UTISAK A NIJE NA LISTI

Nebojša Milenković RSS / 21.09.2007. u 14:49

Kao da je bilo nekad..., ili: da li je pobedila narodna muzika[1] 

 

sarlo_dragstor1.jpgU filmu Geto – tajni život grada, autora Ivana Markova (produkcija B92) glavni junak-narator Goran Čavajda – Čavke kroz ličnu, emotivnu istoriju, govori o istoriji najodvratnijih godina između 1991 i 1995.godine:  

Čavke je roker. O sebi govori kao o pripadniku jedne izgubljenje i potrošene generacije. Ima trideset i tri godine i oseća se prestar da nešto novo započne a premlad da se pomiri sa onim što se dešava. Luta gradom (Beogradom), u koji je pre nekoliko godina beskrajno verovao, posećuje mesta gde se još uvek svira prava muzika, lamentira nad potrošenom energijom i vremenom... Glasno se pita kako je moguće da pobede oni koji nisu bili ni pametniji, ni lepši, ni talentovaniji, pa čak (u početku) ni brojniji. 

Pri kraju filma Čavke odlazi na jedan koncert tzv, narodne muzike. U sportskoj hali, na čuvenom “Poselu ”, okupilo se desetak hiljada ljudi. Bez mimike, bez ikakvog gesta, Čavke stoji okružen čudnom mešavinom veoma mladih i sredovečnih ljudi, dok najstrašnija muzika pokreće tela lica i gomile. Dok nije došao među njih Čavke nije bio svestan brojnosti i energije ovog paralelnog sveta. Osećao je kako se grad u koji je verovao topi i nestaje...[2] 

ekv4_thumb.jpgDaleko od grada u koji je verovao, Čavke umire na Tasmaniji 1997. godine. U vremenskom ramu kojim se film Geto tajni život grada bavi, prvi bubnjar EKV  (Katarine II), Šarla Akrobate i Limunovog drveta Ivan Vdović ─ Vd umire 1992.godine. U Beogradu 1994.godine umire Milan Mladenović  (1958). Bojan Pečar (1960), basista EKV, umire u Londonu 1998.godine. U Sao Paolu, u požaru koji je zahvatio njegov studio, pokušavajući da spase master trake albuma Tanto Tempo Bebel Gilberto, novembra 1999. ugušio se Mitar Subotić Suba. Margita Stefanović Magi (1959) umire 2002. godine u beogradskom Centru za smeštaj beskućnika.   

II 

MLADENOVIC%20MILAN%20KATARINA%20-%201.JPGVeć fragmentarno prisećanje na devedesete ukazuje da su protiv ratnog ludila i totalnog poseljačenja Beograda i Srbije, kao motorna snaga građanskih (mirovnih) protesta, i, uz studente, politički najsvesniji deo našeg društva, svoj glas uvek dizali vodeći rok muzičari. Pod (programskim) geslom Nećemo da pobedi narodna muzika, čitave devedesete ovdašnji umetnici, odnosno onaj osvešćeni(ji) deo, ponašali se onako kako su jedino i mogli ─ kao aktivni učesnici u izazivanju i iniciranju procesa društvenih (političkih) promena. Milan Mladenović i EKV,  Zoran Kostić Cane i Partibrejkersi, Srđan Gojković Gile i Električni orgazam uz produkcijsku podršku Radija B92 formiraju Rimtutituki bend koji, 1992.godine, ustondirani Beograd - što od depresije što od represije - budi harizmatičnom melodijom: Mir, mir brate mir, više volim tebe mladu nego pušku da mi dadu... Hoću da tucam, neću da pucam. Mir, mir brate mir...  

Iz proleća 1992.godine s Trga slobode pamtimo antiratni koncert Ne računajte na nas, posvećen nastojanjima da se očuva mir u Bosni. Režim, naravno, na njih, kao ni na Ramba Amadeusa, Dušana Kojića Koju i Disciplinu kičme, Obojeni program, Boje, Direktore... nije mogao da računa. Antiratni angažman srpskih rokera Miloševićev režim dovešće do fatalnog zaključka po kom je upravo Rock&Roll jedan od osnovnih energetskih potencijala nezadovoljnog naroda.  

Osnivanje Televizije Palma, a posebno TV Pinka[3], uz neposredni patronat režima, za konačni ishod imaće minimirizanje i uništenje urbane muzičke scene. Stvar postaje utoliko apsurdnija ima li se u vidu podatak da je Željko Mitrović, vlasnik TV Pink, nekadašnji basista kultnog sastava Oktobar 1864. Sprovodeći estetiku kulturnog genocida, TV Palma predstavljala je, doduše, nešto tvrđu struju: Ne volim te Alija zato što si balija srušio si miran san. Nosila ti Drina sto mudžahedina svaki dan, TV PINK preferirao je naizgled "sofisticiraniju" varijantu: Kad bi bio ranjen krvi bih ti dala – oba svoja oka kad bi bio slep...  

III 

gilejovecelorg5.jpgPeti oktobar i toliko čekane demokratske promene ─ dočekane ritam-sekcijom bubnjara Dragoljuba Đuričića ─ na ovom planu nisu donele nikakve promene. Naprotiv!

Estetika kulturnog genocida ─ posebno u periodu nakon ubistva premijera Đinđića - inaugurisana kao kontrateža beogradskoj urbanoj muzičkoj sceni ─ legalizovana je i institucionalizovana (nacionalnim frekvencijama, Grand paradama i ostalim Piramidama, opštom ekspanzijom rialiti šou emisija)...

Slučaj nestanka beogradske urbane (rok) scene, odnosno njene potpune marginalizacije, paradigmatsko je mesto ukupnog socio-političkog stanja (umetnosti) današnje Srbije u kojoj je, uz neokrnjenu vitalnost populističkog šunda iz Miloševićevog vremena, kao dominantan kulturni obrazac nametnuta tendencija potpune tabloidizacije šireg polja i konteksta kulture. Većinski nekritičkim odnosom prema populističkoj histeriji tokom devedesetih, srpska elita praktično se samoukinula – umesto nje na scenu je ponovo stupio tip poluintelektualca i više nego provincijalizovani duh predgrađa. 

Ovo potvrđuju i nedavno objavljeni rezultati istraživanja mr Predraga Cvetičanina, sociologa umetnosti i kulture na Filozofskom fakultetu u Nišu, na temu "Kulturne potrebe, navike i ukus građana Srbije i Makedonije". Na reprezentativnom uzorku od 2.300 ispitanika, mr Cvetičanin je utvrdio da:U Srbiji 60 odsto ljudi voli Cecu Ražnatović, a više od 40 odsto ne znaju čime se bave ili ko su uopšte "Partibrejkersi". Više od trećine ne zna da navede ime omiljenog pisca, a dve trećine ne zna nijednog jedinog slikara. Čak 13,5 odsto ljudi nema nijednu knjigu u kući, dok još četvrtina ispitanih poseduje svega do 25 knjiga.[4]

0080007.21.jpgKrivicu za ovakvo stanje svakako snosi grupacija koja vlada ovom zemljom, koja, samim tim, ima i istorijsku odgovornost za kreiranje društvenog, socio-političkog, kulturnog i kulturološkog ambijenta u kom se njihova vladavina odvija. Tačnije, ambijenta koji uveliko obeležava njihovu vladavinu. 

 

IV 

Situacija, naravno, nije ništa bolja ni u ostalim umetničkim oblastima. Tragom izrečenog, uzmemo li za polazište stav francuske kritičarke Katrin Mije, i njenu tezu da umetnost nije tek puki ogledalski odraz slike društva već i jedan od njegovih pokretača, te da je kao takva odgovorna za stanje duha na geografskom prostoru u kom se kao aktivna stvaralačka i društvena snaga ostvaruje, prirodno, nameće se zaključak po kom bi i sama umetnost odgovorna za pojave u kojima je završila kao žrtva[5]. Imamo li u vidu da utopija sveta koji bi sam sebe konstituisao poput grandioznog umetničkog dela nosi u sebi subverzivni potencijal mnogo bliži anarhističkoj demokratiji ulice, nego jakobinskoj težnji za centralizovanjem istorije[6], prirodno, nameće se sledeće pitanje: šta u društvu koje očito ne drži do sebe, u kom je strateško planiranje i ulaganje u oblast kulture još uvek mislena imenica, preostaje umetnosti koja u istom (društvu) nema apsolutno ništa: umetnički sistem, tržište (otkupe)[7], ozbiljnu infrastrukturu, produkcijske potencijale, poreske olakšice...  

Odgovori su, nažalost, prilično sumorni, te ću ih ovog puta ipak preskočiti.Umesto toga rukovodstvu Televizije B92 upućujem molbu da, u prilog deprovincijalizaciji srpskog duha, (ako ništa drugo ono zarad nas idealista, ili nostalgičara, svejedno) u udarnom večernjem terminu pusti (reprizira) film GETO tajni život grada!    


EKV, Kao da je bilo nekad LIVE *1986.

fusnote
[1] Fragmenti neobjavljenog rukopisa 
[2] Velimir Ćurguz Kazimir, Od ostrva do kontinenta, u : DESET GODINA PROTIV – Građani Srbije u borbi za demokratiju i otvoreno društvo 1991-2001, Medija centar, Beograd, 2001, str.8
[3] Program Televizije Pink je srce kulturnog, zabavnog, intelektualnog i političkog života. Citat preuzet sa oficijelnog sajta televizije Pink. 
[4] O.M, Srbija još živi po ukusu predgrađa, BLIC, Beograd, 16.09.2007.
[5] Katherine Millet, Savremena umjetnost, Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb, 2004.
[6] dr Zoran Đinđić, Subjektivnost i nasilje, Dnevnik, Novi Sad, 2003, str.50
[7] Primera radi, u osamdesetim godinama XX veka od novca dobijenog posle muzejskih otkupa umetnici su, po vlastitim svedočenjima, mogli sasvim pristojno da žive godinu dana. Danas, sredstva predviđena za otkup, onda kada ih uopšte ima, jedva da prelaze troškove produkcije otkupljenog rada.

Atačmenti



Komentari (100)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Laudanum Laudanum 15:17 21.09.2007

aha


rukovodstvu Televizije B92 upućujem molbu da, u prilog deprovincijalizaciji srpskog duha, (ako ništa drugo ono zarad nas idealista, ili nostalgičara, svejedno) u udarnom večernjem terminu pusti (reprizira) film GETO ─ tajni život grada!


Pustice film... Odmah posle Velikog brata.
sonja k. sonja k. 15:20 21.09.2007

Re: aha

Laudanum

Pustice film... Odmah posle Velikog brata.


: )))
Unfuckable Unfuckable 22:49 21.09.2007

Re: aha

sonja k.
Laudanum

Pustice film... Odmah posle Velikog brata.

: )))



...u 3 ujutro ...
Spiridon Spiridon 15:39 21.09.2007

UTISAK A NIJE NA LISTI

The Pixies - Hey

Kim Deal me je svojom pojavom uvek podsecala na Margitu

Nebojša Milenković Nebojša Milenković 17:40 21.09.2007

Re: UTISAK A NIJE NA LISTI

kuki kuki 15:42 21.09.2007

To ti kazem.

uzmemo li za polazište stav francuske kritičarke Katrin Mije, i njenu tezu da umetnost nije tek puki ogledalski odraz slike društva već i jedan od njegovih pokretača, te da je kao takva odgovorna za stanje duha na geografskom prostoru u kom se kao aktivna stvaralačka i društvena snaga ostvaruje, prirodno, nameće se zaključak po kom bi i sama umetnost odgovorna za pojave u kojima je završila kao žrtva

Na skorasnjem Biljaninom postu sam izneo slicnu tvrdnju. Naravno, mnogo jednostavnije i na drugu temu, ali smisao je isti: nismo umeli da pametne i progresivne ideje "posejemo" u 60% populacije (procenat iz navedenog Cveticaninovog istrazivanja) jer jednostavno nismo radili na istoj talasnoj duzini. Nismo ih razumeli, a ako cemo posteno, nipodastavali smo ih i prezirali u njihovoj "gluposti". Neki drugi su to shvatili i zato nas njihove ideje danas vode u dalju propast.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 16:24 21.09.2007

Re: To ti kazem.

nismo umeli da pametne i progresivne ideje "posejemo" u 60% populacije (procenat iz navedenog Cveticaninovog istrazivanja) jer jednostavno nismo radili na istoj talasnoj duzini. Nismo ih razumeli, a ako cemo posteno, nipodastavali smo ih i prezirali u njihovoj "gluposti". Neki drugi su to shvatili i zato nas njihove ideje danas vode u dalju propast

nažalost → za sve si u pravu!
AlexDunja AlexDunja 15:47 21.09.2007

nije sve bas potpuno crno:))

zanimljivi,duhoviti,mladi ljudi:)
http://www.kornet.co.yu/publishMalaDeca.php
jadac jadac 15:50 21.09.2007

Re: nije sve bas potpuno crno:))

naravoucenije....kad narodnjaci obrnu curak bice ..prave,,promene
AlexDunja AlexDunja 15:52 21.09.2007

Re: nije sve bas potpuno crno:))

slavoljub slavoljub 15:57 21.09.2007

kultURA!

...sto bi rekao prof. Ratko Bozovic.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:58 21.09.2007

meni je...

ovo utisak.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 16:03 21.09.2007

Re: meni je...

a zanimljivo je i to je da iznad tog "teksta" (koji se može na sajtu u celosti pročitati) onaj drugi, za kojim morate posegnuti u štampanoj formi...
šta reći
Laudanum Laudanum 16:07 21.09.2007

Re: meni je...

Jeste, utisak je. I tekst u Qriru i mlohave reakcije na njega.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:16 21.09.2007

Re: meni je...

pa da, toliko o vlasnickoj strukturi tog toalet papira. ne, nije to samo toalet papir, on bar sluzi svrsi. ovo je upotrebljeni toalet papir.
urbanosaurus urbanosaurus 16:31 21.09.2007

Re: meni je...

BebaOdLonchara
pa da, toliko o vlasnickoj strukturi tog toalet papira. ne, nije to samo toalet papir, on bar sluzi svrsi. ovo je upotrebljeni toalet papir.



Spiridon Spiridon 16:08 21.09.2007

no comment

http://www.youtube.com/watch?v=XeS5Qp7-xhk
Solomon Solomon 16:23 21.09.2007

Svaka Cast na Text !!!!

Odlican text. Svaka cast.
Ali, mislim da kada se poredi s pop kulturom Evrope i ostalog sveta, nismo bas mnogo nazadni.
Trziste vlada vise nego ikada. Bitno je prodati sto vise. Ovakva filozofija ima ovakve ishode.
Uostalom, ne moze elita biti u vecini.
Ono sto je naj-tragicnije kod Demokratije je to da vecina vlada.


ceda_urosevic ceda_urosevic 16:24 21.09.2007

NEBOJSA, IZVINI STO TROLUJEM

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:56 21.09.2007

Re: NEBOJSA, IZVINI STO TROLUJEM

pa ja vec stavila taj link gore...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 19:56 21.09.2007

SOLIDARNOST SA MIRJANOM KARANOVIĆ!

ceda_urosevic ceda_urosevic 16:25 21.09.2007

NEBOJSA, IZVINI STO TROLUJEM

Ja vise komentara nemam...
Ovo iznad je moj utisak, a nije na listi...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 16:30 21.09.2007

Re: NEBOJSA, IZVINI STO TROLUJEM

ma, ok.
i mene je jednako iznerviralo+zaprepastilo!

s tim što ja, recimo, imam dilemu: da li to đubre koje se kupuje na trafici (a nisu novine)
jednostavno (bar ovde, na blogu) ignorisati - ili...

takođe, apsolutno sam svestan i činjenice da našim ignorisanjem
isto neće prestati da postoji i da seje zlo, primitivizam najniže vrste,...

urbanosaurus urbanosaurus 16:38 21.09.2007

Re: NEBOJSA, IZVINI STO TROLUJEM

Nebojša Milenković

s tim što ja, recimo, imam dilemu: da li to đubre koje se kupuje na trafici (a nisu novine)
jednostavno (bar ovde, na blogu) ignorisati - ili...

takođe, apsolutno sam svestan i činjenice da našim ignorisanjem
isto neće prestati da postoji i da seje zlo, primitivizam najniže vrste,...

ne znam, nisam pametan...


ignorisanjem nece nestati...potpisujem...

protesti, osude, bla-bla truc...nema efekta...

javno cepanje primeraka kao neslaganje sa izdavachkom politikom kuce je jedino koliko-toliko trajno reshenje... uz poziv na bojkot preko ostalih medija...

pa ko duze izdrzi...

ovako ostaje samo isprazno kukanje i oshtra osuda...
pardon, najoshtrija...



Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 18:58 21.09.2007

Problem

Nebojsa Milenkovic

s tim što ja, recimo, imam dilemu: da li to đubre koje se kupuje na trafici (a nisu novine)
jednostavno (bar ovde, na blogu) ignorisati - ili...

takođe, apsolutno sam svestan i činjenice da našim ignorisanjem
isto neće prestati da postoji i da seje zlo, primitivizam najniže vrste,...



Arogancija prema primitivizmu je seme poraza emancipovanih.

Ipak, ignorisanje ili skretanje paznje na Kurir/Pravdu/Press/Djubre-po-izboru nije uopste jezgro problema. Uz izuzetke, vecina ljudi koja ordinira Blogom na dnevnoj bazi vec zna o cemu se tu radi te podizanje svesti o zlu koje biva sejano od strane pomenutih sredstava javnog umrtvljivanja njima ne donosi nista novo. Na zalost, bar za sada (optimizam umire poslednji), blog je relativno zatvorena grupa te je i sfera uticaja nasih diskusija ogranicena...
kuki kuki 19:29 21.09.2007

Re: Problem

Arogancija prema primitivizmu je seme poraza emancipovanih

Pameniji popusta. Zato Srbijom budale vladaju.
blog je relativno zatvorena grupa te je i sfera uticaja nasih diskusija ogranicena

Ne slazem se iz sledecih razloga:
- Citaju i to redovnije nego sami blogeri. Koliko je samo reakcija izazvano po raznim drugim medijima. Izbaceni nivo besa i pljuvacke samo potvrdjuje da ih istina i ukazivanje na nju itekako boli.
- Blog 92 postaje referenca za nezavisna i progresivna misljenja sa ovih prostora.
- Uz ostale (nismo mi jedini) "zdrave izvore" misli i duha, doprinosi dekontaminiranju gorepomenutih 60%. Neka dnevno samo jedan citalac/posetilac Bloga bude izazvan da porazmisli svojom glavom, bice to veliki uspeh. Da se razumemo: ne da prihvati, vec da razmisli i sam zakljuci.
Nietzsches Aprentice Nietzsches Aprentice 19:49 21.09.2007

Re: Problem

Zelim da verujem u tvoje reci...
urbanosaurus urbanosaurus 16:33 21.09.2007

dole klaja !!! : )



MRZIM NARODNJAKE... !! : )

DOLE KLAJA...!!! : )
Doctor Wu Doctor Wu 16:52 21.09.2007

Ovako zamisljam

referate sa sastanaka raznoraznih Gradskih komiteja.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 16:57 21.09.2007

Kako te zamišljam...

Ovako zamisljam referate sa sastanaka raznoraznih Gradskih komiteja.
A ja ih, recimo, zamišljam ovako
urbanosaurus urbanosaurus 17:41 21.09.2007

Re: Kako te zamišljam...

Nebojša Milenković
Ovako zamisljam referate sa sastanaka raznoraznih Gradskih komiteja.
A ja ih, recimo, zamišljam ovako


moze tako... :)))

ali moze i u drugom odelu...

napredni klub, tzv. novi naprednjaci
oldtajmer oldtajmer 16:57 21.09.2007

Lepo napisano

cudi me da nema komentara Duleta Nedeljkovica...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 16:59 21.09.2007

Re: Lepo napisano

cudi me da nema komentara Duleta Nedeljkovica...

možda spava...
Hromi Daba Hromi Daba 17:39 21.09.2007

Moze to i malo drugacije da se kaze ...

"Slučaj nestanka beogradske urbane (rok) scene, odnosno njene potpune marginalizacije, paradigmatsko je mesto ukupnog socio-političkog stanja (umetnosti) današnje Srbije u kojoj je, uz neokrnjenu vitalnost populističkog šunda iz Miloševićevog vremena, kao dominantan kulturni obrazac nametnuta tendencija potpune tabloidizacije šireg polja i konteksta kulture"

Beogradska (urbana) rok scena nije nastala kao produkt smisljene kulturne politike SFRJ ili SRS, izrasla je uprkos nje - iz betonskih podruma i garaza, kao autenticni izraz jedne generacije koja je zelela da se oseca delom zapadnog sveta. Nema te isplanirane petoljetke koja ce proizvesti EKV, stvaralacki potencijal asfalta ne moze se industrijski prozivesti ili krivotvoriti - on ili postoji, ili ne. Tu nametnuta tendencija potpune tabloizacije kulture ne igra nikakvu ulogu - ako nista drugo, srpska (ne)kultura je bar tu u korak sa svetom. Uostalom, sveprisutna pojavnost Lepe Brene i neobjasnjiva popularnost Zikine Dinastije nisu sprecili nezapamcenu eksploziju mladih bendova u svim krajevima Srbije 80tih (nepravda je u tom kontekstu pominjati samo beogradsku scenu - ona je samo bila najuspesnija).

Lament nad nevaljalim partijama/pokretima/zaverama koje putem sredstava javnog informisanja ispiraju mozak naivnom narodu ne moze da prikrije tuznu cinjenicu da urbana omladina u Srbiji vec dugo vremena ili nema sta da kaze, ili ne zna kako, ili je to uopste ne interesuje.
urbanosaurus urbanosaurus 17:45 21.09.2007

Re: Moze to i malo drugacije da se kaze ..

Hromi Daba
Lament nad nevaljalim partijama/pokretima/zaverama koje putem sredstava javnog informisanja ispiraju mozak naivnom narodu ne moze da prikrije tuznu cinjenicu da urbana omladina u Srbiji vec dugo vremena ili nema sta da kaze, ili ne zna kako, ili je to uopste ne interesuje.


mmm, malo se ne bih slozio...
ima shta da kaze ali niko ne slusha...

URBAN REVOLT na spejsu


Hromi Daba Hromi Daba 17:58 21.09.2007

Re: Moze to i malo drugacije da se kaze ..

I nisi imao da okacis nista svezije od "Zemlja"? Upravo je to ono o cemu sam pisao ...
urbanosaurus urbanosaurus 18:01 21.09.2007

Re: Moze to i malo drugacije da se kaze ..

bilo puno svezijih stvari, ali nishta bolje...

ma ni blizu...

u svakom porazu
ja sam video deo slobode
jer kad je gotovo
za mene znaj tek tad je pochelo
Hemičarka Hemičarka 23:05 21.09.2007

Re: Moze to i malo drugacije da se kaze ..

I na spejsu Borisa Tadica ide "Zemlja" u pozadini...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 19:58 21.09.2007

podsećanje na duh protesta

DIREKTORI
Bando crvena


Crvena banda ponovo jaše
opet na našim leđima
ovog puta gadno se prešla
zbacićemo kurve režima

Bando crvena
u krv si ogrezla
probaj takni nas
pobićemo vas

Nemate časti i nemate stida
imate silu i nije vas briga
bando pljačkaj dok ima fore
ničija ne gori do zore

Bando crvena
u krv si ogrezla
probaj takni nas
pobićemo vas

Bando, bando, bando crvena
Bando, bando, bando crvena

Ponovo sviće novi dan
ja više nisam sasvim sam
pukli zatvori i mišije rupe
neće vas spasti osvete

Bando crvena
u krv si ogrezla
probaj takni nas
pobićemo vas

Bando, bando, bando crvena...
milos g. milos g. 20:10 21.09.2007

utisak a nije na listi

Da,potpuna drustvena I jos vaznije drzavna nezainteresovanost nas vodi u debatu paleolitskog slikara ranjenog bizona iz Altamire.Nikakva drustvena hijerarhija individualni nacin zivljenja ili u manjim grupama,parazitski nacin ishrane/lov ili sta se nadje/…Debata je u pravcu da li je slika naslikana kao cisto podrazavanje prirode I dekoracija,ili je imala magijsko dejstvo.Naime paleolitski umetnik je verovao,prema tumacenju Arnolda Hausera ,da poseduje naslikano,a naslikano je predstava buducnosti tj uspesnog lova(zato je zivotinja ranjena).U jos dubljim I mracnijim mestima pecine nadjene su slike ranjenih zivotinja preslikanih jedna preko druge,sto bi trebalo da je potvrdilo ovu tezu.Sta nas povezuje.
Nedostatak umetnicke hijerarhije.Umetnici nastupaju individualno ili manjim grupama,na trzistu koje ne postoji,ili ne postoji za zive tj moderne srpske individualce,te bez ikakve pomoci u pogledu od autora
Navedenih olaksica,sto poreskih,zakonskih(o statusu umetnika,prema kojem je sada slikar mali privrednik,biznismen),sto novcanih,tako da su prinudjeni dau lov krenu u inostransvo po ne bas bilostinju,ali svakako organizovanijih drustava u pogledu kulturne politike.Preostaje im jos jedna mogucnost a to je da,nalik paleolitskim kolegama, podrazavaju stvarnost.Da slikaju novac.Srbija nije New York,tako da su male mogucnosti da nasim modernim umetnicima uspe ono sto Andy Warhall-u jeste.
Sto se tice devedestih I izgubljenih generacija sama tranzicija Z.Mitrovica iz Oktobra u pink glamur,govori samo za sebe.Izlobiro je fokus grupu netaknutu od strane suparnicke I da li porazene?Sto je vec neko vec pomenuo.U devedesetim smo imali art pokrete I grupe(sve ovo vazi I za RnR I kulturu uopste)koje je tajfunizirao rat orkanizacijom trzista.Da ne navodim osamdesete koje su imale I trziste (kakvo takvo)umetnicke grupe kompatibilne sa svetskim tendencijama. Dakle kakvu takvu sigurnost.Marina Abramovic je uspela u svetu.Rassa Todosijevic “navodno” nije,sto je Marina kroz suze saopstila prilikom urucenja nagrade za zivotno delo.Oboje potpataju I pod ‘7o-e,’80-e,’90-e…
Da li se moze realno tumaciti teza Katrin Mije(ispravna)da umetnost nije samo odslikavanje drustva vec I njegov pokretac,u nasem ratno-decenijskom slucaju?Imali smo snagu da damo ne samo nasem vec I evropsko svetskom drustvu.Da li je imamo sada?Uros I ekipa koji su se “izgradili” u devedesetim imaju I reputaciju I karijeru.Iako je tesko uspeti u atomizovanoj svetskoj sceni,da li oni koji dolaze imaju potencijala za tu novu vrstu borbe?Da li ce se neko dosetiti da izvaja lobanju I dekorise je sa milion dijamanata?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 20:14 21.09.2007

Re: utisak a nije na listi

miloše,
šta da kažem:
dobra analiza!
Felix Krull Felix Krull 21:17 21.09.2007

Žešće depresivno

se osećam kada se podsetim kako su završili svoje živote članovi EKV-a, to mi je takva simbolika da je to prosto strašno.Ispada da oni jednostavno nisu mogli da prežive u vremenu koje je bilo suviše banalno za njihove senzibilitete i jednostavno su izumrli, naprosto se ugasili.Nisam znao da je Magi preminula u Centru za beskućnike.Osoba koja nas je opijala svojim sviranjem da skonča na takav način...to je jako tužno.Neka im je laka crna zemlja!
Help yourself, don't think
Help yourself, don't speak
Help yourself, don't say a thing at all
Your lucky words don't bleed

Jbg u bedaku sam!
andjelija andjelija 21:27 21.09.2007

felix

sad cu ja da te tesim na americki nacin (ali mnogo je bolje)

budi srecan i osecaj se privilegovano sto si imao prilike da znas, vidis, cujes, osetis, dozivis, prozivis EKV i Co.

now move on....
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:48 21.09.2007

Američka uteha

Ispada da oni jednostavno nisu mogli da prežive u vremenu koje je bilo suviše banalno za njihove senzibilitete i jednostavno su izumrli, naprosto se ugasili

felix,
sorry ali mi to nije mi bio cilj da ikoga dovodim/odvodim u bedak!
zato citiram anđelijinu američku utehu:
budi srecan i osecaj se privilegovano sto si imao prilike da znas, vidis, cujes, osetis, dozivis, prozivis EKV i Co

Felix Krull Felix Krull 21:51 21.09.2007

Re: felix

Hvala andjelija !
U stvari nije tako strašno, više je to kao neka seta, žal...

"Zanet okretanjem neba što melje naše kosti
Dok mudraci proturaju laži o budućnosti"
Felix Krull Felix Krull 22:00 21.09.2007

Re: Američka uteha

Ma u redu je, to je je sve vrlo kratkotrajno, inače nedavno sam čuo i "Anesteziju" sa EKV Revisited i onaj telefonski razgovor i tako...Inače sam uglavnom "sunshine" fazon!Poz!
andjelija andjelija 22:04 21.09.2007

Re: Američka uteha

e sad ti mene tesi malo :)))
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:56 21.09.2007

PAR GODINA ZA NAS

Moj prijatelj i ja
Sedimo na klupi,
Gledamo zvezde,
Slušamo vesti
Što su upravo stigle.
Kažu da imamo
Još samo par godina za nas.

Imali smo igračke,
Iživeli smo sve,
Sve one igre na sreću,
One igre za ljude
Što je smislio neko
Pre samo par godina za nas.

Da li znaš kako želim da te nađem?
Da li znam šta treba da znam?
Voli me kako nikad nisi volela.

Živimo u pričama,
Branimo se,
Hodamo i slavimo
Neke bezvezne stvari,
Neke bezvezne priče
Što je smislio neko
U samo par godina za nas.

Nisu dovoljne reči,
Samo obične reči
Da me vrate u život,
Nije dovoljan dodir,
Ni da znam da te imam,
Još samo par godina za nas.

Da li znaš kako želim da te nađem?
Da li znam šta treba da znam?
Voli me kako nikad nisi volela.

Voli me onako
Kako nikad nisi volela,
Voli me onako
Kako nikad nisi volela.

Raste kao nada,
Kao more,
Kao govor,
Kao pokret,
Kao zora,
Kao dete,
Kao krv,
Kao želja,
Među nama.
Raste kao bol
I grize sve pred našim očima.

Voli me onako
Kako nikad nisi volela,
Voli me onako
Kako nikad nisi volela...

Voli me...
andjelija andjelija 22:00 21.09.2007

Re: PAR GODINA ZA NAS

uhhh...nisi ovo, bas danas, morao da mi postiras....sad cu ja u bedak da padnem :)
andjelija andjelija 22:03 21.09.2007

Re: PAR GODINA ZA NAS

samo da citnem (skraceno od citiram ) jedan deo na koji bih provristala....





Da li znam šta treba da znam?
....
Raste kao nada,
Kao more,
Kao govor,
Kao pokret,
Kao zora,
Kao dete,
Kao krv,
Kao želja,
Među nama.
Raste kao bol
I grize sve pred našim očima.

Spiridon Spiridon 22:01 21.09.2007

samo za ljubitelje Zape

http://www.tv-links.co.uk/video/1/6676/10588/65845/92442


Cavke je bio veliki fan i postovalac lika i dela FZ
Radojicic Radojicic 22:05 21.09.2007

...

Danas je Milanu rodjendan
pre par dana godisnjica Magine smrti
ja bi u ovom tekstu samo jos pomenuo i Subu
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:30 21.09.2007

S U B A

Mitar Subotic Suba - Prica o kralju
Reporter - 16.april 2002


Umro za muziku

Talentiran mlad covjek, mozda talentiraniji od vecine drugih talentiranih. Talenat je ruzna rijec. Nadaren recimo, nadaren covjek (Darko Rundek)

pripremio: Goran Tarlac

Prosle sedmice na talasima Cross Radija emitovana je emisija Prica o kralju posvecena pokojnom Mitru Suboticu Subi, poznatog na ovim prostorima i pod pseudonimom Reks Iluzivi... U krugovioma postovoca Reks Iluzivi se slavi kao jedan od najvecih muzickih producenata i inovatora sto su ih SFRJ, ali i Brazil ikada imali. Tokom rada u Jugoslaviji Mitar Subotic saradjivao je sa Masimom Savicem, Haustorom, Marinom Perazic, Milanom Mladenovicem, La Stradom, komponovao je spice za Radio Novi Sad, muziku za pozorisne predstave... Sredinom osamdesetih odselio se u u Pariz, pa u Sao Paolo gde je saradjivao sa brojnim muzicarima, radio muziku za reklame, filmove i modne revije. Dobitnik je UNESCO fonda za promociju kulture.
Umro je za muziku. Ugusio se pokusavajuci da spase master trake albuma Tanto Tempo Bebel Gilberto u pozaru u svom studiju u Sao Paolu 2. novembra 1999.
Ljubaznoscu kolega iz Cross radija, Reporter prenosi deo Prica o kralju. Cross radio je produkcija koja se emituje na osam radio stanica Student - Ljubljana, Student - Zagreb, EFM - Sarajevo, Kojot - Zrenjanin, 021 - Novi Sad, B92 - Beograd, Studio 88 - Mostar i Radio Sombor.

Darko Rundek: Talentiran mlad covjek, mozda talentiraniji od vecine drugih talentiranih. Talenat je ruzna rijec. Nadaren recimo, nadaren covjek. Kao nadaren nije imao potrebu da ne bude posten. Ali, bio je vrlo posten covjek, koji je imao sluha za okolnosti. Imas ljudi za koje ti je zao, makar sa njima nisi prosao sto milja. On je kod mene izazivao drugarsko postovanje od kada smo se sreli i to nikad nije prestalo. Ja sam ga zvao da bude producent ploce Bolero. Bio je u Zagrebu dva tjedna na probama da zajedno konstruiramo te aranzmane. U to vrijeme je on baratao sa modularnim sintisajzerima, trigerima, imao je neke za njega novootkrivene trikove u produkciji, tipa da uvijek treba na bas bubanj dodati jos jedan dilej od pola milisekunde koji mu daje bas pravi druk.

Peca Popovic: Pocetkom 80-ih sam sam od ljudi sa Radio Novog Sada cuo da je kod Studija M poceo da se pojavljuje mladi covek koji drugacije gleda na produkciju. A za takve je tamo uvek bilo razumevanja. Zasto je mene Suba odusevio... Rekao mi je da u Novom Sadu planira da snima Satija. Ja znam da je to prva mladja osoba koja je meni pricala o Eriku Satiju. Shvatio sam da su Suba, Goran Vejvoda i onaj Kostic koji je posle imao grupu I i onda radio u Du Du A, da su oni ustvari opismenili pank novotalasnu generaciju muzicara u Jugoslaviji. Oni su ih uveli u muziku. Jer bilo koja grupa koja se bavila novim talasom u Beogradu, ja ih znam kada su se pojavili, svi su bili drkadzije. Mislili su da samo ono sto oni rade valja. Medjutim, Suba i Goran Vejvoda su bili mladi muzicari koji su znali da je bilo muzike i pre njih.

Zoran Janjetov: Koncert u SKC-u, osamdeset i neke, Reks Iluzivi. To je bila "velika produkcija". Ucestvovao sam i pevao pesmu Jeti koju sam davno snimio sa Subom. U stvari, nisam pevao, urlikao sam. Bio je i Kosta Bunusevac obucen u neka geometrijska odela i lomio neonske lampe. To je bio performans pod njujorskim uticajima. Secam se Sube sa ogromnom kolicinom opreme, sa analognim sintisajzerima, pedalama, efektima, magnetofonima. Tada to nisu kontrolisali kompjuteri vec je jedan covek isao okolo i pritiskao pedale. Terao me je da se penjem na neke sest metara visoke praktikable, pola metra sirine, a ja se toga bas plasim. Na tome je trebalo da pevam umotan u neke zavoje. Bio sam Doktor Vu. Reks Iluzivi i Doktor Vu. Ili Teks Iluzivi, kako smo se posle zvali. Secam se da je bilo tako komplikovano namestiti sve to u toku popodneva, a mislili smo da ce biti mozda dvadesetak ljudi koji su se setili da vide nesto od Reksa Iluzivija. SKC je bio krcat. Najstrasnije je sto niko u publici nije primetio nijednu gresku jer im se sve to dopalo, a koncert je bio raspad sistema. Milion gresaka. Kada istaknes svoje greske to vise nisu greske, sto je Inov princip, ali ovde su se te greske sasvim slucajno isticale.

Bebel Gilberto: Subu sam upoznala s nekim prijateljima dok je radio u Brazilu. Imala sam utisak da ga poznajem celog zivota. Bio je vrlo zabavan, imao je neverovatan smisao za humor, jako dobar ukus za sve. Suba je bio neverovatan miks karaktera, dzentlmena, zavodljiv. Uvek nam je bilo prijatno kada je bio tu. Kada pricam o Subi, pricam o ogromnom talentu koji je imao. On je strastveno radio sa pevacima sa kojima je saradjivao. Uvek je to shvatao kao deo sopstvenog zivota. Zato mislim da je taj album, Sao Paolo Confessions, bio samo pocetak nekih Subinih neverovatnih mogucnosti. Kada je stigao u Brazil, njegova muzikalnost i osecajnost dosle su potpuno do izrazaja. Suba je bio mnogo bolji od vecine brazilskih muzicara koji se ovde prave da su nesto, a nisu.

Goran Vejvoda: Mi smo se vidjali, u stvari, vise nego sto smo radili zajedno. On je bio vrlo muzikalan covek, koji je znao veoma mnogo stvari. [to se tice saradnje, nismo imali vremena, i na kraju se tako nekako desilo. Pricali smo da cemo da radimo, pa na kraju nismo. Njegov ego bio je prilicno veliki, to se obicno desava sa dobrim muzicarima, imaju jak ego. Moj ego je mozda bio slabiji u toj citavoj situaciji, pa nisam mogao sa njim da se nadjacavam. Na zalost. Dogurao bi verovatno daleko. Kada jednom imas takav veliki svetski uspeh, sa jednom plocom, onda udjes u masineriju, u muzicku industriju i onda proizvodis ploce, reklame, muziku za filmove. To je cilj svakog normalnog muzicara, u smislu da postane svetski poznat. S jedne strane je to pozitivna stvar, a sa druge negativna, jer onda proizvodis puno muzike, saradjujes sa puno ljudi, a u stvari srz ti na neki nacin odlazi.

Katja B.: Srela sam ga 1999, snimila sam tada svoj prvi CD. To je bilo kao raj. On je govorio da je rad sa mnom uvek zabava, nikada problem. Gledati ga kako radi bilo je divno. On bi pustio muziku i radio na tome sest-sedam sati. Mislim da je bio zaljubljen u muziku. Posvetio bi se pesmi. Prvo je uradio miks mog prvog albuma Katia B. Godinu dana kasnije radio je svoj album Sao Paolo Confession i zajedno smo uradili pesmu Secrets. On mi je pricao da je imao puno prijatelja, ne samo iz Jugoslavije, vec iz celog sveta. Za mene je bio jedan od najinteresantnijih, predivnih osoba koje sam srela u svom zivotu. Mnogo mi je znacio. On je bio iz Jugoslavije a ziveo je u Sao Paolu...Voleo je ljude, pili smo, izlazili. Bio je umetnik, pravi umetnik...



Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:40 21.09.2007

Re: ... s u b a

ja bi u ovom tekstu samo jos pomenuo i Subu

Radojičiću,
hvala na podsećanju
+ Suba dodat (i) u tekst!
pozz.
n.m.
Kazezoze Kazezoze 12:16 22.09.2007

Re: S U B A

Umro je za muziku. Ugusio se pokusavajuci da spase master trake albuma Tanto Tempo Bebel Gilberto u pozaru u svom studiju u Sao Paolu 2. novembra 1999.

Bebel Gilberto - Momento... sa albuma Tento Tempo
i secanje na Subu
Jerry Jerry 22:11 21.09.2007

B92

Hoćemo Rock !Ukinite velikog brata !!Veliki Brat je još jedno zaglupljivanje naroda i ništa više , a rock muzika može da podigne raspoloženje i sve ostalo !
Unfuckable Unfuckable 22:58 21.09.2007

Re: B92

Jerry
Hoćemo Rock !Ukinite velikog brata !!Veliki Brat je još jedno zaglupljivanje naroda i ništa više , a rock muzika može da podigne raspoloženje i sve ostalo !


Izvini sto ovako moram da kazem ali gluplju recenicu skoro nisam procitao....zato, preporuka...

a rock muzika može da podigne raspoloženje i sve ostalo !

AlexDunja AlexDunja 23:02 21.09.2007

Re: B92

Unfuckable
Jerry
Hoćemo Rock !Ukinite velikog brata !!Veliki Brat je još jedno zaglupljivanje naroda i ništa više , a rock muzika može da podigne raspoloženje i sve ostalo !


Izvini sto ovako moram da kazem ali gluplju recenicu skoro nisam procitao....zato, preporuka...

a rock muzika može da podigne raspoloženje i sve ostalo !



i moja! iz istih razloga.
Unfuckable Unfuckable 23:08 21.09.2007

Nebojsa, kao i uvek

sjajan post ...sjajnojeziv - rekao bih, odlicno linkovan (kao i uvek, again..)
Prelep komentar je u vezi toga da smo imali srecu da zivimo - poprilicno lepe - godine uz EKV ...to je nesto sto vise niko nikad nece moci da zarobi u srcu i secanju, samo je nase...a da i opet taj novembar .... ( u vezi dodatka o Rex Ilusivi)...znakovito, sto bi westbrothers rekli ...meni samo na to pada na pamet da pojacham "Novembar" (Nish) - "Gledaj kako ljubav umire"...(guitar MM !)
..bilo bi zanimljivo da malo observiramo "nejake Uroshe" koji su se obrusili na nasledje MM i EKV ...moja prva asocijacija je smejurija od fancy Djuleta i etcetera likova koji bi da budu kalif umesto kalifa..
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 01:21 22.09.2007

Ona (se budi)...

ŠARLO AKROBATA
Ona se budi



Ona puni osamnaest godina u junu,
ne zna šta da radi kada završi maturski ispit.
Ljudi su vrlo zlobni dok gledaju njene grudi,
ljudi su zlobni dok gledaju njen ten.

Ona se budi!

Celoga života nečim joj pune glavu.
Lutkice, krpice, suknjice su stvari za devojčice.
Igrati lastiš ona nikada nije znala.
Skuvati ručak nikad nije bila njena stvar.

Ona se budi!

Ona nema nikoga da joj kaže:
"Ti si moja!"

Ljudi se čude zar ona može da misli.
Ljudi se čude, zar ona sme da zna.
Ljudi su vrlo zlobni dok gledaju njene grudi.
Ljudi su zlobni dok gledaju njen ten.

Ona se budi!

Ona nema nikoga da joj kaže:
"Ti si moja!"

SMT SMT 23:12 21.09.2007

Napred vanzemaljci!!!

Možda su svi već videli, ali ko nije....

Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:35 21.09.2007

IMA LEKA, IMA LEKA!!!

Re:Napred vanzemaljci!!!

SMT,
Film je sjajan! Baš sjajan!
Doduše, do pred zadnja dva minuta, malo ga teško gledati!
Ali tada: NAPRED VANZEMALJCI!

Napomena:
OBAVEZNO POGLEDATI!

poz.
n.m.
SMT SMT 23:41 21.09.2007

Re: IMA LEKA, IMA LEKA!!!

Nebojša Milenković
Re:Napred vanzemaljci!!!SMT,Film je sjajan! Baš sjajan!Doduše, do pred zadnja dva minuta, malo ga teško gledati!Ali tada: NAPRED VANZEMALJCI!Napomena: OBAVEZNO POGLEDATI!poz.n.m.


U pravu si, nije bilo lako, ali poslednje scene ipak su optimistične

Ako oni ne uspeju, ne znam ko će...
Unfuckable Unfuckable 00:01 22.09.2007

Re: IMA LEKA, IMA LEKA!!!

SMT
Nebojša Milenković
Re:Napred vanzemaljci!!!SMT,Film je sjajan! Baš sjajan!Doduše, do pred zadnja dva minuta, malo ga teško gledati!Ali tada: NAPRED VANZEMALJCI!Napomena: OBAVEZNO POGLEDATI!poz.n.m.

U pravu si, nije bilo lako, ali poslednje scene ipak su optimistične

Ako oni ne uspeju, ne znam ko će...


eto ideje - ko ume da napravi : igrica , shooter - arcade ili fps ... - ubij narodnjaka a.k.a. necemo da pobedi narodna muzika..- u fazonu Moorhuhn---eto veselja !
Unfuckable Unfuckable 01:19 22.09.2007

Re: IMA LEKA, IMA LEKA!!!

SMT
Nebojša Milenković
Re:Napred vanzemaljci!!!SMT,Film je sjajan! Baš sjajan!Doduše, do pred zadnja dva minuta, malo ga teško gledati!Ali tada: NAPRED VANZEMALJCI!Napomena: OBAVEZNO POGLEDATI!poz.n.m.

U pravu si, nije bilo lako, ali poslednje scene ipak su optimistične

Ako oni ne uspeju, ne znam ko će...


Vanzemaljci - mi smo Vam zemljaci !
Biljana Cincarević Biljana Cincarević 23:29 21.09.2007

Dugo vremena ni na jednoj listi

Super sto si pisao o ovome.
Thanks.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:38 21.09.2007

Re: Dugo vremena ni na jednoj listi

Super sto si pisao o ovome.
Thanks.
Nema na čemu!
Služim/o narodu!
tj. SMRT FAŠIZMU!
Radojicic Radojicic 00:17 22.09.2007

Hvala

na tekstu Nebojsa mada me izbedacio. O svim ljudima gore ne znam sta drugo da kazem sem da mi nedostaju
http://www.jellyfishpictures.co.uk/projects/suba.html
i evo jedan Rex Ilusivii iz 82, zove se, izgleda ne slucajno, Zla Kob
http://www.box.net/shared/jolfnhbj4e
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 01:10 22.09.2007

Svašta nešto

Za (nas) nostalgične, evo jedan jako dobar link - ima svašta nešto:
tipa Poslednji intervju Milana Mladenovića
Interwiew Džoni Štulić
Intervju sa Giletom
Hronologija EKV
Magi
Luna/La strada - Intervju sa Slobodanom Tišmom
Cane o Milanu Mladenoviću...
itd...
link je:

NET ROK ARHIV

Unfuckable Unfuckable 01:25 22.09.2007

B92

Re: B92
#Link

Jerry
Hoćemo Rock !Ukinite velikog brata !!Veliki Brat je još jedno zaglupljivanje naroda i ništa više , a rock muzika može da podigne raspoloženje i sve ostalo !

Unfuckable
Izvini sto ovako moram da kazem ali gluplju recenicu skoro nisam procitao....zato, preporuka...

a rock muzika može da podigne raspoloženje i sve ostalo !


AlexDunja
i moja! iz istih razloga.

Unfuckable
USVAKOMSMISLUSVEOBUHVATNO !
Unfuckable Unfuckable 01:27 22.09.2007

Re: B92

Unfuckable
Re: B92
#Link

Jerry
Hoćemo Rock !Ukinite velikog brata !!Veliki Brat je još jedno zaglupljivanje naroda i ništa više , a rock muzika može da podigne raspoloženje i sve ostalo !

Unfuckable
Izvini sto ovako moram da kazem ali gluplju recenicu skoro nisam procitao....zato, preporuka...

a rock muzika može da podigne raspoloženje i sve ostalo !


AlexDunja
i moja! iz istih razloga.

Unfuckable
USVAKOMSMISLUSVEOBUHVATNO !


..ako nastavi ovako da lupa ...RAZBICEMO ga od preporuka ...Jerry je sveobuhvatni VRH ..i sve ostalo !
AlexDunja AlexDunja 01:48 22.09.2007

Re: B92

Unfuckable
Unfuckable
Re: B92
#Link

Jerry
Hoćemo Rock !Ukinite velikog brata !!Veliki Brat je još jedno zaglupljivanje naroda i ništa više , a rock muzika može da podigne raspoloženje i sve ostalo !

Unfuckable
Izvini sto ovako moram da kazem ali gluplju recenicu skoro nisam procitao....zato, preporuka...

a rock muzika može da podigne raspoloženje i sve ostalo !


AlexDunja
i moja! iz istih razloga.

Unfuckable
USVAKOMSMISLUSVEOBUHVATNO !


..ako nastavi ovako da lupa ...RAZBICEMO ga od preporuka ...Jerry je sveobuhvatni VRH ..i sve ostalo !

integralno.
Unfuckable Unfuckable 03:59 22.09.2007

Re: B92

AlexDunja
Unfuckable
Unfuckable
Re: B92
#Link

Jerry
Hoćemo Rock !Ukinite velikog brata !!Veliki Brat je još jedno zaglupljivanje naroda i ništa više , a rock muzika može da podigne raspoloženje i sve ostalo !

Unfuckable
Izvini sto ovako moram da kazem ali gluplju recenicu skoro nisam procitao....zato, preporuka...

a rock muzika može da podigne raspoloženje i sve ostalo !


AlexDunja
i moja! iz istih razloga.

Unfuckable
USVAKOMSMISLUSVEOBUHVATNO !


..ako nastavi ovako da lupa ...RAZBICEMO ga od preporuka ...Jerry je sveobuhvatni VRH ..i sve ostalo !
integralno.

eventualno.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 09:17 22.09.2007

Re: B92

Molba:
Unfuckable (a pomalo i ADunja) nemojte više da (MISLIM NA OVAJ KOMENTAR)
se (samo)citirate - jer bih, mimo svoje volje, morao da brišem...
unapred hvala
n.m.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 14:50 22.09.2007

SAMO ZA TORONTO-a:

BUKA U MODI!!!
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 14:50 22.09.2007

SAMO ZA TORONTO-a:

BUKA U MODI!!!
d_toronto d_toronto 04:00 22.09.2007

pateticno ...

Koja ste vi pateticna gomila ... Koliko se secam, Cavke je izgledao kao klovn u tom filmu, sa onim klovnovskim pantalonama i ofarbanom kosom, nije ni cudo da su ga pijacari gledali kao freak-a ... secam se i neke njegove replike da su ga kao naterali da se navikne na madjarski fa dezodorans, spala mu kruna s glave zaboga ... uzasni ste ... Nikad, ali nikad, uvezene emocije nece biti jace od etna ... nikad ... moze Stjepko da trubi koliko hoce, ali njegov jazz nikad nece imati dusu chamuge iz severne amerike ... Srbija nema ni atmosferu, ni arhitekturu, ni 0% sanse za jazz ... ne ide ... ima malo blokova gde mogu da se razviju neki bijesovi i zaiskre par sekundi na gitari, ali to nema sanse da se utka u srpsko bice .. samo etno vibe ... i grb ... i zastava ... i nase boje ... mogu da prokljucaju krv ... pred utakmicu ... ili pred rat ... i sta kazes, pred Njegosa su izasli sa "Mir, mir brate mir, više volim tebe mladu nego pušku da mi dadu... Hoću da tucam, neću da pucam. Mir, mir brate mir... " ... ahahahaha ... evo odgovora Rada Tomova ...


"kunem vi se vjerom Obilića
i oružjem, mojijem uzdanjem,
u krv će nam vjere zaplivati,-
biće bolja koja ne potone!
Ne složi se Bajram sa Božićem
Je l' ovako, braćo Crnogorci?

Svi iz glasa:
Tako, već nikako!
"
...

"Udri za krst, za obraz junački,
ko gođ paše svijetlo oružje,
ko gođ čuje srce u prsima!
...
Nek propoje pjesna od užasa,
oltar pravi na kamen krvavi!
"

"
...
poklasmo se sinoć sa Turcima.
U pomoć nam ko god ću priteče,
sakupi se vojske kao vode.
I što ću ti duljiti pričanje?
Koliko je ravnoga Cetinja,
ne uteče oka ni svjedoka,
ni da kaže kako im je bilo,
te pod sablju svoju ne metnusmo
koji ni se ne kće pokrstiti;
"
bauer bauer 05:13 22.09.2007

Re: pateticno ...

d toronto, majstore,

ovo je vrhunac zamene teza...
i sta kazes, pred Njegosa su izasli sa "Mir, mir brate mir, više volim tebe mladu nego pušku da mi dadu... Hoću da tucam, neću da pucam. Mir, mir brate mir... " ... ahahahaha ... evo odgovora Rada Tomova ...


"kunem vi se vjerom Obilića
i oružjem, mojijem uzdanjem,
u krv će nam vjere zaplivati,-
biće bolja koja ne potone!
Ne složi se Bajram sa Božićem
Je l' ovako, braćo Crnogorci?

Svi iz glasa:
Tako, već nikako!

njegos je pisao u 19-om veku o dogadjajima iz predhodnih vekova, o slobodarskim stremljenjima, koja su bila opravdana. nesto mi se ne cini da smo bili pod turskom okupacijom u bliskoj proslosti? A? m? opet, mozda je sve ono bila ujdurma turske, vatikana i cie? ko ce ga znati? mozda si ti u pravu?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 09:25 22.09.2007

Re: pateticno ...

o, mislim tip ne da je zalutao... nego...
ipak, eto, imamo tu čast da nam je, čini mi se premijerno,
stigao i Njegoš!

p.s.
samo da se ne zapati
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 09:27 22.09.2007

Re: pateticno ...

mislim, totorno je to, dakle - stvar je ozbiljna:
milos g. milos g. 09:28 22.09.2007

Re: pateticno ...

Jes malo pateticno ali takvi su tekstovi i uopste tema i ideja.Ali tvoje udenuce u citavu pricu ...objasni sta si hteo sa ubise-popa-mila-jovovica hororizacijom ove pateticne web stranice.Za arhitekturu i atmosferu si donekle u pravu,al izjasni se d toronto srpski sine,gde si sta si ko si i ciji si.Od pradjeda pa naovamo do duska srbina sto ne zna da duva ko crnac sto znade.Ne mislim bukval.Britak i nadrkan prvi deo,ali ovo...ne znam....ni'-mi'-dobro...a jutro lepo...volim jesen...
d_toronto d_toronto 11:29 22.09.2007

Re: pateticno ...

c'mon guys, vi kao da ne znate odakle potice epsko raspolozenje narodnjaka .. dzaba sam krecio ... pa Radovan je od Drobnjaka i onako je lepo guslao dok je Sarajevo gorjelo ... a i vecina nasijeh politicara je 'ercegovskog tipa ... a njima je gorski vijenac biblija ... sto'no rece djeneral "sad smo se posle 6 vekova konacno osvetili turcima na ovom prostoru" pred kamerama ... pred noz, zica i pakete ... ... a sto se mog porekla tice ... pa ima mi cukundjedova i po epskim pesmama i po gorskom vijencu ... poenta je da vecina vas na ovom blogu duva u istu tikvu i nemate perspektivu sa strane, koju ja imam ... i sve se cudite oklen su izasli narodnjaci i kako to da vasa nacija mrtvijeh hashishara gubi tako stravicno protiv nacije kraljevica Marka ... BTW, u mom komsiluku, Quebec-u, je rasizam prihvatljiv ... i mrznja anglo kulture i svega anglo ... sve u cilju zastite nacije ...
Unfuckable Unfuckable 11:47 22.09.2007

Re: pateticno ...

e...super je taj koncept kod vas tamo...javi nam kako ide za par godina...sa tim prihvatljivim rasizmom...
al ti kao da si pao s Marsa ...ovde se u bilo chemu preteruje...takvi smo
Sto se tice toga dal se jazz prima na Srbina ili obrnuto ....prisetimo se one stare - "struja ne voli seljaka"...i prisetimo se osamdesetih - pa , ako vec nisi pao s Marsa - ce ti lako biti da zakljucis da stvari mogu da izgledaju i mnogo drugacije...u zemlji mrtvih hashishara & elektricne harmonike ...rockn roll pada - dokazano cak i u USA - to ti je komsiluk, too - takodje sa "priohvatljivim rasizmom", too - jedino pred ratnim trubama. Onaj ko voli drugaciji zvuk ne mora by default da obozava sve anglo....mozda samo ne voli harmoniku, nije ti palo na pamet ? Secam se zabezeknutih faca u vojsci kada je jedan lik izjavio da simply ne moze da se napije uz narodnu muziku...hashishar ? Ne. Stvar ukusa, ako si cuo za to...
Tako da se ne trudis ovde da lecis velegradsko - pridoslicke komplexe tipa "beogradjani su pizde"...imas lepo tvoj Quebec sa prihvatljivim rasizmom, pa se lepo prihvati gusala i ozari ekipu anglomrzitelja
Jerry Jerry 12:29 22.09.2007

Re: pateticno ...

Nije žvaka za seljaka !Pa makar živeo u Torontu , odaješ se i to jako !Možeš ti da živiš i u New York-u , ostaćeš sitna balkanska baraba !
d_toronto d_toronto 12:30 22.09.2007

Re: pateticno ...

ono gegen anglo je samo primer za Quebec, nema veze sa Srbijom ... nije poenta da li se jazz prima na srbina ili obrnuto, poenta je da Srbin u Srbiji ne moze da stvara jazz koji ima dusu kao crnacki ... nemam nista protiv nasih jazzera, ko voli nek proba, lepo mu je dok svira, good for you, mirna backa ... ali ne moze da ga proda crncima ... sto mu mozda i nije cilj, nije bitno, svira za ekipu iz kraja koja voli jazz uzivo, whatever ... elem, poenta je da te uvezene emocije ne drmaju kao one vekovima postojece ... a taj jedan sto ne moze da se napije uz narodnjake, ne mora, ni ja nisam mogao dok sam bio dole, a i preferiram trubu od harmonike ... uzgred, u USA rasizam nije uopste prihvatljiv, nije politicki korektno .. barem javno ... privatno se svi prisecaju svog gorskog vijenca ... poneki crnac i javno kaze da mu je Malkolm idol ... i tajanstveno se smeska ... a da tek cujes viceve koji se pricaju kad smo samo mi belci prisutni, hehehe ...
u Quebec-u jeste prihvatljivo biti Franko-nazi... politicari im zive u severnoj americi a ponose se sto ne govore engleski ...
milos g. milos g. 12:31 22.09.2007

Re: pateticno ...

Kao sto rekoh nisam mislio bukvalna poreklo,vec vise da se odredis u pogledu svog teksta.
i izjasnio si se,nije da nisi.Taman kada sam pomislio da sam te pogresno skapiro,ti bekend dijagonalu.
Ali covece...ti imas perspektivu(sa strane?) a mi je pak nemamo?To je(sa jedne strane) individualna stvar.Drugo, da ne zaboravim,sa takvim stavom ti ne da nemas perspektivu u Kanadi(nadao sam se da stvarno nisi jos jedan mudroser sa strane)nego se dvoumim,dal slucajno nisi ti onaj sto je kupio jagnje u pet shopu i "natako"ga odma' na razanj,kao i specijalne jedinice takodje sebi za vrat po prijavi komsiluka?Takav utisak odajes(jel si to hteo sa"c'mon guys"?).A sto se ovdasnje situacije,u drustvenom pogledu,stvari idu na bolje.Tacno kako je pokojni premijer rekao"mene mozete da ubijete,ali sistem ne..."Ko hoce da radi radi.Od jedne plate moze jedan pojedinac pristojno da zivi.
O narodnjacima i njihovom nadahnucu nemoj molim te.Promasio si u startu.Etno je je svuda isti,tu ne moras da drzis predavanje,cak od tamo.Stvar je u tome,i citava stvar i tikva u koju duvamo,je da se politizacijom ovde od zdravog etna stvorio nus-talibanski model koji je urnisao sistem.Koji se sam od sebe oporavlja.Ko god ga sada i ubuduce vodio.Bilo je bitno oterati talibane.Majstor se nasao.Njega vise nema.Ali ima nas.Mi smo sistem.Kako i koliko radimo tako nam je.i to je divna perspektiva.
Slusaj Subu.
Jerry Jerry 12:32 22.09.2007

Re: pateticno ...

Ljakse !
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 12:47 22.09.2007

A vas izgleda BAŠ drma(ju)!?

elem, poenta je da te uvezene emocije ne drmaju kao one vekovima postojece ...

Šta ste vi, neki filozof, ili tako nešto...
Unfuckable Unfuckable 13:55 22.09.2007

Re: A vas izgleda BAŠ drma(ju)!?

...aj, leba ti - ubedi me da me riff Liama Gallaghera manje drma i "gadja" od Shabana Bayramovicha, da me harizma sa bine ranog Dzonija Stulica manje obara od Lepe Brene u Domu Sindikata ( x 30 ili bilokoje Gooche)... - pazi, ja licno ne spadam u one sto su se ovde rodili al im je omiljeno jelo "plodovi mora" ...al ne mozes me trpati u fioku "harmonika, truba, cirilica" - pa sve i da hoces - samo zato sto sam odavde...Ne prihvatam i ne mislim - a sebe dovoljno poznajem - da mi je samo zbog porekla & genetskog koda u defaultu "cirilica & gorski vijenac"...i takvih kao ja ima na desetine hiljada..i ne mislim da je iko od nas "pokondiren" zbog toga...gibanicu volim, ali u tanjiru - ne kao lifestyle
Ne generalizuj
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 14:34 22.09.2007

SVAKI ČOVEK TERA SVOJ AUTOBUS!

...aj, leba ti - ubedi me da me riff Liama Gallaghera manje drma i "gadja" od Shabana Bayramovicha, da me harizma sa bine ranog Dzonija Stulica manje obara od Lepe Brene u Domu Sindikata ( x 30 ili bilokoje Gooche)...

KAKO, ČOVEČE, DA TE UBEDIM U BILO ŠTA?!
A I ZAŠTO BIH!?

mislim, sudeći po onom što pišeš, lepo ti je i ovako...
zašto bih kvario...
Unfuckable Unfuckable 14:54 22.09.2007

Re: SVAKI ČOVEK TERA SVOJ AUTOBUS!

nisam mislio na tebe Nebojsa - tj nije bilo tebi upuceno, nego psihoanaliticharu iz Canade....sorry, nisam stavio citat - pa se nije razumelo
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 15:10 22.09.2007

Re: SVAKI ČOVEK TERA SVOJ AUTOBUS!

ok. POGREŠNO SHVATIO!
+ izvinjavam se i ja!

DA LI ZNAŠ NEKI DRUGI RITAM:
d_toronto d_toronto 03:15 23.09.2007

Re: SVAKI ČOVEK TERA SVOJ AUTOBUS!

Evo ukratko odgovora ... prvo gazdi bloga ... ona teza da je Pink upropastio rock'n'roll u Srbiji i slicno je totalni promasaj, Hromi daba je lepo srocio objasnjenje, niko nista kvalitetno nije nudio a i dan danas ne nudi ... ljudi danas ulazu pare u ono sto moze da se proda (tabloidi, rialiti isl., stig'o kapitalizam) i da postoji bar neko ko pise pesme koje bi dotakle danasnju omladinu, taj bi i napravio nesto ...

@ Milos ... ti si vidim jedini realan ovde, uz hromog dabu ... sta sam hteo sa Njegosem ... pa Cavke se pitao kako je moguce da se pojavi neka druga energija, dobio je odgovor ... a i nisam pominjao nikakve narodnjake, etno vibe nije uvek narodnjak, ima nesto i u epskoj poeziji i u etno muzici ... talibane podrzavam jos manje, samo sam pisao objasnjenja nekima koji malo manje znaju o etnu ...
@Unfuckable ... kad kazem da nase etno emocije vise drmaju nego uvozne, mislim na vecinu ljudi, ne na svakog pojedinacno .. jer da nisam u pravu, ova tema se ne bi ni razglabala ...
@ Nebojsa ... stvarno mi nije jasno zasto se ljudi koji su umrli od droge toliku kuju u zvezde, zar ne bi trebalo tog nesrecnog VD-a vise ostaviti na miru ... OK je Koja, OK su ti spotovi kojima me castis, ok su Dzoni, Cane i Chonta (bio mi komsija na 20 Gamble Ave.), sve ja to jos uvek imam na trakama u podrumu (nije da ih slusam, zao mi da ih bacim, kad me uhvati zal' za mlados' pustam nesto drugo) ali zasto se EKV i Cavke i VD toliko mistifikuju, aman ljudi radi se o nesrecnicima kojima su zivotni problemi bili preteski, pa su poceli da se drogiraju ... ok je njihov rad, Sarla nisam voleo, EKV nisam voleo, ljudi koji su se na njih lozili su bili foliranti (nekako su uvek voleli U2 + EKV a nisam podnosio ni jedne), ali cenim rad EVK-a i senzibilitet ... kako ja sad svojim klincima da uvaljujem EKV ili taj film od B92 i posle da pronalaze podatke po web-u da se radi o narkomanima i nesposobnim ljudima da makar odu napolje i peru sudove ako im se Sloba smucio ... sad samo fali da neko pocne da vadi tekstove o Bezideji iz naftalina ...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 03:35 23.09.2007

Re: SVAKI ČOVEK TERA SVOJ AUTOBUS!

toronto,
eto, sad ste nam sve lepo objasnili...
n.m.
milos g. milos g. 04:27 23.09.2007

Re: SVAKI ČOVEK TERA SVOJ AUTOBUS!

Pa i ti izgleda postajes realniji ili jasniji u pet ujutru po nasem vremenu.Spomenuo si epsko nadahnuce narodnjaka.Ako epska poezija moze da im bude nadahnuce,onda je i etno preteca folka,onda ozbiljna analiza politickih previranja pa i ukusa,pa bosanski zabavnjaci malo pre rata stvaraju mutaciju turbo folka ili embrion koji se razvio u vreme kada su se Cavke i ostali spustili na zemlju.Pre toga su bili na krilima novog talasa,koji je dao najbolje od celokupne nase umetnicke scene, i to kvalitetnog u evropskim okvirima.Sarlo a posebno Disciplina su na zicama svirali ono sto je danas Drum'nBass
Eto kolko tolko uljudne konverzacije.Sve cega se dotaknes van ovog okvira muzickog je cist horor.I to je kulturna i mentalna razlika koja je i onda postojala.Samo nije drmala na noz i zicu,vec samo na zice a dugmici na zivce.
Zao mi je sto ce klinci da ispadaju budale po Torontu mlateci se na ragbi tekmi tamo nekih nasih recimo sokolova i njihovih....samo jer je cale tako reko.A i dozvoljeno je u jednom delu ovo,u drugom se pricaju vicevi,a u trecem sede na dve stolice.Toga svuda ima.Ali na zagonetnim osmesima i masnim vicevima se sve zavrsava,a ne zapocinje gradjanski rat....
Jerry Jerry 11:13 23.09.2007

Re: SVAKI ČOVEK TERA SVOJ AUTOBUS!

Znači ipak slušaš narodnjake , a trake čuvaš jer ti ih je žao. Kad te uhvati sevdah slušaš gusle , a inače ništa ne slušaš. To vam je i vrhunac kulture , da vam iz dupeta viri praziluk viri. To je rekao Bora Čorba o vama , ne volim ga , ali ga citiram.
vucko vucko 21:21 24.09.2007

Re: SVAKI ČOVEK TERA SVOJ AUTOBUS!

Znači ipak slušaš narodnjake , a trake čuvaš jer ti ih je žao. Kad te uhvati sevdah slušaš gusle , a inače ništa ne slušaš. To vam je i vrhunac kulture , da vam iz dupeta viri praziluk viri. To je rekao Bora Čorba o vama , ne volim ga , ali ga citiram.

Nosiš pantalone, a ne voliš karanfile. Ti si jedna veoma loša devojčica.

Ti si Džeri jedan neobično suptilan klinac. A autobus možeš i vezanih očiju. Ne razumeš ništa šta ovaj d_toronto piše. Samo tražiš veštice. Ne znaš ti, kevo, kako je to imati dete.

A za d_toronto o luzerima: čuo sam da je Megi učila klavir sa Ivom Pogorelićem i da je imala ponudu da ode na školovanje u Moskvu, ali da joj mama nije dala - da se dete ne odvaja. A Milan je, koliko se sećam, umro od raka.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:30 24.09.2007

Bora Čorba

mislim, našo si koga ćeš da citiraš...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 03:19 08.11.2007

Milan

Iako znam da na ovaj text danas verovatno niko neće navraćati
- danas se navršava 13. godina od smrti Milana Mladenovića.
fikiscafe fikiscafe 04:04 08.08.2008

Re: Milan

Vreme leti suludo... nemogu da verujem da je vec toliko vremena proslo.... A ljudi, kao da je bilo juce da sam se rastajao sa studenskog trga.
Iste godine napustio sam Srbiju. Nestao na jedan a zivim na drugi nacin.
Milan prica da ako mozemo da ostanemo i pokusamo da uradimo nesto da nam bude bolje, a ako ne, da makar gledamo da se vratimo cim se za to stvore uslovi.
Neki se vracaju.
Moja deca borave svake godine po tri meseca preko leta...
I dalje verujem u sve nas, u Beograd.
Jedan moj jako dobri immigrantski prijatelj koji se danas vratio iz Bg-a u kome nije bio skoro 10 godina kaze da su mu utisci podeljeni, mnogo vise voli Beograd nocu nego danju.. Podseca ga na Kairo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana