Društvo| Eksperimenti u blogovanju| Hronika| Kultura| Literatura| Politika| Umetnost

"Ne pucajte u Tamburix-a"

trener92 RSS / 04.04.2009. u 23:04

***

Ili blog posle koga više nema napred...nema ni nazad...a vrlo verovatno neće više biti ni trener92 ( nekad trener )


"Sadizam je (...) jedan logični apsurd: zadaješ bol i uživaš. A ako je jedan apsurd logičan, onda su svi apsurdi logični."

Crni Vitez Psovke


Samo jedna važna napomena. Nije mi namera da razmatram uređivačku politiku, kritikujem ili bilo šta u tom smislu , samo bih želeo da dobijem neke odgovore, ukoliko je to moguće!


Želeo sam nešto da napišem, pa mislim šta bi to bilo što ne bi izazvalo negativne reakcije svojom

sadržinom, reakcije koje bi rezultirale eventualnim isključenjem ( drugi žuti, - šut karta. Prim.prev. tre.)


Pa počnem nešto ovako, pomalo "poetski"....


Dobih ja dang(l)u., a kad dobiješ dang(l)u zuuujiii u glavi u pi....i naravno preispituješ se zašto i čime si je zaslužio?

Kada se malo prisetim nekih dešavanja i vratim malo film unazad, mogu da kažem, da budem samokritičan, da nikada nisam bio nevinašce i ne pristaje mi onaj oreol nad glavom. Što bi rekao Đole " ...znam gde sam grešio i gde sam nažalost bio gad, a gde nažalost ne..."


Dosta toga preturio preko glave, najblaže rečeno, zgoda i nezgoda svakakvih., dobijao po "piksli", pokušavao da ne ostanem dužan, dosta u tome i uspeo, sad da li je za "hvalu ili ne", ne znam, na neke stvari što sam uradio nisam baš ponosan, ali to je kažu tako u životu, reaguješ nekad nepromišljeno, pa kada posle razmisliš , možda bi i drugačije, ...ništa uglavnom, kada za to dođe vreme , onaj gore, će odmeriti po zasluzi..ne može se od toga pobeći, tako je kako je.

Ali kada popiješ dang(l)u , boli...jako.Šta je dangla? Nije to packa, packa se dobija po prstima, to dobijaju derani, a dangla se popije , kako bi nekada rekli Bosanci "uzuši"

Ovo je sve vazano za ono što se skoro dešavalo, a oko onog čuvenog antidiskriminacionog zakona ( valjda se to tako naziva i je donet u skupštini i stupio na snagu?)
Vredni bloger nas je danima neumorno i iscrpno izveštavao o dešavanjima oko toga, (trudio se čovek da nam objasni `) svaka čast na uloženom trudu , poštujem.Bila je opšta frka oko toga , da ne ponavljam, ali sam , kao i većina ( pretpostavljam ), smatrao da treba da se "izglasa " tako nešto,

( kada već ljudi ne mogu da se ponašaju kao ljudi," onda treba da radi pendrek") ; da se poštuju različitosti, mogućnost da čovek iskaže svoje mišljenje o nečemu a da zbog toga ne bude anatemisan,da...bla..bla... bla...( ovo znači i tako dalje).


Nisam verovao u ono što su pričali oni naopaki radikali, i oni njima slični, da je ovo samo farsa da bi h. dobila konačno svoje utemeljenje u zakonu...bla...bla...bla..( ovo znači i tako bliže).

Razuverio me je ,ako sam i imao neke sumnje( a nisam) odličan govor profesora Mićunovića, ko nije slušao ( gledao ), šteta, mnogo je propustio.
Ali ono što se dešavalo proteklih dana na blogu , počinje da mi zvuči kao da su oni zlotvori radikalni znali o čemu pričaju. Jer kako da shvatim ovo
Čovek napiše "Ponosan sam što sam gej i nikada se ne bih menjao" .

Šta je sad bilo? ...Tu se ja iznenadim.

Pročitam , čovek iskren , hrabar ( mislim na ovdašnje prilike ) , priča ono što misli( nadam se ) iako se ne slažem sa njim u onom delu gde pominje da je Palma progutao žirafu . Greška .Eno je žirafa živa i zdrava,. Taj je zgutao ili neku veprinu ili omanje slonče ( prijaviti Orki da preispita), ali dobro ne moramo se slagati po svim pitanjima. Uglavnom, po meni ostalo je bilo ok i korektno ( da napomenem jedan od retkih njegovih tekstova koji sam u "celini i celosti" pročitao).

Posle toga drugi čovek napiše " Ponosan sam što nisam gej i nikada se ne bih menjao"

Šta je sad bilo? Tu se ja opet iznenadim.

Ali ovaj post dalje nisam uspeo da vidim , jer je nestao, obrisan, -
Zato sam na početku počeo da pišem o antidiskriminacionom ( antidisriminacijskom ko više voli) zakonu( nadam se da je izglasan u skupštini, i da je stupio na snagu ( pendrek će da radi ! Batice i Sekice , kada već ne znate da se vladate i ponašate kao ljudi. I treba !)
Ako ovo što sam naveo nije jedan od slučajeva diskriminacije, bar po onom što sam čuo u obrazloženju prof. Mićunovića , onda sam pogrešno zaključio.
Naravno da je dosta njih jedva dočekalo da u isti priču ubace i davno izbačene parole o " po. što nisam Cigan, Hrvat ,jogi letač, džimijevac, sve već poznate neukusne pamfelete i krene uragan )
I opet, kao mnogo puta do sada , niko me nije tukao po ušima, ali opet se ja nađem na klizavom terenu., bla..bla..bla.. ( ovo znači; gde ne treba)

Sa takvim mislima odem na novi blog i ostavim komentar, ne mislim da sam nekoga uvredio svojim komentarom , ako neko tako misli neka mi kaže ovde!"!!, a onda dobijem danglu. Ladno. Bez A i... H!

Oladite mnogo bre!

E tu se ja baš ,baš , ali i prilično iznenadim.

Iz razloga što nisam navikao da mi se neko obraća, na takav način, kada se ja drugima nisam obratio. na sličan način. A drugo, pa nisam ja neki klinac sa ulice ili neuko, neposlušno derle, kome mogu da se tako udaraju dang(l)e.

To me vređa , ne zbog toga što sam možda neko ko je ( neću napisati ponosan, jer vidim da je to ovde poslednjih dana nepoželjna kategorija ) nešto naučio o ponašanju primerenom čoveku, u nekoj školi, možda na fakultetu, možda na dis. d, možda pekar, lekar ,apotekar, nije važno, zar je uopšte važno!!! nego što smatram da sam jednostavno čovek koji pokušava da ne vređa druge, poštuje različitosti, kada iskazuje svoje mišljenje a isto to očekuje i od drugih. Zbog toga me to vređa... Dang(l)a je opasna stvar, kada se popije bla...bla...bla ( ovo znači i tako to)!

Ali odustanem od toga , neću da pišem o tome, ne obraćajte pažnju, to sam hteo, ali nisam ni završio kako se može iz priloženog videti, znači zaboravite...


Onda počnem da pišem o nečem drugom.

Razmišljam , da li mogu o tome bilo šta da napšem. Jer, niti imam pravo, niti treba da se mešam ( ja da nekoga učim kako će da radi svoj posao, ne mogu, a pogotovo što sam do sada već nekoliko nebrojeno, puta pisao o tome , jer da se ne slažem sa tim, verovatno ne bi bio ovde.)

Prihvatili smo pravila igre , mislim da su dovoljno korektna , pa izvolite. Ali....naravno da postoji uvek neko ali. Da li se ta i takva pravila sprovode podjednako u odnosu na svakog, ili prema svakom . Da li nako ima povlašćen status u smislu


da može i da ostavlja prilično uvredljive komentare, vređa nekog drugog, a da pri tom ne bude sankcionisan, nego se to dogodi onom kome je takav neki komentar upućen ukoliko se usudi da odgovori


da piše tekstove uvredljive sadržine i da takvi blogovi ugledaju svetlost b. dana, i bivaju ostavljeni naravno,


da njihovim upornim insistiranjem ( to se u rečniku zove (??????Zn*-arenje ), dolazi do brisanja i sankcionisanja pojedinih, jer su ovi prvi procenili da im se blogovi takve sadržine ne dopadaju iz ovih ili onih razloga


Prema poslednjim dešavanjima nekako mi se čini da ima povlašćenih, dozvoljava im se po mom mišljenju previše,

možda tako i treba da bude, ali je to trebalo naznačiti, odnosno upoznati i ostale sa tim, pa da znamo kako da se ophodimo prema njima.

Ovako neupućeni upadamo u zamku iz koje se ne može izvući.

Na takvo razmišljanje me navodi slučaj sada već bivše, kada je postavila jedan tekst gde opisuje svoja razmišljanja o proteklim događanjima iz istorije ove zemlje. I tu se svašta događalo, Mnogi su pročitali komentare pa da ne ponavljam. Posle toga ta blogerka bude etiketirana vrlo ružno i prijavljena naravno uredništvu bloga ( a kome bi drugom) i da treba da se takva praksa prekine i saseče u korenu jer vređa principe i karakter slobodoumne demokratije podstiče mržnju prema istoj ..bla..bla...bla..( ovo znači da ima još puno toga napisano).

I kada se tako nešto prenese na blog, taj blog bude obrisan. To je po pravilima ove igre koja ovde važe i to je u redu ,() a ne bi toliko upalo u oči da se neposredno posle toga ne objavi drugi blog , slične sadržine, kao i Zn* pismo, i gle čuda , taj isti blog ostaje , ne bude brisan, i naravno ja sam jedan od tih koji se nakači na to i lepo pitam ako je tako kao što tu piše , zbog čega i ovaj blog nije obrisan, jer ako vređa onaj, onda vređa i ovaj bla...bla...bla..(ovo znači džabe ste krečili ili gde si kren`o sa cvetom u kosi).
I iz toga, usput izvlačim sledeći zaključak da ovde prisutna specifična fobija, možda i unosna, nisam siguran, ali baš u ovoj zemlji koja se zove Srbija, razumeo bih da je to u nekoj drugoj, recimo Liliputu bla..bla ...bla ( ovo znači;;još negde u nekom neskrivenom kutku ove nam planete). Ili I pri pomisli na neke likove , dođe mi , nekako se nametne ova priča


"Снио сам страшан сан. Не чудим се самом сну, већ се чудим како сам имао куражи и да сањам страшне ствари, кад сам и ја миран и ваљан грађанин, добро дете ове намучене, миле нам мајке Србије, као и сва друга деца њена. 'Ајде, да речем да ја правим изузетак од осталих, али не, брате, већ све на длаку радим што и други, а понашања сам тако пажљива да ми нема равна. Једаред сам видео на улици откинуто сјајно дугме од полицијске униформе, загледах се у његов чаробни сјај и таман хтедох проћи, пун неких слатких мисли, док ми одједном задрхта сама рука па право капи; глава се сама приклони земљи а уста ми се развукоше на пријатан осмех, којим обично сви ми старијег поздрављамо.
"Баш ми крв у жилама племенита, и ништа друго!" помислих у том тренутку и с
презрењем погледах на једног простака што баш у тај мах прође и у непажњи нагази оно дугме.
- Простак! - изговорим јетко и пљунем па мирно продужим даље шетати, утешен мишљу да су такви простаци у врло малом броју, а необично ми беше пријатно што је мени бог дао фино срце и племениту, витешку крв наших старих.
Ето, сад видите како сам красан човек, који се баш ништа не разликује од осталих ваљаних грађана, па ћете се и сами чудити откуд баш мени у сну да дођу страшне и глупе ствари на ум.
Тога дана ми се није ништа необично десило. Вечерао сам добро и по вечери чачкао зубе, пијуцкао вино, а затим, пошто сам тако куражно и савесно употребио сва своја грађанска права, легао у постељу и узео књигу да бих пре задремао. Убрзо ми је књига испала из руке, пошто је, наравно, испунила моју жељу, и ја сам заспао као јагње с мирном савешћу, јер сам потпуно извршио све своје дужности.
Одједном се обретох као на неком уском, брдовитом и каљавом путу. Хладна, мрачна ноћ. Ветар јауче кроз оголело грање и чисто сече где дохвати по голој кожи. Небо мрачно, страшно и немо, а ситан снег завејава у очи и бије у лице. Нигде живе душе. Журим напред и клизам се по каљаву путу, то лево, то десно. Посртао сам, падао, и најзад залутао. Лутао сам тако богзна куда, а ноћ није била кратка, обична ноћ, већ као некаква дугачка ноћ, као читав век, а ја непрестано идем, а не знам куда.
Ишао сам тако врло много година и отишао некуд тако далеко, далеко од свог завичаја у неки непознати крај, у неку чудну земљу за коју ваљда нико жив и не зна, и која се сигурно само у сну може сањати.
Врљајући по тој земљи стигнем у неки велики, многољудни град. На пространој пијаци тога града искупио се силан народ и подигла се страшна граја да уши човеку заглухну.
Одседнем у једну гостионицу баш према пијаци и упитам механџију што се скупио толики свет.
- Ми смо мирни и ваљани људи - отпоче ми он причати - верни смо и послушни своме кмету.
- Зар је код вас кмет најстарији? - прекидох га питањем.
- Код нас управља кмет, и он је најстарији; после њега долазе пандури.
Ја се насмејах.
- Што се смејеш?... Зар ти ниси знао?... А одакле си ти?
Ја му испричам како сам залутао и да сам из далеке земље, Србије.
- Слушао сам ја о тој чувеној земљи! - прошапута онај за себе и погледа ме с решпектом, затим ми се обрати гласно:
- Ето, тако је код нас! - продужи он. - Кмет управља са својим пандурима.
- Какви су то пандури код вас?
- Е, пандура, знаш, има разних и разликују се по рангу. Има виших и нижих... Дакле, ми смо ти овде мирни и ваљани људи, али из околине долазе овамо свакојаки пробисвети те нас кваре и уче злу. Да би се распознавао сваки наш грађанин од осталих, кмет је јуче издао наредбу да сви овдашњи грађани иду пред општински суд, где ће сваком ударити жиг на чело.
Ето зато се народ искупио, да се договоримо шта ћемо радити.
Ја се стресох и помислих да што пре бежим из те страшне земље, јер се ја, иако сам
племенити Србин, нисам навикао баш на толико витештво, и би ми зазорно!
Механџија се добродушно насмеја и тапну ме по рамену па ће охоло рећи:
- Хе, странче, ти се већ уплашио?!... Међер нема наше куражи далеко!...
- Па шта мислите да радите? - упитам стидљиво.
- Како: шта мислимо! Видећеш ти само наше јунаштво! Нема наше куражи надалеко, кажем ти. Прошао си многи свет, али сам сигуран да већих јунака ниси видео. Хајдемо тамо заједно! Ја морам пожурити. Таман ми да пођемо, кад се пред вратима чу пуцањ бича.
Провирим напоље, кад ал' имам шта видети: један човек са неком тророгљастом, сјајном капом, а у шареном оделу, јаше једног другог човека у врло богату оделу обичног, грађанског кроја, и заустави се пред механом те се скиде.
Механџија изиђе и поклони се до земље, а онај човек у шареном оделу уђе у механу и седе за нарочито украшен сто. Онај у грађанском оделу остаде пред механом чекајући. Механџија се и пред њим дубоко поклони.
- Шта ово значи? - упитам механџију збуњено.
- Па овај што уђе у механу, то је виши пандур, а ово је један од најугледнијих грађана, наш велики богаташ и патриота - прошапута механџија.
- Па што допушта да га јаше?
Механџија махну на мене главом, те одосмо мало устрану. Насмеја се некако презриво и рече:
- Па то се код нас сматра за почаст које се ретко ко удостоји!...
Он ми причаше још вазда ствари, но ја га од узбуђења нисам разабрао. Али сам последње речи добро чуо:
- То је услуга отаџбини коју не може и не уме сваки народ да цени!
Стигосмо на збор где је већ отпочет избор часништва зборског.
Једна група истакла као кандидата за председника неког Колба, ако се добро сећам имена; друга група неког Талба, трећа, опет, свога кандидата.
Направи се грдан метеж; свака група жели да протури свога човека.
- Ја мислим да од Колба немамо бољег човека за председника тако важног збора - говори један из прве групе - јер његове су грађанске врлине и кураж свима нама добро познате. Ја мислим да нема ниједног међу нама кога су великаши чешће јахали но њега.
- Шта ти говориш - цичи један из друге групе - кад тебе није ни практикант никад узјахао!
- Знамо ми ваше врлине! - виче неко из треће групе. - Ви нисте ни један ударац бича отрпели а да не закукате.
- Да се споразумемо, браћо! - поче Колб. - Мене су, истина, јахали често наши
великодостојници још пре десет година и ударали бичем, па нисам јаукао, али опет може бити да има још заслужнијих људи. Има можда млађих и бољих.
- Нема, нема! - дрекнуше његови бирачи.
- Нећемо да чујемо за те старе заслуге! Колба су јахали још пре десет година! - вичу из треће групе.
Наједанпут се утиша граја; народ се расклопи те учини пролаз, на коме угледах млада човека око својих тридесетак година. Како он наиђе, све се главе дубоко приклонише.
- Ко је ово? - шапнух механџији.
- То је првак у грађанству. Млад човек, али много обећава. У своје младо доба дочекао је да га је и сам кмет већ три пута досад јахао. Стекао је више популарности него ико досада.
- Можда ће њега изабрати?... - упитам.
- Више него сигурно, јер ово досад што је кандидата, све су старији, и после тога и време их већ прегазило, а овога је јуче кмет пројахао.
- Како се зове?
- Клеард.
Учинише му почасно место.
- Ја мислим - прекиде Колб тишину - да нам бољег човека за ово место не треба тражити од Клеарда. Млад је, али ми старији ни изблиза нисмо му равни.
- Тако је, тако је!... Живео Клеард!... - заори се из свих грла.
Колб и Талб га одведоше да заузме председничко место.
Сви се опет приклонише дубоко, затим настаде тајац.
- Хвала вам, браћо, на овако високој пажњи и почасти коју ми данас једнодушно указасте!
Ваше наде које су положене на мене и сувише су ласкаве. Тешко је руководити народним
жељама у овако важне дане, али ја ћу уложити све своје силе да поверење ваше оправдам, да вас свуда искрено заступам и да свој углед и даље високо одржим. Хвала вам, браћо, на
избору!
- Живео, живео, живео! - осу се са свију страна.
- А сада, браћо, дозволите да са овога места проговорим неколико речи о овом важном догађају. Није лако претрпети муке и болове који нас очекују; није лако издржати да се врелим гвожђем стави жиг на наше чело. Јест, то су муке које не може сваки поднети. Нека кукавице дрхте и бледе од страха, али ми ни за тренутак не смемо заборавити да смо потомци врлих предака, да кроз наше жиле тече племенита, јуначка крв наших ђедова, оних див- витезова што ни зубом не шкрипнуше умирући за слободу и добро нас, њихових потомака.
Ништавне су ове муке према оним мукама, па зар да се ми покажемо трулим и кукавичким коленом сада, у сваком добру и изобиљу? Сваки прави родољуб, сваки који жели да се племе не обрука пред светом, поднеће бол јуначки и мушки.
- Тако је! Живео, живео!
Још се јави неколико ватрених говорника који су храбрили застрашени народ и говорили отприлике то исто што и Клеард.
Јави се за реч један блед, изнемогао старац, смежурана лица, беле косе и браде као снег. Ноге му клецају од старости, леђа повијена, а руке дрхте. Глас му је треперео а у очима се светле сузе.
- Децо! - отпоче он, а сузе се скотрљаше низ бледе смежуране образе и падоше на белу браду. - Мени је тешко и скоро ћу умрети, али ми се чини да је боље не допустити такву срамоту. Мени је стотину година и живео сам без тога... Па зар сада да ми се на ову седу изнемоглу главу удара жиг ропски?...
- Доле с том матором рђом! - дрекну председник.
- Доле с њим! - вичу једни.
- Матора кукавица! - вичу други.
- Место да млађе куражи, а он још плаши народ! - вичу трећи.
- Срам га било оне седе косе! Наживео се, па га још страх нечега, а ми млађи јуначнији! - вичу четврти.
- Доле с кукавицом!
- Да се избаци напоље!
- Доле с кукавицом!
Раздражена маса младих, јуначних грађана јурну на изнемоглог старца те га у јарости почеше ударати и вући.
Једва га пустише због старости, иначе би га камењем засули.
Сви се заклеше и заверише да ће сутра осветлати образ свога народног имена и да ће се јуначки држати.
Збор се растури у најбољем реду. При излажењу се чули гласови:
- Сутра ћемо видети ко смо!
- Видећемо сутра многе хвалише!
- Дошло је време да се покажемо ко вреди, а ко не, а не да се свака рђа размеће јунаштвом!
***
Вратио сам се натраг у хотел.
- Јеси ли видео ко смо ми? - упита поносно механџија.
- Видео сам - одговорим механично, а осећам како ме снага издала и глава бучи од чудних утисака.
Још тог истог дана сам читао у новинама њиховим уводни чланак ове садржине:
"Грађани, време је да једном престану дани празне хвале и разметања овога или онога од нас! Време је да се једном престану ценити празне речи којима ми изобилујемо истичући своје неке уображене врлине и заслуге; време је, грађани, да се једном и на делу опробамо и да се стварно покажемо ко вреди, а ко не! Али држимо да међу нама неће бити срамних кукавица, које ће власт сама морати силом дотеривати на одређено место где ће се жиг ударати. Свако, који у себи осећа и трунку витешке крви наших старих, грабиће се да што пре мирно и с поносом поднесе муке и бол, јер је то бол свети, то је жртва коју отаџбина и опште добро свију нас захтева. Напред, грађани, сутра је дан витешке пробе!..."
Мој механџија је тога дана легао да спава одмах после збора да би сутрадан што пре стигао на одређено место. Многи су, опет, отишли одмах пред судницу да ухвате што боље место.
Сутрадан отидем и ја пред судницу. Слегло се све из града, и мало и велико, и мушко и женско. Неке мајке понеле и малу децу у наручју да и њих жигошу ропским, односно почасним жигом како би доцније имали преча права на боља места у државној служби.
Ту је гурање, псовање - у том помало личе на нас Србе, па ми би мило - отимање ко ће пре доћи до врата. Неки се чак и погушају.
Жигове удара нарочити чиновник у белом, свечаном оделу и благо укорева народ:
- Полако, забога, доћи ће сваки на ред, нисте ваљда стока да се тако отимате!
Почело жигосање. Неко јаукне, неко само застење, али нико не одржа без икаква гласа док сам ја био.
Нисам могао гледати дуго то мучење, већ одем у механу; кад тамо, неки већ засели те мезете и пију.
- Пребринусмо и то! - говори један.
- Море, ми и не кукасмо много, али Талб се дере као магарац... - рече други.
- А, ето ти твога Талба, а јуче га хоћете да председава на збору!
- Е, па ко га знао!
Разговарају, а стењу од бола и увијају се, али крију један од другога јер сваког срамота да се покаже кукавицом.
Клеард се обрука, јер је застењао, а истакао се јунаштвом неки Леар који је тражио да му се два жига ударе и није гласа пустио. Цео град је само о њему говорио с највећим поштовањем.
Неки су утекли, али су били презрени од свију.
После неколико дана шетао је онај са два жига на челу исправљене главе, достојанствено и охоло, пун славе и поноса, и куд год прође, све се живо клања и скида капе пред јунаком својих дана.
Трче улицама за њим и жене и деца и људи да виде великана народног. Куд год пређе,простире се шапат пун страхопоштовања:
- Леар, Леар!... То је он! Оно је тај јунак што није јаукнуо ни гласа од себе дао док су му два жига ударили!
Новине су писале о њему и обасипаху га највећом хвалом и славом.
И заслужио је љубав народну.
***
Слушам те хвале на све стране, па се тек и у мени пробуди јуначка крв српска. И наши су стари јунаци, и они су умирали на кољу за слободу. И ми имамо јуначку прошлост и Косово.
Свега ме обузе народни понос и сујета да осветлам образ свога рода, и јурнем пред судницу па повикнем:
- Шта хвалите вашег Леара?... Ви још нисте ни видели јунаке! Да видите шта је српска, витешка крв! Ударајте десет жигова, а не само два!
Чиновник у белом оделу принесе мом челу жиг, ја се тргох... Пробудим се иза сна.
Протарем чело у страху и прекрстим се чудећи се шта све човеку не дође у сну.
"Умало ја не потамнех славу њиховог Леара!" помислим и окренем се задовољно на другу страну, а би ми помало криво што се цео сан није завршио.
"Данга " Радоје Домановић

****
Ali neću ni o tome, nisam kompetentan da o tome pišem, diskutujem, nema ni smisla , priznaćete, (ako neko uspe da pročita)

Pomislim , možda bih mogao ovako

Postoji 900000 razloga, a i još oko par miliona, razloga zbog čega počinjem da se prepuštam ( ali na ćirilici, као и претходна прича, jer to je pismo na komе moraju da budu napisani svi zvanični dokumenti u ovoj zemlji) ovakvom razmišljanju:


"РАЗМИШЉАЊЕ ЈЕДНОГ ОБИЧНОГ СРПСКОГ ВОЛА


Разних чуда бива у свету, а наша је земља, као што многи веле, плодна чудима у толикој мери да већ више и чуда нису чуда.

Код нас има људи са врло великим положајима који ништа не мисле, а у накнаду за то, или можда из других разлога, почео је размишљати један обичан сељачки во, који се ништа не разликује од осталих српских волова.

Бог ће знати шта је било да се тај генијални брав одважи на тако дрско предузеће - мишљење, јер се досад доказало да се од тог несрећног заната у Србији само могло имати штете. Хајде, рецимо, да он јадник, у својој наивности, и не зна да се у његовој постојбини не рентира тај занат, те му то нећемо приписивати у нарочиту грађанску кураж, али, ипак, остаје загонетно што баш во да мисли, кад он нити је бирач, ни одборник, ни кмет, нити га је ко изабрао у каквој волујској скупштини за посланика, или чак (ако је у годинама) за сенатора, а ако је грешник сањао да укаквој волујској земљи буде министар, онда би, напротив, требало да се вежба како ће што мање мислити, као што то чине одлични министри у неким срећним земљама, мада наша земља и ту нема среће. На крају крајева, шта се нас тиче што је во у Србији предузео напуштен занат од људи, а може бити да је баш почео мислити по неком природном нагону.
Па какав је то во?

Обичан во који има, што рекла зоологија, главу, труп и удове, све као остали волови; вуче кола, пасе траву, лиже со, прежива и риче. Зове се Сивоња.
Ево кад је почео мислити.

Једног дана његов газда укошка у кола њега и његовог друга Галоњу, натовари на кола неке покрадене врљике и отера у град да прода. Продао газда врљике још чим је наишао на прве градске куће, узео паре, искошка Сивоњу и његовог друга,закачи ланац којим су везани за јармењачу, баци пред њих раздрешен сноп шаше, па весеоуђе у једну малу ме'аницу да се поткрепи, као човек, с којом ракијом. У вароши је била некасвечаност, па људи, жене, деца, пролазе са свију страна. Галоња, који је и иначе међу воловима познат као приглуп, није посматрао ништа, већ са свом озбиљношћу приступи ручку, наједе се добро, мукну мало од задовољства, па онда прилеже, и уз слатко дремање поче преживати. Ништа га се не тичу разноврсни људи који мимо њега врве на све стране. Онмирно дрема и прежива.

(Штета те није човек, како има диспозиције за високу каријеру.)

Али Сивоња ни да окуси. Његов сањалачки поглед и тужан израз лица говорили су на први поглед да је то мислилац и нежна, упечатљива душа. Пролазе мимо њега људи, Срби, поносни насвоју светлу прошлост, своје име, на народност, а тај понос се оличава на њиховом крутом држању и ходу. Сивоња је то посматрао, па му, тек, душу обузе туга, бол силне неправде, и он не могаше подлећи тако јаком, изненадном и силном осећању, већ рикну тужно, болно, а у очима му се завртеше сузе. И Сивоња од силног бола поче мислити:


- Чиме се поноси мој газда и остали његови суграђани, Срби? Зашто толико дижу главе и с надувеном гордошћу и ирезрењем гледају на мој род?...

Поносе се отаџбином, поносе се тиме што им је милостива судбина доделила да се роде овде у Србији. Па и мене је мајка отелила овде у Србији, и не само да је ово отаџбина моја и оца мога, већ су и моји стари као ињихови, сви заједно, прешли у ове крајеве још из старе словенске постојбине. Па нико од нас волова не осећаше понос због тога, већ смо се ми увек поносили тиме који више терета узбрдо може повући, а ниједан во до данас не рече неком швапском волу: „Шта ти хоћеш, ја сам српски во, моја је отаџбина поносна земља Србија, ту су се отелили сви моји стари, ту су, у овој земљи, и гробови предака мојих."

Боже сачувај, тиме се ми никад нисмо поносили, то нам ни на ум није падало, а ето се они и тиме поносе. Чудни људи!


При таквим мислима во тужно заврте главом, зазвони меденица о његовом врату и крцну јарам.

Галоња отвори очи, погледа друга, па мукну:


- Ти се опет твојски лудираш! Једи, будало, те се гој, видиш да ти се ребра броје; да је добро мислити, то људи не би оставили нама воловима. Та нас срећа не би снашла!


Сивоња погледа свога друга са сажаљењем, окрете главу од њега и удуби се даље у своје мисли.


- Поносе се светлом прошлошћу.

Имају Косово поље, Косовску битку. Чудна чуда, па зар и моји стари нису још и тада вукли војсци 'рану и ратне потребе; да нас није било, тај би посао морали радити сами људи.

Имају устанак на Турке. То је велика, племенита ствар, али ко је ту био. Зар су дизали устанак ови надувени шупљоглавци што се овако не радећи ништа шепуре поред мене с поносом, као да је то њихова заслуга.

Ето, да узмем за пример само мога газду. И он се поноси и хвалише устанком, а нарочито тиме што је његов прадед као редак јунак погинуо у рату за ослобођење.

Па зар је то његова заслуга? Његов прадед је имао права да се поноси, али он не; његов је прадед погинуо да би мој газда, као његов потомак, могао бити слободан. И он је слободан, али шта ради у тој слободи? Украде туђе врљике, седне и он на кола, па ја вучем и њега и врљике, а он на колима спава. Сад је продао врљике, пије ракију, не ради ништа и поноси се светлом прошлошћу.

А колико је у устанку мојих старих поклано да се борци хране, па зар нису и моји стари, у то време, вукли ратне потребе, топове, храну, џебану, па нама ипак не пада на ум да се китимо њиховим заслугама, јер ми се нисмо изменили, ми и данас вршимо своју дужност као год и наши стари што су је савесно и трпељиво вршили.
Поносе се патњама својих предака, петстогодишњим робовањем.

Мој род пати откад постоји, памтимо ми и дандањи и робујемо, па ми то никад не ударисмо на велика звона.
Кажу, Турци их мучили, клали, ударали на коље, па и моје су старе клали и Срби и Турци, пекли, и на какве нас још муке нису ударали.
Поносе се вером, а не верују ни у шта. Што сам ја крив и мој цео род што нас не примају у хришћане.

Вера им каже „не укради", а ето мој газда краде и пије за те новце што је од крађе добио.

Вера им налаже да чине добро ближњем своме, н они један другом само зло чине. Код њих је најбољи човек, кога сматрају за пример врлине, ако само не чини зла, а већ, разуме се, да нико и не помишља да захтева од кога да, сем тога што никоме зла не чини, учини и добро.
И ето на шта су спали да су им примери врлина равни свакој бескорисној етвари, које само ником зла не чине.
Во дубоко уздахну и његов уздах подиже чак прашину с пута.


- Па зар онда - продужи он даље своје тужне мисли - нисмо ја и мој род бољи у томе од свију њих?

Ја нисам никога убио, никог оговорио, ником ништа нисам украо, нисам ииког отпустио из државне службе ни крива ни дужна, нисам направио дефицит у државној каси, нисам лажно банкротирао, нисам никад окивао и апсио невине људе, нисам оклеветао своје другове, нисам изневерио своје воловско начело, нисам лажно сведочио, нисам никад био министар и чинио зла земљи, а сем тога што нисам зла чинио, чиним добра и онима који мени зла чине.

Мајка ме отелила, па су ми одмах зли људи и млеко мајчино одузимали.

Бог је траву тек ваљда створио за нас волове, а не за људе, па нам и њу отимају. И ми, ипак, поред толиких ударања, вучемо људима кола, оремо им и хранимо их хлебом. Па, ипак, нико не признаје те наше заслуге за отаџбину...

- Ако је до поста, лепо, њима, људима, вера каже да посте све посте, а они ни то мало
поста неће да издрже, а ја и цео мој род постимо целог свога века, откад нас од сисе мајчине одбију.


Во обори главу и као да се нешто забрину, диже опет главу навише, шмркну љутито на нос и изгледаше као да се нечега важног присећа, па га то мучи; наједном мукну радосно:


- А, сад знам, мора то бити? - и продужи мисли:


- То је дакле: поносе се слободом и грађанским правима.

О томе морам озбиљно
размислити. Мисли, мисли, али не иде никако. -

У чему су та њихова права? Ако им полиција нареди да гласају, они гласају, а то толико могли бисмо и ми мукнути: „Зааа!". А ако им не нареди, не смеју да гласају, ни да се мешају у политику исто као и ми. Трпе и они апсу и ударце често ни криви ни дужни. Ми бар рикнемо и манемо репом, а они ни толико грађанске куражи немају.
Утом изиђе газда из ме'ане. Пијан, преплеће ногама, помутио очима, изговара неке
неразумљиве речи и, кривудајући, пође колима.
- Ето нашто је тај поносни потомак употребио слободу, коју су му крвљу преци извојевали.

Ајде, мој је газда пијан и краде, али на шта су је други употребили? Само да не раде ништа и да се поносе прошлошћу и заслугама својих старих, у којима они немају никаква удела ни колико ја.

А ми волови остали смо исто тако вредни и корисни рад ници као што су наши стари били. Волови смо, то јесте, али се ипак можемо поносити својим мучним данашњим радом и заслугама.


Во дубоко уздахну, и спреми врат за јарам.


Радоје Домановић

****

Ali ne , neću o politici, izbegavam , jer ne vodi ničemu takva vrsta diskusije, doći će izbori, pa će tu dobiti svako šta zaslužuje.
Ali , opet nisam siguran da bih trebao ustvari bilo šta da napišem, jer sve mi se čini da nema smisla , bolje da ćutim i da se sakrijem u mišiju rupu, na sigurno i da ne talasam previše. Da, možda će tako biti najbolje.
Jer mogao sam da vas davim nekim , tehničko-tehnološkim terminima, koji nisu baš popularni široj publici, ne ide, a za tako nešto sam i dobio potvrdu na jednom od blogova koji se bavio tematikom sličnoj onoj o kojoj i sam imam neka saznanja, pa kada sam postavio neka pitanja , gde su upotrebljeni neki tehnički izrazi, nije mi odgovoreno, pa sam došao do zaključka , da autor, koji se predstavio kao kompetentan da o tome priča, ili nije želeo da razume šta sam pitao, ili nije imao pojma o čemu pričam ili je to bio još samo jedan u nizu političkih pamfleta. ( "mIslim da je ovo poslednje presudno" )

Dodatak.

Ovde ćete pronaći verovatno mnogo gramatičkih grešaka, možda će neko pronaći da tekst nema formu. Ja sam ipak čovek koji se u jednom od svojih avatara ( real life) fokusirao na neke tehničke stvari, pa ima dosta pogrešaka, jezičkih, ne raspolažem tako fino izbalansiranim rečnikom, pa stoga ne zamerite na pogreškama, nisu namerne.


"Kada ljudi neku situaciju označe kao realnom, ona postaje realna po svojim posledicama".
Neko reče...jednom


Dodatak na dodatak.


obaveštavam neke da se ne plaše ,pošto očekujem da će ovaj tekst, kao i ovaj nalog biti obrisan, trener više neće kačiti muziku, ni slike, verujem da će mnogi odahnuti.
Potpis.
trener92 ( nekad bio samo trener ) a zauvek M.M ,sa kojekakvim ( ne toliko bitnim) predznacima ispred imena i prezimena

ipak dodatak broj 3: Ko je stigao sa čitanjem do ovde zaslužio je da posluša nešto od muzike

 


 



Komentari (208)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

topcat topcat 23:05 04.04.2009

Hop,

see you in 2 hours...
trener92 trener92 23:07 04.04.2009

Re: Hop,

topcat
see you in 2 hours...


Ne verujem, ali hajde ako ti kažeš!
topcat topcat 23:36 04.04.2009

Re: Hop,

trener92
Ne verujem, ali hajde ako ti kažeš!


Ma to ja više onako...kad vidim velik tekst.

Ne vjerujem da je ovo posljednji blog trenera92, nekad trenera, a inače MM (mačak Miki )

Umjesto pjesme...

trener92 trener92 23:42 04.04.2009

Re: Hop,

(mačak Miki )

Kako si pogodila? Mačke sve znaju
Spiridon Spiridon 23:09 04.04.2009

Dje ba zapelo?

Ali kada popiješ dang(l)u , boli...jako.Šta je dangla? Nije to packa, packa se dobija po prstima, to dobijaju derani, a dangla se popije , kako bi nekada rekli Bosanci "uzuši"


daj govori sta se desilo, pa ima nas Cvorovica da racbucamo ta ....

Dilan izdao novi album, FYI

evo ga hit sa istog

trener92 trener92 23:11 04.04.2009

Re: Dje ba zapelo?

Spiridon
Ali kada popiješ dang(l)u , boli...jako.Šta je dangla? Nije to packa, packa se dobija po prstima, to dobijaju derani, a dangla se popije , kako bi nekada rekli Bosanci "uzuši"


daj govori sta se desilo, pa ima nas Cvorovica da racbucamo ta ....

Dilan izdao novi album, FYI

Da li si pročitao ovog trećeg Radoja!
Dok još može

Tako blizu

Nabavio sam novi album Predina,šteta mogli smo slušati dobar mjuz!
nsarski nsarski 23:29 04.04.2009

Re: Dje ba zapelo?

U medjuvremenu

Stvari su se promenile

trener92 trener92 23:45 04.04.2009

Re: Dje ba zapelo?

nsarski
U medjuvremenu

Stvari su se promenile


Verujem da je tako , hvala profesore, Ne daju ovaj video u našoj country .mrski youtubešeriF
nsarski nsarski 00:31 05.04.2009

Re: Dje ba zapelo?

Verujem da je tako , hvala

Nego, kad smo kod ozbiljnih tema, da ti ispricam jednu pricicu (jako kratku), i pomenem sta je bio moj zakljucak. Zasto pricicu? Pa, istinski slobodnog coveka mozes posavetovati samo ako mu to kazes kroz pricu (kao sto je Rafailo pricao Adamu dok su isli kroz Danteovu "Bozanstvenu komediju'). Prica.

Pre par dana, idem kuci s posla ka parkingu, tu se okolo stalno nesto gradi, buldozeri, i to. Ispred mene neki tip, Kinez, Vijetnamac, ne znam...Koracajuci, taj covek maksimalno, najzesce, zvekne nogom u ciglu na putu koju nije video. Umalo da padne. Nije se ni okrenuo - samo nastavi da hoda, malo hramljuci, ali se i to ubrzo ispravilo.
Ja nisam Kinez ili Vijetnamac, ja sam homo Balcanicus. Da se meni to desilo, ja bih opsovao koliko sam sposoban, okrenuo se, s mrzom pogledao u tu ciglu - i verovatno bih je sutnuo jos jednom! Znas to stanje. Znas, siguran sam.
E, sad. To je nesvrsishodno. Onaj tip je kroz ciglu prosao s budistickim mirom (nadam se da bindu hvata beleske) i nastavio svojim putem, a ja bih se okrenuo i, verovatno, je jos, za osvetu, udario glavom. Sustinska razlika.
Osveta je, kaze Sekspir, "divljacka pravda", i nema nikakvog smisla. Moja najbolja osveta, kazu ljudi koji su s teskom mukom uspeli u zivotu, je moj dobar zivot.
Prati sebe i pisi dobre blogove kao i do sada. To je nabolji odgovor.

Nadam se da te nisam smorio.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 01:01 05.04.2009

Re: Dje ba zapelo?

Stvari su se promenile

i vremena su nova
trener92 trener92 03:30 05.04.2009

Re: Dje ba zapelo?

Osveta je, kaze Sekspir, "divljacka pravda", i nema nikakvog smisla. Moja najbolja osveta, kazu ljudi koji su s teskom mukom uspeli u zivotu, je moj dobar zivot.
Prati sebe i pisi dobre blogove kao i do sada. To je nabolji odgovor.

Nadam se da te nisam smorio.

Moja sugrađanka i ti nikada ne možete da me smorite pričom, ( doduše ,iskreno kada ona počne sa onom statistikom posle onolikih linkova najmanje tri dana sam bio ) hvala ti !
trener92 trener92 03:50 05.04.2009

Re: Dje ba zapelo?

Aleksandar Stosic
Stvari su se promenile

i vremena su nova


Nadam se da je tako!
bindu bindu 05:03 06.04.2009

Re: Dje ba zapelo?

E, sad. To je nesvrsishodno. Onaj tip je kroz ciglu prosao s budistickim mirom (nadam se da bindu hvata beleske) i nastavio svojim putem, a ja bih se okrenuo i, verovatno, je jos, za osvetu, udario glavom. Sustinska razlika.


mozes li bindu da objasnis zasto treba da se vataju beleske!?

u medjuvremenu ono sto bindu misli je da pogledas ovaj video

a ako te ne mrzi pogledaj i ovaj i ova i ovaj!!!


nsarski nsarski 12:03 06.04.2009

Re: Dje ba zapelo?

mozes li bindu da objasnis zasto treba da se vataju beleske!?

Nisam mislio nista lose - nego ti poznajes Budizam, pa ako pogresim da me ispravis:)
mirelarado mirelarado 23:22 04.04.2009

Хеј, Тренеру,

заборави све то, није вредно нервирања. Неки је ђаво ушао у људе... ма све је то немир због овог окаснелог пролећа. Ако погледаш постове, видећеш да нас само музика може спасти. Што сте, бре, ви музичари тако осетљиви?
trener92 trener92 23:41 04.04.2009

Re: Хеј, Тренеру,

mirelarado
заборави све то, није вредно нервирања. Неки је ђаво ушао у људе... ма све је то немир због овог окаснелог пролећа. Ако погледаш постове, видећеш да нас само музика може спасти. Што сте, бре, ви музичари тако осетљиви?


"Šta je ,drugovi umetnici ?" kako kaže Laza Ristovski, Ne znam, zašto li mi dolazi napamet "Samrtno Proleće" pitam se?

mirelarado mirelarado 23:51 04.04.2009

Re: Хеј, Тренеру,

trener92
mirelarado
заборави све то, није вредно нервирања. Неки је ђаво ушао у људе... ма све је то немир због овог окаснелог пролећа. Ако погледаш постове, видећеш да нас само музика може спасти. Што сте, бре, ви музичари тако осетљиви?


"Šta je ,drugovi umetnici ?" kako kaže Laza Ristovski, Ne znam, zašto li mi dolazi napamet "Samrtno Proleće" pitam se?


Ма пусти сад Зилахија... Боље се сети Шекспира и "Много буке ни око чега". Ти си Мачак, имаш девет живота


miloradkakmar miloradkakmar 00:27 05.04.2009

Re: Хеј, Тренеру,

Неки је ђаво ушао у људе..


Neki je đavo izašao iz ljudi. Ne znamo gde je , za razliku kada uđe , pa znamo.
mirelarado mirelarado 00:34 05.04.2009

Re: Хеј, Тренеру,

miloradkakmar
Неки је ђаво ушао у људе..


Neki je đavo izašao iz ljudi. Ne znamo gde je , za razliku kada uđe , pa znamo.


С ђаволом се некако изађе на крај, тешко је с људима.
builderka builderka 23:34 04.04.2009

...

Ako će već da te brišu što ne reče kratko i jasno o čemu se radi? Pa gde pukne.
Ko će ovo sve da čita? <_<
Ako neko i ima volje, možda neće stići.
Spiridon Spiridon 23:40 04.04.2009

Re: ...

builderka
Ako će već da te brišu što ne reče kratko i jasno o čemu se radi? Pa gde pukne.
Ko će ovo sve da čita?
Ako neko i ima volje, možda neće stići.


slazem se, daj govori covece sta se desava!
trener92 trener92 23:56 04.04.2009

Re: ...


Spiridon
builderka
Ako će već da te brišu što ne reče kratko i jasno o čemu se radi? Pa gde pukne.
Ko će ovo sve da čita?
Ako neko i ima volje, možda neće stići.


slazem se, daj govori covece sta se desava!

Ne znam ni ja , zbog toga sam i napisao, a čini mi se da nije najzdravije postavljati neugodna pitanja. Zbog toga izbija pesimizam iz teksta ( pazi kako sam ovo sročio , džbg priznaj bar!)
trener92 trener92 00:10 05.04.2009

Re: ...

kratko i jasno

" Šta je biiiilo?
Neeeemamo poooojma!"
Dabome ! kratko i jasno! R III
Unfuckable Unfuckable 23:43 04.04.2009

helou Coach

š'a ima ?

ps : o'š pišeš predgovor za Spirinu knjigu ?
Nećeš.
Znao sam.
Niko neće
jacHa. jacHa. 23:47 04.04.2009

Re: helou Coach

Unfuckable
š'a ima ?

ps : o'š pišeš predgovor za Spirinu knjigu ?
Nećeš.
Znao sam.
Niko neće


misim se nešto, ajdase angažuje neka devojka da napiše. nako, iz duše, kako je bila zavedena, pa slušala muziku i čitala pesnike (tužne, jakake će?) i suze ronila.
a ko će to da čita? pos sve nesrećne ljubavi to ne mož da bude reklama.
vako, bolje da se sprdamo dalje. obelix je ijonako upo u čabar.
kad je bijo mali još.

trener92 trener92 23:50 04.04.2009

Re: helou Coach

ps : o'š pišeš predgovor za Spirinu knjigu ?


Oču, ali uz honorara recimo......900.000$ ( ako može ona lopina da dobije, mogu i ja , valjda) , Zovi brzo onog Home(i)n(ij)a ( jel tako beše nešto me asocira na njega, ) dok je još taze, delimo lapo-lapo!
trener92 trener92 23:52 04.04.2009

Re: helou Coach

misim se nešto, ajdase angažuje neka devojka da napiše. nako, iz duše, kako je bila zavedena, pa slušala muziku i čitala pesnike (tužne, jakake će?) i suze ronila.


To već ima ! ona serija "suri soko" ( tako nešto) što bi rekao naš narod "dežavui"
Spiridon Spiridon 23:53 04.04.2009

Re: helou Coach

trener92
ps : o'š pišeš predgovor za Spirinu knjigu ?


Oču, ali uz honorara recimo......900.000$ ( ako može ona lopina da dobije, mogu i ja , valjda) , Zovi brzo onog Home(i)n(ij)a ( jel tako beše nešto me asocira na njega, ) dok je još taze, delimo lapo-lapo!


tvoj naslov veceras bi trebalo da glasi (koliko ja osecam ovaj tekst) Mislio sam da se zveri boje, ove vatre koja trag mi prati




Unfuckable Unfuckable 23:55 04.04.2009

Re: helou Coach

Oču, ali uz honorara recimo......900.000$

čekaj bre Coach, ne ide to tako...pare, pare, pare
nego lepo Spira ti pokaže par fora kako da ufatiš ženu a da je ne boli - sve na pp da se ne lože drugari, a ti onda počastvovan opališ po predgovoru, 3 strane recimo - šerujemo kintu posle od enormne zarade (ako knjiga ima, cijenim 60 strana, malolije) a kolateralna vaginalna dobit... ihaaaj, eto sreće

trener92 trener92 00:02 05.04.2009

Re: helou Coach

Spiridon
trener92
ps : o'š pišeš predgovor za Spirinu knjigu ?


Oču, ali uz honorara recimo......900.000$ ( ako može ona lopina da dobije, mogu i ja , valjda) , Zovi brzo onog Home(i)n(ij)a ( jel tako beše nešto me asocira na njega, ) dok je još taze, delimo lapo-lapo!


tvoj naslov veceras bi trebalo da glasi (koliko ja osecam ovaj tekst) Mislio sam da se zveri boje, ove vatre koja trag mi prati





Evo ti nekoliko naslova koji su trebali da budu:

"Blues mutne vode" , Dang(l)a, Užas promiskuiteta, Gde si pošo sa cvetom u kosi,
Joj mene malene
joj šta rade od mene
bilo je još opcija, ali pobedio Tamburix. najbolje svira!
Spiridon Spiridon 00:02 05.04.2009

Re: helou Coach

Unfuckable
Oču, ali uz honorara recimo......900.000$

čekaj bre Coach, ne ide to tako...pare, pare, pare
nego lepo Spira ti pokaže par fora kako da ufatiš ženu a da je ne boli - sve na pp da se ne lože drugari, a ti onda počastvovan opališ po predgovoru, 3 strane recimo - šerujemo kintu posle od enormne zarade (ako knjiga ima, cijenim 60 strana, malolije) a kolateralna vaginalna dobit... ihaaaj, eto sreće



a evo ilustracije sa naslovne strane, ako se drustvo slozi


Spiridon Spiridon 00:03 05.04.2009

Re: helou Coach

trener92
Spiridon
trener92
ps : o'š pišeš predgovor za Spirinu knjigu ?


Oču, ali uz honorara recimo......900.000$ ( ako može ona lopina da dobije, mogu i ja , valjda) , Zovi brzo onog Home(i)n(ij)a ( jel tako beše nešto me asocira na njega, ) dok je još taze, delimo lapo-lapo!


tvoj naslov veceras bi trebalo da glasi (koliko ja osecam ovaj tekst) Mislio sam da se zveri boje, ove vatre koja trag mi prati





Evo ti nekoliko naslova koji su trebali da budu:

"Blues mutne vode" , Dang(l)a, Užas promiskuiteta, Gde si pošo sa cvetom u kosi,
Joj mene malene
joj šta rade od mene
bilo je još opcija, ali pobedio Tamburix. najbolje svira!


mogao si i onu moju "Peta se struze dok je mokra"
builderka builderka 00:04 05.04.2009

Re: helou Coach

a evo ilustracije sa naslovne strane, ako se drustvo slozi


nije loše, al kuliraju ga nešto
trener92 trener92 00:05 05.04.2009

Re: helou Coach

a kolateralna vaginalna dobit... ihaaaj, eto sreće

Ovo me se svidža, zadrži novce, meni možda za cigare i kafu , samo
trener92 trener92 00:08 05.04.2009

Re: helou Coach

mogao si i onu moju "Peta se struze dok je mokra"

Kako ću čoveče?! Vidiš da sam ti i ovde u podnaslovu ukrao ideju, (pola) sa`će još da me napadne neki branilac lika tvog i dela a naslova
Spiridon Spiridon 00:09 05.04.2009

Re: helou Coach

builderka
a evo ilustracije sa naslovne strane, ako se drustvo slozi


nije loše, al kuliraju ga nešto


u tome i jeste fora, ali je simpatican
trener92 trener92 00:12 05.04.2009

Re: helou Coach

u tome i jeste fora, ali je simpatican

Jeste , simpa, a koliko mu treba da se otpetlja?
builderka builderka 00:13 05.04.2009

Re: helou Coach

u tome i jeste fora, ali je simpatican

jeste simpa, ali treba ti onda ilustracija i za poslednju stranu. Kao "pre i posle" čitanja.
Unfuckable Unfuckable 00:39 05.04.2009

Re: helou Coach

u tome i jeste fora, ali je simpatican

i ponosan, oseća se u pokretu sav taj prajd
Spiridon Spiridon 00:45 05.04.2009

Re: helou Coach

jeste simpa, ali treba ti onda ilustracija i za poslednju stranu. Kao "pre i posle" čitanja.


npr


nsarski nsarski 00:47 05.04.2009

Re: helou Coach

Spiridon
jeste simpa, ali treba ti onda ilustracija i za poslednju stranu. Kao "pre i posle" čitanja.


npr



Ima li na ovoj slici nekog od nasih blogera?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 00:49 05.04.2009

Re: helou Coach

Ima li na ovoj slici nekog od nasih blogera?

Banana. Drugi s leva.
nsarski nsarski 00:52 05.04.2009

Re: helou Coach

Banana. Drugi s leva.

U sure? Meni se cini da znam jednog drugog (ovo bi mu mogla biti slika iz mladosti), mada, mozda me secanje vara...
Unfuckable Unfuckable 00:53 05.04.2009

Re: helou Coach

Banana. Drugi s leva.

pajz pitanje :
a, koji mu je nick ?
builderka builderka 00:57 05.04.2009

Re: helou Coach

npr

Vidim ja da se ti nećeš leba najesti od te knjige!
Pogledaj malo druge naslovnice.
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 01:21 05.04.2009

Re: helou Coach

a, koji mu je nick ?

To nek kaze on. Svaba nije, na zalost.
trener92 trener92 01:53 05.04.2009

Re: helou Coach

Spiridon
jeste simpa, ali treba ti onda ilustracija i za poslednju stranu. Kao "pre i posle" čitanja.


npr




Sada ću za tebe da postavim nešto što sam snimao

bio sam malo cuga Džbg
leopold_lady leopold_lady 23:50 04.04.2009

Jedno pitanje ....



............... A di si ti pošao,a ???
trener92 trener92 23:53 04.04.2009

Re: Jedno pitanje ....

leopold_lady


............... A di si ti pošao,a ???

"Nosim tetki lek"
leopold_lady leopold_lady 13:41 05.04.2009

Re: Jedno pitanje ....

trener92
leopold_lady


............... A di si ti pošao,a ???

"Nosim tetki lek"


Jel? Nemoj da te čekamo dugo ....
g.radicevic g.radicevic 00:00 05.04.2009

el ovo neka epidemija...

oce'l ko ostati
u VIP-u mi

Prema poslednjim dešavanjima nekako mi se čini da ima povlašćenih,


ma jok uchinilo ti se
oni to samo nedostatak talenta
prikrivaju spletkama i pljuvanjem
nego dok smo josh tuJ
da se pozdravimo
pa vidimo se
kad se vidimo
i gde se vidimo
trener92 trener92 00:03 05.04.2009

Re: el ovo neka epidemija...

pa vidimo se
kad se vidimo
i gde se vidimo

,
dunja73 dunja73 00:29 05.04.2009

pucajte

na tamburase ...
libkonz libkonz 00:38 05.04.2009

Re: pucajte

treneru,
i sve sam pročitao šta si napisao
i sve ispratio ovih dana na blogu
i razmišljao o sličnim stvarima o kojima i ti
i doživeo da me vređa fukara,
i nisam vređao nazad, a znao sam kako to da uradim i na finjaka
i rekao sebi zašto da se neko loše oseća zbog mene
i bio banovan 7 dana bez razloga, ajde verujem da je bio nesporazum
i dobio odgovor od administracije, zbog kog sam ostao na blogu
i imam gorak ukus u ustima
i dao preporuku milutinu i strongmenu
i zato se povlačim na svoj blog
i dolaziću samo na blogove ljudi koje poštujem ovde
a fakura uglavnom dolazi kod VIP istomišljenika, sa željom za malo tapšanja po ramenu
i ubuduće ću gledati da ne klikćem ka naslovnoj
jer moja je VIP lista jača od one na naslovnoj
I može ovaj blog biti lepo mesto, zato pusti fukaru
i ostani!
trener92 trener92 01:03 05.04.2009

Re: pucajte

libkonz
treneru,
i imam gorak ukus u ustima
!

To je možda jedan od razloga zbog čega sam i napisao ovo. Svako može da razume na način koji hoće, ali ja sam mislim dovoljno jasno postavio pitanje i očekujem da će to neko da razjasni.
Možda će se i razjasniti, ako ne danas, možda neki dan kasnije, ja sam tako nešto očekivao, razmišljao sam da li uopšte nešto da napišem, da ne pokrećem nešto što je bilo uzrok raznih ružnih situacija na blogu ali ja ne mogu da prećutim , zbog toga sam mnogo puta prolazio da kažem lošije nego što sam mogao, ali nikada nisam ostavio nešto nedorečeno, jer kada nešto ostane nedorečeno, uvek ima mesta za raznorazne sumnje, a to nikako nije dobro.
trener92 trener92 01:18 05.04.2009

Re: pucajte

dunja73
na tamburase ...

"Nemojte ljudi ko Boga vas molim"
NNN NNN 01:41 05.04.2009

Re: pucajte

i zato se povlačim na svoj blog
i dolaziću samo na blogove ljudi koje poštujem ovde
a fukara uglavnom dolazi kod istomišljenika, sa željom za malo tapšanja po ramenu
i ubuduće ću gledati da ne klikćem ka naslovnoj
jer moja je VIP lista jača od one na naslovnoj
I može ovaj blog biti lepo mesto


BFN
dunja73 dunja73 01:45 05.04.2009

Re: pucajte

Nemojte ljudi ko Boga vas molim"

Ma to ona Severinina
znam da ih ima ovde koji se opustaju ..
uz Seve ..
trener92 trener92 02:00 05.04.2009

Re: pucajte

dunja73
Nemojte ljudi ko Boga vas molim"

Ma to ona Severinina
znam da ih ima ovde koji se opustaju ..
uz Seve ..

" SVi Smo mi Seve" , ( a vrlo karakterne uloge ima)
libkonz libkonz 14:13 05.04.2009

Re: pucajte

znam da ih ima ovde koji se opustaju ..
uz Seve ..

margos margos 00:37 05.04.2009

Namuči me, Coach,

da sve ovo pročitam - a i dalje mi mnogo toga osta nejasno...
Spiridon Spiridon 00:46 05.04.2009

Re: Namuči me, Coach,

margos
da sve ovo pročitam - a i dalje mi mnogo toga osta nejasno...


moras onda sve ispocetka
margos margos 01:00 05.04.2009

Re: Namuči me, Coach,

moras onda sve ispocetka

'Oću, al malo sutra.... malo preksutra. Je l to ok?
trener92 trener92 01:24 05.04.2009

Re: Namuči me, Coach,

margos
da sve ovo pročitam - a i dalje mi mnogo toga osta nejasno...

Da li hoćeš da ti razjasnim?


Biraj 0 1. 2. 3.
a to su ustvari

4.
miloradkakmar miloradkakmar 00:59 05.04.2009

Misao

Treneru, ovo je tvoja misao. Zar neko da sudi misli, donese presudu i da kaže da je odradio posao ? Presuditelj treba da shvati da se nikad ne iskaže potpuna misao, da svetlost dana ugleda majušni deo , jer čovek još uvek nema tu moć da se u poptunosti svesno izrazi. Znači , presuditelj uzima u obzir /ukoliko dođe do presuđivanja /, a to je već u domenu besmislenog, i ono što bi ta misao eventualno donela kada bi bila u celosti rečena !?
Nespokojnim me drži početak i nagoveštaj tvoje misli, iako ne vidim iz njenog daljeg opisa išta što bi moglo dovesti u pitanje njenu istinitost , iskrenost i dobronamernost.
Ako smo svi podložni kritici, ne vidim razloga , iako to , koliko mi se čini ne piše u " obavezujućim pravilima ponašanja", zašto ne bi bilo i uredništvo Bloga, na ovakav primeren, razložan i argumentovan način na koji si ti to učinio.
trener92 trener92 01:05 05.04.2009

Re: Misao

moras onda sve ispocetka

Bilo jednom.....
trener92 trener92 01:17 05.04.2009

Re: Misao

miloradkakmar
Treneru, ovo je tvoja misao. Zar neko da sudi misli, donese presudu i da kaže da je odradio posao ? Presuditelj treba da shvati da se nikad ne iskaže potpuna misao, da svetlost dana ugleda majušni deo , jer čovek još uvek nema tu moć da se u poptunosti svesno izrazi. Znači , presuditelj uzima u obzir /ukoliko dođe do presuđivanja /, a to je već u domenu besmislenog, i ono što bi ta misao eventualno donela kada bi bila u celosti rečena !?
Nespokojnim me drži početak i nagoveštaj tvoje misli, iako ne vidim iz njenog daljeg opisa išta što bi moglo dovesti u pitanje njenu istinitost , iskrenost i dobronamernost.
Ako smo svi podložni kritici, ne vidim razloga , iako to , koliko mi se čini ne piše u " obavezujućim pravilima ponašanja", zašto ne bi bilo i uredništvo Bloga, na ovakav primeren, razložan i argumentovan način na koji si ti to učinio.


Milorade, primetićeš da ovde nešto nedostaje , , što bi sugerisalo na ovo o čemu ti pričaš, ali se to provlači kroz ceo tekst namerno je nisam postavio, da ne bi bilo shvaćeno kao uvreda, već sam ostavio prostora za razjašnjenje, ,
myredneckself myredneckself 02:09 05.04.2009

Re: Misao

to je samo a day in a life
miloradkakmar miloradkakmar 02:14 05.04.2009

Re: Misao

već sam ostavio prostora za razjašnjenje, ,

Moj komentar je u tom pravcu.
Međutim, nerazumljivo mi je da na osnovu pretpostavki - kako bi tekst izgledao da je napisano to i to - uredništvo donese represivne mere.
Možda je bolje onda uvesti pravilo da se pre objavljivanja , kao što je procedura u svim medijima , tekst prvo dostavi urednici, da ga pročita, iskoriguje i kaže " ovako može da ide "- što je , priznajem besmisleno za ovakvu koncepciju bloga. S druge strane, većina blogera i blogerki će uvek strepiti , da li je ovo ili ono u okvirima ili se i koliko izašlo van njih , a neki će i dalje lagodno ,na osnovu imena i statusa , ne samo na blogu , postavljati ciljne tekstove promovišući njima određene političke stavove , vodeći političke kampanje , pa i indirektno, kroz kritiku ,pozivajući na rušenje aktuelne vlasti.
trener92 trener92 02:42 05.04.2009

Re: Misao

Možda je bolje onda uvesti pravilo da se pre objavljivanja , kao što je procedura u svim medijima , tekst prvo dostavi urednici, da ga pročita, iskoriguje i kaže



Razumem te potpuno, a i malo da ti pojasnim ono što mislim o svemu tome.. Recimo Milutinov blog je krenuo u nekom sasvim drugom pravcu, od onoga na šta je on aludirao, ustvari ubeđen sam da je sve prebačeno namerno na diskusiju za i protiv homoseksualizma, iako je njegovo pitanje nedvosmisleno bilo postavljeno uredništvu, ne dovodeći u pitanje ničije seksualno opredeljenje . Ne zamerajući nikom ništa osim onoga što sam i ja naveo u komentaru.Tako sam ja razumeo i siguran sam da ne grešim. .
trener92 trener92 04:14 05.04.2009

Re: Misao

myredneckself
to je samo a day in a life


Day of the Eagle
myredneckself myredneckself 11:42 05.04.2009

Re: Misao

Day of the Eagle

ah, ta muzika...sada teško da ima eagle-ova
(imam jednog tamburixa na mom domenu na blogu i na twitteru, pa sam pomislila da imaš veze s tim, ali ovaj je mnogo mlađi...mogli bi da se natamburamo i istamburamo, mi Novosađani.. )
crossover crossover 01:53 05.04.2009

Све јасно

а ако треба нешто да се помогне, знам лепо да: носим инструменте и појачала, развлачим каблове, идем по цирку, спречавам обожаватељке да се попну на бину, и тако то...

trener92 trener92 02:05 05.04.2009

Re: Све јасно

crossover
а ако треба нешто да се помогне, знам лепо да: носим инструменте и појачала, развлачим каблове, идем по цирку, спречавам обожаватељке да се попну на бину, и тако то...



"Hej ti !...Ti, ti ....Imaš li ti radnu dozvolu?
crossover crossover 02:43 05.04.2009

Re: Све јасно

trener92
crossover
а ако треба нешто да се помогне, знам лепо да: носим инструменте и појачала, развлачим каблове, идем по цирку, спречавам обожаватељке да се попну на бину, и тако то...

"Hej ti !...Ti, ti ....Imaš li ti radnu dozvolu?

"Господине, то су музичари... уметници... то су прави Београђани, фини људи, нису за рудник."
Unfuckable Unfuckable 02:49 05.04.2009

Re: Све јасно

"Господине, то су музичари... уметници... то су прави Београђани, фини људи, нису за рудник."

kaže se ..Beogradžani
ovako (by dragoljub) :




ps: primeti "dž"
vr'
trener92 trener92 03:09 05.04.2009

Re: Све јасно

ps: primeti "dž"
vr'
*novo

A gde je џ u novosaџani? Diskriminacija!!! Očemo i mi џ
trener92 trener92 03:13 05.04.2009

Re: Све јасно

"Господине, то су музичари... уметници... то су прави Београђани, фини људи, нису за рудник."


"Нека пробају ... рад крепи"
crossover crossover 03:15 05.04.2009

Re: Све јасно

ps: primeti "dž"
vr'

Драгољупче је мајстор :)))
Unfuckable Unfuckable 03:23 05.04.2009

Re: Све јасно

A gde je џ u novosaџani? Diskriminacija!!! Očemo i mi џ


upravo čekaH tu opasku da se nadmeno ali sažaljivo und dobronamerno podsmejem Komšijama na neposedovanju "dž" u opisu radnog mesta. (čuješ, gordanatz ..?....čuje...)
moraćete da se malo...snadžete

Unfuckable The Tapija Na DŽ

ps: ne sumnjam da će dragoljupče, kada ujutro bude prebrojao leševe ovde editovati ovu svoju legendarnu opasku, ali se nadam da će ostati Svoj i nehotično Vam uvaliti latinično
crossover crossover 03:30 05.04.2009

Re: Све јасно

"Нека пробају ... рад крепи"

"Само тетки да однесем... лек"
trener92 trener92 03:53 05.04.2009

Re: Све јасно

Unfuckable The Tapija Na DŽ

Čekaj samo da doџе gordanac, videčeš ti veeć
Unfuckable Unfuckable 03:57 05.04.2009

Re: treniranje

da doџе

no, vidiš : lijepo, lijepo...
viježbajte, bokcamu


trener92 trener92 04:01 05.04.2009

Re: Све јасно

crossover
"Нека пробају ... рад крепи"

"Само тетки да однесем... лек"


Ako je tetka u pitanju, onda u redu to je izuzetan put

trener92 trener92 04:12 05.04.2009

Re: Све јасно

crossover
ps: primeti "dž"
vr'

Драгољупче је мајстор :)))

myredneckself myredneckself 12:10 05.04.2009

Re: treniranje

viježbajte, bokcamu

veџbamo, ni ne znaš !
Unfuckable Unfuckable 12:25 05.04.2009

Re: treniranje

veџbamo, ni ne znaš !

gera92 gera92 02:10 05.04.2009

bili su to dani

Treneru, napisao sam na nekom (tvom?) blogu kako stvarno sve znas.
I sada mislim tako.
Cemu frka onda? Znao si, tako pogresno vapitan, da ce jednom i do ovoga doci...
Sto bi prema virtuelnim likovima i "autoritetima" imao vise respekta nego prema stvarnim? Ko ih jebe - oni u svom svetu, mi u svom.
To smo sto smo, bar nas nikad onaj klinac, koji smo nekad bili, ne bi pljunuo u facu.

Ajd, stavi Dylanov Hurricane, al verziju iz filma...
trener92 trener92 02:40 05.04.2009

Re: bili su to dani

gera92
Treneru, napisao sam na nekom (tvom?) blogu kako stvarno sve znas.
I sada mislim tako.
Cemu frka onda? Znao si, tako pogresno vapitan, da ce jednom i do ovoga doci...
Sto bi prema virtuelnim likovima i "autoritetima" imao vise respekta nego prema stvarnim? Ko ih jebe - oni u svom svetu, mi u svom.
To smo sto smo, bar nas nikad onaj klinac, koji smo nekad bili, ne bi pljunuo u facu.

Ajd, stavi Dylanov Hurricane, al verziju iz filma...

Sve si rekao

sybil sybil 03:32 05.04.2009

hoces reci

da ce neko ko napise blog o dylanu biti banovan?

Unfuckable Unfuckable 03:36 05.04.2009

Re: hoces reci

zašto toliko negativnih očekivanja ?
Braćo blogeri & sestre blogerke, imam blagi dojam da će nas sybil uskoto gađati tekstom o Dylanu.
Javlja mi se
sybil sybil 03:38 05.04.2009

Re: hoces reci

Unfuckable
zašto toliko negativnih očekivanja ?Braćo blogeri & sestre blogerke, imam blagi dojam da će nas sybil uskoto gađati tekstom o Dylanu.Javlja mi se



da se kladimo u 100 eura.
trener92 trener92 03:56 05.04.2009

Re: hoces reci

Unfuckable
?
Braćo blogeri & sestre blogerke, imam blagi dojam da će nas sybil uskoto gađati tekstom o Dylanu.
Javlja mi se


hoces reci

sybil


I ja sam ovo hteo da kažem!
sybil sybil 04:05 05.04.2009

Re: hoces reci

priznajem. guilty as charged. pisem tekst o dylanu i sire, objavicu uskoro.
heeeej, ja sam se prva setila, nemojte da mi neko uzme ideju pa objavi pre mene.
trener92 trener92 04:10 05.04.2009

Re: hoces reci

sybil
priznajem. guilty as charged. pisem tekst o dylanu i sire, objavicu uskoro.
heeeej, ja sam se prva setila, nemojte da mi neko uzme ideju pa objavi pre mene.


Blade Runner Blade Runner 05:51 05.04.2009

(Ne)Glasajte za Notaxa


Upozorenje: moje preporuke ponekad dovode do nestajanja teksta, silaska u potpalublje ili drugih jos tezih posledica.
Savet:
Od skora, čitanje bloga počinjem klikom na "Moja VIP lista" i bez ozira koliko vremena provedem čitajući, mnogo se lepše osećam pre nego što kliknem na "Odjavi se".
natasavb natasavb 08:23 05.04.2009

Re: (Ne)Glasajte za Notaxa

Od skora, čitanje bloga počinjem klikom na "Moja VIP lista" i bez ozira koliko vremena provedem čitajući, mnogo se lepše osećam pre nego što kliknem na "Odjavi se".

i ja isto.
drago mi je sto sam jutros uspela da procitam ovaj post. treneru
trener92 trener92 16:34 06.04.2009

Re: (Ne)Glasajte za Notaxa

natasavb
Od skora, čitanje bloga počinjem klikom na "Moja VIP lista" i bez ozira koliko vremena provedem čitajući, mnogo se lepše osećam pre nego što kliknem na "Odjavi se".

i ja isto.
drago mi je sto sam jutros uspela da procitam ovaj post. treneru

I meni je drago što si ovde
angie01 angie01 07:40 05.04.2009

jbte kouch,




taman krenem da pratim radnju, a ti ga na coshku zavrnesh i sad vec ne kapiram- shta si 'teo, al nije sad to ono shto hocu da kazem,..jer svako ko je pratio deshavanja- sabrao je i scenario i ideju raznih aktera- pod uslovom da nije regrutovan i da mu nije "obNJashnjeno",...no nema to sad nikakve veze-

hocu da ti kazem- ovde ima dovoljno ljudi kojima je drago kada se pojavish i zele da s tobom razmene ponudjenu energiju, te je ona prosto potrebna ovom mestu i nema ti druge, nego da nastavish da svirash.

Hallelujah

trener92 trener92 01:32 06.04.2009

Re: jbte kouch,

taman krenem da pratim radnju, a ti ga na coshku zavrnesh i sad vec ne kapiram- shta si 'teo,


, "mutan tip do zla boga", u pravu si, to mi je i bila namera "zbuniti pr"...ja volim ponekad da miksujem neke stvari , pa je tako i nastao ovaj tekst,
, ali čini mi se da je dovoljno razumljivo to što sam napisao, ako se malo rastavi na delove, pa ponovo sastavi, dolazi se do istog zaključka odnosno pitanja

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana