i ja podrzavam sve predloge sa kafanom :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana