Dragi Srbi, dobrodosli na multietnicko Kosovo!

vracarac92 RSS / 13.03.2009. u 17:04


Usled nedostatka dokaza sud, koji radi pod patronatom Euleksa, oslobodio Fljorima Ejupija - ranije osuđenog na 40 godina zatvora zbog podmetanja bombe ispod autobusa "Niš Ekspresa" kada je poginulo 12 osoba a 22 povređene. Ejupi zadovoljan, preživeli i porodice žrtava razočarani. Protest Beograda.

Drugostepeni sud, koji radi pod patronatom Euleksa, oslobodio je Fljorima Ejupija, koji je prethodno osuđen na 40 godina zatvora zbog bombaškog napada na autobus kompanije "Niš Ekspres" nedaleko od Podujeva, kada je poginulo 12, a ranjeno 22 Srba.
Arhivski snimak mesta zločina

Ko je Fljorim Ejupi

Policija u Tirani označila ga je kao pripadnika Albanske nacionalne armije, a poznato je da je pre bombardovanja 1999. godine bio član OVK. 

Nakon napada na autobus, UNMIK policija uhapsila je Ejupija, ali zbog bojazni da bi Albanci silom mogli da iznude njegovo oslobađanje, prebačen je iz prištinskog zatvora u američku vojnu bazu Bondstil kod Uroševca. 

Pod nerazjašnjenim okolnostima u maju 2001. godine Ejupi pobegao je iz te američke baze. 

Za Ejupija se posle bekstva ništa nije čulo do nemira u martu 2004. godine, kada se ispostavilo da je na Kosovu i da je 17. marta učestvovao u napadima na Srbe i vojnike Kfora. 

Za njim je tada, zbog sumnje da je odgovoran za ubistvo vojnika NATO-a i jednog pripadnika Kosovske policijske službe, raspisana poternica. 

Krajem oktobra 2004. godine, sa još dvojicom Albanaca, pod optužbom za terorizam, uhapšen je u Tirani.

Ejupi je potom prebačen na Kosovo gde je 6. juna 2008. godine pred Međunarodnim većem okružnog suda u Kosovskoj Mitrovici, osuđen na izdržavanje zatvorske kazne od 40 godina.

Eksplozija, koja je prema nalazima istrage izazvana daljinski aktiviranom bombom, dogodila se 16. februara 2001. godine u mestu Livadice kod Podujeva. Od ukupno 56 putnika, 12 je ubijeno, a 22 ranjeno. 

Drugostepeni sud, koji radi u organizaciji Euleksa oslobodio je Ejupija zbog nedostatka dokaza, nakon čega je oslobođen iz zatvora, potvrdila je predstavnica za medije Euleksa Karen Lindal.

"Slobodan sam... To nije bila pravedna presuda, a celo suđenje je bilo namešteno", rekao je Ejupi prištinskom dnevniku"Ekspres" po puštanju iz yatvora Dubrava, nedaleko od Istoka.

Ejupi je bio osuđen na 40 godina zatvora na suđenju pred sudom UNMIK-a, a advokat porodica čiji su članovi ubijeni Živojin Jokanović je izjavio da je istragom nedvosmisleno utvrđeno da je Ejupi bio u blizini gde se dogodilo ubistvo 12 Srba. 

"Na mestu odakle je aktivirana eksplozivna naprava nađen je opušak cigarete sa svežim otiscima Ejupija što je utvrđeno DNK analizom. Možda je oslobađajuća presuda podsticaj nadležnim organima da zaista sprovedu istragu, jer sprovedena istraga je predstavljala improvizaciju", rekao je Jokanović. 

Autobus "Niš Ekspresa" prevozio je izbegle Srbe koji koji su iz Niša krenuli na Zadušnice u Gračanicu. 

U tom napadu poginuli su dvogodišnji Danilo Cokić, njegova majka Snežana i otac Nebojša, Nenad Stojanović, Milinko Kragović, Lazar Milikić, Dragan Vukotić, Mirjana Dragović, Sunčica Pejačević, Tihomir Stojković i Živana i njen suprug Nikola Tokić koji su preminuli od zadobijenih povreda desetak dana kasnije.

Oslobađanje bombaša iz Podujeva nedopustivo

Ministarstvo za Kosovo i Metohiju ocenilo je da je oslobađanje Ejupija "nedopustivo", apelujući na međunarodnu zajednicu da "preispita" ceo slučaj.

"Nedopustivo je da osoba za koju je, čak i u uslovima naedekvatno inicijalno sprovedene istrage, dokazano da je odgovorna za smrt 12 i ranjavanje 22 ljudi u drugostepenom postupku, bude oslobođena presude zbog nedostatka dokaza", navodi se u saopštenju ministarstva za Kosovo.

"Nadamo se da će Međunarodna civilna misija Euleks imati dovoljno snage i kredibiliteta da ponovo preispita ovaj slučaj i počinioce privede pravdi, i na taj način svim stanovnicima Kosova i Metohije jasno pokaže da dolazak ove misije predstavlja početak vladavine prava na prostoru Kosova i Metohije", navodi se u saopštenju Ministarstva za KiM. 

Preživeli i porodice nastradalih razočarani

"Za naše patnje i za naš bol izgleda da niko nije odgovoran", rekla je Jelena Dragović, sestra poginule Mirjane. "Zatečeni smo svi jednom ovakvom informacijom. Niko od nas nije bio obavešten da se vodi drugostepeni postupak. Kakav je osećaj i šta u ovom trenutku osećamo to znamo samo mi koji smo bili tog nesretnog dana u autobusu, a koji smo samo igrom slučaja preživeli," rekla je Jelena Dragović KIM radiju.

"Toliko sam razočarana da u ovom trenutku nemam reči kojima bih to opisala. Pitam se da li je ovom presudom pala u vodu čuvena izreka da je pravda spora, ali dostižna. Da li je ovo pravda", rekla je jedna od preživelih, Slađana Cvetković iz Lapljeg sela.

Skender Redžepi iz Lapljeg sela, takođe preživeli putnik kaže da mu nikako nije jasno da li je moguće da postoji takav sudija, takvo veće koje bi donelo ovakvu presudu. 

"Ovo što se desilo je nemoguće. Ja ne mogu da verujem da je on oslobođen. Ne znam šta bih još rekao", rekao je Redžepi.

 -%201061%20-%20SMRT%20SRBIMA%20-%20PRIZREN%2017-3-04%20%20prizren-albanka-v.jpg

Da li ocekujete "ostre reakcije" nasih i kosovskih NVO? Da li ce se i sada boriti za ljudska prava, najostrije presude dzelatima i suocavanje sa prosloscu?

I da li postoji neko ko posle zute kuce, Haradinaja, Tacija i na kraju Ejupija moze da nam prodaje "testise" za bubrege o multietnickom, demokratskom Kosovu, pravom raju na zemlji za manjine.  Da li ce nam pojedinci i dalje objasnjavati kako je na Kosovu sve med i mleko, da su Srbi omiljene komsije, da je prica o narko dolarima i evrima od trgovine belim robljem najobicnija fatamorgana? Da li ce i dalje tvrditi da je EULEX dosao na Kosovo da zavede red i uspostavi zakonitost? da li dalje neko moze da tvrdi da je u srpskom interesu saradnja sa EULEXom?

Dosta vise, recimo javno jednom za svagda: Albanci ne zele ni S od Srba na Kosovu i na sve su spremni da bi i poslednji Srbin napustio Kosovo a u tome imaju svesrdnu pomoc EU i USA. Sezona lova na Srbe traje 12 meseci godisnje, dozvola nije potrebna a kao u vreme teksaskih rendzera i Apaca - za svaki (srpski) skalp sledi nagrada!

P.S. dokle nasa drzava sme da cuti? Gde je "Rubikon"? Kada ce krenuti u jednu sveobuhvatnu pravnu i diplomatsku inicijativu? Trebalo bi da se to desi sto pre i uz sto vise medjunarodne medijske buke jer ako po nasem starom obicaju sve ostavimo za kasnije, bojim se da ce sve biti prekasno. Srba na Kosovu vise nece biti! Cak ni grobova, oni su odavno pretvoreni u oranice ili sto se modernim ekonomskim recnikom kaze "poljoprivredno zemljiste"

Imamo li pravo da cutimo??? 

 



Komentari (24)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vracarac92 vracarac92 17:11 13.03.2009

Poziv na zajednicki zivot

taube taube 17:17 13.03.2009

-+-+-+

'' Sezona lova na Srbe traje 12 meseci godisnje, dozvola nije potrebna a kao u vreme teksaskih rendzera i Apaca - za svaki (srpski) skalp sledi nagrada! '' - sjajno zapažanje!
odličan tekst, ja ne očekujem nikakve reakcije naših nvo što se ejupi raduje jer je slobodan; nikog ne zanima pravo na život srba sa kosova; a divnu ljubojević obožavam njen glas mi uliva snagu.
vracarac92 vracarac92 17:38 13.03.2009

Re: -+-+-+

ja ne očekujem nikakve reakcije naših nvo

Zar ni cestitku za Ejupija i EULEX pravosudje?
taube taube 17:42 13.03.2009

Re: -+-+-+

eh, možda bude ta čestitka, u pravu si ti
vracarac92 vracarac92 18:02 13.03.2009

Re: -+-+-+

eh, možda bude ta čestitka, u pravu si ti

A mozda padne i neka bombonjera!
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 18:51 13.03.2009

Nemo pravo da cutimo

Ukoliko smo slobodni ljudi, naravno.
Mada, to je vec od coveka do coveka....

Snimao sam sahranu tih poginulih ljudi. Patrijarh Pavle je sluzio opelo. Portparolka UNMIKA, Suzan Manuel rekla mi je u kameru da ukoliko se prognani Srbi ne vrate na Kosovo to ce onda znaciti da je njihova misija u potpunosti propala. Tadasnji glavnokomandujuci KFOR-a, Karlo Kabidjozu nazvao je taj bombaski napad jasnim slucajem terorizma u regionu...

Vracarac, dobro je da podsecas na ovo sve ! Ljudi koji su tada, autobusom isli da posete svoje kuce i imanja u nameri da se na Kosovo vrate, poginuli su. Ko se njih seca, razume zbog cega je tako malo Srba ostalo na Kosovu.


vracarac92 vracarac92 19:10 13.03.2009

Re: Nemo pravo da cutimo

razume zbog cega je tako malo Srba ostalo na Kosovu.

A koliko dugo ce ih jos biti ako se ovako nastavi? A po svemu sudeci nastavice se.
A cutanje o tome je ravno zlocinu.
dunja73 dunja73 20:01 13.03.2009

Re: Nemo pravo da cutimo

Naslov vec dok citam tvoga posta
dobrodosli na multietnicko Kosovo
automatski mi prolazi kroz glavu
" ne bi ti dosla da me dole ceka
brdo zlata i dukata "
Jos Titovo vreme nismo isli turisticki,a i neturisticki po Kosovu
i radilo se sto je se radilo i 90-ih
i danas sto se radi ...
Tako da svet je veliki , nek im ide neko drugi , meni se gadi iskreno...
constrictoria92 constrictoria92 22:33 13.03.2009

Re: Nemo pravo da cutimo

A koliko dugo ce ih jos biti ako se ovako nastavi? A po svemu sudeci nastavice se.
A cutanje o tome je ravno zlocinu.

Još gore od ćutanja je stav nekih pojedinaca srpske nacionalnosti koji prećutno il' (još gore) javno podržavaju neprijateljski stav prema Srbima na Kosovu i Metohiji...

mariopan mariopan 23:42 13.03.2009

Re: Nemo pravo da cutimo

Tek sada vidim ovaj tekst i gadi mi se da bilo sta napisem.

Sta da napisem?

Kakvu morbidnu igru igra svet sa nama?Svet koji nama propisuje nacin misljenja i ponasanja a ucestvuje u zlocinu nad celim nasim narodom zapravo nam se samo ruga. Pokazuje kako je mocan pa moze i to da uradi, jer vec je uradio i pre, oslobadjao nagore zlocince i nagradio ih slobodom zato sto su ubijali Srbe.

Zasto cuti nasa vlast?
Tako mlake reakcije nase vlasti su sramotne....ili su toliko ravnodusni?

Hvala Vracarac sto ne cutis i sto pises o toj sramoti sveta, ali svet koji nama tako sudi odavno je toliko pokvaren da ih nista ne moze postideti.
saphiria saphiria 19:40 14.03.2009

Re: Nemo pravo da cutimo





zbog naših predaka
natasavb natasavb 19:51 14.03.2009

Re: Nemo pravo da cutimo

zbog naših predaka

i jos vise zbog ljudi koji su uprkos svemu , ostali da zive na kosovu.
vracarac92 vracarac92 08:43 15.03.2009

Re: Nemo pravo da cutimo

zbog naših predaka

i jos vise zbog ljudi koji su uprkos svemu , ostali da zive na kosovu.

A najvise zbog nepravde i terora nad Srbima koji su Kosovska stvarnost i svakodnevica.
miloradkakmar miloradkakmar 00:06 14.03.2009

Издвојено

Само да издвојим :
Oslobađanje bombaša iz Podujeva nedopustivo
....
Imamo li pravo da cutimo???
....
dali76 dali76 07:23 14.03.2009

cena pravde?

Ibrahim Gasi je danas bio gost katedre za slavistiku na University of Texas . Gdje je Serbian united congress Amerike ? Prestat cu pisat pisma Amerikancima I poceti pisati Srbima. Sramota!!
Ovo sudjenje je tek sramota a bit ce jos veca ako mislimo d ace to neko drugi mijesto nas reci!!
Ibriga mene jeli NVO podrzavaju ili ne ovakvu sramotu. Srpska javnost je ta koja mora da ih pritisne neka kazu sta misle.
Srpska vlada trubi o diplomatskim pobjedama pa eto nam sanse da ovo I ovakvo nasilje nad zakonom dobije glas jasan I glasan.
Nazalost ovakve stvari se mozda glasno ali kratko cuju.
Mislim da ovo ne treba povezivati s saradnjom s euleksom ; Albanci samo to I cekaju ….

vracarac92 vracarac92 09:16 14.03.2009

Re: cena pravde?

Srpska javnost je ta koja mora da ih pritisne neka kazu sta misle.

Bravo, ali javnost je trenutno ubijena. Svako pominjanje Srba, Srbije, Crkve ili bilo cega sto ima predznak "srpski" se automatski docekuje na noz. Pojedine NVO, pojedini mediji, pojedini politicari i stranke pokusavaju da nas ubede da je u Srbiji (i bilo gde) sramota biti Srbin i teraju nas da se stidimo svega srpskog i tu posebno ciljaju mladje generacije posto su one generalno podloznije manipulacijama.
Stice se utisak da se OZNA (i SKOJ) povampirila!!!
niccolo niccolo 11:47 14.03.2009

Ово се и ја стално питам...

Kada ce krenuti u jednu sveobuhvatnu pravnu i diplomatsku inicijativu?
dali76 dali76 16:07 14.03.2009

prodavci

Ne mislim ja da je srpska javnost ubijena a jos manje ovo moze biti izgovor.Svako da radi koliko moze (evo I ovaj tekst je tvoj doprinos ) bilo bi drugacije.
Sto se tice politikantskih pokusaja da sve one sto se ne slazu s njima strpaju u isti kos to je tek tema ali I problem.
Ali, moras uzeti u obzir da postojane onog o cemu pricas se uvvelicava I koristi kao
jeftin politicki pamphlet onima koji Srbiji ne zele dobro a prodaju nam testise za bubrege ; tj ljececi svoje licne komplekse prodaju nam maglovite price koristeci I zloupotrebljavajuci I emociju i naciju I religiju…
I jedni I drugi prodavci magle su samo naizgled ideoloski razliciti, ali po retorici I posljedicama su isti!!
Kao sto si I sam jednom rekao Srbiji je vise dosta toga .
NNN NNN 01:23 15.03.2009

Dvanaest i koliko?

Kada ce krenuti u jednu sveobuhvatnu pravnu i diplomatsku inicijativu? Trebalo bi da se to desi sto pre i uz sto vise medjunarodne medijske buke jer ako po nasem starom obicaju sve ostavimo za kasnije, bojim se da ce sve biti prekasno.
Ja se bojim da je već kasno! Zakasnili smo da svetu objasnimo istorijsku, kulturnu i svaku drugu pozadinu života na Kosovu... Svet sada ima sliku koju mislim da ne možemo više da promenimo: sliku jednog nekad većinskog naroda-ugnjetavača, naroda oličenog u policijske uniforme, naroda koji je negde krio neke hladnjače... I dalje od toga ne žele da vide.. Zato što je slika uvek jasnija kad je crno-bela (bez navijačkih konotacija). Kako sada da objasne sebi da su štitili narko-dilere, trgovce ljudima i ljudskim organima, teroriste.. Pri tom ne mislim da su svi Albanci na Kosovu takvi. Samo oni koji u rukama imaju političku i ekonomsku moć. A ovi naši koji imaju tu moć, nemaju ideja, čini mi se. Padalo mi je na pamet da bi u kontekstu diplomatskog pritiska trebalo svaki dan slati protestna pisma vladama svih zemalja koje se nalaze u KFOR-u i EULEKS-u i tražiti od njih da se rasvetli sudbina nestalih nealbanaca sa Kosova.. I tako svakog dana, za svakog od nestalih pojedinačno. Mislim da je svaka naša bitka za Kosovo izgubljena dokle god se naša vlast bori za de facto izgubljenu teritoriju, umesto za ljude...
BFN
vracarac92 vracarac92 08:44 15.03.2009

Re: Dvanaest i koliko?

Ja se bojim da je već kasno!

Ne mogu se sloziti. Mislim da nikada nije kasno i da nikada ne smemo zacutati...a onda kroz 10, 100, 300 godina...
myredneckself myredneckself 09:00 15.03.2009

Re: Dvanaest i koliko?

strašna je ova presuda i puštanje na slobodu teroriste uz blagoslov euleksa. kako je moguće da se bavimo zakonom o zabrani diskriminacije, a da ne brinemo o pravima Srba i ostalih nealbanaca, kojima je ugroženo osnovno ljudsko pravo, pravo na život . gde su nvo ? gde je njihova uobičajena delatnost( uz halabuku) kad nisu Srbi u pitanju?
i mlako reagovanje na ovu oslob. presudu naših vlasti? na nekim medijima, to čak nije bila ni udarna vest, nego vest pri kraju! sramota... gadi mi se već ovo dvoaršinsko gledanje na stvari, a tolika nepravda i poniženje za naš narod izazivaju mučninu da živ, normalan čovek to teško podnosi...
zapanjuje me relativno mali broj komentara u odnosu na temu posta, vračarac, a tebi hvala što si je ovako prezentovao
myredneckself myredneckself 09:20 15.03.2009

Re: Dvanaest i koliko?

i znaš šta još? zaboravila sam..
veću muku u stomaku će mi od ovoga svega, prouzrokovati neki robotizovani ljudi bez srca i duše, koji će ovo pročitati, i reći to su emotivne reakcije...pa šta... kakve mogu da budu? jel' i to hoćete da nam oduzmete, da nemamo ni emocije i da ih ne smemo pokazati?
još nismo ljigava amorfna masa koja vam je potrebna
vracarac92 vracarac92 12:29 15.03.2009

Re: Dvanaest i koliko?

kako je moguće da se bavimo zakonom o zabrani diskriminacije, a da ne brinemo o pravima Srba i ostalih nealbanaca, kojima je ugroženo osnovno ljudsko pravo, pravo na život . gde su nvo ?

NVO samo rade ono za sta su placene. To je jedini odgovor!
još nismo ljigava amorfna masa koja vam je potrebna
Mislim da je i to jedna od osnovnih uloga pojedinih partija i NVO, Slomiti kicmu, unistiti duh, izbrisati identitet i stvoriti od Srba (i jos nekih naroda) "orudja koja govore". - najbolja i najjeftinija radna snaga, nesto slicno onome sto je Hitler imao u planu za (skoro) sve Slovene.
taube taube 18:41 15.03.2009

Re: Dvanaest i koliko?

vracarac92
kako je moguće da se bavimo zakonom o zabrani diskriminacije, a da ne brinemo o pravima Srba i ostalih nealbanaca, kojima je ugroženo osnovno ljudsko pravo, pravo na život . gde su nvo ?NVO samo rade ono za sta su placene. To je jedini odgovor!
još nismo ljigava amorfna masa koja vam je potrebnaMislim da je i to jedna od osnovnih uloga pojedinih partija i NVO, Slomiti kicmu, unistiti duh, izbrisati identitet i stvoriti od Srba (i jos nekih naroda) "orudja koja govore". - najbolja i najjeftinija radna snaga, nesto slicno onome sto je Hitler imao u planu za (skoro) sve Slovene.
''
tačno! ostvaruje se polako hitlerov plan za slovene.
ja uzvraćam ovako: postoje 3 naroda - sloveni, grci i varvari, kome se sviđa sviđa, kome se ne sviđa ne sviđa, ali vreme pokazuje da je ovako kako pišem

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana