Tragovi na Duši

edi-va RSS / 12.02.2009. u 07:54

 

 geier.jpg

 

 

Pitanja na koje slika ne daje odgovore su:

 

Ko je ovo dete?

Zašto ovo dete mora da umre od gladi i iznemoglosti?

Šta je se desilo sa ljudima koji su ovom detetu poklonili ogrlicu?

Zar nema nikoga da ovom detetu pomogne?

Umiru li na ovom putu tolika deca da se lešinaru isplati da čeka?

Ko je slikao ovo dete?

Šta je on/ona pri tome osećao/la?

Koje su njoj/njemu bile namere sa ovom slikom?

Zašto je on/ona slikao/la, a nije pomogao/la detetu?

Zašto je ova slika nagradjena najistaknutijom žurnalističkom nagradom?

Kako ja reagujem na ovu sliku?

Da li bih i ja pritisla taster za okidanje?

Šta bih ja uradila u takvoj situaciji?

 

 

 “Oko 300 m udaljeno od centra u Ayod-u sam naleteo na malu devojčicu. Na ivici iznemoglosti je pokušavala da stigne do pomoćnog centra. Bila je toliko slaba, da nije mogla jedan do dva koraka da predje odjednom. U tim pokušajima je stalno padala. Očajnički je pokušavala da rukama zaštiti glavu od sunca koje je pržilo. Potom je ponovo uspela da se podigne, izustivši tihi jecaj. Usplahiren sam se ponovo usresredio na mehaniku moga posla i fotografisao njene bolne pokrete. Odjednom je se preturila i pala licem u prašinu. Pošto mi je pogled bio ograničen teleobjektivom, primetio sam doletajuće lešinare tek pošto se jedan namestio tako da mi je se pojavio u viziru. Slikao sam i potom nogom najurio lešinara. U meni se prolomio vrisak. Jedan ili  dva kilometra do sela sam morao da pretrčim bez zastajanja ... zatim sam počeo da plačem.“

Kevin Carter o situaciji tokom nastanka njegove nagradjene fotografije “Mala devojčica iz Ayod-a“ prevedeno na nemački iz: Edgar Roskis, Images et vautours. A propos d’un prix Pulitzer de photographie, in: Le Monde Diplomatique, August 1994, S. 32

 

 

 

Slika je nastala u južnom Sudanu, u blizini mesta  Ayod. Južnoafrički fotograf Kevin Carter je 1994. za ovu fotografiju nagradjen Pulicerovom nagradom za najbolju fotografiju godine.

 Objavljena je u New York Times-u 26. marta 1993. i donela mu je Pulicerovu nagradu. Zbog brutaliteta slike je izdavač Times-a, sa obzirom na senzibilitet čitalaca, objavio napomenu o sudbini devojčice: “Gospodin Carter je izjavio da je devojčica mogla da nastavi svoj put do pomoćne stanice i da je on lešinara najurio nogom.“

 

 Kevin Carter je ca. godinu dana po nastanku ove slike izvršio samoubistvo.

 

 

Izvor: Wolf-Rüdiger Wagner: Bilder von Tod und Krieg (Slike smrti i rata)

Teil 2: Bilder des Schreckens –Thesen – Texte –Materialien (pdf. S. 20) (Slike strahota – Teze – Tekstovi – Materijali)

 



Komentari (68)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

edi-va edi-va 07:56 12.02.2009

Dodatak ..

Gledala sam dokumentarac o novinarstvu i rizicima kojima su izloženi pojedini izveštači u raznim krajevima sveta. Pominjao se i ovaj slučaj, koji mi je do tada bio nepoznat, ali me je pokrenuo da o tome pišem, to jest da prevedem deo teksta pronadjenog na netu. Ovo su devedesete na drugom kontinentu.
jeremija92 jeremija92 08:37 12.02.2009

A..

... ceo svet se bavi krizom na Volstritu.
edi-va edi-va 09:29 12.02.2009

Re: A..

jeremija92
... ceo svet se bavi krizom na Volstritu.


A Srbija se jos uvek bavi ... godinama devedesetim.

Ovo su devedesete na drugom kontinentu.
AlexDunja AlexDunja 10:31 12.02.2009

Re: A..

... ceo svet se bavi krizom na Volstritu.



A Srbija se jos uvek bavi ... godinama devedesetim.

to je najstrasnije...
edi-va edi-va 10:44 12.02.2009

Re: A..

AlexDunja
... ceo svet se bavi krizom na Volstritu.



A Srbija se jos uvek bavi ... godinama devedesetim.

to je najstrasnije...


Ja sam marta '93.-ce, kada je ova slika objavljena, studirala u NS-u. Jedino sto sam znala je za sukob poma'nitalih na Balkanu.
edi-va edi-va 09:37 12.02.2009

...

Wagner isto pominje clanak iz Guardian-a (o samoubistvu) u kome Carter, kako je sam rekao, nije pomogao devojcici jer je bilo na hiljade takve dece. Isto napominje da je protiv Uzasa svaka slika bolja nego da ne postoji ni jedna ... jer ko bi se uopste zamislio o sudbinama pola miliona Sudanaca na ivici smrti, ili o gladovanju u Eritreji, ili o opsadi Sarajeva, bez akcije reportera i vizuelnog shoka njihovih izvestaja ...

Šta bih ja uradila u takvoj situaciji?


Zelim da nikada ne budem u takvoj situaciji.
constrictoria92 constrictoria92 10:23 12.02.2009

Re: ...

Zelim da nikada ne budem u takvoj situaciji.

I ja.

Ali, ako bih se ikad našla u istoj, sigurno mi slika ne bi bila na prvom mestu...
ssvetlana92 ssvetlana92 10:33 12.02.2009

Re: ...

Profesionalci sasvim drugačije razmišljaju. Imaju zadatak, da uslikaju i time su završili posao. Ne možete pomoći tolikoj deci, ljudima...koji traže pomoć. Medjutim, ovo je drastičan primer. Još mu se i napunio bankovni račun, zahvaljujući ovom detetu. Sudbina se poigrala sa njim i stavila ga na iskušenje. Poklekao je i naravno da se ubio.
Svaki čovek bi trebalo da shvati da ima i savest..i upusti se u neki posao.
Fotografija je gnusna..
Nikada mi ne bi palo na pamet da škljocnem na takav prizor..ni na približnan..jednom rukom možete preneti to dete u zaklon..
A zamisli tek dobiti nagradu za takav užas, popiti piće sa prijateljima, primati čestitke za nagradu..čudi me da se nije ranije ubio!
edi-va edi-va 10:37 12.02.2009

Re: ...

constrictoria92
Zelim da nikada ne budem u takvoj situaciji.

I ja.

Ali, ako bih se ikad našla u istoj, sigurno mi slika ne bi bila na prvom mestu...


Mene je ova pricha toliko bacila u bedak da sam morala da je podelim sa vama.
Znam da na blogu ima onih koji za ovaj sluchaj znaju, ili su barem videli sliku, ali mozda ne znaju pozadinu. Isto tako ima i onih koji prvi put chuju za ovaj sluchaj.

Da je Kevin Carter danas ziv, imao bi 48 godina. Izvrshio je samoubistvo samo nekoliko nedelja posto je dobio Pulicera.
edi-va edi-va 10:49 12.02.2009

Re: ...

ssvetlana92
Nikada mi ne bi palo na pamet da škljocnem na takav prizor..ni na približnan..jednom rukom možete preneti to dete u zaklon..
A zamisli tek dobiti nagradu za takav užas, popiti piće sa prijateljima, primati čestitke za nagradu..čudi me da se nije ranije ubio!


Wagner isto napominje da je protiv Uzasa svaka slika bolja nego da ne postoji ni jedna ... jer ko bi se uopste zamislio o sudbinama pola miliona Sudanaca na ivici smrti,


Ne zelim da na ovom blogu sudim Carteru ... ipak sam zahvalna sto sam videla ovu sliku, jer u suprotnom ne bih bila upoznata sa sudbinom jedne male devojchice, a bilo ih je na hliljade ...
ssvetlana92 ssvetlana92 10:54 12.02.2009

Re: ...

Ne zelim da na ovom blogu sudim Carteru ... ipak sam zahvalna sto sam videla ovu sliku, jer u suprotnom ne bih bila upoznata sa sudbinom jedne male devojchice, a bilo ih je na hliljade ...
*novo

Ovde je u pitanju Carter i njemu slični. To što sam videla ovakvu fotku, ništa ne može da promeni. Ni tom detetu ni tim ljudima, ne možemo pomoći..Nije ni on, a bio je na licu mesta.
Ova fotografija ima mnogo reči, koje stoje u grlu.
edi-va edi-va 10:57 12.02.2009

Re: ...

Ova fotografija ima mnogo reči, koje stoje u grlu.


To da.
NNN NNN 11:00 12.02.2009

Re: ...

Znam da na blogu ima onih koji za ovaj sluchaj znaju,
Bolje šamar za dobro jurto, nego podsećanje na ovo. Ali, to je samo tamo neka Afrika, i što je priča prostorno dalja, to događaj mora biti gnusniji. Mislim da se u "razvijenom svetu" baci dovoljno hrane kojom bi se mogli nahraniti gladni. Iskreno mislim da bi trebalo da se uvede "porez na luksuz, na nivou planete", tako da npr. tamo neka smrdljiva paris hilton ne bi ni primetila da je spasla na hiljade ljudi. Evo, npr. od jednog pakovanja Pampers pelena (koje je kod nas oko 1200 din.) izdvaja se NEKOLIKO PARA koje su dovoljne za jednu vakcinu, dakle mi ni ne osetimo, a nekom detetu u Africi može da se spasi život.
Iskreno, žao mi je i fotografa koji ni sam nije mogao da podnese razmere tragedije, koja je zadesila te nesrećne ljude.
edi-va edi-va 11:00 12.02.2009

Re: ...

Ovde je u pitanju Carter i njemu slični


On je ovu sliku platio zivotom.
Pulicera u grob nije poneo.

edi-va edi-va 11:09 12.02.2009

Re: ...

NNN
Znam da na blogu ima onih koji za ovaj sluchaj znaju,
Bolje šamar za dobro jurto, nego podsećanje na ovo. Ali, to je samo tamo neka Afrika, i što je priča prostorno dalja, to događaj mora biti gnusniji. Mislim da se u "razvijenom svetu" baci dovoljno hrane kojom bi se mogli nahraniti gladni. Iskreno mislim da bi trebalo da se uvede "porez na luksuz, na nivou planete", tako da npr. tamo neka smrdljiva paris hilton ne bi ni primetila da je spasla na hiljade ljudi. Evo, npr. od jednog pakovanja Pampers pelena (koje je kod nas oko 1200 din.) izdvaja se NEKOLIKO PARA koje su dovoljne za jednu vakcinu, dakle mi ni ne osetimo, a nekom detetu u Africi može da se spasi život.
Iskreno, žao mi je i fotografa koji ni sam nije mogao da podnese razmere tragedije, koja je zadesila te nesrećne ljude.


Dobra ti je ideja sa tim porezom na luksuz.
Kada sam gledala otvaranje nekog hotela u Dubai-u, u koji su se utroshile ogromne svote novca, kako bi pored xy luxuznih hotela iznikao jos jedan - povracalo mi se. Dekadentno do iznemoglosti.

Carterova pricha je samo surova istina zdravog razuma.
ssvetlana92 ssvetlana92 11:10 12.02.2009

Re: ...

edi-va
Ovde je u pitanju Carter i njemu slični


On je ovu sliku platio zivotom.
Pulicera u grob nije poneo.


Ta lova koju je dobio na račun ovog deteta, od koga je pobegao..krcka njegova porodica.
edi-va edi-va 11:15 12.02.2009

Re: ...

ssvetlana92
edi-va
Ovde je u pitanju Carter i njemu slični


On je ovu sliku platio zivotom.
Pulicera u grob nije poneo.


Ta lova koju je dobio na račun ovog deteta, od koga je pobegao..krcka njegova porodica.


E, za to ne znam. Nisam ishla toliko daleko da saznam ko danas krcka tu lovu. Da sam chlan njegove porodice, ja ga se ne bih stidela. Nagradu on nije izmislio vec drugi. Nije je ni trazio, dodeljena mu je.

Mozda bi trebalo osnovati nagradu Kevin Carter za najbolju fotografiju godine.
g.radicevic g.radicevic 11:22 12.02.2009

Re: ...

Bolje šamar za dobro jurto, nego podsećanje na ovo.


mozzda nam treba podsecanje na ovo
svaki dan,
umesto shamara.....
da se zamislimo...
postavimo neka nezgodna pitanja.......sebi
to bi vec bio veliki korak, i znak
da ima nade
za choveka


ssvetlana92 ssvetlana92 11:25 12.02.2009

Re: ...

edi-va
ssvetlana92
edi-va
Ovde je u pitanju Carter i njemu slični


On je ovu sliku platio zivotom.
Pulicera u grob nije poneo.


Ta lova koju je dobio na račun ovog deteta, od koga je pobegao..krcka njegova porodica.


E, za to ne znam. Nisam ishla toliko daleko da saznam ko danas krcka tu lovu. Da sam chlan njegove porodice, ja ga se ne bih stidela. Nagradu on nije izmislio vec drugi. Nije je ni trazio, dodeljena mu je.

Mozda bi trebalo osnovati nagradu Kevin Carter za najbolju fotografiju godine.

Ne treba biti mudar pa shvatiti ko krcka tu lovu. Na pr. ja bih se stidela, da je moj otac, muž, brat..uslikao ono dete i pobegao. Možda bi trebalo osnovati fondaciju, kako bi se koliko toliko pomoglo tom narodu.
edi-va edi-va 11:44 12.02.2009

Re: ...

Ne treba biti mudar pa shvatiti ko krcka tu lovu. Na pr. ja bih se stidela, da je moj otac, muž, brat..uslikao ono dete i pobegao. Možda bi trebalo osnovati fondaciju, kako bi se koliko toliko pomoglo tom narodu.


Ok ti bi se stidela coveka koji je resio da sebi oduzme zivot jer nije bio spreman da zivi dalje sa surovom istinom. Prihvatam tvoje mishljenje, ali ne zelim njemu da sudim.

On nije pobegao, vec je se zadesio na putu na kojem je bilo hiljade dece u istoj situaciji. Imao je izbor:

Da radi svoj posao, profesionalno, iskljuchi emocije i pritisne taster,

ili

da baci kameru i krene da spashava svu tu decu, nazove poslodavca i kaze:

Jebite se vi i vashe slike, ja od sada radim za Crveni krst.

Izbegavam da sudim o situacijama koje su mi nepoznate i koje nisam iskusila, pogotovu da sudim nekome ko je sebi oduzeo zivot jer mozda nije izabrao pravu profesiju.
ssvetlana92 ssvetlana92 11:56 12.02.2009

Re: ...


Da radi svoj posao, profesionalno, iskljuchi emocije i pritisne taster,

ili

da baci kameru i krene da spashava svu tu decu, nazove poslodavca i kaze:

Ne možeš isključiti emocije pritiskom na dugme, ako ih imaš.
Kameru ne mora da baci, samo da je prebaci na drugo rame sagne se o odvede dete na sigurno.
Kad naidješ na davljenika, nećeš ga valjda slikati kako se davi, nego mu prvo pomoći..Ja tako mislim, a ti kako hoćeš!
edi-va edi-va 12:06 12.02.2009

Re: ...

ssvetlana92

Da radi svoj posao, profesionalno, iskljuchi emocije i pritisne taster,

ili

da baci kameru i krene da spashava svu tu decu, nazove poslodavca i kaze:

Ne možeš isključiti emocije pritiskom na dugme, ako ih imaš.
Kameru ne mora da baci, samo da je prebaci na drugo rame sagne se o odvede dete na sigurno.
Kad naidješ na davljenika, nećeš ga valjda slikati kako se davi, nego mu prvo pomoći..Ja tako mislim, a ti kako hoćeš!


Svetlana, meni ne bi bilo dovoljno da spasim to jedno na putu gde zatichem hiljade. Ja ovaj tekst nisam postavila da pljujem Cartera, nije mi to bila namera, ako nista iz osecaja pijeteta ne zelim da pljujem po nekome ko ne moze ni da se odbrani, jer naprosto nije covek vishe medju zivima.

Rekla sam da ne zelim da se nadjem u takvoj situaciji, sto znachi da krecem od pretpostavke da radim posao kojim se on bavio.

On je svoje emocije opisao, nije mu bilo svejedno sto joj nije pomogao - ne znachi da nije zeleo.

Da i jos jedno, ja razumem tvoj stav i mishljenje.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 12:18 12.02.2009

Re: ...

Deluje mi razumno da svako u takvoj situaciji uradi sve što može,
koliko god je to malo i ne menja značajno ukupno stanje.

Ni ja ne bih mogla da živim sa sobom da sam ovo uslikala i još za to uzela nagradu.

ssvetlana92 ssvetlana92 12:34 12.02.2009

Re: ...

Svetlana, meni ne bi bilo dovoljno da spasim to jedno na putu gde zatichem hiljade

To je rezon, kad ne mogu svima..onda neću nikome!
Ja ovaj tekst nisam postavila da pljujem Cartera, nije mi to bila namera, ako nista iz osecaja pijeteta ne zelim da pljujem po nekome ko ne moze ni da se odbrani, jer naprosto nije covek vishe medju zivima

A ovde je rezon, da je živ bio bi prisutan na ovom blogu, pa bi mogao sam da se brani.
Rekla sam da ne zelim da se nadjem u takvoj situaciji, sto znachi da krecem od pretpostavke da radim posao kojim se on bavio.

Na primer, kada bih se našla u takvoj situaciji, svakako bih imala izbor i znala bih šta uraditi..to ne znači da bih usvojila dete ili ga izdržavala do kraja života ali umesto da škljocam kako ga vreba lešinar, pokupila bih dete i odnela u neko sklonište..
On je svoje emocije opisao, nije mu bilo svejedno sto joj nije pomogao - ne znachi da nije zeleo.

Da je želeo, uradio bi to...imao je izbor!
Da je napravio pravi izbor, danas bi bio živ
ssvetlana92 ssvetlana92 12:35 12.02.2009

Re: ...

dobrosavljevic_m
Deluje mi razumno da svako u takvoj situaciji uradi sve što može,
koliko god je to malo i ne menja značajno ukupno stanje.

Ni ja ne bih mogla da živim sa sobom da sam ovo uslikala i još za to uzela nagradu.


Naravno!
edi-va edi-va 13:37 12.02.2009

Re: ...

Svetlana,

kada sam napisala da ne mogu da sudim ili pljujem po nekome ko nije u mogucnosti da se odbrani, nisam mislila zato sto nije na blogu vec uopshteno izbegavam da sudim o situacijama koje su mi nepoznate, a i o ljudima koji nisu vishe medju zivima da nesto kazu u svoju odbranu. Reakcije poput tvoje su postojale i za vreme objavljvanja slike, posle nagrade, a i po samom suicidu.

Ali evo ja sam ziva, vidim da zelish meni da sudish, pa da - pre nego li se zapetljamo josh vishe - u svoju odbranu ponovim tebi i podvuchem najbitnije:

Da i jos jedno, ja razumem tvoj stav i mishljenje.
ssvetlana92 ssvetlana92 14:16 12.02.2009

Re: ...

Ali evo ja sam ziva, vidim da zelish meni da sudish, pa da - pre nego li se zapetljamo josh vishe - u svoju odbranu ponovim tebi i podvuchem najbitnije:

Ni jednog trenutka ja tebi nisam sudila. Iznosim svoje mišljenje koje se ne slaže sa tvojim. Ako ne želiš da čuješ i drugačije mišljenje, nije trebalo da postavljaš ovakav blog.
edi-va edi-va 15:03 12.02.2009

Re: ...

ssvetlana92
Ali evo ja sam ziva, vidim da zelish meni da sudish, pa da - pre nego li se zapetljamo josh vishe - u svoju odbranu ponovim tebi i podvuchem najbitnije:

Ni jednog trenutka ja tebi nisam sudila. Iznosim svoje mišljenje koje se ne slaže sa tvojim. Ako ne želiš da čuješ i drugačije mišljenje, nije trebalo da postavljaš ovakav blog.


I opet mi sudish:)

Zar ti verujes da ja ne zelim da chujem drugachije mishljenje i da sa tim nisam rachunala?

Izgleda da opet moram da ponovim i da podvuchem, pa josh i da boldujem:

Da i jos jedno, ja razumem tvoj stav i mishljenje.
ssvetlana92 ssvetlana92 15:07 12.02.2009

Re: ...

edi-va
ssvetlana92
Ali evo ja sam ziva, vidim da zelish meni da sudish, pa da - pre nego li se zapetljamo josh vishe - u svoju odbranu ponovim tebi i podvuchem najbitnije:

Ni jednog trenutka ja tebi nisam sudila. Iznosim svoje mišljenje koje se ne slaže sa tvojim. Ako ne želiš da čuješ i drugačije mišljenje, nije trebalo da postavljaš ovakav blog.


I opet mi sudish:)

Zar ti verujes da ja ne zelim da chujem drugachije mishljenje i da sa tim nisam rachunala?

Izgleda da opet moram da ponovim i da podvuchem, pa josh i da boldujem:

Da i jos jedno, ja razumem tvoj stav i mishljenje.


Hvala!
edi-va edi-va 15:24 12.02.2009

Re: ...

Hvala!


Hvala i tebi sto uchestvujesh.
ssvetlana92 ssvetlana92 15:43 12.02.2009

Re: ...

edi-va
Hvala!


Hvala i tebi sto uchestvujesh.

Tema me je pogodila, možda malo grublje iznosim svoj stav, kad je tako. Izvini, ako si se ti osetila pogodjenom u nekom momentu, nije mi bila namera.
Pozdrav
edi-va edi-va 15:56 12.02.2009

Re: ...

ssvetlana92
edi-va
Hvala!


Hvala i tebi sto uchestvujesh.

Tema me je pogodila, možda malo grublje iznosim svoj stav, kad je tako. Izvini, ako si se ti osetila pogodjenom u nekom momentu, nije mi bila namera.
Pozdrav


Ma ok je sve:)

Pozdrav i tebi.
g.radicevic g.radicevic 10:38 12.02.2009

mnogo je pitanja...

na jednom mestu
i vecina su bez ....
pravog odgovora
Zašto ovo dete mora da umre od gladi i iznemoglosti?



Zar nema nikoga da ovom detetu pomogne?





zashto mi ovo toliko poznato zvuchi?

"Mi smo rodjeni slepi
kako ne bi mogli
videti lepotu svu
koju nose od nas
po ko zna koji put
nemamo gde"


edi-va edi-va 10:51 12.02.2009

Re: mnogo je pitanja...

"Mi smo rodjeni slepi
kako ne bi mogli
videti lepotu svu
koju nose od nas
po ko zna koji put
nemamo gde"



g.radicevic g.radicevic 12:37 12.02.2009

nemam pravo da sudim...

o nekome ili nechemu
shto ne znam dovoljno.

kljuchno pitanje, kako ja vidim, nije sam fotograf
vec situacija u kojoj se on nashao, kao profesionalac.
I dilema, da li bi milioni ljudi shirom sveta, videli taj uzzas,
da nije nastala, bash tada. Mozzda je instiktivno zzeleo da
na najbolji nachin, na koji ume, pokazze razmere strahote u kojoj se zatekao,
i skrene pazznju, probudi nechiju savest..
mozzda...?


ivana23 ivana23 12:42 12.02.2009

Re: nemam pravo da sudim...

g.radicevic
o nekome ili nechemushto ne znam dovoljno.kljuchno pitanje, kako ja vidim, nije sam fotografvec situacija u kojoj se on nashao, kao profesionalac.I dilema, da li bi milioni ljudi shirom sveta, videli taj uzzas,da nije nastala, bash tada. Mozzda je instiktivno zzeleo da na najbolji nachin, na koji ume, pokazze razmere strahote u kojoj se zatekao,i skrene pazznju, probudi nechiju savest..mozzda...?

Bas tako i ja mislim.
I setim se povremeno fotografija iz Vijetnama.



Ima li dovoljno fotoreportera na svetu da spasu bar vecinu ugrozene dece na svetu?

g.radicevic g.radicevic 12:47 12.02.2009

Re: nemam pravo da sudim...

Ima li dovoljno fotoreportera na svetu da spasu bar vecinu ugrozene dece na svetu?


na zzalost nema
a izgleda ni dovoljno ljudi
il' mozzda dobre volje?
ssvetlana92 ssvetlana92 12:56 12.02.2009

Re: nemam pravo da sudim...

Iza tih kamera su ljudi, ili bi to trebalo da budu. Postoje ratni izveštaji, gde i sami moraju da se spasavaju..a postoje situacije gde jednostavno mora i može da proradi srce.
ines08 ines08 13:22 12.02.2009

Re: nemam pravo da sudim...

ssvetlana92
Iza tih kamera su ljudi, ili bi to trebalo da budu. Postoje ratni izveštaji, gde i sami moraju da se spasavaju..a postoje situacije gde jednostavno mora i može da proradi srce.


Dobro si to rekla Svetlana.

Ipak, žao mi ga je, jer to što je oduzeo sebi život govori da nije bio bez srca. Ali desilo se da u trenutku srce zakaže i pobedi profesionalizam, i to baš tamo gde mu i nije mesto.

Dešava se mnogima od nas da se zaboravimo, u trci za napredovanjem, karijerom, uspehom. Ali nam ostane mesta za popravni. On to nije imao.
g.radicevic g.radicevic 13:33 12.02.2009

Re: nemam pravo da sudim...

ssvetlana92
Iza tih kamera su ljudi, ili bi to trebalo da budu. Postoje ratni izveštaji, gde i sami moraju da se spasavaju..a postoje situacije gde jednostavno mora i može da proradi srce.


a 'el znate Vi sta se u Sudanu desavalo u vreme nastanka fotografije?
ssvetlana92 ssvetlana92 13:36 12.02.2009

Re: nemam pravo da sudim...

ines08
ssvetlana92
Iza tih kamera su ljudi, ili bi to trebalo da budu. Postoje ratni izveštaji, gde i sami moraju da se spasavaju..a postoje situacije gde jednostavno mora i može da proradi srce.


Dobro si to rekla Svetlana.

Ipak, žao mi ga je, jer to što je oduzeo sebi život govori da nije bio bez srca. Ali desilo se da u trenutku srce zakaže i pobedi profesionalizam, i to baš tamo gde mu i nije mesto.

Dešava se mnogima od nas da se zaboravimo, u trci za napredovanjem, karijerom, uspehom. Ali nam ostane mesta za popravni. On to nije imao.

I meni je naravno žao, što je došao u tu situaciju, celokupnu. Trebalo bi Carterovo samoubistvo da bude glavna vest. Da znaju u šta se upuštaju...da ne zaborave da su od krvi i mesa i da je savest u nama, ma koliko to odbijali da prihvatimo. Znači, nema dileme...za fotoreportere ili one koji to žele da budu. Pre svega budi čovek a onda se bavi čime hoćeš!
edi-va edi-va 13:37 12.02.2009

Re: nemam pravo da sudim...

kljuchno pitanje, kako ja vidim, nije sam fotograf
vec situacija u kojoj se on nashao, kao profesionalac.
I dilema, da li bi milioni ljudi shirom sveta, videli taj uzzas,
da nije nastala, bash tada. Mozzda je instiktivno zzeleo da
na najbolji nachin, na koji ume, pokazze razmere strahote u kojoj se zatekao,
i skrene pazznju, probudi nechiju savest..
mozzda...?


that's the Point!
NNN NNN 17:44 12.02.2009

Re: nemam pravo da sudim...

Inače, ova devojčica iz Vijetnama je preživela i OK je, gledao sam neki dokumentarac o njoj, da sad ne googlam.
NNN NNN 19:06 12.02.2009

Re: nemam pravo da sudim...

Ima li dovoljno fotoreportera na svetu da spasu bar vecinu ugrozene dece na svetu?
Ne...
a izgleda ni dovoljno ljudi

Biće da je to ono najgore... I što dalje od civilizacije to ljudski život vredi manje. Tokom rata u bivšoj Jugoslaviji stradalo je neuporedivo manje ljudi nego u istom periodu u raznim lokalnim ratovima u Africi.. Za polovinu tih stradanja (sa sve standardno prisutnom glađu i bolestima) svet nije ni čuo... O nama se puuuno pričalo.. Nemam nameru da umanjujem ovdašnje žrtve, samo da potcrtam da je Afrika ne treći, nego tamo neki svet... Nažalost. A za ljude je vest, pre svega loša vest. Opet nažalost. I ne mogu da posmatram situaciju ovo fotografa iz nekog svog ugla.. Nisam videla te strahote uživo i ne znam da li bih izdržala kad me i slika rasplače. Možda je ta slika spasla neku decu, zaista .. time što je na najpotresniji i najsuroviji način iznela patnju na videlo. I kad ima dobrih vesti, npr. Salma Hajek otputovala je u Sijera Leone kako bi učestvovala u Unicefovom humanitarnom projektu iskorenjivanja tetanusa u Africi. Ta bolest, koja u Evropi više nikog ne zabrinjava, glavni je uzrok smrti u zemljama Trećeg sveta, a kao najčešče žrtve pogađa majke i tek rođenu decu...slede ovakvi komentari: selma hajek je dojilja? ona ima bebu? gde je bila njena beba dok je dojila u africi? budalastine! ni reci ne verujem.u redu je pomagati tim zenama i deci, ali reci da je selma hajek podojila africku bebu, na to ne nasedam. ..The way of the world.. Šta reći...
BFN
edi-va edi-va 19:33 12.02.2009

Re: nemam pravo da sudim...

NNN
Inače, ova devojčica iz Vijetnama je preživela i OK je, gledao sam neki dokumentarac o njoj, da sad ne googlam.


Ako je to onaj u kome je pilot koji je bacio napalm moli za oproshtaj (mislim da u tom dokumentarcu ima 84 godine, a ima par godina tome), onda sam ga i ja gledala.
ivana23 ivana23 19:34 12.02.2009

Ima i nasih...


Naša poznata glumica Ana Sofrenović nedavno je po drugi put boravila na afričkom kontinentu u sklopu zajedničke kampanje Unicefa i „Pampersa” čiji je cilj borba protiv tetanusa. Ana, koja je ambasador Unicefa, posetila je Obalu Slonovače, a sa puta se vratila i sa priznanjem koje je Srbija dobila kao jedna od zemalja koja je prikupila najviše vakcina protiv tetanusa.

Izvor
edi-va edi-va 19:56 12.02.2009

Re: nemam pravo da sudim...

The way of the world..


Yes indeed.

Ovakve priche su klizav teren za ishitrene reakcije. Jedno nam je svima zajednichko, a to su emocije koje iskazujemo, svako onako kako lichno tumachi sadrzaj.

Mozda je na Carterovu odluku o samoubistvu, pored nocnih mora i slika uzasa koje su ga proganjale, uticala i reakcija javnosti.
NNN NNN 22:26 12.02.2009

Re: Ima i nasih...

Ima ... ima i to dosta.. što je baš lepo...
BFN
medjutim92 medjutim92 13:40 12.02.2009

Kevin je svoje platio..

.. a ono sto je postignuto objavljivanjem ove uzasne fotografije je mnogo korisnije za decu Sudana nego da je odmah oterao lesinara, odusta od slikanja i odneo dete u taj centar. U to sam siguran.

a sto se silnih para od slike tice, na odlasku je napisao:

"I am depressed ... without phone ... money for rent ... money for child support ... money for debts ... money!!! ... I am haunted by the vivid memories of killings and corpses and anger and pain ... of starving or wounded children, of trigger-happy madmen, often police, of killer executioners...I have gone to join Ken if I am that lucky."

Ne zvuci kao neko ko je mnogo toga ostavio drugima..
edi-va edi-va 13:43 12.02.2009

Re: Kevin je svoje platio..

medjutim92
.. a ono sto je postignuto objavljivanjem ove uzasne fotografije je mnogo korisnije za decu Sudana nego da je odmah oterao lesinara, odusta od slikanja i odneo dete u taj centar. U to sam siguran.

a sto se silnih para od slike tice, na odlasku je napisao:

"I am depressed ... without phone ... money for rent ... money for child support ... money for debts ... money!!! ... I am haunted by the vivid memories of killings and corpses and anger and pain ... of starving or wounded children, of trigger-happy madmen, often police, of killer executioners...I have gone to join Ken if I am that lucky."

Ne zvuci kao neko ko je mnogo toga ostavio drugima..


Da.
Slika je nastala u sred gradjanskog rata u Sudanu.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 13:43 12.02.2009

Re: Kevin je svoje platio..

Mogao je da uradi oba, nije bilo 'ili-ili'.
Kazezoze Kazezoze 14:23 12.02.2009

Re: Kevin je svoje platio..

medjutim92
.. a ono sto je postignuto objavljivanjem ove uzasne fotografije je mnogo korisnije za decu Sudana nego da je odmah oterao lesinara, odusta od slikanja i odneo dete u taj centar. U to sam siguran.

a sto se silnih para od slike tice, na odlasku je napisao:

"I am depressed ... without phone ... money for rent ... money for child support ... money for debts ... money!!! ... I am haunted by the vivid memories of killings and corpses and anger and pain ... of starving or wounded children, of trigger-happy madmen, often police, of killer executioners...I have gone to join Ken if I am that lucky."

Ne zvuci kao neko ko je mnogo toga ostavio drugima..

da, ispada da se ubio zbog proganjanja oko saucheshca u ubistvu i nedostatka novca, a ne zbog savesti da nekom nije zheleo pomoci zbog mogucnosti idealne fotografije koju je napravio.
i bez te fotografije svet bi saznao shta se deshava u sudanu i ja mislim da to shto se kasnije ubio ni na koji nachin ne opravdava njegovu nechovechnost. tip je bio glup pa fotografisao svoje kameno srce. zbog toga se i ubio.
ines08 ines08 14:26 12.02.2009

Re: Kevin je svoje platio..

Kazezoze

... ja mislim da to shto se kasnije ubio ni na koji nachin ne opravdava njegovu nechovechnost. tip je bio glup pa fotografisao svoje kameno srce. zbog toga se i ubio.


Preoštro mu sudiš. Da mu je srce bilo kameno ne bi se ubio.
ssvetlana92 ssvetlana92 14:38 12.02.2009

Re: Kevin je svoje platio..


Preoštro mu sudiš. Da mu je srce bilo kameno ne bi se ubio.

Ta fotografija je nastala u jednom trenutku, kada je trebalo da odluči. Mogao je da slika i da pomogne..da skloni dete na sigurno, a ne da ga posle proganja misao o tome kako su to dete rastrgli lešinari. Aman ljudi..on je nogom odgurnuo lešinara, i pobegao! Fotku je objavio! Šta je posle proradilo u njegovom mozgu, samo on zna. Ovoliko smo mi saznali, i o tome pričamo!
Kazezoze Kazezoze 14:46 12.02.2009

Re: Kevin je svoje platio..

Preoštro mu sudiš. Da mu je srce bilo kameno ne bi se ubio.

preoshtro???
pa on je gledao kako se dete tetura, kako se pokushava skloniti od sunca koje ga ubija, kako se oko tela skupljaju leshinari i on je u svemu tome video dobru fotografiju!!!!
i ti kazhesh da mu ja preoshtro sudim!?!?!?!?
edi-va edi-va 15:11 12.02.2009

Re: Kevin je svoje platio..

dobrosavljevic_m
Mogao je da uradi oba, nije bilo 'ili-ili'.


Mogla sam ja i da ne postavim ovaj blog da on nije slikao.

Mogu ja da mislim sta hocu o njemu, tebi, Svetlani, Ivani ... svima koji ste se javili ovde - ALI, ja ne mogu da znam i ne zelim da sudim.
ines08 ines08 15:11 12.02.2009

Re: Kevin je svoje platio..

Kazezoze
Preoštro mu sudiš. Da mu je srce bilo kameno ne bi se ubio.preoshtro???pa on je gledao kako se dete tetura, kako se pokushava skloniti od sunca koje ga ubija, kako se oko tela skupljaju leshinari i on je u svemu tome video dobru fotografiju!!!!i ti kazhesh da mu ja preoshtro sudim!?!?!?!?


Rekao si da je imao kameno srce. Mislim da nije. Samo nije reagovao u momentu na pravi način.

A daleko od toga da se ne slažem sa svim ovim što si naveo što je mogao da uradi.
Kazezoze Kazezoze 15:26 12.02.2009

Re: Kevin je svoje platio..

Rekao si da je imao kameno srce. Mislim da nije. Samo nije reagovao u momentu na pravi način.

ljudi sa srcem od kamena nikad ne reaguju na pravi nachin...ustvari, njemu je fotografisanje jedinstvenog dogadjaja bila jedina vazhna reakcija. u tom trenutku nije mogao ni zamisliti da ce ga neko zbog toga josh i proganjati. koliko je bio surov, toliko je bio i glup, ali to dvoje najcheshce ide zajedno.
ines08 ines08 15:37 12.02.2009

Re: Kevin je svoje platio..

Kazezoze
Rekao si da je imao kameno srce. Mislim da nije. Samo nije reagovao u momentu na pravi način.ljudi sa srcem od kamena nikad ne reaguju na pravi nachin...ustvari, njemu je fotografisanje jedinstvenog dogadjaja bila jedina vazhna reakcija. u tom trenutku nije mogao ni zamisliti da ce ga neko zbog toga josh i proganjati. koliko je bio surov, toliko je bio i glup, ali to dvoje najcheshce ide zajedno.


Ti izgleda ne želiš da čuješ šta ja govorim. Ili se ne razumemo. Ili sam ja srca kamenoga.
Izvini, ne želim da ispadne da dotičnog dižem na pijedestal, htela sam nešto drugo da kažem.

Možda me neko i razume.

Pozz
edi-va edi-va 15:52 12.02.2009

Re: Kevin je svoje platio..

Možda me neko i razume.


Ja te razumem, razumem i Kaza.

Ali izgleda da mene niko ne razume, sto nije ni prvi, a nece biti ni poslednji put:)

Sve sto osecate kada pogledate sliku rezultira u vase reakcije.

Ja sam i dalje zbunjena surovim okolnostima u kojima je nastala ova slika. Ne znamo ni sta se desilo sa tom devojchicom - da li je ikada stigla do stanice?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 16:00 12.02.2009

Re: Kevin je svoje platio..

Iz Vikipedije

The sound of soft, high-pitched whimpering near the village of Ayod attracted Carter to a young emaciated Sudanese toddler. The girl had stopped to rest while struggling to a feeding center, wherein a vulture had landed nearby. He said that he waited about 20 minutes, hoping that the vulture would spread its wings. It didn't. Carter snapped the haunting photograph and chased the vulture away.
ivana23 ivana23 16:04 12.02.2009

Re: Kevin je svoje platio..

edi-va
Možda me neko i razume.Ja te razumem, razumem i Kaza.Ali izgleda da mene niko ne razume, sto nije ni prvi, a nece biti ni poslednji put:)Sve sto osecate kada pogledate sliku rezultira u vase reakcije. Ja sam i dalje zbunjena surovim okolnostima u kojima je nastala ova slika. Ne znamo ni sta se desilo sa tom devojchicom - da li je ikada stigla do stanice?

Cak ni da li bi joj u toj stanici, bilo kakvom intervencijom (infuzija... ako su bilo sta tamo i imali), mogli pomoci!?
Sve je u domenu nasih osecanja, ocekivanja i projekcija.

Kazezoze Kazezoze 16:59 12.02.2009

Re: Kevin je svoje platio..


Ti izgleda ne želiš da čuješ šta ja govorim. Ili se ne razumemo. Ili sam ja srca kamenoga.
Izvini, ne želim da ispadne da dotičnog dižem na pijedestal, htela sam nešto drugo da kažem.

pa nisi rekla, pokushavala si da na neki nachin opravdash njegov postupak chinjenicom da je izvrshio samoubistvo zbog tog dogadjaja. mislim da nisi u pravu, kao ni edi, jer taj idiot nema ni "D" od dushe i to shto je uradio je tachno ono kako se osecao u tom trenutku - kao hladni profesionalac.
edi-va edi-va 17:21 12.02.2009

Re: Kevin je svoje platio..

Kazezoze

Ti izgleda ne želiš da čuješ šta ja govorim. Ili se ne razumemo. Ili sam ja srca kamenoga.
Izvini, ne želim da ispadne da dotičnog dižem na pijedestal, htela sam nešto drugo da kažem.

pa nisi rekla, pokushavala si da na neki nachin opravdash njegov postupak chinjenicom da je izvrshio samoubistvo zbog tog dogadjaja. mislim da nisi u pravu, kao ni edi, jer taj idiot nema ni "D" od dushe i to shto je uradio je tachno ono kako se osecao u tom trenutku - kao hladni profesionalac.


Kaz,

ti si video sliku i osetio bes i gnev na fotografa jer joj nije pomogao.

Ja sam gledala dokumentarac i osetila neopisivo duboku tugu sto je ovaj svet izopachen. Dok na jednoj strani nichu pompezni, nadrkani hoteli - negde u Africi neko dete umire od gladi, a leshinar cheka u blizini. Ovo je sluchaj od pre 15 godina, ali ko nam garantuje da danas, sad u ovom trenutku negde u Africi ne postoji ista situacija, samo nema ko da je uslika.

Ti i Svetlana mislite da on nije imao srce, ja pak mislim da je on tragichna figura u celoj prichi o istini koju niko do kraja ne zna i nece saznati. U svim tragedijama ovog sveta su istine u grobovima.

Ja da bih nastavila lagodno da zivim moram svakodnevno da pokusham da savladam sebe zbog mnogobrojnih neopisivih Tuga sa kojima se susrecem. Jer ne mogu da pomognem tamo gde bih sve volela ili zelela, ali se trudim koliko je u mojoj moci.

Najteze mi je da objasnim detetu.
Ne znam kako da joj dam odgovor na pitanje: Zasto mama ovaj chika spava na ulici?
Pokusham da joj objasnim, a ona mi onda kaze da ga povedemo kuci jer kod nas ima mesta.
E onda mi se plache, jer ne znam odgovor - ispravan.


Edit:
Ivana23
Sve je u domenu nasih osecanja, ocekivanja i projekcija.



edi-va edi-va 15:46 12.02.2009

Evo da pokusham ...

recimo da sam ja bila na njegovom mestu, uzela bih devojchicu, odnela je do pomocne stanice, vratila se da pokupim koliko god njih mogu u okolnostima gde pobunjenici pale, rushe i ubijaju. Verovatno su joj ubili roditelje i ne samo njoj. Mozda bi u trenutku moje humanosti jedan od ubica reshio da mi presudi tako sto bi mi servirao metak u chelo, ali ja bih eto mozda nju spasila??? Mozda i jos nekoliko njih???

Onda bi u novinama osvanula moja slika: Ostavila zivot da bi spasila devojchicu od leshinara ... i svet bi bio zadovoljan.
Za neku drugu fotografiju bi bio nagradjen neki kolega.

Leshinar ima samo simbolichnu ulogu, nije on pokrenuo stradanje, za njega su samo vladali rajski uslovi jer on sebi moze da priushti da cheka ... da ona izdahne.

Ne znam ljudi, ne znam ... ovo sam napisala da vam predochim koliko ne mogu da znam zasto i kako joj nije pomogao.
ssvetlana92 ssvetlana92 16:02 12.02.2009

Re: Evo da pokusham ...

Leshinar ima samo simbolichnu ulogu, nije on pokrenuo stradanje, za njega su samo vladali rajski uslovi jer on sebi moze da priushti da cheka ... da ona izdahne.

Ovo se može reći i za slavnog fotografa!
G r o f G r o f 21:15 12.02.2009

Zbirka mojih omiljenih pitanja.

Idu ulicom papagaj i kikiriki.
Papagaj se okrene kikirikiju i kaze.
Ja u glupljem vicu nisam u učestvovao.

Koliko gladne dece ima u Beogradu?
Zašto ne pošaljemo fotoreportere da ih spašavaju?
Kevin je kriv jer se usudio da vidi.
Mi nismo krivi jer ne vidimo.... kao slučajno.
Koliko dece su do sada spasili humanisti sa bloga koji tako samouvereno kritikuju coveka koji je bar imao petlju da ode u vukojebinu, vidi i pokaže?
Šta mislite koliko je udaljeno od vas najbliže gladno dete?
Imate li petlju da odete, vidite i pokažete?
Mora li po vama svaki fotoreporter koji ide u ugrožene krajeve da vozi kamion sa humanitarnom pomoći i da trči od deteta ?
Fotoreporteri su krivi,
Smrt fotoreporterima.


edi-va edi-va 21:25 12.02.2009

Re: Zbirka mojih omiljenih pitanja.

Idu ulicom papagaj i kikiriki.
Papagaj se okrene kikirikiju i kaze.
Ja u glupljem vicu nisam u učestvovao.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana