Zabava za sirotinju

vracarac92 RSS / 22.02.2009. u 10:09

Prenosim vam jedno veoma interesantno vidjenje stvari gospodina Mihaila Medenice, novinara iz Beograda:

 

Seks je, evo, i činjenično dokazano, „zabava za sirotinju" - trudnice su nam u kategoriji socijalnih slučajeva. Priča o 100 odsto novčane nadoknade za trudnička bolovanja završila se kao mačja rapsodija u februaru: mnogo dranja zbog malo k....!

Država se jasno odredila prema bremenitim gospođama, odnosno, gospođicama: „Ne može i jare i pare - vi se zabavljale a mi treba da plaćamo?! Jednostavno, u budžetu nema novca za vašu nepromišljenost, a i da ima - odakle nam?! Aj' lepo da se nađemo na 65 odsto plate, pa nek ide natalitet!"

Naravno, reč je isključivo o budućim majkama koje se, osim u drugom stanju, nalaze i u stalnom radnom odnosu. Ove sirotice koje nigde nisu na plati, markici i toplom obroku država će nastaviti da „zabavlja" u zdrav mozak, s obzirom na to da im u najboljem slučaju sleduje jednokratna pomoć, najverovatnije u vidu brošure o sigurnom seksu u nesigurnim vremenima.

Doduše, delom smo i sami krivi. Kako vlast poruči: „Ma, je.. te se sužnji" mi navalimo kao da je reč o nacionalnoj strategiji, a ne dobronamernoj preporuci.

Naime, zvanična politika o planiranju porodice se tako i zove zato što propagira planiranje, a ne činjenje. To što mi tumačimo kako nama odgovara, to je već naš problem. Država jednako planira i misiju na Mesec jednog dana, što ne znači da već sada treba da skačemo put neba.

Rečju, naša snaga je u našoj kompaktnosti, a kompaktni smo samo dok nas je malo. Logično, što nas bude manje bićemo sve jači.

Kad se Srbija svede na udruženje građana, kad bude ministar po glavi stanovnika i dve limuzine po glavi ministra - zasijaćemo u punom sjaju.

Ruku na srce, u Beogradu je situacija nešto drugačija, ali, zar nije uvek?!

Odlukom ovdašnje vlasti nedostajućih 35 nasušnih odsto do pune plate biće dotirano iz gradske kase. Naravno, preduslov je da trudnica ima prijavljeno prebivalište na teritoriji 011.

Za adresu začeća i pozu u kojoj je to učinjeno još niko ne pita, ali možda se vremenom i to uvrsti na listu zahteva ukoliko se broj trudnoća otme kontroli, no, o tom-potom.

Nešto drugo je bitno i porazno, nešto što mene, a verujem i ostale Beograđane nervira i mori: valjana odluka naših perjanika dodatno akcentuje glupost republičkih pilićara.

Resto Srbije već s pravom pita: „Imaju li samo beogradska deca pravo na život?!"

Nemaju, naravno, ali šta njima pa znači to što ćemo zdušno konstatovati da je tako kad se iznova pokazuje drugačije?! Naša sreća je tek modalitet proizašao iz opšte nesreće što, opet, nema veze s Beogradom, već onima koji gastarbajtuju u Nemanjinoj i Srpskih vladara - Vladi i Skupštini, dabome.

Ali, slaba je to uteha mučenici s juga il' istoka, što trudna merači s koje čuke da se strmoglavi prezrivo gledajući put prestonice...
Eto, opet nas, ili što je najgore, opet nam decu dele ponosni očevi nacije, nakaradno podvezujući pupčanike - negde oko guše, uglavnom.

Ali, s druge strane, ni majčici Srbiji nije lako. Kad se osvrne i pogleda onaj dnevni boravak od Parlamenta i shvati šta je izrodila, normalno je da se zapita: „Čemu sve?!"

Pa ono neugleno sirotište od RIK-a; bezobzirne upravne odbore, alave tajkune... Rodiće mečku al' se opet ne žali. Kome ona da pomogne kad joj pomoći nema?!

Da svedemo računicu: Gospod je zapovedio „množite se ljudi", a Vlada Srbije: „OK, al' se za pomoć obratite onom ko vam je rekao da to činite!"

Izreka veli: „Deca su naše najveće blago"-vlada replicira: „Ne, budžet je naše najveće blago a u njemu nema mesta za vaše blago!"

I za sam kraj, evo nadležnima konstruktivan predlog za razmišljanje: kao što na paklicama cigareta stoji upozorenje o njihovoj pogubnosti po zdravlje, tako i na pakovanjima kondoma čitko i nedvosmisleno napisati: „Deca su štetna po makrofinansijsku stabilnost države!"

Naravno, uz sve to i zabraniti trudnicama da se šepure gradom - „zabavljala" se sirotinja pa izašla da to svima pokaže...
 



Komentari (45)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 15:02 22.02.2009

Локална самоуправа

Resto Srbije već s pravom pita: „Imaju li samo beogradska deca pravo na život?!"

Слажем се, али да оде да то пита њихове ”прваке” локалне самоуправе. Поштено говорећи република се исто односи према свима. Додатак до 100% даје локална самоуправа београдска, па би тако ваљда могле и друге локалне самоуправе, поготово веће...
vracarac92 vracarac92 15:06 22.02.2009

Re: Локална самоуправа

одатак до 100% даје локална самоуправа београдска, па би тако ваљда могле и друге локалне самоуправе, поготово веће...
Slazem se. Ali ipak mislim da bi to trebala da ucini drzava a ne da rasipa novac po raznim upravnim odborima, dotiranim restoranima, da se prestane sa finansiranjem politickih stranaka i NVO iz budzeta, da se poslanicke plate i troskovi svedu na moralno prihvatljivu meru...
niccolo niccolo 15:10 22.02.2009

Re: Локална самоуправа

То јесте, питање прерасподеле буџетских трошкова РС са беспотребних на корисне би био један бесконачан блог.
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:02 22.02.2009

Re: Локална самоуправа

A koliko trudničkih plata bi pokrio onih milion dolara, i na koje vreme - pitam se ja.
To bih volela da mi neko izračuna, ko dobro stoji s matematikom, jerbo ja baš i ne baratam najbolje u toj oblasti.
niccolo niccolo 16:13 22.02.2009

Re: Локална самоуправа

Krugolina Borup
A koliko trudničkih plata bi pokrio onih milion dolara, i na koje vreme - pitam se ja.
To bih volela da mi neko izračuna, ko dobro stoji s matematikom, jerbo ja baš i ne baratam najbolje u toj oblasti.

Хајде да уземемо тзв. родитељски додатак (пошто не знам на који износ имају право труднице):

За прво дете висина родитељског додатка (податак са сајта министарства) је РСД 25.333,92, а средњи курс ЕУР-РСД је у петак био 94,7521 значи да би могло да се плати нешто јаче од 3740 родитељских додатака за прво дете...
vracarac92 vracarac92 16:31 22.02.2009

Re: Локална самоуправа

значи да би могло да се плати нешто јаче од 3740 родитељских додатака за прво дете...

Malo li je?
dunja73 dunja73 17:42 22.02.2009

Re: Локална самоуправа

Ovo neko naziva " zabava za sirotinju" ja bih nazvala pre " zabava zdravih"
Milutin Milošević Milutin Milošević 02:19 23.02.2009

Re: Локална самоуправа

Resto Srbije već s pravom pita: „Imaju li samo beogradska deca pravo na život?!"

To se, recimo, ne pitaju deca u Jagodini. Tamošnji kmet je prvi izmislio podršku deci i njihovim majkama, barem koliko se ja sećam
vracarac92 vracarac92 15:13 23.02.2009

Re: Локална самоуправа

To se, recimo, ne pitaju deca u Jagodini. Tamošnji kmet je prvi izmislio podršku deci i njihovim majkama, barem koliko se ja sećam
I to je istina.
madam_mym madam_mym 18:09 23.02.2009

Re: Локална самоуправа

Slazem se. Ali ipak mislim da bi to trebala da ucini drzava a ne da rasipa novac po raznim upravnim odborima, dotiranim restoranima, da se prestane sa finansiranjem politickih stranaka i NVO iz budzeta, da se poslanicke plate i troskovi svedu na moralno prihvatljivu meru...

i da se ne daju pare za belosvetske tabadžije
jeremija92 jeremija92 17:39 22.02.2009

Uprazno

Mislim, da bi trebalo jebati našu vlast, pa kad zatrudni, onda će shvatiti problm.
Ovako, od priče uprazno, nema ništa,
dunja73 dunja73 17:47 22.02.2009

Re: Uprazno

Mislim, da bi trebalo jebati našu vlast, pa kad zatrudni, onda će shvatiti problm.


Moguce samo ako je vlast strejterska , a ako ne , tesko da moze i da zatrudni ..
vracarac92 vracarac92 17:51 22.02.2009

Re: Uprazno

Mislim, da bi trebalo jebati našu vlast, pa kad zatrudni, onda će shvatiti problm.
Ovako, od priče uprazno, nema ništa,
Ispravno razmisljanje.
jeremija92 jeremija92 17:59 22.02.2009

Re: Uprazno

dunja73
Mislim, da bi trebalo jebati našu vlast, pa kad zatrudni, onda će shvatiti problm.


Moguce samo ako je vlast strejterska , a ako ne , tesko da moze i da zatrudni ..


Ama, ako svi zapnemo i stegnemo zube, ima da zatrudni.
vracarac92 vracarac92 18:28 22.02.2009

Re: Uprazno

Ama, ako svi zapnemo i stegnemo zube, ima da zatrudni.
Ima bre da rodi mecku!
jeremija92 jeremija92 19:53 22.02.2009

Re: Uprazno

Milutin Milošević Milutin Milošević 02:21 23.02.2009

Re: Uprazno

Mislim, da bi trebalo jebati našu vlast, pa kad zatrudni, onda će shvatiti problm.

A šta ako nam je vlast delimično "pozadinska"?
madam_mym madam_mym 18:10 23.02.2009

Re: Uprazno

Mislim, da bi trebalo jebati našu vlast, pa kad zatrudni, onda će shvatiti problm.
Ovako, od priče uprazno, nema ništa,

constrictoria92 constrictoria92 17:41 22.02.2009

Grrrr...

Izreka veli: „Deca su naše najveće blago"-vlada replicira: „Ne, budžet je naše najveće blago a u njemu nema mesta za vaše blago!"

Narod bi trebalo ne da veli, no da dela i to s motkama....
vracarac92 vracarac92 17:53 22.02.2009

Re: Grrrr...

Narod bi trebalo ne da veli, no da dela i to s motkama....
...fekalno obradjenim. Ali na zalost iskustvo nam govori da se promenom vlasti u stvari nista ne menja.
Da li iko vidi nekoga novog, neukaljanog politicara ko bi eventualno mogao i iskreno zeleo da pokrene promene?
constrictoria92 constrictoria92 17:55 22.02.2009

Re: Grrrr...

Da li iko vidi nekoga novog, neukaljanog politicara ko bi eventualno mogao i iskreno zeleo da pokrene promene?

Khm khm, pa kad se već traži neko, mis'im red je kad je narodu neophodno, ondaK - teška srca, al' pri'vatam se te uloge.
vracarac92 vracarac92 18:27 22.02.2009

Re: Grrrr...

Khm khm, pa kad se već traži neko, mis'im red je kad je narodu neophodno, ondaK - teška srca, al' pri'vatam se te uloge.

Ako je tako, racunaj na moj glas!
niccolo niccolo 18:31 22.02.2009

Re: Grrrr...

constrictoria92
Da li iko vidi nekoga novog, neukaljanog politicara ko bi eventualno mogao i iskreno zeleo da pokrene promene?

Khm khm, pa kad se već traži neko, mis'im red je kad je narodu neophodno, ondaK - teška srca, al' pri'vatam se te uloge.

Види ти њу, још није прешла ни у предузетнике софтморе, а већ хоће у политику

Него какав ти је програм?
vracarac92 vracarac92 18:43 22.02.2009

Re: Grrrr...

Него какав ти је програм?
Kakav god da je ja ga podrzavam!
P.S. A jel ima sanse i ja da postanem neki funkcionercic u tvojoj stranci pa da se ocesem o neki upravni odbor ili bar savetnicko mesto?
dunja73 dunja73 18:46 22.02.2009

Re: Grrrr...

neukaljanog politicara ko bi eventualno mogao i iskreno zeleo


Bolje kaljav politicar - a narod " cist"
nego ,
cist politicar - a narod " kaljav"
constrictoria92 constrictoria92 18:47 22.02.2009

Re: Grrrr...

Него какав ти је програм?


Koji program? Svi moji programi su odlični - tako kažu bar moji klijenti.

p.s.
Ako misliš na politićki program, ondaK da reknem da je moj slogan:

Sa mnom - u našu divnu budućnost!
niccolo niccolo 18:49 22.02.2009

Re: Grrrr...

Svi moji programi su odlični

Другим речима, ако нам се не свиди један твој програм, имаш ти и други
constrictoria92 constrictoria92 18:50 22.02.2009

Re: Grrrr...

A jel ima sanse i ja da postanem neki funkcionercic u tvojoj stranci pa da se ocesem o neki upravni odbor ili bar savetnicko mesto?


Blogokolega, ti znaš da si zauzeo posebno mJesto u mojemu blogerskom .
Spremila sam very ozbiljno mJesto za tebe i u moje buduće stranke...
niccolo niccolo 18:51 22.02.2009

Re: Grrrr...

Spremila sam very ozbiljno mJesto za tebe

Председника Звезде?
vracarac92 vracarac92 19:03 22.02.2009

Re: Grrrr...

Bolje kaljav politicar - a narod " cist"
nego ,
Nesporno
Sa mnom - u našu divnu budućnost!

Odlicno! jos samo da pred izbore ljubis malu decu i seses vrpce i pobeda je tvoja1
Другим речима, ако нам се не свиди један твој програм, имаш ти и други

iskusno
vracarac92 vracarac92 19:05 22.02.2009

Re: Grrrr...

Blogokolega, ti znaš da si zauzeo posebno mJesto u mojemu blogerskom .
Spremila sam very ozbiljno mJesto za tebe i u moje buduće stranke...

Al' da je "adekvatno nagradjeno"
Председника Звезде?
Ma ne mora bas predsednik, moze i sportski direktor ili bar PR.
Mnogo volim da se svadjam po tom pitanju. U stvari daj sta god samo da je u vezi sa zvezdom.
constrictoria92 constrictoria92 19:20 22.02.2009

Re: Grrrr...

Ma ne mora bas predsednik, moze i sportski direktor ili bar PR.

Ma, mora - nemo' da si skroman!
A imam i neke UO u planu za tebe, pa sad vidi...
vracarac92 vracarac92 19:24 22.02.2009

Re: Grrrr...

Ma, mora - nemo' da si skroman!
Nemoj molim te, bilo bi zaista cudno da predsednik pije pivo ispred stadiona a utakmice prati sa severa a ne iz loze a ja u lozu NI MRTAV. Na severu odrastao, na severu stasao na severu cu i zavrsiti.
niccolo niccolo 19:40 22.02.2009

Re: Grrrr...

bilo bi zaista cudno da predsednik pije pivo ispred stadiona a utakmice prati sa severa

То би му дошло отприлике ко Марк Кјубан из Далас Старса...

A imam i neke UO u planu za tebe, pa sad vidi

Него, Конс, где сам ја у свему томе?
constrictoria92 constrictoria92 19:55 22.02.2009

Re: Grrrr...

Него, Конс, где сам ја у свему томе?

Razmotrićemo i tvoj slučaj - polako.

p.s.
Šta nudiš - čemu se nadaš?
niccolo niccolo 19:58 22.02.2009

Re: Grrrr...

Šta nudiš - čemu se nadaš?

Сад се сетих да смо ми у ствари већ водили сличан разговор на неком блогу, али си ти била непопустљива желећи да задржиш за породицу место које се мени свидело...
madam_mym madam_mym 18:14 23.02.2009

Re: Grrrr...

Odlicno! jos samo da pred izbore ljubis malu decu i seses vrpce i pobeda je tvoja


samo nemoj tele i jagnje u njušku, kontroliši doživljaj, 'leba ti
vracarac92 vracarac92 18:50 23.02.2009

Re: Grrrr...

samo nemoj tele i jagnje u njušku, kontroliši doživljaj, 'leba ti

Tako je, nemoj k'o V. Draskovic, vidis da je ostao samo vecni kandidat za predsednika!
madam_mym madam_mym 20:39 23.02.2009

Re: Grrrr...

Tako je, nemoj k'o V. Draskovic, vidis da je ostao samo vecni kandidat za predsednika!
*novo

pa, čekaj, čekaj, Onaj Drugi je ipak postao Predsednik
činimi se da je jedan ljubio jagnje, a jedan tele
miloradkakmar miloradkakmar 18:38 22.02.2009

Спрдња са будућношћу


Naime, zvanična politika o planiranju porodice se tako i zove zato što propagira planiranje, a ne činjenje


Тренутно, цела држава је у фази планирања, пројектовања , стратегија развоја , индустријских паркова ... чињење се очекује када се оконча ова фаза, односно добије дозвола за приступ европским фондовима. Вероватно (!) до конкретног чињења ће доћи и у " политици наталитета ".Зависи ли она само од тога ? Назив " забава за сиротињу " је спрдња са нашом будућношћу .
vracarac92 vracarac92 18:45 22.02.2009

Re: Спрдња са будућношћу

Назив " забава за сиротињу " је спрдња са нашом будућношћу .
kao i odnos nasih politicara prema nama.
miloradkakmar miloradkakmar 20:06 22.02.2009

Re: Спрдња са будућношћу


Нажалост , од њих зависи наша будућност.
madam_mym madam_mym 18:17 23.02.2009

Re: Спрдња са будућношћу

Нажалост , од њих зависи наша будућност.


jok, nažalost - od nas zavisi

znaš ono:
probudi se, nešto se dešava
- tvoja se sudbina rešava!
mariopan mariopan 18:23 23.02.2009

Re: Спрдња са будућношћу

Stvarno si me nasmejao ovim clankom i da nije smesno bilo bi tuzno...a deca su nase najvece bogatstvo.
Pozdrav i preporuka
vracarac92 vracarac92 18:49 23.02.2009

Re: Спрдња са будућношћу

Pozdrav i preporuka

Drago mi je sto si tu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana