Pucnjava u Bingemtonu – psihopate, puške i video igre

Glas Amerike RSS / 05.04.2009. u 03:56

Da se slična stvar nije nedavno dogodila u Nemačkoj, ili prošlog septembra u Finskoj, bilo bi lako reći da se besmislene,  nasumične pucnjave sa velikim brojem žrtava, kakva se juče dogodila u gradiću Bingemtonu, dogadjaju samo u Americi.  

"Američka policija nastoji da utvrdi šta je navelo vijetnamskog imigranta Dživerlija Vunga da upadne u imigracioni centar u Bingemtonu, mirnom gradiću u državi Njujork, i ubije 13 ljudi pre nego što je sebi oduzeo život"...  (Ako vam je ime gradića Bingemtona poznato, to je verovatno „zahvaljujući" bivšem članu košarkaškog tima gradskog univerziteta - Miladinu Kovačeviću. U pitanju je inače miran gradić, gde se čitave prošle godine dogodilo samo jedno ubistvo.)

Kada čujete ovakvu vest, automatski pomislite na školu Kolumbajn (13 žrtava), na univerzitet Virdžinija Tek (32)... Pre mesec dana, jedan mladić u Albami je stavio jastuk na lice svoje majke i pucao u nju, spalio njenu kuću a zatim krenuo da se obračuna sa još nekoliko rodjaka u obližnjem mestu, povremeno pucajući na slučajne prolaznike, da bi izmedju ostalih ubio ženu lokalnog šerifa i njenu 18-mesečnu bebu.

Sutradan je u Vinendenu  u Nemačkoj, usamljeni 17-godišnjak, koji je svoje planove najavio u čet-sobi na Internetu, otvorio vatru na učenike svoje bivše škole i ubio 15 ljudi. Vung, depresivni imigrant koji je ostao bez posla (čime su njegovi mogući motivi dobili dobili još jednu dimenziju u svetlu ekonomske krize) i smatrao da ga ljudi u njegovoj okolini posmatraju sa nipodaštavanjem, pokosio je 13 ljudi koji su i sami bili imigranti, loše govorili engleski, verovatno suočavali sa sličnim problemima, spremali da polože ispit za dobijanje američkog državljanstva...

Ako pogledamo vesti neposredno posle pucnjava, one su slične- traži se motiv, „okidač" koji ljude za koje društvo (poznanci, komšije, članovi porodice) misteriozno nije primetilo da su psihopate, odjednom podlegnu svom ludilu i jedan običan dan pretvore u košmar.

U Americi se, posle takvih dogadjaja, otvara Pandorina kutija mogućih uzročnika i kombinacije faktora - dostupnost oružja, otudjenost društva, usamljenost ljudi medju kojima slabiji umovi ne znaju da razlikuju agresivne video igre od stvarnosti... Čini se da su ranije ljudi, kao slučajne žrtve, ginuli od zalutalog metka u obračunima bandi, danas ginu u školama, centrima za učenje stranih jezika, odmarajući se na svojim tremovima u prašnjavim gradićima...  Šta se to dešava i ko je kriv?

Odgovor na pitanje šta je dovelo do masakra u srednjoj školi Kolumbajn pokušava da da Dejv Kalen, novinar koji je proteklih 10 godina proveo u Koloradu istražujući taj slučaj. U novom broju magazina Tajm čitamo pregled Kalenove knjige „Kolumbajn", mračnog štiva na 417 stranica, koje je rezultat njegovog čitanja dnevnika dvojice ubica, gledanja snimaka sigurnosnih kamera, i intrevjua sa preživelima. Da li su mladići koji su počinili maskar rodjene ubice, ili i sami žrtve - maltretiranja svojih vršnjaka, lošeg vaspitanja, mentalne bolesti, budući da psiholozi sada veruju da je jedan bio nelečeni depresivac, a drugi psihopata? Amerikanci su izvukli neke pouke, ne uvek ispravne, piše Kalen. U Koloradu je zabranjena prodaja oružja na nekim lokacijama, ali nacionalna zabrana nije prošla u Kongresu. Policija je, medjutim, efikasnija u likvidiranju napadača, umesto da dugo čeka van opsednutih zgrada.

Sve to, medjutim, nije rešenje koje bi čak i zagrebalo suštinu problema, društva, sistema koji poslednjih godina omogućava da se ovakve pucnjave dešavaju, iznova i iznova. Ljudi koje tudji zločini inspirišu, umesto da ih užasnu, nekako prolaze nevidljivi pored svojih bližnjih kujući morbidne planove, dok i sami ne počine zločin. Njihova žrtva može doslovno da bude svako od nas, nekog običnog dana, na nekom običnom mestu. To je, po svemu sudeći, pretnja i bolest zapadnog, razvijenog društva i nešto što zaslužuje mnogo veću pažnju od one koju dobija.   



Komentari (30)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Lepa Radmilovic Lepa Radmilovic 04:08 05.04.2009

a sve u

stvari pocelo jos od crtaca....

za zabranu sam prodaje i nosenja oruzja i ako obama uspe da zabrani svaka cast. kako ce teksasani to doziveti ..ne znam.
petar_p petar_p 05:03 05.04.2009

Re: a sve u

zabrana oruzja nije moralno ni sigurnosno pitanje (kako se u medijima namerno postavlja) -- vec finansijsko pitanje. Kada se proceni da je postalo isplativije da se zabrani -- zabranice se. Bas kao i sa duvanom: kada su troskovi lecenja nacije nadmasili uticaj duvanskih tajkuna, odjednom je doslo do promene ideologije da pusenje nije vise IN...

Kao, tek posle 300 godina smo shvatili koliko je pusenje stetno, ma nemoj. Pre ce biti da smo tek posle 300 godina razvili sistem zdravstvenog osiguranja koji je takav da se na velikoj skali drzavi ne isplati da stanovnistvo masovno pushi, pa je zato doslo do nametnute promene javnog mnjenja u skladu sa novim finansijskim pravilima igre. As simple as that, i analogno i sa oruzjem. Mislim, ko jos veruje da je zivot i bezbednost pojedinca ovde *stvarno* faktor koji utice na odluku?? Ne zaboravite: narod misli ono sto mu se KAZE DA MISLI!
Lepa Radmilovic Lepa Radmilovic 05:13 05.04.2009

Re: a sve u

da li si ikada imao posla sa teksasanima?

pa taj bre spava od kreveca jos sa puskama...

sve se vrti oko para ..ali u americi ima stvari koje su (zamisli molim te!) vise vezane sa suludost i svojeglavost nego za pare.

isto tako michigan, wisconsin i sve inland states....svaka druga kuca ima lovca u kuci.
znik znik 08:42 06.04.2009

Re: a sve u

Ovakvi problemi se ne rešavaju zabranom prodaje i nošenja oružja. Nemački zakoni su puno restriktivniji po pitanju oružja, pa to nije sprečilo nedavni masakar. Kanada ima verovatno jedan od najrestriktivnijih zakona po pitanju ručnog naoružanja, pa u Vankuveru besni rat kriminalnih bandi u kojima svake noći neko pogine.

Pola Amerike je spavalo sa puškama i pre 30 ili 50 godina, pa nije bilo ovakvih slučajeva. Treba pogledati šta su pravi uzroci problema.

Pravo posedovanja i nošenja oružja je ustavna kategorija u SAD i bilo bi izuzetno teško uvesti potpunu zabranu.
petar_p petar_p 04:54 05.04.2009

u Evropi

se slicne stvari dogadjaju u onoj meri u kojoj se americki vulgar-kapitalizam kopira. Posto kopiranje poprima sve vece i vece razmere, logicno je ocekivati da ce se Evropa po stopi kriminala ljudi sa margine polako pretvarati u USA. Lepote globalizma (citaj: amerikanizma)!!
DejanOz DejanOz 07:39 05.04.2009

Re: u Evropi

petar_p
se slicne stvari dogadjaju u onoj meri u kojoj se americki vulgar-kapitalizam kopira. Posto kopiranje poprima sve vece i vece razmere, logicno je ocekivati da ce se Evropa po stopi kriminala ljudi sa margine polako pretvarati u USA. Lepote globalizma (citaj: amerikanizma)!!

A globalizam/amerikanizam je samo doneo masovna ubistva (i nista drugo), a ona su inace bila ranije nepoznata posve miroljubivim Europljanima?

Gle, vulgarnog antiglobalizma/antiamerikanizma... Nista novo, uostalom.
inagadadavida inagadadavida 08:09 05.04.2009

Re: u Evropi

petar_p
se slicne stvari dogadjaju u onoj meri u kojoj se americki vulgar-kapitalizam kopira. Posto kopiranje poprima sve vece i vece razmere, logicno je ocekivati da ce se Evropa po stopi kriminala ljudi sa margine polako pretvarati u USA. Lepote globalizma (citaj: amerikanizma)!!


Gledao sam nekoliko epizoda neke serije o ubistvima , otmicama i kriminalu u SSSRu , a kasnije i u Rusiji...........

Covece, da ne poverujes ocima sta sve ljudi mogu jedni drugima da urade......najsvirepija , bolesna , ljudskom umu nedokuciva zverstva......i to najcesce zbog pola flase votke ili kutije sardina??

A ne mogu da se setim kako je to SSSR bio pod uticajem americkog vulgar - kapitalizma.....globalizacije....amerikanizma uopste....Pa i u danasnjoj Rusiji, ako zaobidjes Moskvu i jos par vecih gradova, ne bi bas ni video ni osetio cari i lepote globalizma ( citaj :amerikanizma ) ni vulgar - kapitalizma.......a ljudi seku usi jedni drugima zbog polovne LADE.......

Zato, mislim da je bespredmetno vezivati izolovane incidente u americi , sa globalizmom ili kapitalizmom......cak i smesno.....jer ljudi su se klali i drali jos od pamtiveka .....to im je u krvi. izgleda , pa ma gde i ma kako ziveli......
petar_p petar_p 09:32 05.04.2009

Re: u Evropi

Ok, prvo da definisemo o cemu pricamo. Tekst koji komentarisem(o) navodi nedavne primere ubijanja neduznih civila u Nemackoj i USA. U Nemackoj je masakr izvrsio bivsi djak skole koji nije diplomirao. U USA je to uradio emigrant koji je ostao bez posla i verovatno ikakvih opcija za zivot u usa (za Finsku ne znam). U oba slucaja to su ocajni ljudi koji su se nasli na margini sistema, i koji su u svom ocaju za to stanje targetirali neduzne civile iz svoje neposredne okoline. Iako je nesporno da su u pitanju psihopate/sociopate, oni su u stvari ogledalo sistema. (Zverstva u SSSR su takodje ogledalo tamosnjeg sistema; zverstva u Srbiji su nase ogledalo.) Stvar je u tome, kao sto sam i rekao, da mislim da ovaj Nemacki dogadjaj i ovaj u usa imaju isti zajednicki imenitelj, a to je brutalni vulgar-kapitalizam, koji davljeniku umesto da pruzi ruku, ustvari gurne glavu ispod vode. To je americki patent, koji uspesno izvoze svuda po svetu. Dokaz se vidi posebno jasno sada u vreme krize: nedavno je bilo nekoliko ubistava celih porodica u usa, koje su trigerovane zapadanjem u finansijsku krizu bez vidljivog nacina da se izvuku (link). Sta to znaci: to znaci da su ti nesrecni ljudi bili svesni bezizlaznosti situacije, i nemajuci vise kud sem da decu ostave u sirotistu a sami se pridruze bamovima u centru grada, resili su na ovaj stravican nacin da prekrate muke. Dakle ovde je to tema, a ne uopsteno pitanje istorije ljudskih pokolja...
petar_p petar_p 09:57 05.04.2009

Re: u Evropi

DejanOz
petar_p
A globalizam/amerikanizam je samo doneo masovna ubistva (i nista drugo), a ona su inace bila ranije nepoznata posve miroljubivim Europljanima?

Ne, doneo je i mnoge druge stvari: junk food, genetski modifikovanu hranu filovanu hormonima, flasiranu vodu koja se naplacuje (i pad kvaliteta vode iz cesme), namirnice bez ukusa (paradajz u evropi, lubenice u holandiji), cvece bez mirisa. Takodje, doneo je potrosacko drustvo i hiperpdukciju koja ga prati; na nivou umetnosti ono sto Ljuba Popovic naziva destrukcijom slike ( intervju). Takodje, globalno trziste je dovelo do divljeg izmestanja proizvodnje u zemlje sa jeftinom radnom snagom i pokusaja da se ekonomija u razvijenim zemljama bazira ne na proizvodnji vec na finansiranju i uslugama. Kada je to lokalno dozivelo fijasko, kriza je postala globalna. Spasavajuci sto se spasti moze, bankari novac prebacuju iz bezvrednih papira u robu i to u tzv. commodities. Tako su u poslednje vreme znacajno globalno podigli cenu pirinca, sto je fatalno za milione ljudi iz siromasnih zemalja...
Globalna naftna kriza vrsi pritisak na proizvodnju biogoriva, sto znaci veci pritisak na farme da proizvode isplativije biogorivo, umesto hrane. U krajnjoj liniji ce ovo dodatno podici cenu hrane... (za jedan pun rezervoar, prema trenutnoj efikasnosti, treba zitarica koliko covek pojede za godinu dana).


Gle, vulgarnog antiglobalizma/antiamerikanizma... Nista novo, uostalom.


Zapravo nije, vec je vrlo sofisticiran, kao sto se vidi iz gore navedenog.
Btw., globalizam je, naravno, doneo i mnoge mnoge dobre stvari, ali ovaj post je o losim; bilo bi zanimljivo da neko otvori temu o dobrim stranama globalizma.
deset_slukom deset_slukom 10:29 05.04.2009

Re: u Evropi

petar_p
Stvar je u tome, kao sto sam i rekao, da mislim da ovaj Nemacki dogadjaj i ovaj u usa imaju isti zajednicki imenitelj, a to je brutalni vulgar-kapitalizam, koji davljeniku umesto da pruzi ruku, ustvari gurne glavu ispod vode. To je americki patent, koji uspesno izvoze svuda po svetu.


Dočim je kod nas, koji se još uvek uspešno suprotstavljamo globalizmu, briga za čoveka na prvom mestu.

Možda su ovakvi incidenti "normalni" u društvima gde se ljudi svim silama bore da uspeju u životu, a onda pojedinci neuspeh doživljavaju kao tragediju.

Možda je bolje živeti u apatičnom društvu nemaštovitih, nepreduzimljivih ljudi? Ima i ovde psihopata, ali ih mrzi da ubijaju? Uostalom, istutnjali su se u proteklim ratovima.
petar_p petar_p 10:59 05.04.2009

Re: u Evropi

Možda su ovakvi incidenti "normalni" u društvima gde se ljudi svim silama bore da uspeju u životu, a onda pojedinci neuspeh doživljavaju kao tragediju.

Nije da oni dozivljavaju neuspeh kao tragediju, u ovim drustvima to jeste tragedija! (neuspeti znaci biti bez posla i para, znaci beskucnik) Emocionalna komponenta, povezanost medju ljudima je ionako labava tamo.

Dočim je kod nas, koji se još uvek uspešno suprotstavljamo globalizmu, briga za čoveka na prvom mestu.

Mi se ne suprotstavljamo globalizmu. Nas politicari lazu i zamajavaju da se suprotstavljaju globalizmu, da bi loptu prebacili na "truli zapad i teorije zavere", a za to vreme kradu drzavnu kasu i pravdaju katastofalne rezultate svoje politike. Pravo suprotstavljanje globalizmu je imati proizvodnju u Srbiji, omoguciti privatnicima da proizvedu, prodaju, i zarade, a insistirati na drzavnom vlasnistvu nad prirodnim resursima (voda, energija). Takodje, uocavanje sta su to moguci srpski brendovi (hrana, sirevi, prsut, med, maline, jabuke, paprike, rakija, ajvar, vino,..) ispuniti standarde EU i to proizvoditi i izvoziti... Znaci, sve suprotno od onoga sto radimo.
Poljoprivredna zemlja u kojoj je selo propalo: to je fijasko, a ne suprotsavljanje globalizmu : (
deset_slukom deset_slukom 11:28 05.04.2009

Re: u Evropi

petar_p
Dočim je kod nas, koji se još uvek uspešno suprotstavljamo globalizmu, briga za čoveka na prvom mestu.


Mi se ne suprotstavljamo globalizmu.


Poenta je bila na drugom delu rečenice. Dakle, ubismo se od brige za naše najveće blago - čoveka.

petar_p
Nije da oni dozivljavaju neuspeh kao tragediju, u ovim drustvima to jeste tragedija! (neuspeti znaci biti bez posla i para, znaci beskucnik)

Tragedija je to, što kod nas to nije tragedija. Ako si bez posla - živiš na grbači roditelja dok ovi ne umru, a eto ti onda i kuća. Zašto se uzbuđAvati zbog toga?

A globalizam, suprotstavljali se mi njemu ili ne, će doći kod nas u onoj meri u kojoj mu dozvoli naš mentalitet. Dakle, kao i sve drugo - polovično i traljavo.
DejanOz DejanOz 12:36 05.04.2009

Re: u Evropi

petar_p
Zapravo nije, vec je vrlo sofisticiran, kao sto se vidi iz gore navedenog.
Btw., globalizam je, naravno, doneo i mnoge mnoge dobre stvari, ali ovaj post je o losim; bilo bi zanimljivo da neko otvori temu o dobrim stranama globalizma.

Drago mi je da uvidjate da je globalizacija donela i mnoge dobre stvari, ali nikako ne shvatam kakve veze ima globalizacija sa nedavnim masovnim ubistvima u npr. Evropi. Vi kao da zelite da kazete da npr. Nemci (ili, for that matter, Srbi) nisu sposobni za psihopatoloske izlive nasilja bez pomoci globalizovane americke kulture? Bas je jednostavan svet u kome je jedna zemlja i kultura odgovorna za sve zlo.
man ray loves me man ray loves me 08:56 06.04.2009

Re: u Evropi

Tragedija je to, što kod nas to nije tragedija. Ako si bez posla - živiš na grbači roditelja dok ovi ne umru, a eto ti onda i kuća. Zašto se uzbuđAvati zbog toga?

couldn't agree more. "strpljen - spasen", cak kaze 'narodna mudrost'.
leopold_lady leopold_lady 07:25 05.04.2009

Milioni ljudi.....

gleda filmove,igra igrice..... Pa nisu postali ubice ....... Ne može se okriviti televizija i kompjuteri za sve što je ljudsku rasu zadesilo.... Ludih ljudi je bilo i pre 100 i pre 300 i pre 2000 godina.... Možda da su imali današnje naoružanje - sveta ne bi ni bilo.... Setite se samo Nerona ili Aleksandra Velikog ili bilo kog suludog vladara .....

Ne želim da kažem da su nasilni filmovi igrice i crtaći dobri,samo želim da kažem da zbog njih ljudi ne lude....... Ljudi lude zbog nemaštine,zbog toga što ih boli nepravda,zbog toga što imaju predispoziciju da imaju mentalne bolesti,zbog zavisti ..... Ne zbog filmova.....
man ray loves me man ray loves me 08:01 05.04.2009

ne bas

Kada čujete ovakvu vest, automatski pomislite na školu Kolumbajn (13 žrtava), na univerzitet Virdžinija Tek (32)...

points for trying, ali jok. ja pomislim na sasusenog charltona hestona na celu IRA i na to da je cela zemlja apsurdno naoruzana do zuba.

argument sa video igricama je, sto se mene tice, besmislen. nasilni crtaci i video igrice su nacin da se na kreativan nacin procesira nasilje iz realnosti. pisanje pesama je isti mehanizam. sto bi reko mike skinner - weak become heroes. a to sto par degenerika shvata stvari bukvalno, to je njihov problem i problem onih koji su ih naoruzali (i, tragicno, onih koji su im se nasli na putu, pa prema tome svih nas).
let's take a page from the gospel of bill:
uros_vozdovac uros_vozdovac 08:55 05.04.2009

Re: ne bas

man ray loves me
Kada čujete ovakvu vest, automatski pomislite na školu Kolumbajn (13 žrtava), na univerzitet Virdžinija Tek (32)...

points for trying, ali jok. ja pomislim na sasusenog charltona hestona na celu IRA i na to da je cela zemlja apsurdno naoruzana do zuba.




Valjda NRA, National Rifle Association, mislim da gospodin nema neku vezu sa IRA. I jeste nacija naoružana do besmisla.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:22 05.04.2009

Re: ne bas

I jeste nacija naoružana do besmisla.

a koja nije?!

da izbegnemo suvisnu raspravu...

Vođa talibana preuzeo odgovornost
4. april 2009. | 11:51 -> 16:08 | Izvor: B92
Njujork -- Vođa talibanskih pobunjenika iz Pakistana Bajtualah Mehsud preuzeo je odgovornost za jučerašnju pucnjavu u imigracionom centru u kojoj je ubijeno 14 osoba.

Prema izjavama policijskih zvaničnika, posle pucnjave i masakra u imigracionom centru u američkom gradu Bingemtonu, jedan napadač je izvršio samoubistvo. Nekoliko desetina osoba satima su bili taoci samoubice.

"Prihvatam odgovornost. Oni su moji ljudi. Dao sam im naređenja, kao odgovor na napade američkih bespilotnih letelica", izjavio je vođa talibanskih pobunjenika iz Pakistana Bajtualah Mehsud britanskoj agenciji Rojters.

U zgradi imigracionog centra u Bingamtonu bila je 41 osoba kada je u nju upao naoružani čovek i zapucao.

Neki su potražili sklonište u podrumu, dok su drugi pobegli u toalet. Oni su satima držani kao taoci. Takođe, 4 osobe su iznete na nosilima, ali nije jasno da li su ranjene ili ubijene.

"Specijalci su počeli da upadaju unutra. Nakon toga, prvo što se moglo videti su civili koji su počeli da izlaze napolje, a video sam i dve osobe sa lisicama na rukama. Odmah zatim su odvezeni kolima hitne pomoći. Specijalci su izašli napolje, a zatim ponovo ušli unutra iznoseći tela, rekao je očevidac Tomi Ker.

Zvaničnici su saopštili da je napadač i sam bio doseljenik iz Vijetnama. Još nije saopšten njegov identitet, ali se zna da je kod njega pronađena kartica četrdesetdvogodišnjeg muškarca, na kojoj se smatra da je lažno ime.

"Ne znam šta da mislim, znate, živeo je vrata pored mojih i sve što se dogodilo je užasno", kazao je komšija osumnjičenog.

Nešto posle 10 sati ujutru napadač je automobilom blokirao zadnji ulaz u zgradu imigracionog centra, gde je grupa ljudi učila engleski, radi bolje adaptacije u zemlji. Zatim je protrčao do prednjeg ulaza, i bez reči pucao u dvoje recepcionera. Jedan od njih je na mestu poginuo, dok se drugi, iako teško pogođen u stomak, pravio da je mrtav i krišom ispod pulta pozvao policiju. Osim policajaca, na mestu napada brzo se okupio veliki broj građana i rođaka i prijatelja talaca.

"Čuli smo od maminog partnera da je bila u zgradi u kojoj su neki ljudi ubijeni. Ispred zgrade smo proveli osam sati. Nažalost ispostavilo se da nije na listi preživelih. Tragedija. Bila je divna žena", sin potencijalne žrtve.

Istražni organi još tragaju za motivom masakra, a ovo je peto masovno ubistvo u Americi ovog meseca.

man ray loves me man ray loves me 11:31 05.04.2009

Re: ne bas

Valjda NRA, National Rifle Association
hvala, lapsus.
dunja73 dunja73 15:56 05.04.2009

Re: ne bas

argument sa video igricama je, sto se mene tice, besmislen. nasilni crtaci i video igrice su nacin da se na kreativan nacin procesira nasilje iz realnosti. pisanje pesama je isti mehanizam.

prvo da razvrstamo "koje i kog tipa igrice"
Ratne igrice su zabranjene bar u Nemackoj ispod 18 god..
Decko koji je pocinio AMOK (kod Stutgarta) je igrao bas te zabranjene sa svojih 17 god
a imao i 18 komada oruzja zajedno sa municijom na dohvat ruke u tatinoj sobi...
pitanje postavlja jedna nemacka politicarka :
-koja je to olimpijska disciplina (ako je oruzje sport) koja zahteva posedovanje 18 komada oruzja u kuci??
Uostalom i ja sam o ovome pisala kad je u Nemackoj bilo aktuelno ..
a nije za zgoreg da pomenem da je Srbija na mestu br.5
po brojnosti oruzja kod naroda ,a Nemacka tek 15-om mestu...
man ray loves me man ray loves me 16:49 05.04.2009

Re: ne bas

Decko koji je pocinio AMOK (kod Stutgarta) je igrao bas te zabranjene sa svojih 17 god
a imao i 18 komada oruzja zajedno sa municijom na dohvat ruke u tatinoj sobi...

ne znam sta je amok.
ako pretpostavim da je zlocin tipa onog o kome pricamo, onda i tvoja recenica jasno ilustruje moju tezu - kljucna stvar je pristup oruzju. da nije imao oruzje, mogao je da igra bilo sta od jutra do sutra, nista se ne bi desilo.
dunja73 dunja73 21:03 05.04.2009

Re: ne bas

ne znam sta je amok.

ako bi nekako postojao najkraci prevod
to je
"zaslepljen bes(ludilo) u kome se napada i ubija"

Amok je (nemam pojma cija rec ) , na nemackom jeziku se kaze AMOK-Leuffer.

Amok je strucni izraz u psihijatriji za osobu koji dobije nervni slom,i onda tako izbizumljena ubija .
Razlika izmedju teroiste i amoka je sto terorista gine i ubija za ideale,a AMOK ,zato sto osoba nije vise sva svoja jednostavno ne upravlja sobom.

Koreni amoka se nalaze u indonezanskoj kulturi , gde je bilo potrebno
za ratne svrhe pronaci metodu za pobedjivanje ,
sa sto manje boraca , ostvariti sto vise uspeha tj .unistiti neprijatelja
Running amok, sometimes referred to as simply amok (also spelled amuck or amuk), is derived from the Malay/Indonesian/Filipino word amuk, meaning "mad with rage" (uncontrollable rage

man ray loves me man ray loves me 22:04 05.04.2009

Re: ne bas

da, znam za englesku rec amok, ali onda 'pociniti amok' nema smisla jer je adverb.
dunja73 dunja73 22:14 05.04.2009

Re: ne bas

da, znam za englesku rec amok,

engleska rec???
man ray loves me man ray loves me 22:17 05.04.2009

Re: ne bas

pa da, kao sto i sama kazes - running amok. to je engleski idiom.
dunja73 dunja73 22:18 05.04.2009

Re: ne bas

running amok. to je engleska fraza

fraza da ,ali
Das Wort Amok stammt aus dem Malaischen. Dort bedeutet es "Wut". Amok ist ein Fall von plötzlich auftretenden psychischen Störungen in Verbindung mit aggressivem Aktionsdrang.

man ray loves me man ray loves me 22:21 05.04.2009

Re: ne bas

da, uvek je interesantno saznati poreklo neke reci. hvala.
dunja73 dunja73 22:24 05.04.2009

Re: ne bas

da, uvek je interesantno saznati poreklo neke reci. hvala.

nema na cemu ..
ivana23 ivana23 14:42 05.04.2009

Otac ubio petoro djece i sebe

U američkom gradu Grahamu 35- godišnji otac ubio je svojih petero djece u dobi od 7 do 16 godina, a potom je presudio i sebi. Pronađen je u automobilu u obližnjem gradiću.
......................

Incident je četvrto masovno ubojstvo u zapadnom dijelu države Washington u posljednje tri godine.

U SAD-u to je peto masovno ubojstvo sa samoubojstvom u posljednjih mjesec dana, uz ukupno više od 45 žrtava.

Gospodarska kriza, koja mnoge Amerikance izlaže opasnosti gubitka radnih mjesta, ušteđevina, kuća, zdravstvenog i mirovinskog osiguranja, i pojačava pritisak na većinu građana, povezuje se s učestalošću masovnih ubojstava sa samoubojstvom u posljednje vrijeme.

Dan uoči tragičnog obiteljskog pokolja u Grahamu, u Binghamptonu u državi New York useljenik iz Vijetnama koji je nedavno ostao bez posla upao je u urede organizacije koja pomaže u asimilaciji imigranata i ubio 13 ljudi i sebe, a četvoro teško ranio.


Hina|Net.hr
05.04.2009.

Glas Amerike Glas Amerike 21:19 05.04.2009

Re: Otac ubio petoro djece i sebe

Ovo je zaista ozbiljna tema i nemoguće je postaviti jedinstvenu dijagnozu. Zato su, po meni, u pravu mnogi komentatori današnjeg bloga, čak i kad zastupaju suprotne stavove. Tačno je da svirepa ubistva nisu izmišljena u Americi, da nisu posledica globalizma, i da se dešavaju oduvek, i svuda. Video igrice iz naslova ovog posta se ne odnose konkretno na zločin u BIngemtonu, nego neke druge, kada se pokazalo da su mlade ubice "vežbale" masakr igrajući video igre, tako da fenomen nasilnih igrica ima neku, makar daleku vezu sa bar nekim od tih sluačjeva. Medjutim, ja sam želela da razmotrimo zabrinjavajući model te specifične kategorije ubistava, koja čak nisu počinjena ni oko "polovne lade" ili "flaše votke". Možda možemo da pretpostavimo da ubistva u SSSR-u često vrše kriminalci, ili bar agresivni pojedinci kojih se okolina plaši i zato ne spreči zločin. U SAD su ubice često "nevidljive", potpuno promaknu pažnji svih - roditelja, nastavnika, prijatelja, komšija, i to je objašnjenje za tezu u delu ovog bloga da kod masakra ovog tipa veliku ulogu igra društveno otudjenje, ako izuzmemo aktuelnu ekonomsku krizu kojom se objašnjava novi porast broja masovnih ubistava. Ona opet ne objašnjava zašto bi otpušteni, razočarani imigrant nasumice pobio grupu drugih imigranata. (Inače, tvrdnju vodje pakistanskih Talibana da stoji iza napada odbacuju američke vlasti, i ona zaista zvuči sporno.) U svakom slučaju, hvala svima na komentarima.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana