Bunite se, ljudi!

Krugolina Borup RSS / 09.03.2009. u 11:04

Tekst objavljen u današnjoj Borbi: http://www.borba.rs/content/view/3344/123/

Nasekirao me ministar zdravlja Milosavljević. Baš, baš me nasekirao. Kada me je prvi put pozvao na razgovor povodom Peticije kojom se od njegovog ministarstva zahteva da disciplinuje zaposlene u porodilištima, da osavremeni zastarele i nehumane protokole za porođaje i da se aktivnije bori protiv korupcije, delovao mi je iskreno, pun entuzijazma, spreman da čuje "glas naroda". Hvala Bogu, mislila sam, što institucije sistema više ne služe samo za ukras, kao devedesetih. Evo čoveka, mislila sam, koji je spreman da se založi za prava nas trinaestih prasića i prasica, građana i građanki.

            "E, bre, nemoj da si naivna! Poješće te on za užinu! To je neprobojni Beli zid, nema šanse da se ikad išta u zdravstvu promeni. Zavrnuće te! Neutralisao te je! Preveslaće te! Ispašćeš glupa!" stizali su dobronamerni saveti sa svih strana. Uprkos svemu, ja sam rešila da mu verujem. Worst case scenario: ispašću naivna i glupa u javnosti. Mogu li da živim s tim? Mogu. Ok, idemo dalje, rešeno.

            Taljigasmo tako tri meseca, sastančismo s ministrovim savetnicama, odvijašeše se stvari malo, pomalo, polako, sporo... ali kretala se lađa francuska. Trgnuše se malo zaposleni u porodilištima, počeše da mi stižu i pohvale i pozitivna iskustva drugorotki koje upoređivaše prethodne porođaje s novim, naglašavajući razlike i poboljšanja. Nekolicina porodilišta se čak drznula da prihvati naš zahtev da zaposleni nose identifikacione bedževe s imenom, prezimenom i funkcijom, ne bi li porodilje znale koga da pohvale ili na koga da se žale imenom i prezimenom, a ne opisima tipa: "crvenokosa kovrdžava sestra zelenih očiju sa bosanskim naglaskom". Ostali su reagovali kao da smo tražili da se tetoviraju.

            I onda, kao grom iz vedra neba, iz medija saznadoh da je ministar odlučio odobriti zahtev porodilišta "Narodni front" da se tzv. "izbor ginekologa" proglasi za vanstandardnu uslugu koja će se plaćati 20.000 dinara, od čega će pola ići ustanovi, a pola ginekologu. Ne pitavši nas za mišljenje. Saslušavši samo argumente lekara. Ignorišući činjenicu da porodilje uopšte postoje i da imaju ikakva prava da se i njihov glas čuje. A onda, povrh svega, tu svojevrsnu legalizaciju korupcije, naziva borbom protiv korupcije. I završi se medeni mesec, jer sad sviramo dve različite pesme - ja u gajde, ministar u tamburu.

            Tambura kaže da je "izbor ginekologa" luksuz, da ako trudnica hoće da ginekolog ustane iz kreveta ili od ručka da bi je porodio, to mora dodatno i da plati. Istovremeno, tambura uverava da će žene koje ne izaberu lekara, dobiti standardnu uslugu od dežurnog lekara u bolnici.

            Gajde kažu da je ovaj scenario moguć samo u ministrovom kabinetu i glavi, a da će u porodilištima situacija biti sledeća: za 10.000 dinara nijedan lekar (čast izuzecima) neće se razdvojiti od stola i postelje, zato što je navikao na mito od 500 eura. Na kraju će trudna žena, isprepadana horor iskustvima prethodnica koje nikog nisu potplatile, morati prvo da podmaže ginekologa sa 500 eura mita, PLUS da plati korupcionaški procenat bolnici od cirka 20.000 dinara. A žene koje ne plate? Njih će "dežurni ginekolozi" (čast izuzecima), kao i do sada, nastaviti da svojim zlostavljanjem i zanemarivanjem na porođaju vaspitavaju šta im je činiti sledeći put. One će ići kroz narod i propovedati svoje horor iskustvo, šireći poput jevanđelja lekciju koje su naučile u porodilištu: Nađi te proklete pare kako znaš i umeš, ako ti je život tvoj i tvoje bebe mio! Pomenuti vaspitno-prosvetni rad čak se obavlja i kroz medije. Direktor "Narodnog fronta" u dva nedavna intervjua otvoreno reče da na spisku zaposlenih ima 25 do 30 nedovoljno stručnih lekara koje ne može da otpusti. Čuješ li, trudna ženo? Nađi pare kako znaš i umeš, inače ti je prepuštanje "dežurnom ginekologu" koji će ti pružiti "standardnu uslugu" koju pokriva zdravstveno osiguranje - čista lutrija. Da li si spremna da rizikuješ? Bolje nemoj. Bolje plati i potplati. Jeste, košta - ali samo da smo mi živi i zdravi nakon izlaska iz porodilišta!

            Onda tambura smisli krajnje originalnu kampanju protiv korupcije: "Žene, nemojte da plaćate!" Gajde, pak insistiraju da kampanja treba da glasi "Lekari, nemojte da primate!" Koliko se ja razumem u zakon, traženje i primanje mita tri puta je gore od davanja i nuđenja mita. A kada pričamo o tim pojavama u zdravstvenim ustanovama, uopšte mi nije jasno zašto uopšte pričamo o mitu i korpuciji, a ne o iznuđivanju i ucenjivanju, bilo otvorenom bilo suptilnom? Znam samo da mi je muka, mnogo mi je muka, od prevaljivanja odgovornosti na žene čijim se strahom od smrti, strahom od bola, strahom od ponižavanja, zlostavljanja i zanemarivanja, manipuliše na najgori mogući način.

            I tako... sviraju gajde i tambura svako svoju pesmu, a mediji prenose. Šta će na kraju biti? Hoće li se pesma uskladiti, hoće li se tambura privoleti melodiji gajdi?

            Ne znam.

            Znam samo da s gnušanjem odbijam poverovati da nam institucije sistema i dalje, kao devedesetih, služe samo za ukras, a da se glas naroda može čuti samo na ulici. Molim vas, nemojte me terati da u to poverujem. Ja to ne mogu. Ja to ne smem! Ja moram da održim veru da je institucije sistema moguće naterati da funkcionišu kako treba, da je moguće naterati ih da obraćaju pažnju na trinaeste prasiće. U suprotnom, jedino da uzmem dete pod ruku, pa da oboje skačemo u ladnu Moravu.

            Bunite se ljudi! Pišite institucijama sistema! Zatrpavajte ih zahtevima da obrate pažnju na vas i vaše potrebe! Insistirajte! Budite uporni! Nemojte da kukate samo privatno, već tamo gde treba! A ako ste lenji, ako vas mrzi... onda, ajte da svi zajedno skačemo u ladnu Moravu.

            Mislim... šta drugo?

 



Komentari (186)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Krugolina Borup Krugolina Borup 11:05 09.03.2009

Za one koji su propustili...

U emisiji "OKO" na RTS1, pre tri dana gostovasmo ministrova pomoćnica Ivana Mišić, predsednik Odbora za zdravlje i porodicu Narodne skupštine Republike Srbije dr Paja Momčilov, i ja. Snimak emisije može se odgledati preko interneta, link je sledeći:

http://www.rts.rs/page/tv/ci/story/17/%D0%A0%D0%A2%D0%A1+1/48373/%D0%9E%D0%BA%D0%BE%3A+%D0%9F%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%92%D0%B0%D1%98%D0%B8+%D1%83+%D0%A1%D1%80%D0%B1%D0%B8%D1%98%D0%B8.html
zeks92 zeks92 11:24 09.03.2009

Re: Za one koji su propustili...

Bunim se vec dva'est godina...pa sta?...NISTA!
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:34 09.03.2009

Re: Za one koji su propustili...

Znači, da skačemo u ladnu Moravu?
zeks92 zeks92 11:48 09.03.2009

ne...

nego da udjemo u camac, bez vesla,bez motora pa ga pustimo niz Dunav...pa gde nas reka odnese...
tako se ovde zivi...
nije dobro, al' je tako!
dora79 dora79 11:57 09.03.2009

Re: Za one koji su propustili...

Nemojte ljudi, ko boga vas molim!
Krugolina, svaka ti čast, izgleda da si sama protiv svih ali nisi, svi smo uz tebe ( priznaj, radiš li ti ovo samo u svoje ime ili u ime svih nas?) Mi želimo da sarađujemo s tobom u ovoj borbi, mali deo nas je na ovom blogu i podržava te, a veći deo nas čeka da vidi šta ćeš. I ŠTA ĆEŠ??? Daj, reci pa da te pratimo. Ako treba i na ulice!
Nemoj ovakav stav ministra da te pokoleba. Veliki si korak napravila, a on je video da je đavo odneo šalu i počeo da se brani.
Glavu gore pa dalje u akciju. Dobro si počela, ali ovo više nije bitka za porodiljsku stvar već RAT PROTIV BELIH MANTILA!!!
Ajmo svi zajedno kao psi da lajemo...
katica_zlatica katica_zlatica 12:02 09.03.2009

Re: Za one koji su propustili...

uffffffff....ja sam zivac, ne znam da lajem al kidam ushi na 1. Iskalila bih sav bes na stanojevicu on mi je onako bas taman kakve ne volim.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:06 09.03.2009

Re: Za one koji su propustili...

Dora, sve što dobro ispadne - u ime je svih koji pružaju podršku.
Sve što pogrešim - u moje je lično ime.

Samo nemoj da ratujemo... dosta smo ratovali.
jednatanja jednatanja 12:07 09.03.2009

Re: Za one koji su propustili...

Samo nemoj da ratujemo... dosta smo ratovali.


Vala...
Dr M Dr M 13:20 09.03.2009

Re: Za one koji su propustili...

Dobro si počela, ali ovo više nije bitka za porodiljsku stvar već RAT PROTIV BELIH MANTILA!!!


Odelo ne cini coveka.
Ne borimo se protiv belih mantila, borimo se da budu beli.
viliana viliana 22:54 09.03.2009

Re: Za one koji su propustili...

Dr M
Dobro si počela, ali ovo više nije bitka za porodiljsku stvar već RAT PROTIV BELIH MANTILA!!!Odelo ne cini coveka.Ne borimo se protiv belih mantila, borimo se da budu beli.


Bravo
leopold_lady leopold_lady 11:28 09.03.2009

Draga....

ja se stalno nešto bunim.... Ali slaba korist od toga.... Jedino da krenem da vrištim.... Možda me tada neko čuje
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:29 09.03.2009

Re: Draga....

ja se stalno nešto bunim.... Ali slaba korist od toga.... Jedino da krenem da vrištim.... Možda me tada neko čuje


To uopšte nije loša ideja.
Da se sastanemo na Trgu, pa da vrištimo uglas svi zajedno!
Radni naslov akcije: "Ministre, čuješ li naš krik?"
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:45 09.03.2009

Re: Draga....

Iz mog životnog iskustva: najubedljiviji sam bio kada sam govorio tiho i ledeno. Vrištanje izgleda samo kao histerija. Mislim i dalje da je važna akcija a ne promocija.

(izvinjavam se ako "prodajem pamet" )
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:47 09.03.2009

Re: Draga....

(izvinjavam se ako "prodajem pamet" )


Nema mesta izvinjavanju.
Brainstorming je u toku.
Svaka sugestija, mišljenje, savet, iskustvo su dobrodošli.
leopold_lady leopold_lady 12:27 09.03.2009

Re: Draga....

Milutin Milošević
Iz mog životnog iskustva: najubedljiviji sam bio kada sam govorio tiho i ledeno. Vrištanje izgleda samo kao histerija. Mislim i dalje da je važna akcija a ne promocija.

(izvinjavam se ako "prodajem pamet" )



Milutine nema šta da se izvinjavaš - ako jedno ne upali,drugo će da upali sigurno..... Treba sve probati .... Možda tvoja ideja kao prva,pa ako ne uspe,onda moja..... Nekako logičnije je tako.....
Dr M Dr M 13:25 09.03.2009

Re: Draga....

Svaka sugestija, mišljenje, savet, iskustvo su dobrodošli


Mozda povratak na NENAJAVLJENE poste porodilistima, uz kameru i obezbedjenu petominutnu reportazu na TV?
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 17:29 09.03.2009

Re: Draga....

leopold_lady
ja se stalno nešto bunim.... Ali slaba korist od toga.... Jedino da krenem da vrištim.... Možda me tada neko čuje



Naravno da treba vristati. Eto akcije, svaki dan po pet minuta vristanja ispred zgrade vlade. Glavni krivci za sve sto se u bilo kojoj drzavi na svetu desava, nalaze se u vladinim zgradama; parlamentima, komorama, ministarstvima......I sto rece komentator gore, "bori se vec dvadeset godina..." Borba ne treba da prestaje! Nastavak sledi!
alpeot alpeot 11:30 09.03.2009

Vidite...

Ja sam znao da ce vas on preveslati. On je prevejan tip. I sta sada? Zar ne vidite da cela drzava odlazi Bogu na istinu?
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:32 09.03.2009

Re: Vidite...

A šta mi da radimo?
Da kažemo: to je tako, ne može se ništa, ajmo u ladnu Moravu?
alpeot alpeot 11:35 09.03.2009

Re: Vidite...

Krugolina Borup
A šta mi da radimo?Da kažemo: to je tako, ne može se ništa, ajmo u ladnu Moravu?


Kakva ladna Morava? Zasto bi bilo ko skakao u ladnu Moravu? Krugolina, Tomica Milosavljevic je deo jednog pseudopolitickog udruzenja, tzv. G17+, a to udruzenje sedi Srbiji za vratom. Vi ste od njega ocekivali da nesto dobro ucini?

Jedino resenje je da G17+ ode u proslost.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:41 09.03.2009

Re: Vidite...

Jedino resenje je


Nuditi rešenja koja mi, građani, ne možemo da poguramo da se ostvare - ne valjaju.
Smisli nešto drugo, i kaži: kako?
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:50 09.03.2009

Re: Vidite...

Tomica Milosavljevic je deo jednog pseudopolitickog udruzenja, tzv. G17+, a to udruzenje sedi Srbiji za vratom. Vi ste od njega ocekivali da nesto dobro ucini?
Jedino resenje je da G17+ ode u proslos

Nažalost, pomenuto udruženje građana je samo jedno od onih koji nastaju u našem društvu sa istom namerom i istim metodima. Ovaj slučaj je primer da nema parcijalnih rešenja. Nemoguće je da jedna stvar uspe samo u jednom slučaju, u jednom ministarstvu. Mi, čini mi se, moramo iz korena da menjamo ceo sistem. Nažalost, pokazalo se da nemamo odgovorne ljude koji će to uraditi, te da su se i oni koji su to obećavali i za koje nam se činilo da će to uraditi vrlo brzo odrekli tih ciljeva zarad ostanka na vlasti. Što je još gore, i oni koji bi ih smenili su isti, ili još gori
alpeot alpeot 11:57 09.03.2009

Re: Vidite...

Milutin Milošević
Nažalost, pomenuto udruženje građana je samo jedno od onih koji nastaju u našem društvu sa istom namerom i istim metodima. Ovaj slučaj je primer da nema parcijalnih rešenja. Nemoguće je da jedna stvar uspe samo u jednom slučaju, u jednom ministarstvu. Mi, čini mi se, moramo iz korena da menjamo ceo sistem. Nažalost, pokazalo se da nemamo odgovorne ljude koji će to uraditi, te da su se i oni koji su to obećavali i za koje nam se činilo da će to uraditi vrlo brzo odrekli tih ciljeva zarad ostanka na vlasti. Što je još gore, i oni koji bi ih smenili su isti, ili još gori


Slazem se, Milutine. Promena celog sistema. Ali i sami konstatujete da ta promena izvesno ne bi donela nista dobro...

Koja je to politicka snaga koja ce dovesti do promene? Koja ce se uhvatiti u kostac sa korupcijom, kriminalom, a u isto vreme biti proevropska i demokratska? Ne vidim, zaista ne vidim.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 11:58 09.03.2009

Re: Vidite...

Jedino resenje je da G17+ ode u proslost.

Već su otišli, pa ništa.
Brooklyn Brooklyn 12:03 09.03.2009

Re: Vidite...

Jedino resenje je da G17+ ode u proslost.

jeste, to je resenje. G17 je nastao kada je privatni gradjanin mladjan d., zgrozen onim sto je radila tadasnja vlast, odlucio da o tome progovori javno. onda se povezao sa par kolega i nastala je potreba da se udruze u udruzenje gradjana; ostalo je istorija. svaka slicnost sa drugim udruzenjima gradjana je slucajna.

ali, vazno je da smo se dosetili sta je (jedino) resenje! jer, kad ovi odu, a dodju drugi sve ce da bude u redu.
alpeot alpeot 12:05 09.03.2009

Re: Vidite...

dobrosavljevic_m
Već su otišli, pa ništa.


Idite na sajt beogradske berze, u toku je potpuni krah. Indeksi su se srozali do kote 360, kraj se ne vidi. A najteze tek dolazi. Srbija je pred bankrotom.
alpeot alpeot 12:09 09.03.2009

Re: Vidite...

Brooklyn
G17 je nastao kada je privatni gradjanin mladjan d., zgrozen onim sto je radila tadasnja vlast, odlucio da o tome progovori javno. onda se povezao sa par kolega i nastala je potreba da se udruze u udruzenje gradjana; ostalo je istorija. svaka slicnost sa drugim udruzenjima gradjana je slucajna.ali, vazno je da smo se dosetili sta je (jedino) resenje! jer, kad ovi odu, a dodju drugi sve ce da bude u redu.


Znas da nije bas tako bilo. Ako mislis na gradjanina Mladjana Dinkica koji je osnovao G17+ da bi se suprotstavio Milosevicevoj vlasti, od samog pocetka je to bilo zamisljeno kao vrsta ekonomskog saveta. Onda su im porasli apetiti, pa su osnovali stranku. Zatim su bili aktivni ucesnici nekoliko velikih afera. Da stvar bude gora, finansije i ekonomiju kontrolise G17+. Tvrdim da ce Srbija biti zestoko polupana u vremenu koje nailazi.
Milutin Milošević Milutin Milošević 12:53 09.03.2009

Re: Vidite...

Koja je to politicka snaga koja ce dovesti do promene? Koja ce se uhvatiti u kostac sa korupcijom, kriminalom, a u isto vreme biti proevropska i demokratska? Ne vidim, zaista ne vidim.

Nažalost, to je tragedija naše sadašnjosti
antioksidant antioksidant 12:58 09.03.2009

Re: Vidite...

G17 je nastao kada je privatni gradjanin mladjan d., zgrozen onim sto je radila tadasnja vlast, odlucio da o tome progovori javno. onda se povezao sa par kolega i nastala je potreba da se udruze u udruzenje gradjana
ovo cak i od mladjana nisam cuo (to da je on stvorio g17)

resenje su mediji. ministar je politicar. g17 je politicka stranka.

kada su pod reflektorima zele da odaju utisak da rade za glasace.

drzi medije na ministru i imaces ga gde zelis.

koliko god da je sujetan, tomica zna da ne sme da napravi gresku u javnosti...
Brooklyn Brooklyn 13:21 09.03.2009

Re: Vidite...

ovo cak i od mladjana nisam cuo (to da je on stvorio g17)

pa, to i kazem. i G17 je nastao kao gradjanska inicijativa, kojoj je bio cilj borba za nesto


resenje su mediji.

ali mislim da si tu blizu necega. ja mislim da je resenje privatizacija i smanjivanje drzave tj. budzeta, tako da politicari imaju sto manju moc, a drugo najbolje - transaparentnost. nisu politicari u drugim zemljama bolji, nego se bolje vidi sta rade, pa ne smeju. tako i kod nas; nema sada vise 'afera' nego ranije, nego se povecala transparentnost, pa ih cesce uhvate.
antioksidant antioksidant 13:29 09.03.2009

Re: Vidite...

pa, to i kazem. i G17 je nastao kao gradjanska inicijativa, kojoj je bio cilj borba za nesto

slazem se ali mi je zasmetalo isticanje mladjana dinkica u prvi plan (istu mantru on licno primenjuje za reformu bankarskog sektora - covek je inace sklon samopromociji).

ja mislim da je resenje privatizacija i smanjivanje drzave tj. budzeta, tako da politicari imaju sto manju moc, a drugo najbolje - transaparentnost.
moj stav takodje

medije sam istakao u ovom konkretnom slucaju kao kratkorocno resenje. dok tomica ostavlja utisak u javnosti da mu je stalo on je zadovoljan. treba ga osvetliti pa ce iz te njegove zelje za "ostavljanjem utiska" izaci i nesto konkretno...


bindu bindu 14:10 09.03.2009

Re: Vidite...

Slazem se, Milutine. Promena celog sistema. Ali i sami konstatujete da ta promena izvesno ne bi donela nista dobro...


zasto ne bi donela dobra.? medjutim nije problem u sistemu, nego u ljudima. treba promeniti ljude. ne mozes da promenis ljude, ukoliko nemas adekvatnu zmenu.mozes mozda da promenis za isto, ili slicno ali to nije resenje.
treba malo prosetati po srbiji i (svetu) i potraziti "nove ljude" koji obecavaju.ali to je vec planiranje "za buducnost", a i to treba neko da radi.
jednostavno, kod nas sistem ne funkcionise, zato sto nema ljudi...a ako ih ima, ko su? na sunce sa njima.
evo mene licno interesuje da vidim listu od 100 potencijalnih kandidata.

stvarno, zasto oni konji ispred skupstine skacu po ljudima. jeli to neka ne-ravnopravna borba nekih sila u kojoj covek nikako da ukroti konja. da im posaljemo strucnjake iz texasa za krocenje konja ako treba.
bindu bindu 14:13 09.03.2009

Re: Vidite...

ali, vazno je da smo se dosetili sta je (jedino) resenje! jer, kad ovi odu, a dodju drugi sve ce da bude u redu.


a koji to drugi???
iris.davidovich iris.davidovich 14:30 09.03.2009

Re: Vidite...

Ja sam znao da ce vas on preveslati. On je prevejan tip.

a koji politicar nije prevejan tip? koji politicar nas ne bi preveslao? that's what they do
ivana23 ivana23 14:45 09.03.2009

Re: Vidite...

evo mene licno interesuje da vidim listu od 100 potencijalnih kandidata.

I mene, ali ko ce napraviti tu listu?
bindu bindu 15:46 09.03.2009

Re: Vidite...

ivana23
evo mene licno interesuje da vidim listu od 100 potencijalnih kandidata.

I mene, ali ko ce napraviti tu listu?


ne znam. ne zivim u srbiji vec dugo godina i tek u toku rata sam pocela da obracam paznju na sve ovo. ne mogu da shvatim da u srbiji nema "jednostavne i efikasne analiticke svesti". to gde smo u srbiji je jdnostavno celokupan nivo svesti jedne nacije.svima nam je jasno da je situacija losa.ali kako da se promeni nivo svesti kod ljud,i e pa to je tezak i uporan rad.to treba da rade neke nezavisne organizacije.
konkretno za to treba pare. a da bi se dobile pare treba nesto dobrovoljno raditi.za dz. u tom smislu treba pogledati kako se ljudi na zapadu organizuju. evo ja znam naprimer
catolic worker's koji su prilicno uticajni.ima drguih mozda jos mocnijih
kao sto je recimo black caucus itd.
haylee haylee 16:26 09.03.2009

Re: Vidite...

antioksidant
pa, to i kazem. i G17 je nastao kao gradjanska inicijativa, kojoj je bio cilj borba za nesto

slazem se ali mi je zasmetalo isticanje mladjana dinkica u prvi plan (istu mantru on licno primenjuje za reformu bankarskog sektora - covek je inace sklon samopromociji).

ja mislim da je resenje privatizacija i smanjivanje drzave tj. budzeta, tako da politicari imaju sto manju moc, a drugo najbolje - transaparentnost.
moj stav takodje

medije sam istakao u ovom konkretnom slucaju kao kratkorocno resenje. dok tomica ostavlja utisak u javnosti da mu je stalo on je zadovoljan. treba ga osvetliti pa ce iz te njegove zelje za "ostavljanjem utiska" izaci i nesto konkretno...




aha, a sta mislite ko ce da kupi sve to u privatizaciji. smanjce se moc politicarima a povecati kriminalcima koji peru kapital...
imamo vrzino kolo gde korumpirano i zastraseno sudstvo - omogucava korumpiranu izvrsnu vlast - koja podstice i omogucava korumpiranu zakonodavnu vlast - koja donosi zakone koji sve vracaju na pocetak
Hegelova spirala korupcije :)
viliana viliana 22:51 11.03.2009

Re: Vidite...

dobrosavljevic_m
Jedino resenje je da G17+ ode u proslost. Već su otišli, pa ništa.


aquariusoptimist aquariusoptimist 11:30 09.03.2009

Predlog

A da zamolis crkvu da utice na ministra da promeni odluku?
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:33 09.03.2009

Re: Predlog

alpeot alpeot 11:33 09.03.2009

Re: Predlog

aquariusoptimist
A da zamolis crkvu da utice na ministra da promeni odluku?


Ovo je bilo dobro. Kako stvari stoje, u Srbiji ce crkva ostati nad rusevinama gradjanskog drustva, a jedina knjiga koju ce ljudi moci da kupe bice "Sta sve treba da zna pravoslavna devojcica".
bindu bindu 16:06 09.03.2009

Re: Predlog

aquariusoptimist
A da zamolis crkvu da utice na ministra da promeni odluku?




da, klekni na kolena i pocni da (se) molis.
izvini ali meni je ovo smesno.
aquariusoptimist aquariusoptimist 11:44 09.03.2009

Gledam ovu emisiju

Najvise me nervira atak na inteligenciju.

Ova gospodja iz emisije potpuno ignorise realnost u zdravstvu, kao da nikad nije cula da postoji korupcija u porodilistu, a to zna svaki gradjanin Srbije.

Kako se pravi luda, pa to je cist bezobrazluk.
Piromanski Piromanski 11:52 09.03.2009

Prognoza: Nepovoljna

Mislim da naplacivanje prisustva zeljenog akusera na porodjaju kao "ekstra" usluga nije sporno. I na tom "savrsenom, nedostiznom i zlatnom" zapadu mnoge dodatne stvari moraju da se calnu iz sopstvenog dzepa. I sve bi to bilo krasno i bajno da ne stoji ono:

Gajde kažu da je ovaj scenario moguć samo u ministrovom kabinetu i glavi, a da će u porodilištima situacija biti sledeća: za 10.000 dinara nijedan lekar (čast izuzecima) neće se razdvojiti od stola i postelje, zato što je navikao na mito od 500 eura. Na kraju će trudna žena, isprepadana horor iskustvima prethodnica koje nikog nisu potplatile, morati prvo da podmaže ginekologa sa 500 eura mita, PLUS da plati korupcionaški procenat bolnici od cirka 20.000 dinara. A žene koje ne plate? Njih će "dežurni ginekolozi" (čast izuzecima), kao i do sada, nastaviti da svojim zlostavljanjem i zanemarivanjem na porođaju vaspitavaju šta im je činiti sledeći put.


Moje licno misljenje je da je ceo zdravstveni sistem sa ministrom na celu toliko ogrezao u svemu onome o cemu pises, toliko zapao u "circulus vitiosus" korupcije, protekcionizma i nepotizma, a istovremeno hipertrofirao u sujeti, s(u)/irovosti i samodovoljnosti, da tu samo eutanazija moze da pomogne. Ili po srpski, lapot.
Jos dok sam studirao, prepoznavao sam polako sve ovo o cemu sam u prethodnom pasusu pisao. I plasilo me je. Ali, nisam hteo da verujem da je bas svuda, i u celini tako. Nazalost, na samom pocetku moje karijere pokazalo se suprotno. Gangrenozan ud se moze amputirati da bi se spasao ostatak organizma. A sta ukoliko je ceo organizam truo? Ukoliko su samo ostrvca zdravog tkiva sacuvana tu i tamo? Iskreno, ne znam. I zato se i ne smatram previse kompetentnim da seirim ovde. Ja sam se pokupio i otisao, vi vidite sta cete.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:57 09.03.2009

Re: Prognoza: Nepovoljna

Ja sam se pokupio i otisao, vi vidite sta cete.


Ovo je žalosniji scenario od skakanja u ladnu Moravu, čini mi se.
Mnogo me rastužuje.
Piromanski Piromanski 12:01 09.03.2009

Re: Prognoza: Nepovoljna

Ej, oklevao sam da kliknem na "objavi" citajuci sopstvene reci. Bas gorko i defetisticki. Ali ako idemo do koske, ako primenjujemo "single case medicine" pravila, to je tako.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:03 09.03.2009

Re: Prognoza: Nepovoljna

Znam, znam da jeste tako.
Zato mi se od toga i plače toliko.
scabies scabies 12:04 09.03.2009

Re: Prognoza: Nepovoljna

Gangrenozan ud se moze amputirati da bi se spasao ostatak organizma. A sta ukoliko je ceo organizam truo? Ukoliko su samo ostrvca zdravog tkiva sacuvana tu i tamo?

tu samo eutanazija moze da pomogne

Eutanazija ne pomaze, a i malo je nezakonita... Ja bih ipak poqsala sa nekom jakom sistemskom terapijom...
Piromanski Piromanski 12:06 09.03.2009

Re: Prognoza: Nepovoljna

Eutanazija ne pomaze, a i malo je nezakonita... Ja bih ipak poqsala sa nekom jakom sistemskom terapijom...


Svaba sa smajserom?
antioksidant antioksidant 13:01 09.03.2009

Re: Prognoza: Nepovoljna

a i malo je nezakonita...

kako gde
Hansel Hansel 22:30 09.03.2009

Re: Prognoza: Nepovoljna

A sta ukoliko je ceo organizam truo? Ukoliko su samo ostrvca zdravog tkiva sacuvana tu i tamo?
Klonirati novi organizam iz zdravih delova.

Metafora ima smisla, ali primenjiva je samo u varijanti prosvećene diktature. Samo još da nađemo prosvetitelja, neku od ćelijica preostalog zdravog tkiva...
scabies scabies 22:46 09.03.2009

Re: Prognoza: Nepovoljna

Klonirati novi organizam iz zdravih delova.
Ni slucajno. Izgleda da je losa genetska osnova-pa bi za par desetina godina opet imali isti problem.
Nego, ja mislim da nas "pacijent" nema sepsu, vec da je u pitanju intravenski narkoman. Kad uzme drogu-super mu je i ne shvata da ide u smrt. Do izlecenja se moze doci samo kroz strasnu apstinencijalnu krizu, na koju on nece da pristane zbog nedostatka uvida u svoj problem...
Bas tezak pacijent...
Hansel Hansel 23:28 09.03.2009

Re: Prognoza: Nepovoljna

Hm, ako je genetska osnova, teško će tu da pomogne lečenje. Opet je verovatnoća recidiva velika...

'Aj'mo malo, uz kloniranje, i malo genetskog inženjeringa, a?
scabies scabies 23:32 09.03.2009

Re: Prognoza: Nepovoljna

'Aj'mo malo, uz kloniranje, i malo genetskog inženjeringa, a?
To vec zvuci kao odlicna ideja.
katica_zlatica katica_zlatica 11:55 09.03.2009

hm....

naslucujem li ja da se nesto dvoumis? Alo bre zeno, pa ti si jedina koja je uspela da iznese ovaj horor film u javnost, jedina koju je taj fak'n ministar saslusao, DA LI SI SVESNA DA SI PRIMER U OBLASTI "INTERNET NOVINARSTVO" ??? Covece, umesto jutarnjih novina, upalim studio B da vidim temperaturu pa skuvam kafu i sednem da procitam sta ima novo ovde na blogu!! citam sve komentare, nestrpljivo cekam da javis sta ima novo...veruj mi da nisam jedina. Ne ide glatko, pa fala klincu, deble su tu "sheme" izrasle, navika od ihaahaaaj, prosto tolika da zena ne pomisli da moze i drugacije. Valjda to sve razumes i sama da ti ne burgijam ko keva sad :))) elem, ja mislim da treba ici u pravcu jace organizacije, tipa NGO ili nemampojma nisam u tim vodama, ali oformiti zvanicnu organizaciju, traziti pomoc SZO i slicnih organizacija u svetu, kako god ko moze, pare, ljudi, materijal, njihova praksa, povezati se sa njima da vidimo sta oni predlazu. Pa kad se dooobro "podkuje" uguravamo se u troju :) salim se, mislim da nam treba veci legitimitet od "blogerke sa licnim iskustvom" kako sad vole da te predstave. Treba love, kesha, da se finansiraju akcije edukativnog karaktera, zene koje nemaju internet ne znaju ni da postoji neka SZO niti sta ona preporucuje. Pola zemlje "hvata" samo RTS i lokalnu radio stanicu...strasno. Ovo do sad je veeelika stvar ali za dalje treba biti deo sistema, legitimno telo koje ce ministar morati da konsultuje, a verujem da ce i stranke u skupstini tada morati da se bave zakonima vezanim za zdravstvo, takvi smo, skoro 100 godina letargije, mora da se gura, kao sto se guraju po prodavnicama, u gsp-u, na ulici, usmeriti ljude, ima toliko problema da se covek bavi time ceo zivotni vek.

p.s.Ja zelim da pomognem ali imam dete od 6 meseci i novonastale probleme sa stitnom zlezdom ( niko mi ne rece da treba da je kontrolisem u trudnoci), pa koliko mogu, u firmi ce mi ionako dati otkaz cim prodje porodiljsko tako da mozes i da me zaposlis posle :)))))
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:01 09.03.2009

Re: hm....

Katice zlatice, mi smo se registrovali i jesmo sada organizacija "Građanska inicijativa Majka hrabrost".
Aplicirali smo i apliciramo trenutno za neke grantove.
Žiro-račun u banci još otvorili nismo, ali biće i to.)
Dakle, dani ličnog o-ruk fazona polako ostaju za nama, a u danima, nedeljama, mesecima i godinama pred nama, ovo će biti mnogo organizovanija i ozbiljnija priča.
Samo neke pare prvo da dobijemo!
katica_zlatica katica_zlatica 12:14 09.03.2009

Re: hm....

e pa to, ne znam, samo pricam ono sto vidim na tv-u, mislim da treba praviti akcije tipa majke vs. beli manili :) da odigramo neku tekmu, dobrotvorna trka kolicima kroz srpskih vladara (prva subota u mesecu kad je zatvaraju inace) na poklon pampers jumbo + pavloviceva . lupam, al ajde brejnstormujemo, sta imamo od parkova u centru : tas, pionirski, kalish, napravimo duhovitu akciju, bre majkama je dosta da ih tretiraju kao idiote zato sto nisu zavrsile medicinu. Stampamo mini radosnice...treba postaviti ciljnu grupu, ako se slazes, tako to ide, onda gadjas, ja mislim da nam ministar nije ciljna grupa, ni on ni beli mantili vec kriticna masa pacijenata. Trudnice treba postedeti, one treba da brinu o detetu koje nose ali i za njih mogu nezne i pazljive akcije da se prave. Za sad, majke i ocevi, sire babe i dede pa zene, studenti starijih godina...ovo sad na brzaka. odo sad napolje dok ima sunca pisem kasnije, pozdrav svima.
SAMO OPTIMIZAM, KONSTRUKTIVNO USMERITI NEGATIVNU ENERGIJU.
odpocetka odpocetka 12:34 09.03.2009

Re: hm....

Krugolina Borup
Samo neke pare prvo da dobijemo!


Dobro, to po meni moze mnogo da pomogne. Zato sto bi onda GI mogla da radi ono sto ministarstvo nece, npr. da zadje po porodilistima i intervjuise i medicinsko osoblje i porodilje, korisnice usluga onih prvopomenutih.

Tomica je iskoristio ono sto mu lepo leglo, pri tome izvukao iz konteksta pricu o iznudjivanju. Jedna od strateskih mogucnosti, a koja obicno ima sanse za vrlo povoljan ishod, je da i GI uradi isto. OK, *oni* kazu nema korupcije, vec to zene nude same za vanstandardnu uslugu - sta god to bilo. Dobro, recimo da je tako, zasto onda GI ne bi malo razjasnila sta zapravo spada u standarnu uslugu? Slutim da je u Srbiji to u sustini sub-standardna po merilima onih zemalja u koje G17+ okice svoje stalno usmerava.

Ili, pojednostavljeno, tacno je da ako neprijatelja ne mozes pobediti, a ti mu se pridruzi, ali tu nije kraj. Kada mu se pridruzis, figurativno naravno, naucices i sta su njegove slabosti. Srecno sa brainstorming-om...
dora79 dora79 13:53 09.03.2009

Re: hm....

SAMO OPTIMIZAM, KONSTRUKTIVNO USMERITI NEGATIVNU ENERGIJU.

Slažem se sa Katicom :) A i ti si Kru lepo počela, vidim da si sad na kraju živaca i to razumem, ali nemoj, nigde to ne vodi...nemoj da paničiš. Puno je još tu posla za sve a što kaže Katica, prvo što ujutro uradim je da uz kafu vidim šta ima novo ovde na blogu i šta si još uradila. BRAVO! Samo napred!!!
P:S: nemojte bukvalno shvatiti ono što ja kažem "rat", mislim na legalnu i taktičnu borbu... pa sve se može dobrom kampanjom, po gradovima, selima... ovo je samo početak a svaki početak je težak.
Milutin Milošević Milutin Milošević 14:31 09.03.2009

Re: hm....

SAMO OPTIMIZAM, KONSTRUKTIVNO USMERITI NEGATIVNU ENERGIJU

Možda najbolji način!
spartanka_afrodita spartanka_afrodita 18:46 09.03.2009

Re: hm....

mislim da treba praviti akcije tipa majke vs. beli manili :) da odigramo neku tekmu, dobrotvorna trka kolicima kroz srpskih vladara (prva subota u mesecu kad je zatvaraju inace) na poklon pampers jumbo + pavloviceva . lupam, al ajde brejnstormujemo, sta imamo od parkova u centru : tas, pionirski, kalish, napravimo duhovitu akciju


Katice, ovo je svakako razmisljanje u dobrom pravcu. Veoma mi se dopada. Moram priznati da sam zabroravila na neiskorisceni potencijal zatvorene ulice Sprskih vlada svake prve subote u mesecu! To jeste prostor gde, ukoliko je lepo vreme, mogi izmile da se prosetaju.
angie01 angie01 12:40 09.03.2009

shta mi je zapalo

posle gledanja snimka,

zar nije pacijent lekaru, koji prati trudnocu, npr, pacijent i kada pochne porodjaj, pa kakve veze ima shto nije u smeni-on bi trebalo da ga otprati do karaja, svako svog pacijenta,...ako moze za pare da dodje,..mislim, nema veze da li je umoran ili sl, pa moze i ovako, to je jednostavno zavrshetak njegovog posla. On zna ceo sluchaj, sve je pratio od pochetka,..i tako za svako za svoje pacijente, jer valjda je trudnica, koja je stekla neki odnos i poverenje prema lekaru tokom pracenja trudnoce-vec izabrala ko ce je poroditi.
angie01 angie01 13:08 09.03.2009

Re: shta mi je zapalo

vec izabrala ko ce je poroditi.


ovako se to reshavalo pre, 2000. npr,...opet narodnifront,...da bi doshao tvoj lekar na porodjaj, ti kod njega vodish trudnocu privatno-u njegovoj ordinaciji, lepo platish svaki put,....ja tako ishla kod Mime Fazlagic, preko preporuka, sve lepo, krasno, njen tata sedi kao sekretarica, dobijesh i bonbonu,...malo te pogleda, malo ultra zvuk, evo, ako hoce tata da vidi sliku,...ja sa nekim uzasnim simptomima, iako sam super izgledala, ona, ma sve je ok, ja ponovim sve shto mi se deshava, anamneza dijagnoza, ona nishta,...dok nisam kod kuce izmerila pritisak, jer ona to nije uradila na placenom pregledu, javim joj, ona u panici, hitno, kaze da me muz odveze, da ne chekam njihova kola, ona ce da organizuje da me odmah prihvate, tras, na kolica, igla tamo, ovamo, dopler, komisija, zzzz, u operacionu salu,..preeklamsija kuca, nok, nok,...posle dan ipo se probudim u shoku, vire cevi na sve strane, ne smem da pogledam ruku- da li imam trakicu sa brojem, jer oko mene sve neke starije zene, ko zna zbog chega,...jedva ostali zivi i beba i ja, doktorka nije doshla ni jednom da me poseti, iako je nachelnik naterao da me ona operishe, jer je ona zagovnala,...neshto me kriminalno prifircala na kraju,....posle dve nedelje-jer sam sa bebom dugorochno boravila u bolnici, zbog njenog (ne)savesnog vodjenja trudnoce,...sluchajno ona udje u sobu gde sam bila, pa zbunjeno pita -kako sam, ja odbrusim-grozno, a ona, pa nemojte da hulite na Boga, zivi ste i zdravi i vi i dete,.....posle vidim kako daje savete u nekim novinama.
dora79 dora79 14:01 09.03.2009

Re: shta mi je zapalo

nema veze da li je umoran ili sl, pa moze i ovako, to je jednostavno zavrshetak njegovog posla.

i lekari su ljudi :) imaju i oni svoj život, pa znaš li ti koliko trudnoća vodi jedan lekar? ne može lekar sveki čas da trči s posla i na posao...poenta cele priče je da svaki lekar treba da radi svoj posao kao da je od svake žene dobio u najmanju ruku 500 E, i da žena ne treba da bude u strahu šta će biti ako ne plati "svog" lekara. Svaki lekar treba da bude posvećen u potpunosti svakoj porodilji tokom cele svoje smene. A stvarno, ima takvih lekara, znam iz svog iskustva i ne samo iz svog
angie01 angie01 14:06 09.03.2009

Re: shta mi je zapalo

i lekari su ljudi :) imaju i oni svoj život


ono moje je bila opaska na- ako platish , onda ce da dodje , iako ne radi tada,...pa shta onda nema svoj privatan zivot, nije umoran i ne broji koliko trudnoca vodi.

Ako je vec sposoban, ako je to izvodljivo,...zashto bi to neko dodatno placao, svaki lekar nek otprati svoje trudnice.

evo ja dala svoj primer, kako je to do skora bilo,...ti idesh privatno kod njega, placash mu te preglede, koje mozesh i u drzavnoj ustanovi da uradish-kod istog lekara, da bi on doshao, kada tebi krene porodjaj,

izvini, al kako onda moze?
dora79 dora79 17:05 09.03.2009

Re: shta mi je zapalo

ako je to izvodljivo,...zashto bi to neko dodatno placao, svaki lekar nek otprati svoje trudnice.

Znam ja da se novcem sve može. I ma koliko da ti se žuri kući, ma koliko da si umoran ili imaš preča posla, da ti neko mahne novčanicom od 500 E ispred nosa, sve je izvodljivo. A ovako, besplatno da moraju- to je druga priča, rekla bih neizvodljiva! Ajde realno, misliš li stvarno da bi lekari pristali na to? Ministar pogotovo.
Moj drugi porođaj ide ovako: posle prvog kog ni ne želim da se sećam u Betaniji, drugi je u Zrenjaninskom skrnavom porodilištu, doktorica mi radi zakazan carski rez i posle toga odlazi na godišnji odmor. Dok sam ja (i ostale žene kojima je uradila CR) god bila u porodilištu na intenzivnoj nezi ona je svaki dan svraćala na 10 min. da nas obiđe a svake noći zvala sestre telefonom i pitala za nas i ako je bilo nekih manjih problema- govorila sestrama šta da rade. Naravno, tu su bili i dežurni doktori, ali doktorica je jednostavno nas shvatala kao njene pacijente i brinula se za nas i na odmoru. Da samo napomenem, ni jedna od nas nije ni dinara platila niti smo došle u situaciju i da pomislimo da nešto treba platiti. Ovo mi je posle iskustva u Betaniji došlo kao blagoslov.
Ako nemaju svi doktori taj osećaj odgovornosti prema svojim pacijentima, treba ih na neki način primorati da se ponašaju odgovorno. A to je sizifov posao:)
angie01 angie01 17:13 09.03.2009

Re: shta mi je zapalo

ali doktorica je jednostavno nas shvatala kao njene pacijente i brinula se za nas


ja samo o tome govorim!

je l su izabrali taj poziv-jesu,...shta sad dodatno, ako platish-moze, ono shto se bez lpve ne moze, pa zar taj posao nije povezan sa okolnostima.

hsta sad uchiteljica npr,..jel dobija dodatnu lovu shto kod kuce chita pismene zadatke, ili shto treba da drzi dopunsku nastavu?

mislim, bilo ko, ko treba da zavrshi posao i to manje "indikativan", u smislu neprdvidjenih deshavanja, eventualnih posledica,...mislim, taj fazon, pa gde ti zivish, kao normalno je-pa nije, samo shto svi treba da zauzmu taj stav- ne moze Kru sama,...stvar je u svesti i zakonima,...dokle god kod ljudi prolaze bezobrazluci-oni ce se i deshavati, niko nece dobrovoljno da ih se odrekne.
iris.davidovich iris.davidovich 18:03 09.03.2009

Re: shta mi je zapalo

Mime Fazlagic, preko preporuka, sve lepo, krasno, njen tata sedi kao sekretarica, dobijesh i

ona je posebna prica. ta se para namlatila ko kisa. toliko se izbbezobrazila, da nece bas ni svim svojim pacijentkinjama da dodje na porodjaj, iako plate. ispaljivacica
poznanici je rekla "hoces da te porodim sad, posto od ponedeljka uzimam odmor"
dora79 dora79 18:31 09.03.2009

Re: shta mi je zapalo

slažem se
alpeot alpeot 18:43 09.03.2009

Re: shta mi je zapalo

angie01
ovako se to reshavalo pre, 2000. npr,...opet narodnifront,...da bi doshao tvoj lekar na porodjaj, ti kod njega vodish trudnocu privatno-u njegovoj ordinaciji, lepo platish svaki put,....ja tako ishla kod Mime Fazlagic, preko preporuka, sve lepo, krasno, njen tata sedi kao sekretarica, dobijesh i bonbonu,...malo te pogleda, malo ultra zvuk, evo, ako hoce tata da vidi sliku,...ja sa nekim uzasnim simptomima, iako sam super izgledala, ona, ma sve je ok, ja ponovim sve shto mi se deshava, anamneza dijagnoza, ona nishta,...dok nisam kod kuce izmerila pritisak, jer ona to nije uradila na placenom pregledu, javim joj, ona u panici, hitno, kaze da me muz odveze, da ne chekam njihova kola, ona ce da organizuje da me odmah prihvate, tras, na kolica, igla tamo, ovamo, dopler, komisija, zzzz, u operacionu salu,..preeklamsija kuca, nok, nok,...posle dan ipo se probudim u shoku, vire cevi na sve strane, ne smem da pogledam ruku- da li imam trakicu sa brojem, jer oko mene sve neke starije zene, ko zna zbog chega,...jedva ostali zivi i beba i ja, doktorka nije doshla ni jednom da me poseti, iako je nachelnik naterao da me ona operishe, jer je ona zagovnala,...neshto me kriminalno prifircala na kraju,....posle dve nedelje-jer sam sa bebom dugorochno boravila u bolnici, zbog njenog (ne)savesnog vodjenja trudnoce,...sluchajno ona udje u sobu gde sam bila, pa zbunjeno pita -kako sam, ja odbrusim-grozno, a ona, pa nemojte da hulite na Boga, zivi ste i zdravi i vi i dete,.....posle vidim kako daje savete u nekim novinama.


Price iz Zone sumraka.
Unfuckable Unfuckable 12:56 09.03.2009

ovo s Crkvom

uopšte nije loša ideja :
motivisati popove, kad već imaju uticaja, da pomognu razmnožavanje vaskolikog srpstva, a mogli bi i da dotiraju tu kintu od 20.000 za porodilje koje nemaju novca, ok - neko krštenje već vidim kao kontrauslugu, al' šta je - tu je
Zaista mislim da treba pitati Crkvu šta oni misle - da li Ministar demotiviše porodilje ovim postupkom i doprinosi daljem osiromašenju populacije koje onda postaje podložno za verske i druge manipulacije?
I, da podsetim...obavezno početi Ministru postavljati pitanja u vezi nestanaka beba iz porodilišta diljem Srbije, verujem da će rado prihvatiti razgovor na tu temu.
scabies scabies 23:03 09.03.2009

Re: ovo s Crkvom

u vezi nestanaka beba iz porodilišta diljem Srbije,

Ti stvarno verujes u to???
maca22 maca22 05:08 12.03.2009

Re: ovo s Crkvom

Pa da krenu da preporucuju porodjaj u mukama i bolu. qq
mrvicak mrvicak 13:59 09.03.2009

AKCIJA!

Hm, tiho i ledeno pali ako imamo argument moci iza sebe... sto nemamo..
Hajte kompromis: vristanje, alli ne histericno, vec sabrano skroz...
Ja sam za Trg ili kakvo god i gde god javno okupljanje... predavanje pisma ministru javno and kolektivno... javnu konferenciju za stampu na otvorenom... kako god to nazvali... ali neki vid jaaavnog protesta svakako.

Steta sto 8. mart promače, u ove bi ga svrhe bilo dobro iskoristiti, ali za prolivenim mlekom etc.
Nije kasno svakako...
Ukratko: ja za javno i glasno!
spartanka_afrodita spartanka_afrodita 19:38 09.03.2009

Re: AKCIJA!

Steta sto 8. mart promače


Dolazi 5. maj - Medjunarodni Dan babica i 15. maj - Svetski Dan porodice
bindu bindu 14:33 09.03.2009

.

I tako... sviraju gajde i tambura svako svoju pesmu, a mediji prenose. Šta će na kraju biti? Hoće li se pesma uskladiti, hoće li se tambura privoleti melodiji gajdi?


znas ja vidim ovde problem.ponekad treba razmisljati kako to isto otsvirati na tamburi.pa onda umesto jedne tambure imas dve, tri, itd. ili mozda neki drugi instrument,koji moze da bude nesto blizi taburi u harmonijama. a te instrumente treba znati stimovati.ima tu dosta posla oko sviranja i normalno sve to-ukoliko sviraci nisu bez sluha.
sybil sybil 14:40 09.03.2009

to sa crkvom nije dobra ideja

zato sto u srbiji ne zive samo srbi pravoslavne vere, tako da bi to bila diskriminacija. porodilje sa malim primanjima treba finansirati iz budzeta.
Filip2412 Filip2412 14:55 09.03.2009

Re: to sa crkvom nije dobra ideja

zato sto u srbiji ne zive samo srbi pravoslavne vere, tako da bi to bila diskriminacija. porodilje sa malim primanjima treba finansirati iz budzeta.
Ako crkva dotira 20000 mislis da ce ona zena koja je pravoslavna odbiti?


Treba neko da pokrene Crkvu kad mogu da zakone zaustavljaju zasto se nekad ne angazuju za nesto pametno. Ne znam da li bi pomoglo ali svakako treba da se pokusa sve.
sybil sybil 14:59 09.03.2009

Re: to sa crkvom nije dobra ideja

zasto da se placa samo pravoslavnim, sta da rade nepravoslavni koji ne mogu da plate.kome da se obrate.
Filip2412 Filip2412 15:11 09.03.2009

Re: to sa crkvom nije dobra ideja


zasto da se placa samo pravoslavnim, sta da rade nepravoslavni koji ne mogu da plate.kome da se obrate.
ma ne bre da se placa samo pravoslavnim pa taman posla to je nezamislivo. Mislio sam da SPC placa svima, pa najveca je crkva to bi bilo logicno.
sybil sybil 15:44 09.03.2009

Re: to sa crkvom nije dobra ideja

dobro tako moze.
zbunilo me ono da se srbi oboze i umnoze.
dora79 dora79 17:08 09.03.2009

Re: to sa crkvom nije dobra ideja

pa najveca je crkva to bi bilo logicno.

crkva se ne vodi logikom. Ona će stati iza svojih vernika. Šta je sa onima koji nisu vernici?
Filip2412 Filip2412 17:32 09.03.2009

Re: to sa crkvom nije dobra ideja

crkva se ne vodi logikom. Ona će stati iza svojih vernika. Šta je sa onima koji nisu vernici?
Teoretski, deklarativno... crkva bi trebalo da stane iza svih kojima je pomoc potrebna. Takvi su barem na recima pa u tom smislu je ideja dobra da se i oni poguraju jer ocigledno imaju uticaj. Ukoliko budu progovorili svakako nece biti toliki slepci da se obrate samo vernicima...

Crkve cesto mogu da igraju takvu, pozitivnu ulogu. E sad ako bas nemaju sluha onda nista.
dora79 dora79 18:33 09.03.2009

Re: to sa crkvom nije dobra ideja

onda nista.

da, uglavnom
iris.davidovich iris.davidovich 14:43 09.03.2009

A Bas

sam se bila ponadala...al' tomica ko rak, jedan napred, dva unazad...
znas sta mi je najkrivlje, sto ce zene i dalje da placaju. "samo da mi dete izadje zivo i zdravo, pa nek kosta sta kosta". podmicivanje nece prestati s ovih dvaes iljada. pre nekih desetak meseci neki muzevljev rodjak salje sms "beba je dobro, nasli smo vezu za porodjaj". veza je nadjena tako sto njegova majka sprema kod jednog doktora, koji zna nekog ginekologa iz fronta - el vidis, iskopace se veza, ako treba lopatom iz bunara. svako, ali svako ko je cuo neko iskustvo iz fronta nece hteti da se prepusti slucaju, i ne daj boze, nekom od onih 20-30 koji lose rade.
sad sam se ubedacila
karlakarla karlakarla 14:48 09.03.2009

ja, kao savršen primer...

evo, da se konačno javi jedna trudnica koju uskoro očekuje porođaj u 'ozloglašenom' frontu...

kru, ja ovu tvoju akciju pratim otpočetka. dakle, još pre nego što sam ostala u drugom stanju. i razmišljala sam ovako: ma treba početi od jedne žene. ma bar jedna da krene i prijavi policiji doktora i obeleži novčanice i ozvuči se ilištaveć... i onda bi se našla još jedna i još jedna i još jedna... i onda bi jedan po jedan doktor morao odustajati... ma ja ću čim ostanem u drugom stanju da krenem u tu akciju, dosta je priče - vreme je za dela.

e, tako sam razmišljala pre nekoliko meseci. sada sam u petom mesecu trudnoće. i prvo što sam uradila - tražila da mi se preporuči dobar doktor iz fronta kod koga ću privatno da vodim trudnoću i koji će, za pristojnu nadoknadu da dođe u po noći da me porodi i preporuči anesteziologu, babicama i komevećbudezatrebalo...

u tolikom sam strahu od nadrndanih babica, neukih julovskih doktora, sestara na prijemu u porodilište koje 'ladno umeju da odbiju trudnice u bolovima jer 'u porodilištu nema mesta' - da mi ne pada na pamet da izigravam junaka koji će da raskrinkava doktore, ozvučava se i obeležava novčanice... nego ću najopuštenije da platim i tih 20.000 dinara i tih 500 evra da bih dobila ljudski tretman - a kad sve prođe, onda ću da se čudim samoj sebi i da kukam na sistem, gdina milosavljevića, krizu, dr stanojevića i nakogagodjošpomislimutommomentu.

pre neki mesec bih i ja napisala - BORITE SE LJUDI. i sigurno ću to i misliti - ali kad prođe porođaj.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:57 09.03.2009

Re: ja, kao savršen primer...

Karla, neizmerno ti hvala za ovaj post!
Hvala ti na iskrenosti!

PA, UPRAVO TO SE UBIH DA OBJASNIM MINISTRU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(Jeste, vičem, ali ne na tebe, već na ministra!)
karlakarla karlakarla 15:08 09.03.2009

Re: ja, kao savršen primer...

kru, ako ikako mogu da pomognem (a da to ne uključuje policiju, obeležavanje novčanica...), do not hesitate to contact me.

postala sam poluopsednuta tvojom akcijom, još od kada sam pročitala prvi post, a sada me je sramota od same sebe što razmišljam kako razmišljam. da mi je neko rekao da ću tako mahnito da jurim i da ne razmišljam o parama koje ću dati doktoru - ne bih mu verovala.

čak su me posavetovali sledeće - daj svaki dan babici po 1.000 dinara, da bi bila ljubazna i da bi te naučila kako da dojiš bebu. pre pola godine bih doživela nervni slom na tu rečenicu. sada - spremam crvene novčanice da kupim ono što bi trebalo da dobijem za džabe od zdravstvenog osiguranja.

EJ, 1000 DINARA DNEVNO!!!

vičem, i ja. ne na tebe, ne znam ni ja na koga vičem.
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:13 09.03.2009

Re: ja, kao savršen primer...

kru, ako ikako mogu da pomognem (a da to ne uključuje policiju, obeležavanje novčanica...), do not hesitate to contact me.

Porodi se ti na miru, pa ćemo posle da smišljamo šta ćemo zajedno, da bismo nešto promenili do drugog tvog porođaja.
Dobro bi ti meni došla na televiziji, ama ne bih ti to savetovala dok ne obaviš taj važan posao što imaš za četiri meseca.

PS: bi li se eventualno snimila za televiziju gdi pričaš isto ovo što si sada rekla, a da te snimaju s leđa i promene ti glas? Pitali ljudi iz Fox televizije ima li žena koje bi bile spremne za tako nešto. Ima li?
iris.davidovich iris.davidovich 15:18 09.03.2009

Re: ja, kao savršen primer...

ja ovo pricam sve vreme. moja sestra se ozvucila, snimila anesteziologa iz fronta koji joj je rekao da ona ne mora da plati, ali da je to njena moralna obaveza!!! i sta je bilo - nista, ona besnela, besnela, pustala svima po kuci, naravno, nije se usudila da to pokaze kome treba, i kad je prosao porodjaj, ovako je razmisljala - dete zivo i zdravo, sta sad da se bunim i cackam mecku, da mi detetu nesto krene po zlu, a bio je ok prema meni (posto je platila, razume se).
karlakarla karlakarla 15:24 09.03.2009

Re: ja, kao savršen primer...

ima:) od nekoga se mora početi

ima li ovde nešto tipa pp, da ne davimo ove ljude koji su se zalaufali u diskusiji:)

baj d vej, imam još nekoliko trudnica oko sebe - možda nas bude i više za tu akciju (sve te pratimo od početka).
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:24 09.03.2009

Re: ja, kao savršen primer...

Bi li ja mogla dobiti taj snimak?

Bi li sestra bila spremna za televiziju, s leđa i promenjenog glasa, reći upravo ovo što ti napisa sada, Iris?
alpeot alpeot 15:28 09.03.2009

Re: ja, kao savršen primer...

Krugolina Borup
Bi li ja mogla dobiti taj snimak?Bi li sestra bila spremna za televiziju, s leđa i promenjenog glasa, reći upravo ovo što ti napisa sada, Iris?


Kru, svaka ti cast. Zaista.
iris.davidovich iris.davidovich 15:33 09.03.2009

Re: ja, kao savršen primer...

Krugolina Borup
Bi li ja mogla dobiti taj snimak?Bi li sestra bila spremna za televiziju, s leđa i promenjenog glasa, reći upravo ovo što ti napisa sada, Iris?

sad cu da je pitam, pa ti javljam
Hansel Hansel 23:22 09.03.2009

Re: ja, kao savršen primer...

PA, UPRAVO TO SE UBIH DA OBJASNIM MINISTRU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A on to, kao, ne razume?!
spartanka_afrodita spartanka_afrodita 16:32 10.03.2009

Re: ja, kao savršen primer...

A on to, kao, ne razume?!


Ja verujem da ne razume. On je zacaran u nekom svom virtuelnom svetom. Treba mu prizemljenje.
alpeot alpeot 16:55 10.03.2009

Re: ja, kao savršen primer...

spartanka_afrodita
Ja verujem da ne razume. On je zacaran u nekom svom virtuelnom svetom. Treba mu prizemljenje.


Ja vam tvrdim da on sve zna, i sve razume. Kao sto znam da ste vi, uza sve postovanje, veoma naivni. Kakav virtuelni svet, sta je vama? Da li znate sta znaci izraz "namazan svim farbama"?
drug.clan drug.clan 14:57 09.03.2009

mito...iznuda....ucena.....

Koliko se ja razumem u zakon, traženje i primanje mita tri puta je gore od davanja i nuđenja mita. A kada pričamo o tim pojavama u zdravstvenim ustanovama, uopšte mi nije jasno zašto uopšte pričamo o mitu i korpuciji, a ne o iznuđivanju i ucenjivanju, bilo otvorenom bilo suptilnom?


Mislim da nisi u pravu.

Ovo sto ti opisujes je klasicno razbojnistvo jer neko (lekar) trazi pare od nekoga (pacijenta) pod pretnjom zivotu ili teskim telesnim povredama nekome (pacijentu) ili njegovim clanovima porodice (bebi).

Kao sto znamo razbojnistvo je jedno od najtezih krivicnih dela ali se nase tuzilastvo ne oglasava po tom pitanju.
Piromanski Piromanski 15:09 09.03.2009

Re: mito...iznuda....ucena.....

Kao sto znamo razbojnistvo je jedno od najtezih krivicnih dela ali se nase tuzilastvo ne oglasava po tom pitanju.


Zato sto i oni u tuzilastvu imaju nekog ko se poradja.
rapunzel rapunzel 15:12 09.03.2009

Nadam

se da uskoro neće biti BRANITE SE, ljudi.
Bila sam baš optimista, ali posle par neverovatnih izjavi g. ministra the nezamenljivog
ubeđena sam da će biti korak napred i 10 nazad.
Majke zemlje Srbije ujedinimo se!
(umesto da vrištimo njegovo ime).
Unfova ideja je dobra, ali treba je razmotriti sa više strana.


Kru, ženo, ne daj se!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana