Društvo| Ljudska prava| Mediji| Planeta

Neutralnost mreže

Budimac RSS / 14.03.2009. u 20:49

Već jako dugo mislim da je potrebno napisati koju o neutralnosti mreže (Net Neutrality). Zapravo uverenost da je takav tekst potreban me prati od mog prvog članka objavljenog na ovom blogu. Događaji u Italiji (moj prethodni blog) su me uverili da je baš dobro vreme za takav tekst.

Linijom manjeg otpora i da ne bih otkrivao toplu vodu na početku ovog teksta prevodim deo Q&A sekcije sajta organizacije Save the Internet koja se bori za zadržavanje i formalizovanje neutralnosti interneta, prakse koja je ugrožena, a da mnogi o tome pojma nemaju. Naravno, ova pitanja i odgovori se odnose na SAD, ali to ne znači da se to nas ne tiče. Naime, gubitak neutralnosti mreže u Americi bi pogodio manje-više svakog internet korisnika u svetu, a da ne govorimo o tome da bi se rešenja za kontrolu interneta brzo prekopirala na druge kontnente i države.

O čemu se radi?
Kada se ulogujemo na internet, uzimamo mnogo toga zdravo za gotovo. Pretpostavljamo da ćemo biti u mogućnosti da stignemo na svaki sajt koji želimo najbrže moguće bilo da se radi o sajtu korporacije ili sajtu porodičnog biznisa. Pretpostavljamo da možemo da koristimo bilo koju uslugu koji nam se dopada – gledanje online videa, slušanje podkastova, slanje instant poruka – u željenom vremenu.

Ono što čini ove pretpostavke mogućim je neutralnost mreže.

Šta je neutralnost mreže?

Neutralnost mreže (Network Neutrality ili Net Neutrality) je vodeći princip koji čuva slobodan i otvoren nternet.

Jednostavno, neutralnost mreže znači nema diskriminacije. Neutralnost mreže sprečava internet provajdere da blokiraju, ubrzavaju ili usporavaju sadržaj na webu na osnovu njegovog izvora, vlasništva ili destinacije.

Neutralnost mreže je razlog zašto je internet pokrenuo ekonomske inovacije, demokratsko učestvovanje i slobodan online govor. Neutralnost mreže štiti prava konzumenta da upotrebljava bilo koju opremu, sadržaj, aplikaciju ili servis na bazi nediskriminacije bez mešanja provajdera. Ako neutralnost (mreže) postoji zadatak mreže je samo prebacivanje podataka – ne biranje kojim podacima dati privilegije sa boljim kvalitetom usluge.
Saznaj više o Net Neutrality

Ko želi da se otarasi neutralnosti mreže?
Najveće telefonske i kablovske kompanije – među njima AT&T, Verizon, Comcast i Time Warner – žele da budu čuvari interneta i da odlučuju koji web sajtovi idu brzo ili sporo, a koji uopšte neće dolaziti (load).

Oni žele da naplaćuju provajderima sadržaja garancije brze isporuke njihovih sadržaja. Oni hoće da diskriminišu u korist njihovih sopstvenih searching engins, internet telefonije i streaming videa – i da istovremeno usporavaju ili blokiraju svoje rivale.

Ove kompanije imaju novu viziju interneta. Umesto istog terena za sve, one hoće da rezervišu ekspresne trake za sopstveni sadržaj i usluge – ili onih velikih korporacija koje mogu da plate skupu "putarinu" – a da nas ostale ostave na prašnjavom putu.

Velike telefonske i kablovske kompanije troše stotine hiljada miliona dolara lobirajući u Kongresu i Federalnoj Komisiji za Komunikacije (Federal Communications Commission) da unište neutralnost mreže i time rizikuju budućnost interneta.

Da li je neutralnost mreže nova regulacija?

Apsolutno ne. Neutralnost mreže je bio deo interneta od njegovog začetka. Pioniri kao što su Vinton Cerf i Ser Tim Berners-Lee, izumitelj World Wide Web-a, su uvek imali nameru da internet bude neutralna mreža, a "nediskriminatorna" pravila poput Net Neutrality su vladala nacionalnim komunikacijskim mrežama od 1930-tih.

Međutim, kao posledica odluke iz Federalne komisije za komunikacije iz 2005. Neutralnost mreže – baza slobodnog i otvorenog interneta – je stavljena u opasnost. Sada lobisti kablovskih i telefonskih kompanija guraju ka blokadi zakona koji bi ozvaničio neutralnost mreže.

Ozakonjenje neutralnosti mreže bi sačuvalo slobode koje sada uživamo na internetu. Uprkos svoj priči o "deregulaciji" telefonski i kablovski giganti ne žele konkurenciju. Oni žele specijalna pravila pisana u njihovu korist,

Nije li pretnja neutralnosti mreže samo hipotetička?
Ne. Najznačajniji dokaz je izjava vlasnika mreža o planovima o diskriminaciji.
Rukovodioci svh najvećih telefonskih kompanija su jasno izrazili nameru da izgrade internet sa klasama (tiered Internet) sa bržom uslugom za one kompanije koje su spremne da plate neverovatnu cenu. Branitelji neutralnosti mreže ne izmišljaju scenario sudnjeg dana. Mi samo uzimamo telekom rukovodioce ozbiljno.

Do sada smo videli samo vrh ledenog brega. Međutim brojni primeri pokazuju da će bez obaveze za neutralnošču mreže internet provajderi diskriminisati protiv sadržaja i konkurencije koji im se ne sviđaju. Ovakva vrsta cenzure će postati norma ako ne delujemo odmah. Ako im se pruži prilika ovi čuvari će konstantno stavljati sopstveni interes ispred javnog.

Kablovske i telefonske kompanije već dominiraju nad 98% tržišta broadband pristupa. Kada vlasnci mreža počnu da zloupotrebljavaju kontrolu "cevi" potrošači neće imati alternativu.

Nije li ovo samo bitka između džinovskih korporacija?
Ne. Naši protivnici bi voleli to da predstave kao sukob korporativnih titana. Međutim, prava priča leži u milionima običnih ljudi koji se bore za svoju internet slobodu.

Vlasnici malih biznisa imaju korsti od interneta koji im omogućava direktnu utakmicu – ne od onog za koji neće moći da priušte cenu pristupa. Neutralnost mreže osigurava da inovatori mogu početi od malog i sanjati da postanu sledeći Ebay ili Google bez toga da budu suočeni da nepremostivm preprekama. Bez neutralnosti mreže početnici i preduzmači će biti izgurani van tržišta od stane velikih korporacija koje bi plaćale svoje vrhovno mesto na Web-u.

Ako Kongres preda nternet telefonskim i kablovskim gigantima svako ko koristi internet će biti pogođen. Konektovanje ka vašoj kancelarji može potrajati duže ako niste kupili programe koje vaš provajder preferira. Slanje porodičnh fotografija bi moglo da se uspori do puzanja. Web strane koje koristite za online banking, pristup informacijama o zdravstvenoj zaštiti, planiranju putovanja ili komunikacija sa prijateljima i porodicom može biti kolateralna šteta plati-za-brzinu šemi.

Nezavisni glasovi i političke grupe su posebno ranjive. Troškovi će skakat za postavljanje i delenje video klipova utišavajući blogere time i jačajući velike medijske kompanije. Nekoliko dominantnh provajdera može usporiti političko organizovanje tražeći od poltičkih grupa ili kandidata da plate pristup "brzoj traci".

Toliko od te Q&A sekcije Save the Internet sajta (ima još koga zanima).

Pokušaji "regulacije" interneta u Italiji nemaju nikakve veze sa neutralnošću mreže nego su pokušaji grube cenzure tipa koji se mogu videti u Kini, Pakistanu, Tajlandu, Saudijskoj Arabiji pa što ne reći i zemlji u kojoj živim. Kako to da je internet ostao slobodan prilično dugo najčešće se objašnjava time da vlastodršci osim tako blatantne cenzure nisu imali način/ideju kako da stave internet pod kontrolu. Na žalost takve ideje su se polako iskristalsale.

Pošto je u svetu "slobodnog" tržišta sve "podređeno" "blagostanju" potrošača, tako bi se i ove promene koje se u SAD redovno nazivaju "deregulacije" (po sistemu manje pravila – lakši život) prodavale potrošačima kao njihov benefit. Tako bi se istima pre svega nudila "sigurnost". Od čega? Pa, od raznih stvari evo samo nekoliko sa vrha top liste: terorizma, spama, pornografije (dečje i obične), krađe identiteta, virusa, hakovanja i ostalih baba-roga, koje fakat postoje, ali cena "sigurnosti" bi bila suviše velika. Naime, u takvim dilemama se uvek treba prisetiti Bendžamina Frenklina i one njegove "oni koji su sremni da trampe malo slobode za malo sigurnosti ne zaslužuju nijedno ni drugo." (They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety) Reketiranje je uvek bio veoma unosan biznis.

Kako bi to izgledalo u praksi sa tačke gledišta običnog korisnika interneta? Ima više scenarija, međutim, onaj koji se najčešće pominje je veoma sličan kablovskoj televiziji. Naime, internet provajderi bi nudili "pakete" koji odgovaraju interesovanju korisnika, a koji bi se sastojali mahom iz "delova" interneta koji su u vlasništvu provajdera i/ili onih koji su spremni da mu plaćaju sopstvenu vidljivost na njegovom delu mreže. To ne znači da bi ostali "delovi" interneta bili nedostupni, bili bi, ALI ili bi ti "izleti" van pretplaćenog paketa išli po sporoj liniji i/ili ekstra naplaćivali. Naravno u reklamiranju takve, u odnosu na današnju osakaćene, usluge naglasak bi bio na gorepomenutoj "sigurnosti", jer božemoj sigurnost se "ne može" postići u otvorenim sistemima.

Davne 2003. Stiven Levi (Steven Levy) je napisao u Njusviku: Internet users won't know what they've got till it's gone.

––––––––––––––––––––––––––

Beleške na margini

Nije mi bila namera da ovim pisanijem sejem strah, pesimizam i scenario "sudnjeg dana", samo da (malo) ukažem na sasvim realne opasnosti.

Pretpostavljam da mnogi ovo sve već znaju, ali nije zgoreg ponoviti/utvrditi znanje, a uveren sam da mnogi mogu doprineti ovom blogu sa bacanja više svetla na pojedine aspekte problema od tehničkih do političkih.

Gore sam pomenuo moj prvi tekst na ovom blogu koji je itekako povezan sa ovom temom. Radi se o primeru "intelektualnoj" pripremi (pa čak i prizivanju) kontrole interneta. Naravno, sve sa "argumentima" koji su tako labavi da je čudo da misleće biće može pasti na iste.

 

 



Komentari (120)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 20:57 14.03.2009

au

pa ja nisam imao pojma da oni mogu namerno da uspore učitavanje nekih sajtova, brattteee....1984
Budimac Budimac 21:01 14.03.2009

Re: au

1984

A da, kad spomenu... ODLIČAN DOKUMENTARAC must see Orwell Rolls In His Grave
Budimac Budimac 22:38 14.03.2009

Re: au

Unfuckable
pa ja nisam imao pojma da oni mogu namerno da uspore učitavanje nekih sajtova, brattteee....1984

Mislim da bi Maksa znao da ti objasni na koji način oni to mogu... umesto što grmi na pomen telekoma
marsal.tito marsal.tito 21:03 14.03.2009

Savršen primer!

Mislim na apsurd današnjeg vremena - apsurd do kojeg je stigle demokratija i u realnom i u cyber-svetu.
Meni je glavni dokaz za to Google - veliki borac i propovedač internet demokratije i "jednakosti za sve" - sa kojim imam jako loše iskustvo i... krunski dokaz u rukama sa kojim ne mogu ništa!

Daklem, Veliki Brat samo steže, do granice gušenja. I čini mi se da je jedini izlaz kako piše na jednom zidu, tamo negde u centru Bgd-a: "Naoružaj se i - biježi!"
Budimac Budimac 21:14 14.03.2009

Re: Savršen primer!

Meni je glavni dokaz za to Google - veliki borac i propovedač internet demokratije i "jednakosti za sve" - sa kojim imam jako loše iskustvo i... krunski dokaz u rukama sa kojim ne mogu ništa!

Ne znam o čemu se radi, ali Google bi bio pogođen sa ovom "deregulacijom" i fakat je da su oni protiv ukidanja neutralnosti mreže.
marsal.tito marsal.tito 21:16 14.03.2009

Re: Savršen primer!

Budimac
Meni je glavni dokaz za to Google - veliki borac i propovedač internet demokratije i "jednakosti za sve" - sa kojim imam jako loše iskustvo i... krunski dokaz u rukama sa kojim ne mogu ništa!

Ne znam o čemu se radi, ali Google bi bio pogođen sa ovom "deregulacijom" i fakat je da su oni protiv ukidanja neutralnosti mreže.


Deklarativno, kao i npr. borba SAD za "ljudska prava"...
libkonz libkonz 21:17 14.03.2009

Re: Savršen primer!

Google

za mene najsvetlija tačka neta.
a naš telekom mu dođe kao ratni zločinac.
Unfuckable Unfuckable 21:20 14.03.2009

Re: Savršen primer!

Jožek, pa daj neki detalj o Gugletovim nedelima, da ne tapkamo u mraku
marsal.tito marsal.tito 21:24 14.03.2009

Re: Savršen primer!

Unfuckable
Jožek, pa daj neki detalj o Gugletovim nedelima, da ne tapkamo u mraku


Umesto detaljisanja, bolje da raspravljamo o stvarnim uzrocima takvih dešavanja i mogućim rešenjima. U suprotnom, odosmo svi tamo odakle smo se jednom izvukli.
Budimac Budimac 21:30 14.03.2009

Re: Savršen primer!

bolje da raspravljamo o stvarnim uzrocima takvih dešavanja

Sad ja ne razumem kojim dešavanjima?
marsal.tito marsal.tito 21:34 14.03.2009

Re: Savršen primer!

Budimac
bolje da raspravljamo o stvarnim uzrocima takvih dešavanja

Sad ja ne razumem kojim dešavanjima?


Onim koji su tema Vašeg posta + njeno proširenje na real-world society
vishnja92 vishnja92 21:50 14.03.2009

Re: Savršen primer!

nego, a da se vratimo na temu?
Unfuckable Unfuckable 21:54 14.03.2009

Re: Savršen primer!

Jožek, pa ti si konspirativniji i od originala

ps : ako se i ne vratimo temi, ona će se nama vratiti sigurno, na internetu smo
marsal.tito marsal.tito 22:01 14.03.2009

Re: Savršen primer!

Unfuckable
Jožek, pa ti si konspirativniji i od originala

ps : ako se i ne vratimo temi, ona će se nama vratiti sigurno, na internetu smo


A šta da radim... kada sam se godinama družio sa originialnim konspiratorima. Znaš ono pravilo da, kada si u nekom specifičnom okruženju, počinješ (makar i nesvesno) da se utapaš u njega i da ličiš na njegove membere.
Unfuckable Unfuckable 22:10 14.03.2009

Re: Savršen primer!

potpuno te razumem....kolega
zato sam i rekao ono što sam rekao scabies kod angie na blogu
marsal.tito marsal.tito 22:17 14.03.2009

Re: Savršen primer!

Unfuckable
potpuno te razumem....kolega
zato sam i rekao ono što sam rekao scabies kod angie na blogu


KOLEGA?! Fidele, jesi l' ti to, majku ti Bložiju?!
Unfuckable Unfuckable 22:24 14.03.2009

Re: razgovori iz Pakla

bokcamu Jožek....
nisam....
A Fidel nam je još Tamo,
(malo ovde, malo tamo...ali još uvek - tamo)
libkonz libkonz 22:03 14.03.2009

Sjajan tekst

Internet je još uvek područje gde se igra ravnopravna utakmica.
Neutralnost mreže osigurava da inovatori mogu početi od malog i sanjati da postanu sledeći Ebay ili Google bez toga da budu suočeni da nepremostivm preprekama. Bez neutralnosti mreže početnici i preduzmači će biti izgurani van tržišta od stane velikih korporacija koje bi plaćale svoje vrhovno mesto na Web-u.

ovo gore je poražavajuće
Reketiranje je uvek bio veoma unosan biznis.

Stvarno Budimac, da oni nisu slali svoje ljude u Telekom Srbije da nauče kako se pravi surovi monopol?
Unfuckable Unfuckable 22:11 14.03.2009

Re: Sjajan tekst

gotovo je brale, post na kome se dva puta spominje Telekom.....
očekujte udar groma, a kada se dim malo raziđe, videćete maksin komentar
maksa83 maksa83 22:17 14.03.2009

Re: Sjajan tekst

Unfuckable
gotovo je brale, post na kome se dva puta spominje Telekom.....

constrictoria92 constrictoria92 00:56 15.03.2009

Re: Sjajan tekst

Ko je pomenuo Telekom?
libkonz libkonz 00:59 15.03.2009

Re: Sjajan tekst

Ko je pomenuo Telekom?

guilty as charged
angie01 angie01 09:10 15.03.2009

Re: Sjajan tekst

e ovako treba da se drze predavanja u shkoli-neoptereceno, a jasno,...a u stvari sam svratila zbog telekoma
sentinel26 sentinel26 22:12 14.03.2009

Pravovremeno

i odlično pokrenuta tema.
Prikazivanje realnog stanja i još realnije perspektive, može nekome da izgleda kao pesimizam, ali ja mislim da bi pesimizam nastupio tek u sljedećoj etapi ako se u ovoj ne uozbiljimo.

Velika je prednost što u odbrani interneta možemo da koristimo njega samog bez ograničenja bar za sada.

Opasnost je realna i mislim da je vrijeme za neku vrstu uzbune koja bi predupredila štetu.
marsal.tito marsal.tito 22:23 14.03.2009

Re: Pravovremeno

sentinel26
i odlično pokrenuta tema.
Prikazivanje realnog stanja i još realnije perspektive, može nekome da izgleda kao pesimizam


Pravovremeni & opravdani pesimizam je jedino opravdanje za optimizam.
maksa83 maksa83 22:41 14.03.2009

vint cerf itd.

Pioniri kao što su Vinton Cerf i Ser Tim Berners-Lee

Čika Vint Cerf (čovek koji je izmislio TCP/IP) trenutno radi u Guglu, a jedan od produkta te ekipe je Measurement Lab - gomilica alata koja ti omogućava da vidiš da li i kako tvoj provajder zavrće cuclu.

Inače, izvesna (demokratska!) senatorka Diane Feinstan je pre neki dan probala da na kvarno u Obamin rescue paket ubaci klauzulu o "reasonable network management" što je zapravo eufemizam za svinjariju koju ovi pokušavaju da proture. Baba ga izduvala, ali će da proba opet drugim mehanizmima. Telcos su svuda gadna mafija. Politi benzinom i zapaliti.
Unfuckable Unfuckable 22:51 14.03.2009

Re: vint cerf itd.

kako bre - usporavaju protok ?
To neka "metoda odvraćanja" ?
marsal.tito marsal.tito 22:53 14.03.2009

Re: vint cerf itd.

maksa83
Inače, izvesna (demokratska!) senatorka Diane Feinstan.


Uopšte nije izvesna, nego jako uticajna bitch iz Cal, rame uz rame sa "šeficom" demosa u kongresu, i deo prosemitskog lobija.

Telcos su svuda gadna mafija. Politi benzinom i zapaliti.


U paketu sa brojnim medijskim kućama. Postaju, brate, neodvojiva celina.
maksa83 maksa83 22:57 14.03.2009

Re: vint cerf itd.

kako bre - usporavaju protok ?
To neka "metoda odvraćanja" ?

Pa, da, nema tu velike misterije, mada IPv4 koji trenutno koristimo nema taj pojam "važni i manje važni paketi" (fensi ime - QoS) pa cela stvar u izvedbi ispadne pomalo budževina, međutim IPv6 koji se ugurava (a treba da reši i problem nedostajanja IP adresa) to čini kudikamo jednostavnijim pošto je to ugrađeno u sam protokol.

Isto kao što na malčice finijem kućnom ruteru (koji čak ne mora da bude mnogo fensi) možeš da podesiš da ti torrent saobraćaj "uzima toliko i toliko" da ne zaguši surf i ostale stvari, tako i ISP-ovi mogu da zavrću i odvrću cucle prema adresama i tipu saobraćaja. Neki ovdašnji provajderi su to već uradili za P2P saobraćaj, pa se dizala buka, pa su neki prekinuli, neki nisu, itd.
Budimac Budimac 23:00 14.03.2009

Re: vint cerf itd.

Politi benzinom i zapaliti.



Hvala za ovo o "reasonable network management"... koji kvarnjak u economic stimulus package
Unfuckable Unfuckable 23:01 14.03.2009

Re: vint cerf itd.

Neki ovdašnji provajderi su to već uradili za P2P saobraćaj

to se sećam da je bilo, samo - odakle im pravo to da rade ako to legitimno postoji i koristi ga ceo svet ?
Drugo : nije mi jasno to "tip saobraćaja" - ovo sa adresama kapiram...i pitam se, pitam, u međuvremenu : da li Monopolista može da "davi" sitnog lokalnog provajdera koji mu je konkurencija ?
marsal.tito marsal.tito 23:07 14.03.2009

Re: vint cerf itd.

Unfuckable
[i pitam se, pitam, u međuvremenu : da li Monopolista može da "davi" sitnog lokalnog provajdera koji mu je konkurencija ?


Može, al neće, pošto je "dobar čovek", nego će da pusti malog da ojača. Pa kad mali suviše ojača onda će Monopolista da glumi krizu i ucenjuje državu za pare, da ne bi otpuštao radnike.
maksa83 maksa83 23:08 14.03.2009

Re: vint cerf itd.

Drugo : nije mi jasno to "tip saobraćaja"

Pa, sprava ume da zaviri u to što ide "kroz žicu" i skonta "aha, ovo je torrent", "aha, ovo je http" i prema tome pušta neke pakete češće neke ređe, što se kod tebe očituje kao veća ili manja brzina.
da li Monopolista može da "davi" sitnog lokalnog provajdera koji mu je konkurencija ?

Može, ali dosta mu je da sam prodaje Internet jeftinije od sitnih pošto je prva ruka i sam odlučuje o tome koliko će sitnima da naplaćuje link.
NNN NNN 00:08 15.03.2009

Re: vint cerf itd.

Isto kao što na malčice finijem kućnom ruteru (koji čak ne mora da bude mnogo fensi) možeš da podesiš da ti torrent saobraćaj "uzima toliko i toliko" da ne zaguši surf i ostale stvari, tako i ISP-ovi mogu da zavrću i odvrću cucle prema adresama i tipu saobraćaja.
Isti tip saobraćaja sa istim nivoom prioriteta. Ligično je da npr. real-time (streaming npr.) nema niži nivo prioriteta nego neki _____.
crossover crossover 23:56 14.03.2009

Budimac The Whistleblower

Hvala Budimac!

I POWER

crossover crossover 23:59 14.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

marsal.tito marsal.tito 00:08 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

crossover
A Guide to Net Neutrality for Google Users


Ali, kao što ranije spomenuh, i sam Google ruši svoj stav o "neutralnosti"! Primer: imam poznanicu koja drži školu u SAD i debelo plaća da bi joj na Google-u link za školu uvek bio na prvom mestu. A to je, kako oni sami tvrde, strogo zabranjeno!
Gospodo & dame - čista demagogija.

P.S. Od čega se Google.com finansira?
libkonz libkonz 00:12 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

Primer: imam poznanicu koja drži školu u SAD i debelo plaća da bi joj na Google-u link za školu uvek bio na prvom mestu. A to je, kako oni sami tvrde, strogo zabranjeno!
Gospodo & dame - čista demagogija.

P.S. Od čega se Google.com finansira?

Ti si druže Maršale otkrio toplu vodu i rupu u saksiji jednim udarcem.
Unfuckable Unfuckable 00:13 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

pa ima desno "sponzorisani linkovi",(bar je bilo) ne kapiram šta je sporno ?
maksa83 maksa83 00:16 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

Ali, kao što ranije spomenuh, i sam Google ruši svoj stav o "neutralnosti"! Primer: imam poznanicu koja drži školu u SAD i debelo plaća da bi joj na Google-u link za školu uvek bio na prvom mestu.

Kako je to različito od oglašavanja u bilo kojim novinama? To je tarifiranje visibilityja reklamnog prostora koje je takvo od kad je sveta i veka. Nek' ode u neki časopis i pita koliko košta reklama na prvoj strani a koliko negde u sredini, ili koliko košta 30 sekundi reklame u Super Bowl terminu, ili kad je zadnja epizoda Friends, a koliko u nekom bezveznom...
dragoljub92 dragoljub92 00:20 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

Nek' ode u neki časopis i pita koliko košta reklama na prvoj strani a koliko negde u sredini,

nema potrebe,svaki časopiš ima na kraju obaveštenje kolko košta prostor i to detaljno,pola strane,cela itd.
marsal.tito marsal.tito 00:35 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

Unfuckable
pa ima desno "sponzorisani linkovi",(bar je bilo) ne kapiram šta je sporno ?


Njen link je medju "nesponzorisanim", tzv "besplatni" - demokraCki. kada search-uješ njen tip škole koja uopšte nije najbolja i najveća od te vrste, njena se uvek pojavljuje prva, a neku mnogo bolju i vredniju čiji gazda ne zna za foru, nećeš naći ni na trećoj strani!

A Google se busa o svom "poštenju" i rangiranju linkova prema relevantnosti i sadržaju (BTW, i sam imam problem sa tim) i apeluju na nas korisnike njihopvih web-master usluga da prijavimo "plaćenike-kvarnjake"

Dakle, evidentno je da problem postoji, ali nije rešenje prepričavati priče o istom & iskustva, nego tražiti uzroke i smišljati primenljiva rešenja (što mnogi "pametnjakovići" ovde nisu sposobni).
Unfuckable Unfuckable 00:41 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

ima tagovanje ili tako nekako ..."ključne reči" koje upisuješ kada linkuješ ka Google, tu vešt čovek može dosta postići
constrictoria92 constrictoria92 00:41 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

P.S. Od čega se Google.com finansira?

Od reklama.
marsal.tito marsal.tito 00:43 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

Unfuckable
ima tagovanje ili tako nekako ..."ključne reči" koje upisuješ kada linkuješ ka Google, tu vešt čovek može dosta postići


Ej, tu sam i te kako baja!
Nego, što ih ti toliko braniš,a? Aj priznaj koliko te plaćaju!
maksa83 maksa83 00:44 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

A Google se busa o svom "poštenju" i rangiranju linkova prema relevantnosti i sadržaju (BTW, i sam imam problem sa tim) i apeluju na nas korisnike njihopvih web-master usluga da prijavimo "plaćenike-kvarnjake"

Reci sad jasno - kome ona plaća da joj škola bude prvi hit na Guglu? Guglu (što bi bio skandal) ili nekoj trećoj strani koja joj pumpa page rank?
Budimac Budimac 00:47 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

i apeluju na nas korisnike njihopvih web-master usluga da prijavimo "plaćenike-kvarnjake"

pa što ne prijaviš poznanicu?
Unfuckable Unfuckable 00:50 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

koja joj pumpa page rank

kako se pumpa page rank ?

(jbt, ovo postaje intervju sa maksom...ono : deca iz srednje cepačke su došla kod Čika Makse da mu postave par pitanja za novi broj školskog časopisa "Veseli Tehničar"
marsal.tito marsal.tito 00:52 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

constrictoria92
P.S. Od čega se Google.com finansira?

Od reklama.


Reci to njihovim poveriocima -akcionarima i poješće te za užinu!

GOOG
constrictoria92 constrictoria92 00:53 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

Njen link je medju "nesponzorisanim", tzv "besplatni" - demokraCki. kada search-uješ njen tip škole koja uopšte nije najbolja i najveća od te vrste, njena se uvek pojavljuje prva, a neku mnogo bolju i vredniju čiji gazda ne zna za foru, nećeš naći ni na trećoj strani!

A Google se busa o svom "poštenju" i rangiranju linkova prema relevantnosti i sadržaju (BTW, i sam imam problem sa tim) i apeluju na nas korisnike njihopvih web-master usluga da prijavimo "plaćenike-kvarnjake"

Dakle, evidentno je da problem postoji, ali nije rešenje prepričavati priče o istom & iskustva, nego tražiti uzroke i smišljati primenljiva rešenja (što mnogi "pametnjakovići" ovde nisu sposobni).


Pa, sad, kako da ti kažem, a da se ne naljutiš... Grešiš, sinak, silno grešiš.
Ukucaj u Google SEO, pa pogledaj nešto od linkova koje ti OmraženiGoogle ponudi i možda ti neke stvari budu i jasnije...
marsal.tito marsal.tito 00:58 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

constrictoria92
Njen link je medju "nesponzorisanim", tzv "besplatni" - demokraCki. kada search-uješ njen tip škole koja uopšte nije najbolja i najveća od te vrste, njena se uvek pojavljuje prva, a neku mnogo bolju i vredniju čiji gazda ne zna za foru, nećeš naći ni na trećoj strani!

A Google se busa o svom "poštenju" i rangiranju linkova prema relevantnosti i sadržaju (BTW, i sam imam problem sa tim) i apeluju na nas korisnike njihopvih web-master usluga da prijavimo "plaćenike-kvarnjake"

Dakle, evidentno je da problem postoji, ali nije rešenje prepričavati priče o istom & iskustva, nego tražiti uzroke i smišljati primenljiva rešenja (što mnogi "pametnjakovići" ovde nisu sposobni).


Pa, sad, kako da ti kažem, a da se ne naljutiš... Grešiš, sinak, silno grešiš.
Ukucaj u Google SEO, pa pogledaj nešto od linkova koje ti OmraženiGoogle ponudi i možda ti neke stvari budu i jasnije...


A ti ukucaj npr. pera...
dragoljub92 dragoljub92 01:02 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

A ti ukucaj npr. pera...

evo
Budimac Budimac 01:03 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower


A ti ukucaj npr. pera...

Ajde maršale budi ti primer konstruktivnosti diskusije pa lepo počni da odgovaraš na konkretna pitanja. Ima ih za sada dva koja su ti postavljena... ali me pre svega interesuje da odgovoriš Maksi na
Reci sad jasno - kome ona plaća da joj škola bude prvi hit na Guglu? Guglu (što bi bio skandal) ili nekoj trećoj strani koja joj pumpa page rank?
crossover crossover 01:04 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

Šta bi Ljubičice Bela, kamo odgovor na Maksino pitanje?
Kome tvoja prijateljica plaća da bude vidljivija na Guglu?
maksa83 maksa83 01:06 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

kako se pumpa page rank ?

Kad bih ja to umeo tek tako da izrecitujem to bi onda bio mnogo lak sport. Neke stvari su legitimne (optimizuješ tvoj sajt tako da bude "pogodan" za Google, to je tzv. search engine optimization, što je legitiman konsalting), a neke nisu - angažuješ armije (ljudi ili računara) da ti "pominju" sajt kojekuda i tako mu povećavaju relevantnost, itd. itd. To ti je otpr. isto kao sa dopingom u vrhunskom sportu - nije pitanje da li se radi, nego da li te ufate. BMW u'fat'li pre tri godine. Koliko znam čak postoje i firme koje "skidaju ljagu" tako što ti popravljaju imidž koji neko o tvojoj firmi stvori guglovanjem.
marsal.tito marsal.tito 01:13 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

Budimac

A ti ukucaj npr. pera...

Ajde maršale budi ti primer konstruktivnosti diskusije pa lepo počni da odgovaraš na konkretna pitanja. Ima ih za sada dva koja su ti postavljena... ali me pre svega interesuje da odgovoriš Maksi na
Reci sad jasno - kome ona plaća da joj škola bude prvi hit na Guglu? Guglu (što bi bio skandal) ili nekoj trećoj strani koja joj pumpa page rank?


Može gazda!

Ono prvo - otkud PerU medju perAma? Kada odeš na drugu stranu (2.) opet ćeš zalutati medju pere, a ne perUe.

A drugo - plaća web-hosting kompaniji koja ima dil sa Google-om.

A sad ja da nešto pitam: šta ste se, bre, uvredili na taj Google.com k'o da vas je rodio?
Ljudi, u tom biznisu se vrte milijarde $$$$, a potencijal se meri u stotinama milijardi. A likovi iz tog posla nemaju duše nit obraza!
Budimac Budimac 01:17 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

Ljudi, u tom biznisu se vrte milijarde $$$$, a potencijal se meri u stotinama milijardi. A likovi iz tog posla nemaju duše nit obraza!

To verovatno stoji.
plaća web-hosting kompaniji

A ovo objašnjava mnogo.
koja ima dil sa Google-om

a ovo je pretpostavljam objašnjenje web-hosting kompanije
crossover crossover 01:18 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

marsal.tito

A drugo - plaća web-hosting kompaniji koja ima dil sa Google-om.

Jbg, znao sam. Pališ nas bezveze :))
constrictoria92 constrictoria92 01:19 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

Ti LikoviBezDuše&Obraza rade i projekte od kojih i ti lično imaš koristi...

A koja je to kompanija koja šuruje sa Google-om?
Ako si u pravu (iskreno, čisto sumnjam, al' 'ajd) i to ispričaš na pravom mestu, mož' da postaneš i milioner...
maksa83 maksa83 01:23 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

A drugo - plaća web-hosting kompaniji koja ima dil sa Google-om.

Kako taj dil funkcioniše?

Pretpostavljam da tako nešto, ako postoji, nije moguće izuglovati ali sam siguran da npr. http://www.live.com (koji tehnički ne zaostaje za Guglom, samo su se jadni kasno setili tog .. .Intren ... Iteran... Interneta) nema ni najmanji problem sa tim da prikaže rezultate koji bi prikazali takve prevare.

A sad ja da nešto pitam: šta ste se, bre, uvredili na taj Google.com k'o da vas je rodio?

Mene nije rodio, intenzivno me nervira ; ) u zadnje vreme po nekim drugim pitanjima, samo neke stvari čujem prvi put pa mi to čudno pošto sam prilično radoznalo kuče.

I budi drugar (kad si već drug), reci bar koji je hosting u pitanju pa da se i mi hostujemo tamo.
marsal.tito marsal.tito 01:25 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

Treba provesti neko vreme preko "bare", posebno u njihovom biznisu. Onda naučiš da čitaš "zakonite" poslovne ponude i dilove izmedju redova. (Ne mislim pri tome na fine print!) Mi Balkanci smo mala deca za njih (osim nas izuzetaka koji smo iskusili USA) i zato nam je teško da shvatimo i povežemo.
marsal.tito marsal.tito 01:28 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

maksa83

I budi drugar (kad si već drug), reci bar koji je hosting u pitanju pa da se i mi hostujemo tamo.


Ne znam, niti me interesuje.
constrictoria92 constrictoria92 01:29 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

Šta bi mi, Balkanci, bez BraćeBalkanaca koji su bili u USA?!?
Evo, priznajem, ja bih sigurno ostala slepa kod očiju.
Dragi Jožek,
hvala ti što mi skide koprenu!
Unfuckable Unfuckable 01:36 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

osim nas izuzetaka koji smo iskusili USA

Jožek, znao sam da si se preobukao u Žiku Kovačevića

(neman ima stotinu lica)
Unfuckable Unfuckable 02:19 15.03.2009

Re: Budimac The Whistleblower

ok, stoji
Jožek Ljubičice.
svu pažnju Sveta si pokupio
aj' sad - isporuči ?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 01:32 15.03.2009

Moj prvi tekst na ovom blogu

Da neko nije potpaltio Teofila?
Budimac Budimac 01:37 15.03.2009

Re: Moj prvi tekst na ovom blogu

Da neko nije potpaltio Teofila?

Pa kao što napisah tamo nadam se da svoje povremeno glupiranje adekvatno naplaćuje...
radojicic92 radojicic92 02:19 15.03.2009

...


jel valja ovo?

Budimac Budimac 02:21 15.03.2009

Re: ...

jel valja ovo?

Lepo
NNN NNN 04:43 15.03.2009

Re: ...

photoshop?
WX WX 03:22 15.03.2009

S



n
crossover crossover 04:33 15.03.2009

Re: Samo je pitanje dokle ce Google...

WX
MSN razvoja svoju tehnologiju...
``In preparation for unveiling its own algorithmic search engine, Microsoft's MSN has quietly launched software that will index Web sites, a move that raises questions about MSN's relationship with Yahoo subsidiary Inktomi.
Called MSNBot, the software scours Web sites and collects hyperlinks and documents. The software is part of MSN's effort to challenge Google by revitalizing MSN Search with its own algorithmic search technology.

http://news.cnet.com/MSN-search-bot-a-glimpse-of-ambitions/2100-1032_3-1018930.html

Sve je to ok, samo ne znam da li si primetio da je to vest iz juna 2003. godine. U međuvremenu se svašta zanimljivo događalo.
Možda si mislio na Microsoft Kumo, mada ni on se za sada nije nešto naročito proslavio.
Unfuckable Unfuckable 04:41 15.03.2009

Re: Samo je pitanje dokle ce Google...

Sve je to ok, samo ne znam da li si primetio da je to vest iz juna 2003. godine.

jebiga . . .
znao sam da zbog nečega gotivim ovog momka
brzo, jasno, kompetentno
i bez (previše) krvi
crossover crossover 04:52 15.03.2009

Re: Samo je pitanje dokle ce Google...

Šta da ti kažem, po dnevnoj zapovesti meni je zapalo da budem požarni na blogu, pa malo ćaskam sa prolaznicima da mi prođe vreme ;-)
Unfuckable Unfuckable 04:58 15.03.2009

Re: Samo je pitanje dokle ce Google...

"a...nunčake, Požarni... - imaš ?"

Požarni :
"Imam"
(pretvara moru u Teheran, ali to je neka druga priča)

...ćaskaš, ćaskaš, ha ?
a ...Brajovića....primeti li okolo ?
crossover crossover 05:13 15.03.2009

Re: Samo je pitanje dokle ce Google...

...ćaskaš, ćaskaš, ha ?
a ...Brajovića....primeti li okolo ?

Colonnello Brajovich je otišao na zasluženi noćni odmor :))
Podelio dužnosti, izvršio obilazak straže, primio raport i spustio zastavu.
Unfuckable Unfuckable 05:32 15.03.2009

Re: Samo je pitanje dokle ce Google...

to oko spuštanja zastave me najviše brine :
nije valjda opet insistirao da svira tokom .... ?

..jeste ?

..au.
Budimac Budimac 09:12 15.03.2009

Ko je na "našoj" strani

Who else supports Net Neutrality

The supporters of Net Neutrality include leading high-tech companies such as Amazon.com, Earthlink, EBay, Google, Intel, Microsoft, Facebook, Skype and Yahoo. Prominent national figures such as Internet pioneer Vint Cerf, Stanford law professor Lawrence Lessig, every major Democratic presidential candidate, and FCC Commissioners Michael Copps and Jonathan Adelstein have called for stronger Net Neutrality protections.

Editorial boards at the New York Times, Los Angeles Times, San Francisco Chronicle, San Jose Mercury News, Seattle Times, St. Petersburg Times and Christian Science Monitor all have urged congress to save the Internet.


Dakle, nije sve tako (jako) crno.

P.S. U dokumentarcu koji gore linkujem i kažem da je must see (radi se "deregulaciji" medija) prominentno mesto ima Majk Pauel (sin Kolina Pauela i u to vreme predsedavajući FCC - federalne komisije za komunikacije), koji je svojevremeno upitan o digital divide, odgovorio: I think there's a Mercedes divide, I'd like to have one, but I can't afford one.

maksa83 maksa83 09:51 15.03.2009

Re: Ko je na "našoj" strani

Budimac
Who else supports Net Neutrality

U teoriji, i Obamin akuelni FCC Chief (ekvivalent Ministra za Telekomunikacije) je iz tog tabora - Obama picks Net neutrality backer as FCC chief.
Budimac Budimac 10:09 15.03.2009

Re: Ko je na "našoj" strani

U teoriji,

dragoljub92 dragoljub92 10:33 15.03.2009

Re: Ko je na "našoj" strani

ništa ja to ne razumem ali si mislim da ova grupacija neće to da dozvoli tako lako,il se varam?
Budimac Budimac 10:48 15.03.2009

Re: Ko je na "našoj" strani

dragoljub92
ništa ja to ne razumem ali si mislim da ova grupacija neće to da dozvoli tako lako,il se varam?

free & open softvare
je malo drugo pitanje od free & open interneta i ovo drugo je mnogo važnije, jer nam prvo neće mnogo značiti ako padne drugo...

btw. Dragoljube jel' ti rekoh da se prešaltah na linux (doduše Fedoru)? Mašini laknulo...
dragoljub92 dragoljub92 10:59 15.03.2009

Re: Ko je na "našoj" strani

Budimac
dragoljub92
ništa ja to ne razumem ali si mislim da ova grupacija neće to da dozvoli tako lako,il se varam?

free & open softvare
je malo drugo pitanje od free & open interneta i ovo drugo je mnogo važnije, jer nam prvo neće mnogo značiti ako padne drugo...

btw. Dragoljube jel' ti rekoh da se prešaltah na linux (doduše Fedoru)? Mašini laknulo...

nisi,al to ti je najpametniji potez,doduše ja više cenim distroe zasnovane na debijan-u nego na red hat-uli sad vidiš koliko je sigurniji izlaz na net i ostalo što čini slobodan softver koliko se on bori protiv ograničenja bilo koje vrste
e pa čestitam na pridruženju zajednici i srećno sa fedorom
Unfuckable Unfuckable 12:52 15.03.2009

Re: Ko je na "našoj" strani

nisi,al to ti je najpametniji potez,doduše ja više cenim distroe zasnovane na debijan-u nego na red hat-u

...evo ga, znnnnao sam...
ejbt ovak'i su mi najslađi , sve naked veći "patolip od Kake" što bi rek'o moj kum - a moj kum govori retko ali jezgrovito.
Dragoljube, jbt - pa ovo je tirada ravna Banetu Bumbaru - kada je uvežbavao nastupajući nastup "zna svinja šta je dinja" na Kališu, a u vezi inostranih bendova i muzike (teorijska nastava, asistirao Čombe)

ps : u pravu si Budimatz - prvo mreža - onda softver, ako Umetnici "srede" mrežu, mož' se slikamo
leopold_lady leopold_lady 21:49 15.03.2009

Hvala....

Ne znam šta će biti,ali ne bi me čudilo da jednog dana se desi ono što priželjukujem već neko vreme - a scena je iz filma sa Kurtom Raselom - Escape from New York (Bekstvo iz Nju Jorka) ili drugi film (ima dva) kada on na kraju filma pali cigaretu poslednjim zrnom šibice i kaže - E sad počnite ponovo od kamena ....

Mislim da bi ovaj svet zaista trebao ponovo da krene od kamena - da bi shvatio život.... Jer,sva ova tehnologija koliko dobra bila,toliko je i loša.... Možda je radikalno,ali da,zaista bi želela da se ljudi ponovo krenu da muče,da stvore nešto,da cene to što stvore svojim trudom i radom.... Sve im je pojednostavljeno - a oni neće da rade...

Moja majka je radila sa karticama (ekonomista) - i sećam ih se bile u roze i plave boje... I plata je uvek stizala na vreme....Danas je sve kompjuterizovano,a oni i sa svim tim programima na kompjuterima ne mogu da završe završni račun na vreme,a o tome koliko plate kasne itd,da ne govorim - nije tema posta .... (primer dala)...

Budimac Budimac 22:04 15.03.2009

Re: Hvala....

Jer,sva ova tehnologija koliko dobra bila,toliko je i loša

Ja bih rekao neutralna, a mi joj određujemo prirodu. Nož se može upotrebiti za klanje, ali i za delenje hleba... A eno tamo kod prof Nsarskog ima isto to atomi za bombu ili elektriku...

Ne sviđa mi se baš ideja da se vratimo na nulu, bolje da shvatimo šta imamo pre nego to izgubimo (pod tim ne mislim samo na temu ovog bloga, nego uopšte)
leopold_lady leopold_lady 22:11 15.03.2009

Re: Hvala....

Budimac
...

Ne sviđa mi se baš ideja da se vratimo na nulu, bolje da shvatimo šta imamo pre nego to izgubimo (pod tim ne mislim samo na temu ovog bloga, nego uopšte)


Ma nema od tog posla ništa .... Svi su okrenuti samo sebi.... Retko ko razmišlja šire,a i ti što razmišljaju šire - pošto su manjina od većine su smatrani čudacima i zanesenjacima.... To da je se krenulo pre 10-20 godina ,ali dobro... Kažu bolje ikad nego nikad.... Videćemo....
Vlasta92 Vlasta92 09:13 16.03.2009

Ju...

ja se sad osećma kao moja drugarica koje je, posle godinu dana pretnji i napetosti, veče pred bombardovanje Srbije rekla "Ko bre da nas bombarduje?! Zašto?!"
Blassed ignorance....

Ako se to stvarno desi, kod mene prva žurka druženja i razmene mišljenja.
Budimac Budimac 09:47 16.03.2009

Re: Ju...


Ako se to stvarno desi, kod mene prva žurka druženja i razmene mišljenja.

Digitalna ili analogna? Žurka mislim... ako nam ukinu internet ko onomad u Sauth Parku moraće da padne analogna
Budimac Budimac 09:56 16.03.2009

Povodom 20 godina

interneta upravo ide emisija na Al Džaziri o slobodama, ograničenjima, kontroli i sl. mreže.
bauer. bauer. 06:20 17.03.2009

Re: Povodom 20 godina

upravo ide emisija na Al Džaziri o slobodama, ograničenjima, kontroli i sl. mreže.

E, pa kad je na Al Džaziri, onda da gledamo...
Budimac Budimac 08:00 17.03.2009

Re: Povodom 20 godina

E, pa kad je na Al Džaziri, onda da gledamo...

Misli ti šta hoćeš, ali od tih velikih international mainstream TV-a oni su jedni od boljih.
Nemam više BBC World da ustanovim ko je tamo uopšte ostao, jer sve zvezde tog programa sada vidim na Al Džaziri. (A u poverenju, sve je to isto sranje i kad kažem bolji, a definitivno su bolji od CNN-a npr. onda pričam o nijansama). Lova je lova, ali ipak ne bi jedan ser David Frost kaljao svoju inače brilijantnu karijeru na nekom napaljenom trećerazrednom ili drugorazrednom Tv-u ni za kakve pare (i.e. on može da ih dobije od bilo koje, a izabrao je da radi za Al Džaziru).
bauer. bauer. 08:17 17.03.2009

Re: Povodom 20 godina

Ma vidi, ja ne verujem nikome. odnosno, trudim se da čitam između redova. Ono što mi je trenutno kristalno jasno, je Santo Domingo. Zaboravi Bodrum, idemo u Santo Domingo :))))

I, BTW, mislo sam da ti nemaš TV? TJ. da ga koristiš samo da na njemu držiš pikslu?
dragoljub92 dragoljub92 08:24 17.03.2009

Re: Povodom 20 godina

bauer.
Ma vidi, ja ne verujem nikome. odnosno, trudim se da čitam između redova. Ono što mi je trenutno kristalno jasno, je Santo Domingo. Zaboravi Bodrum, idemo u Santo Domingo :))))

I, BTW, mislo sam da ti nemaš TV? TJ. da ga koristiš samo da na njemu držiš pikslu?

netje motji ,dragoljub to bezecovao već
Budimac Budimac 08:36 17.03.2009

Re: Povodom 20 godina

Ma vidi, ja ne verujem nikome.

To je najispravniji stav, naročito kad su te kutije u pitanju.
I, BTW, mislo sam da ti nemaš TV? TJ. da ga koristiš samo da na njemu držiš pikslu?

Fu gleda, ja jaaaaaako retko, a najviše služi mačkama kao vantage point.
bauer. bauer. 08:52 17.03.2009

Re: Povodom 20 godina

netje motji ,dragoljub to bezecovao već

Eto, javlja mi se već, na nekoj bezobraznoj plaži u Santo Domingu. Sedimo Dragoljub, Budimac i ja, i cevčimo Koronu. Bez dobrog razloga, a sa svakim dobrim razlogom...
dragoljub92 dragoljub92 09:13 17.03.2009

Re: Povodom 20 godina

bauer.
netje motji ,dragoljub to bezecovao već

Eto, javlja mi se već, na nekoj bezobraznoj plaži u Santo Domingu. Sedimo Dragoljub, Budimac i ja, i cevčimo Koronu. Bez dobrog razloga, a sa svakim dobrim razlogom...

a kako bi drugačije
Budimac Budimac 09:59 17.03.2009

Re: Povodom 20 godina

Eto, javlja mi se već, na nekoj bezobraznoj plaži u Santo Domingu. Sedimo Dragoljub, Budimac i ja, i cevčimo Koronu. Bez dobrog razloga, a sa svakim dobrim razlogom...

vishnja92 vishnja92 17:28 17.03.2009

Re: Povodom 20 godina

Ono što mi je trenutno kristalno jasno, je Santo Domingo.

a ja uporno preskacem link - sve ocekujem neki bozanstven i prezahtevan sajt, pa da ne otvaram na brzinu.
aaa, jack..... :)))

(pazi kad zamalo na nevidjeno da viknem "hocu i ja s vama!"
crossover crossover 18:02 17.03.2009

Re: Povodom 20 godina

Budimac

Nemam više BBC World da ustanovim ko je tamo uopšte ostao, jer sve zvezde tog programa sada vidim na Al Džaziri.

Koliko ja znam, samo još John Simpson. Mada odkad je preživeo američki raketni napad (friendly fire) u Avganistanu sve manje ga vidim na TV-u.

Šteta što ne možeš da vidiš BBC, skoro je bio dokumentarac Our World: Turkey's Silent History. Pokušao sam da nađem na BBC kanalima na internetu ali nema. Tema je vrlo neuobičajena - Otac nacije i genocid nad Jermenima. Čak mi je delovalo da su se trudili da budu objektivni.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana