Gospodine Bradicu, sram Vas bilo!

BebaOdLonchara RSS / 05.03.2009. u 01:26

Cudno je da se malo obraca paznja, bar koliko se meni cini, na ono sto se desava u najvaznijim institucijama kulture ovih dana. Sve je to posledica guranja pod tepih problema za koje mnogi iskreno misle da su nebitni. Ili da su bar marginalni. A nisu.

Svima je vaznije da li je Jovica Stanisic bio agent cia-e, kako najpovoljnije kupiti auto, koliko duguje Miskovic...Sve je to vazno, dakako, da me se ne shvati pogresno, ali ja cu o onome sto mislim da je podjednako vazno.

 

Dvojica celnih ljudi dve ustanove od velikog znacaja za nasu zemlju i glavni grad, su podnela ostavke. Obe su od strane ministra za kulturu prihvacene bez treptaja oka ili ubrzanog pulsa. O stresu da ne govorimo.

Ne mogu da govorim mnogo o Narodnom pozoristu, o upravnom odboru iste kuce, o 'klanovima' koji svakako postoje, o glumcima koji godinama nemaju niti jednu ulogu ali primaju platu...jer ne znam dovoljno o tome (mada znam dovoljno da pomenem...). Iskreno mislim da gospodin Ejdus nije mogao mnogo sta da promeni, jer je problem Narodnog pozorista u sistemu, a sistem funkcionisanja ustanova kulture u jednoj zemlji ne moze da promeni upravnik jedne od njih.

 

Reci cu ono sto znam:

- da Srbija nema operu - nikada je nije ni imala

- da Srbija nema balet  - nikada ga nije ni imala

 

Opera koja je smestena u Narodnom pozoristu ima prilicno nereprezentativan program. Ne znam da li je beogradska opera ikada izvodila Vagnera, Richarda Strausa...? Mozart je bio u pokusaju. Nabuko, Trubadur, Karmen, Rigoleto...samo su deo repertoara koji se ponavlja decenijama. Srbija ima kompozitore savremene umetnicke muzike, ima opere koje su nastajale tokom 19, 20. pa i 21. veka. Ni jedna od njih nije na repertoaru niti jedne operske polu-ustanove u Srbiji. Ako Anja Djordjevic dobije ocenu 10 na kraju magistarskih studija kompozicije na FMU, mene zanima ko su onda ti ljudi koji vode operu u Beogradu koji se usude da za njenu operu Narcis i Eho za koju je dobila, pored desetke, i Mokranjcevu nagradu, najvecu nagradu za kompoziciju u nas (tada kao najmladji autoru ikada), kazu da su to 'pesmice', te se opera izvede samo na Bemusu, u Bitef teatru?! Zasto niti jedna opera srpskog autora nije na repertoaru opere Narodnog pozorista? Ja sam mislila da smo mi prilicno veliki nacionalisti...zasto se uprava beogradske opere ne ugleda na hrvate? Na osnovu kojih kriterijuma se odredjuje koja je opera srpskog autora podobna za izvodjenje u operi Narodnog pozorista, ako kriterijum odseka za kompoziciju FMU kao najjace visokoskolske ustanove u nas nije dovoljan reper i ako se ignorise reakcija resornog Udruzenja kompozitora koje dodeli najvecu nagradu u zemlji autoru cija se opera verovatno nikada nece naci na repertoaru?

 

O orkestru opere cu reci samo ovo: secam se price jednog dirigenta (pre jedno 10-15 godina) koji se na generalnoj probi obratio violama kako ne cuje njihovu deonicu na odredjenom mestu - violisti nisu svirali tu deonicu jer ime je 'tesko'...!!!!...opcija vezbanja nije postojala. Tek da vas obavestim, njihove se plate takodje placaju iz budzeta, konkretno iz ministarstva za kulturu. Placalo se i onda.

Najveci deo novca Ministarstva za kulturu odlazi u Narodno pozoriste. Da li se tamo igraju najbolje predstave? Ne. Da li se najbolje pevaju/sviraju/igraju operske i baletske predstave? Daleko od najboljeg!

Slicna situacija je bila i u drugim orkestrima. Simfonijski orkestar RTS?! Bio je pred ukidanjem.

 

Ja sam jedna od malobrojnih ljudi iz Srbije koja sam imala prilike da gleda/slusa operske predstave u inostranstvu. Nakon tog iskustva sam shvatila zasto sam ja do tad vrlo prezirala operu kao formu (iz dna svoje duse). Opera 'radi' samo ako se sedi u sali operske kuce, slusa odlican orkestar, isto takvo pevanje i sa dobrom rezijom. Drugacije je besmisleno. Tako diktira sama forma opere. Moje live opersko iskustvo se do tada ogranicavalo na novosadski i beogradski operski ansambl...

Ako je Srbija sposobna da iskoluje dobre pevace (a jeste) i muzicare, sta se to desi kada dobiju posao u orkestru ili operi?

Desi se nemanje uslova, slaba plata, losi instrumenti, los repertoar...generalno, nemotivisanost.

 

Covek koji je uspeo da vrati publiku u salu, koji je uspeo da podmladi nas najznacajniji orkestar u zemlji, da ga motivise na vise nacina da svira punom parom, je podneo ostavku i niko se zbog toga preterano ne sekira. On je zeleo da njegov orkestar ostane motivisan, ali mu nisu izasli u susret.

 

Turbofolk nas je progutao u poslednjoj deceniji dvadesetog veka i nadala sam se da oni koji tada nisu shvatali koliko je jaka kulturna scena vazna za jednu zemlju, to shvatiti sada, poslednjih 8 godina. Izgleda da sam se prevarila.

 

Nasa zemlja za kulturu izdvaja najmanje novca. Mogu da razumem i tranziciju i siromastvo i 'svetsku krizu'...samo ne mogu da razumem kako je moguce da uprkos tome u RIK-u imaju onolike plate a da zaposlenima u Beogradskoj filharmoniji ne mogu da podignu plate vec...paaaaa, 6-7 godina? Vise?!

Kako iz ministarstva kulture moze da se kaze: 'U saopštenju objavljenom odmah nakon Tasovčevog o podnetoj ostavci, navedeno je da je, u trenutku sveopšte krize koja ozbiljno potresa i Srbiju, najvažniji zadatak Vlade i države da zaštiti siromašne. 

"To je jedina održiva politika, ona je istovremeno i kulturna politika", saopštilo je ministarstvo.'

 

Kako vas nije sramota gospodine Bradicu da posle slucaj RIK da izjavite takve stvari?! 

 

Koliko je kostao poslednji Samit-Na-Kopu, btw?!

 

Beogradska filharmonija (u daljem textu BF) je do dolaska Ivana Tasovca bila jedan od najlosijih orkestara u regionu (i sire). To mogu odgovorno da potvrdim...jer ako orkestar kompoziciju koja traje 10 minuta svira 20, onda vam je valjda jasno o cemu govorim. Zgrada BF je pre Tasovca bila oronula, stara, zapustena, pretopla - jedva upotrebljiva. Instrumenti na kojima su svirali clanovi BF su bili prilicno losi.

Dolaskom na mesto direktora, Ivan Tasovac je renovirao zgradu BF tako da je to sada jedan od najlepsih koncertnih prostora kod nas. Posebna pogodnost je sto je zgrada povezana hodnicima sa velikom salom Kolarcevog narodnog univerziteta, gde orkestar BF uglavnom i nastupa.

Jedan od vecih problema sa kojim se tada novi direktor susreo je prilicno oronuo i ostareo, za-malo-sta-zainteresovan sastav samog orkestra. Zaposleni su mnogi mladi diplomirani muzicari, koji su u tom momentu u odnosu na celu srbiju, dobili i pristojne plate. Dolaskom stranog sefa dirigenta, orkestar je - prosvirao. Kad kazem prosvirao mislim na to da mozete sasvim sigurno da prepoznate stil kompozitora cije se delo svira, da je ono u tempu i bez pogresnih nota, sa sasvim solidnim dinamickim dijapazonom. Takvo sviranje dugo nije moglo da se cuje u Srbiji, niti od jednog orkestra. Pored svega toga, BF je dobila nove instrumente (neko kaze za te pare moglo je i bolje...dobro sad...). Japanska vlada je ta koja snosi veliki deo finansijske "odgovornosti" za sve to. Hvala japancima!

 

Ono sto se ponovo javilo medju orkestrima u Beogradu je - zdrava konkurencija. Ponovo je pocela da se obraca paznja ko bolje svira, ko ce da dovede boljeg dirigenta, da ima bolje gostovanje, da svira najreprezentativnija dela...

 

Da li sad to treba da stane jer se nema para za vece plate (koje su vec sad vrlo niske)?

Da li se na ostavku coveka koji je podigao BF iz pepela gleda tek tako, samo u formi 'sa zaljenjem zakljucujemo...'?

Znacaj njegovog rada u srpskoj kulturi poslednjih 8 godina je ogroman. Znacaj prepoznaju izgleda svi sem ministra kulture.

Da je Ivan Tasovac smenjen iz Tog&Tog razloga, pa na njegovo mesto postavljen Bolji, bio bi to znak da je nekom stalo do kulture u Srbiji.

Zasto muzicari BF ne mogu da dobiju vece plate a glumci Narodnog pozorista koji Godinama Nemaju Niti Jednu Ulogu, uredno dobijaju svoje? Jel to ta briga o Najsiromasnijima, gospodine ministre za kulturu?

 

Kada ce NEKO da se ozbiljno pozabavi kulturnim institucijama u Srbiji i uradi jednu ozbilju, sistemsku rekonstrukciju?

 

To mene zanima.

 

A da li je slinavi Jovica bio agent cia-e ili ne, zabole me...

 

Pre komentara, molim sve da pogledate gostovanje bivseg direktora BF Ivana Tasovca u Vestima TVB92. Pazljivo ga slusajte...

Hvala. I izvinjavam se na duzini texta, ponelo me...s razlogom.

 

http://www.b92.net/video/video.php?nav_category=905&nav_id=348323

 

ili

 

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=03&dd=04&nav_id=348160



Komentari (128)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bindu bindu 02:01 05.03.2009

.

- da Srbija nema operu - nikada je nije ni imala

- da Srbija nema balet - nikada ga nije ni imala[/quote

ministrima kulture i ako im uopste i treba balet ili opera (u sta sumnjam) mogu da skoce do pariza ili tako
Swan Lake
dunja73 dunja73 02:38 05.03.2009

Re: .

Jedno 10 puta je ponovio "znaci"
a voditeljka -ne zna sta znaci kratko , jasno i sazeto...
e sad - da ne trol(isem)
Moje misljenje je da filharmonija
nema " prodju" kod populusa kao " orkestar za svadbe i sahrane" itd..
I da Bradic pod parolom SEKE , daje nekakve izgovore bezvezne ..
Verovatno , da ima vise novca na raspolaganju da bi im izasao u susret( mislim i ubedjena sam u to) medjutim,
ekonomisu ..sponzorisu vasare ,zabave na trgovima , a sparaju na ovim stvarima
vodi se logikom " da ugodi vecini"
r0811n r0811n 03:12 05.03.2009

Re: .

Ne, stvari treba ostaviti takve kakve jesu.
Šta će srbima Vagner?
Tim pre što postoji opasnost da im se dopadne!?
I šta onda da radimo?
ivana23 ivana23 10:26 05.03.2009

***

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:22 05.03.2009

Re: .

Jedno 10 puta je ponovio "znaci"
a voditeljka -ne zna sta znaci kratko , jasno i sazeto...
e sad - da ne trol(isem)

izvini, ali ako si samo to cula od svega sto je rekao, nisi morala ni da slusas. prosto, neke stvari se u vaznim momentima ne pominju. to je stvar bontona.
sustina onoga sto je rekao je mnogo vaznija. i on je jedan od retkih ljudi koji to sto govori ima velikog smisla i on je osoba koji je za kulturu Srbije ucinio vise nego svi zajedno za 100 godina! i niko nije trepnu na Kopaoniku sto je on podneo ostavku.

ps. gospodine Bradicu, sram vas bilo!
dunja73 dunja73 14:21 05.03.2009

Re: .

izvini, ali ako si samo to cula od svega sto je rekao, nisi morala ni da slusas. prosto, neke stvari se u vaznim momentima ne pominju. to je stvar bontona.
sustina onoga sto je rekao je mnogo vaznija. i on je jedan


Cuj Beba , ako ti je samo ovo
"zaparlo oci" iz moga celog komentara , nisi morla ni da citas(jel ?)
Olicno sam ja shvatila sustinu
da nisam ne bih se ni oglasila
I stvar bontona nije ne primetiti neciji stil govora
pogotovu , ako isti ima vezu direktnu sa stvarima
koje se kategorisu kao kultura.


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:38 05.03.2009

Re: .

kako god, covek je muzicar ;-)
JJ Beba JJ Beba 14:56 05.03.2009

Re: .

ps. gospodine Bradicu, sram vas bilo!


i opet - sram vas bilo
benevolent benevolent 15:13 05.03.2009

значи-званична поштапалица

Jedno 10 puta je ponovio "znaci"


"Значи" треба користити што чешће пута, по могућству барем 10 пута у једној реченици, ако желите да будете "ин тхе тренд", како би се као апаратчик што боље увукли у д... шефу из владајућих структура.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:16 05.03.2009

Re: значи-званична поштапалица

"Значи" треба користити што чешће пута, по могућству барем 10 пута у једној реченици, ако желите да будете "ин тхе тренд", како би се као апаратчик што боље увукли у д... шефу из владајућих структура.

to jeste trend vec 8 godina, to je bila ZDj postapalica.

nisam sigurna kome se ovde Tasovac uvlaci, njegova je ostavka prihvacena, takoreci, jedva su je docekali, tako mi izgleda...
AlexDunja AlexDunja 08:38 05.03.2009

...

dobro je sto si napisala ovo...
slazem se sa tobom,
da su ovi skandali daleko znacajniji
nego oni kojima se poklanja velika medijska paznja.

smrzla sam se od lakoce
kojom su prihvacene ostavke...
iako sam ocekivala takav rasplet.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:18 05.03.2009

Re: ...

smrzla sam se od lakoce
kojom su prihvacene ostavke...
iako sam ocekivala takav rasplet.

e bas to. sad me zanima ko ce biti sledeci direktor BF, i sledeci upravnik NP. mislim da ce to resiti mnoge nedoumice koje postoje sada...
mungos92 mungos92 09:30 05.03.2009

Propustila si važnu lekciju iz...

... Marskističke filozofije:
- Prvo (zdrava, bit. nap. Mung!) materijalna baza, pa duhovna nadgradnja
- Društvo može da napreduje samo kada (i ako) se uspostavi i istinski poštuje stvarna vrednost pojedinca.
Bez ta dva preduslova, dobija se korumpirano "burazersko" društvo koje doživljava svoj "procvat" na kiču i šundu, nakon čega se sunovraćuje do bankrota svih vrednosti.
Tako se dešava i ovde: jedino su "cenjeni" lopovi, mafijaši & neraskidivo vezani političari. Hoću da kažem da je tata Anje Djordjević pljusnuo kintu "gde (ne) treba" ili ušao u politiku i omogućio istima da profitiraju, dovoljno da "zakupi" slavu svoje kćerke, ona bi bila "cenjena" - dok plaća reket za svoju kupljenu slavu.

Bebo, dok se ovde ljudi ne osveste da su na duhovno-moralnom Titaniku; da smo mi ljudi jako upućeni jedni na druge i da smo svi medjusobno u uzročno-poosledičnoj povezanosti i dok se SVE NE ZAUSTAVI NA OPASNO DUG ROK, ništa se neće promeniti!
Dakle, vi - gospodo / gospodje umetnici, iskoristite povod i priliku, pa - NA ULICU & PROTESTE!

Mungos, The Realan

P.S. Itekako ije bitna priča sa Lepim, The CIA
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:30 05.03.2009

Re: Propustila si važnu lekciju iz...

- Prvo (zdrava, bit. nap. Mung!) materijalna baza, pa duhovna nadgradnja

evo, ameri su mislili da je imaju, a umetnost im se slila u dva grada - NYC i SF.
ko sto rekoh, doci ce neki podobniji direktor koji ce da preti otkazima, pa ce BF svirati kao pre ivana tasovca, onako tek da se kaze da su svirali - za platu. u smislu, ne mozes ti toliko malo da me platis koliko ja lose mogu da sviram.

ps. gospodine Bradicu, sram vas bilo!
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:34 05.03.2009

Re: Propustila si važnu lekciju iz...

evo, ameri su mislili da je imaju, a umetnost im se slila u dva grada - NYC i SF.

ma nemoj a Austin Texas, citav rokenrol svet je sad tamo...muzicki raj
mungos92 mungos92 13:33 05.03.2009

Re: Propustila si važnu lekciju iz...

BebaOdLonchara
- Prvo (zdrava, bit. nap. Mung!) materijalna baza, pa duhovna nadgradnja

evo, ameri su mislili da je imaju, a umetnost im se slila u dva grada - NYC i SF.
ko sto rekoh, doci ce neki podobniji direktor koji ce da preti otkazima, pa ce BF svirati kao pre ivana tasovca, onako tek da se kaze da su svirali - za platu. u smislu, ne mozes ti toliko malo da me platis koliko ja lose mogu da sviram.


SAD su ti upravo onaj (loš) primer političarsko-mafijaške države. A nije baš da su NYC i SF jedini centri muzičke kulture! A Boston, DC, Sijetl... i da ne nabrajam.

ps. gospodine Bradicu, sram vas bilo!


E, sad će ministar da napuni gaće! Idi lepo pred njegovo ministrastvo sa transparentom, sačekaj ga, pljuni ga ako treba (a treba! Iskompleksiranim pederima olako daje nekoliko hiljada EUR, a gluv je za BF). ako ti je zaista toliko nepravedno to što se radi. Znam da je lakše iz sobe, sa kompa.od tri mesečne plate tvog obnespravljenog kolege...

Mungos, The Pravednik
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:41 05.03.2009

Re: Propustila si važnu lekciju iz...

E, sad će ministar da napuni gaće! Idi lepo pred njegovo ministrastvo sa transparentom, sačekaj ga, pljuni ga ako treba (a treba! Iskompleksiranim pederima olako daje nekoliko hiljada EUR, a gluv je za BF). ako ti je zaista toliko nepravedno to što se radi. Znam da je lakše iz sobe, sa kompa.od tri mesečne plate tvog obnespravljenog kolege...

Mungos, The Pravednik

??
cena mog kompjutera ne igra neku ulogu ovde, znas?

recimo da je ovo prvi korak, a da ce ih od sada biti redovno. za pljuvanje The Ministra bih dobila zatvor i novcanu kaznu koju ne bih mogla da platim (zato zatvor) i sta bih onda mogla? kome to treba? i sta se pljuvanjem u lice postize? i molim te da na mom blogu ne pominjes izraze 'iskompleksirano pederi', ne znam ni na koga mislis niti bih zelela da znam...
drug_tito drug_tito 00:10 06.03.2009

Re: Propustila si važnu lekciju iz...

mungos92
... Marskističke filozofije:
- Prvo (zdrava, bit. nap. Mung!) materijalna baza, pa duhovna nadgradnja
- Društvo može da napreduje samo kada (i ako) se uspostavi i istinski poštuje stvarna vrednost pojedinca.
Bez ta dva preduslova, dobija se korumpirano "burazersko" društvo koje doživljava svoj "procvat" na kiču i šundu, nakon čega se sunovraćuje do bankrota svih vrednosti.
Tako se dešava i ovde: jedino su "cenjeni" lopovi, mafijaši & neraskidivo vezani političari. Hoću da kažem da je tata Anje Djordjević pljusnuo kintu "gde (ne) treba" ili ušao u politiku i omogućio istima da profitiraju, dovoljno da "zakupi" slavu svoje kćerke, ona bi bila "cenjena" - dok plaća reket za svoju kupljenu slavu.

Bebo, dok se ovde ljudi ne osveste da su na duhovno-moralnom Titaniku; da smo mi ljudi jako upućeni jedni na druge i da smo svi medjusobno u uzročno-poosledičnoj povezanosti i dok se SVE NE ZAUSTAVI NA OPASNO DUG ROK, ništa se neće promeniti!
Dakle, vi - gospodo / gospodje umetnici, iskoristite povod i priliku, pa - NA ULICU & PROTESTE!

Mungos, The Realan

P.S. Itekako ije bitna priča sa Lepim, The CIA

mungos92
... Marskističke filozofije:
- Prvo (zdrava, bit. nap. Mung!) materijalna baza, pa duhovna nadgradnja
- Društvo može da napreduje samo kada (i ako) se uspostavi i istinski poštuje stvarna vrednost pojedinca.
Bez ta dva preduslova, dobija se korumpirano "burazersko" društvo koje doživljava svoj "procvat" na kiču i šundu, nakon čega se sunovraćuje do bankrota svih vrednosti.
Tako se dešava i ovde: jedino su "cenjeni" lopovi, mafijaši & neraskidivo vezani političari. Hoću da kažem da je tata Anje Djordjević pljusnuo kintu "gde (ne) treba" ili ušao u politiku i omogućio istima da profitiraju, dovoljno da "zakupi" slavu svoje kćerke, ona bi bila "cenjena" - dok plaća reket za svoju kupljenu slavu.

Bebo, dok se ovde ljudi ne osveste da su na duhovno-moralnom Titaniku; da smo mi ljudi jako upućeni jedni na druge i da smo svi medjusobno u uzročno-poosledičnoj povezanosti i dok se SVE NE ZAUSTAVI NA OPASNO DUG ROK, ništa se neće promeniti!
Dakle, vi - gospodo / gospodje umetnici, iskoristite povod i priliku, pa - NA ULICU & PROTESTE!

Mungos, The Realan

P.S. Itekako ije bitna priča sa Lepim, The CIA


Potpisujem! Ovaj momak je mnogo pametan!
ivana23 ivana23 09:32 05.03.2009

BF, Tasovac

Mene je pre nedelju dana odusevio oglas BF koji su neki casopisi prihvatili da besplatno stampaju preko cele strane,
a glasio je:

„Otkrijte zašto više nismo samo tamo“

„Nacionalni orkestar Beogradske filharmonije, sa osamdesetogodišnjom tradicijom i bogatim repertoarom, svira po kućama povoljno. Požurite i po promotivnim cenama priuštite svojim najmilijima nezaboravne trenutke: venčanja, slave, krštenja, rođendane, razvode, sahrane... Nudimo i posebne pakete za inauguracije. Orkestar je slobodan svakim danom, osim petka, kada svira na Kolarcu. Imamo garderobu za sve prilike.“


To je bio pokusaj da se javnosti predoci jadno stanje u BF. Prosecna plata je 38.000 dinara.
Sta reci vise?!

P.S. gospodine Bradicu, sram vas bilo!
sybil sybil 10:07 05.03.2009

Re: BF, Tasovac

jel to 500 eura. ja sam sa marsa.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:27 05.03.2009

Re: BF, Tasovac

pa pre jedno 6-7 godina je bilo jako tesko dobiti BF jer je puno kostala. cene su ostale iste i danas koliko mi se cini, i to je danas smesno.
no sto mozda mnogi ne shvataju, profa srednje ili nize muzicke skole u srbiji ima oko 40.000,00 dinara a fakat da radi 2-3 puta nedeljno (cak ako je to i po ceo dan). postoji prprema za cas ali znamo da te pripreme postoje samo prve godine, posle se sve samo ponavlja. takodje, u individualnoj nastavi (kao profa violine, klavira, trube...) imas taj momenat svake godine, da ti dolazi novo dete, te moras da pronadjes nacin kako da diujes sa njim. i to je sve placeno nesto vise od BF orkestra.
zaposleni u orkestru (bilo kom koji nastupa redovno), imaju sledece obaveze:
probe su pre podne, onda imaju par sati free i posle imaju tu popodnevnu probu, nakon koje sledi vecernji koncert. kada se ne svira koncer uvece, probaju se i spremaju nova dela i probe su svaki dan. ako dolazi neko dirigentsko mudo (kao mehta), sve mora da je na mestu u dogovoreno vreme - na najvisem nivou!

muzicar orkestra je kao rob, ima jedva slobodnog vremena, a muzicari BF su pa bar 70% mladi ljudi sa malom decom kod kuce. e sad sta on moze tako angazovan prakticno po ceo dan da omoguci porodici sa 38.000, 00 dindzi?!

ps. gospodine Bradicu, sram vas bilo! (ovo cu od sad da pisem u svakom komentaru, pa ako hoce da me banuju, nek me banuju
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:33 05.03.2009

Re: BF, Tasovac

ps. gospodine Bradicu, sram vas bilo! (ovo cu od sad da pisem u svakom komentaru, pa ako hoce da me banuju, nek me banuju

ti kao Kurir, secas se: predsednik Srbije Boris Tadic (obecao da ce da rasvetli aferu Bodrum) posetio je juce Pcinjskii okrug...
ivana23 ivana23 10:13 05.03.2009

Pismo ministru...

Поштовани господине Брадић,

Дужан сам да Вас обавестим да, без обзира на квалитет и успех националне установе Београдска филхармонија, Владе Републике Србије и Град Београд нису адекватно вредновали рад и напредак запослених у нашем најелитнијем Оркестру.
.....................

О садашњој ситуацији и својој иницијативи сам обавестио председницу Управног одбора госпођу Александру Дрецун, председника међународног Уметничког борда господина Роберта Бокора и маестра Зубина Мехту чије име носи Фондација Филхармоније. Они у потпуности сматрају садашње стање неприхватљивим али и констатују да је квалитет Оркестра, актуелна као и већ испланирана сезона 2009/2010 са водећим светским диригентима, планиране турнеје и распродате карте годину дана унапред за све концерте Филхармоније, солидна основа за оптимизам да ће председник и Влада Србије пронаћи решење.

Чињеница је да са садашњом просечном платом од 38.000,00 динара породице запослених не могу да преживе, те је моја морална обавеза да, уколико се до краја фебруара не пронађе решење, поднесем оставку и о разлозима обавестим јавност.

Стојим Вам на располагању за све додатне информације.

С поштовањем,

Директор Београдске филхармоније

Иван Тасовац

***


Sajt BF, integralni tekst pisma
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:40 05.03.2009

Re: Pismo ministru...

hvala Ivana!

ps. gospodine Bradicu, sram vas bilo!
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 10:47 05.03.2009

lepše je sa kulturom

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:13 05.03.2009

Re: lepše je sa kulturom

Srđan Mitrović

sve jasno
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:08 05.03.2009

Re: lepše je sa kulturom

cuj Kulturno leto u zajecaru.
desiovonaso?! jel to u vreme voštanog Čiče ispred vrata ili...?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 12:12 05.03.2009

Re: lepše je sa kulturom

nesmem da ti odajem izvore, vidiš kako vreme došlo.
e mnogo sam popizdeo. eno te na mom blogu
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:22 05.03.2009

umetnost

Nadao sam se da ce neko da napise nesto o ovoj temi. Bebo, lepo i nadahnuto. Jednom sam u Niovu23 slusao jednog naseg mladog coveka, zivi u inostranstvu (nisam gledao od poecetka pa ne znam kako se zove) ali se bavi operom, rezijom cini mi se, i koji je potpuno izokrenuo stvari koje se ticu opere u Srbiji. Secam se da se zapitao zasto se svake godine igra Karmina Burana, i svake godine to se reklamira i tako, hteo je da ukaze na cinjenicu da se repertoar nije menjao decenijama a ne godinama.
Tasovac je zaista promenio stvari iz temelja, dok za Ejdusa ne znam, ali se slazem s tobom da je NP sistem.

Generalno, razvodnjavanje stvari i relativizacija problema dok on ne izadje potpuno na povrsinu jedna je matrica koja se apsolutno identicno provlaci kroz sve segmente srpskog drustva, bilo da se radi o novinarstvu, zdravstvu, umetnosti, sportu, saobracaju.... gde god da se okrenes javasluk, nezainteresovanost zakamuflirana kvazi znanjem i ekspertstvom.
Ipak, bio sam proslog meseca u Bgd, tripu sam isao na predstave i svaki put sala jeje bila krcata. Pa se pitam da li su obicni ljudi, ljubitelji umetnosti, zreliji od onih koji nam umetnost nude.

prep
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:06 05.03.2009

Re: umetnost

jesu sale pune... i cinjenica je da ljudima treba umetnost, da im prija. zaista je neverovatno da su karte za ovu sezonu BF rasprodate i da to nije dovoljan razlog da se izadje u susret muzicarima. sad osecam sledeci rasplet (ko u vreme zlobe): doci ce neki podobniji direktor koji ce im reci 'svirajte ili otkaz', i oni ce svirati tek da ne dobiju otkaz. tako je krenulo onda, tako ce izgleda i sad. devedesetih se po poroziristima mnogo psovalo, tako da su naposecenije predstave bile one gde glumci psuju. publika se smejala do suza.
sad imamo malo vise novca nego onda (ili je to samo privid pa sve to gledamo po domacim serijama svaki dan.
tuzno...meni samo nije jasno da Bradic, covek koji je pridigao i Atelje 202, i renovirao Beogradsko dramsko pozoriste koje je od najlosijeg jedno vreme bilo najbolje i najposecenije, ne uvidja koliko je BF znacajna za zemlju Srbiju.
nazalost, mislim da je politicka igra u pitanju i da Ivan Tasovac vise nije podoban, iz nekog razloga...kazem, mozda, ne znam.
ps. karmina burana - ta ti je dobra! to sam zaboravila da pomenem! zanimljivo je da se uglavnom smenjuju dva dirigenta, a od pre par godina, samo jedan - Bojan Sudjic (koji je sjajan dirigent, bez ikakve ironije, ali ni on ne moze sam da menja stvari...).

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:12 05.03.2009

Re: umetnost

zaista je neverovatno da su karte za ovu sezonu BF rasprodate i da to nije dovoljan razlog da se izadje u susret muzicarima

pa ocigledno je ovo sto si posle rekla glavni razlog
nazalost, mislim da je politicka igra u pitanju i da Ivan Tasovac vise nije podoban, iz nekog razloga


Ovde se ne prasta uspeh.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:39 05.03.2009

Re: umetnost

i ne samo sto se ne prasta uspeh, nego i Sta ce nasa politicka elita sa kulturnim ljudima u Srbiji? jos kad se jednom otvore granice, pa oni koji mogu krenu da putuju (a da to nisu grcka, kipar i turska u letnjoj sezoni)...tamanposla!
znam da postoje mnoge agencije po svetu koje imaju sledece aranzmane:
- let Zagreb-London-Zagreb
- jedno nocenje u Londonu
- karta za vec neku predstavu (opersku, baletsku, mjuzikl, pozoriste...)

i to sve nije ni blizu skupo kako izgleda!

ps. gospodine Bradicu, sram vas bilo!
frana frana 22:26 05.03.2009

Re: umetnost

Šteta što nije zaživela Filharmonija za decu, bar jednom u tri meseca. Moji su bili oduševljeni... Na svu sreću, tetka iz belog sveta uvek organizuje odlaske na razne predstave i koncerte i klincima ne smeta što je na nemačkom. Jezik umetnosti je univerzalan, a Beč nije preko sveta.


ps. gospodine Bradicu, sram vas bilo!

frana frana 22:37 05.03.2009

Re: umetnost


Festival u Veroni - Verdijeve opere

Eto, možda se neko seti pa organizuje turističku turu, sa odlaskom u Arenu na predstavu!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:47 06.03.2009

Re: umetnost

Festival u Veroni - Verdijeve opere

Eto, možda se neko seti pa organizuje turističku turu, sa odlaskom u Arenu na predstavu!

to je lepa ideja, samo se mora postici poseban dogovor sa italijanskom ambasadom koja vadi mast i guli kozu sa ledja srbima kada traze vizu
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 11:45 05.03.2009

ss

savrseno
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:07 05.03.2009

Re: ss

SS?
sta je savrseno?
izvini, u ove 'jutarnje' sate, nesto mi glava zairbala

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 12:13 05.03.2009

Re: ss

BebaOdLonchara
SS?sta je savrseno?izvini, u ove 'jutarnje' sate, nesto mi glava zairbala

ma bebo taj komentar je u stvari konceptualna umetnost, shvacas
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:31 05.03.2009

Re: ss

ma bebo taj komentar je u stvari konceptualna umetnost, shvacas

aaaaa! sad mi je jasno
Doctor Wu Doctor Wu 12:30 05.03.2009

Da, i sama ideja ministarstva

kulture je, onako, baš smešna. Šta radi to ministarstvo? Postavlja se između onih koji bi da plaćaju "visoku" kulturu (korisnika) i onih koji istu proizvode i mažnjava %? Ili još gore, uzima pare iz budžeta (dakle, otima od sirotinje) i dodeljuje ih "nacionalnim institucijama" koje treba da obezbede zabavu i 2 ili 3 puta godišnje razlog za izlazak bogatoj eliti (nešto kao Superhik)? Školuje nove političare (Bradić->ministar)?

U svakom slučaju beskorisno, ne vidim razlog za njegovo postojanje.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:36 05.03.2009

Re: Da, i sama ideja ministarstva

sustinski, ne vidim ni ja.
treba da postoje profesionalne AGENCIJE po pozoristima i kucama kulture koje bi aplicirale za novac za odredjene projekte. jedna 'nezavisna' komisija bi trebalo da to obradi i da odobro sredstva kome misli da treba. i to je sve. to se uradi za mesec-dva, plate se 2-3 osobe iz racunovodstva da prebacuju pare i potpisuju ugovore, i to je to. na kraju godine ona ista komisija pregleda izvestaje i proverava da li je novac adekvatno potrosen.

ono sto mi je ipak najfascinantnije - najveci deo novca ide NP, za plate. kome?! zasto?! da li znamo koliko viska ima ta ustanova? ne znam da li znate, ovo je iznutra, ali ko god je pokusao da saradjuje sa NP (zbog sale i uslova koji mogu da postoje ali nema ljudi da to podrze...onih koji dobijaju platu od ministarstva za kulturu!), je odustao. iskustvo svih koji su probali govori samo jedno - bezite odatle.
sentinel26 sentinel26 12:41 05.03.2009

Pa ako

obezbedite da nastupa i Muljadin Milionče, onda bumo vidli da li će opera da dobije pare.

"Hendikep" je što ne može da se svira na Kopu, imali bi čast da u publici sjedi lično sultan od Bjelorusije i maharadže od Serbiristana.

Bebo, ministarstva kulture i prosvjete su u Srbiji uvijek služila da neki ljudi dobiju radna mjesta ( sa sopstvenim i promenjljivim opisom posla ) i plate za sebe i rodjake.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:46 05.03.2009

Re: Pa ako


izgleda da je tako. ja nesto nemam rodjake na polozajima. damn! ;-)

nego, javlja mi se da znam kome nije lepse sa kulturom

rapunzel rapunzel 12:49 05.03.2009

Bebo

sve si rekla.
Koga ovde još zanima umetnost,
kada je Rigoleto u zemlji Srbiji pojam za nešto drugo.

Tebi preporuka ooooonnolika!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:55 05.03.2009

Re: Bebo

rapunzel
sve si rekla.
Koga ovde još zanima umetnost,
kada je Rigoleto u zemlji Srbiji pojam za nešto drugo.

Tebi preporuka ooooonnolika!


hvala.
inace najsmesniji momenti Rigoleta su kada jedan pevac peva na srpskom, a pevacica mu odpojeva na - italijanskom
sto da uci, da se muci? iovako gostuje samo kao tezga.

ps. gospodine Bradicu, sram vas bilo!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:36 05.03.2009

Ma, brinem ja za kulturu,

... nije da ne brinem. Kultura mi je No1, brinuću i dalje. Čim stignem kući.

Ne znam, samo, kad ću stići opet su protesti ispred zgrade vlade. Blokirana Knez Miloševa, u centru Beograda haos...
Mislim, da su danas po rasporedu rezervisti.
E, da imam para, sve bih ih prevezao na Kopaonik na srpski Davos, pa nek ih tamo zablokiraju, mene što se tiče Od sada do večnosti.

loader loader 14:06 05.03.2009

Mera vitalnosti

Kultura i umetnost su mera vitalnosti i zivotnosti jednog društva. Svako premeravanje ovih, datih okolnosti mora da poštuje pre svega tu činjenicu ! Preporuka za txt.
Lektorka Lektorka 14:13 05.03.2009

preporuka

Kada ce NEKO da se ozbiljno pozabavi kulturnim institucijama u Srbiji i uradi jednu ozbilju, sistemsku rekonstrukciju?



To mene zanima.



A da li je slinavi Jovica bio agent cia-e ili ne, zabole me...


i mene zanima isto sto i tebe. samo se bojim da je to prvo uslovljeno ovim drugim. ne mislim konkretno slinavim jovicom, nego ogromnim balastom u sferi svakodnevne politike, od koje ni do daha, a nekmoli do kulture ne mozes da dodjes.

jedno uslovljava drugo, bojim se. :(
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:13 05.03.2009

Re: preporuka

nisam sigurna u to. secam se samo da je u vreme najvece diktature u SSSR (koja je takodje podrazumevala stan, siguran posao, redovnu platu, grejanje, zdravstvenu zastitu i jos koju 'ne-liberalnokapitalisticku' stavku...) ta zemlja imala najbolje orkestre i najbolji balet - na svetu.

stimuvezi, sta je tacno posao ministra za kulturu ako ne reorganizacija kulturnih ustanova u srbiji i resavanje problema u njima? stvano me zanima: koji posao obavlja ministar za kulturu? sta mu je opis radnog mesta (pored Kopa, sastanka i slikanja sa amfilohijem i davanja nebuloznih izjava)?
Lektorka Lektorka 18:05 05.03.2009

Re: preporuka

da, u pravu si sa SSSR. ali ja ne mislim na politicki sistem kao takav, mada i to igra neku ulogu, ali ovde upravo stereotipi tipa "u socijalizmu nema kulture a u demokratiji kultura cveta" ne piju vodu.
nego mislim da je u pitanju veoma konkretna uslovljenost - nije bitno kako nam se vlast zove, nego ko je u njoj. ljudima u nasoj vlasti, ukljucujuci - kakva tragikomedija! - i ministra kulture, kultura nije vazna.
sta vise da ti kazem...
nemamo cak ni ovu popularnu muziku, kako god se danas zvala (rok, pop, stajaznam), pogledaj, kao sto si sama rekla i jos par komentatora - imamo samo taj ogavni turbofolk, na cijim se koncertima skupljaju nasi ministri, ili ih pozivaju da budu gosti na nekim navodno bitnim drustvenim manifestacijama...
i da je ministar drugaciji, bilo bi tesko, jer su opera, pozoriste, klasicna muzika danas umetnosti koje se krecu na internacionalnom terenu, na otvorenom prostoru, a srbija je zatvorena zemlja, a jos i bez para za to. i umesto da to shvate kao izazov da pokusaju nesto da promene, oni se samo vade upravo na to.
elem, kakva garnitura, takav i ministar kulture. nazalost.
angie01 angie01 14:21 05.03.2009

chek,

Opera 'radi' samo ako se sedi u sali operske kuce, slusa odlican orkestar, isto takvo pevanje i sa dobrom rezijom.


jel to u zemlji, gde ceciliju zovu divom?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:02 05.03.2009

Re: chek,

jel to u zemlji, gde ceciliju zovu divom?

bilo bi lepo da je i u toj zemlji. opera works samo pod najboljim uslovima, a mi nemamo nikakve.

samo kao ilustraciju, premijera Prokletsva Fausta Hektora Berlioza (a nije ni opera, vec dramska legenda modifikovana za scensku potrebu)...u Metropolitenu. sve je ovde jako skupo kao sto je i u nemackoj (milioni eura se daju na operske predstave i rasprodate su po nekoliko godina unapred...trend na zapadu su opere, najpoznatiji pozorisni reditelji reziraju opere jer je bolje placeno...ne kazem da kod nas treba tako isto, ali tek ilustracije radi, da vidimo stremljenja u svetu...).

Robert Lepage’s new production of Berlioz’s “Damnation de Faust”
dole na toj strani postoji i video, pogledajte ga, zaista je fascinantno.
angie01 angie01 16:52 05.03.2009

Re: chek,

milioni eura se daju na operske predstave


he, he,

ovde kod nas, pred novaka, u svim novinama listing honorara narodnjaka, ono, chisto da vidimo, kako se ko kotira.
benevolent benevolent 14:34 05.03.2009

Уметници или политичари?

Небојша Брадић: професија- позоришни редитељ; тренутно на радном месту министра културе; екс управник
разних позоришта по Србији.
Предраг Ејдус: професија- глумац; до скора управник Народног Позоришта у Београду; `фала богу опет глумац.
Иван Тасовац: професија-пијанист; екс директор Београдске Филхармоније. Ваљда опет пијаниста.
Велимир Живојиновић: професија-глумац, номиновани кандидат СПС-а за Председника Србије; повремено
ангажован као промотер против правог срања.
Светозар Цветковић: професија-глумац; управник Атељеа 212; нажалост, све мање глумац.
Бранко Цвејић: професија-глумац; управник ЈДП-а; нажалост, све мање глумац. .
Александар Берчек: професија-глумац; бивши управник Народног Позоришта у Бгд; `фала богу опет глумац.

Unfuckable Unfuckable 15:06 05.03.2009

Tasovac bi očigledno

bolje prošao da je Tozovac, jbg
Ono što bi ja uradio - potrpao bih ceeeelu BF u buseve, šta ko ima i može da utovari od instrumenata, pa pravac - Kopaonik !
pa onda tamo mali performans, kao u metrou, recimo - al' pored ski staze
JJ Beba JJ Beba 15:10 05.03.2009

Re: Tasovac bi očigledno


pa pravac - Kopaonik !

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:06 05.03.2009

Re: Tasovac bi očigledno

zanimljivo je da je Tasovac vec 8 godina direktor i da nikome nije zasmetao...odlicno je radio i uvek bio pominjan kao uspeh promene i tranzicije. e sad je trazio ono sto trazi vec 8 godina - resavanje institucija kulture u srbiji (sto je vise nego potrebno) jer se novac ministarstva za kulturu - baca.

evo za tvoj predog jedan ekoloski autobus: na struju a od sunca


da ne pricaju posle kako im je ministar bradic placao gorivo....
BigBadWolf BigBadWolf 15:18 05.03.2009

Kulturo, eve me

Eh, Ejdus... Kaze covek da je polovina od 800 zaposlenih u NP visak i podnese ostavku. Pa sto nisi resio taj visak? Koliko glumaca godinama, ali bukvalno godinama nije uslo u tu zgradu, a kamoli glumilo u nekoj predstavi, ali uredno primaju platu? Sto neko ne napravi presek stanja i izvuce koliko svaki od glumaca ima predstava koje se igraju? Pa da vidimo koji su to ljudi koji nose repertoar.

Trenutno to ovako funkcionise, imate pravilnik p platama koji regulise koeficijente svih zaposlenih u pozoristu. Po njemu, postoje 4 nivoa za glumce, prvak/prvakinja, I, II i III grupa glumaca. Medjutim, ono sto je najbitnije, kako se i po kojim kriterijumima rangiraju glumci, ne pise nigde. To je ostavljeno na volju upravnicima pozorista da rese. E sad, da li su prvak NP i prvak, recimo, leskovackog pozorista isto? Jer u svakom slucaju primaju istu platu. Ako su Pera i Mika glumci II grupe, primice takodje istu platu, bez obzira sto je Pera ovog meseca odigrao 8 predstava a Mika nijednu.

Zakon o pozoristu je u najavi od 2001, za zemana Lecica "Kontejner" Branislava. Kome nije u interesu da se taj zakon, koji bi regulisao sve gore navedeno, donese?
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 15:22 05.03.2009

Re: Kulturo, eve me

Lecica "Kontejner" Branislava

jes kontejner, ali je sa tri zvezdice.
BigBadWolf BigBadWolf 15:26 05.03.2009

Re: Kulturo, eve me

Stvar ukusa, pretostavljam. Ja mu ne bih dao nijednu. Moja zena, on the other hand, bi mu dala 7.
JJ Beba JJ Beba 15:38 05.03.2009

Re: Kulturo, eve me

Moja zena, on the other hand, bi mu dala

čujem da bi mu mnoga žena dala, mada meni nikako i nikada nije bilo jasno jašto?
BigBadWolf BigBadWolf 15:52 05.03.2009

Re: Kulturo, eve me

Vala ni meni, ali ko pa mene pita. I blame Bulevar Revolucije
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:55 05.03.2009

Re: Kulturo, eve me

Pa sto nisi resio taj visak?

pa da je tako lako, mozda bi ga i resio. nisam sigurna da upravnik NP ko god to bio, moze tek tako da da otkaz ljudima koji, kao sto kazes, godinama ne ulaze u zgradu od koje uredno dobijaju platu.

to mora sistemski da se resi. da li po predstavama (ko nosi repertora) mada je i to opasno. ne mozemo imati bezbroj predstava da bi svi glumili ili da su zaposleni samo oni koji trenutno igraju. uvek postoji mogucnost da osoba koja je u poslednjih par godina trazena, postane neomiljena kod mnogih reditelja, jer se njeno/njegovo lice previse vidja. to je losa strana tog posla...
problem viska u NP je ozbiljan problem, kao sto je bio u Zastavi i slicnim megagiga neprofitabilnim preduzecima/ustanovama, i problem je resiv ali Samo ako postoji Volja da se bar zapocne sa resavanjem.
ovako, ejdusu je uguran u ruke vruc krompir bez volje da mu se pomogne. nije licno zbog ejdusa, ko god da je bio na njegovom mestu.

postoji jos nesto: taj pozorisno/filmski lobi je jak. do sada od 2001. smo imali (sem onog ministra informisanja koji je 90% para iz ministarstva davao Tijanicu) samo glumce, dramaturge...najveca elita DS-a, G17+ i ostalih stranaka su upravo ljudi iz te branse, da se ne lazemo.
jedan od kandidata za ministra za kulturu u vladi cvetkovic-dacek je bio i ivan tasovac, ali posto su znali sta mogu od njega da ocekuju, nije im bio podoban. tako ja bar gledam na stvari.

ne znam kako je u ostalim evropskim pozoristima, ali nesto mi je ostalo u glavi da se tamo potpisuju ugovori na 2-5 godina i da postoji obaveza da se odradi toliko premijera i toliko predstava. sumnjam da ima mnogo stalno zaposlenih. tamo se ljudi otimaju za 'leba, a ovde...? sto kaze ministar za kulturu, prioritet je obezbediti najsiromasnijima i to je kulturna politika zemlje...

ps. gospodine Bradicu, sram vas bilo!
BigBadWolf BigBadWolf 16:42 05.03.2009

Re: Kulturo, eve me

Pa eto, sama si odgovorila. Kako je reseno u Zastavi, moglo je i u NP. Ne vidim zasto ne. U Boru je za jedno prepodne 5000 ljudi ostalo bez posla pre par godina. Jedini problem je taj sto vrana vrani oci ne vadi.

Za glumacku platu bi jedino merodavno trebalo da bude koliko igra. Zna se podela, koliko se placa naslovna uloga, koliko mala, koliko epizoda, pa puta predstava i kraj. Ugovori se potpisuju po projektu, ne na vreme. To je jedino pravedno resenje, i jedino koje daje stimulans ljudima da rade. Ovako, radio-ne radio ista ti plata, pa sto bi se zajebavao onda sa probama, rediteljskim kapricima i nezahvalnom publikom?

A za pare iz ministarstva, don't even get me started. Bilo bi zanimljivo pogledati spisak mesta u kojima je gostovao gorepomenuti Kontejner i uporediti ga sa listom pozorista i kulturnih centara koji su dobijali pare iz ministarstva za projekte, dok je doticni bio ministar. Cenim da bi bilo dosta preklapanja. A da ne pricam o moralnosti tog cina, da ministar igra svoju predstavu ili finansira film u kojem glumi glavnu ulogu. Jedan Andre Malro je zabranio prodaju svojih knjiga dok je bio ministar kulture, ali u Srbiji, tezga je zakon.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:38 05.03.2009

Re: Kulturo, eve me

ne znam sad zasto potezemo Lecica, a ne ovog ministra koji Je Tema? ovaj ministar je nekako bio dobar i ovoj i onoj vlasti, jer je devedesetih bio upravnik NP, pa upravnik Ateljea 202, pa onda pocetkom nove ere srbije, upravnik Beogradskog dramskog...i sad ministruje.
niko ne spori Leciceva 'dela', ali nije tema. nije se mnogo drugacije ponasao ni cvele u Ateljeu, igrao je u svakoj predstavi (skoro), a ako ne on ona njegov kum, koji se sad pominje kao jedan od naslednika cveleta na stolici upravnika...i on je bio kandidat za ministra, ne samo jednom, ako se ne varam.
toliko o njima...nadam se da cemo se tu i zaustaviti. oni nisu tema (mozda u nekom drugom blogu).

za Zastavu: tu je postojao Interes, a za otkaz 400 ljudi viska u ustanovi gde najveci finansijski umovi srbije ne mogu mnogo da se ocesu, nema interesa. a naravno da moze da se pronadje nacin da se taj 400 ljudi tezak problem resi. i jos jedna stvar: ljudi iz branse ne vole da se zameraju jedni drugima, ima ih malo...sve se zna. zato to treba zakonom da se regulise, po ugledu na druge zemlje koje su taj problem davno resile.
u volji je vitz. ko kaze da ne moze?!
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 19:58 05.03.2009

Re: Kulturo, eve me

Stvar ukusa, pretostavljam. Ja mu ne bih dao nijednu. Moja zena, on the other hand, bi mu dala 7.

mislim da sam pogrešno shvaćen. ja bih ex ministru dao jedno pet godina robije, a predstavi ni jednu zvezdicu.
tamo samo kontejner ima zvezdice.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:06 05.03.2009

Re: Kulturo, eve me

e bre srdjane, zatvori su nam i bez njega prenatrpani
BigBadWolf BigBadWolf 20:40 05.03.2009

Re: Kulturo, eve me

Izvinjavam se na OT, ponela me emocija . Lecic nije tema. On je samo preuzeo obrasce ponasanje svojih prethodnika, i preneo ih dalje. Trenutni ministar samo nastavlja dobo utabanim stazama.

Btw pogledajte sajt BDP-a sta pise ko je upravnik i umetnicki direktor http://www.bdp.rs/uprava.html
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:04 05.03.2009

Re: Kulturo, eve me

evo potpune informacije...sa komentarima

zar to nije lepo, mislim, to kad je neko nezamenljiv?
ivana23 ivana23 21:28 05.03.2009

Re: Kulturo, eve me

Sajt ministarstva; pogledati:

- Садашње функциjе Помоћницe министра за медиjе Наташe Вучковић Лесендрић





edit: Izvinjavam se, u brzini zaboravih link, zato dodajem OVDE.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:03 05.03.2009

Re: Kulturo, eve me

ivana23
Sajt ministarstva; pogledati:

- Садашње функциjе Помоћницe министра за медиjе Наташe Вучковић Лесендрић

za nekoga ko je rodjen 1966. moram da priznam da je daleko dogurala...

sa sajta (da se ne muce blogeri):
Садашње функциjе:

Генерални директор, APM Print д.о.о. Београд , Србиjа

Консултант, Innovation International Media Consulting Group, Лондон, Велика Британиjа.

Ангажман у Украjини за наjтиражниjи дневни лист, Segodnyia, Киjев.

Консултант и тренер, World Association of Newspapers, Париз, Француска

Ангажман у Авганистану, Jермениjи, Белорусиjи, Монголиjи

Модератор на конференциjама у Киргистану, Либиjи, Бразилу, Немачкоj, итд.

Претходне функциjе:

Генерални директор, APM Trans Press, Београд, Србиjа

ПР менаџер, Блиц, Београд, Србиjа

ПР менаџер, Yugoexport, Београд, Србиjа

Хонорарни новинар: ''Политика'', ''ТВ Ревиjа'', Београд, Србиjа

ПР, Енергоинвест , Сараjево, Босна и Херцеговина

Асистент демонстратор, Филозофски факултет универзитета у Београду, Катедра за педагогиjу и андрагогиjу

Milutin Milošević Milutin Milošević 22:13 05.03.2009

Re: Kulturo, eve me

Pa, kad joj je suprug na prst u ... khm, khm ... sa neizbežnim ministrom
ivana23 ivana23 22:22 05.03.2009

Re: Kulturo, eve me

Milutin Milošević
Pa, kad joj je suprug na prst u ... khm, khm ... sa neizbežnim ministrom

Ali Milutine, to je sukob interesa, kako ona (ili bilo ko drugi) uz funkciju pom. ministra moze da ima jos 6 sest funkcija od kojih su neke u drugim drzavama!?!
Pa, taman da joj je muz i Bog otac, a ne Kiki iz Pilota...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:21 05.03.2009

Re: Kulturo, eve me

meni su radna tela jako zanimljiva. ne znam da li ih placaju po sastajanju ili to ulazi u platu...ili...? bas me zanima jer ih je mogoooooo!!!!!
a da joj je muz bogotac, a da nije dobar sa ministrom, ne bi imala sansu da ima tolike funkcije
ps. navijam za radnu grupu za Frankofoniju
Unfuckable Unfuckable 20:48 06.03.2009

Re: Kulturo, eve me

Pa, taman da joj je muz i Bog otac, a ne Kiki iz Pilota.

ček jel to onaj Kiki iz Pilota što voli Mlađine pesme ?
Nou šit?!?

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:42 06.03.2009

Re: Kulturo, eve me

ček jel to onaj Kiki iz Pilota što voli Mlađine pesme ?
Nou šit?!?

taj. novi spot mu se ne skida sa 'ekrana tv prijemnika'.
Unfuckable Unfuckable 22:37 06.03.2009

Re: Kulturo, eve me

ume Čovek da odabere kvalitetne autore, bre
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:04 05.03.2009

Sramota

Sramota, prava sramota.

Sram vas bilo, gospodine Bradiću!

Samo još da dodam: jedan od većih problema je nezainteresovanost umetnika. Koja je, zasigurno, vezana i za prepotenciju. Zbog onih koji se ližu sa Pinkom i sličnim antikulturnim pojavama, renome umetnika je sasvim srozan.
audrey92 audrey92 22:34 05.03.2009

x

Samo da se slozim sa tvojim tekstom, Bebo. Strasno me je pogodila vest o Tasovcu jer sam od pocetka pratila njegovo podizanje BH iz pepela. Cak se secam i njegove prve godine kao direktora, nekih ludo dizajniranih flajera BH, novog koncepta... Tada je to bio samo logican deo euforije promena, koja nas/me je zahvatila 2000-2001.g.

Ne samo u kulturi, svuda vlada prosecnost, surevnjivost, sujeta, javasluk, i svako ko sebi postavi visoke ciljeve i radi kao lud za njih smeta u opstoj zabokrecini. Takvi su onda i rezultati. I cudo jedno kako je Tasovac izdrzao 8 godina, kako ranije nije nekom zasmetao, ali verovatno zato sto je u sasvim marginalnom i Srbima nezanimljivom podrucju klasicne muzike. Mene je zaprepastio odgovor ministra.

I: gde je pobogu Jaril? Jal se povukao jal je banovan sa bloga?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:14 05.03.2009

Re: x

pa da, i meni se cini da nije mnogo talasao, da nije mnogo smetao a i kinta nije prevelika da bi se bilo ko od finansijskih strucnjaka nase zemlje ugradio...i kad god mu se ime pominjalo, najcesce je bilo kako je BF uspesna.
hvala na javljanju (jel bese iz HH ili sam nesto pobrkala?)

ps. ne znam gde je Jaril, nisam pazila na casu


ivana23 ivana23 23:44 05.03.2009

Re: x

banovan sa bloga

Da.
drug_tito drug_tito 00:13 06.03.2009

Re: x

ivana23
banovan sa bloga

Da.


I onog mungosa su banovali.skocili mu za vrat oni ldp-ovci il koji li su vrag. a i moderator izgleda bio njihov.
ivana23 ivana23 00:16 06.03.2009

Re: x

drug_tito
I onog mungosa su banovali.skocili mu za vrat oni ldp-ovci il koji li su vrag. a i moderator izgleda bio njihov.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:29 06.03.2009

Re: x

.



audrey92 audrey92 12:25 06.03.2009

Re: x

BebaOdLonchara
hvala na javljanju (jel bese iz HH ili sam nesto pobrkala?)

ps. ne znam gde je Jaril, nisam pazila na casu




Da, iz HH jos uvek, gde direktorka opere radi ovakve stvari:
http://www.abendblatt.de/daten/2009/03/02/1069788.html

Skandal ako je Jaril zaista banovan sa bloga. Imao je retko dobre tekstove i teme. Ako neko zna da Jaril negde drugde bloguje, bila bih zahvalna za link.
audrey92 audrey92 12:26 06.03.2009

jos jedno vidjenje

Gorcin Stojanovic danas u Blicu:

Skandal, i kako ga steći

Gorčin StojanovićIma li skandala u srpskoj kulturi? Nema. Možda zato što je skandal srednje ime ove države? Možda. A možda zato što je nekadašnji „svet spektakla” (Debor), da evo i ja citiram najovejanijeg od svih „vejača ovejane suštine” (Vinaver, dabome), postao svet skandala, što je skandal postao svakodnevica, te tako, suprotno svom energetskom potencijalu, prestao da čudi.
Da li je, uzmimo, odlazak Ivana Tasovca iz Beogradske filharmonije skandal? Ja bih, recimo, rekao da jeste, i to prvorazredan, odavno nečuven, pravi - u najstarinskijem smislu te reči - pravcati skandal. Breton, svojedobno, u svojstvu nadrealističkog vožda, držao je da je skandal postao nemoguć. Rekao je to Aragonu, tamo negde posle rata, navodno 1955. Možda je bio suviše ogorčen da primeti kako stiže poslednji veliki skandal, zvani rokenrol? Rokenrol, setimo se, bejaše veliki skandal.
A skandal je i ono što je Ivan Tasovac učinio sa Beogradskom filharmonijom. Od umornog, provincijalnog orkestra, dovoljno dekorativnog za kulturu devedesetih - imamo Filharmoniju, što bi ona još bila i dobra! - napravio je relevantan ansambl, takav da mu se raduju vrhunski muzičari koji ovde dolaze, da mu se raduju dirigenti, da mu se raduje publika, hitajući da kupi ulaznice. Skandal je to što je Tasovac potvrdio da Beograd ima odličnu publiku za ozbiljnu muziku. U kulturi uravnilovke, mediokritetizacije, poremećenih vrednosti, nerazlikovanja kulturnih obrazaca i modela, to je zbilja skandalozno.
Kad neko dođe i uspostavi red, postavi hijerarhiju vrednosti, napravi spektakl kulture, a ne obratno, to je incident. A reč je o odgovornom činu za kulturu jedne nacije. Kad neko takav odustane od svoje misije, to bi imao biti skandal.
Skandalozno je što nije.
ivana23 ivana23 13:51 06.03.2009

Re: jos jedno vidjenje

Gorcin Stojanovic danas u Blicu:

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:02 06.03.2009

Re: jos jedno vidjenje

odlicno! bas tako. skandal je sto nije skandal.

ps. pozdrav za HH, jedva cekam juli da ponovo odem
audrey92 audrey92 17:06 06.03.2009

Re: jos jedno vidjenje

ps. pozdrav za HH, jedva cekam juli da ponovo odem


Juli - mrtva sezona... Nego ti kreni u maju-junu, da zakacis i Hamburger Ballett-Tage o istom trosku.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:29 06.03.2009

Re: jos jedno vidjenje

znam, ali idem poslom pa ne mogu da biram...ali dolazim i u novembru-decembru, pa se nadam da cu sad u julu naci neku kartu za kraj godine
topcat topcat 14:47 06.03.2009

Otvoreno...

Sinoc sam htjela komentirati pa nije bilo moguce.
Buduci da ne znam tko je doticni Bradic i sta on predstavlja u kulturnom zivotu Srbije, odgovorit cu opcenito.

zaposleni u orkestru (bilo kom koji nastupa redovno), imaju sledece obaveze:
probe su pre podne, onda imaju par sati free i posle imaju tu popodnevnu probu, nakon koje sledi vecernji koncert. kada se ne svira koncer uvece, probaju se i spremaju nova dela i probe su svaki dan. ako dolazi neko dirigentsko mudo (kao mehta), sve mora da je na mestu u dogovoreno vreme - na najvisem nivou!


Ovakav raspored ima samo orkestar Metropoliten opere prije izvedbe Wagnera.
Koliko koncerata godisnje svira BF? Ako nemaju toliko vansezonskog programa, na njihovom sajtu su navedena ukupno 22 koncerta, od kojih je prvi bio 24. 10. a zadnji 12. 6 (u prosjeku 3 puta mjesecno)
Dakle pola 6. 7, 8, 9, i fakticki pola 10-og mjeseca ne rade nista (placa ide, da podsjetim...pa i ta jadna)
Slobodno vrijeme je planirano za umjetnicko usavrsavanje, odnosno za vjezbanje.
No, da li to gospoda muzicari rade?
I zasto bi? Onog trena kad su zasjeli u svoju stolicu u BF, vise ih nitko ne moze izbaciti. Kad bi postojale audicije i kad bi se stalno dovodili drugi ljudi, situacija bi bila drugacija.
Ako cemo financijski - ovdje je sasvim normalno da svirac orkestra (pa i NY phil) negdje predaje, svira u nekom komornom ansamblu ili u manjem orkestru. Nemojte ni slucajno usporedjivati muzicare u Srbiji ili Hrvatskoj sa onima u Americi. Ovi ovdje su svi free lanceri i rade cijeli dan. Ljeti, kad se BF odmara - ovi sviraju i predaju po festivalima. Godisnjeg odmora fakticki nema.

Sto se Opere tice, to su postave koje su funkcionirale prije 30 godina...pa sto bi se pjevaci, sviraci i ostali opterecivali novim programom - kad ovaj postave, sviraju i pjevaju napamet.

Nivo orkestra nema veze s placom nego sa stavom umjetnika.
Onog trena kad svirac pocne svirati samo za placu (znali su kolika je kad su se zaposlili, nije se smanjila preko noci) i kad mu se bavljenje umjetnoscu svede na onih par sati dnevne probe u orkestru, muzike radi - bilo bi bolje da spakira instrument u kofer i ode raditi nesto drugo.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:44 06.03.2009

Re: Otvoreno...

Buduci da ne znam tko je doticni Bradic i sta on predstavlja u kulturnom zivotu Srbije, odgovorit cu opcenito.

to ste mogli lako da doznate, Google je cudna stvar!
Ovakav raspored ima samo orkestar Metropoliten opere prije izvedbe Wagnera.

ima ga i Hamburska opera i mnogo drugih, narocito one koje sviraju i operske i baletske predstave. inace, repertoar nemackih opera se uglavnom i sastoji od wagnera, richarda schtraussa i tih velikih i zahtevnih kompozitora kasnog romantizma. da ne pominjem da se neretko rade premijere savremenih opera cije su partiture na jedan drugi nacin specificne i teske.

Slobodno vrijeme je planirano za umjetnicko usavrsavanje, odnosno za vjezbanje.
No, da li to gospoda muzicari rade?

da ne vezbaju (a nisu devedesetih godina) to bi se Jako Culo na koncertu. vezbaju i to dosta.
Ako cemo financijski - ovdje je sasvim normalno da svirac orkestra (pa i NY phil) negdje predaje, svira u nekom komornom ansamblu ili u manjem orkestru. Nemojte ni slucajno usporedjivati muzicare u Srbiji ili Hrvatskoj sa onima u Americi. Ovi ovdje su svi free lanceri i rade cijeli dan. Ljeti, kad se BF odmara - ovi sviraju i predaju po festivalima. Godisnjeg odmora fakticki nema.

nisam ni poredila srbiju sa amerikom, njihov tempo (ali i bonusi!) su razliciti od ovih ovde (a i uslovi rada).
i ko kaze da clanovi orkestara kod nas ne sviraju po kamernim sastavima ili ne predaju po muzickim skolama ili fakultetima? naravno da predaju. samo nema mesta za sve, mnogi su mladi...pa onda tezgare po beovizijama i splavovima. danas je puno radno vreme u skolama placeno oko 40.000,00 dinara i priprema za cas je rezervisana za prvu, eventualno prve dve godine. posle je sve manje-vise ponavljanje gradiva, njihovih 40 sati se prakticno pretvara u 20 (mislim da je u medijima ista stvar), jer se racuna da ce jos 20 sati pripremati predavanja. umesto toga, profai drze privatne casove te imaju neretko jos jednu mesecnu zaradu. ali kao sto kazem, nema mnogo mesta za sve.
Sto se Opere tice, to su postave koje su funkcionirale prije 30 godina...pa sto bi se pjevaci, sviraci i ostali opterecivali novim programom - kad ovaj postave, sviraju i pjevaju napamet.

nisam sasvim razumela, ali da probam da odgovorim. mislim da ste virlo lose informisani oko toga koliko operskih premijera recimo ima u nemackim operskim kucama. ja bih za pocetak bar jednu godisnje u NP, neku koju nisu Nikada Svirali Pre. cak ne mora Wagner, jer ne mogu svi pevaci da ga pevaju (uglavnom zbog duzine i opsega glasa, Wagner je trazio 'nemoguce').

I zasto bi? Onog trena kad su zasjeli u svoju stolicu u BF, vise ih nitko ne moze izbaciti. Kad bi postojale audicije i kad bi se stalno dovodili drugi ljudi, situacija bi bila drugacija.

situacija je u poslednjih 8 godina promenjena i muzicar moze da dobije otkaz.
slazem se za audicije, sto bi vazilo za sve umetnicke ustanove. nazalost, vecina tih ustanova kod nas su se pretvorile u socijalne ustanove devedesetih, pa i cuveni status slobodnog umetnika gde su svi koji nemaju posao a tezgare ili rade projekte, bez obzira na kriterijum, dobijali status i to se placalo iz gradskog budzeta.

i jos nesto: da bi se spremio koncert potrebno je vise dana proba. ako bi BF ili bilo koji orkestar svirao svaki dan, to ljudi ne bi spavali, jeli, isli kuci. ali to znaju samo ljudi koji se bave tim poslom.
sto se tice plata, njima nije plata smanjena ali je u dinarima identicna kao sto je bila pre 8 godina. od tada smo imali smenu marke u eure i visestruku devalvaciju dinara.
oni ne dobijaju bonuse kao u americi i leti vrlo cesto imaju gostovanja po svetu, to se dodatno placa.


nadam se da sam razjasnila neke nedoumice...
Ako nemaju toliko vansezonskog programa, na njihovom sajtu su navedena ukupno 22 koncerta, od kojih je prvi bio 24. 10. a zadnji 12. 6 (u prosjeku 3 puta mjesecno)
Dakle pola 6. 7, 8, 9, i fakticki pola 10-og mjeseca ne rade nista (placa ide, da podsjetim...pa i ta jadna)
Slobodno vrijeme je planirano za umjetnicko usavrsavanje, odnosno za vjezbanje.

evo bas gledam sezonu hamburske filharmonije: april - 7 koncerata; maj - 3 koncerta; juni - 4 koncerta.

a to da muzicari treba da sviraju ko cvrcak dok mravi rade, je smesna. ljubitelji muzike ne shvataju jednu stvar: sviranje muzike je POSAO. ako je muzicar dovoljno placen za svoj posao, vise ce voleti svoj posao. ako su sluzbenici u banci lose placeni, imacemo nadrndane salteruse koje mozda negde u dubini svoje duse vole da rade sa ljudima i da sede za salterom.
topcat topcat 16:43 06.03.2009

Re: Otvoreno...

Google, kao ni Bradiceva biografija na koju ste me uputili mi nece predociti kulturnu svakodnevnicu Srbije i Beograda - zato se u doticnog ne zelim petljati.

Drago mi je da ste spomenuli Hambursku operu.
Njemacki orkestri su takodjer na izuzetno visokom nivou - s tim da Nijemac najcesce ima stalnu placu dok je Amer uglavnom na ugovoru o djelu - bez benificija! (koliko je uopce Nijemaca odnosno Amerikanaca u tim orkestrima...drugo je pitanje)

sviranje muzike je POSAO.

Pa nitko nije ni tvrdio da nije.
Lako je biti "kreativan" i vjezbuckati sa punim bankovnim racunom, placenom stanarinom i kreditima.

Potpuno je logicno da je 90-ih BF zamrla. Mnogi mladi ljudi i dobri muzicari su otisli vani, uglavnom u neke skole, na magisterije, usavrsavanja...bilo sto sto je "papirnato" moglo opravdati boravak u drugoj drzavi.

Slijedi pitanje - zasto su se vratili kad vani cvjetaju ruze i sve pada s neba?
Uglavnom zato sto vani - nisu mogli prezivjeti! Nisu bili u stanju pratiti taj radni tempo i taj NIVO! Vratili su se kuci jer im je profesionalno bilo lakse!

Ali naravno, ja po defaultu nemam pojma & nisam upucena...pa se nemojte puno obazirati na moj neumjesni komentar.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:54 06.03.2009

Re: Otvoreno...

Slijedi pitanje - zasto su se vratili kad vani cvjetaju ruze i sve pada s neba?
Uglavnom zato sto vani - nisu mogli prezivjeti! Nisu bili u stanju pratiti taj radni tempo i taj NIVO! Vratili su se kuci, jer im je profesionalno bilo lakse!

Ali naravno, ja po defaultu nemam pojma & nisam upucena...pa se nemojte puno obazirati na moj neumjesni komentar.

nisu se vratili, bar se vecina koja je otisla nije vratila. problem sa poslom u umetnosti je svuda veliki, to je prva stvar na kojoj se zakida kada dodje do krize, a muzicari sa zapada su vec dovoljno dobri da bi se zaposljavali neki sa strane. u nemackoj je zvanicno pravilo da stranac moze da dobije posao samo ako nema niti jedna nemac dovoljno dobar za to radno mesto.
kod nas je laske jer se manje radi ali je tamo lakse s druge strane sto su stvari sistemski uredjeni pa je lakse doci do posla - kad ga ima viska i kad se radi.

to da je bavljenje muzikom posao sam naglasila jer ste pomenuli da muzicar koji radi/svira samo za platu, treba da radi nesto drugo...obicno ljudi misle kako je 'divno' biti muzicar, stalno si okruzen 'lepim'...sto je smesno

ne mislim da vam je komentar neumesan, drago mi je da smo razjasnili neke nedoumice.
audrey92 audrey92 16:58 06.03.2009

Re: Otvoreno...

Koliko koncerata godisnje svira BF? Ako nemaju toliko vansezonskog programa, na njihovom sajtu su navedena ukupno 22 koncerta, od kojih je prvi bio 24. 10. a zadnji 12. 6 (u prosjeku 3 puta mjesecno)
Dakle pola 6. 7, 8, 9, i fakticki pola 10-og mjeseca ne rade nista (placa ide, da podsjetim...pa i ta jadna)
Slobodno vrijeme je planirano za umjetnicko usavrsavanje, odnosno za vjezbanje.
No, da li to gospoda muzicari rade?
I zasto bi? Onog trena kad su zasjeli u svoju stolicu u BF, vise ih nitko ne moze izbaciti. Kad bi postojale audicije i kad bi se stalno dovodili drugi ljudi, situacija bi bila drugacija.


Ne znam kakvo znanje imate o radu profesionalnih muzicara u orkestima i gde ste to znanje stekli, ali ovaj komentar Vas je bas izblamirao. Da, ugledne svetske filharmonije imaju po 1-3 nastupa mesecno u svojoj maticnoj kuci. Eto, pogledajte program jedne od najslavnijih filharmonija, Berlinske. Dakle, sve lenjivci i dzabalebarosi, umesto da idu svaki dan na posao oni se izlezavaju kod kuce? Otkud Vam samo ideja da bez znanja o radu muzicara postavljate ovakve teorije???

Drugo: da, ima nekoliko kulturnih institucija u Srbiji u kojima je radni moral na niskim granama i gde se vrte decenijama iste stvari. Beba je postavila ovaj blog upravo zato sto Beogradska filharmonija cini u tom pogledu izuzetak: radna disciplina je zadivljujuca, sto se odmah odrazilo i na kvalitet izvodjenja, saradnju sa svetskim muzicarima, prodaju ulaznica itd. I sada takva jedna institucija ostaje bez svog direktora samo zato sto je on trazio poboljsanje uslova i primereno placanje svojih takvih radnika. Bezobrazluk, kazete vi, pa oni jedva da nastupaju! Nece da sviraju svako vece, sta ce im onda plate! A ako im se ne svidja, nek idu u Ameriku!

E, dok traje ovakav komunisticko-udarnicki nacin razmisljanja, gde nekompetentni ljudi ( da ne kazem nesto teze) rezonuju da li je vrhunski umetnik (ciji poziv uopste ne shvataju, a kamoli cene) zasluzio platu, dotle cemo biti kulturno zadnji u Evropi.

I ako mislite da Amerika u svakom pogledu treba da nam bude uzor, a pogotovo u domenu radnih ugovora za profesionalne muzicare, tu se isto necemo sloziti. Tu je Amerika odavno na losem glasu.
audrey92 audrey92 17:03 06.03.2009

Re: Otvoreno...

Slijedi pitanje - zasto su se vratili kad vani cvjetaju ruze i sve pada s neba?
Uglavnom zato sto vani - nisu mogli prezivjeti! Nisu bili u stanju pratiti taj radni tempo i taj NIVO! Vratili su se kuci jer im je profesionalno bilo lakse!


???
Navedite nam bar neki primer, neko ime, ovako nam je Vasa tvrdnja jako neverovatna. Ja mogu da Vam navedem bez guglovanja desetak nasih emigriranih muzicara, koji su napravili karijere na Zapadu, ali se bojim da Vam njihova imena nece nista znaciti. (moj favorit: Marijana Mijanovic)

Ali naravno, ja po defaultu nemam pojma & nisam upucena...pa se nemojte puno obazirati na moj neumjesni komentar.


Pa sto se onda javljate na temu o kojoj nista ne znate?
topcat topcat 21:34 06.03.2009

Re: Otvoreno...

BebaOdLonchara

...obicno ljudi misle kako je 'divno' biti muzicar, stalno si okruzen 'lepim'...sto je smesno


jos ih kad saznaju da su muzicari pitaju ok...TO...ali cime se "ozbiljno" bavite.


topcat topcat 22:05 06.03.2009

Re: Otvoreno...

Cijenjena gdjo audry,
A gdje ste vi stekli svoje znanje? Za pultom BF-a? Govorite sa stejdza ili iz publike?
Ili iz kanclarije Jugokoncerta? Ili...?
Koje argumente trazimo? Titulu s neke svjetske skole?

Za pocetak - naucite citati:
Govorila sam o umjetnicima koji SU SE VRATILI (pise gore u clanku da su se dolaskom novog covjeka umjetnici poceli vracati). - dakle vecina se vratila jer nije bila u stanju nositi se sa tempom i nacinom zivota koji se drugdje namece (oni "svjetski" umjetnici s kojim BF povremeno suradjuje su nekoj NY ili Berlinskoj filharmoniji svakodnevni presing), a kuci se pruzila prilika.


Dalje - molim vas da citirate gdje to pise da se koncerti trebaju svirati svaku vecer?
(osim u uvodnom tekstu, gdje ispada da svaki dan imaju jutarnje i popodnevne probe, te koncert)
Prvo - za koga?
Drugo - a tko ce svirati svaku vecer drugi program? Pa nije covjek masina.
Pauza medju nastupima je zato da se djelo pripremi.
Moja primjedba se odnosila na muzicare koji na probu dolaze citati note. Tako nespremnima - naravno da im treba hrpa proba. Daleko od toga da je model rada americkog orkestra idealan...ali se u nivo i kolicinu rada svakako mozemo ugledati. Npr...prvi cellist NJ simfonijskog orkestra je ujedno i jedan od vodecih celista Orpheus orkestra (komornog orkestra od 40-ak clanova koji svira bez dirigenta. Dakle...zamislite te probe! Kao blog bez moderacije), ujedno predaje na jos 2 koledza, ima trio, ljeti svira za balet, radi na vise festivala...i tako...
Kako taj covjek to stigne?
- zato sto je naucio svoj posao!
I sigurno mu se nije dogodilo da je dosao na probu i rekao da mu je "dionica teska".

Ni slucajno nemojte usporedjivati Berlinsku filharmoniju s Beogradskom.
Onom u Berlinskoj je CAST tamo sjediti...ovaj drugi je u Beogradsku zasjeo uglavom silom prilike.
I to se - cuje.


Pa sto se onda javljate na temu o kojoj nista ne znate?


Ne znam sto mi je trebalo da se javim na temu - valjda da se podsjetim koliko su "kulturnjaci" na nasim prostorima napuhani i sami sebi dovoljni, pa sve a priori gledaju s visoka i nazivaju kretenima.


dunja73 dunja73 22:39 06.03.2009

Re: Otvoreno...

u nemackoj je zvanicno pravilo da stranac moze da dobije posao samo ako nema niti jedna nemac dovoljno dobar za to radno mesto.
kod nas je laske jer se manje radi ali je tamo lakse s druge strane sto su stvari sistemski uredjeni pa je lakse doci do posla - kad ga ima viska i kad se radi.


Bebooooo,
Jel se salis ili pises "zbilju"
Hallo!!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:59 06.03.2009

Re: Otvoreno...

a kada ste poslednji put slusali BF? ozbiljno pitam. ljudi dobro sviraju poslednjih 8 godina...i kako znate sve te koji su se vratili? mislim, tu vecinu? kako ja ne znam za to?
i zasto ste toliko negativni prema nasim muzicarima? ne, nisu najbolji u svetu ali npr. Sreten Krstic je koncertmajstor minhenske filharmonije...
bez dirigenta i nije toliko velika fora (svirali su i klinci iz cuprije bez dirigenta...) a bas ti iz cuprije, nasi najbolji gudaci, jedva da je ko ostao iz one stare generacije, kada je ta skola imala pun smisao (ex-yu vreme).

ono sto meni nije jasno iz vaseg komentara je zasto ste gore pominjali koliko sviraju u BF pa se sad to slaze i sa drugim orkestrima, i onda kao koliko su i placeni a koliko sviraju, sto se bune?
nisam sigurna da vas sasvim razumem. od mene toliko. i nema potrebe za teskim recima. na nasim prostorima su nogi naduvani i pozeri, to nam je balkan (da sidjete do montenegra, to je tek naduvanost!).


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana