Do ljudi je moj druže...!

Branislav Kovačević Cole RSS / 14.09.2007. u 09:55

Kosovo-pocetak i kraj!
Kosovo-pocetak i kraj!
Dva poslednja moja Bloga "Ala volim da mrzim: i "Eh, taj SKYPE...!" izazvali su različite reakcije, ali na mail sam dobio jedno pismo, od svoje prijateljice iz Sarajeva, koja sada živi u USA, za koje mislim da zaslužuje da ga podelim sa Vama na Blogu.Znam nije jedina, znam da mnogi misle isto, ali i suprotno..!

Pa evo ga u celosti:

Dragi moj.....

Uživam čitajuci ova čakulanja i prosto mi dodje nekako milo što u svim
ovim razmišljanjima nismo sami - ima nas. Malo,doduše, ali ima! A odmah nakon
toga , pripadne mi muka što je vilajet u kojem živimo takav da nije do
kvaliteta, nego kvaniteta - onih drugih ima znatno vise. I vidiš, nije to do
naše zemlje (mislim na onu jedinu za koju su nam rekli - puj, pike,ne važi
se!).

Zemlja ko zemlja!

Do ljudi je, moj druze.

Kad nam onomad dekretom
ukinuše domovinu i krvavo se “krasnopisom” ispotpisivaše na dnu stranice, sve
sam čekala nekog da kaže, da zna, da objasni, da pokaže i dokaže, da
zaštiti, da zagrli, da brani,da ne da,...,ali malo nas bilo onamo, ko i vas
tamo i onih ondje - šaka jada u odnosu na one koji su se takmičili ko će
prvi jamu napuniti !

I postaše parametri razonode za široke narodne mase
upravo ti užasi, koji su nama pomogli da se udaljimo i od rodjenih
života, a njima učinili uslugu da se konačno osjećaju svoji na
svome - razabirajući ko je koga u prošlom ratu, ko koga nije stigao u
ovom, a ko je spreman za neki sledeći,uz sve ono čuveno:"Eeeeej brajko
moj, znam ja. Neće mene više nikad niko zajebati.-ja prvi koljem" Zamisli ti
to-neće njega niko više ubijati, sad će malo on!!! Već ubijen, a još
ubija...Takav tip čeljadeta...I isti takvi su mnogobrojniji i na ovim,
nekim drugim kontinentima,organizovani ne pitaj, tako da mi se nametnulo
samo od sebe pitanje- je li tamo sad divno, s obzirom da je sav govnaluk
ovdje????? E onda mi prijateljica Lj…. pomogne da vidim kako nista nije razlicito,sve
je isto s nama i oko nas,ma gdje bili,sve je prekrio
snijeg-supeeeerrrrr!

Nailazim vrlo cesto na agresivnost ako spomenem
nostalgiju. Ljudima smeta-sta ja tu ima da volim? I onda, ona divna
rečenica - ako ti se svidja vrati se tamo, jebala te naša zemlja. I šta da
pričam s njima? Koja "nasa" zemlja? Njihova i moja????? Taj koji mi hoće i
nostagliju ubiti,to je sve njegova zemlja i jos mu i ovako bezemljaski
smetam što ga podsjećam ovim mojim bivstvovanjem na činjenicu da je ono
nekad bilo i da se sa svim ovim klanjima nije dobilo ništa bolje !!! Ne
čeznem ja samo za onom Jugom, ja čeznem što mi nisu napravili bolju, ako
su se već busali u prsa da znaju!!!!!!!!

I da znaš,voljela bih da volim da mrzim, jer bih onda bila svoja na svome.Ko je još uspio nekoga dobrim iz mrznje pomjeriti?

A u obrnutom živimo evo,na zdravlje nam, na radost i na
dug zivot!
I sve ti ovo napisah ovako, a valjda ćemo,akobogda, jednom sjesti pa krenuti od Kulina bana.E onda, neka se čuvaju,mamicu im hoštaplersku!!!!
Voli te tvoja drugarica.

PS:FOTOGRAFIJA NEBOJSA RAUS 

Atačmenti



Komentari (170)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Atomski mrav Atomski mrav 10:06 14.09.2007

Preporuka!

Ne čeznem ja samo za onom Jugom, ja čeznem što mi nisu napravili bolju, ako su se već busali u prsa da znaju!!!!!!!!
semele semele 10:32 14.09.2007

Stuck in the past? Supernostalgija.

je li tamo sad divno, s obzirom da je sav govnaluk
ovdje?????

......Nailazim vrlo cesto na agresivnost


1. Joj, sto je bila lepa ona druga Jugoslavija.
2. Joj sto je bila lepa tek ona prva Jugoslavija,
3. Joj sto je bila lepa ona Austro-Ugarska.
4. Joj sto je bila lepa ona Turska.
5. Joj sto je bila lepa ona Kulinova Bosna.
6. Joj sto je bila lepa ona Caslavljeva Srbija.
7. Joj sto je bila lepo ono Rimsko Carstvo.
8. Joj, bilo je.

Ko li nam sve to razruusi? "Do ljudi je, moj druze."

Imal' sanse za konstruktivni dijalog? Love and Peace? Forgiveness? Ili bitterness?

Jelica Greganović Jelica Greganović 10:38 14.09.2007

Tačno tako,

mamicu im hohštaplersku...sve je moglo i bez da narod izgine da bi se oni napunili kao lađe.
antioksidant antioksidant 10:38 14.09.2007

Re: Stuck in the past? Supernostalgija.

Imal' sanse za konstruktivni dijalog? Love and Peace? Forgiveness? Ili bitterness?


moze jedan bitter. i pelinkovac sa limunom i ledom
semele semele 10:56 14.09.2007

Re: Tačno tako,

Jes vala mogli su lepo da se razkusurisu. Nije mi jasno sto oni iz Evropskog Saveza priznadose onu Rvatsku i Dezelu?
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 11:00 14.09.2007

Re: Tačno tako,

,,,Bas tako zemljakinjo....!!! Sve je moglo i drugacije....bez rata, zrtava...zajedno, kao konfederacija, asimetricna federacija..........ili civilizovan "razvod"....ALI SVAKAKO BEZ RATA!!! (podsecam na recenicu Slobodana Milosevica: Ako ne znamo da radimo, umemo da se bijemo"....pa i to smo videli...!!!Zanimljivo je da to rekao covek koji se verovatno nikada nije u detinjstvu pobio u skolskom dvoristu, koji nije potrcao za fudbalom, skocio u reku....Nesto mi ovaj sadasnji premijer lici na slicnu osobu????HM?
poz
bkc
antioksidant antioksidant 11:01 14.09.2007

Re: Tačno tako,

semele
Jes vala mogli su lepo da se razkusurisu. Nije mi jasno sto oni iz Evropskog Saveza priznadose onu Rvatsku i Dezelu?

a sto, ti ne bi??
i objasni mi samo kako je je to priznanje iz evropskog saveza tacno uticalo na kasnije klanje? (mislim, kako si zakljucila da nije bilo tog priznanja da ne bi bilo ni klanja?)
antioksidant antioksidant 11:05 14.09.2007

Re: Tačno tako,

covek koji se verovatno nikada nije u detinjstvu pobio u skolskom dvoristu, pa ako se nije bio, siguran sam da je pio sljage
koji nije potrcao za fudbalom, kako nije? pa sta mislis ko je trcao za loptom kada je neko sutne preko ograde?
skocio u reku pa ako nije skocio, sigurno su ga bacali

ali cole, takvi posle zavrse najvise skole, i budu vodece licnosti drustva i tako ti je svuda...

najbolji frajeri iz srednje skole rade po gradilistima a najbolje ribe se udaju u 19...

svetom vladaju bivsi streberi
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 11:14 14.09.2007

Re: Tačno tako,

antioksidant


ne mislim da stvari treba generaliyovati,.bas toliko, ali da tu ima necega...ima...?
...eh sad za najbolje ribe..se udaju,...da ostavimo za sledeci neki blog....ne slazem se, ili bar ne u potpunosti, a i vise me plase ovi sad sto su na vlasti , a "bili su oslobodjeni fiskulture"
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 11:16 14.09.2007

Re: Tačno tako,

Kamo lepe srece da je Srbija priznala prva...sve drzave nastale na teritoriji SFRJ....Ali kako kada i danas se cuju izjave od strane OVE VLADE da je CG kvazidrzava...???Ista matrica....
antioksidant antioksidant 11:24 14.09.2007

Re: Tačno tako,

Branislav Kovačević Cole

antioksidantne mislim da stvari treba generaliyovati,.bas toliko, ali da tu ima necega...ima...?...eh sad za najbolje ribe..se udaju,...da ostavimo za sledeci neki blog....ne slazem se, ili bar ne u potpunosti, a i vise me plase ovi sad sto su na vlasti , a "bili su oslobodjeni fiskulture"

joj bre cole, pa ti mene shvatas ozbiljno...
naravno da ne treba generalizovati, samo mi nekako legla prica...

tesimo se po neki put njome mi, od po 2 metra, lepi ko upisani, najbolji frajeri u skoli, prvi ribe setali, kola vozili, ostali u gradu iza 12.... dok jedemo pola kila leba i 100 grama podriguse ispred c marketa (na pauzi od sredjivanja fasade banke gde je disa nas ortak iz odeljenja kome smo lupali cuske - dobar decko - pa on nam je i nabacio posao da sredimo fasadu)
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 11:28 14.09.2007

Re: Tačno tako,

antioksidant
[quote=
Godine mi nedozvoljavaju neozbiljnost....a i komentare na sve drugo....Citaju mi deca Blog-.---hahahahah...
milosib milosib 11:29 14.09.2007

Re: Tačno tako,

ALI SVAKAKO BEZ RATA!!! (podsecam na recenicu Slobodana Milosevica: Ako ne znamo da radimo, umemo da se bijemo"....


Gosn Cole nemojte zaboraviti ni ostele iz ekipice. Npr. kad ono Franjo izjavi da je Hrvatska mogla da izbegne rat, ali da onda ne bi bila neovisna drzava.
Nema velike razlike izmedju plemenskih poglavica.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 11:32 14.09.2007

Re: Tačno tako,

milosib
[quote
Bez dileme....ne zaboravljam ja nikoga....ali me nekako vise muci MOJA STRANA RATA!!!
milosib milosib 12:16 14.09.2007

Re: Tačno tako,

Ne bi trebalo zbog objektivnosti. Ovo zbog toga sto je to i stav pisca teksta.
Svi bi oni zadrzali SFRJ samo da je moglo da oni budu glavni.
Lektorka Lektorka 12:37 14.09.2007

Re: Tačno tako,

BKC:
ili civilizovan "razvod"

e, to. ne patim što se raspala DRŽAVA, i dalje imam svoj prostor, i svoje ljude, jezik naravno. samo, raspad zasnovan na grabeži a umotan u nacionalne mitove nema veze s civilizovanošću. mada, i ta reč "civilizovan" je krajnje, krajnje problematična... cole, da se nađemo na "sporazumnom razvodu"? pa pošto ne možemo da vratimo film i te devedesete drugačije odradimo, onda da obavežemo predsednika na to da u slučaju potrebe za drastičnim promenama krajnja konsekvenca bude sporazumni razvod a ne odbrana državnih granica po svaku cenu.
ZNAM da sam naivna, ali što kaže tvoja prijateljica:
E onda, neka se čuvaju,mamicu im hoštaplersku!!!!
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:10 14.09.2007

Re: Tačno tako,

Lektorka
BKC:
[Nemam nista protiv ni termima "sporazumni razvod"..sta god i kako god , ali u miru...A da bi opet bilo nezadovoljnih...pa naravno uvek ce biti...ali bi bila manja steta!!
jananderson jananderson 13:23 14.09.2007

!

podsecam na recenicu Slobodana Milosevica: Ako ne znamo da radimo, umemo da se bijemo"


za mene je ovo kljucno i jos uvek se pitam: koji su to ljudi koji ovo nisu doziveli kao tesku uvredu i prezreli budaletinu!
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:27 14.09.2007

Re: !

jananderson

Ne smem da Vam kazem odgovor....! Blam!
sentinel26 sentinel26 21:57 14.09.2007

Ljudi o ljudima za - i protiv ljudi

Davne, 1969.godine, ležeći poslije operacije u jednoj Zagrebačkoj bolnici pozvah mojeg prijatelja i školskog druga (rodom iz Zagorja) da me obidje i donese nešto za čitanje.
Dojurio je odmah i pomogao mi koliko i rodjeni brat.

Reče tada (u povjerenju) moj prijatelj i ovo:
- Mi planiramo da se odvojimo od Srbije što je prije moguće po cijenu da ćemo gladovati.
Obzirom da sam znao dosta toga o situaciji u zemlji pa čak i o studentskim demonstracijama u Zagrebu 1956.godine (veoma vešto skrivanim), ja sam mu povjerovao.

Prijatelju sam rekao da jedino što mene interesuje jesu odgovori na dva pitanja:
1) Da li je moguće da se to dogodi bez rata i krvoprolića? i
2) Da li će naše prijateljstvo ostati ili će se nešto promijeniti poslije toga "odvajanja"?

Odgovor je bio sljedeći:
- Ako bude do mene biće sve upravo tako, vidjećeš i sam, a ako ti se poslije toga ne javim znaj da sam nastradao ili nestao.

Nažalost, od 1991.godine nemam nikakvih vijesti od prijatelja.
Ja mu i danas vjerujem jer znam da je bio čovjek.

Činjenica da ja mogu slobodno da prošetam kroz Hrvatsku jeste važno saznanje ali mi nije uteha zbog nemogućnosti da ga susretnem.

P.S. Gos'n Kovačeviću, da li je moguće da neko otvori blog o odgovornosti ministra pravde i ministra policije zbog organizacije dostavljanja poruka i pozdrava Filaretu za vrijeme "posta" od strane gospodina Legije.


Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 09:37 15.09.2007

Re: Ljudi o ljudima za - i protiv ljudi

sentinel26


Ne vidim zasto ne bi mogao da se otvori Blog o Vladi, svim ministrima....itd..ali mislim da je tema vec vise puta rabljena...Mozda neko drugi, upuceniji od mene...u ta dogadjanja...?
urbanosaurus urbanosaurus 14:32 15.09.2007

Re: Ljudi o ljudima za - i protiv ljudi

- Mi planiramo da se odvojimo od Srbije što je prije moguće po cijenu da ćemo gladovati.
Obzirom da sam znao dosta toga o situaciji u zemlji pa čak i o studentskim demonstracijama u Zagrebu 1956.godine (veoma vešto skrivanim), ja sam mu povjerovao.


1956. je bitna godina...
situacija u madjarskoj recimo...

a recimo i ovo...

Ministar odbrane Ivan Gošnjak potpisao je 24. aprila 1956. godine Pravilnik o organizaciji, delokrugu i radu organa bezbednosti JNA, kojim je precizirana nova nadležnost za KOS: kontraobaveštajna zaštita komandi i jedinica, ustanova JNA i namenske proizvodnje za oružane snage; otkrivanje delatnosti unutrašnjeg neprijatelja u strukturama Armije; borba protiv težih slucajeva pokušaja razbijanja moralno-politickog jedinstva u JNA; zaštita tajnosti u komandama i ustanovama kroz raspodelu obaveza i zadataka sa organima vojno-politickog rukovodenja. Zbog toga je u Državnom sekretarijatu narodne odbrane (DSNO) formirana i posebna komisija za tajnost.

To je znacilo dalje jacanje KOS-a, ali i širenje njegove nadležnosti, a i saradnje sa Ministarstvom unutrašnjih poslova. Bilo je to vreme prisnosti vojnog ministra, generala Ivana Gošnjaka i civilnog, potpredsednika Aleksandra Rankovica, koji su važili za najpoverljivije Titove saradnike. Kako se, medutim, menjao njihov položaj kod maršala, tako su se menjali i odnosi izmedu KOS-a i Udbe.

Krajem pedesetih i pocetkom šezdesetih, medutim, u jugoslovenskom vojnom i politickom vrhu dolazi do pojava nacionalnih podvajanja. Prema svedocenju Ivana Gošnjaka, preteranu nacionalnu osetljivost pokazivali su Edvard Kardelj Bevc i Vladimir Bakaric, koji su vec tada bili potpuno samostalni u odlucivanju o razmeštaju slovenackih i hrvatskih kadrova. Dok su Gošnjak i Rankovic "nacionalno nezainteresovani" u organima bezbednosti držali ljude proverene jugoslovenske orijentacije - Jeftu Šašica, šefa KOS-a, i Cecu Stefanovica, ministra policije, dotle su Kardelj i Bakaric za zamenike, mimo volje ovih funkcionera, progurali Edu Brajnika, šefa Udbe, i Ivana Miškovica, zamenika nacelnika KOS-a. Time je ostvaren nacionalno-republicki upliv u organe bezbednosti, koji ce kasnije dovesti do podela na desnu, Kardeljevu i levu, Rankovicevu frakciju, pa i do obracuna na Brionskom plenumu.


i ako nije problem, poshto sam ja puuuno mladji, a interesuje me , ako moze neshto vishe o tim veshto skrivanim demonstracijama studenata u zagrebu...
miladin miladin 10:39 14.09.2007

na-rodi

dragi moji sve je to bilo maslo dece losih roditelja...
nazalost stvarno je malo onih koji ce razumeti tekst...
pozdrav coletu,drugarici,i mojoj sumadiji!!!
jinks jinks 10:45 14.09.2007

Re: na-rodi

Da, Crveni andjeli, mamini i tatini ... i titini
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 10:53 14.09.2007

Re: na-rodi

jinks

Da steta je sto niste razumeli.,..mozda ako lagano citate...A posebno Vam je tacno to mamini..tatini, Titini....a ciji su Ovi sad? Ili je vaznije nesto drugo? Razmislite, pre etiketa...ponekad!
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 10:55 14.09.2007

Re: na-rodi

Miladin
Hvala!
jinks jinks 11:02 14.09.2007

Re: na-rodi

Da steta je sto niste razumeli.,..mozda ako lagano citate...A posebno Vam je tacno to mamini..tatini, Titini....a ciji su Ovi sad? Ili je vaznije nesto drugo? Razmislite, pre etiketa...ponekad!

Moguce da ste upravu. Ipak, cini mi se da sam dovoljno dugo ziveo u toj zemlji da bih mogao da naslutim ko joj je dosao glave ... na njih sam mislio.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 11:11 14.09.2007

Re: na-rodi

JINKS

ok...ako ste mislili na one koji su uradili sto su uradili....!
jinks jinks 11:13 14.09.2007

Re: na-rodi

Izvinite sto vas pitam ... sta ste mislili da sam mislio
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 11:18 14.09.2007

Re: na-rodi

JINKS

Nasmejali ste me pitanjem....inace cesto dolazi do nesporazuma jer se ne zna kome se sta odgovara...Sorry, ako sam, ja napravio zbrku..
Ucinilo mi se da se odnosi na nas....(mene, moju prijateljicu...)
jinks jinks 11:21 14.09.2007

Re: na-rodi

Nema problema :)
gorran gorran 10:43 14.09.2007

ma, morali smo je uništiti

Zato što
"ona nikada, ili skoro nikada nije bila strateski projekat
svih njenih naroda, i to nije sporno"
što reče jedan bloger nekidan.
I zato što je Tito bio mason - nema zvezdu na grobu.

I još par desetina jednako kvalitetnih razloga koji su, produkovani od naše "žute inteligencije", cirkulisali krajem osamdesetih.
margos margos 10:51 14.09.2007

Pranje....

Mislim da je veliki problem u pranju!!!
Oni koji su isprljali ruke - brzo su ih oprali, a mi smo spori u pranju ušiju i usta!!!
Ne čujemo ništa do sami sebe i ne vidimo šta iz naših vlastitih usta izlazi.

Pre nekog vremena dobijem reklamnu majicu sa nekog sportskog takmičenja i na njoj piše 'Hrvatska' i grb Hrvatske uz naziv takmičenja. Jedno jutro, probudi me prijateljica, nenadano upadne kod mene, a ja u majici... s vrata krene da viče na mene jesam li normalna... šta ja to nosim... da skinem tu šahovnicu ... itd... itd... Ja bunovna, neću da se kačim, izbegla je iz Sarajeva s jednim koferom... neću da je nerviram... ćutim, presvučem se, skuvam kafu i nastavimo naše dnevne priče...

Posle nekoliko dana, dođe opet i posle druge rakije krene priču - te kako me nije sramota... te kako sam ja njoj ovde došla sa šahovnicom... te kako bi to bilo da ona ode sa majicom Srbija kod Hrvata... te da idem tamo ako mi je tamo bolje (ja rođena ovde)... i sve u tom stilu... Pustim je ja da otpriča sve i kažem mirno: 'Zaboravila si mali detalj - ti si ušla u moju kuću nenajavljeno i ja sam u mojoj kući nosila majicu koja tebe nervira, a pošto te nervira, ja sam je odmah presvukla... Jel tako?'

Ona najpre zbunjeno zastane, namreška čelo da se 'priseti situacije'... pa nakon nekoliko trenutaka reče 'Jeste, tako je.' Nasmejem se i ja i pređemo na drugu temu.

Eto... čule smo se...

Cole, opet tekst po mom ukusu... Hvala!
Pozdrav:)))
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 10:55 14.09.2007

Re: Pranje....

Margos
Hvala!...Najvaznije je da se slusamo...pa i cujemo..ponekad!!!
poz
bkc
dragan7557 dragan7557 11:51 14.09.2007

Re: Pranje....

i na njoj piše 'Hrvatska' i grb Hrvatske uz naziv takmičenja.


Vesti Žurnal Nizozemske televizije juče 13 septembar 2007.

Ministar odbrane Nizozemske je položio venac na grobove sugrađana izginulih za "slobodu i demokratiju" Iračkog naroda prilikom posete (zvanične) Vašingtonu.

Problrm je što je na vencu stajalo da SAUČEŠĆE UMESTO DRŽAVE NL. izjavljuje HRVATSKI GENERAL????

Ministar je nesmetano položio venac Hrvatskog Generala i ne obazirući se na javnost nastavio dalje.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:01 14.09.2007

Re: Pranje....

Dragan 7557

Naravno............normalni ljudi prelaze preko gresaka..na civilizovan nacin,,,poput Novaka Djokovica...kada je oficijelni spiker rekao da je iz Hrvatske...Vidim da se u javnosti nije dala prevelika paznja,,mudrom odgovoru naseg tenisera...
Svaka cast za Novaka,..i sve ostale koji umeju da izadju, elegantno, iz problema...
Atomski mrav Atomski mrav 12:56 14.09.2007

Re: Pranje....

Zato što je odgovor našeg tenisera mudar ("spustio" je tom spikeru ali na fin način, "it's all the same thing" :)), zato nije naišao na preveliku pažnju medija. Gurović i Miličić su, sa druge strane, privukli veliku pažnju. Šta nam to govori?
antioksidant antioksidant 13:00 14.09.2007

Re: Pranje....

Atomski mrav
Zato što je odgovor našeg tenisera mudar ("spustio" je tom spikeru ali na fin način, "it's all the same thing" :)), zato nije naišao na preveliku pažnju medija. Gurović i Miličić su, sa druge strane, privukli veliku pažnju. Šta nam to govori?

ako hoces paznju, ponasaj se kao milicic. to je velja lepo shvatio. seselj jos pre njega.

problem je kad pocnes da verujes u to sto pricas. tada stvarno postanes velja (ili seselj)
ivana23 ivana23 13:10 14.09.2007

Re: Pranje....

Atomski mrav
Zato što je odgovor našeg tenisera mudar ("spustio" je tom spikeru ali na fin način, "it's all the same thing" :)), zato nije naišao na preveliku pažnju medija. Gurović i Miličić su, sa druge strane, privukli veliku pažnju. Šta nam to govori?

Nije nase javnosti, ali...
http://www.jutarnji.hr/clanak/art-2007,8,16,novak_dokovic,86211.jl]


Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:12 14.09.2007

Re: Pranje....

ivana23
[
Hvala...nisam moga da nadjem taj tekst....!



Malisa Malisa 14:09 14.09.2007

Re: Pranje....

Ministar je nesmetano položio venac Hrvatskog Generala i ne obazirući se na javnost nastavio dalje.

Cuo sam za tu vest ali i da je drzavni zurnal ispravio tu gresku svojim komentarom.
Malisa Malisa 14:11 14.09.2007

Re: Pranje....

Ministar je nesmetano položio venac Hrvatskog Generala i ne obazirući se na javnost nastavio dalje.

Ministar nije video niti je mogao znati da je neko greskom zamenio vence. Posle je to ispravljeno u komentaru drzavne televizije.
dunjica dunjica 15:40 14.09.2007

Re: Pranje....

http://www.jutarnji.hr/clanak/art-2007,8,16,novak_dokovic,86211.jl]


Pročitala Jergovićev tekst u Jutarnjem listu i pomislila da je dobro što smo se razišli, jer mržnja nije ni od jučer, ni od 1991. Ta mržnja je krivac za klanja, a ne što smo "mili moji, kuda koji" (vidi primjer Češke i Slovačke).

I opet mislim, čitajući te komentare na izvrstan Jergovićev tekst... sve će nas skupa vrag odnijeti...
dragan7557 dragan7557 15:48 14.09.2007

Re: Pranje....

Ministar nije video niti je mogao znati da je neko greskom zamenio vence.


Ministar nije ćorav,a dok je polagao venac televizija ga je snimala i na snimku se vidi ministar kako gleda u položeni venac na kome piše hrvatska. Predpostavlja se da ministar zna da čita i da zna naziv države čiji je ministar.

Državna televizija u Nl. ne postoji što se vidi i iz naziva zvanične televizije koja bi mogla da se nazove društvenim medojpm. NOS je Nederlands Omroep Stichting. Stichting je pravna forma koju može da osnuje svaki građanin ili grupa.

Komentar moderatora nije bila ispravka već podsmešljiv osvrt.

Holandska TV je BESPLATNA a vreme na televiziji se deli prema broju članova (učesnika u stichtingu) ko ima više članova taj dobija više vremena na nacionalnim televizijama kojih ima 3.
Građani NE PLAĆAJU PRETPLATU a jedini troškovi su troškovi kablovskih provajdera programa.
gorran gorran 15:50 14.09.2007

Re: Pranje....

Pročitala Jergovićev tekst u Jutarnjem listu i pomislila da je dobro što smo se razišli, jer mržnja nije ni od jučer, ni od 1991. Ta mržnja je krivac za klanja, a ne što smo "mili moji, kuda koji" (vidi primjer Češke i Slovačke).

I opet mislim, čitajući te komentare na izvrstan Jergovićev tekst... sve će nas skupa vrag odnijeti..

Od kada je mržnja, dunjice? I hoće li se zaustaviti samo na "međusobnom" klanju, ili ćemo preći i na "svoje"?

Btw, Ovo što ti kažeš je tipičan primer zločinačke propagande koja je i izazvala pokolje...
ivana23 ivana23 16:18 14.09.2007

Re: Pranje....

gorran
Pročitala Jergovićev tekst u Jutarnjem listu i pomislila da je dobro što smo se razišli, jer mržnja nije ni od jučer, ni od 1991. Ta mržnja je krivac za klanja, a ne što smo "mili moji, kuda koji" (vidi primjer Češke i Slovačke).I opet mislim, čitajući te komentare na izvrstan Jergovićev tekst... sve će nas skupa vrag odnijeti..Od kada je mržnja, dunjice? I hoće li se zaustaviti samo na "međusobnom" klanju, ili ćemo preći i na "svoje"?Btw, Ovo što ti kažeš je tipičan primer zločinačke propagande koja je i izazvala pokolje...


Cekajte, zasto je Dunjicino kazivanje zlocinacka propaganda? Nesto ste pogresno protumacili.
A, kad pitate hocemo li preci na svoje... pa zar nismo (u ne tako davnoj proslosti).
Mrznja... od kada je? Pa, zar vi ne znate!?
gorran gorran 16:28 14.09.2007

Re: Pranje....

Mrznja... od kada je? Pa, zar vi ne znate!?

Ne znam, ivana23. Ni od kada, ni do kada. Možda ćete me Vi prosvetliti?
dunjica dunjica 16:50 14.09.2007

Re: Pranje....

Gorrane, ovo je teška optužba, "primjer zločinačke propagande". Vrlo podsjeća na retoriku nazivanja "onih drugih" zločincima.

Živo mi je u sjećanju jedna rečenica Slavenke Drakulić iz njene knjige "Oni ne bi ni mrava zgazili" (nastala na temelju promatranja procesa i života današnjih zatočenika Sheveningena, izdao i Samizdat92). Ona kaže, parafraziram: "Ako je bratstvo i jedinstvo negdje doista zaživjelo, onda je to sada ovdje u Sheveningenu." Drugim rječima, oni koji danas pred haškim sudom odgovaraju za ratne zločine, razvili su međusobnu solidarnost i zajedništvo kakve nismo imali ni u bratsko-jedinstvenoj Jugoslaviji. Pročitati knjigu, vrijedi!

Rođena sam i živjela 24 godine u Jugoslaviji. Mnogo puta čula kako se "oni drugi" nazivaju pogrdnim imenima (vlasi, šokci, balije, trofazni, ...), kako se kuka nad vlastitom sudbinom "mi smo iskorišteni, oni tamo žive na naš račun", kako su se rado izvlačile priče o hrvatskom ustaštvu i velikosrpskom hegemonizmu, ... Hoćeš li još ili se praviš grbav?
dunjica dunjica 16:54 14.09.2007

Re: Pranje....

I još nešto, Gorrane: da li je to neka gradacija, klanje međusobno kao manja šteta, pa tek onda veći zločin - klanje "svojih"? Ili se ne radi o ljudkim životima i svetosti poštovanja i održanja SVAKOG LJUDSKOG života?

To "svoji" vs "međusobno" puno govori...
gorran gorran 17:31 14.09.2007

Re: Pranje....

Rođena sam i živjela 24 godine u Jugoslaviji. Mnogo puta čula kako se "oni drugi" nazivaju pogrdnim imenima (vlasi, šokci, balije, trofazni, ...), kako se kuka nad vlastitom sudbinom "mi smo iskorišteni, oni tamo žive na naš račun", kako su se rado izvlačile priče o hrvatskom ustaštvu i velikosrpskom hegemonizmu, ...

Neke brojke? Statistički podaci?
Olako tvrdite "Srbi mrze Hrvate" i "Hrvati mrze Srbe". Nije valjda da tvrdite "Svi Srbi mrze Hrvate" i "Svi Hrvati mrze Srbe"?
Mogao bih Vam nabrojati gomilu toga što su žene rekle o muškarcima i muškarci o ženama, o tome ko koga ugnjetava, iskorišćava, ko je gluplj, pametniji, ko je kome upropastio život...
Sad, ja recimo tvrdim "muškarci mrze žene" i "žene mrze muškarce".
Ili, još bolje, dođem u kuću u kojoj je muž ubio ženu (ili obrnuto) i pričam o toj mržnji...
Hoćete još, ili ćete se praviti grbavi (??)
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 18:08 14.09.2007

Re: Pranje....

Dunjica
Živo mi je u sjećanju jedna rečenica Slavenke Drakulić iz njene knjige "Oni ne bi ni mrava zgazili" (nastala na temelju promatranja procesa i života današnjih zatočenika Sheveningena, izdao i Samizdat92). Ona kaže, parafraziram: "Ako je bratstvo i jedinstvo negdje doista zaživjelo, onda je to sada ovdje u Sheveningenu." Drugim rječima, oni koji danas pred haškim sudom odgovaraju za ratne zločine, razvili su međusobnu solidarnost i zajedništvo kakve nismo imali ni u bratsko-jedinstvenoj Jugoslaviji. Pročitati knjigu, vrijedi!

Rođena sam i živjela 24 godine u Jugoslaviji. Mnogo puta čula kako se "oni drugi" nazivaju pogrdnim imenima (vlasi, šokci, balije, trofazni, ...), kako se kuka nad vlastitom sudbinom "mi smo iskorišteni, oni tamo žive na naš račun", kako su se rado izvlačile priče o hrvatskom ustaštvu i velikosrpskom hegemonizmu, ... Hoćeš li još ili se praviš grbav?


Dunjice, ti znas da vise verujem tebi nego sebi. I mislim da si ti zadnja osoba na ovom blogu kojoj se moze prebaciti neki nacionalizam (mnogi od ovih koji se bore protiv "nacosa" mi deluju kao "profesionalci" koji to rade iz interesa).

Ali mislim da gresis kad kazes "bolje sto smo se razisli". I to ne zbog toga sto bi u suprotnom doslo do stvaranja neke nove Yu - to je nepovratna proslost.

Problem je u tome sto se time kaze Srbima u Hrvatskoj da su na pogresnom mestu ... i izbeglicama da se nikad nece vratiti. I to isto vazi za Hrvate, Madjare i ostale u Srbiji. I za SVE u BiH. Vreme nacionalnih drzava je proslo. Pa i sama znas: udji u metro u bilo kom vecem evropskom gradu pa ces videti vise "obojenih" nego belih ... NEMA TU VISE RAZILAZENJA ...

Uostalom ovi iz Sheveningena su najbolji primer da su SPOLJNI USLOVI ono sto im odredjuje da li ce da zive zajedno u slozi ili da se kolju. I ja sam svih ovih godina imao vise prijatelja i kolega Hrvata nego Srba (sticajem okolnosti, naravno). I upoznao mlade parove Srbe i Hrvatice koji su pobegli iz tog ludila dole i vencavali se ovde ...

pozz

ps. ja sam bas ponosan i srecan sto je predsednik srpske skupstine Hrvat ... i sto se sada ni SRS tu vise ne buni (protiv bivse potpresednice vlade su pravili neke ekscese) ... nece ni Hrvatska biti sasvim "normalna" zemlja dok se nesto slicno ne desi. A price o tome da "nismo mogli zajedno" i da je "bolje sto smo se razisli" joj ne pomazu u tome ...
tuzlanac tuzlanac 18:25 14.09.2007

Re: Pranje....

margos
Mislim da je veliki problem u pranju!!!
Oni koji su isprljali ruke - brzo su ih oprali, a mi smo spori u pranju ušiju i usta!!!
Ne čujemo ništa do sami sebe i ne vidimo šta iz naših vlastitih usta izlazi.

Pre nekog vremena dobijem reklamnu majicu sa nekog sportskog takmičenja i na njoj piše 'Hrvatska' i grb Hrvatske uz naziv takmičenja. Jedno jutro, probudi me prijateljica, nenadano upadne kod mene, a ja u majici... s vrata krene da viče na mene jesam li normalna... šta ja to nosim... da skinem tu šahovnicu ... itd... itd... Ja bunovna, neću da se kačim, izbegla je iz Sarajeva s jednim koferom... neću da je nerviram... ćutim, presvučem se, skuvam kafu i nastavimo naše dnevne priče...

Posle nekoliko dana, dođe opet i posle druge rakije krene priču - te kako me nije sramota... te kako sam ja njoj ovde došla sa šahovnicom...
Pozdrav:)))



nikako mi nije jasno zasto ta prijateljica pobjeze iz saraj'va jedva sa jednim koferom, a hrvatska zastava joj simbol svega loseg sto joj se dogodilo?
pa zar nije razlog bjezanja bila opsada saraj'va pod nekom drugom zastavom?
dunjica dunjica 18:47 14.09.2007

Re: Pranje....

Gorrane, Gorrane, izvrćete, namjerno ili slučajno. Ja sam govorila o "mnogo puta", a ne "uvijek", ni "obično", ni "često". I sama sam bila predmet nacionalne mržnje, a i svjedok, u različitim sredinama, istovremeno optuživana za "držanje strane" i jednima i drugima i trećima... i tako redom. Što osobno doživljavam kao kompliment i dokaz neostrašćenosti, ni priklonjenosti jednoj strani.

Ne želite shvatiti moju tezu da nisu svi u ex-Yu bili naklonjeni ideji solidarnost i zajedništva, ili kako smo to tada zvali - bratstva i jedinstva. Zapravo, mislim da ste shvatili, ali je u pitanju neka Vaša igra dezavuisanja.

gorran gorran 18:56 14.09.2007

Re: Pranje....

Ne želite shvatiti moju tezu da nisu svi u ex-Yu bili naklonjeni ideji solidarnost i zajedništva

"Nisu svi" je ipak mnogo drugačije I teško može biti osnov da neko "pomisli da je dobro što smo se razišli" . Ili za cinizam kako je "bratstvo i jedinstvo" uspevalo jedino u Ševeningenu.

Razumem ja Vašu gorčinu. Ne razumem samo zašto je širite dalje...
dunjica dunjica 19:42 14.09.2007

Re: Pranje....

Bratstvo i jedinstvo u Ševeningenu nije cinizam, a i ako jeste, onda je to cinizam koji nam pokazuju njegovi stanovnici. Tamo su npr. hrvatski i muslimanski optuženici Slobodana Miloševića oslovljavali s "(gospodine) predsedniče", a jedan hrvatski general, poznat po svom kulinarskom talentu, "predsedniku" spremao kulinarske specijalitete. Družili se fino, prosto čovjek da im pozavidi na drugarstvu. Piše i priča se da ih je "nevolja" zatočeništva vrlo zbližila i solidarizirala. O svemu tome piše Slavenka Drakulić u pomenutoj knjizi, nakon svog boravka tamo i izučavanja atmosfere i praćenja događanja pri haškome sudu.

Ne, nisam ogorčena, bila sam razočarana i osjećala se nasamarenom, jer sam vjerovala da je zajedništvo i solidarnost vrijednost koju smo svi, ili barem svi, zastupali u bivšoj zemlji. To je sada prošlo, a ja, kako vrijeme prolazi, ne čujem nigdje uvjerljive argumente da bi krvoproliće bilo izbjegnuto ako bismo svi bili ostali na okupu.

Ne znam da li razumijete, Gorrane, ali ste izrazito zlonamjerni. Da li tako uvijek s onima koji ne dijele ista gledišta? (da ne bude zabune, ovo pitanje je isključivo retoričke prirode)
dunjica dunjica 19:56 14.09.2007

Re: Pranje....

Vasilije, dugo te nisam čitala, drago mi je da si opet ovdje.

Vidim, interpretacija je moćan način da se čovjeka dazavuira. Zašto dovodiš u vezu moju izjavu da je dobro što smo se razišli, sa stradanjima Srba u Hrvatskoj; građana BiH u BiH, itd, itd.? I Češka i Slovačka su se razišle, svaka na svoju stranu, pa nije došlo do krvoprolića. Znači, nije razlaz sam po sebi razlog progonima, iseljavanjima, ubijanjima. O razlozima je na ovome mjestu mnogo puta diskutirano i nemam volje da ponavljam.

Zar bi ratovi na Balkanu bili izbjegnuti da smo svi ostali u istoj državi? Meni tako zvuči da želiš reći. A ja mislim da bi se dogodilo isto.

Ponekad imam utisak da se uglavnom žali za raspadom Jugoslavije samo iz prozaičnog razloga što se više ne možemo kur*iti da smo nešto posebno, što se zabušantski ne možemo kriti iza samoupravljanja, drpati pod krinkom društvenog vlasništva i svi skupa nazivati Jadran, Karavanke i Bjelašnicu "našim".
gorran gorran 19:58 14.09.2007

Re: Pranje....

Ne znam da li razumijete, Gorrane, ali ste izrazito zlonamjerni.

Nisam.
Ja sam, naime, tako shvatio Vas.
Ne znam da li je Vama jasno da tvrdnja "Srbi i Hrvati se mrze, i to je tako bog zna otkad", nije dijagnoza problema nego deo problema. I način njegovog širenja.
Zamislite da Vi nemate pojma o Srbima i Hrvatima, i ja Vam dajem instrukcije. Mogu Vam navesti veliki broj primera neslaganja, a moga Vam navesti i isto tako veliki broj primera saradnje, požrtvovanja jednih za druge, ljubavi.
Vi ste zbog nečega izabrali da prenesete ovu prvu poruku. Tvrdite da to nije zlonamerno, nego verovatno "samo zato što je to istina".
I sad sam ja zlonameran?
Mislim, stvarno - imate li Vi ogledalo?
dunjica dunjica 20:07 14.09.2007

Re: Pranje....

E, pa Gorrane, ja nisam davala instrukcije nekome tko je došao s Marsa, nego tko, pretpostavljam, također ima iskustvo života u toj državi. I rekla sam svoje mišljenje da je dobro (a ne "bolje", kako namjerno iskrivljujete; razlika je velika!) što smo se razišli.

Ja nisam od jučer na ovom blogu i ovaj komentar nije prva poruka na tu temu. Ali, ima ljudi koji rado izvlače iz konteksta, neki vole prezentirati poluistine, neki izvrtati tuđe riječi, ... O saradnji, solidarnosti, pozitivnim primjerima sam dovoljno pisala. Također sam mišljenja da je isto moguće i preko granica, da nije uslov da svi živimo u istoj državi.

I da ponovim:
I opet mislim, čitajući te komentare na izvrstan Jergovićev tekst... sve će nas skupa vrag odnijeti...


Laku noć, više se ne želim zadržavati ovdje i gubiti bespotrebno energiju na pravdanje zbog zlonamjernog izvrtanja i vađenja iz konteksta.
gorran gorran 20:19 14.09.2007

Izvinite

Ako sam nešto pogrešno shvatio. A to, da će nas "sve skupa odnijeti vrag", to je prilično plauzibilna hipoteza...
Uostalom, možda nas je već odneo...
dunjica dunjica 20:28 14.09.2007

Re: Izvinite

Gorrane, ostati će mi vjerojatno skriveno zašto smo ovoliko žuči prosuli po blogu, unatoč vjerojatno vrlo sličnim stavovima oko ove teme. Jedan razlog mi je sasvim jasan, ali nije dovoljan: površno čitanje komentara drugih i ustrajavanje na vlastitim naočalama kroz koje promatramo stvarnost oko sebe i tumačimo je.

Ja ponekad imam tu glupavu ideju da će se moje prisustvo na Blogu prepoznati kao znak dobre volje, uspostavljanja prekinutih veza, ustrajavanja na onome što nas povezuje. Poslije ovakvih okršaja se pitam - šta mi to treba? Pogotovo kada me neki po defaultu svrstavaju u određenu ladicu?

Eto, nisam dosljedna, još sam tu. Iako bih radije pogledala svoj omiljeni kviz na TV.
gorran gorran 20:43 14.09.2007

Re: Izvinite

Dobru volju prihvatam oberučke.
Pa, pretpostavljam da oboje osećamo odbojnost prema propalicama koji svoje frustracije sublimiraju u agresivnost na nacionalnom šavu. I to mi je dovoljno.
Ja sam inače prilično apolitičan - mislim da je dobra volja mnogo važnija od toga gde su granice i koliko ih ima.
Nisam ni naročito jugo-nostalgičan.
Samo sam osetljiv na jednu vrstu delatnosti, jednako zastupljene u Srbiji i u Hrvatskoj. Zlonamerni ljudi kroz školski sistem i kroz medije pokušavaju da izmanipulišu i instruiraju našu decu kako smo, tobože, oduvek u mržnji i u ratu, i kako je to takoreći prirodno stanje.
To je stvar na koju sam prilično osetljiv - kad neko od mog deteta pokušava da napravi legionara jednog (još jednog mogućeg) besmislenog i lažnog rata.
dunjica dunjica 21:02 14.09.2007

Re: Izvinite

gorran gorran 21:16 14.09.2007

Re: Izvinite

yu1bcd yu1bcd 21:37 14.09.2007

Re: Izvinite

Malo sladunjavo ste zavrsili polemiku. Neko rece: Samo Srbija je bila dovoljno jaka da rasturi YU! Uz obilatu pomoc Nemaca koji sada lepo ostvaruju svoje interese na Balkanu. Evo spremaju se kupiti tri najvece firme u dezeli. I Slovenci se odcepise iz ekonomskih razloga otplacivanja dugova. BiH platila ceh kao i obicno...

Nazalost je Srbofobija dosta rasirena u lijepoj nasoj. Istorijski bi trebalo posmatrati uloge rastavljenih crkvi...
Malisa Malisa 22:21 14.09.2007

Re: Pranje....

dragan7557
Ministar nije video niti je mogao znati da je neko greskom zamenio vence.Ministar nije ćorav,a dok je polagao venac televizija ga je snimala i na snimku se vidi ministar kako gleda u položeni venac na kome piše hrvatska. Predpostavlja se da ministar zna da čita i da zna naziv države čiji je ministar.Državna televizija u Nl. ne postoji što se vidi i iz naziva zvanične televizije koja bi mogla da se nazove društvenim medojpm. NOS je Nederlands Omroep Stichting. Stichting je pravna forma koju može da osnuje svaki građanin ili grupa.Komentar moderatora nije bila ispravka već podsmešljiv osvrt.Holandska TV je BESPLATNA a vreme na televiziji se deli prema broju članova (učesnika u stichtingu) ko ima više članova taj dobija više vremena na nacionalnim televizijama kojih ima 3.Građani NE PLAĆAJU PRETPLATU a jedini troškovi su troškovi kablovskih provajdera programa.

Nije jasno koliko ti zivis u toj zemlji ali izgleda da ti tamo i nije bas dobro. NOS ''nije'' drzavna televizija kao sto RTS to nije ili BBC ili CNN. Ma daj....
Malisa Malisa 22:32 14.09.2007

Re: Pranje....

Vrlo podsjeća na retoriku nazivanja "onih drugih" zločincima.

Da, drugi su uvek zlocinci, nasi nisu ni mrava pogazili. Nije nego.
Malisa Malisa 22:40 14.09.2007

Re: Pranje....

Evo nesto za nostalgicne dijasporse-:)

http://www.youtube.com/watch?v=ZRe0kfvLdyg&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Esrpskadijaspora%2Einfo%2Findex%2Easp
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 10:27 15.09.2007

Re: Pranje....

Dunjica
Vidim, interpretacija je moćan način da se čovjeka dazavuira. Zašto dovodiš u vezu moju izjavu da je dobro što smo se razišli, sa stradanjima Srba u Hrvatskoj; građana BiH u BiH, itd, itd.? I Češka i Slovačka su se razišle, svaka na svoju stranu, pa nije došlo do krvoprolića. Znači, nije razlaz sam po sebi razlog progonima, iseljavanjima, ubijanjima.


Eh Dunjice, bas mi je zao ako mislis da sam hteo da te dezavuisem :( ... zato sto te jako cenim i ni na kraj pameti mi nije bilo da iza ove tvoje izjave stoji i trunka lose namere.

Uostalom ova izjava nije TVOJA ... tako ce nesto izjaviti velika vecina gradjana bivse ex-Yu danas. I to oni isti kojima samo pet godina pre pocetka 90-ih tako nesto nije padalo na pamet. Pa su onda odjednom dobili tu ideju zato sto su im je sugerisali njihovi politicari. A oni su opet zastupali tu ideju iz svoje licne-politicke koristi ... posto nisu mogli medjusobno da se sloze. Jer bi to njihovo slaganje znacilo da se odreknu parceta svoje u korist neke centralne vlasti ...

Pocetkom 90-ih, niko nije glasao za rat, zlocine, razaranja ... ali su milioni glasali za "bezopasne" ideje "bolje da se razidjemo" i "svoj na svome" ... I problemi su nastali kad je trebalo da se to "svoj na svome" i "razilazenje" sprovede u "hrvatskoj kolevci" Kninu gde su 90%posto Srbi ... ili sad u "sprskoj kolevci Kosovu". Ne poznajem situaciju u Ceskoj i Slovackoj da bih mogao o tome nesto da kazem ... ali sumnjam da se "recepti" tek tako lako mogu prenositi ...

Vecina republika nisu bile bivse nacionalne drzave koje su se nekad spojile pa resile da se opet razdvoje ... A granice medju njima velikim delom nisu bile nacionalne a ni odredjene bilo kakvom "voljom naroda" nego nacrtane od strane jednog coveka (ili par njih) ... A verovatno izmedju Ceske i Slovacke nisu postojale one crne price i primeri o kojima ti gore govoris ... I politicke vodje nisu zastupale/rehabilitovale ideologije proslosti koje su bile uzrok toga...

Razlaz jeste uzrok ratova u ex-Yu. I nije bio uopste resenje za one "crne price i primere". Tih prica i mrznje je bilo malo u Sumadiji (a verujem i u Zagorju) ... i pricali su ih uglavnom ljudi koji su dosli iz Like, Slavonije, BiH ... Zato sto su se te stvari tamo i dogadjale. I kako je razlaz onda mogao da resi te probleme kad su ti ljudi i u novim drzavama trebali da zive zajedno i da zajedno prevazilaze aveti proslosti??? Pa nikako ... nego je samo dodao jos nove primere/razloge za mrznju ...

Besmislica je da razdvojene i usitnjene drzavice zive bolje nego jedna velika. Naravno da bi drzave USA funkcionisale i dalje i kad bi se razdvojile. Ali USA jeste tako mocna zato sto su sve zajedno. I Evropa se ujedinjuje zato sto ekonomija bolje funkcionise i ljudi bolje zive. Pa cak i ono prevazilazenje ruzne proslosti i resavanje medjunacionalnih problema je imalo vecu sansu da bude reseno u Jugoslaviji nego da ga resava svaka nova drzava za sebe ... Imali su i Nemci i Francuzi ruznu proslost - pa je ne prevazilaze razdvajanjem, nego spajanjem ...

I kad je razdvajanje dobro mirnim putem (kao u Ceskoj i Slovackoj) - sto ga onda ne primenimo u BiH??? Ako neka drzava na Balkanu zasluzuje prefiks "kvazi" onda je to BiH ... i to ne samo zbog RS nego i zato sto recimo svi moji poznanici, prijatelji i komsije iz zapadne Hercegovine koji zive ovde u Nemackoj, imaju SAMO hrvatske pasose i nerado prihvataju da im se, cak i u sali, kaze da im je glavni grad Sarajevo i da im tamo zivi njihov predsednik ...

I nema ovde kod mene trunke lose namere prema tebi, draga Dunjice ... nego samo pokusavam da zajednicki razumemo zasto smo mi, ljudi, podlozni manipulacijama. A manipulacije ne bi bile to kad bi se uvek i lako prepoznale. Pa kako objasniti recimo to da je neko do juce pricao price o "srpskoj Sparti" ... a danas prica o "fasistickom svetosavlju"? Ili to da dva rodjena brata, od istog oca i majke, tvrde da pripadaju razlicitm narodima???

Posto nemam pri ruci cokoladu evo saljem ti jedan cmokic ... onako ... cisto bratski :))))

ps. A ono "nasi Jadran, Karavanke, Bjelasnica" isto vidim malo drugacije nego ti ... Nema to veze sa drzavama nego da li ima granica i mogucnosti da se tamo ode i lepo zivi/provede. Nemacka nije "moja" zemlja ... ali je ona i ovaj grad u kome zivim moja druga (ili bolje reci, PRVA) kuca ... i "moji" gradovi su isto Barcelona i Palma de Majorka ... a bice valjda i Dubrovnik, Sarajevo i Mostar jednom ... OPET
margos margos 11:01 15.09.2007

Re: Pranje....

tuzlanac
nikako mi nije jasno zasto ta prijateljica pobjeze iz saraj'va jedva sa jednim koferom, a hrvatska zastava joj simbol svega loseg sto joj se dogodilo?pa zar nije razlog bjezanja bila opsada saraj'va pod nekom drugom zastavom?

Ona je rodom iz Srbije, te je najlogičnije bilo da dođe ovamo kada je počeo rat.

Odgovor na vaše pitanje ne znam :(
Znam da je užasno provociraju moji prijatelji svih fela - po naciji, političkom ili seksualnom opredeljenju itd.. pa i moje m(j)ešovito poreklo. Ali je, ako ništa drugo, spremna da ČUJE i razmisli. O tome i zbog toga sam pisala - sa željom da se čujemo. (zato i stavih naslov 'Pranje', misleći na uši i jezik)

Jooj, lako se posvađati kad smo svi osetljivi kao ogoljen živac, zar ne?
Pozdrav,
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 11:04 15.09.2007

Re: Pranje....

margos
[quote=

Kao ogoljen zivac,....setih se zubara...!!!
da smo osetljivi tako i na prevarante u politici i drugde...gde bi nam kraj bio???
poz
bkc
dunjica dunjica 14:17 15.09.2007

Re: Pranje....

VVasilije, hvala na visokom mišljenju, šta drugo da ti kažem?!

Sve sam rekla, ne znam što bih još mogla dodati, a da ne izazovem još više nesporazuma. Moja ideja o pozitivnosti razlaza je moja, nisu mi je imputirali nikakvi političari. Vjerovala sam 1990., i još u proljeće 91. da je razlaz bez krvoprolića moguć. U decembru 90. sam bila suosnivač jedne interreligiozne inicijative, gdje smo vjerovali da možemo svojim javnim djelovanjem i akcijama pokazati da ništa ne može ugroziti miran suživot u stoljećima multi-etničkom Osijeku. Bilo je krenulo veoma ohrabrujuće. I danas mislim da su neki ljudi, obitelji u Osijeku spašeni zahvaljujući našem angažmanu (ova inicijativa i danas postoji pri osječkom Centru za mir, nenasilje i ljudska prava). Na žalost, nismo mogli zaustaviti rat, ni zločine koji su se u našem gradu dogodili.

Nekoliko godina kasnije sam bila humanitarno i kao mirovna aktivistica angažirana u BiH, u sva 3 entiteta. Dvije godine od toga sam živjela u muslimanskoj sredini. Svašta sam ružno doživjela, ali ne od tadašnjih sugrađana muslimana. Ne samo da su me istovremeno nazivali pro-muslimankom, pro-srpkinjom i hrvatskom nacionalisticom (ima li ljepšeg komplimenta, nego da si svima kriv?).

Opet kasnije sam provela 3 godine u Beogradu. Jedna od beznačajnijih neprijatnosti zbog tog koraka je bila da su u rodnom kraju neki ljudi, znanci, prijatelji (ili "prijatelji" prestali sa mnom komunicirati, čak i pozdravljati na ulici. Vjeruješ li da me je najviše "popljuvala" prijateljica Srpkinja (iz Hr), koja je čak na početku rata bila na kratko potražila utočište u Srbiji, pa se kasnije razočarana vratila u Hrvatsku?

Da ne nabrajam dalje... I sada još uvijek misliš da sam izmanipulirana od neke politike? Koje?

Znaš šta, mene u stvari još samo zanima da ovdje gdje živim i gdje sam državljanka, dam aktivni doprinos razvoju demokracije i izgledima za budućnost po mjeri čovjeka, svakoga. Zato, ako stvarno želiš da se razgoropadim, reci nešto što obespravljuje moje poglede i angažman u odnosu na njemačku politiku ;-)))
dunjica dunjica 14:20 15.09.2007

Re: Izvinite

Malo sladunjavo ste zavrsili polemiku.


Heej, pa niste (nisi?) valjda razočaran što nije pala rujna krvca?
margos margos 14:28 15.09.2007

Re: Izvinite

dunjica
Malo sladunjavo ste zavrsili polemiku.Heej, pa niste (nisi?) valjda razočaran što nije pala rujna krvca?

Završili ste slatko (uz čokoladu) i kulturno (što reče Dracena to je samo primenjeno kućno vaspitanje).
I BRAVO za vas (i nas, što vas čitamo)!!!
:)))
dunjica dunjica 14:36 15.09.2007

Re: Izvinite

Hvala, Margos! Ovo s kućnim vaspitanjem, eee, podsjeti me, poput Proustovog Madlen kolačića, na moju pok. mamu. Ona je znala govoriti o "Kinderštube".
margos margos 14:51 15.09.2007

Re: Izvinite

dunjica
Hvala, Margos! Ovo s kućnim vaspitanjem, eee, podsjeti me, poput Proustovog Madlen kolačića, na moju pok. mamu. Ona je znala govoriti o "Kinderštube".

Was Ist 'Kinderštube'???
:))
margos margos 15:04 15.09.2007

Re: Pranje....

Branislav Kovačević Cole

margos
Kao ogoljen zivac,....setih se zubara...!!! da smo osetljivi tako i na prevarante u politici i drugde...gde bi nam kraj bio???pozbkc[/quote

eh... kad nas ne bi anestezirali na raznorazne načine... pa smo (vrlo često) kao drogirani... ili kao Mujo u vicu (nadam se da je dozvoljeno... mislim ovo Mujo, Haso... vic... i prosta reč...)

Odveo Haso Muju u šumu pa da mu objasni on 'neke stvari', kaže mu da obgrli stablo i veže ga tako... oko stabla, skide mu gaće i naguzi ga. Opaše se Haso i krene kući, Mujo zakukava, ali se Haso ne osvrće...

Prođe neko vreme, naiđe Huso i pita 'Šta je s tobom,čovječe?'
Mučeni Mujo sve objašnjava... te kako ga je Haso prevario, te kako ga je na prevaru vezao, na prevaru naguzio.... Sluša Huso, pa ko veli, što ne bi i on... i kresne Muju.... opaše se i ode...

Prođe neko vreme, naiđe meĐed i pita Muju: 'Šta je to s tobom, čovječe?'

'Ćuti, jebi i prolazi!'
dunjica dunjica 15:04 15.09.2007

Re: Izvinite

Ono što se kod nas književno naziva kućnim vaspitanjem/odgojem Stara riječ, i ovdje u Njem je koriste uglavnom stariji. U mom rodnom Osijeku je još u upotrebi
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 16:26 15.09.2007

Re: Pranje....

Dunjica
Da ne nabrajam dalje... I sada još uvijek misliš da sam izmanipulirana od neke politike? Koje?


Dunjice, ma verujem ja tebi sve pa i u vezi ovoga

Ali i dalje i mislim da su ogromna vecina onih koji zastupaju ideju "o razdvajanju" izmanipulisani ...

Ja licno sam protiv bilo kakvog deljenja i razdvajanja po nacionalnim osnovama. Jedan ministar finansija je dobar ili los nezavisno od toga da li je Nemac, Srbin ili Hrvat. I ne mogu da pricam mojoj deci da je razdvajanje Jugoslavije bilo dobro ... kako da im kazem onda da je lepo sto u razredu imaju decu raznih nacionalnosti, ukljucujuci i one iz ex-Yu ... A i tako su verovatno u svakom prvom razredu osnovne skole u Nemackoj (mislim na velike gradove) deca stranaca u vecini ...

pozz
dunjica dunjica 16:31 15.09.2007

Re: Pranje....

Ali i dalje i mislim da su ogromna vecina onih koji zastupaju inkriminisanu ideju izmanipulisani ...

Slažem se. Poražavajuća činjenica, ali ništa neobično, joooj.

I za ostalo se slažem. Osim ovog posljednjeg, puno zavisi od kvarta, ali i od pokrajine (naročito nije tako na istoku zemlje, ali se radi na tome ;-))

Poz, VV!
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 09:42 16.09.2007

Re: Izvinite

gorran

DRAGO MI JE DA SE SVE NA BLOGU RESILO UZ CVECE I COKOLADNE DESERTE...EH KAD BI SE SVI NA KRAJU DOGOVORILI KAO VAS DVOJE...UZ SVE MOGUCE RAZLIKE..!
Pozdrav DUNJICI I GORRANU...
dunjica dunjica 11:10 16.09.2007

Re: Izvinite

Domacine, ima i za tebe:

Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 11:32 16.09.2007

Re: Izvinite

dunjica

HVALA, FALA,....ja bih isto tako nesto postavio..samo kad ne umem,,sta cu, nema veze!
poz
bkc
gordanac gordanac 11:57 16.09.2007

evo...

...druže moj kragujevački, kao da si ti (a priznaj da je bolje od cveća i nekako, više ide uz šumadijsku ranu jesen :))
dunjica dunjica 12:07 16.09.2007

Re: evo...

da je bolje od cveća i nekako, više ide uz šumadijsku ranu jesen :))


Apsolutno! Ja ne bih gubila vrijeme, osjecam se pozvanom ), pa da se posluzim... Blagodarim!

PS A banane... to zbog klimatskih promjena, pretpostavljam ;-)
Bright Spot Bright Spot 12:42 16.09.2007

Re: Izvinite

Branislav Kovačević Cole
gorran

DRAGO MI JE DA SE SVE NA BLOGU RESILO UZ CVECE I COKOLADNE DESERTE...EH KAD BI SE SVI NA KRAJU DOGOVORILI KAO VAS DVOJE...UZ SVE MOGUCE RAZLIKE..!
Pozdrav DUNJICI I GORRANU...



BKC, nije valjda da si naučio kako se citira tekst?!?
Bright Spot Bright Spot 12:43 16.09.2007

Re: Izvinite

Branislav Kovačević Cole
dunjica

HVALA, FALA,....ja bih isto tako nesto postavio..samo kad ne umem,,sta cu, nema veze!
poz
bkc


Ah, ne... nisi naučio :)

Daj, bre Cole...
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 07:23 17.09.2007

Re: evo...

gordanac
...

Vi Vojvodjani se vazda duhoviti,..ima nekoliko primeraka bas karakteristicnih za Sumadiju....hahahahah..Doduse kako se vreme menja....ko zna mozda je GORDANAC vizionarka pa cemo uskoro imati plantaze banana u Srbiji...Za sada imamo majmune...!!!Zna se i gde su...
poz
Hvala za dopunu
BKC
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 07:24 17.09.2007

Re: Izvinite

[quote=Bright Spot

Naravno da nisam...a iskren da budem i ne trudim se previse...Ovo sto znam o comp mi je sasvim dovoljno..Nikad nisam bio bas nesto posebno ambiciozan.,..a posebno ne u ovim godinama...
Ali hvala na naporu...
Poz
bkc
gordanac gordanac 07:51 17.09.2007

voćni troll

a pazi ovo - msleeeem, ne znam nijednu vrstu na slici, a vi se bunite zbog malo banana među šumadijskim prozvodima :))))
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:32 17.09.2007

Re: voćni troll

gordanac


Ma gde se bunim...samo mislim da si ti Vanga/prorocica koja dobro predvidja ..umesto sljiva bice banane..itd
A inace , ja vec u basti imam kivi i lemun...ocekujem uskoro pomorandze...a kad vec CG vise nije sa nama..zakazujem Dane mimoza u KG/u za 5 godina....Malo li je?
bravar bravar 11:21 14.09.2007

bez naslova

Samo se nadam da ce i kod nas, jednoga dana, roditi kruske na tolpoli.
antioksidant antioksidant 11:24 14.09.2007

Re: bez naslova

bravar
Samo se nadam da ce i kod nas, jednoga dana, roditi kruske na tolpoli.

eh da rece kruske u topoli....
bravar bravar 11:29 14.09.2007

Re: bez naslova

Slabo sam se, izgleda, odmorila, ali sam sigurna da su kruske na topoli.
antioksidant antioksidant 11:31 14.09.2007

Re: bez naslova

bravar
Slabo sam se, izgleda, odmorila, ali sam sigurna da su kruske na topoli.

ma znam, nego da su u topoli imali bi neke sanse (ima valjda tamo neki vocnjak - mislim .... u topoli)
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 11:34 14.09.2007

Re: bez naslova

bravar


Kad smo kod kruske....Milos ..a i drugi su krusku koristili za neke druge stvari....onako..demokratski i bez sudjenja!!!
antioksidant antioksidant 11:38 14.09.2007

Re: bez naslova

Branislav Kovačević Cole

bravarKad smo kod kruske....Milos ..a i drugi su krusku koristili za neke druge stvari....onako..demokratski i bez sudjenja!!!

za kompot
gorran gorran 11:25 14.09.2007

mladi su prirodno skloni da prihvate podva

Njima je ovo danas - razdrobljenost i mržnja - prirodno stanje, i stoga veruju da je zajednička država, kad je postojala, morala biti "veštačka tvorevina".

Međutim, nije tako. Mi danas živimo zanimljiv eksperiment koji bi se mogao nazvati "laž postaje stvarnost"

Sredinom osamdesetih Juga je postojala kao i svaka normalna država. Jugo-patriotizam je bio raširen svuda, pa i prenaglašen. Verovali smo da smo mi "jugovići" u svemu najbolji na svetu. Problemi su postojali, ali ono što je usledilo nije imalo racionalne veze s njima.

Najpre je SM legalizovao nacionalizam u Srbiji - Politika, Novosti, RTS postali su leglo šitrenja otrova i zaraze. U taj posao integrisana je gotovo kompletna građanska opozicija u Srbiji.

Zatim je uspostavljen mehanizam političkih promena putem "događanja naroda" sa medijskom podrškom. U Vojvodini, Crnoj Gori, na Kosovu i Metohiji uspostavljena su marionetska rukovodstva koja su bila ispostave SM-centrale. Uz istovremeni duhovni i retorički iskorak u anti-evropskom i anti-liberalnom smeru.

Tako je SM u najviše organe federacije instalirao svoje klonove i pretvorio ih u svoju glasačku mašinu, što je dovelo do krize i poremećaja u funkcionisanju federacije. Usledile su pretnje SM širenjem "događanja naroda" i na ostale delove zemlje.

Za to vreme su srpski "intelektualci" gromoglasno plasirali teze o srpskim granicama, grobovima i manastirima.

Zatim je SM usvojio ustav Srbije koji je "integrisao" pokrajine u maticu, a ujedno suspendovao federaciju.

Ovo je dovelo do nepoverenja u budućnost Jugoslavije u građanskim krugovima u Sloveniji. U Hrvatskoj je planuo nacionalizam, a srpski radikalizam je građansku Hrvatsku naterao u koaliciju sa radikalima u odbrani hrvatske samostalnosti.

Umesto jednog trovačkog centra, sad su radila najmanje tri, uveličavajući stvarne i imaginarne pretnje druge strane, proizvodeći strah i paranoju.

Zatim je SM potegao svoj najteži adut - uticaj na armiju, pokušavajući da iznudi ustupke.

Zatim je Tuđman shvatio da je upotreba armije protiv naroda dvosekli mač, i podstakao Miloševića na rat.

Ali, normalni ljudi i institucije bili su nedovoljni. Zato su u prvi plan izbili "dobrovoljci", četnici, ustaše i psihopate. Tuđman je Zagrepčane sluđivao navodnom opasnošću od "srpskih snajpera", a Milošević Srbe "ustaškim bojovnicima".

Zatim se konačno nakupila dovoljno velika gomila užasa, bola, zla, mržnje i osvete. Konačno, Jugoslavija više nije bila moguća.

Zatim su nam rekli - oni što su sve to izazvali - eto vidite da smo sve vreme bili u pravu, da su sve vreme hteli da nas pobiju.

Zatim su nam rekli - oni što su sve to izazvali - eto vidite da je bila veštačka tvorevina...

A naša deca će verovati njima...
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 11:31 14.09.2007

Re: mladi su prirodno skloni da prihvate p

Mozda je ponesto preskoceno...ali nije vazno..Tako nekako je bilo!!!
semele semele 11:44 14.09.2007

Re: mladi su prirodno skloni da prihvate p

Srbi su objavili su svoje granice tek posto su druge najavili svoj odlazak. Sta je tu sporno. Srbi nisu trazili rasparcavanje Jugoslavije.

"Legalizovati nacionalizm"????
antioksidant antioksidant 11:47 14.09.2007

Re: mladi su prirodno skloni da prihvate p

semele
Srbi su objavili su svoje granice tek posto su druge najavili svoj odlazak. Sta je tu sporno. Srbi nisu trazili rasparcavanje Jugoslavije. "Legalizovati nacionalizm"????

a sta znaci "objavili svoje granice"?
a ovo "legalizovali nacionalizam" moze napr ovako - imas jedan ustav gde pise da je srbija drzava svih gradjana pa ti doneses drugi gde pise da je srbija drzava srpskog naroda i svih koji u njoj zive

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana