AlliedForce - MilosrdniAnđeo i koleteralna šteta...

constrictoria92 RSS / 21.03.2009. u 16:00

 

Bliži se desetogodišnjica NATO intervencije AlliedForce, u nas poznatijeg kao MilosrdiAnđeo. Ne bih ovom prilikom šta je dovelo do Allied Force-a, niti šta je ko trebalo, a nije učinio... Činjenica je da su upokojeni diktator i NATO alijansa nevine civilne žrtve proglasili žrtvama NATO zločina ili koleteralnom štetom (zavisi koja strana daje izjavu). Moje mišljenje je da nema opravdanja, ma kakvi razlozi bili, za oduzimanje ljudskih života. Da, jesam protivnik ratova i ostalih krvoprolića.

Tog 24.03.1999. sam sa prijateljima koji minut pre početka MilosrdnogAnđela raspravljala da li će do istog doći. Naivno smo verovali da neće, a ako i dođe da će udari biti na vojne ciljeve. Onda se kuća zatresla i čuli smo jaku detonaciju. Nestalo je struje. Ostali smo nemi. U glavi mi se vrtela scena iz filma Terminator II - Sudnji dan. Znate onu scenu: deca na ljuljaškama, a onda vatra koja sve počisti pred sobom. Srce mi je zalupalo. Neki drugari su nam bili u vojsci... Kriknula sam:

- Šta je sa našima? Dajte telefon da zovemo Zokija i Nešu!
- Jao! I Voja je tamo! I Spale! - uzviknula je drugarica i počela da plače.

Džaba. Veze su bile u prekidu, a mi u panici šta je sa našim drugarima... PVO je samo prašio, a mi smo izašli na ulice grada koje su bile avetinjski prazne i krenuli... ne znam ni sada gde smo to bili krenuli... Plakali smo...

Stigla sam kući. Majka je bila van sebe od brige. Prošao je i taj prvi dan. Sutradan moji su insistirali da idemo svi u selo, da se sklonimo iz Kragujevca. Kuća nam je blizu Zastave (a i kasarna je blizu), valja se skloniti... Nisam htela - neće mene niko oterati iz moje kuće, ni ovi, ni oni. Posle ubeđivanja, svađanja, konstruktivne rasprave, pa i pretnji (upućenih sa obe strane - i moje i mojih roditelja), ostala sam u kući, sa bakom (sada već pokojnom). Pričala mi je o drugom svetskom ratu. Pričala je i da je sve u redu dok ne počnu da padaju TepihBombe.

Trudila sam se koliko mogu:
Organizovali smo se i skupljali pomoć za raseljena lica sa Kosova i Metohije.
U kući smo ugostili ženu sa desetomesečnom bebom...

Najgore mi je bilo kad su gađali Zastavu... Nikome ne bih poželela da to doživi. Sve oko mene se rušilo. Letela sam po kući kao ping-pong loptica. Kad je prvi udar prošao izašla sam na ulicu. Izašle su i komšije. Počeo je drugi udar. Nismo se nadali drugom udaru. Bilo je povređenih. Strašno!
Osećala sam se izgubljeno, bespomoćno, očajno...
I dalje nisam imala vesti o prijateljima u vojsci. Sa TV-a su pristizali izveštaji... Jedina veza sa svetom internet... Podrška, osuda... Nisu bombardovani samo vojni ciljevi...

U danima AlliedForce-a, civilne žrtve su se ređale... Bilo ih je na obe strane, srpskoj i albanskoj.
Aleksinac pogođen sa 7 projektila...
Pogođene kolone albanskih izbeglica (dva puta - u aprilu, i u maju).
Voz Beograd-Solun u Grdeličkoj klisuri...
Pijaca u Nišu...

Milica Rakić.
Marko Spasić.
Sanja Milenković.
Miroslav Knežević.
Julijana Brudar.
Olivera Maksimović.
Deca. Ovoj deci znam imena. Drugoj ne znam, a ima ih još.

Oprostite, ali niti mogu da nađem razumevanja niti da prihvatim bilo kakvo opravdanje za oduzimanje dečijih života. Ne mogu i neću decu da praštam. Da li je bilo koji razlog opravdanje za ubijanje dece? Da li postoji cilj koji se može pravdati životom dece? Da li se životima dece trguje? Da li se oduzeti životi dece mogu i smeju nazvati koleteralnom štetom? Da li za ičiji, pogotovu dečiji, život može da se nalaze opravdanja za oduzimanje istog?

Koliko košta život?

Krivi su mi i jedni i drugi! Nikada mir da ne nađu ni na ovom, ni na onom (ako ga ima) svetu!
On, diktator, ubica moje mladosti, zato što nije sprečio krvoproliće ranije, zato što smo godinama ginuli i lagano umirali pod njim...
Oni, NATO alijansa, zato što su „slučajno" (a ja u slučaj ne verujem, već mislim da je u pitanju čista namera) ugasili nevine ljudske živote i opravdali ih koleteralnom štetom...

- - - - - - - - - - - - -
Beleške na margini
- - - - - - - - - - - - -
Moji prijatelji...
Zoki nije preživeo - ubijen je od strane albanskih terorista...
Neša je teško ranjen - njegova jedinica je granatirana...
Voja je lakše ranjen - oružani sukob sa albanskim teroristima...
Spale je prošao fizički nepovređeno - pogodio je jedan Tomahawk nad Beogradom i možda spasao nečiji život...

Ja...
Bole me smrti prijatelja... Bole me svi izgubljeni životi... Ne zaboravljam i ne opraštam nikome...



Komentari (250)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

constrictoria92 constrictoria92 05:56 22.03.2009

Re: najava

neće biti dosadno, cenim

I ja.
ivana23 ivana23 01:57 22.03.2009

***

Izvinjavam se zbog skretanja sa teme.

Represija pred samit Alijanse
Objavljeno: Sub, 21. 03. 2009. 19:31
POLICIJA SKIDA ANTI-NATO ZASTAVE SA KUĆA U STRAZBURU



Protivnici samita NATO koji se početkom aprila održava u Strazburu, na istoku Francuske, i u Nemačkoj saopštili su danas da im je policija zabranila da stave zastave „Ne NATO-u" na prozore svojih stanova u Strazburu. Policija je odbila da komentariše te navode.

Šefovi država i vlada 26 zemalja sastaće se na samitu NATO 3. i 4. aprila u Strazburu i susednim nemačkim gradovima Kelu i Baden-Badenu.

Na kontrasamitu očekuje se dolazak između 30.000 i 60.000 protivnika NATO iz 500 organizacija iz 23 zemlje.


Beta

radojicic92 radojicic92 03:23 22.03.2009

...

sinergija92 sinergija92 03:36 22.03.2009

Ponavljamo li greske?

"Gresili smo, i ispastali smo.
Uvredili smo Gospoda Boga, kaznjeni smo.
Ukaljali smo se svakim nevaljalstvom, oprali smo se krvlju i suzama.
Pogazili smo sve sto je precima bilo sveto, zato smo bili pogazeni.
Imali smo skolu bez vere, politiku bez postenja, vojsku bez rodoljuba, drzavu bez Bozjeg blagoslova.
Otuda nam propast i skole, i politike, i vojske, i drzave.
Dvadeset godina patili smo se da ne budemo svoji, zato su nas tudjinci poklopili svojim mrakom."


(Sveti Vladika Nikolaj: "Kroz tamnicki prozor" - Poruke srpskom narodu iz logora Dahau)
constrictoria92 constrictoria92 05:52 22.03.2009

Re: Ponavljamo li greske?

Bojim se da je patnja za nas sinonim...
palilula92 palilula92 05:17 22.03.2009

preporuka


Opravdanja nema. Da zaboravim ne mogu, a i necu. Moj muz kaze da me je tih 78 dana zauvek promenilo.
Priznajem, uzasno me je pogodilo, i dalje boli. Nekad se probudim i setim se, pa se pitam: Da li se to stvarno desilo? Da li je moguce? Da nisam sanjala? Prvih nekoliko godina posle bombardovaja, kad god se toga setim briznula bih u plac. Vremenom, je postalo malo lakse ali jos uvek boli.

Puno puta sam pokusavala da napisem neka svoja secanja. Nije mi do sada poslo za rukom. Jednostavno ne umem da opisem svoja osecanja na pravi nacin. I ovog 24og cu biti sama, secati se svega.
constrictoria92 constrictoria92 05:55 22.03.2009

Re: preporuka

Odgovorno tvrdim da posle svega više nisam ista.
Kad se setim bombardovanja, prvo što mi prođe kroz glavu su mrtva deca (ne znam zašto, ali to je prva slika), pa onda sahrana mog druga pod sirenama, a uz sve to osećaj beznađa, bespomoćnosti, očaja, strah (ne za mene, nego za meni drage ljude)...
Innana Innana 08:25 22.03.2009

Re: Constrictoria

constrictoria92
Odgovorno tvrdim da posle svega više nisam ista.
Kad se setim bombardovanja, prvo što mi prođe kroz glavu su mrtva deca (ne znam zašto, ali to je prva slika), pa onda sahrana mog druga pod sirenama, a uz sve to osećaj beznađa, bespomoćnosti, očaja, strah (ne za mene, nego za meni drage ljude)...


Meni je prva slika devojcica na noshi iz Batajnice. I porodiliste "Dragisa Misovic". I tek rodjene bebe. Decu im necu oprostiti. Nikada.

I moj bes i gnev se samo uvecao u ovih 10 godina na Kosovu. Jer sam svedok mnogih zbivanja, svedok mnogih pregovora i razgovora na visokom nivou. I posle svega meni je barem jasno zasto. No to budi samo jos veci gnev i prezir.

Uvek se setim onog "Kako ste proveli bombardovanje?- Skromno i u krugu porodice"

Sa moje terase u blokovima se vidi skoro ceo Beograd. Tih dana se komsiluk okupljao na terasi da nemocno gleda kako seva nebo nad Beogradom. Vecina bombi se lepo videla. Najgore mi je bilo kad su pogodili NBG toplanu, mada smo se tresli ko blesavi od raznih bombi sa raznih strana. I nemanje vode i struje. Cigareta nigde, a u kuci i komsiluku svi pusaci. Od stresa ti dodje da pusis jos vise. I tako solidarno sa komsilukom zavijali smo duvan za lulu. Kad je neko doneo duvan iz Hercegovine, mashala, eto veselja.

I odbrambeni mehanizam. Branis se humorom, gledas da budes jak/a a ustvari ni sam ne znas kako da se nosis sa svim.
Jedno vece bas je bilo zestoko, neko je na zidic pored sklonista doneo harmoniku. I vutru. Bilo mi je cudno da gledam deo komsiluka pod bensedinima, drugi deo unutra u sklonistu, a jedna veca grupica divani na zidicu uz muziku i vutru. Crni humor. I prvi i poslednji put sam videla fine tete iz komsiluka kako duvaju sa klincima. Nadrealna slika.

Sta jos pamtim?

Nabolji grafit svih vremena "Kolumbo hebem te radoznalog"...:)
Smisao za humor: shizela, smirela, popizdusha...Nemanjina ulica prekrstena u "garavi sokak"
Avrama Izraela. Nije mu bilo lako.
I sve one heroje koji su dali zivot iako su znali da idu u smrt.

constrictoria92 constrictoria92 08:34 22.03.2009

Re: Innana

Da, u to vreme su se mogle videti nadrealne slike...
Svako se borio na svoj način protiv ludila i očaja.
Odgovorno tvrdim da posle cele te akcije i tragedija koje smo doživeli nismo više isti.
alselone alselone 08:40 22.03.2009

Re: Constrictoria

Innana

Nadrealna slika.


Posle jedno dve - tri nedelje bombardovanja, kao vec iskusni bombardovani gradjani, secam se da smo se najbolje druzili, klopali i pili. Svako poslepodne okupimo se u malom parku izmedju zgrada i onda bacamo masti na volju: juneci paprikas u kotlicu, pa skusa na rostilju pa pileci paprikas pa pljeske i vesalice, mmm, uf...
Svako ko je isao da obidje roditelje ili rodjake na selu vratio se sa domacom, pivo jeftino, ma samo da bombi nije bilo...
bauer. bauer. 07:15 22.03.2009

...

Sarajevo.
alselone alselone 08:29 22.03.2009

Re: ...

...
pix3lchick pix3lchick 20:12 22.03.2009

Re: ...

Vidiš, meni je Sarajevo prva slika koje se setim kada neko kaže "bombardovanje". Mislim na ovo "naše" bombardovanje, od pre 10 godina. Sećam se slika mrtve dece, malenih duša koje su odrasli pokušali da izvedu iz grada... a onda ih je neko sa brda gađao, sa ciljem da ih ubije. Neko ko nije gađao most, vojsku ili šta već - nego neko ko je povukao oroz sa namerom da ubije dete od godinu, dve... I tako četiri godine. Bez vode, struje, hrane.

Druga slika mi je "ruski princip" namernog izazivanja žrtava. Topovi u krugu bolnice. Teranje ljudi da rade bespotrebne noćne smene i pored opasnosti da ih neko ubije. I žrtve koje su tako nastale, koje su služile da bi smo mogli da se busamo u grudi i lelečemo o "zlikovcima koji podmuklo, pod okriljem noći... blablabla".

Treća slika. Mala Milica Rakić. Anđelak koji je u to vreme bio jedva godinu dana stariji od mog detenceta. Anđelak koji je stradao od našeg PVO-a, a čija je najtužnija sudbina da je u usta uzima i razvlači za svoje potrebe, bez ikakvog poštovanja, svaki političar ili neki drugi patetičar-amater. Jedna mala sirota dušica, koju je snašla užasna sudbina da postane najobičniji objekat.

Četvrta slika - gnev zbog autističnosti ljudi u Srbiji. Do 24. marta je bilo - noj, glava, pesak. Ne znam šta se događa. Ne znam šta se radi u moje ime. Ne znam ništa, I naravno da je usledio šok. A ono kako se manifestovao taj šok je nešto za šta ne znam da li mi se više gadi, ili me više čini besnom. Mi ništa nismo uradili, ništa nismo zaslužili - da, nisam zaslužila ja, nisu deca, nije moja sestra. Ali onaj koji je imao pravo da govori i dela u naše ime - jeste. Što se bilo koga tiče, mi smo glasanjem Njemu dali za pravo da nas zastupa. I zato, kada je On rekao da ima da se kolje, pali, krade, ruši... onda je to bilo kao da je svako od nas to isto rekao. Imao čovek blanko punomoćje koje smo mu mi dali.

Peta slika. Nikada neću moći iz glave da izbacim slike brata i sestre, koji leže jedno pored drugog u pidžamicama, mrtvi. Ista razlika između njih dvoje kao između moje dece. Slične pidžamice. Isto brat i sestra. Za mene, još jedna cigla u zidu jezivih slika - od mladog vojnika koga vraćaju kući u kovčegu '91, preko egzekucija i razorenih domova, preko Tuzle, Sarajeva, Kosova... do Srbije '99-te. Plače mi se od činjenice da je za većinu mojih sugrađana ta slika, istovremeno i prva i jedina slika. Nepostojanje empatije, odsustvo svesti o događanjima oko sebe. Glavne nacionalne osobine, koje se progresivno sve više ističu.

Iskreno, moj lični doživljaj je da mi se gadi i povraća od cele patetike i svog licemerja koja okružuje razgovor o bombardovanju '99. Decu im nećemo oprostiti, kao što reče veliki "patriota i pesnik" Bora Đorđević. Dočim tuđu decu olako opraštamo i zaboravljamo.

Nadam se da će moj komentar preživeti, jer predstavlja lično viđenje svega toga - čak iako nije u "podobnom" i trenutno popularnom duhu.
constrictoria92 constrictoria92 21:43 22.03.2009

Re: ...

Dočim tuđu decu olako opraštamo i zaboravljamo.

Ovo je tako zlonamerno da sam ostala bez teksta...
Nadam se da će moj komentar preživeti, jer predstavlja lično viđenje svega toga - čak iako nije u "podobnom" i trenutno popularnom duhu.

Ne brinite, nisam ja protivnik slobodne misli i slobode govora. Svaki komentar nešto govori, ponajviše o svom tvorcu...

Opet ću reći:
ne osporavam srpsku krivicu, ali osporavam mišljenje da su samo Srbi za sve krivi.

I još bih da dodam da ovaj blog nije posvećen žrtvama svih granatiranja i bombardovanja, nego žrtvama NATO bombardovanja SRJ 1999.
bauer. bauer. 21:48 22.03.2009

Re: ...

Nadam se da će moj komentar preživeti, jer predstavlja lično viđenje svega toga -

I ja se nadam, i verujem da će preživeti.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 23:04 22.03.2009

Re: ...

pix3lchick
Nadam se da će moj komentar preživeti, jer predstavlja lično viđenje svega toga - čak iako nije u "podobnom" i trenutno popularnom duhu.


Ne samo da ce preziveti nego mozda dobijes i dobru platu(ako je vec nemas) u nekoj NVO kojima je posao da krivce traze SAMO na jednoj strani (medju "nama" a da one (posebno najmocnije medju njima, one iz NATO) precutkuju. Ja ne oprastam nikome decu i druge nevine zrtve nastradale od ruke ratnih zlocinaca ... koje god da su nacionalnosti. A gadi mi se i povraca od vas koji zrtve i zlocince delite na "nase" i "tudje"...


A izmedju onih koji se brinu samo za tudje ili samo za svoje zrtve nema velike razlike - cine neravdu i jedni i drugi ... Mada je prirodnije (makar to zvucalo i nepravedno), da su ljudi vise pogodjeni sto im je zrtva bliza. Najvise ako je clan porodice, pa komsija, sugradjanin, pa iz iste drzave ... i tako dalje. One na drugom kraju svetu najlakse zaborave...
pix3lchick pix3lchick 23:28 22.03.2009

Re: ...

Virtuelni Vasilije
Ne samo da ce preziveti nego mozda dobijes i dobru platu(ako je vec nemas) u nekoj NVO kojima je posao da krivce traze SAMO na jednoj strani a da one precutkuju.

NVO zvana RTS, srpska javnost, Milorad Komrakov, Vlada Srbije, a očito u poslednje vreme i komentari na blogu B92?
Ja ne oprastam nikome decu i druge nevine zrtve nastradale od ruke ratnih zlocinaca ... koje god da su nacionalnosti. A gadi mi se i povraca od vas koji zrtve i zlocince delite na "nase" i "tudje"...

Generalizacija više govori o autoru nego o njegovim stavovima.
A izmedju onih koji se brinu samo za tudje ili samo za svoje zrtve nema velike razlike - cine neravdu i jedni i drugi ...

Da, i ja mislim tako.
No, intrigantno je da ti je od većine komentara na ovom blogu koji su upravo tog profila, baš za oko zapao moj u kome ne dominiraju fraze iz II dnevnika RTS-a od pre 10-15 godina.
Mada je prirodnije (makar to zvucalo i nepravedno), da su ljudi vise pogodjeni sto im je zrtva bliza. Najvise ako je clan porodice, pa komsija, sugradjanin, pa iz iste drzave ... i tako dalje. One na drugom kraju svetu najlakse zaborave..

Sarajevo se nalazi na drugom kraju sveta. Hm, za većinu mojih sugrađana/zemljaka se nažalost i nalazi...
pix3lchick pix3lchick 23:47 22.03.2009

Re: ...

constrictoria92
Dočim tuđu decu olako opraštamo i zaboravljamo.

Ovo je tako zlonamerno da sam ostala bez teksta...

Naprotiv, ni malo nije zlonamerno.
Radi se o tužnoj konstataciji stanja u kome se kao društvo nalazimo već više od 15 godina. Tebi to može izgledati nestvarno ili strano kada su u pitanju ta "tuđa deca", ali količina relativizacije, bezosećajnosti i agresivnosti sa kojom se susrećem kada se povede razgovor o "tuđoj deci" je neopisiva. "Tuđa deca" se ne smeju spominjati ako se ne spomene i bombardovanje iz 1999, ne smeju se spomenuti a da se na kraj rečenice ne doda i Milica Rakić, a ako se spomenu bez svega toga, onda se čuju balade o NVO koje su plaćene da traže krivce samo na jednoj strani, o tome kako nisu samo Srbi krivi za sve, etikete, agresivni ispadi, i najviše od svega bezosećajnost.

Nadam se da će moj komentar preživeti, jer predstavlja lično viđenje svega toga - čak iako nije u "podobnom" i trenutno popularnom duhu.

Ne brinite, nisam ja protivnik slobodne misli i slobode govora. Svaki komentar nešto govori, ponajviše o svom tvorcu...

U svakom komentaru piše samo ono što je napisano.
Sve više od toga je Roršahova mrlja koja govori ponajviše o osobi koja je pročitala tekst.

Na primer, nigde u mom komentaru nije rečeno ništa ni približno ovome:
mišljenje da su samo Srbi za sve krivi.

Čisti Roršah...


I još bih da dodam da ovaj blog nije posvećen žrtvama svih granatiranja i bombardovanja, nego žrtvama NATO bombardovanja SRJ 1999.

Taj rat iz 1999. nije ostrvo i ne može se na silu istrgnuti van istorijskog konteksta. To bombardovanje se nije dogodilo da bi Bili Klinton skrenuo pažnju sa vanbračnog felacija (kao što prosečan junoša Serbski voli da veruje) već je jedan od događaja u dužem tragičnom nizu. Ne može se o njemu govoriti a da se ama baš nikako ne spomene nešto drugo - inače dobijemo II dnevnik RTS-a. Kao što već rekoh, za mene je to deo jednog jezivog mozaika smrti i bola, a sad što je moj stav nacionalno neprimeren i u oštrom sukobu sa horskim nastupom.... najdublje se izvinjavam.
constrictoria92 constrictoria92 00:08 23.03.2009

Re: ...

Nisam ni rekla da si napisao da su Srbi isključivi krivci za sve - samo sam iznela svoje mišljenje (mislim, smem da iznesem mišljenje, zar ne? Ako je drugačije samo reci...).

Ja decu ne delim na tuđu i našu, ni žrtve, ni zločine, ni žločince (opet, moje mišljenje, izvini ako te ono na bilo koji način vređa - nije mi namera da te uvredim).

Ne znam ni za jednog srpskog/bosanskog/hrvatskog/makedonskog/albanskog/američkog/francuskog/engleskog/nemačkog/češkog/itd. javno deklarisanog i priznatog junošu, te najlepše molim da ubuduće termin "prosečan junoša Serbski" ne koristiš na mom blogu, jer je ništa drugo do uvreda i generalizacija većinskog dela jednog naroda (prosek čini većinu).
Na ovom blogu nije dozvoljeno direktno vređanje, nipodaštavanje, demonizacija i generalizacija bilo kog naroda.
Hvala.


ivana23 ivana23 00:24 23.03.2009

Re: ...

Taj rat iz 1999. nije ostrvo i ne može se na silu istrgnuti van istorijskog konteksta. To bombardovanje se nije dogodilo da bi Bili Klinton skrenuo pažnju sa vanbračnog felacija (kao što prosečan junoša Serbski voli da veruje) već je jedan od događaja u dužem tragičnom nizu. Ne može se o njemu govoriti a da se ama baš nikako ne spomene nešto drugo - inače dobijemo II dnevnik RTS-a. Kao što već rekoh, za mene je to deo jednog jezivog mozaika smrti i bola, a sad što je moj stav nacionalno neprimeren i u oštrom sukobu sa horskim nastupom.... najdublje se izvinjavam.

Mozemo poceti od 1878.g.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 00:46 23.03.2009

Re: ...

NVO zvana RTS, srpska javnost, Milorad Komrakov, Vlada Srbije, a očito u poslednje vreme i komentari na blogu B92?


Posto pretpostavljam da mi je neko vec izracunao platu u nekoj od NGOs bez daljih opasnosti mogu reci da skroz razumem tvoje asocijacije pix3lchick. Ne zato sto navijam za njih posto su eto antisrpske vec zato sto delim tvoj stav o tome kakvo znacenje taj dan ima ili moze imati. Na zalost vecina postojecih komentara su deo nacina misljenja nametnutog kroz rts Dnevnike i kasniju Kostunicinu interpretaciju. Za dva dana ce se tako opet skupiti njegova ekipa koja ce odglumeti svoju bol zbog srpske patnje, uzviknuti nekoliko zakletvi na koju ce vecina pasti i opet ce ostati osecaj praznine. Spomenes Sarajevo, odmah odgovor pa nisu Srbi samo ubijali, bez i najmanjeg pokusaja da se prozivljeno iskustvo poveze sa slicnim iskustvom drugih ljudi. Umesto toga eno onaj gore poceo da mi racuna neku teritoriju.
constrictoria92 constrictoria92 00:51 23.03.2009

Obaveštenje

Nick pix3lchick je trajno ban-ovan sa svih mojih blogova u skladu sa uvodnom napomenom svim blogerima u prvom komentaru ovog bloga.
Njegov poslednji uvredljivi komentar je izbrisan.
Molim blogere da se ne nastavljaju na ovo obaveštenje.
Hvala.
margos margos 01:07 23.03.2009

Re: ...

Objektivnost je samo prividna, jer opstaje samo dok se ne naruši tanani zen jednoumlja. To, u kombinaciji sa izraženom jednostranošću, daju prilično bljutavo-gorku kombinaciju.

Imam vrlo brojnu familiju i u Srbiji i u Hrvatskoj - od Kraljevine i Austrougarske do danas, smrtno su mi stradali samo deda u Prvom sv. ratu i ujak u Drugom. U ovim potonjim, svi smo preživeli, bogu hvala. Emotivna oštećenja ne računam ovog puta.
Zašto se 'predstavljam'?
Zato što sam zbog šareniša u poreklu naučila da slušam gotovo sve one koji imaju potrebu da izgovore svoju istinu. Jedini način da se čujemo, jeste da se slušamo. Ako odmah kad neko progovori - krenemo da ga zatrpavamo kontra primerima, ne da se nečemo čuti, nego ćemo svi biti još razjareniji, i onaj ko priča i onaj ko ga prekida.

Stoga, na pomen žrtava bombardovanja SRJ, zapušiti nekome usta žrtvama Sarajevskog bombardovanja, prirodno, razjaruje. Ja zaista ne mislim da je to tvoja namera, niti da su svi (zlo)namerni koji ukazuju na greške srpske politike, poteza JNA koja je bila pod srpskom komandom i sve što se može reći na račun Srbije, naroda, ljudi, političara, vojskovođa, ali ako iko želi da bude saslušan - treba da nauči da sluša. Ako zaista želimo boljitak, onda moramo naučiti da ispoštujemo sagovornika, posebno njegove emocije, čak i kada nam nisu najjasnije.

I da, svi smo mi subjektivni, ma koliko se trudili da budemo objektivni.

Izvini ako ti ovo zvuči tupavo i nepotrebno, meni zbilja nije jasno da posle svega što smo svi zajedno preživeli, umesto da jedni drugima pomognemo ozdravljenje, trpamo so na rane - ma ko to da čini i iz ma kog razloga.
cabot cabot 05:58 23.03.2009

Re: ...

Bombardovanje se jeste desilo da bi Bil skrenuo paznju sa vanbracnog felacija, plan je napravljen da se slomi narod, mediski rat je odavno bio u toku a njegov dobar ucinak vidi se i danas jer umesto jednog jedinog krivca za bombardovanje, a to je NATO, uveliko i odavno se spominju dve strane... Toliko o dobronamernosti i nekim NGO.
alpeot alpeot 08:09 23.03.2009

Re: ...

Svaki komentar na vase sjajne postove, pix3Ichick, izlisan je. Preporuka svakom vasem komentaru, odavno nesto bolje na ovom blogu nisam procitao. Znam da ne mozete da mi odgovorite, ali vas molim da se zbog toga previse ne sekirate. Nadam se da vas "udaljavanje" nije odvec pogodilo, jer bi to bilo preglupo. Cuvajte se i cuvajte vasu decu u ovim strasnim vremenima.

PS Ono za Rorsaha je zaista bilo in medias res! :)

PPS Uzgred, pix3Ichick je dama :)
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 12:37 23.03.2009

Re: ...

pix3lchick
NVO zvana RTS, srpska javnost, Milorad Komrakov, Vlada Srbije, a očito u poslednje vreme i komentari na blogu B92?


Ono sto su u zadnjoj deceniji proslog veka radili TV Bastilja i ostali Milosevicevi poslusnci, u prvoj deceniji ovog veka rade NA POTPUNO ANALOGAN nacin neke NVO kao sto su ZUC (i NVO "uglednici" Sonja Biserko, Natasa Kandic, Goran Miletic etc.): naime "zale" samo jednu stranu i samo zrtve odredjene nacionalnosti a one druge precutkuju/skrivaju. Cak su ovi drugi po mnogo cemu jos gori - naime briga "samo za svoje", ma koliko losa i nepravedna, je neuporedivo cesca i uobicajenija u svetu ... eto recimo cak i u USA kad kritikuju Busa i rat u Iraku, obicno mu prebacuju i smrt oko 4000 USA vojnika, a skoro nikad smrt (bar) STOSTRUKO vise irackih civila ...

Naravno da Sarajevo nije na drugom kraju sveta (to sam samo rekao kao primer) ... Ali NIJE NORMALNO da gradjinin Novog Sada ili Beograda samo (ili vise) zali nevino nastradale u drugoj drzavi (BiH) nego svoje sopstvene sugradjane. Ali kakvi ste vi vec ste pokazali time sto pokusavate da diskreditujete moj stav etikietom "generalizaciija". A ja opet tvrdim da covek koji navodi samo zrtve iz druge drzave i pri tom i njih deli na politicki podobne i nepodobne pa govori samo o jednima a druge precutkuje je ... NECOVEK. Covek kome je zbilja stalo da ljudskog zivota ne moze zaliti nastradale u Srebrenici a one u Bratuncu ne (vazi isto i za sve ostale delove BiH ukljucujuci Sarajevo) ... Uostalom sta bi bila alternativa vasoj "generalizaciji"? Valjda "specijalizacija" na samo isplative i politicki podobne zrtve kako ih vi ovde navodite?

I da zavrsim porukom Constrictoriji: za tvoj doprinos razumnijem i postenijem odnosu prema zrtvama u prethodnoj deceniji mi je tesko naci dovoljno reci hvale, ali mislim da si pogresila sto si ovu gospodju banovala. Ona ocigledno, kao i loader a i alpeot na proslom blogu namerno provociraju ... pa su ocigleno i tebe isprovocirali da bi posle mogli da ti prebace ono sto smo neki od nas njima cesto ranije prebacivali - da dozvoljavaju samo jednu vrstu misljenja. Mislim da je bolje ostaviti im mogucnost da pisu sto sto pisu - to je samo jos jedan dokaz kakvih ljudi ima u Srbiji. Jednom davno je za neke sa slicnim nastupom, Dule Nedeljkovic rekao da bi "prodali i caleta i kevu"... Nazalost oni postoje u Srbiji i rade punom parom na sirenju srpske samomrznje ... a mnogi za to primaju i (dobre) plate ... Ne vredi ih ignorisati i banovati, nego argumentima i dokazima diskvalifikovati i naterati da pokazu svoje pravo lice ...
sentinel26 sentinel26 12:55 23.03.2009

Re: ...

pix3lchick
Nadam se da će moj komentar preživeti, jer predstavlja lično viđenje svega toga - čak iako nije u "podobnom" i trenutno popularnom duhu.
Nemoj nikada da razmišljaš o tome da li će ti komentar preživjeti.

Tvojem odličnom tekstu bih dodao slučaj pogibije dvojice ljudi, od kojih je jedan bio civil, u pošti u Prištini, za vrijeme bombardovanja 1999.godine. Pošta je pogodjena projektilom iz NATO aviona, a još 9-oro ljudi, civila je u podrumu ( improvizovanom skloništu ) ranjeno.
Civil je bio elektroinženjer, a drugo lice radnik službe DB zadužen da ga čuva.
Bukvalno su sprženi.

NATO-u je smetala Pošta i telefonska centrala u njoj, kao sredstvo telekomunikacija, a režimu koji ih je ostavio nezaštićene su oni obojica bili potrebniji mrtvi nego živi.

Pouzdano znam za dokaze da su oni mogli da rade taj isti posao ( koji su radili ) a da ne budu fizički ugroženi, tj. i sa udaljenosti veće od 100 metara ( izvan zgrade ).
Detalje koje mi je predstavio jedan ogorčeni niži funkcioner JUL-a, ne bih iznosio.

Taj kome nije mnogo bilo stalo do njih saučesnik je u ubistvu ove dvojice školovanih mladića u najboljim godinama i zato njegovo ime i funkcija se ne mogu sakrivati pred istorijom ako može na blogovima.
Osim što mu nije bilo mnogo stalo do tih ljudi, ni njihovo znanje nije bilo kod njega na nekoj cijeni.

Njihovih imena nema na molebanima.

10 godina od završetka toga rata još uvijek ne znamo broj poginulih vojnika i civila - e to slika je i odnos države prema tim žrtvama, slika na koju ne pašu nikakve fotomontaže, a sjećanja pojedinaca nanovo mogu i veoma često povredjuju rane njihovim porodicama kada to radimo bez njihove saglasnosti.

Poginulima vječna pamjat a ubicama i saučesnicima rešetke i pakao želim.

Pozdrav.
Strmoglavi badža Strmoglavi badža 13:46 23.03.2009

Re: ...

ivana23
.Mozemo poceti od 1878.g.


Hmm, Berlinski kongres?
ivana23 ivana23 13:53 23.03.2009

Re: ...

Strmoglavi badža

ivana23.
Mozemo poceti od 1878.g.
Hmm, Berlinski kongres?

Da, i Prva prizrenska liga.
49 41 49 41 16:58 23.03.2009

Re: ...

Da, i Prva prizrenska liga.


Da, i malo ranije.
----------
Nasilje nad pravom

Danas se srećemo na jednu veoma tužnu godišnjicu, 10 godina od 1999. godine kada je zapadna demokratija, predvođena Nemačkom, Engleskom, SAD, Francuskom, bombardovala zemlju Jugoslaviju, grubo kršeći međunarodno pravo, Povelju UN, Helsinški akt i odredbe o nepovredivosti granica, kada je mimo odluke Saveta bezbednosti i bez konsultacija sopstvenih parlamenata ušla u rat. Ukratko, ova serija nasilja nad međunarodnim pravom istinska je crna tačka moralnosti zapadnih zemalja koje su se ponele na način kako se ponašaju autokratije koje prevazilaze sopstvenog poslodavca.
Rasturanje Jugoslavije bila je dugo planirana operacija u Nemačkoj. Dogodilo se da sam indirektno bio umešan u tok tih razgovora, na taj način što sam redovno prisustvovao skupovima Žozefa Štrousa, ministra odbrane Nemačke, a kasnije ministra finansija, koji su se godine 1976. i 1977. redovno održavali u Nemačkoj, na maloj farmi u okolini Minhena. Razgovori su obično trajali dva, tri dana, okupljali desetak ličnosti i bavili se pitanjima svetske situacije.

ZAŠTITNIK PRAVDE
General Pjer Galoa, osnivač Pokreta otpora, učesnik Francuskih vazdušnih snaga tokom Drugog svetskog rata, tvorac politike nuklearnog razoružanja, otac moderne francuske geopolitike, poznat je i kao veliki zaštitnik pravde i međunarodnog prava. Tako je ustao u odbranu srpskog naroda koji naziva „narodom žrtvom.
General nije u mogućnosti da se pomera van Pariza i prisustvuje Međunarodnoj komemorativnoj konferenciji, ali je poslao tekst koji ćemo objaviti u nekoliko nastavaka.
To su bili predstavnik Britanije Brajan Krouzi, predstavnik Španije bivši ministar Sančez Beja, predstavnik Vatikana advokat Pol Viole. Ja sam u grupi bio predstavnik Francuske. Ostali su mi snažno u sećanju ti razgovori u kojima su moji susedi Nemci gledali na Jugoslaviju kao beživotnu i smatrali da se treba pripremiti, posle Titove smrti, na sprovođenje drugačije teritorijalne organizacije.
Nemci, inače jako dobri geopolitičari, posebnu osetljivost o tom pitanju pokazivali su, po mom mišljenju, iz sledećih razloga: Prvo, želja nemačke strane da se osveti Srbima koji su tokom Prvog i Drugog svetskog rata bili na strani saveznika protiv Nemačke. Osim toga, Srbi su 1941. godine, predvođeni Mihailovićem a kasnije Titom, uspeli da zadrže više nemačkih divizija, inače veoma korisnih najpre za front Moskve, a potom i Lenjingrada. Dakle, Berlin, tada je bio Bon, smatrao je da je srpski otpor doprineo da Nemačka izgubi svetske ratove. Trebalo je kazniti narod. Drugo, druga nemačka ideja bila je nagraditi Hrvate i muslimane koji su se tokom rata pridružili Nemačkoj i zauzeli određene pozicije tokom rata i u Francuskoj, zahvaliti im se jer su prišli opciji Nemačke. Treće, treća nemačka ideja bila je ulazak Hrvatske i Slovenije u ekonomsku zonu EU kojom je tada predsedavala Nemačka. Na taj način otvorile bi se mogućnosti ostvarivanje nemačkih uticaja ni interesa na dalmatinskoj obali i tako približavanje Mediteranu: Stari nemački san!
Ovim razlozima treba dodati i uverenost Nemačke u američku intervenciju s obzirom na važna komandna mesta u NATO.
Piše: general Pjer Galoa
[b]
Od Rimskoga Carstva.

Se pohode na istok i nazad.
Sve preko Balkana[/b].
Innana Innana 16:57 24.03.2009

Re: 49 41

49 41
Da, i Prva prizrenska liga.Da, i malo ranije.----------Nasilje nad pravomDanas se srećemo na jednu veoma tužnu godišnjicu, 10 godina od 1999. godine kada je zapadna demokratija, predvođena Nemačkom, Engleskom, SAD, Francuskom, bombardovala zemlju Jugoslaviju, grubo kršeći međunarodno pravo, Povelju UN, Helsinški akt i odredbe o nepovredivosti granica, kada je mimo odluke Saveta bezbednosti i bez konsultacija sopstvenih parlamenata ušla u rat. Ukratko, ova serija nasilja nad međunarodnim pravom istinska je crna tačka moralnosti zapadnih zemalja koje su se ponele na način kako se ponašaju autokratije koje prevazilaze sopstvenog poslodavca.Rasturanje Jugoslavije bila je dugo planirana operacija u Nemačkoj. Dogodilo se da sam indirektno bio umešan u tok tih razgovora, na taj način što sam redovno prisustvovao skupovima Žozefa Štrousa, ministra odbrane Nemačke, a kasnije ministra finansija, koji su se godine 1976. i 1977. redovno održavali u Nemačkoj, na maloj farmi u okolini Minhena. Razgovori su obično trajali dva, tri dana, okupljali desetak ličnosti i bavili se pitanjima svetske situacije.ZAŠTITNIK PRAVDEGeneral Pjer Galoa, osnivač Pokreta otpora, učesnik Francuskih vazdušnih snaga tokom Drugog svetskog rata, tvorac politike nuklearnog razoružanja, otac moderne francuske geopolitike, poznat je i kao veliki zaštitnik pravde i međunarodnog prava. Tako je ustao u odbranu srpskog naroda koji naziva „narodom žrtvom.General nije u mogućnosti da se pomera van Pariza i prisustvuje Međunarodnoj komemorativnoj konferenciji, ali je poslao tekst koji ćemo objaviti u nekoliko nastavaka.To su bili predstavnik Britanije Brajan Krouzi, predstavnik Španije bivši ministar Sančez Beja, predstavnik Vatikana advokat Pol Viole. Ja sam u grupi bio predstavnik Francuske. Ostali su mi snažno u sećanju ti razgovori u kojima su moji susedi Nemci gledali na Jugoslaviju kao beživotnu i smatrali da se treba pripremiti, posle Titove smrti, na sprovođenje drugačije teritorijalne organizacije.Nemci, inače jako dobri geopolitičari, posebnu osetljivost o tom pitanju pokazivali su, po mom mišljenju, iz sledećih razloga: Prvo, želja nemačke strane da se osveti Srbima koji su tokom Prvog i Drugog svetskog rata bili na strani saveznika protiv Nemačke. Osim toga, Srbi su 1941. godine, predvođeni Mihailovićem a kasnije Titom, uspeli da zadrže više nemačkih divizija, inače veoma korisnih najpre za front Moskve, a potom i Lenjingrada. Dakle, Berlin, tada je bio Bon, smatrao je da je srpski otpor doprineo da Nemačka izgubi svetske ratove. Trebalo je kazniti narod. Drugo, druga nemačka ideja bila je nagraditi Hrvate i muslimane koji su se tokom rata pridružili Nemačkoj i zauzeli određene pozicije tokom rata i u Francuskoj, zahvaliti im se jer su prišli opciji Nemačke. Treće, treća nemačka ideja bila je ulazak Hrvatske i Slovenije u ekonomsku zonu EU kojom je tada predsedavala Nemačka. Na taj način otvorile bi se mogućnosti ostvarivanje nemačkih uticaja ni interesa na dalmatinskoj obali i tako približavanje Mediteranu: Stari nemački san!Ovim razlozima treba dodati i uverenost Nemačke u američku intervenciju s obzirom na važna komandna mesta u NATO.Piše: general Pjer GaloaOd Rimskoga Carstva.Se pohode na istok i nazad.Sve preko Balkana.


Srela sam se generalom Galoa u Parizu oktobra '99 u njegovom stanu. Mnogo fin covek, vispren, veoma dobar analiticar. Secam se da mi se izvinjavao u ime svog naroda i rekao da Francuska vec dugi niz godina nema svoju spoljnu politiku vec joj drugi diktiraju. I za kraj dobila sam od njega knjigu s posvetom: "Alahovo sunce pomracuje zapad"...Ne slazem se sa nekim delovima njegovog izlaganja ali je susret sa njim svakako dragocen.

Budimac Budimac 09:23 22.03.2009

Fool's Crusade

je jedna od retkih knjiga koja je barem timeline balkanskih krvoprolića (a u stvari mnogo više od toga) zabeležila korektno. Na strani 258 Dajana Džonston piše:

"It was not enough to bomb Serbia and detach part of its territory. The Serbian people must be made to believe – or to pretend to believe – that they deserved it."

constrictoria92 constrictoria92 09:58 22.03.2009

Re: Fool's Crusade

"It was not enough to bomb Serbia and detach part of its territory. The Serbian people must be made to believe – or to pretend to believe – that they deserved it."

O, kako precizan zaključak!
Hvala ti, Budimac.
trener92 trener92 09:43 22.03.2009

Najblaže što mogu...


Ne zaboravljam i ne opraštam nikome...

constrictoria92 constrictoria92 09:59 22.03.2009

Re: Najblaže što mogu...

Da, najblaže...
NNN NNN 20:22 22.03.2009

Srećan je slučaj

da je to datum koji ja još od '83. povezujem sa nečim jako lepim.. to je rođendan mog rođenog brata. Tad je bio 16. Sad je 26. i zahvaljući opet srećnom slučaju svi smo tu da proslavimo.. Za razliku od mnogih ne poznajem nikog ko je stradao u bombardovanju ... te samo izdaleka mogu da pokušam da naslutim kako je pre svega roditeljima dece koje više nema.. (koliko god da su imala godina). Slava im!



B.
Radovan Nastić Radovan Nastić 23:41 22.03.2009

Слава им и хвала.

Никада заборавити.
Никада опростити.

NATO убице.
zbunjen zbunjen 00:43 23.03.2009

Milosrdni andjeo

Iz Beogarad sam inace reguralna vojska me zadesila da budem ucesnik borbi na Kosarama .Zauvek ozbiljno psihicki osakacen zbog tog nepravednog nametnutog rata.Mnogo prijatelja i saboraca poginulih od njihovih kasetnih bombi i pomagaca teroristickih snajpera.Brat rodjeni ranjen od bombi bacene na Beograd na generalstab..Najezim se od ljudi kad mi pomenu ulazak u NATO...Pa zar je suvise reci ejjjj ja bio da budemo nezavisni u svakom pogledu..Nikada dok sam ziv necu zaboraviti svaku noc provedenu u strahu za svoj zivot,mnogo vise razmisljajuci za zivote svojih bliznjih sto nam je i davalo snagu da ostanemo na polozajima .Klinci smo bili od 18 do 24 godine kad smo se upoznali sa mracnom stranom zivota i rata.Posle slusam nase politicare koji su mi pricali da se tako demokratija probiljala..Covece kakvo ludilo!Neponovilo se vise nikada niti taj rat niti taj Andjeo.Pokoj svim zrtvama tog teroristickog bombardovanja i svim borcima i civilima palim u tom "demokratskom" bombardovanju..125 ceta vojne policije protiv teroristicki vod 8365/4 Kosovska Mitrovica 1998 septembar
constrictoria92 constrictoria92 00:54 23.03.2009

Re: Milosrdni andjeo

Neponovilo se vise nikada niti taj rat niti taj Andjeo.Pokoj svim zrtvama tog teroristickog bombardovanja i svim borcima i civilima palim u tom "demokratskom" bombardovanju..

Slava svim žrtvama.
Nikada da se ne ponovi...
sinergija92 sinergija92 00:54 23.03.2009

Neki novi vetrovi?

Izvinjavam se domacici bloga na malom trolovanju teme, al' moram ovo da napisem:

Juce je objavljeno da ce Spanija, do juna meseca ove godine, povuci svoju vojsku sa Kosova.

Uz sav moguci podtekst, mislim da je ovo, ipak, dobra vest......
BigBadWolf BigBadWolf 01:20 23.03.2009

A i zasto

bi se smarala argumentima, kad mozes da banujes...
constrictoria92 constrictoria92 01:39 23.03.2009

Re: A i zasto

Molim da se pridržavate teme, a ako nešto nije jasno pogledajte i Disclaimer.
Hvala.
bauer. bauer. 07:49 23.03.2009

...

.
bauer. bauer. 08:02 23.03.2009

...

Čudnovato
ivana23 ivana23 11:41 23.03.2009

***

Albanska mafija "aktivna" u Londonu

23. mart 2009. | 00:53 | Izvor: Tanjug
London -- Bivši pripadnici Oslobodilačke vojske Kosova postali su istaknute figure u londonskom podzemlju, piše "London dejli njuz".

...Rat na Kosovu podstakao je širenje albanske mafije, pošto su brojni kriminalci pod maskom kosovskih "izbeglica" pronašli put do mnogih evropskih država, posebno Velike Britanije, piše "London dejli njuz".


B92 - ceo tekst

ivana23 ivana23 15:27 23.03.2009

Re: ***

Данас, 23.3.2009. / 22:05 - PTC

Рачак - лажи и истине

Од полицијске акције преко НАТО интервенције до хашког фијаска

Документарни филм аутора Славена Крањца, "Рачак - 10 година после" говори о догађајима који су претходили и били повод НАТО интервенције 1999. године

То је филм о манипулацији телима страдалих Албанаца.

У филму говоре учесници у процесу расветљавања случаја Рачак: Вилијам Вокер, шеф косовске верификационе мисије, проф. др Хелена Ранта, шеф форензичког тима ЕУ, Рено Жирар, новинар „Фигароа", Горан Радосављевић Гури, командант акције Рачак, проф. др Славиша Добричанин, шеф форензичког тима СРЈ, Богољуб Јанићијевић, начелник СУП-а Урошевац, Даница Маринковић, истражни судија и адвокат Бранислав Тапушковић, пријатељ суда (amici curiae) у случају против Слободана Милошевића.

behemot123 behemot123 16:32 23.03.2009

Osvrni se u gnevu

Žao mi je tvojih prijatelja. Slava im. Decu im neću oprostiti. Beograd je jedini grad, mislim na svetu, koji je sukcesivno, sa upornošću mazge, bombardovan PET PUTA u 20. veku. Genocid nad genocidima. Ponekad pomislim, svete se, rušili smo im nakazna K und K carstva. Možda grešim, razapnite me, šta ima veze. Nema oproštaja. Američke ubice su slavni kao holivudske zvezde, onaj idiot koji je bacio atomsku kaže da bi to ponovo uradio. Poraženi Džon Mekejn u memoarima žali što nije sa više napalma zasuo vijetnamsku decu, pa da se sve lepo završi u krvi i radosti neviđenog stradanja. Ne bih bio čovek kada ih ne bih proklinjao. Šta sam, bez gneva sa kojim sam kršten? A nisam ubio, i ne želim da ubijem.

Nema veze gde boravim
Kada cu mrsiti ili postiti
Al jedno ne mogu da zaboravim
Deci ti neću oprostiti
Ti si mi bio dragi gost
I rado sam te gostio
Mozda sam primitivan, prost
Decu ti nisam oprostio
Zasto su tvoji meci
Isli ka mojoj deci
O njima sanjam i mastam
Decu ne mogu da prastam
Mozda bih nabujale reke
Izmedju nas premostio
Postoje druge stvari neke
Decu ti nisam oprostio
pnbb pnbb 22:14 23.03.2009

opasnost

sa bakom (sada već pokojnom). Pričala mi je o drugom svetskom ratu. Pričala je i da je sve u redu dok ne počnu da padaju TepihBombe.


a baba od jednog mog ortaka, jedno 80tak je imala, mrtva ladna sedela kuci, kaze u bas me briga za bombe i amere, mogu da me poljube u dupe, i gore sam ja prezivela...

al se baba jadna oladila kad je cula da postoji mogucnost da izvrse invaziju padobrancima...

kuku, kaze baba, najebali smo sad, kud cemo..
e kad tad nisam crko od smeha

oce neko da pogadja odakle je baba
bosniastanac bosniastanac 05:54 24.03.2009

krvavi andjeli

cijenjeni autor ovoga bloga je napisao, citiram; "Moje mišljenje je da nema opravdanja, ma kakvi razlozi bili, za oduzimanje ljudskih života. Da, jesam protivnik ratova i ostalih krvoprolića." ja se slazem ! na cijeloj planeti naravno ! i za sve narode ! i ne volim NATO ! ali moja parola je takodjer: "ne cackaj mecku!"
i odmah da kazem , jesam ! ja sam jos jedan komentator ovoga posta rodjen u i prezivio agresiju na Sarajevo "evoga opet !" neko ce reci , licitiranje patnjom "
ni govora !
zasto se eto i mi iz Sarajeva ( dobro , ja sam trenutno u USA) se javljamo povodom ove obljetnice?
kao prvo ; svi ti silni bombarderi i projektili brundali su i iznad moje glave , i glava mojih sugradjana tada , i prije nego li su vam poceli padati prve bombe , u toj prohladnoj martovskoj i mrkloj noci, nesto iz 8 casova bas neku cudnu tisinu prekinulo je potmulo brujanje , koje je postajalo sve jace i jace , na mracnom nebu se nije vidjelo nista ( ali ja kao veteran rata i kao poznavalac avijacije tacno sam znao sta je u pitanju !)
jeste jezivo kada ti prozori pocnu tiho vibrirati, i taj zvuk traje i traje ( u pitanju su bile doslovno na stotine borbenih letjelica! ) nakon oko pola sata je sve utihnulo da bi se oko ponoci taj zvuk ponovio ( povratak u baze)
slijedeci dan sam isao na posao , koji me je ( i dan danas ) ispunjavao ponosom ! obnova olimpijske ljepotice dvorane ZETRA! niko nije likovao niko se nije radovao , svi mi znamo koji smo iskusili rat , da je rat samo patnja !
atmosfera jeste bila malo napeta ali bilo kakve eurorije ili radosti zbog bombardovanja Srbije nije bilo
a ZETRA ? znate vec od koga bombardovana i spaljena 92'? i nije bilo vojske u njoj tada , doista , bio sam samo par stotina metara dalje i nista nismo mogli uciniti da ugasimo plamen!
ne znam tacno da li je bilo to slijedecega dana bombardovanja ili kasnije tog Marta 1999 i bas smo bili na pauzi za rucak i pogledah ka nebu jer paznju mi izazva zvuk borbenih letjelica u niskom letu ! pomislih ;" uf ! nije valjda eskadrila iz Srbije !"
prvo sto smo pomislili svi mi radnici na obnovi ;" nemoj bolan na ZETRU! jos je nismo obnovili do kraja "
ali? bio je to ostecen F-15 u pratnji druge F-15 u slijetanju na Sarajevski aerodrom , prepoznadoh i moram reci sa olaksanjem USAF letjelice i proletio je doslovno sa gustim dimom iz ostecenoga motora na par stotina metara iznad nas !
srecom sretno je slijetjela i psovali smo i mi NATO -ovce da slijedeci put kada spustaju ostecene avione ne prelijecu iznad centra grada
i mi smo malo strepili , jer bez obzira na ocajno stanje srbijanskih zracnih snaga , postojala je opasnost da ( i realna prijetnja jer Sarajevo je tada bilo nacickano NATO-vcima ) da neka od srpskih letjelica probije NATO protuavionsku odbranu i napadne nas u Sarajevu !
dokaz je obaranje dva Srbijanska Mig-29 kod Tuzle koji su duboko povrijedili zracni prostor BiH, srecom ponovo dvije F-15 su reagirale munjevito i skinule ih sa Bosanskoga neba samo koji minut prije negoli ce dostici rejon gusto naseljene Tuzle! nazalost i to je cinjenica jer BiH tada niti je napadala niti ucestvovala u napadima na Srbiju
a vidjenje rata ? sve je relativno, osim patnje

PEACE!





sinergija92 sinergija92 15:23 24.03.2009

Re: krvavi andjeli

bosniastanac

dokaz je obaranje dva Srbijanska Mig-29 kod Tuzle koji su duboko povrijedili zracni prostor BiH, srecom ponovo dvije F-15 su reagirale munjevito i skinule ih sa Bosanskoga neba samo koji minut prije negoli ce dostici rejon gusto naseljene Tuzle! nazalost i to je cinjenica jer BiH tada niti je napadala niti ucestvovala u napadima na Srbiju
a vidjenje rata ? sve je relativno, osim patnje

PEACE!



Nije dan za polemike, ali da ne ostane nezapazeno....
Kako ratni sukob nije bio pod okriljem UN-a, to ustupanje NATO-u aerodroma i baza u BiH,
svrstalo je i BiH kao stranu u sukobu i promovisalo te baze u legitimne vojne ciljeve, naravno,
Srbija nije dejstvovala ni u tom slucaju, (radi se samo o manevarskim preletima, male su nam drzave),
kao ni u jednom drugom slucaju, i to ni protiv BiH, ni protiv bilo koje druge drzave u okruzenju
(npr. Albanije, sa cije teritorije je otvarana artiljerijska vatra i vrsio se upad terorista).

PEACE!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana