Džaba ste krečili

Krugolina Borup RSS / 31.01.2009. u 13:10

Bolnica22.jan.jpgGledam sinoć poduži TV prilog o ponovnom otvaranju porodilišta "Dr Dragiša Mišović". Od ponedeljka, kažu. E, sad, beše i u maju prošle godine jedan takav ponedeljak u kome rekoše da se porodilište otvara, tj. otvoriše ga, presekoše vrpcu, slikaše se za novine i... cvrc. Ne bi ništa od toga. Neki problemi s EDB-om, agregatom, štatijaznam. Ali, ajde. Valjda će jednom svanuti pravi ponedeljak, i možda će to biti baš ovaj, 2. februar 2009.

Nego, nešto drugo tu meni smeta. Gledam onaj prilog bez daha, ma raj za oči. Nalickane sobe, najmodernija oprema, sve novo, miriše na čisto kroz ekran ljudi! Divota jedna! A onda se kroz kadar prošetaju dve, tri sestre u čistim, belim, blistavim uniformama, a nijedna identifikacioni bedž s imenom, prezimenom i funkcijom nema. Pa se onda u kadru pojavi direktor ustanove da da izjavu, opet u čistoj, beloj, blistavoj uniformi i nekakvim izvezenim inicijalima na džepiću, bez funkcije.

Gledam, kažem, pa se mislim... utrošiše 2,3 miliona eura, renoviraše, okrečiše, pokupovaše, nabaviše, ali za identifikacione bedževe, izgleda, zafalilo para.

S velikim nestrpljenjem očekujem prve priče iz renoviranog porodilišta "Dr Dragiša Mišović". Zanima me da čujem da li će očevima biti omogućeno da prisustvo porođaju ili ne, hoće li za to morati vaditi briseve i plaćati ili ne, da li će se ženama rutinski stimulisati porođaj kako bi se porodile u prepodnevnoj smeni ili ne, da li će porodilje dobiti svu pomoć oko dojenja ili ne, da li će intenzivna nega posle carskog reza trajati 6 sati ili tri dana, itd.

Te se informacije nigde ne mogu pronaći. Čak ni na vebsajtu KBC "Dedinje".

Sajt je, naime, u izradi.

Još od 2006. godine.



Komentari (87)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

NNN NNN 13:19 31.01.2009

A te sestre što šetaju kroz kadar

..je l' zgodne?
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:21 31.01.2009

Re: A te sestre što šetaju kroz kadar

Zgodne.
Baš, baš.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:42 31.01.2009

Re: A te sestre što šetaju kroz kadar

mora da je bio neki interni izbor za miss sestara za pojavljivanje na vestima. vise bih volela da sam mogla da vidim kako se zovu te sestra i lekari...
da li ce ikada ministar uvesti te protivmere, ako se ne nosi bedz sa imenom, sta onda? ovako, sve je besmisleno. gde si bio nigde, sta si radio nista.
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:07 31.01.2009

Re: A te sestre što šetaju kroz kadar

da li ce ikada ministar uvesti te protivmere, ako se ne nosi bedz sa imenom, sta onda?


To bi trebalo u utorak da saznam, kada je zakazan sledeći sastanak u ministarstvu.
Kao i uvek, izvestiću o svemu.
scabies scabies 15:10 31.01.2009

Re: A te sestre što šetaju kroz kadar

da li ce ikada ministar uvesti te protivmere
Ko sme da se kladi da protivmere vec ne postoje?
scabies scabies 15:12 31.01.2009

Re: A te sestre što šetaju kroz kadar

..je l' zgodne?
Biiiiljaaaaanaaa!
Mislim-BFN, da ne bude zabune...
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:13 31.01.2009

Re: A te sestre što šetaju kroz kadar

Ko sme da se kladi da protivmere vec ne postoje?


I ja mislim da već postoje, da mi je onomad dežurni zdravstveni inspektor dao pogrešne informacije, valjda iz neznanja. Dobila sam emailom uveravanja iz ministarstva da inspekcija uveliko radi na proveri nošenja bedževa. U utorak ću saznati detalje.
scabies scabies 15:31 31.01.2009

Re: A te sestre što šetaju kroz kadar

I ja mislim da već postoje
Znaci neces da se kladis? Ako ima neko da sme, ja sam tu. U 500eura...u skladu sa temom...
NNN NNN 16:57 31.01.2009

Re: A te sestre što šetaju kroz kadar

Biiiiljaaaaanaaa!

Što?. .. I ja volim zgodne sestre.. one kod mene su bile mnogo nezgodne.
BFN
scabies scabies 17:05 31.01.2009

Re: A te sestre što šetaju kroz kadar

Što?. .. I ja volim zgodne sestre.. one kod mene su bile mnogo nezgodne.
'Ajde sto ti volis-to je normalno Ali sto njemu pustas, to ne shvatam?

EDIT
I da te upozorim-sestre su mnooogo opasne po nezasticene muskarce.
maca22 maca22 20:34 31.01.2009

Re: A te sestre što šetaju kroz kadar

Krugolina Borup
I ja mislim da već postoje, da mi je onomad dežurni zdravstveni inspektor dao pogrešne informacije, valjda iz neznanja.

A zaposlen je da deli znanje (tj.informacije). Divota.
maca22 maca22 20:34 31.01.2009

Re: A te sestre što šetaju kroz kadar

scabies
EDIT
I da te upozorim-sestre su mnooogo opasne po nezasticene muskarce.

vidim da ne znas kakve su ove sa opste knjizevnosti.
NNN NNN 21:10 31.01.2009

Re: A te sestre što šetaju kroz kadar

vidim da ne znas kakve su ove sa opste knjizevnosti

Sa opšte.. hm... sve sestra do sestre... Mis'im ono, š'a ima, sestro? Pa se ti posle zezaj s njima/nama..
BFN
scabies scabies 21:50 04.02.2009

Re: A te sestre što šetaju kroz kadar

Krugolina Borup
da li ce ikada ministar uvesti te protivmere, ako se ne nosi bedz sa imenom, sta onda?


To bi trebalo u utorak da saznam, kada je zakazan sledeći sastanak u ministarstvu.
Kao i uvek, izvestiću o svemu.

cassiopeia cassiopeia 13:25 31.01.2009

...

Imajući svest o tome da se ljudi najteže menjaju ne očekujem ništa spektakularno novo u tretiranju porodilja u renoviranom porodilištu. Još mnogo vode će proteći Savom i Dunavom dok dočekamo suštinske promene. Ali pošto od nečega mora da se krene, a ovde su pošli od roza zidova i prozora koji dihtuju, ova promena je za pohvalu. A za ostalo moramo im disati za vrat.

bandina bandina 13:30 31.01.2009

Re: ...

Slazem se.
viliana viliana 23:29 01.02.2009

Re: ...

bandina
Slazem se.



Takodje !
majaaat majaaat 13:29 31.01.2009

Ambalaza

Koliko vidim u nasoj zemlji se pare obicno spucavaju na ambalazu, cujem da se postavljaju i fontane....sve uvijeno u sareni papir u kome su trule bombone....Daj instnt, da se vidi da se prica da sljasti ...a sta je od toga stvarno korisno i potrebno...a aaaa to je druga stvar....bedzevi...skupo je to....sajt....pa kome trebaju informacije preko interneta iaonako je ...% ljudi u Srbiji nepismeno a tek koliko njih ima kompjuter.....totalno nepotrebno... i malo dugorocniji problem...sve sto je kratkorocno ... za predstavu.... sminku i trenutno prikazivanje....SUUUUPER...ali protokoli.... e pa to je .......mlogo skuuupooo a i nije tooooliko kooooorisno
leopold_lady leopold_lady 13:30 31.01.2009

Moj doktor....

je dok je bila bolnica u funkciji - pre bombardovanja tu radio.... Jedini ginekolog kojim sam ja u životu bila zadovoljna... Veoma pametan i nadasve normalan.... Ne znam već neko vreme šta je sa njim - možda je negde otvorio neku privatnu ordinaciju - nisam čula... Možda sada kad se sve sredi - opet se vrati....

Ono što znam je da su vojnici u civilnom služenju vojske u KBC Dr Dragiša Mišović,baš u tim nekim odeljenjima - radili kao crnci.... I,znam još mnogo toga,a kako mi je danas jezik brži od pameti - tj sve što mislim to i iskažem bez ustezanja - moguće je da je došlo vreme da malo zaustavim....

Bilo kako bilo - želela bi da se što pre otvori taj deo bolnice - pošto po defolt-u pripadamo njima ....

P.S. Da,trebalo bi da postoje pločice sa imenima i funkcijama - to se slažem.....
rastinjak rastinjak 13:31 31.01.2009

Šta reći

Nema nama spasa dokle god je vest ono što bi trebalo da bude potpuno normalna stvar.
malena_nis malena_nis 13:44 31.01.2009

Re: Šta reći

Upravo tako! raduju se ljudi zbog cistih bolnica....nego zalosno je shto i nama koji smo ovde standardi opadaju. ja posmatram sebe samu jer sam 4 godine zivela u inostranstvu, i u pocetku mog povratnickog perioda ja se najpre smejala svemu i svacemu, pa sam pocela da se bunim, a sada vec prihvatam zdravo za gotovo masu vrlo negativnih stvari.
no shta cemo, napred u borbu, pa dokle stignemo....
bandina bandina 13:53 31.01.2009

Re: Šta reći

Ja isto tako.Studiram u Ceskoj,imala sam prilike da odem u bolnicu.Izgleda lepse,nije da nije,nista nesto specijalno,ali sam bila sokirana prijatnoscu osoblja.mislim da je pacijentu to najbitnije.
antonacci antonacci 13:55 31.01.2009

Prioriteti

To je najbitnije, draga Krugolina. Da svi nose identifikacione bedzeve.

Sve ostalo je trivijalno, samo bedzeve da nose.
nikvet pn nikvet pn 14:07 31.01.2009

Re: Prioriteti

E pa jeste bitno. Svaki red ( ako ga želimo ) počinje prvim korakom.
I pojas u kolima nema veeeze ....
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:30 31.01.2009

Re: Prioriteti

To je najbitnije, draga Krugolina. Da svi nose identifikacione bedzeve.


Nije najbitnije, ali je bitno.
Što reče Nikvet pn, to je prvi korak.
A sudeći po reakcijama, da ne kažem otporu, to je za njih vrlo težak korak.
Ko da tražimo da se tetoviraju, božemeoprosti!

Korak po korak.
scabies scabies 15:08 31.01.2009

Re: Prioriteti

To je najbitnije, draga Krugolina. Da svi nose identifikacione bedzeve.
Sta vredi strucnost bez pristojnosti? Sta vredi humanost bez strucnosti? Sta vrede ciste i nove bolnice ako ce da uzmu porodilji 300-500eura za porodjaj?
Naravno da ni sami bedzevi ne znace nista... Sem prvog koraka (najlakseg i najociglednijeg)! Sem sto pokazuju spremnost za promene na bolje...
Ako osoblje nece da nosi bedzeve (nosenje bedzeva je toliko lako proverljivo, tacnije ocigledno), ko ce ikad moci da "natera" osoblje da bude ljubazno, nekorumpirano, da se drzi bilo kog pravila?
Ne, ne bih ja potcenjivala znacaj bedzeva!
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:33 31.01.2009

Re: Prioriteti

Ne, ne bih ja potcenjivala znacaj bedzeva!

не бих ни ја. има више функција. и све су у корист пацијената и одговорног особља.
G r o f G r o f 19:58 31.01.2009

Re: Prioriteti

To je najbitnije, draga Krugolina. Da svi nose identifikacione bedzeve


Baš to je bitno, jer ne zahteva ništa sem dobre volje. Ako se ne mogu ispoštovati zahtevi za koje je potrebno tako malo, kako će tek biti sa onim ozbiljnijim koji zahtevaju više truda i para.
Čestitam na upornosti Krugolina.
takamatsu takamatsu 07:12 01.02.2009

Re: Prioriteti

Ko da tražimo da se tetoviraju, božemeoprosti!


Zašto bedževi, pa i tetoviranje? U Nemačkoj postaje moderno - žigosanje, šta fali..... Ima vrlo lepih..."motiva". Fancy.
Dr M Dr M 09:18 01.02.2009

Re: Prioriteti

takamatsu
Ko da tražimo da se tetoviraju, božemeoprosti!Zašto bedževi, pa i tetoviranje? U Nemačkoj postaje moderno - žigosanje, šta fali..... Ima vrlo lepih..."motiva". Fancy.


A na taj nacin moze i da se prati kretanje u sluzbi, na prvi pogled:))
takamatsu takamatsu 10:24 01.02.2009

Re: Prioriteti

A na taj nacin moze i da se prati kretanje u sluzbi, na prvi pogled:))


Odma' ste mi bili simpatični, pametan čovek :).
Samo se za neke piše velikim slovom, ovako: Služba....
Ma, znate i sami....
maca22 maca22 16:12 01.02.2009

Re: Prioriteti

scabies
To je najbitnije, draga Krugolina. Da svi nose identifikacione bedzeve.
Sta vredi strucnost bez pristojnosti? Sta vredi humanost bez strucnosti? Sta vrede ciste i nove bolnice ako ce da uzmu porodilji 300-500eura za porodjaj?
Naravno da ni sami bedzevi ne znace nista... Sem prvog koraka (najlakseg i najociglednijeg)! Sem sto pokazuju spremnost za promene na bolje...
Ako osoblje nece da nosi bedzeve (nosenje bedzeva je toliko lako proverljivo, tacnije ocigledno), ko ce ikad moci da "natera" osoblje da bude ljubazno, nekorumpirano, da se drzi bilo kog pravila?
Ne, ne bih ja potcenjivala znacaj bedzeva!

Potpis.
majaaat majaaat 14:16 31.01.2009

Identifikacioni bedzevi

Svakako mislim da je nosenje identifikacionih bedzeva vrlo korisna inicijativa, i nisam zelela da umanjim znacenje te inicijative svojim komentarom.Ali postavljam pitanje, da li ce ona uticati na to da se povrate izgubljeni zivoti i porodilja i beba.Mozda cete reci da sam pesimista ali mislim da trebamo da iskoristimo pokrenutu inicijativu, skupimo snagu i zajednicki udarimo u srz problema a to su losi zakoni, ne postojeci protokoli.....Da li ce iko ispratiti slucaj smrti majke troje dece do kraja... a pod krajem mislim da odgovorni zavrse u zatvoru....ja to nisam dozivela...vest o gubitku mojih blizanaca je bila strasna i evo koliko vremena je proslo ... i sve je ostalo na istom...stoga predlazem, angazovanje advokata koji bi radio na ovakvim slucajevima ......Advakota koji bi bio angazovan gradjanskom inicijativom ,koji bi bio obucen da se nosi sa rupama u zakonu i suprotstavi sistemu koji dozvoljava lekarima da rade sta hoce i da za to ne snose nikakvu odgovornost.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:31 31.01.2009

Re: Identifikacioni bedzevi

Da li ce iko ispratiti slucaj smrti majke troje dece do kraja...


Evo, ja ću.

stoga predlazem, angazovanje advokata koji bi radio na ovakvim slucajevima ......Advakota koji bi bio angazovan gradjanskom inicijativom ,koji bi bio obucen da se nosi sa rupama u zakonu i suprotstavi sistemu koji dozvoljava lekarima da rade sta hoce i da za to ne snose nikakvu odgovornost


Uveravam te da se i na tome radi.
majaaat majaaat 17:57 31.01.2009

Re: Identifikacioni bedzevi

A sta bi sa slucajem smrti blizanaca
Krugolina Borup Krugolina Borup 18:12 31.01.2009

Re: Identifikacioni bedzevi

majaaat
A sta bi sa slucajem smrti blizanaca


Kada se potpuno uobliči i postane operativna služba za pružanje pravne pomoći GI "Majka hrabrost", kao prva stvar može da se pogura upravo slučaj smrti blizanaca.
Nažalost, kao što ti rekoh već više puta ranije, za ozbiljno i delotvorno formiranje takve jedne službe potrebno je vreme, potrebni su resursi.
Ali, biće.
bandina bandina 14:18 31.01.2009

Ma ljudi...

...nema od znacajnijeg pomaka jos nista...zar ne izgleda tako?Tim sestrama po bolnicama je verovatno cimanje da svakog jutra potrose jos 5 sekundi da zakace tu indentifikaciju.I ne sumnjam da tu i tamo medju njima ima razmislanja tipa " ma sto ne potrosise te pare da meni podignu platu,sunce im njihovo..." A onda sledi svima poznat fazon,ne mogu oni mene toliko malo da plate koliko malo ja mogu da radim...I tako u krug.
NeuroRadoznalost NeuroRadoznalost 14:31 31.01.2009

Spolja gladac a iznutra jadac...

Ma moze da otvaraju sta god hoce kad ce isti lekari i sestre da rade...
Isti ce biti odnos prema pacijentima, isto ce svi da budu najpametniji i niko nece da postuje zapadne protokole i standarde.
Treba prvo svim zdravstvenim radnicima da se organizuju kursevi lepog ponasanja pa onda da se predje na strucne kurseve.
Takodje mislim da bi trebalo da se daju otkazi svima koji nisu nasmejani u radu sa musterijama (pacijentima).
Tako je jedan moj drug (Amerikanac) dobio otkaz u supermarketu jer nije bio nasmejan u radu sa musterijama...

Sto se tice identifikacionih bedzeva mislim da bi trebalo da budu obavezni.
Dodje pacijent, doktor ga pregleda, naravno ne predstavi se, odgundja nesto i primi ga u bolnicu.
Onda taj pacijent pojma nema kako se zove taj koji ga leci jer mu se nikad nije predstavio i nema svoj bedz....

U Srbiji postoji jedno pravilo koje je mozda grozno reci ali moram da ga spomenem: "Stavi mashnicu na feces opet je feces"....
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:53 31.01.2009

AKCIJA - PACIJENTI NOSE BEDŽEVE

Pošto je očigledno teško naterati bolničko osoblje da nosi identifikacione bedževe, hajde da napravimo jednu gradjansku akciju. Dosta nas po fiokama ima neku plastičnu futrolu, a nova može za male pare da se kupi u knjižarama. Lepo otkucamo ili napišemo naše ime i prezime na parčetu papira, ispod napišemo-otkucamo velikim slovima titulu PACIJENT, ubacimo u plastičnu futrolu i okačimo na grudi i tako se pojavimo u bolnicama.
O toj našoj gradjanskoj akciji obavestimo medije, pa da vidimo da li će se nešto promeniti kod doktora i medicinskih sestara!

Apelujem i na Branku i na sve njene saradnice/saradnike da gde god se pojave nose ovaj bedž i tako neprestano upozoravaju bolničko osoblje, odgovorne u Ministarstvu zdravlja i javnost šta treba da se radi!
bandina bandina 16:11 31.01.2009

Re: AKCIJA - PACIJENTI NOSE BEDŽEVE


"... da gde god se pojave nose ovaj bedž i tako neprestano upozoravaju bolničko osoblje, odgovorne u Ministarstvu zdravlja i javnost šta treba da se radi!"

Super ideja,ali ipak mislim da se bez nekog konkretnog zakona i kontrola tesko moze uticati na vec ustaljeno odbijanje svega sto znaci dovodjenje stvari u red.

Srecno,u svakom slucaju.
Unfuckable Unfuckable 16:19 31.01.2009

Uspavanka za Tomicu M.

Koliko je lako okliznuti se na koru od banane ili na poledicu sopstvenih obećanja, upravo imamo prilike da gledamo na primeru štovanog ministra Tomice M
Uhvaćen u zamku sopstvenog populizma olako obećane brzine, ministar nam šalje nedvosmislenu poruku da su bedževi very fuckin' big deal,
tako da je sve ostalo, a ima toga još - po logici koju pokušava da nam bez i jedne reči "proda" - teško ili potpuno nedostižno.
Sjajna taktika,gospon Ministre.
Smeta samo to što nam malo vređate inteligenciju, mada vidim da taj aspekt uopšte nije uzet u razmatranje
bandina bandina 16:40 31.01.2009

Re: Uspavanka za Tomicu M.

Sto se vazenog ministra tice,na pomen njegovog imena,vraca mi se situacija kada je moja majka nakon 20 godina radnog staza dobila otkaz iz Apotekarske ustanove.verujte mi nije bilo ama nijednog opravdanog razloga.Ako je opravdan razlog,doduse to sto nije u g17,onda mislim stvarno...

Pisala mu je telegrame,unajmljivala advokate,odgovora nije bilo.

Poenta je,covek ne brine ni o svojim zaposlenima i njihovim pravima a kamoli o nekim tamo identifikacijama.
oort oort 16:20 31.01.2009

sve je to u glavama

a zašto nade nema pogledajte ovde.
scabies scabies 16:27 31.01.2009

Znam da ce biti izbrisano

Da li ministarstvo zdravlja ili B92 manipulise cinjenicama?
Duvan je jedan od vodećih uzroka smrti u svetu
E da vidim samo jedan obdukcioni nalaz na kom pise causa mortis-duvan?! Znate li vi nekoga ko je umro od duvana???
i jedini legalan proizvod koji ubija polovinu onih koji ga konzumiraju.
Dobro je da proizvodi industrije naoruzanja ne ubiju toliko onih koji ih "konzumiraju" koliko duvan!
Ulicama Beograda skoro svaki treći čovek šeta sa cigaretom u ruci.
Ovo je takva neverovana laz, da ostajem bez texta...

I zasto se ministarstvo zdravlja malo vise ne bavi situacijom u zdravstvenim ustanovama, a ne na ulicama, u kaficima, restoranima... Ne mogu da kazne zaposlone za krsenje propisa i zakona, ali bi vrlo lako da kazne gradjane koji se truju.
Eto oceqjem da zabrane i prodaju slatkisa, karies je bas mnoogo rasprostranjen, a i kosta drzavu njegovo lecenje!
Ne znam kako ih nije sramota??? Ne mogu da nateraju osoblje da nosi bedzeve, ali mogu da donose zakone da inspekcije i policija jure pusace po javnim mestima?
vest
Unfuckable Unfuckable 16:28 31.01.2009

Re: Znam da ce biti izbrisano

ok scabies ....kakve veze ovo sad ima sa Dragišom M i Tomicom M, ' leba ti ?
scabies scabies 16:36 31.01.2009

Re: Znam da ce biti izbrisano

Unfuckable
ok scabies ....kakve veze ovo sad ima sa Dragišom M i Tomicom M, ' leba ti ?
Rekoh ja da nema i da ce biti izbrisano..
Ali ako insistiras, sad cemo nadjemo vezu
Ako su se vec odlucili da se bave stvarima koje nista ne kostaju (zabrana, a ne edukacija, smanjenje cena preparata za odvikavanje od pusenja ..), zasto prvo nisu pocistili po svom dvoristu, pa odradili bedzeve i ankete kako treba.
Drugo, ako Ministar ne veruje da ima toliko korupcije i da su porodilje nezadovoljne vec trazi dokaze za te tvrdnje (koje on naziva pojedinacnim slucajevima9, mogao bi malo i da smanji dozivljaj kad dokazuje ono sto mu se svidja. Ove lazi su pokvarene... (dobro, de, nemoj samo sad da se hvatas da to nije samo Tomica)
Vrlo sam iznervirama i verovatno vrlo konfuzna...
Unfuckable Unfuckable 16:41 31.01.2009

Re: Znam da ce biti izbrisano

pa ja mislim da je samo reč o bedževima - za sada - a da će spika o korupciji opet i ponovo zamagliti činjenicu da Ministarstvo nema nameru bilo šta da učini povodom nepoštovanja toga i odvući raspravu u mutljag, kao i uvek.

Dakle, činjenica je da se uredba ili uputstvo o nošenju bedževa - ne poštuje.
Činjenica je da samo pričaju kako kontrolišu sve to, a u praksi se ništa ne dešava.
Kada to shvatimo, onda moramo zaključiti da se tek ništa neće uraditi na rešavanju krupnijih problema.
jednatanja jednatanja 16:58 31.01.2009

Re: Znam da ce biti izbrisano

Samo da dam paralelu...ja se bavim poslom ovde u DE gde sam ja ta koja sastavlja uredbe, protokole koji onda moraju da zažive...Tu nastaje ogroman problem. Ako se vaš šef (u ovom slučaju, gosp. Ministar) ne založi OGROMNIM SNAGAMA čak i za najbanalniju inicijativu (nošenje bedževa -tehnički vrlo moguće i jeftino) PIŠI PROPALO. Da ne govorim o onim većim inicijativama. Ministar mora da gurka načelnike, da ih podseća, u krajnjoj meri da im zapreti, ovi pak svoje osoblje.

Ovo zaista pričam iz iskustva, nema veze koliko vam je protokol logičan i jednostavan, i može sa sto pečata da bude overen i uramljen i svečano donesen, ostaje mrtvo slovo na papiru ako se neko zaista strasno ne zauzme da izgura celu stvar...

Krugolini vidim ne manjka strasti oko bedževa, pa se nadam da će u utorak da "zarazi" malo i gosn. Ministra....
NNN NNN 21:29 31.01.2009

Re: Znam da ce biti izbrisano

Možda Scabi misli da pušači treba da nose bedževe.
scabies scabies 23:40 31.01.2009

Re: Znam da ce biti izbrisano

Možda Scabi misli da pušači treba da nose bedževe.
Koliko ja vidim pre ce pusace naterati da nose traq oko ruke nego osoblje bedzeve...
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:48 31.01.2009

Re: Znam da ce biti izbrisano

Koliko ja vidim pre ce pusace naterati da nose traq oko ruke nego osoblje bedzeve...


Ma, da tetoviramo i jedne i druge.
I mirna Bačka.
scabies scabies 23:54 31.01.2009

Re: Znam da ce biti izbrisano

Ma, da tetoviramo i jedne i druge.
Onda bi neki imali dve tetovaze
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:57 31.01.2009

Re: Znam da ce biti izbrisano

Onda bi neki imali dve tetovaze


Mašala!
NNN NNN 17:24 31.01.2009

Nenošenje bedževa

je suštinsko obesmišljavanje ankete. Koga će porodilje pohvaliti/pokuditi? Opet onu malu što liči na Vesnu Zmijanac? Onu zgodnu? Dakle, ako ministarstvo ima nameru da ozbiljno analizira rezultate ankete, bedževi se moraju nositi. Predlažem Krugolini i ekipi da na sledećem sastanku u ministarstvu traže, ne samo da se proveri stanje sa bedževima i eventualno sankcionsanje njihovog nenošenja, već i da se trajanje ankete produži bar za dva meseca, ne bi li se nadoknadilo propušteno. I da se insistira da anketa nasumično bude ponavljana i posle isteka dogovorenog roka. Npr. obavesti se porodilište XY u gradu W da će narednog meseca (celog) biti obavezni da sprovode anketu. I naravno da porodilišta, tj. njihovi zaposleni, znaju da anketa može da im se zalomi kad god.
BFN
Unfuckable Unfuckable 17:40 31.01.2009

Re: Nenošenje bedževa

upravo tako.
to je direktna sabotaža svega dogovorenog, helou Tomice, pa nismo retardirani bre !
Gospodja Klara Gospodja Klara 18:20 31.01.2009

Re: Nenošenje bedževa

Nismo mi retardirani, ali je sila na njihovoj strani. I racunaju na to da ce posle razvodnjavanja teme doci i do posustajanja onih koji su akciju pokrenuli. U idealnom svetu bi se sada skupilo par hiljada majki, buducih majki, muzeva, oceva, sa sve decom i transparentima na nekoom trgu, bar da se vidi da za celu pricu ima mnogo zainteresovanih. Ovde -c!
Ispasce jos Krugolina sumnjiva sto ne odustaje.

A Tomica samo dobio besplatnu promociju.

Uh sto me frustrira to sto misle da su nedodirljivi.
takamatsu takamatsu 08:07 01.02.2009

Sila

Nismo mi retardirani, ali je sila na njihovoj strani.


Danima razmišljam da li da napišem šta mislim na temu Sile, za prošli Krugolinin blog sam se predomislila, ali sada moram, da ne trune u meni... A motivisalo me je par reči iz jednog komentara, da "Ministar štiti lekare".

Komora je vrlo... perfidno osmišljena rabota, koja ne služi ni slučajno zaštiti medicinskog osoblja, a tek ne pacijenata, in toto. To je farsa koja je lucidno smišljena da bude nalik na ono što bi trebalo da bude, kako je u EU i generalno civilizovanim zemljama, a u suštini je samo prosto oruđe sile, osim što je sredstvo za uzimanje (velikih) para...
I sve to ne bi bio problem, da cela skaska nije Instrument koji medicinsko osoblje drži "na kratko", i ovo pišem zbog sopstvene (za mene užasavajuće) spoznaje da nijedan lekar neće progovoriti, iako to čekam mesecima i godinama.

Mali primer: ako direktor regionalne Komore (i profesionalno i lično anoniman doktor Doma zdravlja, iz mesta sa 20-tak hiljada stanovnika) uzme u zakup (za sedište Komore) ekskluzivan stan koji se plaća 800 EUR mesečno, u njemu zaposli svoju rođaku (nalik na provincijalnu konobaricu iz Titovog doba, koja visi na telefonu satima - o čijem trošku?!), neminovno se postavlja pitanje - čiji je stan, zašto baš taj i za tolike pare, kome realno ide razlika u ceni zakupa (realna cena za takav stan je oko 500), ko je dama koja se javlja na telefon....Jer, svi mi plaćamo tih minimalno 5 EUR mesečno, ili 0.8% mesečnog prihoda, to su NAŠE pare, i itekako SVI vide, verovatno na hiljade doktora, i - SVI će da ćute.
Jer, licencu nismo još dobili, a Direktor Komore ima pravo da je suspenduje na određeno vreme, da je ukine, dakle - vrlo je jasno da je bolje ne talasati.... NEKO ima pravo da mi ukine pravo na rad. Ne zato što sam nečastan doktor, ne zato što mi pacijenti umiru ili ne, ne zato što nosim bedž ili ne...
Dakle, Ministar ni slučajno ne štiti medicinsko osoblje, ono strada u najširem smislu, osim onih koji su "najbliže vatri", a ceo Sistem postoji da se "ćuti i gledaju svoja posla". Nedodirljivi su samo Oni Gore..... U ovom vilajetu.

Još jednom molim da se ovo ne shvati kao pravdanje struke; kako neko davno reče, ja sam kolaboracionista i ako nisam aktivno učestvovao, zato što sam ćutao.... Zato mi žigosanje izgleda kao jako dobra ideja.....:(.

madam_mym madam_mym 22:49 01.02.2009

Re: Sila

Komora je vrlo... perfidno osmišljena rabota, koja ne služi ni slučajno zaštiti medicinskog osoblja, a tek ne pacijenata, in toto. To je farsa koja je lucidno smišljena da bude nalik na ono što bi trebalo da bude, kako je u EU i generalno civilizovanim zemljama, a u suštini je samo prosto oruđe sile, osim što je sredstvo za uzimanje (velikih) para...
I sve to ne bi bio problem, da cela skaska nije Instrument koji medicinsko osoblje drži "na kratko", i ovo pišem zbog sopstvene (za mene užasavajuće) spoznaje da nijedan lekar neće progovoriti, iako to čekam mesecima i godinama.



Dakle, Ministar ni slučajno ne štiti medicinsko osoblje, ono strada u najširem smislu, osim onih koji su "najbliže vatri", a ceo Sistem postoji da se "ćuti i gledaju svoja posla". Nedodirljivi su samo Oni Gore..... U ovom vilajetu.


Potpisujem.
I za Komoru sestara isto važi.
takamatsu takamatsu 06:33 02.02.2009

Re: Sila

Potpisujem.
I za Komoru sestara isto važi.


Apsolutno, zato sam i pisala "medicinsko osoblje", jer su doktori samo onaj deo koji najbolje vidim, ali i medicinske sestre/tehničari, koliko znam, isto imaju "nož pod grlom", a priča je ista....
Dr M Dr M 19:45 31.01.2009

Deep impact


Krugolina,
izgleda da defanzivna taktika ne donosi zeljeni rezultat u zeljenom vremenu, da menjamo taktiku?
Naprimer:
U ponedeljak, tri mrsava kengura( oni krupniji ne mogu da stanu u onaj auto) ponesu neko pice i pravac na secenje vrpce, ne pupcane nego one trobojne, predstave se lepo i obecaju da tako znacajan dan, kao sto je pocetak rada naj, naj, najporodilista, nece nikad zaboraviti i da ce cesto dolaziti da cuju kakve prigovore ima osoblje na opstu situaciju u drustvu, i zdravstvo posebno, sa osvrtom na visinu plata i uslove rada zaposlenih. I da ce eventualne primedbe u utorak preneti Ministru, ako budu znali ko se zali, obzirom na eventualni izostanak bedzeva.
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:02 31.01.2009

Re: Deep impact

tri mrsava kengura


Ima li dobrovoljaca?
Dr M Dr M 20:05 31.01.2009

Re: Deep impact

Krugolina Borup
tri mrsava kenguraIma li dobrovoljaca?


Da preskocim obroke sutra?
maca22 maca22 20:39 31.01.2009

Re: Deep impact

Ako treba da se pobesni na nekog, ja se prijavljujem.
anastasija.p anastasija.p 13:10 01.02.2009

Trolic :) Kako u nekim drugim...

...zemljama vide lekare

Politika: Lekari najpoželjnije mladoženje
Nedelja, 1. februar 2009. 10:49

Princ na belom konju, glavni junak Grimovih i Andersenovih bajki kojima su uspavljivane generacije devojčica koje su verovale da će ih baš on izvesti pred oltar, odjahao je u istoriju ženskih maštarija i ustupio mesto – princu u belom mantilu.

Lekari najpozelljnije mladozenje

Da bi i nase tako voleli i postovali za pocetak bar da znamo kako se zovu, da stave bedz :))
Hansel Hansel 15:03 01.02.2009

Re: Trolic :) Kako u nekim drugim...

Uh, naročito mi je zanimljiv ovaj deo, od početka do kraja:
„Fatalna privlačnost” belog mantila počiva i na činjenici da bela boja, u simboličkom smislu, asocira na čistoću i nevinost, zbog čega mnoge žene stavljaju znak jednakosti između lekara i muškarca koji nosi taj beli mantil. I baš kao što je u svetu vizuelnih simbola stetoskop simbol lekarske profesije, tako u svetu psiholoških simbola sigurnost, moralnost i poverenje – asocijativno dovode u vezu sa onima koji nose stetoskope. Osim toga, lekarska profesija je zanimanje u koje je ugrađena etička dimenzija i mnoge osobe smatraju da je polaganje Hipokratove povelje „garancija” da je moralnost jedna od vodećih osobina koje opisuju lekara.
Ako je ovo prvo, veliki je izbor mesara, a ako je treće, onda, hm... veliki je izbor - mesara.
Stetoskop nije problem - prilično je jeftin.

Neka ne zamere časni lekari, hvala Bogu, ima ih, ali ovi drugi su toliko "aktivni" da odaju utisak o sebi kao o većini...
anastasija.p anastasija.p 15:35 01.02.2009

Re: Trolic :) Kako u nekim drugim...

Neka ne zamere časni lekari, hvala Bogu, ima ih, ali ovi drugi su toliko "aktivni" da odaju utisak o sebi kao o većini...


Naravno da ih ima casnih.
Da ih nema sve ovo ne bi imalo smisla.
Mislim da i njima ovi drugi smetaju. Zato i treba da nose bedzeve da bi ih pacijenti znali po imenu. :)
Onda nema generalizacija tipa lekari su ovakvi i onakvi. Vec se tacno zna KO je takav.
Hansel Hansel 15:51 01.02.2009

Re: Trolic :) Kako u nekim drugim...

Upravo!

A kad smo već u malom trolovanju, evo etimologije reči f(u/e)rtutma, posalh maločas Krugolini, al' evo, može i ovde, na nekom od prethodnih blogova beše ta upitanost o poreklu reči...

Иван Клајн, Милан Шипка: "Велики речник страних речи и израза"
фртутма = фертутма = фуртутма [вероватно тур. vur! удри, tur! држи] збрка, метеж, гунгула, гужва, забуна, пометња
scabies scabies 17:05 01.02.2009

Re: Trolic :) Kako u nekim drugim...


Hansel Hansel 20:38 01.02.2009

Re: Trolic :) Kako u nekim drugim...

Scabies?
madam_mym madam_mym 22:54 01.02.2009

Re: Trolic :) Kako u nekim drugim...

čula sam da piroćanci kažu vrčkolj za gužvu, gungulu...
Hansel Hansel 03:47 02.02.2009

Re: Trolic :) Kako u nekim drugim...

Sa akcentom na o, moliću!

EDIT: Samo da se zna, vučem poreklo iz pirotskog kraja, malo šire okoline, doduše, al' toj je toj!
nikvet pn nikvet pn 10:58 02.02.2009

Ajmo malo promisliti ...

... pa uvideti da je kod uvođenja bedževa promaklo - štap i šargarepa.
Prvo šargarepa :
Ako se napravi razlika u bedževima ( pločicama ) otprilike : doktor običan - srebrna pločica, pa na njoj redom podaci. Doktor specijalista - zlatna pločica . Profesor, primarijus - platinasta. Osoblje - obične papirne, one bedne iz knjižare.
Vizuelno rešenje koje predlažem verujem ima i bolje. Bitno je podvući r a z l i k u . Da se vidi iz aviona. Da ID bude simbol statusa u bolničkom čoporu.
Zatim štap :
Nenošenje kod doktora kažnjava Ministarstvo, a nenošenje kod sestara isto ali kazni nadležnog joj doktora. Kazna simbolična - 1 % plate.
acky acky 17:14 02.02.2009

Re: Ajmo malo promisliti ...

E ovo je odlična ideja!
madam_mym madam_mym 17:54 02.02.2009

Re: Ajmo malo promisliti ...

Bitno je podvući r a z l i k u . Da se vidi iz aviona. Da ID bude simbol statusa u bolničkom čoporu.

To! Ima da se polome doktori da pokažu ko je glavni!
scabies scabies 22:08 02.02.2009

I?

Je l' otvoreno porodiliste? Je l' bio prilog na TVu? Jesu pokacili bedzeve?
vanja2007 vanja2007 22:11 02.02.2009

protokoli

S velikim nestrpljenjem očekujem prve priče iz renoviranog porodilišta "Dr Dragiša Mišović". Zanima me da čujem da li će očevima biti omogućeno da prisustvo porođaju ili ne, hoće li za to morati vaditi briseve i plaćati ili ne, da li će se ženama rutinski stimulisati porođaj kako bi se porodile u prepodnevnoj smeni ili ne, da li će porodilje dobiti svu pomoć oko dojenja ili ne, da li će intenzivna nega posle carskog reza trajati 6 sati ili tri dana, itd.

i ja sam nestrpljiva da cujem....a za vas tefter i tema za razmisljanje...da se gosn ministru i co, postavi pitanje bolnickih protokola
L&M
u vreme kada sam se ja poradjala,2007, nisu se svakog dana zzene poradjale na carski..ma ne...postojali su tacno odredjeni dani kada ti i ti dr. vrse sekcije...ako dodjes u sredu, "nenajavljena" a taj i taj dr. utorkom radi carski rez, zakasnila si, proso ti voz i ne gine ti da se poradjas 36 sati, pa kad vrag odnese salu, vode te na tzv. hitni carski rez...kod onog dr. koji se zalomio tog momenta u smeni...
usput, popricekaju jos koju nenajavljenu, svojim usima sam cula dr. koji kaze, kada budemo imali tri, otvoricemo salu...
pa odrade onoliko sekcija koliko imaju slobodnih kreveta na intezivnoj nezi...pa i ako nisi za CR, mogu te pocastiti totalnom i otvaranjem trbusne duplje...otvorice ti stomak, da popunis kvotu...da dzaba ne otvaraju salu zbog jedne ili dve...a tvoj stomak, pa cuj...ko te sljivi...
ako jesi za CR, a vise nema slobodnih kreveta, tebe ostave sledecih 24 sata da se poradjas.., tj. koliko max mozes da izdrzis....pa te smeste u neku narednu grupu, opet po principu popunjenih kvota...
kada bi neko stvarno hteo da se zalozi, da se otvore porodiljski kartoni, da se to ozbiljno istrazi, mnogi bi visili na terazijama!
maca22 maca22 09:05 03.02.2009

Re: protokoli

Jel to u Dragise Misovica?

Mada, ne bi visili. Kada su 2002. umrle 4-orke ili cak sestorke jednoj zeni u ne znma kom mesecu trudnoce, (doktor je hteo da ide u novine za taj rekord, pa je rizikovao tudje zivote)... stvar je izasla u novine, sav komentar zaposlenih gde sam radila je glasio "da je ona kriva jer ima 40 godina" a da ce 'doktor na ovome da doktorira'. (ko shvati, razumece, ja nisam)
oort oort 17:44 03.02.2009

Izvinjavam se što trolujem...

... ali, sam 100% zbunjen, pa mi treba pomoć.
Pošaljem ja ovaj email republičkom zavodu za zdravstveno osiguranje:

Poštovani,
Mom detetu (trenutno ima 9 meseci) je ugrađena traheostoma (pretpostavka je da neće biti stalna). Za njeno održavanje je neophodan aspirator koji sam nabavio. Možete li mi reći da li je moguće dobiti povraćaj tog novca, koji su dokumenti potrebni i gde ih treba dostaviti?

Unapred zahvalan,

a stigne mi ovaj odgovor:

Поштовани,


У вези Вашег питања од 29. јануара 2009. године, обавештавамо Вас да се Правилником о медицинско-техничким помагалима која се обезбеђују на терет средстава обавезног здравственог осигурања („Сл.гл.РС“, бр. 22/08-пречишћен текст, 42/08, 106/08, 110/08-исправка) уређују врсте медицинско-техничких помагала, индикације за прописивање помагала која осигураним лицима обезбеђује Републички завод за здравствено осигурање из средстава обавезног здравственог осигурања, стандарди материјала од којих се израђују помагала, рокови трајања помагала, односно набавка, одржавање и занављање помагала као и начин и поступак остваривања права осигураних лица на помагала.
У члану 4. наведеног Правилника наведено је да осигурано лице има право на помагало које прописује изабрани лекар на основу прегледа, утврђеног здравственог стања, постављене индикације, података о претходно коришћеним помагалима и др.
Уколико су Вам потребне додатне информације можете се обратити правној помоћи Филијале за град Београд РЗЗО, ул. Немањина бр.30, на телефон број: 3618-772.


jel zna neko šta su hteli da kažu, jel može ili ne može. 5 puta sam pročitao odgovor i ništa mi nije jasno. Što je još veselije, ama u dlaku isti odgovor sam dobio nekoliko dana pre od Maje Ivetić. Jel ja to nešto propuštam, ili sam prosto glup?
maca22 maca22 18:26 03.02.2009

Re: Izvinjavam se što trolujem...

Ja bih rekla da moze. Ali za detalje okrenuti taj telefon.
I taj aspirator, traziiti od lekara da potvrdu da je za odrzavanje aparata koje je lekar ugradio, neophodan.

tako bar meni izgleda.
oort oort 18:35 03.02.2009

Re: Izvinjavam se što trolujem...

maca22
Ja bih rekla da moze. Ali za detalje okrenuti taj telefon.I taj aspirator, traziiti od lekara da potvrdu da je za odrzavanje aparata koje je lekar ugradio, neophodan.tako bar meni izgleda.

aha, tako.ok. samo ne smem da zovem, danas su me preusmeravali na 5 lokala dok nisam digao ruke. hvala!
madam_mym madam_mym 02:58 04.02.2009

Re: Izvinjavam se što trolujem...

jel zna neko šta su hteli da kažu, jel može ili ne može.


Ne znaju ni oni jel može! Nemaju pojma! Budi uporan. Čak "bezobrazan", stavljam pod navodnike jer to što moraš da uradiš, uradićeš iz nužde, a to što zaslužuju....bolje da se zaustavim ovde. Verujem da si čovek koji želi da postigne to na kulturan i civilizovan način, i da za drugi ne znaš, ali sa njima mora drugačije, pa i nogom u vrata, šakom o sto - vidim da takvima daju odgovor, i to povoljan, i to odmah!
mislim da se kanila za traheostomu računa u pomagalo, a kako će da računaju aspirator za održavanje traheostome - to ne znam, trebalo bi isto, da to ide u paketu, jer se podrazumeva da traheostoma mora da se održava.

Pokušaj da lično odeš - na vrata. Nema ništa telefonom, kablove su pomrsili kancelarijski pacovi, i pomrsiće ti živce, biće brže ako odeš - pa od vrata do vrata. (kad zovem obračunsku službu jednog Zdravstvenog Centra ja poludim, a tek Opštinu ili tako nešto...??)
vanja2007 vanja2007 10:36 04.02.2009

Re: Izvinjavam se što trolujem...

mislim da kucas na pogresna vrata....
na osnovu iskustva, gresku je napravio doktor koji je pripisao ugradjivanje traheostoma, ukoliko je u tvom slucaju socijalno obavezno da refundira novac za aspirator. licno mislim da ce ti naprecizniji odgovor dati sam lekar...
lekar je taj koji upucuje pacijenta, upozorava, obavestava & etc...da li socijalno to refundira ili ne i lekar je taj koji daje svoj sig i pecat na papire koji su potrebni za refundiranje. Preciznije, pre nabavke aspiratora lekar je bio duzan da vas informise da li se aspirator kupuje o vasem trosku, bez refundiranja novca ili imate pravo na besplatan, pa onda vi odlucujete da li cete cekati proceduru u socijalnom i aspirator dobiti besplatno posle NN dana ili cete ga odmah kupiti, pa kad budete raspolagali sa vremenom, i naravno sa potrebnim papirima koje je doktor potpisao i racunom otici u socijalno da trazite nadoknadu novca.
recimo, mojoj cerki su prepisali nosenje niva gacica koje kostaju cirka 5 evra, lekar je uredno popunio sve papire i objasnio mi da mogu da cekam da socijalno besplatno isporuci niva gacice, to je proces koji traje a ako hocu odmah da ih nabavim, mogu sama da ih kupim i sa racunom i njegovim papirima udjem u proceduru refundiranja novca u socijalnom. ja sam odustala od refundiranja jer bi me vise kostalo da ispratim proceduru oko refundiranje , nego tih pet evra koliko kostaju gacice, ali lekar me obavestio da imam pravo na refundiranje i nacini
Hansel Hansel 12:57 04.02.2009

Re: Izvinjavam se što trolujem...

Ne bi bilo loše nabaviti pomenute brojeve SLužbenog glasnika i pročitati... Mrzelo ih da gledaju, pa kažu - čitajte sami. Ili bi da ne daju potpunu informaciju, pa ko se snađe - snađe...
Hansel Hansel 13:13 04.02.2009

RTS

Sinoć slučajno upadoh na kraj emisije serijala "Dobro je..." (solidna emisija, inače, samo ne može da joj se u'vati red od Skupština, Šešelja...) - jedan čovek reče da treba omogućiti svim porodiljama epiduralnu anesteziju, drugi da treba omogućiti prisustvo oca na porođaju. Ko su ovi, zapitah se u bunilu, ali emisiji je već bio kraj. Reprize, naravno, nema, glavno da se repriziraju razne, moram da kažem, gluposti. Nema je ni na njihovom sajtu. Lekari su sigurno u pitanju, a u satnici je stajao naziv. "Dobro je... trudnoća".

Mislim da je ovo bitno za inicijativu, a možda i za sada neidentifikovani lekari mogu da pomognu...
leila leila 17:37 04.02.2009

Not again...


A sledece godine u ovo vreme ce verovatno ovo da objave za 2011....
http://www.blic.rs/temadana.php?id=77340
anastasija.p anastasija.p 16:35 05.02.2009

Bedzevi

Moja prijateljica je isla u Pozarevacku bolnicu na ginekologiju... i kao pravi spijun proverila da li se nose bedzevi... NIKO NIJE NOSIO od onih koje je ona videla.
Bila je i u Visegradskoj u BGu, kaze da tamo nose.
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:02 06.02.2009

Re: Bedzevi

Bravo za SUPER ŠPIJUNKU!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana