16 godina

Srđan Fuchs RSS / 13.02.2009. u 23:23

inauguracija2-v.jpgPotrošeno 20 miliona za četiri dana

Predsednica Skupštine Srbije Slavica Đukić-Dejanović izjavila je da je Skupština za četiri dana potrošila 20 miliona dinara, a poslanici još nisu ni počeli raspravu po dnevnom redu.

16 godina mukotrpnog rada nekog lekara, ili arhitekte, ili bilo koga ko ima natprosečnu platu u srbiji. praktično pola radnog veka nekog stručnjaka, da ne govorimo o ljudima sa prosečnim zaradama. tu je utrošen čitav radni vek nekog poštenog čoveka koji nema ništa drugo na umu nego da opstane, podigne neku decu, časno se penzioniše, okonča život.

pa ti izlazi na izbore. narodni poslanici republike srbije. stravično. muka mi je da pričam o ovome uopšte.



Komentari (54)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 23:35 13.02.2009

...

slika mi se svidja .
skroz.
jesen92 jesen92 23:40 13.02.2009

muka

jeste muka vise pricati...ja sam jedno vreme prestala da komentarisem na ovakve teme ali posto muka postaje sve veca mislim da mora da se govori....mozda ipak neko cuje, mozda se dozove pameti, mozda proradi neka savest.....mozda........btw jako bi me zanimala struktura troskova....sta kosta 20 miliona?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:47 13.02.2009

Re: muka

250 dnevnica puta par stotina eura... 250 * 20 000= 5 000000

* 4 dana = 20 000000
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 00:13 14.02.2009

Re: muka

Srđan Fuchs
250 dnevnica puta par stotina eura... 250 * 20 000= 5 000000

* 4 dana = 20 000000


to su nase pare
jesen92 jesen92 00:28 14.02.2009

Re: muka

...pa zar oni ne primaju platu u skupstini ili na nekom drugom mestu.....okreni obrni, vecina je iz bg sto znaci da oni ne bi trebalo da imaju dnevnice...a ne bi trebalo ni ovi sto putuju, sa platom koju imaju mogu da plate prevoz, jedino bi im trebalo platiti hotel...a i hotel vecini ne treba posto ili imaju stanove u bg ili koriste sluzbene stanove....Toma Nikolic, na primer, godinama se vodio kao kragujevacki poslanik a ziveo u bg....i uzimao dnevnice....Cak i da je ziveo u kg...koja je to relacija satipo voznje, ili sat do Novog Sada...to ljudi na zapadu normalno prelaze svaki dan kad idu na posao a bogami i ovde u poslednje vreme, ali o svom trosku....
tyson tyson 02:11 14.02.2009

Re: muka

Srđan Fuchs
250 dnevnica puta par stotina eura... 250 * 20 000= 5 000000* 4 dana = 20 000000

Pa ne misliš valjda da su dnevnice - koje nisu par stotina evra - koštale 20 miliona dinara...

Dvadeset miliona košta četiri dana rada - (ne)funkcionisanja - kompletne Skupštine, svih zaposlenih, plus režijski troškovi itd. Dakle sve što se plaća u ta četiri dana da bi ta zgrada bila otvorena a 250 poslanika na sednici.


jesen92 jesen92 02:31 14.02.2009

Re: muka

Dvadeset miliona košta četiri dana rada - (ne)funkcionisanja - kompletne Skupštine, svih zaposlenih, plus režijski troškovi itd. Dakle sve što se plaća u ta četiri dana da bi ta zgrada bila otvorena a 250 poslanika na sednici
...pomenuti troskovi se placaju i kad skupstina ne zaseda.....ne verujem da je SDjukicDejanovic mislila na te troskove....bilo kako, troskovi od 20 miliona za 4 dana su nenormalni...a ovamo, nemaju za narodnu kuhinju, nemaju za nezbrinutu decu, nemaju za radnike.........samo za sebe imaju, to je poenta...
leopold_lady leopold_lady 23:42 13.02.2009

Tako je to ....

kad nemamo čvrstu ruku - da lupi o sto (ili poslaničku klupu itd) i kaže - E,dosta je bilo zaebavanja - sada ćemo da radimo.... Da pokažemo ovom narodu (kada je već prinuđen da nas gleda) da možemo i nešto da uradimo ....

A čvrstu ruku izgleda da nema niko .....
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:15 14.02.2009

Re: Tako je to ....

leopold_lady
kad nemamo čvrstu ruku - da lupi o sto (ili poslaničku klupu itd) i kaže - E,dosta je bilo zaebavanja - sada ćemo da radimo.... Da pokažemo ovom narodu (kada je već prinuđen da nas gleda) da možemo i nešto da uradimo ....A čvrstu ruku izgleda da nema niko .....



nema autoriteta. mogu da shvatim da je haos metod opozicije da parališe sve i onda prebaci krivicu na vlast, međutim ne mogu da verujem da nema nikoga ko može da se suprotstavi tome.
tyson tyson 23:44 13.02.2009

bitange


A ljudi ih i dalje biraju, t.j. glasaju za idiote koji uzimaju pare a ništa ne rade i sprečavaju druge da rade.

Samo me zanima što im ne oduzimaju reč i isključuju mikrofon kada se ne drže dnevnog reda, što im ne izriču kazne (po važećem poslovniku) kada to zasluže, i što ih na kraju ne izbace iz sale ako baš preteraju...

Nego, što ovog stavi kao ilustraciju?!


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:48 13.02.2009

Re: bitange

pa, on je precednik nad tom skupstinom koja archi pare... a najmocniji u zemlji...
tyson tyson 02:15 14.02.2009

Re: bitange

Srđan Fuchs
pa, on je precednik nad tom skupstinom koja archi pare... a najmocniji u zemlji...
Pa kakve veze on ima sa Skupštinom?!

Skupština ima predsednicu, a ne predsednika.

Ne živimo u Turkmenistanu, pobogu, gde sa Turkmenbašom sve počinje i završava se a meseci nose imena članova njegove porodice...

Ne bi me iznenadilo da sutra neki bloger/ka okači njegovu sliku na blog o tome kako je kupio/la paštetu kojoj je istekao rok i kako je to moguće kakva je ovo zemlja Tadiću oglasi se...


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:32 14.02.2009

Re: bitange

pa ko po tebi treba da reaguje ako je u skupštini haos?

ili ne treba niko: žurka, zezanje. cuga, šutka, gurka, furka?
adam weisphaut adam weisphaut 08:55 14.02.2009

Re: bitange

Skupština ima predsednicu, a ne predsednika.

Predsednica Skupštine ima političku težinu taman koliko neskuvana pastrmka.
Skupština inače vrvi od politički relevantnih osoba iz vladajuće većine
tyson tyson 14:56 14.02.2009

Re: bitange

Srđan Fuchs
pa ko po tebi treba da reaguje ako je u skupštini haos?
Predsednik/ca Skupštine, ili predsedavajući sednicom. Onaj/ona ko ima moć da "reaguje".

Šta to pa može predsednik države da im uradi? Da ih zamoli li da im podvikne da se uozbilje, ne pričaju gluposti sa govornice, već rade svoj posao? E, baš će to Todorovićeve i Nikolićeve pulene, i prateće vokale, da natera da promene ponašanje.

Radila je Skupština i dobro i loše proteklih godina, bez obzira na to ko u tom trenutku bio predsednik države. Čak je jedno vreme radila i bez predsednika države. I dalje ne vidim vezu.

tyson tyson 14:58 14.02.2009

Re: bitange

adam weisphaut
Predsednica Skupštine ima političku težinu taman koliko neskuvana pastrmka.
Skupština inače vrvi od politički relevantnih osoba iz vladajuće većine
Pa neka je menjaju!

Ili neka je neko najzad pita u čemu je trik i što ne primenjuje kaznene mere koje su joj na raspolaganju, pa neka objasni ako uopšte može šta se to tamo događa.



adam weisphaut adam weisphaut 15:57 14.02.2009

Re: bitange

Pa neka je menjaju!

Ili neka je neko najzad pita u čemu je trik i što ne primenjuje kaznene mere koje su joj na raspolaganju, pa neka objasni ako uopšte može šta se to tamo događa.

Trebalo im je malo vremena da primete da nešto ne funkcioniše u Skupštini?
blackbox92 blackbox92 18:22 14.02.2009

Re: bitange

adam weisphaut
Skupština ima predsednicu, a ne predsednika.

Predsednica Skupštine ima političku težinu taman koliko neskuvana pastrmka.
Skupština inače vrvi od politički relevantnih osoba iz vladajuće većine

Nije baš tako. Predsednik/ca Skupštine ima jaču ustavnu težinu kod nas nego predsednik Republike, iz proste činjenice što ona može njega da zamenjuje a on nju ne može.
Problem kod nas je u stranačkoj konfiguraciji parlamenta i poslovniku koji su najzad uspeli da promene. Valjda će sada biti manje opstrukcije.
Problem kod nas je i izborni sistem gde građani ne mogu da utiču ko će biti poslanik. Našu skupštinu čine delegacije stranaka tako da je konstituisana po delegatskom principu, kao nekada Veće republika i pokrajina.
Predsednik Republike ne može da utiče na rad Skupštine osim da trađi, zahteva, moli ali to nije obavezujuće ukoliko nije ratno stanje.
Jedino što može, to je da u svojstvu predsednika najjače stranke utiče na rad poslanika DS i eventualno koalicionih preko šefova tih stranaka.
E sada, ako to radi i izjavi da , u bilo kom svojstvu, nešto zahteva, traži. inicira, odmah se nađu glasni kritičari koji mu pripišu diktatorske aspiracije, da hoće da prigrabi svu vlast i šta sve ne.
Mene lično interesuje samo da sve funkcioniše, da institucije rade svoj posao da se primenjuje zakon i donose neophodni zakoni, da se sprečava lopovluk svake vrste, da građani žive bolje, a kako će to postići neka se dogovore. Svaki napor predsednika Republike, ili bilo koga drugog, u tom pravcu je za podržati.Svako zatvaranje očiju i prećutkivanje je za kritikovati.
bandina bandina 23:44 13.02.2009

Ma,

ja sam vec pre par meseci rekla da me izbori vise nece videti.Za koga,bre,da glasam?!!Necu vise da biram izmedju dva zla.Nema svrhe,jednostavno,vise nema svrhe.Ja ne znam sta u ovoj zemlji treba da se desi pa da sve konacno krene NEKUDA!

jaksa scekic jaksa scekic 23:50 13.02.2009

Predlog

Da Skupstina ne zaseda i tako skupimo pare za Zorkicev satelit.
Mnogo korisnija rabota

J
radojicic92 radojicic92 00:00 14.02.2009

...

jel se ovo njima sredjuje preseljenje?

8 hours ago: Workers renovate the interior of a building that will house the Serbian Parliament in Belgrade February 13, 2009.
In March, Serbian lawmakers will move from their present building to a new venue, which was the home of the now defunct communist Yugoslavia's federal assembly.
bandina bandina 00:07 14.02.2009

Re: ...

Pa sta ti je,mora ljudima da bude uredno,udobno..Ipak je to nasa drzavna elita...
radojicic92 radojicic92 01:22 14.02.2009

Re: ...

bandina
Pa sta ti je,mora ljudima da bude uredno,udobno..Ipak je to nasa drzavna elita...

tacno, a i zgrada mora malo da se sredi za ulazak u Evropu


blackbox92 blackbox92 01:57 14.02.2009

Re: ...

radojicic92
bandina
Pa sta ti je,mora ljudima da bude uredno,udobno..Ipak je to nasa drzavna elita...

tacno, a i zgrada mora malo da se sredi za ulazak u Evropu




Upozorenje, urazumevanje, zahtevanje
Otvoreno pismo

Slavici Đukić Dejanović, Predsednici Narodne skupštine Republike Srbije i poslaničkim grupama



Samo jedan dan skupštinskog zasedanja državu košta 4.990.000 dinara. Najveći deo odlazi na plate poslanika i njihov prekovremeni rad. Osnovica za mesečnu platu poslanika, bez obzira na to da li radi, iznosi 75.000 dinara, ali na to se dodaju oko 30.000 dinara paušala, zatim dnevnice i nadoknada za službeno putovanje. S obzirom na to da je prosečna plata u Srbiji nešto niža od 33.000, poslanici dobijaju više od tri prosečne plate.

Parlament, dakle mora da počne da radi posao koji mu je Ustavom poveren i za koji je veoma dobro plaćen. Činjenica da je u periodu od jula do decembra 2008. godine usvojeno manje od jedne trećine neophodnih zakona uverljivo svedoči o neefikasnosti rada Narodne skupštine Republike Srbije. Nema potrebe ponovo podsećati građane na to šta Parlament jeste radio sve ovo vreme i šta smo sve imali priliku da čujemo sa skupštinske govornice.

Zahtevamo od "najvišeg predstavničkog tela" da prestane da ponižava građane Srbije i troši ogroman novac poreskih obveznika na nerad i javašluk.

Vreme je da kažemo "Dosta!" takvom bahatom, neodgovornom, nemoralnom i necivilizovanom ponašanju. Vreme je da tražimo od poslanika da rade posao za koji su ih građani Srbije izabrali.

Iako su nevladine organizacije u nekoliko navrata apelovale na narodne poslanike, predsednicu Parlamenta, pa i na Predsednika Republike da učine sve da se rad najvišeg državnog organa odblokira i upristoji, ovo nedopustivo stanje se nastavlja i nema nagoveštaja da se postojećim mehanizmima i poslovnikom ono može promeniti.

Stoga upozoravamo da se u periodu nadolazeće krize i neizvesnosti, predstavnici naroda mogu suočiti sa narastajućim nezadovoljstvom građana zbog ovakvog neodgovornog ponašanja prema interesima onih, čijim su glasovima i voljom dospeli u skupštinske klupe. Čast izuzecima od kojih očekujemo da nas podrže u interesu svog ličnog ugleda i ugleda Parlamenta, a pre svega u interesu građana koji se već osam godina nedvosmisleno izjašnjavaju za nastavak evropskih integracija.



Centar za regionalizam 11. februar 2009. godine

Nezavisno društvo novinara Vojvodine

Evropski pokret u Srbiji

Građanske inicijative

Helsinški odbor za ljudska prava u Srbiji

Zelena mreža Vojvodine

Komitet pravnika za ljudska prava – YUCOM

Otvoreni licej

Centar za civilno-vojne odnose
lenamur lenamur 03:39 14.02.2009

Re: ...

Mali trol: znate li da je ova slika bila u filmu "The Day the Earth Stood Still' sa Keanu Reeves, kad vanzemaljci 'napadaju' Zemlju i onda koji haos vlada sirom planete... <_<

A sto se tice teme i ja sam odnedavno odlucila da vise necu da izlazim na izbore ako se nesto istinski ne promeni. Ne mogu vise da razlucim koje je manje zlo. Nerviranja mi je preko glave.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:17 14.02.2009

Jeftina država - bogatiji gradjani

Ne samo zbog aktuelne ekonomske krize, već i zbog zdravog razuma i domaćinskog ponašanja, državni aparat do kraja 2009. godine mora biti smanjen.
To znači sledeće: Maksimalan broj narodnih poslanika u Narodnoj skupštini: 120
Maksimalan broj ministarstava u Vladi: 12
Redukovanje broja državnih sekretara, savetnika, pomoćnika i ostalih činovnika.
Umesto blogovskih jadikovki i satiričnih uzleta, hajde da pokrenemo potpisivanje peticije sa spasonosnim zahtevima.
Jer, ovu Srbiju nismo nasledili od predaka, već smo je pozajmili od potomaka!!!
jesen92 jesen92 00:34 14.02.2009

Re: Jeftina država - bogatiji gradjani

..podrzavam svaku akciju....stvarno su preterali...!!
NeuroRadoznalost NeuroRadoznalost 00:31 14.02.2009

20 miliona za 4 dana

Pa jeftinije bi nam bilo Paris Hilton da sponzorisemo...
Cak bi imali i neke koristi od toga...
loader loader 00:43 14.02.2009

Ko, kako, šta, koliko..?

pa ti izlazi na izbore. narodni poslanici republike srbije. stravično. muka mi je da pričam o ovome uopšte.
Da li svi poslanici?

Te generalizacije su opasne. To je po sistemu - "ma, svi su lopovi". Mislim da se tim generalizacijama najviše raduje onaj iz Haga, koji u Srbiju ubrizgava ratnu psihologiju i koji računa - što gore, to bolje, odnosno, više će se svima ogaditi sve, a u tom haosu stavova najviše šansi imaju destruktivci.

Mislim da je od generalnog gađenja i generalne osude ipak bolje precizirati pojedinačne uloge poslaničkih grupa. Definitivno, ako je haos u skupštini - ne doprinose mu svi u istoj meri i na isti način.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 00:53 14.02.2009

Re: Ko, kako, šta, koliko..?

ovo je pametno zapažanje, međutim ne mogu da shvatim da stranka koja je 4 ili pet puta jača od ostalih, ne može da prekine taj haos? predsednik, premijer? u čemu se ogleda njihov autoritet?
zar ne postoje nikakve disciplinske mere kojima se može zauzdati haos?
dvadeset miliona? to je stravično raskalašno i svih 250-orica su podjednako odgovorni za rasipništvo.
jesen92 jesen92 01:04 14.02.2009

Re: Ko, kako, šta, koliko..?

Mislim da je od generalnog gađenja i generalne osude ipak bolje precizirati pojedinačne uloge poslaničkih grupa. Definitivno, ako je haos u skupštini - ne doprinose mu svi u istoj meri i na isti način.
..zasto se te grupe ili pojedinci ne oglase i kazu: mi nismo uzeli ni kintu za ova 4 dana posto nista nismo radili...i sl.....
jesen92 jesen92 01:04 14.02.2009

Re: Ko, kako, šta, koliko..?

Mislim da je od generalnog gađenja i generalne osude ipak bolje precizirati pojedinačne uloge poslaničkih grupa. Definitivno, ako je haos u skupštini - ne doprinose mu svi u istoj meri i na isti način.
..zasto se te grupe ili pojedinci ne oglase i kazu: mi nismo uzeli ni kintu za ova 4 dana posto nista nismo radili...i sl.....
miloradkakmar miloradkakmar 01:05 14.02.2009

Re: Ko, kako, šta, koliko..?

Mislim da je od generalnog gađenja i generalne osude ipak bolje precizirati pojedinačne uloge poslaničkih grupa. Definitivno, ako je haos u skupštini - ne doprinose mu svi u istoj meri i na isti način.



Колико посланика позиције и опозиције има током седнице у сали , не рачунајући прозивке и гласања. Да ли су и једни и други заузети неким другим пословима , нешто друго раде у интересу грађана, зарад виших циљева ?
Да на исти начин не доприносе , ту се слажем .
tyson tyson 02:26 14.02.2009

Re: Ko, kako, šta, koliko..?

Srđan Fuchs
ovo je pametno zapažanje, međutim ne mogu da shvatim da stranka koja je 4 ili pet puta jača od ostalih, ne može da prekine taj haos? predsednik, premijer? u čemu se ogleda njihov autoritet?
Dobro bre, imaš li ti uopšte pojma o podeli vlasti i nadležnoti? Kako može premijer da sredi stanje u Skupštini? Predsednik? Samo ti fali Ustavni sud...

zar ne postoje nikakve disciplinske mere kojima se može zauzdati haos?
Postoje, i u tome i jeste i problem i rešenje - zašto se ne sprovode propisane sankcije nad poslanicima koji ne poštuju Poslovnik o radu? Nepostojeći autoritet treba tražiti kod predsednice (i predsedništva) Skupštine, jer je batina u njihovim rukama, a ne od premijera ili predsednika države koji Skupštini ne mogu baš ništa.


dvadeset miliona? to je stravično raskalašno i svih 250-orica su podjednako odgovorni za rasipništvo.
Ne može svih 250 poslanika biti odgovorno za ponašanje njih 70-80. Kako su to svi odgovorni? Šta treba da rade oni koji hoće normalno da rade? Da hvataju za gušu ove što se u nedogled javljaju "po povredi poslovnika" pa pričaju o sasvim desetim stvarima?


loader loader 02:47 14.02.2009

Re: Ko, kako, šta, koliko..?

Srđan Fuchs: "Ovo je pametno zapažanje, međutim ne mogu da shvatim da stranka koja je 4 ili pet puta jača od ostalih, ne može da prekine taj haos?
Sa jedne strane haos, koji iritira, a sa druge strane činjenica da je opasno svako uskraćivanje mogućnosti poslanicima da iznose svoje stavove, jer ti poslanici (srs) predstavljaju značajan deo biračkog tela, koje uglavnom podržava te ekstremne nastupe svojih "ljubimaca". Svidelo se to nama, ili ne, mora se biti maksimalno oprezan prilikom "kontraakcije", tj. mera kojima se sprečava da jedan deo poslanika radi ono što njihov deo biračkog tela podržava. Jer, ta oblast spada u osnovne tekovine demokratije. Ali - iako se o ovome zbilja mora voditi računa - u krajnjoj liniji svakako treba da se dođe do takvih rešenja, nakon kojih će parlament da radi efikasno, nadasve zbog velikog broja zakona koji je neophodno doneti ako želimo brži put ka EU. Dakle - izmena poslovnika, a zatim njegova stroga primena, kao i ukidanje, ili bitna redukcija tv prenosa sednica, kako bi se demotivisali populisti da se utrkuju u impresioniranju jednog dela publike kraj tv ekrana čija je pretežna želja da vidi što veći cirkus.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:56 14.02.2009

Re: Ko, kako, šta, koliko..?

tyson

Dobro bre, imaš li ti uopšte pojma o podeli vlasti i nadležnoti? Kako može premijer da sredi stanje u Skupštini? Predsednik? Samo ti fali Ustavni sud...

zar ne postoje nikakve disciplinske mere kojima se može zauzdati haos?


Postoje, i u tome i jeste i problem i rešenje - zašto se ne sprovode propisane sankcije nad poslanicima koji ne poštuju Poslovnik o radu? Nepostojeći autoritet treba tražiti kod predsednice (i predsedništva) Skupštine, jer je batina u njihovim rukama, a ne od premijera ili predsednika države koji Skupštini ne mogu baš ništa.

dvadeset miliona? to je stravično raskalašno i svih 250-orica su podjednako odgovorni za rasipništvo.


Ne može svih 250 poslanika biti odgovorno za ponašanje njih 70-80. Kako su to svi odgovorni? Šta treba da rade oni koji hoće normalno da rade? Da hvataju za gušu ove što se u nedogled javljaju "po povredi poslovnika" pa pričaju o sasvim desetim stvarima?


tih 70-80, pošto ne rade svoj posao, bi trebalo da dobiju otkaz, pa neka nađu druge. ako ni drugi ne mogu da rade, i njih otpustiti... ako stranka ne može da nađe normalne poslanike onda nema razloga da postoji i država bi trebala da ima pravo da rasformira takvu stranku, jer ako oni ništa ne rade već samo parališu rad drugih i i ugrožavaju ekonomsku dobrobit države onda ti navodni poslanici nisu ništa drugo do teroristi, jer direktno i namerno ugrožavaju bezbednost države i svih njenih građana. troše 20 000 dnevno ni za šta? i ja bih voleo da uzmem svakog jutra od nekoga 20000 i da trošuckam i idem u kafanu i vodim dete u diznilend.

uzgred, pitao sam u čemu je autoritet lidera ispoljen? protokolarno, tek da možemo da pokažemo svetu da imamo ljude da popune to mesto? npr. ako policija odluči da se pobuni, izađe na ulice i počne da hapsi ljude i smešta ih u zatvore a druge ubija, iz ne znam kog razloga, recimo nezadovoljni su platama, predsednik i premijer ne mogu ništa da urade jer resor policije nije u domenu njihove zakonske nadležnosti...

postoji još jedno vrlo jednostavno rešenje. ako poslanik ne dolazi na posao a nema valjani razlog (bolest, smrtni slučaj u porodici) i nije prijavio bolovanje na vreme, jednostavno nema razloga da dobije niti platu niti bonuse. dakle, može mu se umanjiti primanje za taj period. takođe, kazna bi za sve trebala da bude da ne dobiju niti dinara od ova 4 dana. uveren sam da bi se preko noći javila želja za radom...

normalna kompanija ima metode da navede svoje neposlušne i loše zaposlene da se potrude... a ako ne mogu i neće da se potrude, uruči im se otkaz. u nekim kompanijama se smesta uruči otkaz zaposlenom, bez 2nd chance. skupština očigledno nije normalna kompanija.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:39 14.02.2009

Re: Ko, kako, šta, koliko..?

ponavljam opet... rešenje je vrlo jednostavno, umanjenje osnovice plate i ukidanje bonusa za svaki dan koji je izgubljen. siguran sam da bi poslanik, kada bi nekoliko meseci uzastopno dobijao platu od 15 umesto 120 hiljada, tada bitno promislio šta će i kako raditi u danu svog nastupa u skupštini... najbolje krajnje rešenje je da se broj poslanika prepolovi, i uopšte da se drastično umanji celo telo birokratije u srbiji i taj novac prebaci u privredu, obrazovanje, zdravstvo (srbija je zadržala birokratsko telo SFRJ a ima stotinu ili hiljadu puta manje privredne kapacitete od te države?!)... nema razloga da se troši novac na ljude koji svakog dana besplodno filozofiraju i šire otrovnu demagogeriju... da ne pominjemo uopšte ove što šire hejt sa stejdža.

i mislim da uopšte nema razloga rasipati se u birokratskom bledilu sprovođenja ovog ili onog zakona, glasanja, pa preglasavanja, pa ćakulanja o važnosti tog zakona... skupština je, jednostavno, veoma loša kompanija koja loše posluje, ima stravične gubitke, i troši direktno novce građana koji prolaze kroz ko zna šta da bi odvojili tu sumu za potrebe države .
tyson tyson 15:17 14.02.2009

Re: Ko, kako, šta, koliko..?


Aaa, pa lepo tako reci, da si za ukidanje predstavničke demokratije jer je očigledno neefikasna.

OK, šta predlažeš umesto ovoga što imamo sada (skupština/vlada/predsednik)?

Ko je taj autoritet koji će i tako "uređenoj i efikasnoj" skupštini određivati da li su poslanici tog dana zaslužili platu i paušale i ručak, ili ne? Na osnovi kojih kriterijuma?

Kako recimo ograničiti (oduzeti?) pravo poslanicima opozicije da odugovlače i na legalan/propisan način opstruiraju rad parlamenta kada ne žele da se usvoji neki zakon za koji smatraju da je loš? Seti se npr. rada tadašnje opozicije kada je vladajući režim hteo usvajanjem odgovarajućeg zakona da podržavi "Politiku", devedeset i neke.


tyson tyson 15:36 14.02.2009

Re: Ko, kako, šta, koliko..?

Srđan Fuchs
tih 70-80, pošto ne rade svoj posao, bi trebalo da dobiju otkaz, pa neka nađu druge. ako ni drugi ne mogu da rade, i njih otpustiti... ako stranka ne može da nađe normalne poslanike onda nema razloga da postoji i država bi trebala da ima pravo da rasformira takvu stranku, jer ako oni ništa ne rade već samo parališu rad drugih i i ugrožavaju ekonomsku dobrobit države onda ti navodni poslanici nisu ništa drugo do teroristi, jer direktno i namerno ugrožavaju bezbednost države i svih njenih građana.
Naivno. Pa ko čini tu "državu"? Druge stranke, koje su na vlasti. Pre ili kasnije bi se našao neki željan efikasnosti i eliminisanja "terorista koji ugrožavaju bezbednost države i svih njenih građana", proglasio rad opozicije u parlamentu neefikasnim i opasnim, i raspustio/ukinuo konkurentske stranke. Uostalom, seti se devedesetih i svega što je režim pičao o tadašnjoj opoziciji a 1999. smo bogami bili blizu i tog tvog scenarija sa teroristima.


uzgred, pitao sam u čemu je autoritet lidera ispoljen? protokolarno, tek da možemo da pokažemo svetu da imamo ljude da popune to mesto?
Nisu političari baš tako glupi i tačno znaju šta im svaki od tih "lidera" može a gde i kada može samo da ih, što se kaže, mrzi. Često čak i namerno rade neke stvari ne bi li isprovocirali nekog od tih lidera da se javi, da bi mu onda taj autoritet razvlačili po blatu ako nema nikakvu nadležnost/moć da im se suprotstavi.


npr. ako policija odluči da se pobuni, izađe na ulice i počne da hapsi ljude i smešta ih u zatvore a druge ubija, iz ne znam kog razloga, recimo nezadovoljni su platama, predsednik i premijer ne mogu ništa da urade jer resor policije nije u domenu njihove zakonske nadležnosti...
Ne znam za predsednika - verovatno nema nikakve veze, ali definitivno jeste u nadležnosti premijera jer je ministarstvo policije u sastavu njegove vlade.


postoji još jedno vrlo jednostavno rešenje. ako poslanik ne dolazi na posao a nema valjani razlog (bolest, smrtni slučaj u porodici) i nije prijavio bolovanje na vreme, jednostavno nema razloga da dobije niti platu niti bonuse. dakle, može mu se umanjiti primanje za taj period.
Ovo je jedna od stvari koje bi definitivno trebalo da se uvedu tamo, ako već ne postoje.

Druga stvar na koju se takoreći uopšte nije obraćala pažnja - pretpostavjam nekim prećutnim dogovorom svih stranaka - jeste falsifikovanje evidencije o aktivnostima poslanika i njihovih poslaničkih klubova, putovanja, boravaka u hotelu, korićšenje službenih automobila itd. Iako i tu postoje neke rupe u propisima, one se lako mogu zapušiti jednostavnim proverama i kaznama za zloupotrebe.


skupština očigledno nije normalna kompanija.
Skupština nije kompanija.


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:05 14.02.2009

da....

a ima i onih kojima skupstina plati stan u BG ali oni iz Nekih Razloga kao Zbog Vaznog Sastanka idu svaki drugi dan u Svoj Grad i na to uzimaju kintu za put. nije mi jasno zasto i ko dobija dnevnice, ako vec ima platu toliku i jede maltene dzabe u skupstinskoj kafani?!
i jos onaj tijanic danas, kaze prenosice skupstinu do jeseni...?!?!?!

eh, da je srbija francuska, sve bi stalo vec odavno organizovanom neposlusnoscu, a onda stoka ne bi imala izbora. ovako - moze im se.
mi smo krivi, niko drugi.
blackbox92 blackbox92 01:51 14.02.2009

lopovluk i licemerje


Država u kojoj je lopovluk postao normalna stvar treba da se zapita da li to država ima puno lopova ili puno lopova ima državu.Svi oni koji tolerišu lopovluk su saučesnici i pomagači pa bi bilo dobro da se stranke na vlasti malo zamisle prvo koliko imaju lopova u svojim redovima, da li su lopovluk promovisali kao legalno ponašanje, da li vladaju svojom državom i narodom ili su, kao nekada davno, osvojili neku stranu teritoriju i pljačkaju je.
- da li je i kome normalno da u situaciji kada je toliko nezaposlenih neki rade na više mesta tj. vode se da rade da bi primali ogromne pare?
- da li su nam svi rukovodioci od opštine do vrha države toliko nesposobni da moraju imati desetine savetnika, pomoćnika, stručnih saradnika i drugih koji ne ulaze u organizaciju državne uprave ni sistematizaciju već ih vodaju stranački finkcionerčići i funkcioneri?
- da li je normalno da se po utvrđivanju lopovluka, korupcije, krađe i radnji koje su nespojive sa poimanjem građanskog morala, demokratskog društva i pravoslavlja, s obzirom da se svi sada zaklinju da su veliki vernici,sve završi ostavkama. Kao da su se naljutili što su ih otkrili pa neće više da budu na tom mestu.
- da li je licemerno kad se kunu u demokratiju, političku odgovornost i odgovorno obavljanje javnih poslova za dobrobit građana koji su im poklonili poverenje, a istovremeno, dok ti isti građani teško i sve teže žive, uzimaju enormne plate, honorara i gde god stignu na više mesta.
- da li šefovi stranaka razmišljaju o tome da će im doći glave mangupi iz njihovih redova,ukoliko i sami nisu takvi.
- da li je normalno da u svakoj oblasti društvenog šivota i delatnosti imamo mafije, pa ako su svagde mafije onda će nam svako sa strane reći da smo mafijaška država
- da li država ima vlast na svojoj teritoriji, o Kosovu da ne govorimo, ako je u svim oblastima konce drži mafija a država izigrava reprezentativnu ulogu i preko šalterskih činovnika maltretira građane, dokazujući tako svoju moć,
- nije li licemerno da hoćemo u EU a imamo takve narodne poslanike koji ne mogu obezbediti usvajanje pristojnih zakona
- da li je normalno ili licemerno da država ne može da uvede red u Srbiji a uporno tvrdi kako hoće da uspostavi suverenitet na Kosovu. Pa valjda treba prvo urediti Srbiju da bude sigurna, savremena, pristojna i ugledna država sa kojom će drugi hteti da budu a ne da beže od nje?
- nije li licemerno kada nam stranke i njihovi prvaci srceparajuće pričaju kako brane naše nacionalne interese a kradu nas na svakom koraku i uništavaju osnovno ljudsko dostojanstvo tako što građane ponižavaju svojom bahatošću da im uzimaju koliko hoće?
Treba li potsetiti da u onoj propaloj, neželjenoj, pogubnoj, nedovršenoj, antisrpskoj, antidemokratskoj, diktatorskoj, i kako je sve ne zovu Jugoslaviji, nije bilo toliko bandi, kriminala i da je npr. pronevera šefa samousluge bio slučaj o kome je brujala sva štampa.
Nadam se da će ipak vodeće snage shvatiti da je to i za njih same opasnost i da će se to zlo suzbijati, Ovo što se sada radi i hapsi, nadam se da nije samo za dnevnopolitičke potrebe i obračun zbog toga ko je kome više uzeo, i želim da verujem da je to početak funkcionisanja pravne države i sređivanja stanja u njoj.
Treba ipak da se zamisle nad onom mudrom narodnom “možeš kako hoćeš ali ne možeš dokle hoćeš” i “ničija nije do zore gorela “.Narod nikada nije bio uzrok demonstracija, prevrata i revolucija, već upravo oni koji su vladali i svojom pohlepom sami sebi potkopali tlo pod nogama.
Opasno je i bezobrazno opasno da se koriste državne institucije za bezočnu pljačku, da se u tome ističu narodni poslanici, ministri, vrhovne sudije, članovi izborne komisije, partijski funkcioneri, stranački kadrovi.....
Upravo na to, s pravom, upozoravaju nevladine organizacije u otvorenom pismu predsednici Skupštine.
blackbox92 blackbox92 01:52 14.02.2009

Re: lopovluk i licemerje

evo najnovijeg primera
Šef beogradskih radikala Nemanja Šarović našao novog poslodavca u SO Zemun
Uzeo četiri honorara za dva dana
Petak - 13.02.2009
Tek što je prestao da prima poslaničku platu, šef beogradskih radikala Nemanja Šarović brže-bolje se „uvukao“ na novi platni spisak države.
Umesto plate u republičkom parlamentu, koju je uzimao svih šest meseci po okončanju mandata poslanika, Šarović je za novog poslodavca odmah izabrao Skupštinu opštine Zemun - postao je pomoćnik predsednika opštine Slavka Jerkovića, inače stranačkog kolege.
Prema podacima o prošlogodišnjim isplatama u ovoj opštini, u koje je „Alo!“ imao uvid, na račun mladog radikala je 29. i 30. decembra 2008. na osnovu četiri ugovora o delu za dva dana „leglo“ 116.000 dinara. On je za naš list poručio da ne može da živi od vazduha, ali nije precizirao za koja četiri posla se ugovorno obavezao prema opštini Zemun. Kako je rekao, u Zemunu radi po ugovoru o privremenim i povremenim poslovima.
- Za decembar 2008. sam od opštine Zemun dobio tačno 67.494, a u februaru ću dobiti 79.627 dinara. Ako neko misli da živim od vazduha ili da me plaćaju tajkuni, ja to ne mislim. Živim od svoje plate i od svog rada, kao i ostali građani Beograda - izjavio je Šarović, koji je i šef odbornika SRS-a u Skupštini Beograda. Inače, SO Zemun je prošle godine imala oko 200 ugovornih obaveza, čija je ukupna vrednost oko 11,2 miliona dinara.
Zavela ga jedna Vranjanka
Šarović je već bio upleten u aferu nenamenskog trošenja budžetskih sredstava. Dok je bio poslanik, on je putem putnih naloga uspeo od Skupštine da naplati 1,6 miliona dinara. Beograđanin Šarović je, prema zvaničnom podatku Narodne skupštine, najčešće putovao u Vranje, a prema spekulacijama, za putovanja na jug Srbije motivisali su ga emotivni i romantični porivi.

tyson tyson 02:34 14.02.2009

Re: lopovluk i licemerje

blackbox92
Šarović je već bio upleten u aferu nenamenskog trošenja budžetskih sredstava. Dok je bio poslanik, on je putem putnih naloga uspeo od Skupštine da naplati 1,6 miliona dinara. Beograđanin Šarović je, prema zvaničnom podatku Narodne skupštine, najčešće putovao u Vranje, a prema spekulacijama, za putovanja na jug Srbije motivisali su ga emotivni i romantični porivi.
Ovo je nepotpuna pa i delimično netačna informacija. Šarović se, u vreme kada je bio poslanik, zvanično prijavio sa prebivalištem u Vranju iako je iz Beograda; kad je otkriveno da je uzimao enormne dnevnice za "putovanja iz Vranja u Beograd" a rođeni je Beograđanin sa do juče stanom u Beogradu, to je obrazloženo da se "zaljubio i najverovatnije će se i oženiti u Vranju pa se tamo preselio". Što je naravno bila notorna laž jer su svi radikalski poslanici lažno putovali i lažno se sastajali svakog dana u zgradi skupštine, za šta su opljačkali državu za nekoliko desetina miliona dinara, ako ne i stotina za sve ove godine.



blackbox92 blackbox92 10:08 14.02.2009

Re: lopovluk i licemerje

Hvala na dopuni, ja sam samo kopirao članak iz lista Alo.
tyson tyson 15:42 14.02.2009

Re: lopovluk i licemerje

blackbox92
Hvala na dopuni, ja sam samo kopirao članak iz lista Alo.
Pa, bilo bi ipak malo previše čak i od naše skupštine da plaća poslanicima privatna putovanja čak i ako su ista "motivisana emotivnim i romantičnim porivima"

On je "emotivnim i romantičnim porivima" pravdao svoje "preseljenje" u Vranje (promenu mesta prebivališta), a onda je šatro putovao svakog dana iz Vranja u Beograd i nazad i za to uzimao nadoknadu za putne troškove. To su masovno radili takoreći svi radikalski poslanici godinama, dok su im u isto vreme puna usta bila "dosmanlija koji pljačkaju i rasprodaju državu i narodna dobra".



blackbox92 blackbox92 18:06 14.02.2009

Re: lopovluk i licemerje

tyson
blackbox92
Hvala na dopuni, ja sam samo kopirao članak iz lista Alo.
Pa, bilo bi ipak malo previše čak i od naše skupštine da plaća poslanicima privatna putovanja čak i ako su ista "motivisana emotivnim i romantičnim porivima"

On je "emotivnim i romantičnim porivima" pravdao svoje "preseljenje" u Vranje (promenu mesta prebivališta), a onda je šatro putovao svakog dana iz Vranja u Beograd i nazad i za to uzimao nadoknadu za putne troškove. To su masovno radili takoreći svo radikalski poslanici godinama, dok su im u isto vreme puna usta bila "dosmanlija koji pljačkaju i rasprodaju državu i narodna dobra".




Naš problem je što se to zna a oni koji su dužni da nešto preduzmu i spreče lopovluk to ne čine.
palilula92 palilula92 05:21 14.02.2009

eto, to je to..........

"Nije izostao ni, već tradicionalni sukob naprednjaka i radikala, pa je došlo i do suza za skupštinskom govornicom. Lider naprednjaka Tomislav Nikolić je sa govornice rekao da ga Gordana Pop Lazić (SRS) podseća na strašilo jer „diže ruke i noge po Skupštini“ kako bi dokazala da nije lupala o skupštinske klupe dok je Nikolić govorio, zbog čega joj je izrečena opomena.
I ja bih plakao
Nakon pauze, Pop Lazićeva je uplakana rekla da je dobila poziv od ćerke kao i poruke od porodice, koji su želeli da znaju da li ona svojim ponašanjem blati dostojanstvo svog pokojnog muža. Nikolić je, pozvan da se izvini, rekao da je ona „tog trenutka zaista imala podignute i ruke i noge“, ali da se izvinjava njenoj porodici ukoliko ih je uvredio.
- Nisam želeo nikoga da uvredim, ali trebalo je da plačete odmah, a ne posle pauze. Ja sam muško, pa nisam mogao da plačem kada ste mi vi proklinjali unuke. A sada će, verovatno, moje ponašanje da bude razlog za opstrukciju narednih pet dana. Ali, znajte da sada i mi zauzimamo govornicu, pa koliko vi toliko i mi. Neka žuti vide šta će sa nama - rekao je Nikolić."
blackbox92 blackbox92 10:06 14.02.2009

Re: eto, to je to..........

Bog te mazo koliko ovi žestoko brane srpske nacionalne interese&srpstvo&Kosovo kao najskuplju srpsku reč, i naročito su do suza zabrinuti za to kako žive građani koji su im dali poverenje.
Sigurno da im je Kosovo najskuplja reč , jer se zaklanjanjem iza Kosova i srpstva može opstajati u parlamentu, na vlasti i pribavljati enormnu ličnu korist za sebe i svoje stranke.
niccolo niccolo 09:56 14.02.2009

Poslovnik

Možda je bitno primetiti da je juče ipak završena rasprava o izmenama Poslovnika, i to tek kada su iz SRSa otišli iz skupštine pošto su im stranačke kolege poginule u saobraćajnoj nesreći. Videćemo da li će sa ovim novim Poslovnikom postati efikasniji...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:53 14.02.2009

Re: Poslovnik

onda gnev svakako treba ići na adresu predsednika najsnažnije političke grupacije u zemlji (sticajem okolnosti i predsednika zemlje same)... njegova partija nije ništa u mogućnosti da uradi dok proviđenje ne skloni protivnike, a cela zemlja funkcioniše u meri u kojoj joj jedna bahata manjina dopusti to?!

da vas pitam, kao roditelje, ako neko dođe i teroriše vam porodicu, suprugu, dete, vi mu nećete pokazati zube? radikalni poslanici prave astronomske troškove i rasipaju novac i to u trenucima kada ceo svet ulazi u ko zna koliko dug period potpune ekonomske neizvesnosti. a rade to upravo jer im vlast dopušta, jer je slaba, izbegava direktnu konfrontaciju i ta slabost je očigledna potpuno.
niccolo niccolo 16:41 14.02.2009

Re: Poslovnik

Da, potpuno se slažem da oni koji su na vlasti moraju da nađu način da se pobrinu da država, pa i skupština, funkcioniše...ovako ih puštaju da rade šta hoće
aramon aramon 14:30 14.02.2009

Ne plasi se...

... nasa gospoda sece glava, pa zamajavaju.
Narod je postao suvise uchmao i oni to znaju.
Sada ce se covek zadrzati na recima, opsovati im majku i tatka sto nam trose pare i to je sve.
Hvala bogu politika ih je vec naucila da reci dodju i prodju.
thebee269 thebee269 16:31 14.02.2009

ma....

ko ih bre je.. vise, treba pocistiti g...a i gotova stvar, pa oni bi samo taj jezik razumeli, verujte.

nemaju oni svi redom odgovornosti ni grama jednog, to su obicne muvare.
Misionar Misionar 00:57 16.02.2009

Sve je po poslovniku....

Da. Sve je po poslovniku:)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana