Šta nam to opet sprema NATO i EU?

d_sandic RSS / 27.02.2009. u 11:08

 

Vehabije u RS i FBiH-ubrzano se naoružavaju

http://glassrpske.com/vijest/2/novosti/cir/5.html

 

Da li će ponovo proključati bosanski lonac ? Verovatno da. Samo treba pronaći model da onaj deo BiH koji ima uspešniju privredu, 100% ostvaren povrat imovine izbeglim, pozitivan budžet na kraju godine ponovo bude kriv za sve.

PS

Namerno nisam stavio link samo za tekst na koji se pozivam u podnaslovu. Ostavio sam prostora da se možete više informisati o temi u nizu tekstova koji predhode i slede ovom članku.

 



Komentari (36)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

natasavb natasavb 11:28 27.02.2009

...

Da li će ponovo proključati bosanski lonac ? Verovatno da.

iskreno se nadam da se ova tvoja prognoza nece obistiniti.
100% ostvaren povrat imovine izbeglim

moram da priznam da mi nikako nasa politika tu nije jasna. ne znam za ostale delove, ali znam za podrucje bratunca i srebrenice. posle dejtona su masovno tamo bili preseljeni ljudi iz hadzica. cim se malo sredila situacija , muslimani su se poceli organizovano vracati u svoje kuce, a srbi iz hadzica svoje prodavati . cini mi se opet neka pogresna politika ili mozda nesto sto ja ne razumem.
d_sandic d_sandic 11:53 27.02.2009

Re: ...

Delim tvoje nade, ali se pribojavam stanja u Federaciji. Ekonomski je na kolenima, proneverili su silne donacije, privreda im je u haosu, štrajkovi počeli, udruženja boraca i invalida pred buntom... Sa druge strane, međunarodni faktori u Bosni vode politiku po principu što gore to bolje! Dakle idealan momenat da ekstremisti iz sarajevske vlasti daju signal islamistima da otpočnu provokacije uzdajući se u podršku Hilari i reaktiviranog dela Klintonove administracije. Ne mislim da će početi neki širi konflikt, ali provokacije sa ciljem pritiska na RS će sigurno krenuti.

Što se tvojih dilema oko povratka tiče, tu su dva faktora bila presudna. Federacija je trpela manji pritisak od strane međunarodne zajednice, nije obnavljala srpska sela i naselja. Za one koji su imali stanove ( lični primer, stan u Tuzli) procedura povratka je bila toliko diskriminatorska da niko nije imao želju da pokuša da ostane.
Drugi aspekt je da Srbi imaju želju da se homogenizuju i oiviče neku održivu teritoriju.
natasavb natasavb 13:46 27.02.2009

Re: ...

ali provokacije sa ciljem pritiska na RS će sigurno krenuti.

provokacije i pritisci su krenuli odavno.
sve sto si naveo jesu cinjenice, kojih se i ja pribojavam.
sto se tice povratka, nisam mislila na povratak u stanove. znam koliko je sve bilo komplikovano, jer sam i ja imala stan u sarajevu. mislim da je vaznije bilo organizovati povratak ljudi koji su imali kuce i imanja. katastarski bi tako, bez obzira na pripadanje federaciji, zemlja i dalje ostala u posedu srba. to je moglo jedino organizovano da se uradi, jer je ilo tesko ocekivati od pojedinaca da se sami vrate, znajuci sta ih sve ceka pri povratku.
Drugi aspekt je da Srbi imaju želju da se homogenizuju i oiviče neku održivu teritoriju.

potpuno razumljivo, ali bojim se da nismo ni to dobili, zbog onih primera koje sam navela, a ima takvih jos dosta.
d_sandic d_sandic 13:55 27.02.2009

Re: ...

Homogenizacija je neophodna. U ratu (ponovo govorim iz ličnog iskustva) držali smo teritoriju koja je bila neodrživa, imajući u vidu našu brojnost i resurse. Pozivanje na katastar nam nije puno pomoglo u pregovorima.

Ko se vratio, vratio se. U RS trenutno živi između 10 i 12% nesrpskog stanovništva. I od tog procenta dobar dio je samo na papiru. Dakle stekao se jedan od osnovnih uslova za eventualno pokretanje pitanja izdvajanja iz BiH: homogena i održiva teritorija. Malo ljudi shvata da je, uprkos Dejtonu, to velika pobeda. Veliki iskorak. Ne pravi se država jednim ratom i jednim pokušajem.

Pošto , bukvalno, živim sa obe strane Drine znam da i u federaciji među običnim svetom jača stav: Ma neka idu (RS) ionako ne možemo zajedno...
vracarac92 vracarac92 16:47 27.02.2009

Re: ...

Dakle stekao se jedan od osnovnih uslova za eventualno pokretanje pitanja izdvajanja iz BiH: homogena i održiva teritorija.

Podrzavam!
natasavb natasavb 17:59 27.02.2009

Re: ...

Podrzavam!

i ja , ali bojim se da nas niko ne pita. po svakoj logici , ako se odvojilo kosovo , ima na to prava i RS, ali to ocito ne ide tako.
vracarac92 vracarac92 18:37 27.02.2009

Re: ...

i ja , ali bojim se da nas niko ne pita. po svakoj logici , ako se odvojilo kosovo , ima na to prava i RS, ali to ocito ne ide tako.

Sve jedno, nema predaje pa za deset, sto, dvesta, trista godina..
d_sandic d_sandic 10:11 02.03.2009

Re: ...

vracarac92
i ja , ali bojim se da nas niko ne pita. po svakoj logici , ako se odvojilo kosovo , ima na to prava i RS, ali to ocito ne ide tako.Sve jedno, nema predaje pa za deset, sto, dvesta, trista godina..



Po nekim informacijama i Ameri popuštaju...
d_sandic d_sandic 14:11 27.02.2009

Petak je

A kao i svaki petak ode autor. Preko Gazele, pa preko Drine u Republiku Srpsku. Prijatan vikend, ključevi su ispod otirača. Cenzure nema a moderator ovde ne navraća...
miloradkakmar miloradkakmar 17:51 27.02.2009

Re: Petak je


Па што ниси поставио текст у понедељак када се вратиш !?
dunja73 dunja73 23:23 27.02.2009

Re: Petak je

A kao i svaki petak ode autor. Preko Gazele, pa preko Drine u Republiku Srpsku. Prijatan vikend, ključevi su ispod otirača. Cenzure nema a moderator ovde ne navraća...
*novo

to ti nesto na "nas " racun?
priznaj ko te inspirisao za ovaj blog?
d_sandic d_sandic 09:20 02.03.2009

Re: Petak je

Па што ниси поставио текст у понедељак када се вратиш !?


Takav sam ti ja. Reagujem odmah, čim me nešto zasvrbi. Inače, u pravu si, tema će dugo biti aktuelna. Na žalost.
d_sandic d_sandic 09:25 02.03.2009

Re: Petak je

to ti nesto na "nas " racun?
priznaj ko te inspirisao za ovaj blog?



Priznajem! Jesi me malo pogurala u ovom pravcu...
margos margos 22:13 27.02.2009

....

Upravo odgledah Stipu Mesića kako objašnjava - nemušto i nevešto - zašto je on ''protiv izdvajanja bilo kod dijela Bosne i Hercegovine... zbog Evrope... to nije dobro zbog Evrope''. Očigledno ni njemu nije jasno šta i zašto priča - da prosto mora tako, a ja verujem da Hrvatska itekako ima interesa da se Republika Srpska osamostali - jer je bolje da se što pre utvrde jasni susedski odnosi.
d_sandic d_sandic 09:36 02.03.2009

Re: ....

Da, Mesić je zaista bulaznio. Čovek se ponekad ponaša kao da je BiH Hrvatski protektorat, pa on navrati kaže šta ima... Mislim da je u ovom slučaju skretao priču sa unutrašnjih problema i glumio državnika. Što se RS tiče tu je po onoj narodnoj : Il' Mesić pričao il' pas lajao... Čovek tamo nema specifičnu težinu, a nastavi li da talasa dobiće tužbu izbegličke populacije, državljana Hrvatske proteranih u RS pa će mu problem sa Slovencima biti minoran.

Ipak, da ga ne podcenim 100% , uvek treba imati na umu da se radi o čoveku koji je izjavio da je Hrvatska II svetski rat počela na strani pobednika- Hitlerove Nemačke!!! Dakle, radi se o deklarisanom ustaši!
dunja73 dunja73 12:51 02.03.2009

Re: ....

Ipak, da ga ne podcenim 100% , uvek treba imati na umu da se radi o čoveku koji je izjavio da je Hrvatska II svetski rat počela na strani pobednika- Hitlerove Nemačke!!! Dakle, radi se o deklarisanom ustaši!


nije tacno
rekao je
da je Hrvatska dva puta pobedila
Prvi put kad su joj sile osovine priznale drzavu
Drugi put posle rata kad se nasla za stolom sa pobednikom(partizanima)
A Srbija , na cijoj je strani bio Kralj i sta je potpisao sa Nemackom pa pobegao(samo da te potsetim ko je na cijoj strani i sta )

Ja njega ne bih nazvala ustasom
Susak je ustasa , Tudjman itd.. Mesic ne .

nego sta ima novo u BiH , hocel Papa skoro u Medjugorje?
d_sandic d_sandic 13:06 02.03.2009

Re: ....

Sve to je rekao u ustaškom klubu u Australiji, tako da ga ne bih nazvao ni cvećkom. A to što je kazao da je pobeda priznanje NDH od sila osovine ne poništava ono što sam ja napisao.

Kralj nije potpisao pakt sa firerom. Naprotiv, zbog podržavanja onih koji su taj pakt oborili morao je napustiti zemlju. Kao i većina evropskih vlada koje su se suprotstavile Nemačkoj ( Poljska, Francuska...) . Tada je imao 17 godina.

U BiH napeto. Papa je u Međugorje uvek dobrodošao i mislim da ni jedan Srbin u BiH sa tim nema problem.

Pozdrav
dunja73 dunja73 13:21 02.03.2009

Re: ....

evo bas jutros citam preneto iz NYT
za "zutu stampu"...

Prema Lantalu, najgori mogući scenarij bi bio da Republika Srpska proglasi neovisnost, jer bi tada Hrvatska poslala svoju vojsku da zaštiti Hrvate u BiH, a bosanski Muslimani bi se dohvatili oružja kako bi se obranili i izbjegli pat poziciju.

U članku navode kako zapadni diplomati i dužnosnici ne shvaćaju cijelu situaciju opasnom, već ju nazivaju političkim ratom riječima.

Srpski analitičari koje je američki dnevnik nazvao tvrde kako neovisna RS nije povoljna opcija za Dodika, jer on trenutno nema čvrstu političku vlast. Oni smatraju da bi ono čak moglo dovesti do smanjivanja njegove političke moći, a time bi RS, zaključuje NYTimes, doveo u međunarodnu izolaciju.
d_sandic d_sandic 13:31 02.03.2009

Re: ....

Hrvatska da pokreće vojsku kad ima problema oko pristupanja u EU... Malo nategnuto. Vlast u Srbiji, koja je drugi ''lokalni'' garant Dejtona, bila bi pod velikim pritiskom javnosti da učini sličnu stvar. U taj scenario najmanje verujem. Mislim da će cela priča samo ojačati međunarodni protektorat. Ono, mi smo tamo još potrebni n svetlosnih godina...

Mada...

Bosna je to!
dunja73 dunja73 13:52 02.03.2009

Re: ....

Hrvatska da pokreće vojsku kad ima problema oko pristupanja u EU

Hrvatska nikad nece uci u EU dok jasno ne definise granice , ne samo sa Slovenijom vec sa svima
Znaci - moguce ( u tranziciji ko jami - jami)

Znam ja da je krst -krst ( tako to kazu tamo)
medjutim
i muslimanima je egal sta i kako ce Srbi i Hrvati ,
ali i oni su podeljeni na "ove" i "one" ( to ti sve bolje znas jer si tamo)
ovima je svejedno,
al onima sto su se uhvatili sa Islamskim "pomagacima" u " vrzino kolo " nije svejedno, ili imaju interes ( e oni su glavní adut svima )
Tako da licno mislim , da se samo u Bosni ceka " varnica" da bi se neciji neki totalno drugi interesi sprovodili dalje



vracarac92 vracarac92 14:49 02.03.2009

Re: ....

Susak je ustasa , Tudjman itd.. Mesic ne .

Mesic je "ustasica"
dunja73 dunja73 14:54 02.03.2009

Re: ....

Mesic je "ustasica"



margos margos 15:07 02.03.2009

Re: ....

Prema Lantalu, najgori mogući scenarij bi bio da Republika Srpska proglasi neovisnost, jer bi tada Hrvatska poslala svoju vojsku da zaštiti Hrvate u BiH, a bosanski Muslimani bi se dohvatili oružja kako bi se obranili i izbjegli pat poziciju.

Hrvatska nikad nece uci u EU dok jasno ne definise granice

Dopustiću sebi da lupim i ostanem živa, ali ja ne znam da Hrvati kapo građani, imaju ikakav problem u Republici Srpskoj i da ih Hrvatska vojskom treba štititi. I drugo, zar definisanje i nezavisnost Srpske ne bi pomoglo u jasnijem definisinju Hrvatskih granica?

Ne vidim nikakav razlog za Hrvatsko mešanje u stvari Republike Srpske i opiranje nezavisnosti, sem što onda stanje u Federaciji postaje vidljivije - a to je da interesi i odnosi Muslimana i Hrvata nisu rešeni.

Jesam lupila? Ima li ikakve logike ovo što kažem?
dunja73 dunja73 15:28 02.03.2009

Re: ....

Jesam lupila? Ima li ikakve logike ovo što kažem?


ne , to je logican osvrt iz "danas" medjutim ,
Hrvati( iz Bosne) se i ne mesaju u pitanje Rep Srpske
oni samo hoce svoj "deo kolaca" iz Federacije,
ja njih razumem potpuno ,a i ne razumem
Zasto nisu devedesetih "izboksovali" to sto sad hoce?
Ali , ce da upotrebe "sve fore i fazone"
pa i Marka ratnog zlocinca, i Mesica da "opljuju" i Papu ako bude trebalo itd..


Od cega ja konkretno imam strah ?
Od toga sto ni muslimani nisu "kao sto su nekad bili"
Uopste ne zbog Bosne ( tu je sve jasno kao dan, i svima sto Sandic kaze treba BiH narednih n svetlosnih godina)
Vec zbog svetske politike , sto odatle svasta moze da se "izrodi"
I sto ce opet , da pukne po " glavama" zna se kome ..
margos margos 15:38 02.03.2009

Re: ....

ne , to je logican osvrt iz "danas" medjutim ,
Hrvati( iz Bosne) se i ne mesaju u pitanje Rep Srpske
oni samo hoce svoj "deo kolaca" iz Federacije,
ja njih razumem potpuno ,a i ne razumem
Zasto nisu devedesetih "izboksovali" to sto sad hoce?

Pa ako dobro kapiram, pošto nisi 'izboksovali' tada, ne daju ni Srpskoj da se razvija prirodno.

Meni bi to ''čist račun duga ljubav'' bilo logično rešenje, ali je očito, pa je i taj Mesićev nesabrani govor bio u stilu 'ne može zbog Evrope...' bio zapravo potvrda ovog što kažeš - ne odgovara onima kojima odgovara večito balkansko bure baruta.

Nadam se da se ova tvoja poslednja neće ostvariti.

dunja73 dunja73 16:03 02.03.2009

Re: ....

Ma njih i ne interesuje " Srpska Rep"
ali u politici su sva sredstva dozvoljena , slozices se
Pa , znaci ako bude potrebno da zasmeta Rep Srp - zasmetace
ako im bude " para ponestalo" znaju od koga ce
cak ce tako nesto "bezvezno"( red neki Franjevacki) naci samo da Papu skrenu na sebe ne bi li ih posecivao
nebitno uopste zasta , ali ako Papa poseti u jednom takvom momentu ..
..to vise nije "sala"
A to sve - opet odgovara radikalnim muslimanima
tako da tu nema ni resenja nekog logicnog i uvek sve u krug ..
USA vrsi pritisak na EU da ih uzmu u Evr zajednicu , medjutim i EU sad ima hiljadujedan problem ,pa im samo verovatno jos i BiH fali ,a iako bi uzeli( znaci komplet BiH) , onda Srbima ne odgovara jer hoce drzavu RepSrpsku ..
Pa hajd ti sad raspravi " krivu Drinu" ??
A mocnici , pa naravno da se raduju sto imaju koga da drze na " udici"

Znas kako kazu -sam si sebi kriv ( sto dopustis)
margos margos 17:11 02.03.2009

Re: ....

Znas kako kazu -sam si sebi kriv ( sto dopustis)

Uslovno rečeno.... prethodno te dovedu pred svršen čin - i šta god da izabereš, gubiš mnogo.

Zamisli celu BiH sa Rep. Srpskom u Evropskoj zajednici i da Drina bude granica Srbije i Evropske zajednice? Svašta smo preživeli i morali da prihvatimo u prethodnih 20 godina, verovatno da bismo i to - ako nema mudrijeg rešenja... :(

Ustvari, to je zanimljivo za našeg domaćina - da živi u Evropi, a radi u Srbiji.:)
dunja73 dunja73 17:33 02.03.2009

Re: ....

Ustvari, to je zanimljivo za našeg domaćina - da živi u Evropi, a radi u Srbiji.:)



Pa mnogi zive u Nem i Austriji ,
a rade u Svajcarskoj
to je to
d_sandic d_sandic 08:47 03.03.2009

Re: ....

Ustvari, to je zanimljivo za našeg domaćina - da živi u Evropi, a radi u Srbiji.:)


Domaćin zna da je Srbija uređenija i ekonomski stabilnjija država od nekoliko sadašnjih članica EU. Mislim da svi imamo naviku (zbog Slobinih vremena) da Srbiju neargumentovano ponižavamo. Između Bugarske, Rumunije, nekih ex sovjetskih država članica EU i Srbije - domaćin bira Srbiju. Bliska budućnost će pokazati da ovo važi i za Mađarsku. Neka nama naše Srbije... Pa ako uđe u EU, dobro je, ako ne...
margos margos 09:15 03.03.2009

Re: ....

Mislim da svi imamo naviku (zbog Slobinih vremena) da Srbiju neargumentovano ponižavamo

Moram, možda sam i sitničar, ali moram da te ispravim - ne svi, nego mnogi.
A navika je čudo... teško se ispravlja.
d_sandic d_sandic 09:21 03.03.2009

Re: ....

Prihvatam. Ja, pošteno govoreći, ponekad prolupam pa opletem...
margos margos 10:01 03.03.2009

Re: ....

d_sandic
Prihvatam. Ja, pošteno govoreći, ponekad prolupam pa opletem...

Ja ne dam!


Nego, izvini, greškom sam za komentar ispod (izvini tigrks) kliknula na 'Obavesti moderatora' - da znaš, sad ću da javim Superiški da je greška.:(

Edit: Ok je, rešeno:)
tigrks tigrks 00:36 28.02.2009

EL-RA-DU

Sad na linku pročitah u Glasu Srpske o pripremama vehabija za terorističke akcije u Srpskoj a i Srbiji.
Zna li neko šta znači EL-RA-DU?
Inner Party Inner Party 18:39 02.03.2009

Bosnjaci

Da li će ponovo proključati bosanski lonac ? Verovatno da.


Pa ne verujem da Bosnjacima odgovara bilo kakvo menjanje situacije. Oni ce u kad-tad na celom prostoru BiH postati apsolutna vecina. Sa druge strane i Hrvatima i Srbima mora da se zuri, cudi me sto to Tadic i Mesic ne zele da priznaju.
ipsi ipsi 22:52 02.03.2009

Prijatelju

da se manemo politicke koretnosti, ne stoji nam svakako, a divljaci smo u ocima mnogih i tako....pa da prevedemo sve kako se jedino citati moze....znaju da odosmo, laju, a neka krenu....ovaj put i zubima, ako treba, ali ne do Banja Luke kako Mesic sanja, vec do Zagreba mu grada....i eto, mi ga necemo, vraticemo se tamo gdje smo i sada, u nasu Republiku Srpsku. Nazire se konacno resenje, zato i kevcu kao ludi.
d_sandic d_sandic 08:01 03.03.2009

Re: Prijatelju

A ja pakujem u oblande!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana