Konferencija o gej pravima u Mileševi

Queeria RSS / 09.09.2007. u 17:55

Dok sam sedeo u omiljenoj stolici za ljuljanje i razmišljao o novoj mustri za džemper koji pletem, zazvonio je telefon. Bio je to moj najbolji „drug“ koji me je pozvao kod njega da zajedno gledamo pornić „Mirko i Slavo protiv četnika“. Sram te bilo najbolji druže, pa zar na svetu nedelju i crveno slovo da me zoveš da gledamo porniće i da pevamo bezobrazne pesme „pusti pužu rogove, izađi iz kućice“. Ja sam odlučio da se danas na svetu nedelju posvetim pravoslavlju i njegovom spasavanja od zlih sila sa zapada.

Da li vam zvuči čudno: konferencija o gej pravima u Mileševi; konferencija o ženskim pravim u Hilandaru, seminar o reproduktivnim pravima „Abortus nije ubistvo“ u Studenici, konferencija o klero-fašizmu u Ravanici, skup za odbranu Ratka Mladića i Radovana Karadžića u Žiči (dobro ovo poslednje i nije tako čudno)?

Pa možda vam ovo zvuči čudno, ali nije nemoguće jer...

... se u Beogradu trenutno gradi hotel „Holiday Inn“ u kome sve konferencijske sale nose imena srpskim manastirima.

 

 

[sledeći pasus je namenjen samo pravoslavnima, ateisti preskočite]

 

 

Mene kao osvedočenog pravoslavca ova vest duboko uznemiruje. Zar će naše manastire da zloupotrebljava zlo sa zapada da na njima zarađuje! I to ne bilo kakvo zlo, već multinacionalno-američko zlo. Oni što hoće da nam otmu Kosovo, na kome se nalazi većina naših crkava i manastira, oni se usuđuju da daju konferencijskim salama imena naših manastira. E pa neće moći. Dok u meni teče poslednja kap pravoslavne krvi, neće moći.

Zamislite samo situaciju da zli pederi organizuju konferenciju o gej pravima u Mileševi ili ne daj bože Studenici? Da orgijaju po sali koja nosi ime nekog ona naših presvetih manastira?

Ili zle feministkinje koje promovišu pravo na abortus po Žiči i Hilandaru, po Hilandaru u koji ženska noga nije kročila. Strašno, ne mogu da zamislim da ženska noga prlja Hilandar, pa makar to bila i konferencijska sala.

Zato pravoslavna braćo i sestre, pozivam vam u presveti boj za odbranu srpskih manastira od američke pošasti.

Hvala Bogu pa im se sobe ne zovu po crkvama i manastirima – „ala sam karao švalerku u Manasiji“.

 

 

[sledeći pasus je namenjen samo ateistima, pravoslavci preskočite]

 

 

Mene kao osvedočenog ateistu ova vest duboko uznemiruje. Iako mi ideja o održavanju konferencije o gej pravima u Mileševi zvuči savršeno subverzivno i divno, ova vrsta američkog uvlačenja domaćem nacionalno-klerikalnom duhu izaziva gađenje.

Mene samo zanima da li će se crkvena pravila primenjivati u tim konferencijskim salama?

Da li će žene smeti da ulaze u konferencijsku salu Hilandar?

Da li će ženama biti dozvoljeno da uđu u mini suknjama i kratkim majicama u te sale?

Da li će ženama biti dozvoljeno da uđu u te sale kada imaju menstruaciju?

Da li ćemo morati da se prekrstimo kad ulazimo u te sale?

Ako su već hteli da se uvlače domaćoj klijenteli onda su mogli sale da nazovu Kopaonik, Zlatibor, Tara... Nema Srbija samo manastire.

Gadi me i ljuti ovo jeftino iskorišćavanje trenda u Srbiji, gde je potrebno samo udariti nalepnicu „pravoslavno“ i da skoči prodaja.

 

Ako volite da pišete angy mails evo adrese: office@holiday-inn.co.yu

 

 

Predrag M. Azdejković

www.queeria.com

Atačmenti

Tagovi



Komentari (106)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:09 09.09.2007

Peđa..

Imam blagi osećaj da nas pališ na gurku...o)))
Nego nema te danas da daš doprinos na temu ko koga više ugrožava - homoseksualci crkvu ili crkva homoseksualce...o)))
Queeria Queeria 18:12 09.09.2007

Re: Peđa..

Zamisli ne... Video prospekt beogradskog Holiday Inn-a i sve konferencijske sale se zovu po imenima manastira: Hilandar, Mileševa, Ostrog, Žiča, Studenica...

A gde je ta tema?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:17 09.09.2007

Re: Peđa..

Queeria
Zamisli ne... Video prospekt beogradskog Holiday Inn-a i sve konferencijske sale se zovu po imenima manastira: Hilandar, Mileševa, Ostrog, Žiča, Studenica...

A gde je ta tema?

Kade to vide popovi uzeće odmah onu Ničeovu knjigu "Rađanje tragedije iz duha muzike"...o)))
Samo da prelistam gde se otvorila priča, znam da sam učestovao i prozvao te, ali sad se ne mogu setiti..javljam ćim nađem...o)))
Bilo nekad Bilo nekad 13:23 10.09.2007

Re: Peđa..

Da stvar bude blesavija, mislim da investitori koji stoje iza ovog hotela dolaze iz jedne od bivsih sovjetskih republika sa Kavkaza, dakle, pretezno muslimanskih zemalja.
nikson nikson 18:14 09.09.2007

!

brine me da li ce gay aktivisti imati novca da organizuju konferenciju u tom hotelu?
Queeria Queeria 18:18 09.09.2007

Re: !

Jok ti ćeš
Ti nisi čuo za gej lobi?
nikson nikson 18:19 09.09.2007

Re: !

ne, ja ne verujem da to postoji. to je izmisljotina srpske pravoslavne crkve
Queeria Queeria 18:23 09.09.2007

Re: !

Nijeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!
Mi pederi vladamo svetooooooom!!!
Mnogo smo opasni, bogati i moćni :((
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeste, zašto mi niko ne verujeeeeeeeee...
nikson nikson 18:27 09.09.2007

Re: !

netacno, jedini koji zeli da vlada svetom je vladimir putin
Queeria Queeria 18:28 09.09.2007

Re: !

jeste, a vladimir putin je gej ikona, a to je povezano sa gej lobijem, znači gej lobi vlada svetom i tačka!!!
nikson nikson 18:48 09.09.2007

Re: !







http://www.holiday.phuket.com/main-wing/deluxe-rooms.htm

gracanica



http://www.kosovo.net/egracanica.html


mileseva



http://en.wikipedia.org/wiki/Mile%C5%A1eva_monastery
petroff petroff 10:44 10.09.2007

Re: !

a ja najopasniji
najbogatiji
najmocniji
ahahahgaha

kiss pedjice :)
Queeria Queeria 11:04 10.09.2007

Re: !

Udaj se za mene :)

kiss petroff
petroff petroff 07:38 12.09.2007

Re: !

Mogu samo da te ozenim
Queeria Queeria 10:58 12.09.2007

Re: !

Dobro, nemoj sad da cepidlačiš :))
Nego vadi taj ogromni dijamantski verenički prsten, pa na kolena :))
Urosh Urosh 18:33 09.09.2007

To ne mora da bude loše

Nazvanje prostorija u Holiday Inn-u po srpskim manastirima ne mora biti loše jer 1) su srpski manastiri iz Raške, Srpsko-Vizantijske i Moravske škole deo evropske i svetske kulturne baštine i 2) jer se potencira ono što nas razlikuje od EU i njenih zemalja, što nas čini Evropljanima, jer EU traži i neguje jedinstvo različitosti.
Lično, srpski manastiri i Guča nisu my cup of tea, ali podržavam da se naglašavaju na pozitivan način, bez nacionalističkih poskočica, iz gore opisanog razloga.
Loše je i opasno to što se ti manastiri koriste u nacionalističke i fašističke svrhe, radi promocije ratnih zločinaca.

Queeria Queeria 18:39 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Pa izgleda da Srbija ima samo manastire i ništa drugo... Pa jel postoji od doba izgradnje tih manastira do danas nešto što bi trebalo da zavređuje našu pažnju? Izgleda da nema... Samo manastiri...
Urosh Urosh 18:43 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

[
Queeria
Pa izgleda da Srbija ima samo manastire i ništa drugo... Pa jel postoji od doba izgradnje tih manastira do danas nešto što bi trebalo da zavređuje našu pažnju? Izgleda da nema... Samo manastiri...

Pedja, pobogu, to je deo kulture ove zemlje.
To što tebi i meni ne odgovara, to je druga stvar i ti i ja i oni čija manastiri nisu cup of tea treba da poštujemo kulturu zemlje u kojoj živimo,kao i ljude koji su vernici SPC.
Dosta više kultur-fašizma.
Manastiri nisu isto što i Karadžić i Mladić i nisu isto što i zločini.
Miloševićeva i Koštuničina vlast ih je takvim napravila.
Kao i zločinci koji su klali, ubijali i silovali, pa pokrivalo nalaze i nalazili su u SPC i njenim objektima.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:44 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Queeria
Pa izgleda da Srbija ima samo manastire i ništa drugo... Pa jel postoji od doba izgradnje tih manastira do danas nešto što bi trebalo da zavređuje našu pažnju? Izgleda da nema... Samo manastiri...

Bem ti miša...Ni pegle nismo izmislili...o))) A tolika istorija....
nikson nikson 18:51 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

dajte mi makar jednu oblast da nismo nesto izmislili!!!???

tesla, pupin......................................................................................................................
Urosh Urosh 18:53 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

nikson
dajte mi makar jednu oblast da nismo nesto izmislili!!!???tesla, pupin......................................................................................................................

To su izmislili TESLA I PUPIN kao individue, a NE SRBI kao narod.
A kao drugo, NT je proveo 45 minuta u Srbiji i živeo je u USA.
Queeria Queeria 18:56 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Izvini molim te... (zašto ja uopšte ulazim u raspravu s tobom i ja sam budala)...

Ali ja neću da poštujem kulturu ove zemlje... ja biram koje apsekte kulture ove zemlje hoću da poštujem, a vernike SPC tek neću da poštujem... To je moje pravo... Ja ne očekujem da mene bilo ko poštuje...

Ti izgleda da namerno ne želiš da vidiš manastire kao simbole vere, jer su oni pre svega to, pa tek onda deo kulture ove zemlje... A u kulturu ove zemlje spadaju katoličke katedrale, džamije, sinagoge... ali su i ta zdanja prvo simboli vere, pa te onda deo kulture ove zemlje... Ja lično crkve i manastire ne smatram delom kulturnog nasleđa, neću...

A živimo u zemlji gde će uskoro manastir napraviti i na mojoj glavi i samo mi još fali Holiday Inn da ih dodatno promoviše...
adam weisphaut adam weisphaut 18:58 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Ponekad imam utisak da se Nikson namerno sam namesta
Queeria Queeria 18:58 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Urosh
To su izmislili TESLA I PUPIN kao individue, a NE SRBI kao narod.
A kao drugo, NT je proveo 45 minuta u Srbiji i živeo je u USA.


A manastire je napravio neki zidar, a NE SRBI kao narod.
nikson nikson 18:59 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

nema veze gde je koliko proveo... i putin je svasta radio van zemlje i mnogi drugi, da se sada ne bavimo time...

sta je sa pesmama, pricama, pa bar te narodne poezije ima koliko hoces, usmena tradicija...? ne znam sta podrazumevas pod time ``sta je stvorio narod``? ne mislim sada na srbe, bilo koji narod...



nestorijanac nestorijanac 19:00 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

To je moje pravo... Ja ne očekujem da mene bilo ko poštuje...

Sto jes', jes'. Posteno !
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:05 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

nikson
dajte mi makar jednu oblast da nismo nesto izmislili!!!???

tesla, pupin......................................................................................................................

Tesla, Pupin...
Pa sve šta su uradili uradili su u SAD-e. Da su kojim slučajem ostali na Balkanu možda bi bili episkopi SPC.
Izvini, ja znam da je Tesla u Srbiji proveo samo jedan dan, 1892. godine i da nikada nije bio državljanin Srbije, a za Pupina isto tako znam da je bio iz Idvora.u Banatu.Jeli imao srpsko državljanstvo ne znam. Ne poričem da su imali nacionalnih osećaja, ali sa njima kao produktom srpske kulture i nauke ne možeš operisati u ozbiljnom razgovoru.Dakle, jesu oba etnički Srbi ali austro - ugarski i američki državljani, te američki naučnici i pronalazači..
nikson nikson 19:07 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Ja ne očekujem da mene bilo ko poštuje...


pa nije bas tako, boris se za svoja prava - znaci zelis da se postuju tvoja prava. nemam nista protiv i sam podrzavam

Ja lično crkve i manastire ne smatram delom kulturnog nasleđa, neću...


pa to je cinjenica. oni jesu deo kulturnog nasledja. e sada da li se tebi oni svidjaju, mislis da su na pogresnom mestu izgradjeni, ne volis taj stil gradnje, ne zelis da da budu simbol tvoje vere.... to je vec druga stvar

Ja lično crkve i manastire ne smatram delom kulturnog nasleđa, neću...


ni sinagoge? a na primer sinagoga u novom sadu je jedna od najakusticnijih dvorana na balkanu... mislis da nije dobro mesto za koncert?
Urosh Urosh 19:13 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Queeria

UroshTo su izmislili TESLA I PUPIN kao individue, a NE SRBI kao narod.A kao drugo, NT je proveo 45 minuta u Srbiji i živeo je u USA. A manastire je napravio neki zidar, a NE SRBI kao narod.

Pa naravno.
Ali ti kažem da su oni deo evropske kulturne baštine i da postoje ljudi koji vole da idu u crkve i manastire i da njihov izbor treba poštovati.
Ne idem u crkvu, ne slušam muziku koja se svira u Guči, ne pijem šljivovicu, ali poštujem tuđ izbor.
Queeria Queeria 19:16 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

nikson
pa nije bas tako, boris se za svoja prava - znaci zelis da se postuju tvoja prava. nemam nista protiv i sam podrzavam


Nije isto... Ja ne tražim da me apriori poštuju kao gej personu, ali zahtevam da se poštuju moja osnovna ljudska prava...

Kulturno nasleđe je društvena konstrukcija i ona se kao takva može dekonstruisati... Isto tako možemo konstruisati da je Grand parada naše kulturno nasleđe - što ona i jeste...

Ali tema ovog bloga je korišćenje pravoslavlja u marketinške svrhe...
nestorijanac nestorijanac 19:18 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Ali tema ovog bloga je korišćenje pravoslavlja u marketinške svrhe...

Woooooooooooooooooooooooow !!!! O tome se, znaci, radi u ovom Vasem tekstu !
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:20 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Queeria
nikson
pa nije bas tako, boris se za svoja prava - znaci zelis da se postuju tvoja prava. nemam nista protiv i sam podrzavam


Nije isto... Ja ne tražim da me apriori poštuju kao gej personu, ali zahtevam da se poštuju moja osnovna ljudska prava...

Kulturno nasleđe je društvena konstrukcija i ona se kao takva može dekonstruisati... Isto tako možemo konstruisati da je Grand parada naše kulturno nasleđe - što ona i jeste...

Ali tema ovog bloga je korišćenje pravoslavlja u marketinške svrhe...

Pa da. Pretprošle godine je bila jedna afera sa trgovinom ljudima i javnom kućom na Vidikovcu.
Zatvorena je javna kuća, mislim da su je i srušili jer je bila bespravna gradnja. Zvala se "SV. Nikola", a vlasnik je tvrdio da je za to ime dobio blagoslov crkve...Crkva je to negirala, ali ne baš uiverljivo...
Urosh Urosh 19:21 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Queeria
Izvini molim te... (zašto ja uopšte ulazim u raspravu s tobom i ja sam budala)...Ali ja neću da poštujem kulturu ove zemlje... ja biram koje apsekte kulture ove zemlje hoću da poštujem, a vernike SPC tek neću da poštujem... To je moje pravo... Ja ne očekujem da mene bilo ko poštuje...Ti izgleda da namerno ne želiš da vidiš manastire kao simbole vere, jer su oni pre svega to, pa tek onda deo kulture ove zemlje... A u kulturu ove zemlje spadaju katoličke katedrale, džamije, sinagoge... ali su i ta zdanja prvo simboli vere, pa te onda deo kulture ove zemlje... Ja lično crkve i manastire ne smatram delom kulturnog nasleđa, neću...A živimo u zemlji gde će uskoro manastir napraviti i na mojoj glavi i samo mi još fali Holiday Inn da ih dodatno promoviše...

Peđa, u većini stvari se slažem sa tobom.
Ali,
1) otišao si u kultur-fašizam i prešao granicu.
2)Time si postao isti kao i nacionalisti, fašisti, klerofašisti, homofobi, ksenofobi i ostali kosovisti.
3) Ja na crkve, manastire, sinagoge i džamije ne gledam kao na verske objekte nego kao na umetnička dela.
Jer ne smatram da su vera i bog u crkvi, manastiru, sinagogi i džamiji.
Poštujem one koji ih posećuju, jer je to njihovo osnovno ljudsko pravo, ali to što ja ne posećujem verske objekte i ne smatram ih verskim objektima nego umetničkim vrednostima i kulturnom baštinom ne znači da ti objekti ne treba da postoje i da ne treba da postoje ljudi, koji u njih idu, i to smatram njihovom ličnom stvarju.
Sorry, ideološke razlike između tebe i mene su velike, ti si anarho-komunista, a ja progressive liberal, pa se onda možda i zbog toga ne razumemo.
adam weisphaut adam weisphaut 19:25 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Ali tema ovog bloga je korišćenje pravoslavlja u marketinške svrhe...

Onda da se vratimo na temu. Po meni je to ok, ionako je vec dovoljno komercijalizovana, u odnsou na neke druge pojave vezane uz crkvu (obrazi, kraden dzipovi, popovi-paramiletarci...) ovo je benigno. Ionako je generalno svaka crkva komercijalna institucija koja ima svoje trziste, marketing i tezi monopolu.
nikson nikson 19:27 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

dobro danas se sve koristi u markentiske svrhe. tebi samo smeta sto se na taj nacin promovisu manastiri, koje ne postujes, a ne zato sto ti je stalo da se oni na neki nacin izdignu iznad marketinga.

Kulturno nasleđe je društvena konstrukcija i ona se kao takva može dekonstruisati... Isto tako možemo konstruisati da je Grand parada naše kulturno nasleđe - što ona i jeste...


dobro ti dekonstruisi. nije mi jasno kako mozes da stavis u istu ravan manastir i karleusu.
Urosh Urosh 19:27 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

adam weisphaut
Onda da se vratimo na temu. Po meni je to ok, ionako je vec dovoljno komercijalizovana, u odnsou na neke druge pojave vezane uz crkvu (obrazi, kraden dzipovi, popovi-paramiletarci...) ovo je benigno. Ionako je generalno svaka crkva komercijalna institucija koja ima svoje trziste, marketing i tezi monopolu.

Slažem se sa ovim, ovo jeste benigno, samo je problem ako se na otvaranju hotela pojave oni/e koji/e slave ratne zločince a iz SPC-a su.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:28 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

adam weisphaut
Ali tema ovog bloga je korišćenje pravoslavlja u marketinške svrhe...

Onda da se vratimo na temu. Po meni je to ok, ionako je vec dovoljno komercijalizovana, u odnsou na neke druge pojave vezane uz crkvu (obrazi, kraden dzipovi, popovi-paramiletarci...) ovo je benigno. Ionako je generalno svaka crkva komercijalna institucija koja ima svoje trziste, marketing i tezi monopolu.

I još dodatno ima prednosti...Recimo, ne mora imati fiskalnu kasu...o))
adam weisphaut adam weisphaut 19:29 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Zvala se "SV. Nikola", a vlasnik je tvrdio da je za to ime dobio blagoslov crkve...Crkva je to negirala, ali ne baš uiverljivo...

Nedavno je vladika backi Irinej dao balgoslov sajtu crvenih beretki, pa su i to demantovali. No ljudski je gresiti.
Urosh Urosh 19:30 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

queeria
Kulturno nasleđe je društvena konstrukcija i ona se kao takva može dekonstruisati... Isto tako možemo konstruisati da je Grand parada naše kulturno nasleđe - što ona i jeste...dobro ti dekonstruisi. nije mi jasno kako mozes da stavis u istu ravan manastir i karleusu.

Obrati se UNESCO-u, to je njihov izraz, koliko ja znam.
A drugo, mislim da se manastiri, od kojih su neki pod zaštitom UNESCO-a, ne može upoređivati sa nečim tako prostačkim, primitivnim i odvratnim kao što je GRAND.
adam weisphaut adam weisphaut 19:33 09.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

I još dodatno ima prednosti...Recimo, ne mora imati fiskalnu kasu...o))

Inace je i buduci konsecionar takodje oslobodjen pdv-a. Mozda je i to forma blagoslova, ko zna?
Queeria Queeria 00:42 10.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Kako je lepo kada se ocisti trolovanje... Naravno bilo je tu i kolateralne stete, ali sta da se radi...
nestorijanac nestorijanac 00:43 10.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Kako je lepo ?
Kao..... ?
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:54 10.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Urosh
[
Queeria
Pa izgleda da Srbija ima samo manastire i ništa drugo... Pa jel postoji od doba izgradnje tih manastira do danas nešto što bi trebalo da zavređuje našu pažnju? Izgleda da nema... Samo manastiri...

Pedja, pobogu, to je deo kulture ove zemlje.
To što tebi i meni ne odgovara, to je druga stvar i ti i ja i oni čija manastiri nisu cup of tea treba da poštujemo kulturu zemlje u kojoj živimo,kao i ljude koji su vernici SPC.
Dosta više kultur-fašizma.
Manastiri nisu isto što i Karadžić i Mladić i nisu isto što i zločini.
Miloševićeva i Koštuničina vlast ih je takvim napravila.
Kao i zločinci koji su klali, ubijali i silovali, pa pokrivalo nalaze i nalazili su u SPC i njenim objektima.


uroše ti si mnogo dosadan tip.

potpuno je bezveze da se po manastirima zovu neke hotelske sale.

jel će budu posna jela?
jel će bude zabranjeno ženskinjama ulaz u mini suknjama?
jel će bude samo za udate/oženjene?
ma daj, ne gnjavi.
lepo ti neko reče da su i džamije i sinagoge deo kulturnog nasleđa. al ne vredi.
navuko si se na reč kulturfašizam, mnogo ti se sviđa, pa malo-malo vitlaš itom.

manastir mileševo beše onaj gde je filaret aka ratnik aka obožavalac miloševića, karažića, mladića, onaj što mu piše legija (skroz je pravoslavno tamaniti ljude i dilovati drogu), onaj što mu piše šešelj, onaj što je krio pedofila ilariona, onaj što je krio hadži antića, onaj...
jel će i po njemu da se zove neka sala?
ma savršeno.

neću da pričam, mada ostrog ostade u "kvazi državi" da tamo bila neka jadnica, koju lično znam i reče joj pop da preko mošti prebaci majicu koju je pazarila za 10 jura (turski bofl al se tamo prodaje) za vrlo bolesnog unuka. i da ima da ozdravi, takoreći čim obuče.
pa jel crkva služi da prosvećuje ili da zaluđuje? ti kaži.
sintetika sintetika 01:00 10.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Moglo je i gore da bude, da se sale zovu po svecima. Sala svetog Save, sala svetog Nikolaja Velimirovića, sala svete Petke, sala Ognjene Marije...
Queeria Queeria 01:02 10.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Sala Sisoja Velikog...
vucko vucko 01:35 10.09.2007

Sala "Filaret"

manastir mileševo beše onaj gde je filaret aka ratnik aka obožavalac miloševića, karažića, mladića, onaj što mu piše legija (skroz je pravoslavno tamaniti ljude i dilovati drogu), onaj što mu piše šešelj, onaj što je krio pedofila ilariona, onaj što je krio hadži antića, onaj...
jel će i po njemu da se zove neka sala?
ma savršeno.
Po Filaretu se neće zvati ni jedna sala, ne brini.
Queeria Queeria 01:58 10.09.2007

Re: Sala "Filaret"

Ali zato granični prelaz sa CG hoće...
Mesečar Mesečar 03:48 10.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Queeria
Izvini molim te... (zašto ja uopšte ulazim u raspravu s tobom i ja sam budala)...Ali ja neću da poštujem kulturu ove zemlje... ja biram koje apsekte kulture ove zemlje hoću da poštujem, a vernike SPC tek neću da poštujem... To je moje pravo... Ja ne očekujem da mene bilo ko poštuje...Ti izgleda da namerno ne želiš da vidiš manastire kao simbole vere, jer su oni pre svega to, pa tek onda deo kulture ove zemlje... A u kulturu ove zemlje spadaju katoličke katedrale, džamije, sinagoge... ali su i ta zdanja prvo simboli vere, pa te onda deo kulture ove zemlje... Ja lično crkve i manastire ne smatram delom kulturnog nasleđa, neću...A živimo u zemlji gde će uskoro manastir napraviti i na mojoj glavi i samo mi još fali Holiday Inn da ih dodatno promoviše...


Voleo bih da mi neko objasni neopisivu potrebu za ismevanjem crkve. Dobro, ne bas ismevanje ali pravljenjem raznoraznih humoreski na racun iste?

Da objasnim: ja sam totalni ateista, nisam nacionalista, osudjujem surovanje pojedinaca u crkvi sa vlascu (i ranije i sada) i zameram im njihove prste u desavanjima 90-ih. Ovo sam naznacio posto se ovde svi koji kazu nesto kontra vecine smatraju otpadnicima (zanimljivo, isto ophodjenje kao i prema nama od strane Milosevic 90-ih).

Kao sto ne moram biti vernik da bi postovao vernike, tako ne moram biti gay da bi postovao tebe (ajde da ogranicimo na prava posto si naglasio da ne trazis postovanje). Ali prava su sirok pojam. Tu spada i pravo na zastitu licnog integriteta, a ono se narusava vredjanjem pojedinaca i njihovim izvrgavanjem ruglu. Ako neko zeli postovanje svojih prava treba i on da postuje tudja. Sada, to sto po svoj prilici (realno) vernici imaju mnogo manje postovanja za gay populaciju nego vice versa, to ne znaci da treba uzvracati istom merom. Jer, neko mora da da primer. Ovako, samo ce se jos vise produbiti vec veliki medjusobni jaz i bice tesko priblizite ljude suprotnih zivotnih stavova. Dalje, polako se stvara stereotip po kojem bi svaki vernik najradije spalio sve gayeve, a sa druge strane da nijedan gay nije religiozan i da ne moze da cuje ni samu rec crkva a kamoli sta drugo. A to prosto nije tako.

Da ne mudrujem dalje i glumim neki glas razuma (a moze biti da sam nerazumna osoba) netolerancija je postala odlika tolerantnih. Ovo se ne odnosi na pojedine grupe vec na sve u globalu. Sve smo vise izdeljeni, i verski i politicki i sexualno, ekonomski da i ne govorim. Tolike podele nikako ne mogu da izadju na dobro.

P.S. Kada govorim o podelama, naravno da se u jednoj drzavi i sire, ljudi dele po odredjenim kulturnim obrascima. Ali ja ne govorim o tome vec o sve vecim zidovima medju njima.

margos margos 09:09 10.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Mesečar

Sada, to sto po svoj prilici (realno) vernici imaju mnogo manje postovanja za gay populaciju nego vice versa, to ne znaci da treba uzvracati istom merom. Jer, neko mora da da primer. Ovako, samo ce se jos vise produbiti vec veliki medjusobni jaz i bice tesko priblizite ljude suprotnih zivotnih stavova. Dalje, polako se stvara stereotip po kojem bi svaki vernik najradije spalio sve gayeve, a sa druge strane da nijedan gay nije religiozan i da ne moze da cuje ni samu rec crkva a kamoli sta drugo. A to prosto nije tako.Da ne mudrujem dalje i glumim neki glas razuma (a moze biti da sam nerazumna osoba) netolerancija je postala odlika tolerantnih. Ovo se ne odnosi na pojedine grupe vec na sve u globalu. Sve smo vise izdeljeni, i verski i politicki i sexualno, ekonomski da i ne govorim. Tolike podele nikako ne mogu da izadju na dobro.P.S. Kada govorim o podelama, naravno da se u jednoj drzavi i sire, ljudi dele po odredjenim kulturnim obrascima. Ali ja ne govorim o tome vec o sve vecim zidovima medju njima.

Sa željom da budeš ili ne budeš 'glas razuma' - ovo sve vrlo razumno zvuči.

Slike zlostavljanih samo zato što su homoseksualci - užasne su, i govore mnogo više od svake druge 'sprdnje' !Teško je biti tolerantan u takvoj situaciji. Ipak, jesu li ni one nastale kod nas, u našoj zemlji?
Drugo, uvek su monasi i manastiri služili kao utočište progonjenima i često plaćali životom zbog toga. Slažem se da to zvuči tupavo u 21. veku, ali je i to deo naše tradicije.

Razvučeni između 'naprednog' i 'nazadnog', ljudi umorni od političkih i marketinških ataka bivaju prinuđeni da se odrede prema jednom ili prema drugom - pri čemu se ono drugo isključuje. A to, sigurno, ne spada u tolerantnost.

Čitava rasprava i sva ova pisanja nemaju nikakvog smisla ukoliko nas ne nagone na razmišljanje i približavaju.
vucko vucko 09:15 10.09.2007

Re: Sala "Filaret"

Ali zato granični prelaz sa CG hoće...

Granični prelaz "Sveti Hamlet Mileševski"
adam weisphaut adam weisphaut 09:19 10.09.2007

Re: Sala "Filaret"

Granični prelaz "Sveti Hamlet Mileševski"

Graniicni prelaz "Sveti Iago Mlesevski" pre bi rekao.
Black Adder Black Adder 09:34 10.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

margos


Slike zlostavljanih samo zato što su homoseksualci - užasne su, i govore mnogo više od svake druge 'sprdnje' !Teško je biti tolerantan u takvoj situaciji. Ipak, jesu li ni one nastale kod nas, u našoj zemlji?



??????????????????

Jesu....



Beograd, Srbija A.D.2001,
"Gay parada"











margos margos 10:06 10.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Black Adder

margosSlike zlostavljanih samo zato što su homoseksualci - užasne su, i govore mnogo više od svake druge 'sprdnje' !Teško je biti tolerantan u takvoj situaciji. Ipak, jesu li ni one nastale kod nas, u našoj zemlji???????????????????Jesu....Beograd, Srbija A.D.2001,"Gay parada"

izvini... da ... znam...ovo znam:((((
nespretno sam se izrazila.
mislila sam na one brutalne i krvave scene (iako ni ove nisu manje brutalne i manje krvave)
na zalost, ovo sam videla odavno i kada me je moj drugar, inače gay, skoro, u panici pitao jesam li ih videla i zašto mu nisam dala link... ćutala sam...
još jednom, izvini i ti i svi koje sam, može biti zblanula pitanjem
Black Adder Black Adder 10:14 10.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

margos

izvini... da ... znam...ovo znam:((((
nespretno sam se izrazila.
mislila sam na one brutalne i krvave scene (iako ni ove nisu manje brutalne i manje krvave)
na zalost, ovo sam videla odavno i kada me je moj drugar, inače gay, skoro, u panici pitao jesam li ih videla i zašto mu nisam dala link... ćutala sam...
još jednom, izvini i ti i svi koje sam, može biti zblanula pitanjem

Sve je OK.
Queeria Queeria 10:19 10.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Ali prava su sirok pojam. Tu spada i pravo na zastitu licnog integriteta, a ono se narusava vredjanjem pojedinaca i njihovim izvrgavanjem ruglu. Ako neko zeli postovanje svojih prava treba i on da postuje tudja.


Vera je mišljenje, dok su homoseksualnost, heteroseksualnost, biseksualnost, transseksualnost kao što im i samo ime kaže seksualnosti...
Nečije mišljenje ne mora da zavređuje poštovanje i nečije mišljenje može biti predmet podsmeha, sprdanja, kritike, jer je ono samo mišljenje.

Mesečar Mesečar 14:20 10.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Queeria

Vera je mišljenje, dok su homoseksualnost, heteroseksualnost, biseksualnost, transseksualnost kao što im i samo ime kaže seksualnosti... Nečije mišljenje ne mora da zavređuje poštovanje i nečije mišljenje može biti predmet podsmeha, sprdanja, kritike, jer je ono samo mišljenje.


Zavisi kako to posmatras. Vera jeste za mene samo misljenje, za neke je vise od toga.

Banalan primer - monasi/monahinje. I to je sexualnost, tacnije asexualnost ali se podvodi u istu kategoriju. A ona se poklapa sa tim njihovim misljenjem/verom. Banalizovao sam do maksimuma, ali samo sa zeljom da ukazem kako nije lako u par recenica oboriti neku tezu samo zato sto se sa njom neko ne slaze.

Dalje, da li oni osporavaju tvoju sexualnost ili tvoje misljenje koja je povezana nerazdvojno sa tvojom licnom ekspresijom? Dakle, da li oni osporavaju tvoj privatan zivot, ono sto radis u svojoj intimi ili javne nastupe i izlaganja? Nemoj pogresno da me shvatis, ni na kraj mi pameti ona nasem narodu poznata krilatica "Neka rade sta hoce u sobi, necu na ulici da ih gledam". O tome ne govorim niti razmisljam tako. Pricam bas o misljenju/delanju.

Poenta: mislim da to u sta veruju i propovedaju nega veze sa mozgom, zatucano je, prevazidjeno, zive u dogmi itd, to je sasvim ok i to jeste suprotstavljanje misljenja. Ali reci ne postujem ili biram da ne postujem vernike nije osporavanje misljenja nego bas to sto si rekao, nepostovanje pojedinca/jedinke kao takve. Kompletno struktuirane osobe a ne njenog misljenja. Iz toga proizilazi diskvalifikacija svih dobrih osobina koje pojedinac moze da nosi u sebi.
DeMarti DeMarti 08:05 11.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Svaka cast. Ovo je najbolji post na temi
jacHa. jacHa. 11:53 11.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Mesečar


Voleo bih da mi neko objasni neopisivu potrebu za ismevanjem crkve. Dobro, ne bas ismevanje ali pravljenjem raznoraznih humoreski na racun iste?



Pa naša crkva jeste smešna!
Kad propratiš medije slika o našoj crkvi je sveopšti cirkus! Nigde nemaš vesti o duhovnosti ili religiji, humanosti, milosrđu: te Filaret gladuje, te se dodeljuju imena po manastirima, te presuda zastarela za popa, te pop tužio umetnike, te veroučitelj tuko decu, te uveli markicu za hram Sv Save, te ne plaćaju porez jedini u državi...
Kako da se ljudi ne podsmevaju?
Queeria Queeria 13:23 11.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Pa šta da radim kada nam crkva svakodnevno daje puno materijala za ismevanje...
margos margos 13:40 11.09.2007

Re: To ne mora da bude loše

Queeria
Pa šta da radim kada nam crkva svakodnevno daje puno materijala za ismevanje...

...na zzalost.
patriot patriot 22:03 09.09.2007

Ideja, koliko dobra, toliko je i losa...

Pa ta ideja sa imenovanjem sala po imenima pravoslavnih manastira je koliko dobra, toliko i losa.... Licno nemam nista protiv, pogotovo ako je SPC dala svoju saglasnost, a jos ako urede sale na temu manastira cije ime nose mislim da ce jako lepo izgledati... Mislim da je irelevantno kakav tip skupova ce se odrzavati u tim salama dokle god su ti skupovi u granicama pristojnosti... Znaci ne manifestacije tipa sajma erotike...
Kraljica Kleopatra Kraljica Kleopatra 00:51 10.09.2007

Re: Ideja, koliko dobra, toliko je i losa.

Znači da će se u tim salama poštovati crkvena pravila? Znači žene ne smeju da uđu u salu koja se zove Hilandar? A kad je post i banketi u tim salama moraju biti posni? A ko će da određuje šta je bogougodno za te sale?
nestorijanac nestorijanac 00:53 10.09.2007

Re: Ideja, koliko dobra, toliko je i losa.

Valjda Vi licno.
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:59 10.09.2007

Re: Ideja, koliko dobra, toliko je i losa.

patriot
Pa ta ideja sa imenovanjem sala po imenima pravoslavnih manastira je koliko dobra, toliko i losa.... Licno nemam nista protiv, pogotovo ako je SPC dala svoju saglasnost, a jos ako urede sale na temu manastira cije ime nose mislim da ce jako lepo izgledati... Mislim da je irelevantno kakav tip skupova ce se odrzavati u tim salama dokle god su ti skupovi u granicama pristojnosti... Znaci ne manifestacije tipa sajma erotike...


kako da urede na temu manastira?
opiši?
kandila i sveće za žive i mrtve?
miris tamjana?
fenomenalno!
aj em dilajtid. biliv mi. samo ću tamo da klopam.
bobo bobo 04:34 10.09.2007

CNN

A sta je bilo sa onom reklamom Srbije na CNN?
Jel' se to jos uvek pusta?
Ja u toj reklami nista sem manastira nisam videla. Tu i tamo se neko drvo potkralo. Od ljudi ni traga.
Eto neko da vidi Srbiju prvi put sa te reklame pomislio bi da se promovise pokrstavanje a ne turizam jedne drzave.
Queeria Queeria 11:16 10.09.2007

Re: CNN



ovde sam izbrojao 7 verskih objekata



ovde 3

ukupno 10

pa nije to mnogo
bobo bobo 21:35 10.09.2007

Re: CNN

Queeria


ovde sam izbrojao 7 verskih objekata



ovde 3

ukupno 10

pa nije to mnogo

au pa nisam videla ovu drugu verziju.
Ko je radio ove reklame? Kusta?lol
Queeria Queeria 21:58 10.09.2007

Re: CNN

Kako kazu na RTS reklame je radio produkcijski tim CNN. Naši su poslali 15 sati video materijala i CNN je od toga napravio reklame...
Pulse Pulse 04:51 10.09.2007

zzzzz

zasto su u Srbiji ljudi samo politicki korektni kada dodje do diskusije o pravoslavnoj religiji....'ja nisam vernik AL' POSTUJES VERNIKE...' ...ja ne kazem da treba da ih mlatimo i diskriminisemo u bilo kom smislu ali cinjenica je da crkva i javni objekti kao hoteli treba da ostanu odvojeni...religija koja god je donosi zatucanost driskriminaciju i mrznju protiv ostalih religija (to je fakat) i sve ostale budalastine. Verujem da Srbija ima veliki broj ateista, 'neopredeljenih' i onih koji nisu pravoslavne vere i u tom smislu smatram da nije ok sto se samo crkve i manastiri promovisu (Pedja, upravu si to nije jedina stvar koju Srbija ima da ponudi).

Ono sto je meni jos vishe zanimljivo je to sto ova odluka o kojoj je Pedja pisao pokazuje koliko se Srbija vraca veri i religiji. To je evidentno u vestima i zivotima politicara a i medju mladima (svakoga puta kad se vratim u Bgd sve vishe i vishe je tih kvazi pravoslavaca). Pravoslavlje je u Srbiji jako blisko vezano sa nacionalnim identitetom i mislim da je reakcija koja je pocela 90ih godina (to je uglavnom normalan proces kada zemlja izadje iz komunizma, odjednom su svi neki vernici). Ali se ja bojim da u Srbiji sve to malo izmice iz kontrole (kao i vecina stvari). Velja Ilic kaze pre neki dan da ne moze da prica sa ljudima iz CG posto eto on covek postuje tog popa sto je gladovao - a pop ne moze da se ne cak i kada su u pitanju medjudrzavne veze....c c c - BEZ KOMENTARA!!!

Eto, u tom smislu se ne slazem sa odlukom da se u nekom hotelu sobe zovu po manastirima niti da aludiraju na neku religiju....sama ta odluka samo reflektuje u kakvom su mindframe Srpski politicari i ostali koji donose odluke...

toliko od mene...

vucko vucko 09:28 10.09.2007

Re: zzzzz

Eto, u tom smislu se ne slazem sa odlukom da se u nekom hotelu sobe zovu po manastirima niti da aludiraju na neku religiju....sama ta odluka samo reflektuje u kakvom su mindframe Srpski politicari i ostali koji donose odluke...

A koji je to zli političar dao ime salama, mamu mu lopovsku?
Black Adder Black Adder 09:46 10.09.2007

Ako plate može....

Sećate li se kako je vladika Filaret trazio da mu se plate autorska prava na fresku Belog Andjela koji je bio postavljen kao hologram na poštinim dina karticama? On smatra, da pošto je on vladika u Mileševi, da sve što je tamo pripada njemu.
Kakva srpska baština? Ma to crkvu izgleda ne interesuje. Taj pojam nije regulisan crkvemin pravom!!! To sve pripada crkvi, pa tako i ime. Čak mi se čini da je i sud doneo takvu odluku. U našoj zemlji se očigledno ne poštuje pojam nacionalne baštine.
Iskreno, ja ne verujem da će se crkva složiti sa tom jeftinom manipulacijom srpskog javnog mnjenja. Mada, uz odgovarajuću finansijsku nadoknadu za prava na korišćenjenje imena naših svetinja u komercijalne svrhe - sve je moguće....

Queeria Queeria 10:11 10.09.2007

Re: Ako plate može....

Pa ja želim onda da se istakne cenovnik, koliko koštaju autorska prava, jer imam veliku želju da pravim Hilandar kondome, Mileševa keks, Studenica sok, Ostrog bombone... Da i ja bre nešto zaradim na pravoslavlju...
Black Adder Black Adder 10:19 10.09.2007

Re: Ako plate može....

Evo, našao sam i tekst iz Danasa od 7.okobra 2004. kako se završilo sa onim karticama:


Posle odluke Udruženja banaka Srbije da ne plaća za "korišćenje" poznate mileševske freske
Čiji je Filaretov Beli anđeo
Milica Jovanović
Na zahtev Svetog arhijereskog Sinoda Srpske pravoslavne crkve, hologram na kojem je prikazana čuvena freska Belog anđela iz manastira Mileševa biće uklonjen sa bankovnih Dina i Juba kartica, budući da je Udruženje banaka Srbije donelo odluku da ne plati određenu sumu na ime korišćenja mileševske freske. Kako Danas saznaje, spor koji je u Ministarstvu kulture i medija pokrenuo iguman manastira Mileševa, Filaret, nakon pola godine rešen je u korist SPC. Zasad još nije poznato da li će platne kartice sa likom Belog anđela biti odmah zamenjene, ili će se koristiti do isteka važnosti.
Komentarišući zahtev SPC za nadoknadu za korišćenje lika Belog anđela na nacionalnim platnim karticama, u Udruženju banaka Srbije podsećaju da je 1998. godine od Svetog sinoda zatražena i dobijena saglasnost za korišćenje lika Belog anđela kao hologramske oznake na platnim karticama, iako je izdavanje takve vrste dozvole isključivo u nadležnosti Ministarstva kulture, od kog je Udruženje banaka takođe dobilo saglasnost.

UPLAĆENI NOVAC
"Moglo je to i bolje"
Pitanje korišćenja lika Belog anđela rešavano je kao upravni spor po Zakonu o opštem upravnom postupku, navode iz Ministarstva kulture. Država je zadužena da odobrava korišćenje imena i lika koji su od izuzetnog značaja, ali kako se dve strane nisu saglasile, na zahtev mileševske Eparhije rešenje iz 1998. godine je ukinuto. Ministarstvo kulture je reagovalo kao prvostepeni organ u upravnom postupku, pa je uvidom u pravna akta utvrdilo da je manastir vlasnik objekta i zemljišta. Sa druge strane, nekadašnji direktor Republičkog zavoda za zaštitu spomenika kulture Marko Omčikus na pitanje ko je vlasnik nacionalne kulturne baštine, odgovara jednom rečju - država.
Iako je Sveti arhijereski sinod Srpske pravoslavne crkve na zahtev episkopa mileševskog Filareta povukao ranije datu saglasnost da se Beli anđeo iz manastira Mileševa nađe na hologramu DINA i JUBA, izvori Danasa iz vrha Srpske pravoslavne crkve, kažu da je ovaj problem "mogao i bolje da se reši". Dobroobavešteni crkveni krugovi kažu da je vladika Filaret od banaka tražio pomoć za obnovu manastirskog konaka, posle čega je usledio njegov predlog da se dalje korišnjenje DINA i JUBA kartice uslovi finansijskom nadoknadom.
U Sinodu kažu da oni dosad nisu čuli da su banke uplatile bilo kakav novac Crkvi kao nadoknadu za korišćenje najpoznatije mileševske freske i objašnjavaju da ukoliko bi takva stredstva stizala na crkveni račun, tek bi trebalo da se vidi koji deo pripada Srpskoj patrijaršiji,a koji Eparhiji mileševskoj. Korišćenje freske Beli Anđeo na karticama banaka, kako je rečeno Danasu u Patrijaršiji, potpada pod crkevene odluke o korišćenju simbola SPC koji su najviša tela SPC donela pre nekoliko godina. J. T.
Za ovih šest godina, koliko se lik Belog anđela nalazi na nacionalnim platnim karticama, Udruženje banaka je na račun SPC uplatilo oko 450 hiljada evra, zato smo veoma iznenađeni potezom Sinoda, navode izvori u Udruženju banaka Srbije.
Kako Danas nezvanično saznaje, uslovi koje je postavila SPC za dalje korišćenje ovog holograma su veoma rigorozni, pa je Udruženje banaka odlučilo da se lik Belog anđela povuče sa svih platnih kartica, kao i da se ubuduće kao hologram na platnim karticama koristi logo Udruženja banaka Srbije. - Naš novi hologram je već određen, a izrada kartica je poverena Zavodu za izradu novčanica. Promena holograma neće ništa koštati banku jer krećemo u proizvodnju novih kartica koja će, između ostalog, biti mnogo jeftinija za banke nego dosad - kaže za Danas Miroslav Despotović, pomoćnik generalnog direktora Poštanske štedionice i podseća da u okviru Poštanske štedionice trenutno ima oko 280 hiljada važećih Juba kartica sa hologramom Belog anđela.
Beli anđeo iz manastira Mileševe (oko 1225) deo je jedne je od najpoznatijih fresaka srpske srednjovekovne umetnosti, Mironosice na grobu Hristovom, i predstavlja biblijsku scenu Vaskrsenja. Na levoj strani freske je grob, čiji je ulaz zatvoren belom rešetkom, iza koje se vidi savijen pokrov. U sredini kompozicije je veliki kamen na kome sedi anđeo. U desnoj ruci drži skiptar, levom pokazuje na prazan grob. Na desnoj strani freske nalaze se mironosice, dok ispod nogu anđela leže zaspali rimski vojnici. Scena sa mironosicama i anđelom stoji iznad ktitorske kompozicije, na kojoj je prikazan kraljević Vladislav, graditelj manastira. Beli anđeo jedan je od najčešće korišćenih primeraka srpske kulturne baštine, ali i svakako najčešće zloupotrebljavan. Čuvena mileševska freska uobičajen je simbol vašarskih manifestacija nacionalizma, a kako navode upućeni, nalazi se i u ponudi jednog operatera mobilne telefonije, zajedno sa likovima Karadžića, Mladića i sličnih "heroja".

DIVLJA GRADNJA
Za razliku od spora vezanog za hologram na platnim karticama, spor države protiv manastira Mileševa zbog divlje gradnje nije rešen ni posle više godina. Oglušujući se o važeće zakone Republike Srbije, episkop mileševski Filaret izvodi bespravne građevinske radove, pa je svojevremeno po službenoj dužnosti podignuta krivična prijava protiv Uprave manastira i Eparhije kao investitora građevinskih radova na ukupno sedam lokacija u neposrednoj blizini srednjovekovnog jezgra manastira. Sukob Republičkog zavoda za zaštitu spomenika kulture i mileševskog vladike zapravo traje od trenutka njegovog imenovanja, 2000. godine, kada je vladika Filaret bez ikakve dozvole proširio portu manastirske crkve i od sakralnog napravio izletnički objekat, uz pomoć donacija tadašnje uprave "Srbijašume". Rešenjem Ministarstva kulture i medija, donetim 15. decembra 2003. godine, Eparhiji mileševskoj i Upravi manastira Mileševa naloženo je da obustave sve započete radove na Malom konaku, sagrađenom u drugoj polovini 19. veka, ali se i danas u jednim dnevnim novinama oglašava poziv za prikupljanje donacija za radove na ovom zaštićenom objektu. Vladika Filaret ovog leta imao je spor i sa Ministarstvom za dijasporu oko vraćanja novca koji mu je greškom ovo Ministarstvo uplatilo za organizovanje akcije "Moba 2004", u kojoj njegova Eparhije nije ni učestvovala ove godine.



Eto, i 450.000 evra je bilo malo....
Ne znam koliko bi tebe odrali za te kondome i taj keks....
Queeria Queeria 11:06 10.09.2007

Re: Ako plate može....

450 hiljada evra... čekaj još jednom, 450 hiljada evra im je malo?
Koje zlo!!!
Koliko li su ogulili Holiday Inn za ove manastire?
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:22 10.09.2007

Verovatno

dovoljno, da mu uskoro promene ime u Hilandar Inn.
nikson nikson 17:51 10.09.2007

Re: Ako plate može....

sta zlo? pa oni imaju pravo da odrede koju god hoce cenu, ajde sada ja tebi da odredjujem za koliko ces prodati svoj auto, stan ili nesto drugo?
Queeria Queeria 18:03 10.09.2007

Re: Ako plate može....

Zlo, isto kao što kažem da je Coca Cola zlo... McDonalds zlo... Microsoft zlo... tako je i SPC zlo... jer svi navedeni imaju proizvode lošeg kvaliteta, a visoke cene!!! A SPC, kao i Delta, ima monopol na tržištu!!!
nikson nikson 18:08 10.09.2007

Re: Ako plate može....

SPC nije zlo i uopste pravoslavlje je jedna plemenita ideja - ali nije to tema. freska nije proizvod kao i koka kola- to nema nikakve veze. ne mogu se porediti freska i koka - kola, jednostavno nisu iste kategorije
Queeria Queeria 18:36 10.09.2007

Re: Ako plate može....

Pa ti si je samo nekoliko komentara gore uporedio sa mojim kolima... a sad odjednom nije ista kategorija... smisli se... ako freska košta 450 hiljada evra onda je to proizvod koji može da se pljuje ili hvali kao i svaki drugi...
nikson nikson 18:44 10.09.2007

Re: Ako plate može....

nisam uporedjivao u smisli proizvoda, nego u smislu toga da onaj cije je nesto odredjuje i cenu toga. medjutim pored ovoga freska je specifican slucaj jer predstavlja i deo svetske kulturne bastine, pa se ne moze prodati, ali se moze dozvoliti da se hologram koristi i to ima svoju cenu, koju odredjuje onaj u cijem je vlasnistvu ta freska

i ovde nije stvar u freski, vec u osnovnim civilizacijskim normama



Queeria Queeria 19:08 10.09.2007

Re: Ako plate može....

Znači freske su u vlasništvu crkve, svetac na freski je u vlasništvu crkve, Bog je u vlasništvu crkve... Može, legitimno... Ali onda cenovnik na sunce i da plaćaju PDV... i posebne ekološke takse zbog zagađenja životne okoline...
nikson nikson 19:23 10.09.2007

Re: Ako plate može....

to je vec neozbiljno, salis se... Moze legitimno, ali da placas PDV na salu i neozbiljnost )
DeMarti DeMarti 08:16 11.09.2007

Re: Ako plate može....

Pa nije zlo ako lepo vrate te pare (sa kamatom jasta) jer su prekrsili ugovor.
Jelica Greganović Jelica Greganović 08:28 11.09.2007

Plaćaju li

oni porez na tu imovinu, volela bih da znam. Obaška me zanima, plaćaju li porez na poklone?
tnosugar tnosugar 13:30 10.09.2007

iako se sprdas sa temom...

vaistinu bi stvarno bila fora da se takve konferencije bas tu odrze... u organizaciji SPC. Svako da iznese svoja gledista i ozbiljnu i strpljivo (u 'riscanskog duhu) saslusa sabesednika :)
Javlja mi se scena pevajucih vatrogasaca i Monti Pajtonovaca...bas sad...
Queeria Queeria 14:06 10.09.2007

Re: iako se sprdas sa temom...

Međunarodna konferencija pedofila svih veroispovesti u Prohor Pčinjskom...
jacHa. jacHa. 07:08 11.09.2007

joooj

Jedva čekam da sve bude sagrađeno i imenovano, pa onda neka popina da okadi, a RTS da upriliči Žikinu šarenicu u dotičnom hotelu, sve uz folklor i pogače i rakijicu prepečenicu, s krstačama od zlata i muzikajom prepodobnom.
Jupi, jupi!
A na recepciji da se prodaju makete manastira redom. A drugari gosti, smerno, ženskaći povezani u marame, a muški s šajkačama, krstu li se krstu od čudesa.
Sreća, sreća, radost. Sreća, uživancija!
Ufff!
Gospode Bože, ti, kojeg nema nigde, podvikni malo po zemlji ovoj pravoslavnoj, da popovi i vlast o'lade i manu nas više pravoslavnog egzibicionizma, obrazovanja, ktitorstva, politikanstva, dodvoravanja...
Hvala, Queer drugarima na postovima, tako divno pljuckate po svemu po čemu i sama pljuckam, pa mi dušu ogrejete svakim novim postom. Nastavite!
Kissovi!
Queeria Queeria 10:59 11.09.2007

Re: joooj

A pošto sam ovako lepo izreklamirao Holiday Inn hoću da metnu jednu tablu zahvalnosti na neki zid, može i od vešeraja, i da piše da je podignut uz moju pomoć...
jacHa. jacHa. 11:19 11.09.2007

Re: joooj

Kakav vešeraj! U glavnom holu! I to sliku da metnu! Pa da stoju tugedr uramljeni the patrijarh Paja, the pevaljka Madona (kao smerna žeeena - zabrađena u maramče - kad odsedne da je uslikaju), the princ Čarls (kao blizak pravoslavlju) i the Predrag M. Azdejković ;-) A ispod slike kratak teks - zahvalnica.
Prosto mi žao što odoše Stones-i, mogli su da odsednu u patrijarškom apartmanu (umesto predsedničkog/kraljevskog, valjad će tako da ga nazovu), ali biće još važnih gostiju, pa će biti radosti. He, he
Queeria Queeria 11:24 11.09.2007

Re: joooj

He, he, he, daaaaa, toga se nisam setio - patrijarški apartman...
Ja 'oću da moja tabla bude iznad Velje Ilića i tačka...
margos margos 11:46 11.09.2007

Re: joooj

Queeria
A pošto sam ovako lepo izreklamirao Holiday Inn hoću da metnu jednu tablu zahvalnosti na neki zid, može i od vešeraja, i da piše da je podignut uz moju pomoć...

...i tu ce, Pedja, vasa popularnost da dostigne nevidjene razmere, jer ce to biti najposeceniji hotel na svetu - zamislite samo koliko ce ekskurzija biti preusmereno da obilazi 'Manastire po Beogradu - Holiday Inn ' ...

"Obidjite sve srpske manastire za samo jedan dan! I to za samo 199 evra + PDV! Rezervisite na vreme... I to nije sve! Ako se prijavite danas, dobicete i sliku gospodina Azdejkovica.... Sveta srpska zemlja u Beogradu! Budite medju prvima! I to nije sve! Ako se prijavite danas, dobicete mogucnost da za samo 19.90 evra + PDV nabavite bozanstven srpski muski rucni sat! I, naravno, to nije sve... Ukoliko kupite casovnik, na poklon dobijate jedno posveceno jaje sa slikom Milesevskog Andjela!!!...."

I to, naravno, nije sve....:))))
Black Adder Black Adder 12:12 11.09.2007

Re: joooj

Interesuje me i koncept koji bi mogao da se upotrebi u restoranu. Da li bi se odlučili za drveno posudje u duhu manastirske skromnosti ili zlatni raskošni pribor po ugledu na pribor kojim se jelo na srpskom dvoru u srednjem veku , i da li bi se jela posna hrana ili tradicionalna srpska jela koja podrazumevaju meso na hiljadu načina?

Jelovnik bi mogao da izgledao ovako:

Doručak ( na bazi srbskog stola):
Vaskršnja farbana jaja,
Slavsko žito,
Šljivovica

Ručak:
Ilarionova šnicla,
Filaretova viršla,
Pahomijeva Kobasica,
Amfilohijeve sarmice,
Prepečenica

Večera:
Reš prečena jagnjetina na Hilandarski način,
Nikolajevi ražnjići
Ljuta Gračanička rakija,
Dečanski vino
jacHa. jacHa. 12:22 11.09.2007

Re: joooj

he, he
a pre i posle jela i dobrovoljni prilozi: po koji dinarčić za crkve, manastire, popovske kuće, popadijske kajle...
margos margos 12:28 11.09.2007

Re: joooj

Black Adder
Interesuje me i koncept koji bi mogao da se upotrebi u restoranu. Da li bi se odlučili za drveno posudje u duhu manastirske skromnosti ili zlatni raskošni pribor po ugledu na pribor kojim se jelo na srpskom dvoru u srednjem veku , i da li bi se jela posna hrana ili tradicionalna srpska jela koja podrazumevaju meso na hiljadu načina?Jelovnik bi mogao da izgledao ovakooručak ( na bazi srbskog stola):Vaskršnja farbana jaja,Slavsko žito,ŠljivovicaRučak:Ilarionova šnicla,Filaretova viršla,Pahomijeva Kobasica,Amfilohijeve sarmice,PrepečenicaVečera:Reš prečena jagnjetina na Hilandarski način,Nikolajevi ražnjićiLjuta Gračanička rakija,Dečanski vino

Ali samo u mrsne dane!
Queeria Queeria 13:15 11.09.2007

Re: joooj

Ja bih jednu Pahomijevu kobasicu za ponetu!!!
Black Adder Black Adder 09:27 11.09.2007

Koliko košta...

korišćenje zastave i grba, fresaka i crkava u komercijalne svrhe?
Mislite da su ovi nekom nešto platili?
da li se neko buni? Sumnjam....





margos margos 10:49 11.09.2007

Re: Koliko košta...

Black Adder
korišćenje zastave i grba, fresaka i crkava u komercijalne svrhe? Mislite da su ovi nekom nešto platili? da li se neko buni? Sumnjam....

Hvala za slike - informaciju.. valja znati.
Queeria Queeria 11:03 11.09.2007

Re: Koliko košta...

Trobojna brojjanica.
Vrh brate!!!

Da nemaju možda i u duginim bojama pa da odmah pazarim...
bobo bobo 11:11 11.09.2007

Re: Koliko košta...

Queeria


Da nemaju možda i u duginim bojama pa da odmah pazarim...

A sto ne ove boje?
Sta ti imas protiv Francuske, a? lol
Queeria Queeria 11:25 11.09.2007

Re: Koliko košta...

Nije to francuska zastava, već RUSKA!!!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana