malo, manje i jos manje

antioksidant RSS / 09.03.2009. u 20:45

 

nesto malo o rodnoj ravnopravnosti...:

gledam danas ovog naseg tadica sa sapaterom i sutanovca sa karme chakon pa sam se setio kada je sapatero postavio karme za ministarku odbrane a ona je bila u 7mom mesecu trudnoce. znam, znam sad ce neko reci kako je losa poruka sto se vratila na posao nekoliko nedelja posle porodjaja i skorije se dosta pisalo o tome. tada sam zapisao i ovo pa da se ne ponavljam:

"...meni licno sapatero je postao politicki (hajde necu reci idol jer idola nemam ali jako simpatican) kada je postavio chakon za ministarku (a inace pola kabineta su mu zene). to jeste jako bitan simbolicki potez i jako bitna poruka. mnogo politicara prica o ravnopravnosti zena a on je uradio to sto je uradio. inace ne zaboravi - spanija je zemlja u ratu sa trupama u ratnom dejstvu van granica zemlje, sa iskustvom teroristickog napada na svojoj teritoriji, pa je opet za ministarku odbrane postavljena zena u 7om mesecu trudnoce..."

 Carme%20Chac%C3%B3n%20desfile%20militar%20450.300.jpg

nesto jos manje o rodnoj ravnopravnosti...:

igor miklja danas dao ostavku, ili smenjen nije ni bitno,na mesto / sa mesta gradskog sekretara za sport. odmah znas da je bio neka faca. sekretar je faca a sekretarica?

i ok, zbog datog primera mi je jasno zasto se insistira na rodno senzibilnom jeziku, ali da ne ostane sve na tome? (o zamajavanju procitati moj prethodni blog)

nesto malo o briznim politicarima...:

vest: "Ministar poljoprivrede Saša Dragin najavio je da će država nadoknaditi štetu poljoprivrednicima kojima su prethodnih dana poplavljene oranice"

reklama: "Osiguranje useva i plodova - Osiguranjem je pokriven gubitak roda - prinosa kao posledica oštećenja - uništenja kulture od osiguranog rizika

DOPUNSKI RIZICI - polava, oluja, prolećni mraz, kod voća i grožđa i od rizika posolice. "

komentar: Država nije majka pa da vodi računa o svojoj deci (floskula glasi da ću ja svoj život dati za otadžbinu, suprotnih obećanja i nema baš puno) a i da jeste, pitanje je ko će to da plati, tj da li se ima para u budžetu baš za svaku srušenu kuću?

. ...i jos manje o snovima:

secam se danas ovog dana i znam da se zavrsio ovako ali jasno se secam osecaja da je taj dan blizu. dan slobode.

a danas opet imam osecaj da je ta sloboda dalje nego sto je bila pre 18 godina. da li smo negde usput zalutali, kao sto kaze vuk, ili sam jednostavno stariji? prosli me snovi...

i ok, znam da je miljkovic bio u pravu kad je sumnjao.

 ne zna sloboda da peva

 



Komentari (22)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vishnja92 vishnja92 20:49 09.03.2009

ali jednoga dana

tamo gde je bilo srce, stajace sunce
madam_mym madam_mym 20:53 09.03.2009

Re: ali jednoga dana

zanimljiv tekst
i kiss za tebe
vishnja92 vishnja92 20:57 09.03.2009

aj redom

1. (malo) - slazem se. el evo linka na komentar kod pedjice koji pogadja u srz (ja sam jednom davno napisala slican i manje vest, i od tad se vodim kao zatucana medju profeministickim blog-frakcijama)

2. (manje) - elaborirano kroz trolove o...nemam pojma. floriane?

3. (najmanje) - ume ona da peva. slusaj bolje :)
vishnja92 vishnja92 21:00 09.03.2009

i jos:

crni ti - ako tako nastavis, uhvatice te kriza srednjih godina
nemoj to da radis

ps - ovo mi ko u dobra stara vremena - dodjem i sita se narazgovaram sama sa sobom :)
dali76 dali76 04:19 10.03.2009

fifti fifti pa smo mirni?

Ne smatram da je rodna ravnopravnost dosegnuta tako sto cemo poslanice poslanicama nazivati. Niti je ogledalo neravnopravnosti ako I za njih kazemo da su poslanici.
Brojke nekad ne govore mnogo a jos manje su cilj same sebi pa tako ni 50% kabineta da je zenskog roda , ne bi znacilo pocetak niti kraj borbe za ravnopravnost.
Ravnopravnost jeste da se biraju najbolji nevezano kog su roda muskog il zenskog.
Hocu da vjerujem da je pomenuti politicar izabrao zenu za ovu poziciju ne stoga sto mu je falila ona a da se dodje do tih famoznih “fifti fifti”.
antioksidant antioksidant 09:00 10.03.2009

Re: fifti fifti pa smo mirni?

Brojke nekad ne govore mnogo a jos manje su cilj same sebi pa tako ni 50% kabineta da je zenskog roda , ne bi znacilo pocetak niti kraj borbe za ravnopravnost.

slazem se u potpunosti. 50% je cisto najverovatniji broj raspodele pola u okruzenju jednakih sansi. posto nismo ni blizu "ravnomernoj raspodeli" kabinet u kome se pojavi 50% muskaraca/zena ima simbolicki znacaj

a kad smo vec kod simbola- stvarno ne znam kvalifikacije karme chakon za mesto ministra odbrane. o njoj znam samo da je iz katalonije i da se spanija generalno ne dozivljava bas kao "majka" u kataloniji. ali rekoh vec - 7mi mesec, zemlja u ratu, ministarstvo odvrane, spanija - tradicionalno, katolicko drustvo... to je kontekst u koji stavljas poruku koju je sapatero istakao njenim postavljenjem.

mnogi pricaju o rodnoj ravnopravnosti - sapatero je uradio nesto jako znacajno.

isto kao sto je znacajno sto je obama predsednik sad-a. on je izabran sto je percipiran kao sposoban za to mesto. boja koze je bila nebitna velikom broju glasaca. super.

premijer(ka) islanda spada u manjinsku grupu po seksualnom opredeljenju. i izabrana je za premijerku u trenutku kada je island u bankrotu. zato sto se veruje u njenu zelju da socijalna pitanja imaju primarni tretman... super
Hocu da vjerujem da je pomenuti politicar izabrao zenu za ovu poziciju ne stoga sto mu je falila ona a da se dodje do tih famoznih “fifti fifti”.
bice toga a u spaniji pre nego u srbiji
ines08 ines08 11:02 10.03.2009

Re: fifti fifti pa smo mirni?

dali76
Ne smatram da je rodna ravnopravnost dosegnuta tako sto cemo poslanice poslanicama nazivati. Niti je ogledalo neravnopravnosti ako I za njih kazemo da su poslanici.
Brojke nekad ne govore mnogo a jos manje su cilj same sebi pa tako ni 50% kabineta da je zenskog roda , ne bi znacilo pocetak niti kraj borbe za ravnopravnost.
Ravnopravnost jeste da se biraju najbolji nevezano kog su roda muskog il zenskog.
Hocu da vjerujem da je pomenuti politicar izabrao zenu za ovu poziciju ne stoga sto mu je falila ona a da se dodje do tih famoznih “fifti fifti”.


Suština rodne ravnopravnosti - davanje podjednakih šansi.
Ima pozitivnih primera iz prakse, doduše malobrojnih.
Pretvaranje naziva profesija u ženski rod tako nakaradno i neprirodno zvuči, čak čini mi se više šteti nego što koristi u "borbi" za rodnu ravnopravnost.
debora debora 11:38 10.03.2009

Re: fifti fifti pa smo mirni?

Mrzim kad mi kazu da sam inzenjerka.... A opet, za profesorke i profesorice mi ne smeta.
Doctor Wu Doctor Wu 13:04 10.03.2009

Re: fifti fifti pa smo mirni?

a kad smo vec kod simbola- stvarno ne znam kvalifikacije karme chakon za mesto ministra odbrane. o njoj znam samo da je iz katalonije i da se spanija generalno ne dozivljava bas kao "majka" u kataloniji. ali rekoh vec - 7mi mesec, zemlja u ratu, ministarstvo odvrane, spanija - tradicionalno, katolicko drustvo... to je kontekst u koji stavljas poruku koju je sapatero istakao njenim postavljenjem.

Pa kakva je to poruka? Postaviti trudnu ženu, amaterku, na osetljivo mesto ministra odbrane u zemlji koja već decenijama vodi građanski rat? Zar je ta (isključivo politička) poruka koju Zapatero šalje važnija od toga da se vojni problemi rešavaju efikasno?

I Sarkozi je postavio (i otpustio) čestitu Rašidu sa mesta ministra pravde ali valjda je svakom jasno da je to isključivo bio izraz njegovog mačizma a ne neke ravnopravnosti žena.
antioksidant antioksidant 15:46 10.03.2009

Re: fifti fifti pa smo mirni?

Pa kakva je to poruka? Postaviti trudnu ženu, amaterku, na osetljivo mesto ministra odbrane u zemlji koja već decenijama vodi građanski rat?

vidis wu, ja ne znam da li je amaterka. ne znam ni ustrojstvo sitema bezbednosti u spaniji da bih znao da li su njene kvalifikacije dovoljne ili ne.

kako si je opisao? trudna i amaterka. za drugo dakle ne znamo da li si u pravu a za prvo jeste poruka da cinjenica da je trudna ne umanjuje njenu sposobnost da bude na tom mestu. znas, to da je barak obama crnac na mestu na kome je sad je jako bitno jer je on prvi crnac. to pokazuje da je boja njegove koze nebitna za posao za koji se kandidovao. ko ce biti 3ci crnac na tom mestu znacie nesto samo istoricarima i srednjoskolcima u sad. to sto je karme bila trudna je bilo nebitno za posao na koji je postavljena. snagu te poruke (da trudne zene nisu invalidi i da nisu nesposobne) pojacava cinjenica da je u pitanju ministarstvo odbrane.

sada kad gledamo onu sliku gore cudno nam je sto vidimo trudnu zenu u takvoj situaciji. to je zato sto nismo navikli na takve stvari. nadam se da ce nam za nekoliko decenija biti cudno oruzje na slikama, ali to je neka druga stvar..

i za kraj
Zar je ta (isključivo politička) poruka koju Zapatero šalje važnija od toga da se vojni problemi rešavaju efikasno?
taj gradjanski rat je politicki problem a ne vojni. cinjenica da je karme katalonka moze predstavljati samo prednost u komunikaciji spanske vlade sa baskijcima

a inace, od tebe sam ocekivao komentar na dragina a ne na karme
Doctor Wu Doctor Wu 16:27 10.03.2009

Re: fifti fifti pa smo mirni?

Ma ne znam ni ja da li je amaterka, samo mi se čini da je ministarstvo odbrane Španije, zemlje koja se jedva drži na okupu, loše mesto za slanje poruka- to što je ona trudnica nije dovoljna ni kvalifikacija ni diskvalifikacija za posao.

Što se tiče Dragina i bloga koji si postavio, postoji nivo rizika koji su osiguravači spremni da preuzmu, a postoji i generalno različita politika sistema zaštite od rizika- verovatno je to stvar i kulture. Jedna je stvar u Japanu, na primer, druga u Americi. Čak i u Americi nije svugde i uvek isto. Kad su onomad, 1992., uragani razjebali pola Floride, svi osiguravači i reosiguravači su otišli bust. Industrija se nije oporavila sve negde do 1995., 96., kad su se pojavili čuveni reosiguravači sa Bermuda (koji nisu morali da plaćaju poreze). Od tada, niko ne osigurava Floridu, Lujzijanu i Teksas. Jednostavno, rizik od štete je preveliki i niko nema love da plaća te premije. Kompletnu zaštitu od hazarda je na sebe preuzela država, FEMA i US Army of Corps- zbog toga je bila onolika halabuka na Busha oko Katrine.

Ja ne znam kakva je situacija u Jaši Tomiću, ali nije mi daleko od pameti da ti seljaci nemaju previše love da osiguraju svoje kuće i useve. I u takvim prilikama uleće država. Ono što je ključno, to je da čitav proces mora biti transparentan.

E sad, tu postoji jedan drugi problem. Kod nas svaka džudža misli da država treba da misli o njemu i niko ne uplaćuje ni životno ni osiguranje na imovinu. To je nečuveno. Imaš ljude koji imaju značajne assete, stanove po Vračaru, Dorćolu, Starom gradu koji ne plaćaju osiguranja! I smatraju da država treba da im čuva te assete. To ja mislim da je neodrživo.
antioksidant antioksidant 19:58 10.03.2009

Re: fifti fifti pa smo mirni?

verovatno je to stvar i kulture.

ovakvim potezima se podstice kultura ocekivanja da neko drugi resi tvoje probleme. slazem se da postoji nivo rizika koji su spremni da peuzmu osiguravaci i ovakvi rizici spadaju u to. prihvatio bi se i jasa tomic (ovo pre nekoliko godina je bila stogodisnja poplava i ulazi u proracun premije bez problema). ali problem je sto je za ravnomernu raspodelu rizika potrebna siroka baza osiguranika. a ako drzava na ovak nacin obeshrabljuje ljude da se osiguravaju ...

i pazi jos jednu stvar - draginovo ministarstvo ima projekat refundiranja dela premije za osiguranje za registrovana poljoprivredna domacinstva. dakle zeli se podsticanje osiguranja ali kad nastane problem nema se volja da se ljudi prepuste sopstvenoj odgovornosti...
Kad su onomad, 1992., uragani razjebali pola Floride, svi osiguravači i reosiguravači su otišli bust. I

pa i nisu. stete su porilicno brzo isplacene ali i ravnomereno rasporedjene sirom sveta (reosiguranjem). problem tamo je bi sto je guverner floride pokusavao da ogranici premije. populizam prve vrste naravno.

sto se tice fema-e ona pomaze posle nesreca ali retko poklanja novac. u principu se novac pozamljuje

While some housing assistance funds are available through our Individuals and Households Program, most disaster assistance from the Federal government is in the form of loans administered by the Small Business Administration.

busa su inace (koliko se secam) oko katrine isprozivali zbog totalne nesposobnosti coveka koga je on postavio za direktora fema-e (neki njegov pajtos iz doba alkoholizma)

bermude su za osiguranja otvorili captive osiguravaci a to je neka posebna prica. kasnije su se tu umesali i tradicionalni ali to trziste je zdravo (placa sve sto treba)


E sad, tu postoji jedan drugi problem. Kod nas svaka džudža misli da država treba da misli o njemu i niko ne uplaćuje ni životno ni osiguranje na imovinu. To je nečuveno. Imaš ljude koji imaju značajne assete, stanove po Vračaru, Dorćolu, Starom gradu koji ne plaćaju osiguranja! I smatraju da država treba da im čuva te assete. To ja mislim da je neodrživo.
to mi jeste bila poenta. a placali bi i ovi iz jase da shvate da im je to potreba. nije premija toliko skupa...


antioksidant antioksidant 20:50 10.03.2009

Re: fifti fifti pa smo mirni?

Ma ne znam ni ja da li je amaterka, samo mi se čini da je ministarstvo odbrane Španije, zemlje koja se jedva drži na okupu, loše mesto za slanje poruka- to što je ona trudnica nije dovoljna ni kvalifikacija ni diskvalifikacija za posao.

upravo zbog znacaja i jeste pravo mesto za slanje poruka. nije to neko ikebana ministarstvo pa da stavis bilo koga zato sto je u drugom stanju

a poruka je
to što je ona trudnica nije dovoljna ni kvalifikacija ni diskvalifikacija za posao.
mocna poruka : )
Doctor Wu Doctor Wu 22:52 10.03.2009

Re: fifti fifti pa smo mirni?

pa i nisu. stete su porilicno brzo isplacene ali i ravnomereno rasporedjene sirom sveta (reosiguranjem). problem tamo je bi sto je guverner floride pokusavao da ogranici premije. populizam prve vrste naravno.

Koliko sam upoznat, ukupna šteta zbog Andrewa je bila oko $55 milijarde od čega je $15.5 milijardi (manje od trećine) bilo osigurano (za Katrinu je ova cifra iznosila $60 milijardi). Mislim da su posle Andrewa počeli prvi put da izdaju Nat Cat bonds.

No, bez obzira, poruka je da kataklizme velikih razmera ne može rešavati osiguravajuće društvo samo bez države. E sad, možemo diskutovati šta je za Srbiju Nat Cat. Da li su ona klizišta po Pomoravlju pre 2 godine bila prirodna katastrofa?

U svakom slučaju, država treba da daje incentive da ljudi sami preuzimaju odgovornost za sebe i da razmišljaju o rizicima koje preuzimaju. A to može učiniti tako što će ih naterati da plaćaju za štetu. Ali onda uvek imaš neke populiste koji će to zgrabiti i na tome skupljati političke poene (kao što je i Clinton skupljao političke poene na LA riots i na Andrewu- Andrew je Busha seniora koštao reizbora).
antioksidant antioksidant 23:01 10.03.2009

Re: fifti fifti pa smo mirni?

Ali onda uvek imaš neke populiste koji će to zgrabiti i na tome skupljati političke poene

znam wu, ali zar nije tuzno kada krene trka u populizmu a ne u politici?
omega68 omega68 23:45 10.03.2009

Re: fifti fifti pa smo mirni?

...ali zar nije tuzno kada krene trka u populizmu a ne u politici?

Pa to je politika
vishnja92 vishnja92 14:21 11.03.2009

Re: fifti fifti pa smo mirni?

ae bre omega, ja se utisala i drzim dah da ne remetim diskusiju, a onda ti dodjes i napravis ovakav nagaz celom tezinom. senzibiliteta nasusnog daj nam danas......
omega68 omega68 19:54 11.03.2009

Re: fifti fifti pa smo mirni?

vishnja92
ae bre omega, ja se utisala i drzim dah da ne remetim diskusiju, a onda ti dodjes i napravis ovakav nagaz celom tezinom. senzibiliteta nasusnog daj nam danas......

Šta sam sad rekao što je uvredljivo?
Ok, shvatio sam da ovde ne treba više da svraćam.
vishnja92 vishnja92 20:40 11.03.2009

Re: fifti fifti pa smo mirni?

Šta sam sad rekao što je uvredljivo?
Ok, shvatio sam da ovde ne treba više da svraćam.

treba da se vracas.
samo ne treba svaki put da glumis uvredjenost i povredjenost - oguglalo se, brate omega....

ps - e, ovo jeste zabrinjavajuci komentar. ja bih se ziva nasekirala kad bih znala da neko mora da vodi racuna o mojim reakcijama.
antioksidant antioksidant 20:46 11.03.2009

Re: fifti fifti pa smo mirni?

ja bih se ziva nasekirala kad bih znala da neko mora da vodi racuna o mojim reakcijama.

uzivaj vishnja. o tvojim i mojim reakcijama ne vodimo racuna ni ja ni ti a kamoli neko drugi.
vishnja92 vishnja92 21:06 11.03.2009

Re: fifti fifti pa smo mirni?

pa uzivam :)

pazi deo SEKA razgovora (danas)
direktor: "kako si Visnja?" (osmeh na licu, kompletan)
ja: "dobro sam shefe (isti osmeh), kako ste Vi?
on: " i ja sam dobro, jos gore od tebe"

eto :)))
tako da uzivam - otkrila cari svoje struke u dokolici, ponovo. ziveo net, ko sisa sledecu platu :)
Unfuckable Unfuckable 06:43 12.03.2009

Re: fifti fifti pa smo mirni?

i ja sam dobro, jos gore od tebe

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana