Dragi ministre lekara, dr Tomice Milosavljeviću,

Krugolina Borup RSS / 04.03.2009. u 21:51

VEST: Ministar odobrio izbor ginekologa za 20.000 dinara

 

Razočarali ste me.

U oktobru ste nam ponudili saradanju u rešavanju problema u porodilištima, a danas mi iz medija saznajemo kakve se promene uvode. To da će dr Stanojević da predlaže ono što njemu i lekarima odgovara, to mi je jasno. Ali mi nije jasno kako vi, koji tvrdite da niste ministar ni lekara ni pacijenata, već i jednih i drugih, ove druge uopšte niste pitali šta misle o tom predlogu pre nego što ste "presudili"? Da li je bilo teško okrenuti telefon, poslati email, pitati GI "Majka hrabrost" - koju ste upravo vi pozvali na saradnju i uključili u radnu grupu za rešavanje problema u porodilištu - šta porodilje misle?

Pa, kako ste mogli?

Pa, čudom ne mogu da se načudim!

Pa, kako mislite da građani ikada povrate i održe poverenje u institucije sistema, ako se ovako ponašate?

Pa, šta sad mi da radimo?!

Ja ne zna više šta da mislim, izuzev da vas od "ministra zdravlja" primenujem u "ministra lekara".

Ipak, odbijam poverovati da nesretne 90-te, kada su institucije sistema služile isključivo za ukras, a vox populi se čuo samo na ulici, nisu za nama. Ne mogu sebe da nateram da u to poverujem. Ne smem. Zbog budućnosti mog deteta, ne smem!

Još jednom vas molim... ma ne molim, preklinjem vas, oslušnite vox populi! Pročitajte komentare na vesti...

- B92: http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=348073#hrono

- Blic: http://www.blic.rs/_komentari.php?id=81917&mode=view

- Politika: http://www.politika.rs/rubrike/uvodnik/Porodjajne-muke.sr.html

- E-novine: http://www.e-novine.com/sr/drustvo/clanak.php?id=23411

- Ponovo Blic: http://www.blic.rs/_komentari.php?id=82145&mode=view

- Emisija "Oko", RTS1: http://www.rts.rs/page/tv/ci/story/17/%D0%A0%D0%A2%D0%A1+1/48373/%D0%9E%D0%BA%D0%BE%3A+%D0%9F%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%92%D0%B0%D1%98%D0%B8+%D1%83+%D0%A1%D1%80%D0%B1%D0%B8%D1%98%D0%B8.html

...pa stavite prst na čelo, pa se - blago meni - predomislite i odbacite suludu, sumanutu, utopističku ideju dr Stanojevića (koji je, by the way, za B92 na odmoru, a za RTS nije) da će lekar koji je navikao na 500 eura pristati da iz kreveta i od ručka ustaje za 10.000 dinara. De, priupitajte svog stranačkog kolegu Dinkića - on je ipak ekonomista - da li je to realno očekivati?

U vašem fiktivnom svetu ministrovanja iz kancelarija i sa konferencija, to može delovati kao krajnje altruistička ideja. U faktičkom svetu trudne žene, to pak znači da će pored već ustanovljenih nelegalnih 500 eura dodatno morati da plati i zvaničnih 20.000 dinara bolnici. To nije smanjenje korupcije, to je legalizacija korupcije. Šta ovde nije jasno?

Istovremeno, žene koje nemaju da plate 500 eura PLUS 20.000 dinara, biće i dalje po porodilištima zlostavljane i zanemarivane kao što je to slučaj već dve decenije, ne bi li se VASPITALE šta im je činiti drugi put, to jest: naći te proklete pare kako znaju i umeju, ako im je život njihov i njihove bebe mio. Štono reče (tj. otpeva) "Beogradski sindikat":

A vlada bela kuga
Sve je manje Srba
Sestro da bi rodila
Trebaju ti muda.

 

Pozdrav.

Razočarana Branka Stamenković
GI "Majka hrabrost"

 



Komentari (139)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

scabies scabies 22:06 04.03.2009

Crna Krugolina

Nisi mu valjda ovo poslala? Ili ces ipak cenzurisati malo?
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:14 04.03.2009

Re: Crna Krugolina

Šta bi ti ovde, konkretno, cenzurisala?
scabies scabies 22:18 04.03.2009

Re: Crna Krugolina

Pazi, kad bih cak i ja malo ublazila... Ozbiljno. A da ti prepravljam pismo-ne ide...
Nadam se da se nisi iznervirala kako deluje...
Idemo dalje! Takav je zivot...
chobanica chobanica 23:21 04.03.2009

Re: Crna Krugolina

Plasim se da u opravdanoj ozlojedjenosti ne zatvoris taj kanal komunikacije sa ministrom, koji je uprkos ovom neslaganju i dalje preko potreban. Tako da bih da sam na tvom mestu prvo sacekala njegov odgovor, pa onda videla kome jos pisati, da ne ispadne da ga tuzakas ili radis nesto njemu iza ledja.

Ovo treba iskoristiti da se progura mogucnost dovodjenja svog ginekologa pod istim ovim uslovima, i ako nije zaposlen/a u Frontu. Tako bi lekari iz Fronta imali konkurenciju i tarife na crno bi bile nize.
Krugolina Borup Krugolina Borup 23:28 04.03.2009

Re: Crna Krugolina

Tako da bih da sam na tvom mestu prvo sacekala njegov odgovor, pa onda videla kome jos pisati, da ne ispadne da ga tuzakas ili radis nesto njemu iza ledja.


Važi.
Koliko dugo ceniš/predlažeš da čekam?
Ti ili bilo ko drugi...
scabies scabies 23:29 04.03.2009

Re: Crna Krugolina

Plasim se da u opravdanoj ozlojedjenosti ne zatvoris taj kanal komunikacije sa ministrom
Slazem se sa tobom, Chobanice. Samo se ja plasim da Ministar ne zatvori kanal komunikacije, Krugolina znam da nece. Mnoogo ona riziqje sa njegovom sujetom (doktor je to, Krugolina, secas se kako sam te i onomad upozoravala kad si isla na sastanak sa nacelnicima).
chobanica chobanica 02:31 05.03.2009

Re: Crna Krugolina

Koliko dugo ceniš/predlažeš da čekam?


Dok ne dobijes odgovor od ministra, ili porazgovaras o problemu sa njegovim pomocnicima.

Plasim se da pisanje bilo kome drugom nece imati nikakvu funkciju osim deklarativne, da iskazes time svoje neslaganje. Ministarstvo zdravlja je institucija sa strucnjacima koji mogu, ili "mogu" da procene efikasnost neke mere u zdravstvu, i ako ti strucnjaci kazu da je ovo u redu, ni predsednik niti ko drugi nece to osporiti. GI Majka Hrabrost jos nema dovoljno kredibiliteta da bude tas koji ce pretegnuti na toj vagi.

Mislim da ova mera nece mnogo sta promeniti za porodilje. Ako kod lekara iz Fronta budu morale da placaju 700 evra, poradjace se negde drugde.Ako lekari budu zeleli da zadrze pacijentkinje, snizice tarifu.
katica_zlatica katica_zlatica 09:48 05.03.2009

Re: Crna Krugolina

strajk!!! Daj da nadjemo sponzorstvo, ima toliko ljudi iz inostranstva koji bi pomogli, da se stampaju letci obavestenja, da se sve trudnice u beogradu upoznaju sa situacijom u evropi u situacijom kod nas, sa svojim pravima i obavezama zdravstvenih ustanova. Dosta bre idilicnih lazi tipa "vreme je ze bebe", dok mazu oci narodu majkama kozu gule sa ledja, zasto, pa opet ce zene da placaju, fala bogu, ima kredite da dizu da pozajmljuju, ko zivi u srbiji zna da tako mora, ucenjeni smo, zabraniti doktorima i drzavnu i privatnu praksu!!!!! Sta, radice ti nesto u drzavnoj, oce boli ga uvo, upucuje te odmah gde radi privatno da dodjes!!! Mora se ojacati MH, pisi peticiju, daj da potpisujemo, vidis da je ministar i zasreo i prezreo - samo sto ne otpadne.
alpeot alpeot 10:00 05.03.2009

Re: Crna Krugolina

Krugolina,

Vec sam napisao da podrzavam vase napore. Vi cinite jednu veliku stvar.

Ipak, mislim da ste, u svoj vasoj dobroti, ispali naivni. Zar vam profil g. Milosavljevica nije jasan? Veciti ministar, znate.

A za shugicu - mislim da je pismo sasvim OK. Jadna je ona drzava u kojoj poreski obveznici drhte na svaku pomisao da bi mogli pisati ministru.
fireworks fireworks 12:18 05.03.2009

Re: Crna Krugolina

scabies
Nisi mu valjda ovo poslala? Ili ces ipak cenzurisati malo?

Bez cenzure! U ovoj državi samo nedotupavi ministri predlažu ovakve idiotarije, gde god se okreneš sve "genije do genija", ne znaju gde su bušni, a bave se pisanjem zakona! Da vidite kakav su skandalozan nacrt zakona o planiranju i izgradnji napravili, to se nigde ne pominje. A ovo sa trudnicama je samo dokaz više da treba da se raspusti banda i depolitizuje sve u ovoj državi, a da se lekarima zabrani da rade i privatno i u državnim bolnicama.
athanagard athanagard 13:21 05.03.2009

Re: Crna Krugolina

scabies
Nisi mu valjda ovo poslala? Ili ces ipak cenzurisati malo?


Bez cenzure, Krugolina...i
dora79 dora79 14:20 05.03.2009

Re: Crna Krugolina

cenzurisati???
ovako je baš savršeno!
Hansel Hansel 22:34 05.03.2009

Re: Crna Krugolina

Hej, ma kakvo čekanje, kakva opasnost od zatvaranja kanala komunikacije? Pa, on je očito bio samo lažno otvoren i to je sada činjenica, ako je na početku i izgledalo kao predrasuda.

Pismo treba da bude oštro, ja ovome samo zameram neke elemente stila, što sam i ranije pominjao Branki. Neću da ulazim u to da li ministar zaslužuje taj "ortački", pomalo pijačni nivo ophođenja, ali taj nivo sigurno dobra neće doneti. Ponavljam: oštro, precizno, uporno... - DA, previše "narodski", možda na ivici vulgarnosti - NE.

Jednom me Branka pitala za konkretno potkrepljenje mog utiska o nedostacima njenog nastupa, evo povoda za najnoviji utisak - boldirani su problematični "stilski elementi":
...pa stavite prst na čelo, pa se - blago meni - predomislite i odbacite suludu, sumanutu, utopističku ideju dr Stanojevića (koji je, by the way, za B92 na odmoru, a za RTS nije) da će lekar koji je navikao na 500 eura pristati da iz kreveta i od ručka ustaje za 10.000 dinara. De, priupitajte svog stranačkog kolegu Dinkića - on je ipak ekonomista - da li je to realno očekivati?
Ja sam danas inače bio na sahrani deteta čije postojanje dr Stanojević ne priznaje izjavom da u Frontu nema smrtnih slučajeva zbog traume na porođaju. Ovo dete je rođeno u Frontu, a umrlo na Institutu za neonatologiju. Ima li išta tužnije, bar u mirnodopskim uslovima, od malog belog kovčežića... Imaju li ti bahati ljudi u belim uniformama ikakvu svest o tome? A tek kad možda bude svesti možda će doći i savest.
disk disk 02:17 06.03.2009

Spašavanje Krugoline Borup

katica_zlatica, 09:48 05.03.2009
(...) da se stampaju letci obavestenja, da se sve trudnice u beogradu upoznaju sa situacijom u evropi u situacijom kod nas, sa svojim pravima i obavezama zdravstvenih ustanova.

možda bi krugolini, u zemlji u kojoj država funkioniše efikasnije nego kod nas, skinuli kožu s leđa zbog stvaranja panike i širenja lažnih vesti?

gastarabajterke i gastarabajteri, molim vas, demantujte me ako možete: na primer u austriji, nemačkoj, bilo gde... kada porodilja dođe u porodilište dočekuje je dežurni lekar, sem ako se nije ranije dogovorila sa nekim svojim lekarom. ali, ako nije imala prethodni dogovor i ako ona iz svojih razloga, kakvi god oni bili, insistira da je ne porodi dežurni već neki baš određeni i insistira da se on pozove od kuće i uradi porođaj, šta mislite, ako taj lekar i pristane na to, dobila bi možda takvu uslugu besplatno??? i nemojte se mnogo poštapati "solidarnim zdravstvenim osiguranjem" jer je u većini evropskih država bazično osiguranje upravo solidarno, pa ih ništa nije sprečilo da ponude i usluge koje izlaze iz bazičnog paketa (tj. ono što kod nas od skora nazivaju "posebnim uslugama" ). e sad, ako insistiranje na baš određenom lekaru koji je van dežurstva nije specijalna usluga, onda zaista ne znam šta jeste.

-----

inače, da li se iko zapitao kako je krugolina došla do cifre od €500- ? evo kako: nakon u suštini dosadnog razgovora o tome da je za porodilju bolje da se okuša u podmićivanju u odnosu na to, da uz legalnu nadoknadu može birati svog lekara i da se to vodi kao posebna pogodnost/usluga, Scabies, da bi osnažila svoje gledište ispaljuje sledeću rečenicu:
scabies 2 disk, 01:29 02.03.2009
(...)Dalje, koliko sam upucena 500eura je cena carskog reza van radnog vremena, prirodnog porodjaja-verovatno manja.
u sledećem pominjanju cena je nešto "odokativnija":
scabies 2 disk
(...)Tacnije-nastavice se sa istom praxom, porodilje ce morati da doplate ginekologu jos 400-500eura? Ne razumes jos uvek?
na to se svojom sumnjom nadovezuje
odpocetka 2 scabies
Ovde se i previse toga uzima zdravo za gotovo, '*SVI* znaju' je u sustini nonsens, a 'realne cene' od 400-500 Evra su upravo ono ako-prodje-prodje
nakon čega krugolina "vadi kestenje iz vatre" i poentira
Krugolina Borup 2 odpocetka
Nije zgoreg podsetiti da je u tom istom Frontu, do pre dve-tri godine, 'realna nezvanična cena' iznosila 250 eura.
Nego... poskupelo, valjda zbog rasta standarda, šta li...

eto tako je izlicitirana "cena usluge". krugolini se naprosto dopalo da porođajni mito "košta" €500 jer to osnažuje njenu poziciju iako niko nigde, čak ni na sajtu "majka hrabrost" nije rekao da je lično/neposredno dao, posredovao ili prisustvovao transferu od 500 evara, što naravno "majku hrabros`", koja zahvaljujući trećem oku, šestom čulu i opipavanjem pusla tržišta na svom blogu ZNA da je baš to tarifa, nije sprečilo da izda saopštenje za javnost, u kojem se eksplicitno navodi bogom dana i munjom uklesana cifra od 500 istih.

i šta sada? nije nemoguće da je porodica neke porodilje ili ona sama negde nekada i olakšana za spomenutih €500-, ALI SADA, nakon što saopštenje "majke hrabrost" preštampa 50 novina, prepriča 50 radija i 50 televizija, baš TA cifra će figurirati kao osnovni reper crnog tržišta porodiljskih usluga i, ako je ranije tek neka retka porodilja u strahu ponudila toliko novca, sada bi se to moglo već podrazumevati kao neka opšta tarifa i eventualno uspostaviti kao reper.

draga krugolina, ma šta ti mislila, tomica milosavljević te je spasao; ne tebe kao dežurno rame za plakanje jer ovo, fakat, jeste korak u smeru smanjivanja korupcije što bi posledično moglo značiti i manje ojađenih porodilja pa samim tim i manje korisnica tvog servisa/ramena za plakanje, spasao je nominalno tvoju ideju da porodiljama bude omogućen izbor. ono gde se vaša dva koncepta potpuno razlikuju je u tome, što se strana na koju uporno bacaš hejtove de facto trudi da se što više medicinskih usluga otpočetka do kraja izmeste iz mračnih haustora i kafana, dok ti insistiraš da državne institucije stegnu kajiš samo da bi se, po sistemu "on me tuče jer me voli" omogućio "izbor" lekara uz pomoć mita, koji, dok im se ne plati pokazuju zube a čiji će osmeh i potrebna pažnja pristići samo preko keša.

ustvari je drukčije: kada su svi uvaljeni u davanje i uzimanje mita, svi su i motivisani da stvore zid ćutnje i da prema tome budu tolerantni - to je ono za šta se ti boriš. ali niko, pa "čak" ni lekari, ne vole da rade izvan zakona. sa zvaničnom/legalnom tarifom ne samo što će svako mnogo lakše moći da kontroliše njihovo (ne)profesionalno ponašanje jer će korisnici mnogo pažljivije pratiti šta lekar radi za plaćen novac, realno je da se i u samim lekarskim krugovima stvori pozitivna sprega i da oni koji rade i zarađuju bonuse pošteno postanu diskriminativni prema kolegama, koji se guraju da odrade svoj mitom zarađen novac.

možda je nekome devedesetih izgledalo da ulični dileri devizama nikada neće nestati sa ulica ali baš to se dogodilo kada je država omogućila stabilno i legalno poslovanje istima; otvorili su menjačnice ali niti mi na njih ne gledamo više sumnjivim očima, niti više oni nas gledaju kao na prolaznu vunu za šišanje već nam uredno izdaju račun i kažu doviđenja. analognih primera ima na svakom ćošku, šteta je što ponekad ljudi ne žele da se sete.

u suprotnom... ne očajavaj; sva ostala porodilišta će raditi "po tvome" ali `ajde, fore i izbora radi, neka bar jedno ima drukčiju ponudu.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:07 06.03.2009

Re: Crna Krugolina

Pismo treba da bude oštro, ja ovome samo zameram neke elemente stila, što sam i ranije pominjao Branki.


Što se stila tiče...

Ja sam žena iz naroda, ne mogu drugačije nego kao narod. Političari ne bi trebalo da ljude iz naroda diskredituju kao sagovornike samo zato što nemaju propisani stil ponašanja ili fensi rečnik. Izuzev ako ih uopšte ne zanima glas naroda. Taj glas mogu čuti samo ako su spremni i na narodski stil. Bitno je da nema vređanja, a ja ne vidim ništa uvredljivo u sopstvenom pismu ministru. Ono je iz mene izašlo kao čist vapaj.

Mogu reći da u minisarstvu zdravlja nikad probleme zbog svog stila pisanja, izražavanja i ponašanja imala nisam.

Inače, htedoh Hansel da te priupitam... vidiš li išta problematično u stilu "Saopštenja za javnost"?
biljanab75 biljanab75 11:16 06.03.2009

Re: Crna Krugolina

Najveci protivnik bele kuge u Srbiji je birokratija. Ima da nas nema, dok ne zadovolji sve hirove.

Da je ministar ili neki od njegovih savetnika ikada citao ili mu skrenuta paznja na Jirgena Habermasa, recimo, znao bi da je ovo sto vi radite put ka uspostavljanju gradjanske drzave, cija osnovna premisa jeste da se institucionalno obezbede nacini da gradjanske inicijative stignu tamo gde treba i ukoliko su dobre budu usvojene.

U Lazarevcu je odluceno recimo, da se gradi parohijski dom, a ne porodiliste. Sve vam je jasno ako vam kazem da se u istoj zgradi decenijama poradjaju zene na jednom spratu, u prizemlju se vrse dijalize, a sprat iznad leze bubrezni bolesnici. Institut za nefropatiju je jedan od najboljih u Srbiji, pa se ne zna za koga je veca steta. O mogucim opasnostima ne zelim da mislim...
Mojoj drugarici u BG posle carskog 4 dana nisu dali da jede, bebu je babica tako bacila u box prilikom izlaska iz porodilista da je ova htela da skrene... I sama je lekar ali to nije htela da zloupotrebljava i na kraju je naravno pukla i urlala.
Mene nisu dali mojoj majci, niti su joj ista cela 3 dana rekli o meni, sem da imam fiziolosku zuticu, u istom tom Narodnom frontu, pre 30 i vise godina...
Postoji jos nesto, svest babica i lekara treba da se menja i moraju se OD STRANE DRZAVE, obezbediti mehanizmi da znaju da su odgovorni i da ce odgovorati za ono sto rade a nije u skladu sa zakonom i propisima. Odgovornost ne postoji, a oni su dovoljno zaplaseni i slepi da ne vidi koliko bi i njima bilo bolje i lakse kada bi ova inicijativa uspela i kada bi stvari krenule da se sredjuju.
Puno iskustva imam sa lekarima, nismo ih podmicivali, a onaj koji bi se usudio da trazi, zavrsio bi sa policijom na vratu.
I mi smo odgovorni zato sto ne prijavljujemo. Ima dovoljno postenih, a ovi drugi neka se nauce pameti!
disk disk 13:16 06.03.2009

Re: Crna Krugolina

Ja sam žena iz naroda, ne mogu drugačije nego kao narod. Političari (blablatruć)

krugolina, ne veruješ valjda da su političari, lekari, ko god (upiši po izboru), nastavnici... ljudi ponikli u pertijevoj šolji za razliku od tebe, narodske žene?

pazi sada - narodska žena, a do juče držala lekcije iz poznavanja szo.
Hansel Hansel 14:57 06.03.2009

Re: Crna Krugolina

Ma jok, taman posla da vidim nešto problematično... kad bi se zezali! (evo, ja namerno sada pišem "neumivenim" stilom) ... ako misliš na njihova, na saopštenja stranaka... Ako misliš na MH saopštenja, mislim da su bila OK, nisam se bavio analizom, pročitao sam jedno ili dva - pravo da ti kažem - čini mi se da je nešto što sam čitao imalo naslov "Saopštenje za javnost".

Drugo, glupo je da ti mene propituješ, ako je pitanje bilo o NJIHOVIM saopštenjima, kada sam te ja na početku upozorio na samom početku na perfidnost ove garniture u Ministarstvu, da ne kažem na ministra lično. Ti si, uz još neke koji su te u svemu bez imalo rezerve podržavali, svima nama koji smo te dobronamerno upozorili "lupala packe" (stojim iza te formulacije). BIlo je to u stilu - ja furam kako ja mislim da treba, vi ako se ne slažete, ne morate da se složite. Naravno, legitimno je i to, ali nije dobro. Baš kao što je legitimno što se i ministar i Stanojević... svi oni ovako ponašaju jer formalno ne krše zakon, on im čak daje za pravo, pa im se može. Ali, oni ti to neće reći na taj način, kao "ljudi iz naroda", oni te neće verbalno isprovocirati (osim Stanojevića možda), ali će ti svojim samovoljnim odlukama pokazati ko je glavni. Koliko se sećam, ti si bila ta koja je htela da sve sredi "na finjaka", pa je bilo opaski, parafraziram, a možda i ne - da ministar hoće da čuje glas naroda (sad mu na latinskom - zanimljiva je ta kombinacija narodskog i latinskog - kažeš da ga ne čuje, pa čak i da ga ne osluškuje, već mu preporučuješ da ga oslušne!). Dakle, ministar ti nikad nije zamerio direktno (po meni zaista nema šta suštinski da ti zameri), ali te je umalo optužio za hajku (u "Stanju nacije" beše?)... To su, Branka, perfidni (još jednom taj BLAGI izraz) ljudi koji, sva je prilika, jednu plemenitu inicijativu hoće da okrenu u svoju korist i još pritom POGORŠAJU stvari pod izgovorm da to čine poboljšanja radi. Zar ti najnovija epizoda to ne dokazuje? Oni hoće da "disciplinuju" ne lekare, nego NAROD. Ovo što sada rade je klasika koju sam video u vojsci npr. i tada mi je postalo jasno zašto je narod glasao kako je glasao toliko dugo, zašto s enije bunio... zato što je polovina tog naroda bila izložena bar jednogodišnejm drilu čiji efekat može svima da bude jasan iz primera kome sam bio svedok - posle mesec dana raznih neopravdanih tortura, jedan vojnik je predložio da se pobunimo. NEE, dreknuli su neki, TAKO ĆE BITI SAMO GORE! Ima u tom smislu i nešto-kao-vic, a neki kažu da se radi o realnom eksperimentu (kolektivno kažnjavanje majmuna zbog normalnog ponašanja jednog člana grupe koji jednostavno hoće da dohvati bananu koja visi, pa kad se novopridošli majmun koji ne zna za posledice maši za bananu, cela izdrilovana grupa se baci na njega da ga tuče, da sama ne bi bila kažnjena), i to je ono što oni sada pokušavaju da urade, svesno ili nesvesno - samo se vi bunite, što se više bunite, biće vam gore, kad "tražite preko hleba pogaču"!

Znači, ne shvataj lično ovo što sam rekao, svi smo mi manje-više ljudi iz naroda, pa i mnogi "uglađeni" i manje uglađeni političari - evo i ja sam tvoj zemljak po poreklu (mislim da si negde pomenula da potičeš iz Pirota), nisam tamo rođen i odrastao, ali jesam u drugom mestu u unutrašnjosti - prema tome, imam razumevanja za razne oblike komunikacije, ali znam nešto drugo - komunikacija jako teško uspeva ako nije dovoljno simetrična, ako hoćeš - ako ne postoji zajednički jezik (uzmi samo primer naše "diplomatije" devedesetih!). Očekivati da će neko na vlasti (posebno u ovoj zemlji) podrazumevano imati sluha za nekoga iz naroda takođe je utopistički. Za uspeh u pregovorima sa ovakvim ljudima jeste potrebna izvesna asimetrija, ali sasvim druge vrste. Čudi me da to ne vidiš. Možda ćeš uspeti i ovako, uspeh ti svakako želim (drugo lice ostavljam zato što imam utisak da ni ti nas koji malo iskačemo iz tvojih predstava o ovoj borbi ne smatraš baš svojim)!
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:13 06.03.2009

Re: Crna Krugolina

Ma, ne njihovo saopštenje - naše saopštenje.
Prethodni blog.
Jedno jedino smo do sad slali.

Ostalo te sve čujem, čak i kada ti se čini da ne čujem.
Hansel Hansel 22:17 06.03.2009

Re: Crna Krugolina

O, izvinjAvam (a propo saopštenja), ali eto, ispade zgodan povod da neke stvari kažem, možda bude neka korist od toga.
constrictoria92 constrictoria92 22:07 04.03.2009

Govedina



p.s.
Da l' se nešto uopšte suštinski promenilo od 2000.?
antioksidant antioksidant 22:10 04.03.2009

Re: Govedina

Da l' se nešto uopšte suštinski promenilo od 2000.?

jeste - nekada su se ministri zdravlja smenjivali a politika je ostajala nepromenjena

sada su nam i zdravstvena politika i ministar zdravlja nepromenjivi

razlika je...
constrictoria92 constrictoria92 22:13 04.03.2009

Re: Govedina

Paz' kad na to nisam obratila pažnju...
Ono, jes', razlika je to... i bogami velika...
viliana viliana 22:08 04.03.2009

Majka Hrabrost samo napred

Krugolina samo napred!
Ne posustajte!
Zbog dece koje smo na svet donele!
Velik pozdrav iz Beca!
mima62 mima62 22:46 04.03.2009

Re: Majka Hrabrost samo napred

Po nekom zakonskom osnovu ili onako njih dvojica ... cek ...ono je malo, ovo mnogo a ovo bi moglo proci ? To je funkcionisanje sistema?
Izabrani ginekolog iz Besnog Foka moci ce da me porađa u NF ili je podobavezan izabrani ginekolog bas iz narodnog fronta ?
Moji majkovici i sveti boze na vampire lice
viliana viliana 23:01 04.03.2009

Re: Majka Hrabrost samo napred

mima62
Po nekom zakonskom osnovu ili onako njih dvojica ... cek ...ono je malo, ovo mnogo a ovo bi moglo proci ? To je funkcionisanje sistema?Izabrani ginekolog iz Besnog Foka moci ce da me porađa u NF ili je podobavezan izabrani ginekolog bas iz narodnog fronta ?Moji majkovici i sveti boze na vampire lice






jednatanja jednatanja 22:11 04.03.2009

Neke bitke

si dobila, neke izgubila, to se dalo ocekivati. Samo napred, ne posustaj, ima toga jos ohoho za sredjivanje, a najvaznije: OTAC NA PORODJAJU!
bandina bandina 22:31 04.03.2009

Re: Neke bitke


Slazem se.i mislim da bi to trebalo da bude besplatno!
WACKO WACKO 23:03 04.03.2009

Re: Neke bitke

ufffff.... voleo bih da mogu da kazem isto, ali se bojim da te ne guramo u borbu sa vetrenjacama... ako imas snage nastavi ... mozda da pomognemo nekim pritiskom i mi ...
antioksidant antioksidant 23:18 04.03.2009

Re: Neke bitke

OTAC NA PORODJAJU!

ne otac. osoba po izboru: sestra, majka,tetka, drugarica, brat, otac, ujak, drug, otac, komsija, komsinica....

bilo ko u koga porodilja ima poverenja
antioksidant antioksidant 22:16 04.03.2009

.

Još jednom vas molim... ma ne molim, preklinjem vas, oslušnite vox populi! Pročitajte komentare na vesti...

- B92: http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=348073#hrono

- Blic: http://www.blic.rs/_komentari.php?id=81917&mode=view

...pa stavite prst na čelo, pa se - blago meni - predomislite


izgleda da smo krajem prosle godine bili blize izborima nego sad pa je tomica bio skloniji da igra na pacijente nego lekare....

jbga - pisi tadicu. on voli da ga vole bez obzira na izbore...
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:18 04.03.2009

Re: .

pisi tadicu.


O, kolega, pa sad smo i vidoviti...
antioksidant antioksidant 22:19 04.03.2009

Re: .

O, kolega, pa sad smo i vidoviti...

ako ce dinkic da bude kod njega u kabinetu, nudim se i da odnesem pismo ...
scabies scabies 22:21 04.03.2009

Re: .

pisi tadicu. on voli da ga vole bez obzira na izbore...

Najgenijalnija izjava na blogu-ikada!
viliana viliana 22:23 04.03.2009

Re: .

Krugolina Borup
pisi tadicu.O, kolega, pa sad smo i vidoviti...


Moram da vam kazem da vasa koleginica na vestima RTS, nije dobro objasnila cemu se vi protivite.
Mnogo je izuvijano i nerazumljivo receno.
Steta!
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:29 04.03.2009

Re: .

dinkic


Ti si definitivno vidovit, jer upravo pišem i njemu.
antioksidant antioksidant 22:39 04.03.2009

Re: .

Ti si definitivno vidovit, jer upravo pišem i njemu.

ako ti taj odgovori bice izbora za manje od 90 dana.
katica_zlatica katica_zlatica 09:51 05.03.2009

Re: .

Krugolina Borup
dinkic


Ti si definitivno vidovit, jer upravo pišem i njemu.


Dr M Dr M 10:09 05.03.2009

Re: .

pisi tadicu. on voli da ga vole bez obzira na izbore...


Pogresna adresa...
Pisi Sinodu, izgleda da njihovo vreme tek dolazi.
Tadicevo je pri kraju.
antioksidant antioksidant 10:30 05.03.2009

Re: .

Pisi Sinodu, izgleda da njihovo vreme tek dolazi.
Tadicevo je pri kraju.

to je ostvarena sinergija. moze da se pise na bilo koju adresu - pismo stize na obe.
viliana viliana 22:19 04.03.2009

Zakon

Da li ste culi veceras 4.3.2009. na Vestima Beogradska hronika oko 18,00 h da je finansijska kontrola u GAK N.front utvrdila da je nezakonito od 400 pacijentkinja naplacena celioskopija, koja je u svim dr klinikama besplatna i pokriva je RZZO?
Da je hitno nalozeno da se vrati 8 miliona dinara pacijentkinjama?
Pa kako je to moguce?
Cemu onda sluze zakoni?Kako je moguce da se naprave takvi prekrsaji?
Mislim, Kru da je hitno potrebno cuti ljude iz pravosudja!!!
meandmyself meandmyself 22:30 04.03.2009

Podrška

Puna podrška akciji i svaka čast na nepokolebljivosti!
Stvari treba nazvati pravim imenom i prestati sa ophođenjem u rukavicama.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:23 04.03.2009

bes

Razočarali ste me.

malo je reci...
scabies scabies 23:57 04.03.2009

A kakve su sanse

da ipak malo spustis loptu? Stavljeno mu je do znanja da se sa ovim GI "Majka Hrabrost" ne slaze, njemu to ocigledno mnogo ne znaci... Daljim insistiranjem sigurno nece doci do toga da promeni odluq, bojim se.
angie01 angie01 00:09 05.03.2009

Kru,

evo prochitala, dvaput, nishta dramatichno ne vidim, a bash sam se trudila, meni chak i blago, ne razumem kritike pojedinih, pa samo si napisala u chemu je problem u raspolozenju, koje je adekvatno intonirano iznenadjenje/razocharenje, shto se mene tiche, sasvim je na mestu,....a on ce da reaguje kako se dogovori sa ostalima sa okruglog stola, kao i do sada i ovako i onako- to shto ispoljava poneku mimikriju-ne treba da te zavara, jer sastav, kombinacije i pravila su naprosto takvi-da niko ne moze da igra drugachije-mora da bude kompatabilan.
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:13 05.03.2009

Re: Kru,

Ni ja ne vidim ništa problematično.
Pisala sam iskreno, kako osećam.
Kao i svaki put do sada.
NNN NNN 00:47 05.03.2009

Ništa ne treba oduzeti,

treba dodati:
1. da se na ovaj način krše zakoni (to verovatno S.A. zna bolje od nas, pa nek dopiše)
2. da se na ovaj način one porodilje koje nemaju da plate 20 000 din (da pretpostavimo da čak i ne daju nikakav drugi mito), a takvih nije malo, prepuštaju na milost onih 35% nesposobnih ginekologa ( sam ih je dr Stanojević kvalifikovao kao takve) jer će ovi sposobni nužno biti zauzeti unapred uplaćenim porođajima
3. da se na ovaj način ugrožava zdravlje majki i beba jer će neminovno porođaji biti indukovani, ili dogovarani carski rezovi da bi dolasci van radnog vremena ipak bili u vremenu koje lekaru više odgovara nego neko drugo ( npr. u vreme ručka na kumovoj slavi)
4. da se ovim presedanom otvaraju vrata za naplatu bilo čega kao vanstandardne usluge, posebno u manjim mestima gde ne postoji mogućnost izbora.
5. da se ovime očigledno pokušava diskreditovati GI Majka Hrabrost po sistemu: Tražili ste, gledajte..
Nadam se da trudnice i buduće majke neće nasesti na ovako jeftinu podmetačinu kojom se implicira da je akcija GI Majka Hrabrost dovela samo do još jednog troška više pri porođaju. I na kraju, jedan savet (budućim) trudnicama: Nikakav novac, ni izabrani lekar trenutno vam ne garantuje ljudski odnos na porođaju. To vam može omogućiti samo prisustvo osobe od poverenja (oca, sestre, prijateljice, komšije , majke, kogagod) i za to se treba svim silama boriti.
BFN, Kengurica 002
ps. ne daj se isprovocirati Kru... ako hoće da prave od Fronta privatnu kliniku, neka im ga... ima još 57 porodilišta u Srbiji za koje vredi zapeti
odpocetka odpocetka 08:53 05.03.2009

Re: Ništa ne treba oduzeti,

Da, to pod brojem 5. upravo je i bila poenta, odn. namera i ministra i lekara. Zao mi je sto ovo ovako ispada :( ali promenom tezista price same GI sa insistiranja na elementarnim stvarima poput paznje i nege za koju je svo lekarsko osoblje ipak VEC placeno, na vrlo apstraktno polje postojanja obaveznog mita - bez obzira sto "svi znaju" nije dokazano, podmetanje klipova u tockove je bilo samo pitanje trenutka. I stalnim pominjanjem privatnih klinika GI im ide na ruku, dobice upravo ono sto su zeleli, a nisu smeli da pocnu sami. Moje je misljenje da privatni lekari nisu nuzno bolji, a ukoliko ne postoji sistem zastite pacijenta koji funkcionise, nema nikakve smetnje da sutra tih famoznih 500Evra ne postane 1000E, pa zasto bi porodjaj vredeo samo 500E? Dodatni plus za njih je i sto sada postoji realna sansa da GI izgubi deo podrske, deo potpisinika peticije koji jeste za sistem solidarnost u zdravstvu nece biti previse srecan :(

Svejedno, ipak ne bi trebalo stati, srecno!
anastasija.p anastasija.p 14:35 05.03.2009

Re: Ništa ne treba oduzeti,

Potpuno se slazem sa dodatkom BNF!!!

Stvarno pokusavaju da diskredituju MH i da on MH naprave krivca za sadasnje stanje!!!

I cak iako imate SVOG placenog lekara na porodjaju sta je sa babicama, sestrama sa laktacije, portirima??????
Hocemo li sledece da placamo i SVOJU CISTACICU u bolnici?
Kao, ovu znam da najbolje cisti.. pa hocu bas nju!

Videla sam medju komentarima na vest na B92, izvinjavam se jer ne znam ko je autor, ali je pisalo nekako ovako:

"Hoce li sledece uvesti saljter sa ljubaznim sluzbenikom", i tarifa za ljubaznog, obicnog ili nadrndanog.. pa biraj!
Ko ima da plati njemu ljubazan salterski sluzbenik...
miloradkakmar miloradkakmar 00:52 05.03.2009

Подршка



Вечерас, односно синоћ , вас упаковаше у " Дневнику " РТС-а све заједно у један прилог , да се задовољи новинарска форма, такав утисак стекох . Стекох утисак да ће бити онако како министар каже , чак ће се добијати и фискални рачун !!"!!! Учини ми се да се
GI "Majka hrabrost"
у том прилогу случајно, успутно затекла.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 01:06 05.03.2009

Od hvala ministre do....

ovoga. U nekoliko meseci.
Ok.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:37 05.03.2009

Re: Od hvala ministre do....

E, fala dragom Bogu da i ti jednom kažeš da je nešto ok.
stopalo stopalo 09:39 05.03.2009

Re: Od hvala ministre do....

Ninoslav Randjelovic
ovoga. U nekoliko meseci.
Ok.


Postovana Krugolina, (molim Vas da mi ne zamerite sto se obracam sa "Vi", cime ne iskazujem animozitet, nego naprotiv postovanje iako to nije po blogotonu)

Samo sam zeleo da se pridruzim ovom komentaru, za kojise nadam da nije maliciozan

Jedonstavno ulje i voda se ne mesaju. I stvarno Vas molim da zanemarite savete za "nezameranje" ministru. Nikada GI nece biti prihavcena kao partner nego samo kao nuzno zlo. A takvo "zlo" ONI postuju samo ako procene da od toga mogu imati stete.

Dakle samo napred kao na pocetku.

Ceracemo se jos.

Pozdrav
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:55 05.03.2009

Re: Od hvala ministre do....

Ceracemo se jos


Itekako!
Jelena Krajšić Jelena Krajšić 08:07 05.03.2009

Draga Krugolina,

Ne može ništa ozbiljnije da se uradi jer ne postoji prava i ozbiljna podrška medija.

Mediji bi morali da bruje dan i noć o ovakvim temama, do te mere da svaki vrabac na grani zna da postoji problem u porodilištima. Ali to se ne dešava i nisam sigurna šta treba da se dogodi pa da se situacija u našim medijima promeni.

Nigde na svetu nije idealna situacija, to svi znamo, i u državama za koje se smatra su sjajne zakoni nisu besprekorni i ne poštuju se uvek, političari su prevaranti itd. ali mediji su mnogo glasniji i mnogo uporniji kada su ovakve teme u pitanju.

Pogledajte samo koje mesto u vestima zauzimaju ovakve vesti, ako se uopšte pominju ovakve teme... i sve će vam biti jasno.
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:31 05.03.2009

Re: Draga Krugolina,

Pogledajte samo koje mesto u vestima zauzimaju ovakve vesti, ako se uopšte pominju ovakve teme... i sve će vam biti jasno.


Meni novinari, tj. urednici nisu jasni.
Eno na sajtu ova vest broj jedan po čitanosti i broju komentara.
Dakle, alo, ovo je ono što narod zanima, pobogu!

Moram da kažem, doduše, da ja nisam nezadovoljna reakcijom medija.
Saopštenje su pokupili skoro svi kojima je poslato, meni je juče telefon zvrndao non-stop i kolegica Zorka i ja se ubismo od davanja izjava.
Upravo od novinara koji su se javljali sam i saznala da su savatali ministra na nekoj redovnoj konferenciji za štampu, čija je tema bila "izbor lekara u primarnoj zaštiti", kao i da su svi jedva čekali da završi svoju obaveznu govoranciju, kako bi ga pitali za OVO! Kao da je i on delovao malo zbunjeno otkud sad ta priča?
Upravo od novinara sam i saznala da je gosn. ministar odobrio Stanojevićev predlog.

Dakle, da mi ne poslasmo saopštenje, da ga novinari ne pokupiše... pa mi ne bi ni znali da je on to već odobrio!
Samo bi to uveli na mala vrata, i pojeo vuk magarca.
Ovako, makar se diže prašina, makar prašinica...
apach92 apach92 09:26 05.03.2009

ne bih da budem pesimista

ali se plasim da tu vise nista ne moze da se uradi.
Obicnim ljudima je jasno stavljeno do znanja da su obican feces koji nema mogucnost da izmeni bilo sta niti da se bune oko bilo cega.

Pricam iz sopstvenog iskustva a u vezi pisanja prigovora na medicinsku proceduru, Zastitniku pacijentovih prava KCS i Ministarstvu zdravlja

Ponukan preporukama Ministarstva da je vecina prigovora na medicinsku proceduru napisana kasno, odreagovao sam odmah dok je problem jos vruc. Nije me mrzelo da kucam na birokratska vrata i skupljam delovodne brojeve predatog prigovora.

Sistem sam uzdrmao u toj meri da niko nije odreagovao iako je u krajnjoj liniji drzava mozda ostecena za 30ak hiljada evra. Cak ni gospodin Miodrag Trifunovic, Zastitnik pacijentovih prava KCS koji, koliko mi je poznato jedini ima zakonski rok u kome je obavezan da dostavi odgovor.

Nakon svega, bio bih stvarno idiot da nisam naucio mnogo - mozemo svi skupa da se spalimo ispred zgrade Ministarstva ali mi se cini da nista necemo postici u ovoj kvazi demokratskoj i legalistickoj drzavi. Preostaje da sacuvamo svoju glavu ako je ikako moguce. Za utehu imamo cinjenicu da smo pokusali sve sto se pokusati moglo a da ipak ne ispadnemo Marija na Prkosima.

Gledali ste 1984? Ja jesam.

Krugolina Borup Krugolina Borup 09:36 05.03.2009

Re: ne bih da budem pesimista

ali se plasim da tu vise nista ne moze da se uradi.


Mera ne ulazi u primenu do 1. juna.
Ima dana za megdana.
Ja ima da pro-pa-dnem, ako treba, boreći se protiv nje do tada, a vi svi ostali - kako hoćete.

Ponukan preporukama Ministarstva da je vecina prigovora na medicinsku proceduru napisana kasno,


Ko vam je to rekao?
Meni je načelnica inspekcije lično rekla da pravo na prigovor nikad ne zastareva, da čak i ja sada, posle 5 godina, mogu inspekciji da se žalim za ono što sam doživela u porodilištu.
apach92 apach92 09:51 05.03.2009

Re: ne bih da budem pesimista

Krugolina Borup
Ko vam je to rekao?Meni je načelnica inspekcije lično rekla da pravo na prigovor nikad ne zastareva, da čak i ja sada, posle 5 godina, mogu inspekciji da se žalim za ono što sam doživela u porodilištu.


hvala puno na ovoj informaciji, ulepsa mi se jutro.

Informacija je potekla iz medija - tekstova koji promovisu prava pacijenata

`Kasno` je u smislu da je pacijent preminuo ili da nije na vreme informisan od strane lekara kako ima pravo na refundaciju izvesnih troskova a rok za refundaciju je prosao...

ja sam hvala nebesima ziv i finansijski neostecen ali sam se zalio na medicinsku proceduru koja stvara rizik za mene kao pacijenta zbog pogresno postavljene dijagnoze i finansijski rizik za drzavu tj pare svih nas posto je lecenje poskupo.

Nista nisam postigao ali pozdravite Inspektorku :)


Hansel Hansel 22:44 05.03.2009

Re: ne bih da budem pesimista

Proverite vi ovo da ne stupa odmah na snagu. Mislim da je ministar rekao ovo, prepričavam: "Trudnice plaćaju na blagajnama porodilišta, a od 1. juna za to dobijaju fiskalni račun".

No, čak i da je od 1. juna, da li Stanojevićeva zabrana dolaženja lekara van radnog vremena do tada važi?
ivana23 ivana23 09:43 05.03.2009

Podrska

aquariusoptimist aquariusoptimist 09:57 05.03.2009

Re: Podrska I KOMENTAR OD ZENE ZENI

ivana23
Tekst u danasnjoj Politici


mara bobic, 05/03/2009, 09:20
sta reci na ovakav tekst? svim porodiljama treba muz na porodjaju i epidural,pa odmah zatim i apartman? nekada su se zene poradjale na njivi pa su deca bila ziva i zdrava,a ovo danas...nije ni za komentar!!!

Krugolina Borup Krugolina Borup 10:04 05.03.2009

Re: Podrska I KOMENTAR OD ZENE ZENI

Komentar na komentar:

Jeste, moja baba se porađala bez epidurala.
Ali i moj deda je vadio zube bez anestezije.
Bi li vi vadili zub bez anestezije?
Mislim, u slavu babe i dede, tradicije, običaja...
aquariusoptimist aquariusoptimist 10:08 05.03.2009

Re: Podrska I KOMENTAR OD ZENE ZENI

Krugolina Borup
Komentar na komentar:Jeste, moja baba se porađala bez epidurala.Ali i moj deda je vadio zube bez anestezije.Bi li vi vadili zub bez anestezije?Mislim, u slavu babe i dede, tradicije, običaja...


Molim te, nemoj meni da repliciras, ovo je preuzet komentar, zbog cega se vec kajem. Ali ova me je zestoko iznervirala.

Nadam se da secas sa tvojih prethodnih blogova da se ja zalazem da se epidural rutinski koristi, osim ako ga buduca majka izricito ne zeli.
antioksidant antioksidant 10:33 05.03.2009

Re: Podrska I KOMENTAR OD ZENE ZENI

Ali i moj deda je vadio zube bez anestezije

moj deda nije vadio zube. cekao covek sami da ispadnu
Super Stupid Super Stupid 10:47 05.03.2009

e ministre & tzv "lekari"...

G r o f G r o f 11:07 05.03.2009

Krugolina...

...imas muda.
Preportuka.
bgbgbg bgbgbg 11:22 05.03.2009

Podici na visi nivo i rasiriti pricu

Nije da nisam ovo ocekivala od Tomice, naprotiv, jedino nisam ocekivala da bude ovoliko brz. Mislila sam da ce jos malo da se prenemaze i glumi kooperativnost sa GI "Majka Hrabrost" (kao sto je, po mom skromnom misljenju, sve vreme i glumio).

Takodje mislim da si Kru bila i vrlo fina u ovom svom obracanju doticnom, ne razbijaj glavu oko toga.

Mislim da je dobra ideja pisanje Tadicu, Dinkicu i vec kome god si smislila. Takodje se nadam da ce barem TV B92 da ti ubuduce obezbedi dovoljno medijskog prostora i paznje, organizovanjem emisija na ovu temu i pozivanjem na ucesce svih relevantnih osoba.

Sto se mene tice, ovo je zrelo za "Insajdera" u jedno 4 nastavka.

Samo napred.
Z Đ Z Đ 12:08 05.03.2009

"Dragi" ministre

"Boj se ovna ,
boj se govna,
pa kad' ćeš živeti"

Samo napred NEMOJMO odustajati.
sybil sybil 12:22 05.03.2009

par pitanja

zasto se ne zalazete da se samo zenama koje ne mogu da plate, a to se vidi po prihodima, plate troskvi iz budzeta. vi se zalazete za jednak tretman svih zena bez obzira na prihode, sto nije u redu. zdavstvena zastita kosta. ja placam skupo osiguranje pa mi ciscenje zuba naplate 130 dolara iz dzepa.da se razumemo ja bih volela beslatno lecenje i obrazovanje, ali nije realno.
Brooklyn Brooklyn 12:26 05.03.2009

Re: par pitanja

vi se zalazete za jednak tretman svih zena bez obzira na prihode, sto nije u redu.

zene koje imaju vece prihode izdvajaju vise za zdravstveno osiguranje, koje je u srbiji, za razliku od amerike, procenat plate. jednak tretman dobijaju jedino u smislu usluge, ali ne u smislu cene koju placaju.

sta vise, cak iako ides iskljucivo kod privatnog lekara, i dalje moras da placas drzavno osiguranje.
viliana viliana 22:10 05.03.2009

Re: par pitanja

sybil
zasto se ne zalazete da se samo zenama koje ne mogu da plate, a to se vidi po prihodima, plate troskvi iz budzeta. vi se zalazete za jednak tretman svih zena bez obzira na prihode, sto nije u redu. zdavstvena zastita kosta. ja placam skupo osiguranje pa mi ciscenje zuba naplate 130 dolara iz dzepa.da se razumemo ja bih volela beslatno lecenje i obrazovanje, ali nije realno.


Sta nije realno??????
Ah, da realno je da vise ne postoji stomatoloska sluzba na teret RZZO-a i da se naravno sve placa.
Samo jos i porez na bebe da se uvede, tako ce sve biti vrlo realno.
viliana viliana 22:10 05.03.2009

Re: par pitanja

sybil
zasto se ne zalazete da se samo zenama koje ne mogu da plate, a to se vidi po prihodima, plate troskvi iz budzeta. vi se zalazete za jednak tretman svih zena bez obzira na prihode, sto nije u redu. zdavstvena zastita kosta. ja placam skupo osiguranje pa mi ciscenje zuba naplate 130 dolara iz dzepa.da se razumemo ja bih volela beslatno lecenje i obrazovanje, ali nije realno.


Sta nije realno??????
Ah, da realno je da vise ne postoji stomatoloska sluzba na teret RZZO-a i da se naravno sve placa.
Samo jos i porez na bebe da se uvede, tako ce sve biti vrlo realno.
sybil sybil 14:26 06.03.2009

Re: par pitanja

viliana

sybilzasto se ne zalazete da se samo zenama koje ne mogu da plate, a to se vidi po prihodima, plate troskvi iz budzeta. vi se zalazete za jednak tretman svih zena bez obzira na prihode, sto nije u redu. zdavstvena zastita kosta. ja placam skupo osiguranje pa mi ciscenje zuba naplate 130 dolara iz dzepa.da se razumemo ja bih volela beslatno lecenje i obrazovanje, ali nije realno.Sta nije realno??????Ah, da realno je da vise ne postoji stomatoloska sluzba na teret RZZO-a i da se naravno sve placa.Samo jos i porez na bebe da se uvede, tako ce sve biti vrlo realno.

govorim o usa. da se onesvestis od cena. nego zasto vi humani ne kazete da zene sa 1000 eura prihoda po clanu domacinstva nisu u istoj situaciji kao one sa 100 eura po clanu za mesec dana. ovim drma treba platiti. to bi bila pravda, a ne svima prema zeljama.
a.bogdanovic a.bogdanovic 12:30 05.03.2009

...

krugolina, akcija je pocela da se gubi.

previse stavova koji sve manje postaju konzistentni, sto je uostalom i bila osnovna bojazan sa pocetka akcije - zamka megalomanskog rasplinjavanja na teme koje, cak uzete ponaosob predstavljaju veliki zalogaj, a ne ovako kad su samo jedna u nizu. sve upakovano u tvoju emotivnu reakciju kojoj nema mesta.

chobanica chobanica 12:39 05.03.2009

Re: ...


previse stavova koji sve manje postaju konzistentni


Sta ti deluje nekonzistentno?
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:46 05.03.2009

Re: ...

previse stavova koji sve manje postaju konzistentni,


Ja se držim peticije.
Ona ima tri tačke.
Tačka 3 je korupcija.

Što se emotivne reakcije tiče - ja sam građanka, a ne političarka, i to sebi mogu da dozvolim.
U ovo sam ušla s iskrenom emocijom, a ne iz proračuna.
Emocija je ta koja gura akciju.
Ja ne mogu bez emocije.
Stvar je samo u tome što se emocija - promenila.
odpocetka odpocetka 13:36 05.03.2009

Re: ...

Zasto ste krenuli od dela 3. tacke 3?!
Zar nije logicno da se ide od jednostavnijih ka tezim svarima?!
Zar nije bilo ocigledno da bas u tom poslednjem 3/3 lezi najveci potencijal Ministarstva i pojedinih lekara da od GI naprave smejuriju.

Nista, palo se, sad valja i da se ustane i ide dalje.
a.bogdanovic a.bogdanovic 13:48 05.03.2009

Re: ...

Krugolina Borup
previse stavova koji sve manje postaju konzistentni,


Ja se držim peticije.
Ona ima tri tačke.
Tačka 3 je korupcija.

Što se emotivne reakcije tiče - ja sam građanka, a ne političarka, i to sebi mogu da dozvolim.
U ovo sam ušla s iskrenom emocijom, a ne iz proračuna.
Emocija je ta koja gura akciju.
Ja ne mogu bez emocije.
Stvar je samo u tome što se emocija - promenila.


tacka 3. peticije se bavi korupcijom, ali na jasno definisani nacin, pre svega zahtevom za pojednostavljivanjem procedure otkrivanja i procesuiranja onih lekara koji traze mito, kao i zastitom zena koje ih prijavljuju. uostalom, sami prioriteti akcije su definisani drugacije:

Zahtevamo sledeće:

* 1. Da se u okviru Ministarstva zdravlja hitno oformi Radna grupa koja će se baviti isključivo rešavanjem ovog problema, a shodno nešto niže navedenim smernicama iz ove peticije.
* 2. Da ta Radna grupa minimum jednom mesečno, a po potrebi i češće, održava konferencije za štampu na kojima će izveštavati javnost o svom radu.
* 3. Da se od TRI NAJVEĆA PROBLEMA u srpskim porodilištima (1. Ponašanje zaposlenih u porodilištima; 2. Zastareli i nehumani bolnički protokoli; 3. Korupcija), Radna grupa odmah usredsredi na prvi, koji je moguće najjeftinije, najjednostavnije i najbrže rešiti.


zgodno je smatrati da samo politicari nemaju prava na emotivne reakcije, dok svi ostali to pravo imaju, a narocito oni koji sebe smatraju "obicnim gradjaninom". anticki eseji dr stanojevica su bili skolski primeri emotivne reakcije i neshvatanja svoje uloge predstavnika organizacije koja prevazilazi njega kao gradjanina stanojevica. ne secam se na blogu stavova punih razumevanja prema takvom ponasanju, iako on nije politicar.

uostalom, emotivna reakcija se ne odnosi (prvenstveno) na ton pisma ministru, koje dodatu informativnu vrednost nema jer osim svoje uvredjenosti, u njemu iznosis jos samo neslaganje sa novom situacijom, sto je i njemu i novinarima i javnosti jos tokom jucerasnjeg dana vec bilo saopsteno. odnosi se na reakciju na novu meru koju si unapred okarakterisala kao necuveno zlo bez dovoljno promisljanja i razmisljanja da li ona u odnosu na postojece stanje cini vise koristi nego stete.
chobanica chobanica 13:52 05.03.2009

Re: ...

Morala sam da pogledam peticiju da vidim sta je deo 3, i interesantna stvar mi je pala u oci:

"da Ministarstvo zdravlja i nadležni organi putem javne kampanje porade na stvaranju poverenja i ulivanju osećanja sigurnosti trudnicama i porodiljama, pozivajući ih da prijave prekršioce, uz uveravanja i garancije da one same neće zbog toga trpeti nikakve neželjene posledice (na primer, uveravanje da prijava jednog anesteziologa koji je za epiduralnu anesteziju tražio mito, neće rezultirati ukidanjem epiduralne anestezije kao opcije u svim porodilištima - što se, nažalost, u prošlosti desilo)."

Dakle, ovo je vec isprobani recept. Posto je izaslo na videlo da ginekolozi koji dolaze da poradjaju svoje pacijentkinje primaju mito, mogucnost dolaska biva ukinuta - kao sto je ukinut i epidural. Posle nekog vremena dolazak je opet moguc, kao i epidural, ali uz zvanicnu + nezvanicnu uplatu.

@ odpocetka, nacelnik je krenuo od tacke 3, zato sto je njemu licno lakse korupciju resiti tako sto ce zenama previsokom ukupnom cenom onemoguciti da placaju svog lekara, nego stvoriti uslove da zene ne osecaju potrebu da placaju svog lekara. Naravno kolateralna steta ovog pristupa su zene i/ili deca koja ce nemarom biti osakacena, i zene koje ce i dalje biti maltretirane cak i ako se na kraju sve dobro zavrsi. Sto sve nije bitno kada se uporedi sa time koliko olaksava posao nacelniku i ministru, zbog kojih su porodilje i tu, ne obratno.

kru

nece ti se svideti moje misljenje.

ministar nije u obavezi da se sa tobom konsultuje oko mera u zdravstvu koje preduzima. ti moras da mu se nametnes. ne znam da li se jos vidjate jednom nedeljno, ali ti treba da vrsis pritisak da budes deo grupe koja ove odluke razmatra. on nikad zakonski nece biti u obavezi da tebe konsultuje.

ne mislim da je ova mera legalizacija korupcije. ako hoces da biras lekara, koji u tom trenutku ne radi carske/porodjaje nego ambulantu ili nocna dezurstva i time narusavas dinamiku funkcionisanja zdravstvene ustanove, ne vidim zasto te cudi da to treba da kosta.

ono sto mora da bude ministrov i dr stanojevicev primat je da garantuju da i porodilja koja nema materijalne mogucnosti da izabere lekara dobije standardizovan tretman od bilo kog lekara koji se nadje u porodilistu ili operacionoj sali.

chobanica chobanica 14:43 05.03.2009

Re: kru


ne mislim da je ova mera legalizacija korupcije. ...

ono sto mora da bude ministrov i dr stanojevicev primat je da garantuju da i porodilja koja nema materijalne mogucnosti da izabere lekara dobije standardizovan tretman od bilo kog lekara koji se nadje u porodilistu ili operacionoj sali.


Ova mera u ovoj situaciji jeste legalizacija korupcije. Ne bi bila kada bi svim zenama vec bio obezbedjen profesionalan tretman.
anastasija.p anastasija.p 14:47 05.03.2009

Re: kru

da garantuju da i porodilja koja nema materijalne mogucnosti da izabere lekara dobije standardizovan tretman od bilo kog lekara koji se nadje u porodilistu ili operacionoj sali.


Ima tu istine, ali oni je trebalo ovo da garantuju i ranije. A nije tako u praksi.
I ko ce da nagovori lekare da daju standardizovanu uslugu, ako "nestandardizovanom" uslugom animiraju pacijentkinje da im je mnogo bolje da "izaberu" lekara. I plate.


Re: kru

za mene je neprihvatljivo da bilo koji zaposleni lekar ne moze da pruzi uslugu koju je zaposlen da pruza a i dalje ima posao i za njega dobija platu
anastasija.p anastasija.p 15:03 05.03.2009

Re: kru

Dr Stanojevic kaze da ima 20ak lekara neznalica, koji znaju manje nego kad su dosli, i da ih ne pusta nista da rade sami. Podelio je lekare u 5 kategorija, pa ih kombinuje. I kaze da ove koji su najlosiji ne moze da natera da se usavrsavaju i uce.
I i dalje imaju posao i primaju platu.
anastasija.p anastasija.p 15:45 05.03.2009

Re: kru

ALO vesti Porodilje za mito daju...

ALO! otkriva cenovnik korupcije u srpskim porodilištima
Porodilje za mito daju do 800 evra
Četvrtak - 05.03.2009
Predlog da porodilja „izabranog lekara“ na porođaju ubuduće plaća 20.000 dinara predlagači, nadležni u GAK „Narodni Front“...
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:02 05.03.2009

Re: kru

za mene je neprihvatljivo da bilo koji zaposleni lekar ne moze da pruzi uslugu koju je zaposlen da pruza a i dalje ima posao i za njega dobija platu


Za mene je neprihvatljivo da bilo koji zaposleni lekar izvadi čoveku bubreg bez pitanja, pa ga on ipak vadi!

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=03&dd=05&nav_category=120&nav_id=348470
scabies scabies 18:39 05.03.2009

Re: kru

Za mene je neprihvatljivo da bilo koji zaposleni lekar izvadi čoveku bubreg bez pitanja, pa ga on ipak vadi!

Postoji mnogo razloga da covek sa operacije "srcane" (?) aorte izadje bez jednog bubrega, a najmanje verovatno objasnjenje je da je doktor izvadio bubreg iz hira ili da bi ga prodao... Kao sto ne postoji ni jedno normalno objasnjenje da se ne zabelezi u medicinskoj doqmentaciji ako je na operaciji izvadjen bubreg.
Ali takvi su srpski novinari i doktori...
Brooklyn Brooklyn 18:47 05.03.2009

Re: kru

Postoji mnogo razloga da covek sa operacije "srcane" (?) aorte izadje bez jednog bubrega,

to je ok. ali valjda ima neki zakon da se pita porodica (ako sam pacijent nije u stanju) za pristanak, i da se pacijent obavesti posle operacije sta je uradjeno, a ne da sazna posle godinu dana.

mada prica jeste malo cudna, kao nije video oziljak od operacije, niti su mu dali da pije neke lekove (pretpostavljam da se posle vadjenja orana piju ipak lekovi), niti ga je bolelo, niti je bilo potrebno da se izvade konci....ili mu je bubreg izvadjen kroz grudni kos, ili kako?
scabies scabies 19:14 05.03.2009

Re: kru

ili mu je bubreg izvadjen kroz grudni kos, ili kako?
Mora da je ta "srcana aorta" u srcu, ili bar blizu njega... Sad da li su odatle mogli stici do bubrega-to nam moraju reci novinari-njima je izgleda sve stimalo u prici, cim su nam je ovako izneli...
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:28 05.03.2009

Re: kru

Bio snimak ožiljka u vestima B92, verovatno će i na sajt brzo da postave.
Mislim... ako je tamo srce, onda stvarno...

A bio i doktor koji ga je operisao.
Kaže, ne zamera laicima koji tvrde da takav ožiljak ne može biti vezan za takvu operaciju, ali zamera kolegama koji to tvrde.

Po običaju: hebo lud zbunjenog!
alpeot alpeot 19:29 05.03.2009

Re: kru

scabies
Mora da je ta "srcana aorta" u srcu, ili bar blizu njega... Sad da li su odatle mogli stici do bubrega-to nam moraju reci novinari-njima je izgleda sve stimalo u prici, cim su nam je ovako izneli...


Odgovor cemo, nadam se, dobiti uskoro od tuzilastva. Ako je tom coveku tokom operacije srcane aorte izvadjen bubreg, on mora imati oziljak koji to dokumentuje. Bubreg se ne moze izvaditi laparoskopski kao zucna kesa ili slepo crevo (i tada postoji oziljak, ali mnogo manji nego kod klasicne operacije zucne kese ili slepog creva).
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:29 05.03.2009

Re: kru

Postoji mnogo razloga da covek sa operacije "srcane" (?) aorte izadje bez jednog bubrega


Doktor tvrdi da nije izvadio bubreg.
scabies scabies 19:31 05.03.2009

Re: kru

Je l' mu oziljak duz celog stomaka ili ipak nisam vidovita?
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:31 05.03.2009

Re: kru

Ako je tom coveku tokom operacije srcane aorte izvadjen bubreg, on mora imati oziljak koji to dokumentuje.


Ima ožiljak koji je tipičan za vađenje bubrega (kaže mi Krle, koji je 6 godina studirao medicinu, valjda nešto zna?).
Doktor tvrdi da nije izvadio bubreg.
scabies scabies 19:34 05.03.2009

Re: kru

Doktor tvrdi da nije izvadio bubreg.

Krugolina Borup Krugolina Borup 19:39 05.03.2009

Re: kru

Evo snimka:

[blip]http://blip.tv/file/1844511/[/blip]

A pošto embeding ne radi, evo i linka radi:

http://blip.tv/file/1844511/
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:43 05.03.2009

Re: kru

Je l' mu oziljak duz celog stomaka ili ipak nisam vidovita?


Nije, nego od napred pa sa strane i do leđa.
Eno linka, vidi.
scabies scabies 19:54 05.03.2009

Re: kru

Nije, nego od napred pa sa strane i do leđa.
Eno linka, vidi.

Hvala.
I pitaj Krla da li ima aorta i u stomaq?
ivana23 ivana23 21:13 05.03.2009

Re: kru

scabies
I pitaj Krla da li ima aorta i u stomaq?



aneurizma stomacne aorte

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana