Gledati svijet vlastitom glavom

dali76 RSS / 16.03.2009. u 18:36

 

Oni koji prate moje tekstove još iz vremena potpalublja znaju da sam te, za neke od nas sudbonosne, 1995 izgubio djelimično vid igrajući se vatrom, pardon ratom. U svom profilu zapisao sam, između ostalog, da se svijet posmatra drugačije ako ga sem vlastitim očima posmatramo i vlastitom glavom. Naravno, ne smatram da ljudi koji imaju odličan vid ne vide jasno svijet oko sebe, ali oči mogu da prevare ako isključimo sve ostale, hajde da kažem antene. I sama nauka tvrdi da čovjek 90% informacija iz spoljašnjeg svijeta upravo dobija čulom vida, ali i te kako je bitno ne zaboraviti preostalih 10%. Za razliku od zvanične nauke ja ne mislim samo o preostalih četiri čula koje svako od nas (manje il' više) posjeduje, već upravo o tom takozvanom šestom čulu koje uključuje upravo to: “gledati svijet vlastitom glavom”.

Prijatelji iz djetinjstva mi puno znače i usprkos svim tim miljama koje nas djele volim se čuti s njima. Na klasična pitanja tipa jel' ti se vid štogod popravio odgovaram humorom. "Hej, da mi je naći dobrog advokata možda bi mi vratili vozačku!" Il': "Ma vidim ono što želim, a ono što neću ne". Još se izvlačim na istu foru!

Humor je kod mene ne samo dio mog karaktera već ima višestruku ulogu. Kad se šalim na vlastiti račun ljudi postanu opušteniji. Razbijam strah, koji je uz neznanje, upravo najveći zaštitnik tih predrasuda o kojima sam i ovdje jednom pisao. Nedavno mi je jedna djevojka “priznala” kako ona dugo, dugo pojma nije imala da ja ne vidim dobro. I meni je to pohvala, al' ne zbog toga što to skrivam, već što izlazim iz šablona il' percepcije koje društvo ima o meni il' meni sličnim ljudima.

Šalim se i sa ljudima jer ne želim da ih razočaravam. Ovo mi se tek čini blesavim. Ljudi u svojoj percepciji misle ako se vid nije popravio da je to automatski loša vijest; onda krenu s onim: "medicina je čudo, ne gubi nadu”!!

Zamislite muzičara koji živi svoj život s početka prošlog vijeka. Koliko god je ružan , toliko je i dobar muzičar. Ne znam zašto sam sad pomislio na Željka Bebeka, al' ajde nema veze. Svaki minut koji taj naš zamišljeni muzičar provede nadajući se napretku medicine, i tad, u to vreme nezamislivoj maksilofacijalnoj operaciji, po meni je trošenje njegovog vremena. Hoće li on pisati ugodnije note ako je bar malo manje ružan? Hoće li on uživati više u onom što radi ako dočeka napredak gore pomenute medicine? Lagao bih samog sebe kad bih rekao da i sam nisam razmišljao s početka o napretku medicine. Isto tako lagao bih vas kad bih rekao da ne pomislim nekad kako bi bilo super sjesti u auto i voziti se negdje bez cilja slušajući usput Miladina Šobića. Prođe taj period i čovjek počne da traži neke drugačije puteve ka svojoj sreći. Puteve koje nađe mogućim i ostvarljivim da bi došao do onoga što ga ispunjava i čini sretnim. Prostor za ovakve drugačije puteve i načine je više nego dovoljan. Smatram da je procentualno veoma niska upotrebljivost ljudskog mozga ustvari stvar našeg izbora, a samim tim i otvara mogućnosti da svako od nas pronađe neke svoje puteve ili načine te zaobiđe prepreke, koje, samo na prvi pogled, djeluju tako nepremostivo. Sretni, pametni i nažalost rijetki su upravo oni koji spoznaju koliko mogu a bez da dođu u situaciju da moraju. Ja nažalost nisam bio među tim, al' je baš to moranje ili neimanje izbora i meni prosvjetlilo put. Paradoksalno ili ne ja uhvatim sebe da je meni žao što se ljudi “razočaraju” ako kažem: vid mi se nije popravio. Onda sam nalazim svoje načine da ja utješim njih, a oni misle da oni tješe mene. I dok se mi tako uzajamno tješimo na pamet mi pada uzrečica koja mi zablista u svom svojem smislu: nije gluv onaj koji ne čuje već onaj koji ne sluša, nit' je slijep onaj što ne vidi već onaj što ne pogleda.

Nije invalidnost pojedinca nepremostiva prepreka već invalidnost društva koje ima svoj pogrešan šablon i percepciju prema takvim osobama. Zakonski okviri jesu neophodni, ali i totalno neupotrebljivi ako mi sami ne počnemo gledati svijet, sem vlastitim očima, i vlastitom glavom. Invalidnost je upravo u našim glavama i često je nevidljiva. Dok je društvo ne spozna svi ti zakoni ostat će samo mrtvo slovo na papiru.

Ovaj problem jeste suštinske prirode i rađa mnoge druge koje isto spominjem u svom profilu, a odnose se na zloupotrebu religije, nacije, ljudskih prava, ali o tome u sljedećem blogu.



Komentari (60)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 18:43 16.03.2009

Potpuno se slažem

Nije invalidnost pojedinca nepremostiva prepreka već invalidnost društva koje ima svoj pogrešan šablon i percepciju prema takvim osobama. Zakonski okviri jesu neophodni, ali i totalno neupotrebljivi ako mi sami ne počnemo gledati svijet, sem vlastitim očima, i vlastitom glavom. Invalidnost je upravo u našim glavama i često je nevidljiva. Dok je društvo ne spozna svi ti zakoni ostat će samo mrtvo slovo na papiru
dali76 dali76 18:54 16.03.2009

Re: Potpuno se slažem

eto i ti pises kod mene latinicu ,ali citam te i drugdje na cirilici...Sreca moja sto imam mali nos...nalazim svoje nacine , bitno je stici do cilja i to je zadovoljstvo koje svi imamo...
niccolo niccolo 19:10 16.03.2009

Re: Potpuno se slažem

u stvari to zavisi od toga kako mi je nameštena tastatura, videćeš da sam upravo objavio blog koji je na latinici...
natasavb natasavb 22:05 16.03.2009

Re: Potpuno se slažem

Zakonski okviri jesu neophodni

ne resavaju vecinu problema , ali je mnogo lakse boriti se sa nekim, ako postoje zakoni. uvek ce biti onih koji ne vide pored ociju, ali mnogo ih je lakse ignorisati ako postoje zakoni koji im ne dozvoljavaju da ugroze prava drugih. ovde je to jos uvek poprilicno lose reseno. evo recimo novi zakon o obrazovanju koji predvidja uvodjenje inkluzivnog obrazovanja, vec dve godine je u raznim fazama. sad je konacno, koliko sam cula, stigao do skupstine, ali kad ce doci na dnevni red niko ne zna. a deca rastu i nemaju vremena da cekaju...
hajde da vise ne pricam ovde o onome sto mene muci, jer cu se udaljiti od onoga sto si ti hteo da kazes ovim blogom.
dali76 dali76 06:24 17.03.2009

Re: Potpuno se slažem

Natasa to je sve ista tema..boriti se da ljudi vide ...jeste boriti se da to o cemu ti govoris postane prioritet , a ne da cami cekajuci u hladnim i mracnim prostorijama parlamenta...i ne zato sto su to evropski standardi vec ljudski...
margos margos 18:50 16.03.2009

Društvo?

Ma ok su humaniji zakoni i sl... alidruštvo je skup pojedinaca i ja verujem da sve polazi od svakog od nas. Kad bismo vili svesni svojih ograničenja, mnogo bismo lakše kapirali tuđa - fizička, umna, kakva god.
dali76 dali76 18:57 16.03.2009

Re: Društvo?

za sve je potrebno vreme pa i za to.Bitno je ucestvovati u tom procesu...Ustvari zadovoljstvo je ....
ines08 ines08 18:58 16.03.2009

* * *

Dali, uz tvoje priče uvek se nanovo preispitujem.
I odavno ne gledam samo očima, nego i glavom i srcem.


dali76 dali76 19:07 16.03.2009

Re: * * *

"Sretni, pametni i nažalost rijetki su upravo oni koji spoznaju koliko mogu a bez da dođu u situaciju da moraju."
dali76 dali76 06:56 17.03.2009

Re: * * *

ej Ines slicica nize je strava (sto bi rekle lale)"GRAD" sam i procitao al ovo zelenije i "malenije"uf....:)
angie01 angie01 20:12 16.03.2009

po mom iskustvu,

vecina ni ne ukljuchi razmishljanje, u glavnom obitava na nekoj povrshini i koristi nauchene oblike pecepcije, sa blokadom, eventualne promene, kada se ukazu drugi argumenti na putu, sa zakrzljalim proshirenjem vizure.
dali76 dali76 20:27 16.03.2009

Re: po mom iskustvu,

ima li nade Angie?
dali76 dali76 21:08 16.03.2009

Re: po mom iskustvu,

Dozvolicete mi da trolujem,ili mozda I nije troll…i ima veze s mojom pricom ;
Zelim sa vama da podjelim super vijest koju sam upravo dobio; primljen sam na postdiplomske studije !!
Ravnopravnost znaci dobiti sansu, ostalo je do nas…
niccolo niccolo 21:12 16.03.2009

Re: po mom iskustvu,

primljen sam na postdiplomske studije !!

Odlično. Koji je univerzitet u pitanju?
dali76 dali76 21:27 16.03.2009

Re: po mom iskustvu,

hvala niccolo ; University of Houston......
natasavb natasavb 21:56 16.03.2009

Re: po mom iskustvu,

Zelim sa vama da podjelim super vijest koju sam upravo dobio; primljen sam na postdiplomske studije !!

pa cestitam !
nije gluv onaj koji ne čuje već onaj koji ne sluša, nit' je slijep onaj što ne vidi već onaj što ne pogleda.

mozda nije ni vazan razlog, vazno je da se to dogodi. kad mi je tesko ubedim sebe da sigurno postoji i neki dobar razlog sto se bas to desava. zna nekad da bude bolno, ali teramo dalje.
taube taube 22:11 16.03.2009

Re: po mom iskustvu,

upućujem ti čestitku za upis postdiplomskih studija
angie01 angie01 22:45 16.03.2009

Re: po mom iskustvu,

ima li nade Angie?


edukacija!
ines08 ines08 23:07 16.03.2009

Re: po mom iskustvu,

dali76
Zelim sa vama da podjelim super vijest koju sam upravo dobio; primljen sam na postdiplomske studije !!
Ravnopravnost znaci dobiti sansu, ostalo je do nas…

margos margos 23:17 16.03.2009

Re: po mom iskustvu,

angie01
ima li nade Angie?edukacija!

Evo dokaza da tvoj trol nije trol!


Bravo, Dali! Neka ti na studijama bude lako, zabavno i uspešno!!!
jecullence jecullence 23:17 16.03.2009

Re: po mom iskustvu,

E, verovatno ne koliko i ti, ali NEIZMERNO SE RADUJEM!!
angie01 angie01 08:21 17.03.2009

Re: po mom iskustvu,

ostalo je do nas…


dali, chestitam, super,..idi sad i sredi ih tamo....samo kazi gde
constrictoria92 constrictoria92 11:37 17.03.2009

Re: po mom iskustvu,

Zelim sa vama da podjelim super vijest koju sam upravo dobio; primljen sam na postdiplomske studije !!


ČESTITAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jesam li te rekla da će sve da bude u redu, a?
trener92 trener92 13:30 17.03.2009

Re: po mom iskustvu,

Ravnopravnost znaci dobiti sansu, ostalo je do nas…

Čestitke dali Samo napred
athanagard athanagard 15:36 17.03.2009

Re: po mom iskustvu,

...
primljen sam na postdiplomske studije !!


Cestitke i samo naprijed! Ovo je dokaz da nasa generacija moze i bolje...
dali76 dali76 17:13 17.03.2009

Re: po mom iskustvu,

Odsad Cons tebe slusam .. ne se vise brinem !!
dali76 dali76 17:44 17.03.2009

Re: po mom iskustvu,

Hvala Athanagard …Nasa generacija I nije imala sansu..taman kad sam poceo igrati bilijar I ostajati do 11 navecer u parku uz gitaru I hm prve cure I cigarette ..eto ti rata….Al dobra vijest je sto za razlicite stvari postoje razlicite sanse…
Ako razumijem Angie me pitala gde ? Houston….
Taube ipak je politika u pitanju

taube taube 17:51 17.03.2009

Re: po mom iskustvu,

Eh, ja očekivala edukaciju umesto te politike, ali dobro, ti najbolje znaš šta želiš, puno uspeha ti želim sve do dana doktoriranja!
dali76 dali76 18:37 17.03.2009

Re: po mom iskustvu,

Nikada se nisam bavio politikom kao profesijom. Ja sam po zvanju ucitelj, I tim il slicnim poslovima planiram da se bavim I ako zavrsim postdiplomske...
Dakle edukacija je moj nacin gdje mislim mogu najvise doprinjeti.
Sta reci nego “ceracemo se jos” s nadom u vecu toleranciju, I svatanje da se mozemo cijeniti bez obzira na neke razlicite stavove.
Dialog je potreban !!
taube taube 18:48 17.03.2009

Re: po mom iskustvu,

možemo se ceniti bez obzira na različite stavove, svakako da možemo.
dijalog je potreban jer se tako usavršavamo i poboljšavamo svoje osobine, bitno je samo da ne bude iscrpljujuć i neproduktivan već da nam donese smirenje, novo saznanje i da iz njega nešto dobro proizađe za obe strane koje su naizgled suprostavljene u tom dijalogu.
odlično si objasnio da ćeš se zapravo i baviti edukacijom.
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:12 16.03.2009

Preporuka

Dali76
Gledati svijet vlastitom glavom

Dobar naslov. Sve je u tome, slažem se.

Šalim se i sa ljudima jer ne želim da ih razočaravam. Ovo mi se tek čini blesavim. Ljudi u svojoj percepciji misle ako se vid nije popravio da je to automatski loša vijest; onda krenu s onim: "medicina je čudo, ne gubi nadu”!!


Naravno da ne smeš gubiti nadu, pa čak i da bude isprazna. Nada je važna, to i sam dobro znaš.

Meni pada na pamet Oldos Haksli (Aldous Huxley). U jednoj fazi mog ranog života dosta sam se bavio njime i mnogo od njega naučio. On je još kao tinejdžer imao teškoće sa vidom, te je bio došao do granice da potpuno oslepi. Ali se onda nešto dogodilo, povratio je vid na jedno oko. Ne sećam se više detalja (dok ovo pišem stidim se samoga sebe što sam zaboravio detalje, moraću da ponovo potražim to što sam ranije čitao). Elem, Haksli, sa takvim vidim kakav je imao (mnogi, kao i u tvom slučaju što sam navodiš, Dali, nisu ni primećivali da on ima teškoća) pravio je čuda u literaturi. Imao je bogat porodičan život, izveo na put sina, kome je bio veoma privržen, kada mu je prva žena umrla (bila je Belgijanka) oženio se ponovo sa Italijankom-muzičarkom.. Sve u svemu, Haksli je imao jedan uzoran život i sa očima koje, kako je Isidora Sekulić govorila "nisu valjale" (Isidora je ovako za njega zapisala: "Haksli je obrazovan i izradjen idealno. Ima prirodnjački jasan pogled na svet; ima klasično osećanje lepote u idejama; ima virtuoznost da se igra sa tehnikama nekolikih umetnosti i nauka. Naravnoda je tu već i tragedija onoga ko se radio iz krvi iz koje se već mnogi jaki rodili: oči Hakslijeve ne valjaju... ".)
Lagao bih samog sebe kad bih rekao da i sam nisam razmišljao s početka o napretku medicine. Isto tako lagao bih vas kad bih rekao da ne pomislim nekad kako bi bilo super sjesti u auto i voziti se negdje bez cilja slušajući usput Miladina...

Nije ovde reč o laganju ili foliranju, reč je da se nada ne sme gubiti.
Prođe taj period i čovjek počne da traži neke drugačije puteve ka svojoj sreći. Puteve koje nađe mogućim i ostvarljivim da bi došao do onoga što ga ispunjava i čini sretnim. Prostor za ovakve drugačije puteve i načine je više nego dovoljan. Smatram da je procentualno veoma niska upotrebljivost ljudskog mozga ustvari stvar našeg izbora, a samim tim i otvara mogućnosti da svako od nas pronađe neke svoje puteve ili načine te zaobiđe prepreke, koje, samo na prvi pogled, djeluju tako nepremostivo. Sretni, pametni i nažalost rijetki su upravo oni koji spoznaju koliko mogu a bez da dođu u situaciju da moraju. Ja nažalost nisam bio među tim, al' je baš to moranje ili neimanje izbora i meni prosvjetlilo put. Paradoksalno ili ne ja uhvatim sebe da je meni žao što se ljudi “razočaraju” ako kažem: vid mi se nije popravio. Onda sam nalazim svoje načine da ja utješim njih, a oni misle da oni tješe mene. I dok se mi tako uzajamno tješimo na pamet mi pada uzrečica koja mi zablista u svom svojem smislu: nije gluv onaj koji ne čuje već onaj koji ne sluša, nit' je slijep onaj što ne vidi već onaj što ne pogleda.


Sve si ovo lepo rekao, vidim da si umnogome "at ease with yourself", to je dobro. Nastavi da radiš kako radiš, mnogo možeš uraditi sa jakom voljom.

Jelica Greganović Jelica Greganović 22:14 16.03.2009

Srce vidi

kar oko ne ve.

Z. Predin

(Srce vidi šta oko ne zna)
libkonz libkonz 22:52 16.03.2009

Re: Srce vidi

Dali, iskrene čestitke!
dali76 dali76 06:37 17.03.2009

Re: Preporuka

Postoje nade na koje ne treba trositi vreme, zivot je suvise kratak I lep moj Vladimire ….Nadam se da cu svoje ciljeve ostvariti na nacin koji mogu,ako se stvore I drugi nacini tu sam..ali nadati se laksim(vrati mi se vid napr) putevima je gubiti vreme na ono sto mogu uciniti sad….
Put moze biti I tezi,ali zzadovoljstvo cilja je ono sto cini covjeka sretnim…
Ljudi cesto kazu: u kako moze,tesko je to , al grese grdno grese jer ne znaju koliko bi I oni mogli bez da moraju…
dali76 dali76 07:01 17.03.2009

Re: Srce vidi

Srce vidi sta oko ne zna...predivno Jelice...posle kazu ljubav slepa?
dali76 dali76 07:12 17.03.2009

Re: Srce vidi

Hvala na cestitkama Libkonz , Taube,Margos , svima naravno…
Hej jecullence hvala takodje I poz za Bojana !!!
taube taube 12:08 17.03.2009

Re: Srce vidi

uvek sam znala da ćeš upisati postdiplomske studije, mislim da sam ti to i govorila i predvidela da će biti tako i da je tvoj intelekt sposoban za takvo nešto.
interesuje me samo: šta nastavljaš? političke nauke ili edukaciju koja te je takođe zaintersovala kako si pisao, ili oboje?
jecullence jecullence 18:08 17.03.2009

Re: Srce vidi

dunja73 dunja73 23:03 16.03.2009

i ja

se pridruzujem cestitki ..
Kod mene je interesantno da se nikada ne oslanjam na vizuelno ,
vec nekim drugim culima pokusavam neke stvari dokuciti ..
Sto bi gospodja iz Zitoradja umela reci , razvijen " osecaj za filing"
Tako da ja naprimer u Bebeku vidim nesto " vanserijsko" , nadljudsko ,tako da njegov fizicki
izgled iskreno moram priznati i ne konstatujem ...Ja u njemu vidim samo jednog genijalnog coveka ..
Nazalost , zivimo u takvom vremenu gde se vrednonosni sud o nekom donosi na osnovu izgleda
da li je ta osoba lepa ili ruzna .. Ja rec" ruzan(a)" nemam u svom zargonu , i grozim se od komentara po pitanju " ruznoce" No , to je Vladimir P. itekako lepo objasnio u svome tekstu ...
Po pitanju necijih mana , secam se decaka iz prvog razreda sa "zecjom usnom" koga su svi u razredu ismejavali kako govori .Dok me je majka cekala posle skole , cula je te nase decije provokacije , i taj dan sam zapamtila za ceo zivot , po izvucenim usima i po objasnjenjima koja su me kroz zivot puno puta odvojila od vecine i vecinskog , od vizualnog i duhovnog , od " opticke varke" i zaljubljivanja u " spolja"
dali76 dali76 06:42 17.03.2009

Re: i ja

potpisujem Dunja i kazem ti vreme u kom zivimo crtamo i mi , dakle svaki glas protiv toga i takvog vremena je i te kako bitan.....
Blade Runner Blade Runner 23:12 16.03.2009

Cestitke za upis

nije gluv onaj koji ne čuje već onaj koji ne sluša, nit' je slijep onaj što ne vidi već onaj što ne pogleda.

Koliko istine u samo jednoj recenici.
dali76 dali76 06:45 17.03.2009

Re: Cestitke za upis

Da, i nije izlizana floskula kako nam se nekad i ucini zar ne....Zivot ipak uci da je tako....
dali76 dali76 00:58 17.03.2009

hvala

Odista vam vala svima…ovo je samo mali korak koji vidim kao svoj doprinos. Neko je rekao mozda ne mozemo menjati svet , ali mozemo menjati sebe ,a iskreno vjerujem da menjajuci sebe upravo menjamo svet.
Angie kaze ima nade I to je edukacija , I slazem se s tim. Ne zaboravite svi smo mi ucitelji!
mirelarado mirelarado 01:25 17.03.2009

Huston University

Dali
Nije invalidnost pojedinca nepremostiva prepreka već invalidnost društva koje ima svoj pogrešan šablon i percepciju prema takvim osobama. Zakonski okviri jesu neophodni, ali i totalno neupotrebljivi ako mi sami ne počnemo gledati svijet, sem vlastitim očima, i vlastitom glavom. Invalidnost je upravo u našim glavama i često je nevidljiva. Dok je društvo ne spozna svi ti zakoni ostat će samo mrtvo slovo na papiru.


Kako je ovo lepo i tachno recheno, Dali. Moramo biti optimisti i boriti se da barem ljudi u nashoj okolini dodju do spoznaje o kojoj govorish.
Chestitam ti prijem na postdiplomske studije i sigurna sam da cesh u Hjustonu biti uspeshan.

dali76 dali76 06:51 17.03.2009

Re: Huston University

Kad spoznamo koliko mozemo, i koliko je to svima u interesu bice mnogo lakse....Ne zbogg toga sto su to EU standardi, kao sto vec rekoh, vec zbog nas.... Nema to nikakve veze s standardima ni s birokratijom....
mariopan mariopan 12:17 17.03.2009

Re: Huston University

BRAVO DALI

CESTITKE OD SRCA

A sad o temi.

Slazem se sa onim sto si napisao. A gde nadje Zeljka Bebeka bas

Ja sam toliko volela njegove pesme da sam i njega obozavala i nisam videla kao ruznog. I danas sve te pesme volim, ma sta volim OBOZAVAM.

Mene deca optuzuju da ne cujem kada necu da cujem i u pravu su, ja se tako vadim kao nisam cula

Hvatam sebe da jos dok slusam pravim selekciju onoga sto je vazno i sta je nevazno i tako i pamtim pa se lako desi da zaista ne znam bas sve sta je receno ako je bilo nevazno.

A ti si poseban po tome sto si veliko srce od coveka, sve drugo je nebitno.

Zato ti zelim uspeha u svemu sto zapocnes a posebno u ucenju.

Pozdrav i cestitke od srca
sedma sedma 14:21 17.03.2009

Za tekst


a za upis na post diplomske
samo napred Dali i ne daj se
dali76 dali76 17:20 17.03.2009

Re: Za tekst

Hvala Sedma i Mariopan..
Da Mariopan cesto koristimo to "hocemo"li il necemo nesto cuti il vidjeti.Problem nastaje kad ne vidimo da ne gledamo na nasu vlastitu stetu bez obzira na to jesmo li bez il sa nekim invaliditetom.
topcat topcat 16:50 17.03.2009

...

Invalidnost je upravo u našim glavama i često je nevidljiva.


vidljiva je vidljiva...ali uglavnom drugima...

Inace, moja ti je ona prva preporuka, kad si tek stavio tekst. Cisto da znas.
dali76 dali76 17:26 17.03.2009

Re: ...

a znaci to si bila ti "cica maco " s tom prvom preporukom..
Jos sam htio pitati ...
Da, u pravu si da su i te kako vidljivi , samo mozemo li pogledati jeste neka druga stvar..
Razmisljam koliko bi puta morao odslusati Sobica dok bi se dovezao do tvog grada ...uf , covjek ima samo jedan album...
topcat topcat 17:36 17.03.2009

Re: ...

dali76

Razmisljam koliko bi puta morao odslusati Sobica dok bi se dovezao do tvog grada ...uf , covjek ima samo jedan album...

according to yahoo maps treba oko 25h...pa ti racunaj...
dali76 dali76 17:58 17.03.2009

Re: ...

Racunanje mi e slabija strana , al "dzemper za vinograd " bi otpjevala 750puta...
topcat topcat 18:12 17.03.2009

Re: ...

dali76
Racunanje mi e slabija strana , al "dzemper za vinograd " bi otpjevala 750puta...

Dovezla sam se s juga Floride - osudjena na radio jer je CD ipak bilo nerealno ocekivati u autu koji je kostao punih 600$. Doduse...mozda su me "preveslali"...onaj prijasnji je kostao 400 - i s njim je u plamenu otisao i Sting - Brand New Day!
mashha mashha 17:35 17.03.2009

:)

Koliko god je ružan , toliko je i dobar muzičar. Ne znam zašto sam sad pomislio na Željka Bebeka, al' ajde nema veze.

Ej i ja se odmah njega setila!
Tvoji tekstovi su puni divne životne energije... uživam u čitanju i nikad nemam adekvatan komentar, osim da se u svemu složim...
Pridružujem se čestitkama za postdiplomske, neka je sa srećom dragi Dali!!!
dali76 dali76 18:08 17.03.2009

Re: :)

Izgleda da djelimo isti ukus za muziku :)
Hvala ti Mashha ...Tesko je ne sloziti se s necim sto izgleda tako logicno i ljudski...no medjutim ono sto jeste problem kako izaci iz sablona koji se godinama stvarao....
Automatizam je nas da zalimo , gledamo ljude u smislu "tesko njima", a ne svatamo da se da, iako nije lako, moze boriti sa svojim sumnjama, ali tesko protiv sumnji koje imaju drugi.....
Ljudi misle da treba dati privilegije , a samo treba dati sansu...
Problem je sto nogi ljudi invaliditetom i sami prihvataju sablone i ocekuju privilegije...i sami sebi skacu u stomak....
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:00 17.03.2009

dali..

.. respekt i za post, a još više za tvoje poimanje stvarnosti.
dali76 dali76 05:11 19.03.2009

Re: dali..

Hvala Vojislave… Da ljudi cesto imaju problem sagledati stvarnost imali vidljivi il nevidljivi invaliditet…
Ljepota mog stava je sto isto mislim I kad sam sam u svojoj sobi il u drustvu….
Prije par godina isao sam u Austin na nesto sto se zove BS seminar. Blind Seminar je okupljao studente koji su usprkos svom invaliditetu odlucili uciniti nesto za sebe.
Nervirala me ta govorancija puna retorike koja bi se obavezno zavrsila porukom: I am proud to be blind!!
Pricajuci s lokalnim aktivistima AFB (American Federation of Blind, izrazio sam svoje protivljenje ovakvom , po meni neiskrenom stavu.
Razumijem da je ne stidjeti se svog invaliditeta po meni prvi I osnovni korak svako covjeka u svojoj borbi za svoj polozaj u drustvu , ali reci da se ponosis s tim , meni paradoksalno I nelogicno.
Ja se mogu ponositi onim sto uradim u zivotu usprkos tome sto slabije il uopce ne vidim, a ne da se ponosim tim sto ne vidim.

MightyNora MightyNora 23:47 18.03.2009

Hteo bih

... da pozdravim tekst, pisca i plasticnost ovog primera.

alal vera, iz prve ruke, bas kako i treba.

M
dali76 dali76 05:13 19.03.2009

Re: Hteo bih

Hvala sto si svratio ,cini mi se ovo e bilo prvi put , bar vidljivo..Svakako odpozdravlja pisac ovog teksta ...
miloradkakmar miloradkakmar 00:58 20.03.2009

Како...

Како
Gledati svijet vlastitom glavom
када су га покорили они са већим степеном инвалидитета у глави , од нашег који је њиме узрокован или је то моја заблуда. И сам покушавам , још увек, да пронађем себе , али са мало-мало загубим , уколотечим се ...
Препорука за текст.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana