DAJTE ŠANSU MIRU

Vesna Knežević Ćosić RSS / 08.09.2007. u 10:28

Prorokovićeva pretnja ratom me je prestravila i bacila u 91. godinu, s tom razlikom sto sam onda verovala da rata ne moze da bude. Te godine, krajem jula meseca, bila sam kod Goce Suše koja se upravo vratila iz Sarajeva. Dala mi je veliku najlon kesu punu telegrama u kojima su ljudi vapili za mirom. Goca je bila heroj. Nije se obazirala na manijake koji su, dok se vraćala sa palilulske pijace urlali za njom "Goca Suša, prodana duša". Nad telegramima je plakala. I ja sam plakala. Onda sam sela i prekucala ih. Objavila sam ih u Nedeljnoj Borbi, tadašnjoj. Verovatno je tekst čitaoce rastužio, ali reč naroda nije omela političare da zemlju gurnu u rat. Zato mislim da ne stoji prozivka Draga Kovačevića u blogu "Nekvalitetna javnost". Ne vredi Drago, znaš, ako se oni namerače da udare u ratne doboše, mi možemo samo da ga duvamo.

Sada ću da postiram antiratne telegrame uz jula 1991. Da se ne zaborave. Molim vas da ih pročitate.

DAJTE ŠANSU MIRU

(napisano krajem jula 1991.godine)

            "Dajte šansu miru"- pevao je Džon Lenon i ušao u legendu, a njegove reči postadoše moto i način mišljenja. Jer, neko mora započeti mir, kao što neko započinje rat - rekao bi Stefan Cvajg.

             U poslednjoj dekadi u svetu se ustalila tradicija koncerata za mir - za Etiopiju, za gladne, za Mendelu...

            YUTEL-ova prošlonedeljna manifestacija mira i razuma u sarajevskoj Zetri, na najlepši način pokazala je da duh Boba Geldorfa stanuje i pod ljutim balkanskim nebom.

            "Na njihovo nasilje odgovorićemo mirom, razumom i pristojnošću. Na "tomsone" i "kalašnjikove" - muzikom, stihovima i pričom o mizeriji i poniženjiama u koje su nas gurnuli. Minutom ćutanja odaćemo poštu svim poginulim. Velikim vatrometom na kraju našeg skupa izrazićemo veru u našu budućnost... Svojevremeno je jedan slavni general, razočaran ratom i ljudskim stradanjima, rekao: "Uveren sam da će doći dan kada će narodi sklopiti mir uprkos svojim vođama." Bliži li se taj dan u Jugoslaviji? Nikada nećemo saznati ako ne pokažemo da želimo da osvane."

            Tako je i bilo: 28 jula, 1991. godine, olimpijsko Sarajevo, gde Srbi, Muslimani, Hrvati, Jevreji i drugi žive u slozi, poslalo je snažnu poruku za mir i demokratiju, u kojoj je vera, ljubav i nada građana iz svih krajeva Jugoslavije okrenuta mirnoj budućnosti i čovekoljublju.

            Preko dve hiljade autobusa, dvanaest aviona, Sarajlije su dočekale dobrodošlicom, smehom, suzama i rečima:

-         Budite naši gosti, prenoćite kod nas.

            Razglas je stigao iz Zagreba, vatromet iz Ljubljane, pozornica od sarajevske firme, bombone iz Subotice.

            Taksisti su vozili i razvozili ljude, dežurali za potrebe redakcije.

            Toga dana sve je bilo džabe.

            Privatnik iz Fojnice delio je torteline i sokove, a gradska cvećara poklonila je cveće za pozornicu.

            Poslastičar je svima delio kolače u malim pakovanjima, a anonimna domaćica donela je džinovsku tortu na kojoj je bio znak mira.

            Rudari iz Kreke došli su u redakciju YUTEL-a; na rukavicama su doneli stihove, a na kartonu izlepljenu od cvetova karanfilića reč MIR. Recitovali su stihove.

            Ekipa je plakala.

            Udruženje sarajevskih golubara pustilo je pet stotina golubova.

             Udruženje lečenih alkoholičara poslalo je poruku: "Sa vama smo svim srcem, jer ako se nastavi sa ratom, ponovo ćemo se propiti."

            A kiša je padala i padala potopivši svaku nadu da će se velika manifestacija mira i razuma održati na Marindvoru. Samo nekoliko sati pre početka, direktor Zetre mobilisao je svoje ljude, i otvorio inače zatvorenu Zetru. Taksisti, dobrovoljci, gradonačelnik, Radio- Sarajevo, deca, privatnici, izvođači, gosti, učesnici - svi ljudi dobre volje, dali su sve od sebe da se koncertna mašinerija premesti i montira, postigavši svojevrsni rekord - jer, samo za postavljanje tehnike potrebno je šest sati. 

            "Valjada će se naći neko razuman da, kada vidi koliko narod želi mir, naredi da prestane ubijanje, i da ne bude rata"- rekao je Živorad Pečarić, slikar, arhitekta i scenograf. A rudar Safet Mujić: "Skup u Sarajevu treba da bude jedna druga bitka, borba za mir bez plotuna i vatrenog oružja."

            I bio je. Bez nacionalnih i partijskih obeležja. Dve jugoslovenske zastave doneli su radnici iz Zenice. I puno znakova mira, ispisanih na razne načine. Kako je ko umeo; cvećem, na poleđini večernjih sarajevskih novina. Sto hiljada pristiglih ljudi dobre volje, od kojih je dve trećine ostalo napolju, na kiši, razgovarajući, družeći se, gledajući vatromet i pet stotina golubova, sa istovetnom željom:

-         DAJTE ŠANSU MIRU!

-          

            Čak su i političari ovoga puta bili - obični građani. Bez pratnje, obezbeđenja, išli su peške, sa kišobranima, k'o sav ostali svet.  U publici, međ' rajom, izvan svakog protokola, sedeli su i Bogić Bogićević i Vasil Tupurkovski, koji su te večeri putovali u Brisel.

            Telegramima, pismima, đačkim sveskama punim potpisa i mirovnih porukama, pesmama, apelima i zakletvama - građani, najrazličitija udruženja, mirovni pokreti, preduzeća - iz svih krajeva zemlje izrazili su svoju volju, želju, potrebu, nadu i podršku miru, pokazavši da baš svu komunikaciju i dobru volju među ljudima nije lako gurnuti u sveopšti mrak.

             Iako je većina TV kuća, sem časnih izuzetka, zatvorila svoj "prozor u svet" sarajevskoj minifestaciji za mir i razum. Snimak postoji. Možda još nije kasno da TV oci isprave grešku i DAJU ŠANSU MIRU?

Telegrami

Želim mir i da ne bude rata, da ne puca brat na brata. Ovu krilaticu šalje Harbaš Dževad iz Bihaća.

* * *

Kad bih mogao, svakom bih želio da pameti dođe, jedan drugome da se ne sveti, neka svi budu u duši poeti. Hasan Džinić Džino iz Zagreba

* * *

Ponosni smo roditelji jednog malog sina i dvoje blizanaca koji će se uskoro roditi. Spriječeni smo da dođemo na vašu manifestaciju, ali iz svih naših pet grla vičemo: "MIR, MIR, MIR i NIKO NIJE KRIV". Porodica Đurica sa Ilidže.

* * *

Poručimo Evropi i svijetu da možemo oprostiti jedni drugima sve što je ružno, ne dajmo da naši najmiliji ginu bilo gdje i bilo za koga u ovoj našoj jedinoj domovini. Nermina Šabanović iz Sarajeva

 * * *

U ime naših unuka: Slavena, Dejana, Maka i njihovih drugara pozivamo sve bake, nane i deke Jugoslavije da maslinovom granom osvojimo mir. Nedajmo šansu bezumnim ratnicima. Za njih je naša maslina najveća opasnost. Djed Nedjeljko i baka Ljubinka Čivša iz Sarajeva.

 * * *

Narod je stvarna imenica i neće da bude mrtva činjenica.  Vaši prijatelji iz Mostara

* * *

Verujemo da ćemo udruženim snagama pobediti snage razaranja i mržnje. Helsinški komitet za Jugoslaviju

 * * *

Ja hoću Vladu, Jaska i Ines za druga, ja ne dam da nas ubija tuga. Sve tate, mame, dede i babe molim, ne dajte rata, ja hoću da volim. Vi veliki dajte nam mira, pustite da vječno muzika svira. Moja je pjesma molba vama, dajte sreću i mir nama. Harun Mataradžija iz Visokog

 * * *

Svim izviđačima i planinkama teta Ljuba iz Slavonskog Broda poručuje da se, kao i ranije, zauzmu za mir i prijateljstvo da bi i njihova djeca živela u bezbrižnosti, radosti i sreći.

 * * *

Smirite se svi vi koji nam radite o glavi. Smirite vaše strasti. Pustite nas da živimo u miru i znajte ovo je naš posljednji zahtev. Taksisti i autoprevoznici Sarajeva, Bosne i Hercegovine i Jugoslavije

 * * *

Prudružujemo se JUTEL-u za mir i dajemo svojih 700 glasova. Pacijenti Zavoda za alkoholizam sa svojim porodicama

 * * *

Ja nisam mlada da čekam vrijeme, niti stara da prebiram po prošlosti. Buktim u svome dobu i tražim da nevine ljude više ne ubijaju. Kaća Madnić Salevski iz Banje Luke

 * * *

Mi hoćemo da radimo i stvaramo, da živimo u miru i slobodi. Radnička ruka i misao je pokazala ogromnu strpljivost. Zahtjevamo da zamukne oružje i jalove rasprave, želimo živjeti a ne umirati, dosta je zloupotrebe radnika!  Političari, dogovorite se, mi nećemo dugo čekati! Gladni ne mole! Predstavnici gradskih sindikalnih vijeća Ljubljane, Titograda, Skopja, Novog Sada, Zagreba, Prištine, Beograda i Sarajeva.

 * * *

U ime Bunjevaca iz Kavankuta, u ime mešavine Srba i Hrvata želimo da znate da smo s vama dušo i srcem. Mir našoj divnoj zemlji; mir ljudima, mir vodama; mir biljkama, mir životinjama i pticama. Porodice Prcić i Jakovljević

 * * *

Mi koji smo preživjeli logore znamo cijeniti i čuvati slobodu koju smo skupo platili i zato podržavamo vašu mirovnu inicijativu. Sekcija bivših logoraša - Banja Luka

 * * *

Verujemo u JUTEL-ovu akciju za mir. Članovi pokreta za mir iz Udbine

 * * *

Nastavimo sarajevski mirovni skup na taj način što ćemo svi reći lijepu riječ komšiji; čak i ako ga mnogo ne volimo.  Maja Zaljar iz Ljubljane

 * * *

Ne dajte ubicama da odlučuju ko ima pravo na život a ko ne. Prisilite ratnike da bace puške i noževe i da se prihvate alata, pa da grade svojoj djeci budućnost i zarađuju hljeba.  Tolo Petra iz Fojnice

 * * *

Želimo ponovo turiste i mir na našem Jadranu. Grupa Crikveničana

 * * *

Građanko Jugoslavije, ženo, majko, sestro, ćeri, drugarice, gospođo- nedajmo našu zemlju, nedajmo našu djecu, nedajmo slobodu, nedajmo mir. Građanka iz Lipika

 * * *

Za razum, istinu, budućnost i mir, mi smo uz vas. Dejan i Saša Ignjatić iz Zemuna

 * * *

Ispišite mir i u moje ime. Zora Vukelić iz Novog Sada

 * * *

Molimo vratite nam mir za naš nasušni hljeb, za unuke, za sinove, za očeve, majke, bake i djedove. Familija Stipančević iz Subotice, koja broji 73 člana potpisnika

 * * *

Mir je jedina šansa svima nama. Samo u miru možemo izgrađivati sebe i društvo. Omladinski savjet i Savez studenata Crne Gore

 * * *

Dramski umetnici Srbije zahtevaju od svih odgovornih da odmah prestanu da huškaju čoveka da ubija drugog čoveka i da svoju ogromnu negativnu energiju konačno preusmere ka pozitivnom životu.  Hiljadu i petsto pozorišnih poslenika i šlanova ovog saveza šalju tople pozdrave podrške

 * * *

Podržavamo vašu mirovnu akciju i sve ćemo učiniti da mirovni pokret iz sveta bude obavešten o vašim naporima. Želimo vam puno uspeha. Za Helsinški parlament građana sa sedištem u Pragu predsednice Meri Kaldor i Sonja Liht

 * * *

Samostalni sindikat radnika tekstila, kože i obuće Bosne i Hercegovine u ime 108 hiljada vrijednih, poštenih i miroljubivih radnica i radnika u potpunosti podržava akciju za mir, sa sigurnošću da će se ovaj apel shvatiti kao poslednje upozorenje. 

 * * *

Bila sam dijete za vrijeme rata i vidjela sam kako se braća ubijaju. Ne dozvolimo da se to ponovi i zaustavimo odmah sva ubijanja. Aira Ceskić, penzionerka iz Sarajeva

 * * *

Liga socijalnih demokrata iz Zagreba podržava sarajevski mirovni skup. To je pravi put za smirivanje našeg bezumlja.

 * * *

Moj sin je u vojsci i nosi pušku. Bojim se da će morati nekoga da ubije ili će on izgubiti glavu. Molim vas istrajte u svojoj akciji. Ivica Barić, Banja Luka

 * * *

Udruženje klubova liječenih alkoholičara Bosne i Hercegovine sa tri hiljade petsto svojih članova pridružuje se YUTEL-ovoj ideji akcije za mir.

 * * *

Želim da budem sa vama na strani mira, slobode i zakona.  Senka Baranin iz Beograda

 * * *

Probudi se inteligencijo, ustaj čovječe radniče, ustani omladino i zatražimo mir! radnica i majka iz Bosanske Krajine

 * * *

Dajemo punu podršku vašem mitingu mira za dobrobit naroda Bosne i Hercegovine i Jugoslavije - Učesnici 28.  padobranskog prvenstva Bosne i Hercegovine u Doboju

* * *

Za mir i slobodu svih naroda u Jugoslaviji želimo rad a ne rat- 508 cazinskih radnika tvprnice medicinskih instrumenata i opreme "Medic"

* * *

Metalci iz Zeničke željezare šalju tople pozdrave i kažu: Mi smo uz vas! 

* * *

YUTEL Sarajevo! YUTEL se ne može zaustaviti. Čestitamo!  Sve se urotilo protiv vas, a ipak ste uspjeli. YUTEL-ov put mira nastavite i dalje. Računajte na našu punu podršku i suradnju. Pozdrav, JUTEL Zagreb

* * *

Bravo YUTEL, bravo JUGOSLAVIJO! Oprostiću za noćas kiši što nam nije dozvolila da svoju mirovnu konferenciju održimo pod vedrim nebom, ali neću oprostiti POLITIČARIMA ako ne vrate MIR u sve domove Jugoslavije. Kaća Mandić- Šalevski, Banja Luka

* * *

Žao mije što sam kasno saznala za miting mira i što nisam mogla biti sa vama. Klub prijateljstva Japan - Jugoslavija vam želi uspijeh u svakoj akciji. -telefaks je Jadranke Stojaković iz Japana, na kome je uz pozdrave i reči ljubavi poznata kantautorka napisala i stih: Vjerujem da ljubav nikada ne umire/ neko će sve naše ratove/ pretvoriti u vječne svatove.

 * * *

Pozdravljam akciju YUTEL-a za mir. Žao mi je što ne mogu da učestvujem jer sam bolesna. Molim sve ljude u Jugoslaviji da dignu svoj glas. Ja ga na ovaj način dižem jer sam majka vojnika, a nisam rađala sinove da ubijaju svoj narod ili budu ubijeni. Moji sinovi su djeca iz mješovitog braka, je li im to neka mana? tužna majka iz Mostara

 * * *

Deca i pretškolski radnici Srbije pridružuju se vašoj akciji mira sa zahtevom da ratne igre odmah prestanu. Tražimo od svih ratnika da vrate mir u naše porodice, vrtiće i ulice.  Hoćemo dečje, a ne ratne igre. Savez stručnih društava predškolskih radnika Srbije

 * * *

 Ispunjeni ponosom što ste u našoj kući dobili vaše prvo skrovište, a time i mogućnost za emitovanje YUTEL-a kao opštejugoslovenskog TV glasila, pridružujemo se vašoj velikoj akciji za mir kojom na najbolji način potvrđujete da jednako pripadate svim zabrinutim narodima naše lijepe Jugoslavije.  Samostalni sindikat radnika RTV Sarajevo

 * * *

Referendumu za mir! Nemam mogućnosti da vam se pridružim, ali vas uvjeravam da je moje srce sa vama. Neka vaša misao nađe mesto uz svaki kućni prag i ognjište ove lijepe zemlje. -penzioner iz Teslića

 * * *

Kolege i braćo taksisti Sarajeva! Od sedam hiljada petsto taksista iz Beograda imate punu podršku povodom mitinga mira.

 * * *

Tri hiljade tuzlanskh maloprivrednika diže glas protiv ratničko huškačke psihologije, protiv podjela i svađa, a za očuvanje zajedničkog života, rada i mira. Udruženje samostalnih privrednika iz Tuzle

 * * *

Želim da razum nadvlada nasilje, želim da sve međunacionalne sukobe u Jugoslaviji što pre zameni tolerncija i sporazum.- poruka je Morisa Druona iz Pariza, predsednika Francuske akadimije nauka

 * * *

Pozdravljamo vaču hrabru inicijativu za mir, poštovanje i ljubav među ljudima. U cilju uspješne organizacije humane akcije dajemo skromnu novčanu pomoć od deset hiljada dinara koju ćemo uplatiti u poedeljak. -radni ljudi "Montažni objekti", Unioninvest.

 * * *

Najbolje želje da istrajete u pokretu za opšti mir.  Priključujemo se svim srcem.- Predsednik sekretar streljačkog saveza Jugoslavije, članovi stručnog štaba i reprezentativci Jugoslavije u streljaštvu.

 * * *

Zemljo mila, vapaj našeg glasa, svi želimo sada isto, našoj Jugi spasa.- ispevala Mejakić Zora iz Pucareva

 * * *

 Ujedinimo se za mir, zaustavimo beštiju rata, podjelimo se na one koji hoće mir naspram onih koji bi rat!- poruka je članova Pokreta za mir i nenasilje iz Rijeke

 * * *

 Da li iko od vodećih političara i njima bliskih saradnika može shvatiti i zamisliti zabrinutost i nemir običnih ljudi? Zato svaki pokušaj, svaki pokret, svaki miting za mir i za ljubav ima našu punu podršku.- radnici telegrafa pošte Doboj

 * * *

Šaljemo vam 1500 glasova za mir. Društvo za zaštitu čovekove okoline "Zeleni", Zvornik

 * * *

 Poruka mladima Jugoslavije! Izvinjavam se umjesto onih koji bi trebalo da vam se izvinu. Ovome vas nismo učili u školi.- učiteljica iz Sarajeva

 * * *

Žao mi je što nisam u Sarajevu. Glavni urednik, na dan kada mu je izvršno veće Vojvodine ukinulo v.d. stanje, procenio je da izveštavanje o pokretu za mir nije programski interes informativno političkog programa TV Novi Sad.  Ispišite i u moje ime mir.- Zora Vukelić, TV Novi SAD

 * * *

Niko nas ne može ubediti da bratstvo i jedinstvo nije postojalo i da ne postoji. Čuvajmo Jugoslaviju, Jugoslavija je naša. - Vera Mojsovska iz Skoplja

 * * *

U mislima punog srca bićemo danas sa vama i milionima Jugoslovena. Na veličanstvenom skupu neka nad Jugoslavijom poleti jato golubova mira, a oružje jednom zauvek ućuti.- osoblje frizerskog salona "Nasina" iz Bihaća

Atačmenti



Komentari (71)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragan7557 dragan7557 11:20 08.09.2007

Re. vidi post javnost I i II

Izvrstan post,i dodao bih da rat nije "spontani" vihor ve unapred planirana akcija interesnih grupa koje u opštu propast i razaranje vode zbog vlastitih interesa a ne naroda.
7557
giger giger 11:46 08.09.2007

Re: Re. vidi post javnost I i II

dragan7557
Izvrstan post,i dodao bih da rat nije "spontani" vihor ve unapred planirana akcija interesnih grupa koje u opštu propast i razaranje vode zbog vlastitih interesa a ne naroda.
7557


Jebiga, tako nas zapalo...
dunjica dunjica 11:24 08.09.2007

Déjà vu

Svi ti protesti nisu uspjeli zaustaviti rat. Gdje smo zakazali? Može li se učiti na vlastitim greškama, ako već ne na tuđima?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 11:47 08.09.2007

ej, advokati

šta kaže zakon kada neko priziva rat, preti silom? može li da odgovara pred sudom? ili mu je sve dozvoljeno, makijavelistički, jer je vlast? baš me briga što Prorokovića proziva Oli Ren (pogledajte vesti na b92), hoću da ga ovde prozovu, da mu kažu da ne može tako, da preuzme odgovornost za svoje reči, ako nikako drugačije, nek obuče tople gaće i uzme praćku i neka ide u neku šumu na nedelju dana da oladi, sam i ratuje sa vevericama.
dunjica dunjica 12:02 08.09.2007

Re: ej, advokati

Eh, zakoni... Ako ih i ima, treba ih primjenjivati.

I mene bi zanimalo slovo zakona, napose internacionalnog prava, o pozivanju na rat i prijetnju silom.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 12:15 08.09.2007

Re: ej, advokati


90-tih sam bio ubedjen da ce biti rata. Sad sam ubedjen da ga nece biti. Mislim da ne bi mogli da skupe vise od 3% ljudi na regrutaciju - jednostavno nema ko da mu ratuje, niko to nece

Medjutim, vazno je da na ovakvo ratnohuskanje ne treba ostati nem - da im to ne bi preslo u naviku, i vec sada fajlovati krivicnu prijavu protiv njega, a i momentalno protiv svakog eventualnog sledbenika. Nece ova Vlada da traje vecno, pa nek se zamisle malo za to lupanje u ratne dobose, sta ih ceka posle. Samo nek laju ti Kostunicini kulovi - to sto rade je protiv zakona. Jednostavno, ostavimo se patetike - hajde da uradimo nesto konkretno. Hajde da podnesemo tuzbu protiv njega kao Grupa Gradjana, ili neka to uradi neka NVO.
Malisa Malisa 12:30 08.09.2007

Re: ej, advokati

Hajde da podnesemo tuzbu protiv njega kao Grupa Gradjana, ili neka to uradi neka NVO.

Kome da je podnesemo? NJIHOVOM sudu koji je produzena ruka NJEGOVOG suda?
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 12:33 08.09.2007

Re: ej, advokati

Malisa
Kome da je podnesemo? NJIHOVOM sudu koji je produzena ruka NJEGOVOG suda?

BZ
Nece ova Vlada da traje vecno, pa nek se zamisle malo za to lupanje u ratne dobose, sta ih ceka posle.

Urosh Urosh 12:58 08.09.2007

Re: Déjà vu

dunjica
Svi ti protesti nisu uspjeli zaustaviti rat. Gdje smo zakazali? Može li se učiti na vlastitim greškama, ako već ne na tuđima?

Ali sad mozemo biti radikalniji u protestima glede ratnog huskanja, ako se nastavi.
Pored svih metoda, primenjivanih u preveniranju rata devedesetih, mozemo malo i radikalnije.
Ja sam za Baader-Meinchoff srbijansku varijantu, jedino ona moze da ocisti ovo drustvo od zlocina.
dunjica dunjica 13:23 08.09.2007

Re: Uroš

Ja sam za Baader-Meinchoff srbijansku varijantu


Ovo su JAKO teške riječi, Uroše. Razmisli još jednom, molim te. Varijanta koju spominješ je bila teroristička grupa. Što su bili uzroci njenog nastajanja, posebna je priča, ali nasilje NIJE odgovor na nasilje. Nenasilna borba traži izdržljivost, ideje, to je borba protiv vlastitih demona također, ali samo tako se stvaraju zdravi i stabilni temelji za novu građevinu.
Urosh Urosh 14:23 08.09.2007

Re: Uroš

dunjica
Ja sam za Baader-Meinchoff srbijansku varijantuOvo su JAKO teške riječi, Uroše. Razmisli još jednom, molim te. Varijanta koju spominješ je bila teroristička grupa. Što su bili uzroci njenog nastajanja, posebna je priča, ali nasilje NIJE odgovor na nasilje. Nenasilna borba traži izdržljivost, ideje, to je borba protiv vlastitih demona također, ali samo tako se stvaraju zdravi i stabilni temelji za novu građevinu.

Jesmo probali nenasilno?
Jesmo.
Sad je vreme za BM!
Srbija je zlocinacka i fasisticka drzava i zlocin i fasizam se u ovoj zemlji moraju iskoreniti!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:29 08.09.2007

Re: Déjà vu

Urosh
dunjica
Svi ti protesti nisu uspjeli zaustaviti rat. Gdje smo zakazali? Može li se učiti na vlastitim greškama, ako već ne na tuđima?

Ali sad mozemo biti radikalniji u protestima glede ratnog huskanja, ako se nastavi.
Pored svih metoda, primenjivanih u preveniranju rata devedesetih, mozemo malo i radikalnije.
Ja sam za Baader-Meinchoff srbijansku varijantu, jedino ona moze da ocisti ovo drustvo od zlocina.

Uroše....kakav terorizam, šta pričaš...Ko je time ikada išta rešio...
Hajde pročitaj još jednom šta si napisao.....
dunjica dunjica 14:32 08.09.2007

Re: Uroš

Zar se zločin zločinom iskorjenjuje?! Uroše, razmisli...

Čuj još jednom:
Nenasilna borba traži izdržljivost, ideje, to je borba protiv vlastitih demona također, ali samo tako se stvaraju zdravi i stabilni temelji za novu građevinu.
nestorijanac nestorijanac 14:33 08.09.2007

Re: Uroš

Mislite da Uros razmislja ?
dunjica dunjica 14:37 08.09.2007

Re: Uroš

Da, mislim. No govori kao čovjek koji je izgubio nadu i ne vjeruje da se nenasilje na kraju isplati. Samo što se rezultati nenasilnog djelovanja dugo čekaju, pa je Uroš, pretpostavljam, nestrpljiv, kao i mnogi drugi.
nestorijanac nestorijanac 14:38 08.09.2007

Re: Uroš

Nestrpljenje nije bas odlika razmisljanja ?
Gubljenje nade, mozda je jos manje odlika razmisljanja ?
Urosh Urosh 14:41 08.09.2007

Re: Déjà vu

Drago Kovacevic

Urosh

dunjicaSvi ti protesti nisu uspjeli zaustaviti rat. Gdje smo zakazali? Može li se učiti na vlastitim greškama, ako već ne na tuđima?Ali sad mozemo biti radikalniji u protestima glede ratnog huskanja, ako se nastavi.Pored svih metoda, primenjivanih u preveniranju rata devedesetih, mozemo malo i radikalnije.Ja sam za Baader-Meinchoff srbijansku varijantu, jedino ona moze da ocisti ovo drustvo od zlocina. Uroše....kakav terorizam, šta pričaš...Ko je time ikada išta rešio...Hajde pročitaj još jednom šta si napisao.....

Drago, vrlo dobro znam sta sam napisao.
Dosta mi je vise da mi ratni zlocinci i ratni huskaci sole pamet.
S takvima nema nenasilja!
boris_rs boris_rs 14:54 08.09.2007

Re: ej, advokati

Malisa
Hajde da podnesemo tuzbu protiv njega kao Grupa Gradjana, ili neka to uradi neka NVO.

Kome da je podnesemo? NJIHOVOM sudu koji je produzena ruka NJEGOVOG suda?


Zaista smiješno. Naravno da niko ne želi rat ali misliti o tužbi protiv funkcionera države koja u svom ustavu ima i ratnu opciju za zaštitu suvereniteta je čist idiotizam.
Urosh Urosh 14:57 08.09.2007

Re: Uroš

nestorijanac
Mislite da Uros razmislja ?

Mislis da si pametan?
nestorijanac nestorijanac 15:02 08.09.2007

Re: Uroš

Ma, nemojte Urose tim pitanjem da se sada iscrpljujete.
Treba Vam snaga da iskorenite zlo - nasiljem.
Jerry Jerry 20:20 09.09.2007

Re: Déjà vu

Što rekao Basara dok nepočnu goreti vatre " svete španske invizicije" neće biti bolje u Srbiji. Samo gde naće takve face poput Urlike Meinhof i slične ?Pre ćeš naći neonaciste nego takve.
Jerry Jerry 20:35 09.09.2007

Re: Uroš

Pravo je pitanje :"Da li Proroković razmišlja ?" , a ne da li Uroš razmišlja !
Atomski mrav Atomski mrav 07:47 10.09.2007

Re: Déjà vu

Ja sam za Baader-Meinchoff srbijansku varijantu

Ovo reče master evropskih integracija?!
vucko vucko 09:11 10.09.2007

Re: Déjà vu

Ovo reče master evropskih integracija?!

Nemoj tako, mravac, možda je to dobio za seminarski rad
vucko vucko 09:12 10.09.2007

Re: Uroš

Pravo je pitanje :"Da li Proroković razmišlja ?" , a ne da li Uroš razmišlja !

Gde ćemo o Urošu dok gori Hilandar
boris_rs boris_rs 16:14 11.09.2007

Re: Uroš

Kakvo razumijevanje. Mora da je i Prorokovic poput ovog Urosha postao nestrpljiv od dugog cekanja na rezultate nenasilnog djelovanja.
boris_rs boris_rs 05:43 12.09.2007

Re: Déjà vu

Reče Basara i podrignu od pića
gordanac gordanac 12:04 08.09.2007

sličnosti i razlike

Prorokovićeva pretnja ratom me je prestravila i bacila u 91. godinu, s tom razlikom sto sam onda verovala da rata ne moze da bude.

Moja prva rečenica kad sam "odgledala i odslušala" Osmu sednicu (24.09.1987.) bila je "Biće rata i to strašnog".Skoro niko mi nije verovao, jer niko nije želeo da veruje. Moja želja da rata ne bude nije me sprečila da ga u najavi vidim, gotovog, predviđenog, spremnog. Moj aktivizam, tri godine kasnije, bio je neminovan baš zato što me je na tragičan način naučilo da "niko nije slep i gluv, kao onaj ko neće da vidi i čuje".
Snaga iracionalnog u ljudima je prostor za pretnju o kojoj govoriš, a kad politika počne da se igra sa iracionalnim, kada javnost počne da reaguje emocionalno (i smatra to ispravnim) onda započinje upravljanje strahom kod ljudi. I pozornica je spremna za manipulaciju, ma kakvi bili glumci.
Šta su sličnosti 1987. i 2007.? (ili u tvom slučaju 1991. i 2007)
1. broj onih koji su tada mislili da su u pravu je isti kao danas (i tako će biti do daljnjeg)
2. broj onih koji su tada bili protiv rata je isti kao i danas (i tako će to biti do daljnjeg)
Srbija se deli na "neke nas" koji politici devedesetih duboko zameraju što je ratove započinjala i na "neke njih" koji su ogorčeni što ih je izgubila
Šta su razlike 1987. i 2007.? (ili u tvom slučaju 1991. i 2007.)
1. "pretnja" o vojnim akcijama danas bi morala biti ostvarena u vojnom sukobu sa vojnim snagama NATO, a tada je jedina vojna snaga bila JNA (i kasnije razne "paramilitarne" organizacije na raznim stranama)
2. manje od 30% stanovništva je tada imalo BILO kakvu informaciju o procesima u EU, danas je ZA članstvo Srbije u EU oko 75% stanovništva (tu su SVI, i oni koji su bili protiv i oni koji su bili za politiku devedesetih, stanovništvo je svesno ireverzibilnosti procesa, ono ga je i učinilo ireverzibilnim)
3. vojska danas nije ni partijska institucija, niti je sredstvo za stranačke kampanje, niti sme i može biti, onda je bila
4. svaka pretnja vojnim sukobima mora imati jasan CILJ ako je ozbiljna, tada je "opšteprihvaćeni cilj" bio "zaštita srpskog naroda", danas izrečene "vojne pretnje" u sadržaju nemaju "sadržan vojni cilj", one su cilj po sebi (koji se koristi u raznim državama i društvima) i to baš po modelu koji je primenjen: lice koje NIJE donosilac nikakvih strateških odluka (državni sekretari, savetnici) nastavlja stranačku kampanju koju su otvorila lica zadužena za predlaganje odluka van svoje nadležnosti (ministri - diskretno `nako) koristeći spoljnjopolitilčke teme (NATO, pregovori o Kosovu) za unutrašnjopolitičku kampanju koja ima CILJ - podizanje motivisanosti biračkog tela koje je bar jednom s odobravanjem glasalo za slične poruke, e da bi sada glasalo za njih. To je omalovažavanje ljudi - ljudi nikada ne glasaju za falsifikat, ako imaju ponudu i u originalu.Sekundarni cilj je zastrašivanje i demotivisanje biračkog tela koje je PROTIV takvih "poruka pretnje" e da oni ne bi glasali ni za koga., ako ikako može jer ih je "suviše"."Bočni" cilj, ako stranačka kampanja pokaže uspeh je da se razlike u stavovima u kolaiciji u kojoj stranka učestvuje iskoriste za raskidanje jedne i pokušaj formiranja drugačije vladajuće koalicije ( i to se dešavalo i dešava u raznim društvima i državama), a to je omalovažavanje "budućih" koalicionih saradnika.
5. danas "poruke pretnje" takve vrste ne mogu nikako da "gurnu pod tepih" egzinstencijalne teme (ekonomske, socijalne) za koje su ljudi zainteresovani, a pogotovo ne mogu da nađu finansije za ostvarivanje svojih pretnji, tada je to moglo, od "upada u platni promet" do organizovanja inflacije kao najsigurnijeg modela za pljačkanje sopstvenog stanovništva

Da je to sve dozvoljeno raditi i ko će, na koji način i pred kojom institiucijom biti odgovoran za eventualnu štetu koja ovakva stranačka kampanja nanese drugim društvenim i državnim procesima?
O šteti se najbolje procenjuje na osnovu reakcija međunarodnih institucija (javno, diplomatski izrečenih), a one su trenutno sa "pitanjima i porukama" koje su direktno proporcionalne ozbiljnosti izrečenog.
O odgovornosti - u institucijama. Sredstvo je rasprava, a posledica može da bude - nečija ostavka.
Da li će oni koji su se podsetili straha iz 1991. (1987.) time biti umireni i zadovoljni? Ne verujem. Ali - efikasnijeg rezultata od ostavke teško da može biti.
Opravdanja tipa "tako bi postupila svaka država, tako se demonstrira odlučnost, šta da se radi kad i drugi prete...." ne stoje jer odluke o pretnjama nisu donete u institucijama, već u političkoj stranci koja u instituciji učestvuje kao poverenom javnom poslu.
Razlika je ogromna i ovo je jedan od (po strahove ljudi) težih i lošijih načina da svi tu razliku uočimo.
jaksa scekic jaksa scekic 12:59 08.09.2007

Re: sličnosti i razlike



Rata nece biti iz razloga gore navedenih,ali se ja pribojavam samoizolacije kao reakcija na kosovsko resenje,i da ce samozolacija prevagnuti kao odgovor.Jedino me tesi(bez smejanja) sto se domaca,srpska izolacija nece isplatiti srpskim tajkunima.(najzad nesto dobro i od njih),jer samo-izolacija ugrozava njihove interese koji su sirenje u regionu i kontrolu domaceg trzista.Ako trziste osiromasi,profiti ce biti manji a covek je cudan,nikad dosta para
blackbox blackbox 14:06 08.09.2007

Re: sličnosti i razlike


to gordanac
*novo sličnosti i razlike

Ma sve se slažem počev od ocene 8.sednice, do zaključka.
Jedino je mnogima, naročito u spoljnjem svetu neshvatljivo da država nema jasnu spoljnu politiku, da jedna partija priča jedno, druga drugo.Pa neće biti da savetnici i pojedini ministri pričaju nešto sa čime im šef nije saglasan.
Zar se ne slažete da time direktno dezavuišu DS, a DS ćuti. Ako je tačno ono što piše da je Koštunica kuče na vladi održao lekciju Jeremiću, zar to nije potvrda?
Slažem se sa vama da će narod na izborima dati ocenu, ali, kako se nakjavljuje DSS će fleksibilno tumačiti Ustavni zakon i držati izbore kad oni hoće. To je u intervjuu rekao i Aligrudić.
Slažem se da rata neće biti i da su pretnje o kojima je reč samo blamaža onih koji ih izriču, ali i padanje snega da svaka zverka pokaže trag.
Već imamo izjave SANU, SPC , što sa navedenom retorikom podseća na period pripreme događanja naroda.
Srbija se deli na "neke nas" koji politici devedesetih duboko zameraju što je ratove započinjala i na "neke njih" koji su ogorčeni što ih je izgubila
. Ovo je potpuno tačno.Jedino što ih više ni u svetu ne shvataju ozbiljno.
Evo Ilustracije „Komersant“: Retorika iz Miloševićevog vremena
Vlasti Srbije su pripretile da će iskoristiti silu kako bi sprečile nezavisnost Kosova, a takva pozicija mogla bi da završi ne samo raskidom odnosa između Beograda i Zapada, već bi mogla i Rusiju da stavi u složenu situaciju, ocenjuje moskovski „Komersant“. „Takve retorike Srbi se dobro sećaju iz vremena Slobodana Miloševića i do dana današnjeg plaćaju njene račune“, zaključuje dnevnik.

gordanac gordanac 15:49 08.09.2007

-----

@blackbox
Jedino je mnogima, naročito u spoljnjem svetu neshvatljivo da država nema jasnu spoljnu politiku, da jedna partija priča jedno, druga drugo

Negde sam već u razgovoru rekla "vreme rešavanja nasleđenih problema države i društva u Srbiji će, ma kako danas izgledalo teško, biti očigledno vreme lakoće za izvršioce kad počne vreme izgradnje prioriteta, jasnih, u institucijama dogovorenih, sa rokovima, cenama, planovima, odgovornošću.....za prioritete su potrebni znanje i veštine, za probleme samo izvršioci i tu je razlika ogromna..."
Jednu stvar su "spolja" naučili - "Serbia is NOT business as usual", pa makar ponekad kod kuće ličilo "k`o bakin kolač"
Zar se ne slažete da time direktno dezavuišu DS...

Time primarno slabe snagu dogovorene državne strategije (pogledaj poslednje vesti o strategiji albanske delegacije za pregovore), sekundarno ugrožavaju sopstvenu poziciju u sopstvenom biračkom telu, tercijarno one koji nemaju ništa protiv "neizgoverenih pretnji - sindrom milo mi je što znam šta misle" - guraju od sebe.

@jakša
....i ne samo oni - zamisli koliko bi u Srbiji danas trajao pokušaj poremećaja monetarne politike - vaninstitucionalno? 15 min? Stanovništvo ima prioritete - hoće elementarnu sigurnost i izvesnost, znaju da žive nešto bolje nego ranije koliko god još uvek teško živeli i koliko god i siromaštva i nepravdi (a time i opravdanog nezadovljstva) bilo još uvek previše.
Sofroniye Sofroniye 17:32 08.09.2007

Re: sličnosti i razlike

gordanac

Srbija se deli na "neke nas" koji politici devedesetih duboko zameraju što je ratove započinjala i na "neke njih" koji su ogorčeni što ih je izgubila


Ima i drugih...Ja licno ne mislim da je Srbija ZAPOCELA ikakav rat. Vojska SFRJ je na primeru Slovenije krenula da zastiti granice na sta SVAKA drzava ima pravo zar ne ? Teritorijalna odbrana Slovenije je otvorila vatru na JNA i time zapocela gradjanski rat. Cisto kao primer. Da ne otvaramo pitanje "ko je poceo" rat kao u filmu Nicija zemlja. ... Cija je sila toga je i istorija.... da sacekamo mozda da prodje jedno 50ak godina pre nego sto se usudimo da dajemo komentare cija je krivica za ovo ili ono. Dakle ne prihvatam tezu da je Srbija ZAPOCELA ista, proces je zapoceo NELEGALNIM odvajanjem delova teritorije SFRJ a oni koji nisu upuceni neka prouce Ustav SFRJ i tacno znacenje "prava na otcepljenje". Srbija je trebalo da se UZDRZI od mesanja u ratove radi ocuvanja jake matice ali Srbija definitivno nije nista POCELA.

Sto se tice ovog samog post-a na blogu za mene je ovo tipicni primer histerije, prenaglasenosti ili kako se vec zove treehugging. Znaci zapadni politicari smeju da izjavljuju kako oni eto moraju da priznaju nezavisnost jer se plase reakcije demokratskih Siptara (ili su sada Albanci :)) a kad Srbija izjavi da ce uciniti sve da zastiti svoje granice odmah se pripisuje pozivanje na rat itd itd :) No dobro nije ni prvi ni poslednji primer licemerja anglosaksonskog vodjenja spoljne politike....
gordanac gordanac 08:58 09.09.2007

Re: sličnosti i razlike

Teritorijalna odbrana Slovenije je otvorila vatru na JNA i time zapocela gradjanski rat.

I ko je dobio, a ko izgubio taj građanski rat u Sloveniji?Ili na drugim mestima gde se rat vodio?
Građanski ratovi se uvek vode zbog ideologija, ređe zbog teritorija osim u nekim "hibridnim" slučajevima kad imate dva ili više "pobednika", pa onda podele teritoriju jedinstvene države u kojoj je građanski rat započet. (Evo, samo za ilustraciju, nekoliko primera za oba slučaja:
Francuska XVIII vek, monarhija-republika, USA, isti vek robovlasničko-demokratsko, Rusija XX vek, monarhija, višestranačje-republika,(jedna partija), Španija XX vek, fažizam - demokratija (jedna partija?), Južnofrička republika, XX vek, aparthejd-demokratija, u nekim državama sveta građanski ratovi besne i danas, a imate i primera poput Čilea, Iraka, Severne i Južne Koreje, Vijetnama, gde imate "hibride" - i građanske sukobe (oružane) i legitimisanu ili samovoljnu spoljnju vojnu intervenciju ili sukob između Indije i Pakistana nakon nezavisnosti Indije koji je isto "hibrid" sa "tinjajućim građanskim sukobima" u obe države.....ima još puno primera...građanski sukob u Irskoj nedavno je zvanično okončan posle 38 godina....Izrael i Palestina skoro 60 godina samo "menjaju intenzitet sukoba"....).Da li su ratovi devedesetih kod nas takav "hibridni" slučaj? Ratovi za ideologiju i promene "unutrašnjih granica" jedne države? I kako su okončani? Sa Slovenijom bez ugovora, iz Makedoniej povlačenjem u Bosni Dejtonskim sporazumom o kojem su saglasnost postigle Bosna, Hrvatska i Srbija. Tako da zvanično nema pobednika i nema poraženih.U (oprostite na pridevu, ne znam bolji) "čistim" građanskim ratovima, mahom, jedna strana bude poražena, nema mirovnih ugovora, nema promena teritorija, odmazde ima, pomirenje bude proces koji je ili prepušten vremenu ili vođen razumom (kako gde).
Dakle, ako svoje tvrdnje ilustrujemo primerima drugih (sličnih ili različitih) otvara se pitanje : koju ideologiju je, kako kažete napadnuta, JNA branila u tom građanskom ratu? Ili smatrate da je samo "vršila svoja ustavna ovlašćenja" na koje je obavezuje Ustav SFRJ? Načelnik generalštaba o tome mora imati (čak i u jednopartijskoj državi) - političke odluke. Ako hoćemo da se držimo ustavne procedure. A i načelnik i drugi, bez obzira na političke odluke mora videti, ako hoće da gleda, mora čuti, ako hoće da sluša - da tu vojsku na čijem je čelu, da tu JNA već 1991. finansira samo jedna republika, da u nju dolaze ljudi (mahom, ne izričito) iz samo jedne (ili dve-tri) republike, da se političke odluke o tome šta će ta vojska raditi donose u samo jednoj republici. I, naravno, može da kaže "ja samo izvršavam odluke, ja ih ne donosim". Ali i taj "ustavni osnov" kojeg se JNA držala u Sloveniji prestaje da postoji priznavanjem Slovenije, Hrvatske, Bosne, Makedonije.
Meni je, uz ratne zločine, najstrašniji rezultat politike devedesetih činjenica da zbog zvaničnog političkog stava da "Srbija nije u ratu" nikada nismo imali zvaničan spisak poginulih i ranjenih. Da samo TO znam o politici devedesetih bila bih PROTIV svih koji su je vodili. Politika koja smatra živote sopstvenih građana toliko bezvrednim je politika koju ne zanimaju ni teritorije ni nacije - samo ideologija kojoj je isteklo vreme.
Razni autori i ideološki i istraživački pišu o devedesetim i do mnogih radova je lako doći, evo link za jedan koji se relativno retko spominje, a moguće je da će Vam biti vredan čitanja:
Jugoslovenski ratovi 1991-1999 i neke od njihovih društvenih posledica
Srbija je trebalo da se UZDRZI od mesanja u ratove ....

Ali nije.
"Ne treba prodavati Aljasku"
"Ne treba prodavati Luizijanu"
Ali je prodato.Ne umem da razgovaram o tome šta bi bilo da Aljaska ili Luizijana nisu prodate.
Odluke proizvode posledice. Suočavanje sa posledicama nije neminovno - ono je za razne ljude stvar izbora. I taj izbor ima posledice - uspešni se uvek suočavaju i ne ponavljaju sopstvene greške, (a i uče iz tuđih), neuspešni biraju izbegavanje suočavanja i zablude.
slavimir slavimir 19:51 09.09.2007

Re: sličnosti i razlike

gordanac,
Углавном избегавам да супроставим мишљење са лажима, али овде сте зашли баш у своју професију па ћу се само накратко осврнути на прве реченице у вашем коментару.( а могао би сваку )
I
ko je dobio, a ko izgubio taj građanski rat u Sloveniji?

Ако знамо да су га водиле добро припремљене наоружане Словеначке групе и деца без муниције (намерно Деца, намерно без муниције - питајте оне што их тако послаше) онда ваљда нисте очекивали други исход. Народ је од свих разумних политичара онда очекивао ''линч'' Врховне Команде али ''сценарио'' је био други.
Građanski ratovi se uvek vode zbog ideologija

Ма не могу да верујем да у :
1. Словенији нисте видели рат да би се спречило мирно раздруживање. Замислите цену коју би Словенија морала да плати овим крајевима кад би морала мирно да оде. Рат им је био много исплативији, јефтинији..... Исто важи и за остале државе, сем Црне горе и Србије, зар не.
2. У Хрватској , Босни и Словенији нисте видели рат за територију Хрватске и Муслиманске и Словеначке стране и рат за почетни капитал са Српске стране ( почев од Мамула, Узелаца, Меденица.. преко Аркана, Легије.. До Мила, Цанета, Беба,...) И сви који су у том рату учествовали су остварили углавном своје Циљеве. И водили су га до последње њиве на коју су бацили око, до последње кашике коју су желели да присвоје.
Идеологија ( Комуњарска, Православна, Католичка, Муслиманска, Грађанска) само је додатна магла која је пуштана над топовским месом (жалосно али овде су радила и хладна оружја). Народ је био тек само месо у свему томе.
И тако редом свака наредна и свака претходна реченица Вам се заснива на политичкој лажи. (И ја би волео да то стварно несвесно радите). Последице оваквог Вашег и њему сличних Размишљања су само даље и даље несреће, па ако сте вољни да стварно рата не буде ајде да их бар овде разголитимо.
gordanac gordanac 20:15 09.09.2007

kad se čita...

....nenapisano, tada je odgovor "lakoća diskvalifikacije".
Lakoća kojom ste izrekli stav da "lažem", a da pri tome citirate jedno moje pitanje i jedan opšti stav iz literature onemogućava komunikaciju.
Ta "lakoća diskvalifikacije" je Vaše pravo i Vaš izbor.
Šteta.
Jerry Jerry 20:25 09.09.2007

Re: sličnosti i razlike

Goco , bre, kojih 70 % za EU ? Tih 70 % je da nas EU primi ovakve kakvi jesmo sa vladom koja ne bi menjala ništa u svom vladanju i još da nam stignu pare iz te EU , a da se ništa ne radi.
sentinel26 sentinel26 22:28 09.09.2007

Re: sličnosti i razlike - "ratna kampanja

Tzv. ratna kampanja koja se vodi ima višestruke ciljeve:
- održavanje napetosti u vezi Kosova na najvišem nivou - sa elementima zastrašivanja gradjana;
- kampanja protiv "domaćih izdajnika" s tim što se u tu grupa za čas može umetnuti cijela DS;
- prikrivena predizborna kampanja;
- skretanje pažnje sa pravih (i tajnih) poteza Vlade; (napr. svi su već zaboravili autoput i koncesije)

Gospoda koja su zaduženi da vode pregovore nijesu ponudila ništa što bi moglo biti prihvatljivo za Albance gledano iz ugla recimo Španije, Slovačke, Belgije. I dalje se trubi samo o teritoriji.

U izveštaju onog "Srpskog kokusa" upućenog američkim kongresmenima doslovce piše da su Srbi za Kosovo vezani istorijskim i emotivnim razlozima. To ni za američke gradjane ništa ne znači a tek za Kongres.

Poslednja poruka koju su USA uputile javnosti ustvari je upućena zemljama EU koje se kolebaju u vezi priznanja bez konsenzusa u SB.
One će sada da se pripreme za jedan jedinstveni stav - pošto one treba da preuzmu nadzor teritorije i da snose troškove, što je veoma važno.

--------------------------------------------------------------
Ahtisarijev plan će biti modifikovan (dopunjen) tzv. "duplim" garancijama da će se zapisano i ostvarivati.
Biće to neka vrsta "probnog" plana.
To će odmah biti oročeno na odredjeni period - 3 do 4 godine.
Poslije toga perioda slijedi referendum na Kosovu o statusu.

Neizlazak Srba na pokrajinske izbore koji slijede biće okarakterisan kao otvorena sabotaža rešavanja statusa (što će u suštini to i biti).

Kumanovskim sporazumom i praktičnim rešenjima na terenu Srbija je potpuno onemogućena da tamo šalje svoju vojsku.
Što god o tome ovi pričali to ne vodi novom ratu.
--------------------------------------------------------------

Ono čega se ja plašim i što sigurno može da izazove novi rat je želja (a čini mi se i neke pripreme u tom pravcu) da u slučaju jednostranog proglašenja nezavisnosti Kosova i njenog priznanja od strane USA, dodje do do još jednog jednostranog proglašenja nezavisnosti.

Proglašenje nezavisnosti Republike Srpske koju bi priznale Srbija, Rusija i Belorusija bilo bi opasno i sa velikom verovatnoćom bi dovelo do novog ratnog sukoba.


Atomski mrav Atomski mrav 07:54 10.09.2007

Re: sličnosti i razlike

Opravdanja tipa "tako bi postupila svaka država, tako se demonstrira odlučnost, šta da se radi kad i drugi prete...." ne stoje jer odluke o pretnjama nisu donete u institucijama, već u političkoj stranci koja u instituciji učestvuje kao poverenom javnom poslu

Lepo rečeno, ali Vaša politička stranka je koalicioni partner DSS-a... Ministar spoljnih poslova i potpredsednik Vlade (takođe iz Vaše stranke) tvrde kako su svi jedinstveni (ne znam da li u Vladi ili u Srbiji) po pitanju Kosova... lupiše i ostadoše živi.
Mislim da je Prorokovićeva izjava pre svega u funkciji predizborne kampanje koja je u Srbiji već počela iako izbori nisu još zakazani, "a ka' će, ne zna se", ali i pored toga je napravila veliku štetu - direktan odgovor iz SAD je izjava da će ta država priznati jednostrano proglašenu nezavisnost Kosova.
DS i dalje ostaje u koaliciji sa DSS i NS, bez obzira na ovu aferu i još mnogo drugih...
slavimir slavimir 15:02 10.09.2007

Re: kad se čita...

gordanac,
Није ''lakoća diskvalifikacije'' већ покушај да Вас тргне из устаљеног политичког размишљања. Деценијама се у Србији размишља - све ће бити у реду: кад оду комунисти, кад скинемо Слободана, кад признамо разграђивање Југославије, Кад признамо агресију? (на Словенију?, на Хрватску?, на Босну?), Кад признамо геноцид?!, кад уђемо у НАТО, кад уђемо у ЕУ, кад скинемо Коштуницу, Кад престанемо да се противимо отцепљењу Косова...... Па пола од тога урадисмо а ни један проблем нисмо скинули са врата.
А отварају се нови. Нема тренутне опасности за ратом на Косову али нам следи борба за српске главе и на Косову и у Босни. Па потом ако овако наставимо имаћемо још њива за које ће неко хтети да ратује, а овде увек има спремних да лако дођу до почетног Капитала....Можда и не можемо да спречимо да нам ''Неко'' нешто намеће, али сигуно можемо да му покажемо на време да је то за њега прескупо.
Па зашто онда политичка питања-одговори ( I ko je dobio, a ko izgubio taj građanski rat u Sloveniji?).
Зашто онда цитирање такве ''литературе''. Ма зар никад нисте налетели на неку другу која на пример Грађански рат у Америци посматра, не као сукоб Демократија-Робовласништво, већ као рат за прерасподелу радне снаге (Црначке)....
.....Политика јесте наука о лажима али мора понекад и без ње да се проблем сагледа.
Посебно овде и посебно сада (кад није пре) Иначе оде нам све у ....
Поштоваћу Вашу вољу да не буде расправе, али Вас молим: Бар пробајте да ствари сагледате без политике.
boris_rs boris_rs 06:21 12.09.2007

Re: sličnosti i razlike

gordanac

Vi zaboravljate podrsku DS Karadzicu? Odlaske Djindjica na Pale? Pecene volove? I sve ono sto se dogovaralo iza zatvorenih vrata i sta je dobijano zauzvrat. Imate selektivno pamcenje.
Ne znam da li ste upuceni u finansiranje DSS-a od strane Karadzica?
Sada ste u bajnoj koaliciji i perete ruke od svega. Kriv je Milošević i njegova ratnohuskacka klika. . A svi ste prodefilovali na Palama. I svi ste lešinarski izvlacili koliko ste mogli korist iz tog rata za svoju borbu za vlast. I opozicija i Milošević. I antiratni profiteri.
To radite i sa Kosovom. Ubirate politicke poene, i finansijske. Svi. I Ceda. NVO. I opet ce vuk pojesti magarca. U ovom slučaju te Srbe u pokrajini.
Vama je do Kosova stalo ko do lanjskog snijega. Gledate kako da porazite politicke protivnike na racun patnje dijela naroda. I sutra ce te ih ostaviti na cjedilu kao da su građani drugog reda. Sta je uopšte vaš plan za Kosovo? I šta će te raditi u najgorem scenariju- jednostranog odcjepljenja?
AlexDunja AlexDunja 13:40 08.09.2007

jeste,vesna!

i sama sam se smrzla.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 14:24 08.09.2007

patetika

citala sam sad ponovo uvodni tekst i te dirljive telegrame iz 91. godine i tako zvuči sve bolno patetično, da mi je nelagodno, mislila sam čak i da vam napišem izvinjenje zbog te patetike, al sećam se da to tada nisam doživljavala kao patetiku, nego kao apel, molbu, cvil "neće valjda".

e, dosta je bilo!

neću bre da čujem više te ratne pokliče! imam pravo to da kažem kao građanka ove zemlje.

nestorijanac nestorijanac 14:32 08.09.2007

Re: patetika

neću bre da čujem više te ratne pokliče! imam pravo to da kažem kao građanka ove zemlje.

Pa, rekoste li onda (1991) to ?
Ili, tada jos niste bili gradjanka ove zemlje ?
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 14:55 09.09.2007

Re: patetika

Vesna Knežević Ćosić 08:24 08.09.2007 Preporuči komentar | Obavesti moderatora Preporuka: 0patetika #Link Replika: 1citala sam sad ponovo uvodni tekst i te dirljive telegrame iz 91. godine i tako zvuči sve bolno patetično, da mi je nelagodno, mislila sam čak i da vam napišem izvinjenje zbog te patetike, al sećam se da to tada nisam doživljavala kao patetiku, nego kao apel, molbu, cvil "neće valjda".

Vesna ako si se eventualno nadovezala na moje prethodno spominjanje patetike
Jednostavno, ostavimo se patetike - hajde da uradimo nesto konkretno.

samo da se ogradim, ja nisam mislio da je tvoj blog patetican - naprotiv, blog je odlican. Ja sam mislio na eventualnu navalu patetike u komentarima potom Sit sam vise tih kritikovanja, pljuvanja i kukanja po blogu. Ja sam covek od akcije, kad mi nesto ne valja gledam da promenim to sto ne valja. Da buden konkretan i dam primere, Prorokovic je huskao na rat - podnesimo tuzbu, Ilic je krsio zakone - trazimo smenu, Vlada ne radi dobro - trazimo nove izbore, sistem ne valja - trazimo promenu sistema. Mislim dosta je vise bilo ove patetike po blogu kukanja, prenemaganja, femkanja, foliranja i histerije. Ne razumen cemu sve to, sve to moze da se radi i trazi normalnim tonom i amplitudom, bez histerije.
Gagi Gagi 16:20 08.09.2007

Komentar

Prorokovićeva pretnja ratom me je prestravila i bacila u 91. godinu, s tom razlikom sto sam onda verovala da rata ne moze da bude.


Ne preterujte.
Prvo, koja Prorokoviceva pretnja ratom? Gde ste to culi? To je namerno iskrivljena interpretacija americkih medija. Mozda vas je ona uplasila, ali Prorokovic nije rekao ono sto mu se stavlja u usta. Ako se neko vec poziva na te izjave bilo bi dobro da stavi jedno pored drugog, izjavu Prorokovica i zakljucke koji su na osnovu nje doneti u Zapadnim medijima. Jedno s drugim nema veze, tako da nemate razloga da se plasite. Naprotiv, vi samo podgrevate psihozu kao da se nalazimo u nekom predratnom vremenu svojim vapajima za mir.
Ja sam ubedjen da rata nece biti (mozda kao i vi 1991. ali sumnjam da sada ja gresim, zato sto jednostavno nije to isto vreme i ne mozete ni ovakvim emotivnim tekstovima da nas vratite).
Jel' mozemo da se ja i vi opkladimo. Ja kazem da rata nece biti, pa da se nadjemo na ovom istom blogu, na primer, za dve godine pa da vidimo ko je bio u pravu. Recimo u rucak. Pa ako ja budem u pravu bice vam drago sto rata nije bilo, a ako vi budete u pravu naci cemo se u rusevinama, ali cete bar dobiti rucak
fixer fixer 16:23 08.09.2007

opet isto :.

ljubismo se
pod okriljem pretnje..
gde ću, šta ću?.
ma gde oćeš brate!.
ponekad bi ti suze skliznule
dok su klinci pod prozorom
igrali - iokolosalate..
i onda me zvali u rat
kao da odbranim neku glupos..
a ja šta ću, kud ću?.
padoh u neku tupos
zakrivljujući sreću..
al mi noć uoči polaska
ti spusti jezik niz vrat
i reče:
eh,
da je ove naše
imo ko da šamara na vreme
il da je besnog amerikanca
imo ko da ljubi
dan pre hirošime,
sad bi mu zlato krasilo ime
a ne ta rupa
i nesreća glupa..
pas mi ga turila duboko u uvo
dišući strasno
čas ga grejala
čas ga hladila
i tako mariniranog me
u orman posadila..
neka ga puše manijaci
i ostali vojni pajaci
i kurčevi stručnjaci
nećeš ti meni u rat..
bat:
u ormanu beše neke magije,
specijalni uglovi izlivanja..
fluxus nam zamuti noge&ruke
i produbi zarivanja
u toj igri hormonske buke..
iiiiii..
šta da vam kažem?.
dođoše blizanci
hudini i malla modesty..
danas se na rođendanu mogu sresty!.


a ja za njom
i dalje bez svestiiiii
AlexDunja AlexDunja 23:46 08.09.2007

Re: opet isto :.

fixere:)))
kapa dole!bas.
Gordana Vasić Gordana Vasić 17:30 08.09.2007

Plašim se

Najdublje se plašim da do rata ponovo može doći. Pročitala sam "prognozu" koju nam je dala gordanac i, bez obzira što nisam "politički potkovana"-u smislu tako dobre obaveštenosti, imam zdrav razum i loše iskustvo i plašim se da je nastavak neizvestan.
Ponuda za klađenjem mi je zazvučala baš strašno.
Ne verujem vam, nikome od vas, kada navodite razloge: zašto do rata SIGURNO neće doći. To smo mislili i 91. To su mislili, jer nisu mogli da veruju, oni koji su se u nekoliko sati pakovali i navrat-nanos bežali. To su mislili roditelji čiji su sinovi odlazili na odsluženje vojnog roka u JNA... nisu imali pojma da je već počeo rat i da će odmah biti poslati na bojišta.
Apsolutno sam ZA da preduzimamo svaku aktivnost, da dižemo glas, da se organizujemo, da im ne dozvolimo.
Uroše, nikakvo nasilje ne opravdava drugo nasilje. Koliko god ovo bila zemlja veoma loših ljudi na vrhu i groznih manipulatora van, da li zamišljaš kako bi izgledao život ovde kada bi se pojavile terorističke organizacije?
Vesna, kakva crna patetika! Kamo sreće da mogu da osetim zrnce patetike u rečima koje si nam prenela? To je stvarnost, stvarnija od bilo kakve patetike. I, kome da se izvinjavaš i zašto?
Svi smo u istom loncu.
Hvala ti na ovom tekstu, nikada ne bih znala za te telegrame, nikada ne bih osetila ovo što osećam dok čitam te reči i imena ljudi koji su ih napisali.
(Jao bre, Nestorijanac! Ajde daj nekad neki komentar koji nije samo pišanje uz vetar.)
nestorijanac nestorijanac 17:38 08.09.2007

Re: Plašim se

(Jao bre, Nestorijanac! Ajde daj nekad neki komentar koji nije samo pišanje uz vetar.)


Zasto to tako formulisete ?
Srbija je vodila sve te ratove tokom kojih su glasaci VECINOM odlucivali kuda i kako sa tim ratovima.
Kritika (opozija) te vlasti bila je tokom tih godina tako tiha i neprimetna.
U proteklih 7 godina upravo je TA opozicija na vlasti. I sta sad ?
Zbog toga sam pitao to sto sam pitao autorku ovog posta.
Gordana Vasić Gordana Vasić 17:50 08.09.2007

Re: Plašim se

nestorijanac
(Jao bre, Nestorijanac! Ajde daj nekad neki komentar koji nije samo pišanje uz vetar.)Zasto to tako formulisete ?Srbija je vodila sve te ratove tokom kojih su glasaci VECINOM odlucivali kuda i kako sa tim ratovima. Kritika (opozija) te vlasti bila je tokom tih godina tako tiha i neprimetna.U proteklih 7 godina upravo je TA opozicija na vlasti. I sta sad ?Zbog toga sam pitao to sto sam pitao autorku ovog posta.


Dadoh sebi malo više slobode, da se izrazim onako "domaćinski". Ne želeh da te uvredim, ali kad god naiđem na tvoj komentar, on je kratak i uvek se odnosi samo na kritiku nečijeg stava. E, zato sam tako formulisala.
Nisam bila ta VEĆINA, nisam ni sada. Pa valjda vidiš kako razmišljam, i na drugim temama smo se susretali.
Izvini ipak.
nestorijanac nestorijanac 18:07 08.09.2007

Re: Plašim se

Hvala na komentaru.
Sto se mojih komentara tice, u pravu ste da su vecinom kratki i da su kritika necijeg stava. Ipak, kada nekog interesuje moj stav o nekoj od tih tema koje se komentarisu, ne izbegavam da to i kazem.
Sto se tog pitanja VECINE tice i ko je tu, a ko nije, zaista, to jeste komplikovano objasnjavati na pojedinacnom planu.
Ostaju cinjenice da su ratovi vodjeni i ko je i kako pobedjivao na izborima u Srbiji.
Ostaju i cinjenice koji problemi NISU reseni tokom ovih godina od kada Srbija ima demokratsku vlast.
Zar ne ?
slavimir slavimir 18:29 08.09.2007

Re: Plašim se

nestorijanac
Као петнаестогодишњак сам био у Приштини први пут. 1980. године
Игром случаја био сам гост српског дечака, али многе моје другарице и другови били су гошће Албанаца.. Уживао сам тих десетак дана у слободи коју ти пружа неконтрола родитеља, први пут у великом граду откривао ноћни живот, пратио другарице до кућа (где су биле гошће) кроз уске уличице приштинских махала први пут по поноћи..
Тотално сам био збуњен свиме што сам касније кроз живот сазнао и лично искусио о Косову. Тек дечје искуство ми је увек говорило да је суживот могућ и све што се сам прочитао (историју или садашњост),све што сам доживео, мерио сам кроз ту дечју призму. Али задњих десет година сам схватио да је Воља моћних другачија а уводни текст није ништа друго него још једна прича у низу која треба да нам се наметне и само се наставља на Пророковићеву причу, на приче Калитерне о Косову, ..., па и на причу о YUtelu....
Рата највероватније после 1999 на Косову неће бити, али ће вероватно бићеи свега другог, јер док нам се овде ово сервира,
Албин Курти ових дана својим сународницима намеће да се сад сконцентришу на независност, да сада тренутно оставе по страни нападе на Србе '' Морате да будете врло дисциплиновани . Сада нас Врло пажљиво посматрају''
На страну сви плаћени ''Хуманисти''
....Дивим Вам се ко и свим преосталим неАлбанцима на Косову. Не само зато што трпите притисак доле већ што Вас ми одавде овако бранимо...
Интересује ме која прича Вас држи још увек доле. Како Вама не паде на памет да попут Шолевића , Горана Свилановића,... не дигнете сидро и не кажете збогом ?
nestorijanac nestorijanac 18:47 08.09.2007

Re: Plašim se

Интересује ме која прича Вас држи још увек доле.

To sto ste Vi rekli - vera da je suzivot moguc, onda kada je moguc zivot....
Poslacu Vam privatnom porukom moje licne razloge sto boravim na Kosovu.
Gordana Vasić Gordana Vasić 00:40 09.09.2007

Re: Plašim se

nestorijanac
Hvala na komentaru. Sto se mojih komentara tice, u pravu ste da su vecinom kratki i da su kritika necijeg stava. Ipak, kada nekog interesuje moj stav o nekoj od tih tema koje se komentarisu, ne izbegavam da to i kazem.Sto se tog pitanja VECINE tice i ko je tu, a ko nije, zaista, to jeste komplikovano objasnjavati na pojedinacnom planu.Ostaju cinjenice da su ratovi vodjeni i ko je i kako pobedjivao na izborima u Srbiji.Ostaju i cinjenice koji problemi NISU reseni tokom ovih godina od kada Srbija ima demokratsku vlast.Zar ne ?


Odgovor na poslednje pitanje: DA! Nisu rešeni problemi. No, rekla bih da je i to teško objašnjavati, jer mi zapravo i ne znamo zašto nisu rešeni, da li ih je bilo moguće rešiti do sada, koliko je to u rešavanju odmaklo, a koliko se samo još više komplikuje, ko sve iza cele te priče stoji i kakvi su im interesi.
Nešto sam saznala čitajući postove ispod ovog a to je da ti živiš na Kosovu. To nisam znala. Ja se takođe ponekad upitam zašto ste vi svi još uvek tamo (kad me uhvati muka od svega što vidim da preživljavate, a i to je samo mali deo), a s druge strane, skoro sam sigurna da bih i ja ostala, da sam tamo rođena i odrasla. SKORO sigurna, ali kako nisam, nemam pravo da tvrdim.
Za to, bez obzira kakvi su ti razlozi, moje duboko poštovanje.
Ja se, kao i na temi "Oprost", izjašnjavam kao jedna od onih koji imaju svoj deo odgovornosti za sve prethodno.
Iako sam demonstrirala, kod svakih izbora pravila kalkulacije sa sobom kome dati glas, ko je to toliko moćan i pametan da sve to može da zaustavi... radila sam sve što sam mogla - kao i sada. Ipak, ja osećam odgovornost i deo te kolektivne krivice zbog onoga što je uradio moj narod, kao i vlast kojoj sam davala glas.
Iskreno, da nemam decu, već odavno bih bila tamo sa vama. Ali, pravo prirode mi ne dozvoljava da ostavim svoju decu da žive bez majke i u stalnom strahu šta mi se može dogoditi (to bi bilo pretpostavljanje mog ličnog "hira" njihovim potrebama).

nestorijanac nestorijanac 11:47 09.09.2007

Re: Plašim se

@Gordanu Vasic

Hvala Vam na ovim recima ! Razumem to o cemu pisete i nadam se da ce, bez obzira na politicke razlike, u Srbiji jednom biti moguce da se ljudi makar ujedine oko "ljudskih" stvari - ljubav bi to ucinila mogucim.
Pozdrav !
Gordana Vasić Gordana Vasić 15:05 09.09.2007

Re: Plašim se

Nestorijanac

E, to! Iako se prečesto koristi bez imalo osećaja, ta reč, taj pojam, ta filozofija: LJUBAV, sve čini mogućim.
Koliko god sve oko nas izgledalo kao da se previše udaljilo od nje, nikada ne smemo prestati da je guramo, svim silama i sredstvima, u prvi plan. Počev od svojih bližnjih sa kojima treba da je razmenjujemo, preko komšija itd.... da ne govorim o celoj planeti, čitavom živom svetu, sa Čovekom na vrhu te skale.
Ovde bismo sad ušli u mnogo veliku temu, ali i treba. Posebno na temi pod naslovom kakav je ovaj.
Zato, ajmo da u okviru svih naših znanja, prognoza, političkih opredeljenja, pokušamo da ljubav stavljamo u prvi plan i da na osnovu toga delamo, preduzimamo akcije, organizujemo se.
nestorijanac nestorijanac 15:49 09.09.2007

Re: Plašim se

Imam osecaj da bi Srbija tako ozdravila. I opet postala zemlja. A, ljudi koji u njoj zive - narod.
Najlepse od svega je da taj put najlepsi i najlaksi. Bez obzira sto retko ko njime ide.
margos margos 09:45 10.09.2007

Re: Plašim se

Gordana Vasić
Zato, ajmo da u okviru svih naših znanja, prognoza, političkih opredeljenja, pokušamo da ljubav stavljamo u prvi plan i da na osnovu toga delamo, preduzimamo akcije, organizujemo se.

Ajmo!
:)))
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:39 08.09.2007

Eh, draga...

čoveka srce zaboli kada vidi ove telegrame...makar ko mislio da su patetični, ali to je tako žalosno. Ja sam tada, davne '89. grešila i tvrdila da rata neće biti. Strašno.
dunjica dunjica 18:21 08.09.2007

Re: Eh, draga...

Sjećam se rumunjske revolucije 1989. na TVu, tih dramatičnih slika što su me prikovale uz ekran. I kao danas čujem kako kažem ukućanima i prijateljima: "Uskoro će i nas ovako gledati." Mislim da je tada to bilo više nekako iz podsvijesti, iz trbuha, nego radi analitičarskih ili polit-proročanskih talenata.
blue blue 22:39 08.09.2007

-_-

Dejan Stanković Dejan Stanković 02:06 09.09.2007

Podsecanje - In a nutshell



Bojan Zdravic Bojan Zdravic 04:33 09.09.2007

Dajte sansu miru


Ybt ne mogu da verujem, Vesna ti si postavila blog gde pozivas na mir, sto je divno - preporuka od mene naravno:) Ali, uoci ova 2 lika molim te ,koji na ovom istom blogu prizivaju rat, svako na svoji nacin:

Uros
esmo probali nenasilno?
Jesmo.
Sad je vreme za BM!
Srbija je zlocinacka i fasisticka drzava i zlocin i fasizam se u ovoj zemlji moraju iskoreniti!

boris rs
Zaista smiješno. Naravno da niko ne želi rat ali misliti o tužbi protiv funkcionera države koja u svom ustavu ima i ratnu opciju za zaštitu suvereniteta je čist idiotizam.

Pa, ako ne zeli rat, zasto ga onda priziva. I otkuda ti znas da ga on ne zeli. Cinjenica je da ga priziva - po meni je logicno, da ga zeli onda. Posto huska na rat, znaci da ima osnova za fajlovanje tuzbe. Necemo fajlovati tuzbu zato sto nije huskao na rat, vec zato sto jeste huskao na rat. Znaci da nije idiotizam uopste - nego si ti pre bih rekao bezobrazan kad mozes tako da se izrazavas iz cista mira.
Postavljam ti pitanje: da li Ustav negira Kumanovski Sporazum, koji je Srbija potpisala, i da li po Kumanovskom Sporazumu Srbija ima pravo da upotrebi ratnu opciju u cilju povratka Kosova pod svoju ingerenciju i jurisdikciju.
Pre ce biti da ipak ti nisi u pravu, ali bez obzira tuzba koju cemo podneti, je daleko od idiotizma, sigurno je da ima pravnog osnova, posto je radnja - ratno huskanje, definitivno ucinjena. Neka gospodin izvoli, nek angazuje advokate pa nek se brani. A ti, ako ne umes da razgovaras civilizovano, nemoj da mi se obracas vise ovde na blogu, ok?

Sta hocu da kazem, u 21. veku, kada smo opkoljeni sa svih strana, nasom buducom drzavom EU, ova 2 lika zagovaraju krvoprolice, jedan izmedju samih ljudi u Srbiji, znaci gradjanski rat, a drugi protiv NATO-a. I sve to upravo na blogu koji zagovara mir:(((((((
Ne mogu da shvatim ni vas koji, kao smirujete Urosha. On covek to prica nedeljama koliko sam primetio ovde, i vrlo je pribran, daleko od afekta. To mu je stav, i sam kaze. Znaci i on huska na rat.
A zasto ga po vama uostalom i opravdava to sto je kao bio iznerviran. Jel' to opravdanje. Pa i Milicic je bio iznerviran. Da li i njega pravdate. I sta je zapravo primitivizam za vas, ruzna rec ili ruzna namera, ili oba?

Alo, Balkanoidi, shvatite jednom za uvek, vreme krvoprolica je proslo zauvek, ne prizivajte vise nasilje bilo koje vrste, shvatite, gotovo je sa ratovanjima i ubijanjima - ZAUVEK!!!

boris_rs boris_rs 15:46 11.09.2007

Re: Dajte sansu miru

Ustav predvidja i upotrebu vojske za zastitu granica suvereniteta. Ta izjava je sasvim legitimna. Zasniva se na Ustavu i rezolucija 1244 predvidja povratak 999 vojnika.
Przivio sam jedan rat u Bosni i svakako ne zelim da dozivim jos jedan ali ovde sam vidio da postoje gomila jajara i infantilaca koji zaista ne zasluzuju da zive u rodjenoj zemlji. Najveca ratnohuskacka politika jeste upravo jednostrano proglasenje nezavisnosti jer za razliku od Prorokovica, cija izjava je utemeljena na ustavu i pravu po rezalouciji o odredjenom broju vojske, Albanci nemaju nikakvih prava da provociraju i krse suverenitet jedne drzave. Vas to ne brine ili ste placeni da vas ne interesuje. Da li balkanoidi sa Kosova svataju da je vrijeme ubijanja proslo? Ili oni imaju specijalno pravo na krvoprolice? Primjer Kosova je identican sa Republikom Srpskom Krajinom. Samo sto nije bilo ni jednog Hrvata koji je rekao da njegova drzava treba da se odrekne jednog svog dijela i dozvoli Srbima nezavisnost.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 01:10 12.09.2007

Re: Dajte sansu miru


Boris rs
rezolucija 1244 predvidja povratak 999 vojnika.

Tih 999 vojnika mogu da se vrate na Kosovo, jedino po odobrenju UN - nikako uz upotrebu sile. Ilimogu da probaju da se vrate uz upotrebu sile, sto automatski znaci da ce da nas NATO izroka ponovo. Ja ne zelim svom narodu da ponovo dozivi sto je doziveo 99. A ti ako bas hoces da ratujes ponovo, ratuj tamo kod tebe u Bosni - Srbiju ostavi na miru.

Znaci, Rezolucija 1244 koju je Srbija potpisala nema veze sa nasim Ustavom, vec sa odlukom UN. Zato nemoj da podmeces ovde nas Ustav, nas Ustav nema nikakve veze sa Rezolucijom 1244.

Pre nego sto ti odgovorim na ostali deo posta kojisi mi uputio, samo da ti kazem jasno i glasno svoj stav o Kosovu:
1. kategoricki sam protiv nezavisnosti Kosova
2. kategoricki sam protiv rata na Kosovu

Zato je ovo nize sto si mi uputio, potpuno besmisleno, i uopste ne moze da se odnosi na mene zasigurno, ali bez obzira ti i dalje nastavljas da budes bezobrazan i teras silu ovde na blogu:
Przivio sam jedan rat u Bosni i svakako ne zelim da dozivim jos jedan ali ovde sam vidio da postoje gomila jajara i infantilaca koji zaista ne zasluzuju da zive u rodjenoj zemlji. Najveca ratnohuskacka politika jeste upravo jednostrano proglasenje nezavisnosti jer za razliku od Prorokovica, cija izjava je utemeljena na ustavu i pravu po rezalouciji o odredjenom broju vojske, Albanci nemaju nikakvih prava da provociraju i krse suverenitet jedne drzave. Vas to ne brine ili ste placeni da vas ne interesuje.


Kada sam rekao balkanoidi, mislio sam na sve stanovnike Balkanskog Poluostrva ukljucujuci i sebe samoga. Istorija nam je krvava zaista, vreme bezumlja i ratova je proslo, - to svi zajedno moramo shvatiti. Evropa se ujedinjuje, ratova vise nikada nece biti, bez obzira koliko ga ti i Prorokovic zelite. Narodi bivse SFRJ se moraju izmiriti i ziveti potom u vecnom miru.



boris_rs boris_rs 03:48 12.09.2007

Re: Dajte sansu miru

Upravo u svemu ovome i mislim na rezoluciju 1244 i nepoštovanje iste. Jednostrano proglašenje nezavisnosti je upravo suspenzija tog akta. NATO snage na Kosovu su na zadatku sprovođenja te rezolucije. Znači u slučaju Albanskog ocjepljenja koje krsi tu rezoluciju upravo KFOR bi trebao biti taj koji ce to sprijeciti. I silom ako drugacije nisu u stanju. Nisam za sukob sa NATO kao što mislim da nije ni vlast. Ako kojim slučajem UN priznaju Kosovo onda mi tu više nemamo šta da se miješamo i treba ih pustiti da idu a pomagati svom narodu koji tamo ostane.
Ovde se stvari izvrcu i opet nam se pakuje uloga negativaca. Koliko stvari moramo progutati, martovsko nasilje, Haradinajevo bavljenje politikom, teror, dok potpuno izgubimo nadu i identitet? Zašto niko sa ovog bloga ne kaze toj mafijaskoj bandi od kosovskih vlasti "dajte šansu miru"? Nudi im se sve osim suverenosti ali ti ljudi dole nisu napravili nikakav pomak u svom razmisljanju. Nece Srbija ratovati ali gora je od rata politika pljuvanja po svome narodu. Na Kosovu u vlasti sjedi zaista mafijaška družina. Pogledajte njihove biografije pa vidite sa kim ova zemlja mora mora da pregovara i da se ponižava. Realno, osvrnite se na ekipu koja vlada dole. Zamislite Srbiju u kojoj je Dušan Spasojević predsednik vlade? Sa takvim ljudima ova država mora da sjedi za stolom. Pitam ja sve vas borce za mir - ako krene nasilje nad Srbima u slučaju nezavisnosti Kosova a KFOR to ne bude u stanju da zaustavi, šta treba ova država da radi? Šta će te vi uraditi?
P.S. Proživio sam pravi rat, mnogo ozbiljniji i duži od iskustva ljudi ovde, i bicu zadnji koji ce krenuti u neki novi. Zivim ovde i imam državljanstvo Srbije pa me ove dotiču jednako kao i sve ostale građane. Osim ako vi ne pravite podjelu ko je pravi državljanin.
Doctor Wu Doctor Wu 08:35 09.09.2007

Pored svih ovih telegrama...

stvarno nije jasno ko je ratovao u toj Bosni sve te godine i ko je birao savez SDS/HDZ/SDA onda (a i sada) i to u doba kada ja Ante Markovic imao budzet da pravi YUTEL u Sarajevu.

Nema nikakve sumnje da su sarajevski golubari & slikari bili protiv rata, samo je pitanje koliko je njih u Bosni bilo (ili ih danas ima). Nema tu nikakve magije, zlih carobnjaka i onostranih cuda: ljudi su sami odgovorni za svoje odluke i sami treba da snose njihove posledice.

Ko 1990. nije video da SDS/HDZ/SDA vode Bosnu u rat taj ili je totalno bio glup ili laze. Slicno vazi i za danas: ko danas ne vidi da koalicija DSS/narodnjaci/SRS ne vodi Srbiju u rat taj je ili glup ili laze.
Urosh Urosh 09:49 09.09.2007

Re: Pored svih ovih telegrama...

Doctor Wu
Slicno vazi i za danas: ko danas ne vidi da koalicija DSS/narodnjaci/SRS ne vodi Srbiju u rat taj je ili glup ili laze.

Tačno.
Ali mnogo nade polažem u onu organizaciju koju dr.Kalašnjikov i njegovi sužnji mnogo mrze.
nsarski nsarski 03:19 10.09.2007

Give peace a chance

plemenita ideja.

Give peace a chance ("Dajte sansu miru" - John Lennon (pevac, kompozitor, nekima idol, ubijen)

Give war a chance ("Dajte sansu ratu" - Thomas Friedman (pisac, analiticar, nekima idol, nagradjen Pulicerom vise puta)

Bojan Zdravic Bojan Zdravic 03:43 10.09.2007

Re: Give peace a chance

plemenita ideja.

pa de si ti nema te danima, aj' javi se na cell
background noise background noise 21:46 10.09.2007

Pa kako da se zaustavi klizanje u rat...

kad se tako masovno glasalo za politicke elite koje jedino u konfrontaciji opstaju na vlasti (ne samo u BiH). Da, plementia ideja, plemeniti ljudi ali manjina. Zauvek manjina ... Ekipe na vlasti pokazuju da se vecina nije menjala kao ni mi.

Danas mi je potpis: marginalac

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana