Istorija

Nemačka posle 1945.

libkonz RSS / 26.02.2009. u 19:38

Nakon drugog svetskog rata Nemačka je ostala bez više delova svoje teritorije, pri čemu je etnički očišćeno više od 15 miliona Nemaca. Zemlja je okupirana i podeljena na četiri oblasti: Britansku, Francusku, Rusku i Američku. Vremenom se Ruska oblast odvaja i postaje posebna država.

Nemačka je 1945 bila razorena savezničkim bombardovanjem. Gradovi poput Drezdena su bili sravnjeni sa zemljom. Suočeni sa glađu, nemaštinom, osudom celog sveta, mržnjom prema njima, zločinima prošlosti, nemačko društvo se našlo u ogromnom problemu. Maršalov plan im je pružio šansu koju su znali da iskoriste.

Zašto je nemačko društvo uspelo da se podigne i za kratko vreme ponovo podigne Nemačku na noge? Timski rad je bio i ostao njihovo najjače oružje. Iako okupirani i razoreni svu svoju energiju su usmerili ka razvoju svoje ekonomije. Prošlost su ostavili po strani. Nemačko društvo se razvijalo jer su stručnjaci u njemu poštovani, zemlja je mnogo ulagala u obrazovanje, ni jedna važna odluka nije donošena bez sveobuhvatne analize i svoju privredu su razvijali okrenuti novim tehnologijama (kao i Japanci i u skorijoj prošlosti Irci).

Nemci nisu kukali nad svojom sudbinom. Realno su se suočili sa situacijom u kojoj se nalaze i krenuli napred ne okrećući se. Znali su čime raspolažu, imali su jasan cilj i uspeli. Za 15 godina su postali vodeća svetska ekonomska sila. Nacionalni interesi su bili ispred ličnih!

Kakva je situacija u Srbiji danas? Srbija je podeljena između tajkuna i stranaka. Ma kako se predstavnici vladajućih i opozicionih stranaka svađali javno, lako se dogovore na lokalnim nivoima, tako da svako dobije nešto. Mi smo svesni da je Srbija od 2004. godine jasno podeljena. Imali smo sada slučaj sa Sava Centrom gde smo preko medija saznali da je ono u rukama SPS-a, jer je tako podeljen kolač u Beogradu. Od najnižih radnih mesta, portira sve do direktora upravnih odbora, preko mesta čak i u stranim bankama koje posluju u Srbiji, dolazi se preko članske knjižice.

I kada će Srbija da napreduje? Nikad! Ma nismo ni zaslužili!

Na slici Milan Krkobabić, simbol podele Srbije između stranaka.

Atačmenti



Komentari (45)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dunja73 dunja73 20:11 26.02.2009

krkobabic

prvi put cujem za ovo prezime
no
preporuka
i jos nesto
Nemci nisu sami postigli to sto jesu
ne .
nikad.
bili su pod protektoratima od strane saveznika
i sa njima je radjeno ,radjeno po pitanju svega i svacega..
pa je tek tada urodilo plodom..
Ajajaj bilo je tu svega i svacega ..
dok nisu postigli to sto jesu
..Samo jos nesto moram napisati
na to niko ne obraca paznju i preskace se
Nemacka je pre drugog rata bila "sila"
i imala neke stvari sto danas Balkan nema
tako da im i nije bilo mnogo tesko kasnije sve to
jer nisu oni od nule poceli...
A za timski rad - si sto posto u pravu
bez toga - nista.

libkonz libkonz 20:14 26.02.2009

Re: krkobabic

timski rad i nacionalni interes ispred ličnog. I rad, rad, rad.
margos margos 20:47 26.02.2009

Re: krkobabic

timski rad i nacionalni interes ispred ličnog. I rad, rad, rad.

Da, kad nam bude svima jasno šta JESTE nacionalni interes.

I još nešto moramo sami da uradimo - da prestanemo da sami o sebi govorimo loše i sami pred sebe postavljamo nerealne ciljeve i negativna očekivanja. Ja ne znam kako drugačije, nego da to svako za sebe uradi.
libkonz libkonz 20:51 26.02.2009

Re: krkobabic

Da, kad nam bude svima jasno šta JESTE nacionalni interes.

Po meni je povećanje nataliteta i osmeh na licima ljudi.
da prestanemo da sami o sebi govorimo loše

Vreme je da budemo realni. Da se ne ponizimo, ali i ne uzdignemo suviše.
dunja73 dunja73 20:54 26.02.2009

Re: krkobabic

postavljamo nerealne ciljeve i negativna očekivanja

da , negativno gledanje na ishod unapred
ne uradja plodom
vec samo otezava problem
margos margos 21:03 26.02.2009

Re: krkobabic

Vreme je da budemo realni. Da se ne ponizimo, ali i ne uzdignemo suviše.

Znaš i sam koliko lako ulećemo u emotivne reakcije - ja bih naplaćivala kaznu za verbalni delikt - da za svaku lošu - a pod tim podrazumevam neistinitu, znonamernu i neodmerenu reč protiv soptvenog naroda i svojih sunarodnika - prekršilac plaća 50 dinara. Mislim da bi se vrlo brzo opametili, bez obzira na simboličnu sumu.

I nije tačno da mi ne umemo da radimo - umemo i te kako! Koliko je samo ljudi radilo i bez primanja ili sa primanjima ispod ljudskog dostojanstva, u prethodnih dvadeset godina!
libkonz libkonz 21:10 26.02.2009

Re: krkobabic

da , negativno gledanje na ishod unapred
ne uradja plodom

Optimizam je veoma važan.
libkonz libkonz 21:14 26.02.2009

Re: krkobabic

I nije tačno da mi ne umemo da radimo - umemo i te kako! Koliko je samo ljudi radilo i bez primanja ili sa primanjima ispod ljudskog dostojanstva, u prethodnih dvadeset godina!

To nije dobra osobina. Znam mnogo ljudi koji su i po 10 godina radili bez plate, ali nisu razmišljali da bi mogli nešto drugo da rade.
margos margos 22:10 26.02.2009

Re: krkobabic

To nije dobra osobina

Nisam je ni istakla kao dobru - već kao primer da umemo da radimo i kad nismo bogato nagrađeni - jer se uvek kao primer da umemo da radimo, navode primeri kad odemo 'preko'.

Druga je stvar težnja ka boljem.
Kada bi nam se predočili programi i vizije, gde mi svi zajedno kao zemlja idemo i treba da stignemo, znali bismo i da se pritrpimo. Na žalost, onaj koji je to umeo da predstavi, saopšti i da svoj primer, nije sa nama, a naslednici bi samo njegovu harizmu da prisvoje, ali ne i ostalo.

libkonz libkonz 22:29 26.02.2009

Re: krkobabic

Kada bi nam se predočili programi i vizije, gde mi svi zajedno kao zemlja idemo i treba da stignemo, znali bismo i da se pritrpimo. Na žalost, onaj koji je to umeo da predstavi, saopšti i da svoj primer, nije sa nama, a naslednici bi samo njegovu harizmu da prisvoje, ali ne i ostalo.

Iskreno i istinito suočenje sa našom prošlošću bez sakrivanja i preuveličavanja, jasna vizija budućnosti i želja, ali stvarna želja vlasti da se krene napred bi probudila ovaj narod. Potrebna nam je lustracija na svim nivoima.
omega68 omega68 00:11 27.02.2009

Re: krkobabic

ja bih naplaćivala kaznu za verbalni delikt - da za svaku lošu - a pod tim podrazumevam neistinitu, znonamernu i neodmerenu reč protiv soptvenog naroda i svojih sunarodnika - prekršilac plaća 50 dinara. Mislim da bi se vrlo brzo opametili, bez obzira na simboličnu sumu.

A koliko bi trebalo da se naplaćuje trovanje moje ili bilo čije dece, od strane NAŠIH ljudi?
dunja73 dunja73 00:15 27.02.2009

Re: krkobabic

A koliko bi trebalo da se naplaćuje trovanje moje ili bilo čije dece, od strane NAŠIH ljudi?
*novo

kasnis , juce procitala i to u Hrvatskim novinama
strasno
strasno
strasno
omega68 omega68 00:27 27.02.2009

Re: krkobabic

kasnis , juce procitala i to u Hrvatskim novinama
strasno
strasno
strasno

Ne kasnim, sedim dva dana i razmišljam da li da napišem tekst na tu temu i nemam snage, veruj mi...JA nemam snage, jer pijemo vodu iz tog jezera, mi i još 150 000 ljudi.Kakav smo to narod i šta nama treba?To su radili naši.Koliko to para treba neko da ti da, da ti kao menadžer ekologije uradiš tako nešto ljudima? Koga da ubijem ako mi se razbole deca?Žena mi je trudna pila tu vodu.Nemamo para za flaširanu.Eto što nemam snage za tekst, izvini lib što sam ovde izrazio svoj očaj...
dunja73 dunja73 00:47 27.02.2009

Re: krkobabic

Eto što nemam snage za tekst, izvini lib što sam ovde izrazio svoj očaj...


mislim da ne trebas strah imati
gradska voda se kontrolise i proverava,
nemoj misliti na najgore , videcemo jos sta ce objaviti ..

Koji moral ti ljudi poseduju , cime se vode u zivotu
da li su to ljudska bica ili monstrumi?
I sad je njihov zlocin manji nego nekog ratnog zlocinca?
Pa stvarno - kuda ide ovaj svet?

Blade Runner Blade Runner 07:40 27.02.2009

Re: krkobabic

timski rad i nacionalni interes ispred ličnog. I rad, rad, rad.

Po meni je povećanje nataliteta i osmeh na licima ljudi.

Briga i ulaganje u svakog pojedinca od strane drzave. Maksimalno zalaganje svakog pojedinca za zajednicku stvar.
libkonz libkonz 09:10 27.02.2009

Re: krkobabic

izvini lib

Tvoj komentar je dobrodošao. A i ono što si napisao se uklapa u ovu priču.
libkonz libkonz 09:14 27.02.2009

Re: krkobabic

Briga i ulaganje u svakog pojedinca od strane drzave. Maksimalno zalaganje svakog pojedinca za zajednicku stvar.

Tako bi trebalo.
znonamernu i neodmerenu reč protiv soptvenog naroda i svojih sunarodnika - prekršilac plaća 50 dinara

A svako hvaljenje 500. Tako bi moglo.
margos margos 10:09 27.02.2009

Re: krkobabic

A svako hvaljenje 500. Tako bi moglo.

Izgleda sa se nismo razumeli, ili ti nisi bio precizan.
libkonz libkonz 13:26 27.02.2009

Re: krkobabic

ja bih naplaćivala kaznu za verbalni delikt - da za svaku lošu - a pod tim podrazumevam neistinitu, znonamernu i neodmerenu reč protiv soptvenog naroda i svojih sunarodnika - prekršilac plaća 50 dinara.

Ma koliko nam smetali i iritirali nas oni kojima je sopstveni narod kriv za apsolutno sve što se dešavalo na ovim prostorima, najveću nesreću su stvorile priče o Srbima kao nebeskom narodu. To uzdizanje sopstvenog naroda i stvaranja iluzije o "posebnim sposobnostima"stvara najveću nesreću, veću nego što urade oni koji maksimalno ponižavaju svoj narod.
reanimator reanimator 13:53 27.02.2009

Re: krkobabic

libkonz
stvaranja iluzije o "posebnim sposobnostima"stvara najveću nesreću, veću nego što urade oni koji maksimalno ponižavaju svoj narod.

Ja ih ne bih razdvajao. I jedni i drugi materijalizuju svoju brigu za sudbinu naroda, na podjednako odvratan način - zlopotrebom emocija. I najvažnije, moraju da idu u paru, uzročno posledično.
margos margos 15:39 27.02.2009

Re: krkobabic

Ja ih ne bih razdvajao. I jedni i drugi materijalizuju svoju brigu za sudbinu naroda, na podjednako odvratan način - zlopotrebom emocija. I najvažnije, moraju da idu u paru, uzročno posledično.

Upravo to - idu u paru. Taj osećaj superiornosti i inferiornosti je kao kalckalica i vrlo često su sadržani u istim osobama. To se munjevitom brzinom smenjuje, od dubokog očaja do nadljudskih osećanja, što je dokaz emocionalne zavisnosti i nezrelosti.

Pa i na blogu smo često svedoci da ista osoba nesebično hvali i nesebično pljuje po istom pojmu, osobi ili stvari, zavisno od toga kako se tog dana oseća.
mashha mashha 18:11 27.02.2009

Taj rad

I rad, rad, rad.

libkonz libkonz 18:16 27.02.2009

Re: Taj rad

mashha mashha 18:29 27.02.2009

Re: Taj rad


(A prvo sam napisala kilometarski komentar o padu nataliteta, budućnost- čemu? i slične priče, ali shvatih da sam ga mnogo zamračila... a to nije moj stil... pa se odlučih samo za "Odustani", "Preporuči" i ovu sličicu).
niccolo niccolo 18:33 27.02.2009

Re: Taj rad

i ovu sličicu

madam_mym madam_mym 01:01 28.02.2009

Re: krkobabic

Koliko to para treba neko da ti da, da ti kao menadžer ekologije uradiš tako nešto ljudima? Koga da ubijem ako mi se razbole deca?Žena mi je trudna pila tu vodu.Nemamo para za flaširanu.Eto što nemam snage za tekst, izvini lib što sam ovde izrazio svoj očaj...

strašno omega
drži se brate da ostaneš čitav u pameti i moli se Bogu,
šta da ti kažem?!
niccolo niccolo 21:38 26.02.2009

Силе осовине

Слично као и Јапанци, ваљда схватили људи да не вреди да се бију са свима и кренули да раде..а остали им помогли да ови не би оет добили ”неке идеје”...
libkonz libkonz 21:58 26.02.2009

Re: Силе осовине

Слично као и Јапанци, ваљда схватили људи да не вреди да се бију са свима и кренули да раде..а остали им помогли да ови не би оет добили ”неке идеје”...

Da, mada mislim da su Japanci bili u još goroj situaciji. Ali uspeli su.
niccolo niccolo 22:11 26.02.2009

Re: Силе осовине

Јесу, кажу да су они били толико јадни кад се завршио рат да је ситуација била можда ко у неким афричким земљама, или можда за нијансу боља...а онда су за неких, мислим, 10-15 година направили бум
libkonz libkonz 22:26 26.02.2009

Re: Силе осовине

Јесу, кажу да су они били толико јадни кад се завршио рат да је ситуација била можда ко у неким афричким земљама, или можда за нијансу боља...а онда су за неких, мислим, 10-15 година направили бум

Pamtim jednu priču čoveka zaljubljenog u Japan, da je bilo uobičajeno 1945. godine da američki vojnici bace žvaku samo kako bi gledali Japance kako se tuku za nju. Da je glad bila stravična, da su ih Amerikanci mrzeli, ali da su uspeli.
dali76 dali76 21:49 26.02.2009

...

Analogija u istoriji jeste dobra stvar ali cesto postane sredstvo pravdanja kad se zanemare specificne okolnosti koji prate svaki dogadjaj.
Amerikanci su usli u Vijetnamski rat pot tezom ako komunistima pustimo Vijetnam nece proci dugo past ce I drugi po sistemu doomina. Upozoravalo se ; tako smo pustili I Hitleru da osvoji Cehoslovacku pa eto sta bi.Ovo je bila cista manipulacija ili sredstvo pravdanja da se udje u rat.U proslogodisnjim izborima senator McCain je upozoravao da USA ne treba dozvoliti Rusima da udju u Gruziju I jos jednom su pomenuta desavanja iz 1939.
Ovdje se prica o razvoju Njemacke a zaboravlja se da svega ovoga ne bi bilo (ili ne tako uspesno) , da nije bilo hladnog rata I tolike zelje da se spreci komunizam da zavlada Evropom.U Evropi 1945 srusenoj, osiromasenoj ,komunisti su imali I te kakvu sansu; Francuski komunisti osvojili vecinu , Italija je bila blizu.U Grckoj se vodio gradjanski rat izmedju komunista I monarhista I da ne bi Engleza I poslije USAovi drugi bi izgubili.
I sam Marsalov plan ne bi nikad bio usvojen da nije bilo takvih okolnosti I pretnje komunizma koji je dobio I svoju vojnu silu u Sovjetskoj armiji.
A to da smo mi Srbi nesto losiji od drugih pa u tome traziti problem smatram izgovorom I to losim.
Mozda samo imamo manje srece s liderima.
Sve u svemu dobar tekst Libkonz I izvini na poduzem komentaru.
libkonz libkonz 22:05 26.02.2009

Re: ...

sam Marsalov plan ne bi nikad bio usvojen da nije bilo takvih okolnosti I pretnje komunizma koji je dobio I svoju vojnu silu u Sovjetskoj armiji.

Ti si Dali uvek dobrodošao, a znam ja vrlo dobro da se ne mogu meriti sa tobom u znanju istorije. Ne smatram da smo mi Srbi loši, ali potrebno nas je pokrenuti. Žao mi je što je ubijena ona pozitivna energija od 2000. godine. Da ne bude da samo kukam za Đinđićem, ali mi ne znamo kakvog smo čoveka izgubili. Nama treba lider. Može mi svako pričati priče i bajke od demokratiji, ali nadam se da ćemo se složiti da je Srbija kroz istoriju najviše napredovala kada je imala jake i pametne lidere i čvrstu ruku. Ovo što mi imamo sada je lakrdija.
taube taube 21:54 26.02.2009

,

bravo za tekst.
to o čemu si pisao u istoriji se zove WIRTSCHAFTSWUNDER - PRIVREDNO ČUDO Nemačke i to skoro odmah posle 2.svetskog rata, a Nemačka ga je ostvarila baš onako kako si ti opisao i u tako teškom periodu koji si takođe vrlo dobro opisao.
sjajno
libkonz libkonz 22:06 26.02.2009

Re: ,

hvala ti. Opet ponavljam, imamo drugi mentalitet i trebamo lidera koji će voditi ovu zemlju.
rastinjak rastinjak 10:46 27.02.2009

Re: ,

libkonz
hvala ti. Opet ponavljam, imamo drugi mentalitet i trebamo lidera koji će voditi ovu zemlju.


Podržavam. Svaki bitan period u svakoj državi ima za simbol lidera. Samo bih dodao potreban nam je lider sa kvalitetima jer mi lidera imamo sad a imli smo i u prethodnom periodu. Jedini koji je uspeo da mobiliše društvo i donese pozitivnu energiju bio je Zoran. Njega je ubila ona druga,treća ili koja već Srbija uz podršku stranih interesa.

Samo, ja tog lidera nevidim, bar u skoroj budućnosti.
libkonz libkonz 13:31 27.02.2009

Re: ,

uz podršku stranih interesa.

Nisam toliko informisan da skroz odbacim ovaj stav, ali mislim da Đinđić nije prvi u srpskoj istoriji koji je ubijen jer je hteo da Srbiju odvede u Evropu.
miloradkakmar miloradkakmar 00:42 27.02.2009

Тако се кали Србин

Дисциплина и
Timski rad je bio i ostao njihovo najjače oružje.


Треба сви да одемо у Немачку, Аустрију, Швајцарску .... на привремени рад на одређено време . Чуо сам од рођака и пријатеља , да се они тамо малтене понашају исто као и домаће становништво. Нико ни не помишља дан прекрши строго утврђена правила, јер зна да остаје без посла ... Кад дођу кући онда све избаце из себе , па назад у Немачку, Аустрију , Швајцарску .... Тако се кали Србин !
dali76 dali76 13:04 27.02.2009

Re: Тако се кали Србин

Emoj libkonz kao uvijek svatimo sta smo imali tek kad smo izgubili ; nazalost !! Djindjic je jedan od retkih koji je imao hrabrost da vodi “populus” a ne da bude vodjen populizmom. Jedan odretkih koji je smogao snage reci nam o nama , I ..ostalo jeste istorija.

libkonz libkonz 13:28 27.02.2009

Re: Тако се кали Србин

hrabrost da vodi “populus” a ne da bude vodjen populizmom

ovde ne bih ništa dodao.
taube taube 13:40 27.02.2009

Re: Тако се кали Србин

ni je na bih ništa dodala, sa tako malo reči je rečeno mnogo, zapravo rečeno je sve, moram da ponovim '' jedan od retkih koji je imao hrabrost da vodi 'populus' a ne da bude vođen populizmom ''
ja često slušam njegove govore, audio zapise, prisećam ih se uvek, daju mi snage, njegove reči nose veliku snagu u sebi i vremenom ne gube značaj, već dobijaju na značaju.
dunja73 dunja73 14:04 27.02.2009

Re: Тако се кали Србин


On je puno puta gostovao na nemackim televizijama,
ja sam znala da snimim i da preslusavam i poredim izjave ..
jer je tek tad on pocinjao , jel..
vec 98 sam bila ubedjena da ce ,nesto uspesno napraviti ,medjutim
kad sam to govorila neki su me gledali
ko da sam pala " s Marsa".kako je i on, sve vise
bivao aktivniji ,tako sam primetila da se i misljenje menjalo.
Medjutim, ja mogu da se " zakunem" da postoje mase ljudi ,
danas danji
i u Srbiji i ovde u dijaspori ,koji cak
uopste ne razumeju sta je on govorio , niti mogu to da ukapiraju,
koji sve ovo vide iz kontra ugla,
i sto mi je" najfascinantnije " to nisu " analfabete"
i vide Zorana kao neprijatelja Srbije ..





constrictoria92 constrictoria92 15:30 27.02.2009

Sve si rekao...

I kada će Srbija da napreduje? Nikad! Ma nismo ni zaslužili!

Na slici Milan Krkobabić, simbol podele Srbije između stranaka.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:30 02.03.2009

nemačka posle 45.

libkonz libkonz 19:42 02.03.2009

Re: nemačka posle 45.

Srđane,
pažljivo sam pogledao film i oduševio se. Ovakvu analizu suočenja sa prošlošću nisam video dosada, a dosta sam emisija pogledao jer me zanima tema. Moje poštovanje tebi i svim ljudima koji su radili na ovom projektu.
Ostalim blogerima savetujem da film pogledaju, vredi.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 19:58 02.03.2009

Re: nemačka posle 45.

hvala!
preneću svojim drugarima. bilo je to zanimljivo iskustvo. i mi smo u celom procesu učili i bili iznenađenji sa onim što smo otkrivali.
sad si na mojoj vip listi, ne možeš se više skrivati u potpalublju
pozdrav

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana