Judžin Rouz - Prvi Pravoslavni Amerikanac

taube RSS / 17.03.2009. u 10:32

Otac Serafim Rouz prvi je pokršteni Amerikanac koji je istinski primio pravoslavlje i kao pisac i molitvenik pročuo se širom pravoslavnih zemalja. On je svojim propovedima i Bogoslovskim radovima, u toku svog kratkotrajnog života od 48 godina, neumorno dokazivao istinitost učenja pravoslavne vere i pogrešnog modernog duha i svih poroka koje naše vreme donosi.On je prvi američki pravoslavni sveštenik koji je povezan s patrističkom tradicijom crkve. Monaške zajednice u Rusiji: Valaam i Optina imali su presudni značaj na formiranje mladog Judžina. Generacija mladog naraštaja u SAD, govorio je Judžin duhovno je mrtva, bez kompasa, a Hristos je jedini izlaz.

Monaško ime Judžinovo bilo je Serafim. Otac Serafim Rouz rođen je 1934.godine u San Dijegu, u jednoj metodističkoj porodici. Mali Judžin je od ranih dana detinjstva bio miran i često zamišljen. Rano je počeo da čita, tako da je vrlo brzo znao izvesne delove Biblije. U školi je bio izuzetan đak i nastavnici su polagali velike nade u njega. Mislili su da će se Judžin posvetiti matematici i prirodnim naukama. Studirao je filozofiju u Pomoni, na koledžu u južnoj Kaliforniji. Stalno je žudeo za nečim uzvišenijim, savršenijim. Nije se mogao ukopčati u okvire protestantizma jer je to za njega bio '' status quo ''- ljudi žive za ovaj svet, uživaju zemaljske blagodeti, ali dalje od toga se ne ide. Bila mu je dosadna zapadna mudrost pa je jedno vreme lutao, tražio istinu u budističkom učenju pa i kod Ničea, čak je i studirao kineski jezik u San Francisku jedno vreme i kažu da je naučio kineski jezik kao da je bio rođen u Kini.

U San Francisku, na univerzitetu čuo je na jednom predavanju da je u izučavanju bilo koje religije potrebno prodreti u izvornu formu te religije. Čudesnom i srećnom okolnošću, jedan student Srbin preporučio mu je da se upozna sa pravoslavnim crkvenim običajima i bogosluženjima. Baš tada Judžin upoznaje jednog svog vršnjaka, ruskog bogoslova, koji će ga prvom prilikom odvesti u hram Presvete Bogorodice koji se nalazio u san Francisku. Iako nije tada poznavao jezik, ni svešteničke ceremonije, ni vernike okupljene na tu molitvu, miris tamjana i sveća i duboka molitvenost prisutnih učinili su sudbinski utisak i prelom u duši Judžina. Takav prelom nije osetio ni u jednom protestantskom, budističkom ili bilo kojem drugom hramu. Počeo je da čita pravoslavne knjige, da ide na bogosluženja, da uči ruski i crkvenoslovenski jezik. Imao je osobitu sreću da postane učenik Arhiepiskopa Jovana Šangajskog i Sanfranciskanskog. Judžin je tri godine proučavao pravoslavnu teologiju, i prešao je u pravoslavnu veru. U pravoslavnoj crkvi je saznao da istina nije van nas, da je to lični doživljaj koji se neguje u srcu. Čitao je spise pravoslavnih crkvenih otaca, naročito je voleo delo sv.Jovana Damaskina '' Ne od ovoga sveta ''. Rad i stvaralačka energija novog pravoslavca postali su ogromni. Počelo se sa izdavanjem časopisa '' Pravoslavna reč '' i  nabavkom ikona.

Posle smrti Arhiepiskopa Jovana, Judžin i saradnici su želeli da se udalje od sveta i da stvore monašku zajednicu po ugledu na drevne monahe - pustinjake i isposnike. Nešto pozajmicom, nešto od sakupljenog i ušteđenog novca kupili su 32 hektara zemlje u jednom udaljenom planinskom kraju, nekih 300km od san Franciska, prema severu. Tu se Judžin konačno i zamonašio i dobio novo ime - Serafim, uzevši ume čuvenok ruskog isposnika i pravoslavnog mudraca sv. Serafima Sarovskog. Njegova skromna monaška zajednica se nazvala '' Manastir bratstva sv. Germana od Aljaske ''. Serafim je primio jeromonaški čin 1977.godine. Tada je bratstvo brojalo 15 monaha, mladih Amerikanaca koji su primili Pravoslavlje i odlučili se da žive isposničkim životom. Otac Serafim Rouz poživeo je 14 godina u tom manastiru i to mu je bilo dovoljno da iza sebe ostavi dela '' Pravoslavlje religija budućnosti '', '' Božje otkrovenje ljudskom srcu '', '' Blaženi Jovan čudotvorac '' i dr.Grob oca Serafima je pri samom manastiru, gde mnogi dolaze na molitvu.

Otac Serafim je pisao da je moderno doba po mnogo čemu blisko onom nevaljalom Antihristu. Upozoravao je pravoslavne hrišćane da istraju u pravoslavnom, izvornom hrišćanskom ispovedanju vere.

Bio je putokaz mladim Amerikancima u moru materijalizma.

Kod nas je izdata knjiga izabranih tekstova jeromonaha Serafima Rouza pod naslovom '' Ovo je tvoj dom'' . Reči '' Ovo je tvoj dom '' su prve reči koje su mladom Judžinu pale na pamet kad je prvi put ušao u jedan pravoslavni hram; dakle, mladi Amerikanac Judžin je pomislio u pravoslavnom hramu '' Ovo je moj dom ''. Svi tekstovi u ovoj knjizi prvi put su objavljeni bili na srpskom jeziku.

'' Dok sam studirao, ja sam imao uvažavanje prema drevnim tradicijama, ali sam više voleo da ostanem izvan njih. U pravoslavnu crkvu sam zavirio samo zato da bih se upoznao sa još jednim učenjem...Ipak, bilo je potrebno samo da prekoračim prag ruske crkve u San Francisku, pa da se sa mnom dogodi nešto što dotad nisam doživeo u drugim hramovima. Srce mi je došapnulo: OVO JE TVOJ DOM. Konačno sam pronašao ono što sam tražio. '' - Jeromonah Serafim ( Rouz )

* mala napomena-istinski i pravi pravoslavni pozdrav su tri skupljena prsta, a ne kako mnogi misle tri razdvojena prsta.tri razdvojena prsta je pogrešan simbol i predstavljan rastavljeno i razjedinjeno Sv. Trojstvo dok tri skupljena prsta predstavljaju ispravan pozdrav i sjedinjeno Sv. trojstvo koje je tek tad istinska duhovna moć. Srpska vojska je polagala zakletvu sa podignutom rukom skupivši tri prsta, a ne razdvojivši ih.

Atačmenti



Komentari (16)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 11:24 17.03.2009

Jesam li dobro shvatio...

...da je "prišao" Ruskoj pravoslavnoj crkvi?
taube taube 11:27 17.03.2009

Re: Jesam li dobro shvatio...

da, dobro si shvatio.
niccolo niccolo 11:42 17.03.2009

Re: Jesam li dobro shvatio...

Dobro je, prvo sam pomislio da se radi o SPC, pa sam onda video da se spominju Rusi i reko' bolje da pitam...
taube taube 11:52 17.03.2009

Re: Jesam li dobro shvatio...

nije u to vremo SPC bila baš organizovana tamo, možda bi '' prišao '' SPC da je bila organizacija eparhija SPC u SAD kao danas
svejedno, grčka, ruska, srpska - sve su pravoslavne :)
dunja73 dunja73 13:23 17.03.2009

Re: Jesam li dobro shvatio...

nevezano za temu ,ali mi pade na pamet sta sam jednom cula ,
naime , sedela u nekom kaficu bolje reci "birtiji" kad neke pijane Svabe
ima ih 10 iza mene , mrtvi pijani pricaju o "religiji"
Tek ce jedan ( ko pao s duda) ,sav kao da je upravo otkrio Ameriku , uzviknuti
-ejj, znate vi da svi ne slave Uskrs i Bozic kad i mi ?
Tek , jedan , do njega , sav iznenadjen
- stvarnoo? gdee?
Pa ima - opet ovaj prvi - ima stari neki i neki novi kalendar - mi smo valjda stari ,a mozda i novi , ma nemam pojma ?!!
- A valjda ovi u Svajcarskoj , yes , tako sam cuo , u Svajcarskoj ne slave ko mi ...
ps
Ja sam plakakla od smeha ...
taube taube 13:31 17.03.2009

Re: Jesam li dobro shvatio...

pa šta ćemo, ne znaju ljudi, ne čitaju ama baš ništa a žele da diskutuju
ja toliko toga pročitam i pored toga se teško odlučujem da dajem izjave ili raspravljam nešto puno, plašim se da nisam dovoljno kompetenta a ponekad ni dostojna
a treba ljudi više da čitaju, ne samo istoriju crkve, religijske knjige, nego uopšte da se edukuju, da budu zainteresovani, da ne '' lupe '' kako je napoleon pobedio faraona u egiptu na primer :) ja lično čula takvu '' odvalu '' rekao čovek i ostao živ, ja prećutala, ponekad ispravim, a ponekad pustim nek misle da su u pravu, bolje mi je kad sam ćutolog :))))
niccolo niccolo 13:35 17.03.2009

Re: Jesam li dobro shvatio...

- A valjda u Svajcarskoj

Blade Runner Blade Runner 15:04 17.03.2009

Re: Jesam li dobro shvatio...

u Svajcarskoj

Kazablanka
Blade Runner Blade Runner 15:12 17.03.2009

Bilo je posle njega i drugih

Sto se tice prelaska u SPC, uglavnom su amerikanci iz srpsko/americkih brakova bili ti koji su prelazili.
taube taube 15:19 17.03.2009

Re: Bilo je posle njega i drugih

jeste, ima jako puno zanimljivih priča o pravoslavlju u SAD, to je u poslednja vreme baš aktuelna tema odkad je novinar rtv Studio B - Velja Pavlović pravio emisiju o pravoslavnim manastirima u SAD.
leopold_lady leopold_lady 15:56 17.03.2009

Lepo od tebe ....

što si ovo podelila sa nama ......
taube taube 16:04 17.03.2009

Re: Lepo od tebe ....

nema na čemu, ja sam bila oduševljena kad sam pročitala knjigu o prvom pravoslavnom amerikancu i prosto sam osećala potrebu da to objavim u nekim kratkim crtama, kao kratku njegovu biografiju jer je mnogo lepa i nesvakidašnja.
miloradkakmar miloradkakmar 22:45 17.03.2009

Дивљење

Јеромонах Серафим се духовно препознао у Правослаљу спознавши и осетивши веру кроз сва њена искушења.
Њему се треба дивити и поклонити.
taube taube 23:20 17.03.2009

Re: Дивљење

što se mene tiče, je mu se izuzetno divim
da, prepoznao se u pravoslavlju, baš tako
mashha mashha 00:05 19.03.2009

Ovo bih isto boldirala

-istinski i pravi pravoslavni pozdrav su tri skupljena prsta, a ne kako mnogi misle tri razdvojena prsta.tri razdvojena prsta je pogrešan simbol i predstavljan rastavljeno i razjedinjeno Sv. Trojstvo dok tri skupljena prsta predstavljaju ispravan pozdrav i sjedinjeno Sv. trojstvo koje je tek tad istinska duhovna moć. Srpska vojska je polagala zakletvu sa podignutom rukom skupivši tri prsta, a ne razdvojivši ih.


taube taube 00:17 19.03.2009

Re: Ovo bih isto boldirala

hvala, malo ljudi to zna pa širi prste, kada bi malo bolje pogledali istorijske fotografije bolje bi znali, kazalo bi im se samo
ja nisam htela i to da boldiram da ne namećem previše ljudima, ima ih koji će reći: šta je sad to bitno? jesu li prsti rašireni ili skupljeni?
ja mislim da je bitno šta je ispravno, a šta pogrešno, uostalom i na freskama srpskim iz srednjeg veka se lepo vidi, i kako rekoh na fotografijama srpskih vojnika koji polažu zakletvu u eri pre komunizma

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana